A kormány az elkövetkező 2 évben 12 milliárd forintot kíván a közlekedésbiztonságba fektetni, pontosabban ennyiért szeretnék bekamerázni az országot. A Népszabadság rémhírei szerint, akár 15-20 kilométerenként is lehet alkalmunk mosolyogni a világ legdrágább természetfotósaira.
A statisztikák javulnak ugyan, de a rendőrség szerint a közútjaink első számú "közellenségei" a gyorshajtók, akik a balesetek 27 százalékáért felelősek.
És ez csak mítosz.
A vezess.hu tavaly már rámutatott, hogy a kormány az ötleteihez igazítja a statisztikákat.
A KSH részletes adatai alapján arra a következtetésre jutottak, hogy 2011-ben az abszolut gyorshajtók a sérüléses balesetek 0.8 százalékát okozták. Az illetékes hatóságok az előírt sebességhatárok túllépéséből eredő balesetek számát előszeretettel összecsúsztatják az út, időjárási, látási, és forgalmi viszonyoknak nem megfelelően alkalmazott sebességből fakadó szerencséntlenségek adataival.
Mi a különbség?
Az utóbbiak tekintetében az automata sebességmérő kamera például szart sem ér.
Persze a biztonságunkért aggódó állam legendája már akkor megdől, amikor az intézkedő rendőrnek a költségvetésben meghatározott bevételi kvóták alapján kell eljárnia. Nemzetgazdasági traffipaxokkal szivatni az autósokat pedig sokkal kedvezőbb hozamot ígérő befektetés, mint például a betöréses lopások elkövetőit hajkurászni, és lesittelni.
Easy money.
Egy hülye legalábbis könnyen erre a következtetésre juthat.