sorok között

sorok között

Herman - Chomsky: Az Egyetértés Gépezet - könyvajánló

A tömegmédia politikai gazdaságtana, és az értéktelen áldozatok

2016. október 12. - Politikai Ateista

Amikor végre használható angol nyelvtudásra tettem szert, egy új világ nyílt meg előttem. Tudom, nagy szavak.

Angol nyelvű könyveket kezdtem olvasni, és felfedeztem Noam Chomsky műveit. Zseniálisnak tartottam őket, de nem voltak egyszerű olvasmányok.

Magyarul viszont néhány beszéd és interjúgyűjteményen, illetve nyelvtudományi műveken kívül nem jelent meg semmi. Idén ez szerencsére megváltozott.

covers_391567.jpg

 

Az Egyetértés Gépezet a magyar nyelvű kiadása, az 1989-ben megjelent Manufacturing Consent című munkának. De az eredeti változat is legalább annyira időszerű napjainkban mint 89-ben.

A szerzőpáros az Egyesült Államok média-propagandagépezetének működését ismerteti a Herman-Chomsky propaganda-modell alapján, konkrét példákkal illusztrálva.

A könyv azért is aktuális, mert 89-óta a gyakorlat alig, vagy egyáltalán nem változott. És ez gyorsan nyilvánvalóvá válik az olvasó számára.

Én kötelező olvasmánnyá tenném, mivel bepillantást enged azokba a kifinomult módszerekbe, amelyekkel a függetlennek és objektívnek beállított amerikai, illetve nyugati tömegmédia befolyásolja a gyanútlan közönségét.

A könyv 4 ezer forint körül van, és a legtöbb hazai forgalmazónál megrendelhető.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2811798947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása