sorok között

sorok között

Ócsai devizagettó - A baromság emlékműve

2014. január 19. - Politikai Ateista

Az Orbanizmus szoborparkja. A kezdetektől fogva hülye ötletnek tűnt.

Már akkor sem volt világos, miért kell ehhez új házakat építeni, amikor akad bérelhető ház vagy lakás bőven. A kormány valódi választ erre a kérdésre azóta sem adott, csak valami hangzatos utalás történt arra, hogy így az emberek egy közösségben élhetnek, önellátóvá válhatnak és hasonlók. Baráti cégeknek adott építőipari megrendelésekről természetesen sem akkor, sem később nem esett szó. - Siralmas: ez lett a bajba jutott devizahitelesek megmentéséből - Véleményvezér

Valahol egyszer azt tanultam, hogy mielőtt belevágunk egy vállakozásba, érdemes felmérni az igényeket. Úgy néz ki, hogy ilyesmire valószínűleg nem gondoltak.

A 2,5 milliárdért felépített 80 épületből alig 42 talált bérlőre, ezért a kormány a katasztrófa sújtotta területekről kitelepítettek átmeneti szállásává minősítette át a szociális lakóparkot.

Hiába költöztették be a lakókat: amint az várható volt, többségüknek nem oldódott meg a pénzügyi krízishelyzete. A munkakeresést egyebek mellett az is gátolja, hogy a központtól távol fekvő telepre csak napi kétszer jár a busz. - Megbukott az ócsai lakópark - Napi Gazdaság

2.5 milliárdból felhúztak 80 házat. Előttem már többen kiszámolták, hogy egy ingatlan 30 milliónál csak egy kicsivel került többe, egy négyzetméter költsége 500000 forint.

Félmillió per négyzetméter áron már elég csinos kis vityillókat lehet kapni, még a fővárosi agglomerációban is. De gyakorlatilag bárhol az országban.

agglomeracio.jpgForrás:Lakásfókusz blog

Számomra ez az eset nem is igazán ingatlanpiaci, vagy devizahiteles kérdés, hanem egy újabb illusztrációja az állam hatékonysági deficitjének.

Nemzeti lakópark, avagy ezt tudja kihozni az állami bürokrácia 30 millió/darab áron:

2ocsa.jpgFotó:Véleményvezér, Index

Ezt pedig a privát szektor:

ingatlan2.jpg
Forrás:Ingatlan.com

Nekem ezt dobta elsőre az Ingatlan.com, miután a beírtam a keresőbe, hogy Pest megyében keresek új építésű házat 30 millió környékén. Ezt a 4 szobást, májusi átadással 29.9 millióért hirdetik. Gáz is van, nem fával kell fűteni.

Nem csak az autópályák épülnek nagyon drágán errefelé, hanem a katasztrófa sújtotta területekről kitelepítettek átmeneti szállásai is.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr255769770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.19. 07:18:59

"Ezt a 4 szobást, májusi átadással 29.9 millióért hirdetik."

Az az érzésem, még nem építkeztél ebben az országban soha. Az átadási határidő, jó esetben az alap lerakásának kezdetét jelzi, de többnyire olyantájt még a "Gitta lakópark" feliratú lemeztáblán, és egy rozsdás lakókocsin kívül más nincs a helyszínen, csak sár. Meg sakálok.

Aztán hogy mennyi csúszással, mennyi elbaszással, milyen minőségben állítja elő azt, a jóesetben fedéllel rendelkező vázat az ún. "építési vállalkozó" mielőtt az előlegekkel a zsebében lelép, és otthagyja az alvállalkozóit a szarban, akik, szerencsés esetben csak tönkremennek, szarnak onnantól mindenre és nem kezdik el visszabontani a tetőt - azt csak sejteni lehet. Attól kezdve, ha nem akarod felakasztani magad, folytathatod saját zsebre, aminek során beletanulsz az ács, a burkoló, a vízvezeték és fűtésszerelő, a villanyszerelő, valamint a belső kivitelező szakmákba - meglehetősen drágán. És persze megőszülsz, reszkető kezű pszichopatává leszel az idegtől, az álmatlanságtól. Az életed jelentős részét töltöd különböző "telepeken" anyagot kajtatva, az autód átminősül cementhordóvá, und so weiter.

Aztán évekkel később, amikor végre beköltözöl, kiderül hogy elbaszták a szigetelést, elbaszták a festést, beázik a kémény, penészednek a falak, megsüllyed a kocsibeálló, kilopták az anyagot a betonból, törik, repedezik, hull a vakolat. Később megjelennek a repedések a falon, az első komolyabb eső után áll a víz a pincében. Potyognak a csempék a fürdőszobában.

Amúgy az ócsai lakópark, a leírtakon túl már csak azért is hiba volt, mert segíteni szándékozott a bebukott hitelek miatt fedél nélkül maradtakon.

istvankah 2014.01.19. 07:41:01

Megint egy birka akinek nemzeti vér folyik az ereiben!Ne is tőrődj a valósággal,az neked legalább olyan nehéz,mint 2x2=5 a cigánybárónál,és még hol vannak a "leffentyűi" a simicskák!A pensive valakire gondoltam!

karpackie 2014.01.19. 08:45:49

@Pensive: Ezt jól elmagyaráztad cimbi.Annyi a probléma , hogy megszólalásodnak nem sok köze van a lakóparkhoz, amit pedig az építkezésről írsz, valamikor a múlt század hetvenes éveire jellemző.

toportyánzsóti 2014.01.19. 09:58:29

Nehéz ép elmének befogadnia,de ezek tényleg ennyire hülyék.Röhögve folytathatták volna,de hagyták hogy rájuk égjen és megkoronázták a faszságukat a héten azzal,hogy gyurcsányahibás...Pár agysejt még nem ártana a kampánystábnak.

toportyánzsóti 2014.01.19. 10:00:02

@Pensive: Építő jellegű kritika befogadása még nehezen megy.

2014.01.19. 13:17:19

ütős ez a két kép egymás alatt, még annyit a különbségről, hogy az alsó képen a telekért is nyílván fizettek
valakik bazi jól kerestek ócsán

Cirmos Cica 2014.01.19. 13:30:53

Bocs milliárdok ellopásában a Fidesz a nyerő. Az idióta MSZP-sek bemocskolták maguk maximum összesen szaros 100 millió forinttal.
Szerintem tényleg nem kellett volna felépítenie a Fidesz-nek, hanem csak simán befizetni a Simicskához. Így hogy felépítették elbaltázták, mert így nyoma van a balfékségnek.

esef 2014.01.19. 16:38:36

@Pensive:
mert a szentorbán még a kasszába is inkább berak mint kivesz, ugye?

zsaruvér 2014.01.19. 17:33:10

Ez a lakópark nem volt jó másra mint megtömni a haverok zsebét. Ez csak rajtuk segített. Ebből a pénzből több száz családnak lehetett volna olyan segítséget nyújtani ami végleg pozitív irányba rendezte volna a helyzetüket.

öreg_répatorta 2014.01.19. 17:58:12

@Pensive: Hogy ti mind milyen kibaszott jövőbelátó egysejtűek vagytok:

"Hiba volt felépíteni. Szimplán el kellett volna azt a pár milliárdot lopni, csendben. Egy szoc. politikus ezt tette volna."

Nem tanították neked, hogy a volna szónak nincs értelme egyetlen mondatban és megszólalásban sem. Hogy ti mind jobban tudjátok a "volna" múltat és jobban tudjátok a "majd" jövőt is. Az a fogatlan rusnya némber is, akit kitettek az emberek elé szart okádni a szájából, az is minden nap harsogja, hogy majd mit fognak tenni e jelenlegi ellenzék, ha megnyeri a választást. Az ilyen jövőbelátót a középkorban elégették.

2014.01.19. 18:36:02

Ehhez mi köze a bürokráciának? Nem Magyar Köztársaság közigazgatási szervei, hanem pár beltenyésztett politikus döntött. Jelezném továbbá, hogy a piaci szektor volt a kivitelező Ócsa esetében is, csak a megrendelő volt az állam. Az utolsó mondatokat szerintem át kellene fogalmazni, mert sajnos teljesen félreviszi a témát. Ez a beruházás a pofátlan nyíltszini rablás, a hűtlen kezelés és a politikai idiótizmus mementója.

ephart 2014.01.19. 18:43:52

hát nem egy Apró villa az már biztos

Gera 2014.01.19. 18:48:08

@Pensive: Hja, egy szoci politikus ellopta volna. Ezek meg ellopták :)

Cirmos Cica 2014.01.19. 18:50:38

@öreg_répatorta:
Teljesen igazad van. Ha az MSZP-nél 8 évig még csak egy lapon nem említhetően sem lopott annyit mint ez FIDESZ-KDNP banda, akkor miből következik, hogy most lopna? Semmiből. A jobboldali szavazók a logikát mindig is nélkülözték, mert így kényelmesebb élni. Csak az a baj hogy 60-as IQ-hoz is jár választójog.

Vombatus Ursinus 2014.01.19. 18:52:19

@Pensive: "Hiba volt felépíteni. Szimplán el kellett volna azt a pár milliárdot lopni, csendben."
Ez a beszéd, a többi csak "kofalárma" Ha simán ellopták volna, akkor annak örülnél. Így egy kicsit szopás a történet, de hát te azzal véded, hogy el is lophatták volna.Igazad van, Lenin elvtárs is visszaadta a labdát a gyerekeknek, pedig le is lőhette volna őket.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.19. 18:59:43

Könyörgöm, ne tegye már mindenki nevetségessé magát azzal, hogy ilyen ordas csúsztatásokat ír bele az amúgy minden kritikát megérdemlő ócsai hulladékról szóló írásokba.
Teljesen értelmetlen a félmillás négyzetméterárral dobálózni, mert az csak úgy jön ki, hogy a komplett infrastruktúra kialakítását is beleszámoljuk a házak árába. Ha épülne még 1000 ház ugyanoda, teljesen átlagossá csúsznának le a négyzetméterárak.
Bőven elég lenne leírni, mennyire elmebeteg, gettósító ötlet volt az egész, mennyire épp elmével felfoghatatlan, beteges elképzelés. Vagy le lehetne írni, hogy a kezdeti szuperszigorú építési elvárások hogyan csúsztak szarrá az építkezés folyamán, és valaki igazán megnézhetné testközelből (ha már egyszer erről akar irogatni), hogy milyen minőségben is készültek el a házak...
Ez a félmilliós sóhajtozás szánalmas már.

hamisnero 2014.01.19. 19:02:46

@Pensive: megértem, hogy némi támogatásért támogatod a támogathatatlant. azt azért nem értem, hogy ennyire sebes nyelvcsapásokkal dolgozol egy ép ésszel vállalhatatlan projekt mellett. de ennek fényében értem, hogy miért akarod ezt a szoc. politikus lopásával párhuzamba hozni, mert hát a pártmunka az pátmunka. így ezért hát végkép megértem, hogy elhúztál a francba, ég a pofád a saját lealjasulásodtól. már csak azért is, mert ha - mint írtad - tényleg a hitelkárosultakon akartak volna segíteni, ennyi pénzből sokkal több család számára lehetett volna megoldást kínálni (nézd meg az eladó panellakások árait szerte az országban) olyan helyeken, ahol van iskola, van remény munkahelyre. de szakavatott írásod alapján az is lehet, hogy érdekelt vagy az ócsai lakóparkban, remélem, legalább sikerült sokat lopni az én adófizetői pénzemből. remélem azt is, hogy nem sokáig élvezed.

hamisnero 2014.01.19. 19:09:23

@Before: nem értelmetlen, mert teljesen felesleges beruházás volt az első kapavágástól kezdve. mivel értelmetlenül építették a teljes infrastruktúrát, bizony, azt bele kell számítani a négyzetméter árba. ez az építés összköltsége, és bizony, ez az összköltség csak X lakóterületre oszlik le. a zöld mezős beruházásoknál ez már csak egy van. nem véletlen, hogy az összközműves telek jóval drágább a közmű nélkülinél, vagy hogy egy földes utca házai olcsóbbak a betonút mellett fekvőknél.

ob.szerver 2014.01.19. 19:14:59

Ócsát (4. mobilszolgáltató / dohánykereskedelem / pénztárgépek / tankönyvellátás stb. stb. stb behelyesíthető) és Paks 2-t ugyanazok az emberek "készítették elő" minden bizonnyal ugyanazon a színvonalon és ugyanazzal a szándékkal: pénzt akartak keresni vele. Így már csak extrapolálni kell az ócsai elbaszást Paksra, és megkapjuk a végeredmény.

paraszthajszal 2014.01.19. 19:16:41

@Pensive: "»Ezt a 4 szobást, májusi átadással 29.9 millióért hirdetik.« Az az érzésem, még nem építkeztél ebben az országban soha."

Nem is kell építkezni. Túlkínálatos az ingatlanpiac, rengeteg az eladásra váró, kihasználatlan ingatlan. Miért volt muszáj újakat építeni? Messze jobb elhelyezkedésű, jó komfortfokozatú és állapotú használt házakat, lakásokat lehetett volna töredék áron venni.

Miért is nem ezt tették? Ja, akkor nem lehetett volna haveri cégnek kiadni a kivitelezést, aki 20%-ot visszaoszt politikusékat? Akkor nem lehetett volna egy világtól elzárt, életképtelen Patyomkin-falut mutogatni a köztv-ben. Hja kérem, ezek persze baromi fontos szempontok, csak nem a bajbajutott hiteleseknek.

"Szimplán el kellett volna azt a pár milliárdot lopni, csendben. Egy szoc. politikus ezt tette volna."

Lehet, hogy ennél még annak is több értelme lett volna. Ehelyett itt maradt az adófizetők nyakán közel 40 kihasználatlan, eladhatatlan, hótfelesleges ingatlan, amelyet szökőévenként egyszer szükségszállásként lehet igénybevenni. Egyébként meg fizetheted az őrzést, állagmegóvást. Tényleg, erre de baromi nagy szükség volt!

De legalább a beköltözőknek biztos jó. Feltéve, ha találnak munkáltatót, ahová be lehet járni az istenhátamögött+két megálló távolságból, ahová a tképpeni. anyafaluból is csak napi két busz jár. Ennyi erővel akár egy ózdi cigánygettóba is költöztethették volna őket.

_most_ 2014.01.19. 19:17:18

az ócsai lakópark a fidesz hozzá nem értésének emlékműve, szimbóluma lett, még az a szerencse, hogy stadiont nem építettek a lakóparkba.

Battlestar Galactica 2014.01.19. 19:18:07

Ez hülyeség amit az a blog írt!

Már a fidesz sajtótrolljai is megmondták, hogy emútnyócév, és Gyúrcsány a hibás!

Akkor meg mit kell itt írogatni, mi?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.01.19. 19:19:49

De amikor mi mondjuk, hogy az állam nem képes hatékonyan vagyont kezelni, vagy hogy a gazdasági összefüggések nem kétharmadosak akkor mi vagyunk a neoliberális sátán. Vajon hány hasonló eset kell még, mire leesik a tantusz?

Nyilas Mise 2014.01.19. 19:25:33

hitvány rohat alkalmatlan gerinctelen mafia csürhe

hazaárulók !

Nyilas Mise 2014.01.19. 19:27:34

@_most_: "szerencse, hogy stadiont nem építettek a lakóparkba"

a francot ép elenkezőleg...

azért lett kudarc mert nem építettek stadiont !
anélkül egy falúú nem falúúú ! fociokos nemzet vagyunk...

alig várom hogy nyissanak a vadi stadionok !
kivi vagyok menyni ajándékot ajánlanak fel a nézőknek mecsenként...
hogy dísznek beüjjenek a parasztok !

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.19. 19:27:47

Szerintem sokkal inkább annak az emlékműve, hogy az állami szférában semminek nincs felelőse. És hogy ezt nagyon sokan szeretik.

nu pagagyí 2014.01.19. 19:31:02

Nem volt ez olyan rossz ötlet! Sokan megszedték rajta magukat. Nem is volt más célja az egésznek.

Egy Hun Hunniából 2014.01.19. 19:33:47

Az is mocskos hazaáruló aki (mégegyszer) ezekre szavaz!

Nyilas Mise 2014.01.19. 19:34:58

minden TÖKÉLETESEN zajlott
a projekt SIKERES volt !

a számlát kiálították...
a pénzt átutalták...
kassza vidáman csörög !

paraszthajszal 2014.01.19. 19:36:57

@Pensive: nyilván abból a kiindulópontból indultam ki, hogy a cél valóban az volt, amit hangoztattak, ti. a bajba jutott hitelesek megsegítése -- nem pedig abból, hogy csak kellett egy ürügy a baráti beszállító kifizetéséhez és a pénz jórészének lenyúlásához. Ha pedig elfogadjuk, hogy ez a cél, akkor az a kérdés, hogy ezt a célt valóban a lehető legkevesebb forrás felhasználásával, az érdekeltek szempontjából kedvező módon érték-e el.

Persze, valóban lehet azt is kérdezni, hogy miért kell ezeknek a szerencsétleneknek egyáltalán segíteni - valóban, ezen a pénzen lehett volna lélegeztetőgépet vagy új bkv-buszokat is venni, az viszont ekkor is igaz, hogy ez az ócsai projekt az adófizetők pénzének felelőtlen, ésszerűtlen pazarlása. Mert az nyilván egy kultúrországban nem lehet vita tárgya, hogy egy udvari szállító kistafírozása nem legitim politikai cél.

dekol84 2014.01.19. 19:51:37

@Nyilas Mise: "kivi vagyok menyni ajándékot ajánlanak fel a nézőknek mecsenként...
hogy dísznek beüjjenek a parasztok!"

Tudod van itt annyi agyhalott orbánimádó, aki ingyé is kimegy zászlót lengetni (ld. békamenet) a führernek, ha egy jóízűt nyalhat a seggéből. Nem kell ezeknek lófasz sem, elég ha a köpcös a szemükbe mondja, hogy a Gyurcsány a hibás, oszt a sok bamba birka már vonul is ahova kérik, legyen az meccs, menetelés, vekkercsörgetés, stb. Idióta mind!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.19. 20:02:08

@Before: De nem épült még 1000 ház, infrastruktúra meg igen (leszámítva a gázt). Ha eleve oda építenek 40 házat, ahol már van infrastruktúra, nem került volna ennyibe, ha olyat vesznek meg amit már vki felépített, de a válság miatt nem v nehezen tud eladni, még annál is olcsóbb lett volna (lásd a cikk példáját).

2014.01.19. 20:03:21

szerintem kössünk rá valami jó kis biztosítást és gyújtsuk fel az egészet a g*cibe. majd a biztosító kifizeti, azok meg aztán úgyis karvaly nemfogom kimondani hogymicsodák... majd legfeljebb visszamenőleges hatállyal hozunk rá valami törvényt, hogy az anyjukkal szórakozzanak!

nandras01 2014.01.19. 20:26:48

@Before:
"Ha épülne még 1000 ház ugyanoda..."

valamint, ha öreganyám sárga lenne és áramszedőt viselne, akkor ő lenne a hatos villamos...
mondd, kedves ner- társam- tényleg minden baromságot meg kell védeni?

Kolb Ace 2 2014.01.19. 20:29:19

@Pensive:

"Szimplán el kellett volna azt a pár milliárdot lopni, csendben. Egy szoc. politikus ezt tette volna."

És ezt is tette. Orsós Vitya kommunista "politikus" (= gengszter, oligarcha), el is lopta ahogy kell. Persze ez cigányéknál nemzeti vircsaft.

centenárium 2014.01.19. 20:30:36

Mi a bajotok zsidókomcsik?

fda 2014.01.19. 20:37:54

@Before: Hogy a fenébe ne kellene egy zöld beruházásba az infrastruktúra kiépítést is beleszámolni.

Aki a mező közepén kezd építeni, annak bizony figyelembe kell vennie pl. utak és a szennyvízhálózat kiépítését is.

Egyébként ez pontosan így van a város közepén vagy szélén épülő házzal is, csak ott természetes módon sokkal gazdaságosabb mindez. Ezért is kell 100-szor meggondolni, jó ötlet-e olyan helyen házakat építeni, ahol a legközelebbi buszmegálló is kilométerekre van.

schlumbergerna 2014.01.19. 21:29:38

@Nyilas Mise: A kassza vidáman csenget...
Itt kezdődnek a bajok.
Már régóta mondom: egy jó távcső segítene megoldani a bajt.
Dehát én szemüveges vagyok, meg már nyugdíjas is.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.19. 21:45:02

gettóztok amióta az egész ötlet megszületett, szakmányban, minden csövön. aztán amikor már előre mgbélyegeztetetek mindenkit akinek eszébe jutott odamenni..az is meggondolta magát.legyetek erre büszkék wazz.

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.19. 21:49:14

@FILTOL:
Újabban mindenhol felbukkansz.
Reinkarnálódtál?(próbálkozz a wikipedián)
Kár volt.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.19. 22:06:31

@MolnarErik: ettől még maguk a házak nem 500E/nm áron épültek. És ilyen alapon teljesen hülyeség az összehasonlítás más ingatlanokkal. Mindenki ezen a félmillión lovagol, holott sokkal komolyabb problémáktól bűzlik az egész, csak azoknak a bemutatásához meg kéne dolgozni egy kicsit.

@nandras01: nemiszerv.

komplikato 2014.01.19. 22:08:05

@FILTOL: Hát végül is Ócsától jó messze van, kint a halál faszán a prérin, nem is értem miért hívják gettónak ... még a "világváros" Ócsától is jó erősen szegregálva van.

Pan Modry 2014.01.19. 22:25:54

Ocsa a kezdetektol fogva baromsag volt, senki nem mert ellentmondani az elmebeteg orbannak, ezert epult fel ocsa, ezert epulnek a stadionok, de ezek apropenzek ahhoz kepest amennyit a teljesen felesleges paks bovites fog felemeszteni.
Amikor eme selejt beruhazasokat vedo kommenteket olvasom, legalabb arra ra kell jojjek hogy mennyivel intelligensebb vagyok az atlagnal. :))) vagy legalabb nem vagyok szervilis seggnyalo annak ellenere hogy anno en is behuztam az ikszet a csutinak.

in those bad bad old days 2014.01.19. 22:27:11

Végigolvasva a kommenteket feltűnő, hogy senki nem vette magának a fáradtságot, hogy utána nézzen a blogíró által közszemlére tett - amúgy gyanúsan olcsónak tűnő - gyönyörű házikónak. Nos, én egy kattintással megtettem és rögtön kiderült a trükk: a hirdetésben közölt fotó REFERENCIA! A hirdetésben ténylegesen kínált, majd valamikor elkészülő ikerház-fél lényegesen szerényebb kivitelű és egyenlőre csupán látványterv szinten létezik....Ennyit a lakáshirdetésekben alkalmazott marketing módszerekről! Azért merem remélni, hogy a blog szerzője saját ingatlanának beszerzésekor a fentieknél jóval gondosabban, körültekintőbben járt el.:-)) Aaz ócsai projekt persze mindezektől függetlenül a kis hazánkban felső szinteken alkalmazott lenyúlási technikák egy szemléletes példáját reprezentálja, de szvsz ennél sokkal durvább eseteket is tapasztalhatttunk az elmúlt 24+42 évben - és sajnos minden valószínűség szerint fogunk is a közeli és távolabbi jövőben, függetlenül az éppen regnáló adminisztráció színezetétől....

cso zsi 2014.01.19. 22:28:21

@Pensive: ""Ezt a 4 szobást, májusi átadással 29.9 millióért hirdetik."

Az az érzésem, még nem építkeztél ebben az országban soha. Az átadási határidő, jó esetben az alap lerakásának kezdetét jelzi, de többnyire olyantájt még a "Gitta lakópark" feliratú lemeztáblán, és egy rozsdás lakókocsin kívül más nincs a helyszínen, csak sár. Meg sakálok."

Tudod, mit jelent az, hogy "májusi átadás"?
Addigra költözik ki a bennlakó/tulaj.

A ház köszöni, áll a lábán már egy jó ideje.
(a kép dátuma 2012 január)

maps.google.com/maps?q=Dunakeszi,+Gy%C3%B6ngyvir%C3%A1g+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.602503,19.134901&spn=0.003006,0.008256&sll=47.481213,19.130303&sspn=0.385631,1.056747&oq=dunakeszi+gy%C3%B6n&t=h&hnear=2120+Dunakeszi,+Gy%C3%B6ngyvir%C3%A1g+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&z=18&layer=c&cbll=47.602564,19.134783&panoid=M-8uTKVvbITLSSr7XUrhGA&cbp=12,245.63,,0,0

cso zsi 2014.01.19. 22:30:19

@in those bad bad old days: Ebben az esetben viszont én tévedtem.
"Az ár a teljes befejezést takarja, átadás májusban.
A hátsó ikerház 126.5nm, szintén óriási szobákkal, garázzsal
és 464nm kerttel 31.9M Ft. "

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.01.19. 23:18:14

Az elejétől fogva hányszor elmondták a simlis fidesznek, vak komondoroknak, hogy nem lesz jó.
Így teszik tönkre az országot.

Már csak 77 nap az orbáni diktatúra!

kérődzőgiliszta 2014.01.19. 23:50:03

Attól, hogy valaki leírja a tényeket Ócsa kapcsán, még nem védi a beruházást, hanem megpróbál tiszta képet kialakítani a kis butuska fejetekben.
A teljes projekt a szakmai nyilvánosság előtt zajlott. Nyílt tervpályázat és közbeszerzési eljárás volt. A legjobb ajánlat nyert a 9 ajánlattevő közül.
A feladat törvényben lett elrendelve, akik végrehajtották, közhivatalnokok voltak, erős ellenőrzés alatt.
A projektben eddig egyetlen szerv sem talált semmilyen problémát sem.
Ettől még nem lett jó a projekt! Az egy téves kormányzati elképzelés volt, ezt ma már mindenki belátta. Viszont 2011-ben még nem látták kellően a devizahiteles probléma következményeit. Mellesleg az Eszközkezelő részben rendezi a lakásügyeket.

rexter 2014.01.20. 00:10:54

@Pan Modry: ki kell ábrándítsalak, ostoba vagy :)

Lordofearth 2014.01.20. 00:13:19

A leendő köztársasági elnök bizony miniszterelnökként, sőt még pártelnökként is katasztrófális döntéseket hozott.

De a nép szereti drága "kincsét", ez az ember olyan szépen mosolyog a népre, mindig azt mondja, amit a nép hallani akar, aztán...ravaszul kifosztja őket. De a nép már csak ilyen. Azt gondolom, hogy az állam pénzéből hibás döntések révén elszórja, min. börtön jár - hűtlen kezelés, nem de?

DE bizony, sőt! Kínában halál, vagy Észak-Korea-ban, vagy az araboknál, nem igaz? De igaz. De Magyarország bizony különb. Az ilyenekből köztársasági elnök lesz.

Revolutionist 2014.01.20. 01:07:23

De könyörgöm, ennyivel ezt nem lehet elütni. Egy kis vicces cikk, egy hír és megyünk tovább? És lenyeljük az ezeregyedik hazaárulást, ami az elmúlt 4 évben történt? Ezeregyből EGY ELÉG NEMHOGY JELEN FASISZTA MAFFIAKORMÁNY ELKERGETÉSÉRE, DE MINDEN EGYES FELELŐS, KÖZVETVE FELELŐSÖK IS TEHÁT AZ EGÉSZ FIDESZMAFFIA, A-TÓL CETTIG ÉLTEFOGYTIG TARTÓ BÖRTÖNBÜNTETÉSÉRE ÉS TELJES VAGYONELKOBZÁSRA, AZAZ AZ ELLOPOTT JAVAK A MAGYAR NÉPNEK VISSZASZOLGÁLTATÁSRA - HOLDUDVARTÓL,ROKONSÁGTÓL CÉGHÁLÓZATTÓL IS !!!!
Ehhez képest az ezeregyedik ügyet is lenyeljük? Milyen szánalmas egy csicskanép vagyunk. Ki indít pert emiatt most??? Ha értenék hozzá és lenne ügyvédem hozzá állampolgári jogon megindítanám. Ha bárki segít ebben én vállalom a nevem, a személyem NEM FÉLEK. Meddig tűrünk még az istenfáját??!!!!

agyamputáltak 2014.01.20. 06:00:22

jellemző, hogy ezért (még?) senkit nem sitteltek le akárcsak hűtlen kezelésért..

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.01.20. 07:04:06

@csentecsa:
Bullshit!
Az, hogy valaki önfejű és nem hallgat semmiféle szakértői véleményre nem magyarázható vészhelyzettel. (mint ahogy az sem, hogy most kijelentették, hogy erről is Gyurcsány tehet...)

Már rögtön az elején megmondták, hogy
1. felesleges házakat építeni, mert rengeteg ingatlan van a piacon így is. Olcsóbb venni.
2. semmi értelme embereket kiköltöztetni a pusztába, mert ott nincs munkalehetőség.

Az eszközkezelő szinte semmit nem csinál a mai napig.

citrix 2014.01.20. 07:35:03

Nemzeti Lakópark 30.000.000/ház áron,amik szemmel láthatóan elég csuffadt házacskák központi fűtés nélkül.A semmi közepén,ahol még a madár se száll le csipegetni.Klassz lehet ideköltözni ahol se bolt,se szórakozási lehetőség,se busz,se semmi.Ráadásul bárhová nézel a telepen belül,csak hasonló (szomorú) sorsú családokkal találkozhatsz.Las Vegas,végállomás.

TBal 2014.01.20. 07:43:49

@Lordofearth: "A leendő köztársasági elnök" - ember... nem vetted észre még, hogy a "köztársaság" - szót tüzzel-vassal irtják már egy ideje? Köztársaság tér átnevezve, az új fémpénzeken már csak Magyarország szerepel a Magyar Köztársaság helyett... majd pont a "Köztársasági elnök" elnevezést fogják megtartani. A köztársaság csak a ruha volt a magyar nemzet testén, a magyar nemzet már majdnem teljesen levetközött.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:07:32

@endike: Az értelmiséget kifelejtetted. Jól vagy? Esetleg ellopták a nicked?

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:09:39

@FILTOL: Ez eléggé gyenge magyarázat volt. Nem kaptál jobbat a pártközpontból?

Fax 2014.01.20. 08:31:50

@Revolutionist: Istenem! De hülye vagy..

Netuddki. 2014.01.20. 08:38:17

Előre meg lett mondva még mielőtt belefogtak volna? Meg. Mégis megcsinálták? Meg.
Elbasztak egy csomó közpénzt? El. Felelősök? Kártérítés?

Netuddki. 2014.01.20. 08:45:07

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: Apropó nicktolvajok.
Szerintem rájöttem hogy csinálják. Előre mondom nem próbáltam ki.
A blog.hu azt írja bármit meg lehet változtatni az E-Mail címen kívül. Szóval kisköcsög beregisztrál valamilyen néven aztán átírja a nicknevét egy régi, aktív tagéra. Ennyi.

Csak azért írom, mert én is így jártam, írtam levelet a blog.hu-nak, de basztak vele foglalkozni.

encir 2014.01.20. 08:46:41

@
kovi1970: Minden épeszű ember látta előre, hogy ez egy nagy bukta? Igen. Mégis megcsinálták? Igen. Épeszű, aki csinálta?Nem.
Felelősségre vonható a nem beszámítható ember?Nem.

Lordofearth 2014.01.20. 08:56:18

@TBal:
Igazad van, hiszen a demokrácia szó is teljesen mást jelent mint ami most van Magyarországon

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 09:09:52

@ob.szerver:
4-es metró
M6
M6 síkvidéki alagutak
M7 völgyhíd
Kóka cégei
Apró-Gyúrcsány cégek

Köszönjük

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.20. 09:11:19

@Szavazd le az orbáni diktatúrát!: és mi lesz utána? Ha nem sikerül a választásotok, kimentek szemeket kilőni? Whehehe

2014.01.20. 09:21:18

Öröm lesz nézni két hónap múlva, ahogy ez a sok libbant fanatikus a földhöz veri magát, mert megint nem kellenek a kutyának se. Mit fogtok akkor csinálni? Megosromoljátok a parlamentet szivárvànyos zászlókkal?

nincs1itt 2014.01.20. 09:30:05

@kérődzőgiliszta: Értelek, még igazad is van! De!
Ha ennyire, hűűűű de durvára nyitott volt, meg ellenőrzött, meg miazmás, akkor sem volt egyetlen épeszű, aki a netes pókerezés közben átkukkantson egy ingatlanos oldalra?
Semmi gond, törvény született erről, hogy aszongya kerül, amibe kerül, de lesz olyan hely, ahol elhelyezhetik a hitelkárosultakat. Rendben, de megint csak a farkába harap a giliszta, ugyanis ha házakat vesznek(bárhol), akkor is leeshetett volna egy kevés az "apparátusnak". De így több esett le... ez van. Azt is halkan merem megkérdezni, hogy 2001-ben, amikor ugyanez a csapat lehetővé tette(törvényt alkotott) a deviza alapú hitelezésről, akkor sem gondolkodtak, csak csináltak valamit, ami akkor és ott jó ötletnek tűnt.

Jofiu 2014.01.20. 09:44:26

Az ötlet csírája nem hülyeség, de a megvalósítás az a szokásos fehér cigányos kontár, haszonleső és nemtörődöm.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.20. 10:11:41

@Before:
Ha még 1000 házat felhúznak oda, akkor talán az utolsó házak már csak másfélszeresébe kerülnek a piaci árnak?

Másrészt pedig rengeteg olyan hely van, ahol már kiépült az infrastruktúra, de a válság miatt leálltak az építkezések, akkor minek is kellett a pusztába kiépíteni az infrastruktúrát jó drágán?

Narancskommunista (törölt) 2014.01.20. 10:15:31

@Before:
Másrészt pedig ha házat veszek, akkor abba az infrastruktúra is be van árazva (nyilván semmi sem új áron), akkor miért ne lehetne összevetni?

Magyarországon egyébként nem az a gond, hogy kevés a lakóingatlan, hanem az, hogy el vannak adósodva a lakosok, és akadnak akik nem tudják fizetni a törlesztőrészletet. Ha tényleg a valós problémákat akarják megoldani, akkor a piacról vesznek használt lakóingatlant, és nem csak azért, mert az olcsóbb, hanem azért is, mert kevés a kereslet, a kereslet generálással pedig pont a bebukott hiteleseket segítené az állam közvetve, hiszen többért kelnének el az ingatlanok az árveréseken.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.20. 10:18:26

@Pensive:
Ha a problémát magát értenéd, akkor azt is értenéd, hogy az ócsai állami építkezés éppen ellene hat a megoldásának. Minimális számú embernek segít, miközben nagyon sok embernek közvetve növeli a problémáit.

ekat 2014.01.20. 10:23:39

@Narancskommunista: Na de létezett egyáltalán olyan idióta, aki elhitte, hogy a devizahiteleseknek akartak segíteni?

buddha 2014.01.20. 10:24:44

@Pensive: inkább ne ajánld magad,van elég barom így is.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.20. 10:26:59

@Jofiu:
Az ötlet csírája a pénz lenyúlás volt. Ha az ürügyre gondolsz, az meg bizony eleve hülyeség, mert nem a problémát magát kívánta megoldani, hanem azzal helyettesítette a problémát, ahogyan az az egyén szemszögéből látszik, és azt hitette el, hogy rendszerszinten ez a probléma, majd erre próbált megoldást találni, közben az eredeti problémát tovább súlyosbítva.

A probléma ugyanis nem az a bedőlt hitelek esetében, hogy nincsen elég ház/lakás. Építeni állami pénzből ugyanis csak az esetben szabad, ha hiány van lakóingatlanból. Itt viszont a probléma pénzügyi jellegű.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.20. 10:28:04

@ekat:
Én azokból, akik Orbán karácsonyfa díszítését like-olták Facebookon, kinézem...

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.01.20. 10:38:14

"...egy újabb illusztrációja az állam hatékonysági deficitjének." Khm-Khm...
Nem, ez a Simicska és a Haverok mi adóforintjainkkal tömésének köztörvényes bűncselekménye!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.01.20. 10:48:10

@Pensive: Nem kellene a híd alá menniük, de lett volna egy józanul végig gondolt elképzelésem a devizahitelesek lakásainak megmentéséről. Az Eszközkezelő (mert van ilyen is) megvásárolja a bedőlt hitelű lakásokat, és bérbeadja a volt tulajdonosoknak. A bérleti díjat úgy lehet és kell megállapítani, hogy fedezze az ongatla fenntartási költségeit, és hasznot is termeljen az Eszközkezelőnek. az elkúrt 02,5 milliárd forintból egész szép számú lakást meglehetett volna venni.

Ordzsonikidze 2014.01.20. 10:56:31

@kérődzőgiliszta:
„A teljes projekt a szakmai nyilvánosság előtt zajlott. Nyílt tervpályázat és közbeszerzési eljárás volt. A legjobb ajánlat nyert a 9 ajánlattevő közül.”
Gondolom, úgy, ahogy a trafik, és földpályázatok is zajlottak.

„A feladat törvényben lett elrendelve, akik végrehajtották, közhivatalnokok voltak, erős ellenőrzés alatt”
Mitől felmentés a baromság alól, ha az törvényben van elrendelve? Az erős ellenőrzés, pdig, úgy látszik, inkább kárára volt a projektnek.
„A projektben eddig egyetlen szerv sem talált semmilyen problémát sem(….) Az egy téves kormányzati elképzelés volt, ezt ma már mindenki belátta.”
Gratulálok! Az operáció sikerült! Ja, hogy a beteg meghalt….Gondolom, a mindenki, nálad ebben az összefüggésben a kormányt, és kedvelőit érted, mert - ha emlékezetem nem csal - rajtuk kívül, már az első pillanattól rengeteget vitatták az egész építkezés értelmét, gazdaságosságát!
„ Viszont 2011-ben még nem látták kellően a devizahiteles probléma következményeit.”
Lehet, hogy 2011-ben még nem lehetett látni azt, hogy milyen következményei lesznek a devizahitelesek problémáinak, de azt azért igen, hogy ez a világtól elzárt, méregdrágán épülő, korszerűtlen lakótelep semmiféle problémát nem old meg!
Érvrendszeredből, azért hiányolom, hogy Kerényinek tetszett!

Szelid sunmalac 2014.01.20. 10:57:04

Maradjunk annyiban, hogy pl. Rakospalotan ott a regi korhaz, aminek vagy husz hatalmas epulete all lakatlanul evek ota. Parkkal, miegymassal. Minden infrastruktura kiepitve, jo kozlekedessel, nem a vilagvegen. Ha csak egy hazat ujitottak volna fel, akkor is tobb osszkomfortos lakast lehetett volna kihozni belole, tizedennyi osszegbol. Csak ugy mondom.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.20. 15:16:22

@Narancskommunista: mindez tökéletesen igaz, de szomorú, hogy ennyire sokan nem képesek felfogni, valójában miről is írtam.
Ez az egész ócsai ügy egy beteg vicc, de ebből az irányból támadni meg a lehető legpopulistább hülyeség.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.01.20. 15:20:44

@Narancskommunista: egyébként, ha valaki azt hiszi, hogy ez az ország a hulladék, mocskos rabló politikusai miatt tart itt, hát az téved. Az ország pont amiatt tart itt, hogy sikeresen fel lehet osztani táborokra, akik köré (és a szeme elé) hatalmas kerítéseket lehet felhúzni, aztán amelyik nem az éppen kiadott mantrát nyomja, arra hörögve támad mindenki, mint az a zsigerből nerező balfasz. "Hú, piros, ütök!", "Hú, narancs, ütök!"... körülbelül ennyi az agymunka a legtöbbjénél. Szánalom.

Nyilas Mise 2014.01.20. 15:53:54

nem volt kudarc !!!!
sőt TÖKÉLETESEN SIKERES VOLT !
MINDEN CÉLJÁT elérte a beruházás!

számláztak ? kifizetették a köszpénzből ?
na ugye !

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2014.01.20. 18:33:53

Ebből kétszer sült lesz mert pár év múlva majd meg lehet venni kedvezményesen néhány millióért a szerencséseknek...

kérődzőgiliszta 2014.01.21. 23:17:17

@Ordzsonikidze: Láthatóan fingod nincs hogy működik az államigazgatás!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.01.22. 07:57:20

@kérődzőgiliszta: Ugyan áruld már a többszázer devizahiteles közül hánynak a lakását vette már meg az eszközkezelő? Legjobb tudomásom szerint sem éri el ez a szám az ezret. Akkor mi a picsának tartuk fent egy ilyen szervezet. Azért, hogy legyen pár jól fizető állás a haveroknak, illetve még egy módja legyen a pénz eltüntetésének?

Ordzsonikidze 2014.01.22. 08:06:34

@kérődzőgiliszta:

Csak annyit, hogy 18 évig dolgoztam az állam- ill. közigazgatásban (ma közigazgatásnak hívják).
Az viszont igaz, hogy már három éve nem ott dolgozom, így lehet, hogy a ma közigazgatásnak nevezett "valamit" , az orbanisztáni államigazgatást nem ismerem kellőképpen.

laszlos 2014.01.22. 16:41:29

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ a szoclib hisztizik

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 20:13:51

@Before:
Ja, hogy ha a piaci árakkal vetjük össze, az populista hülyeség? Ja, bocs...

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 20:14:50

@Before:
Teljesen igazad van, de ez nem mentesít az alól, hogy hülyeséget írtál.

kérődzőgiliszta 2014.01.22. 20:27:22

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: Hát ez az! 2013 végéig elérte a 15 ezret a megvett lakások száma!

kérődzőgiliszta 2014.01.22. 20:30:10

@Ordzsonikidze: A te eszeddel 100 év alatt sem értenéd meg hogy működik a közigazgatás!

paraszthajszal 2014.01.22. 21:20:14

@kérődzőgiliszta: sajnos attól még, hogy valaki nem érti az egész folyamatot (mert egyszerű ügyintézőként a tápláléklánc alján van) még érezheti, hogy a közigazgatásban vannak gyanús dolgok, még látszólag szabályos ügyleteknél is. Sajnos ilyesmit én is megtapasztaltam, nem ebben a ciklusban, de nem hinném, hogy azóta sokminden változott volna.

Maga a közbeszerzés látszólag szabályos volt. Rendesen le lett bonyolítva a pályáztatás, az nyújtotta be a legkedvezőbb ajánlatot, akinek kellett. A gondok a végrehajtásnál kezdődtek. Kivitelező állandóan panaszkodott, hogy kevés pénzt szántak a projektre, ennyiért ne várjunk csodát. Amikor átadták a "végterméket", kiderült, hogy nemhogy kevesebb a műszaki tartalom, mint amit vállaltak, de gyakorlatilag használhatatlan a cucc. A cég persze ránk mutogatott, hogy miattunk volt minden, mert nem kaptak időben megfelelő információkat. A főnökségnek ment a javaslat, hogy tagadják meg a teljesítési igazolást.

Csakhogy a főnökség kapott egy telefont a minisztériumtól. A céget nemcsak hogy kifizették a kontármunka ellenére, hanem új szerződést is kötöttek velük, színleg pluszmunkák elvégzésére, valójában azonban azért, hogy használhatóvá tegyék a fércművüket. Új közbeszerzés természetesen nem volt, lepapírozták a dolgot, a lényeg annyi volt, hogy erre a munkára csak ez a cég alkalmas. Végül kiderült, hogy a javított termék is egy kalap ...., de a céget természetesen kifizették. Persze az utólagos ellenőrzések is mindent rendben találtak...

kérődzőgiliszta 2014.01.22. 21:27:09

@paraszthajszal: Ezt a komplett baromságot honnan szedted össze? Légyszi, idézz be legalább egy hiteles dokumentumot az állításaid bizonyítására!

paraszthajszal 2014.01.22. 21:44:39

@kérődzőgiliszta: Tekintve, hogy a kivitelező fővállalkozója egy ma is hazánkban működő nemzetközi multi, tartok tőle, beperelnének, ha itt dokumentumokat adnék közre. (Az, hogy a minisztérium a telefonban mit mondott a főnökségnek, én ugye nem tudnám bizonyítani, enélkül meg hírnévrontásért kapnék pert a nyakamba.)

kérődzőgiliszta 2014.01.22. 21:59:37

@paraszthajszal: ???? Ennyi baromságot!
Milyen multiról beszélsz? Tud egyáltalán ki volt a kivitelező?

paraszthajszal 2014.01.22. 22:17:46

@kérődzőgiliszta: a fővállalkozó (ti. aki nekünk kiállította a számlát) egy IT-óriás, a szerződés egy informatikai (folyamattámogató) rendszer kialakítására szólt, a tényleges munkát (a rendszer testreszabása, beüzemelésben való közreműködés, felhasználók beoktatása) egy magyar alvállalkozó végezte. Mint írtam, cégneveket sajnos nem írhatok, mert papíron minden szabályos volt. Csak éppen a rendszert nem lehetett használni normálisan, ezért végül inkább az első lehető alkalommal leállították, és helyette beüzemeltek egy ingyenes, nyílt forráskódú rendszert, miután a használhatatlan gagyira kifizettek több tízmillió forintot.

Ordzsonikidze 2014.01.23. 08:34:15

@kérődzőgiliszta:

Ezen a szellemi szinten, 1000 évet is írhattál volna!
Egyébként teljesen félrevitted a kérdést,amit Ócsa jelképez, annak nem a közigazgatáshoz, mint végrehajtó szervhez, hanem a kormány ez irányú döntéséhez van köze. Ez egy átgondolatlan, hibás döntés volt.

paraszthajszal 2014.02.04. 17:36:40

@kérődzőgiliszta: időközben érdekes fejlemények kerültek napvilágra, immár konkrétumokkal: index.hu/belfold/2014/02/04/kirugjak_simont_az_mszp-bol/

Mert honnan is telefonáltak a cég érdekében a minisztériumból? Na honnan? Hát az államtitkárságról. Az államtitkárt meg véletlenül Simon Gábornak hívták - persze a magyar államigazgatásban nincs korrupció, csak tiszta kezű közhivatalnokok.
süti beállítások módosítása