Pontosabban 623.8 millió plusz áfa. Ennyiért hülyítenek a saját adódból. És azt is szarul.
Nettó 623,8 millió – áfával csaknem 800 millió – forintba került a „Magyarország jobban teljesít” kampány – közölte egy képviselő írásbeli kérdésére válaszul Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter. - Több mint 600 millióba került a jobban teljesít-kampány - Világgazdaság
Több alkalommal leírtam már, hogy a haveri közbeszerzésekkel az a baj, hogy a haverok nem feltétlenül a mesterei az adott területnek.
A magyar közbeszerzési világbajnok érdekeltségébe tartozó Inter Média Group Kft-ről már joggal feltételezhetnénk, hogy a sorozatos állami megbízások következtében javult a teljesítmény. (Persze az állami munkák elnyerésének biztos tudata, nem sarkall kimagasló teljesítményre.)
Erre kiszúrják a szemünket ezzel a gagyi Magyarország jobban teljesít kampánnyal, ráadásul nem is baráti áron.
Az alapgondolat annyi, hogy ha az átlagpolgárnak egyfolytában azt tolják a képébe, hogy itt minden egyre faszább, akkor a végén ezt el is hiszi, még akkor is, ha saját tapasztalatai ellentétben állnak a feltételezéssel.
De senki sem tudja ezt szebben megfogalmazni az egykori náci propagandaminiszternél:
Az ismétlés rábeszélő erejét Goebbels, a náci propagandaminiszter is érzékelte. A náci propaganda axiómája így hangzott, a tömegek azt tartják igazságnak, ami a legismerősebben hangzik. Goebbels így fogalmazott:
"Az emberek általában sokkal primitívebben értékelik a dolgokat, mint hinnők. A propaganda, épp ezért legyen végletesen egyszerű és folytonosan ismétlődő. Hosszabb távon az a rábeszélő győz, akinek sikerül kifejeznie a problémát a legközönségesebb szavakkal, és akinek van mersze örökké hajtogatni ezeket a szavakat, fittyet hányván az értelmiségiek ellenvetéseire…" - www.erdekessegek.hu
Ez már akkoriban sem számított kifinomult módszernek
Csak a kontraszt kedvéért, az Index a napokban számolt be a Kínai Kommunista Párt kampányfilmjéről.
Ez a propagandaanyag nemzetközi szinten is megállja a helyét. Az is lehet, hogy sokba került, és a pekingi párttitkár sógorának a cége készítette, de legalább megüti a mércét.
Nem azt a nyilvánvaló baromságot próbálja a nézőkbe sulykolni, hogy Kína a legnagyszerűbb ország a világon, az üzenet egyszerűen annyi, hogy a párt, és a lakosság céljai azonosak.
A problémákat nem próbálják tagadni, vagy rajtuk kívülálló tényezőkre maszatolni, - mint a magyar kollégáik általában - hanem közös kihívásként jelenítik meg. Szóba kerül a növekvő egyenlőtlenség, és a drámai környezetszennyezés is.
Ettől függetlenül ez is csak propaganda, csak jó a kivitelezés. Ráadásul a társadalmi berendezkedés miatt Kínában sokkal kisebb a jelentősége a dolognak.
Ezzel a bejegyzéssel nem azt akarom mondani, hogy a magyar kormány náci, csak azt, hogy eszetlenül szórják a pénzt amatőr kormányzati kommunikációra, idejétmúlt propagandatechnikákra, holott ez hosszútávon ellentétes a saját érdekeikkel.
Ezt illusztrálja a Magyarország jobban teljesít kampány, ami 2013 egyik legnépszerűbb poénforrásának bizonyult.