sorok között

sorok között

Két államcsőd egy héten belül

2013. július 23. - Politikai Ateista

A múlt héten Magyarország államcsődjével kapcsolatban két jóslat is befutott. Ez már a vég, kezdjünk csomagolni?


Először Peter Attard Montalto, a Nomura elemzője csatlakozott a Szász Károlyhoz, és a kormány legújabb, a devizahitelesek megmentését kilátásba helyező homályos utalása miatt államcsődözött egy nagyot. Azt azonban ő is elismerte, hogy gyakorlatilag államcsődről nincs szó.

Jogi vagy technikai értelemben nem beszélhetünk szelektív államcsődről – szögezi le Montalto, hozzátéve: álláspontja szerint „szellemét tekintve” („in spirit”) bizony arról van szó. - A Nomura Magyarországról: a szellemét tekintve ez bizony államcsőd - Világgazdaság.

Abban valóban igaza van az elemzőnek, hogy hazánkban a szellemi államcsőd kockázata igen magas. De történjem akármi a devizahitelesekkel, amíg Magyarország eleget tesz az adósságszolgálati kötelezettségeinek, addig teljesen felesleges az államcsőd emlegetésével kelteni a hangulatot.

Pénteken a Die Zeit folytatta a rémhírterjesztést:

Tartósan alacsony gazdasági növekedés és emelkedő eladósodottság - ez a két legnagyobb problémája Magyarországnak a cikk megállapítása szerint. Emlékeztet arra, hogy bár az európai átlaghoz viszonyítva nem kiugró a magyar GDP-arányos államadósság (80% körül), de ha emellé a magánszektor eladósodottságát is hozzászámítjuk, akkor a nemzetgazdaság adósságállománya a GDP több mint 120%-ára rúg. - Magyar államcsőd veszélyéről ír egy német lap - Portfolio.hu

Kevés kivétellel, szinte az összes európai gazdaságra jellemző a "tartósan alacsony gazdasági növekedés, és emelkedő eladósodottság". Ebben a tekintetben Magyarország közel sem tartozik a legrosszabbak közé.

A Die Zeit azonban felhívja a figyelmet a magánszektor adósságállományára, amely a szerzők számításai szerint további 40%-ot csap az államadóssághoz. Félelmetes nem?

A magánszektor adósságállománya a GDP százalékában:

householddebt.jpgForrás:Zerohedge, 2011-es adatok

Magyarország ebben a vonatkozásban sem tekinthető fekete báránynak.

Az viszont tagadhatatlan, hogy "az ország könnyen államcsődbe sodródhat, ha gondok támadnak a nemzetközi pénzügyi piacokon".De ez megint csak egy olyan probléma, amivel számtalan mások is kénytelen számolni.

A piacok egyelőre nem osztják a Die Zeit, Peter Attard Montalto, és Szász Károly aggodalmait:

Többheti mélypontra csökkent a magyar államadósság-törlesztési kockázat fedezeti ügyleteinek költsége a keddi londoni jegyzésben, tükrözve a felzárkózó piaci eszközökkel kapcsolatos piaci hangulat javulását.Magyar államcsőd - mélyben az indikátor - Profitline

HUCD5 most éppen 293.5.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr625419477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szociknak vége 2013.07.24. 12:14:33

@nu pagagyí: Kár volt fáradnod. Orbán teljesen korrektul beszélt az új adózókról. Effektíve a kutyát nem érdekli ha nem mindegyikük 0 Ft-ot, hanem olyan is volt aki 500 ft adót fizetett havonta.

Arról nem beszélve hogy ennek mi köze van a nem létező kedvező 2006-10es tényszámokhoz, amiről előbb írtál?

Szociknak vége 2013.07.24. 12:15:49

@Blogger Géza: Ez nem így volt.

300ezer adózó adta össze az SZJA bevétel 80%-át 2010ben.

Szociknak vége 2013.07.24. 12:22:02

@komplikato: Amikor konkrétumot is kéne írni mindig elugrasz takarítani? Ezt tanítják? Mert a tegnapi Népfrontos programban is csak lózungok vannak, nem mintha nem lenne mind1 mit hazudnak.

Blogger Géza 2013.07.24. 12:23:02

@nu pagagyí: Az MSZP-s ciklus nagyobb részében egyáltalán nem fizettek SZJA-át a minimálbéresek, a ciklus végére egész minimális (kb 1%os) SZJA-t fizettek. Ez inkább vicc, mint adózás.

"Annál a minimálbéresnél, aki 73 500 forintot keres, az szja-levonás 769 forint, szemben a tavalyi évvel, amikor a duplája volt.

A minimálbér személyi jövedelemadója, vagyis az előbb említett 769 forint a felbruttósított bér adója, és az adójóváírás különbözeteként alakul ki.

A minimálbér egyébként 2004-től vált adómentessé, egészen 2008-ig. Akkor sok szakember hangoztatta az adómentesség adózási és gazdálkodási szempontból torzító hatását, mivel munkavállalók tömegeit alkalmazták indokolatlanul minimálbéren.

Magyar Rádió"

Blogger Géza 2013.07.24. 12:24:16

@MetroGoldwinMayer: A kettő nem mond ellent egymásnak.

komplikato 2013.07.24. 12:26:20

@MetroGoldwinMayer: Ja, tőled meg Blogger Gézától tanultam. :D
Amúgy NEM 2006-2010-ről volt szó, hanem a 2010-es váltáskor lévő gazdasági viszonyszámokról.

Szociknak vége 2013.07.24. 12:28:56

@komplikato: Mit terelsz?

2014ben 2006-10re és 2010-14re lehet szavazni.

Semmi, azaz egyetlenegy lényeges gazdasági mutató nincs amiben 2006-10 jobb volt mint 2010-14.

Megfordítva, 2010-14 minden egyes lényeges gazdasági mutatóban és trendben kedvezőbb mint 2006-10.

elwood 2013.07.24. 12:48:34

@MetroGoldwinMayer: "Semmi, azaz egyetlenegy lényeges gazdasági mutató nincs amiben 2006-10 jobb volt mint 2010-14. "

2006-2010-ig volt egy világválság.
2010 után már csak az a válság van amit orbánék maguknak generálnak.

Az adósságunk pont ugyanazon a szinten van mint amikor átvették a kormányzást, csak eltáncoltak 3000 milliárd forintnyi tartalékot. Ez felfoghatatlanul sok pénz.

komplikato 2013.07.24. 12:50:06

@politikailagnemkorrekt: "Igen, ha követed a híreket, a 2013-as finanszírozáshoz szükséges kötvényeket már eladták."

Óóóó igen, követtem a híreket, az összes jegyzést visszamondták pár hete, olyan noname cégek, mint az OTP, MOL, stb. Magyarul rá fog rohadni az államra az év elején "sikeresnek" kamuzott kötvény hegyek.

komplikato 2013.07.24. 12:52:55

"csak eltáncoltak 3000 milliárd forintnyi tartalékot"
Csak abban az évben konkrétan több mint 5000 milliárdot így érve el a nulla közeli eredményt, erre szoktam kérdezni miként sikerült nekik az adósság elleni harcban cirka 4000 milliárdnyival növelniük adósságállományt egyetlen év alatt?

komplikato 2013.07.24. 12:55:11

@MetroGoldwinMayer: te sem írsz számokat, én sem írok. Egyikünk kamuzik, a deficiten kívül minden szám rosszabb, ezt állítom. A pozitívnak bekamuzott inflációs adat (ami meg a valósággal ugye köszönő viszonyban sincs) direkt káros a jelenlegi foglalkoztatottsági ráta és GDP mellett.

Szociknak vége 2013.07.24. 12:55:20

@elwood: '2006-2010-ig volt egy világválság'

Mindig tanulok vmi újat...:D

1. Nem volt 2006-10 világválság, a kormányzás 3. évében kezdődött, és európában most is tart(persze stagnálás most már)

2. Na és? Mi közöm nekem hozzá hogy világválság kezdődött (Mo-ra 2009re ért ide). Ki a hibás, Orbán?

3.Az adósságunk pont ugyanazon a szinten van mint amikor átvették a kormányzást, csak eltáncoltak 3000 milliárd forintnyi tartalékot.

- a manyup nem tartalék, fogalmad sincs miről beszélsz, sehol nem számít az álllamadóssághoz

- A pont ugyanaz a szint nagyon jó lett volna 2010ben is, mint 2002ben vagy 2006ban, csak hát közel sem jött össze

Szociknak vége 2013.07.24. 13:01:23

@komplikato: Mint köztudott:

- kiszálltunk a hitelspirálból, leállt az adósságnövekedés

- A GDP 2006-10ben csökkent, most 2010-14ben még nő is egy kicsit

- A munkanélküliség még a versenyszférában is a 2010es szinten van, egyébként összesen csökkent a kormányváltáshoz képest (2002-10ben megduplázódott)

Ez a 3 legfontosabb. Ezenkívül fele infláció van. Fele alapkamat van, fele a hitelkamat is a bankban. Sokkal alacsonyabb az állampapír kamata mint 2008 előtt, olcsóbb az adósságfinanszírozás.

elwood 2013.07.24. 13:01:25

@MetroGoldwinMayer: "
- a manyup nem tartalék, fogalmad sincs miről beszélsz, sehol nem számít az álllamadóssághoz"

de azért a manyup vagyon bedarálásakor nagyon büszkék voltak magukra, hogy csökkent az adósság.

számszakilag nem számít bele, de nagyon nem mindegy hogy ott van a spájzban 3000 milliárd vagy nem.

a többi költségtakarékosságukat is nagyjából lefedi az évi 300 milliárdos manyup halmozás megszűnése. ez kb. 1% pluszt jelentene a hiányban. vagyis a ténykedésük nem csak eredménytelen de elképesztően káros volt.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.07.24. 13:02:14

Ezt az államcsődösdit már eljátszották egy párszor mindenféle médiumok és megmondóemberek. Már akkor is lehetett tudni, hogy nem lesz belőle semmi.

elwood 2013.07.24. 13:02:16

@MetroGoldwinMayer: "Na és? Mi közöm nekem hozzá hogy világválság kezdődött (Mo-ra 2009re ért ide). Ki a hibás, Orbán?"

Az, hogy válság alatti eredményeket hasonlítasz válságon kívüliekkel.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:05:55

@elwood: Ez komoly? Én meg azt hittem hogy soha senki még csak meg sem közelítette a tavalyi hiányszintet EVÖR...:)

A vita nálam úgy vetődik fel, hogy jobb-e a rezsim mint az előző(=2014es alternatíva). Nekem evidens hogy igen. Nem azt várom hogy tökéletesek legyenek, mert olyan nincs.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:10:24

@elwood: Igy van. Akkor volt válság, pechjük volt.

Nem beszélve arról, hogy itthon 2007ben és 2008ban SEM volt GDP növekedés egyedüliként a régióban, ez a privát NEM CSINÁLTUNK SEMMIT 4 ÉVIG egyenes következménye volt.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:11:45

@elwood: A linked hol áll ellentétben azzal amit állítottam?

elwood 2013.07.24. 13:13:30

@MetroGoldwinMayer: "A vita nálam úgy vetődik fel, hogy jobb-e a rezsim mint az előző(=2014es alternatíva). Nekem evidens hogy igen. Nem azt várom hogy tökéletesek legyenek, mert olyan nincs. "

ez legalább egy korrekt állítás.

valszeg pédátlan, hogy békeidőben külső kényszer nélkül gazdaságilag és jogilag ekkora károkat okozzon egy kormány egy országnak mint orbánék.

ettől te szeretheted, lehet a szíved csücske. nem kell hamis adatokkal és hazugságokkal védeni. ennyi.

komplikato 2013.07.24. 13:13:54

@MetroGoldwinMayer:
"kiszálltunk a hitelspirálból, leállt az adósságnövekedés"

Persze, persze és Andersen becsukta mesekönyvét ...

"- A GDP 2006-10ben csökkent, most 2010-14ben még nő is egy kicsit"

Azt akarod kamuzni ELÉRTE már a 2010 szintet?

"- A munkanélküliség még a versenyszférában is a 2010es szinten van, ..."

Persze, semmi feltűnő nincs abban, hogyan lehet hirtelen ennyivel több dolgozó ember, miközben vagy 80.000-el csökkent a munkahelyek száma egy év alatt. Már nem elég statisztika hamisításhoz a gagyi közmunkás program, most már be kell számítani a külföldi melóst is?

elwood 2013.07.24. 13:15:05

@MetroGoldwinMayer: nem olyan bonyolult ne tettesd magad. a manyup vagyon bedarálásával csökkent az adósság, azóta újra nőtt.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:15:45

@elwood: Egyetlen adatomat sem tudod megcáfolni.

elwood 2013.07.24. 13:16:43

@MetroGoldwinMayer: igen, gyurcsányék szarul kormányoztak. egyéb új felfedezés ?

Szociknak vége 2013.07.24. 13:18:39

@komplikato: Tőled megszoktam, hogy nem tudod megcáfolni egyik állításomat sem.

Ha neked fárasztó, nem kötelező, de amiket válaszolsz elég komolytalan, a téma súlyához képest.

$pi$ 2013.07.24. 13:19:58

@elwood: "számszakilag nem számít bele, de nagyon nem mindegy hogy ott van a spájzban 3000 milliárd vagy nem."

Nem 3000 milliárd volt, hanem 2700, mindegy.

De ennek a fele államkötvényekben állt, az meg nyilván beleszámít az államadósságba, nem?

Tehát foglaljuk össze mi is történt: az állam nem szedte be ezt a 2700 milliárdot, odaadta a banknak, majd a feléért szépen fizette a kamatot és megkapta államkötvény vásárlásakor.

A 2700 másik fele viszont még így is hiányzott a nyugdíjfolyósításkor, erre az állam további kölcsöt vett fel és arra is fizette a kamatat.

Az állam tehát a pénzt ami az államé volt nem szedte be, hanem kamattal kölcsönkérte. Most viszont azt mondják, hogy ez milyen volt, hiszen az állam pár év múlva megkapta volna ezt a pénzt, amikor ennyivel kevesebbet kellett volna költenie nyugdíjra. Persze nem egy év alatt, hanem sok év alatt...

Ekkora marhaságot! Akkor ha van pénzem azt odaadom ingyen és bérmentve, majd ugyanannyit felveszek kamatra és örülök, hogy megmaradt a pénzem?!

Szociknak vége 2013.07.24. 13:21:07

@elwood: De még mindig nincs a 2010es szinten. Sőt konkrétan alacsonyabb már(79,4), mint ami a linkeden volt, az csak az első negyedévet vette figyelembe idén.

= kijöttünk az adósságspirálból

Szociknak vége 2013.07.24. 13:26:48

@$pi$: 'Ekkora marhaságot! Akkor ha van pénzem azt odaadom ingyen és bérmentve, majd ugyanannyit felveszek kamatra és örülök, hogy megmaradt a pénzem?!'

- ilyen a szoci gazdasági logika..:))) De csodálkozol 4 millió pénzügyi analfabéta országában? A magyar KÖTELEZŐ MANYUP rendszere az egyik legundorítóbb példája a szoci mutyivilágnak, önmagában évente egy trafikmutyi kárának úgy a 100xosát okozva.

komplikato 2013.07.24. 13:26:50

@$pi$: "Nem 3000 milliárd volt, hanem 2700, mindegy."

Konkrétan meg majdnem 5000 volt (4700?), mivel nem csak a Manyup pénzt darálták bele, sőt abból a 4700-ból csak valami 1800 volt Manyup pénz, mert többit máshol "tőzsdézték el" ügyesen. Ehhez képest majdnem lópikulával csökkent az adósság. De legalább keletkezett egy kötelezettség a nyugdíj pénzek befizetői felé, amit valószínűleg soha napján teljesítenek.

komplikato 2013.07.24. 13:28:27

"De ennek a fele államkötvényekben állt, az meg nyilván beleszámít az államadósságba, nem?"

Igen viszont a Manyup kiszállása után be is térdelt 2 évre az államkötvény papír. Sőt. Ráadásul most ismerted el, amit sokan állandóan cáfolni akarnak, az államkötvény is HITEL.

elwood 2013.07.24. 13:34:10

@$pi$: 3000 milliárd fele volt államkötvényben, azt az állam bedarálta. ( ez szerinted lehet jó is, a manyup vita más kérdés )

viszont az akkori államadósságba beleszámított az állam által kibocsátott és a manyupok által lejegyzett kötvény.

ezt viktor bedarálta ( jövőbeli szóbeli ígéretet adott nyugdíjra (és nem röhögte el magát)) , majd újra kibocsátotta az államkötvényket és másoknak adta el.
az állam jövőbeli nyugdíjfizetési kötelezettsége nem szűnt meg, tehát 3000 milliárddal növelte az adósságunkat.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:35:11

@komplikato:

Tehát hogy volt akkor Kató?

1 pont növekedés - fidesz
1 pont adóssággazdálkodás (akár manyuppal) - fidesz
munkanélküliség legyen döntetlen

+ az apró

Az akkor 2:0 a fidesznek, vagy nem?

elwood 2013.07.24. 13:35:52

@MetroGoldwinMayer: hogy jöttünk ki a spirálból, ha 4 év alatt 3000 milliárddal nőtt az államadósság ?

$pi$ 2013.07.24. 13:43:50

@komplikato: "Konkrétan meg majdnem 5000 volt (4700?), mivel nem csak a Manyup pénzt darálták bele, sőt abból a 4700-ból csak valami 1800 volt Manyup pénz, mert többit máshol "tőzsdézték el" ügyesen."

Most meg csak össze-vissza számokat mondasz. Ennek semmi értelme.

"Igen viszont a Manyup kiszállása után be is térdelt 2 évre az államkötvény papír."

Mi?

"Sőt. Ráadásul most ismerted el, amit sokan állandóan cáfolni akarnak, az államkötvény is HITEL."

Nem tudom ki akarja "cáfolni", de én soha nem tettem.

"viszont az akkori államadósságba beleszámított az állam által kibocsátott és a manyupok által lejegyzett kötvény."

Persze. Az akkori jelentésekben meg is nézheted, hogy hirtelen kicsivel több mint 1000 milliárddal csökkent az államadósság forintos része.

"ezt viktor bedarálta"

Igen. Amikor megfizetem a tartozást, akkor megkapom az adósságlevelet, megsemmisítem és többé már nem tartozom. Mit kellett volna vele csinálnia, bekeretezni?

"jövőbeli szóbeli ígéretet adott nyugdíjra"

A következő generáció nyugdíja mindig is egy ígéret volt.

"majd újra kibocsátotta az államkötvényket és másoknak adta el"

Amit bedarált?

"az állam jövőbeli nyugdíjfizetési kötelezettsége nem szűnt meg, tehát 3000 milliárddal növelte az adósságunkat."

Ez hülyeség. A jövőbeli kifizetési kötelesség nem adósság. Semmiképpen sem.

Szociknak vége 2013.07.24. 13:44:36

@elwood: - A GDP arányos adósság nem nőtt, úgy. A deficiteljárásból is kikerültünk, amiben 2004 óta vagyunk. Rendbejött a ktgvetés. MANYUP rpbbantás után is fenntartható pályán a deficit.

- A MANYUP teljesenn más tészta, nem tartozik ide. Eddig is ugyanúgy az állam szóbeli ígérete volt a nyugdíj biztosítéka, mint mostantól. A MANYUP csak az egyik(kevésbé fontos) pillér volt, és kifizetéseket még nem teljesített, csak beszedett. Amit beszedett ahelyetti lyukat meg adósságból tömködte a ktgvetés az állami nyugdíjalapban. Ennek nem volt semmi értelme.

elwood 2013.07.24. 13:53:53

@$pi$: "A következő generáció nyugdíja mindig is egy ígéret volt."

ha neked mindegy hogy a nyugdíjad kézzel fogható államkötvényekben és részvényekben van, vagy egy homályos ígéreted van, hogy valaki valahogyan majd kiszámol neked egy nyugdíjat akkor nincs több kérdésem.

" A jövőbeli kifizetési kötelesség nem adósság. "

a nyugdíjakra fennálló államkötvény követelés más kötvénytulajdonoknak fennálló követeléssé változott, miközben a nyugdíjfizetési kötelezettség sem szűnt meg.
ha szerinted ez nem adósságnövekedés akkor be kell fejeznem a korrepetálásodat mert mindenkire nekem sincs időm. csá.

HomicideWatch (törölt) 2013.07.24. 13:57:40

Hát, ha a szocik hatalom közelébe kerülnek véletlenül, akkor borítékolható a csőd, ahogy eddig mindig jött menetrtendszerűen a csődhelyzet amikor kormányon voltak.

elwood 2013.07.24. 13:57:59

@MetroGoldwinMayer: "A deficiteljárásból is kikerültünk, amiben 2004 óta vagyunk."

a 3%-os deficit tartásának növekedő gazdaságban van értelme. brutális megszorításokkal valóban sikerült a 3%-ot tartani, de ennek önmagában semmi értelme, mert csökken a gazdaság és évről évre újabb megszorításokkal megyünk bele egy csökkenő spirálba.

"Rendbejött a ktgvetés. "
ezt mondd vargának meg matolcsynak akik a teljesen rossz szerkezetű megszorításaik miatt kéthavonta kell bejelentsenek egy újabb csomagot.

Szociknak vége 2013.07.24. 14:01:23

@elwood: '1ha neked mindegy hogy a nyugdíjad kézzel fogható államkötvényekben és részvényekben van, vagy egy homályos ígéreted van, hogy valaki valahogyan majd kiszámol neked egy nyugdíjat'

- Hagyd már, a MANYUPba a nyugdíjpénz 1/4e ment, ilyen arányban is kaptál volna belőle vissza (tehát az állami volt a fontosabb pillér)

- Másrészt az emberek 5%-ának megérhette, ők nyugodtan maradhattak MANYUPosok. Ugyanez a választás nem állt rendelkezésre amikor KÖTELEZŐEN bevezették.

Blogger Géza 2013.07.24. 14:03:54

@elwood: Egészen pontosan Brüsszel gondolkodása szerint nem volt ez adósságnövelés (pontosabban a manyup-vagyont nem engedték csökkentésként elszámolni - de semelyik más nemzetközi szervezet sem, teszem hozzá), és mi hozzájuk iqazodtunk.

Szociknak vége 2013.07.24. 14:09:38

'3%-os deficit tartásának növekedő gazdaságban van értelme.'

- Ez tökre úgy hangzik mintha tudnád miről beszélsz

- Gondolom ezért volt 2006-10ben csökkenő GDP mellett is növekvő adósság és deficit...:))))

@elwood: 'sikerült a 3%-ot tartani, de ennek önmagában semmi értelme, mert csökken a gazdaság'

- szólj az EUnak hogy miért van deficitplafon
- eddig 2006-10ben csökkent a gazdaság egyedül, de nőtt a deficit és az adósság. Ennél a mostani nemnőagazdaság, de az adósság se, könnyen beláthatóan sokkal jobb.

elwood 2013.07.24. 14:23:30

@MetroGoldwinMayer: "szólj az EUnak hogy miért van deficitplafon"

az eu nem egy tökéletes szabályrendszerrel rendelkező csodaszervezet. nyilván a szabályalkotók fejében meg sem fordult, hogy képes egy kormány fenntarthatóan csökkenő pályára állítani a gazdaságot a 3% miatt.

elwood 2013.07.24. 14:25:31

@Blogger Géza: ha valami marhaságot kell csinálni abban lelkesen hallgat a kormány brüsszelre.
a normális tanácsokat kéne ennyire komolyan venni és nem itt tartanánk.

Szociknak vége 2013.07.24. 14:29:43

@elwood: Nem szeretem a hazudozást. Egy ciklusban volt GDP csökkenés az a 2006-10es volt, óriási adósságfelvétel mellett.

2010ben 1.2%, 11ben 1,6%, 12ben -1,7%, 13ban kb. 0,5% lesz a növekedés. Ez a ciklus tehát minimális pluszos(vö. csökkenő pálya), stagnáló adósság mellett.

Huszonegyedszer nem ismétlem meg a tényt, hogy mindenben jobb a mostani ciklus mint az előző.

2llkedő 2013.07.24. 14:30:49

@MetroGoldwinMayer: "- eddig 2006-10ben csökkent a gazdaság egyedül, de nőtt a deficit és az adósság."

Ez így hazugság, vagy nevezhetjük úgy is, hogy nincs kibontva az igazság teljes egészében.

Amit szeretsz általánosítani, az a világválság eredménye.

nu pagagyí 2013.07.24. 14:33:44

@Blogger Géza: Orbán nem ezt mondta, hanem szimplán hazudott, ahogy szokott.

Jelen rendszerben, amíg minden adó az államhoz folyik be és azt minden megkötés nélkül költheti el, lényegtelen, hogy SZJA, Áfa, tranzakciós adó vagy milyen fantázianevű adóval sarcolja a polgárt. Símán megtehető lenne az is, hogy 0% legyen az SZJA, amit kivált egy Áfa emeléssel és mondjuk egy füstadóval. Onnantól Te is a szégyenpadra kerülsz saját demagóg fogalmad szerint, mivel "nem fizetsz SZJA-t" és így nyilván ingyenélővé válnál.

elwood 2013.07.24. 14:33:59

@MetroGoldwinMayer: "Huszonegyedszer nem ismétlem meg a tényt, hogy mindenben jobb a mostani ciklus mint az előző. "

ismételheted 22-szer is, hátha egyszer leesik, hogy beleszámolsz világválságot.

elwood 2013.07.24. 14:37:37

@félázsiai 2llkedő: most ez a mantrájuk, hogy 2006-2010. ez lett letöltve nekik. csak a munkájukat végzik.

orbán károkozása csak gyurcsány + világválsággal összevetve jöhet ki bármi módon pozitívra, hát ehhez mérik magukat.

kellett egy kellően alacsony mérce és ebben vélik megtalálni.

nu pagagyí 2013.07.24. 14:39:43

@MetroGoldwinMayer: A rendszerváltás óta csak egyszer volt világgazdasági válság: 2008-2009-ben.

Olyan gazdasági év viszont, amikor válságmentes időszakban visszaesett a gazdaság, csak ebben a ciklusban fordult elő.

nu pagagyí 2013.07.24. 14:55:28

@Blogger Géza: A kormány nem igazodott, hanem szimplán ellopta a GDP 12%-át kitevő MANYUP megtakarítást az emberektől. Azonnal 68%-ra lehetett volna belőle csökkenteni az államadósságot. Napjainkra viszont nagyobb az államadósság, mint kormányváltáskor volt. Adósságcsökkentés tehát nem történt, így valószínűsíthető, hogy pártunk-kormányunk szimplán felélte ezt a pénzt. A felélés szelektíven és személyesen történhetett, mert sem a jóléti rendszerben, sem a közszolgáltatásokban, sem a beruházásokban nem lelni a hirtelen pénzbőség nyomait.

Szociknak vége 2013.07.24. 15:15:54

@félázsiai 2llkedő: Nem tagadom a világválság hatását. Anélkül nem fidesz 2/3 lett volna hanem sima bukó. Méginkább, ha Gyurcsány lemondott volna 2006ban.

DE: Az már 100%ban a szocik történelmi büne, hogy a válság előtt 2007ben és 2008ban eltünt már a gazdasági növekedés, míg a szomszédaink 3-4%kal növekedtek évente. Mi szívtuk a legnagyobbat.

Szociknak vége 2013.07.24. 15:17:01

@elwood: A félázsiainak írt előzőben benne van a válasz.

Szociknak vége 2013.07.24. 15:17:46

@nu pagagyí: A félázsiainak írt válaszom neked is szól.

Blogger Géza 2013.07.24. 15:46:41

@nu pagagyí: Mitől lenne már pénzbőség attól, hogy az államadósság csökken teszem azt a birtokába került állampapíroktól? Nem sokat értesz te ehhez... Itt nem volt semmiféle "megtakarítás", pláne nem "pénz", értékpapírokról beszélünk. Ez a 12% is egy baromság, nem tudom, honnan szedted. A GDP arányos államadósságunk pedig szerencsére csökkenő pályán van.

christophe 2013.07.24. 15:56:07

Azèrt kivàncsi lennèk a sok orbàn(direkt irom kisbetuvel a nevèt) pàrti kommentelo kozul szàzalèkosan mennyi lehet a bèrkommentelo,''trafiknyertes''ès mennyi az aki mèg mindig hisz ebben a patkànyban ès a csurhe bandàjàban.Tènyleg ilyen rovid a memoriàjuk,az osszes 2006-2010kozotti reform(egèszsègugy,felsooktatàs...)ellen àgàltak,most meg,tessèk utàna nèzni!!Hogy lehet egy demokratikus orszàgban tizezrek èletèt(trafikosok,kisboltok) egy tollvonàssal tonkretenni?Hogy van pofàja egy millios fizetèssel rendelkezo utolso senkihàzinak az mondani,hogy 47ezerbol meg lehet èlni,milyen politikai pàrt az olyan ahol,ahol nem b@sszàk ki az ilyet mint macskàt szarni?

Szociknak vége 2013.07.24. 16:00:36

@christophe: Kíváncsi vagyok hogy a pártválasztók körében 50%-nyi fidesz választó között mennyi a bérkommentelő...:)))

Szó mi szó elqrtátok, nem kicsit, nagyon.

christophe 2013.07.24. 16:33:05

@MetroGoldwinMayer: szintèn trafikmutyis,vagy polgimester,vagy kozgèpvezèr?èn spec nem qrtam el semmit èvek ota kulfoldrol figyelem az esemènyeket,csak sajnos jonèhàny ismerosomnek,baràtomnak nem adatott meg ez a lehetosèg,ès làttom rajtuk hogy szegènyednek el,oregednek ido elott,fàsulnak el,èvek ota nem voltak nyaralni,nem tudja a fogàt rendbehozatni,nics pènze ruhàra....Igen szar èrzès amikor a 45èves gyerekori baràtod elsirja magàt,hogy be kell zàrnia a trafikot,amibol 15ève tartja el a csalàdjàt,vagy làttod a mèg mindig csinos volt osztàlyttàrsnodet,aki takargatja szàjàt mert nem tud elmenni fogorvoshoz nos OK nem fidess szavazok

Szociknak vége 2013.07.24. 16:41:45

@christophe: Hát ez nagyon hihető, majdnem el is hittem.

Igen, valszeg azért vezet Orbán minden közvéleménykutatást(ennyivel senki nem vezetett 1 évvel a választás előtt 23 év alatt), nyer a fidesz minden választást, mert várják vissza Bajnait és Mesterházyt a szegényedő magyarok hogy mentse meg a hazát...

2llkedő 2013.07.24. 17:07:30

@MetroGoldwinMayer: "Anélkül nem fidesz 2/3 lett volna hanem sima bukó. Méginkább, ha Gyurcsány lemondott volna 2006ban."

És a kiskutya is kidurrant volna, ha nem szart volna.

Benne van ez is, mint ahogyan benne van az is, hogy szárnyalt volna a gazdaság. Maradjunk inkább a tényeknél.

Az adósság miután a lenyúlt manyup pénz elfogyott, elkezdett növekedni:

"""A központi költségvetés adóssága
2013.06.30 22 238,4 Mrd Ft
változás 1 518,3 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest"""

Ez a növekedés gyakorlatilag négy évre kivetítve 8 000 Mrd Ft-ot tesz ki. A gazdaság pedig nem hogy nőne, jó ha szinten van.

Piktor atyád pedig azt jósolta, hogy 2014-ben a legjobban teljesítő ország leszünk.

2llkedő 2013.07.24. 17:08:48

@Blogger Géza:
"A GDP arányos államadósságunk pedig szerencsére csökkenő pályán van."

Éppen hogy növekvő pályán van.

Szociknak vége 2013.07.24. 17:12:29

@félázsiai 2llkedő: 'Benne van ez is, mint ahogyan benne van az is, hogy szárnyalt volna a gazdaság.'

- 2007ben és 2008ban is szárnyalt mi?

'kizárt dolog, mert elqrtuk. Nyilvánvalóan végighazudtuk az elmúlt 2 évet, miközben nem csináltunk semmit'

2llkedő 2013.07.24. 17:13:00

@Blogger Géza: "Itt nem volt semmiféle "megtakarítás", pláne nem "pénz", értékpapírokról beszélünk."

Ha nem lett volna megtakarítás, akkor nem lett volna mit lenyúlni. Piktorod a jövő nemzedékétől lopta el egy ígérvény fejében. Nem Piktor teljesítményéből volt az a háromezer milliárd, hanem az előző kormányok (benne a korábbi fidesz kormány is) megtakarításából.

2llkedő 2013.07.24. 17:14:29

@MetroGoldwinMayer: "- 2007ben és 2008ban is szárnyalt mi?"

Nem szárnyalt, de nem is volt vészes a helyzet.

"""'kizárt dolog, mert elqrtuk. Nyilvánvalóan végighazudtuk az elmúlt 2 évet, miközben nem csináltunk semmit'"""

Ezen kívül valami konkrétumot tudsz mondani?

Szociknak vége 2013.07.24. 17:31:22

@félázsiai 2llkedő: Milyen nem volt vészes a helyzet?

2007-08ban ugyanannyi volt a növekedés, mint 2010 után, masszív GDP arányos adósságnövekedés mellett!

Szociknak vége 2013.07.24. 17:32:41

@félázsiai 2llkedő: Mindezt világgazdasági konjunktúrában, miközben a szomszéd államok 3-4% növekedéseket hoztak adósságválság nélkül.

2llkedő 2013.07.24. 17:36:29

@MetroGoldwinMayer: "2007-08ban ugyanannyi volt a növekedés, mint 2010 után"

2007-2008-ban nem volt -3% körüli GDP "növekedés", masszív adósságnövekedés se nem volt.

2llkedő 2013.07.24. 17:38:50

@MetroGoldwinMayer: "Mindezt világgazdasági konjunktúrában, miközben a szomszéd államok 3-4% növekedéseket hoztak adósságválság nélkül."

Ugyanezt el lehet mondani a mostani időszakra is, millió egy különadóval, lenyúlt manyuppal, stb. A különadót is ugye 2014-ben kivezetik, mert úgy szárnyal a gazdaság. Vagy 2020-ig fenntartják? Jé Piktor itt is hazudott?

Szociknak vége 2013.07.24. 17:45:06

@félázsiai 2llkedő: Aha csak a számokat rontottad el egy picit, meg elfelejtettél forrást írni. Ne fárassz.

Szociknak vége 2013.07.24. 17:46:35

@félázsiai 2llkedő: Mit lehet elmondani? A régió ugyanúgy 0,x% növekedést vár ez évre, mint Mo.

Már nem mindenben vagyunk tökutolsók a régióban, mint a kormányváltáskor.

Szociknak vége 2013.07.24. 17:47:28

@félázsiai 2llkedő: Mint mondtam ne fárassz, ahhoz amit állítasz.

2llkedő 2013.07.24. 17:48:51

@MetroGoldwinMayer: "A régió ugyanúgy 0,x% növekedést vár ez évre, mint Mo."

Mit is jósolt Kuszaszem és minidiktátorunk?

2llkedő 2013.07.24. 17:49:44

@MetroGoldwinMayer: Kiváló a belinkelt oldalon a KSH diagramja.

2llkedő 2013.07.24. 17:52:27

@MetroGoldwinMayer: "A régió ugyanúgy 0,x% növekedést vár ez évre, mint Mo."

"9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról.

Ha 2009-ben ennyire tudták, hogy mit kell csinálni, amikor jött a cunami, akkor most miért nem tudják alkalmazni? Vagy már akkor is csak a nagy szöveg ment?

2llkedő 2013.07.24. 17:53:16

@MetroGoldwinMayer: Kolléga! Kezdesz szarban vagyni.

Szociknak vége 2013.07.24. 18:11:14

@félázsiai 2llkedő: Csak hamisítja a KSH adatot. 2007ben a KSH szerint 0,1% volt a GDP növekedés, a grafikonon meg 1% van, innentől nem érdekel.
Persze adóssággrafikon nélkül nem ér sokat.

EUROSTAT(mi a fasz az a budaörsinfo?)

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

Szociknak vége 2013.07.24. 18:13:11

@félázsiai 2llkedő: A megmaradt szoci szennylapok szalagcímeivel vigasztalod magad?

biharlap, budaörsinfo, mi lesz még, Hócipő?

Pechedre engem csak a számok érdekelnek.

2llkedő 2013.07.24. 18:14:57

@MetroGoldwinMayer:" mi a fasz az a budaörsinfo?"

Tök mindegy, KSH forrást jelöl meg.

2llkedő 2013.07.24. 18:17:50

@MetroGoldwinMayer: "Pechedre engem csak a számok érdekelnek."

Az előbb már jeleztem, hogy a grafikonoknál meg vannak jelölve a források.

2llkedő 2013.07.24. 18:28:17

@MetroGoldwinMayer: Tévedtem! Nem -3%-ot hanem -1,7%-ot "növekedtünk.

Viszont a 2013-as évben sem érjük el az általad lenézett 2008-as szintet se. Pedig már a manyupba se megy a pénz, nincsenek 40 éves nyugdíjasok, kevesebb rokinyugdíjas van, tele vagyunk nemmegszorításos különadókkal.

""""Határozottan vissza kell utasítanom minden megszorításokra épülő politikát" - jelentette ki a miniszterelnök. Véleménye szerint a megszorítások lényege, hogy "pénzt vesznek ki a gazdaságból, anélkül, hogy közben a gazdaság szerkezetét úgy alakítanák át, hogy a jövőben ne legyen szükség újabb és újabb megszorításokra". Hozzátette: az elmúlt évek magyar gazdaságpolitikájának tragikomédiája, hogy állandó megszorításokról beszéltek, majd újabb megszorítások következtek.""""

Szociknak vége 2013.07.24. 18:29:52

@félázsiai 2llkedő: Ja én meg hiteles forrást adtam meg.

2llkedő 2013.07.24. 18:32:32

@MetroGoldwinMayer: És mennyivel pozitívabb a kép a hiteles forrásodban? Semennyivel!

Szociknak vége 2013.07.24. 18:39:27

@félázsiai 2llkedő: Nem nehéz, összeadod a 4 évet meg a mostani 4et. Csak matek.

Aztán az adósságot adod össze, ugyanígy. Az is matek.

Arról az apróságról szeretsz elfeletkezni, hogy európában 2007-08ban nem volt válság, 2009 óta viszont van.

Szociknak vége 2013.07.24. 18:42:00

'a 2013-as évben sem érjük el az általad lenézett 2008-as szintet se.'

- ööö, ez hogy jön ide? Melyik EU ország érte el a 2008as szintet? Nem a szinttel volt baj, mint azt te is tudod, mert a szint senkit nem érdekel, hanem a beszart trenddel, ami sehol máshol nem fordult elő a vg válság előtt.

2llkedő 2013.07.24. 18:48:22

@MetroGoldwinMayer: "2009 óta viszont van."

2009-ben volt cunami szerű válság, most pedig árvíz szerű válság van, amire fel lehetett készülni, és amire állítólag Piktorék fel is készültek. Ezek alapján mesélték el a Tündérmesét.

"Aztán az adósságot adod össze, ugyanígy. Az is matek."

Ez is matek:

"""A központi költségvetés adóssága
2013.06.30 22 238,4 Mrd Ft
változás 1 518,3 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest"""

Már nincs meg a lenyúlt manyup pénz, de nem is megy a manyupba pénz.

Ad Dio 2013.07.24. 18:49:47

Megjött a kánikula, Urak?

Ennyi sületlen féligazságot régen olvastam. Belefáradtam.

Igyatok egy jó teát, az segít.

Örüljünk annak aminek lehet (van ilyen is) és bosszankodjunk azon amin _muszáj_. Ne keverjük a dolgokat, mert abból csak baj lesz meg epehányás.

2llkedő 2013.07.24. 18:49:48

@MetroGoldwinMayer: "Melyik EU ország érte el a 2008as szintet?"

Tök mindegy, Piktor 2014-re a legversenyképesebb országot vízionálta.

Nem másokhoz kell mérni magunkat, hanem saját magunkhoz.

Szociknak vége 2013.07.24. 18:55:20

@félázsiai 2llkedő: Fel is készültek, nem duplázták meg az adósságot mint az előző ciklusban.

A gazdaságot még nem növekszik, de már nem csökken. A gazdasági növekedés idén egyezik a némettel v. magasabb, 2009ben majdnem 2%-kal volt alacsonyabb annál.

Szociknak vége 2013.07.24. 18:57:08

@félázsiai 2llkedő: Engem mint választót egyáltalán nem érdekel Piktor mit vizionált.

Az érdekel hogy a 2006-10es banda a jobb, vagy a 2010-14es, mert 14ben ezek az opcióim. Nem a víziók hanem az eredmények.

2llkedő 2013.07.24. 19:06:50

@MetroGoldwinMayer: "Fel is készültek, nem duplázták meg az adósságot mint az előző ciklusban."

Ez a megduplázás egy kissé sántítós. Nehéz lenne a 20 ezer milliárdot megduplázni, az nem egy lineáris növekedést jelentene.
De ha a lenyúlt manyup pénzeket is hozzáveszed, valamint a 7 hónap alatti 1,5 milliárdos növekedést figyelembe veszed, akkor ugyan ott tartunk, mint Fletóék, de a gazdaság sehol sincs.

2llkedő 2013.07.24. 19:08:24

@MetroGoldwinMayer: "Az érdekel hogy a 2006-10es banda a jobb, vagy a 2010-14es, mert 14ben ezek az opcióim. "

2009-2010-es banda a jobb. 2014-ben pedig az a jó, ha a fidesz nyer egy minimális többséggel, és nyakukba szakad az összes szar, amit összehordtak.

Szociknak vége 2013.07.24. 20:39:10

@félázsiai 2llkedő: '2009-2010-es banda a jobb'

Nincs 2009-10es banda, te is tudod, én is tudom. 2009ben az MSZP megegyezett magával, hogyan maradhat hatalomban. Most is magával egyezkedik a jelöltekről, Bajnai egyedül be sem jut a parlamentbe, meg kell az MSZP szervezete a kormányzáshoz.

2llkedő 2013.07.25. 05:51:27

@MetroGoldwinMayer: "Nincs 2009-10es banda, te is tudod, én is tudom."

Lehet, hogy Te azt hiszed, én viszont tudom, hogy más banda, mint ahogyan ha Lézer Jani, vagy Varga, vagy Pokorni is más lenne miniszterelnökként, mint Piktor.
Ha nem mosnád össze a fehér ruhákat a színesekkel, akkor nem lenne egységesen rózsaszín a ruhatárad.

"Bajnai egyedül be sem jut a parlamentbe,"

Miniszterelnökséghez nem is feltétele, hogy bejusson a parlamentbe.

Téves kiindulásból téves következtetéseket lehet levonni, ami a valóságtól elrugaszkodást eredményezi.

Mint már írtam, én annak szurkolok, hogy a fidesz nyerjen minimális többséggel, hogy utána lehúzhassa magát a klozeton. Nincs szüksége az országnak még egy 2006-2010 közötti gerinctelen, hazug ellenzékre, akiket semmi más nem érdekli, mint a hatalomhoz jutás. És ezért semmi sem drága. Még az ország tönkre tétele se.
Fel kellene már ébredni, hogy Piktor árokásása nem az ország érdeke. A kettéosztottság az csak és kizárólag Piktor érdeke.
Nem úgy kell együttműködésre buzdítani, hogy írunk egy Nemzeti Együttműködés Rendszere valamit, ami arról szól, hogy mindenkinek úgy kell ugrálni, ahogyan ők fütyülnek, és attól lesz az együttműködés, mert azzal a szabadságodtól fosztanak meg. Lehet harcolni kifelé a szabadságért, de ha saját hazádban nem vagy szabad, akkor mit sem ér. Ez olyan, mint hogy a római hadihajón a gályarabok is ebben az értelemben szabadok voltak.

Engem nem Bajnai érdekel, de a jelenlegi választékból Őt tartom a legjobbnak. Nyalván jobboldalon is van hasonló kaliber, csak Piktor mellett nem tud érvényesülni, mivel Piktor eltávolítja a lehetőségektől, hogy bemutatkozhasson.

Laciii 2013.07.25. 09:12:49

@félázsiai 2llkedő:
Az nem tűnt fel, hogy Mesterházy mellett még a sajtótájékoztatón is alig tudott megszólalni Bajnai, meg ő is azt mondta, hogy a két legnagyobb ellenzéki párt az MSZP és a Jobbik?

Bajnai nem Orbán, hogy ki tudja csinálja a szövetségeseit. Elég világossá tette az MSZP, hogy ő az erősebb kutya és Bajnai ezt el is fogadta. Innentől te tényleg elhiszed, hogy ezekből nem MSZP lesz? A Télapóban is hiszel?

2llkedő 2013.07.25. 10:44:51

@Laciii: "Az nem tűnt fel"

Nem tűnt fel, mivel nem láttam /hallottam/.

"alig tudott megszólalni Bajnai, meg ő is azt mondta, hogy a két legnagyobb ellenzéki párt az MSZP és a Jobbik?"

És nem volt igaza?

De neked is írom, hogy most nincs értelme az ellenzéknek nyernie, mert akkor csak az agóniát hosszabbítjuk meg. Az ország érdeke, hogy a fidesz csődbe vigye az országot, ehhez pedig az kell, hogy egy minimális többséggel nyerjen jövőre.

Laciii 2013.07.25. 11:04:27

@félázsiai 2llkedő:
Mondtam én hogy nem volt igaza? Akkor meg minek kötözködsz?

Arról beszélek, hogy nincs Bajnai, MSZP+Bajnai van ahol az MSZP az erősebb kutya, és ezt Bajnai is elismerte.
süti beállítások módosítása