sorok között

sorok között

A vízhez nincs jogod

2013. április 21. - Politikai Ateista

Legalábbis a Nestlé vezérigazgatója így gondolja.

Szerinte minden vízforrást privatizálni kell, és extrém nézet azt gondolni, hogy a vízhez valamiféle köz, vagy emberi jogok fűződhetnek.

Vegyél Nestlé palackozottat, vagy dögölj szomjan.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr305236396

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már a vizet is elveszik a szegényektől 2013.04.22. 23:45:51

(Nem tudom hová kerülhettem ki, vagy, hogy mekkora erőkkel bír(!) a közösségi média (facebookról egyhónap alatt 8500 látogató!) - de az Új-zélandi veteményes tiltási tervezetes poszt egy hónap alatt 5800 látogatót vonzott!) Frissítés 2012. február 9...

Trackback: Napi Anyád Rovat: Nestlé 2013.04.22. 23:45:35

A Nestlé az egyik legnagyobb felvásárlója annak a pálmaolajnak, amit az orángutánok (az egyik legveszélyeztetettebb faj) élőhelyének felperzselésével termelnek. Az nem szép dolog. Az angol Greenpeace az alábbi videóval hívja fel rá a figyelmet, és ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.22. 14:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkos Tsapó Gyurka 2013.04.21. 15:29:53

Há, de mér?
Há, de mér nem?
Há, de mér nem tud az ilyen eltévedni a sivatagban?

mitmiért? 2013.04.21. 17:40:28

Az ilyen pökhendi konszern menjen tönkre. Nem minden pénz.

NYJetsTD 2013.04.21. 20:28:44

Basszus, elképesztő mennyire megváltoztatja emberek gondolkodását a hatalom. Ráadásul akkora pénzekkel dobálóznak, amitől minden befektetőre váró vidék egyből szopóautomatába vedlik át. Vízbe most még 65 milliót invesztáltak az USA-ban, kávé fogyasztás ösztönzésre és technika fejlesztésre éppen nemrég 16 millió dollárt fektettek be Kínában...és ezek csak a nagyobbak... szépen lassan már csak cégek és az ő politikusaik irányítják az egész világot.... 5-6 milliárd Kunta Kinte meg majd csak pislog nagyokat.

Gáborom 2013.04.21. 23:10:20

Nem azé' de pont erre hívta fel anno a sokat szidott jobboldal is a figyelmet.
S bár a mi jobb oldalunk egyáltalán nem jobb - semmilyen értelemben - azért ebben igazuk volt.
Bár ezt harsogja már régóta TGM is, csak nem veszik komolyan.
Legalább a 'ződek" is ezt mondják, ők most menők, mert olyan fiatalosssak....

murrayd 2013.04.21. 23:27:07

Lehet, hogy van akinek még nem világos, de ebben élünk, csak máshogy tálalják.

Ez a pacák eljutott oda, hogy akár ki is mondhatja az igazságot.

Ő pökhendi? Az. Aki felháborodik? Mondjuk azt finoman, hogy naív.

polly graph 2013.04.21. 23:33:13

Hát ja ... szerintem közel az idő, mikor egy hasonló "úriember" majd azt elemezgeti, hogy alanyi jogon jár-e a levegő.

Átnéztem a termékeiket, igazándiból egyikre sincs szüksége az embernek, mindegyik vegyészek által kotyvasztott műanyag, kis utcai szeméttel vegyítve.

Ő árulja, de nekünk nem kell megvenni.

pokesz70 2013.04.21. 23:39:15

Nem hiszem, hogy itt a palackozott vízről van szó. Most sincs a víz ingyen. Azért nem lehet az ivóvíz mindenkié ingyen, mert akkor ott innának az emberek, ahol bőven van ivóvíz, ott meg ahol nics, ott meg szomjan halna mindenki. Ha a vízért fizetni kell ott is ahol bőven akad, egyrészt jobban megbecsüljük (hiszen így válik értékké), másrészt az így begyűjtött pénzből ott lehetne segíteni, ahol szükség van rá (bár ezt egy Nestlé CEO-tól nem biztos, hogy elhisszük). Kicsit olyan ez, mint a rezsicsökkentés: ha olcsó(bb) a víz, gáz, villany, akkor pazarló módon bánunk velük, ami az emberiség jövője szempontjából biztos út a pokolba.
Viszont az érdekes, amit a munkáról mond a fickó, hogy kevesen dolgozzanak sokat, a többieknek meg coki -- majd büszkén mutatja a japán üzemet, ahol alíg dolgozik ember. Hja, a gépek nem kérnek fizetésemelést és nem mennek tünteni, ha leselejtezik őket.

v2peti 2013.04.21. 23:39:40

Magyar feliratot nem lehetne hozzá?

Ez miben zuhanyzik? Ásványvízben? Mivel mosogat?
Azért Németországban van sok tudatos vásárló, így kinézhet ebből egy jó nagy bojkott, és a Nestlé felé. Azután majd az igazgatótanács többi tagja majd egy kicsikét megingatja a pozícióját, mert esni fog a cég forgalma.

murrayd 2013.04.21. 23:41:37

Az ember azt akarja hallani, hogy érte van minden: "Rólad szól", de igazából arról szól hogy csengjen a kassza. És nincs visszaút. Maximum el lehet menni önellátó alapon egy eldugott szegletbe gazdálkodni (már ha nem lopnak el mindent). De a csemeték meg onnan is vágynak majd a városba "élni".

Zak 2013.04.22. 00:05:44

@Gáborom: igazad van, tényleg ezt harsogja, de vegyük észre, hogy az igazi indokaik nekik teljesen mások, mint nekünk. Mi azért nem szeretnénk ezt, mert az alapvető természeti erőforrásokat mindenki számára elérhetővé szeretnénk tenni. Ők meg azért, mert attól félnek, hogy az ebből származó pénzt a Nestlé és más nagy cégek fölözik le és nem ők. Ugye ez azért elég nagy különbség?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.22. 00:08:50

Nem eleve marhaság, amit mond.

Azt mondja, a víz ugyanolyan élelmiszer, mint a többi, amit megveszel a boltban, aki meg nem tudja megvenni, arról sok más módon is lehet gondoskodni.

De én ezzel nem értek egyet, ott van a csapvíz, ott csak 1 ivóvízhálózat van, és nem is lesz több, vagyis garantált a monopólium. Ezt természetesen a Nestlé CEO is tudja. Ha viszont monopólium a csapvíz, akkor köztulajdonú monopólium legyen, ne magán.

Ami igazán fontos lenne Magyarországon, az az ipari vízhálózat fejlesztése, hogy ne az ivóvízzel húzzuk le a WC-t, vagy locsoljuk a kertet, mossuk a kocsit.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.22. 00:24:02

Elég sokan mondták már, hogy Magyarországon és Európa többi részén is nagyon olcsó a tiszta víz, ezért nem becsüljök meg eléggé.

Mikka-Makka 2013.04.22. 00:29:57

a poszt szerzője vagy nem értette miről beszél az úriember v szándékosan írt hülyeséget h kommentet generáljon a blogjának

sanyix 2013.04.22. 01:03:42

valaki mondja már el hogy honnan veszik azt egyesek hogy a víz elfogy? Nem fogy el, körforgásban van...

Rigor_mortis 2013.04.22. 01:12:16

Ezt tényleg totál félreértette a poszt írója és a kommentelők zöme. Nem "privatizálni" akarja a vizet az igazgató, hanem azt, hogy ne tekintsenek rá úgy, mint kifogyhatatlan - és ezért szabadon pazarolható - erőforrásra. A japán üzemet sem pozitív példaként hozza fel.

Rigor_mortis 2013.04.22. 01:14:45

@sanyix: nagyszerű, akkor te majd a felhőkből igyál, mert a földön már nem lesz elegendő iható édesvíz, hiába forog körbe, ha nem jut elég egy csomó helyre.

Gera 2013.04.22. 01:17:07

Kurvára semmi ilyesmiről nem beszélt. Tényleg kibaszott idióta lett ez a blog.

sánta vas 2013.04.22. 01:28:29

Ezt a majmot! A levegőt nem kellene privatizálni?
A víz egyébként is más elbírálás alá esik mint a többi közüzemi szolgáltatás. Nemfizetés esetén ,ha jól tudom, csak szűkítőgyűrűt szerelhetnek fel, és teljesen nem zárhatják el a vezetékes vizet.
A fő gondot azonban nem felétélenül az ivóvíz felhaszálás kapcsán látom-hiszen sokan ásványvizet fogyasztanak jelenleg is-hanem az öntözéssel kapcsolatban. Az "úriember" elképzelése szerint tehát a saját földemen fúrt kútból történő öntözés után-a villamosenergia felhasználáson túl-még neki is fizetnem kellene.

sanyix 2013.04.22. 01:33:19

@Rigor_mortis: mindig lesz a földön iható édesvíz. Vagy úgy gondolod hamarosan 100+ fokok lesznek a földön és nem esik le a víz a felhőkből? Akkor már nem a víz lesz a legnagyobb gond ;D

Közbiztonság Szilárd 2013.04.22. 01:47:29

Itt ugyan nem Nestlé a nevük, de hasoló a hozzáállás (senkit ne tévesszen meg a cím):

twomovies.name/full_movie/14/114614/1/movie/#

2013.04.22. 02:59:47

Lehet, hogy kicsit hatásvadász a videó, a blogján magyarázkodik is. De pár dolog tényleg elég szarul jött ki. Elég ciki a cégre nézve.
Nestlét eddig sem gazdagítottam sokat, gondolom majd ezután sem fogom... legalábbis amíg iható a csapvizünk.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.04.22. 04:49:55

Be kell vezetni az iszlám törvénykezést...

Ha valaki beleköp, megfertőz, vagy tönkretesz egy kutat kutyák tépjék szét annak testét...

braue 2013.04.22. 04:59:18

Minden bolond azt beszél, amit akar. Aki gazdag azt sokan meg is hallgatják. Ettől nem lesz okosabb senki.

szbszig 2013.04.22. 05:34:00

A Nestlé beállt a Monsanto mellé? Azok az élelmiszernövények magvait kívánják kisajátítani, ezek meg a természetes vízkészletet.

kpityu2 2013.04.22. 05:34:53

Minden tulajdonjogot semmissé lehet tenni, ha elég ember érdeke fűződik hozzá. Szépszerével vagy erőszakkal.

NemNick 2013.04.22. 06:00:51

@sanyix: Szia! Nem eltűnik - mi vagyunk egyre többen, azaz használunk többet - amiből fejenként kevesebb jön ki, plusz a körforgást is átrendezzük kissé...

NemNick 2013.04.22. 06:15:11

Azért veszélyes a dolog, amit a fickó állít - és jó, hogy valaki belinkelte a teljes filmet, én is épp akartam - mert csupa támadhatatlan, logikus érvet használ. Többször megnéztem már, és a rossz érzésem ellenére nem tudom kikezdeni. Tény: az ivóvíz véges erőforrás. Pont. Mint mindenből, ebből is túlfogyasztunk. Pont. És mint mindig, most is pazarlunk és egyenlőtlenül osztjuk el...
Aki elutasítja, kérem, érveljen - tudatában a fentieknek. Nem engem kell meggyőzni de jómagam nem találtam még logikus érvet ellene.
Etikait, azt igen.

És nem vagyunk messze - egy-két generáció - attól a világtól, ahol ezt majd meg kell lépni.
Összeesküvés-hívőknek: ehhez természetesen adná magát egy világkormány, aki pl. az elosztást jól megszervezi...

Ha jól emlékszem,, a teljes filmben is ott a példa, mi lett akkor, mikor teljesen magánkézbe adták a vízellátást valahol Dél-Amerikában. Hihetetlen gyorsan eljutottak oda, hogy meg akarták tiltani az esővíz gyűjtését. Amire aztán fölkelt a nép - jogosan...

kúrógép10 (törölt) 2013.04.22. 06:50:17

GRATULÁLOK BLOGÍRÓ
JÓL BESZOPATTAD A SOK MAJMOT,JÓ KOMMENTGENERÁLÁS...

károly szántana 2013.04.22. 07:01:56

Németül tudóknak itt egy film e témában : www.ohnemist.de/?p=8846

károly szántana 2013.04.22. 07:03:44

Lehet, hogy a fenti video is a Bottled Life-ból van...

különvélemény 2013.04.22. 07:14:24

@pokesz70: "Viszont az érdekes, amit a munkáról mond a fickó, hogy kevesen dolgozzanak sokat, a többieknek meg coki -- majd büszkén mutatja a japán üzemet, ahol alíg dolgozik ember."

Félreértetted, pont arról beszélt, hogy nem jó ez a 35 óra, többen dolgozzanak kevesebbet elv.
Szerinte kevesebben dolgozzanak többet.

nwp 2013.04.22. 07:19:19

@Mikka-Makka: Pláne, hogy az úriember NEM is a Nestlé vezérigazgatója :D

különvélemény 2013.04.22. 07:28:01

@Mikka-Makka: @Rigor_mortis: @Gera:

Abban a részben mi nem érthető, hogy az egyik opció az, hogy a víz egy "öffentlichen recht" amire azt mondja a csákó, hogy "das ist eine extreme lösung".

Tehát egyértelműen nem arról beszél, hogy értékelni kell a vizet, hanem arról, hogy meg kell vonni az emberek jogát a szabad víz hozzáféréshez.

különvélemény 2013.04.22. 07:31:57

@nwp: "Pláne, hogy az úriember NEM is a Nestlé vezérigazgatója"

"Peter Brabeck-Letmathe (born 13 November 1944) is an Austrian businessman. He is the Chairman and former CEO of the Nestlé Group"

Szánalmas, hogy még a wikipédiát sem tudod megnyitni, mielőtt posztolsz.
És nehogy azzal gyere, hogy MOST éppen nem CEO, mert az még szánalmasabb, mivel most magasabb beosztásban van.

gigabursch 2013.04.22. 07:36:27

Amíg az ember csak odáig jut el, hogy értelmiségi létére az ivóvízbe beleszarik, addig még sok fejlődni való van.

Amúgy meg - önellátás a jelszó.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2013.04.22. 07:54:18

@NemNick:

Ne haragudj, de szerintem már az interpretációd is téves, a fickó gondolatmenetével kapcsolatos problémára pedig egyszerűen rá lehet világítani:

1. az igaz, hogy a víz erőforrás, de ez a tény egyáltalán nem mond ellent annak, hogy az erőforráshoz való hozzáférés egyben jog is.
Az ürge úgy tesz, mintha a kettő valamilyen antagonisztikus ellentétben állna, pedig a két dolognak semmi köze nincs egymáshoz.

2.A fickó állítása, miszerint az édesvíz véges erőforrás, szintén igaz, de ebből szintén nem következik, hogy a magántulajdonba adás egyben jobb gazdálkodást is eredményez.
Avval meg még inkább nem kezd semmit a privatizáció, amit te hozol fel, jelesül, hogy "egyenlőtlenül osztjuk el..."
Hiszen a magán-tulajdonba adás lényege éppen az egyenlőtlen elosztás. (ami persze szerintem egyébként nem baj)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.22. 08:03:02

Nem tudom ki ez a fickó, de nem a Nestlé CEO-ja.
És mellesleg nem is mond semmi ilyet. Azt mondja, hogy két szélsőség van. Az egyik, hogy alanyi jogon jár. A másik, hogy ugyanolyan élelmiszer, mint bármi más, tehát van piaci értéke és ő jobban hajlik a másodikra.

Másrészről gondolkodjunk már egy picikét. A víz nem olyan, mint a levegő, hogy csak úgy ott van és veszel belőle egy keveset. Arra ott a folyó, odamész és iszol belőle.
Na, de az a víz, ami a csapból folyik, azt előbb elő kellett állítani. Azt meg kellett tisztítani, pumpálni kell és az egész kócerájt karbantartani. Ez nincs ingyen. Tehát valakinek fizetnie kell érte. Most azon lehet vitatkozni, hogy a fogyasztók fizessenek-e érte, vagy általában az adófizetők, de valakinek kell, ez nem lehet kérdés.

Fishwalker 2013.04.22. 08:11:40

@sánta vas: A föld ugyan a tied, de a földben/alatt található vízkészlet már az államé, így a kútfúrást engedélyeztetni kell, aminek persze van anyagi vonzata is. Pláne, hogy a kútból nyert vizet, bele lehet engedni a csatornába, ami után meg csatornadíjat kéne fizetned.

@sanyix:
Igazad van, a víz mennyisége állandó, és még az sem igazán zavaró, hogy sokan vagyunk.( A testünkben tárolt vízmennyiség az egészhez viszonyítva elenyésző.) De az esővíz sok helyen amint leér szennyezett lesz, tisztítás nélkül, (ami környezetszennyező) fogyasztásra alkalmatlan. A víz megtisztítása a természetnek is rengeteg idejébe telik. A maradék helyen felfogott esővíz pedig azért nem fogyasztható, mert túl-sterilizáltuk már magunkat, és ha azt kezdené el a sok városi inni, akkor pár napra jelentősen megnőne a wc papír igény.

okostojgli (törölt) 2013.04.22. 08:12:45

"Szerinte minden vízforrást privatizálni kell"

Jajj, de kretén vagy, a tótok gondoltak egyet és elterelték a Dunát. Mert csak.

És azon röhög a tót sörrel a kezében miközben belehuggyozik a Dunába Bratyiszlavában, hogy te azt iszod majd itt Budapestyen.

Aztán. A tengervízből bármikor lehet ivóvizet csinálni. Csak kurva drága.
Még.

SemBoga 2013.04.22. 08:16:37

"Szerinte minden vízforrást privatizálni kell, és extrém nézet azt gondolni, hogy a vízhez valamiféle köz, vagy emberi jogok fűződhetnek."

a vizet az összes többi élelmiszerhez hasonlítja - ennek révén azt mondja, ha a kajának van ára (ha nincs pénzed, éhendöglesz), a víznek is ugyanígy lehetne - ahogy egyébként van is

engem nem is ez a gondolat zavar, hanem ahogy boldogság önti el a japán vállalat képei láttán

Sadist 2013.04.22. 08:18:16

Egyrészt a kurva anyját ennek a patkánynak, ki kéne rakni a Szaharába a cége részvényeivel és pár milió frank kp-val, aztán meglátjuk, hogy tud-e belőle vizet facsarni.
Másrészről viszont abban igaza van, hogy a vízhez is rendelni kell egy értéket, nem szabad ingyen lennie, mert akkor pazarolni fogják.

baliquez 2013.04.22. 08:23:55

Itt egy másfél órás film, pont erről szól, a gigamultik egyes Afrikai országokban már az esővíz gyűjtését is betiltatták a multikkal kollaboráló kormányokkal, a vízszolgáltatást privatizációval tönkretették (langyos levegő jön a csövekből de a vízóra persze forog), és olcsóbban árulják a kólát mint az ásványvizet. Globális bűnszövetségben elkövetett folyamatos népirtást folytatnak. Kötelező darab: "Kék Arany - Víz Világháborúk" www.youtube.com/watch?v=lKcf-RBHirw

szita szita péntek 2013.04.22. 08:27:38

Én most is fizetek a vízért. Ti nem?

Martian (törölt) 2013.04.22. 08:36:24

@Lord_Valdez: úgy is fel lehetne fogni, hogy ahol elég víz van, ott alapvetően a tisztított minőségért fizessenek a szennyezők.
A "pazarlás" ugyanis nem a vízmennyiség csökkenését jelenti, hanem a szennyezését.

Egyéves Önkéntes 2013.04.22. 08:41:23

És a vizek halai, a levegői madarai, az erdők vadjai miért nincsenek ingyen, ha már a víz ingyen kellene?

vajdasagi 2013.04.22. 08:50:35

@szita szita péntek: Igen, szinte mindenki most is fizet a vizért.

Nem mond a fickó semmi téveset - csak sokaknak nem tetszik, amiket mond. Egyébként nem szívesen vásárolok Nestlé termékeket, a palackozott vizüket meg elvi okoból kerülöm, és hazai ásványvizet vásárolok, de alaposan megnéztem amit mond, és inkább szimpatikus volt ő mint ellenszenves. Itt a többségnek mintha értelmezési gondjai lennének.

hot-spot (törölt) 2013.04.22. 08:55:35

Menjen a k anyjába szerintem!
Fúrok egy kutat és baszhatja a palackos vizét!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.22. 08:56:49

Teljesen igaza van. A víz egy termék. Aki ingyen szeretné, az csak a pataknál tud ingyen hozzájutni.

különvélemény 2013.04.22. 08:57:59

@Lord_Valdez:
"Nem tudom ki ez a fickó, de nem a Nestlé CEO-ja."
Chairman of Nestlé

"Na, de az a víz, ami a csapból folyik, azt előbb elő kellett állítani. Azt meg kellett tisztítani, pumpálni kell és az egész kócerájt karbantartani. Ez nincs ingyen. Tehát valakinek fizetnie kell érte. Most azon lehet vitatkozni, hogy a fogyasztók fizessenek-e érte, vagy általában az adófizetők, de valakinek kell, ez nem lehet kérdés"

Most is fizetsz érte. Vitatkozni sem kell rajta. De csak az előállításért/szállításért.
Mert egyelőre még a víz nem magántulajdon.

baliquez 2013.04.22. 09:02:59

@vajdasagi: nem az az érdekes hogy mit mond és hogyan hanem hogy valóban eszerint is működik a cége, ez a vállalati filozófiájuk. Cégének fejlődése - nem túlélése vagy megtartása, nem, fejlődése - számára magasabb rendű prioritás emberek szomjhalálánál.

Ha a Nestléhez hasonló multik emberek lennének, egyetlen emberi közösségben sem tűrnék meg őket, a kannibalizmus ugyanis minden kultúrában tabu, náluk meg alapérték.

Pakisztánban, Kínában és más aszály sújtotta vidékeken falvak, városok háborúznak egymással, vízért. Emberéleteket követel ha az egyik falu jódrakétákkal lecsapolja a szántói fölött megjelenő felhőt, mert a másik faluban így már nem lesz eső, mert ölik egymást az emberek!

És nem tudsz róla, mert nem szerepel a híradóban, és kényelmesebb legyinteni rá, á, messze van ez, nem a mi problémánk.

kotyomfitty 2013.04.22. 09:10:53

Hat ez megvan vagy 8 eves:

www.we-feed-the-world.at/

Nestle mar annal is regebb ota vidam tarsasag, reklamozza a csecsemotapszert Afrikaban, azok meg a fosatos vizzel higitjak az ujszulotteknek.

Borenbukk 2013.04.22. 09:17:19

1. "Ha a Nestléhez hasonló multik emberek lennének, egyetlen emberi közösségben sem tűrnék meg őket, a kannibalizmus ugyanis minden kultúrában tabu, náluk meg alapérték."

2 "Pakisztánban, Kínában és más aszály sújtotta vidékeken falvak, városok háborúznak egymással, vízért. Emberéleteket követel ha az egyik falu jódrakétákkal lecsapolja a szántói fölött megjelenő felhőt, mert a másik faluban így már nem lesz eső, mert ölik egymást az emberek!"

Nincs nemi zavar a ket szomszedos bekezdes mondanivaloja kozt?

Csucsundra 2013.04.22. 09:18:44

@Farkos Tsapó Gyurka: de úgy eltévedni,mint az egyszeri jedi,hogy aszongya:"Velem van az erő"...mire a másik: "De nálam van a kulacs"....

mizie 2013.04.22. 09:23:03

És a vicc az, hogy az itthoni nestlé víz sima tisztított csapvíz - "forrásvíz".

Csucsundra 2013.04.22. 09:25:04

@különvélemény: jaja,fizetsz érte nem is keveset...Budapesten az ivóvíz köbméterének előállítási önköltségi ára(tisztítás,szállítás, csatorna) valahol 60-70 ft között mozog. A budapestiek fizetnek érte 500+forintot..... Na gratulálok. És a legviccesebb az volt,mikor a Suez(akié ugy a bp-i vízszolgáltatás) pedzegetni kezdte,hogy végülis a csapvíz 95 százalékát nem ivásra használják az emberek,tehát de jó lenne ha, nem kéne tisztítással tölteni az időt...Fürdésre,budilehúzásra úgy is jó. Ivóvizet meg majd hoznak ők ballonokban, az eddigi köbméterenkénti 500+ ft helyett literenkénti 100+ftért.... De jó lenne az nekünk...És mindezt úgy,hogy annyi körülöttünk az édesvíz,hogy nem férünk tőle....

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 09:25:36

Szó sem volt a palackozott vízről a videóban, a csávónak meg totál igaza van abban, amiről beszélt. A GMO-ról, a vízről és a munkahelyteremtésről is. Inkább neki hinne a sok birka, mint a kommunista-demagóg politikusainknak.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.22. 09:36:23

James Bond mutatta be az eggyel ezelőtti epizódban, hogyan kell bánni az ilyen multinacionális szupergonosz vízprivatizátorokkal: sebesülten otthagyni a sivatag közepén víz nélkül, egy flaska motorolajjal - előbb utóbb megissza.

béla a görög (törölt) 2013.04.22. 09:43:51

Ne légy már teljesen demagóg...
Ma fizetsz a vízért? Hogyne fizetnél. Kinyitod a csapot pörög a vízóra - fizetsz, majd utána lemegy a csatornába amiért ugyancsak fizetsz.
Fizetsz az ivóvízért és fizetsz a szennyvízért.
(természetesen vannak akik fúrt kúttal dolgoznak és pöcegödörrel - de mondjuk egy nagyvárosban ez kevésbé jellemző...) és az emberek nagy része városban lakik.

Szóval ma is fizetsz. A kérdés már csak az, hogy kinek és mennyit.
Ez a jóember mondott valamit... És?
És ha egy szocialista állam kormánya b...a fel a vízdíjat mint ahogy az áram a benzin és a többi szar árának a nagy részét is az állami adó teszi ki - az nekem jobb???
Nem az én számomra ugyanaz a szar!

Ennyit a demagógiáról.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 09:48:04

@Csiken Disztroly:
Totál igazad van, és nem csak az ásványvíz forgalmazók és vízművek tulajdonosait, hanem azok alkalmazottait is a sivatagban kellene hagyni, mert a szemetetek mind abból élnek, hogy nem alanyi jog a tiszta ivóvíz! Éljen a kommunizmus!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.22. 09:50:47

@Sadist: Majd ha hazaérnek a szüleid, szólj már anyudnak mutassa meg a vízszámlát. Aztán csodálkozz, hogy nincs ingyen. Segítek. az áram, és a gáz sincs, sőt az útért is fizetsz, ha kocsival mégy rajta.

SemBoga 2013.04.22. 09:56:29

egyébként lehet, hogy a világ olyan részeiről beszélt, ahol nincs vízszolgáltatás, nincs közmű, hanem az emberek a patakokból, folyókból, kutakból saját maguk szerzik a vizet - a "civilizált" helyeken már most is fizetni kell a vízért, de az előbbi helyeken nem, ott még közösségi ingyenes "tulajdonnak" számítanak ezek a források - ennek tükrében viszont már tényleg nem annyira pozitív, amit mond

szita szita péntek 2013.04.22. 09:58:06

Mondjuk a víz annyiban "kivételezett", hogy ha nem fizeted a számlát, akkor is biztosítani kell a hozzáférést. Errefelé úgy megy ez, hogy valami 1 km-en belül megnyitnak egy közkutat (amik egyébként zárva vannak) és oda lehet ballagni a vödörrel.

Node ez azért nem egy gyakori dolog és még ha költsége van is ennyit szolidaritásból is vállalni kell.

vajdasagi 2013.04.22. 10:02:40

@Zabaalint: Én teljen mértékben egyetértek Veled, de hiába: a "zembereknek" a populista és demagóg politikusok kellenek, akik mindenkiről gondoskodnak, és elérik, hogy "ne a zemberek fizessenek érte". Ilyen ez az ország: azt hisszük, hogy akkor jó nekünk, ha az állam "gondoskodik" rólunk.

Emberek: gondolkodjatok, mert ilyen birkanép mentalitással előbb-utóbb Észak Korea szintjére jutunk. pedig én szívesebbben lennék Svájc szintjén, ahol ilyen cégvezérek irányítják az életet. És ezerszer inkább bíznám az erőforrásokat ilyenekre, mint a politikusainkra és azok mamelukjaira.

Gera 2013.04.22. 10:07:52

@Csucsundra: A Fővárosi Vízművek ma száz százalékosan önkormányzati tulajdonban van és valamiért nem csökkent a víz ára. A Suez és az RWE közös cége egyébként a negyedét birtokolta korábban, szóval nem is volt az övék, az az idióta mese meg, amit itt előadtál, a te agyadból pattant ki.

monddazigazatmar 2013.04.22. 10:09:46

"Azért nem lehet az ivóvíz mindenkié ingyen, mert akkor ott innának az emberek, ahol bőven van ivóvíz, ott meg ahol nics, ott meg szomjan halna mindenki. "
Szerinted, ha holnap ingyé lesz a viz, akkor ihaj csuhaj mindenki legurit napi 2 hektólitert?
Ahol meg nincs viz, ott általában nem nagyon akarnak élni az emberek. Vagy azért kéne jó drága viz, hogy segithessuk Alit aki a sivatag közepén szeretne lakni, csak nincs viz?

Az a szürkeviz dolog sem teljesen világos nekem.
Van a Duna. Budapest elott kutakbol megtisztitják, a város használja, szennyezi, aztán csepelnél tisztitják és visszaöntik.
A város használja locsolásra, wc lehuzásra is, de ez miért baj? Legalább tisztitoták kicsit.

koborvadász 2013.04.22. 10:12:01

Hm?! Nem kéne a vízért fizetni, ha nem szennyeztük volna agyon a vízkészleteket, mind a felszínit mind a talajban lévőt.
Nálunk a kerekeskút vize iható. Mibe kerül? Leengedem a vödröt majd feltekerem.
Vannak iható vizű források. Sokan hordják a vizet onnan.
Mosni lehet esővízzel, mosó vízzel pedig wc-t öblíteni.

Ja! Ki lehet menni az esőerdőbe, ott minden ingyen van! A legtöbb dolgot megeszed vagy azok esznek meg. Ott ez az ára. :-))

Pénz-pénz-pénz. Erről szól a világ.
Az egyik legnagyobb üzlet a temetés.
A vízért akkor el lehet kérni azt a jelentéktelen összeget! :-))

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.22. 10:15:40

@Martian:
Egyébként nem csak ld. a Colorado folyó problémája.

@különvélemény:
De az most is magántulajdon. A legtöbb esetben egy önkormányzat magántulajdona.
(A néphiedelemmel ellentétben nincs olyan, hogy köztulajdon, közösségi tulajdon, nemzeti tulajdon. A köz, közösség, nemzet nem jogi személyek, ergo nem tudnak birtokolni.)
Neked a profittal van bajod. Ez viszont egy másik kérdés.

vladimir964 2013.04.22. 10:17:58

Az ivóvíz most sincsen ingyen, bizony brutkó árat fizetünk érte, nézze meg csak mindenki a vízszámláját, amit ráadásul rögtön duplázva számláznak ki az aduász "csatornázási díj" néven. Ez nagyjából olyan, mint a gázszámlán a hőtényező, vagy az áramszámlán a rendelkezésre állási díj: mindent rá lehet fogni, úgysem tud senki utánaszámolni. És ha nem fizetsz érte, ugyanúgy elzárják a nagy csavarkulccsal, és szomjan dögölhetsz.
Ráadásul épp ezért szüntették meg gyakorlatilag az összes "nyomós" kutat a városokban, nehogy a pórnép véletlenül ingyen vízhez juthasson, az esetleg előbukkanó forrásokra meg kiírták hogy "nem ívóvíz, veszélyes stb." elrettentve ezzel a kísérletezők zömét. Pécsett élek, itt van számos ilyen, rengetegszer ittam direkt az ilyen feliratos kutakból, és még soha semmi bajom nem volt, kamu az egész. Mint ahogy nagyanyámnál is simán vödörből a kerekes kútból ittuk a vizet, pedig aztán mindenki tartott ám rendesen állatot, tehát elméletileg volt ivóvízbázis szennyező forrás dögivel, mégsem lett soha senkinek semmi baja tőle - kivéve, ha beleesett a macska.
Azonban ha már a posztíró vette az olcsó reklámlehetőséget, nem ártott volna az illető nyilatkozatát teljes kontextusban idetenni. Valószínűleg árnyaltabb képet kapnánk.

SemBoga 2013.04.22. 10:18:36

@Lord_Valdez:

"Nálunk a kerekeskút vize iható. Mibe kerül? Leengedem a vödröt majd feltekerem."

Akkor esetleg egy fél megye, ahol nincs iható kútvíz járhat hozzátok ingyen inni? És ha 3 nappal később kiapad az egész kút, mert akkora a kivét, akkor mi lesz?

Gera 2013.04.22. 10:24:22

@vladimir964: Pécsi vagy? Na és mennyivel lett olcsóbb a víz, mióta a tiétek és nem a gonosz karvaly multié? Semennyivel? Hát ez pech.

pokesz70 2013.04.22. 10:27:53

@különvélemény:

Én az angol feliratot olvastam, abban az áll, hogy az a rendszer, amiben az adott munkamennyiséget minél több ember közt kell elosztani, megbukott.

Ha rosszul értettem, akkor viszont nehéz egyetlen szavába is belekötni, bár a "dejó, itt gépek dolgoznak emberek helyett" azért még mindig gáz.

Beszélgettem egyszer a Suzuki gyár egyik nagyfejesével, aki elmondta, hogy Esztergomban sokkal kevesebb automata gépekkel dolgoznak, mind a világ más pontjain, mert Magyarországon még mindig olcsóbb embereket foglalkoztatni, mint a fejlett technológiát kiépíteni. Azt is mondta, hogy abban a pillanatban, amikor ez megváltozna, jönnének a gépek és repülnének az emberek. BTW nem vagyok modenkori luddita, de be kell látnunk, hogy így már soha többé nem lesz megoldva az emberek nagyrészének a munka lehetősége.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:32:43

@vladimir964:
"Pécsett élek, itt van számos ilyen, rengetegszer ittam direkt az ilyen feliratos kutakból, és még soha semmi bajom nem volt, kamu az egész"

Én is iszok belőle, ha épp úgy alakul, de mondjuk kék csecsemő szindrómáról hallottál-e már?

vladimir964 2013.04.22. 10:35:00

@Gera: Félreértettél. én nem a vízdíj ára miatt írtam, hanem azon téveszme ellen, hogy "a víz mindenkié" Ez korántsincs így, és a múltban sem volt soha. Nem véletlen, hogy mediterrán országokban, és sok helyütt máshol is a vízvezetékrendszer kiépítése előtt mozgó vízárusoktól vették az emberek az ivóvizet. Magyarország kivételes helyzetben van vájling fekvése miatt, mivel sok a folyóvíz, de ez máshol korántsincs így. Nincs is ekkora pazarlás.
Visszatérve a posztra: bizony a levegőnek is ára van, csak azt úgy hívják, hogy CO2 kvóta.
Egyébként szerintem te teljesen elvakult vagy - igaz balosan. jómagam egyáltalán nem szimpatizálok a fidesszel, ennek ellenére helyi szinten külön tudom választani az embert és a pártját, azon mérem le, mennyit és hogyan tesz a városért. Épp ezért Páva Zsoltra szavazok majd a következő lokális választásokon, pedig az országosra el sem megyek.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:38:11

@vladimir964:
Egyébként ha pécsi vagy, akkor nem tudom miért beszélsz ilyeneket:

"Ráadásul épp ezért szüntették meg gyakorlatilag az összes "nyomós" kutat a városokban, nehogy a pórnép véletlenül ingyen vízhez juthasson, az esetleg előbukkanó forrásokra meg kiírták hogy "nem ívóvíz, veszélyes stb." elrettentve ezzel a kísérletezők zömét."

Hány példa cáfolná meg a "gyakorlatilag az összes" kifejezésedet? Mert ha gondolod elkezdhetem sorolni a pécsi ilyen kék színű nyomós kutakat. Pedig még csak 2 éve élek itt, tehát nem ismerem annyira a várost.

pokesz70 2013.04.22. 10:38:20

@sanyix: Ennek egy kicsit nézz utána jobban.

pokesz70 2013.04.22. 10:40:08

@koborvadász:

"Nálunk a kerekeskút vize iható. Mibe kerül? Leengedem a vödröt majd feltekerem."

Vagyis privatizáltad a vizet (legalábbis annak egy részét).

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.22. 10:40:30

@Zabaalint: Hagyj már, kérlek ezzel a kommunistázással, az említett filmben a Gary Oldman által alakított főgonosz állampuccsot szervezett, hogy rátehesse a kezét az ország vízkészletére, ráadásul a főhős barátnőjét is megölette kegyetlen módon, a másik barátnője megölésével (aki egyébként az ő barátnője is volt korábban) pedig többször sikertelenül próbálkozott. Ezért tette őt helyre ilyen frappáns módon a jó öreg James.

Természetesen mindez csak a fantázia szüleménye, a valóságban nincsen olyan hogy vállalatok profitérdekből oyan politikát támogatnak, ami rajtuk kívül mindenkinek kedvezőtlen és biztos vagyok benne, hogy a poszt-beli videón szereplő úriember munkaidőn kívül egy műkedvelő filozófus, aki szüntelenül azon gondolkodik, hogy hogyan lehet megoldást találni az emberiség nyomorúságos állapotára.

vladimir964 2013.04.22. 10:40:50

@Zabaalint: "Azokkal az 1-3 hónapos kisbabákkal fordulhat elő, akik számára a teát vagy tápszert olyan kútvízzel hígították, amelynek jelentős a nitrát-tartalma."
Szoptatni köll a kölköt bassza meg, kismama, nem tápos csirkét csinálni belőle!

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:41:14

@pokesz70:
Mondjuk ha a lakosság képzettsége javul, akkor a biorobot munkánál magasabb szintű munkát is el tudnak végezni. Ez lenne a fejlődés, a probléma nem a gépesítés, hanem a leszakadó rétegek.

vladimir964 2013.04.22. 10:42:55

@Zabaalint: Külvárosi helyeken előfordulnak még itt-ott, ahol kicsi a valószínűsége a tömeges vételezésnek, de ahol nagy az emberek koncentráltsága, nem találsz egyetlen egyet sem.

különvélemény 2013.04.22. 10:42:59

@Lord_Valdez: "De az most is magántulajdon. A legtöbb esetben egy önkormányzat magántulajdona.
(A néphiedelemmel ellentétben nincs olyan, hogy köztulajdon, közösségi tulajdon, nemzeti tulajdon. "

"A magántulajdon a természetes vagy jogi személyek joga arra, hogy tulajdont szerezzenek, birtokoljanak és azzal szabadon rendelkezzenek, beleértve az elidegenítést is. A magántulajdonnal szemben áll a köztulajdon, közvagyon vagy állami tulajdon, ami az állam, a kormányzat vagy önkormányzatok vagy valamely közösség tulajdonára utal."

És nem, nekem nem a profittal van bajom.

Reszelő Aladár 2013.04.22. 10:43:01

A pazarlás nem feltétlan következménye az olcsóságnak. A mostani válság szerintem alapvetően megtanítja az embereket, hogy takarékosabban bánjanak az erőforrásaikkal. Még az is ezt teszi, akinek amúgy tellik rá.
Nagyon rossz dolog azt hinni a módosabbakról, hogy szórnak és pazarolnak. A sokadiki generációs meglehet, de aki maga kaparta össze, az megbecsüli.

Amúgy a víz ára mutatja szinte a legnagyobb szórást, hiszen 1m3 csapvíz 300-400-500 Ft, addig egy 1,5 literes is lehet 100-150 Ft a boltban, büfében, étteremben a 0,5l is lehet 200-300 Ft, ez akár 1000-2000 szeres különbség is lehet! Mutasson valaki egy ehhez hasonló terméket.

Az is nagy buli volt, hogy elhitették midnenkivel, hogy a csapvíz nem frankó. Sok helyen nem az, de Magyarországon többnyire igen. És azóta évente 10ezreket költünk palackos vízre. Elmegyünk érte, hazacipeljük, megisszuk, vissza a boltba. Pedig a legtöbb lakásba már bevezették...

különvélemény 2013.04.22. 10:45:30

@pokesz70: "BTW nem vagyok modenkori luddita, de be kell látnunk, hogy így már soha többé nem lesz megoldva az emberek nagyrészének a munka lehetősége."

Így van, ezért 2 dolog marad, egyenlőBB elosztás, lást 35-30-x óra munka, vagy segélyezni kell a többi embert.
Van egy harmadik is, de azt inkább nem is mondom, mert az már Star Trek szint.

pokesz70 2013.04.22. 10:46:04

@Zabaalint:

Teljesen igazad van, ha Magyarországról beszélünk (bár Viktor láthatólag ezt máshogy gondolja). De egyrészt 100 biorobot helyett dolgozna 10 technikus és egy igazi robot, másrészt én általában az egész bolygó lakosságára gondoltam. Az a tendencia, hogy egyre többen vagyunk és egyre kisebb szükség van az emberi munkaerőre, sajnos mostanában nem fog megváltozni.

Gera 2013.04.22. 10:47:54

@vladimir964: Annyira elvakult balos vagyok, hogy a pokolba kívánom az összes gagyi balos formációt, az mszpt, a fideszt, a jobbikot és az lmpt is.

Részemről nyugodtan szavazz Pávára, én ugyanis nem pécsi vagyok. Csak gondoltam rákérdezek, hogy ha szerinted is tízszeres áron árulják nekünk a vizet mindenféle nemlétező költséggel felturbózva, akkor miért nem lett olcsóbb, mióta nem a szemét multi élősködik rajtatok.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:49:39

@Reszelő Aladár:
Semmi baj a palackos vízzel, alapvetően azt kell megtanulni, hogy 50-100-150 Ft-ért nem a vizet, hanem a palackot és a logisztikáját veszed meg, ami drágább, mint a vezetékeké. Kivételes eset, ha kimondottan magas ásványi anyag tartalmú víz kell, mondjuk mert sporttevékenység miatt kiizzadtad, de ekkor nagyon kevés ásványvíz jöhet szóba, ami ebben tényleg jobb, mint a csapvíz (pl. balfi, visegrádi, de pl. szentkirályi az gyakorlatilag csapvíz ilyen szempontból).

monddazigazatmar 2013.04.22. 10:50:12

Azt sem értem, hogy azt mondják, hogy itt nálunk mennyire pazarolunk a vizzel. Magyarország egy medence. Ide folyik a kornyező hegyekrol a viz. Aztán továbbfolyik. Ha én naponta locsolok az is megy szerbiába, meg ha egy cseppet sem használok akkor is.

pokesz70 2013.04.22. 10:50:57

@különvélemény:
"Van egy harmadik is, de azt inkább nem is mondom, mert az már Star Trek szint. "

Nekem is van olyan, bár nem én találtam ki, de sok igazságot látok benne. Azt hiszem úgy hívják, hogy "resource based economy", vagyis erőforrás-alapú gazdaság. Azon túl, hogy az erőforrások éppen aktuális mennyiségéhez igazítják a termelést és minden egyebet, azt is kimondja, hogy ma már úgy is működhetne a világ, hogy senkinek sem kellene dolgozni.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:54:08

@pokesz70:
Nem csak Magyarországról beszélek. És nem 100 biorobot helyett 10 technikus, mert nem azonos termelési, szolgáltatási mennyiségben és minőségben kell gondolkodni, lásd pl. 80 éve még nem volt olyan, hogy szoftver, most meg fizetnek érte, de a nyaralás is ritkább volt, most meg fizeted a számlát a vízparti étteremben, de fizetsz az idegenvezetőnek is ha körbevezet egy városban. Az igazi korlát inkább az, hogy a munkaerő nagy része ezekkel a trendekkel nem tart lépést.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:55:03

@pokesz70:
Meg azon is gondolkodj el, hogy a gépromboló mozgalmak mikor voltak, és ha igazuk lett volna, akkor mára mi lenne.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 10:56:33

@Csiken Disztroly:
Nem is kell, hogy az úriember műkedvelő filozófus legyen, a vállalatok meg szentek. Majd ha valamelyik olyat tenne, ami csak neki az érdeke, a többiek nem, a többiek majd lerendezik vele a dolgot, akár piaci versenyben, akár a színfalak mögött.

pokesz70 2013.04.22. 10:57:12

@Zabaalint: Ok, de ha lényegesen kevesebb ember dolgozik is magasabb minőségben, akkor kik fognak nyaralni meg idegenvezetőket fogadni? Azokat az idegenvezetőket, akiket már most is egy csomó helyen lecseréltek fülhallgatós buszból városnézegetésre...

pokesz70 2013.04.22. 11:00:31

@Zabaalint: Ezért írtam, hogy nem vagyok luddita. De ettől még a helyzet olyan, amilyen és nem látom, hogy ez hogyan tudna megváltozni. Az ipari forradalom átmeneti hatása mégis tömeges munkanélküliséghez és szegénységhez vezetett, amit (szintén átmenetileg) mivel "oldottak meg"? Háborúkkal.

vladimir964 2013.04.22. 11:00:45

@Gera: Azt nem tudom, hogy tízszeres áron kapjuk-e a vizet, amit nem hiszek, hiszen az infrastruktúra fenntartása bizony nem kevés pénzbe kerül. Tehát valószínűleg ahhoz, hogy nyereséges legyen, ennyi kell legyen az ára.
Ami a gonosz multikat illeti: ez a szokásos politikai baromság szöveg. Egyszerűen a fidesz eltökélte, hogy ráteszi a kezét a komplett magyar infrastruktúrára, és ki kellett találni egy ideológiát. Már Macchiavelli megírta: "ha le akarsz valamit nyomni az emberek torkán, ahhoz mindig szükség van valamilyen maszlagra." Kis hazánkban jelenleg a "porbafingó gonosz multi" a maszlag.
Ettől függetlenül tartom a polgármesterrel kapcsolatos állításomat.

különvélemény 2013.04.22. 11:00:53

@pokesz70: "hogy ma már úgy is működhetne a világ, hogy senkinek sem kellene dolgozni."

Igen, ez lenne a Star Trek szint. Egyesek kiszámolták, hogy van annyi erőforrás meg pénz a világban, hogy majdnem minden szar melót meg lehetne oldani robotokkal, a maradékra meg mindig van annyi ember, aki elvállalja hobbiból/rangért/dicsőségért/önigazolásból/akármiért.

Hogy tényleg elég e az erőforrás azt nem tudom, de valószínű.
Csakhogy ez nem érdeke azoknak, akik ma döntéshozó helyzetben vannak.
Ők a pénzükkel most azt tehetnek, amit csak akarnak, egy olyan világban nem így lenne. nem lenne magánrepülőgépe, saját szigete, meg jachtja, mert nincs értelme egy embernek legyártani.

Erre a szokásos kritika, hogy akkor semmit sem csinálnának az emberek, ami egy vicc.
Most is egy csomó dolgot csinálnak önként az emberek.
Az internet tele van önkéntesekkel, elég csak a rengeteg filmfeliratra gondolni, ami nem kis munka mégis mindig kint van a legújabb felirat néhány nap alatt. És még sorolhatnám az ingyen játékoktól, a komplett oprendszerekig.
Bizonyára sokan kutatnának, fejlesztenének, tanítanának, és ekkor már csak azok, akik komolyan és szenvedéllyel csinálják, nem megélhetésből/kényszerből.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:01:00

@vladimir964:
Én csak hallottam, hogy mi mindent tett az előző "balos" önkormányzat, ezért nincs összehasonlítási alapom, de Páváéktól még sikert azt nem láttam, vagy fel tudnál sorolni bármit is?

Gera 2013.04.22. 11:03:07

@pokesz70: Elég megnézni az elmúlt egy-kétszáz év történetét, hogy világos legyen: a gépesítés nem felszámol munkahelyeket, hanem teremt. A gépesítéssel korábban elképzelhetetlen értéket teremtünk - jövedelmet termelünk, aminek az elköltése során olyan munkahelyek keletkeznek nagy számban, amikre korábban igény se volt.

Gera 2013.04.22. 11:06:40

@vladimir964: Baszki te írtad, hogy

”nézze meg csak mindenki a vízszámláját, amit ráadásul rögtön duplázva számláznak ki az aduász "csatornázási díj" néven. Ez nagyjából olyan, mint a gázszámlán a hőtényező, vagy az áramszámlán a rendelkezésre állási díj: mindent rá lehet fogni, úgysem tud senki utánaszámolni"

Szóval miért csinálja ezt az önkormányzat, miért nem adja féláron a vizet?

pokesz70 2013.04.22. 11:06:59

@különvélemény:

"Erre a szokásos kritika, hogy akkor semmit sem csinálnának az emberek, ami egy vicc."

Pontosan. Az ember alapvetően kreatív életforma, sokkal inkább meghatározza a történelmünket az a sok felfedezés, innováció, művészet és egyéb kreatív tevékenység, mint a tömeges munka. Mindennapi munka helyett is "dolgoznának" az emberek: ki a kertjét művelgetné, ki a gyerekét nevelné, ki szobrokat faragna -- és akkor még nem is beszéltünk a tömegesen "munkanélküliek" csoportos, közösségi kreatív erejéről.

vladimir964 2013.04.22. 11:07:58

@Zabaalint: Például, hogy normális kinézetűvé vált és élhető lett a belváros. Például, hogy megindultak a buszbeszerzések. Például hogy a város elkerülte a totális pénzügyi összeomlást. Például sikerült végre egy valóban befektetni szándékozó embert találni a Zsolnayra, aki nem pénzmosodaként szándékozik azt használni. Például, hogy nem adják el mindenféle "befektetői csoportnak" a városközponti ingatlanokat, akik szintén pénzmosodai tevékenység után "csődbe mennek".

sánta vas 2013.04.22. 11:08:10

@Fishwalker: Az általam vásárolt telken már eleve volt fúrt kút. Tehát jelenleg csak az elmü számlámat növeli a locsolás.
Az öntözés során felhasznált víz pedig nem kerül a lefolyórendszerbe, hiszen a növények használják fel, illetve visszakerül a földbe, és egy kis része elpárolog.

vladimir964 2013.04.22. 11:09:41

@Gera: Mert a víz ennyibe kerül. A többi maszlag. (amit politikai érdekeltségtől függetlenül mindenki elkövet)

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:09:45

@pokesz70:
De pont, hogy nem dolgozik lényegesen kevesebb ember. Lásd a fejlett világban is egyre ritkább az, amikor csak a férj tartja el a családot, bár közben igaz, a munkanélküliség is nagyobb.

Az idegenvezetős példát pedig a múltra vonatkoztattam, mert nyilván amikor valamit automatizálnak, így csökken a munkaerő igénye, akkor olyan ágazatok jelennek meg, amelyek addig nem voltak, később persze ezek is automatizálódnak, akkor meg megint új ágazatok jönnek. Így az idegenvezetők is valamikor megjelentek, a turizmus tömegessé válása idején, ma meg kezdenek ők is háttérbe szorulni, mert a GPS-es telefonod megmondja, hogy mit nézzél, mit kell tudnod az előtted álló épületről. Na de azt a GPS-es telefont is valaki megtervezte, le is gyártották, a gyártó gépeket karbantartják, a szoftverét kifejlesztették, stb., stb.

Ez a folyamat egyidős az emberiséggel, még ha nem is volt soha zökkenőmentes, gondolj mondjuk a középkori polgárosodásra, vagy ugyanez korábban az ókori görögöknél, mikor a mezőgazdaság már jelentősen nagyobb populációt tudott ellátni, mint amennyi benne dolgozott, így erősödött az ipar és a kereskedelem. Bármit is automatizálunk, mindig lesz olyan, amit embernek kell megcsinálnia. Ha tévedek, és nem lesz olyan, akkor meg nem lenne egyszerűbb kinyalatni a seggünket gépekkel, és kizárólag szórakozással, magánélettel és hobbi tevékenységekkel tölteni az életünket?

pokesz70 2013.04.22. 11:10:59

@Gera: Alapvetően igazad van, de ez a folyamat olyan szintre gyorsult, hogy nem tudjuk követni. És a Föld lakossága exponenciálisan növekszik, amit szintén lehetetlen munkalehetőségekkel követni.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:11:16

@vladimir964:
De pont ez a polgármester az, aki leginkább megvalósította a Fideszes őrületet, és láthatóan nem lett tőle semmivel sem jobb. A víz például drágább lett, hiába lett államosítva (értsd: önkormányzat visszavette).

koborvadász 2013.04.22. 11:12:03

@SemBoga: Patak folyik a hegyen belül. Nem apadt ki eddig soha. Amúgy erről írtam! Azért nem iható a legtöbb kerekeskút vize mert szénné szennyeztük a környezetet.
Amúgy nem a vízért fizetsz. A kitermelésért, csomagolásért, raktározásért, szállításért, stb.

Az a borzasztó, hogy a magyarországi szabad vízkészletek nagy része, külföldi kézben van.

Kár ezen mekengeni.

vladimir964 2013.04.22. 11:15:22

@Zabaalint: A "vizes őrület" nagy valószínűséggel központi utasításra, kísérleti nyúlként történt, melyen lemérték a várható hatásokat és a követendő csapásirányt. (Tévedés ne essék: nem azt állítom, hogy helyesen cselekedtek.) Vagyis mozgástere itt le volt zárva a polginak. Azonban a budapesti elmebeteg szakosztálytól függetlenedve igenis helyes dolgokat csinál (zömében - de hát tökéletes ember nincsen).

pokesz70 2013.04.22. 11:15:51

@Zabaalint:

"...nem lenne egyszerűbb kinyalatni a seggünket gépekkel, és kizárólag szórakozással, magánélettel és hobbi tevékenységekkel tölteni az életünket?"

De. Komolyan.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:16:05

Eddig sem vettem semmit a szemétgyárostól.

pokesz70 2013.04.22. 11:17:31

@Zabaalint:

"Ez a folyamat egyidős az emberiséggel, még ha nem is volt soha zökkenőmentes, gondolj mondjuk a középkori polgárosodásra, vagy ugyanez korábban az ókori görögöknél, mikor a mezőgazdaság már jelentősen nagyobb populációt tudott ellátni, mint amennyi benne dolgozott, így erősödött az ipar és a kereskedelem."

Nem lehet összehasonlítani az ókort a mai információs társadalommal.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:19:22

És a Föld lakossága exponenciálisan növekszik, amit szintén lehetetlen munkalehetőségekkel követni. @pokesz70:

1. nem növekszik exponenciálisan
2. mi köze ennek a munkához? Ha 1 ember van a földön, vagy ha 2, nem ugyanannyi meló őket ellátni.

Gera 2013.04.22. 11:22:11

@pokesz70: Szerintem ez lesz a vége. Illetve két lehetőség van: vagy sikerül megoldanunk az olcsó és környezetbarát energiatermelést és akkor előbb-utóbb eljön ez a kánaán, vagy még előbb kinyírjuk egymást és/vagy a környezetünket és akkor nem. Szerintem menni fog, de ez csak indokolatlan optimizmus a részemről :)

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:23:07

@vladimir964:
A belváros felújításának hátterét nem ismerem, mert már utána költöztem ide, szóval nem tudok arról mit mondani, ellenben a buszbeszerzést vicc, hogy pozitívumnak tüntetik fel, miközben már 2 éve is ígérgették, és miközben büszkén döngették a mellüket, hogy nem történt járatszám ritkítás, bevallottan nem tudnak elegendő buszt biztosítani, hogy ne legyen általános a járatkimaradás (nyilván ilyenkor még mindig ésszerűbb lenne a járatszám ritkítás, hiszen rosszabb, ha arra számítasz jön a busz, de nem jön, mint ha tudod, hogy ritkábban jár), aztán most annyi van, hogy 10 darab új buszt bérelnek 600 ezer / hó / darab áron, a további buszbeszerzés meg majd valamikor, jókora hitel felvételével történik.

Ami a pénzügyi ellehetetlenülést illeti, azt úgy sikerült elérni, hogy Sopron önkormányzata mellett ők is gyakorlatilag bevezették az ingatlanadót, csak máshogy hívják. Meg úgy, hogy a kormány átvállalta az adósságot, de lásd buszbeszerzés, már kezdődik az újabb adósságspirál.

Ami a kiadáscsökkentési részt illeti, hát nézd csak meg mondjuk a vidámparkot, már ami maradt belőle, mindezt 2 év alatt. Akkor már inkább adták volna el a telket haveroknak, gonosz multiknak, vagy magának a sátánnak, mint hogy hagyják azt, ami történt vele.

Ami az előző ciklus korrupcióját illeti, én nem tudnék csak azért valakire szavazni, mert nem csinálja ugyanazt a rosszat, amit az előző meg csinált, mert ezen logika alapján akkor szavazzunk meg valakit, aki meg semmit sem csinál, annál hogy lopnak, csak jobb lehet, ugye?

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:23:19

@Gera: Az hogy a víz nem lett olcsóbb mióta magyar kézben van (vagy hogy a CBA nem olcsóbb mint bármi más) komoly érv azok között az elvtársaink között, akik bután néznek amikor nem tartják őket magyarnak és nem értik hogy mit csinálnak rosszul.....:DDDD

pokesz70 2013.04.22. 11:24:17

@Puskát kellett volna hozni:

1927-ben még csak kétmilliárdan éltek a Földön, ez a szám 1960-ra elérte a hárommilliárdot, 1975-re a négymilliárdot, 1987-re az ötmilliárdot, 1999-re a hatmilliárdot, 2011-re pedig a hétmilliárdot.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:25:29

@Zabaalint: Hát ha valaki annyira hülye, hogy kérdés neki hogy miért jobb 0% adósságnövekedés mint 30% az most nagy dilemmával küzdhet, hogy melyik mszp-re szavaz.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:26:33

@pokesz70: Ja anno azzal riogatták a népet hogy 3 milliárd embert már nem tart el a bolygó.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:27:51

@vladimir964:
Én azért nem mennék csak úgy el a víz ügy mellett. Ugyebár az volt az érv előtte, hogy a gonosz multi milyen drágán adja, aztán most hogy még drágább lett, most már annyiba kerül, amennyibe.

Ha ezt központi utasításra tették, akkor majd amikor a város érdeke nem az lesz, amit a Fidesz országos vezetése akar, szintén központi utasításra fog cselekedni a polgi?

NemNick 2013.04.22. 11:28:50

@ikaljan: Szia!
1. Nem haragszom. Nem tudom, miért kéne? Vagy bebizonyítod hogy rosszul gondolom - vagy nem.
2. "...de ez a tény egyáltalán nem mond ellent annak, hogy az erőforráshoz való hozzáférés egyben jog is."
Nem ismered ezek szerint azt az örökzöld viccet, aminek a végén a prímás azt mondja az újoncnak, hogy "járni jár - csak nem jut".
Én erről beszéltem.
3. HA odafigyelsz arra, amit mond, akkor nem a privatizációról beszél - hanem, hogy adjunk ennek az erőforrásnak értéket. (Bár valóban a privatizáció apropóján vezeti ezt be - de nem megy tovább, minthogy értéket kell a víznek adni. Ezért írtam én is világkormányt - nem hiszem, hogy bármelyik cég meg merné kockáztatni, hogy ilyen nyilvánvalóan monopolhelyzetbe kerüljön a vízgazdálkodásban...)
4. És innentől meg felesleges tovább menni, mert Te valahogy azt szűrted le, hogy a privatizációról beszélt (dörzsölt figura, a szavait nem kötötte össze, szerintem szándékosan) vagy én beszéltem (NEM - sőt, ha veszed a fáradtságot és elolvasod az eredeti hsz.-om utolsó gondolatát, pont az ellen)

Viszont az tény, hogy egy globális gazdálkodásra mihamarabb szükség lesz. Ami ezt is jelenti, hogy egy globális szervezetre is, ami ezt intézi. Márpedig villámgyorsan elő fog kerülni a kérdés, hogy ahol sok van onnan hogyan kerüljön - egyáltalán kerülhet-e - víz oda, ahol kevés van. És mennyibe fog ez kerülni. És ki fizeti meg.

Mert alapvető emberi jog az egészséges élethez való jog is, aztán mióta szarakodnak Afrikában pár centes védőoltások beadásával - mert nincs, aki kifizesse.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:29:14

@Puskát kellett volna hozni:
Már ha erről lenne szó. Szavazni pedig nem kötelező, éppen ezért nem győz meg az, hogy az előző még szarabb volt a mostaninál is.

koborvadász 2013.04.22. 11:29:56

@pokesz70: Az a baj, hogy a világ lakossága ott nő, ahol a gazdaság fejlődése ezt nem tudja lekövetni pl. India, Kína.
Igaz lehet kiragadni területeket ezen országokból ahol jelen pillanatban a legnagyobb a fejlődés a világon. Mégis elenyésző a lakossághoz mérten.

Még mindig az emberi munkaerő a legolcsóbb a mai világban. Nagyon sok helyen a havi kereset 1 dollár. Nem véletlenül él jól a világ egy része s tartja mesterségesen csóróságban, nyomorban az olcsó munkaerőt.
A profit náluk realizálódik s nem látják, hogy a sok pénzt a jólétet azok biztosítják akik szó szerint az éhenhalás ellen küzdenek.

Demagóg? Lehet! Mégis így működik a világ.

A jóléti társadalmakban a lakosság száma
csökkenő tendenciát mutat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.22. 11:30:48

és az ő vizüknek még nincs is jó íze. mi lenne ha még jó is lenne???

különvélemény 2013.04.22. 11:31:17

@Zabaalint:
Jelen pillanatban xarban vannak az önkormik, akár csak az állam, én megértem, hogy nem az első lépés a díjcsökkentés. De legalább a nyereség itt marad, az is több a semminél.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 11:31:25

@sanyix: egy atlagos emberi test 40 liter ivovizet tartalmaz.

jelenleg a vilagon elunk kb 7.1 milliardan. legyunk nagyvonaluan es kerekitsunk lefele, legyen 7 milliard a konnyebbb szamolhatosag kedveert. ha felszorozzuk, megkapjuk, hogy 280 milliard liter, azaz 280 millio kobmeter viz bennunk van. aztan jonnek a taplalasunkra tartott haziallatok es a taplalasunkra termesztett novenyek fizikai teste es az ontozesre hasznalt ivoviz. aztan jonnek a kedvtelesbol tartott haziallatok, aztan napi milliard literek mennek el az ivovizzel torteno tisztalkodasra, wc oblitesre, automosasra, vagy csak ugy, mert mindenki atz hiszi, a viz sosem fogy el. valoban. a viz nem. de az emberi elethez szukseges ivoviz igen.

NemNick 2013.04.22. 11:32:06

@Martian: Ha globálisan nézed, mint a Föld nevű zárt rendszert, igaz. De ez csak a fogalmak tisztázása, a lényeget érintetlenül hagyja.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:32:33

@különvélemény:
Nem is mondtam, hogy csökkenjen a díj.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:32:44

@Zabaalint: A nem szavazás nem megoldás. Vicces amikor a nemszavazók ugyanúgy vernyákolnak 3 hónappal a választás után hogy milyen szar nekik, meg hogy a győztesnek csak 10%-os felhatalmazása van.

Válassz vagy jelöltesd magad, a picsogás csak Mo-n menő.

Gera 2013.04.22. 11:32:47

@pokesz70: Ez nem exponenciális, hanem lineáris (az utolsó három adat, és az a lényeg, nem az, hogy mi volt száz éve)

NemNick 2013.04.22. 11:34:31

@Lord_Valdez: De, a Nestlé CEO-ja volt 2008-ig. Mikor a film készült nyilvánvalóan az volt.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:34:42

@Puskát kellett volna hozni:
Akkor szavazok, amikor akarok, és arra szavazok, akire akarok. A nem szavazás is egy lehetséges opció, amikor maga a szavazás és a magam jelöltetése sem oldana meg semmit.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:35:25

@koborvadász: A lakosság már Kínában is csökken, Indiában nő még egy darabig.

különvélemény 2013.04.22. 11:36:10

@NemNick: "minthogy értéket kell a víznek adni."

Van értéke most is, itt egy kis csúsztatást érzek.
Ahol drága előállítani az ivóvizet, ott sokba kerül, ahol olcsó, ott meg alacsony az ára.
Nem ez a szent grálja a kapitalizmusnak? A piac önszabályozó képessége?
Nem pont ezzel megy szembe a "világkormány"?

Ezek regionális problémák, regionálisan kell megoldani őket.
Innentől minden globális megoldás csak további hatalomgyakorlásra jó, problémamegoldásra nem.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:36:42

@Puskát kellett volna hozni:
Egyébként én több városban is éltem már, és általában az a tapasztalatom, hogy van ahol mindkét garnitúra vállalható, van ahol meg egyik sem, az nagyon ritkán fordul elő, hogy egyik igen, másik nem. Mert általában a helyi politikusok ugyanazon közegben tanulták meg a városvezetés dolgait.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:36:59

@Zabaalint: Ebben az esetben (szavazás nem old meg semmit + magad jelölése sem) nem sok jót tartogat neked a jövendő.

Gera 2013.04.22. 11:37:47

@különvélemény: Nem marad itt a nyereség, ha az önkormányzat hitelből vásárolja vissza a vízművet. Ha erőből elveszi, akkor igen, de általában akkor is Audik, külföldi tanulmányutak és tanácsadói szerződések lesznek belőle.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.22. 11:37:47

@SemBoga:
Bár tévesen címezted nekem, de egyébként jó észrevétel. Amikor tömegesen kezdik használni a kútvízet, akkor csökken a talajvíz szintje és vannak területek, ahol ez tényleg a kutak kiszáradásával járt.

@különvélemény:
Ez a magyar wiki magántulajdon cikkelye. Nem véletlen, hogy nincs olyan cikkelye, hogy köztulajdon.
www.kislexikon.hu/koztulajdon.html
"Általában az állam v. törvényhatóság (megye, város, község stb.) birtokában levő termelő és nem termelő (úthálózat, közvilágítás, kórházak stb.) javakat nevezik köztulajdonnak."

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:38:53

@különvélemény:
Ha valahol nagyon drága, mert nehezen elérhető, hozzáférhető, akkor akár az is megérheti, hogy szállítják máshonnan. És akkor már ott tartunk, hogy végül is ez is csak egy ugyanolyan üzlet, mint a többi, és ebben önmagában nincs semmi negatív vagy pozitív.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:39:43

@Puskát kellett volna hozni:
Már ha egy helyi önkormányzat lenne az egyetlen, ami meghatározza az életemet, de szerencsére nekem van saját életem.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:40:29

@Zabaalint: Van az az opció, hogy nem érdekel a politika inkább a pénz.

Évi 1 millió euró nettóval Mo-n már egész király vagy és a fejére szarhatsz a politikusoknak. Ez a nehéz út de ez az egyetlen ami az orrodat is tisztíccsa.

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:41:36

@Zabaalint: Épp akartam kérdezni hogy akkor minek picsorogsz mint a fürdős qrva? De most már tudom hogy azért mert van életed.

NemNick 2013.04.22. 11:41:47

@Reszelő Aladár: Elmékszem, még '95 környékén volt egy előadás valami magyar üdítőgyártók- és forgalmazók, vagy valami hasonló gittegylet, szervezésében.

Ott egy csaj arról tartott előadást, hogy az elkövetkező tizenöt évben a legmagasabb felfutást az ásványvízpiac-fogja mutatni. Több ezerszeres felfutásról beszélt.
Olyan hihetetlennek tűnt a palackozott Parádik korában...

De a reklám mindent elvisz, így igaza lett.

Igazad van a csapvízzel - látszik is, hogy a mostani nagy jólétben az emberek szépen visszaszoknak, mert lassan-lassan leeseik nekik is ez a dolog.

koborvadász 2013.04.22. 11:42:34

@Puskát kellett volna hozni: Ki számolta meg őket?
Ja megeszik egymást! :-)

koborvadász 2013.04.22. 11:45:19

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Csináljunk vizet az elítéltekből! Wc öblítésre jó lenne az is!
Megoldódna a börtönök férőhely kérdése valamint a kiadás is jóval kevesebb lenne!
Kreatív elmék nekiállhatnának a gyártógépsor tervezésének!

Bolsi Buster 2013.04.22. 11:46:48

@koborvadász: El vagy te tévedve. Vidéken még vannak érdekes dolgok de a városias Kína nem Bp-hez, hanem bármihez képest csúcs. Olyasmik mint mobilnet, telefonos fizetés stb. Kínában egyszerübbek mint nyeu-ban....

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:46:56

@Puskát kellett volna hozni:
"Van az az opció, hogy nem érdekel a politika inkább a pénz."

Meg még több millió opció, például az is, hogy érdekel a politika, érdekel a pénz, meg még ezer más dolog.

"Épp akartam kérdezni hogy akkor minek picsorogsz mint a fürdős qrva? "

Már ha az szerinted picsogás, hogy miután vladimir964 felhozta a mostani pécsi városvezetést, erre én azt reagáltam, hogy szerintem totálisan alkalmatlanok, csak éppen nincsen összehasonlítási alapom az előzővel, mert akkor még nem itt éltem? Ja, meg mert szidom őket, de a szokásos magyaros választási logika alapján csak azért nem fogok az általam vélt kisebbik rosszra szavazni, mert szerinted ez kell ahhoz, hogy tegyek valamit a javulásért?

Mert nem, én csak arra fogok szavazni, akik ezt kiérdemlik, a szarabbnál kevésbé szarnak lenni nem ilyen érdem.

különvélemény 2013.04.22. 11:48:26

@Lord_Valdez:
Ne fárassz már az értelmetlen jogvitáddal. :D

"2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról
...

1. Az állami vagyon

4. § (1) Az állam kizárólagos tulajdonába tartozik
...
d) a felszín alatti vizek, a felszín alatti vizek természetes víztartó képződményei, a folyóvíz és természetes tavak elhagyott medre és a folyóvízben, természetes tavakban újonnan keletkezett sziget, valamint az 1. mellékletben meghatározott folyóvizek, holtágak, mellékágak, természetes tavak és ezek medre,
e) az 1. mellékletben meghatározott csatornák, tározók, árvízvédelmi fővédvonalak és egyéb vízi létesítmények, valamint az állami tulajdonban álló vízi közművek,"

NemNick 2013.04.22. 11:49:00

@különvélemény: Hát ha azt érzel, biztosan úgy van. Én, így látatlanban, egy idegennel szemben megelőlegeznék egy "tévedést" is akár, de biztosan nem vagyok olyan jólinformált.
Vagy üldözési mániás :)))

De hogy érdemben is reagáljak: Egyrészt könnyen belátható, hogy nagyon sok terület van a Földön - hála istennek - ahol még nincs ára (vagy azért, mert tényleg sok van belőle vagy mert még nem találták ki, hogy mi is az "ivóvíz" definíciója, amire tisztítani kellene, így azt iszod, ami van a patakban/folyóban, tisztítatlanul) másrészt nem regionális probléma.
Az elmúlt 20 évet azzal töltötte a környezetvédelmi szakma, hogy megmutassa, ekkora embermennyiségnél már egyre kevesebb "regionális probléma" van, globálisan kellene gondolkodni.
Sajnos, még van hova fejlődni.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:50:20

@Puskát kellett volna hozni:
Szerinted meglepőnek kellene lennie, hogy egy 1,5 milliárdos, 10 millió négyzetkilométer területű országon belül jelen van a legnagyobb szegénység és a fejlett világ is?

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.22. 11:51:13

@Zabaalint: Akkor nem értem, mi a gond, végülis a 007-es a színfalak mögött intézte el a dolgot. Ok, kicsit több volt a nyilvános lövöldözés a kelleténél, de ezért a főnöke le is cseszte később, sőt fel is függesztette az állásából.

pokesz70 2013.04.22. 11:52:05

@Gera:

"Ez nem exponenciális, hanem lineáris (az utolsó három adat, és az a lényeg, nem az, hogy mi volt száz éve)"

Igazad van, túloztam az exponenciálissal. De ettől még a 20-21. században 50 évente megduplázódik a Föld népessége. És egy olyan zárt rendszerben, mint a Föld, ahol az összes erőforrás véges, ez igenis probléma. Tudom, hogy a fejlett térségekben csökken a népesség és a harmadik világ produkálja a növekedést, de én nem tudok és nem is szeretnék egy farkastörvényes világban élni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 11:52:22

@NemNick: "Egyrészt könnyen belátható, hogy nagyon sok terület van a Földön - hála istennek - ahol még nincs ára"

nincs olyan. lehet, hogy csak annyit kell tenni erte, hogy el kell menni ket nyallal osszeragasztot palmalevelbol keszult ivoedennyel a patakig. de akkor sincs ingyen. mert gyalogolni kell, az kaloriat emeszxt fel amit potolni kell, a levelet le kell szedni a farol, ki kell talalni hogyan, aztan osszeragasztani.

nincs ingyen.

felejtsetek el azt,hogy valami ingyen van azert, mert nem kell penzt kiadni erte. eroforrast kell aldozni.

különvélemény 2013.04.22. 11:52:41

@NemNick: "egyre kevesebb "regionális probléma" van, globálisan kellene gondolkodni."

Még mindig a vízről beszélünk?

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 11:54:56

@NemNick:
A víznek mindenütt van ára, csak van ahol nem pénzben fizetik meg.

pokesz70 2013.04.22. 11:57:42

@különvélemény:

"Nem ez a szent grálja a kapitalizmusnak? A piac önszabályozó képessége?"

Ez látszik megbukni manapság. A piac úgy nem képes szabályozni magát, hogy a globális megacégek lényegében leosztják maguknak az egyes kategóriákat és hogy az egész világgazdaság a tőzsdék játékszere lett.

koborvadász 2013.04.22. 11:58:56

@Puskát kellett volna hozni:
Ezt senki nem is vitatta!
Londonban a legfejlettebb kütyüt megvéve majd Sanhajba büszkén besétálva vele egy high-tech boltba közölték 3 generációval előrébb járnak!

A vidéki Kínában azért még messze szar a helyzet.

Bár Magyarországon is a vidék helyzete katasztrofális pl.: Tolna, Baranya

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.22. 12:03:33

@különvélemény:
Azaz az állam tulajdona. Nem a nemzeté, nem a közé, nem a közösségé. Ezek absztrakciók. Az állam viszont jogi személy.

koborvadász 2013.04.22. 12:07:29

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Erről az jut eszembe, hogy az élet a halál kezdete.

Inkább felkelnék és elmennék pálmalevéllel a hónom alatt vízért, Mint a csekket megkapva epeömlést kapjak azon, hogy mire is kell ennyit fizetni!

Séta= egészséges, fitten, fiatalon tart
meg tudod becsülni az értékét a víznek, nem fogod pazarolni.

Megnyitod a csapot= kövér leszel, stresszelsz a vízszámlán, folyatod ha kell ha nem!

Lehet ezen elméleti vitákat, pro és kontra nyomni!

Gera 2013.04.22. 12:08:29

@pokesz70: Pont az a lényeg, hogy ezexerint nem duplázódik meg 50 évente, akkor exponenciális lenne. 50 év múlva várhatóan tízmilliárdan leszünk kb. a mai becslések szerint.

Gera 2013.04.22. 12:12:37

@koborvadász: Bármikor megteheted, hogy elhúzol a pálmalevelesekhez, de tartok tőle, hogy nem éreznéd magad annyira jól. És szerintem nekik is jobban tetszene, ha egy nevetséges összegért(*) a falból jönne a víz.

*: Az ivásra és a főzésre elhasznált vízre költünk havonta vagy félórányi bért. A többi luxus.

pokesz70 2013.04.22. 12:12:47

@Gera: Ok, akkor nagyon sokan vagyunk és aggasztóan egyre többen leszünk. :) Matekból sosem voltam erős, de a lényeg a lényeg.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 12:24:33

@koborvadász: "Inkább felkelnék és elmennék pálmalevéllel a hónom alatt vízért, Mint a csekket megkapva epeömlést kapjak azon, hogy mire is kell ennyit fizetni!"

senki nem akadalyozza meg, hogy ezt tedd. kikotteted a vezetekes vizet es a csatornat es gondoskodsz magadnak vizellatasrol es szennyvizkezelesrol. vagy elkoltozhetsz olyan helyre, ahol mehetsz a palmalevellel a patakra. tehat nincs vita, sem elmeleti, sem gyakorlati mert nincs mirol vitazni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 12:27:30

@különvélemény: az allam hozta sajat torvenyei szerint.
ettol meg az allami/kozvagyon, mint olyan, illuzio.

kela-bá 2013.04.22. 12:31:16

Érdekesek a bejegyzések. Kikapcsolódásként ebből is lehet "meríteni" :www.logoszvolag.hu
További szép napot !

koborvadász 2013.04.22. 12:32:50

@Gera: Gondolkodtam már sokat ezen. Nehéz lenne feladni a kényelmet.
Nem biztos, hogy az egyszerű népek nem boldogok a helyzetükkel. Sőt! Több dokumentumfilmben nyilatkoztak, hogy az egyszerűbb életük boldogabb mintha a civilizált urbánus világ vívmányait használnák. Nagyon sok számunkra fejletlennek tartott törzset, civilizációt, kultúrát tettünk tönkre a dolgainkkal.

koborvadász 2013.04.22. 12:36:22

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Érdekes, hogy az általad említett közművek nélkül is volt és van is élet.

Sőt pl.: Érd nem kis város. Nincs normális úthálózata s csatornarendszere sem.

Városi embereknek büdös a munka?! Hihetetlenek vagytok!
Hamar elhalnátok számotokra civilizálatlannak tűnő világban!

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.22. 12:45:27

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"ettol meg az allami/kozvagyon, mint olyan, illuzio"
Miért is?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 12:49:02

@koborvadász: persze, hogy van. eppen ezt mondom neked, hogy tessek, lehet valasztani azt is. senki nem tart vissza, hogy kiszakadj a fogyasztoi tarsadalombol es elmenj a vilag egy olyan szegletebe, ahol nincs infrastruktura. nem ertem a problemadat es nem ertem, mit pattogsz itt nekem. nem talalsz ilyen helyet? keressek neked a google mapson?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 12:52:45

@Nem tudom a nevem: mert nem letezik, azert. mert valos tulajdona csak valos szemelynek, vagy definialhato szemelyek kozossegenek lehet. meg nem nevezheto szemelyekbol allo definialjhatatlan kozosseg nem kepes a tulajdonosi kotelezettsegeket ellatni megfeleloen, mivel nincs felelos.

ezert van az, hogy ami "koztulajdon" az olyan is. leginkabb a korrupcio es a konstans lopas fenntartasara talaltak ki a koztulajdon fogalmat, hiszen nincs aki ellenorizze. egy szar lozung az egesz.

aww 2013.04.22. 13:10:40

Dögöljön meg a görény, én meg többet nem veszek szar nesztlé terméket.

Carmichael 2013.04.22. 13:11:27

Nem tudom valaki már látta-e ezt a bejegyzést a Nestlé facebook oldalán...péntekről...

Water is a human right
I want to respond to those who are saying that I don’t believe that water is a human right. This is not true. The water we need for drinking and basic hygiene is a human right, and must be available to everyone, wherever they are. However I do not believe that the water to wash a car, or irrigate a garden is a human right. We should pay for the water we need to do this, because this will help us use it more carefully. Water scarcity is a global issue that doesn’t receive the attention it deserves. 780 million people lack access to safe, clean water. If we are not careful we will run out of water before we run out of oil. I respect those who, like me, care passionately about water and campaign to raise the profile of the issue. But I would ask you to visit my blog to understand better my position on this. www.water-challenge.com/post/2013/04/18/Water-you-need-for-survival-is-a-human-right-some-clarity.aspx
Peter Brabeck, Chairman of Nestlé

kifordított nagyanyó 2013.04.22. 13:12:14

@Reszelő Aladár: Na ott a pont!
Látom te is odafigyeltél kémiaórán!:))

kifordított nagyanyó 2013.04.22. 13:21:59

Amúgy tényleg idióta ha ezt mondta.

AutosVilli 2013.04.22. 13:29:17

Szerény véleményem a vízről!
Az ivóvíz probléma a nagyvárosok metropoliszok problémája,ahol egyszerre kell sok víz tisztán.

1.iható víz nyerhető a folyóinkból
2.ihatóvíz nyerhető talajvízből
3. ivóvíz nyerhető az esőből(akár egész évre)
4, lefúrok 5 vagy 300 méter mélyre és van vizem.
kérdések
a,
Kinek áll érdekében ez hogy így vélekedjünk a vízről.
b,Miért áll érdekében hogy így sulykolják ezt
belénk.
c, a víz lesz az újabb befektetési lufi,felnyomják az árát és majd befektetik
d, annyi víz van a világban amiből ivóvíz állítható elő,hogy a büdös életbe nem fog kifogyni.(tengerek)
csak technikai kérdés hogy idekerüljön, mint az olaj, az is idejön és elég van belőle, még is nagyságrendekkel kevesebb van belőle a földön mint víz.
Ha valami nem fog elfogyni a földön az a víz lesz.

Mrs.Columbo 2013.04.22. 13:37:53

Nincs közjogunk a vízhez, mivel fizetni kell érte - a csapvízért is.
Bár ha valakinek kedve szottyan hozzá, bármikor megmerítheti a butykosát a Dunában, ingyen, csak kérdés, hogy mihez kezd vele.

koborvadász 2013.04.22. 13:43:31

@AutosVilli: Na erről van szó!

A Tejtermék Tanács elnöke nyilatkozta anno a tv-ben, hogy semmi nem indokolta a tej áremelését de, ha a média már így sulykolta, tudatosította a néppel akkor miért is ne?! Drágább lett a tej.

A vizeletet is tisztítani lehet és meg lehet inni. Mindenki a sajátját!

Tudom! Igyam meg és másokét is kommentek következnek!

koborvadász 2013.04.22. 13:49:06

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Köszönöm! Én is elmondjam hova menj?
Nem pattogok!
Véleményt nyilvánítok.

Te a Nestle piárosa vagy. Kommentjeidből ez jön le!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 14:00:02

@koborvadász: es ez mibol jott le?
abbol, hogy en megneztem a videot es kiderult, hogy a blog siman hazudik, te meg voltal egy akkora megvezetheto birka, hogy szepen eloszor kopkodsz es beszart fejhangon visitasz gondolkodas helyett?:-)

a te tetteid es a gondolkodasi kepesseged hianya miert tenne engem barki pr-osava?:-)

egyebkent a nestle pr-osanak lenni buncselekmeny? erkolcstelen? valamifele emberiseg es/vagy emberiesseg elleni buntett?:-)

szoval ez most ilyen sertesfele lett volna amugy?:-)

szerintem ne pattogj, kicsi:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 14:01:59

@koborvadász: "A Tejtermék Tanács elnöke nyilatkozta anno a tv-ben, hogy semmi nem indokolta a tej áremelését"

tehat a tejtermelesben dolgozok nem kapnak fizetesemelest eveken keresztul? az uzmeanyag es energiaarak nem emelkedtek? vagy csak a zelnokur hazudik, mint a vizfolyas, hogy ne o ra legyen duhos kadar nepe, akik szerint minden ingyen, de minimum kurvaolcson van?:-)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.22. 14:42:31

nos, azt hiszem eddig én a blog.hu szférán még nem zsidóztam, de a nincs ingyenvíz/a vízhez nincs jogod gondolat a
zzzsssssssss betűs szót juttatta eszembe.....

rákerestem: találtam egy korrekt (nem antiszemita/náci/stb) forrást:
"On the board of the Formula One holding company are two prominent Jewish businessmen, Peter Brabeck, former head of Nestlé, and..."
stuartsmithsblog.com/tag/peter-brabeck/

telkoe 2013.04.22. 14:49:28

@AutosVilli:
Minden altalad felsorolt vizforras penzert teheto elerhetove es ihatova. A tengerviz meg ingyenes (bar szennyezni nem megengedett) de minel kozelebb lesz az ivovizhez annal dragabb.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.22. 14:59:00

@szorokin: Ne ítélj iyen gyorsan. Mózes például vizet fakasztott a sziklából és teljesen térítésmentesen engedte a többi zsidónak, hogy igyanak belőle. Persze sosem lehet tudni - a kosaras történet támaszt némi kétséget Mózes származását illetően, meg aztán akik ittak, azok is zsidók voltak, ki tudja, hogy gojoknak is megengedte volna ugyanezt. És végül az is érdekes, hogy Mózes pont akkor tett ilyet, amikor akart valamit a többi ssidótól, tehát nem ám csak úgy szívjóságból. Szóval ki tudja.

Gera 2013.04.22. 15:07:16

@Carmichael: Aki nem tökhülye, mint a posztoló, meg az ide vaskos anyázásokat beböfögő idióták, annak a videó alapján is egyértelmű volt, hogy erről beszél és mellesleg kurvára igaza van.

Tájékoztatásul közlöm, hogy az az ivóvíz, amit konkrétan megiszunk, egy marginális töredéke a vízfogyasztásunknak, ha lehetne külön mérni, akár ingyen is lehetne adni, senkinek a profitérdekeit nem sértené különösebben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.22. 15:10:38

@telkoe: Elmondom hogy csinálj a tengerből ivóvizet:

-Lehozod a padlásról a régi babakádad.
-Teszel bele tengervizet.
-Beleállítasz a közepébe egy üres fazekat fazekat
-Letakarod egy fóliával, légmentesen lekötöd.
-Kib@od a napra
-A fazék fölé raksz egy követ, hogy ott lógjon be a fólia, ott csöpögjön.

Iszonyat drága volt, mi?

maim 2013.04.22. 15:14:24

Nestlés Pétert visszaküldeni a Marsra(vagy az
Orionra)nem kell félnetek.Vizet a csapból,kakaót Hollandot.Bildeberget,GMO-t
mellőzni kéretik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.22. 15:32:13

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
És nap végére lesz két deci vized féltével, hogy jó meleg nap volt. Ezzel sokra nem mész.
Szóval, ez így nagyszerű, de ipari méretekben a vízsótalanítás az drága technológia.

@AutosVilli:
"1.iható víz nyerhető a folyóinkból"
Igen, de előbb meg kell tisztítani.
Egyébként ebből is akad időnként probléma, mert vannak aszályos hónapok, amikor vízfogyasztási korlátozást kell bevezetni.

2.ihatóvíz nyerhető talajvízből
Korlátozott készlet. Sok helyen túl kevés.
Ez igazából addig működik, amíg kevesen csinálják egy helyen. Ha sokan kezdik el, akkor ki tud száradni a terület.

"3. ivóvíz nyerhető az esőből(akár egész évre)"
Hatalmas tárolókapacitás és gyűjtőfelület kell. Ez működik a mediterráneumban, de itt nem.

"4, lefúrok 5 vagy 300 méter mélyre és van vizem."
Már ahol és ahogy az artézi víz baromi lassan megújuló erőforrás. Az arab országokban már probléma a készletek végessége.

"a, Kinek áll érdekében ez hogy így vélekedjünk a vízről."
Minden embernek.
"d, annyi víz van a világban amiből ivóvíz állítható elő,hogy a büdös életbe nem fog kifogyni.(tengerek)"
Baromi naiv hozzáállás. Egy dolog, hogy a tenger ott van, de ahhoz, hogy abból fogyasztható, mezőgazdasági célokra használható víz keletkezzen előbb sótalanítani kell és a víz ipari méretekben való sótalanítása komoly technikai nehézségekbe ütközik. Ezek némelyike igen energiaigényes folyamat.

nwp 2013.04.22. 17:56:15

@különvélemény: Most komolyan először szánalmasozol egyet, hogy nem nyitom meg a wikipédiát se, aztán te magad bemásolod onnan, hogy "former CEO", és jön még egy szánalmasozás, hogy jó, igazam van, de miért ebbe kötök bele? :D Az egy dolog, hogy egy posztban ellentmondasz magadnak, de hogy mindkét következtetésed en bloc hülyeség, az fantasztikus.

különvélemény 2013.04.22. 18:02:46

@nwp:
Jajj, ne égesd magad tovább.

Te az a tipikus csúsztatós fajta vagy, amilyen a tipikus mai újságírás sajnos mindkét oldalon.

Az, hogy a nestlé ceo-ja abból a szempontból számít, hogy súlya van a mondandójának.
Ezt csak tovább emeli, hogy közben előléptették.

De te nyilván az egyszeri embereket akarod vakítani hatalmas tudásoddal, aki nem fogja fel, hogy a chairman üti a ceo-t.

Sajnos nem jött be azon szándékod, hogy azt a látszatot keltsd, mintha a csákónak semmi köze sem lenne a nestléhez, ezért a mondandójának sincs súlya.

különvélemény 2013.04.22. 18:05:32

@nwp: @különvélemény:

Ettől még persze hazudsz abban, hogy nem ő a CEO, mert a videó készítésekor ő volt, és a videóról szól a poszt.

nwp 2013.04.22. 18:48:24

@különvélemény: Látom nagy szavakkal próbálod utólag elmismásolni a szövegértelmezési fogyatékosságod, de akkor válaszd ki kérlek a megfelelő nyitómondatot:

"Legalábbis a Nestlé vezérigazgatója így gondolja."
VAGY
"Legalábbis a Nestlé volt vezérigazgatója így gondolja."

Én csak azt mondom, hogyha ennyinek nem néz utána a szerző, akkor nem veszem komolyan a blogját.
De komolyan, ha most belinkelnék egy korai Hitler videót, kiállnál mellettem, ha azt írnám mellé, hogy "A zsidókat ki kell irtani. Legalábbis Németország kancellárja ezt gondolja."

különvélemény 2013.04.22. 18:54:13

@nwp:
Ne görcsölj már ennyire, mert belerokkansz...

nwp 2013.04.22. 19:14:35

@különvélemény: Na, az utolsó érved telitalálat, jól megbeszéltük :D

különvélemény 2013.04.22. 19:23:10

@nwp:
Örülök, hogy elégedett vagy, az elégedett emberek jobban dolgoznak, ez ráfér a gazdaságra. :P

vladimir964 2013.04.22. 19:42:14

@Zabaalint: Ingatlanadó: Nem tudom, miért fetisizálja mindenki ezt az ingatlanadót. Igenis be KELL vezetni, egyrészt mivel ez minden önkormányzatnak jelentős bevételt biztosítana, másrészt a legtöbb nyugati országban van. És szerintem az a normális, ha valakinek van ingatlan tulajdona, ergo az átlagosnál jelentősebb jövedelme, másként nézve gyakorlatilag üzleti befektetése, hát adóznia is kell utána. Csak Kelet Európában szokás ez a középkori mindenáron saját ingatlanosdi. A nálunk normálisabban gondolkodó országokban az emberek kisebbik hányadának van saját tulajdonú ingatlana, a legtöbben bérlők. Ez is többek között kerékkötője a magyarországi bebetonozott munkaerő immobilitásnak, ami a gazdaság egyik jelentős kerékkötője.
Vidámpark: ezt a szocializmusból ittmaradt masztodont már 20 évvel ezelőtt be kellett volna zárni, hiszen az ilyen típusú szórakozásra már akkor sem volt igény, ma meg pláne. Ráadásul a világ végén van, ahová a gyerekes szülők gyakorlatilag túlélőtúrán keresztül tudnak eljutni. Ez már a tervezése pillanatában járhatatlan megoldás volt.
A korrupcióval meg nem lehet mit kezdeni, amióta létezik közpénz, azóta van, és lesz is. Már az ókori nagy demokrata görögöknél meg a rómaiaknál is nagyban dívott, de a keleti kultúrákban ugyanúgy. Csakhogy az igazi kérdés a mértéke. (azt nem állítom, hogy a mostani kormány a minimalizálás felé halad) Azonban helyi szinten Pécsett akkor is azt mondom, hogy a lehetőségekhez képest a polgi láthatóan tett a városért. Én bizony nem sírom vissza a Toller féle posványt.

kifordított nagyanyó 2013.04.22. 19:52:01

Szóval először próbálja meg egy pár napig víz nélkül,aki ezt kitalálta.

NemNick 2013.04.22. 20:04:18

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Hát, öreg, ilyen alapon a lélegzetvételnek is ára van.
Sőt, a gondolatnak is...
Ezzel most megint nagyot léptünk előre a téma szempontjából...

NemNick 2013.04.22. 20:06:17

@Zabaalint: Szépen hangzó szóbuborék helyett mondasz konkrétumot is, vagy csak kinyilatkoztatsz?

AutosVilli 2013.04.23. 00:58:03

@telkoe: @Lord_Valdez: A hozzászólásommal csak arra akartam rávilágítani,hogy privatizálhatják a vízkészletet,de azt a 730 liter vizet amit egy évben megiszom,nem kényszerítheti rám senki hogy palackból tegyem. 70e Ft-ból(ami kb 1 év ásványvíz fogyasztás ára)Betudok ruházni egy vízszűrőre,sterilizálóra,ami kb 2 évig szűri nekem a vizet. IVÓVÍZ-ről beszélek, nem másról.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 01:50:21

Amikor fiatal voltam még teljesen ingyen volt a víz.

Ma pontosan ugyanazt a vizet ásványvízként árulják, s közönséges halandó már csak csapvizet kap drága pénzért.

Eljön az idő, amikor a jó minőségű, ózondús levegőt is pénzért fogják árusítani.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 01:56:49

@v2peti:

A Nestlé külföldi cégként Balaton felvidéki források vizét palackozza, s árulja.

Teljesen ingyen lehetett korábban fogyasztani.

Ma külföldi cég keres a magyarok vizével a magyarokon.

Ez Magyarországnak miért jó?

Ha mást nem is, de legalább a természeti kincseinket nem szabadna külföldi tulajdonba adni.

A történelmi alkotmány ezt tiltotta is, csak birtokolni lehetett a természeti javakat, tulajdonolni nem.

Földbirtokosok voltak csak, földtulajdonosok nem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 01:59:52

@Negyvenértelmiségi:

Tekintve, hogy a csapvíz már nagyon drága, és az elöntözött víz után is fizetni kell a csatornadíjat, így már régóta nem éri meg a növényeket öntözni.

Ha esik az eső örülhetnek, ha nem ... hát az pech.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 02:16:58

@Gera:

Hát ha szerinted a tisztálkodás, mosás luxus, akkor tévedsz.

A Római birodalomban tízszer annyi vizet számoltak egy városlakóra, mint manapság.

S akkor az állam mindenkit ellátott tiszta ivóvízzel.

Nem szeretnék a te büdös, mosdatlan "luxusmentes" világodban élni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 02:25:38

@AutosVilli:

A tengerekből bármennyi ivóvíz előállítható, de az sok energiába kerül, nagyon drága az édesvízhez képest.

Kutat nem mindenhol lehet ásni, de ha vized van is, akkor is lesz szennyvized, amit már muszáj a csatornába engednek, már nem engedélyezik a saját derítőt, ha van csatornázás, így mindenképpen fizetsz még a saját vized után is.

Öntözésre megéri a kút, mert csapvízzel öntözni nagyon drága. Ellentétben ugye azok véleményével, akik szerint a csapvíz olcsó. Nem az, ráadásul a csatornadíjat sem számolták bele. Azt nem mérik külön, amennyi víz kifolyt a csapból, annyiért fizetni kell a csatornadíjat is.

Az Emirátusokból tengervízből csinálnak ivóvizet, amihez sok olajat használnak el.

Szóval megoldható, de durva világ lenne, ha tengervízből kellene ivóvizet előállítani.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 02:32:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Ez nem ivóvíz, hanem desztillált víz, ami ugyan iható, de nem pótolja az ivóvizet hosszabb távon.

Nem véletlenül árulnak ásványvizeket ivóvízként és desztillált vizet.

Egy halom ásványra is szüksége van a szervezetnek, s ezek a desztillált vízben nincsenek benne.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 02:43:51

@vladimir964:

Az ingatlan nem üzleti befektetés az emberek nagy többségének, hanem otthon.

A jövedelméből pedig mindenki adózott már, azt hívják SZJAnak.
Sőt, akkor is mindenki adózott amikor elköltötte a jövedelmét, ezt hívják ÁFÁnak, s még egy halom egyéb adónak.

Akkor is adózzon az ember, ha jövedelme sincsen, pénzt sem költ, csak éppen birtokol valamit, amit adózott jövedelméből vett minden adót kifizetve?

Az ingatlan adót azért erőlteti(te)k, mert Magyarországon viszonylag sok embernek van még saját ingatlana. Ez az utolsó magyarok kezében maradt vagyon.
Ingatlan adóval az ingatlantulajdonosok száma csökkenne, az ingatlanvagyon befektetők kezébe vándorolna. Ez is a cél vele.
Na persze az ingatlanadót nem a tulajdonosok fizetnék valójában, hanem az ingatlanban lakók. Azaz, ha valaki nem tudja fizetni az ingatlanadót a saját lakása után, ezért kénytelen azt eladni, és albérletbe menni, az albérleti díjban is ő maga fizetni az ingatlanadót, csak már tulajdona sem lenne többet.

Erre megy ki az aljas játék(otok).

Nem szabad hagyni az ingatlanadó bevezetését, különben sok magyar saját otthonának annyi lesz, miközben az adót, így is úgy is ők fizetik végső soron, nem pedig az ingatlanmogulok.

koborvadász 2013.04.23. 06:50:02

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Te nagyon sötét vagy! Amúgy nem vagyok kicsi! Picinyem!

koborvadász 2013.04.23. 06:54:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Kádár már rég nem volt mikor ez a nyilatkozat elhangzott.
Nagy gazdasági szakember lehetsz, ha így kitudod számolni a dolgokat!
Bár ahogy nézem a kommentjeid, csak belekötni tudsz olyanba amiről nem is hallottál és nem is tudsz. Picinyem!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.23. 07:45:23

@AutosVilli:
Értem.
Nos, egy személyi fogyasztásra elegendő valóban előállítható ilyen kisüzemi módszerekkel.

Mellesleg nem a vízkészletet privatizálják, hanem a ivóvíz előállítását és szállítását megvalósító infrastruktúrát.

vladimir964 2013.04.23. 08:07:37

@Akitlosz: "Akkor is adózzon az ember, ha jövedelme sincsen, pénzt sem költ, csak éppen birtokol valamit, amit adózott jövedelméből vett minden adót kifizetve?"
IGEN! Mint ahogy ebadót is fizetni kell, autóadót súlyadó néven és még egy sor dolgot, amit ugyanúgy adózott jövedelemből vásárolunk. Fogyasztói társadalomban élünk, hát viselni kell annak rossz következményeit is. Nincs már Állambácsi, kőkemény pénz van, amiből az állam is él. Avagy egy nagy római uralkodót idézve: "Pecunia non olet. " ("A pénz nem bűzlik." - utalva az ellenállásra, amikor a nyilvános illemhelyeket fizetőssé tette.)
"Ingatlan adóval az ingatlantulajdonosok száma csökkenne, az ingatlanvagyon befektetők kezébe vándorolna."
Mert ez a normális. Magyarországon még mindig a vályog parasztkalyiba felfogás dominál, aminek gyakorlatilag semmi fenntartási költsége, de persze értéke sem volt - ezért is mondom mindig, hogy itt az agyakba még mindig Werbőczi Tripartituma van beleégetve.
Az ingatlan tetszik-nem tetszik, árudikk, tartós befektetés, melynek idővel (általában) ha gondozva van növekszik az értéke, vagyis hasznot termel, következésképp jövedelmet termel, tehát adózni kell utána, akárcsak a bankbetétek után. Csak itt nem papíralapú az érték, hanem téglaalapú, de az elv ugyanaz.
Hol van az megírva, hogy mindenkinek saját diszóólban kell terpeszkednie? Mint már az előzőekben írtam, ez a társadalmi mobilitás legnagyobb kerékkötője, és a munkaerőflexibilitás hazai rákfenéje.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.23. 11:16:39

@NemNick: bizony
mindennek ara van, semmi nincs ingyen.
ha mas gondolkozik helyetted, meg kell fizetned, ha te gondolkozol, akkor a bevitt energia 30%-at az agyad emeszti fel - amit vagy elo kell allitani magadnak, vagy penzert megvenni
ha vastudo lelegzik helyetted, akkor azt meg kell fizetni es az energiat is, amivel uzemel. ha te lelegzel, akkor a rekeszizmoaid energiaellatasat kell megoldanod.

szoval jol latod. semmi sincs ingyen a vilagon.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.23. 11:44:58

@koborvadász: anyad mire nem tanitott meg meg az anyanyelveden kivul?:-)
kadar nepe tovabb el. ti vagytok azok, kicsi:-)
az ingyenelo prolik, amik csak elvennek masok javait, mert maguknak megtermelni nem tudjak:-)

kis Vuk 2013.04.23. 14:25:41

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Tudod, mindig meglep, milyen zseniális filozófusok mászkálnak itt a blogokon.

Rendben, tfh. elakadt a szavam és nem találok érveket ilyen lényeglátást tapasztalva.
Mivel ilyen magasságokba és még sosem jutottam (remeg a térdem, kiver a víz és komolyan tériszonyom van, stb.) - tiszta szerencse, hogy itt vagytok Ti, akik ilyen klassz semmitmondásokat tudnak megszülni.

Válaszolj hát, Te, vagy bármelyik önjelölt bölcs barátod, aki ezzel a hülye dumával jön: hogyan kapcsolódik ez ahhoz, amit a manus mond, ott fent, a posztban (már ha még lényeges egyáltalán, ilyen magvas gondolatok szárba szökkenése közt) - és hogyan is visz ez közelebb a kérdés megválaszolásához?

Eszem megáll.

koborvadász 2013.04.23. 16:25:19

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Nekem volt anyám! Nem úgy mint neked!
Picinyem! Nem csak fizikálisan, szellemileg, mentálisan vagy kisebb és visszamaradott!
A szocializációd is valószínű az akolban történt!

Szájtépésed alapján te vagy az ingyenélő!

Én világéletemben dolgoztam és amim van azt a két kezemnek, fejemnek, szívemnek köszönheted!

Anyád meg lett volna akkor még nyúlós korodba lenyelhetett volna!
Kicsicsíra!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.04.23. 16:35:42

@vladimir964:

"kőkemény pénz van"

Ugyan hol van kőkemény pénz?
Az egész világon nem létezik már sehol kőkemény pénz. Az ország ma abban versenyeznek egymással, hogy melyikük tudja jobban rontani a saját valutáját. Bárcsak kőkemény pénz lenne!
De szerintem azt sajnos nem érjük meg, hogy kőkemény pénz legyen.

"miből az állam is él."
Az állam az adókból él, hitelből és pénzrontásból.

"Mert ez a normális."
A Te agyadban.

"Az ingatlan tetszik-nem tetszik, árucikk,"

Már leírtam az előző hozzászólásomban világosan, hogy az ingatlan többnyire otthon, és nem árucikk. nem árulni, nem kereskedni veszik a lakóingatlanok többségét, hanem LAKNI.

"vagyis hasznot termel,"
Nem termel. Ahhoz kereskedni kellene vele, de mint írtam az ingatlant nem hasznot termelni veszik, hanem lakni. S általában az ingatlan az egyetlen, amit a szülők örökül tudnak hagyni a gyermekeiknek a szemük színe mellett.

"Hol van az megírva, hogy mindenkinek saját diszóólban kell terpeszkednie?"

Ja, hogy disznóólban élsz? Így már érthetőbb, hogy miért írsz ilyeneket!

"Mint már az előzőekben írtam, ez a társadalmi mobilitás legnagyobb kerékkötője, és a munkaerőflexibilitás hazai rákfenéje."

Egyáltalán nem. A magyar munkaerő az igen alacsony munkabérek miatt nem mobilis belföldön. A fizetésekben az ugyan nincsen benne, hogy abból házat béreljen a dolgozó a munkahelye közelében és utazgasson. Érdekes módon ezer kilométerre külföldre tömegével mobilizálódnak a magyar munkavállalók, tehát abszolút hazugság, hogy a magyar munkaerő nem mobilis. Ha megéri, akkor természetesen mobilis. De Magyarországon ha munkát vállalnak az ország másik végében akkor azzal csak nagyobb nyomorba kerülnek, mintha nem csinálnának semmit.

Ha az emberkéknek még saját lakásuk sem lenne, akkor sem tudnának mobilisabbak lenni, mert minimálbérből sehol nem lehet egy bérelt lakást fenntartani.

A munkaerő mobilitásának egyetlen komoly gátja tehát az alacsony munkabér.

Van az a pénz, amennyiért érdemes mobilisnak lenni, de Magyarországon annyit nem fizetnek.

különvélemény 2013.04.23. 16:59:02

@vladimir964:
Egy-két dolgot pontosítanék:

- ebadót azért fizetsz, mert takarítani kell a kutyád után
- súlyadót azért fizetsz, mert koptatod az aszfaltot
- ingatlan eladásából származó nyereség után fizetsz adót
- ingatlan kiadás után fizetsz adót

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.23. 17:09:20

@kis Vuk: milyen manus es mit mondott a postban?
mert mast mond a post es mast mond a manus.

a post siman hazudik ugyanis.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.23. 17:11:38

@koborvadász: mi van kicsi?:-)

ideges vagy?;-)

latpod, proli, inkabb tanultal volna..:-)
most nem azon kellene vitaznunk, hogy miert nem erted a jo edes anyad nyelvet:-)

koborvadász 2013.04.23. 20:18:30

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Nem vagyok ideges! :-P

Értetlen te vagy s még el is hiszed mekkora májer vagy!

Lapozzunk!

Aki becsületesen dolgozik az proli??? Ostoba Narancsfan!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.23. 21:34:50

@Akitlosz:
Attól, hogy valamit ritkán adsz el, még árucikk. A kocsidat se cseréled hetente, viszont lehet kapni, tehát árucikk. Lakást is lehet kapni és van piaci értéke. Mondjuk a Szabadság-szobor, az nem az. Annak nincs piaci értéke. Lehetne, de nincs.

Nem, a magyar munkaerő tényleg nem mobilis. Egy budapesti meg se fogja nézni a győri álláshirdetéseket, de jó eséllyel még a város másik felén lévőket se.

@különvélemény:
Igazából az adót azért fizeted, mert kivetik. Függetlenül attól, hogy mivel indokolják meg.
Az ingatlanadónál egyébként azt szokták felhozni, hogy az ingatlan értékének jelentős része abból származik, hogy az önkormányzat fejleszti az infrastruktúrát. Az pedig pénzbe kerül.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.24. 09:46:13

@koborvadász: nem hiszem, hanem tudom, hogy mekkora majer vagyok:-)

az a proli, aki neveletlen taho es azt hiszi, ingyen jar neki az elet:-)
hat nem, kis baratom. valakinek mindenert fizetni kell es azok az idok elmultak, amikor a prolik ingyeneleset masoknak kell kifizetni. volt ilyen, kadar apad idejeben. de megdoglott a ven geci, ugyhogy elmult. fizetni fogsz. vagy nincs viz, nincs kaja, nincs lakas.

amugy abszolut nem vagyok narancsfan, sot:-)
ugye pont a narancsfanok hirdetik a rezsicsokkentest, mocskos karvalytoket, luxusprofitot es a "neazemberekfizessekmeg!", kicsi:-) te vagy az, akinek ebben a temaban tele a szaja orbannal:-)

aki ugyanis nem az orbani-kadari vonalat viszi tovabb az tudomasul veszi, hogy semmi nincs ingyen. az ivoviz sem. es tudja, hogy ha valaki ingyen jut valamihez az massal van kifizettetve, vagy hitelbol tortenik. de olyan, hogy ingyen, nincs. senki nem fogja neked ingyen tisztitani a vizet es senki nem fogja ingyen elvezetni amikor kihugyozod es ujra tisztitani.

vagy te ingyen dolgozol, kicsi?:-)

NemNick 2013.04.24. 20:36:47

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Látom, a közhelyszótárral aludtál... Most, hogy megvolt a puffogtatás, elmondod, hogy az általad felfedett mélyértelmű igazság hogyan is visz közelebb a témához?

Mert a nestlés figura kevésbé valószínű, hogy a kcal-ákra gondolt...

Néha olyan érzésem van, mintha azért írnának be páran, hogy lássák a képernyőn a művüket.

Lehet, képernyőmentést is csinálnak és később nézegetik... Fura ez. Mint amikor valaki szerelmes a hangjába, és azért beszél, hogy hallja.

v2peti 2013.04.26. 11:47:01

@Akitlosz: Na ja ez kellene most is! Vitya már tett pár lépést ezirányban, ezt kellene folytatnia!

SZDSZPistike 2013.04.26. 14:58:33

900 Ft-os kiszállított kaja mellé ajándékba az egyébként 500 Ft-os 0,5L ásványvíz volt már?
Ha még így is megér nekik, szerintetek mennyi annak a nagyon drága víznek a besz. ára? 50 Ft?

S az volt már, hogy egy nagy üdítőipari multi egyszer megbukott az ásványvízével, amiről kiderült, hogy vezetékes csapvíz, szénsavval - magyarán szódavíz csupán, 600%-os árréssel?

kúrógép10 (törölt) 2013.04.26. 18:12:35

@nwp: te idióta faszkalap ő a nestlé vezérigja te szarevő hugyivó fingfej

nwp 2013.04.26. 18:17:39

@kúrógép10: Nyugi öcsi, nézz utána és kérj bocsánatot.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 14:55:00

@Akitlosz: Rendben, akkor 1l vízhez hozzáadsz egy kiskanál tengervizet. Pörögsz még rajta?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 15:03:07

@Lord_Valdez: Ipari méretekben nem babakádat használsz, hanem egy focipályányi uszodát..
a 2 decivel meg jól alá lőttél, ha elvezeted a folyamatosan termelt vizet, jó pár liter összejön. Az 50 literes babakádad 3 nap alatt kiszárad, ha kiteszed a napra, innentől csak ki kell csapatni. De ha a hűtőt csak úgy nyitvahagyod, abba is összejön vagy 5 kiló jég estig. A klímából is kicsöpög vagy 2 liter, és az csak 1 szoba volt..
Mindegy, puffogj ezen, én biztos nem fogok szomjan halni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.30. 17:32:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Ipari méretekben nem a természetes párolgásra hagyatkoznak. Nem elég termelékeny módszer.

Ha letakarod, akkor a vízgőz telítődik és a párolgás és lecsapódás egyensúlyba kerül. Ez jelentősen lelassítja a folyamatot.
Ha elvezeted a kondenzátumot, akkor valamennyivel növeled a kimenetet, de
megváltoztattad az eredetileg javasolt eszközt.
Az 50 literes kádad azért tud kiszáradni, mert van szél és kvázi végtelen térfogatba párologtat, szemben a letakart káddal.

"Csak ki kell csapatni", na igen. Csak hát az pedig energia. Ha van energia, akkor semmi gond, akkor minden megoldható.
Ha nyitva hagyod mélyhűtőt, akkor estig el fogsz használni néhány kilowattórányi áramot.
A klíma pedig jónéhányat, de mint mondtam, ha van energia minden megoldható. A gyakorlatban viszont az szokik a gond lenni, hogy az energia sincs ingyen...

vomit 2013.05.06. 01:12:40

ugy latszik az emberek nem szeretnenek ujfeudalizmust
European Citizens' Initiative reaches its target – more than 1 million signatures in at least 7 countries – other efforts are getting underway to support the declaration of water and sanitation as Human Rights.
www.right2water.eu/news/european-regions-support-water-eci

vomit 2013.12.09. 10:23:01

Scientists discover huge freshwater reserves beneath the ocean
www.news.com.au/technology/environment/scientists-discover-huge-freshwater-reserves-beneath-the-ocean/story-fnjww010-1226778644615

szerintem ra kellene boritani a fukushimabilit, kulonben nem lesz bonusza a nestle igazgatotanacsanak, ami megengedhetetlen
süti beállítások módosítása