Amikor az e-útdíj pályáztatási kudarca után a főnök bejelentette, hogy akkor majd ők megcsinálják, enyhén szólva szkeptikus voltam. Lehet, hogy csak velem született babonáról van szó, de úgy gondolom, hogy az állam nem képes komplex feladatokat hatékonyan megoldani. Ez az állam legalábbis biztosan nem.
Végül mégiscsak előálltak egy olyan tipikusan államos félmegoldással. A várakozásaimat abszolút nem hazudtolták meg:
Az átalánydíjas matricákból úgy lehetne kilométeralapon számlázó konstrukciót kialakítani, hogy az ÁAK bevezetné a szakaszjegyet. A Németországban az elektronikus útdíjak mellett tartalékként alkalmazott megoldás meghonosításához már csak az önálló fizetési szakaszokat kell kijelölni, és a kamionosok az országhatárra telepített jegykiadó automatáknál máris megválthatják az úti céljuknak és járművük kategóriájának megfelelő jegyet. - Új matrica jöhet a sztrádákon - Napi Gazdaság
Egyszerűen "kifejlesztettek" egy új matricát. Ennyi.
Az elképzelések szerint ehhez nincs szükség komolyabb rendszer kiépítésére, így megmarad a 42 milliárd, és csak 33 milliárdot kell még valahogy lerabolni a kamionosokról a költségvetésben megrajzolt 75 milliárd forint extra bevételhez. Logikus.
Ilyen az új állami elektronikus útdíjrendszer, elektronika nélkül - szakaszjegyekkel, jegykiadó automatákkal, és átalánydíjas matricákkal. Bocsánat, e-matricákkal.
Ezt a használatarányos díjfizetés dumát pedig igazán hanyagolhatnák már. Kell 75 milliárd és kész.