sorok között

sorok között

E-útdíj? Majd mi megcsináljuk!

2013. február 08. - Politikai Ateista

Amikor az e-útdíj pályáztatási kudarca után a főnök bejelentette, hogy akkor majd ők megcsinálják, enyhén szólva szkeptikus voltam. Lehet, hogy csak velem született babonáról van szó, de úgy gondolom, hogy az állam nem képes komplex feladatokat hatékonyan megoldani. Ez az állam legalábbis biztosan nem.

Végül mégiscsak előálltak egy olyan tipikusan államos félmegoldással. A várakozásaimat abszolút nem hazudtolták meg:

Az átalánydíjas matricákból úgy lehetne kilométeralapon számlázó konstrukciót kialakítani, hogy az ÁAK bevezetné a szakaszjegyet. A Németországban az elektronikus útdíjak mellett tartalékként alkalmazott megoldás meghonosításához már csak az önálló fizetési szakaszokat kell kijelölni, és a kamionosok az országhatárra telepített jegykiadó automatáknál máris megválthatják az úti céljuknak és járművük kategóriájának megfelelő jegyet. - Új matrica jöhet a sztrádákon - Napi Gazdaság

Egyszerűen "kifejlesztettek" egy új matricát. Ennyi.

Az elképzelések szerint ehhez nincs szükség komolyabb rendszer kiépítésére, így megmarad a 42 milliárd, és csak 33 milliárdot kell még valahogy lerabolni a kamionosokról a költségvetésben megrajzolt 75 milliárd forint extra bevételhez. Logikus.

Ilyen az új állami elektronikus útdíjrendszer, elektronika nélkül - szakaszjegyekkel, jegykiadó automatákkal, és átalánydíjas matricákkal. Bocsánat, e-matricákkal.

Ezt a használatarányos díjfizetés dumát pedig igazán hanyagolhatnák már. Kell 75 milliárd és kész.

Race.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr255069671

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Akciós újságot adott ki a Fidesz 2013.02.09. 11:19:21

Így könnyebb megjegyezni, mennyivel lesz olcsóbb a víz, a gáz, az áram, a közmunkás, a segélyes, a méltóság és az emberi élet. Ne maradj le róla! A Fidesz akciós választási ígéretei 2014. április 15-ig, vagy a választópolgárok türelmének fogytáig érvé...

Trackback: E-rendszer 2013.02.09. 10:19:38

- Merre megyen?- A kamionommal szeretnék felhajtani az autópályára.- Rendben, persze, ezt lehet, de feleljen nekem: merre megyen?- Nem Debrecen fele, ah, már én is meghibbantam! Az M3-ason Pestig, aztán M0 és M1, majd tovább Ausztriába.- Veszek egy esz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.08. 21:28:59

Ebből a végére, mármint a bevezetés igért időpontjára az lesz, hogy duplájára fogják emelni az autópálya matrica árakat és kiterjesztik az egészet a 6000 kmnyi fő és gyorsforgalmi utakra.

Az ellenőrzés persze így nem lesz sehogyse megoldva, de majd bevetnek közmunkásokat és filléres digitális fényképezőgépeket az autóutakon, főútvonalakon.
No ettől lesz elektronikus a rencer!
Hángérien digitaltyechnyik.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.08. 21:33:27

"a kamionosok az országhatárra telepített jegykiadó automatáknál "

Ja kérem ezt hívják kapus rendszernek.
Erre mondta Orbán Viktor az 1998as kampányban,hogy "kapuk a focipályákra valók, nem az autópályákra" Le is rombolták az asszem 5 milliárdért kiépített kapus rendszert.

Hát most majd újraépítik 30-40 milliárdért.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2013.02.08. 21:49:03

@Anyád, a szúnyogok!!!: Ja, szerintem is sanszos, hogy ennek egy általános matricaáremelés lesz a vége.

toportyánzsóti 2013.02.09. 08:16:02

Azt már megoldották régen,hogy ne nálunk tankoljanak a kamionok,már csak azt kell megoldaniuk,hogy el is kerüljenek minnél nagyobb számban,ne lássuk őket nap mint nap mi akiket kiszállítottak a járműveinkből és otthon várjuk a beígért legújjabb csodát.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.09. 10:06:38

félmegoldás is megoldás, eddig semmit nem csináltak csak álltak, mint a bálám szamara...

M_R 2013.02.09. 10:08:05

"a kamionosok az országhatárra telepített jegykiadó automatáknál "

Ez az "automata" úgy fog kinézni, hogy lesz egy 4-5 sávos,sorompós-fülkés szerkezet, ahol a fülkében ülő kezelőtől meg lehet venni a jegyet amit kinyomtat, meg kell őrizni, mert az utakon minden kereszteződében lesz egy jegyellenőrző "automata" is.

"Természetesen" csak kp-ben és forintban lehet a jegykiadó "automatánál" fizetni, de sebaj, mert telepítve lesz pénzváltó "automata" is...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.09. 10:25:27

@toportyánzsóti:

Az elkerülést megoldják délről vagy északról kikerülve bennünket.

Aki ide szállít, az viszont árat fog emelni, mert nem fogja lenyelni a duplamatrica díjat.

A kiskereskedelem már úgy is döglött, ez csak pár lapát lesz a sírjára.

gyárvárosi 2013.02.09. 10:55:35

Úgy tudom, Európa szinte minden országában szednek útdíjat a tranzitforgalomtól.
Azt hiszem, nálunk is él, vagy élt valamilyen formában útdíj, csak éppen senki nem szedte be, senki nem ellenőrizte.
Azt nem értem ,ha a szomszédos országokban él, és működik egy rendszer, Ausztriától Szlovákiáig, akkor nekünk miért kell már megint felfedezni a langyos vizet?
Nem lehetne megvenni a működő rendszer licencét? Bejáratott, kipróbált, működik, tehát Magyarországon nem jó!
Arról nem is szólva, hogy ha saját rendszert építünk ki, akkor még egy regisztráló-leolvasó ketyerét kell beépíteni a fuvarozóknak?
Ja azt sem hárítják át, ugye?

Emiksz 2013.02.09. 11:01:34

Én ezt pont így láttam már két hete:
emiksz.blog.hu/2013/01/24/114_menni_fog

"- Elektronikus?
- Igen kérem, nézze, ezt a táblázat sablont Ekszellből nyomtattam. És van egy zsebkalkulátorom is zűrös esetekre. Meddig tetszik a sztrádát igénybe venni?"

hot-spot (törölt) 2013.02.09. 11:02:08

Nem szoktam figyelemmel kísérni az állami beruházásokat,de erre kíváncsi vagyok már,hogy mit kínlódnak össze tender és vállalkozó nélkül.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.09. 11:11:28

@hot-spot:

A kitűzött célprémiumot a nagyfejűek így is úgy is felveszik, nemzetiszín szalagátvágások és fényes ünnepségek is lesznek.
Az, hogy nem működik, végtelenségig bürokratizált és drága lesz,az meg sosem szokott politikust érdekelni Potemkinországban, ahol a kirakat a lényeg.

Banyasi 2013.02.09. 11:57:05

Hogy mik vannak...

"Jó mulatság volt, de még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő – mondta Orbán Viktor a napokban kudarcba fulladt e-útdíj-tenderről. A kormány ezért úgy döntött, hogy az állam maga valósítja meg a beruházást; hogy hogyan, arról nem közölt részleteket. A költségvetés miatt nem kell aggódnia, az e-útdíj 75 milliárdja és a pénztárgépek NAV-hoz bekötéséből várt 95 milliárd is rendben lesz, mondta."

index.hu/gazdasag/2013/01/23/orban_sajat_hataskorben_epiti_a_kormany_az_e-utdijat/

-- TWO WEEKS LATER --

"Az útdíjtender korábbi pályázóival tárgyal az NFM arról, hogy milyen feladatokat vállalnának el az elektronikus útdíj rendszer kiépítésében - tudta meg a Népszava. A minisztérium a T-Systems és a Kapsch vállalattal is tárgyalásokat folytat."

www.portfolio.hu/vallalatok/it/megis_a_profik_segitsegere_szorul_az_allam_az_e-utdij_kiepitesehez.179412.html

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.09. 12:08:23

@Anyád, a szúnyogok!!!: az ellenőrzés (enforcement) tippem szerint ugyanúgy folyik majd, mint eddig, járművekbe telepített plusz néhány fix rendszámfelismerő végponttal.

@Banyasi: az állam mint kivitelező, de erre szakosodott alvállalkozók nélkül (akikből van egy-két tucat a világon) ezt nem lehet megoldani.

Egyébként ez egy ötletes megoldás, amíg parallel kiválasztják az alvállalkozókat és kiépül a rendes e-toll rendszer. Az eredeti határidő nyilván nem volt realisztikus, ezt látta be most a kormány. A használatarányos útdíjfizetés kamionok esetén pedig megkerülhetetlen, legalábbis én nem szívesen finanszírozok egy olyan autópályahálózatot, ahol a legnagyobb igénybevevők kilométeralapon nevetséges árakon használják azt, miközben a magyar háztartások és vállalkozások finanszírozzák a fenntartás oroszlánrészét.

M_R 2013.02.09. 12:58:05

@dr Sör Kálmán:
"az ellenőrzés (enforcement) tippem szerint ugyanúgy folyik majd, mint eddig, járművekbe telepített plusz néhány fix rendszámfelismerő végponttal."

Csak az a gond hogy ezt meg kell oldani a kb. 6000 km-es úthálózaton,és nem olyan módon mint most az autópálya esetén (az "bináris" - van vagy nincs érvényes matrica) - itt megtett út arányában kell fizetni. Mi van ha valaki megveszi a "szakaszjeget" az 51-es útra Budapesttől Kiskunlacházáig. Akkor a rendszernek egyértelműen azonosítani kell hogy ott lehajtott az útról. Ha minden főút minden fel- és lehajtójára kamerát/ellenőrzőpontot telepítesz, az kimeríti a lehetetlen fogalmát...

"Egyébként ez egy ötletes megoldás, amíg parallel kiválasztják az alvállalkozókat és kiépül a rendes e-toll rendszer."

Ja arra a mintegy 25-30 évre...

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.09. 16:15:38

Megint fidesz simli, látszat pályázat-visszalépés. Majd mi megcsináljuk, jöhet a Simliske féle jó oligarcha banda és kaszálhat.

Ez a rezsicsökkentés mindenki tudja egy nagy porhintés, átverés, blöff, választási kampánymese.
Ez a gumicsontrágás, ígérgetés el fog tartani a választásokig.
Ha valóban erőszakkal, csökkenhet is a rezsiszámla (messze nem 10 %), az egyéb megemelt és a lakosságra áthárított emelések sokkal többet vesznek ki a zsebedből.
DE jól hangzik ez a kommunista duma, csökkentettük a zemberek rezsiét.
A nagyfogyasztók árai pl. emelték, de erről alig ír a hazug fidesz sajtó.
Ha minden jó és szép ahogy a törpebandita állítja, jöhet a 13. és 14. havi fizetés és nyugdíj. Mert megérdemeljük!
Ne dölj be a bóvlista maszlagnak (maradtunk bóvlikategóriában), soha többet a Fideszre...

anddd 2013.02.09. 16:18:28

szóval akkor a külföldi kamionosokkal továbbra sem tudnak mit kezdeni, akik nem vesznek majd matricát.
muhaha.

hot-spot (törölt) 2013.02.09. 20:22:51

@anddd: Majd hagyják elkátyúsodni az autópályákat és a sok tengelytörés meg durrdefekt hoz egy kis pénz a magyar konyhára is.:O))
süti beállítások módosítása