sorok között

sorok között

Ezért van halálra ítélve az Európai Unió

2013. december 17. - Politikai Ateista

Az Európai Unió ismét "jó" példával szemléltette a központosított bürokratikus rendszerek hatékonyságának hiányát.

A cukorral kapcsolatos áfacsalások ügye Horváth András nélkül nem lenne téma.

A kormány ugyan a végletekig elmenne a dolog szőnyeg alatt tartása érdekében, de a közvélemény figyelmének, illetve a választások közeledtének köszönhetően ez most ne olyan egyszerű.

A bizottságot szabotálják, de kitalálták a fordított áfát.

Tételezzük fel, hogy más termékek esetében a fordított áfa valóban hatékony megoldásnak bizonyult.

Mivel Magyarország az Európai Unió tagállama, ezért a fordított áfa bevezetéséhez engedélyért kell folyamodnunk az Európai Bizottsághoz.

Az Európai Bizottság formai hibákra hivatkozva elutasította a kérelmet.

A magyar kérelem esetében nem teljesült az egyik alapvető feltétele annak, hogy az Európai Bizottság különleges eljárásban, úgynevezett "gyors reagálású mechanizmus" (QRM) keretében vizsgálja az ügyet. A QRM elindításának fő feltétele a vélelmezett csalás kiterjedtsége mellett, hogy egy tagországban hirtelen, váratlanul bukkanjanak csalásra. - Formai hiba volt az elutasított fordított cukor áfa - Gazdasági Rádió

Az mindenesetre az Európa Bizottság elutasító válaszából is kiderül, hogy a cukrozás régóta űzött mesterség hazánkban.

Ezért ők gyorsan nem tehetnek semmit. Igaz, hogy kiterjedt csalásról van szó, viszont nem váratlanul bukkantunk a jelenségre.

Ha komolyan vehetjük az évi 1000 milliárdot, akkor az naponta kb 2.7 milliárd forintot nyúlnak le. Brüsszelt azonban ez nem érdekli, amíg a papírmunka nincs rendben, addig meg van kötve a kezük.

Kárpótlásul azonban küldtek néhány praktikus jó tanácsot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr245695944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúrófény 2013.12.18. 09:18:56

Meg minden állam, otthon kellemetlenné váló hülyéket küldi oda!

gmihaly 2013.12.18. 09:19:30

Európa marháskodik, Amerika pedig, amely kétszer már kihúzta a szoáréból Európát, sőt az észt osztó felét rekonstruálta is, röhög a markába.Amerika egyébként 1989-ben még úgy hitte, hogy az eszét játszó rész-Európa majd rekonstruálja térségünket - hát ez bizony elmaradt. Ezek a disznóságok nem ma kezdődtek, visszanyúlnak a középkorig. A remélt tiszta lappal indulás helyett pedig itt van ez a trutyi.

Szúrófény 2013.12.18. 09:21:00

6020 Fűnyíró?

Fényíró, szerénykedik a vak
Hullnak a hazug szavak,
Terjesztik a ködöt
Pedig úgy erőlködött!
Írása csupa krix –krax
(Ákom-bákom
Hite szerint, legjobb a világon!)
Márkája szántásigraf!
Fűnyíró elven,
Lenyírja bőszen
Ami kiemelkedik,
Nem tetszik nekik!
Ideálja a középszer
Elmondja elégszer
Maga ócska dumáját
Legszebb a Kádár világ!
Ahol sokra vihették,
Kis képességű hülyék!

2013-12-17

Blogger Géza 2013.12.18. 09:26:22

És ne feledjük, hogy korábban már a sertés fordított áfájára is nemet mondtak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.18. 09:34:15

Az a baj, hogy egy EU-jellegű valami semmit nem ér. Vegy legyen hatalma, vagy ne. Érdekes, máskor nagy bőszen szembe lehet vele menni.

Azt sem zárnám ki teljesen, hogy valakinek az érdekei állnak a nemleges válasz mögött, meg amögött, hogy a kormány most nem keménykedik az EU-val szemben.

Ez nem (csak) a bürokráciából fakadó WTF jelenség, hanem az emberi önzésből, és/vagy hülyeségből is.

♔bаtyu♔ 2013.12.18. 09:39:45

A kormánynak alternatív megoldás után kell néznie. Elég nyilvánvaló, hogy az EU jelenlegi formájában jelentős károkat is okozhat. Amúgy támogatnám a kilépést. Amúgy sem tetszik, hogy Kohn féle vadliberális pedofilok mondják meg nekünk merre hány méter, miközben ha nekik tetsző kormány van, az nyugodtan akár szét is verheti saját ellenzékét.

♔bаtyu♔ 2013.12.18. 09:41:59

@ColT: Ja, a szlovákok a Benes törvény kapcsán simán beintettek nekik.

Persze, a szlovákok már mindent kiárusítottak, az egész ország munkás egy kurvanagy német autógyárban, nem tudják őket megszívatni, hiszen minden ott valami multié, saját magukat szívatják meg.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.18. 09:43:01

Húsz százalékkal olcsóbban szállítja a gázt a Gazprom Magyarországnak az idén! Itt a rezsicsökkentés elleni "harc" lényege!

Hány százalékkal is csökkent a fogyasztói ár? Pont ennyivel. Akkor miért kell emiatt rezsiharc, külön munkacsoport és kigyűjtést kifüggeszteni a lépcsőházakban arról, mennyivel kellett kevesebbet fizetni a rezsiharcnak köszönhetően?

A gáz ára hatással van az áram árára is.

A rezsiharcos kampány a választásokig ki fog tartani, és nem fognak beszélni arról, hogy pont ennyivel csökkent a beszerzési ár… Fogunk kapni ismét egy milliárdért miniszterelnöki körlevelet, amelyben kiemelt helyet kap abban is a rezsiharc és annak sikere. A szolgáltatók lehet, hogy maguktól nem csökkentették volna az olcsóbban beszerzett gáz fogyasztói árát, de erre a kormánynak kell, hogy legyen eszköze, harc nélkül is elérhető lett volna. De hát akkor mivel lehetne szédíteni az embereket?

Hogy évente ezermilliárd forint adóbevétel nem a költségvetésbe kerül be, hanem a maffiához, az nem zavarja a kormánypártot. Fülkeforradalom, rezsiharc, békeharc, békemenet, miniszterelnöki körlevelek, a kisemberektől elvont adóforintok haszontalan célokra történő elköltése, ez dübörög és sajnos nem a gazdaság. A gazdagok ajnározása és a kis jövedelműek sanyargatása zavartalanul folytatódik!

mahet 2013.12.18. 09:49:02

Pedig nem olyan bonyolult az a mondat, azért ezt még illenék megérteni.

Nem a kérelem tárgyát utasították el, hanem azt, hogy QRM keretében vizsgálják.

Ha sikerül a sok dilettáns kontraszelektált fideszesnek egy szabályos kérelmet összehozni akkor majd foglalkoznak vele.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.12.18. 09:53:17

A Horváth András által bemutatott ÁFA_csalás fordtott ÁFÁ-val is működik (az átlátszón bemutatott példa éppen importról szólt, ahol fordított ÁFA van. Ennyit a hozzáértésről.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.18. 10:01:55

@♔bаtyu♔: Mi is beintettünk, pl. autók regadója, és pár egyéb, kisebb nyalánkság.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.18. 10:03:06

@Kuviklacz: Az zsír! De akkor az EU indoklásában ez miért nem szerepel? Miért a formai kitételek? :D

@mahet: Na jó, az azért mekkora, hogy megvan, milyennek kell lennie, és nem tudják összerakni :D Szánalmas.hu?

Szelid sunmalac 2013.12.18. 10:08:37

@gmihaly: Nem tudom mennyire olvasol hireket, de a kedves amerikad majd minden evben csodbe megy es rajtuk rohog az egesz vilag, mert minden kibaszott evben meg kell emelni az adossagplafont. Az ugymond szarbol kirangatast folyamatos penznyomtatassal erik el, a lufi no, a cegek es vezetoiki akik a valasagot okoztak meg ujra pozicioban vannak az adofizetok penzebol.
Hagyjal legyszives a hulyesegeiddel!

panelburzsuj 2013.12.18. 10:10:09

@ColT:
A sürgősséget utasították el, mert a cukros áfacsalások sem sürgősen ugrottak elő.

Szelid sunmalac 2013.12.18. 10:11:02

Ezt most rohadtul nem ertem egyebkent. Allandoan szabadsagharcolunk, hogy ne szoljanak a dolgiankba, meg mi ugyis mindent jobban tudunk. Itt egy ugy, ami tobb, mint husz eve az osszes kormany alatt igy mukodott, es most az EU-tol varjuk a megoldast. Ha meg nem oldjak meg egybol, akkor persze az o hibajuk, mert csak.

Csak ugy kerdezem, ha mondjuk a munkahelyeden osszeveszel az utolso sutin a kollegaddal, akkor hivjak ossze az uzemi tanacsot es azonnal oldjak meg?

Blogger Géza 2013.12.18. 10:32:26

@Kuviklacz: Szerintem ehhez te nem értesz. Nem véletlen, hogy a fordított áfa bevezetése sokat javított a helyzeten a gabonaterületen.

Blogger Géza 2013.12.18. 10:33:58

@Szelid sunmalac: Nem az EU-tól "várjuk a megoldást", te okostojás, csak azt várnánk el, hogy ne akadályozza az általunk kitalált megoldást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.18. 10:38:55

@Szelid sunmalac: Kifogáskeresés lenne a megfelelő szó?

@panelburzsuj: Az egy dolog. Mondjuk ha az elmúlt 10 évben senkit nem zavart ez, meg a kormány sem olyan nagyon akarja megoldani láthatólag, akkor hova sietnek? :D Ezen már csak röhögni tudok, mást nem lehet...

Szelid sunmalac 2013.12.18. 10:39:39

@Blogger Géza: Na neeee! Ne mar bazdmeg, hogy huszoniksz eve az EU akadalyoz minket!
Hadd legyen egy feltevesem, hogy ez egy nagyon jo indok lesz, hogy ne kelljen semmit csinalni! Erdekes modon eddig kurvara nem erdekelte a kormanyt, hogy mit akar az EU, meg akkor sem ha az torvenytelen.
Koponyegforgato, ketszinu banda.

panelburzsuj 2013.12.18. 10:51:44

@ColT:
Röhögni sis lehet, de másképp is hasznosítható:

Blogger Géza például megint ráfoghatja a nyuszira.

panelburzsuj 2013.12.18. 10:54:55

@panelburzsuj:
Polkitikai ateista belevizionálhat egy grandiózusat...

Szóval ki-ki saját hasznára forgathatja.

Az áfát meg addig is tovább lopják.

mahet 2013.12.18. 10:58:05

@Blogger Géza: úgy látszik náluk nem divat ez a magyar módi. Orbán álmodik valamit és másnapra törvény lesz belőle.

Amúgy pedig próbád értelmezni az a két idézett mondatot, ha sikerült és még van problémád akkor kérdezz nyugodtan.

Tuvalu 2013.12.18. 11:31:30

Kis kiegészítés:

Nem csak a QRM kérelmet adták be, hanem a "normál" kérelmet is. A normál kérelemmel az a baj, hogy kábé fél év, míg elbírálják. Persze a normál kérelem elfogadására sokkal jobb esélyek is vannak. A QRM-mel is meg kellett próbálkozni, csakhogy ez egy új mechanizmus, amit arra találtak ki, hogy akkor is lehessen fordított ÁFÁval "védekezni", ha valami robbanásszerűen történik. A szén-dioxidos kvóták piacán volt egy ilyen eset, amikor a csalási szisztéma a semmiböl jelent meg, és heteken belül kellett reagálni.

Úgyhogy ez a fele tényleg kicsit olyan, mint amikor beadod a honosítási kérelmedet a központi nyilvántartóba, de azért megpróbálod a kerületi önkormányzatnál is, és azok visszadobják "formai okokkal", ergo, hogy majd a központi elbírálás dönt.

Szóval meg kellett próbálni a QRM-et is, de az nem arra való, és a Bizottság végülis ezt mondta most ki (egyébként a Bizottságnak lehetősége lett volna az elutasítás előtt még bekérni kiegészítő bizonyítékokat, és ennyit tényleg igazán megtehettek volna (bár utána úgyis ugyanarra jutnak, és elutasítják), mert most tényleg az a látszat a mindig felületes magyar újságírásban, hogy egyszer végre a magyarok tenni akartak valamit, az EU meg formai okokkal lesöpörte).

A másik dolog, hogy a fordított ÁFA bevezetése nem csodamódszer. Körülbelül fagyasztja az adott szektorban a csalási lehetőségeket, de főleg arra jó, hogy amíg meg nem oldják a tagállamokban törvényi és szabályozási eszközökkel, hogy ne lehessen csalni, na arra az idöre megvédje a rendszert a további csalásoktól. Viszont azt is tudni kell, hogy ha bevezeti egy tagállam egy szektorban a fordított ÁFÁT, akkor a csalók átmennek más tagállamba vagy más szektorba, és ott csalnak, tehát ezért sem csodamódszer. Pl a gabonakereskedelem fordított ÁFÁjakor pont ez történt a szomszéd országokkal. Úgyhogy a fordított ÁFA bevezetése minden más bevezetése nélkül csak átterheli máshova a csalás által okozott kárt.

A vége ugyanaz, hogy ezt az egészet a tagállamnak kell megoldania. Arról nem is beszélve, hogy cukorszektorban tényleg évek óta megy a csalás, úgyhogy a normál kérelmet a fordított ÁFÁra már régen be kellett volna adni.

Ja igen, meg még annyi, hogy 2017-től eltörlik a cukor kvótákat teljesen, tehát megint lehetnek cukorgyárak (nem csak egy), és onnantól kezdve MINDEN cukor import Szlovákiából gyanús lesz, tehát könnyebb lesz felderíteni a csalásokat. Persze ez még arrébb van.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.12.18. 11:33:19

Horváth András nélkül nem lenne téma."
háhógyne...

nyuggernyúzó 2013.12.18. 11:36:09

A demográfia miatt van halálra ítélve az EU.

Kohn Troll (Altdel) 2013.12.18. 11:41:40

Magyarországról más EU országba kivándorolni: csöbörből vödörbe.

2013.12.18. 11:59:47

@ColT: És mi van, ha a magyar kormány készakarva nyújtott be hibás kérvényt?

2013.12.18. 12:02:03

@Szelid sunmalac: No, ezt a csődöt én is szeretném. Amúgy érdekes, hogy onnan nem sokan akarnak elvándorolni. Mi lehet az oka?

Szelid sunmalac 2013.12.18. 12:09:32

@fagyospityóka: Erdekes modon Norvegiabol, Nemetorszagbol, Svajcbol es meg sorolhatnam honnan sem akarnak sokan elvandorolni. Vajon mi lehet az oka?

G.miki 2013.12.18. 12:15:59

Lépjünk ki az EUból, éljen az Apostoli Magyar Királyság, a fényevés és a reiki.
Ezek mindent megoldanak, pénzre sincs szükségünk, nemhogy cukorra!

okostojgli (törölt) 2013.12.18. 12:23:19

"Mivel Magyarország az Európai Unió tagállama, ezért a fordított áfa bevezetéséhez engedélyért kell folyamodnunk az Európai Bizottsághoz."

Kitaláljuk, megcsináljuk - ÁLLÍTÓLAG szabadságharc vagy mi a szösz - és szarunk az EU pofájába.

Vagy csinálunk normális gazdaságpolitikát ahol akár a 20%-os Áfa is működik.

De nem történik egyik sem, Orbán és a moslékzabálók elmehetnek faszt szopni.
Mondjuk, amúgy is elmehetnek.

Blogger Géza 2013.12.18. 12:27:43

@Szelid sunmalac: Senki nem mondta, hogy huszoniksz éve, azóta, amióta beléptünk. Pl belépésünk után 7 évvel jöttek rá arra is, hogy nem tetszik nekik, hogy ki nem fizetett számlák áfáját nem lehet nálunk visszaigényelni.

Blogger Géza 2013.12.18. 12:29:29

@mahet: Nekem semmiféle problémám nincs, és eszemben sincs tőled bármit is kérdezni, hozzád se szóltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.18. 12:38:00

@panelburzsuj: Jaja!

@fagyospityóka: Nem lepődnék meg. Az másért röhejes.

Stabilo 2013.12.18. 12:48:46

Brüsszelt még az ott ülök sem veszik komolyan. Maguk is tudják, hogy egy olyan intézményben ülnek, ami van is, meg nem is.
Az igazság az, hogy például egy nagyobb tagországgal semmit nem tudnak csinálni (lásd most Angliát), ha nem tetszik nekik valamelyik intézkedése.
Brüsszel jelenleg csak a pénzt nyeli és gyártja a tökéletesen értelmetlen szabályokat és törvényeket. Maga az egész parlament egy bohózat, inkább csak egy vélt "eszme" eszköze, semmit több. Jelenlegi formájában értelmetlen, vagy meg kell szüntetni, vagy több hatalmat kell neki adni.

prolee 2013.12.18. 13:16:52

@Szelid sunmalac: A megoldás a fordított áfa lenne, de arra EU bólintás kell. EU tud gyorsan is bólintani, meg lassan is.
Most hiba volt gyors bólintást kérni, mert mindenki tud az áfa-lánccsalásokról - tkp. az egész EU politikai elit ebből él - ezért újra kérni kell a lassúbólintásos eljárást.
Végülis kurvára ráérünk, nem?

prolee 2013.12.18. 13:27:09

@Tuvalu: Pontosan így van, ahogy leírod. Kiegészítésem annyi lenne, hogy a fordított áfát csak egy bizonyos határidőig engedélyezi az EU, nem végleges.
Azt viszont nem értem, hogy miért nem lehet alapból, mindenre megfordítani az áfát?

Az EU meg tényleg egy szarhalom, de arra jó, hogy ne háborúzzunk Európán belül. És ez mindennél fontosabb. Az én családomban én vagyok az első generáció, aki nem élt háborúban. És nem is akarok, szarok az áfára is, csak ne legyen háború.

Mindfield 2013.12.18. 13:29:52

Haldoklik az a nyugat, haldoklik....Mi viszont hasítunk!

prolee 2013.12.18. 13:35:57

@Mindfield: Nem hasít senki. Egyszerűen átrendeződik a világ.

Kivlov 2013.12.18. 13:40:44

Főleg azért, mert mindenbe csak belepofázni tud, érdemi megoldások, döntések helyett.
Az EU semmi más, mint marketingfogás, az alapítók érdekközössége, bővített kereskedelmi piaca.
sosem lesz olyan, hogy Európai Egyesült Államok. Pedig értelme csak annak lenne, ennek a mai maszatolásnak semmi.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2013.12.18. 14:43:24

Van aki még hisz az ÍJÚ életképességében?!

Ja, az atv, a klubrádió meg libsik vagy mik! Értelmes ember nem, nem, soha!

Attila64 · www.sagaontour.ca 2013.12.18. 14:50:35

@G.miki:

Válasz erre
"G.miki 2013.12.18. 12:15:59
Lépjünk ki az EUból, éljen az Apostoli Magyar Királyság, a fényevés és a reiki"

Csaxólok, hogy az Apostoli Magyar Királyság már bizonyított!
Majd' ezer évig életképes volt. A nagyhatalmak (mikor már elég nagyok és pofátlanok lettek) zúzták szét, erőszakkal.

A fényevésről és a reikiről nem mondhatok semmi jót.

2013.12.18. 14:59:26

@Attila64: 1526-896=630. Azért ez nem rossz teljesítmény a harmadik birodalom 12 évéhez vagy a szovjetunió 72 évéhez viszonyítva

nu pagagyí 2013.12.18. 15:41:28

Nem az EU tanácsolta nekünk, hogy világbajnok Áfa kulcsot vezessünk be, ami vonza az Áfa-csalókat, mint cukrospapír a legyet. Azt sem az EU tanácsolta, hogy haveri Áfa-csaló láncokat ne vizsgálhasson a NAV. Nálunk persze nem csak az Áfá-val csalnak, hanem járulékkal, szja-val, közbeszerzéssel, koncessziókkal, földbérlettel és mindennel ami közpénzt vagy közvagyont érint.

nu pagagyí 2013.12.18. 15:49:24

@♔bаtyu♔: Magyarországnak kárt csak az olyan élősködők okoznak, amilyen Te lehetsz a kommentjeid alapján.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.12.18. 16:07:45

MINDIG MÁS A HIBÁS!

na, ezzel a mondattal kellene kezdődnie a Tákolmánynak...

E.Csaba 2013.12.18. 16:08:56

Van egy kis képzavar:Központosított bürokratikus rendszer.Nos, pont, hogy ez nincs.Ezt lenne hivatott megvalósítani a majdani jövőbeni cél, az USE, amitől a jobboldal be van szarva.Mert ha valóban központosított, egységes rendszer lenne,akkor a józan ész győzhetne Brüsszelben, akár az ÁFA estében is.Mivel jelenleg Brüsszel szinte béna kacsa egy-két szűk látókörű, önző országtól, mint például a jelenlegi Magyarország, mert a döntési mechanizmus miatt az ilyen országok képesek megakadályozni minden a többség számára ésszerű intézkedést.A posztíró és a magyar kormány is azt kéri számon Brüsszelen, aminek megvalósulását többek között a magyar kormány is igyekszik gátolni.

prolee 2013.12.18. 16:18:51

@E.Csaba: Azért béna kacsa, mert ész nélkül, saját üzleti érdekétől hajtva vitte végbe a bővítést. Ezzel mindenki rosszul járt, kivéve a korrupt politikusokat és holdudvarukat, akik bűzös bendőjükben emésztik el az EU forrásokat. :(

Kb. olyan volt, mint a tagosítás. Tény, hogy nem lehet nadrágszíjparcellákon gazdaságosan termelni, de az se tesz jót, ha ráültetik a papát a kályhára, hogy aláírja a TSZ-tagosítási nyilatkozatot.

J.László 2013.12.18. 16:22:47

@Hű de bunkó, tetű, izomagyú ez a Berki Krisztián:
Nos, már az is baj, ha az oroszok árat csökkentenek. Előbb-utóbb be fogtok golyózni ettől a rezsi-fétistől.

♔bаtyu♔ 2013.12.18. 16:23:05

@nu pagagyí: Vagy inkább olyanok mint te, a kommentjeid alapján.

Na ezért nem csípem a komcsikat és a libsiket. Otthon óberkedjél haver, a munkásőr korszak lecsengett és ha igaz, 2014-ben sincs esélyed. Jó hogy megszabod mi legyen a véleményem.

tobeor 2013.12.18. 16:23:11

Már megint hanyatlik a nyugat? :D

Pont a posztban leírtak miatt életképes, mert a - szándékosan - szarul beadott igényt visszadob. Ez nem Ázsia...

Ja, a posztból véletlenül még ez is kimaradt: "A testület közleménye további részében javaslatokat sorol fel, amelyekkel szerinte a magyar hatóságok fel tudnak lépni az áfacsalások ellen."

És egy keresésre azt is kidobja miket javasolt az EU, bár nagyon érdekes, hogy ezekre a futurisztikus ötletekre miért nem jött rá magától a magyar kormány? Már azon túl, hogy fedezik a saját maffiájukat?

Az ötletek, amiket a magyaroknak már rég maguktól alkalmazniuk kellett volna - és hogy nem alkalmaztak az erősen tettestársi bizonyíték:

"Az Európai Bizottság javasolta többek között, hogy alaposan vizsgálják meg az adószámot igénylő cégeket még az adószám kiadása előtt. Be lehet vezetni átmeneti adószámot, amely bizonyos korlátozásokkal járhat, például az érintett cég csak belföldi tranzakciókat végezhet, amíg át nem esik egy alapos ellenőrzésen. A brüsszeli testület javasolta még a cégjegyzékből való törlés megkönnyítését, továbbá a hírszerzési munkát, hogy "korai szakaszban" sikerüljön kiszűrni a csalókat."

ceezare 2013.12.18. 16:24:23

tehat ha azt mondja az EU h ne adjatok minden jottmentnek adoszamot, kezdjetek el nyomozni az afa csalasok ugyeben, akkor ugye arra a legjobb reakcio az hogy az EU hulye.
az h a politikusok igy reagalnak azt meg megertem, mert a vegen meg kiderulne h fogalmuk sincs h mit kezdjenek a dologgal/nem all erdekukben valtoztatni...dehogy meg egy blogon is ezt latja az ember, es meg vedeni is akarja ezeket az idiotakat, az vmi hihetetlen.
itt lenne az ideje h a magyarok kimasszanak a sajat meg egyas seggebol es felismerjek h van aki naluk jobban tudja.

E.Csaba 2013.12.18. 16:32:04

Korrupt politikust még kibővíteném a hozzá nem értő politikusokkal is: Lehetett ezt volna okosabban is csinálni a csatlakozási tárgyalások során, de az EU-nak, még mostani állapotában is - nincs alternatívája.A méretből adódó előny az nem csak közhely, nem hiába alakulnak gazdasági szövetségek - USA,Kína,délkelet-ázsiai országok szövetsége (a neve nem jut eszembe), ugyanez Dél-Amerikában, Afrika Unió, az oroszok most építik. Ne kelljen még ma is azon vitatkozni, hogy melyik az előnyösebb, pláne egy olyan lepkefing méretű országnak, mint a miénk: a magányos út, vagy a regionalitás.Nem mondok távoli országokat, csak ide kell tekinteni keletre a szomszédba az EU és Oroszország közé, hogy mi lenne itt velünk magunkban..

tobeor 2013.12.18. 16:38:49

Az, hogy az EU-nak kell okítani Magyarországot olyan egyszerű dolgokra, mint hogy hogy akadályozza meg hogy elcsalják nálunk az ÁFA-t, na ez inkább Magyarország életképtelenségét bizonyítja.

Javaslom a cím átírását, így:
"Ezért van halálra ítélve Magyarország"

mopac 2013.12.18. 16:50:24

2014 érdekes éve lesz az EU-nak. Geert Wilders-t Hollandiában az év politikusának szavazták szimpátia alapján. Wilders jelenlegi roadshow-ján az EU nyugati felének EU kritikus pártjaival építi az összefogást a jövő évi választásokra készülve. A franciáknál, briteknél, osztrákoknál, észak-olaszoknál (Lega Nord), Belgiumban kampányol az ottani szkeptikusok körében. Elég sokan vannak, és formálhatnak komoly erőt az Európa Parlamentben a választások után, ha az elégetedtlenség szavazatok formájában is megyilvánul jövőre.

Az EU támogatottsága a nagy tagok közvéleménye alapján történelmi mélyponton van. A briteknél elsősorban a kelet-európai bevándorlás miatt, de hosszú az elégedetlebnségi lista.

Lesz még az EU bürokraták arca kisebb is hamarosan.

prolee 2013.12.18. 19:35:03

@tobeor: Remélem tudod, hogy az áfacsalás összeurópai népi játék?
Arra az óbégatásra is befizetnék, hogy korlátozottan cselekvőképes cég....

Az viszont biztos, hogy a NAV-on kívül az Állam és a Cégbíróság is hunyó.

Pl. ma olvastam, hogy köldökzsinóros pénztárgép ügyben a NAV még nem fog büntetni. Ezen elcsodálkoztam, mert tudtommal a NAV a törvény szerint kell, hogy eljárjon, ha fos a törvény, akkor fos, neki bírságolni kellene.

Vajon ki jogosítja fel a NAV-ot, hogy ne bírságoljon? Ha kell bírságolni a törvény szerint, akkor kell is bírságolni a NAV-nak, nem mérlegelhet.

Az ilyen apróságokon mindig fennakadok.
Mert szöget ütött a fejembe, hogy ha a NAV a multik ügyében is "mérlegelt", ezért döntött úgy, hogy nincs vizsgálat, akkor Horváthnak igaza van....

prolee 2013.12.18. 19:52:04

@tobeor: Azt már csak csendben teszem hozzá, hogy a NAV rendszere azért is szar, mert a NAV egy civil hatóság, civil eljárási szabályokkal dolgozik. Az áfacsaló viszont bűnöző, tehát őt NEM a NAV-nak, hanem az adónyomozó hatóságnak kellene üldöznie, de ebben a barom rendszerben az elnöknek!!!!! kell engedélyezni, hogy a NAV vizsgálódhasson civileljárásban. Mire a mezei revizortól 25 vezetői szinten át eljut az elnökig a kérelem, addigra poros nyomát sem lelik az áfacsalónak.
Tehát megbízólevéllel!!!!!! ütögetik bottal a bűnözők nyomát, ahelyett, hogy forró nyomon mennének... Így csak a lúzereket kapják el. :))))

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.12.18. 21:24:51

@Blogger Géza: Már megint itt vagy, te nemblogger? Kit érdekel, hogy szerinted ki mihez ért vagy nem. Én tényt írtam: a Horváth által bemutatott példában fordított ÁFA mellett csaltak. Ez nem jelenti azt, hogy a fordított ÁFA más problémát nem old meg, de szintén megkerülhető lánctranzakciókkal, legfeljebb eggyel több tag kell a láncba.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.12.18. 21:47:26

@ColT: Mert a rossz kérelmet nem bírálhatják el érdemben. A formai hiba nem az volt, hogy hiányzott egy névelő, hanem alapvető formai hibája volt a kérelemnek (nem is a kérelmet, hanem a gyors elbírálást utasították el: "A magyar kérelem esetében nem teljesült az egyik alapvető feltétele annak, hogy az Európai Bizottság különleges eljárásban, úgynevezett "gyors reagálású mechanizmus" (QRM) keretében vizsgálja az ügyet. A QRM elindításának fő feltétele a vélelmezett csalás kiterjedtsége mellett, hogy egy tagországban hirtelen, váratlanul bukkanjanak csalásra." Ha ezt elolvasták volna, és esetleg felhasználják a Horváth-ügyet arra, hogy bemutassák, hogy hirtelen bukkantak a csalásra, lett volna esély.
Amúgy a fordított ÁFA megold más problémákat, bizonyos feltételek között, de az irányelv is jelzi, hogy csak ideiglenes megoldás (és mielőtt mindent az "EU"_ra, közelebbről a Bizottságra tolnánk, az irányelvet a Tagállamok egyhangúlag szavazták meg).
"Még nincs végleges döntés a cukor fordított adózásáról, az Európai Bizottság még csak a sürgősség kérdésében döntött, és nem a fordított adózás kiterjesztéséről. Magyarországnak meg kell várnia a benyújtott kérelem normál elbírálását. A kormány folytatja az intenzív tárgyalásokat Brüsszellel és ha szükséges, új kérelmeket nyújt be – közölte az Európai Bizottság döntésére reagálva a Nemzetgazdasági Minisztérium."
Szvsz ehhez HÉA-irányelv-módosításra lesz szükség, de töredelmesen bevallom, hoyg nem néztem meg, hogy a Bizottság milyen felhatalmazásokat kapott még. Várjuk meg, mi történik.
Idézetek innen: ado.hu/rovatok/ado/cukorafa-ismert-az-elutasitas-oka#

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.12.18. 21:48:03

@prolee: 2002-ben áttették az adónyomozást a rendőrséghez. Az eredmény nem volt letaglózó emlékeim szerint.

Blogger Géza 2013.12.18. 22:36:29

@Kuviklacz: Miféle fordított áfával??? Tudtommal Horváth pont, hogy nem fordított áfás termékekről rizsázott... Sima, normál áfás, boltban kapható termékekről beszélt. Szerintem nagyon is fontos, hogy ki ért ahhoz, amiről beszél, és ki nem.

gmihaly 2013.12.18. 22:46:17

@Szelid sunmalac: Helyesbítek: Amerika páholyból nézi, hogy Európa hogyan szúrja tökön magát, az az Európa, amelynek egyes léha médiamunkásai pedig rajtuk röhögnek, tapsikolnak azon, amin inkább izgulni kellene globalice.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.12.19. 20:43:13

@Blogger Géza: Láncszámlázásról beszélt, ahol az első láncszem volt az importőr (és szerinte ez kellett ahhoz, hogy működjön a dolog). A boltban nincs fordított ÁFA, mert a vásárló nem ÁFA-alany. A kisker. értékesítő bejövő fordított ÁFÁja meg csak annyit jelent, hogy a teljes forgalma után keletkezik befizetési kötelezettsége, míg normál ÁFÁ-nál csak a hozzáadott értéke után (ezért HÉA az EU-s neve). Ennyi.

sírjatok 2013.12.22. 15:23:08

@Szelid sunmalac: "Erdekes modon Norvegiabol, Nemetorszagbol, Svajcbol es meg sorolhatnam honnan sem akarnak sokan elvandorolni. Vajon mi lehet az oka? "

Pl. az, hogy nem tudsz róla.
Németország:
www.spiegel.de/international/germany/emigration-up-birth-rate-down-graying-germany-contemplates-demographic-time-bomb-a-697085.html
"Now, new statistics show that more people are leaving the country than immigrating"

Svájc:
www.swissinfo.ch/eng/swiss_news/Emigration_hits_highest_rate_since_1990s_.html?cid=37096146

"The number of people – Swiss and foreign nationals – departing Switzerland for pastures new or old has increased to levels not seen for 20 years, figures show. "

Norvégia:
www.thelocal.no/20110923/immigrants-leaving-norway-in-droves-
"census figures show immigrants are fleeing the country in droves."

Továbbá MO-ról sem csak kifele vándorolnak, sőt, többen vándorolnak be, mint ki.
Forrás:
www.indexmundi.com/g/r.aspx?c=hu&v=27

Persze ezzel együtt általánosságban valszeg jobb Svájcban dolgozni mint MO-n, csak rohadtul nem olyan fehér és fekete a kép, ahogy azt egyesek lefesteni igyekeznek.
süti beállítások módosítása