sorok között

sorok között

Ez csak igazán erős idegzetűeknek ajánlott

2013. november 22. - Politikai Ateista

A közelmúltban kettő, eddig viszonylag ismeretlen fazon engedett bepillantást a Magyarország című bohózat kulisszatitkai mögé. Az egyik a volt adóellenőr, Horváth András, aki szerint bizonyos szint felett az adófizetési kötelezettség relatív. Ez a bejegyzés nem róla szól.

A másik a Századvég munkatársa, aki elkövette azt a hibát, hogy egy elemzés erejéig objektíven próbálta bemutatni az egykulcsos jövedelemadó hatásait.

A lényeg:


Az adókulcs esetleges 9 százalékra való mérséklése 44 százalékkal csökkentené tovább a költségvetés szja-bevételeit, ami a 2011-es adatokon számítva további évi 522 milliárd forint adókiengedést jelent. - Nyertesek és vesztesek - A magyar egykulcsos adóreform vizsgálata - Pénzügyi Szemle

Miután az elemzést felkapta a sajtó, a Századvég nem győzött elhatárolódni a leprássá vált kollégától.

Azok után, hogy többmilliárdnyi megbízást gyűjtött be közvélemény-kutatásra, tanulmánykészítésre és tanácsadásra az NFM-től, már csak a csimpánznál alacsonyabb szinten álló létformák vették be, hogy a Századvégnek bármi köze is lehet az objektivitáshoz. Ők is csak sok banánnal.

Persze ilyesmire nincs is semmi szükségük, amíg a kormány tolja beléjük a pénzt.

Most szívesen leírnám, hogy Virovácz Péter hülyét csinált a Századvégből, de ez nem lenne igaz. Századvégék saját magukból csináltak hülyét. Sokkal kevesebb figyelmet kapott volna ez a történet, ha egyszerűen csendben maradnak. Tegye fel a kezét aki tudta, hogy Virovácz a Századvégnél dolgozik. Gondoltam.

Csináltak egy jó kis felhajtást annak a tanulmánynak, amit legszívesebben elástak volna a Virovácz Péterrel együtt.

Ez különösen nagy böszmeség egy olyan vállalkozás részéről, amelynek a fő tevékenysége a közvélemény befolyásolása lenne. A Századvég legfeljebb úgy szerezhet vissza valamit a hitelességéből, ha ezentúl egy darabig a Napiszaron publikálja az elemzéseit.

És amikor már azt hittem, hogy ezt a poént már lehetetlen tovább fokozni, az NGM gyorsan előállt a világtörténelem legkínosabb megmagyarázásával.

Orbán Gábor nagyon meggyőző próbált lenni.

Talán legközelebb.

n0vekedes.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr765648440

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Adózási program 2013.11.22. 18:21:09

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész: Átlagbérig az adó: 0 %. Átlagbér duplájáig: 10 %. Átlagbér triplájáig: 25 %. Átlagbér ötszöröséig: 50 %. Az új BTK szerint az átlagbér ötszöré…

Trackback: Adózási program 2013.11.22. 18:20:23

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész: Átlagbérig az adó: 0 %. Átlagbér duplájáig: 10 %. Átlagbér triplájáig: 25 %. Átlagbér ötszöröséig: 50 %. Az új BTK szerint az átlagbér ötszöré…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.22. 07:39:11

Azért kell egy bizonyos mértékű elmaradás a törzsfejlődésben ahhoz, hogy két ilyen, "rettenetes horderejű" ún. leleplezés, kvázi a melegvíz feltalálása, ekkora sajtóvisszhagot kapjon.

A volt NAV-os szakember által feltárt, számlásítás néven elhíresült gyakorlat egyidős a Magyar kapitalizmusnak nevezett, köztörvényes bűnözéssel, része a kereskedelmi dágvány mindennapjainak.

Ami pedig a századvéget, és elemzéseit illeti, szintén mindennapos gyakorlat, szerte a világon, hogy az uralkodó hatalom, az őt megválasztó, fix támogatóbázisnak kedvez (tehát áttételesen, az adókból befolyó pénzekből neki csurgat/folyat), amiért őt cserébe, újból, és újból megválasztják. Hogy ez a századvég dolgozóinak az újdonság erejével hat? Ugyan...

Ez az ország a korrupcióra épül, ez a legerősebb fundamentum, az alapja mindennek, több száz éve.

Kétfülű 2013.11.22. 09:19:49

Igen.Korrupció, túlburjánzott bürokratizmus, és kontraszelektáló protekció.

Kétfülű 2013.11.22. 09:57:31

Ez nagyon komoly:

"Egy másik tévhit, hogy a minimálbérre bejelentett munkavállalók többsége szegény: valójában második-harmadik kereső egy közepes vagy magas jövedelmű háztartásban - fejtette ki az államtitkár."

Nyilván a közmunkát végzők többsége sem szegény.Többnyire milliárdosok unatkozó családtagjai ők, akik szeretnék valami felettébb hasznosnak tűnő dologgal kitölteni szabadidejüket.

Lehet csúsztatni ésszel és ész nélkül.A fenti 8 perc tulajdonképpen egy jól sikerült prezentáció az utóbbira.

2013.11.22. 11:01:10

@Kétfülű: Van egyáltalán valaki, aki nem minimálbérre van bejelentve??

Kétfülű 2013.11.22. 12:01:38

Tetszik az utalás a két-három keresős családmodellre is.Pont az említett háztartások azok (közepes vagy magas jövedelmű), akiket talán a legkevésbé kell győzködni az egykulcsos rendszer mindenen túlmutató előnyeiről.
A kevesebb keresővel rendelkezők, vagy épp a harmadik jövedelmi kategóriába tartozók meg jó helyen vannak az út szélén.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.22. 16:02:24

Nos, a színjáték undorító. Ez az elhatárolódás tökéletesen bemutatja, hogy a nyalonc szférában hogy mennek a dolgok.

Másrészről az egykulcsos adó jó. Igazságos. Legalábbis igazságosabb, mert igazságos az lenne, ha mindenki, aki bérből él egyformán adózna.

Az a baj, hogy mindenki a 2011 előtti teljesen igazságtalan állapothoz hasonlítja az egykulcsos működését. Miért? Ki mondja, hogy ahhoz kell hasonlítani?

flort 2013.11.22. 16:11:11

Az a baj, hogy aki ezt dadogva bár, de felolvassa, az szakmailag csak egy senki lehet. Viszont ha jól értem, államtitkár, tehát ez a niemand vezető és döntéshozó helyzetben van, ami tragikus.

nick papagiorgo 2013.11.22. 16:15:57

Azt elfelejtette a cikk kiemelni, hogy átlagkeresettel már a fölülről a harmadik tizedben vagy.

Emberek, nem dolgozik itt senki, vagy dolgozik, csak nem keres, vagy mi van, hogy átlagbérrel a felső 30 %-ba tartozol?

Ezért hülyeség a Századvég volt munkatársának elemzése. Bemutatta, hogy azok, akiknek nincs jövedelmük (és emiatt nem is adóznak), azokhoz nem áramlanak az egykulcsos adó előnyei, nahát. Közgazdasági Nobel-díjat kellene neki adni ezért.

s 2013.11.22. 16:19:18

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Engedjék meg nekem, hogy egy pár szó erejéig kitérjek arra, hogy véleményem szerint orbán gábor nincsen megfelelő mértékben megfizetve. Nem tudom, hogy a javadalmazására mennyit költenek pontosan, csak annyit tudok, hogy az kevés. Figyelembe véve azt, hogy az egész ország előtt szénné égeti magát, ebben teljesen biztos vagyok.

Más. Egy személyes jó tanács orbán gábornak. Sajtónyilatkozatok megtétele előtt rövid idővel nem ebédelünk be borsos tokányból és hagymás-köményes tört burgonyából, hozzá egy liter bajor világos sörrel. Mert akkor majd kevesebbet kell beszéd közben büfizni, aminek a folyamatos visszanyeldeklése érezhetően rontotta az amúgy is kurva szar produkció összértékét.

s 2013.11.22. 16:22:46

@Kétfülű: Ismerek én is egy szétszakadt, bagós alkoholista közmunkást. 55 éved, de jól nősült. Elvett egy nála 30 évvel fiatalabb, rózsadombi, milliomos festőnőt. Azóta is szépen élnek . . .

anyadmajma 2013.11.22. 16:26:14

@Magyarország jobban teljesít: Az egykulcsos adót is lehet onnan nézni, hogy igazságosabb. Talán így is van, csak hát ugye az országnak nincs rá pénze, illetve amikor a felső 20% jól jár vele, a többi 80% meg szarul, akkor azt hiszem ebben a formában nem igazságos.

@nick papagiorgo: De, sajnos ez így van. átlagbérrel a felső 30%-ba tartozol. KHS adat, bár lehet, hogy ők is hazudnak, de manapság pont az ellenkezőjét szokás hazudni.
Sajnos nagyon sokan nagyon kevés pénzért dolgoznak, nagyon kevesen meg borzasztóan sok pénzért.
Nem muszáj elhinni, de pl. a gugli segít ebben, ha utána akarsz járni.

s 2013.11.22. 16:30:48

@nick papagiorgo: "mi van, hogy átlagbérrel a felső 30 %-ba tartozol?" Sok a szegény. Az van. Szegénység van, öreg. Az átlag a kevés dúsgazdag, meg a sok csóró jövedelméből áll.

tobeor 2013.11.22. 16:40:28

Ez a századvéges igazat mert leírni? Szerencsétlen, meg fogja kapni érte a büntetését a fidesztől...

szita szita péntek 2013.11.22. 16:45:24

@Magyarország jobban teljesít: " az egykulcsos adó jó. Igazságos" - Nem, nem az. órákat tudnék beszélni arról, hogy miért is nem az, de sem időm, sem kedvem nincs rá - másrészt félek nem győznélek meg, mert az azzal járna, hogy meg kellene ingassam világképed és ez elől féligazságokba, csúsztatásokba, végső esetben tagadásba menekülnél.

zobod 2013.11.22. 16:47:12

Attól az elemzés nem lesz objektív, mert az ellenzék szája íze szerinti.

A leginkább teljesítőképes munkavállalókért verseny folyik. A mérnököt, orvost, kutatót, szoftverfejlesztőt elfogadják, esetleg még szívesen is látják. A világ egyik leggazdagabb térségének közvetlen szomszédságában racionális stratégia olyan adórendszert kialakítani, ami nem ösztönzi az ország elhagyására ezt a réteget.

_most_ 2013.11.22. 16:49:42

ez az eset is jól példázza a fidesz rezsim működését, az alattvalóknak nem lehet önálló véleménye.

anyadmajma 2013.11.22. 16:52:15

@zobod: Nem tudom, a tanulmány kitér-e arra az apró tényre, hogy akik nem tartoznak abba a rétegbe, hogy jól jártak, azok szarul szarul jártak.
Mi ebben a jó, te féregnyúlvány? Megkaptad a heti zsoldot, ez már túlóra?

_most_ 2013.11.22. 16:54:48

@zobod: ebben a kijelentésben mégis mi a nem objektív: "A vizsgálatokból kirajzolódik, hogy az adóreform összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette az állam bevételeit. Az összeg 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó jövedelmét növeli."

Frics kán 2013.11.22. 16:56:36

Ez a Virovácz gyerek már ott bukik, hogy a "vesztes" fogalmát önkényesen egy valótlan tartalommal határozza meg, amikor azt állítja, hogy vesztes az, akinek 1000 Ft-nál többel nőtt az adóterhelése.
Ez hülyeség, nem igaz.
Vesztes csak az lehet egy adórendszerben, aki pénzt veszít, azaz kevesebb nettó üti a markát adózás után.
Ez pedig nem áll a mostani adórendszerben a következőkre:
- minimálbéresek, mivel a minimálbért úgy emelték meg, hogy a nettó annyi legyen, mint az adójóváírásos rendszerben. EZ kb. 1 200 000 ember.
- a közszféra dolgozói, akik nem minimálbéresek, de 214 000 Ft-ot nem érte el a bruttójuk. Ők ugyanilyen célú bérkompenzációt kaptak. Ez legalább 300 000 ember.
- azok a versenyszférai munkavállalók, akik megkapták az ú.n. ajánlott béremelést, hogy kompenzálják a keresetcsökkenést. Ezt minden olyan cégnél megkapták az emberek, amely cég valamilyen pályázati pénzre ráhajtott, mert enélkül nem felelt volna meg az előírásoknak.
Ez is legalább 200 000 ember.
- azok a részmunkaidős kisjövedelmű emberek egy része, ahol a bér a minimálbérhez volt kötve, mert ők is megkapták automatikusan a kompenzációs növekményt. Ezeknek a száma ismeretlen.
- azok az alacsony összevonható jövedelmet bevallók, akik más, külön adózó jövedelemmel is rendelkeznek (osztalék, árfolyamnyereség, üzletrész értékesítés, ingatlan bérbeadás stb). Ezeknek az adózóknak az adtait az összevont adóalaphoz rendelten nyilván nem kaphatta meg a tanulmány készítője, mert ez adótitok. A külön adózó jövedelemmel rendelkezőknek a mostani adórendszerben kevesebb adót kell fizetniük, mint az előző adózási rendszerben. Ezeknek a száma ismeretlen, de nem kevés.
Ezek miatt a tényezők miatt a Virovácz-féle tanulmány csak tendenciózusan hangulatkeltő, és ugyanakkor helytelen következtetéseket von le a mostani adórendszer előnyeinek és hátrányainak eloszlására az adózók körében.
AZ, hogy az egykulcsos adó és mértéke miatti be nem fizetendő adó a magasabb keresetűeknél és a gyermekes családoknál marad, ahhoz a tanulmány által vesztesnek kikiáltott kiskeresetűeknek nem sok köze van. Javarészük ezelőtt sem kapott többet, és most sem kap kevesebbet. Az ilyen tanulmányok csak az irigység szítására alkalmasak, de hát mint tudjuk, a szocializmus vagyoni viszonyai az emberek irígységén alapultak.

anyadmajma 2013.11.22. 17:02:19

@Frics kán: Hát, pedig tavaly a minimálbér nettója kevesebb volt, mint tavalyelőtt. Ó, hát csak 1-200 forinttal, az nem pénz.
A mostani adórendszer meg azért jó, mert a cégek terheit emeli a magasba. Nem a fokozott adócsalókét, mert ők legfeljebb többet csalnak. Hanem azokét, akik azért próbálnak tisztességen működni az adott keretek között. A felemelt minimálbért ki kell ám termelni ahhoz, hogy a polgár nettója ne csökkenjen.
Szóval valószínű, hogy te is azok közé tartozol, akik jól jártak ezzel az adóval.
De a közgazdaságtanhoz vagy egy cég működéséhez közöd nincs, az tisztán látszik abból a nettó hülyeségből, amit leírtál.

tobeor 2013.11.22. 17:04:50

@zobod: Valóban ez lenne a racionális stratégia, sőt a nemzeti, nemzet-megtartó stratégia, viszont ez éppen ennek ellenkezője, az irracionális, nemzet tagjait kiüldöző stratégia. Tudod-e hány százezer magyart sikerült kiüldözni az országból?

zobod 2013.11.22. 17:09:58

@_most_: attól szubjektív, mert kit érdekel, hogy a korábbi rendszerhez _képest_ milyen? Ki mondta, hogy az valami etalon, valami abszolút érték?

különvélemény 2013.11.22. 17:10:05

Figyelem, objektív elemzés következik:

1l tej ára 200 Ft.
Ez egy szegény ember fizetésének 400-ad része, míg egy gazdagnak csak 4000-ed.
Tehát a tej ára csak a goadagoknak kedvez. Dögöljön meg, aki kitalálta, hogy ne legyen sávos tejár.

sas70 2013.11.22. 17:13:35

A rossz hírt hozó hírnököt kell kinyírni, ezt mindenki tudja. Ezen túl nincs itt semmi látnivaló, tessék szépen hazamenni!
Arról már ne is beszéljünk, hogy az egykulcsos személyi jövedelemadó sosem volt egykulcsos, most sem az! Nem fogom megmagyarázni, hogy miért, aki akar az utána néz.

_most_ 2013.11.22. 17:14:08

@zobod: tudod az elemzések így működnek, összehasonlítják a korábbi éveket, a mostanival, ilyen alapon mégis kit érdekel mennyi a gdp növekedés az előző évhez képest, hisz kimondta, hogy az az etalon :D

zobod 2013.11.22. 17:14:56

@tobeor: kedves tobeor, már többször megbeszéltük egymással - anélkül hogy egymás álláspontját bármiben is el tudtuk volna fogadni -, hogy nem az a gond, ha félmillió olyan ember elmegy innen, aki nemzetközi mércével mérten piacképes szaktudást nem, csak a mindenre kaphatóságát és olcsóságát tudja ajánlani. A gond azzal lesz, ha az a réteg, amelyik most az egykulcsos révén Magyarországon is megtalálja a számítását, lelép innen. Nem félmillió, hanem csak százezer.

zobod 2013.11.22. 17:18:51

@_most_: a GDP egy általánosan elfogadott mérték. A progresszív adóról a flat taxra való áttérés egyes jövedelmi decilisekre gyakorolt hatása viszont az égvilágon semmit sem jelent. A hangulatkeltésen kívül semmi másra nem jó. Sajnos sok olyan ember van, aki úgy véli, hogy a magasabb jövedelműek bevételei közjavak, aminek nagyobb részét az alacsonyabb jövedelműek helyzetének javítására kell fordítani. Pedig nem.

tobeor 2013.11.22. 17:20:38

@zobod: köszi a humort, jót nevettem :) 2010 előtt progresszív adó volt, valahogy akkor mégse özönlöttek ki a népek...

Csak neked:
Itt egy angol város, Bristol kórházának orvosi csapata:

www.emersonsgreentreatmentcentre.nhs.uk/team

Kérlek számold össze, hány százalékuk magyar? Kösz...

Na nem mintha ne lenne a nemzetnek veszteség egy jó fodrász, lakatos, autószerelő, nem kéne lebecsülni az embereket...

s 2013.11.22. 17:24:22

@Frics kán: Azokat hova sorolod, akiket a munkáltatójuk a kötelező minimálbér emelés miatt baszott ki?

Szociknak vége 2013.11.22. 17:24:46

Nem baj, úgysem hisz senki a szociknak, hiába sikítoznak.

laci_52 2013.11.22. 17:25:53

Lehet, hogy a Századvég, hülyét csinált magából, de biztosan elérte, hogy továbbra is öntse beléjük a pénzt a kormány.

Kit érdekel a hitelesség? Az a lényeg, hogy jöjjön a lóvé továbbra is...

zobod 2013.11.22. 17:28:57

@tobeor: jól éltek a hitelekből, meg abból a kb. háromszázezer adózóból akik akkoriban az szja bevételek közel hetven százalékát fizették be.

Az orvosok a közalkalmazotti bértábla szerint kapnak fizetést. Nekem semmi bajom nem lenne a magánkórházakkal, nincsen bajom a paraszolvenciával sem, mindennek megvan az ára. Jelenleg, a legtöbb külföldre menő fiatal orvost az idősebb dokik nem engedik oda a pénzes betegekhez, műtétekhez, ellátáshoz. Az orvostársadalom eléggé feudális, és hierarchikus. A brit, német, svéd orvosok meg az USA-ba, Ausztráliába, az arab olajországokba mennek, mert ott sokkal jobban keresnek, azért mehet ennyi kelet-európai.

s 2013.11.22. 17:29:14

@_most_:
- Rosszabbul élünk mint négy éve.
- Ki a faszt érdekel? Ki mondta, hogy az egy etalon?

Frics kán 2013.11.22. 17:30:07

@anyadmajma: Tévedsz, koma. Nekem van cégem. És csökkentek az adóterhei (társasági adó).Te viszont abban a téves eszmében élsz, hogy egy cégnek nehezére esik kigazdálkodni a megemelt minimálbért. Ha a tulajdonos nem hajlandó a saját nyereségét emiatt csökkenteni, akkor dögöljön meg, ha meg nem tudja kigazdálkodni, akkor azonnal húzza le a rolót. Egy céget nem lehet minimálbéresekre alapítani. Egy dolgozónak annyi bért kell fizetni, hogy reprodukálni tudja a munkaerejét. Ez sokkal több, mint a minimálbér. Amelyik munkáltató csak minimálbért hajlandó fizetni, az vagy hülye, vagy gazember.

s 2013.11.22. 17:31:17

@Brúsz Pringstein: A szociknak nem is. Csak magának.

s 2013.11.22. 17:32:37

@laci_52: Ott melózol? Ha nem, akkor a te pénzedből söröznek kurváznak ezek a remek gyerekek.

toportyánzsóti 2013.11.22. 17:35:56

Századvéges pubiknak is tele a répájuk már a narancsmaffiával,drogos leépültnek kell lenni annak aki beéri a birnbaum házaspár birkaintellektus alatti náci propagandájával!Ők azért ettől többre tartják magukat,csak hát nyíltan nem lázadhatnak,így aztán belülről kell rothasztaniuk.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 17:37:11

Rohadt vicces a magdfata ballib tetű.

A neki tetsző elemzést azonnal objektívnak nevezi.
A nem tetszőt meg élből hazugnak.

Elmondanám, hogy az egykulcsos adó óta több cég megemelte már az emberek bejelentett fizetését.

Mert a versenyszférában a tulajok annyit fizetnek járulékként, amennyit akarnak.
Ha kétsávos az adó akkor a sáv alján.

És ti ezen adócsalásoknak szurkoltok, valamint a feketegazdaság erősítésének.
Hányinger egy banda vagytok.

fehérfarkas 2013.11.22. 17:37:35

@Magyarország jobban teljesít:

Te mihez hasonlítod a fizetésedet? A korábbihoz vagy a XCG4GammaDelta3 bolgyó lakosaihéhoz? LOL :D :D :D
Ha korábban ugyanannyi bruttóhoz több nettó járt, akkor egyértelműen a vesztesek közé tartozol. Ha meg fordítva, akkor a nyeretesek közé.
Az adókedvezményekkel azért nem érdemes összevetni az SZJA-t, mert azok szociális támogatások. Így akkor lenne fer, ha a korábbi szociális rendszer támogatásaival vetnék össze: kik kapták, és mennyit.

Dinsdale Piranha 2013.11.22. 17:40:18

Mindig lesznek megtévesztett egyének, akik nem becsülik a sok jót amit a kormány értük tesz.

fehérfarkas 2013.11.22. 17:42:58

@Frics kán: "Ez pedig nem áll a mostani adórendszerben a következőkre:
- minimálbéresek, mivel a minimálbért úgy emelték meg, hogy a nettó annyi legyen, mint az adójóváírásos rendszerben. EZ kb. 1 200 000 ember."

Bocsi, de ha azért kell megemelni a bruttó bért, hogy a nettó ne csökkenjen az új adórendszer miatt, akkor hogyan lehet ezt előnyösnek nevezni? Néha nem ártalan a józan észt és logikát is használni a fityiszes propahanta helyett.

fehérfarkas 2013.11.22. 17:45:09

@Frics kán: "Ez pedig nem áll a mostani adórendszerben a következőkre:
- minimálbéresek, mivel a minimálbért úgy emelték meg, hogy a nettó annyi legyen, mint az adójóváírásos rendszerben. EZ kb. 1 200 000 ember.
- a közszféra dolgozói, akik nem minimálbéresek, de 214 000 Ft-ot nem érte el a bruttójuk. Ők ugyanilyen célú bérkompenzációt kaptak. Ez legalább 300 000 ember.
- azok a versenyszférai munkavállalók, akik megkapták az ú.n. ajánlott béremelést, hogy kompenzálják a keresetcsökkenést. Ezt minden olyan cégnél megkapták az emberek, amely cég valamilyen pályázati pénzre ráhajtott, mert enélkül nem felelt volna meg az előírásoknak.
Ez is legalább 200 000 ember."

Köszi, hogy leírod, hogy emberek sokaságának csak azért nem csökkent a nettója az új adórendszer miatt, mert a bruttóját felemelték.
Vagyis: növelni kellett ahhoz a bruttó bérét, hogy a nettója ne csökkenjen.

Ha ez szerinted jó és hasznos és igazságos, akkor nem szóltam. Csak úgy látszik, akkor az értelmező kéziszótáramat ortodoxról unortodoxra kell lecserélni.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 17:51:48

@fehérfarkas:

Az a baj, hogy a magadfajta agyatlan MSZP-s tényleg nem érti.

Ha van gyereked is, akkor pl már jóval többet irhatsz le az adódból, mint azelött, így már jobban is jártál.

Azaz ez a rendszer azokat támogatja akik dolgoznak, és van gyerekük.

Szemben az MSZP-vel aki a segílyeseknek majd ugyanannyit adtak mint a minimálbéreseknek, aztán csak csodálkoztak hogy 2002 és 2010 között megduplázódott a munkanélküliségi ráta.

fehérfarkas 2013.11.22. 17:55:42

@zobod:
Bocsi, de az 1 kulcsos adó miatt azoknak akikről beszélsz nem nőtt annyit a nettójuk, hogy az a saját szakmájukban a német vagy angol bérekért elérje. Sőt, bruttóban is kevesebb, mint a német vagy angol nettó.
De kár ehhez mérned, mert Magyarországon szinte mindenkinek kevesebb a bére, mintha ugyanezt a munkát Németországban vagy Angliában csinálná. Ahhoz, hogy az elérje, a béreket kellene arra a szintre felemelni. Mert az SZJA-val csak azt határozod meg, hogy a bruttóból mennyi maradjin nettóban az alkalmazottnál.
Persze lehet törvényileg közelezni a munkaadót a bruttó bér erejéig - csak az ki is kell termelni valamiből.
Arról mélyen hallgattok, hogy ahol a bruttót megemelték, hogy a nettója ne csökkenjen az alkalmazottnak, ott emiatt más munkatársakat küldtek el, vagy 8 órás foglalkoztatás helyett 4-6 órás részmunkaidősra változtatták át a munkaszerződést, vagy a cafeteriát vonták meg.
Miközben a kormány unortodox gazdaságpolitikája miatt a piac beszűkült(!!!), aközben kényszerítették a vállalkozásokat a 10-30% közti bruttó béremelésekre. És emellett a cégeket súlytotta az egyéb adóemelések, ÁFA emelés, valamint a rezsicsökkentés is (ugyanis az energiacégek a lakossági szektorban elszenvedett veszteségeiket az üzleti szektor áremelésével kompenzálta). Így nem csoda, hogy tavaly és idén is rekordot döntött a csődbemenő cégek száma.
Unortodoxia rulez - ennyit tudtok, meg a választásokon a Fideszre behúzni az X-et. De szerencsére már birkamenetre is csak a CBA által kötelezett alkalmazottak miatt vagytok elegen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.22. 17:55:44

vajh meddig lesz még századvég dolgozó az a kolléga?!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 17:57:07

A Századvég reakciója röhejes, viszont ettől teljesen független, hogy az egykulcsos adó pozitív, jó lépés.

Jhonnyq 2013.11.22. 17:58:02

@Frics kán: "AZ, hogy az egykulcsos adó és mértéke miatti be nem fizetendő adó a magasabb keresetűeknél és a gyermekes családoknál marad, ahhoz a tanulmány által vesztesnek kikiáltott kiskeresetűeknek nem sok köze van"

Bmeg és még neked van céged mikor olvasni sem tudsz.
Mintha az állna a tanulmányban és az menne a való világban,hogy a szegényebbek adóterhe nőtt!
Pl ott az ÁFA.
Vagy szerinted nincs összefüggés?

fehérfarkas 2013.11.22. 17:59:27

@Frics kán: És a te céged csak társasági adót fizet? Akkor miért miért örülsz ennyire ennek a kormánynak, mert az összes többi adó, járulék és illeték fizetését elcsalod.
Különben azt vennéd észre, hogy a céged adóterhei drasztikusan megemelkedtek.

mendson 2013.11.22. 17:59:40

Az átlagbérre való hivatkozást azért el kéne felejteni egy olyan országban, ahol például egy államtitkár 4 minimálbéressel egyenlő. Jobb és pontosabb képet ad az ország helyzetéről , ha a meridián bért nézzük.Ami meg bizony valami 130 000 forint bruttó körül van.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 17:59:53

@fehérfarkas:
Megint hazudsz majomarcú MSZP csicska.

A szeretett MSZP-d volt aki megduplázta az államadósságot, és akik alatt megduplázódott a munkanélkülisági ráta.

Tették mindezt úgy hogy 2002-ben még a szlovákok elött voltunk minden gazdasági mutató szerint, 2010-re szinte mindenben utolsóak lettünk.

Szóval kedvenc MSZP-s majmaid kúrták el de nagyon.

Alattuk adósodott el devizában mind az ország mind a lakosság és a cégek is.
A cégek eladósodásának a következménye volt hogy bedőltek a cégek.

Megjegyzem a munkanélküliség azóta nem nőtt, az MSZP alatt pedig megduplázódott.

Szociknak vége 2013.11.22. 18:00:22

@Jhonnyq: Nem baj ha nem a zabálást támogatják hanem a munkát.

Ezt sérelmezik akik zabálni szeretnek. Majd megunják, hazamennek.

fehérfarkas 2013.11.22. 18:02:41

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Elmondanám, hogy az egykulcsos adó óta több cég megemelte már az emberek bejelentett fizetését."

Nagyon jó, hogy te is leírod, hogy ahhoz, hogy a munkavállalók nettója ne csökenjen, a bruttójukat kellett megemelni. Vagyis a cégeknek a bérköltségüket növelni kellett ahhoz, hogy az alkalmazottaik ugyanannyit kapjanak kézhez mint előtte.
Gratula, ez tényleg nagyon jó (számotokra) - csahogy unortodoxián kívül ezt mindütt másutt adóteher növelésnek nevezik.

zobod 2013.11.22. 18:05:38

@mendson: nem meridián, hanem medián, és nem 130e hanem 170e körül van.

Jhonnyq 2013.11.22. 18:06:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te már többször leszerepeltél,úgyhogy legalább annyira vagy hiteles mint a videóban dadogó Orbán Gábor...
Egyre nagyobb sötétség vagy haszon kell ahhoz,hogy bárki ezt a kormányt sztárolja.

Szociknak vége 2013.11.22. 18:06:36

@mendson: Magyarországon kicsik a vagyoni és jövedelmi különbségek, a nyugattal összevetve.

130ról meg annyit hogy annyit kerestem amikor viccből elmentem szalag mellé dolgozni szakképesítés nélkül, úgy hogy lehuggyoztam a multi HResét. Fingon nincs komoly ember hogy kereshet kevesebbet mint 130, naponta.

anyadmajma 2013.11.22. 18:07:07

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Idefigyelj, te egybites nácibolsi bértrollnok, mondok én neked megint valamit:
Faszkalap vagy, mer a bolsevik eszméd ellenére elég sok olyan ember van, aki szívesen látná lámpavason lógni a fideszt meg az mszpt is. Az, hogy te ezt itt már hónapok óta nem bírod felfogni, predesztinálja azt a tényt, hogy az IQ hányadosod nem éri el az első prím szám értékét sem.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 18:07:11

@fehérfarkas:

Konkrétan hazudsz ismét, kicsi MSZP csicska.

Az általam ismert személyek mindegyikének emelkedett a nettőja is, az adójóváírásokkal együtt pedig 10 ezrekkel visznek többet haza.

Bezzeg a kedvenc kis MSZP-s csinovnyikjaid alatt már a 150 bruttóra is rápakolták a második sávot az igazságosság jegyébe.

Ezt sírod vissza..
Szerencsére az embereknek egy szimpla MSZP csicska képességeitől több esze van, és mindenki tudja, hogy a szocikkal csak szívhat.

- Elveszik a családi adókedvezményt
- Két kulcsus adó 150 bruttó felett
- Rezsi emelés ahogy szokták 200-300 százalékkal

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 18:09:38

@anyadmajma:

Kit akarsz átverni ?

Mutass csak 1 hozzászólást ahol az MSZP-t ekézed, és nem azon küzdessz, hogy díszmajmaid visszatérjenek Gyurcsányostul, Bajnaistul, Mesetrházistul.

zobod 2013.11.22. 18:12:14

@fehérfarkas: nem az a lényeg, hogy elérje, az a lényeg hogy ne legyen erős ösztönzés arra, hogy elmenjen. Van egyébként olyan is, hogy vásárlóerő paritás, így a nominál árfolyamon konvertált jövedelmek nem fejezik ki pontosan az életszínvonalban a különbséget. Összességében az én elkölthető jövedelmem ennek figyelembe vételével olyan 80%-a annak, mint Hollandiában lenne (az idén oda hívtak), átváltási árfolyamon összevetve ennél kevesebb. Ezért a 20%-nyi előnyért nem megyek. Ha visszajön a progresszív adóztatás, akkor megyek.

A lényeg ugyanis az, hogy a progresszív adóztatás hívei implicit feltételezik, hogy akik pénzén agymenésük meg akarják valósítani, azok majd ezt elfogadják. Hát nem.

De ezt ti, birkák, nem értitek. Egyébként ez teljesen független attól, ki van kormányon.

Jhonnyq 2013.11.22. 18:12:44

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Figyelj majmocska.
Szerinted,hogy állna ma Magyarország ha nem rántják le az emberekről azt a 3000mrd nyugdíj megtakarítást? Ha nem emelik az égbe az adókat,az Áfát?

Te is az a hülye vagy aki kitörő tapssal és ámulattal fogadod azt ha egy illúzionosta eltüntet egy buszt vagy átmegy a Kínai nagy falon.
Eszedbe nem jut a dolgok mögé nézni.

Boldogok a lelki szegények és az elvakult Orbán fanok.

Jhonnyq 2013.11.22. 18:14:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Dehogynem...
Tegnap is...
Esetleg a századvég csinálhatna egy elemzést rólad:)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 18:16:39

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész:

Átlagbérig az adó: 0 %.
Átlagbér duplájáig: 10 %.
Átlagbér triplájáig: 25 %.
Átlagbér ötszöröséig: 50 %.
Az új BTK szerint az átlagbér ötszörésénél többet keresni bűncselekmény. Így az ilyeneknél teljes vagyonelkobzás jár nyilvános megkorbácsolás után.
Éljen Marx és Lenin!

Szociknak vége 2013.11.22. 18:17:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez qrvanagy...:)

Én nagyon bírlak Birca, jelenség vagy nem is beszélsz hülyeségeket csak az a baj hogy nem állsz be agitpropot tolni pedig sokkal viccesebb trollkodni...:) Szóval ideológiailag képzetlen vagy de szeretünk..:)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 18:17:49

@Jhonnyq:

Felettébb különös hogy az MSZP "bevételeit" valahogy sose számoljátok oda..
Se a vég nélküli privatizációikat, aholis eladtak szinte mindent közműcégestül, mezőgazdaságostul, iparostul, se a MOL részvények eladását, semmit..

Persze megjegyzem az MSZP-t nem lehet utolérni bénaságban akármit is adsz a Fidesz költésgeihez.
Irdatlanul eladósították az országot, megduplázták a munkanélküliséget, és eközben az emberek devizakitettségéért, eladósításáért is mindent elkövettek (több tucat törvényt módosítottak, hogy eladósodhassunk, megszüntették a kedvezményes forint hiteleket,...).

Szóval nyald csak a seggüket nyugodtan, de az emberek átlátnak rajtatok, mocskos kis MSZP csicskák.

fehérfarkas 2013.11.22. 18:18:15

@zobod: Bocsi, de nyugaton is progresszív adózás van. Most akkor saját magadnak mondasz ellent, mert az 1 kulcsos adórendszerű országból megy el a többkulcsos progresszív adórendszerűbe.
Szóval gondold át mégegyszer az érveidet. Mert úgy látszik az 1 kulcsos SZJA egyáltalán nem tartotta itthon az embereket - sőt, többen mentek el külföldre az elmúlt években, mint előtte. A fityiszes propahanta helyett néha a tényeket is vedd bele az érveid közé.

J.László 2013.11.22. 18:20:59

Jó vicc, hogy pár éve az SZDSZ kampányolt a 16%-os egykulcsos adóval. Erre most pont a liberálisok tépik szét magukat miatta.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.22. 18:22:14

@fehérfarkas:
A rosszabb gazadsági helyzetbe levő országból az emberek mennek a jobb gazdasági környezetbe.

2002-ben jobbak voltunk a szlovákoktól szinte minden mutató szerint. Az újonnan csatlakozó országok között élen voltunk.

2010-re szinte mindenben utolsóak lettünk a Görögökkel egy szinten.
Ennyit tudtak az MSZP-s kedvenceid meg a nevüket.

2002 elött a Románok jártak ide idénymunkára.
Kovács Laciék még 23 millió románnal riogattak.
2010-re már Szabolcsból járnak Romániába.

Ennyit értek el a tetves kis MSZP-s majmaid.

martineden 2013.11.22. 18:26:36

@zobod: Kivancsi lennek mikor az SZDSZ akarta bevezetni ,ilyen lelkesen tamogattad-e?Pedig azok nem ugy akartak ,hogy a nyomorultak rosszul jarjanak.Olyan harmadik vilagbeli orszagokban mint ThaiLand vagy a Domininikai k.Tarsasag atszamitva kib evi 8 millio ft.ig nincs ado.Mert erdekes modon ott gondolnak a szegenyekre.Na ha ez folott van egy kulcs.akkor mondhatod h igazsagos

Szociknak vége 2013.11.22. 18:29:57

@fehérfarkas: Nem nyugaton is van progresszív adózás hanem ott már progresszív az adózás. Mármint progresszívebb mint a miénk.

Ez a jólét következménye, nem oka. Aki felhalmozni akar az felejtse el a progresszív adót, és a fejlődő országok pont ezt teszik.

anyadmajma 2013.11.22. 18:30:32

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ja, fszakapal, 2002ben még jól áltunk, mert volt lóvé a bokros csomagból.
Az a gáz, hogy 98ban jöt a fidesz, és eltapsolta lóvé egy részét. Aztán 2002ben elzavarták a fasiszta orbánt a picsába. Utána azt a vajmi keveset, amit az mszp szeretet volna csinálni(nem volt túl sok az igaz) a fidesz 8 évig ott akadályozta, ahol tudta, mit számít, hogy ez mibe kerül az országnak. A gyűlölet sosem szül jó dolgokat, hanem csak felemészti a gyülölködőt és környezetét. Ennyit tudtok, meg bátran kiabálni a világba, hogy mindenki jól lássa, hogy hogy is kell csődbe vinni egy országot.
Érdekes, a szlovákok, maikor a nyáron emelkedett az államadósságuk, mert ők nem harcolnak ellen, és elérte az 50%ot, adót csökkentettek. Itt meg ez a hazaáruló orbán 47 új adófajtát vezetett be, és az unortodixa és fideszmatek szerint az jó, hogy erre nem az államadósság, hanem a GDP csökkent.

zobod 2013.11.22. 18:31:40

@fehérfarkas: nem mondok ellent, miért nem akarod érteni, amit írok? Magyarországi progresszíven adóztatott jövedelem mellett, a hollandiai progresszíven adóztatott jövedelmet fogom választani. A magyarországi egykulcsos utáni nettóm ugyan még mindig jóval alacsonyabb, mint a progresszíven adóztatott holland bruttó után maradna, de nem annyival, amennyi miatt ekkorát váltanék. Mi ebben a gondolatmenetben az, amit nem tudsz belátni?

Azért lenne fontos mindezt megérteni, mert - pártállástól függetlenül - az érintettek igen jelentős része ezt pont így gondolja. Mégegyszer: pártállástól függetlenül. A progresszív adó híveinek egész stratégiája azon a feltevésen alapszik, hogy a progresszíven adóztatott bázis nem fog jelentősen csökkenni, ha eltörlik a flat tax-et. Pedig de, fog. Jelentősen. Nem az a gond, ha azok próbálnak szerencsét külföldön, akik itthon vagy munkanélküliek lennének, vagy kevés adót fizetnének és/vagy sok szocális juttatást vesznek igénybe. Azzal lesz a gond, ha a közterhek zömét fizetők mennek.

J.László 2013.11.22. 18:32:33

Kíváncsi vagyok, hány évtizedig fogják még szopni a libsik a Bokros faszát, aki kettő évig volt pénzügyminiszter kb. 17 évvel ezelőtt és maga Horn Gyula rúgta ki a picsába.

tobeor 2013.11.22. 18:34:23

@zobod: Aha... szép terelés volt, de a kis monológod nem változtat azon, hogy a kivándorlók igen nagy része felsőfokú képesítésű, az ország elveszíti az utánpótlása javát, na nem mintha a szakmunkások és mások ne hiányoznának az országnak. Ez egy történelmi mértékű exodus, óriási veszteség az országnak.
És a tény az, hogy, most van a kivándorlás oroszlánrésze, az egykulcsos adó alatt, nem pedig fordítva, tehát a tények cáfolnak téged.

martineden 2013.11.22. 18:36:00

@Brúsz Pringstein: Te igen hulye.ezt pont fidesz csicska irta.Kepzeld ha meg o is igy latja milyen szar a helyzet

Jhonnyq 2013.11.22. 18:36:46

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Kurvára nem vagyok és soha nem is voltam MSZP támogató.
Egyébként nem érdekel mit csinált az MSZP tíz éve és az sem,hogy mit csinált a Fidesz 13 éve és még az sem,hgy mit csinált Kádár 30 éve vagy Rákosi 55 éve.

Tudod miért mert épp nem ők vezényelnek.

2 dolgot fogj fel te agyatlan.
1- Ha valaki a Fideszt bírálja még nem lesz automatikusan Mszp szavazó
2-Attól,hogy egy párt régen vmit szarul csinált,még nem jelenti,hogy a jelenlegi kormányzó párt baromi jó.

Címeres egy fasz vagy.

Szociknak vége 2013.11.22. 18:36:57

@zobod: A mai egykulcsos adó is progressív, ha vki tudja hogy ez a szó mit jelent.

De szerintem is mindenki leszarja hány kulcs van meg hogy progresszív v. nem annyi érdekli mit kap érte a bótba.

ex-dr. vuk 2013.11.22. 18:36:58

Nem birtam vegignezni...
Kb. en is ennyire rosszul adok elo, de en legalabb nem probalom.

J.László 2013.11.22. 18:39:12

@tobeor:
Magyarországon hatalmas túltermelés van felsőfokú végzettségűekből.

Az egykori kommunista országokból eddig Magyarországról vándoroltak ki a legkevesebben. A teljes népességhez viszonyítva természetesen.

zobod 2013.11.22. 18:41:58

@tobeor: nem a képesítés számít, hanem a piacképesség, a pénztermelő képesség. Olyanok biztos nem mennek el innen - legalábbis nem gazdasági okból - aki vásárlóerőt nem a nominál értéket összevetve a kinti lehetséges elkölthető jövedelem 3/4-ét, 80-át itthon is meg tudja szerezni. Nem akarod megérteni, hogy a társadalom leginkább teljesítőképes rétegeinek itthon tartásában mekkora szerepe van a flat tax-nek.

martineden 2013.11.22. 18:42:03

@Frics kán: Te szimplan hazudsz,ha azt mondod hogy van ceged.Pont a cegek adoterhe emelkedett jelentosen.Ne egy adot emelj ki kocsog,hanem szamold az oszeset

a pontosság kedvéért 2013.11.22. 18:44:17

@tobeor: "2010 előtt progresszív adó volt, valahogy akkor mégse özönlöttek ki a népek..."

Lehet, hogy az egykulcsos adó miatt özönlenek, de az is lehet, hogy azért mert Ausztria és Németország 2011 május 1-én nyitotta meg munkaerőpiacát.

fehérfarkas 2013.11.22. 18:45:51

@zobod: "A magyarországi egykulcsos utáni nettóm ugyan még mindig jóval alacsonyabb, mint a progresszíven adóztatott holland bruttó után maradna, de nem annyival, amennyi miatt ekkorát váltanék. Mi ebben a gondolatmenetben az, amit nem tudsz belátni?"

Te milyen fizetési sávba tartozol, hogy az 1 kulcsos alapján annyival nőtt a nettód, hogy már ennyire kevéssé vagy elmaradva a hollandtól? Mertha azonos munkakörökre számolunk a 2 országban, akkor az csupán a felsővezetői meg bizonyos mérnöki munkákra igaz. Még egy banki osztályvezető magyar fizuja is egy nagyságrenddel elmarad egy holland banki osztályveztőjétől (még egy bankban is a középvezetői szint messze elmarad a holland banki középvezetőitől).
És akkor az eladókról, orvosokról, ápolokról, tanárokról, múzeumok és művházak alkalmazottairól, lakatosokról, kisvállalkozások alkalmazottairól, szallagmunkásokról, nem vezető beosztású hivatalnokokról, postásokról, stb... egy szót sem szóltam. Az ő fizetésük pedig csak a töredéke a Hollandiában azonos munkakörben dolgozókénak. Ráadásul az ő nettójuk meg csökkent az új 1 kulcsos adórendszer bevezetésével.
Persze, aki havi 1 misit keres, annak közel 200 ezerrel nőtt a nettója. És így már közelíthet a hollandéhoz. De ez Magyarországon a legfelső 10% fizetési kategóriája.

anyadmajma 2013.11.22. 18:47:05

@a pontosság kedvéért: Hát, Anglia pl nem nyitotta meg a piacát, mert nem is volt bezárva. Aztán az elmúlt 3 évben mégis London lett az egyik legnagyobb magyar város. Ausztriába meg Németországba meg eddig is mehetett, aki tudott és akart, nem volt probléma a munkavállalási engedély. SZóval nem valószínű, hogy a 2011. május1. miatt özönlenek az népek.

tobeor 2013.11.22. 18:47:35

@J.László: na akkor mutasd a forrásokat. természetesen az összes volt kommunista országról. Aztán magyarázd meg miért is gyógyír nekünk ha másnak is szar.

martineden 2013.11.22. 18:49:13

@J.László: Hat o szakember legalabb.Ti viszont mar lassan 25 eve szopjatok a csuti cigany faszat.meg sem teltek be vele

tobeor 2013.11.22. 18:50:36

@zobod: Te melyik országról bezsélsz? Pont azok tudnak kimenni és kint is maradni, akik a legpiacképesebbek. Ugyanis nyugaton elég drága a lakhatási költség, aki ott nem tud melót találni, az előbb utóbb visszajön, mert nem bírja. Ez egy szelekciós mechanizmus, a legpiacképesebbek, a magyarok a fiatalok legjava marad kint,m aki meg nem tud helytállni a kénytelen visszajönni.

Ez tehát még annál is sokkal nagyobb kár, mint amekkorának látszik, ugyanis ez nem csak egy nagy mennyiségi veszteség, de minőségben még sokkal nagyobb veszteség.

Ez egyébként tejesen világos mint a nap mindenkinek, neked is, csak nem akarod megérteni.

tobeor 2013.11.22. 18:51:53

@a pontosság kedvéért: Ez már lejárt lemez, az emigrálók abszolút többsége Angliába megy, ahol nem volt semmilyen korlátozás, és a németeknél sem telt be a kvóta amíg volt, szóval valami mással próbálkozz...

martineden 2013.11.22. 18:54:10

@a pontosság kedvéért: Azert aztan mennek Anlgiaba,ugye a pontossag kedveert Folosleges hazudozni kocsog

zobod 2013.11.22. 18:57:14

@tobeor: ha potom pénzért szinte bármire kapható vagy, akkor mindig lesz munkád. A kitántorgók zöme ebben a kategóriában helyezkedik el. Ha a nyugatiak lebontanák a jóléti államaik, ezekre az emberekre semmi szükség nem lenne ott. Biztos van a félmillióból mondjuk százezer olyan, akinek itthon is teremne babér, és ott sem csak szükségből viselik el őket. Tényleg jó lenne, ha kimenne melléjük még százezer hasonló pénztermelő képességű munkavállaló?

girind1 2013.11.22. 18:59:29

Én idén léptem le. De nem "aorbán" miatt, hanem szimplán tele van a hócipőm.
Mikor itt elmondtam a hazai bankok "korrekt" kamatszintjeit, többen rosszul lettek.
Ha meg jön Bajnai, akkor pláne nem megyek vissza.
Bajnai csomag:

1. Bankadók, kartellbe tömörült telekom adók megszüntetése.
2. 300 Eft bruttó ( kőgazdag :) ) feletti rész 36% adókulcs.
3. Gyermekek utáni kedvezmény eltörlése
4. Közmunka megszüntetése, segíjjjke megemelése 47 eFt-ra

Ja, de ha 2015-ben tényleg lesz német bér, meggondolom a hazamenetelt :DDDD

Szociknak vége 2013.11.22. 19:02:24

@girind1: Ugyanmár Bajnai a parlamentbe sem jut be. Persze német bér ettől még nem lesz..:)

girind1 2013.11.22. 19:13:25

@Brúsz Pringstein:
Sajnos sokan vannak, akik bedőlnek a "fizessenek a gazdagok" primitív , irigységre alapozott, zsigeri gyűlöletre épülő jelszavának.

Nem közvéleménykutatást, hanem választást kell nyerni, és ezt Orbán 2002-ben nagyon elrontotta.
Már több helyen kérdeztem: ki a gazdag? Konkrét választ nem kaptam.
Mert ezt előbb-utóbb meg kell mondani, az adóívre mégsem írhatják rá: "gazdagoknak 200%" :D

Nem Téged, mert tudod miről van szó, hanem a sok irigy prolit kérdem: mekkora bruttó, bevallott bevétel számít ma gazdagnak?
Forintban, konkrét számértékben, most! Kivele!

J.László 2013.11.22. 19:16:03

@tobeor:
Nézz utána. Nem nehéz.

J.László 2013.11.22. 19:20:03

@martineden:
Én már elhányom magam ezektől a "szakemberektől"

Pölö itt van ez a szerencsétlen Bokros. Szerinted komoly "szakember", aki Dávid Ibolyával vitatkozik a mandátumán havi 2 millióért? A világ vicce, hogy 17 éve ennek a panamai kamudiplomásnak veritek a faszát.

genyamagyar 2013.11.22. 19:23:40

OFF!

Rezes Évát - aki egyébként a neve is mutatja - magyar nemzetiségű - kiengedték, és civil életet élhet.

Négy ember haláláért felelős.

Ennyit a magyar bíróságról.
A pénz beszél...
Van egy bíró ismerősöm. Ő mondta, hogy a vidéki bírók harmada, a pestiek fele korrupt.

Remélem, a bíró neve közhírré tétetik.

cigány ország..., meneküljön ki merre lát!

girind1 2013.11.22. 19:26:07

@J.László:
Ja, IMF Lali? Aki 12mrd forintot pumpált a BudapestBankba, majd ennyiért eladta a GE-nek? Ilyen "üzletet" én sem hagynék ki és lenne miből megvennem a HVG-s "újságírókat" hogy engem hozzanak ki a sok közül mint legjobb közgazdász, sőt ezenfelül mint az "ország megmentője" :D Szánalom...

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.11.22. 19:29:08

@Frics kán: Tehát, jól értem? Azért kell a cégeknek Magyarországon minimálbért emelni, hogy a melós ugyanannyit kapjon, mint a eddig, a többit (az emelést)meg leadózza? Jól értem?
Ez még nem is akkora probléma. A probléma az, amikor ezt valaki pozitívumként értékéli, főleg, ha vállalkozó az illető, ugyanis ez kb. azt jelenti, hogy nincs meg a józan paraszti esze. Sem.

a pontosság kedvéért 2013.11.22. 19:29:54

@martineden: Az mennyire valószínű, hogy valaki az egykulcsos 16% -os adó miatt egy olyan országba emigrál, ahol van 3 kulcs, de a legalacsonyabb 20%? (Tudom, hogy 9000 fontig 0%, de azért nem is kapsz semmit, se eü, se nyugdíj, se munkanélküli ellátást.)

Egyébként a Britektől évente 15.000 magyar kér adószámot. Ez így volt 2010 előtt is.

Összehasonlításképpen Ausztriába 2012-ben 22.000-en mentek hivatalosan munkát vállalni.

tobeor 2013.11.22. 19:35:59

@zobod: Ehhez képest a legnagyobb a fiatalok, pályakezdők kivándorlása, újabban már az egyetemet is kezdik kint megcsinálni. De tudod mit? Mutasd már a forrást amire hivatkozva így lebecsülöd a kivándorlókat.

irjlevelet 2013.11.22. 19:36:51

Én Viktor helyébe bevezetném a két kulcsot, és akkor mindenki befoghatja a pofáját. Havi 1 forint keresetig 10%, a felett 99%.

Ennyi, hajrá Magyarország, hajrá Magyarok :)

UI: A létminimum esetleges adómentességének bevezetése MÁR KÉT KULCSOS ADÓT FOG JELENTENI MATEMATIKAILAG. Tehát ha a létminimum adómentessége MELLETT további kulcsról beszél majd az adott kormány vagy ellenzék, ebben az esetben, aki két kulcssor bevezetésről fog beszélni, az konkrétan az emberek szemébe aljas, előre megfontolt módon fog hazudni, mert az onnantól már 3 kulcs lesz.

tobeor 2013.11.22. 19:36:52

@J.László: Hogy én igazoljam a te blöffödet? Bolond vagy te, ha komoly állításod lenne akkor tudnád igazolni. Nem tudod, nem komoly.

girind1 2013.11.22. 19:37:35

Sok lengyellel és románnal találkoztam a napi utazások, pecázások, munka során.
Elmondták, de csak "félve": "aorbán" miatt nagy a "diktatúra", "ezmiatt" vagyunk itten kérem :))))

irjlevelet 2013.11.22. 19:37:45

UI: Ha bevezetik pl. egy 200.000 (vagy 3 vagy 5) ft feletti pl. 20%-os SZJA adókulcsot, akkor EBBEN AZ ESETBEN további embereket fogok tudni mutatni, akik veszik majd a sátorfájukat és mennek ki...

J.László 2013.11.22. 19:40:42

@tobeor:
"az ország elveszíti az utánpótlása javát, na nem mintha a szakmunkások és mások ne hiányoznának az országnak. Ez egy történelmi mértékű exodus, óriási veszteség az országnak.
És a tény az, hogy, most van a kivándorlás oroszlánrésze, az egykulcsos adó alatt, nem pedig fordítva, tehát a tények cáfolnak téged."

Esetleg ha Te támasztanád alá hitelt érdemlő forrásokkal ezt az olcsó libsi propagandát.

martineden 2013.11.22. 19:43:45

@a pontosság kedvéért: Tudom, hogy 9000 fontig 0%, de azért nem is kapsz semmit, se eü, se nyugdíj, se munkanélküli ellátást.)..csusztatsz mi?Ha 20 ezret keresel egy evben a 9 ezer akkor is adomentes.Ami minimum a magyar minimalber duplaja,amibol meg a 16%-ot is levonjak

CSENDES 2013.11.22. 19:43:46

@Frics kán: Kara Kán? Mind a 12 hozzászólásoddal?
Ezért kár volt.

J.László 2013.11.22. 19:49:21

@VadMacs:
A freudi coming out-odhoz semmi közöm.

A társadalom alapvető egysége a család. Ott gyerek is van. Légy szíves, kettő gyerekkel mutasd meg nekem ugyanezt.

Akinek 100 ezer a bruttója, azok nagy részének nem 100 ezer a bruttója, ezt Te is tudod.

Az egykori SZDSZ által is hirdetett, de most a liberálisok által fikázott egykulcsos adórendszer eredménye pölö, hogy egy statisztikai átlagfizetés nettója, ha van két gyereked, 190 ezer. 2009-ben ez 150 akárhányezer volt. Ennyi az egész.

Erre építitek a propagandátokat, idióták. Ezzel akkorát fogtok bukni megint, hogy simán meglesz ismét a kétharmad. Holott azt a magamfajta Fidesz szavazó sem szeretné.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 19:51:42

@VadMacs:

AZ átlag jövedelem ma 200 bruttó felett van, és 200 bruttóval, már jobban jársz ma gyerek nélkül is.
Gyerekkel együtt több tízezerrel többet viszel haza.

De gyerekkel együtt 1 kedvezményezettel számolva is jobban jársz ma 100 ezer bruttó esetén is.

Szociknak vége 2013.11.22. 19:53:56

@girind1: Szvsz bérből fizetésből élő gazdagok nincsenek.

Efelől csak a Mo-n talán párt ezer 3 millió/hó fölött kereső komolyabb vezérigazgató a kivétel, de nk-i szinten ez a 120.000 euró/év még simán középosztálybeli bér.

Ellenben Mo-n is simán kitermelhet ennyit egy pár alkalmazottal dolgozó sikeres kisvállalkozás.

Én nem csak összeget néznék, hanem azt is hogy a gazdagok alapvetően passzív jövedelemre hajtanak.

tobeor 2013.11.22. 19:55:08

@J.László:
1. Te még jössz az olcsó fasiszta (csak hogy a te stílusodban válaszoljak: megérdemled) hazugságod igazolásával.

2. Állításom alapja a kikezdhetetlen logika volt, amit le is írtam 18:50-kor, és amit te nem tudsz cáfolni:

" Pont azok tudnak kimenni és kint is maradni, akik a legpiacképesebbek. Ugyanis nyugaton elég drága a lakhatási költség, aki ott nem tud melót találni, az előbb utóbb visszajön, mert nem bírja. Ez egy szelekciós mechanizmus, a legpiacképesebbek, a magyarok a fiatalok legjava marad kint,m aki meg nem tud helytállni a kénytelen visszajönni.

Ez tehát még annál is sokkal nagyobb kár, mint amekkorának látszik, ugyanis ez nem csak egy nagy mennyiségi veszteség, de minőségben még sokkal nagyobb veszteség."

Persze a logika szerinted nyilván olcsó libsi ármány...

Szociknak vége 2013.11.22. 19:56:28

@a pontosság kedvéért: 'Összehasonlításképpen Ausztriába 2012-ben 22.000-en mentek hivatalosan munkát vállalni.'

Ez nagyon pozitív dolog, mert ezek jó része kétlaki. A legtutibb buli a zosztrák bér, magyar ár.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 19:58:02

@tobeor:
"Pont azok tudnak kimenni és kint is maradni, akik a legpiacképesebbek. "

Ez biztosan nem igaz.
Anglia éppen most kívánja tudniillik zárni határait a képzetlen munkaerő számára, hisz elsősorban és tömegesen éppen ők lepték el az országot.

A képzett munkaerőt tárt karokkal várják, mint mindenhol máshol is, esetleges határstopp után is, EU halála után is.

J.László 2013.11.22. 20:00:02

@tobeor:
Már vártam a fasisztázást. Mi a faszom lenne bazd meg, ha eltelne egy nap az életetekben nácizás és fasisztázás nélkül? Nem állna fel?

VadMacs 2013.11.22. 20:00:04

@J.László:
aztán magyarázd meg nekem bolsikám, hogy mire merjem bevállalni az első gyereket. A párommal éppen hogy meg bírunk élni. Nem iszunk, nem dohányzunk, az autónk is csak egy 79 -es kispolszki. De az albérlettől kezdve a kajáig bezárólag annyi megy el, ami be is érkezik. Kettőnk közül a páromnak van biztosabb munkahelye, ő is keres többet, ha ő elmegy a gyerek miatt, már nincs elég pénz a megélhetéshez. Aztán mi van ha akkor vágnak ki az utcára, elvégre kölcsönzős vagyok, akit bármikor kirakhatnak...? 3x tüdőműtétem volt, van laktózérzékenység is, nem ugrálnak értem a munkaadók sem.

Gondolom ez meg az én problémám, igaz? Csináljak gyereket a f*szfej vezírednek, hogy a híd alá megyünk, vagy beledöglünk, azon meg legfeljebb röhögtök egy jót. (F)idióták...

tobeor 2013.11.22. 20:00:45

@Trompf: Összekeveredtek az idősíkjaid? Jövőbeni intézkedés hatását vetíted a múltba? Igyál még egy kicsit, akkor kitisztulnak majd a gondolataid ;)

tobeor 2013.11.22. 20:01:30

@J.László:
Már vártam a libsizést. Mi a faszom lenne bazd meg, ha eltelne egy nap az életetekben libsizés nélkül? Nem állna fel?

zobod 2013.11.22. 20:02:46

@tobeor: figyelj, nem hipotéziseket akarok igazolni, hanem egy érintett álláspontját, megfontolásait akarom bemutatni. A nagy baloldali ötletelés közepette nem szabad elfeledkezni azokról, akikkel a társadalompolitikai célokat meg akarjátok fizettetni. A progresszív kulcsokból finanszírozott és adójóváírással célba juttatott vagyontranszfer mögött ott az implicit feltevés, hogy a progresszíven adóztatottaknak nincsen más választása, mint a jövedelme elvárt részéről lemondani (fizetni a progresszív adókulcsok szerinti adót). A valóság ezzel szemben az, hogy pont ezeknek az embereknek vannak opciói. Nyilván nem fog mind elmenni külföldre, talán a maradók nagyobb része sem fogja jövedelmét eltitkolni, de hogy a várt mértékű szétszórható pénz nem fog befolyni, arra mérget vehetsz.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:03:09

@tobeor:
És mi a helyzet a faisztázással, nácizással ?
Feláll nélküle ? :DDD

girind1 2013.11.22. 20:05:11

@Brúsz Pringstein:
"Szvsz bérből fizetésből élő gazdagok nincsenek."

Erre céloztam. De elvenni csak tőlük tudnak. Csak meg kellene nézni néhány kocsit a szóraozóhelyek körül és néhány házat. Enyi.

J.László 2013.11.22. 20:05:29

@tobeor:
A libsik és a fasiszták között az a különbség, hogy a libsik állítólag nem gyilkoltak le hatmilliárd zsidót, mint tették ezt a fasiszták. Tehát ha téged lefasisztáznak, akkor ezzel együtt lényeglében legyilkosoznak.

A lelibsizésben nem látok hasonló összefüggéseket. De Ti tudjátok.

tobeor 2013.11.22. 20:06:42

@Trompf: te tényleg olyan hülye vagy, hogy nem érted azt mire és miért írtam?
vagy csak az alpári szövegtől röhögőgörcsöt kaptál?

tobeor 2013.11.22. 20:09:37

@zobod: A terelésed már korábban sem jött be, most se. Attól még hogy levegőnek akarod tekinteni amit írok, a hatalmas kivándorlás tény. A te feltételezéseiddel szemben én a tények valóságát tudom szembe állítani. ha nem akarsz szembenézni ezzel, csak kényszeresen hajtod a magadét, az a te bajod. A tényeket akkor sem tudod cáfolni.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:09:44

@girind1:
Épp ezért van egy kulcsos adó, hogy lehessen jól élni, vagy jobban fizetésből is.

Ha egy esetleges MSZP kormány bevezeti az kétkulcsost, akkor biztos lehetsz benne, hogy a versenyszféra 90%-nak a fizetése a 2. kulcs alá csökken majd.

Ezért erőlteti a Fidesz a fogyasztás alapú adózást (tranzakciós adó + ÁFA emelés) szemben a beszedhetetlen és ellenőrizhetetlen, alapból csak demagógiára használható több kulcsos adórendszerrel.

micsoda? 2013.11.22. 20:11:15

Arra lennék kíváncsi, hogy az osztrák gazdagéknál hogyan működik az adózás. Különben is a fejlett állomokban hogyis van? Azt tudom, hogy az USA- ban nincs egyenlősdi a levonás %-ban.

CSENDES 2013.11.22. 20:11:17

@girind1: Oszt te is megérkeztél hálistennek.

girind1 0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2013.11.03. óta tag.

Kár volt.

tobeor 2013.11.22. 20:11:37

@J.László: jajaja... és tényleg azt hiszed, hogy bedobsz egy kis libsis-fasisztás terelést, és akkor már nem olyan feltűnő hogy források nélkül hazudoztál, meg nem voltál képes megérteni egy egyszerű logikai állítást a kivándorlás kapcsán?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:11:53

@tobeor:
Hogy őszinte legyek nehéz követni zavaros csapongásod. A mocskos Fideszt értem belőle, a többit nehéz kivenni.

J.László 2013.11.22. 20:14:33

@tobeor:
Bocsika. Te fasisztáztál. A mai közbeszédben fasiszta = gyilkos. Ezzel vigyázz.

tobeor 2013.11.22. 20:16:30

@Trompf: Látod végre valamiben egyetértünk: te valóban nem tudod követni amit írok. Szép, hogy beismered, ezt értékelem. A szomorú hír az, hogy a hiba a te készülékedben van... de ha netán újra nekifutsz az általad sikertelenül értelmezni próbált kommentjeimnek, netán azok előzményeit is elolvasod (csak hogy tudd mire megy a válasz... csodákat tud tenni a megértésnél...), akkor akár az is lehet hogy a megértés fénye önti el az agyadat.

tobeor 2013.11.22. 20:18:58

@J.László: Nem, a fasiszta az nem gyilkos. Tényleg csak ennyire gyengén tudod kiforgatni a szavaim? Ez még hozzád képest is kurva gyenge.
És ez az egész kétségbeesett erőlködésed hogy ezzel terelj, nagyon szánalmas...

J.László 2013.11.22. 20:19:30

@Trompf:
Pontosan erről van szó.

J.László 2013.11.22. 20:20:40

@tobeor:
Húzz a picsába. Faszopó köcsög.

girind1 2013.11.22. 20:23:42

@CSENDES:
Internetto? mond Neked valamit?

girind1 2013.11.22. 20:26:38

@Trompf:
A NORMÁLIS többkulcsos adórendszerekben a magyar keresetek 90%-a 0 kulcsos, a többi kb 10% lenne. Csak így megérzésre.

magyarparaszt 2013.11.22. 20:30:45

Függetlenül attól, hogy mit szövegelnek a nemzet orbáncának fizetett talpnyalói, az tény, hogy az egy kulcsos adó igazságtalan, kiüresítette a büdzsét, ezért az fideszkormány eszeveszett ámokfutásba kezdett, amivel még mélyebb válságba taszította Magyarországot, a siserahad pedig ennek örül. Innentől kezdve nem kétséges, hogy épeszű ember nem támogathatja a fidesz politikáját, bármi legyen is az. A képzett magyarok elmennek innen, maradnak a képzetlenebbek, és a képzettek helyére érkezők el is fogják foglalni a helyeket. Vagyis az elvándorolt magyar orvos helyett például vietnami lesz majd, és eztán már ő fogja megkapni a magyar államtól mindazt a támogatást, ami az orvosnak jár. És tudjátok miért? Mert nem adhatják oda egy istállószagú kocsmatölteléknek, még akkor sem, ha az magyar! Így aztán a sok ostoba orbánista birka majd egyszercsak azt veszi észre, hogy bevándorolt, idegen elit uralkodik rajtuk, aztán megint csak elmehetnek szépen a p...a, a béka segge alá, megint ők lesznek a képzetlen, csóró réteg, és ott találják magukat, ahol a helyük. És akkor már nem a magyar orvos meg tanár áll majd felettük a társadalmi ranglétrán, hanem a vietnami meg az orosz. Oszt jónapot!

von Putri 2013.11.22. 20:32:44

Hányszor lehet ugyanazt a kakit megetetni a Zindexen? Mert ez már úgy kb. a tizedik főtáblás írás ugyanarról a nagy semmiről

Ennyire nincs semmi hír a világban, vagy csak Török Zsoltnál ragadt be a parancstovábbító rendszer?

zobod 2013.11.22. 20:33:04

@tobeor: Én biztos nem fogok neked utána járni, milyen az összetétele a kivándoroltaknak, de fentebb vannak linkek. Az nem csak az én tapasztalatom, hogy nagy volumenben a képzetlenek, és szakmunkások mennek ki alacsony hozzáadott értékű, elsősorban szolgáltatószektorbeli, mezőgazdasági, feldolgozóipari munkakörökbe. Ezen a trenden nem változtat évi pár ezer zömmel pályája elején járó orvos, mérnök, szoftverfejlesztő, pénzügyes, menedzserpalánta sem, mert tízezrek vannak akik nem ilyenek. Azok, akik itt, Magyarországon talán még adót sem fizetnének, nemhogy jelentős tételt.

De mindez lényegtelen is, hiszen ez a jelen, a te jövőképedben meg progresszív adó szerepel, és ennek az elképzelésnek a csacskaságáról beszélünk.

Az ugyanis biztos, hogy a progresszív adóztatással - pláne a pofátlan magas kulcsok visszaállításával - pont azok a rétegek fognak lelépni vagy jövedelmet eltitkolni, akikhez még most is a közterhek zömének megfizetése köthető. Ez a lényeg, minden más csak szócséplés. A baloldal szja visszarendezési elképzelése nem több, mint egy lufi, és nem csak a választási esélytelenség miatt.

Szociknak vége 2013.11.22. 20:35:57

@magyarparaszt: - Még mélyebb válságban lennénk? Mihez képest?

- A választók a még mélyebb válságnak örülnek? Tehát hülyék?

- Össze fog omlani a haza?

- A 2s állampolgársági tv. a vietnamiakat, oroszokat kedvezményezi?

Mondanám hogy vannak fényes gondolatok a sok sületlenségedben, de nincsenek. Török Zsoltinál is hülyébb vagy, és még nem is fizetnek érte.

Hehe

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:36:45

@von Putri:
Ettől egyszerűbb a képlet.

Az MSZP-s és Együtt 2014-es sajtófőnök kiadja az ukázt hogy miről kell írni.

A munkások meg írnak.
Épp ezért meglehetősen egyszerű lekövetni ha egy blog egy párt sajtósának szerepét tölti be.

Ez a Fidesznél is így van.
Csak kevesebb az index címlapos.

von Putri 2013.11.22. 20:39:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ahol én dolgoztam az volt a szabály, hogy minden publikáláshoz meg kell kérni ekőre a főnök hozzájárulását. Aztán ő megmondta hogy milyen formában hivatkozhatok - vagy sem - a munkáltatómra. És ennek semmi köze nem volt a politikához

Gondolom nagyjából mindenütt ugyanez lehet a szabály. Ebből akarnak most valami hatalmas nagy esetet kreálni, én ezt tartom inkább röhejesnek

Ebből

Fekete Mamba 2013.11.22. 20:40:04

Már bocsánat, de elég röhejes ez a késhegyre menő vita egy lényegében irreleváns tanulmány megjelenése miatt. A dolgozat megállapításai senkit se lephettek meg, pont azok jártak jobban, akiknek kellett, soha nem is várt mást senki, csak a magyar politikában már a három hónapos dolgok is múlt ködébe vesznek.

Egy kis szépséghibája van csak az egésznek: a vizsgálat hivatalos jövedelemstatisztikákon alapul, egy olyan országban, ahol közalkalmazottakon és a multik helyi cégein kívül szinte kivétel nélkül mindenki az adózást elkerülve is jut jövedelemhez. (lásd az egykulcsos újdonsült ellenzőjének egy régebbi írását: www.vg.hu/velemeny/mit-uzen-a-statisztika-238998)

Nem vitatva a szerző tehetségét és szorgalmát, sajnos a téma fenti sajátossága miatt munkája inkább csak valamiféle módszertani gyakorlatként értékelhető, amelynek a közvélemény, a gazdaságpolitika formálói számára sajnos SEMMILYEN gyakorlati jelentősége nincs.

Az viszont szánalmas és viszolyogtató, hogy a "demokratikus ellenzéknek" három év ismert szintű kormányzása után sem jutott más eszébe, mint megpróbálni meglovagolni a hőbörgő proliirigységet, és jó magyar politikus szokás szerint szép nagyokat ígérni olyanból, amit előbb valaki más zsebéből kell kiszedni.

Azért ne higgyük már, hogy azzal lép előrébb ez az ország, ha a bankok, közüzemi szolgáltatók, stb. helyébe majd a "gazdagnak" kinevezett átlagjövedelmű, gyerekeket nevelő családok kerülnek, mint megkopasztandó áldozatok.
Közben mondjuk a kiadáscsökkentés szó gyakorlatilag törlődött az ÖSSZES politikus bohóc szótárából.

Fekete Mamba 2013.11.22. 20:42:27

@micsoda?: adócsalás se csínytevésnek számít, és jó eséllyel nem is sikerül

J.László 2013.11.22. 20:44:55

A mostani baloldal mára reménytelen esetté vált. Mint Bismarck bonmot-jában Franciaország.

A "gazdagok" lenyúlásából éltek '19-ben, majd '45 után jó 40 évig. Amikor a 70-es évekre elhasználódtak a "gazdagok"-tól lenyúlt források, jött az eladósítás. Ettől szépen fejre álltak a 80-as évek végére.

'94 után kitalálták a "privatizáció"-t. Belecsődöltek ebbe is.

A mai "baloldal" semmit nem tud letenni az asztalra. Az ég világon semmit. Közel száz év után is azzal kampányol, hogy a szemét gazdagok. Vegyük el tőlük. Mindegy, hogy ebbe többször tönkrement az ország. Akkor is. Mert a szemét gazdagok. Akik a legtöbb esetben ugyebár nem is olyan nagyon gazdagok, csak legfeljebb nem a Misterbe járnak kocsmázni.

von Putri 2013.11.22. 20:48:42

@Trompf:
Értem én hogyan működik a "független magyar sajtó", csak ez így rohadt unalmas. Olyan, mint egy leépült emberrel beszélgetni, aki rögtön elfelejti hogy mit mondott, és újra és újra elismétli ugyanazzal a hanghordozással

von Putri 2013.11.22. 20:55:30

@J.László:
Amikor kifogyott a burzsuj, népnyúzó földbirtokos és kulák a az 50-es évek elejére, megkreálták a hálapénzre hajtó orvos - előtte ismeretlen és értelmezhetetlen - fogalmát. Ezzel is jól megvoltak pár évtizedig, vén kommernek most is reflex-szerűen bejön

De ez már nem elég mozgósító erejű, így az úszómedencéjét olcsó Orbán-árammal fűtő gazdag a sláger kommeréknél

tobeor 2013.11.22. 21:02:47

@zobod:
Először is, ha nem jártál még utána hogy mi az összetétele a kivándorolt magyaroknak, akkor minimum sokkal nagyobb óvatossággal kéne erről úgy írogatnod, mintha nagyon biztos infód lenne erről.

Másodszor: te itt csúnyán összemosod a képzetleneket a nem piacképesekkel, hogy a szakmunkásokat ne is említsem.
Egyáltalán mi számít neked képzetlennek, ez is megérne egy misét, mert valaki 8 osztállyal is remek piacképes hasznos és GDp-termelő tagja lehet a társadalomnak mint pl. képzett kamionsofőr. De egy dolgos melós egy építkezésen is hasznos és értékes ember, és mind az országnak mind a családjának veszteség hogy el kell mennie.
A szakmunkásokat pedig, ha dolgosak (márpedig aki nem dolgozik azt nem tartják meg nyugaton), azt nagyon megbecsülik külföldön, azok aranyat érnek. Konkrétan beszéltem egy falusi ismerősömmel nemrégiben, aki közölte hogy a faluban öt éven belül nem lesz szakmunkás (csak öreg-beteg-alkohilista-stb), mert mind megy ki angolba meg németbe.
Egy másik ismerősöm bővítené a házát (szintén falun), hát olyan árajánlatokat kap, hogy csak néz. Ráadásul nem is túl jó hírű emberektől. Ja, megtehetik, mert a komoly emberek már kimentek, és így a szakember-hiány felveri az árakat... Bizony, ez is egy következmény.

Szóval tisztázzuk: a szakmunkások is értékes emberek, és úgy általában aki képes egy idegen országban idegen nyelvi és kulturális környezetben munkát találni és azt meg is tartani, az a piac ítélete alapján piacképes és dolgos és értékes ember.

Az a félmillió ember aki elment, az tehát hatalmas veszteség az országnak. Háborús mértékű veszteség. Mélyen alultárgyalt, erről minden nap írni, beszélni kéne. Ez hatalmas kár, sokkal több mint a fideszesk mániákus agybaja az adósság (amiről egyébként hazudoznak állandóan). Ez a nemzet elképesztű iramú fogyása, anyagilag is hatalmas kár (ki lehet számolni hány tízmillió ft-ba kerül egy ember felnevelése, és mennyit veszítünk azzal hogy nem nálunk termel dolgozik). Ráadásnak a kivándorlás nem csupán folyamatos, de egyre nő a mértéke, pont a héten olvastam hogy német irányba valami duplája megy ki idén mint tavaly.

Ez az a kivándorlás ami tehát tény, és akárhogy erőlködsz, nem lehet elbagatellizálni. Sőt, igen sértő hogy többszázezrer magyar embert, akik helyt tudnak állni még idegen országban is, így lekezelsz, leértékelsz. Ezek bizony értékes emberek, sőt mint írtam ez egy minőségi bukás is nekünk, mert odakint idegenbe helytállni nehezebb mint itthon, aki kint van az bizony a java.

vlgymir 2013.11.22. 21:03:28

@J.László: Mi a véleményed az arányos teherviselésről?

VadMacs 2013.11.22. 21:08:55

@J.László:
Az a gond veled, hogy mit nem értesz meg. Senki nem az előző kormányt védi, mert egy adózási típus nem maga a kormány. Senki nem vonta kétségbe, hogy az előző banda, bandák mit ártottak az országnak, hanem Te osztod itt az észt, hogy aki nem a(z amúgy komcsi) vezíred módszereit dicsőíti, az mind komcsi meg libsi. Holott pártvezetést tekintve a legtöbb komcsi épp az imádottjaidnál van.

Az a gond veled, hogy vehemensen véded a mostani komcsikat, akik igaz hogy nem nokiás dobozban lopnak, de csak azért nem, mert rájöttek hogy talicskával többre mennek. Az is szánalmas, hogy a pillanatnyi érdekeid szerint ítéled meg a mostani kurmányt, nem pedig azt, hogy az épp mennyire hasznos az ország egészére nézve. És hát valljuk be, ez utóbbiban semmivel sem jobbak, mint az előző népnyúzók, maffiózók, tolvajok, stb.

kifordított nagyanyó 2013.11.22. 21:16:40

Na gyerünk fideszgecik,védeni a védhetetlent!

J.László 2013.11.22. 21:22:11

@VadMacs:
Érdeklődéssel kezdtem olvasni a hozzászólásodat. Eddig jutottam: "...a(z amúgy komcsi) vezíred..."

Kuka. További kérdés?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 21:24:02

@tobeor:

Elhiheted az angoloknak van fogalmuk róla, és azt is elhiheted, hogy nem a szakképzett munkaerő rohamja okán lett elegük a bevándorlókból.

index.hu/gazdasag/2013/03/25/az_angoloknak_eleguk_lett_belolunk/

Szociknak vége 2013.11.22. 21:25:26

@VadMacs: 'Az a gond veled, hogy vehemensen véded a mostani komcsikat, akik igaz hogy nem nokiás dobozban lopnak, de csak azért nem, mert rájöttek hogy talicskával többre mennek.'

Sajnos ez teljesen meddő rizsa. Senkit nem érdekel mit lopnak el egy stabilan fejlődő országból. Csak azt rühellik ha lopnak is meg az orzság is szétesik mint Mo. 2006-07re. Aztán 8% támogatottsággal vegetáltak még 3 évet. Ehhez képest a fidesznek most van 30%-a.

Nem értitek miért, már ott tartotok hogy az emberek hülyék de lesz idő még 4 évet gondolkozni rajta.

pucros 2013.11.22. 21:34:55

Szeretném, ha mindenki számára világos lenne a különbség az adóreform - azaz: az adórendszer változása - és a reform előtti, vagy pedig a reform utáni adórendszer között.

Az adóreformmal a magasabb keresetűek nagyon jól jártak, az alacsonyabb keresetűek egy kicsit rosszul.

Az adóreform előtti adórendszerrel a magasabb keresetűek nagyon-nagyon rosszul jártak, az alacsonyabb keresetűek egy kicsit jól.

A mostani adórendszerrel pedig mindenki ugyanúgy jár.

VadMacs 2013.11.22. 21:38:46

@Brúsz Pringstein:
>Sajnos ez teljesen meddő rizsa. Senkit nem érdekel mit lopnak el egy stabilan fejlődő országból. Csak azt rühellik ha lopnak is meg az orzság is szétesik mint Mo. 2006-07re. Aztán 8% támogatottsággal vegetáltak még 3 évet. Ehhez képest a fidesznek most van 30%-a.

Az a gáz, hogy az utolsó mondatig tartó rész most is igaz. Ismét leírom, nem azért "igazságtalan" a mostani formájában az adórendszer mert pár marha többet keres, hanem épp azért, mert az a 80%, akitől elvárják a fogyasztást, a minimum 3 gyereket, az éppen hogy sokkal sz*rabbul járt! Erről kell beszélni, mert ha ez nem oldódik meg, még több fiatal fog menekülni, pár év múlva meg azon leszel, hogy az egykulcsossal jól járók vagy még brutálisabb adókat kapnak a nyakukba, vagy nem lesz aki megvédheti őket a C típusú hordáktól. Rendőrök és tűzoltók már most is mennek a kitántorgók között, osztrákba takarítóként többet keresnek nyugodt melóval, mint idehaza. Mi lesz majd évekkel később, amikor beérik a mostani unortodox csoda? Ki védi meg a seggedet, Orbánhoz dörgölőzöl, vagy Vonának vonyítasz? Ugyanúgy le fognak sz*rni, mint ahogy lesz*rnak most minket is...

zobod 2013.11.22. 21:43:07

@tobeor: Nem értékelem nagyra aki külföldön helytáll, miért lenne könnyebb vagy nehezebb mint itt? Más. A 2000'-es évek elején, pályakezdőként egy skandináv országban voltam. Akkor még tényleg nem volt divat - mert mostanra divat - a külföldre járás, még a szakmámban sem volt még annyira hétköznapi, mint amilyenné mostanra vált. Ismerem a nehézségeket, előnyöket, hátrányokat. Nem leszólok senkit, csak mérlegre teszem, ki mennyi pénzt ér.

Az Istennek nem akarod megérteni, hogy egy szál sikeres felsővezető vagy szakértő több SZJA-t fizet 16% mellett is, mint egy rakás nővér és iparos együtt. Ez a réteg, pártállástól függetlenül fog középső ujjat mutatni, hogyha itt tényleg a Bajnai-Mesterházi ötletelése szerinti SZJA rendszer áll vissza, következmény hogy nem lesz meg a a kimondva kimondatlanul belengetett jóváírás forrása. Talán még annyi SZJA bevétel sem lesz, mint most. Akkor majd lehet megint grafikonokat rajzolni, hogy melyik jövedelmi decilisre hogy hatott, hogy eltűnt az SZJA elől a leginkább teljesítőképes társadalmi rétegek negyede/fele. Mert valami optimalizált konstrukcióban veszi fel a jövedelmét, vagy egyszerűen elment az országból. Ez a realitás. Az szja rendszernek ehhez kell igazodni.

VadMacs 2013.11.22. 21:55:44

@zobod:
melyikkel jársz rosszabbul? Egy átlag magyar felső vezetőt bármelyik haverral, rokonnal pótolhatsz ebben az elqrt országban. De ha elhúz helyette a cégétől egy rakás szakmunkás, mert minimálbéren tartja, akkor még ő áll neki hápogni, hogy nem akar nála senki sem dolgozni. Az a száz és száz szakmunkás ugyanúgy lesz*rja az egy felső vezetőt, mint ahogy az a felső vezető is lesz*rja hogy éhen döglik a melósa, vagy sem.

Lehet adó szempontjából sikk neked a felső vezetőddel követelőzni, de ha helyette lelép 100 vagy ezer proli szakmunkás, akkor átlag 2 gyerekkel számolva nem 2, hanem 200, vagy 2000 (...stb) gyerek fog hiányozni a következő (adót fizető) generációból. Ezt nem bírjátok felfogni, és ebbe fog beledögleni ez az idióta ország...

tobeor 2013.11.22. 22:00:10

@Trompf: ha elolvasod újra amit írtam, akkor talán meg is érted... bár nem fogadnék rá...

Szociknak vége 2013.11.22. 22:04:32

@VadMacs: Nem várnak semmilyen fogyasztást az alsó 80%-tól. Ezt te találod ki. Sőt belső fogyasztás élénkülés sem kell, ezt is a hülye libsik dicsőítik.

Nem fogyasztani kell hanem dolgozni, eladni exportra, felhalmozni, beruházni, tovább dolgozni. Ebből lesz valami.

A fogyasztásnövekedésből az lesz ami 2002 után volt, durva eladósodás.

martineden 2013.11.22. 22:06:44

@tobeor: Pontosan igy van ahogy irtad.Anyit tennek meg hozza ,hogy pont a selejtje jon vissza .Aki kint megfelel az ott is marad.Nem beszelve arrol,hogy ok a leg valalkozoszellemubbek,az uj irant fogekonyak ,akik hajlandok tanulni is ,hogy boldoguljanak.A gyavak ,tehetsegtelenek es az allam csecsen csungok maradnak itt.Na ez a tragedia

tobeor 2013.11.22. 22:08:25

@zobod: Már hogyne lenne nehezebb. Először is valamilyen szinten tudni kell az adott ország nyelvén. Ez már önmagában kiemeli a magyar átlagból. Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?

Aztán ott sokkal kevesebb, gyakran nulla családi-ismerősi segítségre számíthat, ami pedig nagy hiány, illetve általában is idegen kultúrában nehezebben tud tájékozódni, stb.

"Az Istennek nem akarod megérteni, hogy egy szál sikeres felsővezető vagy szakértő több SZJA-t fizet 16% mellett is, mint egy rakás nővér és iparos együtt."

Ne legyél már ennyire hülye. Sose írtam hogy aki többet keres, az nem fizet több adót. Aki 3x annyit keres mint Gipsz Jakab, az azonos adókulcs mellett pontosan 3x annyit fog adózni. Azért jössz ilyen nyilvánvaló hülyeséggel, mert szokásod, sőt kényszered szerint terelni akarsz? Mi lenne ha azokra próbálnál reagálni, amiket írtam? ja, azt már nem...

"Ez a réteg, pártállástól függetlenül fog középső ujjat mutatni, hogyha itt tényleg..."

Ez az amire eddig sem tudtál semmilyen forrást adni, ez csak a te mániád. Ráadásul a kivándorlás nyilvánvalóan 2010 után ugrott meg, az egykulcsos bevezetésével, tehát a valóság pont az ellenkezőjét bizonyítja mint a te logikád. 2010 előtt miért nem mentek el? És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik? Ja és a dokik akiket korábban belinkeltem, azok miért mentek el miközben egykulcsos van, ja, hogy akinek több pénz kell az röhögve elmegy adókulcstól függetlenül, mert akármekkora az odakint akkor is a többszörösét keresi? Mi lenne ha kihúznád a fejed az egybites mániádból és szétnéznél a valóságban?

Ja, és akármeddig próbálkozol, úgyse hagyom hogy ne legyen szó a félmillió elveszett hazánkfiáról...

tobeor 2013.11.22. 22:11:38

@martineden:
Pontosan. És mivel a fiatalok mennek ki főleg, a jövő elitjét veszítettük el az elmúlt években. Az orszáég nem lesz képes nem hogy megújulni, de fejlődni sem, mert egyszerűen az igényesebbek, az elégedetlenebbek, azok akik tudnak és mernek is vállalkozni, váltani, fejest ugrani, kockázatot vállalni, na azok elmentek. A jövő gazdasági-társadalmi-kulturális elitje. Na ez a nagy szívás.

VadMacs 2013.11.22. 22:11:52

@Brúsz Pringstein:
>Nem fogyasztani kell hanem dolgozni, eladni exportra, felhalmozni, beruházni, tovább dolgozni. Ebből lesz valami.

Olyan vagy, mint az istenbarma lézerjani. Az a 80% a belét is kidolgozza, csak b*sznak fizetni neki, szándékosan csökkentik a bérük reálértékét évek óta. Hiába jössz azzal hogy "dógozni köne", ha egyszer dolgozik a szerencsétlen, csak az aki jól járt az adóátrendezéssel, lesz*rja hogy a 4/5 meg lassan éhen döglik, számára csak az lényeges, hogy ő jól járt. Erre írtam hogy kérdés meddig, mert lassan nem lesz munkáskéz, azt viszont az 1/5 is meg fogja érezni...

Szociknak vége 2013.11.22. 22:20:43

@VadMacs: A bérek reálértéke nem csökken, nem tudsz ilyen forrást mutatni.

Mi az hogy lassan nem lesz munkáskéz? ha komolyan mondani akarsz vmit mondjad, ne hisztériázzál.

martineden 2013.11.22. 22:21:51

@Brúsz Pringstein: Persze azert nyavogott a varga ,hogy elobb -utobb csak elromlik a huto...Mert nem varnak fogyasztast.Te aztan a gazdasagi szakemberek csucsa vagy

zobod 2013.11.22. 22:25:24

@VadMacs: nem sikkről van szó, vagy sznobizmusról, mint ahogy nem is önérzeti vagy világmegváltási kérdés. Egyszerűen pénz, számolás, és racionalitás kérdése. 16%-os kulcs mellett nem érdekesek az alternatívák, az polgár nem kombinál, nem nézelődik kifelé. A gyerekszám meg zuhan 1980 óta, semmi köze nincsen az egykulcsos adóhoz vagy a kivándorláshoz.

A kivándorlási hullám alighanem addig fog csak tartani, míg a románok és bolgárok rá nem szabadulnak a nyugati munkaerőpiacra, mert akkor áraikkal kiszorítják a magyart, lengyelt. Vagy míg a helyi kormányok vissza nem vesznek a szociális rendszerből, visszakényszerítve ezzel polgáraik a munka világába még ha szar lesz nekik, akkor is. Ha ez bekövetkezik, és alighanem be fog, tényleg csak az fog tudni menni, azt fogják majd beengedni, akinél nagy a hozzáadott érték, és ez zömmel pont a progresszív adóval gyötörni kívánt réteg lesz.

VadMacs 2013.11.22. 22:30:49

@Brúsz Pringstein:
dobj be 100db ezrest a HR bérkalkulátorba 2009 -re, utána meg 2013 -ra számolva, nézzünk mondjuk gyerek nélkül egy fiatal párt (pontosabban az egyik tagját) feltételezve, gyerek előtt állva.

>Mi az hogy lassan nem lesz munkáskéz? ha komolyan mondani akarsz vmit mondjad, ne hisztériázzál.

Nem hisztériázok, mondom amit látok. Olvass kicsit feljebb, írtam hogy a korosztálybéli ismerőseim elég nagy hányada már kint él, szinte mindenkinek vagy ott a családja, vagy oda házasodott. Melós családból származom, nálunk soha nem volt divat a munkát kerülni. Elkeserítő azt látni, hogy mennyien vannak kint, és aki maradt, az is szíve szerint rég elment volna, csak valami (rendszerint anyagi) okból még nem tehette meg. Azt meg még elkeserítőbb látni, hogy a magadfajta, csak a saját érdekeit ismerő ember még röhög is ezen, vagy próbálja olyan szép fideszesen elkenni, hogy "biztos csak én látom rosszul a dolgokat".

Szociknak vége 2013.11.22. 22:31:17

@martineden: Én csak téged hallak nyavalyogni, de linkelheted Vargát ha akarod.

jaegtoer 2013.11.22. 22:31:44

az kinek jutna végre az eszébe, hogy nem az adókulcsokkal kellene baszni a rezet, hanem

1. megfizetni a hozzáadott értéket 2-6000 közötti euronak megfelelő ficcsel

2 és az egykulcsos adó igazságtalanságát firtató sok faszkalap masszívan elkezdhetne végre érdeklődni aziránt hova tűnik el kézen közön 1500-2000 mrd HUF korrupciós zsé, valamint mi a helyzet az áfa-halálos cégek elsikkasztott vagy sosemvolt befizetéseivel ami újabb 1500-2000 mrd HUF.

csak hát eccerűbb a más zsebébe kotorászni mint gondolkozni, amíg ezt nem teszitek, éppen úgy lopni akartok, mint a mindenoldali gazdáitok, csak a könnyebb utat választva azoktól akik egyébként is kétszer, háromszor négyszer ötször hatszor többet fizetnek be a költségvetésbe, mert aki meg nem, az 28 adókulcs esetén se fog...
nem említettem még az offshore-ban virágzó és gyümölcsöző 242 mrd dollárt, ha utána számoltok, nagyjából annyi az adósság, de aki csak a kulcslyukig ér az bizony addig is lát, ostobák. sok szerencsét jó éjszakát.

Szociknak vége 2013.11.22. 22:34:50

@VadMacs: Ez alapból hülyeség hiszen a nominálbér azóta nőtt vagy 20-25%-ot a 4 év alatt.

+ pont ennek a rétegnek ott a rezsicsökkentés
+ a 2014es kedvezmények

Igaz, ezek között van olyan aki rosszabbul járt, de én is őket választottam volna, hamár vkinek szopni kell.

martineden 2013.11.22. 22:35:43

@Brúsz Pringstein: Keresd meg magadnak.Bar emlekszel te,nem kell a hulyet jatszani,anelkul is az vagy,fidesz csicska csuti cigany alatvalo

girind1 2013.11.22. 22:39:37

@zobod:
Ezeknek magyarázhatod. gazdag a mérnök a multinál, kb. 280 eFt nettóval.
Csak erre azt mondtam egy proli kollégámnak, hogy OK.
Én elmegyek kitanulni az ő szakmáját, ő meg az enyémet........................

jaegtoer 2013.11.22. 22:40:43

@Brúsz Pringstein:

"A bérek reálértéke nem csökken, nem tudsz ilyen forrást mutatni."

nem, valóban nem bazmeg.

a csalás ott rejtezik, hogy az inflációt a régi súlyozással számolják. 2014-ben már vakarózhatnak, mert erős lesz a bázis, és nem tudják megugorni. nem véletlenül einstandolják már a takarék szövetkezeteket.

szar a fogyasztói kosár. hallottál róla?

nem kell nekifutnod. helyböl is éppen eléggé.

zobod 2013.11.22. 22:42:42

@tobeor: maradjunk abban, személyfüggő. Saját tapasztalatom alapján nem volt semmi nehézség benne. Sőt, Magyarországon is dolgoztam olyan helyen, ahol az angol volt a munkavégzés nyelve, mivel a közvetlen kollégák jó része nem magyar volt.

"Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?"
Elvileg minden diplomásnak kell tudni középfokon. Ha nem is nyelvtudás de kiindulásnak jó.

"az amire eddig sem tudtál semmilyen forrást adni, ez csak a te mániád"
Ez az én tapasztalatom, nem a mániám. Nagyon lényeges, hogy még az ex-bajnaista ismerősök körében is az van, hogy világnézet egy dolog, anyagiak meg a másik. Pont emiatt ex-ek, mióta Bajnai előállt az szja elképzeléseivel.

"2010 előtt miért nem mentek el"
Talán mert a a legfőbb célországok közül kettő, pont a két legközelebbi, csak utána nyitotta meg a munkaerőpiacát.

"És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától.

Szociknak vége 2013.11.22. 22:44:59

@jaegtoer: 2014ben? Várjál már 2011re össze kellett volna omlani az országnak.

Az Eurostat is méri ám az inflációt, szólj nekik hogy rosszul. Haha.

VadMacs 2013.11.22. 22:49:55

@zobod:
>Egyszerűen pénz, számolás, és racionalitás kérdése. 16%-os kulcs mellett nem érdekesek az alternatívák, az polgár nem kombinál, nem nézelődik kifelé.

Ez ilyen unortodox képlet. Ha nem akarnak elmenni a 16% miatt, akkor az a fél millió igazából el sem ment unortodoxiában...?
Aki elment nyugatra, csak olyan országba mehetett, ahol progresszív adózás van. Ha olyan sz*rul élnének a progresszív miatt, már rég hazatántorogtak volna. Ehelyett vitték később a családot is, biztos mert olyan sz*r a dögledező nyugat...

>A gyerekszám meg zuhan 1980 óta, semmi köze nincsen az egykulcsos adóhoz vagy a kivándorláshoz.

Azt hogy '80 óta zuhan, senki nem kérdőjelezi meg. Amit ti nem értetek, hogy az a fél milla ember 2 gyerekes modellel számolva ugyanannyi hiányt fog jelenteni 20 éven belül. Plusz a szüleik, akik most még fiatalok, sok közülük jó eséllyel 20 év múlva is aktív korban lesz. Csak a kivándorlás miatt lesz egy fél és egy milla közötti mínusz, és akkor tekintsünk el jóindulatúan attól, hogy a kivándorlás nem áll meg, hanem magasabb fokozatba kapcsol. Ha nyer ez a buzeráns kurmánypárt akkor azért, ha az impotens ellenzék, akkor meg azért. Nem a 16% miatt fog lelépni, hanem azért, mert mellé nem biztosít sem a kurmány, sem az egykulcsossal jól járt réteg nekik olyan bért, amiből meg is lehet élni!

>A kivándorlási hullám alighanem addig fog csak tartani, míg a románok és bolgárok rá nem szabadulnak a nyugati munkaerőpiacra, mert akkor áraikkal kiszorítják a magyart, lengyelt.

Hiányszakmákban már most is mehetnek, és mennek is. Attól még németben, osztrákban és angolban ha jól tudom, elismernek minket, jobban, mint az imént felsoroltakat. Az éhenkórászokat meg ha haza is küldik majd egyszer, az elsősorban nem a magyart fogja érinteni. Az árakat szakmákban meg nem nagyon nyomták lejjebb (max a 10-12 órázást kell elviselniük), mert ott megfizetik azért, ha értesz is valamit hozzá, nem úgy mint itt - ahol azért kapsz létminimum alatt, mert úgyis lesz, aki ennyiért is beáll a helyedre...

Az a lényeg, hogy ahány ismerősöm kitántorgott, egy közös van a történetükben: bármelyik országba kerültek, nyugodtan vállalták nem sokkal később (általában a második évben) az első gyereket, mert egy (ottani) fizetésből is röhögve megélnek...

martineden 2013.11.22. 22:50:39

@girind1: Imadom az ilyen hozzaszolokat .Van egy szar diplomad es mindjart prolizod a tobbieket.AZTAN APAD ,ANYAD NAGY VALOSZINUSEGGEL A SZART LAPATOLTA A TEHENEK ALOL,vAGY ESETLEG EGY GYARBAN ALLT A FUTOSZALAG MELLET.Bar nem hiszem hogy annyira ertelmesek voltak,hogy ott megfeleljenek.Rolad meg annyit,ha mernoki dipivel 280-at keresel akkor az teged minosit,egy nagy nulla vagy,azert remegsz a baksisert fidesz csicska csuti cigany alatvalo

tobeor 2013.11.22. 22:53:37

@zobod: tehát ha jól értem, neked is az tapasztalatod, hogy a svédeknél nem fogadják el a magyart munkanyelvnek. remek, ezt írtam én is.

Már csak erre kéne válaszolnod, ismétlem: válaszolnod, nem félrebeszélned: "Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?"

És ha erre választ bírsz adni, akkor máris kiderül hogy pusztán nyelvtudás szempontjából mennyivel értékesebb emberek mennek ki mint az átlag.

"Ez az én tapasztalatom, nem a mániám."
És mióta hiszed azt, hogy a te személyes életed és tapasztalataid országos reprezentációval bírnak? Szerinted mi lenne ha mindenki a saját tapasztalatait vetítené ki és leszarná az országos adatokat? Meséljek én arról milyen tapasztalataim vannak?

""2010 előtt miért nem mentek el"
Talán mert a a legfőbb célországok közül kettő, pont a két legközelebbi, csak utána nyitotta meg a munkaerőpiacát."
Ez már sokszor szétcáfolt állítás, te tényleg ennyire nem tájékozódsz? A német és osztrák kvóta be sem telt, tehát nem is akartak annyian kimenni amennyien mehettek volna, de ez nem is számít, mert a magyarok abszolút fő célja Anglia, oda többen mennek mint az összes többi országba együtt, és ott nem volt semmilyen korlátozás.
A kérdésem tehát újra nyitott...

""És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától."
Ja hogy már jós is vagy... vagy ez is csak süket duma? kb. mindegy, egyik lehetőség rosszabb mint a másik.

(istenem miért baszom el az időm ilyenekre? :( )

Szociknak vége 2013.11.22. 22:59:24

@zobod: "És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától.

- Ez hülye demagógia. Egyrészt nincs semmilyen statisztika erről, másrészt külföldi munkavállaló nem egyenlő kivándorló, harmadrészt nagyszámú bevándorlás van, mégpedig jórészt magyar anyanyelvüek bevándorlása.

kiir 2013.11.22. 23:06:01

Vicces itt a kommentözön. Az értelmesebbje próbálja tartalmilag megvitatni a Virovecz-tanulmányt (mondjuk közülük is fel a kezekkel, aki olvasta). A nem értelmesek meg ugye nem értelmesek.

Viszont a lényeg itt az, hogy egy tudományos szakcikket egy államtitkár cáfol sajtótájékoztatón. Módszertani kritikát gyakorol négy mondatban (nyilván, mert az újságíró hallgatóság tovább nem is figyelne oda). Hát nem veszi, hogy a tudományos igazság nem tromfolható hatalmi szóval? Nem veszi, hogy a politika más pályán játszik, mint a "mikroszimuláció"? Mert szabad cáfolni, persze: Orbán Gábor kutató írhat erről egy nagyszerű tanulmányt a Közgazdasági Szemlébe (vagy a Pénzügyi Szemlébe, ha hazai pályát akar).

Legközelebb egy hokimeccs eredményét fogják nekünk politikusok sajtótájékoztatón cáfolni? És akkor sem fogják érezni, hogy ez gáz?

P.Freddy 2013.11.22. 23:14:59

@J.László:

"További kérdés? "

Igen, érdekes kérdés, hogy túl fiatal vagy, vagy 89 előtt jól ment neked a szekér (netán párttitkár, munkásőr voltál, vagy annak gyereke vagy)?

A kettőn kívül más magyarázat nemigen lehet arra, hogy a büdös komcsik módszereivel operáló Orbán-Fidesz bandának tapsolsz.

Tudod miket csináltak a rohadt büdös kommunisták?

- ügyészség mint politikai eszköz
- koncepciós ügyek százával
- médiaelfoglalás, totális néphülyítés (filmhíradó anno, bármelyik közszolgálati most - dettó)
- hírhamisítás
- hírelhallgatás
- csinovnyik seggfej banda pofájának betömése (trafik, téeszelnök, párttitkár - dettó ugyanaz az elv)
- szabadon választott kötelezőnek érzett felvonulások (május 1, békamenet - dettó)

...

stb
stb
stb

Szociknak vége 2013.11.22. 23:26:02

@P.Freddy: A tárki szerint a választók 51%-a tudja kik a kommunisták.

Hehe

martineden 2013.11.22. 23:30:39

@Brúsz Pringstein:A tárki szerint a választók 51%-a tudja kik a kommunisták.... Aaa azert ennyi fideszes nincs.Ne dicsekedj

Kétfülű 2013.11.22. 23:34:38

A kivándorlással kapcsolatban sok mindenben egyetértek veled,tobeor.Azonban az általad is kiemelt "dolgos melósok" és szakmunkások nem feltétlenül az SZJA kulcs miatt dobbantottak.Csupán szembesültek azzal, hogy az itt végzett kemény munka jutalma jó esetben a vegetálás, ott pedig ugyanezért egy minőségi életet biztosító jövedelem jár.Nekik baromira mindegy az egy számjegy vagy kettő, egy kulcs vagy két kulcs, azon a béren, amit itt kaptak egyik sem segít.
Nálunk egy meglehetősen jellegzetes "posztkommunista kapitalizmus" van.Ügyesen magunkévá tettük a kapitalizmus negatív vonzatait, a pozitívaknak meg nem maradt hely a rengeteg szocialista "fáljtöredék" miatt.(Nem személyekre, hanem beidegződésekre, gondolkodásmódra célzok).
Szinte nyugati árszínvonalon élünk, miközben az ottani bérek töredékét kapjuk.Egy bizonyos jövedelemhatár felett a kapott pénz már elég egy egzisztencia fenntartásához, így aki ezt eléri -bár a fenti tények birtokában elégedetlen ugyan- de elvan.Nekik sokat számít a 16 vagy 9, egy kulcs vagy progresszív adózás.Ez rendben is van, mert ahhoz, hogy ez a rétegünk versenyképes lehessen a nyugati társadalmak azonos rétegével, anyagilag nekik is erősödniük kell.
A társadalom nagyobb része azonban ettől igen messze áll.Számukra az egykulcsos, 9%-os SZJA gyakorlatilag semmiféle pozitív hozadékkal nem jár.(Kulcsszó a gyakorlatilag.)Hosszú távon, a másik csoport élbolyának erősödése nyomán talán profitál majd belőle a társadalomnak ez a része is.Persze nagyon hosszú az átfutási idő, és közben a "kasztok" közötti vagyonkülönbség rengeteget nő.
Azt kijelenteni az egykulcsos rendszerről hogy nincs benne logika, balgaság.De azt állítani, (helyesebben szólva sulykolni) hogy ez mindenkinek egyformán jó, előnyös és fontos, még nagyobb balgaság.

Szociknak vége 2013.11.22. 23:42:56

@Kétfülű: 'Szinte nyugati árszínvonalon élünk, miközben az ottani bérek töredékét kapjuk'

Sokan eltúlozzák. PPP, vagyis fogyasztói kosár - vásárlóerő paritáson a magyar a leggazdagabb országokhoz képest kb. 45-50%-a. De akkor az USA/Németország szintről beszélünk. Persze nagy különbség ez, de szó sincs róla hogy az árszínvonal megközelítené a nyugatit. Ez annak igaz aki autóban alszik és szupermarketben eszik senki másnak.

J.László 2013.11.22. 23:44:54

@P.Freddy:
Ez a legjobb. Amikor a kommunisták kommunistáznak. '89-ben valaki azt mondta, hogy még megérjük, amikor ministrálnak a kommunisták. Megértük. Megértük azt is, hogy a kommunisták lettek a földkerekség legnagyobb dickensi sötét kapitalistái.

De ezzel együtt halál komolyan mondom, soha nem gondoltam volna, hogy egyszer majd a büdös kommunisták fognak a legvéresebb szájjal kommunistázni.

Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Semmilyen aljas színjátéktól nem riadnak vissza.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.22. 23:48:52

@szita szita péntek: Nem is érdemes. Semmi esély nincs rá, hogy meggyőzz. Eleve, ezekben a blog-kommentekben mindenki csak löki a sódert, szerintem még soha senki nem győzőtt meg senkit semmiről. Totál értelmetlen.

martineden 2013.11.23. 00:00:33

@J.László: Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Aztan meg is mennyire istenitik a fideszt es nyaljak a c suti cigany valagat.Pedig mindenki nem kaphat trafikot meg foldet,de hat remenykedjetek csak..Bar sok jot nem josolok,mert mindig azt tanitottak nekem ,cigannyal ne uzletelj mert rosszul jarsz

tobeor 2013.11.23. 00:05:06

@Kétfülű: Részben van igazad, és felüdülés végre egy olyan választ olvasni, ami vitaalapnak megüti a mércét. Részben azonban vitába szállnék veled. Az állítólagos adócsökkentés a többségnek adóemelés volt, illetve reálbércsökkenés, volt olyan réteg amelynek ez a 10%-ot meghaladta.
na most ha egy 300+ -t kereső embernek nő vagy csökkent 10%-kal a fizuja, az konkrétan letojja, talán észre sem veszi. Aki azonban eddig nullára jött ki hó végén, vagy rosszabb esetben 25-én, meg éhesen ment bevásárolni, annak drámai lehetett mind objektíven mind szubjektíven szembesülni ezzel, és tényleg megrendült az egzisztenciája. Ezt egy szerűen nem lehet kihagyni a vitából, és itt minimum százezrekről beszélünk, de inkább milliós a nagyságrend. Sok embernek ez adhatta meg a végső (gyakran akár kétségbeesett) lökést.
Ilyen, hogy az ország 3 év alatt elveszítse a lakosságának 5%-át, ez még a történelemben is ritka, ez egy nagyon erős jelenség.
És arról is beszélni kéne, hogy a tendencia nem hogy lassulna, de erősödik, még 3-4 ilyen év és mér csak 9 millió lakosa lesz az országnak, fiatal értelmiség meg szakmunkások nagyja nélkül.

J.László 2013.11.23. 00:07:47

@martineden:
Bocsika, de neked, mint faszszopó köcsög libsinek, el kéne hogy élvezz a cigányoktól. Konzultálj a pártközponttal, bazd meg. Képzetlen vagy ideológiailag kisköcsög.

martineden 2013.11.23. 00:16:12

@J.László: Mi van nagy kocsog.Ma is leszoptad a csuti ciganyt egy- ket trafikert?Faj az igazsag mi?Budos kis komcsi parttitkar ivadekok vagytok

martineden 2013.11.23. 00:20:01

@J.László: Amugy tenyleg nem ajanlatos cigannyal uzletelni,foleg ha fideszes,hidd el legalabb 10 trafikot remelsz aztan jo ha egyet kapsz foldrol meg ne is almodj ahozz meg keveset szoptal csak te erzed soknak a napi otot

martineden 2013.11.23. 00:22:34

@J.László: Te csak nem te vagy a csuti cigany szemelyesen,hogy igy a lelkedre vetted.Ja az egy fideszesnek nincs

J.László 2013.11.23. 00:24:03

@martineden:
A magukat liberálisnak nevező kommunisták a legnagyobb nácik. Szép. Ide jutott a világ.

tobeor 2013.11.23. 00:29:27

@martineden: hagyd, rohamosztagos turbotroll.

martineden 2013.11.23. 00:36:23

@J.László: A fenet rosszul tudod.A parttitkarok komunista kolykei akik liberalisnak hazudtak magukat ,de csak 8%=ot ertek el.ezert atnyergeltek jobboldalra,persze ez is hazugsag mert komunista programot valositanak meg.Hiaba na,ha egy cigany emberbol parttitkar lett a fia se lehet kevesebb.Hajra fidesz csicskak csuti cigany alatvalok Szép. Ide jutott a világ.

P.Freddy 2013.11.23. 00:37:07

@J.László:

"Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Semmilyen aljas színjátéktól nem riadnak vissza. "

Igazad van, a Fidesz és seggnyalói valóban a legutolsó söpredék, pont, mint őseitek és példaképeitek, a 89 előtti kommunisták.

Pont ugyanazt csinálja a Fidesz-Orbán söpredék, mint 89 előtt a kommunisták.

Cáfolni nem lehet, azért kapálózol, te seggfej:)

Tán még élvezed is a hazudozást, a mocskos kommunista politikai befolyást mindenhová, ahová nem volna szabad - hiszen ezt már egyszer megszívtuk, a fene se érti a kommunista köcsög fajtátokat. Persze Ti, volt párttitkárok, mostani trafikosok, köcsög téeszelnökök, disznó fideszgecik lételemetekre találtatok.

Azt hittük, már vége 89-ben, erre tessék, itt vagytok, Orbánostul, Fideszestül, és okádjátok a fost, mint Rákosi és sztahanovistái.

Rohadt büdös kommunisták vagytok mind.

martineden 2013.11.23. 00:39:12

@tobeor: Tudom,de kihoztam a beketuresbol es elvezem
DDD

martineden 2013.11.23. 00:42:57

@tobeor: Amugy ezt irta nekem.Azota nem birom abba hagyni a rohogest.....J.László 2013.11.23. 00:18:02
@martineden:
Fasiszta. Rohadt náci.

P.Freddy 2013.11.23. 00:42:57

@J.László:

Ja, nehogy lemaradjon, mert bár te is nagyon jól tudod, miket csináltak a rohadt büdös kommunisták (dettó Fidesz), nem hagyjuk hogy hazudozz és terelgess mint a gazdáid a póráz másik végén, hiszen ENNEK TAPSOLSZ te csahos kommunista kutya:

- ügyészség mint politikai eszköz
- koncepciós ügyek százával
- médiaelfoglalás, totális néphülyítés (filmhíradó anno, bármelyik közszolgálati most - dettó)
- hírhamisítás
- hírelhallgatás
- csinovnyik seggfej banda pofájának betömése (trafik, téeszelnök, párttitkár - dettó ugyanaz az elv)
- szabadon választott kötelezőnek érzett felvonulások (május 1, békamenet - dettó)

...

stb
stb
stb

J.László 2013.11.23. 00:52:29

@P.Freddy:
Nácik vagytok. Ennyi. Erre nincs mentség.

martineden 2013.11.23. 00:58:42

@J.László: JJajj anyuuu..bancsak laciiikat

J.László 2013.11.23. 01:08:15

@martineden:
Rohadt szemét nácik. Legyilkoltatok hatmilliárd zsidót, erre még cigányoztok is. A náci már csak ilyen.

martineden 2013.11.23. 01:16:45

@J.László: Bizony.Fuss gyorsan a csuti ciganyhoz hatha megved.Meg amugy is a cigany csak csapatban bator

J.László 2013.11.23. 01:18:05

@martineden:
Figyelj, te rohadt szemét náci. Nem elég nektek, hogy szappant főztetek hatmilliárd zsidóból? Még nektek áll feljebb? Az eszem megáll. Most meg cigányoztok? Őket is ki akarjátok irtani? Beszarok. Hol a picsába van ilyenkor a TASZ?

martineden 2013.11.23. 01:33:09

@J.László: Bizony am.Nem mondtam h irtsuk oket.Csak nem ajanlottam hogy uzletelj veluk lacika.Mert ugyis atbasz a cigany.Foleg ha csuti.Plane ha FIDESZes.Megigerte neked is a 10 trafikot ugye aztan csak ketot kaptal.Ejnye ejnye,halgass maskor a bacsira

fabatka2 2013.11.23. 02:51:30

VadMacs 2013.11.22. 21:55:44

"...ha helyette lelép 100 vagy ezer proli szakmunkás, akkor átlag 2 gyerekkel számolva nem 2, hanem 200, vagy 2000 (...stb) gyerek fog hiányozni a következő (adót fizető) generációból. Ezt nem bírjátok felfogni, és ebbe fog beledögleni ez az idióta ország.."

Gratulálok, erre a mondatra várok, amióta (persze nem csak itt) olvasom a kivándorlással kapcsolatos pro és kontra érveket. Ez egy időzített bomba, aminek jelentőségét szinte senki nem fogja fel.
Orbán sem. Mert az elmenteket sem hangzatos jelszavakkal, sem ígéretekkel, de még törvényi fenyegetéssel sem lehet visszahozni, egyedül az életfeltételek javításával, az egzisztenciális biztonság tényleges megteremtésével.
Mert hozhatnak bármilyen kedvező törvényt ma, az elmúlt időszak törvényalkotási gyakorlatát nézve semmi nem garantálja, hogy holnap - egy eszement képviselői javaslatra - nem fogják az ellenkezőjét megszavazni. Többek között így üt vissza a kétharmad gátlástalansága: oda a bizalom.
És akkor hosszú távon nem csak félmillió adózó fog hiányozni ebből az országból.

mendson 2013.11.23. 05:51:07

Bocsi.Igazad van. Akkor helyesbitve ,a 2012 medián netto bér 110 000 ft . És akkor igy összevethető a 2012-es 144 040 ft átlagbérrel.

mendson 2013.11.23. 05:52:10

@mendson: "144040 ft netto átlagbérrel" igy a jó.

borzimorzi 2013.11.23. 21:18:01

@toportyánzsóti: A Finkelstein-Birnbaum páros nagyot fog esni a pofásabbik végére, ne aggódj. Ezek ketten Amcsiában gyűjtöttek korábban tapasztalatokat, meg Izraelben.

Az USA két nagy pártja mindegyik úgy tekint azokra, akik nem rájuk szavaznának, hogy no, akkor itt van egy pofa, akit át kell csábítani a mi táborunkba. De az fel sem merülhet, hogy az illetőt diszkriminálják egy állami-önkormányzati álláskeresésnél, csak mert egy közvél.kuton nem azt a pártot preferálta, amelyik épp hatalmon van. Izraelben meg kismillió pártocska van és egy nagyon vitatkozós, alapvetően nyitott szellemiségű választói közeg. Könnyen előfordulhat, hogy akit per ma megkérdeznek, az megjelöli, hogy az ő pártpreferenciája X, de pár hét múlva jót vitázik a barátjával és rájön, hogy mégis inkább Y pártra szavazna. Három hónap múlva az unokaöccse esküvőjén megint jót vitázik valakivel, és rájön, hogy az ő pártpreferenciája mégis inkább V. És nincs kizárva, hogy egy kerek év múlva X, Y és V pártok után és helyett mégis inkább Z pártra fog szavazni, ha épp választások lesznek akkor. Tehát semmi értelme nincsen ez alapján megítélni bárkit is, annyira változók a pártpreferenciák és olyan nagy a kínálat a politikai piacon.

Nu, ezektől merőben különbözik a Horthy, később a Rákosi, majd a Kádár rendszerein szocializálódott magyar népesség. Eleve itt senki nem hiszi el, hogy nem rögzítik a beszélgetést, és nem kerül fel a gyanútlan válaszolgató a Kubatov listájára. Plusz itt csaknem 100 éve párttagságtól és politikai szimpátiától függ, hogy kinek lesz állása és milyen. A közszférában abszolút csak ez a lényeg, de már a magáncégeknél is, mert az állam nagy megrendelő, és az államot épp uraló párt apparatcsikjai érvényesítik a saját szempontjaikat a beszállítók HR-politikájában is.

Eredmény: az emberek úgy hazudnak a közvél.kut.osoknak, mint a vízfolyás. Mindenki a Fideszt preferálja, akit csak felhívnak. Hadd örüljön a Kubatov brigádja!

Finkelstein és Birnbaum az képzelik, hogy itt is olyan gyanútlanok a népek, mint USÁkiában, illetve itt is mindenki tisztában van vele, hogy a pártpreferenciák változékonyságuk miatt érdektelenek, mint Izraelben, és ezért majd mindenki megmondja nekik az igazat. Gyanútlanul. Aha. Majd pont erre szocializált bennünket az elmúlt évszázad! :-DDD

Üdv:
b

toportyánzsóti 2013.11.24. 07:45:39

@J.László: Baloldalnál csak a jobber oldal selejtesebb,akik hülyesége létrehozta a baloldalt,elvárják hogy a melójába belerokkant szorgalmas becsületes polgár önként legyen öngyilkos mert így több marad eszetlen dőzsölésre,kokainos kurvázásra,világháborúkra...
süti beállítások módosítása