sorok között

sorok között

Ez csak igazán erős idegzetűeknek ajánlott

2013. november 22. - Politikai Ateista

A közelmúltban kettő, eddig viszonylag ismeretlen fazon engedett bepillantást a Magyarország című bohózat kulisszatitkai mögé. Az egyik a volt adóellenőr, Horváth András, aki szerint bizonyos szint felett az adófizetési kötelezettség relatív. Ez a bejegyzés nem róla szól.

A másik a Századvég munkatársa, aki elkövette azt a hibát, hogy egy elemzés erejéig objektíven próbálta bemutatni az egykulcsos jövedelemadó hatásait.

A lényeg:


Az adókulcs esetleges 9 százalékra való mérséklése 44 százalékkal csökkentené tovább a költségvetés szja-bevételeit, ami a 2011-es adatokon számítva további évi 522 milliárd forint adókiengedést jelent. - Nyertesek és vesztesek - A magyar egykulcsos adóreform vizsgálata - Pénzügyi Szemle

Miután az elemzést felkapta a sajtó, a Századvég nem győzött elhatárolódni a leprássá vált kollégától.

Azok után, hogy többmilliárdnyi megbízást gyűjtött be közvélemény-kutatásra, tanulmánykészítésre és tanácsadásra az NFM-től, már csak a csimpánznál alacsonyabb szinten álló létformák vették be, hogy a Századvégnek bármi köze is lehet az objektivitáshoz. Ők is csak sok banánnal.

Persze ilyesmire nincs is semmi szükségük, amíg a kormány tolja beléjük a pénzt.

Most szívesen leírnám, hogy Virovácz Péter hülyét csinált a Századvégből, de ez nem lenne igaz. Századvégék saját magukból csináltak hülyét. Sokkal kevesebb figyelmet kapott volna ez a történet, ha egyszerűen csendben maradnak. Tegye fel a kezét aki tudta, hogy Virovácz a Századvégnél dolgozik. Gondoltam.

Csináltak egy jó kis felhajtást annak a tanulmánynak, amit legszívesebben elástak volna a Virovácz Péterrel együtt.

Ez különösen nagy böszmeség egy olyan vállalkozás részéről, amelynek a fő tevékenysége a közvélemény befolyásolása lenne. A Századvég legfeljebb úgy szerezhet vissza valamit a hitelességéből, ha ezentúl egy darabig a Napiszaron publikálja az elemzéseit.

És amikor már azt hittem, hogy ezt a poént már lehetetlen tovább fokozni, az NGM gyorsan előállt a világtörténelem legkínosabb megmagyarázásával.

Orbán Gábor nagyon meggyőző próbált lenni.

Talán legközelebb.

n0vekedes.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr835648440

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Adózási program 2013.11.22. 18:21:09

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész: Átlagbérig az adó: 0 %. Átlagbér duplájáig: 10 %. Átlagbér triplájáig: 25 %. Átlagbér ötszöröséig: 50 %. Az új BTK szerint az átlagbér ötszöré…

Trackback: Adózási program 2013.11.22. 18:20:23

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész: Átlagbérig az adó: 0 %. Átlagbér duplájáig: 10 %. Átlagbér triplájáig: 25 %. Átlagbér ötszöröséig: 50 %. Az új BTK szerint az átlagbér ötszöré…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zobod 2013.11.22. 20:02:46

@tobeor: figyelj, nem hipotéziseket akarok igazolni, hanem egy érintett álláspontját, megfontolásait akarom bemutatni. A nagy baloldali ötletelés közepette nem szabad elfeledkezni azokról, akikkel a társadalompolitikai célokat meg akarjátok fizettetni. A progresszív kulcsokból finanszírozott és adójóváírással célba juttatott vagyontranszfer mögött ott az implicit feltevés, hogy a progresszíven adóztatottaknak nincsen más választása, mint a jövedelme elvárt részéről lemondani (fizetni a progresszív adókulcsok szerinti adót). A valóság ezzel szemben az, hogy pont ezeknek az embereknek vannak opciói. Nyilván nem fog mind elmenni külföldre, talán a maradók nagyobb része sem fogja jövedelmét eltitkolni, de hogy a várt mértékű szétszórható pénz nem fog befolyni, arra mérget vehetsz.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:03:09

@tobeor:
És mi a helyzet a faisztázással, nácizással ?
Feláll nélküle ? :DDD

girind1 2013.11.22. 20:05:11

@Brúsz Pringstein:
"Szvsz bérből fizetésből élő gazdagok nincsenek."

Erre céloztam. De elvenni csak tőlük tudnak. Csak meg kellene nézni néhány kocsit a szóraozóhelyek körül és néhány házat. Enyi.

J.László 2013.11.22. 20:05:29

@tobeor:
A libsik és a fasiszták között az a különbség, hogy a libsik állítólag nem gyilkoltak le hatmilliárd zsidót, mint tették ezt a fasiszták. Tehát ha téged lefasisztáznak, akkor ezzel együtt lényeglében legyilkosoznak.

A lelibsizésben nem látok hasonló összefüggéseket. De Ti tudjátok.

tobeor 2013.11.22. 20:06:42

@Trompf: te tényleg olyan hülye vagy, hogy nem érted azt mire és miért írtam?
vagy csak az alpári szövegtől röhögőgörcsöt kaptál?

tobeor 2013.11.22. 20:09:37

@zobod: A terelésed már korábban sem jött be, most se. Attól még hogy levegőnek akarod tekinteni amit írok, a hatalmas kivándorlás tény. A te feltételezéseiddel szemben én a tények valóságát tudom szembe állítani. ha nem akarsz szembenézni ezzel, csak kényszeresen hajtod a magadét, az a te bajod. A tényeket akkor sem tudod cáfolni.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:09:44

@girind1:
Épp ezért van egy kulcsos adó, hogy lehessen jól élni, vagy jobban fizetésből is.

Ha egy esetleges MSZP kormány bevezeti az kétkulcsost, akkor biztos lehetsz benne, hogy a versenyszféra 90%-nak a fizetése a 2. kulcs alá csökken majd.

Ezért erőlteti a Fidesz a fogyasztás alapú adózást (tranzakciós adó + ÁFA emelés) szemben a beszedhetetlen és ellenőrizhetetlen, alapból csak demagógiára használható több kulcsos adórendszerrel.

micsoda? 2013.11.22. 20:11:15

Arra lennék kíváncsi, hogy az osztrák gazdagéknál hogyan működik az adózás. Különben is a fejlett állomokban hogyis van? Azt tudom, hogy az USA- ban nincs egyenlősdi a levonás %-ban.

CSENDES 2013.11.22. 20:11:17

@girind1: Oszt te is megérkeztél hálistennek.

girind1 0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2013.11.03. óta tag.

Kár volt.

tobeor 2013.11.22. 20:11:37

@J.László: jajaja... és tényleg azt hiszed, hogy bedobsz egy kis libsis-fasisztás terelést, és akkor már nem olyan feltűnő hogy források nélkül hazudoztál, meg nem voltál képes megérteni egy egyszerű logikai állítást a kivándorlás kapcsán?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:11:53

@tobeor:
Hogy őszinte legyek nehéz követni zavaros csapongásod. A mocskos Fideszt értem belőle, a többit nehéz kivenni.

J.László 2013.11.22. 20:14:33

@tobeor:
Bocsika. Te fasisztáztál. A mai közbeszédben fasiszta = gyilkos. Ezzel vigyázz.

tobeor 2013.11.22. 20:16:30

@Trompf: Látod végre valamiben egyetértünk: te valóban nem tudod követni amit írok. Szép, hogy beismered, ezt értékelem. A szomorú hír az, hogy a hiba a te készülékedben van... de ha netán újra nekifutsz az általad sikertelenül értelmezni próbált kommentjeimnek, netán azok előzményeit is elolvasod (csak hogy tudd mire megy a válasz... csodákat tud tenni a megértésnél...), akkor akár az is lehet hogy a megértés fénye önti el az agyadat.

tobeor 2013.11.22. 20:18:58

@J.László: Nem, a fasiszta az nem gyilkos. Tényleg csak ennyire gyengén tudod kiforgatni a szavaim? Ez még hozzád képest is kurva gyenge.
És ez az egész kétségbeesett erőlködésed hogy ezzel terelj, nagyon szánalmas...

J.László 2013.11.22. 20:19:30

@Trompf:
Pontosan erről van szó.

J.László 2013.11.22. 20:20:40

@tobeor:
Húzz a picsába. Faszopó köcsög.

girind1 2013.11.22. 20:23:42

@CSENDES:
Internetto? mond Neked valamit?

girind1 2013.11.22. 20:26:38

@Trompf:
A NORMÁLIS többkulcsos adórendszerekben a magyar keresetek 90%-a 0 kulcsos, a többi kb 10% lenne. Csak így megérzésre.

magyarparaszt 2013.11.22. 20:30:45

Függetlenül attól, hogy mit szövegelnek a nemzet orbáncának fizetett talpnyalói, az tény, hogy az egy kulcsos adó igazságtalan, kiüresítette a büdzsét, ezért az fideszkormány eszeveszett ámokfutásba kezdett, amivel még mélyebb válságba taszította Magyarországot, a siserahad pedig ennek örül. Innentől kezdve nem kétséges, hogy épeszű ember nem támogathatja a fidesz politikáját, bármi legyen is az. A képzett magyarok elmennek innen, maradnak a képzetlenebbek, és a képzettek helyére érkezők el is fogják foglalni a helyeket. Vagyis az elvándorolt magyar orvos helyett például vietnami lesz majd, és eztán már ő fogja megkapni a magyar államtól mindazt a támogatást, ami az orvosnak jár. És tudjátok miért? Mert nem adhatják oda egy istállószagú kocsmatölteléknek, még akkor sem, ha az magyar! Így aztán a sok ostoba orbánista birka majd egyszercsak azt veszi észre, hogy bevándorolt, idegen elit uralkodik rajtuk, aztán megint csak elmehetnek szépen a p...a, a béka segge alá, megint ők lesznek a képzetlen, csóró réteg, és ott találják magukat, ahol a helyük. És akkor már nem a magyar orvos meg tanár áll majd felettük a társadalmi ranglétrán, hanem a vietnami meg az orosz. Oszt jónapot!

von Putri 2013.11.22. 20:32:44

Hányszor lehet ugyanazt a kakit megetetni a Zindexen? Mert ez már úgy kb. a tizedik főtáblás írás ugyanarról a nagy semmiről

Ennyire nincs semmi hír a világban, vagy csak Török Zsoltnál ragadt be a parancstovábbító rendszer?

zobod 2013.11.22. 20:33:04

@tobeor: Én biztos nem fogok neked utána járni, milyen az összetétele a kivándoroltaknak, de fentebb vannak linkek. Az nem csak az én tapasztalatom, hogy nagy volumenben a képzetlenek, és szakmunkások mennek ki alacsony hozzáadott értékű, elsősorban szolgáltatószektorbeli, mezőgazdasági, feldolgozóipari munkakörökbe. Ezen a trenden nem változtat évi pár ezer zömmel pályája elején járó orvos, mérnök, szoftverfejlesztő, pénzügyes, menedzserpalánta sem, mert tízezrek vannak akik nem ilyenek. Azok, akik itt, Magyarországon talán még adót sem fizetnének, nemhogy jelentős tételt.

De mindez lényegtelen is, hiszen ez a jelen, a te jövőképedben meg progresszív adó szerepel, és ennek az elképzelésnek a csacskaságáról beszélünk.

Az ugyanis biztos, hogy a progresszív adóztatással - pláne a pofátlan magas kulcsok visszaállításával - pont azok a rétegek fognak lelépni vagy jövedelmet eltitkolni, akikhez még most is a közterhek zömének megfizetése köthető. Ez a lényeg, minden más csak szócséplés. A baloldal szja visszarendezési elképzelése nem több, mint egy lufi, és nem csak a választási esélytelenség miatt.

Szociknak vége 2013.11.22. 20:35:57

@magyarparaszt: - Még mélyebb válságban lennénk? Mihez képest?

- A választók a még mélyebb válságnak örülnek? Tehát hülyék?

- Össze fog omlani a haza?

- A 2s állampolgársági tv. a vietnamiakat, oroszokat kedvezményezi?

Mondanám hogy vannak fényes gondolatok a sok sületlenségedben, de nincsenek. Török Zsoltinál is hülyébb vagy, és még nem is fizetnek érte.

Hehe

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 20:36:45

@von Putri:
Ettől egyszerűbb a képlet.

Az MSZP-s és Együtt 2014-es sajtófőnök kiadja az ukázt hogy miről kell írni.

A munkások meg írnak.
Épp ezért meglehetősen egyszerű lekövetni ha egy blog egy párt sajtósának szerepét tölti be.

Ez a Fidesznél is így van.
Csak kevesebb az index címlapos.

von Putri 2013.11.22. 20:39:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ahol én dolgoztam az volt a szabály, hogy minden publikáláshoz meg kell kérni ekőre a főnök hozzájárulását. Aztán ő megmondta hogy milyen formában hivatkozhatok - vagy sem - a munkáltatómra. És ennek semmi köze nem volt a politikához

Gondolom nagyjából mindenütt ugyanez lehet a szabály. Ebből akarnak most valami hatalmas nagy esetet kreálni, én ezt tartom inkább röhejesnek

Ebből

Fekete Mamba 2013.11.22. 20:40:04

Már bocsánat, de elég röhejes ez a késhegyre menő vita egy lényegében irreleváns tanulmány megjelenése miatt. A dolgozat megállapításai senkit se lephettek meg, pont azok jártak jobban, akiknek kellett, soha nem is várt mást senki, csak a magyar politikában már a három hónapos dolgok is múlt ködébe vesznek.

Egy kis szépséghibája van csak az egésznek: a vizsgálat hivatalos jövedelemstatisztikákon alapul, egy olyan országban, ahol közalkalmazottakon és a multik helyi cégein kívül szinte kivétel nélkül mindenki az adózást elkerülve is jut jövedelemhez. (lásd az egykulcsos újdonsült ellenzőjének egy régebbi írását: www.vg.hu/velemeny/mit-uzen-a-statisztika-238998)

Nem vitatva a szerző tehetségét és szorgalmát, sajnos a téma fenti sajátossága miatt munkája inkább csak valamiféle módszertani gyakorlatként értékelhető, amelynek a közvélemény, a gazdaságpolitika formálói számára sajnos SEMMILYEN gyakorlati jelentősége nincs.

Az viszont szánalmas és viszolyogtató, hogy a "demokratikus ellenzéknek" három év ismert szintű kormányzása után sem jutott más eszébe, mint megpróbálni meglovagolni a hőbörgő proliirigységet, és jó magyar politikus szokás szerint szép nagyokat ígérni olyanból, amit előbb valaki más zsebéből kell kiszedni.

Azért ne higgyük már, hogy azzal lép előrébb ez az ország, ha a bankok, közüzemi szolgáltatók, stb. helyébe majd a "gazdagnak" kinevezett átlagjövedelmű, gyerekeket nevelő családok kerülnek, mint megkopasztandó áldozatok.
Közben mondjuk a kiadáscsökkentés szó gyakorlatilag törlődött az ÖSSZES politikus bohóc szótárából.

Fekete Mamba 2013.11.22. 20:42:27

@micsoda?: adócsalás se csínytevésnek számít, és jó eséllyel nem is sikerül

J.László 2013.11.22. 20:44:55

A mostani baloldal mára reménytelen esetté vált. Mint Bismarck bonmot-jában Franciaország.

A "gazdagok" lenyúlásából éltek '19-ben, majd '45 után jó 40 évig. Amikor a 70-es évekre elhasználódtak a "gazdagok"-tól lenyúlt források, jött az eladósítás. Ettől szépen fejre álltak a 80-as évek végére.

'94 után kitalálták a "privatizáció"-t. Belecsődöltek ebbe is.

A mai "baloldal" semmit nem tud letenni az asztalra. Az ég világon semmit. Közel száz év után is azzal kampányol, hogy a szemét gazdagok. Vegyük el tőlük. Mindegy, hogy ebbe többször tönkrement az ország. Akkor is. Mert a szemét gazdagok. Akik a legtöbb esetben ugyebár nem is olyan nagyon gazdagok, csak legfeljebb nem a Misterbe járnak kocsmázni.

von Putri 2013.11.22. 20:48:42

@Trompf:
Értem én hogyan működik a "független magyar sajtó", csak ez így rohadt unalmas. Olyan, mint egy leépült emberrel beszélgetni, aki rögtön elfelejti hogy mit mondott, és újra és újra elismétli ugyanazzal a hanghordozással

von Putri 2013.11.22. 20:55:30

@J.László:
Amikor kifogyott a burzsuj, népnyúzó földbirtokos és kulák a az 50-es évek elejére, megkreálták a hálapénzre hajtó orvos - előtte ismeretlen és értelmezhetetlen - fogalmát. Ezzel is jól megvoltak pár évtizedig, vén kommernek most is reflex-szerűen bejön

De ez már nem elég mozgósító erejű, így az úszómedencéjét olcsó Orbán-árammal fűtő gazdag a sláger kommeréknél

tobeor 2013.11.22. 21:02:47

@zobod:
Először is, ha nem jártál még utána hogy mi az összetétele a kivándorolt magyaroknak, akkor minimum sokkal nagyobb óvatossággal kéne erről úgy írogatnod, mintha nagyon biztos infód lenne erről.

Másodszor: te itt csúnyán összemosod a képzetleneket a nem piacképesekkel, hogy a szakmunkásokat ne is említsem.
Egyáltalán mi számít neked képzetlennek, ez is megérne egy misét, mert valaki 8 osztállyal is remek piacképes hasznos és GDp-termelő tagja lehet a társadalomnak mint pl. képzett kamionsofőr. De egy dolgos melós egy építkezésen is hasznos és értékes ember, és mind az országnak mind a családjának veszteség hogy el kell mennie.
A szakmunkásokat pedig, ha dolgosak (márpedig aki nem dolgozik azt nem tartják meg nyugaton), azt nagyon megbecsülik külföldön, azok aranyat érnek. Konkrétan beszéltem egy falusi ismerősömmel nemrégiben, aki közölte hogy a faluban öt éven belül nem lesz szakmunkás (csak öreg-beteg-alkohilista-stb), mert mind megy ki angolba meg németbe.
Egy másik ismerősöm bővítené a házát (szintén falun), hát olyan árajánlatokat kap, hogy csak néz. Ráadásul nem is túl jó hírű emberektől. Ja, megtehetik, mert a komoly emberek már kimentek, és így a szakember-hiány felveri az árakat... Bizony, ez is egy következmény.

Szóval tisztázzuk: a szakmunkások is értékes emberek, és úgy általában aki képes egy idegen országban idegen nyelvi és kulturális környezetben munkát találni és azt meg is tartani, az a piac ítélete alapján piacképes és dolgos és értékes ember.

Az a félmillió ember aki elment, az tehát hatalmas veszteség az országnak. Háborús mértékű veszteség. Mélyen alultárgyalt, erről minden nap írni, beszélni kéne. Ez hatalmas kár, sokkal több mint a fideszesk mániákus agybaja az adósság (amiről egyébként hazudoznak állandóan). Ez a nemzet elképesztű iramú fogyása, anyagilag is hatalmas kár (ki lehet számolni hány tízmillió ft-ba kerül egy ember felnevelése, és mennyit veszítünk azzal hogy nem nálunk termel dolgozik). Ráadásnak a kivándorlás nem csupán folyamatos, de egyre nő a mértéke, pont a héten olvastam hogy német irányba valami duplája megy ki idén mint tavaly.

Ez az a kivándorlás ami tehát tény, és akárhogy erőlködsz, nem lehet elbagatellizálni. Sőt, igen sértő hogy többszázezrer magyar embert, akik helyt tudnak állni még idegen országban is, így lekezelsz, leértékelsz. Ezek bizony értékes emberek, sőt mint írtam ez egy minőségi bukás is nekünk, mert odakint idegenbe helytállni nehezebb mint itthon, aki kint van az bizony a java.

vlgymir 2013.11.22. 21:03:28

@J.László: Mi a véleményed az arányos teherviselésről?

VadMacs 2013.11.22. 21:08:55

@J.László:
Az a gond veled, hogy mit nem értesz meg. Senki nem az előző kormányt védi, mert egy adózási típus nem maga a kormány. Senki nem vonta kétségbe, hogy az előző banda, bandák mit ártottak az országnak, hanem Te osztod itt az észt, hogy aki nem a(z amúgy komcsi) vezíred módszereit dicsőíti, az mind komcsi meg libsi. Holott pártvezetést tekintve a legtöbb komcsi épp az imádottjaidnál van.

Az a gond veled, hogy vehemensen véded a mostani komcsikat, akik igaz hogy nem nokiás dobozban lopnak, de csak azért nem, mert rájöttek hogy talicskával többre mennek. Az is szánalmas, hogy a pillanatnyi érdekeid szerint ítéled meg a mostani kurmányt, nem pedig azt, hogy az épp mennyire hasznos az ország egészére nézve. És hát valljuk be, ez utóbbiban semmivel sem jobbak, mint az előző népnyúzók, maffiózók, tolvajok, stb.

kifordított nagyanyó 2013.11.22. 21:16:40

Na gyerünk fideszgecik,védeni a védhetetlent!

J.László 2013.11.22. 21:22:11

@VadMacs:
Érdeklődéssel kezdtem olvasni a hozzászólásodat. Eddig jutottam: "...a(z amúgy komcsi) vezíred..."

Kuka. További kérdés?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 21:24:02

@tobeor:

Elhiheted az angoloknak van fogalmuk róla, és azt is elhiheted, hogy nem a szakképzett munkaerő rohamja okán lett elegük a bevándorlókból.

index.hu/gazdasag/2013/03/25/az_angoloknak_eleguk_lett_belolunk/

Szociknak vége 2013.11.22. 21:25:26

@VadMacs: 'Az a gond veled, hogy vehemensen véded a mostani komcsikat, akik igaz hogy nem nokiás dobozban lopnak, de csak azért nem, mert rájöttek hogy talicskával többre mennek.'

Sajnos ez teljesen meddő rizsa. Senkit nem érdekel mit lopnak el egy stabilan fejlődő országból. Csak azt rühellik ha lopnak is meg az orzság is szétesik mint Mo. 2006-07re. Aztán 8% támogatottsággal vegetáltak még 3 évet. Ehhez képest a fidesznek most van 30%-a.

Nem értitek miért, már ott tartotok hogy az emberek hülyék de lesz idő még 4 évet gondolkozni rajta.

pucros 2013.11.22. 21:34:55

Szeretném, ha mindenki számára világos lenne a különbség az adóreform - azaz: az adórendszer változása - és a reform előtti, vagy pedig a reform utáni adórendszer között.

Az adóreformmal a magasabb keresetűek nagyon jól jártak, az alacsonyabb keresetűek egy kicsit rosszul.

Az adóreform előtti adórendszerrel a magasabb keresetűek nagyon-nagyon rosszul jártak, az alacsonyabb keresetűek egy kicsit jól.

A mostani adórendszerrel pedig mindenki ugyanúgy jár.

VadMacs 2013.11.22. 21:38:46

@Brúsz Pringstein:
>Sajnos ez teljesen meddő rizsa. Senkit nem érdekel mit lopnak el egy stabilan fejlődő országból. Csak azt rühellik ha lopnak is meg az orzság is szétesik mint Mo. 2006-07re. Aztán 8% támogatottsággal vegetáltak még 3 évet. Ehhez képest a fidesznek most van 30%-a.

Az a gáz, hogy az utolsó mondatig tartó rész most is igaz. Ismét leírom, nem azért "igazságtalan" a mostani formájában az adórendszer mert pár marha többet keres, hanem épp azért, mert az a 80%, akitől elvárják a fogyasztást, a minimum 3 gyereket, az éppen hogy sokkal sz*rabbul járt! Erről kell beszélni, mert ha ez nem oldódik meg, még több fiatal fog menekülni, pár év múlva meg azon leszel, hogy az egykulcsossal jól járók vagy még brutálisabb adókat kapnak a nyakukba, vagy nem lesz aki megvédheti őket a C típusú hordáktól. Rendőrök és tűzoltók már most is mennek a kitántorgók között, osztrákba takarítóként többet keresnek nyugodt melóval, mint idehaza. Mi lesz majd évekkel később, amikor beérik a mostani unortodox csoda? Ki védi meg a seggedet, Orbánhoz dörgölőzöl, vagy Vonának vonyítasz? Ugyanúgy le fognak sz*rni, mint ahogy lesz*rnak most minket is...

zobod 2013.11.22. 21:43:07

@tobeor: Nem értékelem nagyra aki külföldön helytáll, miért lenne könnyebb vagy nehezebb mint itt? Más. A 2000'-es évek elején, pályakezdőként egy skandináv országban voltam. Akkor még tényleg nem volt divat - mert mostanra divat - a külföldre járás, még a szakmámban sem volt még annyira hétköznapi, mint amilyenné mostanra vált. Ismerem a nehézségeket, előnyöket, hátrányokat. Nem leszólok senkit, csak mérlegre teszem, ki mennyi pénzt ér.

Az Istennek nem akarod megérteni, hogy egy szál sikeres felsővezető vagy szakértő több SZJA-t fizet 16% mellett is, mint egy rakás nővér és iparos együtt. Ez a réteg, pártállástól függetlenül fog középső ujjat mutatni, hogyha itt tényleg a Bajnai-Mesterházi ötletelése szerinti SZJA rendszer áll vissza, következmény hogy nem lesz meg a a kimondva kimondatlanul belengetett jóváírás forrása. Talán még annyi SZJA bevétel sem lesz, mint most. Akkor majd lehet megint grafikonokat rajzolni, hogy melyik jövedelmi decilisre hogy hatott, hogy eltűnt az SZJA elől a leginkább teljesítőképes társadalmi rétegek negyede/fele. Mert valami optimalizált konstrukcióban veszi fel a jövedelmét, vagy egyszerűen elment az országból. Ez a realitás. Az szja rendszernek ehhez kell igazodni.

VadMacs 2013.11.22. 21:55:44

@zobod:
melyikkel jársz rosszabbul? Egy átlag magyar felső vezetőt bármelyik haverral, rokonnal pótolhatsz ebben az elqrt országban. De ha elhúz helyette a cégétől egy rakás szakmunkás, mert minimálbéren tartja, akkor még ő áll neki hápogni, hogy nem akar nála senki sem dolgozni. Az a száz és száz szakmunkás ugyanúgy lesz*rja az egy felső vezetőt, mint ahogy az a felső vezető is lesz*rja hogy éhen döglik a melósa, vagy sem.

Lehet adó szempontjából sikk neked a felső vezetőddel követelőzni, de ha helyette lelép 100 vagy ezer proli szakmunkás, akkor átlag 2 gyerekkel számolva nem 2, hanem 200, vagy 2000 (...stb) gyerek fog hiányozni a következő (adót fizető) generációból. Ezt nem bírjátok felfogni, és ebbe fog beledögleni ez az idióta ország...

tobeor 2013.11.22. 22:00:10

@Trompf: ha elolvasod újra amit írtam, akkor talán meg is érted... bár nem fogadnék rá...

Szociknak vége 2013.11.22. 22:04:32

@VadMacs: Nem várnak semmilyen fogyasztást az alsó 80%-tól. Ezt te találod ki. Sőt belső fogyasztás élénkülés sem kell, ezt is a hülye libsik dicsőítik.

Nem fogyasztani kell hanem dolgozni, eladni exportra, felhalmozni, beruházni, tovább dolgozni. Ebből lesz valami.

A fogyasztásnövekedésből az lesz ami 2002 után volt, durva eladósodás.

martineden 2013.11.22. 22:06:44

@tobeor: Pontosan igy van ahogy irtad.Anyit tennek meg hozza ,hogy pont a selejtje jon vissza .Aki kint megfelel az ott is marad.Nem beszelve arrol,hogy ok a leg valalkozoszellemubbek,az uj irant fogekonyak ,akik hajlandok tanulni is ,hogy boldoguljanak.A gyavak ,tehetsegtelenek es az allam csecsen csungok maradnak itt.Na ez a tragedia

tobeor 2013.11.22. 22:08:25

@zobod: Már hogyne lenne nehezebb. Először is valamilyen szinten tudni kell az adott ország nyelvén. Ez már önmagában kiemeli a magyar átlagból. Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?

Aztán ott sokkal kevesebb, gyakran nulla családi-ismerősi segítségre számíthat, ami pedig nagy hiány, illetve általában is idegen kultúrában nehezebben tud tájékozódni, stb.

"Az Istennek nem akarod megérteni, hogy egy szál sikeres felsővezető vagy szakértő több SZJA-t fizet 16% mellett is, mint egy rakás nővér és iparos együtt."

Ne legyél már ennyire hülye. Sose írtam hogy aki többet keres, az nem fizet több adót. Aki 3x annyit keres mint Gipsz Jakab, az azonos adókulcs mellett pontosan 3x annyit fog adózni. Azért jössz ilyen nyilvánvaló hülyeséggel, mert szokásod, sőt kényszered szerint terelni akarsz? Mi lenne ha azokra próbálnál reagálni, amiket írtam? ja, azt már nem...

"Ez a réteg, pártállástól függetlenül fog középső ujjat mutatni, hogyha itt tényleg..."

Ez az amire eddig sem tudtál semmilyen forrást adni, ez csak a te mániád. Ráadásul a kivándorlás nyilvánvalóan 2010 után ugrott meg, az egykulcsos bevezetésével, tehát a valóság pont az ellenkezőjét bizonyítja mint a te logikád. 2010 előtt miért nem mentek el? És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik? Ja és a dokik akiket korábban belinkeltem, azok miért mentek el miközben egykulcsos van, ja, hogy akinek több pénz kell az röhögve elmegy adókulcstól függetlenül, mert akármekkora az odakint akkor is a többszörösét keresi? Mi lenne ha kihúznád a fejed az egybites mániádból és szétnéznél a valóságban?

Ja, és akármeddig próbálkozol, úgyse hagyom hogy ne legyen szó a félmillió elveszett hazánkfiáról...

tobeor 2013.11.22. 22:11:38

@martineden:
Pontosan. És mivel a fiatalok mennek ki főleg, a jövő elitjét veszítettük el az elmúlt években. Az orszáég nem lesz képes nem hogy megújulni, de fejlődni sem, mert egyszerűen az igényesebbek, az elégedetlenebbek, azok akik tudnak és mernek is vállalkozni, váltani, fejest ugrani, kockázatot vállalni, na azok elmentek. A jövő gazdasági-társadalmi-kulturális elitje. Na ez a nagy szívás.

VadMacs 2013.11.22. 22:11:52

@Brúsz Pringstein:
>Nem fogyasztani kell hanem dolgozni, eladni exportra, felhalmozni, beruházni, tovább dolgozni. Ebből lesz valami.

Olyan vagy, mint az istenbarma lézerjani. Az a 80% a belét is kidolgozza, csak b*sznak fizetni neki, szándékosan csökkentik a bérük reálértékét évek óta. Hiába jössz azzal hogy "dógozni köne", ha egyszer dolgozik a szerencsétlen, csak az aki jól járt az adóátrendezéssel, lesz*rja hogy a 4/5 meg lassan éhen döglik, számára csak az lényeges, hogy ő jól járt. Erre írtam hogy kérdés meddig, mert lassan nem lesz munkáskéz, azt viszont az 1/5 is meg fogja érezni...

Szociknak vége 2013.11.22. 22:20:43

@VadMacs: A bérek reálértéke nem csökken, nem tudsz ilyen forrást mutatni.

Mi az hogy lassan nem lesz munkáskéz? ha komolyan mondani akarsz vmit mondjad, ne hisztériázzál.

martineden 2013.11.22. 22:21:51

@Brúsz Pringstein: Persze azert nyavogott a varga ,hogy elobb -utobb csak elromlik a huto...Mert nem varnak fogyasztast.Te aztan a gazdasagi szakemberek csucsa vagy

zobod 2013.11.22. 22:25:24

@VadMacs: nem sikkről van szó, vagy sznobizmusról, mint ahogy nem is önérzeti vagy világmegváltási kérdés. Egyszerűen pénz, számolás, és racionalitás kérdése. 16%-os kulcs mellett nem érdekesek az alternatívák, az polgár nem kombinál, nem nézelődik kifelé. A gyerekszám meg zuhan 1980 óta, semmi köze nincsen az egykulcsos adóhoz vagy a kivándorláshoz.

A kivándorlási hullám alighanem addig fog csak tartani, míg a románok és bolgárok rá nem szabadulnak a nyugati munkaerőpiacra, mert akkor áraikkal kiszorítják a magyart, lengyelt. Vagy míg a helyi kormányok vissza nem vesznek a szociális rendszerből, visszakényszerítve ezzel polgáraik a munka világába még ha szar lesz nekik, akkor is. Ha ez bekövetkezik, és alighanem be fog, tényleg csak az fog tudni menni, azt fogják majd beengedni, akinél nagy a hozzáadott érték, és ez zömmel pont a progresszív adóval gyötörni kívánt réteg lesz.

VadMacs 2013.11.22. 22:30:49

@Brúsz Pringstein:
dobj be 100db ezrest a HR bérkalkulátorba 2009 -re, utána meg 2013 -ra számolva, nézzünk mondjuk gyerek nélkül egy fiatal párt (pontosabban az egyik tagját) feltételezve, gyerek előtt állva.

>Mi az hogy lassan nem lesz munkáskéz? ha komolyan mondani akarsz vmit mondjad, ne hisztériázzál.

Nem hisztériázok, mondom amit látok. Olvass kicsit feljebb, írtam hogy a korosztálybéli ismerőseim elég nagy hányada már kint él, szinte mindenkinek vagy ott a családja, vagy oda házasodott. Melós családból származom, nálunk soha nem volt divat a munkát kerülni. Elkeserítő azt látni, hogy mennyien vannak kint, és aki maradt, az is szíve szerint rég elment volna, csak valami (rendszerint anyagi) okból még nem tehette meg. Azt meg még elkeserítőbb látni, hogy a magadfajta, csak a saját érdekeit ismerő ember még röhög is ezen, vagy próbálja olyan szép fideszesen elkenni, hogy "biztos csak én látom rosszul a dolgokat".

Szociknak vége 2013.11.22. 22:31:17

@martineden: Én csak téged hallak nyavalyogni, de linkelheted Vargát ha akarod.

jaegtoer 2013.11.22. 22:31:44

az kinek jutna végre az eszébe, hogy nem az adókulcsokkal kellene baszni a rezet, hanem

1. megfizetni a hozzáadott értéket 2-6000 közötti euronak megfelelő ficcsel

2 és az egykulcsos adó igazságtalanságát firtató sok faszkalap masszívan elkezdhetne végre érdeklődni aziránt hova tűnik el kézen közön 1500-2000 mrd HUF korrupciós zsé, valamint mi a helyzet az áfa-halálos cégek elsikkasztott vagy sosemvolt befizetéseivel ami újabb 1500-2000 mrd HUF.

csak hát eccerűbb a más zsebébe kotorászni mint gondolkozni, amíg ezt nem teszitek, éppen úgy lopni akartok, mint a mindenoldali gazdáitok, csak a könnyebb utat választva azoktól akik egyébként is kétszer, háromszor négyszer ötször hatszor többet fizetnek be a költségvetésbe, mert aki meg nem, az 28 adókulcs esetén se fog...
nem említettem még az offshore-ban virágzó és gyümölcsöző 242 mrd dollárt, ha utána számoltok, nagyjából annyi az adósság, de aki csak a kulcslyukig ér az bizony addig is lát, ostobák. sok szerencsét jó éjszakát.

Szociknak vége 2013.11.22. 22:34:50

@VadMacs: Ez alapból hülyeség hiszen a nominálbér azóta nőtt vagy 20-25%-ot a 4 év alatt.

+ pont ennek a rétegnek ott a rezsicsökkentés
+ a 2014es kedvezmények

Igaz, ezek között van olyan aki rosszabbul járt, de én is őket választottam volna, hamár vkinek szopni kell.

martineden 2013.11.22. 22:35:43

@Brúsz Pringstein: Keresd meg magadnak.Bar emlekszel te,nem kell a hulyet jatszani,anelkul is az vagy,fidesz csicska csuti cigany alatvalo

girind1 2013.11.22. 22:39:37

@zobod:
Ezeknek magyarázhatod. gazdag a mérnök a multinál, kb. 280 eFt nettóval.
Csak erre azt mondtam egy proli kollégámnak, hogy OK.
Én elmegyek kitanulni az ő szakmáját, ő meg az enyémet........................

jaegtoer 2013.11.22. 22:40:43

@Brúsz Pringstein:

"A bérek reálértéke nem csökken, nem tudsz ilyen forrást mutatni."

nem, valóban nem bazmeg.

a csalás ott rejtezik, hogy az inflációt a régi súlyozással számolják. 2014-ben már vakarózhatnak, mert erős lesz a bázis, és nem tudják megugorni. nem véletlenül einstandolják már a takarék szövetkezeteket.

szar a fogyasztói kosár. hallottál róla?

nem kell nekifutnod. helyböl is éppen eléggé.

zobod 2013.11.22. 22:42:42

@tobeor: maradjunk abban, személyfüggő. Saját tapasztalatom alapján nem volt semmi nehézség benne. Sőt, Magyarországon is dolgoztam olyan helyen, ahol az angol volt a munkavégzés nyelve, mivel a közvetlen kollégák jó része nem magyar volt.

"Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?"
Elvileg minden diplomásnak kell tudni középfokon. Ha nem is nyelvtudás de kiindulásnak jó.

"az amire eddig sem tudtál semmilyen forrást adni, ez csak a te mániád"
Ez az én tapasztalatom, nem a mániám. Nagyon lényeges, hogy még az ex-bajnaista ismerősök körében is az van, hogy világnézet egy dolog, anyagiak meg a másik. Pont emiatt ex-ek, mióta Bajnai előállt az szja elképzeléseivel.

"2010 előtt miért nem mentek el"
Talán mert a a legfőbb célországok közül kettő, pont a két legközelebbi, csak utána nyitotta meg a munkaerőpiacát.

"És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától.

Szociknak vége 2013.11.22. 22:44:59

@jaegtoer: 2014ben? Várjál már 2011re össze kellett volna omlani az országnak.

Az Eurostat is méri ám az inflációt, szólj nekik hogy rosszul. Haha.

VadMacs 2013.11.22. 22:49:55

@zobod:
>Egyszerűen pénz, számolás, és racionalitás kérdése. 16%-os kulcs mellett nem érdekesek az alternatívák, az polgár nem kombinál, nem nézelődik kifelé.

Ez ilyen unortodox képlet. Ha nem akarnak elmenni a 16% miatt, akkor az a fél millió igazából el sem ment unortodoxiában...?
Aki elment nyugatra, csak olyan országba mehetett, ahol progresszív adózás van. Ha olyan sz*rul élnének a progresszív miatt, már rég hazatántorogtak volna. Ehelyett vitték később a családot is, biztos mert olyan sz*r a dögledező nyugat...

>A gyerekszám meg zuhan 1980 óta, semmi köze nincsen az egykulcsos adóhoz vagy a kivándorláshoz.

Azt hogy '80 óta zuhan, senki nem kérdőjelezi meg. Amit ti nem értetek, hogy az a fél milla ember 2 gyerekes modellel számolva ugyanannyi hiányt fog jelenteni 20 éven belül. Plusz a szüleik, akik most még fiatalok, sok közülük jó eséllyel 20 év múlva is aktív korban lesz. Csak a kivándorlás miatt lesz egy fél és egy milla közötti mínusz, és akkor tekintsünk el jóindulatúan attól, hogy a kivándorlás nem áll meg, hanem magasabb fokozatba kapcsol. Ha nyer ez a buzeráns kurmánypárt akkor azért, ha az impotens ellenzék, akkor meg azért. Nem a 16% miatt fog lelépni, hanem azért, mert mellé nem biztosít sem a kurmány, sem az egykulcsossal jól járt réteg nekik olyan bért, amiből meg is lehet élni!

>A kivándorlási hullám alighanem addig fog csak tartani, míg a románok és bolgárok rá nem szabadulnak a nyugati munkaerőpiacra, mert akkor áraikkal kiszorítják a magyart, lengyelt.

Hiányszakmákban már most is mehetnek, és mennek is. Attól még németben, osztrákban és angolban ha jól tudom, elismernek minket, jobban, mint az imént felsoroltakat. Az éhenkórászokat meg ha haza is küldik majd egyszer, az elsősorban nem a magyart fogja érinteni. Az árakat szakmákban meg nem nagyon nyomták lejjebb (max a 10-12 órázást kell elviselniük), mert ott megfizetik azért, ha értesz is valamit hozzá, nem úgy mint itt - ahol azért kapsz létminimum alatt, mert úgyis lesz, aki ennyiért is beáll a helyedre...

Az a lényeg, hogy ahány ismerősöm kitántorgott, egy közös van a történetükben: bármelyik országba kerültek, nyugodtan vállalták nem sokkal később (általában a második évben) az első gyereket, mert egy (ottani) fizetésből is röhögve megélnek...

martineden 2013.11.22. 22:50:39

@girind1: Imadom az ilyen hozzaszolokat .Van egy szar diplomad es mindjart prolizod a tobbieket.AZTAN APAD ,ANYAD NAGY VALOSZINUSEGGEL A SZART LAPATOLTA A TEHENEK ALOL,vAGY ESETLEG EGY GYARBAN ALLT A FUTOSZALAG MELLET.Bar nem hiszem hogy annyira ertelmesek voltak,hogy ott megfeleljenek.Rolad meg annyit,ha mernoki dipivel 280-at keresel akkor az teged minosit,egy nagy nulla vagy,azert remegsz a baksisert fidesz csicska csuti cigany alatvalo

tobeor 2013.11.22. 22:53:37

@zobod: tehát ha jól értem, neked is az tapasztalatod, hogy a svédeknél nem fogadják el a magyart munkanyelvnek. remek, ezt írtam én is.

Már csak erre kéne válaszolnod, ismétlem: válaszolnod, nem félrebeszélned: "Tudod hány magyar beszél idegen nyelvet?"

És ha erre választ bírsz adni, akkor máris kiderül hogy pusztán nyelvtudás szempontjából mennyivel értékesebb emberek mennek ki mint az átlag.

"Ez az én tapasztalatom, nem a mániám."
És mióta hiszed azt, hogy a te személyes életed és tapasztalataid országos reprezentációval bírnak? Szerinted mi lenne ha mindenki a saját tapasztalatait vetítené ki és leszarná az országos adatokat? Meséljek én arról milyen tapasztalataim vannak?

""2010 előtt miért nem mentek el"
Talán mert a a legfőbb célországok közül kettő, pont a két legközelebbi, csak utána nyitotta meg a munkaerőpiacát."
Ez már sokszor szétcáfolt állítás, te tényleg ennyire nem tájékozódsz? A német és osztrák kvóta be sem telt, tehát nem is akartak annyian kimenni amennyien mehettek volna, de ez nem is számít, mert a magyarok abszolút fő célja Anglia, oda többen mennek mint az összes többi országba együtt, és ott nem volt semmilyen korlátozás.
A kérdésem tehát újra nyitott...

""És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától."
Ja hogy már jós is vagy... vagy ez is csak süket duma? kb. mindegy, egyik lehetőség rosszabb mint a másik.

(istenem miért baszom el az időm ilyenekre? :( )

Szociknak vége 2013.11.22. 22:59:24

@zobod: "És neked a kivándorolt félmillió miért nem hiányzik?"
Mert a zömét 2-3 éven belül, meglásd, haza kényszerítik. Vagy visszajön magától.

- Ez hülye demagógia. Egyrészt nincs semmilyen statisztika erről, másrészt külföldi munkavállaló nem egyenlő kivándorló, harmadrészt nagyszámú bevándorlás van, mégpedig jórészt magyar anyanyelvüek bevándorlása.

kiir 2013.11.22. 23:06:01

Vicces itt a kommentözön. Az értelmesebbje próbálja tartalmilag megvitatni a Virovecz-tanulmányt (mondjuk közülük is fel a kezekkel, aki olvasta). A nem értelmesek meg ugye nem értelmesek.

Viszont a lényeg itt az, hogy egy tudományos szakcikket egy államtitkár cáfol sajtótájékoztatón. Módszertani kritikát gyakorol négy mondatban (nyilván, mert az újságíró hallgatóság tovább nem is figyelne oda). Hát nem veszi, hogy a tudományos igazság nem tromfolható hatalmi szóval? Nem veszi, hogy a politika más pályán játszik, mint a "mikroszimuláció"? Mert szabad cáfolni, persze: Orbán Gábor kutató írhat erről egy nagyszerű tanulmányt a Közgazdasági Szemlébe (vagy a Pénzügyi Szemlébe, ha hazai pályát akar).

Legközelebb egy hokimeccs eredményét fogják nekünk politikusok sajtótájékoztatón cáfolni? És akkor sem fogják érezni, hogy ez gáz?

P.Freddy 2013.11.22. 23:14:59

@J.László:

"További kérdés? "

Igen, érdekes kérdés, hogy túl fiatal vagy, vagy 89 előtt jól ment neked a szekér (netán párttitkár, munkásőr voltál, vagy annak gyereke vagy)?

A kettőn kívül más magyarázat nemigen lehet arra, hogy a büdös komcsik módszereivel operáló Orbán-Fidesz bandának tapsolsz.

Tudod miket csináltak a rohadt büdös kommunisták?

- ügyészség mint politikai eszköz
- koncepciós ügyek százával
- médiaelfoglalás, totális néphülyítés (filmhíradó anno, bármelyik közszolgálati most - dettó)
- hírhamisítás
- hírelhallgatás
- csinovnyik seggfej banda pofájának betömése (trafik, téeszelnök, párttitkár - dettó ugyanaz az elv)
- szabadon választott kötelezőnek érzett felvonulások (május 1, békamenet - dettó)

...

stb
stb
stb

Szociknak vége 2013.11.22. 23:26:02

@P.Freddy: A tárki szerint a választók 51%-a tudja kik a kommunisták.

Hehe

martineden 2013.11.22. 23:30:39

@Brúsz Pringstein:A tárki szerint a választók 51%-a tudja kik a kommunisták.... Aaa azert ennyi fideszes nincs.Ne dicsekedj

Kétfülű 2013.11.22. 23:34:38

A kivándorlással kapcsolatban sok mindenben egyetértek veled,tobeor.Azonban az általad is kiemelt "dolgos melósok" és szakmunkások nem feltétlenül az SZJA kulcs miatt dobbantottak.Csupán szembesültek azzal, hogy az itt végzett kemény munka jutalma jó esetben a vegetálás, ott pedig ugyanezért egy minőségi életet biztosító jövedelem jár.Nekik baromira mindegy az egy számjegy vagy kettő, egy kulcs vagy két kulcs, azon a béren, amit itt kaptak egyik sem segít.
Nálunk egy meglehetősen jellegzetes "posztkommunista kapitalizmus" van.Ügyesen magunkévá tettük a kapitalizmus negatív vonzatait, a pozitívaknak meg nem maradt hely a rengeteg szocialista "fáljtöredék" miatt.(Nem személyekre, hanem beidegződésekre, gondolkodásmódra célzok).
Szinte nyugati árszínvonalon élünk, miközben az ottani bérek töredékét kapjuk.Egy bizonyos jövedelemhatár felett a kapott pénz már elég egy egzisztencia fenntartásához, így aki ezt eléri -bár a fenti tények birtokában elégedetlen ugyan- de elvan.Nekik sokat számít a 16 vagy 9, egy kulcs vagy progresszív adózás.Ez rendben is van, mert ahhoz, hogy ez a rétegünk versenyképes lehessen a nyugati társadalmak azonos rétegével, anyagilag nekik is erősödniük kell.
A társadalom nagyobb része azonban ettől igen messze áll.Számukra az egykulcsos, 9%-os SZJA gyakorlatilag semmiféle pozitív hozadékkal nem jár.(Kulcsszó a gyakorlatilag.)Hosszú távon, a másik csoport élbolyának erősödése nyomán talán profitál majd belőle a társadalomnak ez a része is.Persze nagyon hosszú az átfutási idő, és közben a "kasztok" közötti vagyonkülönbség rengeteget nő.
Azt kijelenteni az egykulcsos rendszerről hogy nincs benne logika, balgaság.De azt állítani, (helyesebben szólva sulykolni) hogy ez mindenkinek egyformán jó, előnyös és fontos, még nagyobb balgaság.

Szociknak vége 2013.11.22. 23:42:56

@Kétfülű: 'Szinte nyugati árszínvonalon élünk, miközben az ottani bérek töredékét kapjuk'

Sokan eltúlozzák. PPP, vagyis fogyasztói kosár - vásárlóerő paritáson a magyar a leggazdagabb országokhoz képest kb. 45-50%-a. De akkor az USA/Németország szintről beszélünk. Persze nagy különbség ez, de szó sincs róla hogy az árszínvonal megközelítené a nyugatit. Ez annak igaz aki autóban alszik és szupermarketben eszik senki másnak.

J.László 2013.11.22. 23:44:54

@P.Freddy:
Ez a legjobb. Amikor a kommunisták kommunistáznak. '89-ben valaki azt mondta, hogy még megérjük, amikor ministrálnak a kommunisták. Megértük. Megértük azt is, hogy a kommunisták lettek a földkerekség legnagyobb dickensi sötét kapitalistái.

De ezzel együtt halál komolyan mondom, soha nem gondoltam volna, hogy egyszer majd a büdös kommunisták fognak a legvéresebb szájjal kommunistázni.

Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Semmilyen aljas színjátéktól nem riadnak vissza.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.22. 23:48:52

@szita szita péntek: Nem is érdemes. Semmi esély nincs rá, hogy meggyőzz. Eleve, ezekben a blog-kommentekben mindenki csak löki a sódert, szerintem még soha senki nem győzőtt meg senkit semmiről. Totál értelmetlen.

martineden 2013.11.23. 00:00:33

@J.László: Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Aztan meg is mennyire istenitik a fideszt es nyaljak a c suti cigany valagat.Pedig mindenki nem kaphat trafikot meg foldet,de hat remenykedjetek csak..Bar sok jot nem josolok,mert mindig azt tanitottak nekem ,cigannyal ne uzletelj mert rosszul jarsz

tobeor 2013.11.23. 00:05:06

@Kétfülű: Részben van igazad, és felüdülés végre egy olyan választ olvasni, ami vitaalapnak megüti a mércét. Részben azonban vitába szállnék veled. Az állítólagos adócsökkentés a többségnek adóemelés volt, illetve reálbércsökkenés, volt olyan réteg amelynek ez a 10%-ot meghaladta.
na most ha egy 300+ -t kereső embernek nő vagy csökkent 10%-kal a fizuja, az konkrétan letojja, talán észre sem veszi. Aki azonban eddig nullára jött ki hó végén, vagy rosszabb esetben 25-én, meg éhesen ment bevásárolni, annak drámai lehetett mind objektíven mind szubjektíven szembesülni ezzel, és tényleg megrendült az egzisztenciája. Ezt egy szerűen nem lehet kihagyni a vitából, és itt minimum százezrekről beszélünk, de inkább milliós a nagyságrend. Sok embernek ez adhatta meg a végső (gyakran akár kétségbeesett) lökést.
Ilyen, hogy az ország 3 év alatt elveszítse a lakosságának 5%-át, ez még a történelemben is ritka, ez egy nagyon erős jelenség.
És arról is beszélni kéne, hogy a tendencia nem hogy lassulna, de erősödik, még 3-4 ilyen év és mér csak 9 millió lakosa lesz az országnak, fiatal értelmiség meg szakmunkások nagyja nélkül.

J.László 2013.11.23. 00:07:47

@martineden:
Bocsika, de neked, mint faszszopó köcsög libsinek, el kéne hogy élvezz a cigányoktól. Konzultálj a pártközponttal, bazd meg. Képzetlen vagy ideológiailag kisköcsög.

martineden 2013.11.23. 00:16:12

@J.László: Mi van nagy kocsog.Ma is leszoptad a csuti ciganyt egy- ket trafikert?Faj az igazsag mi?Budos kis komcsi parttitkar ivadekok vagytok

martineden 2013.11.23. 00:20:01

@J.László: Amugy tenyleg nem ajanlatos cigannyal uzletelni,foleg ha fideszes,hidd el legalabb 10 trafikot remelsz aztan jo ha egyet kapsz foldrol meg ne is almodj ahozz meg keveset szoptal csak te erzed soknak a napi otot

martineden 2013.11.23. 00:22:34

@J.László: Te csak nem te vagy a csuti cigany szemelyesen,hogy igy a lelkedre vetted.Ja az egy fideszesnek nincs

J.László 2013.11.23. 00:24:03

@martineden:
A magukat liberálisnak nevező kommunisták a legnagyobb nácik. Szép. Ide jutott a világ.

tobeor 2013.11.23. 00:29:27

@martineden: hagyd, rohamosztagos turbotroll.

martineden 2013.11.23. 00:36:23

@J.László: A fenet rosszul tudod.A parttitkarok komunista kolykei akik liberalisnak hazudtak magukat ,de csak 8%=ot ertek el.ezert atnyergeltek jobboldalra,persze ez is hazugsag mert komunista programot valositanak meg.Hiaba na,ha egy cigany emberbol parttitkar lett a fia se lehet kevesebb.Hajra fidesz csicskak csuti cigany alatvalok Szép. Ide jutott a világ.

P.Freddy 2013.11.23. 00:37:07

@J.László:

"Hiába, a kommunista a legutolsó söpredék. Semmilyen aljas színjátéktól nem riadnak vissza. "

Igazad van, a Fidesz és seggnyalói valóban a legutolsó söpredék, pont, mint őseitek és példaképeitek, a 89 előtti kommunisták.

Pont ugyanazt csinálja a Fidesz-Orbán söpredék, mint 89 előtt a kommunisták.

Cáfolni nem lehet, azért kapálózol, te seggfej:)

Tán még élvezed is a hazudozást, a mocskos kommunista politikai befolyást mindenhová, ahová nem volna szabad - hiszen ezt már egyszer megszívtuk, a fene se érti a kommunista köcsög fajtátokat. Persze Ti, volt párttitkárok, mostani trafikosok, köcsög téeszelnökök, disznó fideszgecik lételemetekre találtatok.

Azt hittük, már vége 89-ben, erre tessék, itt vagytok, Orbánostul, Fideszestül, és okádjátok a fost, mint Rákosi és sztahanovistái.

Rohadt büdös kommunisták vagytok mind.

martineden 2013.11.23. 00:39:12

@tobeor: Tudom,de kihoztam a beketuresbol es elvezem
DDD

martineden 2013.11.23. 00:42:57

@tobeor: Amugy ezt irta nekem.Azota nem birom abba hagyni a rohogest.....J.László 2013.11.23. 00:18:02
@martineden:
Fasiszta. Rohadt náci.

P.Freddy 2013.11.23. 00:42:57

@J.László:

Ja, nehogy lemaradjon, mert bár te is nagyon jól tudod, miket csináltak a rohadt büdös kommunisták (dettó Fidesz), nem hagyjuk hogy hazudozz és terelgess mint a gazdáid a póráz másik végén, hiszen ENNEK TAPSOLSZ te csahos kommunista kutya:

- ügyészség mint politikai eszköz
- koncepciós ügyek százával
- médiaelfoglalás, totális néphülyítés (filmhíradó anno, bármelyik közszolgálati most - dettó)
- hírhamisítás
- hírelhallgatás
- csinovnyik seggfej banda pofájának betömése (trafik, téeszelnök, párttitkár - dettó ugyanaz az elv)
- szabadon választott kötelezőnek érzett felvonulások (május 1, békamenet - dettó)

...

stb
stb
stb

J.László 2013.11.23. 00:52:29

@P.Freddy:
Nácik vagytok. Ennyi. Erre nincs mentség.

martineden 2013.11.23. 00:58:42

@J.László: JJajj anyuuu..bancsak laciiikat

J.László 2013.11.23. 01:08:15

@martineden:
Rohadt szemét nácik. Legyilkoltatok hatmilliárd zsidót, erre még cigányoztok is. A náci már csak ilyen.

martineden 2013.11.23. 01:16:45

@J.László: Bizony.Fuss gyorsan a csuti ciganyhoz hatha megved.Meg amugy is a cigany csak csapatban bator

J.László 2013.11.23. 01:18:05

@martineden:
Figyelj, te rohadt szemét náci. Nem elég nektek, hogy szappant főztetek hatmilliárd zsidóból? Még nektek áll feljebb? Az eszem megáll. Most meg cigányoztok? Őket is ki akarjátok irtani? Beszarok. Hol a picsába van ilyenkor a TASZ?

martineden 2013.11.23. 01:33:09

@J.László: Bizony am.Nem mondtam h irtsuk oket.Csak nem ajanlottam hogy uzletelj veluk lacika.Mert ugyis atbasz a cigany.Foleg ha csuti.Plane ha FIDESZes.Megigerte neked is a 10 trafikot ugye aztan csak ketot kaptal.Ejnye ejnye,halgass maskor a bacsira

fabatka2 2013.11.23. 02:51:30

VadMacs 2013.11.22. 21:55:44

"...ha helyette lelép 100 vagy ezer proli szakmunkás, akkor átlag 2 gyerekkel számolva nem 2, hanem 200, vagy 2000 (...stb) gyerek fog hiányozni a következő (adót fizető) generációból. Ezt nem bírjátok felfogni, és ebbe fog beledögleni ez az idióta ország.."

Gratulálok, erre a mondatra várok, amióta (persze nem csak itt) olvasom a kivándorlással kapcsolatos pro és kontra érveket. Ez egy időzített bomba, aminek jelentőségét szinte senki nem fogja fel.
Orbán sem. Mert az elmenteket sem hangzatos jelszavakkal, sem ígéretekkel, de még törvényi fenyegetéssel sem lehet visszahozni, egyedül az életfeltételek javításával, az egzisztenciális biztonság tényleges megteremtésével.
Mert hozhatnak bármilyen kedvező törvényt ma, az elmúlt időszak törvényalkotási gyakorlatát nézve semmi nem garantálja, hogy holnap - egy eszement képviselői javaslatra - nem fogják az ellenkezőjét megszavazni. Többek között így üt vissza a kétharmad gátlástalansága: oda a bizalom.
És akkor hosszú távon nem csak félmillió adózó fog hiányozni ebből az országból.

mendson 2013.11.23. 05:51:07

Bocsi.Igazad van. Akkor helyesbitve ,a 2012 medián netto bér 110 000 ft . És akkor igy összevethető a 2012-es 144 040 ft átlagbérrel.

mendson 2013.11.23. 05:52:10

@mendson: "144040 ft netto átlagbérrel" igy a jó.

borzimorzi 2013.11.23. 21:18:01

@toportyánzsóti: A Finkelstein-Birnbaum páros nagyot fog esni a pofásabbik végére, ne aggódj. Ezek ketten Amcsiában gyűjtöttek korábban tapasztalatokat, meg Izraelben.

Az USA két nagy pártja mindegyik úgy tekint azokra, akik nem rájuk szavaznának, hogy no, akkor itt van egy pofa, akit át kell csábítani a mi táborunkba. De az fel sem merülhet, hogy az illetőt diszkriminálják egy állami-önkormányzati álláskeresésnél, csak mert egy közvél.kuton nem azt a pártot preferálta, amelyik épp hatalmon van. Izraelben meg kismillió pártocska van és egy nagyon vitatkozós, alapvetően nyitott szellemiségű választói közeg. Könnyen előfordulhat, hogy akit per ma megkérdeznek, az megjelöli, hogy az ő pártpreferenciája X, de pár hét múlva jót vitázik a barátjával és rájön, hogy mégis inkább Y pártra szavazna. Három hónap múlva az unokaöccse esküvőjén megint jót vitázik valakivel, és rájön, hogy az ő pártpreferenciája mégis inkább V. És nincs kizárva, hogy egy kerek év múlva X, Y és V pártok után és helyett mégis inkább Z pártra fog szavazni, ha épp választások lesznek akkor. Tehát semmi értelme nincsen ez alapján megítélni bárkit is, annyira változók a pártpreferenciák és olyan nagy a kínálat a politikai piacon.

Nu, ezektől merőben különbözik a Horthy, később a Rákosi, majd a Kádár rendszerein szocializálódott magyar népesség. Eleve itt senki nem hiszi el, hogy nem rögzítik a beszélgetést, és nem kerül fel a gyanútlan válaszolgató a Kubatov listájára. Plusz itt csaknem 100 éve párttagságtól és politikai szimpátiától függ, hogy kinek lesz állása és milyen. A közszférában abszolút csak ez a lényeg, de már a magáncégeknél is, mert az állam nagy megrendelő, és az államot épp uraló párt apparatcsikjai érvényesítik a saját szempontjaikat a beszállítók HR-politikájában is.

Eredmény: az emberek úgy hazudnak a közvél.kut.osoknak, mint a vízfolyás. Mindenki a Fideszt preferálja, akit csak felhívnak. Hadd örüljön a Kubatov brigádja!

Finkelstein és Birnbaum az képzelik, hogy itt is olyan gyanútlanok a népek, mint USÁkiában, illetve itt is mindenki tisztában van vele, hogy a pártpreferenciák változékonyságuk miatt érdektelenek, mint Izraelben, és ezért majd mindenki megmondja nekik az igazat. Gyanútlanul. Aha. Majd pont erre szocializált bennünket az elmúlt évszázad! :-DDD

Üdv:
b

toportyánzsóti 2013.11.24. 07:45:39

@J.László: Baloldalnál csak a jobber oldal selejtesebb,akik hülyesége létrehozta a baloldalt,elvárják hogy a melójába belerokkant szorgalmas becsületes polgár önként legyen öngyilkos mert így több marad eszetlen dőzsölésre,kokainos kurvázásra,világháborúkra...
süti beállítások módosítása