sorok között

sorok között

10%-os vagyonadót akar az IMF?

2013. október 19. - Politikai Ateista

Az IMF októberi Fiscal Monitor jelentését nem terveztem végignyálazni, a magyar médiában megjelent összefoglalókat bőven elégnek gondoltam. Egészen addig, amíg rá nem bukkantam arra a főcímre, amit most én is kölcsönvettem. 


A legtöbb magyar kiadvány cikkének az általános, ( IMF: stabilizálódik a nemzetközi pénzügyi rendszer ) és a Magyarországra vonatkozó ( Ezt várja az IMF Magyarországtól ) összefoglalójának is az MTI volt a forrása, gyakorlatilag mindegy, hogy hol olvasod el, ha eddig még nem tetted meg.
Az egyik kivétel a  Portfolio, akik valamivel mélyebben belemásztak az októberi Fiscal Monitorba:
A Nemzetközi Valutaalap tanulmánya összességében az elmúlt évek fiskális konszolidációjáról megállapítja: az eredetileg tervezettnél jobban építettek az országok a bevételnövelő intézkedésekre és akkor is az adókulcs emeléséhez nyúltak, amikor inkább az adóalap szélesítését kellett volna meglépni.
 
Ezért azt javasolják, hogy a jövőben a gyenge növekedési kilátások fényében a gazdaságpolitikának az adórendszerek torzulásaira és a potenciális növekedés erősítésére kellene fókuszálnia. - Itt az IMF igazán lesújtó prognózisa! - Portfolio 

 

Az IMF jelentése a gazdasági helyzetértékelésen kívül, elsősorban a bevételnövelésről, a költségvetési egyenleg javításáról, az adózásról, és az adóztatás hatékonyságáról szól. Erre utal az elemzés címe is, a "Taxing Times", amit magyarra nagyjából az adóztatás korszakaként lehetne fordítani.

 

Egy részlet az előszóból:

Tudnak az országok többet, jobban, méltányosabban adóztatni? A jelentésben felsorolt eredmények azt mutatják, hogy a bevételnövelés lehetősége több fejlett gazdaságban is korlátozott, és ahol az adóterhek már most is súlyosak, a kiigazításokra inkább a kiadáscsökkentés keretein belül van mód.

 

Mindazonáltal számos országnak (beleértve néhány, a legnagyobb konszolidációs szükségletekkel rendelkező országot, mint például az USA, vagy Japán) lehetősége van jelentős összegek mozgósítására, miközben a növekedésre gyakorolt torzító, és kedvezőtlen hatások is korlátozottak maradnának. - IMF Fiscal Monitor: Taxing Times

A jelentésben összehasonlítják a különböző adóztatási stratégiák hatásait. Kiderül például, hogy az örökösödési, és az ajándékozási adók nem elég hatékonyak, az ingatlan, illetve a vagyonadóztatás azonban tetszik a Valutaalapnak. Van még egy rakás statisztika is, például a különböző országokban rejtőző, további adózási potenciálról.

Vagyonadók mértéke az OECD országokban:

Propertytaxes.JPGForrás:IMF Fiscal Monitor: Taxing Times

Na de a lényeg:

49. oldalon valóban található utalás az egyszeri vagyonadóra, (One-Off Capital Levy) amit minden - pozitív nettó vagyonnal rendelkező - háztartásra vetnének ki. Az IMF elemzői szerint ez a rendkívüli intézkedés hatásos az adósság fenntarthatósága érdekében, de bizonyos feltételek nélkülözhetetlenek a sikerhez. Fontos, hogy a lakosságot váratlanul érje, mert ha van idejük felkészülni, akkor megpróbálják eltitkolni, vagy kimenekíteni a vagyonukat, és csökken a várható bevétel. A másik, hogy szigorúan egyszer szabad alkalmazni, mert az ismétlődés lehetősége, az egész rendszerbe vetett bizalmat hosszútávon erodálja.

Az elemzők számításai szerint, ahhoz, hogy az adósság a 2007-es szint alá kerüljön, 10%-os egyszeri vagyonadót kellene kivetni, minden pozitív nettó vagyonnal rendelkező háztartásra. (15 uniós tagállam összesített adatai alapján)

Az IMF véleménye az, hogy ha a megfelelő körülmények adottak, akkor az adósságpályára elméletileg kedvező hatást gyakorolhat az egyszeri "vagyondézsma" de az világos, hogy ha valamelyik országban készülnek is ilyesmire, akkor sem fogják előre bejelenteni, a meglepetés szükségessége miatt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr615581635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emzéperiksz 2013.10.21. 08:51:14

@SemBoga: Nálunk nem lenne elég a 10 százalék. 2007 végén 66 százalékon állt a GDP-arányos államadósság, szóval nálunk kb. 15 százalékpontnyit kellene csökkenteni rajta. Ez szerintem kb. 11-12 százalékos vagyonadót jelenthetne.

huhhhu 2013.10.21. 08:52:33

Ez egy nagy marhaság. Itt már lenyúlták a nyugdíjvagyont, közel 3000 milliárd volt, bevezettek vagy 40 új adót, az államadósság pedig növekedett. Itt minden elvonás a politikusok, oligarchák, sógorok, komák vagyonát gyarapítja. Itt minden csak duma az elvonásra. Az államadósság csak növekszik.

nyuggernyúzó 2013.10.21. 08:53:07

Nyuggeradó kéne végre. A napi 8 órában tévé előtt döglő, az ország eladósodásáért felelős nyuggerréteget kéne seggberúgni.
Felháborodni, hisztizni lehet, de pénz ettől nem lesz. Valakiknek le kell adnia az igényeiből, mert ennyi embert nem lehet ilyen szinten eltartani.

kvadrillio 2013.10.21. 08:58:24

ÉN, MEG AZT AKAROM, HOGY AZ IMF DÖGÖLJÖN MEG !
AZ ÖSSZES FASZ FUNKCIONÁRIUSÁVAL EGYÜTT !
AZ ÖSSZES ÖSSZEHARÁCSOLT VAGYONUKAT MEG OSSZÁK SZÉT A SZEGÉNYEK KÖZÖTT !

E.Katolnai 2013.10.21. 09:02:55

a BITCOIN terjedése pont az ilyesmik miatt megállíthatatlan, és a BITCOIN lesz majd az, ami térdre kényszeríti ezeket fipénzügyi hiénákat (IMF, nagybankok)

Netuddki. 2013.10.21. 09:05:54

Jöhet az állam, felértékelheti az ingatlanomat. Aztán akár meg is veheti annyiért. A 10%-ot levonja, a maradékot meg szépen kipengeti nekem. Esetleg az IMF-et érdekli egy ingatlan?

Barmok! Egyéb hülye ötlet?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.21. 09:06:46

'Az IMF elemzői szerint ez a rendkívüli intézkedés hatásos az adósság fenntarthatósága érdekében'

Tehát az IMF nem is tesz úgy mintha az adóssság leírása/csökkentése-kifizetése lenne a cél.

Azért különadózz, hogy az adósságod fennmaradjon. Hogy máskor is különadózhass, meg rendes adózhass.

Beszarás.

Netuddki. 2013.10.21. 09:07:59

@huhhhu: "Itt minden elvonás a politikusok, oligarchák, sógorok, komák vagyonát gyarapítja. Itt minden csak duma az elvonásra. Az államadósság csak növekszik."

Ez a legfőbb oka miért nincsen itt vagyonadó. Majd pont az "annyit is ér" jancsika fogja megszavazni a vagyonadót. Meg az orbán, akinek a segge kilógott a lyukas nadrágjából még úgy a rendszerváltás környékén...

s 2013.10.21. 09:11:52

@gabest1: Vagyon a részvény, kötvény, biztosítás, nemesfém, ingatlan, nagy értékű közlekedési eszköz, stb . . . Ezek mindegyike lehet az adó alapja, ha az adó alanya ismert. Az értékpapír számlák, telekkönyvi bejegyzések és egyebek ezt (adóztatás) mind lehetővé teszik. Az egyetlen menekvés az arany. Név nélküli, elvileg senki nem tudja, hogy van neked.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.21. 09:15:08

@kovi1970: 'Meg az orbán, akinek a segge kilógott a lyukas nadrágjából még úgy a rendszerváltás környékén...'

Várjál Orbán apja meg milliomos párttitkár volt és te azt is beszoptad.

Netuddki. 2013.10.21. 09:24:33

@Lucky Larry Silverstein: Olyan átlátszó az IMF mint a qrvázó vezére.

Ez a baromság arra szolgál, hogy a válság miatt megcsappant "szabad pénzt", ami főleg ingatlanokban áll, növelje a gazdaságban és a piacon. Mert ki szokott "ingyen pénzt" osztogatni boldog-boldogtalannak? Igen, talált! Az állam.

Csak az a bibi, hogy ha a pénz ingatlanokban áll, akkor hol van annak az ellenértéke? Sehol.
Ebből is látszik, hogy nincs az a kézzel fogható pénz ami itt a válság előtt gazdát cserélt. A véleményem az, hogy ez az egész szemfényvesztés csak arra jó, hogy akik közel vannak a tűzhöz azok elvegyék a "valódi2 pénzt azoktól akik a saját munkájukkal megtermelték az ellenértékét.

Mert ez van, dolgozol, amíg jól mennek a dolgok megtakarítasz, befektetsz. Aztán ha jön a válság szépen minden megtakarításod, befektetésed semmivé lesz, aztán a válság után kezdheted elölről. Viszont amit elvesztettél az valaki másnak a vagyonát gyarapította. Ez a XX.-XXI. századi monetáris feudalizmus. Jól ki van ez találva.

Visszatérve az IMF 10%-os ötletére, én bizony tudok jobbat! Aki piszkosul megszedte magát amíg "jól mentek a dolgok2, no meg utána a válságon, na, azoknak a vagyonának a 90%-át kéne szétosztani a többiek között. Aztán mindenki tiszta lappal indulna...

mazolika 2013.10.21. 09:27:09

@B.Ú.É.K!: Azt vedd figyelembe, hogy a NETTÓ vagyonra lenne kivetve az adó a javaslat szerint (tehát az adósságodat levonják belőle). Persze, ahogy nálunk mennek a dolgok, két apró pici kiegészítéssel lesz bevezetve:
- adóssságot nem vesznek figyelembe
- 20%-os adó lesz :D

Nzoltan 2013.10.21. 09:28:02

@véres horror: Nagyon egyszerű. Bajnai a dolgozó és nettó befizetők megadóztatásával kampányol. Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy ez a réteg vígan odaadja amije van, hogy az szétosztásra kerüljön a többnyire lusta, munkakerülő inaktívak között?

Netuddki. 2013.10.21. 09:28:08

@Lucky Larry Silverstein: Az orbán apja egy felkapaszkodott bűnöző. Aki ott él vissza a "hatalmával" ahol csak tud. Ugye a legújabb tőzeges disznóságról még nem hallottál mi?
Az alma meg a fája, ja...

♔bаtyu♔ 2013.10.21. 09:30:40

Ügyes. Az IMF a balliberális kormánnyal együttműködve "kimenekít" egy csomó pénzt, értelemszerűen jelentősen nő az államadósság.

Aztán "mindenki" fizessen vagyonadót, hogy újból érdemes legyen egy balliberális kormányt hatalomra juttatni és előlről kezdeni.

Azt kell csinálni mint a lengyelek 1990-ben, átütemezni, persze egy nagyon alapos elszámoltatással egybekötve.

sterimar 2013.10.21. 09:30:54

Ebből nyilvánvalóvá válik, hogy az IMF egy komcsi képződmény.

Egyébként meg le kell szarni, szerencsére kivágták őket Magyarországról, mint a macskát szarni.

mazolika 2013.10.21. 09:31:43

@huhhhu: Ez nem növekedés, egyelőre stagnálásnak mondhatnám. De csak azért, mert az általad említett extra sarcok épphogy egyensúlyban tartották a költségvetést.

A mozgástér egyre szűkül a bevételnövekedés szempontjából, így az igazán látványos növekedés már nem fog sokáig váratni magára.

Nzoltan 2013.10.21. 09:32:10

@_most_: Az pont ilyen.Csak van egy kis különbség. A nyugdíjpénz egy a választó által elérhetetlen szám volt egy elérhetetlen számlán. Ami ráadásul sok esetben még az értékét sem tartotta meg.

mazolika 2013.10.21. 09:37:21

@♔bаtyu♔: Szerencse, hogy nem lesz amúgy semmi belőle :)

Ugyanis, ha a Fidesz marad kormányon, akkor azért nem lesz bevezetve. Ha az ellenzék alakít kormányt, akkor azért :) Senkinek sem érdeke, hogy az összeharácsolt vagyonokat megadóztassák.

Netuddki. 2013.10.21. 09:44:24

@♔bаtyu♔: "Azt kell csinálni mint a lengyelek 1990-ben, átütemezni, persze egy nagyon alapos elszámoltatással egybekötve."

Ja, mindjárt kezdhetik is a jelenleg hatalmon lopókkal az elszámoltatást. Aztán lehet időrendben visszafelé végigmenni egészen a rendszerlopás előttig. Csak, hogy ne kezdj el rögtön libsibolsizni, ahogy szoktad...

Borenbukk 2013.10.21. 09:50:01

Meg mielott oda, vissza es szet kommunistazzatok/nacizzatok/fideszesezitek egymast. Csak a szokasos Sorkoz megbizhatosag esete forog fenn.
Az emlitett dokumentumban a fennallo problemakat, azok hatasait, lehetseges kezelesuket, es azok hatasait jarjak korbe az adoztatas temajaban. Nem, a dokumentum meg csak nem is Magyarorszagrol szol.

Ajtony 2013.10.21. 10:04:03

@Kim Jong Un: a száznaposának az első napja :-)

Fekete Pestis 2013.10.21. 10:05:12

@emzéperiksz:
nezd, most lebegtetik a dolgot, mert nagyon nagy a tarsadalmi ellenallas. ugye, ciprusban lett volna a terv foprobaja [ahol a 100k alatti beteteket is haircutoltak volna] de ez a foproba nem sikerult.

most bedobjak a koztudatba, hogy legalabb a tarsadalmon belul ellentetet szitson [ ugye a proli meg a "gazdag" kozott], igy a tarsadalmi ellenallas egy reszet a vitan kersztul probaljak letorni, megtorni.

gondold csak el : a cegeket nem lehet megadoztatni, mert kinaba mennek. a jelenlegi pazarlo kujraelosztashoz meg penz kell, amit nem lehet kolcsonbol finanszirozni. a jelenlegi nyugati gazdasag a fogyasztason alapul, igy ellensegnek minosulnek, akik nem fogyasztanak, hanem inkabb megtakaritanak a bizonytalan jovore. Ha a belga forrasomat megnyitod fent, akkor van egy francia forrasra valo hivatkozas. az ervelesem a fr. szocialistak ervelesenek az osszefoglaloja

Ajtony 2013.10.21. 10:13:05

@jet set: mi van azokkal, akik a szüleiktől örökölt lakásban laknak, de sima mezei alkalmazottak, vagy egyre lejjebb csúszó kisvállalkozók, netán tartós munkanélküliek?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.21. 10:15:36

NEM EGYSZERI VAGYONADÓRA VAN SZÜKSÉG, HANEM PERMANENSRE!

A személyi jövedelemadó rendszere alapvetően hibás, képtelen a csalók kiszűrésére, a fenntartása költséges.

Az egyetlen igazságos és hatékony adózási forma - az áfa mellett! - a vagyonadó. Ezzel nagyon szépen meg lehetne fogni a bálna Merciben feszítő, közben meg segélyeket felhappoló gazfickókat is.

A vagyonadó bevezetése rég aktuális lenne, igazából a libsibolsik akadályozzák a bevezetését, mert a lopott vagyonukat féltik.

mahet 2013.10.21. 10:16:40

Döbbenet, hogy a retkes agyonadóztatáson kívül semmi ötletük nincs.

Esetleg abbahagyni egy kicsit a szocializmust? Megpróbálni a kapitalizmust?

Még mindig csak 4-5% fizet érdemben adót.

borzimorzi 2013.10.21. 10:18:45

@különvélemény: Pontosan így van. És teljesen rendben is lenne egy olyan vagyonadó, amelyik éves szinten az ingatlan mai becsült forgalmi értékének 0,3-0,5%-át teszi ki. Felmentésért folyamodhatnak az olyan háztartások, amelyekben az ingatlanba bejelentett személyekre átlagosan kevesebb, mint 30 nm hasznos alapterület jut. Plusz plafonnak is lennie kell, mondjuk évi 300ezer Ft-nál többet senkire se lehessen kivetni. Ja, és azon ingatlanok esetén, amelyekben senki sincsen állandóra bejelentve, kétszeres szorzó vonatkozzék!

Nem fogjuk megúszni, mert a költségvetés csak papíron áll jól. De már ott tartunk, hogy hiába viszi le az MNB az alapkamatot akár nullára, akkor sincsen, aki hitelt venne fel, és amikor ez az állapot beáll, az igen komoly társadalmi durranást tud okozni. Mert ha nincsen lakossági költés, akkor nincsen a másik oldalon bevétel se, és ha nincsen bevételük a cégeknek, akkor elbocsátások jönnek, amitől még kevesebb a lakossági költés. Ördögi kör! És mindjárt benne vagyunk...

Persze, az is tény, hogy senki se szívesen adózik olyan hülye kormánynak, amelyik esze nélkül stadionokat épít a nagy semmire, miközben komplett családok vannak hajléktalansorban...

Üdv:
b

Ajtony 2013.10.21. 10:20:31

@Fekete Pestis: '90 előtti komcsi technika volt - meglebegtettek egy drasztikus áremelést, amit csak párttagoknak elmondtak taggyűlésen. Az természetesen "kiszivárgott". A január elsejei - szokásos - "árrendezésekig" már mindenki kidühöngte magát. A jan. másodiki népszabóba - amit mindenki megvett a "preislist miatt, boldogan látták, hogy nem is 100%-al ment fel a hús, "csak" 40-el. Mindenki boldog volt. ...mintha ismerős lenne a tech :-)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.10.21. 10:25:12

IMF, áldd meg a magyart
Kölcsönnel, hitellel
Nyújts feléje védő kart
Ha küzd a Fidesszel

XD

Ajtony 2013.10.21. 10:25:19

@Kara kán: hogy fogod meg banyeg? semmije sincs papíron. A bálnamerci egy veszteséges szlovák cég tulajdona, a cégei Ciprusi (offshore) bejegyzésűek, az ingatlanjai a ciprusi cégek tulajdonában vannak.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.21. 10:27:52

@Ajtony:
Ó, az adóellenőrök kellően gyakorlottak a tényleges jövedelem/vagyon becsléssel való megállapításában.

borzimorzi 2013.10.21. 10:28:03

@Kara kán: Baromságokat beszélsz. Akinek a vagyona lopott, az rég nem itthon tartja, de még csak nem is az EU-ban. Sőt, már Svájc sem elég jó egyeseknek, hanem irány a Kajmán-szigetek.

Ja, és itt vagyok én cáfolatul: liberális vagyok ÉS szeretnék inkább vagyonadót, mint ezt a sok hülyeséget, amivel a dolgozó, bankszámlára fizetést kapó, telefonáló stb. emberkéket cseszegetik. Ja, és a Bálna-mercisek ellen addig nem lesz érdemi fellépés, amíg nem lesz megfelelő jogszabályi környezet, amely garantálja az alábbiakat:
1.) elkobozni az olyan vagyont, amelyiknek az eredete forrás oldalról nem igazolható sem hazai, sem külföldi adóbevallással, 20 évre visszamenőleg.
2.) a revizor, aki rábizonyítja, kap 10%-ot az elkobzott javakból.
3.) a szemfüles, aki feljelentette a "bálnamerdzsós kamatozóst", kap még 10%-ot.
4.) a maradék 80% az államkasszában landol.

Amíg ez nincsen garantálva, addig az adóhatóság rá se bagózik azokra, akiknek még adószámuk sincsen, de milliárdos vagyonokat síbolnak össze full feketén. Mert félnek tőlük. De onnantól kezdve, hogy a megalapozott feljelentést megtevő állampolgár a 10%-ból simán elköltözik jobbhelyre és már nem félemlíthetik meg, lesz információja a NAV-nak. És persze, a revizor mellé komoly, fegyveres testőrséget kell adni, különben őt is megfélemlíthetik.

Amíg ezek nincsenek rendbetéve, addig a NAV azon fog rugózni, hogy véletlenül egy sorral lejjebb szerepel valamii a bevallásodban, meg egy helyen elfelejtettél aláírni.

Üdv:
b

borzimorzi 2013.10.21. 10:31:42

@Ajtony: Az én javaslatom szerint az ilyenek jellemzően mentesülnek, mert a leggyakoribb lakástípusban, az 52 nm-es panel lakásban laknak legalább ketten, tehát személyenként 30 nm-nél kisebb hasznos alapterület jut egy főre.

Ha meg valaki egy 150-200 nm-es kéglit örökölt, de nincsen keresete, az ne segélyből tartsa fenn a hodályt 2 főre, hanem legyen noszogatva rá, hogy eladja, vegyen egy megfelelő méretűt és a különbözetből éljen meg, amíg jobb idők nem jönnek. Elég már ebből a hülyeségből, hogy amit örököltünk, azt "nem lehet" eladni. Ki mondta?

Üdv:
b

Ajtony 2013.10.21. 10:31:44

@borzimorzi: baromarcú, a két-három gyereket felnevelő nyugdíjas, aki összegürizte a "mindenkinek külön szobát", most fizessen havi 25 rongyot, mert valamelyik fasz kitalálta? Ennyi eszetek van :-(
Nektek tényleg Bajnai kell, de meg is érdemelnétek

Scagnetti 2013.10.21. 10:35:34

@Ajtony: Lehet kisebb lakásba költözni, ahogy Bajnai kitalálta annak idején. Vagyis add el szar áron a lakásod, mert kb. ez történne, ha egyszerre többmillió családra kivetnének többmilliós értékű ingatlanadót és tele lenne a piac eladó lakásokkal, aztán az új lakásra az adózott jövedelmedből fizesd be az ingatlanadótadót, plusz természetesen az illetéket is. Összességében többet buknál rajta, mint amennyi az adó lenne, viszont másképp meg nem tudnád kifizetni, legfeljebb hitelből. Az meg már minősített esete a gyalázatnak, ha adófizetésre kellene hitelt felvenni.

Magyarországon ezt nem lehet megcsinálni. Másnapra kiegyenesített kaszával menne a nép a Parlament elé, és felkoncolná az összeset. Sokmindent elvisel a magyar birka, de egy hirtelen megjelenő többmilliós tétel kifizetése túl van azon a határon, amit a jellemzően nem túl sok megtakarítással rendelkező magyar háztartások kibírnak. És nem is hiszem, hogy bármi jogalapja lenne egy újabb, ráadásul ekkora sarcnak. Ez még nyugaton is sokkoló lenne, itt viszont szó szerint gyilkos hatása lenne.

Ajtony 2013.10.21. 10:36:48

@borzimorzi: látod, találtál magadnak egy frankó vállalkozást - eladod a 120 nm-es kertes házamat, amit örököltem, és veszel helyette nekem egy panel 50 nm-est.
Csak meg ne döbbenj, ha a Kiskunlacházi 120 nm-es házra még rá kell fizetned, hogy egy pronyó csepeli panelba tudj költözni :-)
Remélem állod a különbözetet :-)

kvadrillio 2013.10.21. 10:39:22

Munkanélküli
A második pofon
Főállású Anya | 2013-10-21 07:30:00
Címkék: főállású anya, munkanélküli, álláskeresők vállalkozóvá válását elősegítő támogatás

Túllendülök az első döbbeneten, sosem voltam egy túlzott optimista alkat, tehát annyira nem ér váratlanul a dolog.

Minden esetre fura, hogy bár nincs munkám és akkor sem lesz HIVATALOSAN, amikor a gyerekem 2 éves és 11 hónapos lesz, hivatalosan mégsem kereshetek állást. Ugyanakkor ha lenne munkahelyem, ahonnan gyesre mentem, már dolgozhatnék részmunkaidőben. Vagy teljes munkaidőben, odahagyva a GYES-t.

Ha már bejutottam a sötét ajtó mögé, megyek tovább. Tudna nekem aaa, hogy is van pontosan, megvan! Az álláskeresők vállalkozóvá válását elősegítő támogatásról mondani valamit? Nemrég olvastam róla és gondoltam ha a fővárosiaknak jár, akkor talán ide vidékre is süt az a nap. Erről a hölgy nem tud, állítólag nagyon bonyolult feltételei vannak, menjek az emeletre (jéé, itt még emelet is van...) és keressem X. Y-t. Felmegyek, sokat nem kell várnom, mert 5-6 ügyintézőn kívül nincs ott senki, tehát azonnal beépek a keresett személyhez.

Felkészülök a jegyzetelésre és felteszem a kérdést. A hölgy nagyon kedves, közli, hogy nincs itt túl sok feltétel, a lényeg, legalább három hónapja legyek regisztrált álláskereső. Ezt eddig is tudtam gondoltam regisztrálok, aztán tavasszal, amikor jön a következő pályázati hullám jelentkezem rá.

Megint mertem nagyot álmodni, a hölgy szinte bocsánatkérően közli, ne nagyon ringassam magam a szép jövőbe, ebben az évben két személy kapott az egész megyében ilyet.

Ismét erőt vesz rajtam a pesszimista (vagy realista) énem és valahogy úgy érzem, a sógórom és urambátyámos mutyik országában (azt hiszem ez népünk legősibb jellemvonása, talán még a nagycsaládokból maradt ránk...:)) úgy érzem, nulla hátszéllel az esélytelenek nyugalmával indulnék itt, egy ilyen mezőnyben.

Elköszönök, hazaindulok.

A nap derűsen süt, szép idő van, olyan igazi őszi, gyönyörű.

Átsuhan a gondolataimon és a szívemen a szorongató érzés, hogy gondtalan kis tücsök vagyok, aki már sejti a langyos szélben a közelgő dermesztő hideget a sok dolgos hangya közt.

Kommentálja Ön is! | Reblog!
Komment 0 | Reblog! 0 |
0
0
Megosztás:
Még nem érkezett komment
Használd már meglévő [freemail] vagy Videa regisztrációdat!
Nem regisztrált még? E-mail cím:
Jelszó:
Belépés Elfelejtett jelszó
Van iWiW-ed?

Lépj be iWiW Kapuval!
Belépés iWiW Kapuval
Reblog hírfolyam | Like hírfolyam

nincs még hírfolyam
Kereső
Munkanélküli
Munka nélkül. A te történeted hogyan szól? Írd meg, hogy más is tanulhasson belőle! anyukablog@gmail.com
Legfrissebb bejegyzések

A második pofon
2013. 10. 21.

Az első pofon
2013. 10. 17.

Első látogatás a munkaügyi központban
2013. 10. 14.

Szép remények
2013. 10. 10.

Főállású munkanélküli anya
2013. 10. 07.

Utolsó kommentek
Az első pofon

"

Én is ebben a cipőben járok sajnos.Munkát még úgy ahogy találok,csak épp most a bölcsi tartott be nekem azzal,hogy munkáltatóit kérnek,amikor még csak próba időre mennék.Viszont nagyszülői segítség nélkül nem tudom kire rábízni a gyereket.Így hogyan??? Nem értem miért nincsen a bölcsibe 30 nap türelmi idő amíg meg nem kapom a munkáltatóit.Mert sajnos,eltelik 1-2 hét minimum,mire közlik az emberrel,hogy megtartják-e avagy sem!És addig nincs szerződés...
"

adalen - 2013-10-17 12:42
Első látogatás a munkaügyi központban

"

Csak azt nem értem, akkor mi értelme fenntartani ezt a hatalmas vízfejet?
"

Főállású Anya - 2013-10-15 10:29
Első látogatás a munkaügyi központban

"

Nagy valószínűséggel azt fogják válaszolni:Sajnos nem tudok állást ajánlani önnek...Jelentkezzen 1 hónap múlva.Viszlát.
Nekem eddig kétszer lett volna szükségem a szolgáltatásukra,mindig ez volt a szöveg,Amikor kinéztem egy tanfolyamot amit el akartam végezni-és a munkaügyi központnak kellett volna fizetni-közölték hogy már elfogyott a keret(áprilisban)és majd csak valamikor ősszel lehet hogy lesz rá megint pénz-amit valamilyen bizottság csak névre szólóan talán engedélyez.De addigis szerezzek egy munkáltatót aki írásba adja hogyha elvégezném a tanfolyamot akkor alkalmaz mert ez sokat dobna a tanfolyam engedélyezésének elbírálási esélyein.Tehát kb.5-6 hónap múlva engedélyezés,+ kb.fél év tanfolyam,a munkáltató meg addig várna rám...
Amikor elmondtam az ügyintázőnek hogy vajon ez hogyan működne,akkor vállat vont hogy ez így működik és kész.
"

lutria - 2013-10-14 14:31

űA MUNKAERŐPIAC SZISZTEMATIKUS LEÉPÍTÉSE..ALA MAGYAR PARLAMENT MÓDRA !

Lucky Larry Silverstein 2013.10.21. 10:40:22

@kovi1970: Most akkor felkapaszkodott vagy meztelen seggü?

Ajtony 2013.10.21. 10:41:55

@Kara kán: Csak akkor gyakorlottak, ha egy plázáktól meggyengült mellékutcai papírboltost kell szopassanak. Ismerek néhány "olajos snecit", eddig még senki se kérdezte tőlük, hogy fizetnek-e adót. De egyébként is szinte nem is léteznek - de azt már leírtam, miért :-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.21. 10:44:21

Gyerekek!
Végre egy téma, amelynek kapcsán létrejöhet a nemzeti egység: vagyonadó (azaz: egyenlő közteherviselés).

SZDSZPistike 2013.10.21. 10:49:22

Kit érdekel az IMF?
Már saját maguk is beismerték, hogy mindenütt tévedtek, és ennek az árát az emberek isszák meg!

Csak beugrottam 2013.10.21. 10:57:42

Nos a vagyonadót csak akkor támogatnám ,ha az állam által becsült összegért az állam köteles lenne megvenni az ingatlant ,ha felajánlom , vagy levonhatnám az adó összegét az SZJA-ból.
Nekem jó biznisz lenne, annó amikor készültek erre kihozta az APEH kalkulátora ,hogy majd 15 millát ér a házam.Nos a piaci értéke már akkor is csak 7 milla volt, szóval vigyék csak 15 milláért :-)

borzimorzi 2013.10.21. 10:59:50

@Ajtony: Te hová jártál általánosba, hülyőke? Mert aki ennyire nem tud számolni, mint te, az aligha végezte el a 8 általánost!

Havi 25 rongy az évente 25ex12 = 300ezer forint. Mennyinek is fél százaléka az? 60 milliónak! Pláne, mennyinek a 0,3%-a? 100 milliónak! Na, az már nem ám a "mindenkinek külön szoba, összekuporgattuk" kategória ám! Mellesleg, ha valaki felnevelt 2-3 gyereket, mindegyiket külön szobában, de most már kirepültek, az miért is lenne köteles a saját szükségleteit min. 2-szeresen meghaladó alapterületet fenntartani, ha amúgy szűkölködik? Az vagy egyezzen meg a gyerekeivel, hogy ők akarnak nagy lakást örökölni, tehát a fenntartásba meg a karbantartásba szálljanak be, vagy adja el a francba, vegyen egy akkorát, ami tényleg kell, és egészítse ki a jövedelmét a különbözet hozamával.

Ja, és egy normális, józan min.elnök nem nekem kéne, hanem az országnak. Mielőtt Orbán legatyásítja úgy, hogy forradalom lesz.

Üdv:
b

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:01:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Nem hinném, hogy marxista-leninistává vált volna az IMF."

Valószínűleg nem, viszont ordít, hogy a válság velük együtt pont ugyanúgy döngöl a földbe mindent most velük, mint döngölt '29-ben nélkülük.
Vagyis megakadályozni nem tudják.
Marad az élére állás forgatókönyve.

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:02:27

@sterimar: "Egyébként meg le kell szarni, szerencsére kivágták őket Magyarországról, mint a macskát szarni. "

Meg ide a válság se gyűrűzik be, mert megsértettük meg kitiltottuk jól.

Kelly és a szexi dög 2013.10.21. 11:04:39

Kicsit még húzni kellene a présen...? Mocskos szemetek!

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:04:48

@Kara kán: "a nemzeti egység: vagyonadó (azaz: egyenlő közteherviselés)."

Esetleg Lázár az élére is állhatna.
Esténként simizve a párna alatt tartott svájci számlakivonatot.

borzimorzi 2013.10.21. 11:10:28

@Ajtony: Te egyre hülyébb vagy. Azt hiszed, nekem újdonság, hogy a kunpeszéri családi ház árából egy garzont se lehet venni Pasaréten?

Ez nem arról szól, hogy valaki 10-szeres presztízsértékű lokációba cuccoljon át, hanem arról, hogy ha legvégső esetben ki kell vetni egy ingatlanadót, akkor

1.) Tényleg csak legvégső esetben, és semmi esetre sem ilyen őrült módra, hatalmas arányú, egyszeri kivetéssel, ahogy fent látható. Hanem az ingatlan forgalmi értékének 0,3 - 0,5 %-ban meghatározva és évente, permanens módon. Ahogy egyébként ma is kiveti sok önkormányzat. S természetesen a legrászorultabbakat kímélve (fejenként 30nm hasznos alapterület alatt mentesség).

2.) Csak azt követően, hogy már rendbe tettük az adószám nélkül, full feketén meggazdagodott kiccsaládok ügyeit, a forrás oldalról adóbevallással vagy más, legális vagyongyarapodással nem igazolható vagyonok kérdését.

3.) És csak azt követően, hogy visszaszereztük a magyar kormány szavahihetőségét adóztatás ügyében, vagyis bebizonyítottuk, hogy nem falusi, de több tízezres stadionokra meg beléptető rendszerekre megy a pénze az adózóknak. Meg nem i s a fideszmaffia zsebébe...

Üdv:
b

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:12:17

(Azért a hír(?) ismeretében érdemes volna (újra)nézni a múlt héten linkelt videót: How The Economic Machine Works by Ray Dalio www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0 -- annak is a leszálló ágakra vonatkozó alternatíváira, meg a beszari/populista politikusokra vonatkozó megjegyzéseit.)

UgyanPityu 2013.10.21. 11:13:15

Pedig egyszerű, a PMÁK, PEMÁK-ból simán lecsípik a 10%-ot, annyira gondolom senki nem hülye, hogy hitelből vegyen ilyesmit.

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:18:45

@borzimorzi: "Ha meg valaki egy 150-200 nm-es kéglit örökölt, de nincsen keresete, az ne segélyből tartsa fenn a hodályt 2 főre"

Ez egyébként azzal az alapelvvel is összhangban állna, hogy akinek ingatlanja van, az gondozza, amelyből az ingatlanok elbirtokolhatósága is következik.
Ui. adott jövedelem alatt egy ingatlan nem tartható karban.

borzimorzi 2013.10.21. 11:23:03

@Csak beugrottam: Abszolút igazad van! Nyilvánvalóan annak szerepelnie kell a tv.szövegében, hogy amennyiben a tulajdonos szerint az ingatlan nem ér annyit, akkor az álla legyen köteles egy éven belül olyan vevőt állítani, aki fizet érte annyit. Ellenkező esetben az állam vagy kötelezően megveszi maga a saját maga által felállított becsértéken, vagy köteles a becsértéket módosítani a tulajdonosnak a piac által támogatott értékbecslésének megfelelően.
Üdv:
b

Zwio 2013.10.21. 11:28:31

Bitcoin tulajdonosokat ez nem érinti

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:34:51

@borzimorzi: "Mielőtt Orbán legatyásítja úgy, hogy forradalom lesz."

Nem lesz. Erre az SA, a Stadionok Aljanépe nevű milícia a garancia.

nnnnnnnn 2013.10.21. 11:35:45

mszp-szdsz-esek vették fel, ők fizessék vissza. támogatom. 10%os vagyonadó minden libsi meg balos szavazóra, hehe.

borzimorzi 2013.10.21. 11:41:23

@dr. mesterseges szinezek: Pontosan így van. Mondjuk, abban hibáztam, hogy az eladást említettem mint egyetlen járható utat a túlméretes, és fenntarthatatlan ingatlanok tekintetében. Az csak egy a lehetőségek közül, igaz, a legfrankóbb.

De ugyanolyan jó megoldás az is, amit az egyik ismerős csinált. Klasszikus, gangos pesti bérház, 130 nm-es lakás. Valaha szülők + 4 gyerek lakták, de már mind kirepült, a papa meghalt. Az egyedül maradt mamához visszaköltözz az elvált fia. Kettecskén nem kell ekkora, így adódott az ötlet, hogy megfelezik. Leválasztottak belőle egy 45 nm-est, a gangról külön bejáratot is nyitottak rá, a vizet is átvezették, csak a gázt nem. Srác amúgy asztalos, teljesen jó konyhát csinált bele (árammal működik minden, gáz nincs), és most kiadják. Plusz egyhavi kereset áll a házhoz, és még mindig teljesen jól megvannak a maradék 85 nm-en a mamával, nem zavarják egymást.

Aztán ott van az is, hogy öregen egyedül maradt barátok vagy testvérek összeköltöznek az egyikük lakásába, a másikat kiadják. Addig két nyugdíjból éltek, most a nyugdíjaik mellé ott van a bérleti díj is. Addig két rezsit fizettek, most egyet. Egyből nem kérdés, miből veszik az uszodabérletet, meg jut-e rendes pedikűrösre, ha már remegő kézzel csak felsebzik a lábukat az ollóval, ha maguknak csinálják. Egész más lett az életük.

Sajnos, mindegyikre csak egy példát tudok...

Valahogy az ingatlan hasznosítása mint fogalom egyszerűen nem létezik Magyarországon, csak a sírás megy, hogy milyen kicsi a nyugdíj. Közben meg ott ülnek a több tízmilliós holt tőkén, ami az ingatlanban fekszik. És persze a nyugdíj se ok nélkül kicsi, hanem azért, mert vagy eleve kisértékű munkát végeztek, vagy az aktív éveikben a jövedelmük jó részét feketén tették zsebre. Tisztelet a kivételnek, pl. rokkantak.

Üdv:
b

dr Smittpálelnökúr 2013.10.21. 11:52:09

@sterimar: Ja, kivágták őket, mint macskát szarni. Két éven keresztül vágták ki őket, mint macskát szarni. És éppen akkor sikerült kivágni őket, amikor lejárt a megbízatásuk.

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 11:53:22

@borzimorzi: "Valahogy az ingatlan hasznosítása mint fogalom egyszerűen nem létezik Magyarországon"

Tényleg nem, de a jogszabályalkotás mindent el is követ annak érdekében (tetanuszt kap a tök- és seggvakarástól), hogy ez egy kényelmetlen és félelmetes iparág maradjon.

Ahogy a lakásbérlet ki van találva, az se korrekt bérbeadónak, se korrekt bérlőnek nem élhető megoldás, ha a szerződő fél tudatosan inkorrekt.

borzimorzi 2013.10.21. 11:53:48

@Scagnetti: Nagyon nem érted a piac működését, ugye? Ha tele van a piac eladó ingatlanokkal, akkor az ár csökken, akár veszel, akár eladsz. Vagyis lehet ugyan, hogy csak olcsóbban tudod eladni a lakásodat, mint amennyit 10 éve kaptál volna érte, de az is olcsóbb lesz, amit majd veszel helyette. Az értékarányok nem változnak, csak az árak alacsonyabbak. Ami 10 éve kétszer annyiba került, mint a te lakásod, az most is kétszer annyiba kerül.

Mellesleg az összes Fidesznyik azon óbégatott pár éve, hogy jáj, az infláció így meg úgy, és milyen borzasztóan el kell adósodni egy lakásért. Hát, tessék, most alig van infláció, ha így megyünk tovább, defláció lesz hamarosan. Most meg azon nyígnak, hogy milyen keveset érne a lakásuk, ha eladnák.

Az istenit a sok hülyének, hát miért akkor vettek, mikor túl volt árazva? Miért nem várták meg, hogy most olcsón vehessenek? Akár anyukánál a kisebbik szobában, akár albérletben megvárhatták volna, miközben gyűjtögetnek, mert most aztán akkora az áresés, hogy az ingatlanpiacon igazán a vevőknek áll a világ! Plusz anyukánál a kisebbik szobában mindjárt nem gond az se, hogy ki vigyáz a gyerekre, mert ott van anyuka. A sok hülye devizahiteles legújabban azon vernyákol, hogy nem elég a törlesztő, de még a bébiszitter is egy vagyon. Ki tiltotta meg, hogy családon belül keressen lakóhelyet? Ahogy fogyunk, szinte nincs olyan ifjú pár, akinek ne lenne a háttérben olyan anyuka vagy nagymama, akinél bőven elférnek. Tele van az összes magyar település olyan egyedülálló nyugdíjasokkal, akiknél bőven van 1-2 szoba tarcsiban. De neeem, az nem elég jó, mert akkor esetleg néha el kell menni a patikába, a mamának ki kell váltani a gyógyszerét. Hát akkor most fizesd a bébisintért, hülye! Ha szerencséd van, talán nem füstöli tele a gyerekedet marihuánával, meg nem pálinkás szopaccsal altatja el...

Üdv:
b

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.10.21. 12:04:37

Ha a szerző ma estig nem ismeri be, hogy baromságot írt (vagy szándékos médiahekket), _és_ lesz rá időm, akkor megírom, hogy ez a poszt miért úgy hülyeség, ahogy van. Aki nem tud angolul, az ne írjon angol nyelvű anyagról.

borzimorzi 2013.10.21. 12:08:41

@dr. mesterseges szinezek: Abszolút! Sajnos, ma akkora a feketén bérbeadás hányada, hogy aki tisztességesen, számlával, adózva adja ki, azt ab start hülyének nézik, utána meg nem bírja a versenyt a feketézőkkel. Tapasztalatból mondom, 5 évig volt egy garzonunk, amit kiadtunk. Csak úgy sikerült, hogy egy cég vette bérbe, amelyik aztán persze el is számolta a számlát, amit tőlünk kapott. Irodának bérelte, de igazából a cég könyvelője lakott (dolgozott is) ott, mert vidékről szerződtették és ezt kapta mint céges juttatást.

A devizahitelesek problémáját is erről az oldalról kellene megoldani, hogy rendezni kéne a bérlakáspiacot. Ab start természetesen azzal, hogy akinek lakástulajdona van, de oda bejelentett lakó egy szál sincs, az dupla összegben fizesse meg az ingatlanadót. Legyen ösztönözve, hogy adja ki! Plusz a nemfizető bérlőt azonnal ki lehessen vágni, max. egy hónap türelmi idővel, hogy ne kelljen félniük a bérbeadóknak. USA igazán jogállam, de ha nem fizeti valaki a bérletet, simán utcára teszik januárban is. Majd megy az illető olcsóbb bérű lakásba, nem cicóznak. Plusz fontos, hogy itt is alárendelt jogviszony legyen a bérlet, amely függőben van a tulajdoni jogviszonytól és annak megszűnésével maga is megszűnik. Magyarul, ha gazdát cserél a lakás, a bérlet megszűnik. Legfeljebb az új tulajdonos majd köt új bérleti szerződést a régi bérlővel, ha meg tudnak egyezni. De ez a baromság, hogy nem lehet lakástól megszabadulni évekig, mert benne van a magát bérlőnek hazudó, valójában nemfizető, rosszhiszemű lakáshasználó és közben amortizálja ezerrel, az nonszensz. EZ nem jogállam, ez egy kalap ... .

Amcsi szabályozás kéne itthon is (Ny-EU-ban is uaz van), mert ez az egyetlen működőképes megoldás azoknak, akik valós teherbírásukhoz képest brutálisan eladósodtak, és most nem bírják fizetni a törlesztőt, tehát előbb-utóbb viszi a végrehajtó a lakást. :-(

Üdv:
b

élhetetlen 2013.10.21. 12:45:59

@borzimorzi: Menj a fracba a 30 négyzetmétereddel! Az nem világos, hogy aki egyedül él, annak is kell wc, fürdőszoba, konyha, legtöbbször a lakásban még előszoba is van? Neki nem jár egy külön hálószoba, hogyha vendége jön, legalább a nappaliban meg tudjon ágyazni neki, ne egy légtérben kelljen aludniuk? (az előző rendszerben sem kaptam még vállalati kölcsönt sem, mert volt egy egyszobás lakásom magamnak, és az ameghatározások szerint az elég volt.)

Gerilgfx 2013.10.21. 13:29:21

@nemsirunk: bajnaiék elég valószínűtlen, hogy bejutnának, a fidesznek van még minimum egy ciklusa, hosszú távon meg inkább a jobbik váltja majd le őket, mintsem bajnaiék. mellesleg az, hogy az eu-t is el kell tartanod az adóiddal, nem zavar?

Gerilgfx 2013.10.21. 13:30:50

@Gerilgfx: mármint akarommondani, valószínűtlen, hogy választást nyerjenek, mert bejutni van esélyük.

Ajtony 2013.10.21. 13:34:50

@borzimorzi: Nézz már utána, hol számolnak valós értékekkel adókivetésnél - ajánlom a szakmacsoportok szerinti elfogadott minimális adókivetés területenkénti számait. A 30 nm meg Kunpecéren is 30 nm, így a feletti rész adóköteles lenne - szerencsére csak szerinted. Ez az ország a surmók miatt áll ilyen szarul, mert osztogatáskor is hasonló, statisztika-majmok merik a kondérból a cuccot.
Számolj már utána - vagy inkább csak képzeld el - mekkora a rezsije egy ma épített "kaptár" lakásának, mennyi egy betonpanelnek és egy "Kunpecéri" önálló ingatlannak. Mert ha már ingatlanadó, akkor azt úgy kell bevezetni, mint Németországban, ahol részben elszámolható az ingatlan karbantartására fordított összeg és lényegtelen, hogy mennyien laknak benne. Az adó nem keverendő a szociális ellátással, legyen értékalapú - akkor a II. kerületi háromszázmillás kecó tulaja is dönthet úgy, megy a Havanna Lt-re, Lőrincre. Úgy gondolom, hogy az adózott jövedelemből vásárolt ingatlan adóztatása erkölcstelen. Ha már megemlítetted a hülyeséget, olvasd vissza amit írtál, mert az valóban hülyeség. :-)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.10.21. 14:16:12

@Fekete Pestis: de bakker, Cipruson nem az volt, hogy
"-te Józsi, kéne pénz.
-hát vegyük el a megtakarítások 10%-át",

hanem

"-te Béla, ki kéne fizetni a tartozásotokat, mert különben csőd lesz a vége.
-dehát nekünk nincs annyi pénzünk!
-hát, akkor holnap borul az egész országotok kormányzattal, cégekkel, infrastruktúrával, fizetésekkel együtt
-na de az megengedhetetlen!
-hát, még mindig van egy opció, hogy a bankbetétek kamatjának 10%-át megdézsmáljuk, akkor jut is marad is, az ország meg nem dől össze. de előkeríthetitek a pénz máshonnan is."

szóval a kérdés igazából az, hogy azt a kurva hitelt miért kellett felvenni ha tudták, hogy képtelenek lesznek fizetni nem pedig az, hogy miért kellett törleszteni...

nemsirunk 2013.10.21. 14:49:48

@Gerilgfx: Ezerszer inkább tartanám el az EU-t, mint a magyar államot, de az a helyzet, hogy az EU sokszorosan több pénzt ad nekünk mint amit mi befizetünk. A németek nettó befizetők, mi nem.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.21. 15:00:21

@nemsirunk: Nosza, akkor menj tartsd el az EU-t, a magyar államot meg ne.

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 15:23:41

@Lucky Larry Silverstein: "Nosza, akkor menj tartsd el az EU-t, a magyar államot meg ne."

Ne kárálj turultollal a seggedben, nem vagy te egy szlovákrendszámos bayerzsóti!
Nemde?

Ne érdekeljen! 2013.10.21. 17:06:26

@csavari: jaja!!! "Gív dat mani bek rájt náó"

Scagnetti 2013.10.21. 18:23:09

@borzimorzi: "Nagyon nem érted a piac működését, ugye? Ha tele van a piac eladó ingatlanokkal, akkor az ár csökken, akár veszel, akár eladsz. Vagyis lehet ugyan, hogy csak olcsóbban tudod eladni a lakásodat, mint amennyit 10 éve kaptál volna érte, de az is olcsóbb lesz, amit majd veszel helyette. Az értékarányok nem változnak, csak az árak alacsonyabbak. Ami 10 éve kétszer annyiba került, mint a te lakásod, az most is kétszer annyiba kerül. "

Csak azt az apróságot felejted el, hogy ha megjelenik a piacon egy csomó eladó nagyobb lakás, akkor azoknak kurvára le fog menni az áruk, így egy nevetséges összeget kapsz majd értük, miközben a kisebb lakásoké, amelyre a kereslet nő meg, akár még feljebb is mehetnek. Vagyis elkótyavetyéled a lakásod azért, mert valami fasszopó kitalálja, hogy nem elég az SZJA, ÁFA, és millió egyéb adó, jutalék, stb, de neked még ingatlanadót is kell fizetned, hátha abba már tényleg beledöglesz.

"Mellesleg az összes Fidesznyik azon óbégatott pár éve, hogy jáj, az infláció így meg úgy, és milyen borzasztóan el kell adósodni egy lakásért. Hát, tessék, most alig van infláció, ha így megyünk tovább, defláció lesz hamarosan. Most meg azon nyígnak, hogy milyen keveset érne a lakásuk, ha eladnák. "

Szarok rá, mit óbégattak! Mi közöm hozzájuk?

"Az istenit a sok hülyének, hát miért akkor vettek, mikor túl volt árazva? Miért nem várták meg, hogy most olcsón vehessenek? "

Honnan a fenéből tudta volna előre, hogy mi lesz 5 vagy 10 év múlva?

"Akár anyukánál a kisebbik szobában, akár albérletben megvárhatták volna, miközben gyűjtögetnek, mert most aztán akkora az áresés, hogy az ingatlanpiacon igazán a vevőknek áll a világ! "

Albérlet sem feltétlenül olcsóbb, mint a törlesztő.

"
Plusz anyukánál a kisebbik szobában mindjárt nem gond az se, hogy ki vigyáz a gyerekre, mert ott van anyuka. "

Ez tipikusan olyan helyzet, ahol nem lehet általánosítani. Valaki jól megvan a szüleivel összezárva, másnak viszont ez maga a pokol. Ismerek ilyet is, olyat is.

"A sok hülye devizahiteles legújabban azon vernyákol, hogy nem elég a törlesztő, de még a bébiszitter is egy vagyon."

Nem sok ilyet hallottam, pedig vannak devizahiteles ismerőseim. Legtöbbjüknek sosem volt bébiszittere, legfeljebb az anyós, ha ráért.

"Ki tiltotta meg, hogy családon belül keressen lakóhelyet? Ahogy fogyunk, szinte nincs olyan ifjú pár, akinek ne lenne a háttérben olyan anyuka vagy nagymama, akinél bőven elférnek. Tele van az összes magyar település olyan egyedülálló nyugdíjasokkal, akiknél bőven van 1-2 szoba tarcsiban. De neeem, az nem elég jó, mert akkor esetleg néha el kell menni a patikába, a mamának ki kell váltani a gyógyszerét. Hát akkor most fizesd a bébisintért, hülye! Ha szerencséd van, talán nem füstöli tele a gyerekedet marihuánával, meg nem pálinkás szopaccsal altatja el... "

Ott hibás az elméleted, hogy te olyan emberekről beszélsz, akik nagyobb házban/lakásban élnek, mint amit megengedhetnek maguknak. Csakhogy erről szó sem volt, ez a te agyszüleményed. Senki sem beszélt a fenntartási költségekről, csak az ingatlanadóról. A probléma az, hogy sokan laknak olyan értékű ingatlanban, amelyre ha kivetnék a 10% adót, azt nem tudnák kifizetni. De ettől még ha nem baszogatják őket, akkor fenn tudják tartani. Nem sírnak a fenntartás miatt, mert nem ez a bajuk, hanem az, hogy milyen alapon akarják őket lehúzni többmillió forinttal.

Ugyanígy bébiszitterről sem volt szó, csak belekötsz valamibe, amit te magad találtál ki, és hülyézed miatta a másikat. Gratulálok!

Azt meg hadd döntse el mindenki, hogy kivel akar egy fedél alatt lakni. Ha már olyan kibaszott nagy liberális vagy, akkor miért szólsz bele?

Gerilgfx 2013.10.21. 18:58:27

@nemsirunk: mi is ugyanúgy nettó befizetők vagyunk, csak nem épp közvetlenül forintban. az eu ránk is ugyanúgy költségvetési terhet ró - cserébe még azt is megmondja, milyen színűt szarhatunk, és ebbe vajmi kevés beleszólásunk van. az eu mind gazdaságilag, mint politikailag káros magyarországra nézve. persze te, mint az eu híve, ezt biztos pont másképp látod, de én nem szívlelem sem az eu-t, sem orbánt.

Fekete Pestis 2013.10.21. 19:27:50

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

nem, cipruson az elsö menetben az akarták, hogy a 100keur alatti betétesek is egy 6% körüli haircutot szenveedjenek el. ami ugye ellentetben allt volna a bankgarancia elvével.

nemsirunk 2013.10.21. 19:29:25

@Gerilgfx: Te komolyan azt hiszed, hogy ha magyar az illető, aki megmondja milyen színűt szarhatsz, attól jobb lesz neked? Egy magyartól inkább elfogadod? Ez baromság. Ezerszer inkább az EU mondja meg, mint egy balfasz magyar. Az EP hatáskörét kell szélesíteni a nemzeti gittegylet-parlamentek rovására, hiszen az EP semmivel sem kevésbé demokratikus. Az EU nemhogy káros, hanem jelen pillanatban az egyetlen dolog ami megvédhet minket egy magyar diktatúrától.

A nemzetállami "szuverenitás" csak arra jó, hogy a kis államokat kijátsszák egymás ellen, hogy egymás alá ígérhessenek munkajogok, munkakörülmények, környezetvédelem stb terén. Meg kell szüntetni a szuverenitás maradékát is amíg nem késő, amíg nem lesz nálunk is általános a gyermekmunka. Afrikai mintára nyakunkra ültetnek egy helyi kiskirályt (most éppen Orbánt), akinek az a szerepe, hogy a szuverenitás látszatát fenntartva (és ezzel a felelősséget magunkra véve) rabszolgákkal lássa el a gyárakat.

nemsirunk 2013.10.21. 19:34:22

@Lucky Larry Silverstein: Mennék én, hidd el, nem köt ide semmi. Csak az a kis vagyonka, amit itt összeszedtem egész eddigi életem során, kb semmit sem ér nyugaton. A világpiacon értéktelen egy magyar ingatlan. Munkásszállón meg nem akarom elölről kezdeni, családdal, gyerekkel. Szóval marad az, hogy az ország integrálódjon minél inkább az EU-hoz. Ahogy megszavazta a nép. Akinek meg ez nem tetszik, menjen Félázsiába birkaszart szedegetni.

borzimorzi 2013.10.21. 20:14:06

@élhetetlen: Az egyszemélyes háztartás: luxus. Mindenhol. Kivéve, ha egy 30 nm körüli lakásban valósítja meg valaki. A vendéglátás ottalvással simán megoldható, nekem is volt 27 nm-es garzonom, és franciaágyam volt benne, képzeld.

Kár, hogy nem vagy képes felfogni, hogy nem hivatkozhatnak a nyomorszinten élők problémáira azok, akik messze nem nyomorszinten élnek, sőt, egyszemélyes háztartásukban még külön szobában abszolválandó vendéglátásra is berendezkednek. Az ilyenek nincsenek rászorulva a mentességre, hidd el.

Ha a lakás egy 60 nm körüli panel, annak az ára kb. 6 milla. Annak a fél %-a évente 30ezer Ft, az egyharmad százaléka meg csak 20ezer . Nehogy már ennyi áldozatot se tudjon valaki vállalni olyan esetben, ha már nagyon borul a bili, és már az államcsődöt kell elkerülni!

A baj az, hogy a mai kormányban nincsen bizodalom, hogy átlátná a valós helyzetet, illetve, hogy ne hazudna plusz adóbevétel reményében akár ilyen veszélyt is. Itt vannak a bajok!

Üdv:
b

dr. mesterséges színezék 2013.10.21. 20:25:32

@borzimorzi: "A baj az, hogy a mai kormányban nincsen bizodalom, hogy átlátná a valós helyzetet, illetve, hogy ne hazudna plusz adóbevétel reményében akár ilyen veszélyt is. Itt vannak a bajok!"

... illetve, hogy ha a veszély is megvan, meg be is szedné, ne baszná el másra.

borzimorzi 2013.10.21. 20:27:03

@Scagnetti: Szól bele a rosseb, hogy kivel akar együtt lakni! Abba szólok bele, hogy ne az én adómból akarjon köpni a kedves mamára! Mert most az van, hogy a mamával együtt lakni abcúg, abba ne szóljon bele senki, de már az eszetlenül felvett lakáshitelét nem törleszti a kicsi drága, hanem inkább fizesse ki az állam, amelynek köztudomásúlag nincsen pénze, csak az, amit tőlem meg tőled adóban kisajtol! Erről szól ez az egész baromság, hogy kamatadó meg bankbetétre kivetett EHO, meg kp-felvételi és tranzakciós adó, meg távközlési és anyámkínja adó.

Ceterum censeo, a saját pénzéből azt dönt el mindenki, amit akar. De ezek a drágalátos, anyucival együtt lakni nem hajlandó, s a vevőnek kedvező piaci viszonyokra várni sem hajlandó, ámde hitelképtelen létükre mégis eladósodott alakok a mi pénzünkre játszanak! Hahó! Liberális vagyok, nem hülye!

Amúgy meg honnét veszed, hogy nem volt előre látható az áresés? a '70-es évek óta masszívan fogyunk, erről sem hallottál még? Sajnos, minden évben egy kisvárosnyi magyarral kevesebb van. :-(( Viszont az elhunytak is laktak valahol, és az ingatlanjaik megürülnek, az örökösök meg eladják. Vagy beleköltöznek, de akkor meg a régi lakásukat adják el. Mindenképpen igaz, hogy egyre kevesebben vagyunk egyre több lakásra, mert közben az új lakóparkok is épültek/épülnek. Evidens, hogy monoton csökkenő kereslet és növekvő kínálat mellett az árak szükségképpen csökkennek még válság nélkül is. Ezt mindenkinek látnia kellett a demográfiai trend és az építőipar működése ismeretében. Pláne, hogy ez EU kinyitotta a munkapiacait is, és megindult az elvándorlás a legfizetőképesebb rétegekben. Talán arról is én tehetek, hogy a 8 általános is csak ütve-rúgva elvégzett hülyék nem tudnak összeadni egyet meg egyet?

Üdv:
b

borzimorzi 2013.10.21. 20:37:08

@dr. mesterseges szinezek: Nu, ebben igazad van. Láttuk a magánnyugdíjpénztári vagyon elsíbolásánál. Majd rákerül a pénz nevesített, egyéni nyugdíjszámlákra, mondá Selmeczi Gabika azzal a lófogú, lepcses szájával. Aztán mi lett belőle? MOL-részvénypakett vásárlása, mikor a csúcson volt a papír, tehát hatalmas veszteséggel, meg stadionok. Meg persze simlicskázás, ami a csövön kifér. :-(

Üdv:
b

élhetetlen 2013.10.21. 21:00:06

@borzimorzi: Érdekes egy darab vagy, de legalábbis helikopter. „A vendéglátás ottalvással simán megoldható, nekem is volt 27 nm-es garzonom, és franciaágyam volt benne, képzeld.”. Elképzelem, hogy pl 24 éves lány vagy, és a 65 éves nagybátyádat befekteted a fraciaányadba, és oda is fingik. Vagy pl 65 éves férfi vagy, és a 20 éves unokahúgodat kínálod meg a fél ággyal. A vendég fogalma nem egyezik meg a dugótárs fogalomával. A normális életvitel lehetősége még nem luxus. De Te tudod, hogy igazad van, ez a lényeg.
Arról is mindent tudsz, hogy egy másfél szobás lakásban egyedül élő mire nincs/nem lehet rászorulva. Mert az eszedbe sem jut, hogy a fűtés, világítás egy személyre is ugyanannyi, mint két keresőre.
Én csak erről beszéltem. A nyomorszinten élőkre már van programja a kormánynak, Ócsa, leendő Makovecz istenné avatása, stadionok, stb, ebbe nem tudok belebeszélni.

Scagnetti 2013.10.21. 21:18:38

@borzimorzi: "Szól bele a rosseb, hogy kivel akar együtt lakni! Abba szólok bele, hogy ne az én adómból akarjon köpni a kedves mamára! Mert most az van, hogy a mamával együtt lakni abcúg, abba ne szóljon bele senki, de már az eszetlenül felvett lakáshitelét nem törleszti a kicsi drága, hanem inkább fizesse ki az állam, amelynek köztudomásúlag nincsen pénze, csak az, amit tőlem meg tőled adóban kisajtol! Erről szól ez az egész baromság, hogy kamatadó meg bankbetétre kivetett EHO, meg kp-felvételi és tranzakciós adó, meg távközlési és anyámkínja adó. "

Keversz két dolgot, melyeknek semmi köze nincs egymáshoz. Egyrészt ott vannak a felelőtlen devizahitelesek, akik most siránkoznak, csakhogy nem róluk van szó. Itt ingatlantulajdonosokról van szó, akik tökmindegy, hogy szerezték azt az ingatlant, meg lennének sarcolva. Nem csak a felelőtlen devizás, hanem mindenki. Az is, aki örökölt, az is, aki vett, és az is ,aki épített. (És mellesleg azért is fizetett már nem keveset.)

Hogy egy személyes példát mondjak, szüleim saját kezükkel építették fel a házunkat (én már nem ott lakom), most ketten vannak rá, és probléma nélkül fenn tudják tartani, pedig mindkettő nyugdíjas. Ha viszont ki kellene fizetniük a 10%-át, az kb. 3 millió forint lenne, azt nem tudnák megtenni. Na most ha valaki azt mondja az én 75 éves anyámnak és apámnak, hogy adja el a házat, (amelyben 40 éve élnek, és hátralevő életüket már ott szeretnék tölteni,) azért, hogy kifizessenek valami rohadék kedvéért hárommilliót, annak azt üzenem, hogy bassza szájba a mocskos kurva anyját!
De említhetném a saját lakásomat is (35 nm, tehát a te mércéd szerint már nagyzolás), melyet fullra leadózott pénzből vettem, kifizettem rá az illetéket és minden egyéb indokolatlan sarcot. Mennyit adózzak még rá? Még egymilliót? Elég lesz? Vagy adjam el én is, aztán éljem fel az árát albérletre költve? Nem kellene hozzá túl sok idő, az albérlet is kibaszott drága. Vagy ez sem elég, utaljam be az egészet az államkasszába? A fizetésem nagy része már most is oda megy, de végül is mehetne még, igazad van. Ha belegondolok, burzsuj rohadék vagyok, mert mertem venni magamnak egy egérlyukat.

"Ceterum censeo, a saját pénzéből azt dönt el mindenki, amit akar. De ezek a drágalátos, anyucival együtt lakni nem hajlandó, s a vevőnek kedvező piaci viszonyokra várni sem hajlandó, ámde hitelképtelen létükre mégis eladósodott alakok a mi pénzünkre játszanak! Hahó! Liberális vagyok, nem hülye!"

De itt végig a saját pénzükből élő emberekről volt szó. A devizahiteleseket te keverted ide, hogy aztán rájuk hivatkozhass. Az egy tök más téma, hogy valaki a devizahitelét az állammal fizettetné ki, itt nem erről van szó.

"Amúgy meg honnét veszed, hogy nem volt előre látható az áresés? a '70-es évek óta masszívan fogyunk, erről sem hallottál még? Sajnos, minden évben egy kisvárosnyi magyarral kevesebb van. :-(( Viszont az elhunytak is laktak valahol, és az ingatlanjaik megürülnek, az örökösök meg eladják. Vagy beleköltöznek, de akkor meg a régi lakásukat adják el. Mindenképpen igaz, hogy egyre kevesebben vagyunk egyre több lakásra, mert közben az új lakóparkok is épültek/épülnek. Evidens, hogy monoton csökkenő kereslet és növekvő kínálat mellett az árak szükségképpen csökkennek még válság nélkül is. Ezt mindenkinek látnia kellett a demográfiai trend és az építőipar működése ismeretében. Pláne, hogy ez EU kinyitotta a munkapiacait is, és megindult az elvándorlás a legfizetőképesebb rétegekben. Talán arról is én tehetek, hogy a 8 általános is csak ütve-rúgva elvégzett hülyék nem tudnak összeadni egyet meg egyet? "

Utólag mindenki olyan kurva okos, mégis a sok nagypofájú közül kevés van, aki tényleg előre látta a jövőt, és nem bukott a válságon.

Ami szerencse: Ennek az ötletnek realitása szinte semmi nincs, főleg nem Magyarországon. Ha valaki mégis komolyan gondolja, és ne adj' isten az illető kormányzó pozícióból gondolja komolyan, pár nap múlva valószínűleg már nem lenne hivatalban, és örülhetne, ha ennyivel megúszná.
Mellesleg az ilyen ötletek tökéletesen jók arra, hogy a szélsőséges pártokat erősítsük vele. Szóval csak hajrá, ha valakinek Orbán kevés és helyette Vona kell! Lehet a mostaninál is rosszabb, ez még nem a gödör alja.

borzimorzi 2013.10.22. 10:26:05

@élhetetlen: Akkora zöldségeket beszélsz, hogy az már fáj. Olyan kapcsolatokat tételezel, amelyek egészen egyszerűen nem léteznek. NINCS, ismétlem, NINCS olyan kapcsolat a 20 éves unokahúg és a 65 éves nagybácsi között, amelyik indokolhatná azt, hogy az adott városba látogató nagybácsi pont az unokahúgánál aludjon. Az ilyen korú emberek 90%-a eleve nem megy hosszabb útra, mint amennyit egy nap meg tud járni, tehát estére hazamegy a saját otthonába. De ha meg is kell szállnia, mondjuk, mert színházba jött Budapestre, akkor vagy elmegy olyan rokonhoz, baráthoz, akinél van vendégszoba, vagy elmegy szállodába. Senki sem a 20 éves, kis garzonban lakó unokahúgától várja el, hogy szállást adjon, abban biztos lehetsz. Ha mégis akad 1 millióból 1 ilyen hülye nagybácsi, azt meg finoman ki kell józanítani. Ennyi.

A 20 éves, garzonban lakó lány legfeljebb a berátját/vőlegényét látja vendégül éjszakára. Esetleg a húgát, ha az felvételizni vagy bulizni érkezett a városba. De már az öccse is inkább a haverokhoz megy, mert az a buli. Pláne nagybácsi! Ennyi erővel akár azt is elvárhatnád, hogy mindenki készüljön fel a saját lakásában arra, hogy majd az ET-t kell vendégül látnia...

Senkinek a lakása nem szálloda. Pláne nem az olyan lakás, amelyik egyemberes. Ez az alap, innét fuss neki újra.

Üdv:
b

borzimorzi 2013.10.22. 10:48:20

@Scagnetti: Lehet, hogy meg leszel lepődve, de egyetértünk. Sokkal több dologban értünk egyet, mint amiben nem.

Egyetértünk először is abban, hogy én sem tartom etikusnak azt, hogy a többszörösen leadózott, illetékelt stb. lakásokat adóztassa meg az állam még egyszer. Elmondtam, hogy először is azokat az eseteket kellene megvizsgálni, amikor adószám és legális jövedelem nélküli emberkék palotákat építenek meg bálna mercikkel járnak. Aztán meg azokat, akik minimálbérről adóznak, és szintén luxus életszínvonalon élnek, legfeljebb a csicsapalota helyett az évi két thaiföldi nyaralás van napirenden. Ezek ugyanis nem adóznak egyáltalán, hanem nyilvánvalóan illegális módon gyarapodnak. Ha kell a bevétel az államnak, először ezeken kezdje! Le is írtam feljebb, hogy milyen jutalékot tartok helyesnek annak érdekében, hogy fel legyenek derítve az ilyen esetek. Épp csak az a baj, hogy ehhez a NAV nyomozóinak komoly munkát kell befeccölniük, az meg nem tetszik. Sokkal könnyebb az ingatlannyilvántartásra rászabadulni, és a többszörösen leadózott jövedelmeket ismét megadóztatni. Ha az állami hivatalnokokra bízod, tuti a könnyű ellenállás irányába fognak haladni. :-(( Talán csak az tarthatja vissza a kormányt, hogy míg az általános ingatlanadóval baromi népszerűtlenséget lehet szerezni, addig az adózatlanul, sőt legtöbbször bűnözésből szerzett csicsapaloták tulajaira lecsapni: kifejezetten népszerűség-növelő cselekedet.

Az ijesztgetésül használt, évi, egyszeri 10%-os ingatlanadót elutasítom én is, fent írtam is. Viszont, ha már minden kötél szakad és az államcsődöt kell kivédeni, akkor nem lehet azt mondani, hogy még egy, éves szinten az ingatlan forgalmi értékének 0,3-0,5%-át kitevő ingatlanadótól is el kell zárkózni. Sajnos, ahogy a Fidesz gazdálkodik, szükség lehet az ultima ratióra. És ez az.

Ami azt illeti, nem utólag vagyok olyan okos. Mi nem vettünk fel CHF-hitelt és az ismerősi körben is igyekeztem mindenkit lebeszélni róla, éppen a kiszámíthatatlan és befolyásolhatatlan árfolyamkockázat miatt. Nem voltam igazán sikeres, 6 ilyen vitát vívtam meg és csak egyetlen esetben győztem meg róla a barátnőmet, hogy inkább forint alapon vegyen fel hitelt, de főképpen alkudjon keményen. Megtette mindkettőt, és azóta is igen fincsi sütiket kapunk tőle a szülinapomra. El is mondta most legutóbb, hogy ha akkor nem vitatkozom vele erről éjszakába nyúlóan, akkor mostanra már lehet, hogy vinné a lakását a végrehajtó. Ja, a többi 5 eseten is nyertem annyit, hogy most nem nekem kell nekik nemet mondanom, mikor jönnek kölcsönkérni. Tudják ők is, hogy mivel előre óvtam őket, most hiába is jönnének. Ettől még sajnálom őket, de nem tudok mindenkit kisegíteni. Menjenek azokhoz kölcsönkérni a törlesztőre, akik biztatták őket a hülyeségre.

Amúgy a válságon mindenki vesztett. Annak is elértéktelenedett az ingatlanja, aki nem hitelből vette. Pedig most sokaknak fontos lenne, hogy esetleg legalább feleakkorát és fele olyan jót tudjanak venni érte valahol nyugaton, ahol akadna munka. De ez reménytelen. Az a jó budapesti lakás, amelynek az árából simán lehetett volna venni egy bécsi garzont, az ma már egy WC árát sem éri Bécsben. Pedig válság idején nagyon fontos lenne a mobilitás.

Annak is bizonytalanná vált a megélhetése, aki jól dolgozott. :-(( Nekem is, sajna. Fel kell készülnünk arra az esetre, hogy hiába dolgoztunk, adóztunk 20+ évet már, még velünk is előfordulhat, hogy kereset nélkül maradunk és a tartalékokból kell majd élnünk. Valahogy át kell vészelni, akármi is jön. Mert igazad van, ez még nem az alja, lesz ez még rosszabb is. Azért, ha lehet, a Jobbikkal pláne nem súlyosbítanám a helyzetet, mert azok aztán csak tovább rontanák az ország helyzetét a nagylöttyös indulataikkal meg az idegengyűlöletükkel.

Üdv:
b

élhetetlen 2013.10.22. 11:06:55

@borzimorzi: Hagyjuk a szélszőséges példákat, mert nem érted, próbálkozzunk egy egyszerűbbel. 20 éves lány, van egy férjezett nővére. Tejesen életszerűtlen szerinted, hogy aug. 20.-ra meg szeretné hívni őket, de a sógorával nem szeretne egy ágyban aludni. Ne hívja meg őket, majd meghívja más, mondod Te. 60 éves ffi/nő, ne adhasson szállást az unokahúgának és a fiújának, ha feljönnek egy bulira, (mert ha van még egy szoba, ez teljesen normális) szerinted ilyen nincs.
Megismétlem: A normális életvitel lehetősége még nem luxus. Az nem normális, hogy Te azt mondod, hogy aki egyedül él, annak nincsen joga teljesen normális (akár rokoni, akár a barát, barátnő a párjával) kapcsolatokra (amibe belefér egy ottalvásos, átbeszélgetett estés vendéglátás is). „Ez az alap, innét fuss neki újra”. Te ne fuss neki, mert ennyit totyogva is megérthetnél, de nem fogsz, úgyhogy fájjon csak.

Gerilgfx 2013.10.22. 11:54:51

@nemsirunk: igen, alapvetően nekem attól jobb lesz, ha magyar az illető, aki megmondja, milyet szarjak, amennyiben azt az adott illetőt én választottam. persze nekem alapvetően inkább ne mondja meg senki, milyen színűt szarjak, nekem adjanak egy (minnél) közvetlen(ebb) demokrácia alapján szerveződő, szuverén államot, és én majd megmondom a többi 9 millió honfitársammal együtt, hogy milyen színűt szeretnék szarni. aki ezt nem így gondolja, nem a demokrácia pártján áll.

Scagnetti 2013.10.22. 12:20:20

@borzimorzi: Lehet itt még simán a Jobbik, vagy valami hozzá hasonló is kormányzó párt. A Fidesz gazdaságpolitikája katasztrófa. Aki meghallgatta és meg is értette Mesterházy hétvégi beszédét, az beláthatta, hogy a szociké még talán ennél is rosszabb lesz. Maga a vegytiszta kommunizmus. Bármelyik nyer, folytatódik a lecsúszás, és ez könnyen oda vezethet, hogy egy még ezeknél is rosszabb, szélsőségesekből álló kormányunk legyen. És sokat segít nekik az is, ha a nép ilyen ötletekről hall, mint ez az abszurd 10%-os agyrém. Amúgy is a béka segge alatt a bankok ill. az összes pénzügyi szereplő megítélése, nem csak nálunk, de világszerte, és akkor valami gyökér ilyet talál ki. Nem fogják fel, hogy még ha nem is gondolják komolyan, akkor is ilyet kimondani sem szabad, mert csemege a szélsőségesek számára.

Gerilgfx 2013.10.22. 12:31:54

@Scagnetti: a jobbik átalakult egyfajta minifidesszé az elmúlt 1-2 évben. ha ők nyernek, sem változik semmi. ha az úgynevezett bal oldal nyer, akkor pedig totális társadalmi katasztrófa következik be. lehet, én is tiplizek innen.

Scagnetti 2013.10.22. 13:30:27

@Gerilgfx: Az a baj, hogy pl. EU- vagy tőkeellenességben, idegengyűlöletben (illetve ezek terjesztésében) a Jobbik kb. tízszeres szorzóval működik a Fideszhez képest. Pedig már a Fidesz is túlzásba viszi. A szociális demagógiában kb. egy szinten vannak, és mostanában már rájuk ver az MSZP is, akik a hétvégén gyakorlatilag a teljes foglalkoztatottság és a vagyonszétosztás kommunista illúzióját ígérték be a zombihadnak.

Ezekből kellene választani? De minek?

Lehet, hogy kint találkozunk. Egyre többet gondolok rá én is.

jet set 2013.10.22. 13:41:32

@Ajtony: Nem kifogások kellenek. Olyan módszer kell, amelyik a legkevesebb kibúvót tartalmazza. Ha valaki örököl egy 50-100 milliós házat, akkor adja el, költözzön kisebbe, olcsóbba. De tele van a tököm azzal, hogy szinte csak azokat adóztatják, akik normálisan be vannak jelentve. Adózzon a sok adócsaló, minimálbérre bejelentett is.

borzimorzi 2013.10.22. 16:57:19

@élhetetlen: Magad sem érted, miről beszélsz, csak nyomatod. Egy átbeszélgetett éjszaka esetén irreleváns, hogy hány fekhely van, mert átbeszélgették az éjszakát, reggel meg hazamennek a vendégek.

Az pedig, hogy valaki a lakását több személy ottalvós vendégeskedésére is alkalmas helyként tudja csak elképzelni, az nem baj. Az a baj, ha azt képzeli, hogy ez nem luxus. De. Az.

Jellemző, hogy a nálunk sokkal gazdagabb osztrákok körében teljesen ismeretlen pl. a hazai rokoni vendéglátások alkalmával megszokott trakta. Van unokabátyám odaát, de teljesen természetes, hogy ha arra járunk, akkor emailben egyeztetünk és csak beugrunk egy sütire, majd megyünk tovább. (Pedig Salzburg nincs közel.) Meg lehetne oldani az ottalvást, mert mindkét fiúgyereküknek saját szobája van, de mi nem akarunk rájuk szabadulni, ők meg nem akarják a gyerekeik megszokott életét felborítani. Tiszteletben tartjuk egymás életét, lakását. És ez a normális egész Európában, légy erős. Ők is vagy a saját nyaralójukba mennek a Balcsira, vagy ha Operába/MüPába jönnek Pestre, akkor szállodát is foglalnak. Vagy én foglalok, és majd kifizetik.

Kivételt csak a párválasztás és családalapítás előtti életkorban levő, bulizós korszakukat élők jelentenek, de ők is csak pár évig, amíg bérelik a lakásukat. Aztán párt választanak és megvesznek egy rendesebb ingatlant, ahová eszük ágában sincsen meghívni a barátnőket, hogy a tűsarkakkal összekaristolják a trópusi fából készült parkettát, meg a barátokat, hogy a sokadik sör után behányjanak a sarokba. Onnantól kezdve bárokban, éttermekben élnek társasági életet, mert erre valók ezek a helyek. S ha valaki aludni akar olyan településen, ahol lakása nincsen, akkor szállodába megy, mert az való arra. Saját lakásban történő, ottalvós vendéglátás nagyon ritka, csakis a legközelebbi rokonok esetén fordul elő, de ha csak egy szoba van, akkor csakis azonos nemű rokon esetén. Vagy ha valaki a szerelmét fogadja. Minden más esetben szálloda a megoldás.

Ne abból indulj ki, hogy itt milyen hibbant szokásrendszer alakult ki 40 év cucilizmus alatt, mert nem az a normális a polgári társadalmakban.

Üdv:
b

borzimorzi 2013.10.22. 17:04:26

@Scagnetti: Pontosan így van. Narancs és szegfű egykutya, mindkét nagy párt egyformán a szakadékba hajtja az ország szekerét, legfeljebb más útvonalon. Ezért kellene végre egy olyan párt, amelyik a józan ész talaján áll, és nem érzelmek meg hisztériák felkorbácsolásával akar szavazatokat szerezni, pláne nem tüzifáért.

15 éve várok egy ilyen pártra. Be kell látnom, hogy vagy megalapítom én magam azokkal, akik szintén így gondolják, vagy nem fog megszületni. Ha érdekel, vagy beszélgetnél róla, van emailcíme a nickemnek, csak beírod, hogy borzimorzi, utána meg jön a kukac index pötty hu.

Üdv:
b

élhetetlen 2013.10.22. 17:48:56

@borzimorzi: Kiélted magad, borzoltagyúkám? Nem kértem az életvezetési tanácsaidból, élj csak Te azok szerint. Befejezném ezt a csacsogást, mert aki még azt sem érti, hogy mi a különbség egy átbeszélgetett este és egy átbeszélgetett éjszaka között, azzal nem érdemes vitatkozni. Te tényleg csak nyomatod. Kérlek, tedd meg nekem azt, hogy nem válaszolsz!

Gerilgfx 2013.10.22. 20:08:53

@Scagnetti: a jobbik nem volt tőkellenes, inkább csak hitelellenes.

Outlooker 2013.10.22. 20:52:20

300 milliard EUR hiány fényében nem kétséges szerintem a Supertax bevezetése, már csak egy ünnepnap kell amikor a bankok zárva vannak November 1. stílusos lenne.

qz.com/137790/who-suffers-the-most-europes-austerity-misery-ranked/

2013.10.23. 22:01:19

@kvadrillio: Valamiért, a te hozzászólásaiddal mindig egyetértek.

2013.10.24. 22:40:48

@s: Jaja!Csak semmiképp se az ékszeraranyra dumáld rá a jó népet,mint befektetési lehetőség,mert azzal szopni fognak.D

s 2013.10.25. 09:25:14

@Jóképességű Takarítónő: Nem arra gondoltam. Van megtakarítási céra megfelelő termék. A különböző arany lapkák és érmék pont jók erre. A svájci és osztrák pénzverde készíti ezeket, a bankban különféle valutákra váltható (valamennyi kezelési költség ellenében, de mi ez ahhoz képest, hogy mindened el is veszhet). Egy 6000 éves pénzzel az ember nem vitatkozik.

nowy 2013.10.28. 13:52:41

@fehérfarkas: Igen,de mint ahogy írtam,sok helyen, sok féle mentesség van : "Erzsébetváros területén adóköteles a lakás és nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész a továbbiakban: építmény.
Az építményadó mértéke 1.658 Ft/négyzetméter/év.
Mentesül az adó megfizetése alól az a magánszemély, aki a lakását lakás céljára használja."
süti beállítások módosítása