sorok között

sorok között

Obama a sátán kutyája

2013. október 11. - Politikai Ateista

A amerikai adósságplafon-vitáról, a csőd lehetőségéről, illetve az esetleges következményekről elég sok cikk, elemzés, és találgatás lát napvilágot. Ez érthető.

Valamiféle kompromisszum talán megszületett tegnap, egy "ideiglenes" adósságplafon emelésről. Vagy mégsem.

Egy fontos mozzanat háttérbe szorul. Igazából mindenki egyetért az adósságlimit emelésében, a probléma az Obama nevéhez fűződő egészségügy reformmal, közismert nevén az Obamacare-rel van.

A republikánusok mindenbe belemennek, csak az egészségügyi reform finanszírozásába nem, Obama pedig nagyon szeretné megvalósítani a régóta dédelgetett álmot, és egyre nyilvánvalóbb, hogy ennek érdekében a végletekig hajlandó elmenni.

Röviden, ha ez egy több mint ezer oldalas törvény esetében lehetséges:

Az Egyesült Államokban - ellentétben például számos európai országgal - nincs általános, mindenkire kiterjedő állami egészségügyi ellátás. A közel 314 milliós lakosság többsége ugyan rendelkezik biztosítással a munkahelye révén, van mintegy 48 millió amerikai, aki nincs biztosítva.

Ezen a helyzeten változtatna az Obamacare azzal, hogy kiterjesztené az egészségbiztosítást. A reform legfontosabb eleme, hogy kötelezővé teszi a biztosítás vásárlását mindenki számára. Ha valaki ennek ellenére sem hajlandó egészségbiztosítást kötni, akkor annak büntetést kell fizetnie. -  Az igazi hír - Potus & Co

Bevallom én sem olvastam végig a törvényt, de ettől függetlenül is Budapestig bűzlik az Obamacare.

Az egyik ok a biztosítások vásárlásának kötelezősége. Az amerikai egészségügyi rendszerrel vannak problémák, (ha érdekel bővebben: Michael Moore - Sicko)  de eddig akiknek nem tetszett a rendszer kimaradhattak belőle. Elsősorban azok hagyták ki a lehetőséget, akiknek nem állt módjában kifizetni a biztosítás összegét.

A másik, hogy eleve gyanús, ha egy ország vezetője oroszlán módjára küzd a szegények, az elesettek, vagy egyéb hátrányos helyzetű társadalmi csoportok érdekeiért. Vagy bármilyen nemes célért, ami mögött nincs egy vastag lobbicsoport.

Nem kell messzire menni. A tarfikmutyi is a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításával kezdődött.

Az Obamacare, a számítások szerint csökkenti az egészségügy biztosítással nem rendelkezők számát valahány millióval. A biztosítótársaságoknak pedig pont ugyanannyi millióval nő majd az ügyfeleik száma. Mert kötelező.

 

Ja, és amúgy fizetnek az amerikaiak adót arra az időre is, amíg a kormány zárva van?

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr785562456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fran7 2013.10.11. 10:06:24

Több okból lehet baja az ObamaCare-rel a republikánusoknak.
1. Olyan rendszert hoz létre, ahol szinte mindenkinek regisztrálnia kell magát. Vagyis a land of the free földjémn többet nem lehet eltűnni a Nagy Testvér elől. Ez az amerikai hagyományokkal teljesen ellentétes. Ahol fegyvert azért tarthatnak az amerikaiak, hogy többek közt megvédhessék magukat a kormányzat túlkapásaitól, a tirranikussá váló rendszertől. Ezért nem tudja keresztül vinni a fegyvertartás szigorítását sem. Mert ez az alapelv sérülne.
2. Az ObamaCare legalább 10 éves program, és egyáltalán nem biztos, hogy megtakarítás lesz a törvényből, Ami különben is majd 10 év után indulna be igazán. Túl sok a bizonytalan pont. Kicsit lutri az egész.
3. Eközben ez azt jelenti, most, hogy az átlag amerikainak még többet kell fizetni, míg az "ingyenélők" jól járnak. Ez zavarja az embereket.
4. Az egészségügybe a legtöbb pénzt Amerikában teszik bele, miközben hatékonysága bizonyos téren elég gyenge. Túlgyógyszerezés, antibioikum nyakló nélküli használata. S az elképesztően drága kezelések, azért az orvosi szakma hitelét erősen csökkentette.
5. A biztosítócégekben bízni nem túl bölcs dolog. Főképp ha ilyen erős pozicióik lesznek. Ráadásul ezzel még inkább megerősödnének.

vomit 2013.10.11. 10:24:11

ide vezet ez
szofter.blog.hu/2013/06/20/az_amerikai_kozgazdaszprofesszor_esete_az_obamacare-rel

pont az eddigi tamogatoi vannak legjobban kiakadva oszamara
www.shtfplan.com/headline-news/democrat-voters-confused-i-didnt-realize-i-would-be-the-one-who-was-going-to-pay-for-it-personally_10072013

ide is megirjak neki ezresevel
www.facebook.com/Healthcare.gov

vagy ha nehez felfogasuak, es meg mindig nem hiszik el, ingyen felhivhatjak az 1-800-318-2596, vagyis 1-800-F1UCK-YO szamot
dailycaller.com/2013/10/03/need-health-care-coverage-just-dial-1-800-fuckyo-to-reach-obamacares-national-hotline/

es eleg regota ez a szamuk mar
The sequence wasn’t even chosen by the current administration: According to Nexis, 1-800-318-2596 was originally used for a Medicare hotline in 1999.

vomit 2013.10.11. 10:56:44

es jon a tobb ezer ilyen hosszaszolas a FB-n
"Haywood Jamal Jablomie WTF?? I thought Obamacare was supposed to be FREE! I discovered that it will cost me MORE money than my current plan for LESS coverage! I'm disabled and my current plan costs $398 a month. It pays 100% after I pay $1500 a year out of pocket. Obamacare will cost me $759 and I STIIL have to pay 80% of all charges....and I have a lot of cherges. This is a complete SCAM!"

2013.10.11. 11:51:11

Természetesen kell adót fizetni, és szó sincs semmilyen államcsődről. Az adóbevételek fedezik a kormányzati kiadásokat, az államcsőddel fenyegetés csak a üres süketelés, ám sajnos az elbutult ami tömegek beveszik.

Könnyen lehet hogy palotapuccs lesz belőle, hogy Obama kitúrja a kongresszust, és egy Putyin-féle szoft diktatúra alapjait rakja le.

www.infowars.com/ex-treasury-official-obama-could-use-debt-crisis-to-seize-total-power/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:40:25

Engem valahogy a magánnyugdíjpénztárak kötelező bevezetésére emlékeztet ez a törvény.

stoppos76 2013.10.11. 18:46:37

Azért az valljuk be elég vicces helyzet, hogy az autódra kötelező biztosítást kötnöd, de az egészségedre nem...

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:49:33

Az Orbánozás vicces.

Obama kiköpött TASZos Gyurcsány, eladósít, semmi mást nem csinál. A demokraták a zsidókomcsi párt a 2 közül.

Obama szoc. munkás volt ügyvéd korában. Valszeg fingja nincs róla kik irányítják őt, egy jószándékú balek mint mondjuk Wilson elnök, akinem idején létrejött a FED. Akkor az volt a duma hogy soha többet nem lesz ciklikus gazd-i válság, azért kell a magán központi bank. Aztán lett, sokkal nagyobb mint bármikor azelőtt.

Brix 2013.10.11. 19:00:46

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Obama legalább törődik az a társadalom peremére szorult emberekkel, és nem kirekeszt, mint Orbán.
Az Obamacare bevezetésével igazodnak a változó demográfiai viszonyokhoz. Az USA jövőjét a latinok és feketék fogják meghatározni, a fehér angolszász, protestáns republikánusok befolyása meg vissza fog szorulni...

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.10.11. 19:02:52

@stoppos76: Nem összehasonlítható a két biztosítás. Az autódra felelősségbiztosítást kötsz, ami az általad okozott károkat téríti a vétleneknek. Ha nem kötsz egészségbiztosítást, azzal csak magadnak okozol kárt.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:04:50

@Pensive: 'Obama kitúrja a kongresszust, és egy Putyin-féle szoft diktatúra alapjait rakja le.'

- Nem ő kezdte, hanem Bush. Patriot Act stb. De mindig ez a vége, ha szopatják a középosztályt és a gazdagok és a szegények száma csak nő. Már 1980 óta. Erodált demokrácia. Ugyanez volt a RómBir idején, ugyanígy a középosztály fogyása miatt - köztársaság - principátus - császárság - terrorcsászárság - szétszakadás - game over.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:05:44

@Brix: Obama megsemmisíti a társadalmat, mint a többi szocialista. Bár jó szándékból teszi.

kvadrillio 2013.10.11. 19:12:57

Végre itt az ellenség a rezsiháborúban

JM

2013. október 8., kedd 14:41 |
Nem maga a rezsicsökkentés fáj Brüsszelnek, hanem az ettől függetlenül elfogadott új energiaszabályok. A kifogásoknak kötelezettségszegési eljárás lehet a vége. A kormány tagadja, hogy megjött volna a kifogásokat soroló uniós levél, pedig már válaszoltak is rá......

ISTEN BIZONY EZEKET EGYENKÉNT LŐNÉM LE ! A JÓ ÉDES ANYJUKKAL SZÓRAKOZZANAK ÉS MANIPULÁLJÁK AZ ENERGIA ÁRAKAT, TŐZSDÉZZENEK VELE ÉS EMELJÉK AZ EGEKIG ! EURONEWS CSATORNÁN: NE AVATKOZZANAK BELE A PIACI ÁRAKBA AZ EGYES ORSZÁGOK ! MONDJA A NAGYOKOSH.....KI A F.SZ TUDJA EZT KIFIZETNI ? A 90 EZRES NYUGDÍJAS ? A 120 EZRES MINIMÁLBÉRES ?
MAJD, HA ANNYI LESZ A FIZETÉSE A KELETIEKNEK, MINT A NYUGATI GAZDAG ÁLLAMOKBAN, AKKOR JÁCCADOZZANAK AZ ENERGIA ÁRAKKAL !!!
ADDIG MEG CSAK A P.CSÜKKEL !!! TÖKÖM TELEVELÜK !

kvadrillio 2013.10.11. 19:21:42

Minden eddiginél nagyobb vagyonra tettek szert az Egyesült Államok leggazdagabbjai, derül ki a Forbes 400-as listájából. Összvagyonuk mostanra eléri Oroszország GDP-jét.

Soha ennyi pénze nem volt még a gazdag amerikaiaknak, mint most, derül ki a Forbes összeállításából. Az üzleti magazin idén is összegyűjtötte a 400 leggazdagabb amerikait, a végeredmény pedig meglepő lett: a milliárdosok ugyanis nemhogy megerősödtek az elmúlt években, de egyenesen rekordot döntöttek. A 400 leggazdagabb amerikai összvagyona idén kétbillió dollár lett, ami jelentős előrelépés a tavaly 1,7 billióhoz képest.

A csúcson természetesen idén sincs változás. Bill Gates immár huszadik éve vezeti a leggazdagabb amerikaiak listáját, 72 milliárd dollárra becsült vagyona mindemellett még így is eggyel elmarad a mexikói Carlos Slimétől. A második helyezett Warren Buffett lett, aki az elmúlt egy évben 12,5 milliárd dollárral tudta gyarapítani vagyonát, a dobogó legalsó fokára pedig Larry Ellison állhatott fel. Az átlagos Forbes 400 tagnak amúgy jelenleg ötmilliárd dollár vagyona van, a belépési küszöb pedig mostanra 1,3 milliárd dollárra nőtt.
A KAPITALIZMUS DISZKRÉT BÁJA !
NEM KELL ILYEN KAPITALISTÁN TORZ, AMORF, TÁRSADALMI STRUKTÚRÁT KITALÁLNI ÉS MŰKÖDTETNI, MERT ELŐBB-UTÓBB VISSZAÜT !
MIKÖZBEN VÁLSÁG VAN, EGYES EMBERKÉK MILLIÁRDOT KASZÁLGATNAK A SÓHAJOK ÚTJÁN, OBAMA MEG A FEJÉT FOGJA, MERT ORSZÁGA A VÉGSŐKIG ELADÓSODOTT ÉS KÍNA TARTJA LÉGZŐKÉSZÜLÉKEN !
HÁT MILYEN KAPITALISTA TÁRSADALMI STRUKTÚRHA EZ ? KIK TALÁLTÁK KI ? SOROSGYÖRGYÖK ??? MAGUKNAK ?

kvadrillio 2013.10.11. 19:23:23

@kvadrillio: ...jahhh.....és MEG FOGNAK EGYEZNI ! :)

Mr. Waszabi 2013.10.11. 19:25:21

Miért bűzlik? Egy olyan országban, ahol eddig az önellátás volt az elsődleges, mintegy 150 év óta, s amely a világ legmagasabb életszínvonalát tudhatja magáénak e kapitalista szemléletének eredményeként, nos, ugyan, miért szentségtörés, ha végre szociális intézkedéseket is hoz? Mert nem ezt szoktuk meg? Nevetséges. Mármint, nevetséges az összehasonlítás az európai rendszerekkel.
Emez nem elég hatékony, gazdaságilag, amaz meg nem fordított elég erőforrást a szociális ellátásra. A különbség az így évtizedek után is, hogy ők most azon vitáznak, vajon, nem rombolja-e hatékonyságukat egy ilyen intézkedés, míg a kontinensen, vagy akár a brit szigeten állami finanszírozási problémák, gazdasági hatékonyság a probléma. Nagyon nem vagyunk egy pikszisben, ez látszik ebből.
Ne keverjük össze a magunk nyomorát az odaát luxusával, így is fogalmazhatnék. Hülyének lenni jog, de nem kötelező. Ha nem kötelező, akkor viszont ne játsszuk el, mert nem előnyös.
Ahol az a kérdés állítja meg az állam kiadásait, hogy szimplán közpénzből finanszírozzák-e a szegények eü ellátását, vagy vessenek ki több adót, nos, az nem a mi világunk. Még csak nem is Európáé. És erről nem az amcsik tehetnek, csupán az európai töketlenség vagy érdektelenség.

tlvajferi 2013.10.11. 19:27:51

"A másik, hogy eleve gyanús, ha egy ország vezetője oroszlán módjára küzd a szegények, az elesettek, vagy egyéb hátrányos helyzetű társadalmi csoportok érdekeiért. "

-nem a szegényekért küzd, hanem azért,hogy az egészségbiztosítás nagyobb bevételekhez jusson, több személyt meg szeretne adóztatni kötelezőmódon,mint a magyar szocionisták, liberálisok, szadeszesek, fideszesek, jobbikosok. stb.

-több pénzből, többet fog lenyúlni az obama és adminisztrációja, bár az amcsi orvosok manapság is 300k körülkeresnek évente...

Makkasz 2013.10.11. 19:31:02

@fran7: A legfőbb bajuk a republikánusoknak ami valós, az a magas költségvetési hiány és az adósság.

Jelenlegi magatartásukkal épp a hiányt növelik, ill. a GDP arányos adósságot növelik (a bizonytalanság ára a kisebb GDP növekedés, esetleg újabb recesszió ill. a növekedő hitelkamatok USA részére).

De mi ami mögötte van:
-Obama kivezette USA-t a válságból ahová Bush (republikánusok) vitte az országot, munkanélküliség 2 éve folyamatosan csökken, GDP 2%-nál jobban nő (még úgy is hogy Republikánusok keresztbe tettek a sequsterrel, állami költések fűnyíróelvű visszavágásával), atóvásárlások első negyedévben rekordot döntöttek,
- Obama care bevezetésével a legszegényebbek, akik biztosítás hinya miatt létbizonytalanságban, idősebbek rettegésben éltek, biztonságosbb körülmények közé kerülnek. Már sokan elkezdték a feliratkozást (mert akiek munkaehelye nem köt bztosítást, mert nincs neki, ott majd az állam biztosít számára, ha nem is ingyen) Obama Care-e, ami hatályos jogszabály.

Ez a két dolog megrettenti republikánusokat, egyrészt ideológiájukban (a kicsi állam a jó -tök igazuk van), másrészt emberek tömegei tapasztalnak lényegi életszínvonal javulást. Nem mennek csődbe egy vakbélműtéttől, nem veszik el a házukat, nőnek a reálbérek, stb...

Ez a vég lehet a republiknusok számára, és az amerika európa eljövetelét hozhatja, a hagyományos amerikai értékek (felelősség, önállóság, szabadság) erodálásával.

Mindazonáltal a 300 milió amerikai jólétével való zsarolás nagyon hasonlít a "cél szentesíti az eszközt" hozzáállásra, szerintem most biztosítja be Tea party hogy a kogresszus hamarosan demokrata többségű legyen.

Csodnálkozni fogok, ha obamacare megszünne, halasztanák, szerintem inkább az államcsőd.

rockjano 2013.10.11. 19:31:18

Obama nagyon jól tudja mit csinál

Ha a következő választást is a dem-ek nyerik (és erre nagy esélyük van) akkor a rendszer marad és megerősödik és Obama ezzel írja majd be magát végképp a történelemkönyvekbe…

Amerikának szüksége van egy mindenkire érvényes egészségügyi biztosításra, a mostani helyzet tarthatatlan… mi itt csak a gazdag középosztálybeli amerikát látjuk miközben a világ leggazdagabb országában eszméletlen mennyiségű nagyon szegény ember van...

tlvajferi 2013.10.11. 19:32:48

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: az a Putyin féle szoft diktatúra már évszázadok óta létezik az usa-ban

- a világ "legszabadabb"államából kilépni nem szabad, mert rögtön polgárháborút vívnak ellene (észak -dél ellen)

-a világ legszabadabb államába csak úgy léphetsz be, ha leadod az ujjlenyomatodat, de azt nem garantálják neked, hogy a mai technika mellett nem fogják felhasználni ellened (pl. egyszerűen ráhamisítják valamilyen bűnöző fegyverének markolatára,dnseddel együtt)

-szóval hagyjuk azt a terrorista nagyhatalmat,próbáljatok egy kisországban boldogan élni

Archenemy 2013.10.11. 19:34:17

Inkább azt mondjátok, hogy mi a faszt csináljak egy halom dollárral.

tlvajferi 2013.10.11. 19:34:26

@Brix: picit korrigálnám a mondatot:

"Az USA jövőjét - a zsidók által félrevezetett és manipulált - latinok és feketék fogják meghatározni, a fehér angolszász, protestáns republikánusok befolyása meg vissza fog szorulni... "

a többi stimmel

digiteye 2013.10.11. 19:47:29

Jé... Az még senkinek nem jött le hogy Magyarországon kötelezö eü. biztositás van Rákosi óta? És az a valag pénz, amit levonnak, az egy fekete lukba megy? Egész jól állnék ha mind visszakapnám. Aztán kamatos kamattal visszafizetnèm az aszpirint, amit kaptam a járulékokért.

vomit 2013.10.11. 20:04:52

@Makkasz: "Már sokan elkezdték a feliratkozást"

LOLOLOLOL, es ahogy moricka innen elkepzeli.
fent olvasgasd eredetiben, h. az emberek milyen dijakkal szembesulnek. valojaban ennyire sikeres az Ocommiecare:

Iowa Obamacare Exchange Enrolls Five (5) People
freebeacon.com/iowa-obamacare-exchange-enrolls-five-people/

kvadrillio 2013.10.11. 20:07:11

@Mr. Waszabi: NEM HATÉKONY GAZDASÁGILAG ???
...mert csak az hatékony gazdaságilag, aki éhbérért foglalkoztatja a munkásait, napi 2 dollárért ????? mert a legtöbb multi, ezért tud "hatékony???" lenni !
csakhogy ez KIZSÁKMÁNYOLÁS !e!!!! HARÁCSOLÁS !!! KAPZSISÁG !!!!!
DE SEMMIKÉPP NEM NEVEZHETŐ hatékonyságnak !

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.10.11. 20:08:28

@digiteye: De ha (ne adj'isten) összeszedsz egy olyan betegséget, amit csak sok-sok millióból lehet meggyógyítani, akkor meg fog változni a véleményed... A TB erről szól: mivel egyes betegségek kezelése megfizethetetlen majdnem mindenki számára, ezért szétterítik a kockázatot. Amerikában egyelőre nem így van, Obama viszont nagyon jól teszi, hogy változtatni próbál. Meg úgy egyáltalán miféle leggazdagabb ország az, ahol több tízmillióan nélkülöznek??? Az ország tényleg sikeres, de milyen áron? Még ha csak így lehetne, akkor azt mondanám, hogy ez is egy opció, bár akkor sem értenék egyet vele. De vannak a világon olyan gazdag országok is, ahol szegénység gyakorlatilag nem létezik, tehát ez is megoldható.

kvadrillio 2013.10.11. 20:12:59

@tlvajferi: nu, azért meg kell nézni kik is pampognak, keménykednek Mc...több, mint 30 éve képviselő-bácsi, a többiek is "kádár-kort" éltek már meg jó kis javadalmazásuk talaján a képviselőségben....
kipenderíteném mindet az un. "versenyszférába" tanuljanak meg naponta megküzdeni az életben maradásért és nem bohóckodni beágyazott funkciban...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.10.11. 20:20:36

Járulékot itthon is kötelező fizetni, csak éppen 2012 óta az államnak nem kötelező ellátni téged.
Legjobb biznisz.
A fiatal managerek a milliós fizetésük után tolják a halom járulékot, 30 évesen kiégnek, 35 évesen elpatkolnak. Király! :D

Mr. Waszabi 2013.10.11. 20:34:52

@kvadrillio: arany barátom, tévedésben vagy. Nem kicsiben, hanem nagyban. Nem az USA befektető határoz meg sehol sem 2 dolláros, vagy 50 centes órabért. Nem. Csak ha lehet, akkor ott dolgoztat, ahol olcsóbban tud. Oda megy, céget alapít, pénzt, technológiát és tudást visz oda, ahol megtérülhet az. Ennyi. De az adott országban az átlagórabért, azt az illető ország politikai-gazdasági berendezkedése szabja meg. Értsük ezt meg, mert ez a helyzet valójában, nem az, amit adptt ország népszipolyozó politikusai elhitetni szeretnének.
Az amcsik, ha nem dolgoztatnának országuk határain kívül, akkor még annyit sem keresnének azon országokban az emberek, mint amennyit. Beleértve Magyarországot is. Viszont ők otthon is tudtak és tudnak hatékonyak lenni. Ott 7.50 $ ma a minimál órabér. Egy átlag szakmunkás ennek 5-10szerese között keres. Nem azért, mert te finanszírozod, hanem mert ott ez megtérül.
Ha meggondolod, mintegy 50 év alatt (1867-1905), saját belső erőforrásaikból építették fel a modern kapitalizmust. Otthon, saját nyersanyagból, saját munkaerővel és technológiával. Aztán a későbbi fejlődési fázisokat is otthon szenvedték ki, a maguk bőrén (1905-1940). Nagyapáink akkoron nem mentek tüntetni itten, hogy micsoda embertelenség történik ott, mivel őket még jobban kizsákmányolták itt, ez a helyzet. Így lehetett, hogy aki boldogulni akart, az 80 évvel ezelőtt is oda emigrált, ha tudott. Meg 50 éve is, meg 30 éve is, meg ha teheti, ma is. Mire ők elkezdtek worldwide terjeszkedni (1950-), akkorra már túl voltak azokon a fázisokon, amiknek mi még csak az elején vagyunk most is - s láthatólag inkább a kommunizmusba vágyunk vissza tömegesen. Legalábbis az átlagszemlélet erről papol itten. Így nem lett itt amerika az elmúlt 20 évben sem, és ahogy elnézem, még vagy 50-ig nem is lesz. Mert dolgozni büdös, változtatni büdös, alkalmazkodni büdös, csak a nagy pofa meg a kommunista elvárások vannak. Emellett lehet ugatni, fújolni rájuk, de megalapozottsága ezen irigységnek, önámításnak nincsen. A nincsen az a nullát jelenti. Nem ők tehetnek arról, hogy itt a Horthy rendszer alatt, a kommunista rendszer alatt és most is átbasszák a politikusok az embereket. Ez a felismerés bár fájdalmas, de a miénk - nekünk kell rajt változtatni. Kellemetlen? Elhiszem. De ettől még nem fogja semmi hazugság sem helyettesíteni, ahogyan eddig sem helyettesíthette. Bizonyíték, nem ígéret.

fran7 2013.10.11. 20:39:54

@rockjano: Részben igazad van, de hogy mi tarthatatlan, az már egy jó kérdés. Ugyanis amellett, hogy Amerikában rengeteg szegény van aki nem képes fizetni az orvosi ellátásért. Emellett van egy olyan elkötelezettsége az ottani gazdagoknak, hogy ne csupán magukra költsék a pénzüket. Lásd Bill Gates alapítványai. Ezértkönnyen fenyeget az a veszély, hogy egy ilyen rendszerben, ahova az ObamaCare vezet, nem lesz meg az az önkéntesség és adakozójedv, ami jelenleg. Hiszen mindenki meg oldja majd magának. Kicsit ez a baja az európai és magyar egészségügynek, nincs benne ez a leggazdagabbaktól elvárt adományozókészség. Mert mindenki maga tehet róla, hogy odakerült. S a jelenlegi, vagy már elmúlt hajléktalan ellátási rendszer nem volt érdekelt abban, hogy a hajléktalan visszakerüljön az utcára. S a jogos félelem ez ebben a rndszerben, hogy nem lesz motivált a rendszer a normális működésre. Amit nyer az amerikai rendszer, a motiváltságot, elveszítheti az ObamaCare-rel.

kellerz20 2013.10.11. 20:46:08

Ne haragudj, de elég felületes és primitív ez az írás, jól fel is bosszantott! Kicsit járj utána a dolgoknak (és több oldalról!) mielőtt egy ilyen (vagy akármilyen...) posztnak nekifogsz, és ne ki tudja hányadrangú forrásból tájékozódj!

Teljesen mások az egészségügyi ellátás viszonyai az USA-ban, mint Magyarországon. Mindkettő messze van a tökéletestől, mindkettőn van mit javítani. Obama fel merte vállalni, hogy kiterjessze az egészségügyi biztosítást mindenkire, még olyan áron is, hogy rövidtávon esetleg nagyobb kiadással jár. A republikánusoknak pont ez a fő baja - ők a gazdagok (maguk) érdekeit nézik - azt is rövidtávon, mert sokáig ez nem lett volna fenntartható.

"A másik, hogy eleve gyanús, ha egy ország vezetője oroszlán módjára küzd a szegények, az elesettek, vagy egyéb hátrányos helyzetű társadalmi csoportok érdekeiért. Vagy bármilyen nemes célért, ami mögött nincs egy vastag lobbicsoport."

Miért is? Ne magadból, vagy Kelet-Európából/Magyarországból indulj ki. Sajnos aki Magyaroszágon nemes célokat tűz ki magának, azt a többiek kinevetik, visszahúzzák, vagy elüldözik. (Ezzel persze nem azt mondom, hogy máshol mindenkit csak az egyetemes boldogság vezérel - de ott nem zavarja a másikat, ha valakit igen...)

Amúgy meg igenis egy országnak gazdasági érdeke, hogy mindenki megkapja azt az egészségügyi ellátást ami kell neki - így fog hatékonyan dolgozni és GDP-t termelni.

Link elek 2013.10.11. 20:50:44

@Archenemy:
torold ki vele a seggedet

rockjano 2013.10.11. 20:58:05

@fran7: Nem tudom én alapvetően kapitalizmus és szabad versenypárti vagyok, de vannak dolgok ahol van szükséges helye az állami "erőszaknak" ha úgy tetszik.

Senkit sem szabad éhen halni hagyni vagy hagyni hogy az utcán aludjon.

Néha az embereket rá kell kényszeríteni erre-arra és egyébként a gazdaságot is. A monopóliumok (legyen akár természetes) nem növelik a versenyt.

Az Obamacar egyébként egy nagyon lightos dolog és nagyon messze van még az európai jellegű eü. biztosítási rendszertől is. Sokan amerikában ennél is "szocialistább" dolgot vártak volna el Obamáéktól.

Az egészségbiztosítókat meghagyják csak azt nem hogy valakinek semmilyen biztosítása ne legyen. Amit a jótékonykodásról írsz az szép de nem lehet a gazdag emberek jótékonykodására alapozni ezt a dolgot.

Az államnak hagyni kell a szabad versenyt működnie de közben hathatósan szabályoznia is kell azt. Pontosan nem úgy mint most itthon Orbánék teszik akik megölik a versenyt és a beruházásokat, és felszámolták az egyébként nem túl jól bevezetett magán eü. biztosítási rendszert.

Lajosforras 2013.10.11. 21:01:11

@Brix: faxt. 50 millió ember a rendszeren kívül nemzetbiztonsági kockázat. ugye ott mindenki a tb. számmal intéz mindent, ergo ez alapján ellenőrzik. ha nincs , nincs róla info sem.
a biztosítók persze, hogy gyilkolják egymást a bizniszért.

de a kórházaknak sem utolsó buli:

breathinstephen.com/wp-content/uploads/2008/10/hosp-bills-for-2008-008.jpg

rockjano 2013.10.11. 21:01:22

@fran7: Azon is vitáznék hogy mindenki maga tehet a sorsáról. Ez nem ilyen egyszerű.

Ha olyan családba születsz ahol nagyon szűkösek a lehetőségeid akkor nagyon nehezen tudod felküzdeni magad. Persze nem lehetetlen de az esélyeid sokkal-sokkal kisebbek. Ez egyébként kishazánkra is igaz.

Én híve vagyok a pozitív diszkriminácónak persze ezt is okosan kell csinálni…..

Nállunk most éppen ezt számolják fel.

A gazdagok egyre gazdagabbak a szegények szegényebbek a társadalom depressziós a fiatalok menekülnek az országból.

Persze ez itt nem amerika, nagyon más a mentalitás...

kvadrillio 2013.10.11. 21:04:35

@Mr. Waszabi: mégegyszer...AZ NEM HATÉKONYSÁG, HOGY ODA VISZEM A MELÓT, AHOL CSAK NAPI EGY DOLLÁRT KELL FIZETNEM A CSÓRÓ DOLGOZÓNAK AZÉRT, HOGY HATÉKONYABBAN TUDJAM SZAPORÍTANI A SZÁMLÁMAT MILLIÁRDOKKAL. EZ A FAJTA HATÉKONYSÁG-DUMA, CSAK MÁKONY.....ORDAS HAZUGSÁG. AZUTÁN EBBŐL A "HATÉKONY" MEGSZERZETT PROFITOMBÓL MILLIÁRDOKAT ADÓCSALOK, ADÓPARADICSOMOKBA MENEKÍTEK MEG OFFSHORE SZÁMLÁKAT "GYÁRTOK" EZERREL...
EZ ÍGY, EGY ORDAS HAZUGSÁGOKRA ÉPÜLŐ GAZDASÁG !
és ezt...pont ez a nagyszerű internet világítja meg egyre jobban a sokmillió felhasználó számára !!!:)
...hjahhh....AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM IS MEGFIGYEL ! :o)

Makkasz 2013.10.11. 21:07:12

@vomit: 51000-en iratkoztak föl, október 8-ig, úgy, hogy december a határidő és az egész politika arról harsog nem lesz pénz rá. Gyenge kezdés igaz, de akkor mit fisifosnak a republikánusok? Önellentmondás.
Különösen az 5 fő vicces. Hát ezért kell aggódni hogy bedől Amerika? Az 5 fő miatt? lol

Sírköves Slomó 2013.10.11. 21:07:26

@Mr. Waszabi: 'Ha meggondolod, mintegy 50 év alatt (1867-1905), saját belső erőforrásaikból építették fel a modern kapitalizmust. Otthon, saját nyersanyagból, saját munkaerővel és technológiával.'

Ez mondjuk nem így van.

Először is mint minden mai gazdag ország hódításra, gyarmatosításra(szabad föld), genocídiumra(indiánok) épült amerika is. Ennyit a belső erőforrásokról.

A modern kori rabszolgaságot ők vezették be otthon, de azt sem belső erőforrásból(afrikaiak). És a tőke, ami valóban felépítette a világ legmodernebb iparát, szintén nem belső erőforrásból táplálkozott, hanem a City bankárjai adták, a Rockefeller család a Rotchildok amerikai ága, ami már 350 éve a világ legerősebb bankárdinasztiája.

Ettől függetlenül az USA megvalósította a viszonylag nagy számú középosztály nagy jólétét, és relatíve nagy politikai szabadságát. Sajnos ez az álom a 70es évekbeli tetőpontja után mutat válságtüneteket, a középosztály leépülése pedig a demokrácia korlátozását is maga után vonja.

De Róma sem egy nap alatt ment tönkre.

vomit 2013.10.11. 21:10:43

a lerohado weboldalrol
Obamacare computer code riddled with typos, Latin filler text, desperate programmer comments and disastrous architecture
www.naturalnews.com/042428_Obamacare_exchange_Javascript_critical_errors.html
In other words, the entire set of error messages is hard-coded into the Javascript for English, then again for German, then again for French, Spanish, and so on, all the way through Gujarati and who knows how many other unheard-of languages.

I don't even know how to begin to tell you how disastrously idiotic such a design is. It practically guarantees a critical server crash under any kind of real user load. No programmer with an IQ above 100 would design js code in such a manner. This code was designed and written by utterly incompetent people who have built into the system exactly the kind of architecture that will make it fail if anyone tries to use it.

kvadrillio 2013.10.11. 21:12:03

@rockjano: MINDENKI MAGA TEHET A SORSÁRÓL ???
...HMMM.... a rencerváltosztatáskor megszüntettek 1,5 millió munkahelyet ! GYÁRAKAT, VÁLLALATOKAT ZÁRTAK BE.......
az akkori(mostani is!) elit ÍGY , EZEKBŐL (ÉS KÉSŐBBIEKBŐL) HOZTA LÉTRE AZ A MUNKANÉLKÜLI TARTALÉK-SEREGET, AMELYNEK TAGJAI ÉVEK ÓTA VEGETÁLNAK, MÁR RÉGEN MEG IS HALTAK...TÖBBEK....
DE AKIK EZT TETTÉK, ISZONYÚAN MEGGAZDAGODTAK !
....persze róluk elmondható: maga tehet sorsáról ! megcsinálták a maguk sorsát, máson vérén...

kvadrillio 2013.10.11. 21:16:03

...szóval cseppet röhejes..., hogy a nagy, sérthetetlen, kivételes Amerika, ugyan azt játssza majdnem el, mint Görögország...
MAJDNEM CSŐDKÖZELI, FIZETÉSKÉPTELENSÉG KÖZELI ÁLLAPOTBAN TÜNDÖKÖL A NAGYVILÁGNAK, MIKÖZBEN MILLIÁRDOSAI SOXOROZZÁK MILLIÁRDJAIKAT MEG LÉTSZÁMUKAT...:)

kvadrillio 2013.10.11. 21:18:56

@kvadrillio: ..PERSZE...A VÁLSÁGBAN LEHET SHORTOLNI, MEG EGYÉB PÉNZÜGYI MACHINÁCIÓS "munkákat" VÉGEZNI, MIKÖZBEN AZ ELADÓSÍTOTT TÁRSADALOM TAGJAI KÖZT ÜTEMTERV SZERINT ZAJLIK A KILAKOLTATÁS....MINT SOK ORSZÁGBAN MÉG.....

kvadrillio 2013.10.11. 21:20:03

@kvadrillio: és a MESTERSÉGESEN ELŐIDÉZETT VÁLSÁG HIÉNÁI....TOVÁBB TRÜKKÖZNEK.....

Sírköves Slomó 2013.10.11. 21:21:35

@rockjano: Sajnos a válságok mindig azzal járnak hogy a szegények szegényednek a gazdagok gazdagodnak.

Könyvtárnyi irodalma van. Magyarországon szerenscére a vagyoni különbségek nk-i összehasonlításban inkább alacsonyak.

kvadrillio 2013.10.11. 21:21:56

" John Kerry külügyminiszter szombaton az indonéziai Bali szigetén arról győzködte partnereit, hogy a költségvetési huzavona és a kormányzat megbénulása csupán a washingtoni belpolitika "egy futó epizódja", és egyben "az amerikai demokrácia erősségének példája"."

talán tessenek ennek a bennfentes "jólértesültnek" hinni ! :)

kvadrillio 2013.10.11. 21:27:17

@kvadrillio: "epizód jelentése - Tudományos és Köznyelvi Szavak Magyar ...
meszotar.hu/keres-epizód‎
epizód, Fontos esemény vagy esemény-sorozat, mely folyamatos történések során lép fel, pl. depressios epizód. epizód (görög = "mellette futó"),......:)

Serio (törölt) 2013.10.11. 21:31:32

Rohadtul el vagy tévelyedve.

A kötelező biztosításnak szimplán biztosításmatematikai oka van. Eddig tudniillik, a szabad piac elve alapján, a biztosítótársaságoknak is megvolt a lehetőségük, hogy kimaradjanak valakinek az életéből. Ez pl. azt jelentette, hogy ha már eleve volt valamilyen krónikus betegséged, AKKOR NEM KAPTÁL BIZTOSÍTÁST!

Hiába akarod, ha már pl. eleve rákos vagy, akkor nem köthetsz, és meg fogsz dögleni mint a kutya, mert nincs hárommillió dollárod a kezelésre.
De ugyanígy nem köthettek várandós anyukák, cukorbetegek, stb.
Sok esetben ha munkahelyet vagy lakóhelyet vált valaki, új biztosítást kell kötnie - így ha közben szükséged lett az ellátásra, gyakorlatilag megszűnt a mobilitásod.

Képzeld el kicsit hogy milyenek a magyarországi biztosítók, akik mondjuk a kocsid CASCOját intézik. És most képzeld el hogy rajtuk múlik az életed.

Az Obamacare nem tökéletes, de szigorúan megtiltja a társaságoknak, hogy kockázati kategóriákba sorolják az embereket, és akárki akar náluk kötni, kutya kötelességük biztosítani. Tehát ha rákos vagy, és holnapután egy milliót érő életmentő műtétre van szükséged, akkor is megkapod a fedezetet, és mehetsz a kórházba.

Na most ha nem lenne kötelező mindenkinek kötni, akkor elképzelheted, hogy ez hová vezetne. Felborulna az egésznek a matematikája, szinte nem lennének befizetők csak pénznyelők a rendszerben.

Szóval mielőtt Magyarországról okoskodik az ember, nem árt beleásni magadat a dolgok mélyére is.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 21:39:16

@Serio: A lényeg így is a lényeg marad. A dolgozó középosztálytól elvesznek a szegények és a gazdagok javára.

Azaz a zsidók és a feketék, mehicanók javára a fehérektől. Persze mit várak a tözsfőnöktől?

Mr. Waszabi 2013.10.11. 21:49:12

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: szerintem tényt állítottam az USA gazdaságának 1867-1905 közötti fejlődését illetőleg. Amennyiben ellenvetésed van ezzel szemben, légyszi bizonyítani, hogy nem úgy történt, nem ott és nem az, ami történt. Az "Ez mondjuk nem így van" nos nem érdemi cáfolata a történéseknek, nem elég a tények cáfolatára. Az általam említett időszakban az USA még nem gyarmatosított gazdaságilag, kizárólag otthon fejlesztette gazdaságát és társadalmát. Saját nyersanyag kitermelést, technológiát, és tőkét, s nem utolsó sorban életszínvonalat.
Nem mellesleg ez a fejlődés ott a rabszolgaság megszüntetése után kezdődött, nem előbb.
Azért hoztam szóba pont ezt az időszakot, mert nem lehet ráhazudni semmi külső vonatkozást. Az 1940 utáni időszakra vonatkoztatva már túlságosan sok hazugság és népámítás látott napvilágot arról, hogy más népek kizsákmányolásán, háborún gazdagodtak meg. Ami mellesleg nem igaz, mert pl. az arab országok ma is csak kecskét legeltetnének otthon, ha az amcsik nem bányásztak volna olajat országaikban a 30-as évektől kezdve. Mert ugye technológiát, hatékony termelést is ők vittek oda ehhez, nem az arabokét nyúlták le. Ugye. Ezek olyan tények, mint pl. hogy Magyarország ezer év óta a Kárpát-medencében leledzik.
Csak az a kérdés, hogy ki hogy szeretné értelmezni a történteket. Lehet hazudnia tényekről, de az önámítás, a hazudozás még egyetlen ember, nemzet gondolkodását nem vitte előbbre. Se arabét, se magyarét, se németét, se egyebekét. Ez az USA ellenes hazugság áradat sem vitte előbbre sehol, itt sem, 60 év alatt sem és másutt sem, sehány év alatt sem.
Nevetséges, hogy egy olyan országban fikázzák az ottani több évtizedes permanens teljesítményt, ahol a lakosság 1990 után mindössze 8 évig bírta a kapitalizmusba való átalakulás nehézségeit, aztán a második komolyabb kihívás után inkább elhajlott az első hazudozó politikusnak, aki aztán szépen jégre vitte az egész országot.
Később meg önjutalmazták magukat az emberek a kapitalizmus gyümölcsét aratva, amikor jól ment itt a szekér, s eladósították magukat anélkül, hogy a teljesítményt mellétették volna. Aztán, amikor rosszra fordultak a dolgok, megint jött a notórius hazudozó politikus, aki elhitette a néppel, hogy a bankok, multik a hibásak, mert az emberek eladósították magukat , meg mert az emberek nem akarnak dolgozni, tanulni, s többet teljesíteni.
Dióhéjban ennyi a magyar társadalom elmúlt 24 évnyi teljesítménye. Meg kell nézni, hogy emiatt sorvad az ország 4 év óta, nem a világválság , meg a nemzetközi összeesküvés miatt. Itt mindenkinek kényelmesebb mástól várni a teljesítményt, csak éppen maga nem akar invesztálni - mert ő sértett, kihasznált, ő megérdemli a megszánást, az alamizsnát. Nos, legkevésbé az ilyen emberek érdemelnek támogatást, lehetőséget, és nem is pártolja ezt az élet. Meg azon nemzetek sem, amelyek nem adták fel 8 év után az élet kihívásait, hanem kicist tovább bírták és kibírták. Aki nem bírja ki aratásig, az hiába vetett, ugye. És még az első aratás sem a gazdagság, az még csak valamelyes megtérülés. Sok ősszel kell vetni és sok nyáron aratni a valós meggazdagodáshoz. Ezt nem értette meg ez a nép mind e mai napig. Csak odáig jutott az önámításban, hogy mindenki más hibás, aki már túl van az x-edik aratáson és annak gyümölcsét eszi. Ki-ki, ahogy alakította történelmét. Azaz mi is a magunké eredményeiben dagonyázunk. 80 éve is, 50 éve is , 20 éve is meg ma is. Hallottál már amerikait, németet panaszkodni, szart kenni, hogy mert a magyarok hibásak azért, mert neki szar aktuálisan? Nem hát. Mert nem abból akarnak megélni, hogy másokra irigykednek, azért. Ennek hatásosságában csak a magyarok hisznek Európában, más nemzetek nem. Ki kéne gyógyulni végre ebből a nemzeti betegségből. Ha mások jobban teljesítenek, ah erősebbek, akkor tanulni, gyúrni kell, hogy jobban tudjunk teljesíteni, erősebbek legyünk. Ezt hazugság, önámítás nem pótolhatja.
És azért mondom ezt, mert így sosem lesznek önállóak a magyarok sem, amint ez jól látszik a mai hozzáállásukon. Szépen visszafejlődtek 1998-tól kezdve napjainkig, egészen a kommunizmusig. Ebből nem lesz se jólét, se nemzeti fejlődés - ez visszafejlődés.

rockjano 2013.10.11. 22:04:37

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Hát igen lehet hogy alacsonyabbak a különbségek csak egy alacsonyabb szinten :-(

Annyira gazdagok messze nincsenek mint azt USA-ban viszont nyomorultak az van rengeteg...

rockjano 2013.10.11. 22:07:21

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Ez egyébként nem a válság miatt van hanem az Orbán kormány világlátása miatt. Ebben konzervatívok.. másban meg demagógok…

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:12:55

@rockjano: Akkor hogy lehet hogy világszerte nőnek a társadalmi különbségek?

Úgy lehet hogy most még mindig be van fagyva a gazdaság, a korábbi devizahiteles 'áldozatok' eladják a lakásaikat a piac legalján kényszerből. A gazdagok most vásárolnak be. És majd a mostaninak a dupla árán adják el ugyanennek a szegénynek, amikor a hitelezés a csúcson lesz(mint 2008ban).

Igy lesz a szegény szegényebb.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.10.11. 22:14:40

Azt nem értem az egészben, hogy ha az a bizonyos 48 millió nem akar, pláne ha nem tud (mert nincs miből) fizetni, akkor mi a francért kell őket erre kényszeríteni. Ha egyébként ugyanúgy "ingyen" használnák az egészségügyi rendszert, mint a biztosítottak, akkor érteném, de valószínűleg nem ez a helyzet.

Kicsit hasonlít a megboldogult manyup-rendszerhez itt minálunk.

Pont a demokrácia mintaországában elintézhetnék ezt egy népszavazással is.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:22:54

@Mr. Waszabi: 'szerintem tényt állítottam az USA gazdaságának 1867-1905 közötti fejlődését illetőleg.'

- A fejlődést nem vitattam. A belső erőforrást meg hülyeségnek tartom, ezért cáfoltam.

'Az általam említett időszakban az USA még nem gyarmatosított gazdaságilag,'

- hanem már régen túl volt rajta (milyen otthon? kinek az otthona? mert a telepeseké nem az biztos)

A többi nem tartozik a kérdéshez, egyszerre ne írj ilyen sokat.

Az USA másik óriási objektív előnye hogy a területén nem volt háború 1865 óta, amit a többi fejlett ország nem mondhat el magáról.

Persze senkinek ad felmentést a hülyeségére, hogy amerika így lett nagy, mert tökmind1 hogy lett nagy, nagy lett.

Az hogy az amerikaiak szorgalmától meg a demokráciájától, erős leegyszerüsítés(főleg hogy amerika már az 1. számú ipari hatalom volt 1900 körül, amikor demokráciája még nem volt). Pontosan ez az az önámítás, amit az amerikaiak el is hisznek magukról, mert az elnökeik inkább ezt mondják nekik, mint hogy apáitok kiirtották az indiánokat és elvették a földjüket.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.11. 22:35:03

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"apáitok kiirtották az indiánokat és elvették a földjüket"

Amely földek túlnyomó részét nem művelték meg a benszülöttek.

rockjano 2013.10.11. 22:36:29

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Én csak tönkrement vállalkozásokat látok magam körül, közte van a sajátom is lassacskán.

És ez már nem a válság eredménye azt megszenvedtük 2008-09 körül ez már az azóta történt események hatása…

A válság idején még megtudtunk élni most már nem tudunk...

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:46:17

@neoteny: Mit akartál mondani ezzel? Te elveszed a szomszédod földjét mert nem müveli, kinyirod. OK.

Csak utána önámítás szerintem azt mondani, hogy amerika belső erőforrásokra, magára, szorgalomra, demokráciára stb. alapozta a gazdagságát. Erről dumáltunk a kollégával.

nyuggernyúzó 2013.10.11. 22:46:49

Ugyanaz a baj ott is, mint Mo-n. A herék vannak többségben a szavazók között.
Itt egy telivér Obama szavazó:
www.youtube.com/watch?v=tpAOwJvTOio

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.11. 22:49:11

@Serio:

"eleve rákos vagy, akkor nem köthetsz, és meg fogsz dögleni mint a kutya"

Ha nyugdíjas vagy, kapsz Medicare-t. Ha szegény vagy, kapsz Medicaid-et.

Ha nem vagy sem nyugdíjas, sem szegény, és nincs is eü-biztosításod a munkahelyeden keresztül és nem is vásároltál eü-biztosítást magadnak idejében ... az roppant kellemetlen.

De nem baj, most már van a Patient Protection and Affordable Care Act, ami ugye a nevében hordozza a Betegek Védelmét és a Megfizethető Gondoskodást. És mivel ez törvénybe lett iktatva, lehetetlen hogy ne úgy legyen.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.11. 22:51:56

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"amerika belső erőforrásokra, magára, szorgalomra"

Valóban; mert az elvett földeket ugye a legyilkolt benszülöttek hullái szántották fel, vetették be és aratták le.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:20:19

@neoteny: Érdekes belső erőforrásnak nevezni a rabolt földet.

Darth Revan 2013.10.11. 23:42:36

Azert gondoljatok bele milyen lenne, hogy ha elveszited a munkadat, akkor elveszited az egeszsegbiztositasodat is, vagy pl. a biztosito felmondja az egeszsegbiztositasod mert tul sokba vagy neki vagy tul kockazatosnak tart...

Nyilvan mindig vannak eloskodok, aki nem elnek, hanem visszaelnek a tarsadalmi szolidaritassal, de szerintem egy normalis tarsadalomban megis szukseges. Szerintem ebben igaza van Obamanak.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:48:48

@Darth Revan: 'Nyilvan mindig vannak eloskodok, aki nem elnek, hanem visszaelnek a tarsadalmi szolidaritassal, de szerintem egy normalis tarsadalomban megis szukseges. Szerintem ebben igaza van Obamanak.'

Persze hogyne mindenkinek igaza van.

Csakhogy ez pénzbe kerül. A ktgvetés meg deficites. Aki azért tesz szívességet a prolinak, hogy azt a zsidónak való eladósodásból fizesse(nem ő hanem a nem prolik), és ebből politikai hasznot húz, kalandor, kötözni való gazember, egy Gyurcsány. Agyonlőni.

tédzsévé 2013.10.11. 23:51:33

Eddig az amerikai egészségügy úgy működött, hogy a biztosítók kockázatelemzést végeztek lehetséges ügyfelekein és attól tették függővé, hogy megkötik-e a biztosítást. Ebből következően, ha mondjuk rákos voltál tuti nem köthettél biztosítást, mert a rák visszatérhet. Most ez megszűnik, mindenkinek el kell fogadniuk a biztosítási kérelmét. Ez viszont egy olyan helyzetet teremtett, hogy kijátszható lett a rendszer - elég lenne akkor biztosítást kötni, ha az ember megbetegszik. Ennek kiküszöbölésére lett az, hogy mindenkinek kötelező biztosítást kötnie. De azok helyett, akik szegények az állam fizeti a biztosítási díjat.

De örülök, hogy egy el nem olvasott törvény messziről mutyiról bűzlik. A paranoia nem egy egészséges dolog (szerencsére nálunk is van kötelező mutyibiztosítás :) )

Sírköves Slomó 2013.10.12. 00:01:00

@tédzsévé: Minek elolvasni?

A lényeget tudod. Ez állami többletkiaadás szociális célra.

Az amerikai ktgvetés meg deficites.

Csak egy szoci tud támogatást adni a semmiből..:) Majd kifizeti valaki, valamikor, kamatostul. Éljenek a néger szociális munkások!

K12K23 (törölt) 2013.10.12. 00:11:23

@Darth Revan:
A társadalmi szolidaritás rendben van amíg azt az ember önként csinálja és nem kényszerítik rá. Ez megint arról szól, hogy állam bácsi más kontójára nagylelkű.

v2peti 2013.10.12. 01:14:43

@fran7:
Szabadság és USA? Haha! Már régen nem így van ez!
Halott indián a jó indián!
Szesztilalom!
Négerek csak a busz hátsó részén utazhatnak!
Kötelező katonai szolgálat felhasználása piszkos háborúra. (Vietnám)
Hogy ki a tenorista*, azt mi döntjük el!
ACTA, SOPA és társaik
Biometrikus útlevél

*Szándékosan írtam el kissé a szót!

v2peti 2013.10.12. 01:15:54

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
A republikánusok is csak a pénznyomtatás módszerét alkalmazták a hiány pótlására. Na meg a háborúzást.

v2peti 2013.10.12. 01:20:24

@Darth Revan:
Na ja. Volt egyszer egy amcsi film, véletlenül pont a Maszopos Horváth Ágnes féle EÜ-reform első évében, január elején.
A történet szerint az édesapát kirúgták a munkahelyéről, mert a Mexicoiak olcsóbban végzik el azt a munkát. Az édesanya ekkor elment dolgozni, de csak 4 órában.
A gyerek súlyosan megbetegedett, szívátültetésre volt szüksége. Az apa biztosítása nem fedezte, mert már nem dolgozott. Az anyáé meg azért nem, mert csak nemrég óta dolgozott.
Így nem volt fedezet a műtétre.
A film végül Happyenddel végződött, de nem egyedi eset lehet ez, ha film készül róla.
Lehet, hogy egy karitatív kórházban a vakbelet kiveszik, vagy a törött lábat begipeszelik, de egy tartós gyógyszeres kezelés vagy egy komoly műtét már könnyen lehetséges, hogy meghaladja az erejüket, így tényleg nem ártana valamilyen garantált rendszer.

-JzK- 2013.10.12. 02:50:14

@Brix:
"Az USA jövőjét a latinok és feketék fogják meghatározni, a fehér angolszász, protestáns republikánusok befolyása meg vissza fog szorulni..."

Elég szomorú, hogy ez amerika jövője.. de az egész világon ez a jövő, négerek, cigányok, arabok meg mittommilyen füstöképű szarbóljöttek kiszorítják a fehéreket, akik egészen addig fizethetik a cehhet, amíg ki nem irtják, be nem olvasztják (ld. jungle fever) az utolsót...

kitartas.net/2012/07/01/domokos-endre-janos-kulturalis-forradalom-a-nyugati-kultura-alkonya

-JzK- 2013.10.12. 02:51:06

"Obama wants to tax aspirin... Because it's white and it works."

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.12. 06:11:15

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Amerika földje az Amerikában élőknek nem "belső erőforrás"? Érdekes szemlélet ...

Steve123 2013.10.12. 08:21:08

Az obamacare-e nincs pénz, de ezzel Obama nem foglalkozik. Úgy gondolja elég egy törvényt hozni és kész. Mint nálunk, hiszik, hogy elég a bankokat adóztatni.
kerdezzbatran.blog.hu/2013/10/11/adoszedo_bankok

tédzsévé 2013.10.12. 08:59:25

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: jah végülis ha deficit van, akkor nehogy tegyünk a társadalmi igazságosságért, hanem hagyjuk meghalni a szegényeket. Elvégre akkor mindenki gazdag lesz. (Releváns: www.youtube.com/watch?v=3FkGcdSc40A )

Egyébként meg az "Obamacare" csökkenteni fogja a későbbi hiányt. ( www.cbo.gov/sites/default/files/cbofiles/ftpdocs/121xx/doc12119/03-30-healthcarelegislation.pdf 5. oldal) Ez azért van mivel NINCS állami többle kiadás. Amit ha utána olvasna valaki kiderülne. De sokkal könnyebb "józan ész" alapú megérzésekről beszélgetni... :/

alfacharlybravo 2013.10.12. 09:02:08

A TV ben volt egy eset az Amerikai beteg biztosításról a Star Trek kes number one sorozata. Egy demenciában és valami szív bajban szenvedő beteget a mentő bevitt egy kórházba, a fiatal lelkes doki meg akarta menteni, mert csak a megfelelő gyógyszert kellet volna neki adni, amit az utcán elvesztett az összes irataival együtt mivel nem tudta elmondani, hogy mi van, a kórház igazgató nője megtiltotta a kezelést az orvosnak sőt, ha mégis ki van rúgva. Az öreg mókus meghalt, később a gyerekei megtalálták a kórházat és elmondták, hogy az öreg gazdag és első osztályú beteg biztosítása van. Na szóval ezért kell valami általános beteg biztosítás, hogy egy felfázás miatt ne dögölj meg. Ja, de a 800 család nem tudja finanszírozni ezt, mert már a középosztály jogtalan életszínvonalát sem tudja fenntartani. Szóval döglik az Amerika Domesztik, megfojtotta a Birodalmi Amerika. Fosnak is a lázadástól, de van egy 400e fős elit de alkotmány ellenes hadsereg ami szükség esetén megvédi őket. Amerikában nincs alkotmányos rend, szükség állapot van állítólag, bárkit bárhol meg lehet ölni, ha ezt a pénzügyi maffia családok úgy gondolják. Szóval én nem lennék Orbán Viktor helyében, csoda, hogy csak a szobrát darabolták fel eddig. Még valami, a fiúk időnként szerveznek egy jó kis tömeg mészárlást, hogy ezen ok miatt beszedhessék a lakosságnál lévő fegyvereket, a legcionistább Biden alelnök van a kivitelezéssel megbízva. Talán ő szervezi a gyilkosságokat is, jobb ha minden egy kézben van.

Biden volt az ok amiért Izrael engedélyezte Obama elnökségét, ö az elnök a nemzetközi ügyekben, csak Szíria esetében szól be neki Obama, meg Putyin. Nem szólt ö sokat, de attól tele lett a gatyája a nagypofájúaknak, meg pénzük se maradt a lövöldözésre. Bár amit akartak elérték és Putyin is.

Archenemy 2013.10.12. 09:41:08

@-JzK-: Legszebb meg az, hogy ezt a fehérek kurvára maguknak köszönhetik, a lesajnált "otthonülő anyák" meg "akiknek becsúszott egy gyerek" vs a menő harmincas egyedülállók, akik még mindig bulizni járnak, hát ja, amelyik állat ki akar halni, az ki fog...

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.10.12. 09:57:47

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Amerika nem az indiánoktól elvett ugar, préri, stb.. miatt lett az ami. Nem az indiánokon gazdagodott meg, és lett fejlett nagyhatalom. Szerinted viszont igen az indiánok kiirtása, stb... miatt lett az ami, hét ez nettó baromság.

Nem védeni akarom, mert az amit az indiánokkal, tett nem volt szép, sem humánus. De a történelemben egyetlen nép sem lehet büszke ilyetén formán őseik tettire, mert minden népet vérontás, mészárlás, népirtás kísér. A sikeresek ma is itt vannak a sikertelenek meg elpusztultak a sikeresebb "népirtók" által.

Hidd el ez alól mi magyarok sem vagyunk kivételek, se mások. Ma már civilizáltabb formában éljük az életünket mint emberek, így elítélünk olyan dolgokat amiket régen őseink egy vállrándítással elintéztek.

Ma a foglyok kivégzése háborús bűn, régen az értéktelen ergo rabszolgának eladhatatlan, élvezeti cikként (ágyas) nem használhatók, lemészárlás szórakozás volt, "úri huncutság" és így is kezelték. Tehát, hogy mi történt régen és mi ma ezt azért a történelem tükrében kéne megítélni. Mert minden ember a földön az őseit tekintve népirtók, szadista kegyetlen mészárosok utódai vagyunk mindannyian.

Valóraváltógép 2013.10.12. 16:54:36

Nem tudom kiben hisztek, de imádkozzatok hozzá, hogy merjenek kitartani Obamával szemben. Különben gáz lesz.

vomit 2013.10.14. 10:29:44

jonapot kivanok, itt kapom meg az ingyenes biztositasomat?
BUSTED #2! "Obamacare Call" by PPSIMMONS - This will make your head hurt!
www.youtube.com/watch?v=nLg4bKslQm8
süti beállítások módosítása