sorok között

sorok között

A szabadság láncai

2013. május 24. - Politikai Ateista
Legalább lesz fagyi is...
 
 
Kedves Szerkesztő, ha valaki ezt jobban meg tudná fogalmazni, talán jobban lehetne vele érvelni, mint az egészségkárosító hatásával... mert igazából a szabadságkárosító oldala is zavarhatná az embereket, csak azt nem lehet a dobozra nyomtatni elrettentő képként.

Soha nem fordítottam túlzott figyelmet a dohányzás egészségkárosító hatására, mert titokban ott lebegett szemem előtt az a kép, amelyen a százéves mammer a születésnapi tortájáról gyújt rá, meg a Szárnyas Fejvadász mondása miszerint minél jobban ég a láng annál rövidebb ideig tart a gyertya, és akkor most mi a cél a boldog szabadság, csapjunk a lovak közé élet, vagy pedig a gyűjtsünk a nyugdíjra szürkén? bla-bla...
Szóval sem az egészségkárosító, sem az anyagi vonzata nem zavart, hanem a következő. Amikor az életem enyhén kiszolgáltatott lett, és nem tudtam mihez kezdjek magammal annak ellenére, hogy soha nem voltam depressziós típus azért igen rosszkedvem kerekedett néha. Ebben a lehangolt állapotban rágyújtani kezdetben jó, később szörnyű lett. Azt a kiszolgáltatottságot, miszerint nem tudok felülkerekedni önmagamon a dohányzás koronázta meg.
 
Ha felhívott a barátnőm késő este, hogy rossz kedve van megpróbáltam megnyugtatni telefonon keresztül, de ha cigi kellett képes voltam kilométereket gyalogolni érte a benzinkútig. Alkoholt inni cigi nélkül teljesen lehetetlen volt. De nem sorolom, minden dohányos tudja mit jelent a függőség, és azt mondják, oké, de én nem is akarok leszokni, mert szeretek cigizni. (bezzeg mekkora felháborodást és lázadást szülne, ha bárki szabadságát úgy korlátoznák, hogy időnként ráparancsolnának az éjszaka közepén, na most takarodj ki a hideg erkélyre egy öt percre, vagy a legelmélyültebb munka közben félbeszakítanának és mire visszaérsz elvesztetted a fonalat, stb )
 
Na egy szó mint száz, ha egyszer már úgy igazán ~ napi doboz ~ dohányoztál, akkor leszokás után sosem lesz olyan rossz közérzeted, mint dohányos állapotban, sose fognak úgy nyomni a hétköznapi malomkerék, mert legalább arra támaszkodhatsz "legalább nem dohányzom" mármint akárhogy is van nem vagy még valaminek pluszban a rabja, nem "kamatozik a hitel". Meglepően sok erőt tud adni.

A vicc az egészben, hogy most több mint 4 év után, amikor már tényleg köhögnék csak tőle, pont a jókedvemnek és annak, hogy sose volt jobb az életem, érzem a visszaszokás veszélyét, örök küzdelem ez, csak most már másféle...

Orbis

Ha Te is szeretnéd megosztani a leszokásod történetét, illetve a dohányzással kapcsolatos egyéb tapasztalataid, amelyek esetleg segíthetnek motiválni másokat a füstmentesítésben, akkor az emailt ide küldheted: nemzetibago@gmail.com.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr625312599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vomit 2013.05.24. 09:30:05

akkor talan itt az ideje azt is megkapirgalni, milyen adalekokkal vegeztek celzott kiserleteket, hogy fokozhato legyen a raszokas. ez az ismeros "csak egy szal volt, aztan ugy maradtam".
az egyik peldaul a kakao, ami nem artalmas az emberisegre, lam, egeszen kis emberek szajaba lehet gond nelkul belelapatolni.
viszont amikor oxigenszegeny kornyezetben izzik, a dolgozo agyat a hozzajarulasa nelkul az ujboli es ujboli eladast segito vicces szenhidrogenek buzeraljak.

Fejesrob 2013.05.24. 18:33:31

Nagyon erős dohányosként Kb. 3/4 éve szoktam le, fokozatos módszerrel. (Hétfőn 10 szál, vasárnap már csak egy és köv. hétfőn 0.)

A teljes elhagyás utáni első egy hét volt nagyon szar, amelyet rágóval próbáltam abszolválni. Később rájöttem, tökmindegy mi, jó a szotyi is. Sajnos jött minden, csoki, cukor, kóla, nápolyi. A hízás ellen sporttal védekeztem, így csak kb. 2 kg-ot híztam kb. 4 hónap alatt. Kb. 3 hét az, amit ki kell bírni, de a 3-ik hét már nagyon könnyű.

Még hónapokig kívántam a cigit, de az már egyáltalán nem volt vészes. 4 hónap múlva már a berögződések is teljesen eltűntek.

A leszokás rengeteg előnnyel jár. Az allergiámra (állandóan folyt az orrom) már nem kell gyógyszert szednem, mindig van pénzem, nem kell izgulnom van e nálam cigi.

Olyan sokan nem dohányoznak, hogy már cikinek éreztem azt, hogy akárhol vagyok, ha ott más emberek vannak, 20 ember közül csak én megyek ki dohányozni.

regress 2013.05.24. 18:38:57

@Fejesrob: hazaáruló!mi lesz a mutttyitrafikosokkal?

Pszt! 2013.05.24. 18:39:08

Az igazi férfinak legyen dohány és pálinkaszaga!

Fejesrob 2013.05.24. 19:01:18

@regress: Azok neked vannak kismajom. Szokj át a falevélre:)

Celtic 2013.05.24. 22:44:50

Nyavalyaba, ettol a cikktol rogton ra kell gyujtanom, pedig mar nikotinmergezesem van :(

Tenyleg van benne valami, hoyg filmen latom, konyvben olvasom es rogton ra akarok gyujtani :(

Neha gondolkodtam rajta, hoyg manapsag alig latni filmen dohanyzo embert, mennyire nem eletszeru, de amikor regebbi filmen ragyujtanak, rajovok, hoyg nem is hulyeseg ez a mai filmes dohany-absztinencia.

De egyszer ugyis leszokok....(Egyszer mar sikerult, masfel evre, de sajna visszaszoktam :( )

jet set 2013.05.24. 22:49:26

A dohányzásban ez a rossz, a kényszer, ezért sem tudnék rászokni.
A másik meg, hogy rettenetesen büdös.
süti beállítások módosítása