A szállodaigazgatókat általában arról lehet megismerni, hogy mindig sírnak a kevés vendég miatt.
Az ember azt gondolná, hogy a szállodások örülnek a kuponos akciók virágzásának, mivel egy kis extra életet lehelnek a piacba. Mégsem.
Nyávognak, csődhullámot, és "önpusztító árversenyt" vizionálnak:
Nemrég egy szakmai szervezet élesen támadta a közösségi vásárlási oldalakat, mondván, önpusztító árversenyt generálnak, amely akár csődhullámot is elindíthat.
A kuponos üdülések felpörgésének egyszerű a magyarázata: a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely azt a terméket, szolgáltatást választja, amely - szerinte- a legjobb ár-érték aránnyal bír. Éppen ezért a közösségi vásárlási oldalak kínálatában soha nem látott számban jelentek, jelennek meg turisztikai szolgáltatásokat nyújtó cégek, legyenek azok akár kis panziók, apartmanok, nagy szállodák vagy szállásközvetítők. Egy-egy ilyen oldal kínálata már a komolyabb utazási irodákkal is felveszi a versenyt. - Sorra zárhatnak be a magyar szállodák? A kuponos cégeket vádolják - Pénzcentrum
Én azt gondolom, hogy a bizonyos kereslet minden árfekvésű szállodára lesz. Azok akik a megfelelő árat a megfelelő minőséggel párosítják nem fognak tönkremenni. Senki sem kényszeríti őket, hogy ár alatt adják ki a szobáikat, és a ha az árképzés és a szolgáltatások színvonala összhangban áll, akkor lesznek visszatérő vendégeik. Egyébként meg hadd hulljon a férgese. Ha pedig az internet pusztító konkurenciát jelent a klasszikus utazási irodáknak, akkor az annyit jelent, hogy eljárt felettük az idő.