sorok között

sorok között

Hülyebaromisztán

2012. december 18. - Politikai Ateista

Tegnap kapott egy fülest a forint, amit a devizahitelesek valószínűleg nem fogadtak kitörő lelkesedéssel. Azoknak akiknek a hitele már végrehajtás alatt áll - illetve majd a későbbiekben fog - a Kúria még egy külön meglepetéssel is kedveskedett karácsonyra:

A törvényszékek számára készült dokumentumban a Kúria - a polgári törvénykönyv (Ptk.) rendelkezéseire alapozva - rögzíti: nem felel meg a jogszabályoknak az a megoldás, hogy a bíróság, a hatóság, esetleg a közjegyző már a kölcsönszerződés megszűnésekor vagy a bank végrehajtási kérelmének benyújtásakor forintra számítsa át a devizahitel összegét. A jelenlegi magánjogi kódex - és a készülő új Ptk. is - arról rendelkezik, hogy a tartozás pontos értékét a fizetés helyén és idején érvényben lévő árfolyam alapján kell kiszámolni. Fizetés alatt azt kell érteni, amikor a pénzt, a behajtott összeget a végrehajtást kérő, azaz a bank megkapja. - A becsődölt devizahiteles is napi árfolyamon fizet - Gazdasági Rádió

Lesz itt még 20 milliós Suzuki Ignis.

Néhányszor már Izlandoztam a blogon, és most mégegyszer megteszem. Izland az a nem éppen trópusi szigetország, ahol a lakosság széleskörű bevonásával a Facebook-on alkotmányoznak, amelynek a vezetői beintettek a bankároknak, és a devizahiteleseik megmentését sem egészen úgy képzelték el mint hazánkban.

A kormánynak azonban egy belső problémával is szembe kellett néznie, ami sokaknak hazánkban is ismerős lehet. A bankokon kívül a lakosság is nagyarányú devizahitel-állománnyal rendelkezett, és ez komoly problémát okozott az izlandi korona értékvesztése miatt. A részben a kormány irányítása alatt álló bankok 1.6 millió dollár összegű lakossági hiteltartozást engedtek el 2009 óta, és a lakáshitelek esetében a tartozást az ingatlan értékének 110 százalékában maximálták. A legfelsőbb bíróság 2010 júniusában illegálisnak mondta ki a devizában nyilvántartott hiteleket, így a háztartásoknak nem kell a továbbiakban állnia az izlandi korona értékvesztéséből eredő többletköltségeket. Így is lehet. - Sorok Között

Itt bezzeg nyugodtan tönkremenni sem lehet. Azt pedig, hogy valamiféle precedensperek értelmében hitelszerződések tömegeit fogják érvényteleníteni szerintem simán el lehet felejteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr494970257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetee 2012.12.18. 11:03:56

@veracity:

Örülök, hogy Te ilyen csodagyerek vagy ,hogy belelátsz a fejembe.

Megsúgom, hogy óriási tévedésben vagy.
Oviba jártam, mikor rendszerváltás volt, így nem szokat tudok a szocializmusról és a kommunizmusról öreg! Én olyan demokráciát szeretnék ahol a kormány nem a saját zsebét tömi gátlástalanul. Ilyen volt a Maszop is, és ilyen a Fidesz is. Ha tetszik, ha nem.

"Aki nem velünk van az ellenünk" - mondod Te. Ezt az ökörséget a pártod verte a fejedbe, nálad működik a propaganda.
Dobd el a narancssárga szemellenződet és máris tisztábban fogsz látni. Felejtsd el ,hogy csak A-B verzió van!
Utána beszélgethetünk, de amíg csak a tényeket nélkülőző, fikciókra épített mérhetetlen ökörség ömlik belőled meddő a vita; bocsi.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 11:05:14

Az a különbség, hogy Izlandban nincsenek zsidók akik a bankokért és a gyarmatosításért lobbizzanak, mint nálunk. A külföldi (főleg izraeli, vagy amerikai zsidó) tőke mindenek felett, ugyebár.

Plumper 2012.12.18. 11:06:21

@reszeg tengeresz: folytatom a sort:
inkább csoportos megerőszakolás, szárazon análba
inkább a Gulag
... mint Gyurcsány? :-D

@veracity: bocs, neked több pénzed van most (a pénztárcádban), mint 2010-ben?

Plumper 2012.12.18. 11:07:48

@Gaius Plinius Secundus: mi van, ha ezt nem hiszem el neked, és szerintem te csak egy gyűlöletkeltő, bunkó, frusztrált, irigy csendőr-nyilascsemete vagy?

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2012.12.18. 11:10:28

@Gaius Plinius Secundus: Az MSZP-vel karöltve, Orbán is a nagytőke érdekeit képviseli.

A lényeg, hogy a nagytőke a pénzénél legyen. Nem probléma, ha néhányak kiugranak az emeletről, megfagynak, vagy éhen halnak.

Orbán simán végignézik, hogyan szenved ki az ország, de adósságot nem tagadunk meg.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.18. 11:12:41

@reszeg tengeresz: Elszánt vagy és okos.

Te akartál tegnap egy blogbejegyzés alatt a tüntető diákok közé lövetni, igaz?

mim 2012.12.18. 11:14:36

Nincs precedens Magyarországon. Nem hivatkozási alap, legfeljebb úgy kezelhető mint az időjárásjelentés. Minden bírálat egyénileg születik meg - ezzel is maximalizálva az eljárás hosszát és az újratárgyalások számát.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.18. 11:14:40

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Már hogy érted, hogy megtagadni az adósság visszafizetését? Ki tagadja meg, kitől?

vomit 2012.12.18. 11:16:18

@nolto: ebben a penzrendszerben ami az egyiknek adossag, masnak keserves megtakaritas, es mind a ketto folyamatosan kamatot fizet a neveto harmadiknak a penz puszta letezese utan.
www.youtube.com/watch?v=G9IH-XKQpOI

kewcheg 2012.12.18. 11:18:04

@SemBoga: igen, s elképzelhető,hogy kik is lesznek a legszegényebbek.Azok aztán bemennek Szendrőládról meg Tiszalúcról a közeli városokba, ahol kb.félóra alatt többszáz bűncselekményt követnek el.Na ekkor térdel le a rendőrség, és innentől az lesz a boss akinek van otthon 9 mm-es...

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 11:19:09

@Plumper:

Mi van kispajtás, nem tetszik az igazság? No, talán VANNAK zsidók Izlandon?

@Állítsátok meg Arturo Uit!:
MINDKÉT párt a nagytőkét képviseli, mindkét pártnak az érdeke a munkabérek alacsonyan tartása.

A különbség annyi, hogy a Fityesz a saját akolnak akarja eladni pl. a földeket, az MSZP pedig (nagyrészt külföldi) zsidóknak, lásd Sukoró vagy a többi hasonló ügylet.

Szociknak vége 2012.12.18. 11:19:40

Szép álom az izlandi megoldás de a nagyobb országoknak nem hagynák.

Izland energiából önellátó. Ez a kulcs. Aki európában trükkönze annak elzárják a gázt és a benzint és kész.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2012.12.18. 11:20:34

@pocakos focista: Valahogy úgy, ahogy a lengyelek csinálták a rendszerváltáskor.
Leültek, tárgyaltak, megegyeztek.

csepke 2012.12.18. 11:22:16

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Izlandon történetesen a fűtésre nincsen gond, ingyen van.;) Még az üvegházakat is a gejzírek melegvizével fűtik.

M. Péter 2012.12.18. 11:23:01

Izlandról annyit, hogy az EGT tagja, ezért az izlandi cégek, köztük a bankok is, terjeszkedhettek a többi EGT tagországban. A bankok elvben az izlandi bankfelügyelet ellenőrzése alatt álltak, és a betéteket 20000 euróig az izlandi betétbiztosító garantálta. Amíg jól mentek a dolgok, addig élvezték a magas életszínvonalat, de amikor bedőltek a bankok, akkor kiderült, hogy a betétbiztosítónak nincs pénze, és a brit és holland kormány fizetett helyette. Ha a magyar betéteseket is ugyanígy átverték volna, és nem kaptak volna kártérítést, vagy a magyar adófizetőknek került volna sok milliárdjába, akkor kevesebben tekintenék mintaállamnak Mo.-on.

A facebookon írt alkotmánnyal meg az a gondom, miért van több joga annak, aki a facebookot használ, mint annak, aki nem?

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2012.12.18. 11:24:23

@csepke: Izlandon az adósságmegtagadás után is sokkal jobban élnek az emberek, mint itthon.

SemBoga 2012.12.18. 11:26:58

@Állítsátok meg Arturo Uit!: izland exportorientált ország, illetve van kajájuk, meg energiájuk

igen, itt tömegek fagynának meg az import gáz miatt és az import kaja miatt

másrészt izlandon talán laknak 300ezren, mint itt egy nagyobb város

izland eleve elszigetelt ország, mi meg nem - nekünk az elszigetelődés óriási probléma lenne

SemBoga 2012.12.18. 11:29:08

@Állítsátok meg Arturo Uit!: és egy évtizedik óriási hátrányban voltak, mostanra fordul csak meg az arány hozzánk képest, mivel itt meg 12 éve tökölés megy

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2012.12.18. 11:30:23

@SemBoga: Akkor marad a lengyel példa. Nekik sikerült.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2012.12.18. 11:31:46

@SemBoga: Legyünk mi is hátrányban, de legalább lenne egy halvány reménysugár, hogy majd később jobb lesz.

Plumper 2012.12.18. 11:35:20

@Gaius Plinius Secundus: de mondom, nem hiszek neked.:-) és mások sem, hiába mantrázod újból a köcsöginfós dolgaidat. mit akarsz, újból gyilkolni, mint tette nagyapád 1944-ben? gyere ide, kezedben a stukkerrel, ha mersz. ne kerülgesd a forró kását. csak ne csodálkozz majd a válaszreakción.. komolyan mondom.

rhiia 2012.12.18. 11:43:30

@veracity: TE KRETÉN!!! Hallottál már pártfüggetlen emberekről??? Mert mo-n kurva sok van belőlük! Nekik nem maszop, meg fityisz stb. kell, hanem olyan kormány aki tudja mit csinál és nem csak a saját és holdudvara zsebét tömi! Takarodj vissza oda ahonnan jöttél, az orbán seggébe! Buta köcsög.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 11:44:16

@Plumper:

Tökmindegy mit hiszel cimbora, a történelem ismétli önmagát, akár szeretnéd akár nem, ugyanis annak mindig oka van, ha valami történik.

Menjél szépen vissza Közép-Ázsiába, ott otthon fogod érezni magad a törzsi mentalitásoddal.

Várom a forrásodat arra, hogy vannak-e zsidók Izlandon.

Én kurucinfót nem olvasok, komolytalan az egész a Jobbikkal együtt.

fifibá55 2012.12.18. 11:53:44

Lehet érzelmi síkra terelni a dolgot, de a Kúria döntése jogszerű. Nem kell szeretni, de végre kell hajta(t)ni.

téridő 2012.12.18. 11:57:10

(slightly off topic)
Orbán és (tettes)társai a jelét nem mutatják annak, hogy a közjóért tennének. Röghöz kötés idiótizmusa bizonyítja, hogy eszükben meg nem fordul, hogy Ma-on növelni kellene az életszínvonalat. Lenne magasabb a diplomások jövedelme, mint Ausztriában vagy Németországban, akkor onnan jönnének az osztrák (stb) adófizetők pénzén kitanított fiatalok ide, s nem innen akarnának menni oda.
Elfogadhatatlan mindenféle szerződés. El kell söpörni ezt a pióca-sereget. (nem lepődnék meg, ha egyszer egy tek-es több golyót engedne ovi rosszakaratú agyába - véletlenül, még a tek-esek között is megeshet egy ember)
Kisöpörni ezt a neo-mszmp-s söpredéket, trágyadombra velük!!!

Plumper 2012.12.18. 12:07:58

@Gaius Plinius Secundus: nem kaptam választ tőled.
(nem ígértem forrást arra, vannak-e zsidók Izlandon, pl. mert nem te diktálod a feltételeket)
ha szerinted ismétli magát a történelem (pl te készülsz vmire, bár kötve hiszem, fotelharcos), akkor kérlek, ne csodálkozz, ha immáron felkészülünk rá. felkészülünk arra, hogy megvédjük magunkat. például úgy, hogy 1948 óta újból (1800 év szünet után) létezik Izrael állama, és már nem olcsó mulatság zsidót ölni.
én nyíltan beszélek és a fentiekben semmi különös nincs.

Fejétől_bűzlő_hal 2012.12.18. 12:14:44

@ részeg + @ secundus: rátok szót sem érdemes vesztegetni, mert mindent nagyon alulról és a sötétből láttok...
Azért van néhány különbség Izland (Spanyolország, Szlovákia, Portugália, Észtország stb. és más nem éppen húzó ország) és Magyarország között:
- más országok (politikusai) nem verik át folyamatosan a többi országot és nemzetközi szervezeteket
- más országok (politikusai) normális hangnemű és jó viszonyra törekszenek más országokkal (valamint a nemmagyar magyarokkal, a zsidókkal, a négerekkel, a románokkal stb.)
- más országok (politikusai) nem hazudnak folyamatosan más országoknak és a saját népüknek
- más országok (politikusai) nem akarják megsemmisíteni a véleményükkel egyet nem értőket
- más országok (politikusai) nem a hatalom mindenáron való megtartását tartják kizárólagos céljuknak
- más országok (politikusai) a túlnyomórészt közjó érdekében tevékenykednek és nem csak saját pártjuk és párjuk zsebe érdekében
(a felsorolást lehet folytatni)
Szóval a fentiekhez hasonló dolgok alapján kialakul egy kép Magyarországról, és az erősebb kutyák (mert ők basznak, ugye tudja mindenki) azt mondják, inkább 1000x Izland és tsai, mint egy Mo. Akivel lehet együttműködni, azzal teszik, akivel meg nem azt leszarják. Végül is Mo. csak a Ferenc József képen a légyszar az U Fleku-ban (ha valaki olvasott Svejket).

...és Mo-on igenis nagyon sok normális ember van, aki nem narancsban, horogkeresztben meg szekfűben, hanem közjóban gondolkodik...

zotyesz11 2012.12.18. 12:17:29

@rhiia: Ja, kurva sok van belőlük.
Először pártjuk volt, aztán az nem nyert és akkor megpróbálták "függetlenként"...

Elolvastam ezt az Izland dolgot a kiszámolón.
Érdekes...
8%-a emigrált a lakosságnak
Az árfolyam (Korona/Euró) a duplájára ugrott
Jegyrendszer bevezetése a devizára
Az adókat megduplázták
Az inflációt ugyan sikerült a 20-ról 6%-ra tornászni...

Ja és természetesen ők nem az oroszoktól kénytelenek megvenni a földgázt.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 12:19:19

@Plumper:

Nekem nem kell semmit tennem.

A fotelban ülés pont megteszi.

Izraelben az arabok és az ortodox zsidók szépen "kiszülik" a szekuláris zsidókat.

Megnézem hogyan fogják megvédeni magukat, mikor kiderül, hogy a nagy többség Orthodox zsidó, akik sem nem harcolni, se nem dolgozni, se nem politizálni nem hajlandóak, és csak a segélyt várják, meg a Tórát olvasgatják.

Az arabokról már nem is beszélek.

Izrael addig létezik, amíg az USA pénzelni tudja.

Ránézve az USA demográfiai és társadalmi folyamatára, kombinálva azzal amit fent írtam, láthatjuk, hogy Izraelnek max. 50 éve van, ha nem kevesebb.

Most még le sem írtam, hogy mi van, ha a nyugati világ nem passzív. Mi van, ha az emberek rájönnek, ki vagy mi okozza a "rendszeres" pénzügyi válságokat, kié a Goldman Sachs, kié a Federal Reverse, ki ellenzi annyira a Fiat Money elvét, ki szeretné a dollár bankóprést újra és újra használni, értéktelenítve tovább el azt, ki szeretnék az újabb és újabb kölcsönöket rásózni a fejlődő és a fejlett országokra, ki kémkedik a saját "szövetségesei" után, ki szegi meg az összes emberijogi és fegyverembargó egyezményt, ki terjeszkedik illegálisan Jeruzsálem környékén és a többi.

Elárulom, nem a norvégok.

Mi lesz, ha az emberek felfogják, hogy a történelem ismétli önmagát? Hogy pont ugyanaz a folyamat, ami destabilizálta Németországot a 20-as években, zajlik le nálunk?

Na szerinted mi lesz, cimbora? Szerinted fel kell nekem állni a fotelből ahhoz, hogy VALAMI történjen?

Izrael nem tudja megvédeni magát a cc. 3 milliárd DOLLÁR segély nélkül, amit az USA-tól kap évente. Izrael nem tudja megvédeni magát az AMERIKAI haditechnológia nélkül.

De persze te csak egy tudatlan zsidó vagy, aki szeret nácizni. Tudod mindig meglepődöm, hogy mennyire szeretik azt hinni a zsidók, hogy olyan baromi okosak, de igazság szerint ez sajnos nem igaz.

Bárcsak így lenne! Okos ember ugyanis nem fordít mindenki mást maga ellen.

Plumper 2012.12.18. 12:27:02

@Gaius Plinius Secundus: értem, szóval te egy művelt, felkészült antiszemita vagy.:-)
meg talán gyógyíthatatlan, ennyi sületlenséget összehordani.
nem segélyt kap Izrael az USA-tól. pont megvannak segély nélkül. ha nem lenne "palesztin" probléma, Svájc szintjén lenne az ország. tudod, azért, mert Európában is a holokauszt előtt, utána és Izraelben is a zsidók legtöbbször az ESZÜKKEL élnek, szorgalmasan dolgoznak. 3000 éve előírás, hogy a gyereket olvasni-írni tanítani kell. amikor Európa a mocsokban és pestisben fetrengett a középkorban, feltűnt, hogy a zsidók nemigen. akkor is megvolt a bűnbak, most is megvan. 70 éve is megvolt, ami a magadfajta vérgőzös barmok tömeggyilkosságaihoz vezetett. nem csak a német nácik végezték, hanem mindenhol, ahol a tisztességesen szerzett zsidó vagyonra, házra, lakásra le akart csapni a lakosság. puszta irigység, mert nem a saját portádon sepregetsz.
amúgymeg könnyű azt mondani, hogy a fotelben ücsörögsz. a hámász legalább rakétázik (mégha a saját népük, gyerekek mögé bújva is).
te sokkal, de sokkal gyávább vagy ennél. olyanokhoz tudlak hasonlítani, mint akik az összekötözött kezű-lábú gyerekeket a jeges dunába lőtték, csecsemőket a falhoz csapták, de amikor eljött az igazságszolgáltatás pillanata, sárga-barnára színezték az alsójukat.
mindebből következik, hogy Izrael most már örökké a helyén marad, akár tetszik, akár nem, akár teszel vmit ellene, akár nem.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 12:30:15

@Plumper:

"nem segélyt kap Izrael az USA-tól"

www.fas.org/sgp/crs/mideast/RL33222.pdf

"Israel is the largest cumulative recipient of U.S. foreign assistance since World War II. To date,
the United States has provided Israel $115 billion in bilateral assistance."

115 MILLIÁRD DOLLÁR, BASZOD. 60 ÉV ALATT. ÉS EBBEN NINCSENEK BENNE AZ EGYÉB PRIVÁT SEGÉLYEK ÉS FEGYVERSZÁLLÍTMÁNYOK.

Engem nem versz át, zsidó

Omahaboss 2012.12.18. 12:38:42

@Plumper: Te tényleg buta vagy.
Egyáltalán tudod, hgy mit jelent az, hogy antiszemita? Az, hogy náci? Tényleg érdekel.

Plumper 2012.12.18. 12:41:10

@Gaius Plinius Secundus: igen, lehet, neés?:-)
mi közös hozzá? amerikai adófizető vagy talán?
csak megtisztelő, ha zsidónak mondanak engem, mondjuk bizonyos felhang után volt már, hogy állcsúcson vágtam vkit. utána nagyon jó érzés volt.:-)

@Omahaboss: jajneeeee, légyszi, ne kezdjük ezt. tudom, a náci a német nemzetiszocialistát jelenti, aki 1933-45 között dolgozott a német nép javára.
antiszemiták pedig nem léteznek.
te sem vagy az, kikéred magadnak.
hagyjuk már.:-)

Omahaboss 2012.12.18. 12:41:48

@Plumper: Várj, segítek; (forrás wikipédia, remélem megfelel)

Az antiszemitizmus (szó szerint: szemita-ellenesség) ..... Az antiszemitizmus szó a Sémtől, Noé fiától származó sémi vagy szemita népekről (többek között az arabokról és a zsidókról) kapta a nevét.....

Nzoltan 2012.12.18. 12:42:06

Én csak azt látom, hogy amíg hitelből élt az ország, akkor minden jó volt, amikor pedig perkálni kell, akkor meg minden szar.
Le kell vetíteni az egészet egy családi költségvetés szintjére. A hitelt felvenni és felélni( ház, autó, tv....) nem nagy erőfeszítés, de ha a fizetés nagy része már törlesztőre megy el az már nem annyira vidám dolog.

Plumper 2012.12.18. 12:43:59

@Omahaboss: tehát Hitler sem volt antiszemita, mert csak a zsidók ellen volt, az arabok ellen nem.
ha úgy jobban tetszik neked: zsidógyűlölő
úgy stimmel?

Omahaboss 2012.12.18. 12:44:19

@Plumper: Plumper, aki nem ért veled egyet az antiszemita? Te tényleg nagyon buta vagy, inkább ne reklámozd ezt a nézetet. Talán egy kicsit ne gyűlölködj, hanem gondolkodj józanul. Az sosem árt.

Omahaboss 2012.12.18. 12:45:19

@Plumper: Úgy stimmel! Amúgy a szláv népeket sem szerette és minket Magyarokat sem, ez stimmel?

Plumper 2012.12.18. 12:46:48

@Omahaboss: nem, egy szóval sem mondtam ilyet hogy aki nem ért velem egyet...stb.
nem erről volt szó.
te jogosnak tartod, hogy 1944-45-ben 437.000 magyar zsidót deportáltak és gyilkoltak meg 4 hónap alatt a "gondolkozz egy kicsit" jelszó égisze alatt, vagy hogy a vészkorszakban legyilkolt zsidó személyek egyharmada gyerek volt? ha kifogásokat keresel és relativizálsz, nálad van a baj.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 12:47:58

@Plumper:

Én antiszemita vagyok. De ha ez megnyugtat, én ebbe beleértem az arabokat is. Szerintem Izraelt hagyjuk magára, és oldja meg ő a gondjait. Én egy cionista antiszemita vagyok. Nem vagyok ellene Izrael állam létének, ugyanakkor támogatom a Palesztin állam létrehozását (már csak azért is, hogy ebben az esetben akkor a palesztinok elvihetik a Hágai Bíróság elé az izraeli háborús bűncselekmények ügyét).

Szeretnék a fotelomban hátradőlve röhögni, mikor Irán lerohanja Izraelt (aki szart se fog tudni csinálni az USA segítsége nélkül). Vagy Egyiptom. Vagy Törökország. Vagy Jordánia. Vagy bárki más.

Több antiszemita van, mint zsidó. SOKKAL TÖBB.

Deal with it.

Plumper 2012.12.18. 12:49:39

@Omahaboss: de ugye nehogymár egy terminuson bukjon el a dolog. azt is belekalkulálva, hogy az antiszemiták nem tartják magukat antiszemitának, sőt, kikérik maguknak (miért?).
de Hitler deklarálta a gyűlöletét.

Omahaboss 2012.12.18. 12:51:19

@Plumper: Ki beszélt erről ember? Miért nem gondolkozol mielőtt leírsz valamit? Miért tereled ez irányba a beszélgetést? Miért hozod fel ezt, egyáltalán, hogy kapcsolódik a témához? Paranoid vagy, nem kicsit. Szerinted minden Magyar náci - úgy látom. Nem irigyellek, a gyomorfekély szar betegség.

Mondtál pár hülyeséget, tényekkel meg lett cáfolva, erre elkezdesz a holokausztról beszélni. Mit mond ez el rólad?

Plumper 2012.12.18. 12:52:39

@Gaius Plinius Secundus: mondom, akkor ne csodálkozz, ha Izrael a túlélése érdekében beveti a fegyvereit.
ne kerüljön rá sor.
de ha nagyon szükséges, úgy fog tenni.
lehet, hogy több antiszemita van, mint zsidó, de ez nem jelent semmit. (Szodoma és Gomorra is elpusztult, pedig csak 3 igaz ember lakott benne...)
rossz a hasonlatod. több ember van, aki megb@szná a bnődet, mint aki szereti? ez minősíti őt? most tényleg.:-)

veracity 2012.12.18. 12:53:42

@rhiia: "Nekik nem maszop, meg fityisz stb. kell, hanem olyan kormány aki tudja mit csinál és nem csak a saját és holdudvara zsebét tömi!"

De melyik lenne az az "olyan" kormány? Szerinted, a független ember szerint, melyik? Én tudom mire gondolsz! Bizony, csak te szégyelled kimondani is! Te egy maszop kormányt szeretnél! Neked a maszop kormány az "olyan"!

Hát mi nem kérünk az "olyan" kormányból!

kuzmics a kecske 2012.12.18. 12:54:38

a részeg tengerész "mennyen" az AA-ba,majd ott segítenek kijózanodni. de a cigány sátán is folyamatosan dolgozik rajta,de nem hat,mert szenvedélybeteg,orbán szopó

Gaius Plinius Secundus 2012.12.18. 12:54:58

@Plumper:

Pont ezért a fenyegetőzésért nem kéne Izraelt szövetségesnek tekinteni.

A Sámson opció jól mutatja, milyen fajták is ezek.

Még egy ok (akár van Izraeli atom, akár nincs), hogy antiszemiták legyünk.

A bolonddal nem barátkozni kell.

Plumper 2012.12.18. 12:55:35

@Omahaboss: "Szerinted minden Magyar náci - úgy látom" - ezt honnan vetted?!
de hamár szóba hoztad, szerintem a magyarok teljesen normális nép, csak időnként eluralkodnak rajta a nyilasok (akik véletlenül magyarnak mondják magukat), és akkor romokban hever az ország.
olcsó trükk és régen lejárt, hogy a jogos vádat azzal hárítani, hogy te magyar vagy. (naés?)
én is, és ez alapján mégsem lopok a boltban, nem töröm be az autók ablakát.

Plumper 2012.12.18. 12:57:54

@Gaius Plinius Secundus: nem fenyegetőzés. csak önvédelem. ha támadsz, védekezünk. ezt ne vedd zokon lehetőleg. ez elég egyszerű. senki sem jobb vagy rosszabb a másiknál, semelyik nép sem jobb vagy rosszabb a másiknál. felcseréled az okot az okozattal: a fenyegetés 1948-ban, 1967-ben, 1973-ban, 1981-ben jött, és jön manapság Irán részéről, például. ha erre a védekezés volt és lesz a reakció, nem értem, mit csodálkozol.

Omahaboss 2012.12.18. 12:58:55

Hogy a témához is hozzászóljak, egyértelműen az adósságalapú pénzrendszerrel van a probléma. Szintén rohadt nagy probléma, hogy a képviselők már a parlamentben beszélnek az új világrendről - nyíltan. Hétvégén meg döntötteka bankunióról, ami az EU egyesült államok felé az első lépés. 100-ból 1 ember érti mit mondtam most, ez meg qrva nagy probléma.

Omahaboss 2012.12.18. 13:04:04

@Plumper: Tartom magam ahhoz, hogy buta vagy.

ÉN MAGYAR VAGYOK, nem vádat hárítok amikor ezt valamiért leírom! Mert mivel vádoltál mégis? Hogy nácik vagyunk, mert leírtuk, hogy Izrael igenis kap segélyt az USA-tól? Utána kezdtél el nácizni, meg holokausztozni kispofa, te így vitatkozol, ahelyett, hogy elismernéd a tárgyi tévedésed.

zotyesz11 2012.12.18. 13:14:58

tdcfinancial.ttweb.net/Default.aspx?action=newsDetail&newsID=19338324&menuId=9&lang=hu

A forint pedig 287-re pofozódott vissza. A devizahitelesek akkor ez alapján megmenekültek...

no successful 2012.12.18. 13:18:54

@Fejétől_bűzlő_hal:
" más országok (politikusai) normális hangnemű és jó viszonyra törekszenek más országokkal (valamint a nemmagyar magyarokkal, a zsidókkal, a négerekkel, a románokkal stb.)"

Először is más országok politikusai is politikusok. Annak pejoratív értelmében is.

Másodszor az idézetben szereplő megjegyzésedre, már cirka 65 éve jó viszonyra törekszünk a szomszédos országokkal, (gondolom erre gondolsz) úgy tűnik teljesen hatástalanul.
Végül is valahol pszichológiai értelemben megértem, hogy miért izmoznak folyton, győzik levésni a történelmi emlékekről, meg a 100 évnél régebbi épületekről a magyar feliratokat, szar lehet folyton azzal szembesülni, hogy rablott területeken élnek, saját történelem nélkül.

Kétségtelenül pusztulóban van nemzetünk, és akinek ez fáj és keresi a megoldást a pusztulásnak legalább a lassítására, ti magyarkodónak meg nácinak nevezitek.
A nem magyar magyarokkal semmi gond ha nem ellenségesek.

Egyébként igazatok van abban, hogy szerencsésebb lenne az "aki nincs ellenünk az velünk van elvét követni".
A baj csak az, hogy ti ellenünk vagytok.

Szociknak vége 2012.12.18. 13:21:58

Plumperrel minek vitatkoztok? Máshol is nagyon értelmes szokott lenni...:)

no successful 2012.12.18. 13:34:37

@Plumper:

"a fenyegetés 1948-ban, 1967-ben, 1973-ban, 1981-ben jött, és jön manapság Irán részéről, például. ha erre a védekezés volt és lesz a reakció, nem értem, mit csodálkozol. "

Ez teljesen ok, és nyilvánvaló, hogy védekezniük kell.

A gond csak az, hogy ha ugyanaz elv alapján ami alapján Izraelt ott megalapították, mi kezdenénk el újra belakni a teljes kárpátmedencét mondván hogy 100 éve (nem 1800 éve) még Magyarország volt, vajon megtehetnénk e ? Valószínű ugyanazt kapnánk a nyakunkba, mint Szerbia Koszovó kapcsán.

Na, ezt hívják kettős mércének.

Omahaboss 2012.12.18. 13:39:38

@MetroGoldwinMayer: Nem csak az a baj, hogy nem értelmes - még fajgyűlölő is nyilvánvalóan. Tetézi ezt azzal, hogy másokat vádol ezzel. Nem szimpatikus.

Plumper 2012.12.18. 13:49:42

@no successful: Trianon a 19. század közepe óta érett, már akkor sem tettek engedményeket az Osztrák-Magyar Monarchia kisebbségeinek, később is csak részben. Ehhez hozzájött a különböző nemzeti mozgalmak radikalizálódása. Szerintem teljesen jogos, hogy a vesztes világháború és az igazságtalan trianoni döntés miatt a jelenlegi határokon túli magyarság biztonságban, autonómiával is rendelkezve, nyugodtan élhessen.
Minden ország egyedi, minden helyzet egyedi. Nem tudod összehasonlítani mással, mert fals eredményt kapsz.

@Omahaboss: értem, magyar vagy. naés? baj az, hogy elbeszélünk egymás mellett. mondjuk például, nem érted, mit mondok, hanem vakon vagdalkozol.

Pitzu 2012.12.18. 15:02:28

Én akárhol olvasom az Izland sztorit, az mindig máshogy, más nagyságrendekkel van előadva.
Én azt gondolom, hogy példa értékű volt az izlandi nép összefogása. Nem mellékesen a teljes politikai elit lecserélésre került.Néhány hónapig, vagy egy évig tényleg a "padlóra" kerültek (de mi is, sőt azóta is ott vagyunk). Csak az a padlóra kerülés Európa leginkább jóléti államában kicsit mást jelent, mint nálunk. A gyengülő korona pedig kifejezetten jót tett néhány szektornak: fellendült a turizmus és dübörög az export. Szóval ők már egy jó ideje kifele jönnek a válságból, amire nálunk egyenlőre még csak jelek sem utalnak. Az itt felhozott érvek, hogy mennyi minden rossz dolog történt Izland csődjével, lehet, hogy megállják a helyüket, csak nézzünk már körül nálunk is:
- nyugdíjvagyon: elúszott
- emberek, egzisztenciák mentek tönkre?: igen
Csak nálunk az induló helyzet volt lényegesen rosszabb, mint náluk.
Én inkább lennék ezek után is inkább izlani...

Ha nálunk is lenne egy legalább akkora devizahiteles összefogás , akkor azt hiszem a végeredmény nem lenne kérdéses. A felvételkori árfolyamon forintra váltás lenne a minimum...

Pitzu 2012.12.18. 15:03:04

Én akárhol olvasom az Izland sztorit, az mindig máshogy, más nagyságrendekkel van előadva.
Én azt gondolom, hogy példa értékű volt az izlandi nép összefogása. Nem mellékesen a teljes politikai elit lecserélésre került.Néhány hónapig, vagy egy évig tényleg a "padlóra" kerültek (de mi is, sőt azóta is ott vagyunk). Csak az a padlóra kerülés Európa leginkább jóléti államában kicsit mást jelent, mint nálunk. A gyengülő korona pedig kifejezetten jót tett néhány szektornak: fellendült a turizmus és dübörög az export. Szóval ők már egy jó ideje kifele jönnek a válságból, amire nálunk egyenlőre még csak jelek sem utalnak. Az itt felhozott érvek, hogy mennyi minden rossz dolog történt Izland csődjével, lehet, hogy megállják a helyüket, csak nézzünk már körül nálunk is:
- nyugdíjvagyon: elúszott
- emberek, egzisztenciák mentek tönkre?: igen
Csak nálunk az induló helyzet volt lényegesen rosszabb, mint náluk.
Én inkább lennék ezek után is inkább izlani...

Ha nálunk is lenne egy legalább akkora devizahiteles összefogás , akkor azt hiszem a végeredmény nem lenne kérdéses. A felvételkori árfolyamon forintra váltás lenne a minimum...

M. Péter 2012.12.18. 15:18:38

@Pitzu: "A felvételkori árfolyamon forintra váltás lenne a minimum... " Akkor viszont minimum fizessék azt a kamatot, amit forinthitel után fizettek volna. És annak milyen jutalom jár, aki nem vett fel devizahitelt, mert tudta, hogy kockázatos?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 15:28:40

@Plumper:

Igazságtalan Trianon? Ez egy mítosz. Trianon igazságos volt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 15:33:19

@no successful:

Izraelt nem azon az alapon alapították, hogy ott 1800 - valójában 1900 - éve zsidó állam működött.

Plumper 2012.12.18. 15:39:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: valszeg mind az 50-100 izlandi zsidó kőkemény kém, mágnás, terrorista. a csecsemőket beleértve.:-]

no successful 2012.12.18. 15:46:44

@Plumper:

"Trianon a 19. század közepe óta érett"
Sajnos már régebb óta érett.
A török hódoltság után gyakorlatilag megszűntünk önálló állam lenni, ez tény.
De ugyanúgy érik a helyzet a Spanyolok számára pl.
Nem is erről van itt szó, még mindig a nemzetállamok megalakulásának korát éljük.
Hanem mint mondod nincs két egyforma nemzet, nincs két egyforma történelem, viszont van nemzetközi jogi kódex, ami mindenkire kéne hogy vonatkozzon.

Nincs két egyforma ember sem, mégis vannak jogi normák, amelyek de jure szabályozzák az életünket.
Azért vannak hasonlóságok Az izraeli 1948 előtti állapotok és erdély mostani helyzete között.
Erdélyben az Oláh-ok (Erdély palesztinjai) a 13. sz ban jelentek meg, vagy pontosabban ettől számítva van írásos nyomuk. Jobban szaporodtak, és több hullámban betelepedtek, így állt elő a jelenlegi helyzet.
A tatárok anno a maros dél erdélyi szakasza mentén minden magyar falut elpusztítottak, (Ez volt a mi holokausztunk.) helyükre szintén oláhok települtek.
Ők voltak hát a házfoglalók, mi meg a kipaterolt tulajok.
A mi esetünkben ráadásul van még egy csavar, hogy a székely embert, Trianon előtt pl elfelejtették megkérdezni, hogy mely országban akar élni, ez alapvető, már akkor is létező normákat sértett (népek önrendelkezési joga).
Azt most sem értem, hogy Kosovo-ban a többségében szerbek lakta, és szerbiával határos területek miért nem maradhatnak pl. Szerbia része ?
Valaki erről okosítson ki, mert nekem magas.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 15:48:10

@Plumper:

Valószínűleg ők állnak az izlandi bankcsőd mögött. S most pedig ők írták a zsidó Facebook segítségével az új izlandi alkotmányt. A régi alkotmány nem szolgálta eléggé a zsidó érdekeket, így új kellett.

:-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 15:50:44

@no successful:

"Azt most sem értem, hogy Kosovo-ban a többségében szerbek lakta, és szerbiával határos területek miért nem maradhatnak pl. Szerbia része ?"

Mert nem akarnak precedenst, ez az egyetlen ok. Ugyanaz zajlott 15 évvel Horvátországban is, ahol a horvátok kiszakadhattak a jugoszláv államból, de a horvátországi szerbek meg nem Horvátországból.

no successful 2012.12.18. 15:57:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Trianon igazságos volt."

Na, ez az, magyar ember ugyanúgy képtelen ilyet leírni, mint mondjuk egy Katalán azt, hogy Spanyolországhoz tartozni jó dolog. Vagy egy Északír azt, hogy éljen a királynő.
Te is tudod azt, hogy pl. Pozsony annyira volt anno Szlovák, mint most pl Győr.
Vagy Kolozsvár annyira volt Román, mint most mondjuk Békéscsaba.

Te a fenti kijelentésedet akkor is megtennéd, ha most pl. Miskolc is szlovák város lenne.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:08:21

@no successful:

Voltak igazságtalan részei, de többnyire igazságos volt. Tarthatatlan állapot lett volna, hogy 10 millió nem-magyar magyar uralom alá kerüljön.

no successful 2012.12.18. 16:10:14

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Mert nem akarnak precedenst"

Precedenst mire ? A korrekt eljárásra ?
Vegyük észre, hogy a legfájdalommentesebben így lehetett volna megoldani a dolgot, és akkor mindenki saját nemzetrészeként, saját országában élhetne.
Persze a szerbek akkor is siratnák elveszett országrészüket, de mennyire másképp festene azt mondani nekik, hogy nem lehet a tiétek, mert az elcsatolt területeken csak szorványban élnek szerbek, és az albánoknak joguk van független államban élni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:11:08

@no successful:

A katalán-spanyol példa alapvetően sántít. Spanyolország eleve régiók összessége, s nem egy etnikai spanyol állam. Az egyik régió Katalónia.

Ha lesz népszavazás Katalónia függetlenségéről, a katalán szeparatistáknak imádkozniuk kell, hogy kitartson a gazdasági válság addig, ugyanis ha nem, semmi esélyük - a legtöbb katalán spanyol akar maradni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:12:39

@no successful:

"Precedenst mire ? A korrekt eljárásra ?"

A határok tologatására. Egyszerűbb kimondani: a korábbi belső határból lesz az új nemzetközi határ. Ennyi az egész.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:15:38

@no successful:

"az albánoknak joguk van független államban élni"

Alapvetően senkinek sincs joga független államra. Ilyen jog nem létezik. Annak van független állam, aki kiharcolja azt, s elismerteti aztán államát. Az albánok ez esetben egyszerűen ügyesen kihasználtak egy adott nemzetközi helyzetet, ennyi az egész. S az államuk elismertetése a mai napig nem zárult le. Amíg nincs ENSZ-tagság, addig semmi sem biztos. S ENSZ-tagság nem lesz a közeljövőben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:16:50

@no successful:

"akkor mindenki saját nemzetrészeként, saját országában élhetne"

A valódi megoldás a nyugati nemzetfogalom átvétele lenne, de ez Kelet-Európában megvalósíthatatlan utópia.

no successful 2012.12.18. 16:17:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Voltak igazságtalan részei, de többnyire igazságos volt."

Így már jobb. Meg lehetett volna sztem oldani, hogy a magyarságnak sokkal kisebb hányada (és ne egyharmada) kerüljön a határokon kívülre.
Egyszerűen kényelmesebb volt északon a Dunánál, Délen a Drávánál meghúzni a határt.
Nemtörődömség, és felületesség. Aminek eredménye egy nemzetközi szerződés lett.

no successful 2012.12.18. 16:21:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Annak van független állam, aki kiharcolja azt, s elismerteti aztán államát."

Ebben tökéletesen egyetértek. Na ez hiányzott nálunk anno, Sopront és Balassagyarmatot leszámítva.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:26:53

@no successful:

Ha a magyar politikai elit beleegyezett volna a Habsburg-féle közigazgatási reformba, akkor lett volna valós esélye, hogy nem kaotikus lesz később az elszakadás, hanem a belső határak mentén - ez esetben az elszakadt magyar többségű területek 80 %-a ma is Mo-n lenne.

no successful 2012.12.18. 16:29:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Spanyolország eleve régiók összessége, s nem egy etnikai spanyol állam."

De facto Spanyolország egy soknemzetiségű ország, tök mindegy, hogy régióknak nevezed e.
Egyébként meg, Oriási tömegtüntetés követte Barcelonában azt a Spanyol parlamenti döntést, miszerint a Katalán nemzetiség mint olyan nem létezik. (Lehet hogy pontatlan vagyok, de a lényege nagyjából ez volt.) A tömegtüntetésen több transzparensen ez állt . "Mi vagyunk az azok a katalánok, akik nem léteznek".

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:36:36

@no successful:

A "spanyol" szó nem jelent egy nemzetiséget, hanem az egész országot jelenti.

A parlamenti döntés a "katalán nemzet" létezését tagadta, nem a "katalán nemzetiség" létezését, ez nagy különbség.

A spanyol alkotmány eleve kimondja, hogy a "spanyol nemzet" nemzetiségekből és régiókból áll.

no successful 2012.12.18. 16:41:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Ha a magyar politikai elit beleegyezett volna a Habsburg-féle közigazgatási reformba, akkor lett volna valós esélye, hogy nem kaotikus lesz később az elszakadás, hanem a belső határak mentén - ez esetben az elszakadt magyar többségű területek 80 %-a ma is Mo-n lenne. "

Hát én nem mernék azért erre mérget venni.
A Cseheknek és a Románoknak túl nagy volt ehhez az étvágyuk.

Azért hadd térjek ki az Antant rendkívül kétszínű és sunyi viselkedésére.
Először vonuljunk vissza a Maros vonaláig az erőinket.
Aztán a Királyhágóig.
Aztán a partiumot is ürítsük ki. Mintha próbálgatták volna, hogy mikor szakad el a cérna.
Hát károlyinál nem szakadt el. Pókerarccal átadta az ország erőforrásait (pl. Zsil völgyi bányák, ami miatt aztán szénhiány is lett).

no successful 2012.12.18. 16:46:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"A parlamenti döntés a "katalán nemzet" létezését tagadta, nem a "katalán nemzetiség" létezését, ez nagy különbség. "

És látod, hogy hogy kiverte ez a biztit a katalánoknál ?
Az előbb azt találtad mondani, hogy a katalánok alapvetően nem akarnak független államban élni. Azért hoztam fel ezt a tömegtüntetés dolgot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:56:06

@no successful:

Sosem tudhatjuk mi lett volna.

A helyzet az, hogy mindenki csak akkor hajlandó engedényekre, amikor már késő. A magyar politikával pont ez történt: amikor erősnek érezte magát, nem adott semmilyen engedményt, amikor meg már engedményt akart adni, az ellenfél érezte magát erősnek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 16:57:17

@no successful:

Vannak szeparatista katalánok, de szerintem nincsenek többségben.

laci0011 2012.12.18. 17:00:04

@veracity: Szerintem meg az a magyargyűlölő,népírtó,aki kiküld 1 hadsereget a Donhoz,fegyverek,élelem,és télifelszerelés nélkül.Legutóbbi jeles tette ez volt a nemzeti oldalnak.20 dolcsiba kerülő lúzereknek írt életvezetési kézikönyvből akartok országot vezetni!

laci0011 2012.12.18. 17:02:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szerintem add fel,ne próbálkozz tovább,majd viktor megoldja.

no successful 2012.12.18. 17:08:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Vannak szeparatista katalánok, de szerintem nincsenek többségben."

Hát amit biztosan tudunk, másfél millióan voltak a tömegtüntetésen, de ahogy az lenni szokott, mindenki nyilván nem tudott elmenni, tehát ez a szám a jéghegy csúcsa. A spanyolok méltán félnek ettől a referendumtól.
Ott vannak ugyanis még a Baszkok is.
Andalúziában szerintem ilyesmi nem várható, ők csak egy nyelvjárást beszélnek, de a baszkoknak határozott nemzettudatuk van.

Démonmac1 2012.12.18. 17:11:35

Lényeg a lényeg, van 1.000.000 új munkahely (Amit Orvbán ígért) vagy nincs?

no successful 2012.12.18. 17:12:23

@laci0011:
"Szerintem add fel,ne próbálkozz tovább,majd viktor megoldja. "

Tényleg. Mit adjon fel ? :))

Szúrófény 2012.12.18. 17:14:56

@veracity:
Adjatok hálát!

Áldásos működésükért, nagy képességű vezetőinknek!
„Minden ország, amely magával meghasonlik, elpusztul”
Máté evangéliuma 25.

Szúrófény 2012.12.18. 17:16:40

Biztos azért kapott kitüntetést tőlük, mert halálos ellenségük!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 17:21:46

@no successful:

Itt nem a nyelvjárás a kérdés szerintem. Elég jól ismerem a spanyol helyzetet.

Inkább az identitás kérdése. Spanyolország de facto egy szövetségi állam (de iure nem az), 19 autonóm terület szövetsége. Mindenhol van valamilyen helyi identitás, a fővárost leszámítva.

A kérdés az, hogy a regionális identitás hogyan viszonyul a spanyol identitáshoz. Nos, a helyzet az, hogy szinte az összes régióban a kettő egymás mellett létezik, egymást nem kizárva, hanem kiegészítve, azaz a szeparatizmus marginális.

A két speciális régió e szempontból Baszkföld és Katalónia. De még itt is kérdéses, hogy a "csak katalán/baszk vagyok" hozzáállás többségi-e. Hozzáteszem: a baszkok között több a szeparatista, mint a katalánok között. S még a baszkok nagy része is kettős identitású.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 17:22:53

@no successful:

Megzavartam a fideszes bérkommentelők és a szocialista bérkommentelők beütemezett harcát... :-)

Messzi Vetek 2012.12.18. 17:34:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
miért?
pont előtte mondod, hogy az tarthatatlan lett volna, hogy soknemzetiségáű az ország, ugyanakkor azt részletezed, hogy a spanyoloknál milyen jól működik a kettős identitás (ami a századfordulón itt is kialakulóban volt).

M. Péter 2012.12.18. 17:55:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"a legtöbb katalán spanyol akar maradni." Ez messze nem biztos.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 18:57:53

@Messzi Vetek:

Magyarországon nem volt ilyen kettős identitás a zsidók és a németek egy részét leszámítva. A szlovák, román, stb. nem tartotta magát magyarnak is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.18. 18:58:48

@M. Péter:

Személyes tapasztalat. Szerintem fele-fele lehet az arány. Véletlenszerű, hogy egy népszavazáson ki nyerne.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.18. 21:14:33

Az azért ne felejtsd el, hogy Ázsia és Amerika között az egy legfontosabb katonai stratégiai NATO bázis Izland. Őket muszáj volt kihúzni a szarból viszonylag rövid idő alatt. Magyarországot meg nem, jó föld, olcsó parasztok.
süti beállítások módosítása