sorok között

sorok között

Kövér László nem érti

2012. december 13. - Politikai Ateista

Nagyon sajnálhatja Varga Mihály, hogy még nem sikerült tető alá hoznia azt a gyakran emlegetett megállapodást, mert a felsőoktatási keretszámcsökkentést simán az IMF-re lehetne fogni.

Balog Zoltán az Este című műsorban csodálkozott egy sort. A "humán csúcsminiszter" úgy vette észre, hogy a kedves gyerekek képtelenek felfogni, hogy milyen jó lesz nekik a diákhitel, és ezért rakoncátlankodnak az utcákon. Hiszen Selmeczi Gabriella is megmondta, hogy a reformok nyertesei a diákok, és akinek ez nem elég bizonyíték az vakuljon meg.

A nagy Kövér fejébe sem fér bele, hogy miért lázadoznak az egyetemisták:

Kövér László úgy fogalmazott: nem érti, hogy mi ellen tiltakoznak a tüntetők, hiszen őket már nem érinti a keretszám csökkentése, bent vannak a felsőoktatásban. Ha a következő generációk iránti szolidaritásból teszik, és az utánuk jövők esélyeit szeretnék megőrizni, miért demonstrálnak az általuk röghöz kötésnek nevezett hallgatói szerződésekkel szemben? - tette fel a kérdést a házelnök. - Kövér nem érti, hogy miért tiltakoznak a hallgatók - Világgazdaság

Kövér László logikai eszmefuttatásában azért van valami. A jelenlegi egyetemistákat nem érinti a keretszámcsökkentés, sőt bizonyos tekintetben még előnyöket is jelenthetne a számukra, mivel megszabadulnának az őket követő korosztályokban rejtőző konkurenciától. Ennek ellenére mégis kivonultak a parlament elé. A Kövéri elme nem tudja feldolgozni azt a jelenséget amikor valaki nem kizárólag a saját önző érdekeit tartja szem előtt. Ami pedig a röghöz kötést illeti, még mindig azt gondolom, hogy az elvándorlás nem oktatáspolitikai kérdés, és senki sem hagyja el szívesen a családját, és a hazáját. A 21. századi magyar exodushoz talán ahhoz a vezetői mentalitáshoz is van némi köze amelynek Kövér László is a jeles képviselői közé tartozik.

Most már biztosan bánjátok, hogy annyira kapkodtak a lebontásával, jól jönne most a jó öreg vasfüggöny.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr694962425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ianas 2012.12.13. 14:11:42

Mert gondolom, háj van a fejében. Nomen est omen.

2012.12.13. 14:17:27

Nos Kövér úr, bassza meg, akkor azt is mondhatná, hogy mi a faszért dühít az Alkotmánybíróság jogköreinek megnyirbálása, hiszen nem is vagyok alkotmánybíró.
Nem ilyen hülye maga, csak egy cinikus tetű, aki minket néz annak.

veracity 2012.12.13. 14:22:37

A diákok között mindig van pár ezer olyan, aki bulizni szeretne. Vagy a kocsmában vagy a tüntetésen vagy a táncházban, mindegy, csak legyen már egy kis hepaj, legyen egy kis pezsgés!

Kit érdekel, hogy a kormány egy jó konstrukciót vezet be? Majd vége lesz a bulinak oszt jónapot!

barata 2012.12.13. 14:24:00

Kövér nagyon is értelmes ember. Éppen ez benne a tragédia. Kit érdekelne egy hülye politikus?

deruyter 2012.12.13. 14:25:48

Csak tudnám ezeket kinek mondják? Talán a segédmunkás szavazókat célozzák meg? ÉLrthetetlen. Az utóbbi napokban bármit hallottam a kormányoldaltól, minden mondatukkal egyre lejjebb ásták magunkat.

deruyter 2012.12.13. 14:26:29

@veracity: ezzel mit akartál mondani?

gagauzz kalauzz 2012.12.13. 14:30:54

Közel egy milkónyi funkcionális analfabéta van az országban és a közéleti szájtok tele vannak olyan - helyesírási hibáktól hemzsegő -beröfögésekkel, miszerint 'a mi pízünkbű isznak, füveznek, buliznak, fizessenek az ingyenélők'. Ez egy hatalmas tömeg: ne becsüljük le a fideszt, az értelmiség ellenes populizmusnak komoly bázisa van Mária országában. Már Horn 'Vodka' Gyula is azzal haknizott a '90-es évek közepén, hogy 'túl sok a filozófus'.:-)

zsg? 2012.12.13. 14:30:56

@veracity: "Kit érdekel, hogy a kormány egy jó konstrukciót vezet be? "

Vegyél fel légy szíves pár millió forint hitelt egy szavahihetetlentől (állam), aki nem mondja meg, mikor és mennyit kell törlesztened. Miközben a matematika szabályai alapján látod, hogy a rendszer pár év alatt összeomlik.

Te is a bérkommentelők közé tartozol?

2012.12.13. 14:31:45

@veracity: Picsán lesztek rúgva, oszt jónapot. :-)

2012.12.13. 14:32:41

@zsg?: Persze hogy odatartozik, balfaszmenetre is szokott járni saját bevallása szerint.

Arthur55 2012.12.13. 14:40:33

Ez a baj a VITYESZ-el, mert ha már ezt sem értik , akkor hogy várhatjuk el hogy az ország vezetéséhez értsenek

Oszt jónapot

the_line 2012.12.13. 14:43:32

Az interjú tele van csemegékkel.

Pl "a diákhitel nem hitel, mert az államtól kapjuk."

"A cégek majd kapnak rá adókedvezményt, és visszafizetik a munkavállaló helyett."
Aha. Ez mindig így van, az összes cég tolongani fog, hogy kiperkálja azt a pár millát némi adókedvezményért, és a munkavállaló béréből természetesen nem fogják levonni minimum azt a különbséget, amely az adókedvezmény és a diákhitel összege között van. Ráadásul egy összegben fogja kiperkálni a cég? Pont van erre a célra hirtelen ennyi pénze(ennyi adója). Vagy 20 év alatt tervezze be a működésbe + a diák is ott marad annyi ideig?

"Nem titok, hogy most is vesznek fel diákhitelt felső-középosztálybeli diákok, az alacsony kamat miatt pedig a szüleik befektetik".
Wow! Akkor ez egy remek konstrukció, ugyanis a kamatkülönbözetet az állam fizeti. Tehát MINDEN adófizető fizet a banknak a kamatkülönbözetért, és ezen az állam által fizetett kamatkülönbözeten majd egy élelmes tehetős szülő személyes nyereséget ér el. Igazságos.

stf! 2012.12.13. 14:45:57

A Fidesz a legősibb taktikát veti be a társadalom minden szegmensében: oszd meg és uralkodj! A baj akkor van, amikor a népcsoportok felismerik, ha egymásért tesznek, akkor együttes erővel győzhetnek a megosztó felett.
Most talán ez következik be, és nem is nagyon tudnak a hatalomban ezzel mit kezdeni.
Van egy kis 89-es érzetem manapság...

barata 2012.12.13. 14:54:35

@stf!: És ez a '89-es érzet a kormánypártnak nagyon fájhat. Nem sajnálom, megérdemli.

Lacka929 2012.12.13. 14:54:45

A parlamenti képviselők miért törvénykeznek az oktatásról? Hiszen őket az már nem érinti...

Leonard Zelig 2012.12.13. 15:02:13

A Ciszterci Rend pécsi Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma utasítása és tanácsa a diákoknak

„Kedves diákok!
A megváltozott felsőoktatási keretszámok miatt, holnapra szervezett országos diák demonstráció ügyében az iskolavezetés a következő döntést hozta. A bizonytalan helyzetben az Isteni bölcsességbe vetett hit és bizalom adhat segítséget, ezért a holnapi első órában a 11-12. évfolyam diákjai szentmisén vesznek részt az 1. órát tartó tanáraikkal és itt ajánlhatják sorsukat, jövőjüket Isten irgalmába. Tegyék ezt annak biztos tudatában, hogy ezzel a lehető legtöbbet tehetik ebben a helyzetben. Az alsóbb évfolyam diákjait ez még nem érinti, ezért számukra az 1. órával kezdődik a holnapi nap, a 11-12. évfolyamnak a mise után órarend szerinti tanítás lesz.”

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.13. 15:03:46

Kövér nagyon sok mindent nem ért, és ahogy... hát szóval ahogy változik egyre kevésbé...

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.13. 15:09:10

@doggfather: A Nagy Lajos mindig is Pécs szégyene volt, de ez már mindennek a legalja. Birkanevelde.

campobaszo 2012.12.13. 15:09:34

Kövér elvtárs megmondta: „Kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna”.Persze akkor még nem tudhattuk,hogy öniróniával saját magukról beszél,de mára már minden világos.

király vagyok 2012.12.13. 15:20:38

mindeg eszvan ideoda mennek asz jovan
minek he? ugyse lehet ingye melegedni mer csirak vagytok parasztok

nu pagagyí 2012.12.13. 15:34:41

Amiatt például senki sem tüntetne, ha Kövér elvtárs illetményét megfeleznék, tekintettel a válságra.

becike4 2012.12.13. 15:41:09

Kövér nem érti.Mit nem lehet ezen nem érteni?Azért tiltakoznak,Te seprűszájú kretén,mert nem ezt ígértétek.

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.13. 15:43:17

Amúgy meg, amikor a Fidesz tüntetett Gyurcsány ellen, az mi volt? Gyurcsányra szavaztak? Nem? Őket kúrta át? Nem. Akkor meg mi közük volt hozzá?

Prien-u47 2012.12.13. 15:44:03

"nem is lenne korrekt, ha valakivel kötünk egy szerződést, már elkezdte a tanulmányait, és aztán közben megváltoztatjuk a játékszabályokat"

Na ezen röhögtem sírva 5 percig... mert ez még sosem fordult elő veletek bubukám?

Prien-u47 2012.12.13. 15:51:47

és még egy apróság: addig oké, hogy ezzel sok szavazót buknak, de előbb-utóbb pár nagymama is elgondolkodik rajta, hogy a fideszt, vagy a kisonokáját szereti-e jobban.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.13. 15:52:05

@veracity: A te gyereked vagy elvégezte az egyetemet és azért tartod ezt jó ötletnek, vagy olyan buta, mint a föld és úgysem kerülhetne be az egyetemre. A harmadik lehetőség pedig még ennél is rosszabb. Egy cinikus Fidszes Bonsai Duce hívő vagy, aki még azt is képes szó nélkül elfogadni, hogy a felcsúti pufi éppen most köpi pofán a 2008-as alteregóját.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.13. 16:02:44

@Leonard Zelig: Remélem az Isten személyesen jelenik meg nekik és magyarázza el nekik, hogy miért kell olyan tandíjat fizetniük majd a felsőoktatásban, amit a nagytudású Bonsai Duce törölt el "örökre" 2008-ban az idióta szociális népszavazásával. Most várom, hogy a többi kérdésben mikor fog hátraarcot csinálni és vezetik be a vizitdíjat és a kórházi napidíjat. Mer már csak ez van hátra.

brumeszkosz 2012.12.13. 16:03:16

@_zulu_:
Ezt a minden szavában igaz hozzászólást. hogyan lehetne eljutattni ahoz a barom egykoron az MSZMP központibizotságán dolgozó kövérhez???

Ő pofázik aki komonistaként kezdte????

ati27 2012.12.13. 16:12:50

Gratulálunk Laci!

Tanubizonyságot adtad annak, hogy kibaszottul nem vágjátok mi az un "ok-okozati" viszony. Persze ezt eddig is lehetett tudni, csak meg kell nézni, hogy az intézkedéseitek hatásait... És most még ki is mondod? Laci! teszt következik:

Mit írna az "x" karakter helyébe?:

1, 2, 3, 4, 5, X

a, nem értem..
b,IMF
c, Mocskos zsidó/rablókapitalista
d, mi az az x?
e, 42
f, 6
g, Gyurcsány-Bajnai
h, Kommunista
i, van tovább is?

Szevasztok 2012.12.13. 16:16:45

@Prien-u47: "előbb-utóbb pár nagymama is elgondolkodik rajta, hogy a fideszt, vagy a kisonokáját szereti-e jobban."

Sajnos van az orbánimádatnak az a foka, ami még ezt is el tudja homályosítani...

béla a görög (törölt) 2012.12.13. 16:19:51

Kövér - oszd meg és uralkodj elv szerint jár el.

Egyébként mit vársz egy paptól - az prédikál és nem tárgyal, vagy mit vársz a többi jogásztól. Ezek nem tudnak mit kezdeni a valósággal a problémákkal, fel sem ismerik azokat - egyszerűen nem arra valók - ha kiégett egy villanyégő meg tud nevezni egy, az adott helyzetben aktuálisan vélhetően felelőssé tehető személyt - de nem tud kicserélni egy villanykörtét.
Ezekben ennyi van.

KopaszMercis 2012.12.13. 16:32:39

Kover "hajlektalan" Laszlo csodalkozik, hogy valamit nem ert? Hat egy suttyo fasz, azert nem erti.mindegy...

veracity 2012.12.13. 16:32:41

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Ugyan, ugyan! Aki szegény családba született az biztosan kaphat két féle diákhitelt és legyen bármennyire is hátrányos helyzetű, elvégezheti a kiválasztott egyetemet. Sőt, ha jól tanul havi több tízezer forint ösztöndíjat is kap. A diákhitelét pedig vissza se kell majd fizetnie, elhelyezkedik egy állami vállalatnál és a diákhitel huss, elszáll! Ha meg mégis inkább külföldön akar dolgozni, hát megteheti nevetve, magas fizetéséből pimf egyszerű lesz fizetni azokat a 2 %-os részleteket.

Az az igazság, hogy arany élete lesz a magyar fiataloknak, örülnek is neki! Hogy még bulizni is lehet egy jót, az már csak hab a tortán nekik. Egy extra élmény, ahol össze lehet jönni és lehet csinálni a fesztivált. Teljesen igazuk is van, én is mennék egy jóízűt tüntetni, sajnos már öreg vagyok hozzá!

Dinkainka 2012.12.13. 16:34:35

@deruyter: Neki fizetnek a kommentelésért.
Ő benne van a buliban.

veracity 2012.12.13. 16:49:28

Na jól megnézhetné magát az ifjúság, ha az MSZP bevezethette volna a tandíjat. Akkor aztán csak a középosztály és a felső tízezer gyereke tanulhatna tovább. Fizess ma, aztán majd később, ha elvégezted az egyetemet, lesz majd jó fizetésed. Tekintsd befektetésnek.

Csak hát akinek nincs befektetni való pénze, a nem tud az oktatásért sem fizetni! Hitelt meg a bankok csak hitelképes embereknek adnak, a szegény meg nem hitelképes.

Most, a Fidesz intézkedések után bárkinek a gyereke megkaphatja a gyakorlatilag kamatmentes diákhitelt! Mindenki ott tanul, ahol akar.

Tanyasi segédmunkás gyereke vagy? Mit sem számít, mert te is megkapod a szükséges pénzt, hogy akár jogász vagy orvos legyen belőled. Ha nem csak bulizni akarsz, (azért egy kicsit te is tüntethetsz, ne tagadd meg magadtó teljesen az élvezeteket) lesz pluszban ösztöndíjad is és ne 7 év alatt végezd el az az iskolát, amit 5 év alatt is lehet. Te is jól jársz, meg a társadalom is! Csipkedd magad egy kicsit!

Ha meg egy szocialista liberális politikus gyereke vagy, neked is jó buli lesz a diákhitel, felveszed és mehetsz vele tőzsdézni, a faterod majd megtanítja a tutkót, ne félj! Jó kis nyereséget csinálhatsz belőle, rás ránts!

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.12.13. 17:04:11

@veracity: "Az az igazság, hogy arany élete lesz a magyar fiataloknak, örülnek is neki!"

Baromarcukám látjuk napok óta, hogy a fiatalok mennyire örülnek a tandíjnak. Örömükben több ezren tüntettek a cigánybáró ellen.
Te, ezek már semminek nem tudnak örülni,...ilyenek ezek a mai fiatalok. Mint '56-ban...
Reszket már a cigány? Érzi, hogy mennie kell, mi?

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.12.13. 17:08:01

@veracity: Hülyegyerek, most nem fidesz nagygyűlésen vagy! Mindenki fogja a hasát a röhögéstől, amiket itt összehadoválsz...
Üdvözöljük a jó édes anyádat!

borisz 2012.12.13. 17:08:28

@veracity:
diákhitel: a kamatkülönbözetet az állam (minden magyar polgár) fizeti
ösztöndíj: az állam (minden magyar polgár) fizeti
elhelyezkedik egy állami vállalatnál: az állam (minden magyar polgár fizeti)
most akkor mivel jobb ez, mint a tandíjmentesség? annyival, hogy nincs ott valakinek haszonként az adónkból kiegyenlített haszon.

és azt még nem is tettem hozzám, hogy az elmúlt két és fél év legnagyobb tanulsága, hogy a kormány szavában bízni: LOL ROTFl, XD és ígytovább

Gattopardo 2012.12.13. 17:13:18

@veracity: te mekkora suttyó vagy....az a konstrukció évi 105 ezerről szólt, úgy hogy akkor is volt diákhitel és legrosszabb esetben félmilliós adóssággal indultál egy 5 éves kurzus végén. a mostaniban 150 ezerről indul egy félév (van ahol 325 ezerről) ha a kettő átlagát veszem mondjuk akkor majdnem 2,5 misit kell visszatörleszteni csórikáimnak, úgy hogy nem tudni milyenek lesznek a törlesztőrészletek (többek közt mert a minimálbérhez van kötve). akit a szülők nem tudnak támogatni, és ekkora minusszal indul az szerinted mikor fogja első lakását vagy akárcsak kocsiját megvenni??

borisz 2012.12.13. 17:13:44

@borisz: 'az adónkból kiegyenlített haszon' helyett 'az adónkból kiegyenlített kamatkülönbség'

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.13. 17:13:51

@veracity: Te komolyan is gondolog, amit leírsz? Mert egy kicsit hülyeség amit gondolsz. A közszférába a legtehetségtelenebb máshova nem jó emberek mennek el alacsony fizetésekért. Azt honnan gondolod, hogy állami vállalatnál el tud helyezkedni? Vagy te már tudsz valamit? Magyarországon piacgazdaság van. Ebbe a koncepcióba nem nagyon férnek bele az állami vállalatok. Egy brossúrával le vagy maradva. Annak a korszaknak 1989-90-ben vége lett az első szabad választásokkal.
Ha én egyetemre szeretnék menni jövőre vagy 2014-ben, én sem örülnék annak a tandíjnak, amit a Bonsai Duce 2008-as szociális népszavaztatásával törölt el "örökre" a kórházi napidíjjal, és a vizidíjjal együtt.
Most akkor várható a két utóbbi bevezetése is? Mert ha már egy tétel miatt segget csinált a szájából, akkor ez a két tétel sem fog gondot okozni neki.

sudribunkó 2012.12.13. 17:19:56

Én a tüntetőket pl azonnal kibasznám az egyetemről. Ha egy kicsit utánajártak volna láthatnák hogy ez egy nagyon jól átgondolt, logikusan felépített törvénytervezet. Erre nekiállnak hőbörögni. Az ilyenek ne tanuljanak az én pénzemen!

komplikato 2012.12.13. 17:20:31

@veracity: Azt ugye tudod, hogy már elmúlt években is volt olyan BEDŐLT diák hiteles, akinek mindenét elárverezték?

Az nem baj ha itt kb. senki egy szót sem hisz el abból amit írsz? :D

Erhardt von Rheindars 2012.12.13. 17:24:43

@sudribunkó: akkor te nem vagy képes elviselni ha valaki véleményt nyílvánít!

Az nem zavar hogy a fideszes gazdáid a Te pénzed lopják? Abból ha a fiatalok tanulnak neked is hasznod származhat,míg a politikusainkból nem nagyon :-D

Erhardt von Rheindars 2012.12.13. 17:28:39

@veracity: Megkapom a hitelt kurva jó,majd nyögöm 12-15 évig, mellette tegyek félre a nyugdíjra, Édesanyám Édesapám lássam el,neveljek 2 gyereket minimum h ne fogyjon a magyar,és éljek meg...de tényleg fasza a koncepció

kemény keleti kommentelő 2012.12.13. 17:34:27

Van még olyan hogy Fidelitas? Valaki azok közül elmagyrázhatná a kövéri szemlélet lényegét.

sudribunkó 2012.12.13. 17:37:53

@Erhardt von Rheindars: Nem azzal van bajom hogy véleményt nyilvánítanak. Az a gondom hogy szerintem 99% még csak a törvénytervezetet sem olvasta. Azt sem tudják hogy miért tüntetnek.

sudribunkó 2012.12.13. 17:38:47

a középsulisokat mongyuk megértem, énis szivesebben tüntettem volna mint hogy bemenjek órára...

sudribunkó 2012.12.13. 17:44:15

@Erhardt von Rheindars: Ez csak egy megérzés, de szívesen látnék róla egy statisztikát.

Parajpuding 2012.12.13. 18:01:53

Kövérgyökér vajon mit ért meg a maga szellemi és lelki kopárságában.

@sudribunkó: jól választottál nicknevet.

@veracity: Könnyen beszélsz, elemiben ma sincs tandíj.

Obszerváló 2012.12.13. 18:10:32

Orbán üzente Brüsszelből: hétvégére hazajön és megoldja a felsőoktatás problémáját.
Meneküljön ki merre lát!!!!

sudribunkó 2012.12.13. 18:15:29

@Parajpuding: többen mondták már, köszönöm.

nu pagagyí 2012.12.13. 18:19:24

@Erhardt von Rheindars: Egykulcsos adóval mindez magvalósítható! Ha kétkulcsos lenne, még szórakozásra is futná.

veracity 2012.12.13. 18:19:42

Azon az MSZP-s érven túl, hogy Orbán egy cigány, milyen értelmes érvet tudtok felhozni az oktatási tervezettel szemben?

Nem, kisfiam, nem. Az sem jó, ha hozzáteszed hogy báró, hogy cigánybáró.

Próbálj meg nem csak apucival szipuzni vagy speedezni, gondolkodj! Hogy az olyan nehéz..., nem baj, próbálkozz, meglásd, hogy megizmosodik a puhány agyad!

lyia (törölt) 2012.12.13. 18:21:10

Kövér Kászló nyilatkozata új megvilágításba helyezi a rendszerváltást, és visszaigazolja Orbán Viktor azon véleményét is, amely szerint ők nem a diktatúra, hanem a diktatúra működtetői ellen lázadtak.

Immár teljesen világos, hogy Kövérnek, Orbánnak, és még néhány kitartó ingyenélőnek azért nem tetszett a Kádár-rendszer, mert nem ők irányították.

Mihelyt irányítói pozícióba kerültek, pláne kétharmaddal, úgy elfelejtették a "vettünk nektek yamahát", mint Baló György felesége a minden embert megillető méltóságot.

Airgüzü 2012.12.13. 18:23:39

Könnyű átlátni a szitán. Orbán megmondta, meg lesz oldva a dolog! Majd fölemelik valamivel a keretszámot, hogy mindenki belássa, mily nagyszerű diktátorunk is van minekünk. Így kell ezt csinálni! Egy lehetetlen, vállalhatatlan számot bedobni, aztán úgy tenni, mintha fenemód kompromisszum-képesek lennénk...

komissarlajos 2012.12.13. 18:27:46

@zsg?: Kérlek! Ne foglalkozz ilyen bunkóval.

sudribunkó 2012.12.13. 18:28:02

Amúgy ha valaki képes pártoktól meg politikusoktól elvonatkoztatni, akkor érdekelne hogy a tandíjellenesek hogyan kívánják megoldani azt a problémát hogy a jelenlegi rendszer az adófizetők pénzén a jobb módú országoknak képez munkaerőt.

nu pagagyí 2012.12.13. 18:30:18

@veracity: Ez a szisztéma kiváló egy olyan országban, ahol az adó mértéke nulla. Ott valóban mindent meg kell venni teljes áron.

Nálunk viszont pillanatnyilag adót szednek a jövedelmedből, ezért elvárható, hogy cserében állambácsi ránk is kölcsön valamennyit. Hogy mire futja a beszedett 15000 milliárdból és mire nem (az egyetemek költségvetése kb. 160 milliárd), azt illene a befizetőkkel megdumálni, különben előfordulhat olyan nem kívánatos eset, hogy nem értenek egyet, sőt olyan is, hogy nagyon.

veracity 2012.12.13. 18:31:27

Emlékszem, milyen szép is volt 68-ban, Párizsban! Vörös Dani (Khón Andris) vezérletével a diákok pipros pennával írták az égre az ifjúság követeléseit. Érdekes, hogy a Dani mikor kezdte a sliccét lehúzogatni kisiskolás korú fiúk előtt? Aztán sokra vitték ám, lett belőlük zöld eus képviselő. Nem érdekes, hogy ezek a vörös Andrások mindig megtalálják a húsos fazekat!

Buliztak, bulizzatok ti is, de a slicceteket tartsátok felhúzva, ne kövessétek a mestert!

vlgymir 2012.12.13. 18:32:32

@veracity: Figyelj, ez már nekem is sok. Mondok valamit, ami biztosan meglep majd: Itt nem mindenki a Te kisfiad, és a világ nem Fideszre és Mszp-re oszlik szét.
Bizonyára Te is voltál fiatal, ugye? Mindíg elég pénz volta zsebedben, és soha nem voltál munkanálküli. Vagy igen?
Bárhogy is legyen, olvasva a hozzászólásaidat, Te nem értékeled a fiatalokat semmire, és ezért nem is érted mi franc van most, hogy ilyen hangosak. Sajnállak egy kicsit.
Lehet, hogy azt gondolod, hogy aki a jelenlegi kormányt nem szereti, az biztos komcsi, libsi, meg miegymás, tehát azok a bulizó diákok, akik mostanában a véleményüket fejezik ki, azok a Te szemedben nem értékesek. Javaslom ezt azért gondold át jobban. Mert azt is tudnod kell, hogy aki ma fiatal és tapasztalatlan, az holnapután tapasztalt lesz, és olyan pozícióba kerül, hogy a Te sorsod felől is dönthet. Hát ne nézd le a jövődet alakító fiatalokat.
És mielőtt azt hinnéd, hogy én is a bulizó, szipuzó, stb. társaságból vagyok, elérulom, hogy nekem 3.5 évem van a nyugdíjig, ha egyáltalán akkor még lesz olyan.

dr Smittpálelnökúr 2012.12.13. 18:34:56

@sudribunkó: "mongyuk" ezt írod. Világos, miért gyűlölöd a diákokat, neked esélyed sem volt diplomára, mert olyan hülye vagy, mint egy segg.

Jelzem, én fizetős iskolában szereztem a diplomámat, de ez nem jelenti azt, hogy akkor mindenki rohadjon meg és fizessen.

kövér lászló pedig minimum akkora segg, mint a felcsúti bugris, úgyhogy kussolhatna.

komissarlajos 2012.12.13. 18:35:28

@lyia: Nagyon jót írtál. Érdemes lenne összevetni a kádári elsőtitkár és az orbáni „szabadságharcos“ miniszterelnök mozgásterét. Akkor kiszámíthatóbb volt a diktatúra. Jóval. (Persze nem kell még egyszer vissza, csak úgy megemlítettem.)

regress 2012.12.13. 18:36:17

@veracity: te genetikai baleset,miért csípi a szemed,ha kicsit buliznak?te ahoz is hülye vagy,hogy jól érezd magad.@sudribunkó: veled cölöpöt lehetne leverni

veracity 2012.12.13. 18:38:09

@vlgymir: Korodhoz képest egész jó csinálod. Az agy leépülése korán kezdődhetett nálad, mert egyetlen ellenérv sem bukkant elő a szürkeállományodból. Szóval veselkedj neki mégegyszer: mi bajod van az új felsőoktatási szisztémával?

komissarlajos 2012.12.13. 18:38:50

@veracity: „Érdekes, hogy a Dani mikor kezdte a sliccét lehúzogatni kisiskolás korú fiúk előtt?“
Ezt plasztikusan írtad le! (Tán szép emlék?)

kiskutyauto 2012.12.13. 18:40:54

Rózsika nem érti Kövér nem érti Balogh nem érti.. de nem azért mert ostobák... a diákok és tanárok tízezrei nem értik hogy az oktatási reformok intézkedések, a nemtandíj min az ő érdekükben van és nem ellenük... mert ők hülyék... hajrá Abszurdisztán hajrá Orbánfasisztán!

nu pagagyí 2012.12.13. 18:41:11

@sudribunkó: Például lehetne a gazdaságfejlesztéssel foglalkozni. Államosítások helyett a szabadpiacot élénkíteni, a verseny tisztaságán ügyködni. A végzett diákok akkor maradnak itthon, ha értelmes lehetőséget látnak vállalkozásra, munkára, amelyek megfelelő teljesítmény mellett, tisztességes megélhetést nyújtanak.

A diákhitel nem lesz visszatartó tényező, hogy valaki leléceljen. Külföldön két-három év alatt összeszed annyit, hogy letudja a hitelét, de lehet vissza se fizeti, nem lehet itthonról behajtani. Utóbbi esetben ingyen végezte az egyetemet.

komissarlajos 2012.12.13. 18:42:58

@veracity: Láttalak! Ott törölgetted a szájacskádat a bokrok mögött.

lyia (törölt) 2012.12.13. 18:43:44

@sudribunkó:

A megoldás:

Európai Egyesült Államok

veracity 2012.12.13. 18:44:29

Mesterházy ott masírozik az élen, szócsövéből zeng a szózat: Nem hagyjuk! (Akkor maszopsz vagy holnapszopsz?)

Mit nem hagytok? Hogy a szegény ember kölyke is tanulhasson? Zsebre tennétek azt a kis pénzt is, amit diákhitelre adna a kormány? Aztán nyakukba zúdítanátok a tandíjat?

komissarlajos 2012.12.13. 18:44:57

@veracity: Te tökéletes állat. (Szun Vu Kung)
Befogtad a szájacskádat, Dani nedve után?

regress 2012.12.13. 18:52:22

@veracity: @sudribunkó: anyátok elvihetett volna benneteket a taigetoszra kirándulni.szerintem már igen korán jelentkeztek az első tünetek

veracity 2012.12.13. 18:53:05

Daniel Cohn Bendit már repülőre szállt és eindult Budapestre, hogy csatlakozzon a diáktüntetőkhöz! (A sliccét bevarrták Brüszelben, biztos ami zicher alapon.)

vlgymir 2012.12.13. 18:53:09

@veracity: Ki mondta, hogy nekem a felsőoktatási reformmal kapcsolatban bármit is kellene mondanom? Te? Miért kéne nekem Neked válaszolnom? Kifejtettem én a véleményemet a Te agysejtjeid állapotáról? Nem. Nem is fogom.
DE megteszem, hogy elmondom a bajomat a felsőoktatási reformmal kapcsolatban,hamár ennyire kedvesen kérted:
1. A reform kommunikációjában sehol nem szerepel, hogy a felsőoktatást milyen jövőbeni munkerő piaci igények szerint alakítják át.
2. A diákhitel egy csapda a többségnek (Te csak azokat emelted ki, akiknak sok pénzük van.) Mert akinek nem futja az évi 300-1000 ezer forintos tandíjra, és véletlenül nem lesz munkája, annak ki fogja visszafizetni a hitelét és miből? Összeadnád, hamár az agysejtek leépülésének megelőzésénél tartunk, hogy mennyibe is kerül egy felsőoktatás a jelenlegi tervek szerint egy hallgatónak? Hozzáadnád azt s, hogy azon felül még enni, ruházkodni, és bulizni is kell?

Mielőtt félreértenél, én nem vagyok helyből tandíjellenes. Mindőssze azt vártam volna, hogy a mértéket megmagyarázzák, de ehelyett azt hallom, hogy az úgy jó, ahogy van.
Azt is elvártam volna, hogy a kormánynak, nem csak ennek, hanem eddig bármelyiknek legyen legalább egy világos elképzelse az oktatásról. de sajnos nincs, nem is volt.
Tudod, vannak olyan országok, állampoahol szisztematikusan fektetnek pénzt az oktatásba, hogy aztán a képzett állampolgárok több pénzt termeljenek, és nem fordítva.
Hát nagyjból ez a bajom.
De mindek is magyarázom, Te biztosan jobban értesz hozzá...

The Engineer 2012.12.13. 18:53:23

@sudribunkó:

Kezdjük úgy, hogy az elvándorlást nem tandíjjal lehet megoldani.
Ezzel azt érik el, hogy a fiatalok már gimnázium után elhagyják az országot. Ha végeznek ugyanúgy el fogják hagyni az országot, mert jobb fizetésből hamarabb visszafizetik a hitelt. Az egy rózsaszín naív álom, hogy majd kikerülve az egyetemről az állambácsi vagy egy cég visszafizeti a hitelt.

Inkább indítsanak egy pályakezdőket segítő programot. Javaslom, hogy a sok segélyből élők eltartása helyett, inkább azokat támogassák, akik tényleg akarnak is dolgozni.

Az igaz, hogy én is pályakezdő vagyok, és elfogultnak tűnhetek. De lassan már idegbeteg leszek attól, hogy épületgépész diplomával sem találok munkahelyet.

sudribunkó 2012.12.13. 18:54:17

@dr Kangörény: pont az ilyen hozzászólásokat nem nézem semmibe mert nincsenek érveid. személyeskedni tudsz, de meglepődnél mennyivel okosabb vagyok nálad :D

sudribunkó 2012.12.13. 18:57:34

@The Engineer: Persze menjenek külföldre nyugodtan, csak ne az én pénzemen szerzett tudásból gyarapítsák más országok gdp-jét. Ha kimegy külföldre az ottani fizetésből röhögve visszafizeti azt a kis kölcsönt...

sudribunkó 2012.12.13. 19:02:04

Sőt még mielőtt megint jönne valami személyeskedő fasz elárulom, annak idején én is fizetős suliba mentem. Pénzem nem volt rá, felvettem a diákhitelt. Voltam külföldön dolgozni. Visszafizettem a diákhitelt. Munkanélküli nem voltam soha mert használható tudásom van. Ja és a legfontosabb: nem tüntettem azért hogy ingyen tanuljak mert tudtam hogy elbohóckodtam a gimit és esélyem se volt egy normális ingyenes szakra.

The Engineer 2012.12.13. 19:04:58

@sudribunkó:

Nézd, én megértem ezt az álláspontot is, de ez a megoldás így nem más, mint tüneti kezelés. A problémát nem fogja megoldani, hanem csak még nagyobbat generál.
Nézd inkább más szögből a dolgokat: többen vannak, akik nem akarják itt hagyni az országot, hanem egyetem után itt akarnak dolgozni. Ezzel csak velük szúrnak ki. Tavaly már kitalálták a szerződés kötést erre a problémára, mert aki államilag finanszírozott, és kimegy az fizet.

Inkább azon kéne gondolkodnia a kormánynak, hogy olyan intézkedéseket találjanak ki, ami miatt megéri itt maradni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.12.13. 19:10:27

@veracity: nem az a kérdés hogy át kell-e alakítani a magyar oktatást, hanem az, hogy amit most csinálnak, az jó dolog-e? A békemeneteseken kívül ember nincs akinek nem esne le az az egyszerű logika, hogy ez az egész egy primitív ordas nagy butaság. De ha ezen vitatkoznál is, már önmagában az, hogy decemberben bedobni egy ilyet egy februári döntés előtt álló továbbtanulóknak, nos már önmagában ez is megdöbbentő. Az hogy az egyetemek önállóságát szeretnék teljesen megszüntetni, szintén olyan húzás, amelyről gondolom még csak nem is hallottál, ahogyan sok hétköznapi alul tájékozott ember sem, de mondjuk a franciák már az utcán lennének az ötlettől is, és nagy valószínűség szerint bizony összeborogatnának néhány gépjárművet utcaszerte...

2012.12.13. 19:11:04

Aki az adóját félti az oktatástól, annak érdemes lenne tudnia hogy az adót így is úgyis be kell fizetnie. Viszont ha nem az oktatásra, akkor gyaníthatóan az egyre nagyobb kamattörlesztésre megy a legtöbb pénz. A plusz pénzek a megszorításokból és pl az oktatásból kivont pénzekből jönnek össze. Azért van erre szükség mivel az államadósságot újabb kölcsönökből kell finanszírozni, és mivel nincs IMF szerződésünk így kockázatos magyar államkötvénybe fektetni pénzt. Ez a kockázat kurvasokba kerül. Jóval többe mint amit egy IMF szerződés esetén kellene törleszteni. Ez miatt kell megvonni a tanulás lehetőségét sok embertől. Ja és hogy mégis miért ellenség az IMF? Azért mert a fejlett világ olyan országgal akarja elmélyíteni gazdasági kapcsolatait amely versenyképes. Úgy viszont ha Orbán, Simicska, Bajnai és Gyurcsány a saját pecsenyéjét sütögeti aligha lesz versenyképesség. Az meg hogy amíg tanultam bulizni is akartam az rám tartozik, bassza meg aki ebbe beleköt... de ha beteg vagy, vegyem ki a vakbeled, ha lakni akarsz valahol építsem fel a házad, ha pénz kell teremtsek elő hitelt... a lófaszt! lépünk ebből az országból, a mucsaji felfogású réteg pedig itt marad szakócát faragni

The Engineer 2012.12.13. 19:17:28

@sudribunkó:

Ez az álláspont is megérhető, de ez akkor sem megoldás, hanem tüneti kezelés.
Meg amúgy is az elvándorlás ellen ott a szerződés, vagyis ha államilag finanszírozottan vannak, és utána ott hagyják az országot, akkor úgyis fizetniük kell.
Meg próbáld meg más szögből nézni: az egyetemisták nagy része azért még mindig itt akar maradni. Ők nem akarnak mást, mint egy végzettséget, amivel el akarnak helyezkedni, és ezzel velük is kiszúrnak.
Tudod a saját hülyeségem miatt én is fizettem 3 félévnyi tandíjat, de az más volt, és nem is lázongtam ellene.

Orbánék jobban tennék, ha azon gondolkodnának, hogy olyan dolgokat hozzanak létre, amire az ember azt mondja, hogy emiatt érdemes maradni..

kuzmics a kecske 2012.12.13. 19:24:49

és még van szülő,aki ebbe az iskolába íratja be a gyerekét. egyébként kövér egy demagóg ó borzalom ember.s ezeket kell nekünk elviselnünk.tragédia,komédia.

Vitéz László 2012.12.13. 19:25:42

@Λατζκα: "A parlamenti képviselők miért törvénykeznek az oktatásról? Hiszen őket az már nem érinti... "

:)))))

sőőőt nem is érintette soha...

nem is értik ki a f@sz akar egyetemre járni amikor diplomát/doktorit a kínai piacon is lehet venni...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.12.13. 19:26:30

kövér lászló nem érti.
fogalma sincs szegénynek a demokráciáról és a szolidaritásról.

kuzmics a kecske 2012.12.13. 19:27:39

@lyia: igen!!!!!!!! egyetértek,európai egyesült államok.ez a járható út.

Vitéz László 2012.12.13. 19:28:30

@sudribunkó: "szerintem 99% még csak a törvénytervezetet sem olvasta. Azt sem tudják hogy miért tüntetnek. "

hálistennek 2008-ban minden birka tájékozódott körültekintően a tandíj-vizitdíj stb népszavazgatáson...

amugy meggyőző eredménye is lett 82% igen.... vagyis hogy NEM lehet tandíj...

Vitéz László 2012.12.13. 19:29:03

@Obszerváló: drorbán megvédi az egyemistákat !

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.12.13. 19:29:55

@veracity: te, és mi a helyzet a konzervatív fiatalokkal? A fidesz szavazó fiatalokkal. Azt kell hogy mondjam, ez az egész kétpólusra osztott beteges, de ügyesen berendezett világkép már csak néhány százezer békemenetes sajátja. A horizont repedezik, már a kormányközeli sajtóban is nehéz visszatartani hogy a valóság beszüremkedjen. Bár például Szörényi még azt állítja a Heti Válaszban hogy Orbán bizonyára nem tud róla, mert oly sok gond nyomasztja buksi fejecskéjét, de neki is sok, amit a hurvinyekfejű MMA vezér tenne a hazai kultúrával.
Az a helyzet, hogy a Te hozzáállásoddal, lehetetlen a vitatkozás, mert nem tényeket írsz, hanem hagyományos módon trollkodsz, személyeskedsz, és megdöbbentően elfogult vagy, ezt már több blogon bebizonyítottad. Mivel nyílnak a bicskák a zsebekben, úgy is válaszolnak neked, és joggal gondolhatod azt,hogy mindenki a ellenséged, akik nem veled, azok ellened. Pedig ennél egyszerűbb a dolog. Egyszer próbáld ki. Próbálkozz pár érvvel. Indoklással. Ezek az általánosítások, miszerint a diákok egy része egyszerűen csak szeret bulizni, ezért történik mindez, jogosan nyitják a bicskát a zsebekben! Ugyanis ezek a fiatalok kiállnak egy számukra fontos ügyért, petíciókat írnak, és demokraiktusabban szervezik meg magukat mint Orbán bulijában valaha is. HA nem is értesz egyet velük, az a minimum hogy tiszteletben tartod a véleményüket. Ha már azt sem, akkor a jogukat ahhoz hogy véleményük legyen. Joguk ahhoz hogy ne bulizó csőcselékezzék le őket. Rajtad látszik a kormánypárt kommunikációjának deficitje... Sajnálom...

kuzmics a kecske 2012.12.13. 19:31:16

@veracity: elhányom magam az ilyen útszéli mocskolódástól.

vlgymir 2012.12.13. 19:31:51

@Vitéz László: Na látod ez egy használható ötlet. Miért ne lehetne megint népszavazást tartani a témában?

Rob67 2012.12.13. 19:36:16

A dagadt barom nem allt sorba amikor az esz osztottak?
Aki egy ilyen egyszeru kerdeskort nem ert annak nem a parlament elnoki szekeben a helye hanem maradon meg egy tetves exkommunista radikalis baromnak.
Kotelet neki.

Erhardt von Rheindars 2012.12.13. 19:37:49

Am az elbukott tantárgyak után fizetni kell az egyetemen, ergo aki 8-10 éve ott teng leng annak súlyos összegekbe kerül... csak hogy reagáljak arra amit a kormány és az emberek sokszor fájlalnak.

Én pl nem csúsztam a diplomámmal de "kreditnemteljesítési" összeget nekem is fizetni kellett (megjegyzem jogosan) Az állam egyszer finanszíroz egy tárgyat.

Rob67 2012.12.13. 19:39:49

@veracity: Mi van a haverjaid csak ennyire tanitottak ki?
Ez tellik a fidesztol? A megoldas helyett a pedofilozas es szemelyeskedes.
Neked ocsem meg a droid haverjaidnak meg az altalanos iskolat is fizetosse tettem volna hogy be ne juss mergezni a levegot.
Egyebirant a fookeid 2008 ota navigaljak maguka ebbe a zsakuccaba. Mos itt az ideje hogy felnyaljak a szart.
Megerdemlitek, csak nem a gyerekek hatan allva kellene.

2012.12.13. 19:40:33

@vlgymir: "Na látod ez egy használható ötlet. Miért ne lehetne megint népszavazást tartani a témában? "

Az a fidesz megásott sírját jelentené:) Nagyon sokan szavaznának a kormány intézkedések ellen, a közvéleménykutatók is elsírnák magukat olyan eredmények születnének

Mária 2012.12.13. 19:42:53

@veracity:

"Kit érdekel, hogy a kormány egy jó konstrukciót vezet be? "

Melyik kormány?

kvadrillio 2012.12.13. 19:45:19

MÁR MEGSZOKTUK, HOGY kÖVÉRNEK LASSÚ ÉS NEHÉZ A FELFOGÁSA ! .)

vasgyuszi 2012.12.13. 19:54:10

Mer' hülye, azé' nem érti. Vagy csak rosszindulatú g_ci.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.13. 20:02:56

Mai fideszes szarháziságok!

Hat pályázat nyert Baranyában a szálláshely-fejlesztési pályázaton, ebből kettő erős fideszes kötődésű, egy pedig a megyei közgyűlés elnöke - Tiffán Zsolt egyben a területfejlesztési pénzek elosztásával is foglalkozó megyei önkormányzat elnöke.
A sajtótájékoztatón kiderült: az elnyert összegek 60 százaléka fideszes pályázóhoz vándorolt.

Az egyik nyertes villányi társaságot, a Colchium Kft-t hat hónapja alapították, tulajdonosai Tiffán Ede és fia, Tiffán Zsolt pártelnök, parlamenti képviselő, a területfejlesztési pénzek elosztását végző baranyai közgyűlés
Mocskos disznók!

Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta csütörtökön Brüsszelben újságíróknak, hogy a hét végéig megoldják a felsőoktatási reform ügyét.

A kormányfőt erről magyar újságírók kérdezték, amikor megérkezett az EU-országok állam-, illetve kormányfőinek péntekig tartó tanácskozására.

"Erős hetünk van. Hétfőn megcsináltuk a költségvetést, szerdán pedig a gáz-, távfűtés- és villamosáram-árcsökkentést, csütörtökön megoldottuk a jövő évi minimálbért, és a hét végéig megoldjuk a felsőoktatási reformot is" -válaszolt Orbán Viktor arra a kérdésre, hogy üzen-e valamit a tüntető diákoknak.

Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár marad-e a posztján.

Arcátlan, bugris, jellemtelen tahó!

Giró-hazug–Szász kormányszóvivő: megvannak a keretszámok
Hoffman-semjén-Rózsa: nincsenek keretszámok

Ki hazudik szarháziak?

2012.12.13. 20:10:58

"Erős hetünk van. Hétfőn megcsináltuk a költségvetést, szerdán pedig a gáz-, távfűtés- és villamosáram-árcsökkentést, csütörtökön megoldottuk a jövő évi minimálbért, és a hét végéig megoldjuk a felsőoktatási reformot is" -válaszolt Orbán Viktor arra a kérdésre, hogy üzen-e valamit a tüntető diákoknak."

Ha már erős... a költségvetést nem ők hanem mi rakjuk össze, és nem erős egy hét alatt, sokkal többet kell melóznunk

dr. Trebitsch 2012.12.13. 20:15:36

Az olyan országban, ahol megmagyarázzák, hogy a felsőoktatásnak önfenntartónak kell lennie, miközben milliárdokkal támogatják a focit, állami pénzből építenek stadionokat, bizony szar a vezetése, és aki tud, menekül, mert egyre inkább a futballista tudású emberek fognak dominálni.

regress 2012.12.13. 20:17:18

@sudribunkó: ha elbohóckodtad a gimit.és esélyed sem volt normális szakra,akkor mit végeztél fizetősön?max büfészakot/az tényleg fizetős,hitelbe már nem ihatsz/vagy erőszakot.többször hangsúlyozta,a te pénzedet ne költsék oktatásra,stadionokra mehet?

2012.12.13. 20:19:53

@dr. Trebitsch: Alkotmánybírák helyett partjelzőket!:))

Mária 2012.12.13. 20:30:11

@dr kotász:

Nos, a nyomorult Orbán kábé ennyit is értett meg az ország éves költségvetésével kapcsolatos felelősségből, az energiapiac szétkúrásának a következményeiből, a minimálbérrel kapcsolatos döntés hatásaiból és a felsőoktatás szétbarmolásából.. és még büszke is rá az idiótája, hogy ők mindezt egy-egy nap alatt "megcsinálták"...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.13. 20:30:40

„Most arról van szó, hogy a kisemberek gyerekeit akarják kirekeszteni a felemelkedés lehetőségéből. Azt akarják elvenni, hogy minden gyerek legalább egy kicsivel többre vihesse a szüleinél. Most az a kérdés, csak a milliárdos klikk gyerekei előtt tárul szélesre az élet kapuja, vagy a legkisebb faluból is ki lehet jutni a napra, sőt fel lehet kapaszkodni a csúcsra. Most összetartásra, szolidáris fejlődésre volna szükség, ehelyett a társadalmi különbségek olyan ütemben nőnek, mint korábban soha.”
(2007. október 23. ünnepi beszéd – www.fidesz.hu/index.php?Cikk=101639)

„Szögezzük le, hogy a tandíjnak egyetlen dologhoz van köze: ahhoz, hogy valakik elbénázták a magyar gazdaságot, elbénázták annak működtetését, és ennek árát akarják velünk megfizettetni. Magyarország elkövetkező 15-30 évének sikerét a tudás és nem a pénz fogja meghatározni, ezért az egész magyar jövő szempontjából felelőtlen politika a tandíj bevezetése” – hangsúlyozta Orbán Viktor. A Fidesz elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a felsőoktatásban tanulók adó formájában 5 és fél év alatt fizetik vissza az államkasszába a rájuk fordított pénzt. „Nem ajándék ez az államtól, hanem beruházás” – húzta alá, hozzátéve: a diplomások egész életük alatt tizennégyszer annyi adót fizetnek, mint a nem diplomások.
(2008. március 1. – www.orbanviktor.hu/cikk/a_kormany_luzernek_nezi_az_embereket)

"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes – én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek... Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.

A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik.
(2008. február 13., évértékelő beszéd – www.fidesz.hu/index.php?Cikk=108394)

veracity 2012.12.13. 20:32:22

@Legelő Őse:

Nem vagyok érdekelt a Fideszben, így a véleményemet sem igazítom hozzájuk. Nem érdekel, hogy amit írok, az használ-e nekik!

Ne keverd ide Fekete Györgyöt, ti liberális drug userek arra sem vagytok méltók, hogy a cípőfűzőjét megkössétek! Ha pedig Szörényi kedveli az Alföldit, ám tegye. Bizonyára nagyon színvonalasan fogja megrendezni az István a királyt. Gondolom én, a hét vezér a Kárpát medencére fog szinkronban rejszolni. Lelke rajta Szörényinek!

A diákok kiállnak egy számukra fontos ügyért. Persze, végre itt egy alkalom, amikor az MSZP-s tanárbácsik még meg is simogatják érte a buksi fejüket! Lehet végre tiltakozni, mert az olyan fiatalos, olyan huszáros. OK. Miért is ne tennék? Közben is tanulak, rájönnek, hogy kik manipulálják őket. Tanulnak, bulizás közben. Klassz szociális játék, hasznos is.

Megértik majd, hogy az ország nincs abban a helyzetben, hogy a magyar adófizetők pénzén tömegestől és ingyen képezzünk szakembereket a német vagy az angol társadalom számára. Legalább az alapköltségek térüljenek meg. Persze! Akár meg is tehetnénk, ha a szocialista elvtársak nem nullázták volna ki az országot. De kinullázták, így nem maradt egy lyukas fillér sem az oktatás színvonalának tartásához sem. Így én! És nem a Fidesz, amire teszek én! Ha a Fidesznyikek másképp gondolják, hát tegyék, én így gondolom.

Te mondod, hogy csőcselék a tüntető diákság! Én nem ezt mondom! Szerintem életvidám, lelkesen tüntető, a közös felvonulást nagyon élvező csapatot alkotnak. Tapasztalatot szereznek és fütyülnek a fejedben létező két pólusú MSZP-s világra!

vakapad 2012.12.13. 20:40:56

A jelenlegi elképzelések szerint kb. tízezren juthatnak államilag finanszírozott felsőfokú képzéshez.

Ezt a tízezer helyet az évfolyamonként kb. 80 zseni fogja elfoglalni, meg azok, akik a családban Seneca idézeteken nőttek fel, és mindig volt pénz magántanárra. Magyarán, a szellemi elit legfelső rétege termeli újra önmagát.

A többiek kockáztathatnak, vagy pármilliós hitelállománnyal indulnak neki a diplomaszerzés után az életnek, vagy inkább az esztergályos szakma krémjét fogják gyarapítani, az egyetem elvégzéséhez elegendő ésszel, de diploma nélkül. Az előbbi csoport nagy valószínűséggel azokból fog állni, akik bízhatnak benne, hogy a szüleik segítik őket a hitel visszafizetésében.

Az ország már amúgy is távolodó alsó és felső rétegeinek további szétválasztása garantált.

vakapad 2012.12.13. 20:43:39

@veracity:

A "szocialista elvtársak" helyett a "fideszes elvtársak" behelyettesítésével a mondat egészen értelmessé tehető. Egyébként hülyeség marad.

sudribunkó 2012.12.13. 20:43:47

@regress: jólvan ne én legyek már a téma hanem a tandíj. lényeg hogy a gimis bohóckodás után összekaptam magam és a suli után 1 év alatt visszafizettem a diákhitelemet a normális fizetésemből. nem az utcán óbégattam.

veracity 2012.12.13. 20:46:24

@vakapad: "akik bízhatnak benne, hogy a szüleik segítik őket a hitel visszafizetésében."

Ha egy szegény ember gyereke a diákhitel segítségével elvégzi az orvosit, lesz vagy tíz milliós diákhitel tartozása. Szegéyn szüleiben bízhat csak, hogy majd visszafizetik helyette?

Szerintem te egyszerűen csak hülye vagy!

Hát nem tudod, hogy ha egy orvos itt, Magyarországon fog dolgozni, akkor a magyar állam kifizeti neki a diákhitelét? Szerintem tudod te ezt, csak szeretsz hazudozni, mint a Feri, a főnököd!

vakapad 2012.12.13. 20:51:10

@veracity:

"Hoffmann Rózsa sem tétlenkedett, ma reggel a köztévében vendégeskedett, így ő ott mondta el véleményét, mely szerint mindent megfontoltan készítettek elő, a visszavonást nem gondolják komolyan. Ugyanő egy pár nappal ezelőtt igyekezett megnyugtatni a leendő jogász- és közgazdászhallgatókat, kidolgoznak egy olyan lehetőséget, mely szerint az állam visszafizeti azon jogászok és közgazdászok diákhitelét, akik az államhoz szegődnek tanulmányaik elvégzése után (más szakoknál ezt nem tervezik)."

Olvasni sem árt, mielőtt handabandázik az ember.

veracity 2012.12.13. 20:55:27

@vakapad: Most másold be, hogy szerinted hány Fideszes volt KISZ titkár!

Tulajdonképpen nem is az MSZP a kádári MSZMP utódpártja, hanem a Fidesz, csak a szocialista vagyont örökölte meg az MSZP!

Az a lényeg, hogy le a Fidesszel, vissza az MSZP-t! Igen, igen, igen! Balatonőszödöt akarunk!

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.13. 20:57:09

@vakapad:

Nyugi, elolvasta, mit kell hazudozzon, meg hogyan kell tereljen, a többi nem tartozik a feladatköréhez. Meg túl is terhelné a képességeit. :)

bean 2012.12.13. 20:57:55

"és senki sem hagyja el szívesen a családját, és a hazáját"

Ez feltételezi hogy az az ország ahová születtél oda pozitív érzelmi kötelékek fűznek "haza". Ez a feltételezés nem mindig állja meg a helyét.

vakapad 2012.12.13. 21:03:13

@veracity:

Úgy hallottam, az MSZMP vagyont szétosztották a pártok között, sőt a FIDESZ még nagyobbat is kapott, mint járt volna neki. Nagy botrány volt akkoriban belőle, de aztán jött Joszip meg Kaya, és elrendezték a dolgot.

veracity 2012.12.13. 21:09:03

"Tüntetni, alkotmányos gyülekezési jogunkat gyakorolni, számon kérni a politikán az ígéreteit fontos dolog, és egyúttal remek szórakozás. " INDEX

Mert buli lesz, ha eső nem lesz. Ha lesz, nem lesz! :)

2012.12.13. 21:11:43

@bean: "Ez feltételezi hogy az az ország ahová születtél oda pozitív érzelmi kötelékek fűznek "haza". Ez a feltételezés nem mindig állja meg a helyét."

"...És, jaj, hiába mindenha szándék,
Százszor földobnál, én visszaszállnék,
Százszor is, végül is."

bean 2012.12.13. 21:20:33

Szövegértésből, logikából elégtelen. a) A "nem mindig" és a "soha" az nem ugyanaz. b) Nem azoknak az költőire a verseire emlékszünk, nem azok a költők maradtak meg mint "nagy magyar költők" akik az országgal elégedetlenül távoztak. Ezért aztán nem meglepő hogy olyan költeményt könnyebb idézni ami dicséri az országot.

Hozzátenném, hogy Ady művei egy másik korszakban születtek. Mi lenne ha Erdős Virág Van egy ország c. versét idéznéd inkább?

van egy ország
ahol
lakom
nevezd nevén
szolgáld
vakon
ma még bölcső
ma már
vagon

sudribunkó 2012.12.13. 21:28:57

Ezt az ígéretek számonkérését nagy hülyeségnek tartom. Ez az egyik legrosszabb dolog a demokráciában hogy egy választást úgy lehet megnyerni ha egy csomó ökörséget ígérsz. Az ilyen embertelen baromságok iskolapéldája a Medgyessy féle száznapos program, ami rengeteg szavazót meg támogatót hozott, de az országot elindította a lejtőn, amin azóta se sikerült megállnunk. Úgyhogy én pl sokkal fontosabbnak tartom azt hogy egy kormány mit cselekszik, mint azt hogy az összhangban van-e az ígéreteivel. Szerintem egy ilyen világban ahol a politikusok amúgyis annyit lopnak amennyit nem szégyellnek, plagizálnak, korrumpálnak stb. egyáltalán nem fontos hogy az ígéreteikhez az ország érdekeivel szemben is tartsák magukat.

géza bá 2012.12.13. 21:44:03

o az a bajszos tajparaszt?

Vitéz László 2012.12.13. 21:49:28

@géza bá: aki lenyelt egy szalmatetős viskót ?

2012.12.13. 22:06:30

@bean: Nem hinném hogy bármilyen alapod lenne minősíteni a logikát, szövegértést.
Ady ezen költeménye nem dícséri az országot. Arról van szó hogy az ország vezetőitől, széttöredezett társadalmától, alacsony életszínvonaltól függetlenül létezik egy olyan ország aminek nyelve, kultúrája, íze, szaga, szelleme adja identitásunkat, ezek vagyunk ez visszaránt ide. Negatív érzelmi töltés egy ország szellemével kapcsolatban nem tudom, felmerülhet-e. De, hogy megértsd leírom egyszerűen. Egy ország nem csupán aktuális életviteli problémákból áll. Sem a soha, sem pedig a nem mindig nem állja meg a helyét. Ezen kívül Ady korszaka hasonlóan felemás volt, csaknem egymillió kivándorlóval, rengeteg éhezővel. Sőt, bátran mondhatjuk hogy nagyságrendekkel szarabb volt. Én nem személyeskedtem, csak véleményként kapóra egy idézet, de ha itt tartunk akkor tanulj még kicsit ha elégteleneket szeretnél osztogatni...
süti beállítások módosítása