sorok között

sorok között

A függetlenség vége

2012. szeptember 12. - Politikai Ateista

 Amikor az úgynevezett euróváláság elkezdett a köztudatba szivárogni megjegyeztem, hogy a gyógykezelés elsősorban bankmentésben és központosításban fog megnyilvánulni. Európa egy lépéssel ismét közelebb került a centralizált überállamhoz.

Szerdán ismerteti az Európai Bizottság közös bankfelügyeletre vonatkozó javaslatát José Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke, valamint Michel Barnier belső piacért és szolgáltatásokért felelős uniós biztos Strasbourgban. Ennek értelmében az eurózóna összes pénzintézete a közös európai bankfelügyelet ellenőrzése alá kerülne, amelynek feladatait a kibővített jogkörökkel rendelkező Európai Központi Bank (EKB) volna hivatott ellátni. 

Közös felügyelet alá kerülhet az eurózóna összes bankja - Portfolio.hu

 

Az valutaunió tagállamainak monetáris politikáját az EKB határozza meg, a kormányoknak nem sok beleszólása maradt, a saját fizetőeszközeikkel együtt a monetáris politika gyakorlásának lehetőségéről is lemondtak.

A költségvetés terén még van mozgástere az uniós országok vezetőinek -  a maastrichti keretek között - de egyértelmű törekvések mutatkoznak a közös fiskális politika kialakítására, aminek létrehozása már csak idő kérdése. A fiskális politika centralizálásának terve Görögországban még heves ellenérzéseket váltott ki, Mariano Rajoy spanyol miniszterelnök azonban már kifejezetten sürgeti azt.

Elsőként 2014 végéig az euróövezeti tagországoknak teljesíteniük kell minden adóügyi és gazdasági konvergenciafeltételt, és végre kell hajtaniuk az Európai Tanács minden előírását. Utána 2015/16-ban létre kell hozni azt az európai szintű hatóságot, amely ellenőrzi a nemzeti költségvetéseket - idézte a Mariano Rajoy spanyol kormányfő nyilatkozatát a Bild am Sonntag című német lap vasárnap. 

Menetrend a közös kötvény bevezetésére - Napi Gazdaság

Rajoy valószínűleg csak a spanyol gazdasági katasztrófa kezelésének a felelősségétől szeretne minél gyorsabban megszabadulni.

A monetáris politika feladása után a költségvetési unió létrehozása azt eredményezi, hogy az eurózóna tagállamai teljesen elveszítik a pénzügyi függetlenségüket, legabbis azt ami még megvolt. A német alkotmánybíróság mai döntése már csak hab a tortán.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr324771269

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A TEK-en szúrt ország 2012.09.12. 20:29:19

A terrorizmus réme elérte hazánkat. Egyelőre nem tudni, hogy az azeri baltás gyilkos miatt felháborodott örmények, vagy a szíriai felkiszabadító akció kapcsán az Alka Ida valamely sejtje, vagy esetleg az Orbán Viktor megbuktatására készülő MOSZAT ügynö...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.09.12. 19:06:06

Unortodox gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám rengeteget igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Céget nem vezetett, p...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrZ (törölt) 2012.09.12. 15:25:55

Függetlenség?
Semmi, érted semmi.
Az ECB az IMF csapat tagja:

ECB:
“The involvement of the IMF shall be sought also for the design of country-specific conditionality and the monitoring of such programs.”

IMF:
“The IMF would be an active player in restoring the situation in the euro zone.”
“We obviously have to do it under our normal framework, which implies conditionalities.”
“The IMF is ready to get involved in designing and monitoring its implementation.”

Biztos hogy orbán hazudik?

magyar ember teli szájjal 2012.09.12. 18:32:59

Hát ha ez megakadályoz egy orbánygyúrcsányi gazdasági csodát akkor ámen.

flippant 2012.09.12. 18:47:35

@mrZ: orbán nem hazudik, csak pávatáncot jár.

A narancsos fülkés majmoknak eljátssza a szabacccságharcot utána meg csontig benyal mindenkinek a hitelekért.

nemsirunk 2012.09.12. 18:51:13

Hát már éppen ideje! Ha nem késő...
Az a baj, hogy Orbánnal sohasem fogunk csatlakozni ehhez, helyette inkább valami agyament Türk Népek Szövetségéhez. Ezért is lenne nagyon fontos, hogy Orbán minél előbb eltűnjön a süllyesztőben, aztán visszatérhessünk az európai vonalra.

A technikai fejlődés következtében a pénzügyek (de amúgy mára szinten minden folyamatunk) teljes egészében globálissá váltak, ezeket már nem lehetséges nemzetállami szinten szabályozni. Senkinek, még a lánglelkű Orbánnak sem. Látható napról napra a kudarcok sorozata. Óriási károkat okoz, hogy Orbánék nem hajlandók felismerni ezt.

LallyPop 2012.09.12. 19:10:58

Mindez tökéletesen illik a 10 éves összeesküvés filmek New World Order forgatókönyvébe....mindenesetre nem tudom mi más mód lenne felrázni Európát és legalább megőrizni a versenyképességét.

nikk rivers 2012.09.12. 19:21:36

A kisembereknek mit jelent a pénzügyi függetlenség?
Sose volt álom.

Vagy egy egyszemélyes méretre szabott kiskirály őrült ámokfutásának vagyunk kitéve aki nemcsak a jelen gazdaságát nullázza le, de elherdálja a jövőbeli nyugdíjadat, erkölcsileg hiteltelen (kül)politikával amortizálja az országot. Ebben a kisembereknek jobbágy szerep jut havi 47eFtért.

Vagy nyugat-európai minőségű pénzügyi szakemberek és politikusok tartják kordában a pénzügyeket. Ebben az embereknek polgári szerep jut több évszázad alatt bejáratott és kipróbált demokratikus rendek szerint.

LallyPop 2012.09.12. 19:37:07

@nick rivers: Felhívnám a figyelmedet hogy 2004 óta EU atgok vagyunk. Azóta megdupláztuk az államadósságot, romlott a versenyképeségünk. De legalább csökken a népesség, és a paraszt nem tömheti úgy a kacsáját ahogy 100 éve. Ez a mérlegünk az EU szervek és jog közvetlen beavatkozása után 8 évvel.

Európai minőségü pü. szakemberek? Ez jó. 4 éve tart a válság, de a bankokat kisegítették milliárdokkal, adót emeltek (nyeuban), nyugdíjkorhatár emeltek, Németországon kívül minenhol fenntarthatatlan a ktgvetés, 2008 óta mindenhol nő az adósság nyugaton, de legalább továbbra is hisznek a receptjükben és tovább csinálják. Nagy rakás sz*r nem 'európai szintü pénzügy'.

dr kíváncsivagyok 2012.09.12. 19:48:23

A páva nem hazudik...csak táncol !

dr kíváncsivagyok 2012.09.12. 19:50:16

@Ándi bácsi: Mi volt régebben a nick neved ? Még mielőtt fizetett kormányhivatalnok lettél ?

nemsirunk 2012.09.12. 19:51:39

@Ándi bácsi: A Szent Versenyképesség megőrzése tett erőfeszítés EU integráció nélkül azt jelenti, hogy a hozzánk hasonló kisebb országoknak szuverén módon joguk van az óriási világcégeknek egyre kedvezőbb lehetőségeket ígérni: kevesebb adó, rosszabb munkakörülmények, kevesebb munkajog stb. Aztán egy másik "szuverén" állam aláígér, hogy inkább oda telepítsék az ipart, aztán ez alá ígér a következő, stb stb, egy önmegsemmisítő spirál. Ezt jelenti a sokat emlegetett "szuverenitás", mely csakis papíron létezik, a valóságban nem, de lehetővé teszi, hogy papíron minden felelősség a helyi kormányzaté legyen. Miközben a valós döntésekre semmiféle hatással nem lehetünk. Mint egyes afrikai bábállamokban, ahol hivatalosan egy helyi kiskirály uralkodik, gyakorlatilag azonban eladta az országot üveggyöngyökért a nagy ásványkitermelő cégeknek.

Akkor már inkább legyünk hivatalosan és teljeskörűen is egy nagyobb gazdasági egység (az EU) része, azt nem olyan könnyű csicskáztatni mint minket.

Ne gondold, hogy Orbán valódi függetlenséget akar, ez csak a duma a hülyéknek. Már most is a nagy autógyárak írják át a munka törvénykönyvét a saját érdekeik szerint. Minél kisebb részekre töredezik szét az EU, annál könnyebb ezeket kihasználni egymás ellen.

LallyPop 2012.09.12. 20:08:43

@nemsirunk: A versenyképesség globális kérdés. Vagy lejjeb adjuk vagy outsourtolnak EU-n kívülre. Csak azért hajlandóak egyáltalán még itt is gyártatni mert így nem kell importvámot fizetniük.
Teljes szuverenitás persze hogy nincs, kötéltánc van helyette. Mindenesetre OV elgondolása jó, mármint hogy többfelé kell elköteleződni, nem egyfelé, csak ezt láthatóan nehezebb megtenni mint mondani.
Ne legyünk közelebb az EUhoz, csak akkor, ha bebizonyította, hogy elbánik a belső gondjaival. Nem kell tárgyalni sem egy beteg szervezettel a házasságról. Mint egyszerü áp. természetesen egy távoli multikulti vízfej egy hazai vízfej helyett csak azt jelentheti hogy az egyén érdekérvényesítő képessége tovább csökken. Nyeu országoknak 40 év előnyük van lobitéren, mi egy brüszel körül forgó világban nem fogjuk megtalálni a számításunkat.

Stefánia kisasszony KME [Keresztény Magyar Ember] 2012.09.12. 20:09:45

Félelmetes. A zsidók mohósága és hatalomvágya nem ismer határokat. Európa népeinek fel kell ismerniük, hogy ugyanazokból a fajtaelemekből állnak össze, csak a különböző elemek arányszáma más mindegyik népben. Testvérek vagyunk, közös ellenségünk a cionista háttérhatalom.

Föl, Európa nemzeti, föl! Közös az ellenségünk, tinektek is az árt, aki minékünk, Az vert vasra titeket, aki minket. Vesszen a zsidó világuralom!

különvélemény 2012.09.12. 20:17:46

@Ándi bácsi: "Mindez tökéletesen illik a 10 éves összeesküvés filmek New World Order forgatókönyvébe"

Ez már csak így szokott lenni.
Van egy conteo, mondjuk áll 10 lépésből, kb. így néz ki az átlag 1bites agy hozzáállása:

Egyezések száma:
1, ok, véletlen
2, ok, véletlen
3, ok, van ilyen
4, na jó, de ez logikusan következett
5, jó arrafelé haladunk, de ez nem jelent semmit
...
10, hú bakker rábaxtunk

nikk rivers 2012.09.12. 20:35:34

@Ándi bácsi: "Mindenesetre OV elgondolása jó, mármint hogy többfelé kell elköteleződni"
:-)))

..és a nem leszünk gyarmat táblával meg a szocik vonultak az utcán...

873ujr3rk 2012.09.12. 20:39:34

naná hogy ebből is kimaradunk és örök időkre a saját rövidlátó maffiánknak leszünk kiszolgáltatva.

béla a görög (törölt) 2012.09.12. 21:02:11

Definiálja már nekem valaki, hogy mi az a nemzeti függetlenség, igy a XXI. században ami előtt le kéne borulnom és imádnom kéne?

orient 2012.09.12. 21:17:05

@Ándi bácsi: "Felhívnám a figyelmedet hogy 2004 óta EU atgok vagyunk. Azóta megdupláztuk az államadósságot, romlott a versenyképeségünk."

Felhívnám a figyelmedet ez mind azért van mert nem volt centralizálva semmi és a kormányaink ámokfutásától nem védett és nem véd meg semmi. Ha követjük a hagyományos utat az elmúlt 10 évben legalább akkor már rég a szlovákok és lengyelek, csehek előtt járnánk, helyette, ők már fényévekkel jobban élnek mint mi, mert mi jobban tudjuk igaz mi a jó nekünk?

Ppix 2012.09.12. 21:20:46

@Ándi bácsi:
"Felhívnám a figyelmedet hogy 2004 óta EU atgok vagyunk. Azóta megdupláztuk az államadósságot, romlott a versenyképeségünk. De legalább csökken a népesség, és a paraszt nem tömheti úgy a kacsáját ahogy 100 éve. Ez a mérlegünk az EU szervek és jog közvetlen beavatkozása után 8 évvel.
"

Buta vagy barátom. Az államadósság a mi sarunk, nem kellett volna tovább nyújtózkodni. A versenyképesség nem az EU miatt romlott, a kacsa részletkérdés, a mérlegünk meg olyannyira pozitív, hogy EU támogatás nélkül gyakorlatilag csődbe mentünk volna.
Had idézzek egy kormánypárti politikustól:
surjanlaszlo.hu/hir/rekord_mennyisegu_unios_tamogatas_magyarorszagnak/

Az EU attól véd meg minket (igaz a függetlenség jelentős feladása árán), hogy Meciar, Fico vagy Orbán szerű demagóg népvezérek ellopják az összes pénzünket és a saját hatalmuk biztosítása érdekében tönkrevágják a sérülékeny demokráciát. Igen, a pénz a póráz, ha valamelyik kormány nem úgy táncol, akkor nem kap.
Gyarmat vagyunk?
Igen.
De inkább legyünk egy működő civilizáció gyarmata (vö. "mit kaptunk a rómaiaktól?"), mint saját elmaradott szintünkön ragadt csotrogányállam, nem létező polgársággal, demagógiára fogékony ingyenélőkkel, stb.
Nagyon sokan így gondolják ezt, ezért költöznek sokan nyugatra, mert eleve gáz ami itt van.
Az emberek egyébként a lábukkal fognak szavazni, az EU birodalom vonza majd a bevándorlókat, a leszakadó perifériát meg kínkeservesen próbálják majd integrálni. Ha nem sikerül értelmes ütemben a felzárkózás, akkor innen is elszív majd minden épkézláb embert a központ. Egy kritikus szint alatt meg kimaradnak országok, nem feltétlenül lesz kötelező oda tartozni. Azt el lehet képzelni hogy milyen súlya és lehetőségei lesznek a kimaradó kisállamoknak.
Eddig is százezrek mentek már el, kiváncsi vagyok mennyit vallanak majd be, ha végre közlik a népszámlálási adatokat.

LallyPop 2012.09.12. 21:24:01

@orient: Abban biztos lehetsz hogy nekünk senki nem akar jót. Leghamarabb a magyar kormány. Fényévekkel? Ne túlozzunk. Jobban élnek azért mert itt is el volt engedve a jólét 2003tól, csak hitelből. Ma már a szlovákoknak is nő az államadóságuk növelték a nyuggerkorhatárt és az ÁFÁt(igaz csak 20ra). Lesz ez fordítva is.

Az meg hülyeség hogy nincs centralizálva semmi a monetáris politika 2004 óta az EKB kezében van, ami most gond is, hogy az EU elbaszott válságkezelését erőltetik ránk is.

LallyPop 2012.09.12. 21:27:32

@Ppix: Az államadósság tényle a mi sarunk, de az EU nem óvott meg tőle egyáltalán, nem kritizált a növekvő eladósodás mellett. Az euro-országo pedig eladósodottabbak mint mi, és az EU27-ek is. Bocs de tanuljon tőlük a rosseb.

pjm 2012.09.12. 21:35:36

@Ándi bácsi: nem ő a nagyonhülye...éppen ideje lenne egy európai egyesült államoknak. Az sem baj, ha a németek a franciákkal együtt vezetik. Azok úgysem engedik a másikat túlnyerni.a sok kis matolcsy-orbáni rokonokat meg tessék szépen elküldeni a pixába. Vagy nem vettétek észre, hogy nem kellene csak a parlamenti korrupt szemeteket kisöpörni és meg is lenne a költségvetés? Akkor meg ki a hülye?

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.09.12. 21:36:49

@Stefánia kisasszony KME [Keresztény Magyar Ember]: "Testvérek vagyunk, közös ellenségünk a cionista háttérhatalom."

Lk. 6.27-36 „Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt mondom: szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek titeket; áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket. Aki arcul üt, annak tartsd oda a másik arcodat is, és aki elveszi felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd meg. Mindenkinek, aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a tiedet, ne követeld vissza. És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük.”

vakapad 2012.09.12. 21:37:45

Megjegyzendő, hogy Medgyessy korában 60 % volt az államadósság, 2010-ben meg kb. 80 %. Megduplázásáról szó sincs. Egyébként a magas államadósság csak akkor veszélyes, ha a világ befektetői úgy látják, hogy az adott állam nem tudja visszafizetni. És most Magyarországot illetően úgy látja. A beruházások aránya 16 %, ami még a meglévő termelőeszközök amortizációjának kompenzálására se elég, nem hogy új termelőeszközök üzembe léptetésére.

A versenyképességünk az utóbbi évben romlott drámaian, pedig már 2004. óta EU tagok vagyunk.

Javasolnám 1./ csak megfelelő információk birtokában és 2./ megfontoltan tett nyilatkozatok közzétételét.

orient 2012.09.12. 21:39:35

@Ándi bácsi: Hát a hanyatlik a nyugat dumát akarod beadni nekem az nem fog menni. A jelenlegi világ 99% nyugaton szeretne élni és hidd el ez így lesz 50 év múlva is. Az oroszok, és más "keleti" népek az összes megtermelt javukat felélik (elkorrumpálják) és van 100 kőgazdag mellett az "éhező nép" aki le van szarva. Ezt csinálják Afrikában, ezt csinálják keleten és mindenhol ahol sajnos nincs kultúra, csak diktatúra és rabló, maffia államok. Ehhez akarunk mi csatlakozni? Nyugaton is lopnak, ott sem fenékig tejfel az élet, de valamennyire törődnek a jövővel is, ez a nyugati kultúra része ,amit a keletiek nem értenek csak a mának élnek és annak hogy mit lehet ellopni és megszerezni ma.

Nyugat válsága semmi más csak a mediterrán országok válsága. A klasszikus értelemben vett nyugatiak(német, angol, dán, belga, holland, finn, svéd, osztrák...stb.) szopnak a déliek miatt, akik bár nyugati mentalitásúak valamennyire, de már keveredik a déli lustasággal és korrupcióval, lopással, csalással, adóelkerüléssel. Ezért tartanak ott a görögök, spanyolok ahol. Ez keleten meg többszörösen rossz. És akkor jössz ezzel, hogy a nyugat ***** válságkezelése...persze legyen 20% közalkalmazott Görögországban, meg 14.havi nyugdíj, de miből? Meg is válaszoltad, hitelből. Érdekes a nyugati államok kitermelik a nyugdíjukat, a segélyüket és szociális juttatásokat nem hitelből teremtik elő mint a déliek, meg mint mi. Szlovákoknál nő az államadósság, na és? Még mindig messze van a veszélyes értéktől és közben 3-4% növekednek évente. Lengyelekről nem is beszélve, ahol szintén mérföldekkel értelmesebben csinálják a dolgokat mint mifelénk. Nem dumálnak keleti nyitásról, hanem egyszerűen a KELETI tőke ömlik be hozzájuk keleti nyitás nélkül is mert jó és megbízható, kiszámítható gazdaságuk van. EZ kell a befektetőknek nem a testvériség duma. Szarnak ők rá, ők profitot akarnak, és hiába vagyunk mi az ázsiai testvéreik, ha a lengyeleknél/szlovákoknál nő a befektetésük, őket csak ez érdekli, üzletemberek.

orient 2012.09.12. 21:44:11

@Ándi bácsi: "Az meg hülyeség hogy nincs centralizálva semmi a monetáris politika 2004 óta az EKB kezében van, "
Senki sem állította hogy nincs centralizálva semmi. A centralizáció pont olyan országoknak kell mint mi akik önmagukat elpusztítanák. Fontos kormány pozíciókban az elmúlt 20 évben szinte szakember nem ült csak pártkatonák, de egy igazi közgazdász, szakértő gárda, vagy valaki aki politikától mentesen meg lenne hallgatva, na az tabu MO-n minden kormányban. Ezért kell centralizálni, legalább ránk kényszerítik az értelmes, szakszerű ország vezetését, egyébként itt megint lenne 26. havi nyugdíj is IMF hitelből, választások előtt.

"de az EU nem óvott meg tőle egyáltalán, nem kritizált a növekvő eladósodás mellett. "

Na pont ezért kell a centralizáció, hogy aki eladósodna azt leugassák és ne engedjék. Ha ez lett volna akkor a Gyurcsányék sosem adósíthatták volna el az országot.

LallyPop 2012.09.12. 21:47:49

@orient: A nyugat hanyatlik ezt kb. mindenki tudja, főleg NyeU. De te oda mész ahova csak akarsz.
A kínaiak felélik a javaikat? Érdekes, biztos azért az övék már az összes multicég és az USA államadóssága is az övék. Mesterségesen tartják lent a jüan árát. Az otthoni középosztály is rohamosan fejlődik, ma Európában autógyárakat számolnak fel, amiket Kínában nyitnak meg.
NyeU mediterrán válságállamai: Belgium, Franciaország, Irország, NBr.

LallyPop 2012.09.12. 21:52:27

@orient: Nagyon érdekes dolgokat mondasz. A kormány tagjai politikusok, nem szakemberek. Az emberek politikusokatválasztanak meg nem szakembereket. Az embereknek fingjuk nincs a szakkérdésekről ezért választanak politikusokat. Nem értem hogy jön ez ide a világ egyetlen demokratikus államának kormánya sem tudósokat foglalkoztat.

orient 2012.09.12. 21:56:21

@Ándi bácsi: OK, sajnos a Kádár is ezt mondta 30 éve meg az egész keleti blokk hogy a nyugat hanyatlik és nézd, láss csodát, mégis ott a legalacsonyabb a munkanélküliség, a legmagasabb a jövedelem, legjobb az életszínvonal...etc. Van pár rossz évük volt eddig is az elmúlt 100 évben, de 500 évben is ,de mindig is itt volt a legjobb élet 2000 éve és ez így is lesz a következőkben akármit is állítasz. Csak mert néhány évig hullámvölgy van kár az egész rendszer bukását viziónálni. Kína? A legkapitalistább ország a világon. Állama kapitalistább az USA-nál, éshogy élnek? 10% GDP növekedés évente ide vagy oda menj el kínában vidékre. A nép nagy része örül ha van 1 tál rizse minden napra és nem döglik éhen. Nem minden a pekingi gyorsvasútról szól, van ott pár milliárd ember. Az összes gazdag kínai európai autót akar, svájci órát, és a gazdagabbak mind európába jönnek elverni a pénzüket, mint az arabok.

LallyPop 2012.09.12. 21:56:56

'People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.'

Benjamin Franklin

Örökérvényü

vakapad 2012.09.12. 21:58:14

Újabb megjegyzés, ezúttal a "Gyurcsányék eladósították az országot" szöveghez:

Az adósság növekedése Gyurcsány alatt döntően két okból következett be (amikor átvette, 60 %, a világválság előestéjén pedig - 2008. aug. - 65 % volt). Az egyik a jelentős forintromlás (241 >> 300 HUF/EUR), a másik pedig, hogy az EU/IMF párostól hitelt vettünk fel a forint védelme érdekében (muszáj volt a spekulációs támadás miatt). A hitel nagy része jelenleg a Nemzeti Bankban van devizatartalékként. Hogy meddig lesz ott, az (a MANYUP pénzre gondolva) kérdéses.

Azaz az adósság növekedése könnyen kompenzálható, ha a korábbi kormányok által gyűjtögetett dugipénzt (MANYUP, MNB devizatartalék) kifizetésre fordítanánk, és olyan pénzügypolitikánk lenne, ami a korábbi szintre hozná a forintot. Az más kérdés, hogy az ország pénzügyi stabilitásának, jövőjének és a versenyképességének veszélyeztetése okán egyiket sem szabadna megtenni. Ez persze a jelenleg regnáló kormányt nem zavarja.

Hogy a Medgyessy-féle korszakban mi történt, az egy hosszabb történet. majd talán máskor.

orient 2012.09.12. 22:01:10

@Ándi bácsi: "A kormány tagjai politikusok, nem szakemberek. Az emberek politikusokatválasztanak meg nem szakembereket. Az embereknek fingjuk nincs a szakkérdésekről ezért választanak politikusokat. Nem értem hogy jön ez ide a világ egyetlen demokratikus államának kormánya sem tudósokat foglalkoztat. "

Ebben óriásit tévedsz barátom. Már a középkori királyok, akik szuprém diktátorok voltak tulajdonképpen, fenntartottak egy szakértői gárdát maguk körül akik tanácsára hallgatva irányították az országot. Királyt meg sem választották, tehát tulajdonképpen szarhatott az egészre ha éhen is döglik a nép ő hatalmon marad.

Látom nem érted,de a nyugati kultúrákban is politikusokat választanak , ők alkotják a kományt, de kikérik és hallgatnak jegyzett szakemberek véleményére. Nem pártközeli haverokére, hanem független szakértőkre, akik kimondják a frankót politikai elkötelezettségtől függetlenül. Nézd meg a szlovákokat, hogyan másztak ki a Meciar féle szarból. A Dzurinda kormány elismert közgazdászokkal dolgoztatta ki a gazdasági programját és nagy részét megvalósította amit mondtak neki, olyan emberek akik nagyon messze voltak a politikától. Így tesz egy értelmes, felelősségteljes vezető, de MO ilyen nem volt még 1990 óta.

LallyPop 2012.09.12. 22:05:10

@orient: Egyáltalán ne gondolom hogy hirtelen fog eltünni a nyugati dominancia.

De semmi jövője nincs 70es évektől zsugorodik az EU gazdasági jelentőssége, népessége stagnál a rengeteg bevándorlóval együtt is. További sorvadásra van ítélve.

Ma minden világcég a legjelentéktelenebb igazgatókat az európai divíziók élére helyezi, miközben a tehetségeik 20 éve ázsiában építik az ipart. Kínában több felhőkarcoló épült 10 év alatt, mint az USA-ban 100 év alatt, pedig még az USA is kreatívabb válságkezelő mint az EU.

LallyPop 2012.09.12. 22:08:38

@orient: Látom nem érted,de a nyugati kultúrákban is politikusokat választanak , ők alkotják a kományt, de kikérik és hallgatnak jegyzett szakemberek véleményére. Nem pártközeli haverokére, hanem független szakértőkre, akik kimondják a frankót politikai elkötelezettségtől függetlenül.

- Merő spekuláció hogy bezzeg máshol független emberek adnak tanácsot és azt megis fogadják a nemkorrupt szakemberek. Igy gondolkozik egy ember aki soha nem lépte át az államhatárt.

orient 2012.09.12. 22:15:22

@Ándi bácsi: Ebben egyetértünk, DE! Az EU vagy megoldja a problémáját, vagy ha így nem megy akkor megoldja másként, de nyugaton a következő 100 évben éhínség nem lesz. Keleten még jelenleg is az van, és sokáig az is marad. Felhőkarcolókból nem laknak jól az emberek. Én pl. nem látom Németországban milyen problémák lennének. A legklasszikusabb értelemben vett nyugati ország. De ez igaz mondjuk a skandináv államokra is. Pedig itt volt ugye 2 világháború, és gazdaság kb. 0-ról indult. Angolok amerikai módon, jól kezelik a válságukat, csakhát Európában vannak és ha itt szar a helyzet a déliek miatt akkor az őket is érinti. Írek meg hitelre épített jólétet csináltak mint mi és a déliek. De ők fognak a leghamarabb kikeveredni belőle.
A mostani kormánynak sok a jó ötlete de a megvalósítás pocsék. Szerintem az egykulcsos adó a legfontosabb kellék. Egyszerű adózás,de azt behajtani. Tökéletes irány. Szerinted ez itt egykulcsos adó? Kapásból felsorolok egy tucat külünféle adókulcsot, nem is beszélve a szuepr, félszuperbruttós ökörségről ami 202ezer forintnál lép be? MIért nem mondjuk 203,456 ft 50 fillérnél csakhogy egyszerűbb legyen. Ok, gazdaság nem bír el 16% egykulcsos adót? AKkor legyen 18%. Még mindig -1% jobb mint a szlovákoknál, de beteljesítené a funkcióját, az átláthatóságot és egyszerűséget. Ez pl. tipikus példája az ötletelésnek és annak hogy nem kérnek ki szakértői véleményeket.

u4hgn 2012.09.12. 22:15:45

Lesz egy szép nagy monetáris únió, -amiből mi egyelőre szerencsére kimaradunk-, aztán azt csinálnak mindenkivel, amit akarnak, a nép tehetetlen lesz. Jó messze, egy érdektelen helyre elpakolják a központot (Brüsszel), oda úgy sem megy el a se görög, se az olasz, se a portugál forradalmat csinálni. Ki van ez találva kérem!

orient 2012.09.12. 22:16:13

@Ándi bácsi: 6 évet éltem külföldön, 3 különböző kontinensen....

orient 2012.09.12. 22:21:10

@Ándi bácsi: "- Merő spekuláció hogy bezzeg máshol független emberek adnak tanácsot és azt megis fogadják a nemkorrupt szakemberek. Igy gondolkozik egy ember aki soha nem lépte át az államhatárt. "

Hiszed vagy nem, Dzurindáéknak bejött. Sajnos itt MO-n annyira midnenkit áthat a politika beleértve téged is, hogy a te fejedben is csak bal és jobboldali ember van. Független nics. Munkahelyeden is így nézed az arcokat, hogy ez balos az meg jobbos igaz? Én pl. független vagyok. Ugyanígy írtam a Gyurcsányék alatt is mert láttam tönkreteszik az országot, és most is leírom ha valami nem tetszik. Nem húzok egyik oldalra sem, és van ilyen emberből még nagyon sok, sőt a többség ilyen, és utál egy oldalra húzni, azt szeretné ha az országnak jó lenne és mindenkinek politikától függetlenül.
Alapvetően a mostani gazdasági irány jobb LENNE szerintem, ha a megvalósításon javítanának sokat, és az valóban vérprofi lenne, nem ilyen öszvér rendszer. Egykulcsos volt egy példa de sok másikat tudnék mondani.

veracity 2012.09.12. 22:52:50

Mi az oka annak, hogy Orbán nem akarja elfogadni az IMF feltételeit?

Nyilván nem az, hogy az IMF hitel drágább, mint a piaci. Mert a piaci a drágább.

Gazdaságossági szempont alapján az IMF-et kellene választania. Mégsem teszi.

Egyetlen oka van: nem szeretné elveszíteni a 2014-es választásokat! Márpedig az IMF olyasmiket kíván tőle, aminek hasonló választási bukás lenne a következménye, mint az MSZP esetén volt!

Az IMF megszorításokat követel, megszorításokkal pedig nem lehet válsztást nyerni, csak elbukni. Ez világos.

Sajnos a keleti mentalitás szerint, mindig oda szavazunk, aki a legtöbbet ígéri nekünk. Nám számít, hogy eladósodik az ország, csak legyen egy kicsit jobb és majd később lehet, hogy meg se kell adni a tartozást. Hátha megússzuk, most meg ide nekünk a megígért előnyöket.

Aztán a végén jól megszívjuk.

Meg lehet próbálni az unortodox politikát, amikor a nép megszorítása helyett bankokat és vállalatokat szorít meg a kormány és persze a népet is megszorítja áttételesen, de az nem világos a tömeg számára, így a szavazatokat alig érinti.

Szerintem együtt kellene megszorítani a népet is, a bankokat is és a vállalatokat is. Vissza kellene essék az életszínvonalunk vagy 30 %-al, és a visszaesésből az adósságunk nagy részét vissza lehetne fizetni. Onnan lassan fel lehetne kelni. Ha a világpiac fellendülése is így akarná, ha nem, világválság mellett akkor sem lenne fellendülésünk, de legalább túl lennénk rajta.

Ha persze visszaesik a belső kereslet, akkor emiatt nő a munkanélküliség és tovább szegényedik az ország, jön a zuhanó spirál. De a spirál nem megy lefelé a végletekig, megáll egy szinten és onnan van visszatérés.

De ezen hiába sopánkodunk, a mi politikánk az ígéret politikája, és ebben Orbán olyan, mint a többi. Egykutyák. A mi kutyáink kölykei, miattunk olyanok, amilyenek, ahogy a német kormány is a német választók igényei miatt olyanok, amilyenek.

LallyPop 2012.09.12. 23:23:06

@orient: Ne viccelj már Szlovákiával, szlovákia magyar vagyok. Az egész konjunktúrájuknak az az oka hogy 40-50% közötti az államadósság, így van némi mozgástere a ktgvetésnek. + szoc ellátások a magyar alatt vannak/voltak jóval, nincs 800ezer rokkant, csak 50ezer. Vannak azért negatívumok is, a szlovák középületek 80%-a úgy néz ki mintha a 70es évek óta egy függönyt, asztalt sem vettek volna. Magyarországon ilyen nincs, csak az a gond hogy a szépítkezés is hitelből ment. De a szlovákoknak mindez még hátra van, mert örökre nem maradhat úgy. Mindenesetre tény és való hogy a szlovák átlagpolgár anyagilag igénytelenebb mint a magyar és ezért kevésbé b*szható át csillivilli hiteltermékekkel. Ez sajna így van. Ma is öregebb pl. a szlovák autópark mint a magyar, holott a reáljövedelem már magasabb(cca. 800 euró az átlag, bruttó).

De korrupciós botrányban messze messze durvább az idei tavalyi 'gorilla ügy', /mind a dzurinda, mind a fico kormányt a Penta pénzelte mindezt elég rendesen dokumentálták, persze semmi sem történt, sőt Ficot újraválasztották/ mint ami valaha napvilágra került Mo. 22 évében. Ez olyan mintha egy nagy KÖZGÉP pénzelné az összes pártot. Csak a PENTA bank és ingatlancsoport.

orient 2012.09.12. 23:49:13

@Ándi bácsi: Kevered a mondandómat. Sosem mondtam hogy a szlovákok nem korruptak. Biztos azok lehet jobban mint nálunk. USA is nyilván a kampányokat cégek és milliomosok fizetik, nem jókedvből hanem valamiért viszont. Ettől függetlenül még meghallgatnak szakértőket az ország vezetéséhez. Értsd: hiába korrupt a kormány és ad le üzleteket bizonyos köröknek, az a cég nem fogja megmondani, hogy egykulcsos vagy többkulcsos legyen-e az adó. Azt sem hogy legyen-e IMF hitel vagy sem. Őket az érdekli hogy a pártfogoltjuk hatalmon maradjon és adja a lóvét továbbra is. De ettől még lehetne irányítani az országot szakmai szempontok alapján. Dzurindáék ezt tették, még Fico is ezt teszi bár kevésbé, és ettől még lehetnek korruptak ennek semmi köze hozzá.

Szociális ellátások? Ha jól emlékszem Dzurinda alatt éhséglázadások voltak a szlovákoknál mert egyszerűen beszüntették és kész. Itthon is ez kéne. Minden szociális segélyt és egyéb fejpénzt beszüntetni, cserébe viszont minden adót és járulékot felére csökkenteni. Lenne egy kemény fél-egy év sokaknak akik eddig nem akartak dolgozni/tudtak dolgozni, de a járulékcsökkentésekből felfutna a foglalkoztatás és aki akarna dolgozhatna. Persze valaki éhen halna, de munka azért lenne annak aki akar. Fidesz is hasonló dolgokat mond, de fél meglépni ezeket keményen, pedig ez lenne átütő gazdasági fordulat és valóban lenne 1 millió új munkahely.

LallyPop 2012.09.12. 23:57:59

@orient: Amit a 2. bekezdésben írsz azzal teljesen egyetértek. Azt meg kell lépni.

LallyPop 2012.09.13. 00:01:15

@orient: De annyiban a mostani kormányt védem, hogy ne egyszerre/ ne az első ciklusukban tegyenek ilyet. Mert ha mondjuk holnap meglépik és bukják a választást(ami borítékolható) akkor tudjuk mi jön utánuk. És nehogy már az eladósító kormányt hozzák megint helyzetbe, 2 év alatt semmilyen reform nem fordítja meg a hajót.

orient 2012.09.13. 00:18:35

@Ándi bácsi: OK, csinálják meg 2014-ben nekem mindegy, csak ne legyen ez a 7 millió eltartott országa már, 3 millió dolgozó nyakán akinek nagy része be sem fizeti az adókat. Magyarul jó ha egy szűk réteg áll mindent már 22 éve...

vomit 2012.09.13. 11:09:33

@orient: ezt irod: "de nyugaton a következő 100 évben éhínség nem lesz"
oruljunk inkabb szerenyebb sikernek, ha pl. a kovetkezo 100 napban nem lesz.

maskulonben az eredeti temahoz:
Power Grab: The Noose Tightens On National Sovereignty in Europe
www.zerohedge.com/contributed/2012-09-12/power-grab-noose-tightens-national-sovereignty-europe

Ppix 2012.09.13. 14:58:55

@Ándi bácsi:
"Az euro-országo pedig eladósodottabbak mint mi, és az EU27-ek is. Bocs de tanuljon tőlük a rosseb. "

Végül is alig 2-300 év előnyük van polgárosodásban, demokráciánan, kultúrában, munkaszervezésben, hozzáállásban. Minek is tanulni, majd viktor megmondja hogy ezek a dekadensek jól be fognak dőlni, mi meg majd sikeresek leszünk. Tényleg senki sem veszi észre az országban hogy a szittya meldöngetés és a feleslegse konfrontálódás nem segít? Hogy Audi, Suzuki, Nokia, GE, Mercedes stb. nélkül rég összedőltünk volna?
Nevetséges...
süti beállítások módosítása