sorok között

sorok között

Irányított államcsőd

2012. február 07. - Politikai Ateista

Egy barátom hívta fel a figyelmem Szelényi Iván, Az argentín modell című írására amely a HVG-ben jelent meg még januárban. Szelényi professzor párhuzamba állítja az argentín államcsőd bizonyos eseményeit a magyar történésekkel, és arra a következtetésre jut, hogy Orbán Viktornak és szűk körének van egy régóta dédelgetett mesterterve, amelynek keretein belül tudatosan az államcsődre játszanak.

Szerintem ez a feltételezés egyáltalán nem állja meg a helyét, és ezt a kormány az IMF, valamint Brüsszel irányába tanúsított hirtelen kompromisszumkészsége kétségtelenül bizonyít.

A mesterterv-elmélet azonban a forradalmi hátraarcra vonatkozó fejlemények ismerete nélkül sem hangzott túl életszerűnek.

"Argentína már a kilencvenes években egyre súlyosbodó gazdasági problémákkal küszködött. Nőtt a költségvetési hiánya és az államadóssága. 2001-ben a Standard & Poor's bóvlira értékelte az államkötvényeit. A történet idáig félelmetesen hasonlít a magyar eseményekhez."

Azt gondolom, ezek a jelenségek Magyarországon kívül még számos egyéb országra is jellemzők, hiba lenne a szándékos államcsőd jeleiként értékelni őket. Félelmetes hasonlóságról -ebben az értelemben- nem beszélhetünk.

A párhuzamok ezzel véget is értek, mestertervre utaló jelek azonban még akadnak, legalábbis Szelényi írásában.

Szerinte az egyik jel az időzített államcsőd felelősségének áthárítására történt előkészületekben található:

"Az egyik fő feladat tehát az volt, s ma is az, hogy a csődért a választópolgárok ne a Fideszt, hanem a korábbi kormányokat, a nemzetközi szervezeteket, az EU-t, a bankokat, a multinacionális nemzetközi tőkét tegyék felelőssé.

A bűnbakkeresés már a választási kampány idején megindult: „elszámoltatás” volt a neve. Először azt hihette a nyájas közönség, hogy az elszámoltatás a korrupcióval való leszámolást célozza, de hamarosan kiderült, a korábbi kormányok miniszterelnökeit és pénzügyminisztereit akarják elszámoltatni."

Véleményem szerint az elszámoltatás ígérete a választók igényeire adott kelletlen válasz, inkább kampányfogásról, és politikai propagandáról van szó mint az ellenzék prominens alakjait komolyan veszélyeztető fenyegetésről, annak ellenére, hogy az előző kormányok tisztségviselőinek megkérdőjelezhetetlen a szerepe jelenlegi helyzet kialakulásában.

"A Fidesz-kormány másik – sokak szerint esztelen, de az általam vázolt mestertervbe jól illeszkedő – intézkedése a svájci frankban felvett kölcsönök forintra váltási lehetősége volt. Ha az államcsőd bekövetkezne, azok lennének a legnagyobb vesztesek, akik idegen valutában vannak eladósodva."

Kétségtelen, hogy az inflációt magában hordozó államcsőd esetén a devizahitelesek a legnagyobb vesztesek közé tartoznának, azonban azt gondolom, hogy ennek a problémának a kezelése nem korlátozódhat egy szándékos államcsőd esetére. A devizahiteles kérdés megoldása társadalmi, és gazdasági szükségszerűség, és minden olyan politikai erőnek az elemi érdeke, amely a kormányzást a legkisebb mértékben is komolyan gondolja. A módszerek természetesen vitatottak, és vitathatók.

Szelényi professzor a szándékos államcsőd jeleinek kutatása közben megfeledkezett néhány alapvető törvényszerűségről.

A politikai elit lévő tagjainak az elemi érdeke a hatalommal járó privilégiumok megőrzése. Egy államcsőd, legyen az szándékos, vagy csak a gazdasági folyamatok következménye, nagy valószínűséggel az aktuális politikai vezetés bukásához, a kormánypárt hosszútávú népszerűtlenségéhez, politikai öngyilkossághoz vezet. Talán emlékszik még a professzor úr az argentín elnök helikopteres menekülésére.

Az államcsőd esetén kormányzó erő rövidesen elveszítené a hatalmát, a csőd utáni időszakra szövögetett tervek ezáltal teljesen értelmetlenek, a gazdaság újáépítésében biztosan nem lenne alkalmuk részt venni.

Egy ilyen tervnek annyi értelme lenne csak mintha valaki szándékosan lépne egy teherautó elé azért, hogy a biztosításból befolyó összegből új kerékpárt vásároljon magának.

És ha már a csőd utáni időszaknál tartunk:

"A peso leértékelése és az így indukált infláció – a külföldi tőke átmeneti menekülése ellenére – nem mellesleg a gazdag ásványi vagyonra és erős mezőgazdaságra építő argentin gazdaság gyors növekedéséhez vezetett, mivel versenyképessé tette az ország exportját."

 Az erős argentín mezőgazdasággal ellentétben Magyarország sajnos néhány alapvető élelmiszerből is importra szorul, amelyet jelentősen megdrágítana az inflálódó forint. Valutáért exportálható említésre méltó ásványkincskészletekről nincs tudomásom, az argentín típusú növekedés kizárt.

Mindenki szeretné azt hinni, hogy a kormánynak határozott terve van az elkövetkező időszakra - még ha ez nem is egy önkéntes államcsőd -, de a jelek inkább arra utalnak amit Szelényi professzor éppen cáfolni próbál: tervek nincsenek csak az "irracionális őrültek kapkodása".

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr453742486

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Évértékelő elé 2012.02.07. 14:33:24

A Kedves Vezető ma tartja szokásos évértékelőjét. Kérdezhetném, hogy minek, hisz úgyis tudja mindenki mit fog mondani. Emútnyócévezik egy kicsit, elmondja milyen katasztrofális helyzetet örökölt, majd rátér arra, hogyan mentette meg az országot és végü...

Trackback: Évértékelő elé 2012.02.07. 14:33:24

A Kedves Vezető ma tartja szokásos évértékelőjét. Kérdezhetném, hogy minek, hisz úgyis tudja mindenki mit fog mondani. Emútnyócévezik egy kicsit, elmondja milyen katasztrofális helyzetet örökölt, majd rátér arra, hogyan mentette meg az országot és végü...

Trackback: Egy kicsit meghaltam én is a Malévvel! 2012.02.07. 13:00:27

 Gyászolok (nem röhögni!) nem volt jó napom tegnap, olvasgattam a híreket és valami nagyon fájt belül, na jó nem könnyeztem, de éreztem valami bennem is elszakadt, sokat repültem a Malévvel, szerettem, kicsit úgy érzem az enyém is volt a " Ne...

Trackback: Vajnágh Domokos: Államcsőd 2012.02.07. 11:44:29

Ingyenesen letölthető, egyszer használatos biankó sajtóközlemény.Kérjük, hogy letöltés után a kipontozott helyre írja be saját országának nevét, majd juttassa el a dokumentumot a sajtó munkatársainak, illetve töltse fel kormányának hivatalos honlapjára...

Trackback: Kormánypárti jeti támadt Miskolc határában az éhségmenetelőkre 2012.02.07. 11:28:52

Meg nem erősített, mszp-s körökből származó információk alapján tegnap Miskolctól néhány kilométerre egy vélhetően kormánypárti jeti támadt az éhségmenetelőkre. A hóviharban érkező rémet egyedül a hatalmas, a hóviharban is jól látható, Munkát, kenyeret...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.02.07. 08:56:46

Mindenki szeretné azt hinni, hogy a kormánynak határozott terve van az elkövetkező időszakra - még ha ez nem is egy önkéntes államcsőd -, de a jelek inkább arra utalnak amit Szelényi professzor éppen cáfolni próbál: tervek nincsenek csak az "irracionális őrültek kapkodása".

ÍGY VAN!!!

farcsika67 2012.02.07. 10:27:27

a fidesz nem akar csődöt, de tehetségtelensége folytán nem lesz más út. most egyezkedik az euval, így a csőd elnapolva. de gazdasági növekedés nulla szintje nem egy jó ómen.lézer lázár állandó beszólogatása egyértelművé teszi , hogy teljesen alkalmatlan emberek irányítják az országot.
malév, bkv, végtörlesztés és egyebek. nincs kiút.

Szabad Gábor 2012.02.07. 11:33:58

Szárnyakat adtak vágyaiknak

A Malév is birtokon belülre került, kezdődhet az Orbán Air kiépítése, természetesen az adófizetők pénzén.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak

Gera 2012.02.07. 11:35:01

Én sem hiszem, hogy szándékosan államcsődöt akarnának, egyszerűen ennyit tudnak.

Viszont kétségtelen, hogy az argentin államcsőd népszerű lett bizonyos idióta emberek körében. Nekik üzenem, hogy én nem akarom elveszíteni a megtakarításaim értékét, nem akarom, hogy szart érjenek az ingatlanjaim, nem akarok tízszeresre nőtt bűnözést és úgy általában nem akarok évekig masszívan szopni azért, hogy utána növekedni kezdjen a GDP. Mert az argentin modell kb ez. Ráadásul egy államcsőd teljesen kiszámíthatatlan, lehet akár sokkal rosszabb is.

Arbet 2012.02.07. 11:35:32

Nekünk rendes adófizető állampolgároknak végre nyilatkoznunk kéne arról, hogy az adóból többé nem fizetjük a politikusaink fizetését. Kirúgjuk őket, hisz mi vagyunk a munkáltatóik. Nem összemaradodni és pártoskodni. Egyszerűen mind egytől egyik ki van rúgva.

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 11:36:48

ennek a "Szelényi professzornak" a cikkéről számomra eldönthetetlen, hogy ironizálni próbál, vagy pedig ez tényleg egy szerencsétlen, hülye fideszes, aki ilyen nyakatekert módon próbálja relativizálni a védhetetlent.

mindenesetre amit ír, az nem igaz. Argentina egyáltalán nem járt jól az államcsőddel, azóta is mindig a csőd szélén egyensúlyoz, és azóta sem tudott visszatérni a nemzetközi tőkepiacokra.

egy kicsit okosabb cikk az argentin-magyar párhuzamról:

zsiday.hu/blog/g%C3%B6r%C3%B6g-%C3%BAt-helyett-argent%C3%ADn-%C3%BAt

kirsten 2012.02.07. 11:38:24

Ez egy dilettáns mocskos társaság. Az egész kormány élen orbánnal. Csak a hatalom és a vagyon szerzése a céljuk. Mindent lenyúlnak ami a kezük közé kerül. Ezeknek semmi sem elég.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.02.07. 11:39:45

Szebb jövendő

Boldog lesz majd, ki még ma rí,
Szebb jövendőbe lóg a rí-
-m is át, s leend bő Kánaán:
Kolbászékezet lesz a Á-n,
Tejjel hömpölyög a méz is,
S olimpiát nyer sok kézis,
Röpis, pólós és kosaras!
Ember, vess, nevess és arass!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/02/szebb-jovendo.html
:)

Kék az ég 2012.02.07. 11:43:33

Mindenki szeretné azt hinni, hogy a kormánynak határozott terve van az elkövetkező időszakra - még ha ez nem is egy önkéntes államcsőd -, de a jelek inkább arra utalnak amit Szelényi professzor éppen cáfolni próbál: tervek nincsenek csak az "irracionális őrültek kapkodása".

sajnos igaz! Itt az újabb ötlet, hogy a rekord méretű államadósság növekedés után, és a mindenhonnan elvonások után a kormány állami segélyt ad a cégeknek béremeléshez!!!!

hvg.hu/gazdasag/20120126_Matolcsy_kormanyhatarozat_Magyar_Kozlony

m.index.hu/gazdasag/vilag/2012/02/06/a_magyar_allamadossag_nott_a_leggyorsabban/
mi ez ha nem "irracionális őrültek kapkodása"

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.02.07. 11:43:36

Ez nem normális aki ezt itt összehordta! Ennyi zagyvaság régen jelent meg ezen az oldalon! Ez még a Gréczy Zsoltinak is becsületére válna!!!

Netuddki. 2012.02.07. 11:44:58

Államcsőd? Biztos bukás. Még a fidesznek is. Na ezért nem akarnak államcsődöt.

Mellesleg a "terve" a fidesznek egyszerű mint ők maguk. 2010 előtt ugye arra játszottak, hogy minél szarabb helyzet álljon elő. mindenre nemet mondtak és ott gátolták a kormány munkáját ahol tudták. Ez és a maszop töketlenkedése vezetett ahhoz, hogy sikerült az orbánnak újraválasztatnia magát.
Ezután jött a következő terv. Az első félidőben elkövetnek mindent, hogy itt minél szarabb helyzet álljon elő. Ami mondjuk szintén sikerült nekik.
A második félidőben pedig elkezdhetik a békülékenyebb hangnemet és az osztogatást. Amihez ugye annál kevesebb erőfeszítés kell minél szarabb a helyzet előtte. Nemtom ez még nem tűnt fel senkinek? Persze máskor is láttunk már ilyet, de ez túl ment sajna minden határon.
Minek nevezzük az ilyen hozzáállást? Mindenki döntse el maga...

Netuddki. 2012.02.07. 11:47:02

@van-itt-ész: "van-itt-ész 0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Hát te ki vagy kisfácán?

Kék az ég 2012.02.07. 11:47:49

@senior bondholder (1st 2 get paid):
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/11/kovetokre_talalhat_orban/

A magyar miniszterelnök felismerte, hogy a csőd nem is olyan rossz lehetőség, pusztán annyit jelent, hogy a befektetők elszenvednek némi veszteséget - véli a Marketwatchon megjelent elemzés szerzője, aki szerint ezen az úton könnyen követőkre találhat Orbán Viktor, írja a Napi.

Kék az ég 2012.02.07. 11:49:29

@kovi1970: "Ezután jött a következő terv. Az első félidőben elkövetnek mindent, hogy itt minél szarabb helyzet álljon elő. Ami mondjuk szintén sikerült nekik.
A második félidőben pedig elkezdhetik a békülékenyebb hangnemet és az osztogatást."

hirszerzo.hu/hirek/2008/5/23/67072_sokaknak_fog_fajni_orban_viktor_2_ev_kokeme

Tizenkét éves kormányzásra készül Orbán Viktor. A Fidesz elnöke egy szűk körű értelmiségi találkozón azt mondta: az első két évben megszorításokat terveznek, "egyes csoportoknak rossz lesz, sokaknak sok minden fog fájni", például befagyasztanák a nyugdíjakat, de utána tíz éves programot hajtanának végre. Szerinte neki köszönhető, hogy Gyurcsány Ferenc bukásakor magával rántja az MSZP-t is.

linócsik 2012.02.07. 11:49:49

Ez bizony nem fikció!!!Ez nagyon is reális elképzelés...Ne feledjük, ott, ahol Kaya Ibrahimok, Josip Tot-ok vannak a fiókban, minden lehetséges. Azt se feledjük, hogy a gyenge forint is nagy halom hasznot hoz honatyáinknak, könnyű megsaccolni, mekkorát hasítanak ebből is...Lehet "nyócévezni", de egyszer majd lehull a lepel....

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 11:50:10

bárki, aki ezután a két év után még _akármilyen_ tervszerűséget képes "feltételezni" a kormányunkról a hatalomkoncentrációt és a nyílt rablást leszámítva (ezek csak általános célok, ez még nem tervszerű), az vagy hülye (pl.: "nem hülye ez a Viktor, tudja ő mit csinál, ki van ez gondolva lépésről-lépésre, csak nem kötik az orrunkra"), vagy egyszerűen az ő szekerüket tolja. Paradox módon még ez a fasz Szelényi is valójában az ő szekerüket tolja, csak ezt nagyon aljas módon teszi. Elsőre egy tűnik, mintha negatívan írna a Fideszről ("titokban csődbe akarják vinni az országot"), de emellett leír olyan dolgokat egy államcsőd potenciálisan pozitív hatásairól, amik sem Argentínára, sem Magyarországra nem igazak. azaz: hazudik. = fideszes

béla a görög (törölt) 2012.02.07. 11:50:33

Osztom az irányított államcsőd elméletét.

Nem mellesleg még nincs megegyezés még az IMF/EU-val. Még csak kommunikációs bohóckodás van. Most 'mosolygás' van. De megegyezés nincs.

Ezen kívűl Orbánék soha nem akartak kormányozni csak a hatalmat és az azzal járó játszadozást akarták. Ez a véleményem.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.07. 11:51:09

Unalmas már ez az államcsődözés, nem érzitek?

nanehogymár 2012.02.07. 11:51:29

@kovi1970: valami szarjankó aktivált fideszbérenc a hülyébbik fajtából :D

nanehogymár 2012.02.07. 11:52:48

@Karmadealer: a poszt is ezt mondja, hol a probléma?

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 11:54:31

a következő években sok államcsőd várható a fejlett világban. lesznek olyan országok, amelyek viszonylag jól jönnek majd ki ebből, és lesznek olyanok, akik viszonylag rosszul. egy biztos: a jelenlegi kormányunkkal mi azok közé fogunk tartozni, akik a legrosszabbul járnak.

államcsőd és államcsőd között is van különbség. ha a fidesz pozitívan akarja pozicionálni az államcsődnek bármilyen változatát, na az már azt jelenti, nagy baj lesz. mi jött be eddig abból, amit mondtak? miben NEM hazudtak? miben NEM az ellenkezőjét tették annak, amit megígértek?

Kék az ég 2012.02.07. 11:56:52

@linócsik: olcsón fel lehet vásárolni akkor az országot, ha a vagyon mar kemény valutában van és az államcsődkor a forint mondjuk 1/5-ere esik vissza.

másrészt egy államcsőd eseten meg lehet tenni azon lepéseket amit egyébként nem. Pl. nyugdíjak - mint legnagyobb kiadás - felezése. Közalkalmazottak 200 ezres léépítése - amit Járai Zsigmond mar 8 éve is követelt! - fizetős EŰ.

Máris rendben a magyar államháztartás, indulhat a fejlődés

index.hu/gazdasag/magyar/jarai1219/

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2012.02.07. 11:57:24

@kovi1970: ne köllött volna elrisztanod, hátha megtudtunk volna még pár alapigazságot...:))

AdamK 2012.02.07. 11:59:10

@farcsika67: Mi mindenről elkésünk - a magyar kormány a Malév csődjének feldolgozására vonatkozó terveket csak a csőd bekövetkezted után jelentette be. A csőd pillanatáig vártak a csodára.

Szolgálati Füldugó 2012.02.07. 11:59:14

Két érv is szól Szelényi feltételezése mellett. Az egyik az, hogy az argentin államelnök ugyan nem (tudjuk, hogy) profitált a csődből, viszont egy tucat gazdasági szereplő viszont nagyonis. A csőd következtében elértéktelenedett javakat egy tucatnyi oligarcha vásárolta fel, és most gyakorlatilag az ő kezükben van az ország gazdasága. Orbánék a politikai hatalmukat (látszólag) elveszíthetik egy államcsőddel, ám azt nyomban gazdasági hatalommá konvertálhatják, és áttételesen természetesen politikai hatalommá is.
A másik: 2010 szeptemberében írta a HVG, hogy Pesten kolbászolt az az amerikai közgazdász csoport, amely Menem elnöknek tanácsolta az államcsődöt. Vajon mit kerestek itt? Csak nem tanácsokat adtak?

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:00:06

egy államcsőd akkor lehet "értelmes", ha az adott országnak van valami "fejőstehene" (pl. olaj, gáz, nagyon erős mezőgazdaság, vagy nagyon nagy jegybanki aranytartalék, amivel megtámasztható a zuhanó deviza). Magyarország ezek közül semmivel sem rendelkezik.

Kék az ég 2012.02.07. 12:00:37

@kovi1970: Államcsőd? Biztos bukás. Még a fidesznek is. Na ezért nem akarnak államcsődöt.

A fidesz mai napig a legnépszerűbb part. ha ennyi megszorítás, MANYU, malev csőd, rekord államadósság, rekord felszámolási eljárás ellenére 100 ezrek tuntetnek Orbanert, nem buktak meg akkor semmitől!

Orbán majd ráfogja a gonosz külföldi erőkre akik ellen a kis ország elvesztette a harcot és csődbement.

Kék az ég 2012.02.07. 12:02:44

@senior bondholder (1st 2 get paid): nem igy kell nezni!

államcsőd eseten meg lehet tenni azon gazdasági lépéseket amit egyébként nem, és amiatt az ország örökre lemaradna !!

torró 2012.02.07. 12:03:20

kovi1970:
Ez a valószínűbb!
Akik a MALÉV esetét próbálják úgymond Orbanizálni, Téves! Ma reggel már meg nem mondom melyik csatornán volt egy külföldi társaság feje,mármint légügyi, ők is be akarnak ide jönni. Ő is azt mondta a MALÉV-ban kódolva volt a csőd. Oly annyira hogy ez a kormány semmit nem tudott volna tenni a megmentésére. Értsük? A jelenlegi pénzügyi helyzetünkben, meg pláne.
A másik. Argentínát összevetni velünk, azért ezt még egy profnak is tudni kéne,hogy kissé bizarr. Mi tagja vagyunk egy közösségnek, akiket nem ránthatunk magunkkal.

dr. Bubó 2012.02.07. 12:04:46

gerinctelen alkalmatlan maffia kormányzásuk törvényszerűen (DE NEM TERVEZETTEN) vezet álamcsődhöz + belháborúhoz

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:07:07

@torró: ".. Argentínát összevetni velünk, azért ezt még egy profnak is tudni kéne,hogy kissé bizarr .."

hazudik. fideszes. ennyi.

Kutchek (törölt) 2012.02.07. 12:07:40

1. Vezetőnk nem az a fajta, aki csak úgy bedobja a törülközőt és csődöt jelent. Ő keményen ledolgozza a hátrányt és felvirágoztat.

2. Vezetőnk és barátai minden lépésükkel a saját tőkéjüket növelték: szja, végtörlesztés, Kósa-Szijjártó brókertandem shortolásai.
Ha tele lesznek kemény valutával, akkor államcsődöt mondanak és kisemmizik a maradék 9,5 milliót.

3. Még ők maguk sem tudják merre vannak arccal, mit is kellene csinálni.

balf 2012.02.07. 12:08:03

@senior bondholder (1st 2 get paid): "de emellett leír olyan dolgokat egy államcsőd potenciálisan pozitív hatásairól, amik sem Argentínára, sem Magyarországra nem igazak. azaz: hazudik. = fideszes"
Ez nettó hülyeség, amíg meg ne írod pontosan, hogy mire gondolsz. Csapkodni és fröcsögni tartalom nélkül mindenki tud, érvelni kellene. Please.

Hunor Levente 2012.02.07. 12:08:44

@Kék az ég: Az "EŰ" most tán ingyen van?

Kék az ég 2012.02.07. 12:09:26

@Szolgálati Füldugó: MANYU 2???

Some years after the end of Menem's term, the combination of fixed-rate convertibility and high fiscal deficits proved unsustainable, despite massive loan support from the International Monetary Fund, and had to be abandoned in 2002, with disastrous effects on the Argentine economy. Though most of the State enterprises privatized during his tenure remain in private hands, perhaps the most significant economic legacy of his administration, private pension funds, have since largely been returned to the public sector.

fidesz = házmesterek pártja 2012.02.07. 12:11:13

@torró: de nem érdekes, hogy ezek a tetvek ~2 éve rombolják az országot, rabolják ki az állampolgárokat, most megy csődbe a MALÉV, Esztergom, lassanként a BKV stb. és még mindig visszafelé mutogatnak egyesek?

Mert nekem azért feltűnt, hogy mióta ezek hatalmon vannak, azóta kirabolták a nyugdíjpénztárakat, bevezették a visszamenőleges hatályú törvényhozást, tönkrement néhány nagy cég, a bankokat is sikerült a tönk szélére sodorni (tán az elvtársi OTP kivételével, bár abban sem vagyok biztos), közterek átnevezésre és egyéb baromságokra költenek 10-100milliókat, milliárdokat és még sorolhatnám, de minek...

balf 2012.02.07. 12:13:59

@senior bondholder (1st 2 get paid): "a következő években sok államcsőd várható a fejlett világban. lesznek olyan országok, amelyek viszonylag jól jönnek majd ki ebből, és lesznek olyanok, akik viszonylag rosszul. egy biztos: a jelenlegi kormányunkkal mi azok közé fogunk tartozni, akik a legrosszabbul járnak.

államcsőd és államcsőd között is van különbség."

Na ez már sokkal korrektebb. De miért gondolod, hogy M.o. sokkal rosszabbul jönne ki egy államcsődből, mint mások? Olajunk nincs, eddig OK. De mezőgazdaságunk igenis van, és az még a mai napig is az egyik legexportképesebb ágazat (több milliárd eurós többlettel), pedig keletre szinte semmit nem is viszünk. Víz, geotermikus energia: nem is említve (egyelőre ezek minimális mértékben kiaknázva, de a jövő egészen más lehet).

Szóval még egyszer: miért jönne ki M.o. rooszabbul egy államcsődből?

Pinka-Panka 2012.02.07. 12:14:15

@torró: Nem volt más választás, mint a csőd. Nehezményezem, hogy a szerződés megkötőit, akik aláírták - ezeket kéne gyorsított eljárással elítélni és felelősségre vonni.

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:14:53

@balf: 9-10%-os GDP növekedést ír. ezzel például az a probléma, hogy úgy állítja be, hogy egy államcsőd után ez "várható". miközben valójában Argentínában egy fideszhez hasonló gengszterkormány van (akiknek azonban senki nem ugat bele a dolgába, sem EU, sem IMF, sem senki, így nyugodtan azt csinálnak, amit akarnak), és olyan GDP-számot mondanak, amilyet akarnak. ki hiszi el nekik? Szelényi professzor igen. A világ tőkepiacai, a kötvényportfólió-menedzserek viszont nem! Argentína 10 éve nem tudott visszatérni a nemzetközi finanszírozáshoz. ha felmész a CMA Datavision honlapjára, láthatod: az államcsőd-kockázatok közül Argentína ma is ott van a TOP 3-ban, mindig. ezzel szemben Szelényi professzor csak annyit ír le, hogy ott növekedik a GDP. hazudik, fideszes.

vénkujon 2012.02.07. 12:16:35

@torró: tehát akkor gyarmat vagyunk nemdebár?:)

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:18:09

@balf: "... Na ez már sokkal korrektebb. De miért gondolod, hogy M.o. sokkal rosszabbul jönne ki egy államcsődből, mint mások? Olajunk nincs, eddig OK. De mezőgazdaságunk igenis van, és az még a mai napig is az egyik legexportképesebb ágazat (több milliárd eurós többlettel), pedig keletre szinte semmit nem is viszünk. Víz, geotermikus energia: nem is említve (egyelőre ezek minimális mértékben kiaknázva, de a jövő egészen más lehet).

Szóval még egyszer: miért jönne ki M.o. rooszabbul egy államcsődből? ..."

a mezőgazdaságunk lehet, hogy más ágazatainkhoz képest jó, de nemzetközi viszonylatban szar, mert nem engedtünk be tőkét külföldről, saját tőkénk pedig nincsen abban a nagyságrendben, ami szükséges lenne. "MAGYAR TŐKE" nincs, pontosabban nincs elég. a fejlődésünkhöz külföldi tőke kell. egy államcsőd ennek a lehetőségét zárná el tőlünk. a mezőgazdaságunkat uniós támogatásból tartjuk el, ennyi a probléma.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.07. 12:19:32

"Szerintem ez a feltételezés egyáltalán nem állja meg a helyét, és ezt a kormány az IMF, valamint Brüsszel irányába tanúsított hirtelen kompromisszumkészsége kétségtelenül bizonyít."

Hihihi! Ez milyen mondat már? Hol a kompromisszumkészség? Szavakban. Hiszem, ha látom!

Egyébként azért nem reális, mert Argentínának van ásványvagyona. Nekünk legfeljebb vörösiszap depóniáink vannak. Egyelőre nem adnak túl sokat érettük a világpiacon. :)

Szóval el lehet inflálni a forintot és meg lehet mondani a külföldi hitelezőknek, hogy kaptok 20%-ot, de az utána következő 10 évet nem kívánom senkinek! Én Ork bánnak sem!

klacus 2012.02.07. 12:22:26

Az a hülye aki a csöddel kampányol. Nem lesz csőd, miért lenne.

Merkel újja felemlkedett, a Viki meg behúzott farokkal csinálja amit kell. A berzenkedés része, meg kijár, nagyjából ennyi az autonómiánk.

Tetszik vagy nem, de a gazdasági önállóságról régen lemondtunk. (400-500 éve)

pjm 2012.02.07. 12:26:46

Mármint most milyen mezőgazdaság van itthon??? Még a saját ellátást sem tudnák megoldani hála a nemzeti-polgári-keresztyény első tsz szétverő privatizációnak!! (Igen a néhai istenített Antall József miniszterelnöksége alatt!!) Hát úgy ennyit. Majd megpróbálunk egyedül hatrafele nyilazni, rákényszerítjük az apple-t és a mikroszoftot, hogy álljanak át a rovásírásra és a magyarországon gyártott mezőgazdasági gépekkel új forradalmat nyitunk.(egyszerű gépek, mint ék, kapa, ásó) Arrcal a biotrágya felé!!!

torró 2012.02.07. 12:27:05

al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp · :Nos! Ezek olyan események amik elkerülhetetlenek voltak.Ha figyeled a híreket, az EU határozottan megtiltotta hogy az állam beavatkozzon. Azon kívül a MALÉV részére folyósított milliárdokat a Gyurcsány kormány jogtalanul folyósította, amit most szintén az EU határozata alapján vissza kellett volna fizetnie az államnak.Pontosan 100 milliárdot.Azonkívül más cégek felé is volt tartozásuk.Sakk matt! KI is volt a hunyó?
A fölösleges kiadásokkal kapcsolatban egyet értek

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.02.07. 12:29:39

@balf:

"Szóval még egyszer: miért jönne ki M.o. rooszabbul egy államcsődből? "

Egyszerű. Valójában mezőgazdaság sincs, és az ipart is a multik által itt (még) üzemeltetett gyárak húzzák. A könnyűipar és a szolgáltatószektor a padlón, hitel nincs, vagy ha van, akkor irtó drágán, és ehhez jön még az, hogy csökken a fizetőképes kereslet (nominélbér lefelé, ÁFA felfelé, miközben a foglalkoztatottság alig emelkedik).

Mielőtt az exporttal jönnél (mondjuk mezőgazdaság, és élelemiszeripar): a termelékenység alacsony és magas az önköltség, nem versenyképes az ár.

Egy államcsőd szerintem alapjaiban rengetné meg az országot, és valóban, a maradék vagyon is eltűnne bizonyos körök kezei közt.

Arról nem is beszélve, hogy tömegek szegényednek el - végképp. Generációk számára lenne ez sorompó (az ágyazás már készül, nézd csak meg az új oktatási törvényeket).

Ha létezik ilyen forgatókönyv, akkor az egy ördögi terv, mert igen kevés nyertese, és rengeteg vesztese lesz.

Hogy is mondjam: nem valami nemzetmentő szcenárió, igaz?

medvemackó 2012.02.07. 12:30:53

Tételezzük fel, hogy bejön az államcsőd. Felhorgadnak a tömegek (volt már ilyen Magyarországon? A sok birka eddig a legkisebb jelét se adta elleneállásnak, érte volt bármilyen durva érdeksérelem, a fidesznyikek meg tüntetnek a viktoruk mellett....) és elzavarják a kormányt. De kire cserélik le? Van másik? Nincs. Ki jön tehát újra elő a süllyesztőből: azok akik időben felkészültek a csődre, kimentették a vagyonukat svájci frankba, bebetonozták magukat kétharmados törvényekkel, minden lehetséges pozicióba a haverjaikat üéltették, és elhitették elég sok emberrel, hogy az "elmúltnyócévgyurcsánahibás".

Kék az ég 2012.02.07. 12:31:54

@Hunor Levente: szerintem érted mire utaltam. Amíg állami addig a kormány felelőssége. Ha fizetős onnan őket nem érdekli többet - maguknak lesz annyi hogy és a nép nem szidhatja.

emlékezz a 300 forintos ügyre Gyurcsány ellen, miközben a nép szó nélkül fizeti az orvosnak zsebbe a 10 ezreket.

Brix 2012.02.07. 12:33:52

" Irányított államcsőd " Inkább irányíthatatlan lenne, mint irányítható. Erre rájátszani, meg egyenlő lenne a politikai öngyilkossággal. Az országban így is akadoznak a közszolgáltatások, egy államcsőd esetén bekövetkezne az anarchia: egészségügy, tömegközlekedés, oktatás leállása, közalkalmazotti bérek és nyugdíjak ki nem fiztetése. Orbán legfőbb támasza, a már nyugati szinten élő felső-középréteg megtakarításai drasztikusan leértékelődnének. Orbán a mostani helyzetben, amikor a szegényebb rétegek között rohamosan csökken népszerűsége és nyugaton elvesztette hitelességét, már nem élne túl egy államcsődöt

Martian (törölt) 2012.02.07. 12:34:51

Spekulatív poszt, spekulatív hozzászólások...

torró 2012.02.07. 12:35:16

al kotmány aláiro álamfö - alias másolo gépp · Most írhatom újra.Szóval! A MALÉV esete elkerülhetetlen volt, az EU megtiltotta az állami beavatkozást,sőt, kötelezte a MALÉV-t 100milrd visszafizetésére amit az előző kormányzat jogtalanul folyósított nekik.És még egyebek! A fölösleges kiadásokkal kapcsolatban egyetértek.
"vénkujon"!:
Nem mondod, hogy ezt csak most vetted észre!

torró 2012.02.07. 12:37:42

Bocs? de azt hittem eltűnt az előző válaszom!

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:37:58

amúgy ez az "irányított államcsőd" ez pont olyan oximoron, mint az "irányított elinflálása" egy államadósságnak. ilyen nem létezik. csak úgy, hogy az elején még azt hiszik róla, hogy irányítható. ezt egy ilyen professzornak is tudnia kéne. vagy ha tudja, akkor miért hazudik, és miért eteti az embereket? ha meg nem tudja, akkor hogyan lett professzor? (úgy, mint SchP?)

Mérges 1234 2012.02.07. 12:38:01

Pont most beszélgettünk róla, hogy vajon Magyarországon van e most valami komoly hosszú időre tervezet gazdasági terv, amivel kimászunk a szarból????

Keresgéltünk, gondolkodtunk.

De be kell látnunik ilyen nincs, folyamatos kapkodás idétlenkedés az van, esteleg van túlélési terv de nővekedési, hosszútávú semmi.

Most ugyan 2 hete scönd van, de ez nem azt jelenti, hogy jó irányba megyünk, maximum csak túlélésre hjátszanak, mint a Gyurcsány.

ki kicsoda 2012.02.07. 12:38:06

... tervek nincsenek ... valós kiegyezési szándék nincs ... időpont nincs/nem is lesz ... államcsőd lesz ... mondom, a fidesz 2/3 születési esélye óta ... Orbán és Európa két külön "világ"

... Orbán alatt értsd az orbáni eszmét tisztán támogató Kovács Z., Lázár J., ... és még 5-6 jelentős figurát és ne értsd Varga M., Pokorni Z., ... sokakat

... kérdés, utóbbiak felülkerekednek-e, még a krach előtt ... nem hiszem ...

szgy 2012.02.07. 12:38:13

ez most újság? már legalább egy éve rendszeresen argentínával példálózva próbál bebizonyítani mindenféléket a nagytudásu ballib ellenzék. már kezd nevetséges lenni, ennyi bőrt lehúzni ugyanarról.

mellesleg bírom az ilyen nagyon jól értesült embereket a szűk körök terveiről.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.07. 12:40:42

Ami itt megy jelenleg az nem iranyitas hanem kapkodas, fejetlenseg, probalkozgatas, Unortodoxia ami gyakorlatilag a falnak vezette szinte az egesz tarsadalmat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.07. 12:43:42

Régóta az argentin úton járunk, de nem azért, mert a kormány ezt akarja. Argentínában évtizedek óta válság volt, de a nép magas szociális elvárásai miatt egyik kormány se mert hozzányúlni a legnagyobb pénznyelőkhöz. Pl. képzeld el, hogy valamelyik kormány bejelenti, hogy három évre befagyasztja a nyugdíjakat. Az a kormány ebben elvesztette a választásokat. Mindenki tudja, hogy szükség van megszorításokra, de nem szabad kimondani. Argentínában ugyanez a sunyulás és szarakodás ment 30 évig. Aztán rájuk dőlt.

Lasombra 2012.02.07. 12:45:38

Orbánék legfeljebb azt képesek kiszámíthatóan előre eltervezni, hogy mi legyen a következő tusnádfürdői bulin a menü.

minden egyéb területen csak sodródnak az árral (aminek nagyját ők maguk keltették), és igyekeznek magabiztosan kommunikálni, hogy ők így szoktak leszállni a bicikliről.

esetleg van még két trükkjük:
- negatív jelenséget pozitívként próbálnak eladni. (pl 25-ről 27-re "csökkent" adóteher, vagy az államadósság "csökkenés")
- kimazsoláznak valami pozitív jelenséget, és hozzákötik valamelyik intézkedésükhöz, még ha a kettő közt semmi ok-okozati összefüggés nincs is. (pl születések növekedése az egykulcsos adó hatására.)

ennyit tudnak. és ez igen karcsú.

Mérges 1234 2012.02.07. 12:45:44

@szgy:

Egytértek abban, hogy sok a rinya.

DE azt kérdezem, hogy tudja valaki mi a terve az Orbán kormánynak???

Tök komolyan kérdem, mert ezekben szar időkben, valami értelmes betartható hosszútávú tervvel kellene előállni.

Sajnos ilyet nem látunk nem hallunk, pedig kurvára várnánk.

Ok, kiadások lefaragása. Sajnos még nem halad elég jól, de legalább terv van rá. (Igaz 20 éve van terv.)

De mitől fog felpörögni a gazdaság, mi a stratégia ágazat (ok)?

Mit tett eddig az Orbán kormány az ország felvirágoztatása érdekében?????

Nagyon várnám a valós válaszokat.

Egyelőre úgy tűnik, hogy egy sülyedő hajohóz bilincselték magukat.....

Peetee 2012.02.07. 12:55:12

De ezek őrültek, eddig sem a racionalitás talaján mozgolódtak, miért ne lehetne feltételezni, hogy most is a hülyeségen jár az eszük???
Majd akkor megint jön a Maszop és azok írják alá a közbeszerzéseket a közös baráti köröknek. Mi ebben az újdonság?

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 12:58:23

@Lord_Valdez: "... Régóta az argentin úton járunk, de nem azért, mert a kormány ezt akarja. Argentínában évtizedek óta válság volt, de a nép magas szociális elvárásai miatt egyik kormány se mert hozzányúlni a legnagyobb pénznyelőkhöz. Pl. képzeld el, hogy valamelyik kormány bejelenti, hogy három évre befagyasztja a nyugdíjakat. Az a kormány ebben elvesztette a választásokat. Mindenki tudja, hogy szükség van megszorításokra, de nem szabad kimondani. Argentínában ugyanez a sunyulás és szarakodás ment 30 évig. Aztán rájuk dőlt. ..."

így van. és a folytatás: UGYANAZ. ugyanaz a szarakodás megy tovább, csak most 3 éves börtönnel sújthatnak, ha az argentín "KSH" által kiadott hivatalos inflációtól eltérő inflációt mersz számolni.

annyiban azért okosabbak nálunk, hogy legalább a mezőgazdaságukat liberalizálták, és a füvezéshez való jogot beleírták az alkotmányukba. a mezőgazdaságuk így valóban erős, és a fű is teljesen legális. de államkötvényt, nemzetközi piacokon kb. 12 éve nem adtak el. külföldi finanszírozást nem tudnak bevonni.

kerecsen2010 2012.02.07. 12:59:57

Szerintem egy ideig játszadoztak a gondolattal, de aztán valamiből arra következtettek, hogy mégsem éri meg - na, ekkor volt a pálfordulat az IMF irányába. Ennek csak az mond ellen, hogy folyamatosan túl optimistának bizonyultam a kormánnyal kapcsolatban. Amúgy szerintem Orbán adott esetben nem menekülne helikopterrel, sokkal hamarabb lincselnék meg a Gyurcsányt, mint őt.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.02.07. 13:00:41

Összegezve a lényeget: ne tételezz fel rosszindulatot ott, ahol csupán szimpla hülyeségről van szó!

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 13:01:16

a legszomorúbb persze az, hogy a "konszolidáció" sem azt fogja jelenteni, hogy átgondolják, áttervezik, másképp próbálják csinálni, NEM. csak a kommunikáción törik a fejüket. "hogyan kommunikáljuk? hogyan kenjük másokra a szart?" - nem pedig "hogyan csináljuk jobban?" - ilyen kérdés fel sem merül.

buddha 2012.02.07. 13:02:08

meg volt tervezve minden előre:
-elmennek a legvégsőkig a forint-euro árfolyammal,shortolnak mindent,keresnek néhány milliárdot,aztán megállapodnak az IMF-el.
-csődbe visznek mindent/Malév,BKV,MÁV/ás lehet újra privatizálni,
-mindent állami kézbe/önkormányzatok adósságai/,amivel növekszik az államadósság,esetleges államcsőd
-a GDP 25%-a fekete pénz,amit egy államcsőd után,beszolgáltatod vagy kidobod,miután új "Viktor pengő" lesz,kifehéredik
-csak pénzt akarnak keresni,ennyi az egész,leszarják,hogy mi van velünk

Mészáros Laci 2012.02.07. 13:13:08

"tervek nincsenek csak az irracionális őrültek kapkodása"

ezzel nem értek egyet.
biztos, hogy VOLTAK határozott elképzelések az ország menedzselésére, de az a modell, amely alapján a terveket kidolgozták, nem mutat elég szoros egyezést a valósággal.

aztán amikor a lépések eredménye eltért a várttól, egy darabig nem akarták észrevenni, utána kapkodni kezdtek.

most válságmenedzselés van, amiben Orbán egyébként elég jó szokott lenni.

lavór 2012.02.07. 13:13:12

Jó lenne már egy alapos csőd. Na nem olyan kis csődöcske, hanem egy igazi: bumm bele csőd!
Jöhet a vele járó elbocsátási hullám, kisebb káoszok és nagyobb tüntetések. Végre esély lehetne ezeknek a parazitáknak az eltávolítására. (Mindegy melyik jelenlegi párt)
Aki élelmes, életben marad, aki nem, így járt.
De sajnos a hűbéresek életben tartják ezt az átkozott rendszert.

Már Gyurcsányéknak meg kellett volna lépniük a csődöt, már rég a kilábalásnál tartanánk.

dr. Bubó 2012.02.07. 13:14:20

@Rézfánfütyülő fűzangyal: ez a gond...

a hüjeség hejett sokkal jobb lenne a rosszindulat...

az néha legalább szünetel...

Mérges 1234 2012.02.07. 13:14:56

@senior bondholder (1st 2 get paid):

Ja, ja....

Másképp fogják kommunikálni a szart.

Bánja a faszom, hogy a Fidesz kormányoz, de most aztán tényleg elő kellene rukolni valami tételes SZÁMOKAT is tartalmazó haditervel.

Amit eddig láttunk az a Matolcsy munkája.......

Ha így megy tovább lehet rögtön nem lesz álamcsőd, de évtizedekig europa alja leszünk.

Amexrap · http://amexrap.org 2012.02.07. 13:15:26

"Egy ilyen tervnek annyi értelme lenne csak mintha valaki szándékosan lépne egy teherautó elé azért, hogy a biztosításból befolyó összegből új kerékpárt vásároljon magának."

Ez nem igaz. Egyrészt gyors lenne a gazdaság felépülése: már a következő évtől nem lenne jele a csődnek! Másrészt csak 16%kal csökkenne a Fidesz újraválasztásána esélye, és ezt is lehetne növelni egy jó kis szükségállapottal.
Lásd: Ha én elnök lennék… hogyan szedném el tőled az összes pénzedet is, a magánnyugdíjad után? amexrap.org/fal/ha-en-elnok-lennek

dr. Bubó 2012.02.07. 13:16:08

@Doubledecker: "most aztán tényleg elő kellene rukolni valami tételes SZÁMOKAT is tartalmazó haditervel"

az minnek??? a számokkal nem lakunk jól...

ember67 2012.02.07. 13:17:56

szerintem külön kell választani a mindenkori vezetést jobb és baloldalon is!
Vannak a "hülye dózer" és van a "háttér". Én nem feltételezem Gyurcsányról sem (elég gazdag) Orbánról sem (elég hülye), hogy személyesen irányítja a lopást. Ám mindkettő hátterében ott van az az igazi gennyes csapat, aki betegre lopja magát, majd a bukás után ugyanott marad. Én elhiszem, hogy Matolcsy is ilyen hülye dilettáns idealista. Meggyőződésem, hogy Orbán jelenleg buta arccal kamillázik, hogy "most mi van a Malévvel, BKV-vel stb?" Szerencsétlen Tarlós is ilyen gazdasági analfabéta, aki a másik gazdasági hülyével (Orbán) tárgyalgat, majd az igazi szarkeverő Rogán meg a háttérben mindent megfúr, cinkel, cukkol, hogy omoljon csak Budapest, menjen a Tarlós. Olyan méregkeverő banda van Budapesten, hogy még Kósa is csak max 1-2 órára mer felmenni Pestre, azután pucol haza, nehogy belekeveredjen ezekbe a háttérharcokba. Szerencsétlen hülye képviselők meg nyomogatják a gombokat, azt se tudják mire.
Ennyit ér Magyarország.

belekotty 2012.02.07. 13:19:13

Szerintem úgy járunk az unortodox gazdaság politikával mint egyszerű hummeres a Balaton jegén. :-))

index.hu/bulvar/2012/02/07/a_jeges_balatonba_szakadt_ket_terepjaro/

Mérges 1234 2012.02.07. 13:20:54

@lavór:

"Már Gyurcsányéknak meg kellett volna lépniük a csődöt, már rég a kilábalásnál tartanánk."

Ezzel egyet értek, ha Gyurcsányék megbukknak annó, vagy ha simán nekiesnek a nyugdíjaknak, és a többi mosanában történt pozitív változásnak, ma már kifelé tartanánk a válságból, talán.....

A csőddel az a baj, hogy utána annyira felfordul minden, hogy kb. 10 év kell mire ugyanarra a szinte jutunk, mint előtte. De ez alatt a 10 év alatt is fizetni kell egy csomó számlát. Tehát gyanítom, közben megint eladósodnánk....

dr. Bubó 2012.02.07. 13:21:14

@Amexrap: tökéletesen egyetértek...

csak az elméletet ebben az esetben sem biztosan fogja követni a valóság...

tervnek jó... de nem így lesz... szóval gondolhatják így...

dr. Bubó 2012.02.07. 13:23:47

@belekotty: huha... szlovák békaemberek támadása...

vagy a TEK koronázási előkészületei?

lavór 2012.02.07. 13:24:41

@Doubledecker:

Hát igen, nem lenne lapos tv, új autó, új lakás, gáz, villany, hitelkártyák és ki tudja még mi...
De voltak olyan évszázadok, világégések, melyeket mindezek nélkül túlélt az emberiség. Több bátorságot, sorstársak! A hitélet ideje nem sokat hozott a konyhára. Az ideológiák lassan kifújnak.

ember67 2012.02.07. 13:26:55

@Mészáros Laci: ja terv: rulettpolitika!
Felteszek mindent a feketére és azt mondom ügyes vagyok, hogy 50% eséllyel sikerült befektetnem a pénzt!!! Ha nyerek fasza gyerek vagyok, ha veszítek akkor pedig a kaszinó vegyen részt a veszteség kezelésében... Bruhahaha! Mindent elmond a Lázár "annyit ér" sztori. Bocsánatot kért. És miért, mert megbántott embereket. Ettől viszont Ő továbbra is ezt gondolja, így él, így irányít, így mérlegel, így tervez csak éppen megbánta, hogy kimondta. Nem bánnak ezek semmit, nem változott a véleményük, csak meghunyászkodnak a pénzért. Pechjük van, mert az eu addig tekergeti a töküket, amíg kell. Tudniillik az eu ezt a kifacsart rendszert létrehozó kormányt NEM TÁMOGATHATJA ezen kifacsart rendszer fenntartásában!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.07. 13:29:01

Olvastam a cikket és már akkor hülyeségnek gondoltam, de az ismerőseim többségének is ez volt a véleménye.

ember67 2012.02.07. 13:34:37

@Doubledecker: öcsém mi szavaztunk le minden változtatást!
300 Ft vizitdíjat!!!!!!!! Évi 8000 FT TANDÍJAT!!!!!!!!!! A hülyeségért, a birka viselkedésért nem lehet egy politikust hibáztatni!
Dalolva menetelt a magyar barom a szavazófülkébe, azután büszkén feszítve ágált a paraszt, hogy "jó kib...unk ezekkel", velünk aztán nem fizettetnek!!!!!!!!
Lehajtott fejjel mint a vágóhídi barmok tudomásul vettük, hogy "úgy megvédték" a TIZENÖT ÉV KORMÁNYAI ÁLTAL VÉRREL, HITELLEL, MEGSZORÍTÁSOKKAL, de létrehozott magyarországi EGYETLEN nyugdíj biztonsági tőkét, hogy már nincs meg! Ezt érdemeljük. Talán földönfutókká kell lennünk, hogy megbecsüljük, HOGY ORSZÁGUNK LEHET!

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 13:39:52

@ember67: "... öcsém mi szavaztunk le minden változtatást ..."

"ÖRÖKRE ELTÖRÖLTÜK A TANDÍJAT" - Orbán Viktor, 2008-03-09.

"ÉLJEN, ÉLJEN, KÖSZÖNJÜK, VIKTOR!!!" - Fan Club.

és 4 évvel később... amikorra már a hülyébbek is láthatják, hogy MINDEN ígéret, MINDEN egyes szó hazugság volt (az okosabbak persze ezt akkor is tudták)... ugyanúgy éljeneznek.

Mérges 1234 2012.02.07. 13:41:20

@ember67:

Na ja igazad van.

És a hazugsággal, szabadságharcal, alkotmány asztalával, kerényivel, és ki tudja még mi a fasszal tűzdelt 1.5 év útán sokan még vonultak is a kormány mellett.

Ilyesztő na....

tcom 2012.02.07. 13:45:48

Anélkül, hogy a kormánynak lenne hosszútávú terve az államkassza évről-évre kitermelődő hiányának csökkentésére biztos, hogy van valamiféle terv az államcsődre.

Meglepő volt látni a Malév csődjéhez fűződő kormányzati közönyt. A legtöbb országban egy nemzeti légitársaság csődjét követően persze az adófizetők pénzéből újra próbálkoznak. Itt viszont erről nincs szó. Mintha direkte hagyták volna veszni. Persze van ennek oka is, hiszen, így nem kell visszafizetni a korábbi 100 milliárdos támogatást.

Valamiféle Malév esetéhez hasonlóan az állam néhány szempontból jól járna egy államcsőddel. Meg lehetne szabadulni az adósságok, hitelek egy részétől. Ugyan a lakosság belerokkanna, egyik napról a másikra érné töredékét a pénz, a vagyon, a bankbetét, de az állam valamiféle tiszta lappal indulna.

Magyar sajátosságként az állami propaganda reggeltől estig győzelemként harsogná a csődöt és ennek sikeressége nem reménytelen. Nem reménytelen, hogy a nép elhiggye a lózungot. Igaz, az államcsőd esetén a Fidesz fő szavazó rétege a nyugdíjas, segélyes, közalkalmazotti réteg elég keményen megérezné a változásokat. Nem tudhatjuk mit reagálna a pénztárcájára nagyon figyelő nyugdíjas réteg, mert eddig ők kimaradtak a megszorításokból.

bögöbö 2012.02.07. 13:46:05

@Doubledecker: Miről beszélsz? Mondj egy pozitív változást, amit NEM az IMF-EU páros kényszerített ki, az elmúlt alig egy-két hónap alatt?
Ha Matolcsin múlna, már rég 350 Ft-nál járna az Euro.

Amúgy naivak vagytok. Nálunk nem kellene még államcsőd esetén sem helikopterrel menteni Orbánt, a sok zombi ott tapsikolna neki a Hősök terén, testével védve a hős forradalmárt...

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.07. 13:48:00

Erről böfögj ma gonosz törpe!
-sokan rosszabbul járunk mint tavaly! (penzcentrum.hu/karrier/megjott_a_fizetes_sokan_jartak_rosszabbul_mint_tavaly.1031469.html )

- Lázár beismeri mennyit hibáztak !(www.portfolio.hu/vallalatok/lazar_sulyosan_hibaztunk.162511.html)

index.hu/belfold/2012/02/07/fukuyama_nem_erti_hogy_orbanek_nem_ertik/

A ROMÁNOKNAK SIKERÜLT LEMONDATNI AZ ELNÖKÖT, NEKÜNK IS SIKERÜLHET!

collateral collector (törölt) 2012.02.07. 13:55:33

nem lehetne esetleg, hogy viktor lemondjon, de a saját híveinek azt mondaná, hogy valójában örökre ő lesz a miniszterelnök. úgyis elhiszik.. úgyis egy párhuzamos valóságban léteznek.

Parajpuding 2012.02.07. 13:57:56

Államcsőd ide, államcsőd oda, nagyon nem jó dolog az, de sajnos csak ez tudja örökre elsöpörni ezt a mocskos bűnöző orbánkormányt.
Egyszerűen nem hiszem el, hogyan áll szóba velük az EP, IMF. Először is: normális épelméjű politikus nem hazárdírozik a saját országával, annak népével. Ha pedig úgy tűnik, hogy szopórolleren van, akkor enged és TESZ is. Vagyis nagyon jól tudják, mit kell meglépni ahhoz, hogy a tárgyalások megkezdődjenek, vagy a hitel meglegyen. Néhány nap elég volt árverni a kifogásolt szabályokat. Most is elég lenne ennyi idő visszavonni, megváltozatni. Közben mi történik? Semmi, csak a pofajártatás, púder, elterelés. Valójában nem akarnak engedni, csak az időhúzás, terelés, simliskedés folyik.
Őszintén: csak az ostobák hisznek annak, akiről bebizonyosodott, hogy egy aljas hazug zsaroló tolvaj.

agyameldobom42 2012.02.07. 14:02:29

Az allamcsodben tehat az a jo, hogy nagy a GDP novekedes.
Marmint az evekig nem mukodo gazdasaghoz kepest ozvegy Varsanyine egerirtasa hozott szalonnaval kozel vegtelenszeres GDP novekedes. Mert nullaval osztunk, eeerted.

En is alacsony GDPt szeretnek, de nem igy, hogy mindenki munkanelkuli csoves, hanem ugy, hogy mindenkinek megvan mindene, ezert nem kell semmit vasarolni.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.07. 14:03:49

Ügyes.

A poszt-toló, és a kommentelők közül is néhányan azzal érvelnek, hogy az államcsőd a fidesz bukásával is jár.

Emberek. Fel kéne ébredni végre a narancsos mámorból.
Lófaszt bukik a fidesz. Ennyire nem lehet rövid a memóriátok, hogy a néhány héttel ezelőtti százezres "jajdejóhogyvagyfidesz" tüntetést elfelejtitek.

Majdnem a duplája az üzemanyag másfél év alatt.
Élelmiszer árak emelkednek.
Nincs olyan termék, aminek az ára ne emelkedne lassan az egekig. (Szilvalekvár zsibbasztóval, és egyéb felesleges baromságokkal a kosárban most ne foglalkozzunk)

A birka nép meg nyugodtan kérődzve és bégetve élteti mindezért a fideszt.
Miből gondoljátok azt, hogy államcsőd esetén megbukik egy olyan kormány, amely minden stratégiai pozícióba a saját mamelukjait ültette?

Ennyire naivak vagytok?

demagofób 2012.02.07. 14:04:40

Folyamatosan írják le a bankok a magyar lakosság és most már valószínűleg az eddig államilag garantáltnak hitt önkormányzati kölcsönöket is. Az hogy ez csőd vagy nem csőd már csak játék a szavakkal...

tcom 2012.02.07. 14:28:52

@luciferko:

Az nem jelent semmit, hogy 100ezer ember összejön és nyolc millió felnőtt meg otthon marad.

Elfelejted, hogy a Fidesz fő szavazórétege gyakorlatilag cserébe a voksaikért kimaradt a megszorításokból. 2 millió nyugdíjas megkapja 4,2%-os emelést, miközben a GDP csökkenni fog, miközben az adóbevételek, járulékbevételek csökkennek, a kiadások és az állam hiánya nő. Ez az a szavazóréteg, amelyik egy csőd esetén már erősen megérezné, hogy a nyugdíja (mert az mindenképpen megkapja) mondjuk fele annyit ér. Mivel a nyugdíjas réteg az amelyiket általában csak a saját nyugdíja érdekli, ezért ekkor már ők is lemondanak Orbánról.

Mészáros Laci 2012.02.07. 14:34:34

@ember67:

a felkiáltójelek arra utalnak, hogy sok indulat van benned, úgy meg nem lehet gondolkodni.

Mészáros Laci 2012.02.07. 14:37:31

@tcom:

"2 millió nyugdíjas megkapja 4,2%-os emelést, miközben a GDP csökkenni fog"

a nyugdíjasok nem a fidesz fő szavazói. amikor a közvkutatók még mértek korcsoportok szerinti rétegződést, 40 alatt inkább narancssárga, 55 fölött inkább piros volt a táblázat. most persze piros nincs sehol :-)

tcom 2012.02.07. 14:42:55

@luciferko:

"Majdnem a duplája az üzemanyag másfél év alatt.
Élelmiszer árak emelkednek.
Nincs olyan termék, aminek az ára ne emelkedne lassan az egekig. (Szilvalekvár zsibbasztóval, és egyéb felesleges baromságokkal a kosárban most ne foglalkozzunk)"

Nem védem a Fideszt, mert erősen rátett egy lapáttal, de a forint és az ország ennyit ér. A Magyar gazdaság, társadalom versenyképtelen, elavult, nem elég hatékony. Az kicsiny adófizető, befizető réteg nem győzi fenntartani az országot. A sok eltartott, a nyugdíjrendszer még mindig inkább ösztönzi a nyugdíjbavonulást, mint a munkavégzést. Ukrajnában, Romániában nem sietnek az emberek a nyugdíjba, mert felelőtlen politikusok nem emelték az egekbe az átlagnyugdíjakat. Romániában 40000 Ft az átlagnyugdíj, nálunk 80000 Ft. Hol van a világon olyan, hogy többszázezer aktív kereső kevesebbet visz haza, mint az átlagnyugdíjas?

Orbán rásegített a versenyképtelen országra. Tőke-bankellenes politikájával egészen elképesztő módon az utolsó egy évben több tőke távozott, mint bejött az országba. Márpedig az állam (ezt néha államtitkárok) elismerik nem tud normális munkahelyeket létrehozni, hanem Malévot, MÁV, BKV, Volán és más szitokszavhoz hasonló korrupt és pazarló konglomerátumokat képes alkotni. Munkahelyet nagy tételben a külföldi tőke tud létrehozni.
Orbán érdeme a gyenge forint, ami meglátszik mondjuk az üzemanyag árakban. Vagy 100-szor állíttatta ki Szijjártó petikét és az egyéb seggnyalóit, hogy az előző kormányok csökkentsék az üzemanyagok jövedéki adóját, erre az elmúlt egy évben soha sem látott módon emelkedtek az üzemanyag adói. De reggelig lehetne folytatni Orbán "az alkotmánybíróság döntései megkérdőjelezhetetlenek" Viktor és vazallusai totálisan ígéreteikkel ellentétes politikáját.

Mindez viszont nem annyira zavarja a híveket. Még tart a nagy összetartó kohézió, az MSZP-ellenesség.

Morbo, a megsemmisító 2012.02.07. 14:50:13

@luciferko: nem naiv hanem nyilván 0 gazdasági ismerettel rendelkezel, nézd meg a környéken mennyi az üzemanyagár: szlovákoknál, szlovéneknél, osztrákoknál mind drágább mint nálunk. A te logikád alapján akkor ebből nem az következne hogy hudefasza a fidesz teljesítménye?

Dr Smit Plagius 2012.02.07. 14:57:41

sajnos a kedves blogiro nem veszi figyelembe azt a - szerintem igen valoszinu - forgatokonyvet, hogy orban viktor csupan egy babu a fidesz mogott allo gazdasagi potentatok madzagjan, akiknek igenis kedvez egy korlatozott allamcsod, mert olcson felvasarolhatjak a nemzetgazdasag oket erdeklo reszet, majd egy konszolidacios idoszak (szakertoi kormany, pl) alatt eus fejlesztesi penzeket felhasznalva hatalmas, ismetlem HATALMAS nyeresegre tehetnek szert.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.02.07. 14:57:46

Orbanokráciában minden elképzelhető, ezek a hülyék még egy "irányítottt" államcsődbe is simán belemennének, csak hogy a hatalmukat megtarthassák.
S persze az ezzel járó milliónyi előnyt, jólétet, miegymást. A Viktátor egész életében csak a politikából élt, élősködött a nép nyakán, mint a here.
Mit vártok ti ettől a bandától? Még elképzelni is nehéz, hogy ezeknek tényleg az ország a fontos, s nem a saját maguk zsíros megélhetése. Tetőzve mindezt azzal, hogy hazug kommunikációjukon a sok süket nem "lát" át. Mert mi lesz/van, ha Gyurcsány, Bajnai vagy Medgyessy nem lesz/nincs a politikában? Megélnek, adóznak.
Orbán? Lézer? Kövér? És a többi senkiházi?

tcom 2012.02.07. 15:04:00

"nézd meg a környéken mennyi az üzemanyagár: szlovákoknál, szlovéneknél, osztrákoknál mind drágább mint nálunk"

Akár hogy számolom 1,4 E az kevesebb, mint a mi 430 Ft-os 95-s üzemanyagunk.

www.autoklub.hu/utazasi-informaciok/uzemanyagarak-europaban

De ha már itt vagy, miért követelte a Fidesz 8 éven keresztül, hogy a gaz szocialisták csökkentsék az üzemanyagok jövedéki adóját, míg most emelik kegyetlenül?
Biztos ezt is meg tudod magyarázni!

Morbo, a megsemmisító 2012.02.07. 15:11:54

@tcom:
én itt néztem
www.energy.eu/
és igen megtudom magyarázni hogy miért követelte a Fidesz 8 éven keresztül, hogy csökkentsék az üzemanyagok jövedéki adóját: azér, hogy rájuk szavazzon a nép.

tcom 2012.02.07. 15:16:29

@Dr Smit Plagius:

Ez szerintem nem igaz. Orbánt leszarja a pénzt. Őt a hatalom mámorító íze, a napi hajlongók, kezetcsókoló nénikék, seggnyalók hada teszi boldoggá. Őszintén szólva kényelmes, mámorító lehet, ha úton útfélen hajbókolnak, ellátnak mindenféle ajándékkal, a gyerekednek biztos helye van az állami focicsapatban, az asszony felvásárolhatja a fél Tokai, Felcsúti vidéket, elmehetsz spontán egy hajléktalanszállóra, ahol véletlenül ott a Blikk...

De egy idő után unalmas lehet.

Az is tévedés, hogy miniszterelnökség, parlamenti képviselőség nélkül éhen halna Orbán. Mindig lenne egy-két megtévesztett hívő, aki kuratóriumi, elnökségi pozicióval eltartaná Orbánt. Az is látható, hogy Orbán a parlamentből fog eltávozni. Mindig lesz jobboldali, vagy szélsőjobbos, aki szívesen bejuttatja a parlamentbe. Ő nélküle, az ő zsarolásával, paranoiás hatalmi mániája nélkül nem lesz nyugodalmas politikája Magyarországnak az elkövetkező 20 évben, ami előre is vetíti Magyarország jövőjét.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.07. 15:25:21

vajon tisztaban van-e orban viktor azzal, hogy polgarhaborut kockaztat ha szandekos csoddel jatszik..?

tcom 2012.02.07. 15:34:30

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

A magyar még ehhez is bárgyú. Végre van egy új Kádár, aki megmonnya mit köll tenni, aki munkát ad a zembereknek. Végre valami, ami hasonlít a szocializmusra. Végre államosítanak, végre az a dóga a kormánynak, hogy a népet eltarcsa, mer az az állam dóga. Végre megkapják a nyugdíjasok, ami jár, mer ők megdógoztak a nagy nyugdíjjjért.

A csőd arra jó lenne, hogy a magyar végre megértse, hogy nincs ingyen ebéd, hogy az állam rossz gazda, nem tud munkahelyeket teremteni. De a valószínűbb, hogy nagyobb igény van egy diktátorra, minthogy a nép saját maga boldoguljon, küzdjön.

Cang 2012.02.07. 16:18:47

@balf: Azért jönnénk ki rosszul, mert az államcsőd egy zavaros és veszélyes helyzet, és igen könnyű azt mondani, hogy jelen helyzetben statáriális módszerekre van szükség, vagyis kitűnő alkalom lenne egy totális diktatúra kiépítésére. A múltkori erődemonstráció kitűnő főpróba volt arra nézve, hogy a droid nép bármit elvisel, és megfelelő kommunikációval tetszőleges kamu dumát bevesz. Ezek után nem kell félni attól, hogy az államcsőd politikai bukással is jár.
Olyanokat meg lehetne tenni mint a nyugdíjak és a szociális juttatások drasztikus megnyirbálása, "rendkívüli" vagyonadók bevezetése, bankbetétek zárolása, maradék vízkincs, termőföld, ingatlan állomány stb. fillérekért való átjátszása a haveri (megbízó) körnek, a forint adósságok elinflálása, a lázadók kőkemény leverése és megfélemlítése, stb. Soroljam még? Mi meg örülhetünk ha élve megússzuk.

Gera 2012.02.07. 17:17:10

@lavór: Valamit mondjál már magadról bazmeg, mert engem komolyan érdekel, hogy ki lehet akkora fasz, hogy államcsődöt akar.

Próbálom elképzelni ezt az embertípust, de nem nagyon sikerül. Ok, vagyona nincs, ezért nem zavarja, hogy másnaptól az ingatlan egy kalap szart nem ér, a forintbetétek a töredékét érik és még abból sem vehet fel akármennyit, a forint konvertibilitása megszűnik, a devizabetéteket jobb esetben csak befagyasztják, rosszabb esetben kényszerkonvertálják. Nyugdíjas nem lehet, mert ami nyugdíjat az állam fizetne, az kajára sem lenne elég. Dolgozni nem dolgozik, mert akkor csak izgatná, hogy komoly esély lenne az állása elvesztésére. Szóval akkor kik ezek? Alkalmi munkákból egyik napról a másikra élő nincstelenek, akiknek már minden mindegy? Nem hinném. Szerintem inkább csalódott átlagemberek, akik valami csodában reménykednek. Hát az államcsőddel kurvára rossz lóra tesznek, ők szopnának a legnagyobbat.

VT Man 2012.02.07. 17:21:46

@Karmadealer:
"Unalmas már ez az államcsődözés, nem érzitek? "

Hát igen.

És a "tartósan 300 Forint felett az EURO" kommentelők is valahová elsunnyogtak hirtelen.

lavór 2012.02.07. 17:22:10

@Gera:

Gondolom, mindez saját magadra igaz, ha már ily kedvesen megszólítottál. Reménykedj csak. Azt sem fogod fel, hogy már vesztettél. Gondolom, téged is csak eltartunk, jó pénzért.

VT Man 2012.02.07. 17:25:13

@ember67:
"öcsém mi szavaztunk le minden változtatást!
300 Ft vizitdíjat!!!!!!!! Évi 8000 FT TANDÍJAT!!!!!!!!!! "

Már bocs, de ment te a francba!

A tandíj HAVI 2000 Forint volt, azaz évi 20 ezer Forint.
Később HAVI 6500, azaz évi 65000 Forint lett volna, de jött a Fidesz és eltörölte az első diplomára.

VT Man 2012.02.07. 17:27:25

@Cang:
"Olyanokat meg lehetne tenni mint a nyugdíjak és a szociális juttatások drasztikus megnyirbálása"

Államcsőd esetén nincs mit megnyirbálni. Nem lesz nyugdíj, se segély, se rokkantnyugdíj, se gyerekpénz.

Azokat viszont sajnálnám, akik egy élet kemény munkája után nem kapnának nyugdíjat, a csalókat viszont nem.

renevol 2012.02.07. 17:28:47

"A devizahiteles kérdés megoldása társadalmi, és gazdasági szükségszerűség, és minden olyan politikai erőnek az elemi érdeke, amely a kormányzást a legkisebb mértékben is komolyan gondolja."

Utálom az ilyen nagyokos megmondóembereket.

A "devizahiteles kérdés" kb. arról szól, hogy adunk-e KÖZPÉNZT azoknak a GAZDAGOKNAK, akik NAGYOBB HASZON reményében inkább az olcsónak látszó devizehitellel SPEKULÁLTAK, majd ezt a spekulációt megszívták.

A Fidesz-kormány TERMÉSZETESEN ezeknek a GAZDAGOKNAK a SPEKULÁCIÓS veszteségét kompenzálja KÖZPÉNZBŐL.

Így igen-igen nagy baromság és etikátlan húzás erre a politikai gyakorlatra úgy célozgatni, mi szerint csakis ezt teheti az a kormányzó erő, amely "a legkisebb mértékben is komolyan gondolja" a kormányzást. Hát nem. Csak a perverz, fasiszta, multimilliárdos Fideszes maffiaállam, a tőkés elnyomók pártja az, amelyik minden egyes kis apró rezdülésében a szegények kiszipolyozását, a gazdagok közpénzből való gazdagítását célját tűzték zászlajukra.

Ha Fidesz a legkisebb mértékben is komolyan venné a kormányzást, már rég harakirit követtek volna el a vezetői. Ugyanis a Fidesz uralma alatt az ország miden egyes nap elteltével csak egyre nagyobb szarban van, a Fideszes csőcselék akaratának megfelelően és annak ellenében is. Részben tudatos, részben tehetetlen formálói ők a lecsúszásnak. Mindkettőért súlyos büntetést érdemelnek.

Gera 2012.02.07. 17:46:23

@lavór: Mondom, segíts már rajtam és mondd meg, ki a túró vagy (persze nem konkrétumok érdekelnek), mert nem tudok elképzelni olyan embert, akinek jó az államcsőd. Na jó, esetleg egy dolog lehet: minden vagyonod aranyban és dollárban, aztán most várod, hogy a fél várost felvásárold bagóért. Ez mondjuk egy 10 éves távlatban tényleg jó befektetés lehet.

fuakjs11 (törölt) 2012.02.07. 17:49:50

Amennyiben elfogadjuk, hogy a görögöknél tapasztalt "önkéntes" adósságelengedés kimeríti az irányított államcsőd fogalmát, akkor jófele kapizsgálsz.
A terv az lehetett, hogy "ah nézd már elengedik a görögöknek, elengedték a lengyeleknek is anno, nekünk is el kell engedniük a mocskos bankároknak"
Röviden ennyi.

lavór 2012.02.07. 17:54:49

@Gera:

Látod, még befektetni sem tudnál válságos időkben. Föld, erdő, tartós élelmiszer, gyógyszerek, vetőmag, energia... Ezek lennének értékek. Nyugodtan simogathatod az aranytömböcskédet -20 fokban, befagy a popód. Ha meg nagyobb mennyiségű készpénzzel rendelkezel, ideje más, értékálló valutába átváltanod.

10 év... meg befektetés... Ha nem látnád, az ingatlanpiac szép lassan összeomlik. A megtakarításokat kiviszik az országból. Na ennyit a nagy értékállóságról, 25 éve vegetál az ország, nyomja a vízfej. Na meg kaszálnak a spekulánsok. Esetleg benned is azt tisztelhetünk? Mert akkor értem a dolgot.

Gera 2012.02.07. 18:01:37

@lavór: Mit értesz? Hogy nem akarok államcsődöt? Egyelőre ez 100ból minimum 95 ember álláspontja. Inkább neked kellene megmagyarázni, hogy te miért akarsz, de valahogy csak nem megy.

lavór 2012.02.07. 18:07:13

@Gera:

Már leírtam, de úgy látom, nem olvastad, csak vagdalkozol.
0-ról lehet valamit újrakezdeni. Az elmúlt 25 év bebizonyította (legalábbis számomra), hogy nem működik a dolog ezekkel a tili-toli játékokkal. Azt értem, hogy remegnek a hűbéresek azért a koncért, amit odavetett a hatalom.

Gera 2012.02.07. 18:11:07

@lavór:
Én nem vagdalkozom, megmondtam, az érdekel, hogy ki az, aki államcsődöt szeretne.

A legtöbb normális ember nem szeretné a nulláról újrakezdeni. Most szeretném eladni a lakásom, a pénzt betolni egy vállalkozásba, éppen felújítok egy házat, kurvára kell az államcsőd, vazze. 10 éves távlatban a vagyonom legalább kétharmadát elvinné szerintem.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.02.07. 18:13:34

ez az leharácsolják a bankbetéteket nótához hasonló eposz.
milyen jól járta akik 320 középárfolyamnál kivitték a pénzüket bécsbe mi?

Tell Vilmos 2012.02.07. 18:16:21

Argentin párhuzam tehát kilőve. Vajh mi lesz a továbbiakban? +lepő adat a januári költségvetési többlet...

lavór 2012.02.07. 18:21:40

@Gera:

Érdekes, eladnád a házadat, nem kapkodnak érte nyomott áron sem. Sajnos az egyre lejjebb és lejjebb csúszás látható, most ismét elért egy réteget. Kapálóznak még, csak meddig? Na ezért visszakozott Orbán az unortodox pénzügyi politikától. Ha nem kap biztos háttért (anyagi) maga mögé, nem tudja az országot tovább finanszírozni, hatalmát elveszti, hűbéresei felkoncolják. Na de majd amikor a vállalkozásodról húzzák le a 28. bőrt, meglátod. Sokan nem véletlenül hagyják abba.

komplikato 2012.02.07. 19:12:27

@torró: "Oly annyira hogy ez a kormány semmit nem tudott volna tenni a megmentésére."

Oly annyira így van, hogy már a novemberi költségvetés alapján SEM adtak volna pénzt a MALÉV-nak, tehát már akkor tudták vége. Ehhez képest pár nappal a csőd előtt itt kamuztak jobbra-balra, hogy "van egy tervük". Ha kusban maradtak volna, most kicsit kevesebb joggal kenhetnék rájuk a csődöt.

Netuddki. 2012.02.07. 19:41:27

Nem tudom de utálom az olyan politikusokat akik rébuszokban beszélnek és külön értelmező kell hozzá mit is akartak mondani. Már ha akartak valamit és nem csak összevissza beszélnek...
(ld. évértékelő)

barkacs 2012.02.07. 19:51:53

"tervek nincsenek csak az irracionális őrültek kapkodása"

Ezt sajnos megtudom erősíteni, amikor először szembesültem vele, csak azt hittem viccelnek, de nem, tényleg ez a helyzet.

Ami viszont valamiért kimaradt az argentin összehasonlításból, hogy ott a csőd előtt és főleg után, egyes családok, oligarchák kezébe került szinte minden. Ez bizony nálunk is így történik.

Airgüzü 2012.02.07. 19:57:44

Ez a nagytudású, diplomás miniszterasszony meddig kuksol még némaságában? Nem illene neki legalább valamit mondani?

azbest 2012.02.07. 20:14:45

melyik országban volt az, hogy amikor el akarták kergetni a gazdag réteget, akik a nyakukon élősködtek, akkor az lett a vége, hogy elinflálták a pénzt, majd azok a külföldön tartott tőkéjükből felvásároltak mindent fillérekért még nagyobb nyomorba döntve a hétköznapi embereket?

Martian (törölt) 2012.02.07. 20:31:19

@belekotty: igazad van, ha egy konteo blogban valaki az agyalásokra beírja, hogy nem ártana némi kézzelfogható bizonyíték, az rögtön trollnak fog tűnni, mert kilóg a birk.. akarom mondani, sorból.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.07. 20:35:58

@Morbo, a megsemmisító:
"nem naiv hanem nyilván 0 gazdasági ismerettel rendelkezel, nézd meg a környéken mennyi az üzemanyagár: szlovákoknál, ... "

Ezen jót nevettem.
Mikor idevetetted a válaszodat, eszedbe jutott a több száz alkalom egyike, mikor 2006 és 2010 között orbán szócsövei folyamatosan arról habogtak, hogy az üzemanyagár a gazdaság gyilkosa, és a mocskos kommunistákon múlik, hogy azonnal csökkentsék, és a haza végre fényre derüljön.

Gondolom egyikre sem emlékszel, szóval ajánlanám figyelmedbe a Youtube ide vonatkozó szösszeneteit, az szerencsére nem a Finyesz aktivisták fennhatósága alá tartozik, visszanézheted a megfelelő felvételeket.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.07. 20:40:48

@tcom:

Ne felejtsd, orbán segg hülye, de a tapasztalatait még ő is figyelembe veszi.

És mint látható, mivel mostanában mindannyian nyögjük, nem felejtette el az országnak, hogy 2002-ben nem költözhetett be a frissen elkészült palotájába.

Sajnos jól csinálja. Az első két évében megszopat mindenkit, oszt a választási hajrában olyan tövig nyalást láthatunk tőle, hogy öröm lesz nézni.

Nem véletlenül hajt az IMF pénzre, valamiből meg kell vásárolni 2013 őszén a "feledékeny", ám üveggyöngyért saját magát bármikor odaadó szavazópolgárokat.

Morbo, a megsemmisító 2012.02.07. 20:50:28

@luciferko: és akkor most, hogy te is ezzel jössz Orbán szócsöve vagy? Vagy azt akarod mondani hogy igazuk volt anno?

Nem igazán értem ez komment hogyan menti fel azt a marhaságot amit az elején írtál...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.07. 21:15:38

K jó volt az évértékelő, eddig is valószínü volt a Fidesz újrázása 14ben, most már biztos.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.07. 21:19:21

@Morbo, a megsemmisító:

Fuss neki újból.
Igaz, ha másodszorra sem fogtad fel, akkor a harmadik próbálkozás után is csak bután hőbörögni fogsz.
Tudod mit? Ne foglalkozz vele. Tapsikolj, örülj orbánodnak, oszt fizess mint a katonatiszt.

Morbo, a megsemmisító 2012.02.07. 21:49:26

@luciferko: Az első kommentben még a fideszt hibáztatod a magas üzemanyagár miatt, utána meg azzal jössz hogy a fidesz is ezt csinálta anno. Én itt nem a fideszt védem, gyermeteg a logikád.
Banális volt amit írtál. De már látom kár erőlködni az utolsó kommented alapján egyszerű vagy mint a százas szög...

hallari 2012.02.07. 22:27:15

Szívesen mondanám, hogy "á, dehogy, ki van zárva, hogy államcsődre játszanak", de az elmúlt 2 év tükrében ezt már nem merném könnyű szívvel kijelenteni. Sajnos, ha Matolcsy marad, és Orbán is ilyen hajthatatlan lesz, ez akár "véletlenül" is összejöhet nekik.

Vagyis nem akarják, nem arra játszanak, de olyan rosszul hozzák össze a dolgokat és a nemzetközi környezet is olyan pechesen alakul (amilyen szerencséjük van), hogy tényleg "sikerülhet".

Sajnos előfordulhat a dolgok olyan állása (pláne egy görög csőd esetén), hogy megzuhan az euró, villámgyorsan kivonják a tőkét tőlünk a befektetők, megzuhan a forint és nem marad más lehetőségük. Különben nem tudják finanszírozni a folyó mérleg hiányt.

Mert akkor két lehetőség lesz:
1) vállalják a régi rendszert, viszik tovább, de a finanszírozhatatlanság és a gyenge forint miatt kb. 50%-kal csökkenteni kell a nyugdíjakat és egyéb kiadásokat = ÖSSZTÁRSADALMI LÁZADÁS;
2) bejelentik a csődöt, hogy nem tudunk fizetni: finanszírozni továbbra sem tudnak, de mivel nem kell törleszteni az adósságot, ezért "megússzák" kb. 30%-os kiadáscsökkentéssel (ennyivel kell visszafogni a nyugdíjakat és egyéb kiadásokat). Ez is veszélyes, de vállalhatóbb. És könnyebben eladható, mint "gazdasági szabadságharc".

Dr Smit Plagius 2012.02.08. 01:42:07

@tcom: olvasd el megegyszer a bejegyzesemet! ovi olyan, amilyennek leirod. de akik mogotte allnak (es penzeltek "az elmult nyolc ev"ben, azok igenis szeretik a penzt!

renevol 2012.02.08. 03:53:04

Ha Gyurcsányék alatt lett volna belengetve az államcsőd lehetősége, már felégették volna a jobboldaliak Budapestet.

A nácik is csak a kormányellenes tüntetőket mennek ki megverni manapság. Valamiért nem volt még egyetlen kormányellenes megmozdulásuk sem.

Pártjuk, a Jobbik is csak EU-zászlót éget, nem Fidesz-zászlót. Persze pont akkor, mikor a Fidesz is EU-ellenes retorikát használva próbálja elterelni magáról a figyelmet.

Egyszóval a jobboldal csak akkor nemzetféltő, erkölcsös, felháborodott, hazafi, igazmondás-párti, amikor nem ők vannak hatalmon.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.08. 06:09:32

@Morbo, a megsemmisító:

Szerintem ne gondolkozz, nem neked való. A faék is nálad bonyolultabb szerkezet.
Bejött, amit írtam, harmadszorra sem voltál képes felfogni.
Köszönöm, hogy igazoltál.

Cang 2012.02.08. 08:50:27

@STX Joe: Ha nem tudok hitelt fizetni, és csődöt jelentek, akkor az még nem jelenti automatikusan azt, hogy két héten belül éhen is halok, mert nem tudok kaját se venni. Államcsőd és államcsőd közt lehet annyi különbség, hogy az egyik totál összeomlás, a másik viszonylag rendezett fizetési képtelenség bizonyos irányokba. Azért nehogymár a kedves befektetők bankszámlájának hízlalása fontosabb legyen, mint a saját népesség alapvető ellátása. legyen az pl. mentés, tűzoltás, rendőrség, vagy valamennyi alamizsna nyugdíj. A csőd mint intézmény pont azért van, hogy ha valakinek bedől egy hitele, ne legyen egész életére földönfutó, vagy ne pusztuljon éhen rövid időn belül, miután teljesen kisemmizték.
süti beállítások módosítása