sorok között

sorok között

Furcsa matek - a hiánycél

2012. január 10. - Politikai Ateista

December közepén az Apokalipszis Decemberben címmel megjelent bejegyzésemben azt állítottam, hogy a kitűzött hiánycélt a kormány képtelen lesz tartani:

"Lehet, hogy bedől a nagy hiánycél mutatvány? A véleményem szerint ez már nem kérdéses, az egyetlen bizonytalanság ezzel kapcsolatban csak az, hogy sikerül-e ezt a tényt valahogy eltüntetni a könyvelésben Brüsszel fürkésző tekintete elől, vagy meg sem próbálják, és december közepén jelentik be."

Tegnap szembesültem a ténnyel, hogy tévedtem, mégis sikerült.

Az előirányzatokat ugyan sikerült túlszárnyalni, a deficit rekordokat döntöget, de a hiánycél úgy néz ki, hogy teljesülni fog.

"Az államháztartás helyi önkormányzatok nélküli 2011. évi pénzforgalmi hiányának alakulása megerősíti azt, hogy az államháztartás 2011. évi kitűzött egyszeri tételek nélküli eredményszemléletű hiánycélja a GDP 2,94 százaléka a várakozásoknak megfelelően várhatóan teljesül - köszönhetően a magánpénztári pénzeknek." - Napi Gazdaság

A deficit 1734.4 milliárd forint volt 2011-ben.

2010-ben 869.2 milliárd volt az államháztartás hiánya ami akkor a GDP 4.2 százalékának felelt meg.

A hiány összege majdnem megduplázódott tavaly óta, a GDP százalékában kifejezve viszont még csökkent is. Talán megháromszorozódott a GDP tavaly óta? 

Nem, a megoldás a magánpénztári pénzekben rejlik. Ezek szerint a lakosság hosszú évek alatt magánpénztárakban felhalmozódó megtakarításait a kormány egyszerűen felvezette a 2011-es államháztartási mérleg bevételi oldalára. Ez így rendben van?

A magánpénztárakból megóvás céljából átcsoportosított összeg egyszeri bevételt jelent a 2011-es évre?

Ha ezen az elven indulunk el akkor mekkora lett volna a hiány a nyugdíjak jelentette extra "bevétel" nélkül?

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr763532593

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közalkalmazottak, végtörlesztéshez sorakozó! 2012.01.10. 11:55:28

Előző a végtörlesztéssel foglakozó írásunk óta (december 29.) ugyan eltelt jó néhány nap, azonban a közalkalmazottakat mozgósító, Orbán Viktor által szignózott levelet követően nem derült több fény a közalkalmazottak számára kigondolt kedvezményes kama...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.10. 11:48:00

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.10. 11:47:22

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.10. 11:46:27

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Einstein: az állam szántszándékkal hazudik 2012.01.10. 11:07:20

A politikusok hazudozásai nem egyesek kiváltsága, hogy Gyurcsány, Orbán, Kuncze, vagy Dávid hazudik, hanem maga a rendszeré. Hazánkban már eléggé régóta az egész állam hazug. Több, mint ezer éve. Mindig éppen egy vezető elit, vagy ideológia érdekeinek...

Trackback: Így kellett volna gazdaságpolitikát csinálni 2012.01.10. 10:44:11

Semmi bajom a kétharmaddal. Mint ahogy a piacok is örültek neki, amikor Orbánt stabil többséggel megválasztották, Lobster is úgy gondolta, hogy a 2/3 alapjában véve pozitív fejlemény. Csakhogy itt és most a gazdaság ellenzékben van.A kétharmaddal megvo...

Trackback: Az emberek úgyis a Fidesz után mennek 2012.01.10. 10:36:38

Most a Fidesz gyengének tűnik, de kétségem sincs afelől, hogy magabiztosabban nyerne meg egy előrehozott választást mint a 2010-es választásokat....

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:57

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:57

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2012.01.10. 10:02:01

A szocik csináltak 10 ezer milliárd adósságot. Ebből időarányosan 2 ezer milliárd került a 8 évük alatt a nyugdíjpénztárban, ami most visszakerült a kormányhoz.
Ergo 8 ezer milliárd a szocik sara, ami ezer milliárd per év.
2011-ben mennyi is a kormány teljesítménye minuszban?

KolompárRómeó 2012.01.10. 10:07:31

Komoly kérdéseket vet fel a poszt! Csoda, hogy eddig ez senkinek, de tényleg senkinek nem jutott eszébe! Döbbenetes felismerések, tessék, jöjjenek, csodálkozzanak!

DillingerEscapePlan 2012.01.10. 10:10:53

"A deficit 1734.4 milliárd forint volt 2011-ben."

mennyit is kell a retkes elkúró gyurcsány által felvett hitel miatt visszafizetni az IMFnek évente?

azt miért nem írtad bele a posztba posztíró? tán mert maszopnyik vagy?

gono 2012.01.10. 10:19:34

@belekotty: nem vilagos mit akasrsz mondani, de mindenkepp hibas az okfejtes, mert közben az MNB tartalekok nőttek.kb 18Mrt EUR-ral, ami mondjuk 5 ezer Milliard.
Tehat kb netto 3e milliard a novekmeny, kb 400 milliard per ev.

gono 2012.01.10. 10:20:58

@DillingerEscapePlan: sajnos feketén fehéren látszik, hogy a mostani elkúrás jóval vaskosabb mint az előző. te hinni akarsz, ezért képzelődsz.

csoko20 2012.01.10. 10:21:52

@DillingerEscapePlan: Így van!!! Csak ne köntörfalazz, mond meg telibe: "elmúltnyócévmeg gyurcsányahibás" ;)
3000milliárd manyup pénzen felül pont volt még az IMF keretből a MOL részvényekre is. Ha azt inkább nem hívják le....

belekotty 2012.01.10. 10:23:18

@gono: Igaz, ezt nem is számoltam.

@DillingerEscapePlan: mennyit is növekedett az adósság szolgálat a bedöntött forintnak köszönhetően?

collateral collector (törölt) 2012.01.10. 10:24:00

index.hu/belfold/2012/01/10/kormanyvedo_akciokon_tori_a_fejet_a_fidesz/

Kormányvédő akciókon töri a fejét a Fidesz

"Egyre nagyobb nyomás nehezedik a párttagság részéről a Fideszre, hogy kormánypárti tüntetéssel válaszoljanak az ellenzéki demonstrációkra, illetve a külföldi kritikákra – állították az Indexnek kormánypárti források. Akciókkal állnak elő a kormányt támogató civil szervezetek is."

érted. nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan húzzák ki a szarból az országunkat, vagy, hogy hogyan lehetne egy értelmes gazdaságpolitikát megvalósítani, neem. ők azon törik a fejüket, hogy hogyan szervezzenek nagyobb tüntetést, mint az ellenzék. bármibe lefogadom, hogy a 2014-es választókörzet-határokat, és a 2014-es választási esélyeket már most 100-szor annyit számolgatják, mint amennyi energiát mondjuk a költségvetési, meg a deficit számolására.

NábroRotkiv 2012.01.10. 10:27:05

DillingerEscapePlan menyit is kell majd visszafizetni az IMF ha sikerül meggyőzni őket hogy adjanak pénzt Ocsmány Viktornak? Vak hit már egyszer lerombolta ezt az országot DillingerEscapePlan vagy te is Fidesz nyaller vagy?

NábroRotkiv 2012.01.10. 10:29:53

DillingerEscapePlan ki döntötte be a forintot?
Kinek nem hiszik el egy szavát sem azok akiktől pénzt akarnak kölcsönkérni?

annomini 2012.01.10. 10:35:31

@compound interest: "választási esélyeket már most 100-szor annyit számolgatják, mint amennyi energiát mondjuk a költségvetési, meg a deficit számolására."
Számolni??? Az ortodox dolog, nem? Kávézacc!!! Eddig is így működtek...

Táskás Tóni 2012.01.10. 10:36:19

@belekotty: 18600 milliárd ft volt az államadósság, amikor átvette Orbán a kormányzást . Most 23000 milliárd, úgy, hogy a mnyp-akból felhasználtak kb 1600 milliárdot. Ez 6000 milliárd és akkor az 1600 milliárd különadó és nyjár, ami el lett térítve még hozzájön. Ja és közben mi is épült, mit is csináltak?

aaabbbccc 2012.01.10. 10:42:19

az is érdekes, hogy mekkora lenne a hiány ha nem lenne ekkora az államadósság... ugyanis az eredeti költségvetés szerint akkor sufficit lenne, vagyis ha nem fizetnénk évi 2000 milliárd forint kamatot, akkor nem lennénk ekkora szarban
ok, tudom, fideszes troll vagyok

gombperec hídlakó 2012.01.10. 10:42:19

Nem védem a Fideszt, mert katasztrófa amit csinálnak, de azért azt látni kell, hogy az MSZP a folyamatos megszorításokkal kinyírta a belső piacot. Nincs fogyasztás Magyarországon, sőt évről-évre csökken (már nem is tudom hová). Egy negatív spirálban van az ország, és ebből kellett volna kiutat találni. Nem sikerült, és tartok tőle, nem is fog. Miközben Orbánt szidják az emberek, a pénzüket mentik külföldre (ugyanakkor az Olaszok állampapírt vesznek megtakarításaikból!!!), a Gyurcsányi "ellehetmenni" után Szlovákiában adóznak, ott vásárolnak autót és így tovább. Összefogás nincs, anélkül meg nem megy.
"Valaki húzza ki a szekeret a sárból, de én inkább messziről szemlélem" Ez a magyar hozzáállás. :(

Táskás Tóni 2012.01.10. 10:45:16

@gono: A deviza tartalék növekedés ft-ban kb 1000 milliárd ft.

2012.01.10. 10:46:34

@DillingerEscapePlan: Csak nézd meg, hogy a "rohadt Gy" hitelei mire lettek felvéve. Egyik részét meg fogod találni az MNB-ben deviza tartalék címén, a másik része a MANYUP ami szintén megvan, azzal foglalkozik a cikk. És van még egy nagy rész amiről senki sem beszél, pedig igen jelentős része a hiánynak, és a kamattámogatásos hitelek minden évben jelentkező költsége. És ugye ez max 4.5%-kal ment, ha jól emlékszem. Ha ez ekkora gondot okoz manapság, akkor mit fog majd okozni a most 10%-on felvett piaci hitel?

Táskás Tóni 2012.01.10. 10:49:24

@gombperec hídlakó: Orbán mutatta a "legszebb " példát a magyar összefogásról az elmúltnyócévben. Gyurcsány Csányinak mondta, hogy ha nem akarja fizetni azt a minimális bankadót, amit bevezettek, akkor mehet Szlovákiába , átviheti az OTP-t. Tehát nem pont az történt, amit írtál. Vajon a 27%-os ÁFA mennyiben segíti a fogyasztás növekedését, mert a 16%-os adó az nem jött be. A pénzeket pedig azért viszi ki most mindenki, mert nem bíznak Orbánban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 10:50:03

"Ha ezen az elven indulunk el akkor mekkora lett volna a hiány a nyugdíjak jelentette extra "bevétel" nélkül?"

7% körül! Hála Matolcsy dilettantizmusának! Köszönjük Gyuribá! Nem feledünk el!

chop 2012.01.10. 10:52:07

@belekotty: 1 700 milliárd, oda van írva. Mit trollkodsz?...

tschaffer77 2012.01.10. 10:55:58

belekotty: 1. Most viccesen kezdhetném azzal hogy attól függ melyik árfolyamon számolunk, azon amin elkezdték felvenni a hitelt, vagy ami akkor volt amikor jöttek Orbánék. Nem újdonság ma már az ilyen gondolkodás de nem ám! Mert ha így számolunk biz ők se adósodtak el nagyon. 2. Azt sem szabadna elfelejteni hogy a magánnyugdíjpénztárak 1998-ban indultak újra Magyarországon szóval a munkájukat éppen Orbán alatt kezdék el. (Ok a Horn korszak legvégén) De lényegileg azóta működnek szóval az ott összgegyűlt pénzek ellopását csak Gyurcsányékra kenni nem lehet. 3. Akkor emlékeim szerint éveken át jött egy kompenzáció éppen a kieső pénzek pótlására. (Itt jegyzem meg ha a kifizetési fázisdig eljutott volna a dolog akkor az egyensúly helyreállt volna megint.)
4. Ok tudom az akkori fidesz még nem eza fidesz, az emberek neve egyezik de még a tudatuk is ki lett cserélve.

mizrolist 2012.01.10. 11:02:33

@gombperec hídlakó: Orbánék tovább rontottak a fogyasztáson a szja-rendszer átalakításával - ugyanis pont azt a réteget vágták meg, amelyik tudta volna növelni a fogyasztását (az alacsony jövedelműeket). Szóval ha ez negatív spirál, akkor nem is emelték ki belőle a zembereket.

Sequoyah 2012.01.10. 11:05:56

Az egyszeri bevételek mellett az egyszeri kiadásokkal is korrigálni kéne a korrektség kedvéért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.01.10. 11:09:19

@DillingerEscapePlan: Az összes IMF hitel 20 milliárd euró volt, akkoriban az 5400 milliárd forintnak felelt meg. Persze a pénz tartalékként meghagyott részét a mostani kormány költötte el, például eltőzsdézte MOL részvényekkel. Jelenleg a forint árfolyama miatt a hitel összege 6200 milliárd felé ment, ami 800 milliárdos növekedés...

A közeljövőben megújítandó összes államadósság összege nagyjából 1500-1600 milliárd forint, ami kisebb a tavalyi deficitnél. Az IMF-től most is ennek az összegnek a többszörösét akarják hitelként felvenni.

Szóval, mostmár van fogalmad, miről beszélsz?

gombperec hídlakó 2012.01.10. 11:09:54

@Táskás Tóni: Gyurcsány 19, Orbán meg egy híján 20. Egyik sem ért a gazdasághoz, ezt bebizonyították. A 16%-os adót a válság előtt (200-2002) kellett volna bevezetni, a szlovákok nézd meg hová jutottak vele. A 27%-os ÁFA nem fogja kihúzni a szarból a költségvetést, még átmenetileg sem segít. És már nincs mihez nyúlni...
Remélem Antall József forog a sírjában, mert Ő és az MDF a felelős az ország vagyonának elkúrásáért - amit privatizáció néven emlegetünk - és közvetve a jelen helyzetért is. Csak erről már senki sem beszél...

spinat 2012.01.10. 11:10:04

az elmúlt két éveben mennyi 6-7%-os hitel lett lecserélve 8-10%-osra? Mikor lesznek ezek esedékesek? Ki is növeli akkor az eladósodottságot?
Mekkora volt a 2008-as IMF hitel? Mekkora lesz (ha lesz) most? Ki is növeli akkor az eladósodottságot?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.01.10. 11:13:25

@Sequoyah: Milyen egyszeri költségről tudsz, aminek 100 milliárdos a nagyságrendje és várhatóan a következő években nem kell rá költeni? Mert a nyugdíjbevétellel a jövőben már nem lehet számolni és elég komolyan átírta a tavalyi költségvetést.

Ha lenne most elköltenének 100-200 milliárdot például az egészségügy vagy közösségi közlekedés átalakítására és utána 1-2 év múlva nem mennének megint csődbe, akkor az elemzők is figyelembe vennék egyszeri költségként.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.01.10. 11:15:16

www.businessweek.com/news/2012-01-09/hungary-2011-budget-deficit-more-than-double-of-original-target.html
"Hungary’s budget deficit was 1.73 trillion forint in 2011, 252 percent of the government’s initial year-end target, the Economy Ministry said.

The shortfall is 110 percent of modified annual goal, the ministry said in an e-mailed statement today."

Füles [Göd.HU.EU] 2012.01.10. 11:22:35

@DillingerEscapePlan: Az meg van,miért kellett annyi hitelt felvenni? Többek között az 1.Orbán kormány nagyszerű ötlete miatt, mi szerint bárki kaphatott 30 MFt. támogatott hitelt lakásra, amit aztán finanszírozni kellett? vagy pl. Torgyán apánk, aki megalapozta modern mezőgazdaságunkat? Hogy tudni illik mindent olcsóbb megvenni, mint megtermelni, azaz lakóparkot minden szántóföldre? Rég volt ugye, ki emlékszik már ilyen apróságokra?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.01.10. 11:26:35

@gombperec hídlakó: A szlovákoknál és a románoknál az egykulcsos adó azt jelentette, hogy ugyanannyi a személyi jövedelemadó, a társasági adó és az áfa is. Így nincs annyi kényszervállalkozó, mert ugyanannyit adóznának.

Antallék nagyon elrontották a privatizációt, ez tény. Viszont azt tudni kell, hogy azért nem léptek meg sok fontos dolgot, mert a világpolitikai helyzetet rosszul értelmezve attól féltek, hogy visszajönnek az oroszok.

janper 2012.01.10. 11:33:12

A MANYUP-penzek nem szamitanak, ugy lett ekkora a hiany, ha valakit esetleg ez erdekel.

Táskás Tóni 2012.01.10. 11:37:21

@Füles [Göd.HU.EU]: Bárki kaphatott hitelt és többször is. Akkor éppen ezzel akarta segíteni illetve kinevelni a középosztályt. De akkor sem sikerült.

Táskás Tóni 2012.01.10. 11:39:57

@janper: Igen, de mnyp-i vagyon nélkül a hiány kb 8 % lett volna , osztjónapot.

magyar ember teli szájjal 2012.01.10. 11:51:28

Fel teccett ébredni? Jó reggelt.

nanehogymár 2012.01.10. 11:54:54

azelmúltnyóccév! :D amúgy most minden a legtutibb. nyilván. :D

mateklecke 2012.01.10. 12:05:17

Három problémám van a MANYUP lerablásával:

1. Jelenleg az állam kb. 3000 milliárd forintot költ nyugdíjra évente, ez ezentúl is csak emelkedni fog. A MANYUP rendszer biztosította volna, hogy kb. 5-10-15 éven belül ennek az éves összegnek a 25%-át átvállalták volna a MANYUP pénztárak. Ha csak a mai nyugdíjpénzekkel számolunk, ez minimum(!) 750 milliárd forint állami megtakarítás évente (!). Ehelyett ők az egyszeri 3500 milliárdos opciót választották. A MANYUP rendszerrel ennyi pénzt az első 4-6 évben megtakarítottak volna, és utána az állam számára már "nyereséges" = (kevésbé veszteséges, mint most) lett volna a rendszer.

2. A MANYUP pénzek lerablása egyszeri bevétel. Azok a lyukak, amiket 1-2 évre betömtek vele még mindig ugyanúgy ugyanott vannak, és dől a pénz kifelé rajtuk. Jövőre nem lesz már lerabolható MANYUP a lyukak betömésére. Akkor mi lesz? Honnan szerez az állam hirtelen 2-3000 milliárdot? Ugyanazt csinálják, mint 20 éve az összes kormány: a tüneteket kezelik, de az okokat nem szüntetik meg.

3. 1997. évi LXXXII. törvény a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról, 5.§. (4) "A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, és az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap tartozik helytállni."

Tehát az állam magántulajdont vett el (ugyanezen törvény 4§. (2) v): "a tag követelése: a felhalmozási időszakban a tag egyéni számlájának egyenlege, a járadékos időszakban a tag által választott szolgáltatás tartalékából az őt a jövőben még megillető szolgáltatás értéke, a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszalépés esetén a tag egyéni számlaegyenlege, valamint a Pénztárak Garanciaalapja garanciális kifizetésekre fordítható pénzeszközeinek az egy főre jutó összege").

Összegezve: az állami szakemberek képtelenek előrelátni 5-10 évet, az állam képtelen (nem akarja?) a rendszer alapproblémáit orvosolni, az állam magántulajdont vett el az emberektől.

wowerman 2012.01.10. 12:33:09

@belekotty: látom a fidesznek 2014-ben is lesz legalább 1 szavazója... ha több nem is

i23kovacs 2012.01.10. 12:33:25

Távol álljon tőlem, hogy Matolcsyt védjem, minél előbb pattintják le, annál jobb.

De azért: nem kellene keverni a pénzforgalmi szemléletű, illetve az eredményszemléletű hiányt, illetve figyelni kellene a pontos megfogalmazásra: "egyszeri tételek nélküli" hiányt várja Matolcsy 2.94%-ra. Ebben nincs benne a manyup zseton. A manyup zsetonnal ugyanis többletes lesz a költségvetés.

DillingerEscapePlan 2012.01.10. 12:34:19

@mateklecke: nekem csak 1 problémám van. fizettem a magánnyugdíjpénztáramba és jóval kevesebb lett az egyenlegem év végére mint év elején volt. ennyi erővel egyenesen a kályhába is dobálhattam volna a pénzem. örülök hogy orbán elvette tőlük a lóvét és ellehetetleníti őket, remélem feldöglenek mind.

wowerman 2012.01.10. 12:34:51

@mateklecke: milyen szakemberek? a fideszre gondolsz?

DillingerEscapePlan 2012.01.10. 12:35:03

@wowerman: 2014ben is a fidesz fog kormányt alakítani nyugodt lehetsz.

DillingerEscapePlan 2012.01.10. 12:38:49

@wowerman: "Január elsejével lépett hatályba az új választójogi törvény, amely lehetővé teszi, hogy a magyarországi lakhellyel nem rendelkező állampolgárok is szavazzanak. Ez azt jelenti, hogy azok a határon túl élő magyarok, aki felveszik az állampolgárságot, voksolhatnak az anyaországi választásokon."

többek között ezért is fog 2014ben nyerni a fidesz újra. akit elvesztettek az országon belül, visszanyerték a határon túlról :) szopó lesz nektek újra :)

Dr Kangörény 2012.01.10. 12:48:53

DillingerEscapePlan: Mivel értékpapírokban volt a pénz, az árfolyam válság idején értelemszerűen csökken.Válság után pedig emelkedik.

Ellenben az állam köszönte szépen és eltapsolta az egész meglévő pénzt, ami így már nincs meg.

Érted a különbséget? Volt, most meg nincs.

Most tényleg a kályhába dobtad a pénzed.

A nyugdíjadat meg majd valaki kitermeli helyetted.

De most olvastam az utolsó kommentedet. Neked nincs agyad.

DillingerEscapePlan 2012.01.10. 12:50:42

@Kangörény_: lényeg hogy 2014ben nyerjen újra a fidesz.

2llkedő 2012.01.10. 12:51:24

@DillingerEscapePlan: "2014ben is a fidesz fog kormányt alakítani nyugodt lehetsz.2

Azért ne fogadj rá a vagyonoddal!

VT Man 2012.01.10. 12:58:57

A posztoló "elfelejtette" megírni, hogy hova számolódik az a 270 milliárd Forint ÁFA pénz, amit egy EU döntés miatt -- jogosan -- vissza kellett fizetni a cégeknek.

Az benne van az 1700 milliárdos hiányban?

VT Man 2012.01.10. 13:01:42

@mateklecke:
"A MANYUP rendszer biztosította volna, hogy kb. 5-10-15 éven belül ennek az éves összegnek a 25%-át átvállalták volna a MANYUP pénztárak. "

És ki fizette volna azt a 25%-ot?
Na ki? Mivel állampapírokban volt a MANYUP nagy része, az állam. És ki fizeti az államot? Az állampolgárok, az adóból.

Tehát a MANYUP fizetett volna 25% nyugdíjat, amit igazából az adókból kellett volna beszedni. Mi ebben a jó?

VT Man 2012.01.10. 13:02:23

@Táskás Tóni:
"Igen, de mnyp-i vagyon nélkül a hiány kb 8 % lett volna , osztjónapot. "

A 8%-ban benne van az egyszer 270 milliárdos ÁFA döntés miatti kiadás vagy nincs?

Szamiz67 2012.01.10. 13:17:42

@STX Joe: Na ki, hát maga a nyugdíjas, amikor még aktív munkavállaló volt, ne csúsztassunk már egymásra (látszat értetlenül) dolgokat.
Az állampapír kamatot pedig így is úgy is ki kell valakinek fizetni, az inkább csak technikai kérdés, hogy mibe van az Mnyp vagyon.

2llkedő 2012.01.10. 13:19:37

@STX Joe: "Mivel állampapírokban volt a MANYUP nagy része, az állam."

Az állampapír tök mindegy, hogy kinek a kezében van, az HITEL. Azaz a Manyupok hiteleztek az államnak. Most ugyan ezt mások teszik, ráadásul piaci hozamokkal. Azt is vissza kell fizetni.

nyomasek 2012.01.10. 13:46:58

Navégre. Legalább a nép óhajának megfelelően kirúgják a fél közszférát, beszántják az önkormányzatok 80%-át, felezik-harmadolják a nyugdíjakat és kivágják a lakosság 80%-át az egészségügyi ellátásból. Remélem hogy kemény lesz az IMF és az EU, ideje lebontani a kádárizmust.

dolgozni kék 2012.01.10. 13:54:42

Fentebb írták már, hogy a Manyupban jelentős hányad volt állampapír, mikor erre a kormány rátette a kezét, akkor a államadósságot csökkentette.. ez igaz.

Az én nézőpontomból viszont ez úgy néz ki, hogy én hiteleztem az államnak, adtam neki kölcsön pénzt... mire az állam gondolt egyet és azt mondta, lófaszt fogod Te (én) visszakapni a pénzed kamatostul, és egyoldalúan eltépte a szerződést.

elwood 2012.01.10. 14:01:43

a manyup pénzből egész cikuson át osztogathattak volna, de

mivel a manyup csak egy évben számolható el bevételként nyilvánvaló volt, hogy a MOL 500 milliárdos pakettje arra szolgál, hogy később is használhassák a lopott pénzt, amikor eladják.

pech, hogy közben 100 milliárdott esett, így gáz lesz eladni

nanehogymár 2012.01.10. 16:19:31

@DillingerEscapePlan:
jó hogy ekkora barmok is élnek, így könnyen kitűnök :)
süti beállítások módosítása