sorok között

sorok között

A magyar önkényuralom globális jelentősége

2014. január 21. - Politikai Ateista

A Business Insider jelentetett meg egy cikket a napokban a következő évtizedeket meghatározó globális trendekről, THE GLOBAL 20: Twenty Huge Trends That Will Define The World For Decades címmel. Magyarországot is megemlítik.

Orbanbusiness.JPG

Európával kapcsolatban, a Financial Times munkatársát, Neil Bucley-t idézik.

Szerinte az Európai Unióval egyre kevésbé szimpatizál a lakosság, pedig nincs jobb alternatíva.

A barátságtalanság Kelet-Európára különösen jellemző.

Buckley 3 féle kelet-európai országot különböztet meg.

- "Akik nem akarnak csatlakozni az Európai Unióhoz, és látszólag örökre a diktatórikus berendezkedésben ragadtak."

 

- "Akik szeretnének a csatlakozni, de akár egy évtizedet is várniuk kell, és bizonyos esetekben a lakosság ellenállásával kell számolniuk."

 

- "Akik már csatlakoztak, de a kezdeti erőlelépések után a reformok leálltak."


Buckley a mondanivalóját csak a harmadik esetben támasztja meg egy példával:

"Például mint Magyarország, amely az önkényuralom irányába csúszik vissza."

 

Az egész kelet-európai önkényuralmi körképet a fenti képpel képpel illusztrálták. Ügyes választás volt.

Ebben a kontextusban Orbán Viktor nem csak egy kis exszocialista ország, apró, tekintélyelvű vezetőjeként, hanem az "alternatíva nélküli" Európai Unió egyik kártékony, romboló tényezőjeként is megjelenik. 

A paksi atomerőművel kapcsolatos megállapodás minden bizonnyal tovább rontja a miniszterelnök brüsszeli megítélését.

Az FT és a Business Insider szerint Orbán Viktor negatív trendet képvisel, Magyarországot pedig gyakorlatilag egy lapon említik Fehéroroszországgal, és Szerbiával.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr575773701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spacecake 2014.01.22. 10:59:00

@martineden: te csak magad miatt aggodj,a tobbivel ne foglalkozz:-)

Knorr 2014.01.22. 11:00:38

@Larry Silverstein: "Qrvára irreleváns hogy 1 újság 1 újságírója m2it gondol a magyar demokráciáról"

több tucatnyi ilyen cikk jelent meg amióta viktor a király. persze te azt gondolsz amit akarsz. a kutya ugat..

Tapmancs 2014.01.22. 11:01:57

@Knorr: nem mondtam hogy minden rendben van öcsém, hanem hogy az önkényuralomtól messze vagyunk. Ha az lenne akkor nem írogathatnánk ide egyáltalán.

Larry Silverstein 2014.01.22. 11:02:16

@Knorr: Ja, és több száz jelent meg az ellenkezőjéről. Nem kell szart olvasni, ez a titok.

Knorr 2014.01.22. 11:04:57

@Larry Silverstein: ja a kurucinfón, és társain. az nem önkényuralom irányába csúszás, hogy az összes túlhatalmat ellenőrizni hivatott szervben (fékek és ellensúlyok!!) a fidesz embere ül 10 évre 2/3al ? egypárti alkotmány? alkotmánybíróság kicsinálása? ez neked a demokrácia és minden rendben? a demokrácia nem azt jelenti hogy 4 évente másik diktátort választunk.

kronosz6 2014.01.22. 11:05:19

Egyebekben kár Angliát felmagasztalni. Baromi régen jártam ott, Londonban és Birmingham-ben.
Alig látni ezekben a nagy városokban fehér embert. Nekem az angol ember fehér. Meg a magyar is. Nektek libráliskáim a Fekete Pákó a magyar. Meg a nő, aki éjjel késsel tör rá egy idős emberre a pénzéért.
Ti gondolkodtok másképp és ti gondolkodtok rosszul. De nagyon.

Balt 2014.01.22. 11:07:03

Írt ez a faszkalap már ilyet is alig egy éve, tavaly márciusban:

'A Financial Times egy másik cikkben is foglalkozik az alaptörvény módosításával. A két szerző, Neil Buckley londoni és Kester Eddy budapesti tudósító szerint annak, hogy a kormány most folyamodik ehhez "a provokatív akcióhoz", az egyik oka az lehet, hogy a 2010-es választások óta "meredeken csökkent a Fidesz támogatottsága", és Orbán Viktor rájött, hogy jó politikai visszhangot kelt, ha az ország problémáiért a külföldi bankokat és az EU "beavatkozását" teszi felelőssé.'

Hát ezt beszopták. :)))

Knorr 2014.01.22. 11:09:51

@kronosz6: mindenki hülye aki nem rasszista mint te. értem.

Larry Silverstein 2014.01.22. 11:11:46

@Knorr: Minden változás megfelel a korábbi alkotmány szabályainak, úgyhogy kár a szóért.

randomuser1 2014.01.22. 11:14:55

@kronosz6: dugni köll, nem gondolkodni, azért fogyik a fehér faj :)

Knorr 2014.01.22. 11:16:27

@Larry Silverstein: attól még nem lesz demokrácia az, hogy a kormány túlhatalmát kiegyensúlyozandó szervekben mindenhol 2/3-os 10évre beültetett fideszesek ülnek. magukra írták a választási törvényt, a választókerületeket, a törvényeket meg a haveri vállalkozóikra. ez nem demokrácia. pár nap alatt átvert törvényekkel, bármiféle társadalmi egyeztetés, vagy szakértői vélemény kikérése nélkül. gyakorlatilag rendeleti kormányzás van. az alkoktmányt átírják ha az alkotmánybíróság ítélete nem tetszik nekik, ezzel gyakorlatilag az alkotmányos demokráciát is kinyírták.

Lasombra 2014.01.22. 11:18:31

@Larry Silverstein: sajátos érvelés az önkényuralom ellen, h kettönk közül csak te szajkózod azt.
de belátom, neked ez a figurád, nem eshetsz ki belöle (talán még a fizud is ugrana.) még azt is elhiszem, hogy ti OV kormányát tényleg válságkezelöként látjátok.
elöre, elvtársak!

randomuser1 2014.01.22. 11:18:50

@Knorr: az se megoldás, a példaképnek tekintett putyinisztánban van a legnagyobb -rossznyelvek szerint államilag támogatott- rasszizmus, de a bevándorlók aránya így is folyamatosan nő...

Trackers 2014.01.22. 11:19:48

Elég nagy baj, hogy a magyar ballib újságírók által megírt cikkeken keresztül, járatják le hazánkat, az összefogás pártiak.

Hogy miért nem érik be a Népszava, Népszabadság szintű publikációkkal, miért érzik kötelességüknek világgá kiáltani egyéni, helyenként hazug frusztrációjukat, örök rejtély marad.

vajdasagi 2014.01.22. 11:22:24

@Füstszűrő: Németország-szintű életszinvonal akkor lenne, ha olyan dolgos emberek élnének itt, mint Németországban. De akkor ezek a kommentek sem ilyen acsarkodóak lennének. Meg a mindenkori kormánypártok sem lopnának ennyit és ennyire nyilvánosan és pimaszul. Akkor nem tíz, de talán 100 év alatt igenis utolérhetnénk a nyugatot, de hát nem arrafelé megyünk, hanem keleti szél fúj mostanában. Szomorú.

randomuser1 2014.01.22. 11:37:01

@Trackers: biztos azért, mert tudnak külföldiül és szemérmetlenül kihasznáják ezt a sátántól eredő képességüket :)

Forseti 2014.01.22. 11:47:45

@Balt: A britek mellesleg nem biztos, hogy nepszavaznak errol. Ahhoz elobb a konzervativoknak ujra meg kell nyerniuk a valasztast.

szonár 2014.01.22. 11:54:36

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @szemi90: Ez nem Magyarország, amiről beszélsz. Hanem a fejedben lévő sötétség. :)

szonár 2014.01.22. 11:56:13

@vajdasagi: Miért lenne egyébként szomorú? A világ leggazdagabb országai közül nem egy keleten van. :P

felucca 2014.01.22. 12:22:15

@Larry Silverstein: "....amikor tavasszal simán nyer a kormánypárt. Miközben az EU összes 'válságkezelő' kormányát elhajtották a p*csába..."

És miért nyer a kormáynpárt? na miért?

Azé', mert a magyarnak teccik a rezsicsökkentés, azé'. Meg azé' me' a tévétrádiót kormányzati szócsővé tették. Ezt remélem, nem vitatod.

Nagy kormányzati teljesítmény, nem mondom. Jó sok időbe telhetett kiagyalni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.22. 12:42:38

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Lehet adóztatni a bankokat, attól nem lesz sehol diktatúra, egyre több nyugati ország csinálja (eredetileg az MSZP vezette be a bankadót 2005-ben). Viszont visszamenőleges hatályú törvényeket hozni, még 2014-ben is a bankok 2009-es mérete alapján adóztatni, ráadásul a magánemeberek és cégek minden pénzmozgatását megadóztatni, valamint a magánemberek kamataira 22%-os kivetni, de a tőzsdei spekulációt nem megadóztatni - ez a kombináció magyar specialitás.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.22. 12:45:42

@szonár: Ameddig van ott kőolaj, addig lesznek csak gazdagok a keleti országok. 100 éve szegények voltak, 100 év múlva is azok lesznek. Japán kivételes helyzetben van, ők közelebb állnak az USA-hoz, mint Ázsia többi részéhez, de elég komoly gazdasági gondjaik vannak már kb. 20 éve.

_most_ 2014.01.22. 12:47:05

haha, ha jól értem, akkor az agyhalott fidesztrollok tényleg úgy gondolják, hogy a magyar baloldal uralja az egész külföldi médiát és csakis az ő ármánykodásuknak köszönhetően jelennek meg a külföldi lapokban negatív vélemények Orbánról, a fidesz szavazókkal tényleg mindent el lehet hitetni :D

sanyix 2014.01.22. 12:48:39

www.mars3696.hu/new/index.php?tk=8ez9sa&fo=humorok_ees_anekdotaak&mellek=szdsz_szootaar

"demokrácia kormányon vagyunk"
"diktatúra ellenzékben vagyunk"

Most az utóbbi áll fenn. Diktatúra igazából nincs, csak egy szar mutyi alapú, beteg állatok által művelt "kormányzás"... ebben viszont semmi új nincs, a 40-es évek vége óta így megy.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.01.22. 12:49:32

Orban tényleg a Fidesz hatalmának bebetonozásán és a demokratikus játékszabályok átírásán dolgozik, de az oroszokkal való összeborulás azért nem annyira megvetendő a nagy européerek körében sem. Praktikus okokból bizony a németek, franciák is nyalják az orosz medve seggét, ha úgy hozza a sors. A németek is megfagynának orosz gáz nélkül.
Gerhard Schröder is a Gazprom fizetési listáján van már jó régen, mindent meg is tett annak idején, hogy jóban legyen Putyinnal.
Nincs ebben semmi meglepő, Kelet-Európában az oroszoknál van a gázcsap, aki nem akar bajt, az beáll a sorba, hogy ezt européerként, vagy euroszkeptikusként teszi, az részletkérdés.

Sólyom is megmondta, hogy Putyin már régen erőltette a paksi bővítést. Csak az volt a kérdés, hogy ki ír alá vele. Nyilván Orbánék jól járnak majd, de ez az atomerőmű kérdés egy elkerülhetetlennek tűnik.

martineden 2014.01.22. 12:50:43

@Balt: Az osztrákoknak és a magyaroknak több joguk volt, ...aztan ennek a kovetkezmenye ami lett.

Balt 2014.01.22. 12:51:36

@Forseti: Nem hát, de vö.: "Akik már csatlakoztak, de a kezdeti erőlelépések után a reformok leálltak."

Ebből az alapállásból viszonylag kevéssé hiteles számon kérni bármilyen mondva csinált EU-ellenességet Orbánon...

martineden 2014.01.22. 12:52:32

@Larry Silverstein: Igen, a magyarok a tolerancia bajnokai, sajnos....Persze ,de mit veded oket ,hiszen tot vagy?

martineden 2014.01.22. 12:54:26

@Spacecake: @Larry Silverstein: Igen, a magyarok a tolerancia bajnokai, sajnos....Persze ,de mit veded oket ,hiszen toth vagy?

sanyix 2014.01.22. 12:56:45

@martineden: az osztrák magyar monarchia hivatalosan osztrák-magyar, és horvátokból állt (akik kb autonómiát kaptak), és mindnek hasonló jogai voltak, tehát egyenlőek.
Csak ez a nagy erős állam nem tetszett a franciáknak, elkezdték hergelni a hivatalosan magyar kisebbségeket, hogy márpedig nekik legyen egy saját országuk, ami kizárólag a franciáknak volt jó, meg később a komcsiknak, akik így a külön gyenge országokat meg tudták szállni.

Balt 2014.01.22. 12:57:31

@martineden: Fejtő nyilván több helyen téved - de mókás, ahogy életének 2/3-át Párizsban töltőként kvázi mint kívülállóknak magyaráz a Beszélő riporterének és olvasóinak... :)))

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar%E2%80%93horv%C3%A1t_kiegyez%C3%A9s

A Mo.-n belüli horvátoknak tehát pont annyi joguk volt, mint a magyaroknak és osztrákoknak. Vsz. nem lehetett volna megkerülni a dualizmus csehekre való kiterjesztését, de ez már hadd legyen osztrák belügy (a fenti linkelt példa mintájára). De olvassuk tovább Fejtőt:

" versailles-i és trianoni békeszerződések megalkotói, Clémanceau, Wilson, Lloyd George és a többiek, akik egy grandiózus, nagyvonalú, ámde teljesen irreális álomba ringatták magukat, úgy vélték, hogy a Monarchia feldarabolásával és úgymond nemzeti államokkal való helyettesítésével gátat vethetnek a német és az orosz terjeszkedésnek. Ez manapság már teljesen hihetetlennek tűnik, de a francia diplomaták érdekes módon elhitték, hogy van csehszlovák és jugoszláv nemzet. Ma az embereket majdhogynem bosszantja, ha arról értesülnek, hogy „jugoszláv” nemzet soha nem létezett, csak szerbek, horvátok, szlovének, montenegróiak, macedónok, magyarok. S hasonló a helyzet Csehszlovákiával.

Egy nagy birodalmat romboltak le, amely éppen konföderációvá alakult volna, és külön államokat, köztársaságokat alakítottak, amelyekre lehetett számítani a német expanzióval szemben. Franciaország republikánus volt, és egész Európában köztársaságokat akart létrehozni.

Illúzió és tudatlanság uralkodott. Egyébként a franciák ma sem tudják jobban, hogy mi is történik Közép-Európában. Elég meghallgatni a rádiót, a tévét, elolvasni a francia újságokat, hogy feltűnjön, mennyi a hiba és tévedés ezzel kapcsolatban. A francia diplomácia még nem is olyan régen fenn akarta tartani a jugoszláv egységet, gondolván, hogy Jugoszlávia éppolyan ország, mint Franciaország. Összekeverték a horvátokat a korzikaiakkal vagy a bretonokkal, amikor azon morfondíroztak, mi lesz a korzikaiakkal, ha függetlenséget adnak a horvátoknak. Pedig ezek a dolgok nem összemérhetőek. Franciaország egysége a középkorban alakult ki és fejlődött tovább a monarchiában, Napóleon, majd a köztársaság alatt. Közép-Európában viszont a nemzeti identitás volt a domináns, és az egyetlen forma, amely ennek az életformának megfelelt volna Ausztriában, Magyarországon és a többi országban, a konföderáció lett volna."

Balt 2014.01.22. 13:01:30

@felucca: Hátigen, a roppant innovatív túladóztatás meg Valóvilág után kétségtelenül csodafegyver. :))

ZSírfeka 2014.01.22. 13:04:04

A hozzászólásokat olvasva, nem sok fidesz hívő van már, aki hozzászól, csak a papok óvják a bálványt a központból. Ez mit jelenthet? Csak nem azt, amit a sorok között olvasni? :)

Balt 2014.01.22. 13:04:45

@martineden: Ja, a lényeg:
"Franciaországban az Osztrák–Magyar Monarchia felbomlásáról beszélnek. A Monarchia nem felbomlott, hanem felszámolták. Semmi olyasmiről nem volt szó, mint ami most Oroszországban vagy Jugoszláviában zajlik. Nem volt szó polgárháborúról. A horvátok az osztrák–magyar hadseregben harcoltak a legvégsőkig, csakúgy, mint a szlovákok és a szlovének. Az Osztrák–Magyar Monarchia felszámolásáról a nyugati diplomácia döntött."

Szúnyog 2014.01.22. 13:08:30

A posztoló igen bátor ember, hogy önkényuralomban ilyeneket le mer írni.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 13:14:03

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: a magyarok nem euroszkeptikusok.
sosem hallhattad ezt a fidesztol.
ellenkezoleg, mindig kialltak a tagsag mellett.

Szúnyog 2014.01.22. 13:14:26

@Trackers: nem olyan nagy rejtély a ballib újságírók ilyen viselkedése, a megoldás ott van a gyökerek között.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 13:15:21

@Szúnyog: azaz!ilyen rettenetesca diktatura hogy gyakorlatilag mindenki a kormanyt szidja.borzalom.

_most_ 2014.01.22. 13:30:34

@Sexual Harassment Panda: majd, ha a köztévé is meri bírálni a kormányt, akkor van demokrácia.

martineden 2014.01.22. 13:32:16

@Sexual Harassment Panda: azaz!ilyen rettenetesca diktatura hogy gyakorlatilag mindenki a kormanyt szidja.borzalom.....Nocsak,nocsak,megsincs fidesz tobbseg?Mi lesz igy aprilisban?

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 13:38:30

@_most_: ne farassz mar.
mindenki, mindenhol buntetlenul fikazhatja a fideszt.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.01.22. 14:09:59

@Sexual Harassment Panda: ha figyeltél volna, akkor látnád, hogy úgy általában Kelet-Európáról írtam, nem konkrétan a FIDESZ-ről

amúgy mostanában mintha eléggé ráállt volna a labancozásra, meg a brüsszeli szabadságharcra... lehet ezt csinálni, csak tudni kell, hogy honnan jön a támogatás, ami még úgy ahogy életben tartja a gazdaságot, mert az EU-s pénzeken kívül sok nem jut beruházásokra
na majd az oroszokkal szemben lehet szabadságharcolni, lekapcsolják a gázt, aztán az lesz, mint Ukrajnában, válság válság hátán

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 14:13:22

" az "alternatíva nélküli" Európai Unió "

hiszen ott az alternetiva.

a feudalis onkenyuralmi berendezkedes amit orban valosit meg eppen.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 14:15:09

@Sexual Harassment Panda: mivel tudjak, hogy amint fellepnenek ellene a simicska birodalom es a fidesz vezetosege jelentos unios tamogatastol esne el.

de azert ez sem telejesen igaz, lasd horvath andras ugyet, aki megpiszkalta a fidesz egyik fopatronusanak, a cba-nak az afacsalasi ugyeit.

Szúnyog 2014.01.22. 14:15:09

@ausländer Sipi: szegény Sipi, jobbágy lesz a feudalizmusban.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 14:26:46

@Szúnyog: en mar nem..:-)

en elmentem egy demokratikus orszagba elni, dolgozni, adozni, gyereket nevelni

az en gyerekeimet nem fogjatok "genetikusan alattvalonak" nevelni:-)

konrada 2014.01.22. 14:47:52

@_most_:
Ne hülyéskedj! Egy köztévének nem az a dolga, hogy szapulja az eltartói (adófizetők által)választott kormányt!

...na jó, az se volna dolga, hogy az ellenzéket szapulja, no de annak mindig is hagyománya volt.;))
(Ti. az előző, meg az azt megelőző időszakban is az ellenzéket szapulta, és csak röpke 4 év volt csak, mikor a kormányt, de akkor is csak azért, mert ugyanazok maradtak ott, akik meg évtizedeken keresztül voltak ott.)

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 14:54:14

@konrada: a koztv konkretan partpropagandat tol. nem tajekoztat, hanem hireket manipulal.

senki sem azt varja el, hogy a kormanyt ekezze, hanem azt, hogy tajekoztasson, reszrehajlas nelkul, nem manipulativan. nem kell velemenyt kepviselnie, de a velemenyeknek helyt kell adnia. mint pl a bbc, ahol gordon brown kormanya alatt az egyik legnezettebb musorban, a top gearben az erosen tory beallitottsagu clarkson folyamatosan ekezte a munkasparti kormanyt, megsem erte ezert semmifele hatrany, nem szuntettek meg a musorat, nem rugtak ki, ahogy a jelenlegi koztvbol tavolitottak el a "ketes elemeket".

ezeknek a kriteriumoknak a koztv nagyon nem felel meg.

Balt 2014.01.22. 14:55:19

@_most_: Hajrá MSZP megvan? Meg a Megyóval kubázó móa-miki házaspár? Esetleg a priuszos Forró T. és tsai?

Nem mintha ez lenne a mérce, de ilyet nem tudsz mutatni a jelenben.

Balt 2014.01.22. 15:00:04

@ausländer Sipi: Kamu. Feltéve, de nem megengedve: ha a CBA sáros, akkor a magyar élelmiszer nagy- és kiskereskedelem volumenében sokszorta nagyobb Tuskó-Spúr-Lidi-Ócsány és tsaik messze kínosabb helyzetben vannak, főleg, hogy az unijóhoz rohangálnak panaszkodni a különadók miatt. Mókás. :)

Balt 2014.01.22. 15:01:49

@ausländer Sipi: ... nevezni. :) :((

De bizony így is, úgy is megkapja, mint knackfuss ausländer. :)

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:04:22

@Balt: persze, hogy kamu minden, ami bizonyitja, hogy a fidesz es kornyezete gyakorlatilag evtizedek ota koztorvenyes buncselekmenyekbol tartja fenn magat:-)

tudom en.

igy volt mar a tiszti kaszinonal, a 12 allami gazdasag gyorsba' eladasanal, az ezusthajonal, a kaya ibrahim es joszif tot ugyeknel..

es igy van most a fideszt ellenzekisege alatt sunyiban 800 millioval megtamogato cba eseteben is:-)

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:07:44

@Balt: ne gondold, hogy az emberek mindenhol olyan aljasok mint ti, fideszesek es jobbikosok:-)

sanyix 2014.01.22. 15:08:37

@_most_: akkor nem volt demokrácia az utóbbi 25 évben sem :D

zsg? 2014.01.22. 15:17:38

Business Insider? Financial Times? Ezek meg kik? Ki hatalmazta fel ezeket Magyarország gyalázására, talán a Tel-Aviv - New-York tengely? Akkor is ekkora lesz a szájuk, ha kapnak egy médiahatósági bírságot? Azt nem szeretnék, mi? Akkor nem kéne ennyit rinyálni az önkényuralomról, köcsögök! Pusztuljon a hanyatló nyugat szócsöve, atomot a pofázó köcsögökre! Orosz atom jó atom, ott sugároz, ahol köll!

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 15:22:02

@ausländer Sipi: neked valami fobiad van??
miert mosod ossze a fideszt a jobbikkal allandoan te barom?

konrada 2014.01.22. 15:29:11

@ausländer Sipi:
Ez igaz. De ezek szerint eddig sem volt demokrácia...

őrkutya2 2014.01.22. 15:32:49

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Nem ilyen egyszerű ez. Az EU policy-szinten nyomta le a Gazprom-függést 40%-ra, mikor Putyin elkezdte zsarolgatni Ukrajnát a gázzal. Az sem véletlenül van, hogy ugyanez a policy megemelte (és tovább akarja emelni) a megújulók arányát, valamint az összekapcsolások fejlettségi fokát (a megújulók ciklikusságának kivédésére).

Mindezek alapján előzetes felmérő és döntéselőkészítő tanulmány kellett volna, és tender stb. , de mindez nincs, mégis beleugrott az ország egy giga hitelbe.

Nem jelenthetjük ki, hogy Orbán &Társai ugyan jól járnak, de a Paks II mindenképpen kell.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:38:20

@Sexual Harassment Panda: mert a jobbik a fidesz naci tagozata. egyutt szavaznak a parlamaentben, a fidesz altal alapitott polgari korokbol nott ki es koaliciora keszulnek.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:41:53

@konrada: itt most a koztv funkciojarol irtam, nem a demokraciarol. egyebkent az iranyitott demokracia is demokracia, ahogy a cinkelt kockaval torteno kockazas is jatek.

es az semmikeppen nem menti fel a fideszt, hogy eddig is voltak demokratikus deficitei a megelozo kormanyoknak. attol meg a fidesz a legrosszabb az elmult kozel 25 evbol.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 15:43:06

@ausländer Sipi: mikor szavaztak egyutt a parlamentben?
pl foldtorveny?
unios tagsag?
beszelsz annyi baromsagot hogy rossz olvasni

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:45:35

@Sexual Harassment Panda: hogy a fidesznek meglegyen a ketharmada es a jobbik vegre hatalmat kaphasson es megkezdhesse a rendparti intezkedeseit.

hvg.hu/itthon/20130924_Gaudi_Nagy_Tamas_Velunk_lesz_meg_a_Fidesz

ez persze nem azt jelenti, hogy a fidesz nem fogja kihasznalni es bunbakka tenni a jobbikot es nem fogja betagolni a partba, ahogy tette a kdnp-vel is.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 15:49:15

@ausländer Sipi: Hm..ezt én nem tudtam.
Én azt nem értem, hogy akkor a jobbik vagy a fidesz hazudik, hiszen mind a két pártnak teljesen más a programja.
A jobbik gyakorlatilag saját magát köpné szembe.A programjuk azon alapszik, hogy sem mszp, sem fidesz.Most akkor?
Ezt az eu-ban hogyan lehet eladni?

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 15:52:47

@Sexual Harassment Panda: nem ez lenne az elso eset, hogy a magyar politikaban valaki szembekopi magat a hatalomert:-)

ha bejon az, amit a fidesz es a jobbik szeretne utana mar ugysincs szukseg a szavazatokra. ahogy lukasenkanak es putyinnak sincs mar ra szuksege.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 15:54:32

@ausländer Sipi: hm.akkor lehet hogy addíg kell lelépni ameddig lehet.
Én ezt nem tudtam, felnyitottad a szemem.
Akkor az egész csak színjáték.
Nem sokáig leszünk eu tagok sem.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 15:59:24

@ausländer Sipi: azt elhiszem, de ha mar nem vagyunk eu tagok, és még nem telt el elég idő az állampolgársági kérelemhez, szépen lehet hazamenni.

Szúnyog 2014.01.22. 16:00:38

@Sexual Harassment Panda: ne vedd komolyan Sipit, nem érdemes!

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 16:01:46

@Szúnyog: amit belinkelt, az nem kamu.És ha ilyet nyilatkozik egy politikus, az több mint ijesztő.
Hazudik a jobbik is, amikor kritizálja a fideszt, és hazudik a fidesz is.Szembeköp mindenkit.

felcsutisuttyo 2014.01.22. 16:02:42

el lesz kapva az elcsalt 2014 es választás után a tökök és véresre lesz nyomva a fejük...
JÖN a LESZÁMOLÁS!!!! azt már a megsértett Nép nem fogja elnézni...és a fidesz seggnyalók örülnek ha az életüket menthetik. Na meg a CÖV a Civil ÖsszeFosás banda is..íme:

kep.psharing.com/780545.jpg

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 16:02:58

@Sexual Harassment Panda: nem nagyon hiszem, hogy csak ugy visszavonjak az 5 eves engedelyt:-)

plane, ha van rednesen munkad, fizetsz adot es betartod a jatekszabalyokat.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 16:04:28

@Szúnyog: nem engem kell komolyan venni, hanem a statisztikakat es gaudit:-)

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 16:06:38

@ausländer Sipi: azt én sem, csak utána nem kapsz újabbat!Illetve ha uniós országban vagy, akkor mehetsz haza.

flort 2014.01.22. 16:12:47

@zsg?: ez egy nyertes hozzászólás mára. Talán csak a "Qui prodest?" hiányzik belőle.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 16:13:12

@Sexual Harassment Panda: vannak itt nem unios orszagbol is nem kevesen.

unios orszag allampolgarakent valoban egyszerubb, de annelkul sem lehetetlen.

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 16:18:47

@ausländer Sipi: nem.Én már kint vagyok a németeknél.Ha megszűnik az uniós tagság, lehet hazamenni.Az még pár év, addíg hátha történik valami.

Szúnyog 2014.01.22. 16:54:22

@ausländer Sipi: az, hogy a Jobbik x alkalommal támogatta a kormány előterjesztését semmit se jelent, illetve maximum annyit, hogy az ellenzékiség nem azt jelenti, hogy nem és csak nem. Miért ne szavazhatna meg valaki valamit, amivel egyetért?

♔batyu♔ 2014.01.22. 16:56:16

Ehhez képest még soha nem volt itt ennyi külföldi, mint most.

Egészen jól profitálunk a diktatúránkból.

Gondolkodom is egy kocsmán a belvárosban, lepukkant helyen. Fél óránként kamu, lehetőleg náci, vagy komcsi egyenruhára hajazó (Nem Magyar Gárda ballibsik, az csak a ti fantáziátokban hajaz a nácira) egyenruhás alakok igazoltatják a vendégeket.

♔batyu♔ 2014.01.22. 17:00:51

@Sexual Harassment Panda: Az úniós tagság soha nem szűnik meg, olyasmi mint a Varsói Szerződés. Akkor szűnik meg, amikor az alkotó országoknak már semmilyen érdeke nem fűződik ehhez.

martineden 2014.01.22. 17:02:10

@♔batyu♔: Ehhez képest még soha nem volt itt ennyi külföldi, mint most.....Nem hallottal meg a katasztrofa turizmusrol?Tananyag,hogy milyen az egyenlore puha komcsi diktatura.Ezert jonnek a nyugati tanulok

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 17:06:13

@♔batyu♔:
Nem.Ha a jobbik hatalomra kerül a fidesszel, mint ahogy kiderült, nyilvánvaló, hogy kilépünk az eu-ból.
Az a nagy kamu, hogy polgári, demokratikus kormány, és senkinek sem kell félnie, mindnekit megvédünk szar, erre összeállnak egy náci párttal, amelyik nyíltan zsidóellenes.

Hagyjuk már.

martineden 2014.01.22. 17:07:32

@Sexual Harassment Panda: nem telt el elég idő az állampolgársági kérelemhez, szépen lehet hazamenni.
Válasz erre ...Nem kell a hulyeseget terjeszteni.Szerinted a torokok,a yugok allampolgarok voltak?Amugy meg kersz rogton menekult statuszt

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 17:10:41

@martineden: varj csak!
Ha egy antiszemita neonaci part kerül kormanyra akkor lehet hogy megis!

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 17:16:14

@Szúnyog: "Miért ne szavazhatna meg valaki valamit, amivel egyetért?"

pontosan errol beszelek en is.

eleg sokban egyetertenek. az eleg mar a koalahoz is:-)

Balt 2014.01.22. 17:52:23

@ausländer Sipi: "igy volt mar a tiszti kaszinonal"

A Fidesz ellenzékben volt, nem mellesleg összpárti egyesség - ha nem az ominózus (meg nem "népszavazott") 1949. évi XX. tv. - alapján járt ingatlan az állami ingatlanvagyonból (miután a maszop jól megtartotta a pártirodáit, soha nem számolt el).

"a 12 allami gazdasag gyorsba' eladasanal, az ezusthajonal, a kaya ibrahim es joszif tot ugyeknel.."

Egyről sincs elmarasztaló bírósági ítélet.

De aranyos, hogy szerintetek a Fidesz ellenzékből irányította a Fidesz az apehet. Már csak azt kéne tisztázni, hogy mi a fasznak pályáztok megint (ezúttal esélytelenül) a "nemkormányzásra"... :)))

Balt 2014.01.22. 17:54:08

@ausländer Sipi: Mekkora egy lúzer lehetsz, hogy magyar polblogokat lapozol napközben a záhított nyugaton! :)) Eriggy inkább munkát keresni, mert hamarosan hazapaterolnak pereputtyostul, az meg egyikünknek sem lenne jó. :)))

Balt 2014.01.22. 18:04:33

@őrkutya2: "Mindezek alapján előzetes felmérő és döntéselőkészítő tanulmány kellett volna"

Újdonság lenne...?:
energiakontrollprogram.hu/sites/energiakontrollprogram.hu/files/poyryeroterv_megvaltan05.pdf
energiakontrollprogram.hu/sites/energiakontrollprogram.hu/files/poyryeroterv_megvaltan0204_1.pdf
energiakontrollprogram.hu/sites/energiakontrollprogram.hu/files/poyryeroterv_megvaltan0204_kieg_0.pdf
www.kormany.hu/download/4/83/c0000/ekd_20121026.pdf

stb.

"és tender stb."

A tenderkiírást a szakma évek óta várta, de tény (nemrég hallottam): összesen 3 atomerőművet/blokkot tendereztettek a világon valaha is.

"de mindez nincs, mégis beleugrott az ország egy giga hitelbe."

Nyilván valami háttéralkuról lehet szó. A francia-német paksi referenciák nem túl jók (a 2003-as balesetre gondolok), gázt meg ugyanúgy nem tudnak szállítani, mint Koreából.

Balt 2014.01.22. 18:13:38

@Sexual Harassment Panda: Az mondjuk tutifix, hogy gyurcsánybajnainak nem lesz 1/3-a, tehát matematikailag bizony biztos Gaudi-Nagy tézise. :)

Balt 2014.01.22. 18:18:31

@Sexual Harassment Panda: Ne röhögtess már, soha nem lesz Fidesz-Jobbik koala, ez senkinek sem érdeke, se itthon, se külföldön. (Nem úgy, mint a gyurcsánybajnai... Sajna.)

Sexual Harassment Panda 2014.01.22. 18:25:34

@Balt:olvastad a linket?
gaudi nyiltan bevallotta.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 18:36:24

@Balt: "Mekkora egy lúzer lehetsz, hogy magyar polblogokat lapozol napközben a záhított nyugaton! "

rakosi agitproposai hasznaltak ilyen retorikat anno..:-)

igaz, nem sok a kulonbseg az orban- es rakosirendszer rendszer kozott:-)

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.01.22. 18:39:42

@Balt: "Egyről sincs elmarasztaló bírósági ítélet. "

igen, ezt meg is lehet koszonni polt peternek aki a fidesz vezetoi elleni vademelesi javaslatokat elevulesi ido lejartaig altatta.

nem nagyon hivatkoznek a helyedben arra, hogy a magyar ugyeszseg bunozok csicskaja

tudod jogallamban az ilyesmi rettentoen kinos:-)

Balt 2014.01.22. 18:52:05

@Sexual Harassment Panda: Olvastam. Egyszerű, ott a fenti matek. Gyurcsánybajnainak nem lesz 1/3, tehát az összes többi szükségszerűen 2/3 fölött lesz. Ha az LMP bejut (remélem), valamelyest változik a képlet.

Balt 2014.01.22. 18:54:15

@ausländer Sipi: Ez már kényszeres, igazi pszichiátriai eset. A svájci demokratikus mecsettörvénnyel foglalkozz, az neked előre mutató! :)))

vajdasagi 2014.01.24. 15:22:37

@szonár: Ez csúsztatás a részedről. Keleten csak hébe-hóba van gazdag ország. Nyugaton meg (mármint Észak Amerika és Nyugat Európa területén) a túlnyomó nagy többség gazdag. Jártam itt is, ott is: nagyon jól tudom, hogy minek kéne a követendő példának lennie.
süti beállítások módosítása