sorok között

sorok között

A nagy magyar telekommunikációs forradalom

2013. április 11. - Politikai Ateista

Miután a Fővárosi Törvényszék szeptemberben elkaszálta az NMHH tavaly ősszel indult frekvencia-árverését lezáró végzését, úgy tűnt, hogy az állami mobil-álomnak vége. Bingó?


Változnak a játékszabályok a frekvenciafronton:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság bejelentette, hogy a három nagy mobilszolgáltatóval nem hosszabbítja meg a frekvenciajogosultsági szerződéseket, tehát a cégeknek újra kell pályázniuk, ha folytatni akarják a működésüket az általuk most használt frekvenciákon, amikre a következő években lejár a licencszerződésük. - Újrapályáztatja az NMHH a mobilcégeket a frekvenciáikra - Index

Könnyen el tudom képzelni, hogy az új feltételrendszer esetleg arra készteti majd valamelyik céget, hogy a későbbi veszteségek megelőzése érdekében inkább kivonuljon Magyarországról, a helyi érdekeltségeit pedig eladja, mondjuk az államnak.

Hogy is mondta Matolcsy?

„Aki helytelenül privatizációs vagyonhoz jutott a természetes monopóliumok területén – energia, szennyvíz, víz, csatorna –, attól vissza fogjuk venni, mert önként visszaadja. Mert olyanok lesznek a feltételek”.  „Mindenkinek jó lenne, ha versenyképes költségszint lenne az energiától a telefonig”. - Add el a céged, vagy tönkreteszünk! - Index

Az egyelőre frekvenciahiányos állami apparátus ugrásra készen áll, az irodáikban zsírpapírba csomagolva várják a megfelelő pillanatot.

Korai lenne még találgatni, hogy konkrétan melyik társaság válik a feltételek áldozatává, de annyi biztos, hogy Pintér Sándor a Telenor ügyfélszolgálatával van a legkevésbé megelégedve. A hazafiassági teszten elbuktak.

ps.jpg                                   Halló Telenor? Itt vagyunk az iroda előtt. A kulcsokért jöttem...

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr235214972

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kard 2013.04.12. 12:29:05

@esefe: és mi játszik a Lenini közgáz?

esefe 2013.04.12. 12:30:26

@Kard: Én arra reflektáltam, hogy nincs az értelemező szótárban. Az meg nyilván nálad nincs meg otthon, mert nem beszélnél akkora marhaságokat. Ne keverj "elvtárs"! Eddig nem terjed a memóriád, mi volt ezelőtt tíz perccel?

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.12. 12:32:26

@Kard: " gondolom az, hogy 1990-ben sorba kellett állni a telefonért most meg bármikor kaphatsz mobilt az ugye rossz, te vissza szeretnéd kapni a régi rendszert. Picit, de ici picit nézzük már vissza a múltba és _gondolkodjunk_. "
Ne csináljunk már úgy, mintha az állami vállalat egy jottányit nem fejlődne 20 év alatt, de az ipar és a technológiák globális fejlődésének eredményeit viszont az adott magán mobilszolgáltató egyedülálló érdemének kiáltjuk ki. Ekkorát ne csúsztassunk már!

'90-ben egyébként nem kellett sorba állni a telefonért. Az akkori K Európai műszaki színvonalnak megfelelő szolgáltatást lehetett kapni. Akkor még csak vezetékes vonalon. És az átlagfizunak kisebb százalékát tették ki a költségek, mint most.

Ha most is állami lenne a mobilszolgáltatás, ugyanúgy bevezetnék a korszerű technológiákat, mint a magáncégek.

DIldiko 2013.04.12. 12:32:31

A Telenor az egyetlen olyan cég, amelynek a telefonjait rendeltetésszerűen tudom használni. A másik kettővel az udvaron kell járkálni, hátha tudok telefonálni, elérni engem meg szinte lehetetlen, mert a lakásban egyiknek sincs térereje, max. az ablak mellett annyi, hogy néha esetleg megcsördül és ki kell mennem az udvarra sétálni, hogy visszahívjam aki keresett.
No ezért váltottam kb. 7 éve - a másik kettő azóta se tett semmit, hogy a környékünkön telefonálni lehessen velük!

esefe 2013.04.12. 12:32:33

@Kard: Gondoltam, hogy még azt sem végezted el. Szakmunkásképző rendben megvolt? Bár nyolc általánossal és egy kis IQ-val is nyilvánvaló, hogy az extraprofit kifejezést mégcsak nem is marx találta ki.

És szerepel az értelmezőszótárban.

esefe 2013.04.12. 12:34:41

@DIldiko: Nekem a vodafon eddig bevált, de most éppen gondolkodom a váltáson, mert nagyon felbosszantottak.

Kard 2013.04.12. 12:37:21

@windex: Igen, de azzal nem vitatkozhatsz, hogy az olyan nagy profit volt.
A probléma nem azzal van, hogy adózni kell, hanem azzal, hogy egyes szektorokat szándékosan tesznek tönkre azért mert épp nincs benne akkora magyar tulajdon. Ez pedig nem játszik - főleg nem az európai unióban -, mert vége az lesz, hogy senki nem akar befektetni nálunk. Ha pedig nincs befektetés nincs munkahely meg adó sem. Pont tegnap láttam egy gyönyörű ábrát a visegrádi országok befektetéseiről. Gyakorlatilag 2010-ben Magyarország levált teljesen a régióról ami azt vetíti előre, hogy még évekig ebben a mocsárban fogunk dagonyázni mivel nincsenek beruházások.
A telekom vonalra visszatérve. Azért az is érdekes, hogy mindenki a szolgáltatót támadja az 5-6% profitjáért miközben az árban csak az áfa 27% és ugye a többi adó nincs is benne. Szerintem az állam a telefonálás árából simán zsebre tesz 50%-ot is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.12. 12:38:41

Azért az eléggé kérdéses, hogy Szalai Annamária halála hogyan változtatja meg a frekvenciagazdálkodás jövőjét.

esefe 2013.04.12. 12:39:00

@Kard: Mert az áfa az profitként értelmezhető.

Apám, te egy analfabéta vagy!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 12:41:54

@esefe: "Csak szólok. Harminc éve vagyok maszek"

teged dugott erte partitkar cserebe, vagy valamelyik csaldtagodat?:-)

vagy te voltal a parttitkar. az is lehet. ven voros geci, hat innen a nagy fidesz szerelem:-DDD

2013.04.12. 12:41:58

@windex: szerintem a normális profit az ami megfelel a piaci elvárásoknak. tehát ha a bankbetét vagy a kötvény jobb nála akkor az rég gáz. viszont szerintem azért szopatják a telekomcégeket mert csomó infrastruktúrájuk van amit nem lehet csak úgy elköltöztetni. az it outsourcingra nem vetettek ki különadót mert 3 hónapon belül elment volna az összes multi, csak egy skeleton értékesítő irodát hagyva itt. próbálj a microsoftra vagy hp-ra rátolni egy évi többtízmilliárdos extra adót...

Kard 2013.04.12. 12:42:10

@esefe: Most belemehetnénk egy kinek van több diplomája és milyen egyetemekről versenybe (biztos nyernék) meg abba is, hogy egymást sértegetjük, de egyszerűen simán letojlak, nem érdekelsz vén kecske.

DezInf 2013.04.12. 12:44:15

@esefe:

"@Kard: Csak szólok. Harminc éve vagyok maszek. Ma már több alkalmazottam van, mint neked fogad. "

A hozzászólásaid alapján a századvéges csapathoz tartozhatsz. Nekik tényleg most jött el a kánaán.

Amennyiben harminc éve maszek vagy, akkor illene tudnod az adóelvonások mértékéről.
Biztosan emlékszel,amikor a megtermelt 100 egységnyi bruttó nyereségedből 18 egységnyit tehettél zsebre. Akkor persze,ha tisztességes vállalkozásod volt, és nem voltál adócsaló.

Ahogy itt előadod magad,biztosan adócsaló lehettél,hisz olyan jó neked most is :)

Szerintem meg gőzöd sincs a pénzügyekről,gazdaságról,adóelvonásról,meg a többi szörnyűségről:)

A könyvelőd nem szokott megmosolyogni téged ?

Amúgy téged érintenek a különadók,a bankadó,a telekom adó, a rezsi emelkedése, az üzemanyagok magas ára?

A megtakarításaidat is államkötvénybe fekteted ?

windex 2013.04.12. 12:47:18

@Kard: ez teljesen normális elmélet, persze. de a cégek nem így viselkednek, hanem mindig a legtöbbet akarják, aztán a következő évben még többet, mert az előző évben volt annyi, amennyi. aztán majd a körülmények - szabályok, adók, versenytársak, emberek anyagi helyzete, időjárás, stb - eldöntik, hogy mi jön össze. így az elmélet soha nem egyezik a valósággal. mint a férfi-nő szótárban. a talán igent jelent, az igen talánt, a nem meg mikor mit. így az elvárt profit a kánon szerint azt, amit írtál, a valóságban pedig a lehetséges maximumot, csak ezt soha nem mondják ki - mint annyi mindent. ha meg mégis, akkor becsomagolják szépnek hangzó szavakba, hogy ne azt értsük, amit jelent, hanem azt higgyük, amit hallani vélünk :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 12:49:20

@Távmunkás: sehogy
o csak disz volt. az iranyitashoz semmi koze nem volt, azt tette, amit orbanek parancsoltak neki. szemelye es munkassaga gyakorlatilag teljes mertekben lenyegtelen volt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 12:49:24

@esefe:

Pénzzel mindegyik keményen levesz, de a T az egyetlen, amelyik itt megáll, mással nem szopózik, sőt kimondottan korrekt a hozzáállásuk.

DezInf 2013.04.12. 12:55:39

@esefe:

Úgy látom szövegértelmezési gondjaid vannak.
Harminc éves vállalkozói gyakorlattal illene tudni az áfa szerepéről. Kard sehol sem említette a profit részének az áfát, azt csak te gondolod:)))
Világosan leírta,hogy az állami bevétel....
Kezd érdekelni,milyen vállalkozást vezetsz....de tényleg:)))

windex 2013.04.12. 12:56:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: sipi, te normálisan is tudsz beszélgetni, minek ez a tempó? ráadásul 30 éve már simán lehetett maszeknak lenni párttitkár nélkül is :-) sok butikos, zöldséges, taxis, épületgépész, építész, autószerelő, kőműves, stb. volt már akkor

svega 2013.04.12. 12:58:47

A megoldás a piacgazdaság. Az nem engedi elszaladni az árakat, és a szolgáltatás tényleg emberbarát.
Példa Anglia, itt most 13 nagy és pár kisebb mobilszolgáltató van, és ha bemegyek a mostani üzletébe, szó szerint a földig hajolnak előttem, majd elébem raknak egy olyan ajánlatot, hogy na. Havi 10-15 fontért adnak gyakorlatilag lebeszélhetetlen percmennyiséget, korlátlan SMS-t, rengeteg netet + egy csúcskategóriás telefont is, ezt persze fix idejű szerződéssel. De ha baj van, akkor telefonon vagy interneten azonnal segítenek, a végletekig korrektek, itt nincs túlszámlázás, átvágás, mert ha egy ilyennek híre menne, akkor az adott cég rolót húzhat. Ajánlom a viktor-mániás idióták figyelmébe, hogy a megoldás a szabad piac biztosítása. Mindenhol.
Másik példa az energia. Kb. 10 cég szolgáltat áramot és gázt, és attól veszed, akitől akarod. A neten beregisztrálsz, kiválasztod a legkedvezőbb ajánlatot, majd enter és kész. És működik.

Kard 2013.04.12. 12:59:09

@windex: Igen, igen ebben igazad van, de a telekom és úgy általában a közműszolgáltatók esetén tényleg a 8-9% volt igaz. Ami végülis most is igaz csak azóta elfeleződött a cégek értéke :).
A probléma itt, hogy ha racionálisan viselkednek a cégek elkezdik erősen visszafogni a beruházásaikat. Például nem lesz LTE, mert nem éri meg. Ennek a végén pedig az emberek és az ország isszák meg a levét, mert lemaradunk technológiában a környező országoktól. Én biztos vagyok abban, hogy a Szlovákok, hogy dörzsölik a markukat a sok hülye magyar láttán. Egy versenytárssal kevesebb a régióban.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:03:50

@Kard:

Miért kerül Ausztriában egytized annyiba a percdíj, mint nálunk?

Hogy-hogy ott is van LTE mégis?

Mi lesz az osztrákokkal, ha a 3 forintos percdíj miatt csődbe mennek a mobilszolgáltatók?

windex 2013.04.12. 13:04:00

@Kard: nem is vitatom :-) sőt. de szerintem a magyar tulajdonnal való verbális operálás csak kampányfogás, a lényeg a pénz leszakítása. és igazad van, azt lehet jól megszívatni, aki nem könnyen tud elmenni - infrastruktúra, ahogy mondod - ez világos. így aztán pl a cora is lelépett,elpasszolta az ingatlanokat - ami relatív kis befektetés volt a telekomcégek infrastruktúrájához képest - (és a kereskedők fajlagosan kisebb profittal is működnek)

Kard 2013.04.12. 13:14:02

@windex: Nyilván, nem egy tényleg magyar tulajdonban lévő céget vittek csődbe. Ugye ott a MAL (bár ebben nekik is volt részük), de ott van például az E-Start ahol kimondták nem fizetnek az önkormányzatok és a cég szépen csődbe is ment.

windex 2013.04.12. 13:16:43

@Kard: hát igen :-) persze majd lesz, csak lassabban, mert a terhek rosszul hatnak a versenyre - vagyis ahogy közvetve és közvetlenül csökkentik a profitot, úgy abból több idő alatt költenek fejlesztésre. szóval mindenképpen mi szívunk a végén :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 13:27:25

@windex: mindenkivel erdemei szerint..:-)

te normalisan szolsz hozzam. normalis valaszt erdemelesz. ez a ket troll meg szemelyeskedik gyakorlatilag a kezdetek ota. veluk szemelyeskedem. adaptiv szemelyiseg vagyok:-)

igen. ki is terhetnek. tudom. csak ahol en felnottem a kiteres meghunyaszkodast jelentett es magadra vonzottad a tobbi ilyen mentalisan serult szociopatat.

Kard 2013.04.12. 13:31:03

@Negyvenértelmiségi: Nem tudok németül ezért nem tudom pontosan összehasonlítani mi hol mennyi. Egyet láttam a 10 eurós ár (ami ugye 3000 ft) és ebben van ezer perc és 100 sms. Én azért nem osztanám ezt vissza, mert nincs értelme de ha már visszaosztjuk. Legyen itthon egy ilyen díjcsomag. 3e Ft. Ebből ugye 640 forint az államé lenne. Ha a delikvens teljesen kihasználja a díjcsomagot akkor ezer perc percenként két forint adóval 2e forint. Ezen kívül 100 sms további 200. Tehát az állam már elszedett 2840 forintot a díjcsomagból. Van még közműadó meg lenne nyereségadó ha lenne ezen nyereség.
No csak egy kis matek és kiderül miért nincs itthon ilyen díjcsomag. Ezután meg érdemes lenne végiggondolnod kik is vezették be ez a sok "nemadót".

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.04.12. 13:34:13

Az nem lehet, hogy a cégek újralicitáltatása csak egy kis korrupciós pénz kisajtolására szolgál?

Kard 2013.04.12. 13:39:25

@Negyvenértelmiségi: Csak segítségképpen a 640 forint az áfatartalma a 3e forintnak. De ha már így belelendültem a számolásba. Telekomnál tudom, hogy kb 10 milliárd forint a közműadó. Van olyan 2 millió vonalas meg 4.5 millió vezeték nélküli előfizetőjük. Ez szépen visszaosztod kijön, hogy egy előfizetőre csak a közműadó 1500 forint évente, tehát havonta több mint 100 forint. Akkor adjuk hozzá a 2840-hez még ezt a százat 2940.
Remélem a matematikának sikerült meggyőznie téged, hogy bizony ez a díjcsomag itthon életképtelen lenne.

vega4 2013.04.12. 13:44:04

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Megtennéd, hogy kicseréled a képet?
Tudod ez így nem helyes. Gusztustalan vagy így.
Ha nem tudod miért kérem olvass indexet légy szíves!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.04.12. 13:44:32

lehet hogy a pintérbácsi elégedetlen a telenor ügyfélszolgálatával, de azt biztosan nem tudja (mert leszarja, és nem ő fizeti), hogy az egész fidesz flotta a telenornál üzemel...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:45:31

@Kard:

Cserébe nálunk a bérköltség a töredéke, az ingatlanár dettó. De tegyük félre. Azt is, hogy a 2 forint csak a teljesült beszélgetésre megy rá, amit nem beszéltél el, arra nem. Tegyük félre azt is, hogy 400 forint a maximuma a 2 forintoknak havonta.

Legyen akkor hatezer.

Hatezer forintért ezer perc, 100 SMS, minimál mobilnet.

Azt hiszem, vinnék, mint a cukrot.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:48:39

@Kard:

Ja, hozzáadott érték adó (Mehrwertsteuer) van a fricceknél is, igaz, kevesebb, mint nálunk. De van. Ausztriában 21%.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 13:50:39

@vega4: mar keresem a megfelelot helyette.

csak fontosabb dolgom is van, mint egy focenzor meltosagaval foglalkozni.

Kard 2013.04.12. 13:53:13

@Negyvenértelmiségi: Nem töredéke, kb. a harmada fele. Tényleg, tudom mert mérnök vagyok. Egy mérnök itthon átlag olyan 1 millába kerül havonta tokkal vonóval, kint kettőbe. Ha mész lejjebb végzettségben akkor nő az olló egész 5-ig.
Pont ezért van, hogy főleg az alacsony kvalitású emberek pattantak el az országból, mert a jobbaknak annyival nem keresnének kint többet, viszont sokkal drágább a lakhatás.
Tehát a mérnök költség (ami bérben az egyik legnagyobb) az csak a fele, az eszköz viszont ugyanannyi.
Mivel mások a telefonálási szokások ezért nagyon nehéz megmondani egy ilyen 6e forintos csomagot vinnék-e mint a cukrot. Nekem egy ECO-S T díjcsomagom van 2700 pénz, de még sosem beszéltem le belőle a 100 percet, megoldom skype-on amit lehet. Szóval nekem nem kéne.

vega4 2013.04.12. 13:56:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Tudom európai állampolgár.
Volt aki volt, akkor is egy emberi lény volt.
Halálában senkit nem gyalázunk. Ezt tanuld meg.
Az meg senkit nem érdekel, hogy a bértrollkodás mellett Neked mire van időd és mire nem.
A képcsere kb. 30 mp.
Mondjam el hogyan kell csinálni, vagy meg tudod oldani magad is?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:59:58

@Kard:

Persze, én is megoldom okosba. De nem azért, mert jobban szeretem a VoIP-ot, hanem mert különben ötjegyű lenne a mobilszámlám, amit sokallok.

A másik tényező a flotta. Az ország fele flottában van, így nettó 10-20 forintért beszél 60 másodpercenként. A többiek, akik nem akarnak mutyizni, fizetik a 30-50 forintokat.

Nem belőlem gazdulnak meg a mobilszolgáltatók, már nem. Az akciós telefonjaiknál jobbat veszek olcsóbban függetlenül, az akciós percdíjaikat ignorálom, alig érintenek.

De ettől még elképesztőnek tartom a tízszeres díjszabást.

A fele is töredéke, egyébként. Kettétöröd. A 60% már nem töredék, az már csak jelentős különbség.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:03:40

@vega4: tudod mit?

most mar marad:-)

nem kerted eleg szepen:-)

ha nem tetszik, gyere ide es szedd le.

vega4 2013.04.12. 14:09:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Ilyenek az egyszerű emberek.
(Még hogy mérnök... muhaha.)
Erről az a történet jut az eszembe, hogy amikor Csődörös Gyuri bácsi megszólította az általános iskola igazgatóját, hogy:
Szervusz kolléga!
Erre az igazgató:
Ez hogy lehet? Hiszen maga a falu csődörének a gondozója.
Erre Gyuri 'bá:
Hiszen mind a ketten igazgatók vagyunk, csak maga iskolaigazgató én meg lóf@sz igazgató vagyok.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:11:45

@vega4: mellesleg nem ember volt, hanem a sajtoszabadsag elleni diktatorikus torekvesek szimboluma. ezert kell vigyazni azzal, milyen aljassagokat vallalsz el eletedben, ha nem akarod, hogy megkopkodjenek halalod utan.

kulonben tenyleg kerestem reggel ota helyette valami legalabb ennyire kifejezot. csak elvetted a kedvem a tovabbi keresgelestol.

mellesleg ajanlom figyelmedbe a brit nepunnepelyt. uk elegge europa, nem?:-)

a tekintelyelvuseg tamadasa es a tabuk ledontese is europa.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:13:17

@vega4: bizony. ilyen egyszeru vagyok:-)

es most megnyugodhatsz es elhuzhatsz a barcabitorlo noi felmenodbe a tovabbi csesztetesem helyett:-)

vega4 2013.04.12. 14:14:42

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Mi az a barca? Valami focicsapat? És mit bitorol?

vega4 2013.04.12. 14:16:22

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Persze. UK a demokrácia fellegvára. Mi is az államformája?

vega4 2013.04.12. 14:20:59

@Negyvenértelmiségi:
Pajor Tamás hitgyülekezeti tag énekelte anno, majd mikor megtért Müller Péter Iván (Sziámi) is elénekelte helyette.
Itt meghallgathatod:

www.youtube.com/watch?v=rZSNtDRGOuc

vega4 2013.04.12. 14:25:13

De nézzük Tamást. Eredeti Neurotic verzió:

www.youtube.com/watch?v=EvUKUWE02PM

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:31:02

@Negyvenértelmiségi: mellelseg ha hiszed, ha nem, en engedtem volne felvonulni a kerekes suttyokat. liberalis vagyok.

csunyan kirohogom es igazi bunko csocslek, de tolem vonulgassanak. er annyit az o retkes boruk is talan, mint a melegeke. talan:-)

Kard 2013.04.12. 14:31:23

@vega4: Attól, hogy alkotmányos monarchia az államforma még nem jelenti azt, hogy nem demokrácia. Elég gyenge érv volt ez.

vega4 2013.04.12. 14:44:26

@Kard: Persze hogy nem jelenti azt. Igazad van.
Például ha a család egyik tagja nemkívánatos kapcsolatba lép egy másik emberrel, akkor jön a demokratikus megoldás.
Aztán rá lehet kenni a paparazzikra az egészet.

Meg az is a demokrácia, hogy egy szikkadt seggű vén matriarchát mutogatnak a médiában kalaposan kosztümben, mint az ország legitim képviselőjét. (Persze semmi hatalma nincs.)

Kard 2013.04.12. 14:51:08

@vega4: Mert az jobb, hogy egy szakadt agyonnyomorgatott koronára(amit valahonnan loptak ezer éve és úgy kaptuk meg) meg egy aszott levágott kocsonyába való kézre vagy egy karcolgatós buzi ősi írásra verjük rá? Ez jobb? Ettől most kevésbé vagyunk demokraták?
Minden népnek vannak hagyományai amit szeretnek tisztelni...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:56:03

@vega4: "Meg az is a demokrácia, hogy egy szikkadt seggű vén matriarchát mutogatnak a médiában kalaposan kosztümben, mint az ország legitim képviselőjét. (Persze semmi hatalma nincs.) "

ez elegge deomracianak hangzik.
a hatalom a lenyeg ugyanis. ha azt a valasztok gyakoroljak akkor teljesen lenyegtelen kit ultetnek oda szobadisznek, az oskommer opportunista schmittpajat, vagy csornai munkasorparancsnok kolyket.

vega4 2013.04.12. 15:00:39

@Kard:
Igazad van. Ez jobb. Úgy hívják, hogy Szent Jobb. A kocsonyát a házisertésből főzik. Olyat meg Te úgysem eszel, mert valaki, valahol megtiltotta Neked. (Az arabok sem eszik.)
A koronát kik nyomorgatták agyon? Talán azalatt történt amíg az USA-ban volt?
A bibliát meg ne nevezd karcolgatós buzi írásnak. Mondjuk a Holt-tengeri tekercsek az más tészta.
A magyar nép hagyományait miért nem lehet tisztelni? (Persze költői a kérdés.)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:03:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Akkor van, amiben még mi is egyetértünk. Én is engedném még a munkásőrmenet masírozását is, és csak akkor oszlatnám fel őket, amennyiben a felvonulásuk elveszíti békés jellegét.

Hanem a mobilkompiacot újra kellene gombolni, hogy nálunk se a piaci ár tízszereséért lehessen csak percdíjat kapni.

Bevezetném például, hogy a multinacionális cégek, amennyiben anyaországukban is szolgáltatnak, kötelesek elérhetővé tenni ugyanazokat a díjcsomagokat (is), amiket ott hirdetnek.

És az összes multira, hogy amennyiben valamiféle bértáblát alkalmaznak anyaországukban, ugyanazt kötelesek nálunk is alkalmazni. Különben fel is út, le is út.

vega4 2013.04.12. 15:06:35

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Na ebben az egyben igazad van.
Jut eszembe egyik haverom sógora, aki az Agydaganat énekese volt, valami Vaskó, aki azt énekelte, hogy:
"Demokrácia veri a f@szát..."
Persze akkor még szocializmus volt és lelépett az USA-ba.

Kard 2013.04.12. 15:07:17

@vega4: Én tisztelem, szándékosan torzítottam neked, hogy érezd, hogy te mennyire nem tiszteled mások hagyományait. A miénkről is lehet ugyanolyan negatívan nyilatkozni. Nyugodj meg eszem disznót és magyarabb nevem van a legtöbb magyarnál, talán még a tiédnél is :).
A koronáról meg annyit, hogy olvass utána kik nyomorgatták agyon. Bizony a magyarok voltak amikor az egyik koronázásnál rossz kulcsot vittek magukkal ezért fel kellett feszíteni a ládát és akkor sérültek meg a pántok, meg görbült el a kereszt (egy igazi magyar ennyit tudhatna).
A karcolt írásnál meg a rovásírásra gondoltam (furcsállom, hogy egy "magyarnak" nem ez ugrik be elsőnek hanem a biblia ami egy felvett vallás és semmi köze az ősi magyarokhoz) nem a bibliai tekercsekre.

vega4 2013.04.12. 15:16:43

@Kard:
A Legnagyobb Magyarnak:
Szerinted én nem szándékosan torzítottam? :-))))
Én ugyan nem ismerem a rovásírást, de a fiam a tavaszi szünetben megtanulta. kérdeztem miért? Azt mondta. csak. Aztán ennyiben maradtunk.
A koronáról meg annyit, hogy én olvastam anno a Szent korona története című könyvet.
Persze olvastam olyan könyvet is ami szerint a magyar nép egyiptomi eredetű. (Toth az egyiptomiak főtudósa magyar volt..)
Te sem voltál ott, én sem voltam ott, úgyhogy Boldog Gyula napot neked.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:20:48

@Negyvenértelmiségi: "Hanem a mobilkompiacot újra kellene gombolni, hogy nálunk se a piaci ár tízszereséért lehessen csak percdíjat kapni."

az allam csokkenti az adokat, igy a cegeknek csokken a kotlseguk igy a vegfelhasznaloi ar is csokken.

fent szepen levezettek mikent lesz egy 3000 forintos tarifabol 2840 az allame.

vega4 2013.04.12. 15:23:32

@Kard: Ja és persze ráguglizhatnál azokra a könyvekre, amelyeknek úgy kezdődik a címe, hogy Kartal.. Zsenge gyermekkoromban olvastam. valami Lajos királyról szól...

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:23:46

Ezt a másik a ciprusi posztba szántam, csak oda nem tudok kommentelni:
"Szerintem ennyi a magyarázat, Putyin elvtárs begurult:

"Topless protest: Vladimir Putin and Angela Merkel – caption competition"
www.guardian.co.uk/news/shortcuts/2013/apr/08/topless-protest-vladimir-putin-angela-merkel

"иди на хуй Путин". Azok kedvéért, akik nem tanulmányozták eléggé behatóan Lényin elvtárs nyörörűséges nyelvezetét: "menj a f@szba Putyin".
(mondjuk ezt a képet nálunk nem reklámozták, mert fosunk(pvatáncolunk) towariséktól)

Valszeg ugyanarra gondolhatott Putyin, amire én, hogy biztonságiak közreműködése nélkül nem kerülhetett volna oda ez a kiscsaj.Tehát ez Merkel fricskája. Ő meg valszeg úgy van vele, hogy neki megér ennyit és kiebrudalni Putyint a Földközi tengerről.
Tudtommal 6 milliárdnyi ciprusi államkötvényük van az oroszoknak."

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:24:36

@Kard:

Kultúrnemzet (pl. magyar, román, spanyol, ír stb.) tagját nem a neve, származása teszi, hanem az, hogy hogyan él.

A törzsi nemzet (pl. zsidó, cigány) tagját sem a neve, de nem is a viselkedése teszi, hanem hogy kik a szülei.

A kettő között nemigen van átjárás.

Hiába zsidó vallásúak a szudáni négerek, sosem fogadják be őket a zsidók.

Hiába voltak Petőfi Sándor szülei rácok vagy tótok, attól ő még magyar volt, mert magyarként élt.

Egy zsidó hiába magyarkodik, amíg nem határolódik el Rosenfeldéktől és a felvásárlóktól, addig zsidó marad.

De ha egy magyar cigánykodik, az sem lesz többé magyar (de cigány sem).

Nem árt a fentiekkel tisztában lenni, ha nem akar túl sokszor csodálkozni az ember, mint amikor pl. Sipi elvtárs beírja, hogy újlipótvárosi, és neki egy pöcegödör ez az ország. Élesebb szeműek már a megszólalása előtt tudják, miféle, és mire számíthatnak tőle. Pedig semmi durva nincs a nickjében, csak jellegzetes a stílusa.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:25:40

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Az elvtársaid idejében hogy-hogy nem mentek le a percdíjak 10 forint alá?

vega4 2013.04.12. 15:28:59

@Negyvenértelmiségi:
Az Újlipótvárosban angol billentyűzet?
What a fuck?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:30:27

@Negyvenértelmiségi: "Nem árt a fentiekkel tisztában lenni, ha nem akar túl sokszor csodálkozni az ember, mint amikor pl. Sipi elvtárs beírja, hogy újlipótvárosi, és neki egy pöcegödör ez az ország"

en ugyan nem vagyok ujlipotvarosi...:-)

anyam alfoldi parasztlany aki 16 evesen jott fel a fovarosba es talalkozott apammal, aki hevesi parasztcsalad sarja es gyerekekkoraban koltoztek fel pestre. de akkor sem a belvarosba.

annyit irtam le, hogy ujlipotvarosban az upc monopoliuma ervenyesult az ezredfordulo kornyeken.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:31:53

@Negyvenértelmiségi: nekem nincsennek elvtarsaim.

en individualista vagyok:-) nem tagozodom egyik akolba sem. szoval jobb lenne, ha konkret idointervallumot jelolnel meg celozgatas helyett:-)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:38:19

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

2002 és 2010 között, a jóléti rendszerváltás után biztos nagyon elégedett voltál, mert akkor nálunk is 3 forint volt a percdíj, hiszen nem voltak különadók, nem is lett volna miért, mivel dübörgött a gazdaság, nagy volt a jólét meg a köztársaság és a jogállam. Zoltai fajti sem sikáltatott el semmit az ügyészségen. Csak aztán jött Szalai Annamária, és minden rossz lett, a percdíj is felment 45 forintra.

vega4 2013.04.12. 15:38:31

Egyik -szegény- állatorvos ismerősöm szerint különbséget kell tenni az ivarérettség és a tenyészérettség között.

Kard 2013.04.12. 15:39:46

@Negyvenértelmiségi: Tehát aki esetleg kritizálni meri a magyar nemzetet az már nem magyar?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:42:52

@Kard:

Aki pöcegödörnek hívja Magyarországot, az nem. Kritika <> gyalázás.

vega4 2013.04.12. 15:43:27

@Kard:
Mint az köztudott a magyar nemzet az egy újság.
Kiadták a parancsot, hogy mindenki fizessen elő mert az a cél, hogy fogyjon a nemzet.

Kard 2013.04.12. 15:47:51

@Negyvenértelmiségi: Jó de valahol a pöcegödör is egy kritika :). Nálam például ez azt a sérült és eltorzult társadalmat jelenti ami ma a magyar társadalom, aki képtelen kilépni a múlt árnyákéból/sérelmeiből és a jövőbe tekinteni. Sajnos még jelei se mutatkoznak annak, hogy ez a közeljövőben változni fog. Az emberek felfogásán kéne változtatni az pedig a legnehezebb.

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:48:04

@Negyvenértelmiségi:
"Egy zsidó hiába magyarkodik, amíg nem határolódik el Rosenfeldéktől és a felvásárlóktól, addig zsidó marad."

Lófaszt, csápoltatok ti évekik Szegedi Csanádnak, még úgy is, hogy a Jobbik nagyfejűi tudták, hogy milyen származású.
Tökmindegy azt nektek, csak a jól bevált ellenségképzésen alapuló ökörségeket hordja össze, amivel hergelni és terelni lehet a retardokat.

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:54:58

@Negyvenértelmiségi:
Ez is attól függ, hogy ki mondja.
A falkabeli retard nyugodtan gyalázhatja Magyarországot, a magyar népet, akár még a magyar nép megharmadolását is helyeselheti, ti még meg is tapsoljátok.

Nem láttam egyetlen "jobbos" oldalt vagy kommentet se, ahol Bogár elvtárs hakniját elítélték volna, pedig Bogár László nemcsak a cigányokat lövetné bele az út menti árokba, mivel ennyi nincs, hanem 2-3 millió magyar csórót is.

Aztán a parlamentben tavaly megszavaztott szó szerinti pénzért való hazaárulás ellen se emelte fel a szavát senki a "jobboldalról".

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:55:16

@Negyvenértelmiségi: igazbaol nem teljesen ertem amitol beszelsz. azaz ertem, de az mentalhigienes szakemberre tartozik.

a post felvetesevel es az altalam leirtakkal kapcsolatban viszont nem erzem a relevanciat.

Mária 2013.04.12. 18:36:31

A Telenor frekijére a jogosultság 2015-ben jár le.

Hol lesz addigra a Fidesz? Hol lesz addigra Pintér Sándor?

És ki nem szarja le őket?

Globetrotter2014 2013.04.12. 18:55:57

Érdekes poszt.

Csak egy kérédsem ellen a szerzőhöz:

Most a szokásos "összerakunk érdekes tényeket és levonjuk a legéletképteleneb de legjobban hangzó hatávadász konklúziót" cikket olvassuk, vagy van valami komoly alapja a vázolt elméletnek?

Mert az hogy Pintér Sándornak nem kültek el egy SMS-t még nem hiszem hogy elégséges ok lenne...

2013.04.12. 19:20:42

Bírom, hogy olyanok "komcsiznak" akiknek halvány lila fogalmuk sincs - a "történészi írásos anyagokon túl" -milyen egy kommunista. pláne aki azt mondja - Ő ezt az elvet vallja is:) najó..a blogban foglaltak simán beleillenek a roswelli eseményeket is totál összeesküvésnek látók elméleteibe: amelyek néha telibe trafálnak:DD - ilyen az élet
szal a lényeg Nekem: várom a fejleményeket, hogy a Hűségidőm hamarabb? véget érjen egy "állami" gellerrel..
oszt - jó napot

Reszelő Aladár 2013.04.12. 19:23:12

Azért van abban valami, hogy a természetes monopóliumokat sikerül egytől-egyig külföldre adni. Aki ebben az egészben jelenleg sem talál semmi kivetnivalót, az mondhatja.
- anno megvették, valamilyen vagyonértékelés alapján, nem biztos hogy piaci áron (piaci ár legyen mondjuk a nyugati átlag ebben az időben)
- biztos, hogy annyira le volt ronyolódva mint állították?
- hozták a nyugati szemléletet? Mert szerintem a munkások jogait igen rendesen nem tartják be, a szakszervezet hírére is azonnali távozással fenyegetnek.
- béreket sem adnak akkorát mint otthon. Pedig dolgozunk kb ugyanannyit mint ők.
-a szolgáltatások árai elérték a kinti szintet, vásárlóérték paritáson pedig szinte a legmagasabb
- mi az a management díj?
- rendeteg állami támogatást kaptak

Az EU pedig ennek az állapotnak a megőrzését szolgálja, vagyis hogy nehogy jöjjön valaki, aki esetleg ezt visszacsinálja.

Jönnek majd a korrupciós kommentek, mert a külföldi tulaj nem korrupt (Strabag és a demokráciák).

béla a görög (törölt) 2013.04.12. 19:49:00

Bármi előfordulhat és bárminek az ellenkezője is...
Mondjuk azért a mobilszolgáltatók nem privatizált cégek. Nem is volt még akkor mobil mikor privatizálhatták volna.

Másrészről a többi közszolgáltató esetén el tudom képzelni, hogy ez az akarat.
Viszont ez meg egy olyan dolog, hogy akkor vagy többet fizet az állam akkor megéri eladni vagy ha meg nem akar fizetni akkor hagyják megrohadni az infrastruktúrát. Te meg ott leszel a szarba.
Én legalább is nem ciciznék a cégek helyébe... zsarol a kormány? nem lesz szolgáltatás. Lehet szidni a szolgáltatót de attól még nincs!
Távolítsd el a kormányt lesz szolgáltatás.

Állam meg építsen hálózatot ha valamit akar. Ja hogy nincs pénze. Ja hogy piac van. Ja hogy érteni kéne hozzá. Ja hogy nem a törvény betűjétől lesz gáz, viz, villany, stb...
Ez már csak igy van.

KopaszMercis 2013.04.12. 21:35:50

@esefe:
Te hulye tudatlan buta fasz... az extra profit egyedul marx kozgazdasagatanaban szerepel. Te kommunista buta talaltgyerek. Nem veletlen vagy te szegeny ember...

zobod 2013.04.12. 21:40:57

@béla a görög: azt mondd el nekem, az hogy lehet hogy a nálunk jóval kisebb lélekszámú Ausztriában, ami hozzánk képest domborzati rémálom, a miénkhez hasonló - sok szolgáltatás tekintetében inkább olcsóbb - tarifacsomagok vannak? Mi indokolja az itteni magas árakat? Gyarmati extraprofit? Akkor hagyjuk, miről beszélünk. Ha viszont nem, akkor miért is nem állnak elő a költségszerkezettel, felmutatva beruházásaik, megtérülés számításaik stb. Ha egyszer áldozatok, veszteségbe hajtják őket, akkor tételesen bizonyítsák be, nem lenne egyszerűbb? Helyette csak fenyegetőzések vannak, hogyha nem fogadjuk el a feltételeik, akkor itt nem lesz szolgáltatás, mert kivonulnak.

draft22 2013.04.12. 22:20:53

@Nem tudom a nevem: a fenéket. 1990 még sorba kellett állni. A Hernád vidékén 1993 körül kezdték a hálózat kiépítését, zuglóban a duplázás-triplázás 1992 őszétől indult A telefonellátottság (ill. vonal) a rendszerváltás előtt, Albánia után a 2. legrosszabb volt Európában.

salamander 2013.04.12. 22:27:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Csak szólnék, hogy az avatarodat lecserélhetnéd, mert Szalai Annamária halálával immár ebben semmi poén nincs. (Még akkor sem, ha a média hatóságot és annak elnökét nem szeretted).

***

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 22:29:16

@zobod:

Én kivetnék egy percenként 30 forintos matelcsit az 5 forint feletti percdíjakra.

5 forintos percdíjnál 0 lenne a matelcsi, 20 forintosnál 15 forint, 35 forintosnál és drágábbnál 30 forint.

béla a görög (törölt) 2013.04.12. 22:45:16

@zobod: ha drágálod a mobil szolgáltatók árait használhatsz netes telefon, vezetéskes telefon vagy nem telefonálsz.
Ez a te privát döntésed.
De hogy jön ebbe az egészbe bele az állam?

Egyébként a szolgáltatások árainál szerintem azt is meg kéne nézni Ausztria és Magyarország viszonylatában, hogy mondjuk mennyi a nem fizetők aránya. Tud-e 20 évre előretervezni mondjuk Ausztriában és tudja-e ugyanezt Magyarországon. Pénzügyi kölönbségek is akadnak a két ország között... HUF/EUR. a bizonytalanságot és a kiszámíthatatlanságot is be kell árazni...
ÉS ettől függetlenül még természetesen bepróbálkozik nagyot kaszálni...
Szumma: Én nem gondolnám, hogy ezt simán csak azzal lehetne elintézni, hogy gyarmat vagyunk.

zobod 2013.04.12. 23:48:53

@béla a görög: felesleges 20 éves távlatokról beszélni egy alig 20 évre visszatekintő szektor esetén. Ha viszont visszatekintünk az elmúlt húsz évre, elég kaszálós volt az operátoroknak, nem? Pedig akkor nem volt NER. Mégis, a magas díjak nálunk pont ebben az időszakban végig jellemzőek voltak. A nem fizetők aránya egy dolog, aligha jelentős, mert aki nem fizet, azt gyorsan lekorlátozzák. Esély sincs rá hogy a díjbevételekhez képest jelentős hátralékok legyenek. Ami a tanácsod illeti: keveset mobilozok, de most nem is ez volt a kérdés, mert ezt a keveset is megkaphatnám olcsóbban. (Folyt. köv)

zobod 2013.04.12. 23:49:52

@béla a görög: (2013.04.12. 23:48:53 folytatása) Természetes hogy itt most vannak intézkedések, amik komoly anyagi érdeket sértenek. Viszont az is tény, hogy itt nem voltak korábban olyan mechanizmusok, amik ezek szerint pl. Ausztriában kordában tudták tartani a díjakat. Mivel a cégek részéről önkorlátozást kár lenne várni - hiszen profitot akarnak nem világbékét -, viszont azt sem szabad elfogadni hogy sokat fizetünk, marad az hogy az államnak kell akkor erőből kikényszeríteni mindazt, ami máshol megy a piaci folyamatok révén is. És ezt minden egyes ágazatban meg kell tenni, amikben azok a pici koordináló mechanizmusok, amik Nyugat-Európában érvényesülnek, itt valamiért nem érvényesülnek. Ha nálunk a piac nem tud megfelelően koordinálni, akkor bele kell avatkozni bizonyos mértékben az önszerveződésébe.

fchris82 2013.04.13. 00:56:40

@Kard: "Milyen árkartellre gondolsz? Talán arra, hogy 2002-ben egy perc telefonálás 100 forint körül volt prepaid most meg 30? Miközben volt majdnem 100% infláció, áfaemelés meg közműadó? Ez neked árkartell? Kicsit nevetséges amit mondasz. "

Ezt skubizd drága barátom:
www.redbullmobile.at/tarife
www.redbullmobile.hu/simplyall/

Az egyikben 200 egységet kapsz, a másikban 2000-t. Ez TÍZSZERES különbség, miközben az osztrák ár Ft-ban számolva - de csak most, hogy ilyen szar a Ft -, 1500 Ft-tal, tehát 25%-kal drágább! Érted? Ausztriában! Ahol hegyek vannak, nem olyan kis dombocskák, mint idehaza. Ott nem felhúzol csak úgy egy mobil állomást a pusztába és szórod a jelet.

Ezt is megnézheted: www.redbullmobile.hu/simplyall-plus/ 40%-kal drágábba a magyar és ÖTÖD annyi szolgáltatást tartalmaz! Érzed a különbséget?

Igen gyanús, hogy árkartel van. Öcsémnek odaát 14 Ft-os percdíja van, mezei ügyfélként!!! Semmi spéci alku csomag!

Globetrotter2014 2013.04.13. 08:15:13

@fchris82: erről volt egy homűrs poszt, a fogyasztóvédelmisek válazsoltak is, megpróbálták elmagyarázni hogy a kettő messze nem ugyanaz, mondjuk a posztolót nem hatotta meg.

A konkrét ajánlatokat nem néztem de lehet benne alapvetően más zeltpolitika, pl a sógoréknál nem jelent gondot egy fullos okostelefon kiköhögése, nálunk meg igen és ezért nem a percdíj volt a RB fő aduja.

Egyébbként az osztrákok árai meleltt sok európai ország szolgáltatója nézne ki rosszul...

fchris82 2013.04.13. 09:12:24

@ZF2: Akár igazad is lehetne, de én nem az általános hőbörgő vagyok, hanem általában utána nézek a dolgoknak. Semmi különbség nincs a két ország között. Volt egy blog, ahol összehasonlították az iPhone árakat, nálunk és Olaszországban volt a legdrágább. És egyéb összehasonlításban is nálunk el vannak szállva az árak, és nem csak a 27% ÁFA miatt.
Öcsém kint élt, és ő is nem kicsit meglepődött.
Ingyen bank, ingyen pénzfelvét ATM-ből. Egy ügyfelünknek van francia cége is és mondta, hogy nagyságrendekkel kevesebb a banki költsége a francia banknál, mint a hazainál. De még Finnországból és Dániából is tudok adatokat. Olcsóbbak, a bankok ajánlatai jobban összehasonlíthatóak. Ettől még az államnak nem rezsicsökkentéssel és hatósági árakkal kellene beleszólnia a gazdaságba, de nálunk vmiért a verseny árszabályozó hatása nem igazán valósult meg.

fchris82 2013.04.13. 09:14:19

@ZF2: Ja, és volt egy másik blog, aki éppen arról panaszkodott, hogy az OTP egy román fiókjában megtalálta ugyanannak a személyi hitelnek a hirdetését, csak éppen fele akkora kamattal és kezelési költség nélkül.

Kard 2013.04.13. 09:26:40

@fchris82: Ezt már kitárgyaltuk. Olvass vissza! Leírtam, hogy ez simán lehet a jóval magasabb adók miatt is. Percadó, közműadó, rekorder áfa.

Kard 2013.04.13. 09:29:22

@fchris82: Bankolásilag totál nem lehet összehasonlítani két országot. Tudnék neked itt egy jó nagy írást kreálni arról, hogy miért ilyen magasak nálunk a kamatok és hidd el javarészt nem a bankok miatt van, hanem az állami szabályozás a ludas (meg persze az emberek akik ilyen hülye kormányokat választanak meg egymás után).

Kard 2013.04.13. 09:34:18

@fchris82: Gondolom az öcsédet arról is megkérdezted - mert te nem egy hőbörgő típus vagy hanem utánanézel dolgoknak -, hogy van-e méretes bankadó Ausztriában, van tranzakciós adó is, és évekig tartó kilakoltatási moratórium. Ezek ugye mind vannak Ausztriában és ezért össze lehet hasonlítani a két ország bankolását.

fd 2013.04.13. 11:33:50

Érdekesek a fenti viták, de talán térjünk vissza a 'sorok között' olvasásra. Nem tudom, miből és miért szűrte le a poszt a következtetést, a pintéri ügy eléggé gyengusnak tűnik ehhez, én sokkal inkább a Vodára gondolok...
süti beállítások módosítása