sorok között

sorok között

A nagy magyar telekommunikációs forradalom

2013. április 11. - Politikai Ateista

Miután a Fővárosi Törvényszék szeptemberben elkaszálta az NMHH tavaly ősszel indult frekvencia-árverését lezáró végzését, úgy tűnt, hogy az állami mobil-álomnak vége. Bingó?


Változnak a játékszabályok a frekvenciafronton:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság bejelentette, hogy a három nagy mobilszolgáltatóval nem hosszabbítja meg a frekvenciajogosultsági szerződéseket, tehát a cégeknek újra kell pályázniuk, ha folytatni akarják a működésüket az általuk most használt frekvenciákon, amikre a következő években lejár a licencszerződésük. - Újrapályáztatja az NMHH a mobilcégeket a frekvenciáikra - Index

Könnyen el tudom képzelni, hogy az új feltételrendszer esetleg arra készteti majd valamelyik céget, hogy a későbbi veszteségek megelőzése érdekében inkább kivonuljon Magyarországról, a helyi érdekeltségeit pedig eladja, mondjuk az államnak.

Hogy is mondta Matolcsy?

„Aki helytelenül privatizációs vagyonhoz jutott a természetes monopóliumok területén – energia, szennyvíz, víz, csatorna –, attól vissza fogjuk venni, mert önként visszaadja. Mert olyanok lesznek a feltételek”.  „Mindenkinek jó lenne, ha versenyképes költségszint lenne az energiától a telefonig”. - Add el a céged, vagy tönkreteszünk! - Index

Az egyelőre frekvenciahiányos állami apparátus ugrásra készen áll, az irodáikban zsírpapírba csomagolva várják a megfelelő pillanatot.

Korai lenne még találgatni, hogy konkrétan melyik társaság válik a feltételek áldozatává, de annyi biztos, hogy Pintér Sándor a Telenor ügyfélszolgálatával van a legkevésbé megelégedve. A hazafiassági teszten elbuktak.

ps.jpg                                   Halló Telenor? Itt vagyunk az iroda előtt. A kulcsokért jöttem...

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr105214972

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobster thermidor 2013.04.12. 08:49:35

Akár így is lehet.
A NER rendszerébe semmi sem elképzelhetetlen, csak akarni kell!

Eudocimus Ruber 2013.04.12. 09:01:18

Ennek így se füle, se farka. A szerző összeolvasott pár hírt, aztán írt egy következtetést: kivonul a Telenor. Nem is értem. Ez már a vég, ha ilyen írások is megjelenhetnek itt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.12. 09:17:39

@Eudocimus Ruber: Sajnos az a baj, hogy a jelenlegi voluntarista vezetéssel minden elképzelhető. Ha az MNHH el is bukta a frekvenciákat, a kormány ha úgy akarja, addig csavargatja a játékszabályokat, míg megszerzi azt amit akar. És akkor nesze neked piaci verseny, majd az állam jól megmondja neked, hogy mennyibe kerüljön a telefonálás. Egy normális demokráciában nem az államkapitalizmus. hanem a szabályozott körülmények között működő szabad versenyen alapuló kapitalizmus játszik. De ha ezt te nem érted, akkor nézz utána. Gugli a jó barátod.

vittore 2013.04.12. 09:22:20

@Eudocimus Ruber: pedig a 'zelmúlt 3 év eseményeiből egyenesen következnek a cikkben leírtak, mindenféle összeolvasgatás és összeesküvés elméletek gyártása nélkül is.

csakhalkanszólok 2013.04.12. 09:23:15

... vazze, én meg épp most fogadtam nekik két év hűséget....
Tényleg, ha ő hagy el hűtlenül, jár a kötbér nekem????

Tapmancs 2013.04.12. 09:25:01

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

A "szabályozott körülmények között működő szabad versenyen alapuló kapitalizmus"-on azt a jó kis árkartellt érted ami miatt semmi különbség nincs a három szolgáltató között? Persze értem én hogy mit mondasz, de van egy szép elmélet és van a keserű valóság.

"Sajnos az a baj, hogy a jelenlegi voluntarista vezetéssel minden elképzelhető."-ezzel sajnos egyet kell értenem.

lavór 2013.04.12. 09:26:52

Pá, Telenor! Egy rabolócéggel kevesebb. Majd jön helyette egy éhesebb rabolócég. :D

nagysuhi 2013.04.12. 09:30:03

Nem mindegy ki a tulaj? Megfelelő áron megfelelő szolgáltatást nyújtson, oszt jónapot! Ha nem vagy vele megelégedve, mehetsz másik szolgáltatóhoz.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.12. 09:32:31

@lavór: És annak örülni fogsz, mert az éhesebb állami rabolócég lesz. Mert pártunk és kormányunk szeretne magának egy állami mobilkommunikációs céget, bármi áron.

aVs 2013.04.12. 09:35:19

@nagysuhi: "Nem mindegy ki a tulaj? Megfelelő áron megfelelő szolgáltatást nyújtson, oszt jónapot!"

No igen, ez a különbség az elmélet és a gyakorlat között. ELVILEG mindegy kéne legyen, de láttunk már enyhén szólva is nem szép példát az ellenkezőjére, mind az eemútnyócévben, mint pedig az eemútháromban... :-(

lavór 2013.04.12. 09:35:26

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Ha bármi áron akar, akkor lesz neki. Tök mindegy, hogy te vagy én akarjuk-e.

2013.04.12. 09:35:27

Én telenoros vagyok, szóval szarom le őket nagy ívben!

aVs 2013.04.12. 09:36:33

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: "bármi áron"

mindegy NEKÜNK mennyibe kerül! :-(

SemBoga 2013.04.12. 09:38:57

nem hiszem, hogy ki tudnák ütni a telenort úgy, hogy a tmobile-t ne ütnék ki vele együtt

Fejesrob 2013.04.12. 09:39:00

Remélem, a Telenor lesz az. Ez a szolgáltató egy kalap szar. Elérhetetlenek, bármi kellett, el kellett mennem egy irodájukba, mint valamikor a szocializmusban.

Egyszer hibásan utaltam el egy számlájukat, az utána következők már jók voltak. Küldték az sms-t fizessem be, persze számlaszámot basztak írni, holott ők az erre való hivatkozást átutaláskor kötelezővé teszik.

Nem értettem miről van szó, egy üzletükbe kellett elmennem ahhoz, hogy kinyomozzam.

Valami 17.000 Ft büntetést kellett fizetnem.
Kihez mész panaszra, hogy a panasz-rendszerük szar, túlterhelt, az üzleteikben nagyrészt zombiszerű fiatal lányok vannak, hiszen kapitalizmus van.

Lejár a hűségnyilatkozatom októberben, ekkor úgyis mentem volna, de az ilyen szolgáltató haljon csak ki, nyírják ki Orbánék, nekem tökmindegy.

slofuck 2013.04.12. 09:45:33

Meg is érdemelnék, a Telenor messze a legszemetebb szolgáltató! Az mellett, hogy technikailag is egy szar, még LOPNAK is.
Ha egyszer több időm lesz elmesélem...

Patrick Bateman 2013.04.12. 09:45:50

A "könnyen el tudom képzelni", mint ultima ratio... Javaslom, csiszolj még egy kicsit az érvrendszeren. Tudod, tények, következtetések, mérlegelés, rá lehet erre érezni.

Kámasuka 2013.04.12. 09:47:50

Nagyon helyes. Matolcsy elképzelései jók. A nyugati rosszfiúkkal meg kell verekedni a koncért.

A fidesz óriási fölénnyel nyeri az ogy-i választásokat megszerezvén a mandátumok 2/3át. Az mszp megszünik = utóbbi 60 éve legarcpirítóbb névváltoztatására készül!

Kard 2013.04.12. 09:48:52

@Tapmancs: Milyen árkartellre gondolsz? Talán arra, hogy 2002-ben egy perc telefonálás 100 forint körül volt prepaid most meg 30? Miközben volt majdnem 100% infláció, áfaemelés meg közműadó? Ez neked árkartell? Kicsit nevetséges amit mondasz.

laci_52 2013.04.12. 09:54:14

@Kard: Azért még ma is drága a mobilozás más európai országokhoz és a jövedelmünkhöz képest is.

Árkartell pedig igenis van, csak a Versenyhivatalnak nehéz azt bizonyítania.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.12. 09:57:47

@lavór: Pont ez a bajom ezzel a kormánnyal. Negyven évig láttuk, hogy az állami tulajdonú túlnyomó többségében csak veszteséget termelő cégek milyen jól elvannak. Igazi pénztemetők voltak, de a kádereket jól el lehetett helyezni náluk. Én erre nem vagyok újra kíváncsi.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 09:59:11

A Telenor egy tolvajbanda, közte van a 2 leginkább szarházi vállalatnak, amelyikhez volt "szerencsém" az elmúlt évtizedekben.

Az (üzleti) tisztesség szikrája sincs meg bennük, és miután szerződtél velük, ott húznak le, ahol csak hagyod. Közben hazudnak reggel, éjjel meg este.

Ha nem akarod, hogy szerződésszerűen kúrják át a fejed, többe kerül azt rendesen átvizsgálni, mint amennyit telefonálnál náluk évek alatt. De ez sem lenne garancia semmire, mert a szerződést sem tartják be, konkrétan nyíltan megszegik, akárcsak saját ígéreteiket.

A Vodafone-nál is veszélyesebbek, azok legalább nem mosolyogva húznak le, hanem világossá teszik, hogy nem számítasz nekik.

És amikor betelik a pohár, lelépési díjat próbálnak fizettetni.

Remélem, nemcsak kivonulnak, hanem csődbe is mennek.

lavór 2013.04.12. 10:01:00

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Akkor te majd a másik két cégnél leszel előfizető. De valahogy mobil nélkül is el lehet éldegélni. :)

Kámasuka 2013.04.12. 10:02:19

@Kard: Biztos hogy van árkartell. Minden 2, 3 , 5 szereplős piacon van ilyen, mindenhol. Mi a fasznak versenyezzenek, amikor nem muszáj?

A telefonálás Mo-n 10 éve is és most is drágább mint NyeUban, pláne mint az USAban. Utóbbi 2 helyen a sima telefonálás sokszor ingyenes már. Már a mobilneten keresnek kint a cégek, ami szintén olcsóbb és jobb mint itthon. Ugyanúgy ahogy egy középkategóriás = itthon luxus napszemüveg ára a Duna Plazaban 80ezer ft, külföldről rendelve 30ezer.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 10:03:11

@nagysuhi: nem mindegy.

pintereknek kell egy mobilceg, mert akinek mobilcege van es olyan gatlastalan bunozo, mint a fidesz vezetosege es tamogatoi, az mindig tudja, hogy a mobiltelefonjait hasznalok merre vannak, kivel talalkoznak es mirol beszelnek.

az allami mobilceg szerepe is a folyamatos megfigyeles es lehallgatas volt. semmi mas.

ez a politikai/kriminalisztikai kifogasom.

a gazdasagi kifogasomat Lonewolf jol leirta.

Kard 2013.04.12. 10:03:57

@laci_52: A jövedelmed nem érdekel senkit, a mérnök itthon se kerül sokkal kevesebbe mint külföldön, az eszközök ára meg ugyanannyi vagy még több mert kicsi az ország és nem lehet hatalmas méretekben rendelni. Viszont itthon van a legnagyobb áfa a világon, közműadó és telefonadó. Ezeket is érdemes számításba venni.
Verseny pedig ott lesz ahol megéri növekedni, viszont ahhoz, hogy egy felhasználót elcsábíts szerintem legalább 10%-al az ár alá kell menni, ennyi pedig szerintem már nincs a rendszerben. Max a mobil széles sáv az ahol van még növekedés és ahol még fognak esni az árak.
Azt azért látni kell, hogy iszonyatosan faragják minden oldalról a telekomcégek profitabilitását. Régen például a roamingon szépen kerestek, ezt már levágták. Régen az sms is hozott, most már szerintem alig sms-ezik valaki is. Aztán ott van még a skype meg a hasonló szolgáltatások. Nemsokára a telekommunikáció is közműcég lesz.
Attól, hogy lenne 3 áramszolgáltató nem esne folyamatosan az áram ára.

Nikorene 2013.04.12. 10:04:37

Nem a kékek mennek, hanem a pirosok. Nekik jár le elôbb a szerzôdésük.

zdyzs 2013.04.12. 10:07:32

@Kard: Én erre a helyükben nem lennék büszke. Itt Ázsiában egy prepaid perc 2-3 forintnak megfelelő összegbe kerül, szigorúan másodperc alapon számlázva, azaz fizethetsz akár 35 fillért is egy rövidebb beszélgetésért. Egy SMS pedig 4 fillér (0,04 Ft) Szóval menjenek a francba a 30 forinttal, amelyet ráadásul az első másodpercben rád terhelnek.
Pedig a legnagyobb költségtényezők (hálózati berendezések, saját szoftver) pontosan ugyanazok mint Európában. A harmadik nagy költség - a frekvencia díja - van ahol még több is.
Szerintem igenis van árkartell Európában (nem csak nálunk, mindenütt), különben ha Voda vagy T ügyfél lennél, már rég nem kellene Londonban meg Frankfurtban roaming díjat fizetned. Mint ahogy itt Indiában nem is kell, annak ellenére, hogy Delhiben és Mimbaiban külön-külön fizetnek frekvenciadíjat. De én ugyanannyit fizetek itt is, ott is.
Micsoda parasztság már, hogy ugyanannak cégnek a hálózatát használod pár száz kilométerrel arrébb, és 10X annyit fizetsz?

notib 2013.04.12. 10:09:55

PolitikaiAteista: ennyire nem lehetsz naív, úgy fognak kivonulni, mint a bankok, ugatnak-ugatnak, aztán mégis maradnak, ugyanis a szolgáltatásból élnek, nem is rosszul...

amikor német, vagy osztrák barátaimnak elmesélem, hogy a szolgáltatásaik mennyibe kerülnek, nem hiszik el, csak amikor megmutatom nekik a számlát...

hasonló a helyzet a kereskedelmi szolgáltatókkal is, számtalanszor voltam fültanúja annak, hogy az Aldi-ban, a Lidl-ben
a németek hagosan morogtak, hogy scheisse, meg, hogy náluk ugyanaz a cikk mennyivel billiger, és akkor még a jövedelmi viszonyokról nem is beszéltünk...

de a cseheknél is előfordult, hogy ugyanaz az árucikk náluk sokkal silányabb volt, mint a multi anyaországában...

meg kéne érteniük a multiknak is, hogy a szabad rablásnak vége...

windex 2013.04.12. 10:11:59

@Eudocimus Ruber: ez egy poén, eszemadta! :-) annyire persze azért nem, hogy önmagáért egy bejegyzést érdemelne, de mivel itt az abszurdnak komoly esélye van valósággá válni, ezért megért 2 percet :-)

tomwar 2013.04.12. 10:13:48

@Fejesrob: Mert a tobbi uberfasza, nem? EN 1996 ota a Pannon/Telenor ugyfele vagyok, es OSSZESEGEBEN elegedett vagyok veluk, bar nekem is volt neheny vitam, amit szepen, kulturaltan par levellel/emaillel lerendeztunk.

Menj at a Vodahoz, es megtudod, milyen az ugyfel szopatasa...

A ceges telefonom T-kom, leszamitva, hogy neha elkepesztoen frekventalt helyeken nincs tererejuk, az ugyfelszolgalatuk rendben van. Bar nehany kollegam privat elofizetokent ennek homlokegyenest ellentmond...

eleve lehetetlen 2013.04.12. 10:16:10

@Kard: Amikor 100-ért adták, akkor lehetett volna 70 is, most meg a 30 helyett a 20-on is kurva nagyot kaszálnának. Tudod, az árkartell nem zárja ki az árcsökkenést, csak mondjuk simán 20-30-40 százalékkal magasabban tartja az árakat. Sokkal többet kaszálnak így mindhárman, mint ha egy alacsonyabb árral megpróbálná valamelyikük odacsalogatni az embereket. Az úgy sem menne, mert akkor a többiek is levinnék az árat, maradna az előfizetek megoszlása ugyanúgy, csak épp néhány 10 milliárd kiesne a zsebükből.

mahet 2013.04.12. 10:19:16

A magánszféra *mindig* hatékonyabb, mint az állami. Magyarországon az állami az a rossz szinonimája.

Friedman, 4 féle pénzköltés:

1, Saját pénzed költöd magadra - itt figyelsz a legjobban arra, hogy minél többet/jobbat kapj minél olcsóbban

2, Más pénzét költöd magara - ez is még hatékony, de már nem érdekel annyira a felhasznált pénzmennyiség/erőforrás

3, Saját pénzed költöd másra - ez sem túl hatékony, mert az eredmény nem érint téged

4, Más pénzét költöd másra - ez a legkevésbé hatékony. Itt már se a költség, se az eredmény nem számít túl sokat

A 4. az amikor az állam erős, más pénzét (adó) költi másra (állampolgár). Soha nem lesz hatékony. (Esetleg kivéve olyan fejlettebb társadalmakat, mint Svédország, Dánia vagy Kanada)

windex 2013.04.12. 10:19:40

@Kard: ennek most volt valami alapja, vagy csak, idézlek: "szerintem"? teória, vagy tudsz is valamit? az, hogy nyugaton nagyságrendekkel olcsóbb a mobil, legalábbis gyanús, viszont itthon is lehet olyan elem a levesben, ami befolyásolja az árat, és nem a szolgáltató miatt. persze ez nem jelenti azt, hogy azok nélkül ne lenne drága - minden cég - mint a gyerek - addig megy el, ameddig lehet. és csak a kényszer csökkentet árat: vagy nem fizetnek érte, mert túl drága, vagy a versenytárs teszi drágává - ezáltal nem favorizálttá - és azért nem veszik :-)

eleve lehetetlen 2013.04.12. 10:24:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Ezekhez az adatokhoz most is ugyanúgy hozzáférnek.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.12. 10:25:42

@lavór: Nem érted a lényegét a mondanivalómnak. Én nem szeretnék semmilyen nem működő állami céget látni. Se a telekommunikáció, sem az energiaszolgáltatás, és egyáltalán semmilyen téren. Az állami szerepvállalásból elég volt az elmúlt rendszer. Ennek már nem arról kellene szólnia. Már a Chavez is meghalt, és a Castro sincs túl jó bőrben. A Felcsúti Maradona miért akarja ezt a rendszert visszahozni?

2013.04.12. 10:25:53

@zdyzs: azért egy 1.5 milliárd potenciális előfizetéses országban más a matek, másrészről ott pl az autó is sokkal olcsóbb, de attól európai ember fél beleülni...

Az árkartell, ha van ilyen, gond, de inkább ezt választom (legalább tudjuk mit fizetünk) mint egy titkosszolgálati eszközt amibe fű alatt milliárdokat lapátolnak be az adónkból, túloldalt meg ki, azon kívül propagandának használja a mindenkori kormány. Nem véletlen, hogy az állami cégek annyira szarul működnek, a vezetést négyévente kötelezően cserélik akár le középvezetőkig. Stratégia, minden borul. Azt mondanám a kartellnél van rosszabb a piacon, egy korrupt kormány beavatkozása...

zsírmalac 2013.04.12. 10:25:58

@Fejesrob: Akik ott dolgoznak, azoknak annyira azért nem mindegy.
(Egyébként nekem nincs vele gondom, a T drágább volt, azért váltottam.)

Kard 2013.04.12. 10:27:48

@eleve lehetetlen: Nézd meg a telekom mint cég árfolyamát. Még 4-5 év is 800-900 között mozgott, most meg 400. A cégben lévő eszköz többet ér mint az egész cég. Nyilván nem azért van ez mert szarrá keresik magukat. De elég megnézned bármelyik szolgáltató részvényárát. Szakadnak mind, nem úgy tűnik nekem mintha olyan nagyon szénné keresnék magukat. Elég csak belenézni a tévébe már marketinget is alig látsz, mert arra sincs pénzük.

Kard 2013.04.12. 10:31:12

@zdyzs: Azért ne hasonlítsunk már össze egy 700 milliós országot egy 10 millióssal. Vannak fix költségek amik mindkét helyen ott vannak csak az egyik oldalon 3-4 millió ügyfélre oszlik el, a másik helyen meg 100-200-ra.

lavór 2013.04.12. 10:32:00

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Értem a mondandódat, de nem csak 1 aspektus van, mint ahogy nem csak fekete és fehér létezik.
Szerintem hamarosan eldől, hogy mi lesz. Mai állás szerit egy év múlva választások lesznek. Az például egy lehetőség arra, hogy változzon valami. Pláne úgy, ha sokkal többen gondolják azt, amit te. Nem tudom, miért akarják visszahozni, nem gondolkodom a fejükkel.

Kard 2013.04.12. 10:32:47

@windex: Dolgoztam a telekom szektorban évekig, illetve elég jól képben vagyok a tőzsde oldaláról is a céggel meg az iparággal. Ezért írtam a szerintem, én ezt gondolom, hogy így van.

eleve lehetetlen 2013.04.12. 10:35:54

@Kard: Azért nem esne az áram ára, mert az áramot termelni kell, minden egyes KW előállítása pénzbe kerül (nincs vízerőművünk, jelentős számú szélerőművünk, mert itt is működik a lobbi).
Itt meg csak egy rendszert kell kiépíteni (igaz, hogy rohadt drágán), ami utána gyakorlatilag működik magától, nincs költségkülönbség 1 db, vagy 100 db sms továbbítása között.

eleve lehetetlen 2013.04.12. 10:39:26

@Kard: Azért én örülnék, ha ilyen szarul kereső cégeim lennének. :-)

zdyzs 2013.04.12. 10:41:15

@A csótány is ember: Nem véletlenül nem Indiát írtam az áraknál, mert itt tényleg lehet indokolni a dolgot a lassan 800 millió mobiltelefon-felhasználóval.
De Sri Lankán, ahol potenciálisan is csak 20 millió használó (direkt nem előfizetőt írok, mert ebben a régióban 80% felett van a prepaid) pontosan ugyanennyibe kerül a telefonálás. Szóval ott ugyan az a matek mint hazánkban.

Szerintem egyébként itt (2-3 Ft/perc) lehet a break-even, mert egy korábbi két éves árharc után (amelyben egyébként élen járt az itteni Telenor) most jó másfél éve már csak felfelé változnak az árak.

Az autók pedig azért olcsóbbak, mert nem tömik tele azokat abszolút marginálisan hasznos extrákkal és nem fetisizálják a teljesítményt sem. Európában szerintem már nem is lehet 100LE alatti autót kapni. Itt azt pedig már a sportos kategória, a jellemzőbb a 60-70 lóerő, ami bőven elég.

Az állami cégekről alkotott véleményedet osztom. De ettől még felháborít amit a mobil cégek Európában csinálnak.

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.12. 10:41:55

@lavór: naja... Egy hónapig voltam telenor ügyfél. Utána sürgősen váltottam a pocsék ügyfélszolgálat miatt, no meg azért, mert már akkor csekkdíjat szedtek, amikor még szó sem volt ilyesmiről egyéb területeken.
Ettől függetlenül pofátlan banda mindegyik. Sajnos. :(

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 10:43:34

@eleve lehetetlen: "Itt meg csak egy rendszert kell kiépíteni (igaz, hogy rohadt drágán), ami utána gyakorlatilag működik magától, nincs költségkülönbség 1 db, vagy 100 db sms továbbítása között. "

szinten nem

zdyzs 2013.04.12. 10:45:59

@Kard: Lásd az előző kommentet, Sri Lankán ugyanúgy 10 millió előfizető van, mégis 3 forintért lehet percenként telefonálni. Ebből látszik, hogy nem (csak) az előfizetők száma miatt olcsó a telefonálás, hanem az éles verseny miatt.

Egyébként nálunk is lehetne csökkenteni simán a költségeket, ha végre valaki európai piacban gondolkodna. De az árkartellek miatt ez senkinek nem érdeke.

Tapmancs 2013.04.12. 10:47:46

@Kard: 4 mega RAM pedig 20ezer volt 15 éve.

Két kérdés csak:
- Mint ahogy írták, miért drágább nálunk a telefonálás mint egy hasonló méretű nyugati országban? (pl Ausztria) Ott nem oszlik el többfelé a fix költség
- Miért nincs semmi különbség a szolgáltatók között? Vajon miért jössz ki a végén mindenhol ugyanott, ha átlagos telefonálási szokásaid vannak?

Kard 2013.04.12. 10:48:16

@eleve lehetetlen: Aha, na ez az ami kurvára nem igaz. Olyan mintha azt mondanád, hogy megveszed az autód és onnan megy magától csak vezetni kell. Persze 50e után megállna az egész a picsbe, mert elfelejtettél benne olajat cserélni, esetleg elkopott a fékbetéted és a falnak mentél és ez csak egy autó ami pár ezer alkatrészből áll.
Egy olyan hálózatban mint a telekom, kb. 3000 telehely van, ezeken belül rengeteg külön egység(helyiség), egységenként 10-50 berendezéssel. Tehát a hálózatban több 100e berendezés van. Murphy óta tudjuk ami elromolhat az el is romlik. Gyakorlatilag több százan dolgoznak csak azon, hogy te mindig tudj telefonálni.
Ezeket a berendezéseket folyamatosan karban kell tartani, a régieket újra kell cserélni. Mindegyik berendezéstípushoz megfelelő szakember kell, sorolhatnám mennyi dologra kell figyelni.

zdyzs 2013.04.12. 10:52:12

@Kard: Persze, igazad van, ezeket mind karban kell tartani. De azért a befektetett tőkéhez képest ez arányaiban egy nagyon kicsi költség (én is dolgoztam a szektorban, ismerem a számokat). És ha meg lehet oldani 3 forint/percből Sri Lankán, akkor Budapesten is meg lehetne mondjuk 6 Ft/percből.

windex 2013.04.12. 10:54:50

@Kard: az árkartell nem azt jelenti, hogy mindig ugyanannyi marad az ár, hanem hogy a szolgáltatók titokban megegyeznek az árakat illetően, mindegy, épp mennyi az. a fejlesztési kölltségeket már régen behozták, attól kezdve csak csilingel a kassza, így az alacsonyabb ár is hozhat nagyobb hasznot :-)

Kard 2013.04.12. 10:55:05

@Tapmancs: Az első kérdésedre nem tudom a pontos választ. Ott nincsenek adók például. A 2000-es évek elején a magyar mobilpiac volt a 2-ik legolcsóbb Európában. Mára a sok adó miatt az egyik legdrágább, főleg a mobilinternet.
Második kérdésedre. Miért nincs különbség, mert van piac. Egyik lép egy olcsóbb csomaggal a másik azonnal lép rá és csökkenti az árait.

VLADISZLAV 2013.04.12. 10:55:37

Csak érdekességképpen: Nyáron Horvátországban -én balga- abban a tudatban voltam, hogy nincs wi-fi a szállodánkban és a mobilommal felmentem a netre. Kb 2x 15 percig voltam fent, amikor jött az sms a Telenortól, hogy belassítják a forgalmamat, mert 14.000 Ft-nál tartok roaming díjilag.

Kard 2013.04.12. 10:57:13

@VLADISZLAV: Ez nem a magyar szolgáltató, hanem a horvát bűne. Bár idén már ez nem lesz, mert belépnek az eu-ba és fix romaing díjak lesznek ott is.

windex 2013.04.12. 10:59:53

@Kard: ez a költség dolog - egyrészt természetes - másrészt csak akkor érzékeny kérdés, ha romlanak az arányok, mármint a hozam és a költség aránya. de amíg sokkal többen használnak egy rendszert, és fizetnek érte sokkal többet, mint a költség, érdektelen a fenntartás, ami egy folyamatos és relatív alacsony költség - a forgalomhoz képest, persze - szemben a fejlesztés, befektetés költségével, amit előre kell kifizetni, így egyértelmű mínuszt jelent, míg ha a karbantartás költségénél nagyobb a forgalom hozama, az mindig pluszt jelent - ezért nem érdekes tényező

collateral collector (törölt) 2013.04.12. 11:01:01

Így megy ez a szocialista országokban. Nehogy vállalkozni merészeljen valaki.

Kard 2013.04.12. 11:01:25

@zdyzs: Szerintem meg nem. Egy mikró(mikrohullámú átvitel) ára manapság filléres tétel, egy mérnök havi díja meg millió felett van minden adóval együtt. A mérnökből meg sok kell egy ilyen cégben. Mint mondtam a berendezések is cserélődnek, 6-7 évnél többet nem él meg egy sem igazán. A hálózatot meg fejleszteni kell folyamatosan, mert mindig jönnek újabb technológiák, lásd például mobilinternet.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:03:04

@Kard: "Mindegyik berendezéstípushoz megfelelő szakember kell, sorolhatnám mennyi dologra kell figyelni. "

ez a legdragabb. folyamatosan fizetni a szakember gardat, tamogato dolgozokat. ez havonta sokmilliardos tetel.

meg ugye amit a sok percemberke elfelejt, hogy az aramot nem szelesgabibacsi tesla-tekercse nullpontenergizalja oda, ezen kivul az emberknek viz kell, futes kell, csatornazas, stb. ez mind kotlseg, ami beepul a vegfelhasznaloi arba.

es mivel itt vannak a cegek az allam altal legbrutalisabban megadoztatva - es jo lenne, ha tudatosulna vegre a sok kis egysegsugaruban, hogy az ado KOLTSEG es mint ilyen, beepitesre kerul a vegfelhasznaloi arba - termeszetes, hogy az arak joval magasabbak.

boldogvagyok 2013.04.12. 11:06:51

A 90-es években jó néhány olyan eset volt, hogy egy külföldi cég egy magyar partnerrel bevezettette itt a termékeit, aztán megjelent saját céggel, alacsonyabb árakkal és kiütötte azt aki felszántotta neki a földet.
Nem mondhatnám, hogy a magyar sajtó túlreklámozta az ilyen eseteket.
Ismerek ilyen konkrét esetet Németországból is (tajvani cég). Biztos hogy rengeteg ilyen volt már szerte a világban.
Lehet ezen fordítani is. Köszönjük hogy létrehoztad, de kaszáltál már eleget, mostantól mi kaszálunk. Nem is a Telenor lenne az első eset. Mi a probléma? Csak az egyik irány a szabad?

Persze ezért vagyunk fekete seggűek, mert a Médiatörvény meg az Alkotmány csak ürügy. Az igazság meg ugye nem lenne túl népszerű, hogy ragaszkodunk a kaszálónkhoz.

windex 2013.04.12. 11:07:27

@Kard: értem :-) persze kérdés, hogy az ármegállapítás szintjén dolgoztál-e, vagy mérnök voltál, esetleg karbantartó, vagy pultos az ügyfélszolgálaton :-)

Kard 2013.04.12. 11:09:40

@windex: Mérnök, pontosabban egy beszállítónál voltam akik szoftvereket gyártottak az üzemeltetésnek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:09:44

@Tapmancs: "Mint ahogy írták, miért drágább nálunk a telefonálás mint egy hasonló méretű nyugati országban? (pl Ausztria) Ott nem oszlik el többfelé a fix költség"

mert sokkal magasabb az allam altal kivetett ado. ugy a munkaerore, mint a munkaltatora. es ez megsokszorozza a vegfelhasznaloi arat.

esefe 2013.04.12. 11:13:00

Ugyan! A tárgyalások része a fenyegetőzés. A haszonról, míg az van egy forint akár, nem mondanak le, ennyi beruházás után, főleg nem. (Ha meg megőrültek és mégis, van egy pár jelentkező, az biztos.) De itt mindig rettegni kel valamitől.

sas70 2013.04.12. 11:16:37

Azért szép a diktatúra, mert ott egy állami hivatalnok vagy miniszter mondhatja meg egy magáncégnek, hogy mit csináljon:
a, politikai indokból
b, mert jól megvesztegették
c, mert egy tehetségtelen majom, akit kineveztek és semmihez nem ért, de ő a hatóság.

windex 2013.04.12. 11:17:36

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: szép eszmefuttatás, van is benne igazság :-) de azért hadd ne sírjak a cégek miatt. az alapár így is, úgy is jóval magasabb, mint sok más helyen. hogy a szorzó 300 % (háromszoros ár), vagy 1000 % (tízszeres ár), mégsem mindegy, és ez mág az adó kalkulálása előtti ár, ezt fejelik meg az adókkal. vagyis a sokszoros ár már fedezi a fenntartás költségeit, és hasznot is hoz - és az árat nem a költség határozza meg, hanem hogy adfott pillanatban, különböző körülmények mellett mennyit lehet kihúzni a zsebekből. és mivel eleve a magasabbhoz vagyunk szoktatva, ha új adó jön, azt ráverik a régi árra, ilyenen nem múlhat a profit, a profitszintet tartani kell. és persze a nagyobb, és növekedő rendszerek fenntartása többe kerül, cserébe - és a növekedés oka - több a fogyasztó, aki a lassabban mérséklődő árak mellett többet hoz be, mert több ember többet használjaa rendszert. nagy forgalom, kis haszon elve, ugye

Kard 2013.04.12. 11:18:32

@windex: Még egy dolgot tennék hozzá. Azt is láttam, hogy milyen brutál költségcsökkentéseket nyomnak keresztül csak azért, hogy az emberek még olcsóbban telefonálhassanak illetve hogy ez már sokszor a minőség kárára is megy, de nem érdekel senkit mert olyan erős a verseny. Ez amúgy ahogy hallottam igaz a többi szolgáltatóra is. Látszik is ahogy megszaporodtak itthon a leállások, meg az elbaszódások.

windex 2013.04.12. 11:18:32

@sas70: a C.) nem motiváció. a tehetségtelen istembarmának is kell motiváció :-)

esefe 2013.04.12. 11:18:42

@sas70: Mert demokráciában nem vesztegetnek meg senkit, nincs a politikának karata és nem tehetségtelen majom az állami alkalmazott. Persze.

windex 2013.04.12. 11:24:14

@Kard: vagyis technikailag jobb rálátásod van. de egyrészt mégiscsak külsős voltál, másrészt nem ültél azok asztalánál, akik az átfogó kérdésekben döntöttek - sok tényező, elemzés és elgondolás alapján. nekik végülis részletkérdés sokminden, ami a rendszerben történik - ezért alkalmaznak sok olyan embert, akik azért vannak, hogy a működés hibáit elhárítsák, stb - a lényeg, hogy a rendszer nagyban hozza az elvárást, a profitot, végülis azért van, nem azért, hogy nekünk jó legyen :-)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:25:54

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Hagyjuk már.

Hol nagyobb a teljes bérköltség hasonló munkakörre, Ausztriában vagy Magyarországon?

Csak a 2 forintos percenkénti különadó miatt kerül nálunk 45 forintba egy 1-60 másodperces prepaid hívás?

Nesze, itt a T-Mobile Ausztria ajánlata:

MEGAKLAX

1.000 Freiminuten in alle Netze
100 Frei SMS
50 MB inkl. Datenvolumen
€ 9,90
€ 10,-

www.t-mobile.at/handytarife/wertkarte/index.php

Havi 10 ejróért kapsz 1000 percet bárhová + ezt-azt.

Nálunk ennyiért még a legalapabb előfizetéses csomagot sem kapod meg. Oszt lebeszélhetsz belőle 100 percet sem.

Éppen TÍZSZER annyiba kerül nálunk a telefonálás, ha nem okosít rajta az ember VoIP-pal.

Hazudj mán valamit, hogy nálunk tízszer olyan fasza a hálózat, tízszer annyiba kerül a munkaerő, és tízszer olyan geci a kormány, ezért kerül tízszer annyiba a telefonálás.

windex 2013.04.12. 11:26:18

@Kard: ja, kicsit én is dolgoztam a telekom szektorban. optikai kábelt húztam :-))))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.12. 11:27:16

elég szomorú, ha valaki attól hazafi, hogy egy idióta "parancsot/át" teljesít-e vagy sem, nem??

Kard 2013.04.12. 11:27:33

@windex: "a profitot, végülis azért van, nem azért, hogy nekünk jó legyen :-) " - azért ez elég komcsi hozzáállás :).
Mintha az embereknek nem lenne jó, hogy telefonálni meg internetezni tudnak. Minden cégnek a profit a célja, ahogy te is azért dolgozol hogy pénzt keres, kivéve ha Teréz anyának hívnak. Én nem azt mondtam, hogy nem keresnek pénzt hanem azt, hogy van verseny és ennek van hozadéka is (olcsóbb telefonálás az évek folyamán).

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:30:19

Csak az utánad vágott 100 SMS többe kerül nálunk, mint Ausztriában a teljes csomag 17 óra beszélgetéssel, mobilnettel.

Kb. mintha annyiért adnák a fullos ebédet Ausztriában, mint nálunk a krumplira rászórt sót.

windex 2013.04.12. 11:30:46

@Tapmancs: szerintem azért írták, hogy nálunk drágább a telefonálás, mint egy-egy nyugati (és keleti) országban, mert drágább. és nem csak az azonos méretűekben, hanem a nagyobbakban is olcsóbb :-) jó, tudom, nagyobb piac, stb... de mégis, ráadásul ugyanaz a szolgáltató. persze mindegy, egy cég nem korrekt akar lenni, hanem mindig, mindenhol annyit szakítani, amennyit lehet. hát nálunk többet enged a közeg, még ha az emberek kevesebbet is keresnek, mint nyugaton. evvan :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:33:13

@windex: nem kell sirnod a cegek miatt. az arak miatt kell sirnod.

azt kellene vegre felfogni, hogy mi, egysegsugaru adofizetok es a munkaadoink - tehat a maganszfera - EGY CSAPATBAN JATSZUNK.

mindannyian az allam eltartoi vagyunk. az allam pedig - a jelenlegi magyar kormany pedig kulonosen - folyamatosan jatsza a divide et impera-t.

Magyarorszagon azert minden olyan kurva draga, mert az allam mindent szarra adoztat. es akar tetszik, akar nem, senki nem fogja benyelni, hanem tovabbszamlazza, mert KOLTSEG. az egysegsugaru enduser meg torokraveszi az egeszet, leven o mar nem tudja senkinek tovabbadni. tehat ezert neki a legdragabb.

aztan termeszetesen nyuigodtan bele lehet kalkulalni az allami szintre emelt korrupciot is. azt is beepitik az arba, amikor pintersanyaekat lefizeti valamelyik ceg/szolgaltato. ezek is szazmilliardos tetelek /ev. es ez is koltseg.

AK76 2013.04.12. 11:34:59

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

"Egy normális demokráciában nem az államkapitalizmus. hanem a szabályozott körülmények között működő szabad versenyen alapuló kapitalizmus játszik."

Ja,kimondtad a varázsszót,EGY NORMÁLIS DEMOKRÁCIÁBAN...
Minthogy itt ennek a normalitásnak még a csírája sem volt jelen az elmúlt 2 évtizedben,szerintem lépjünk is túl rajta.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:35:54

@Negyvenértelmiségi: gratulalok.

jol megragadtad a lenyeget.

kis olvasnivalo. csak neked:

A demagógia (a görög δημος (demos, nép) és αγωγειν (agógein, vezetni) szavakból) a retorika azon fajtája, amely az érzelmekre és az előítéletekre próbál hatni. A politika és a politológia egyaránt használja, általában tetszetős, részigazságokon vagy irreális elképzeléseken alapuló politikai programok vagy kijelentések rosszalló (pejoratív) megjelölésére. Számos jelzős szerkezetben is előfordul, attól függően, hogy a politika vagy a kijelentés mely területre vonatkozik (például szociális demagógia, faji demagógia, osztálydemagógia).

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:37:42

@AK76: "Minthogy itt ennek a normalitásnak még a csírája sem volt jelen az elmúlt 2 évtizedben,szerintem lépjünk is túl rajta. "

akinek nem tetszik amit az itteni szolgalelku plebs akar, az mar ugyis szedi a satorfajat, vagy mar felszedte:-)

windex 2013.04.12. 11:37:49

@Kard: tévedés, nem komcsi hozzáállás. egyszerű megfigyelés. minden cég a profitért dolgozik - és ez a normális - és egy cég sem azért kezd valamibe, mert jó az embereknek, hanem mert látja, hogy valamit igényelnek az emberek, szükségük van valamire, legyen az koporsószeg, tej, szarszippantás, padlizsán, atomerőmű, vagy telefonálás. abban, hogy verseny van, és olcsóbb a telefonálás, egyet értünk, de lehetne olcsóbb is, ahogy külföldön is az, pedig az adók, a karbantartás, a dolgozók tébéjáruléka ott is terhelik a szolgáltatókat - vagyis nem eléggé verseny a verseny - de közgazdasági alapokról beszélgetünk, vita nélkül is nagyjából jól látható, hogysmint alakul ez az :-)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:38:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

A végére azt az izét nem tudom, miért basztad oda, de szerintem is jól megragadtam a lényeget, nálunk TÍZSZER annyit számláz ugyanazért (na jó, kicsit kevesebbért) ugyanaz a cég, mint Ausztriában.

A nagyobb bérköltség meg az 5%-os különadó miatt, ha jól értelek.

Bölcsésznek tetszik lenni?

esefe 2013.04.12. 11:39:41

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ez az európai polgári viselkedés sipike? Szánalmas inkább de messze nem polgári. Isten mentese meg Európát a hozzád hasonló mintapolgároktól!

Kard 2013.04.12. 11:42:29

@windex: Gondolom a több tíz milliárdos telekomadóra, meg közműadóra gondolsz ami külföldön is van :). Ebben a szektorban az állam ledobta az atomot. Én nem csodálkozom, hogy nem törik magukat össze, hogy sokkal olcsóbb legyen bármi is. Szerintem van/volt verseny, erre írtam példát is, csak ezzel az atommal mindenkit betolt az állam egy olyan szint alá ahol örül ha túlél nemhogy még árat csökkentsen.

esefe 2013.04.12. 11:43:11

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Szóval, ha meg valaki konkrét adatokat tesz fel, akkor a jellemét kezded szidni. Büdös gyökér vagy te sipike, nem polgár. Olyan ótvar kis mitugrász genyó, aki még adatokkal sem képes szolgálni a saját igazságának alátámasztására, de a más adatait meg azzal honorálja, hogy megtámadja a másikat személyében. Hol tanultad ezt? A Foxi Maxin?

zdyzs 2013.04.12. 11:43:38

@Kard: Én konkrétan a Telenornál dolgoztam még a hőskorban, olyan pozícióban, ahol láttam a számokat és hidd el, a befektetett tőkéhez képest az emberi költség egy kisebb tétel, még akkor is, ha 100 mérnök dolgozik a cégben. Nem elhanyagolható, de nagyságrendekkel kisebb, mint amit az eszközökre, frekvenciadíjra és szoftverfejlesztésre kell költeni. Még egy költség van, a tornyok helyének bérleti díja, de ez itt Ázsiában még több is mint otthon, csak itt nem zsenánt három-négy szolgáltatónak is ugyanazt a tornyot bérelni. Mert tornyot itt nem építenek, arra külön cég van, amelyik aztán bérbeadja rajta a helyeket a szolgáltatóknak.

Ezért írtam, hogy ha Sri Lankán megoldják 3 forintból, a magasabb bérek miatt legyen nálunk kétszer annyi minden. Akkor is csak 6 forintnál kellene járnunk, és egy SMS 10 fillér se lenne.

Nincs elfogadható gazdasági indoka annak, miért olyan drága Európában (megint nem csak hazánkra gondolok) a mobiltelefonálás, csak a versenyhelyzet hiánya.

esefe 2013.04.12. 11:44:01

@Negyvenértelmiségi: Kizárt, hogy egyetemet végzett. Szakmunkásképzőt, talán, nagynehezen.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:44:26

A bolsi rezsim idejében bezzeg nálunk került tizedannyiba a telefonálás, mint Ausztriában, értem?

Akkor még nem volt percenként kettő forintos különadó, és a Drazsét sem kellett megkenni.

Akkor még nálunk adták havi 3000 forintért az 1000 (egyezer) percet a mobilszolgáltatók, és Ausztriában került az 1000 perc 20-30 ezer forintba.

Ugye mindenki emlékszik?

esefe 2013.04.12. 11:44:39

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem szégyelled magad? Pedig jogos lenne, ha te nem is látod.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:45:58

@esefe:

Nekem mégiscsak a bölcsész a tippem, cociológus, romológus, zsidológus vagy ilyesmi.

A szakmunkásból kibaszták volna, amikor először összekeveri a centimétert a hektoliterrel.

windex 2013.04.12. 11:47:02

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: remek összefoglaló volt, és még a korrupció is benne volt, mint árképző tényező - hát, szerintem az egyik legerősebb a sok között :-) gratula! és persze sírok is az árak miatt - de persze nem fogadom el, hogy a szolgáltató effélékre hivatkozzon, mert túl nagy a különbség az olcsóbb területekhez viszonyítva :-) de hát mit várjon az ember egy olyan helyen, ahol a kábelszolgáltatók - tv, net - területileg felosztották a terepet? nem is tudom, feltűnt ez valakinek is az elmúlt 20 évben? pl pesten amelyik utcában (kerületben) az egyik tolta, ott nem lehetett átpártolni a másikhoz. akkor hol volt a GVH? vicc, hogy csak akkor tudtam szolgáltatót váltani, ha költöztem :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:47:08

@esefe: mondom, neked nem magyarazok. te nem valaki vagy, hanem egy kurva fidesztroll.

es a trollokat nem etetjuk.

de azert leirom, tegnap/tegnapelott votl cikk az indexen a magyar vallalti kornyezet adoztatasarol. te is tudsz rola, baromarcu, gondolom az eligazitason a koztorvenyes gazdaid elmagyaraztak, hogyan kell az adatokat es a tenyeket kidumalni, azok kozlojet lekaraktergyilkolni.

ugyhogy hesspicsaba, kicsitroll:-)

esefe 2013.04.12. 11:50:01

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem magyarázol, csak írsz. Én akinek nem magyarázok, annak nem is írok semmit.

És az érveid...........bazdmeg egy tízéves közepesen értelmes gyerek épebben érvel mint te.

Szegény hülye.

Kard 2013.04.12. 11:50:05

@zdyzs: Lehet igazad van...bár azért azt látnod kell, hogy az eszközök ára iszonyatosat esett az utóbbi években. Mondok egy példát. Egy mikro hop 3 milla volt 2002-ben. 2009-ben ugyanez 300e és úgy, hogy 5x,10x akkor sávszélességet elvitt. Írtad a szoftvereket, hogy drágák. Azok se egyszeri költségek te is tudod, új berendezés, új szoftver vagy a régit illeszteni kell hozzá. Egy-egy szoftver életciklusa se több 10 évnél, de sokszor még annyi sem. Szóval én nem érzem azt, hogy az egyszeri kiépítés után minimálisak lennének a költségek, de ehhez nem igazán értek, ezért is írom, hogy érzésre gondolom így :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:51:59

@esefe: de igen, mert ahelyett, hogy belefojtanalak a dunaba inkabb elhuzok ebbol a szarkupacbol, amni a te elkurt orszagod es tobbe nem az enyem.

ez nemileg disszonans erzesekett kelt bennem. de ugye ez annak a megkeseredett erzesnek az kovetkezmenye, hogy 22 evet dolgoztam ezert az elbaszott pocegodorert es ilyen balkani bunkokat szart ki magabol.

esefe 2013.04.12. 11:54:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Mit vered magad? Hát mégis írsz nekem butuska?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:54:36

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Majd húzol el?

Gondolom, már tervezgeted, milyen nyelvet kék tanulni hozzá.

esefe 2013.04.12. 11:57:17

@Negyvenértelmiségi: Nem megy az olyan könnyen hatvanon túl.:))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 11:57:56

@windex: jaja
emlekszem, durva volt. a upc/matav/tvnet teruletfelosztas a 2000es evek elejen. az inetrnetszolgaltatasban meloztam, jo melyen belelattam az egesz gennyes jatekba...

a belvarosban voltak olyan keruletek, ahol nem lehetett "szelessavu" (adsl 384 kbps)internetkapcsolat ezek miatt evekig. ujlipotban pedig az upc volt a kiskiraly, nem lehetett mas net, csak ok, vafgy a sipolos-pruttyogos 56kbps.

megjegyzem, akkor is fidesz kormany volt..
amikor megbuktak 2002ben indult csak be a liberalizacio rendesen. addig gondolom straub elekek es az azota letartoztatott/kirugott upc vezetoseg kente a narancsosokat az allapot fenntartasaert.

esefe 2013.04.12. 11:59:10

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Már megint segget csináltál a szádból, butuska? Nem zavar ugye?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 11:59:12

@esefe:

Szerintem megvárja még a 68. alkotmánymódosítást, hogy úgy istenigazából beteljen a pohár.

Aztán majd ír egy nyílt levelet az erősödő fasizmusról meg az elkúrt ájfón-előfizetéséről, ami miatt mégsem mehet el sajnos.

Occam beretvája 2013.04.12. 12:03:11

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Elhúzol?
Olyan vagy te minta párttitkár a 70-es években.
Mindíg csak igérgetsz.

esefe 2013.04.12. 12:03:17

@Negyvenértelmiségi: Csak az ő nyílt levelére a kutya nem lesz kíváncsi. (Persze, mert mind mucsai faszita, csak ő helikopter.)Igaz én a másokéra sem nagyon vagyok az. Az ember a problémáit oldja meg maga, nem panaszkodjon nyilvánosan!

windex 2013.04.12. 12:03:19

@Kard: azért, mert eddig itt nem volt valami, miért hisszük, hogy máshol se volt? a kamatadó se magyar találmány:-) stb.aztán lehet,hogy máshol más adó van, nem pont közműadó, még az is lehet, hogy éppen nincs, de: ez nem hivatkozási alap,és nem ez az oka, hogy nem csökkentik az árakat a szolgáltatók.a hallgatólagos-vagy akár letárgyalt kartellező-egyesség, és a profitmaximalizálás, amit persze most nehezítenek ezek az eszement kormánytrükkök.de jusson az eszedbe, hogy mielőtt "ledobták az atomot" ugyanannyi volt az ár, mint utána mínusz adó. szóval előtte lehetett volna kissé élesebben,jobban versenyezni,ha nem tették,nyilván extraprofit volt. az adók nem ezt csökkentik, mert az árra rakódnak, csökkenthetik viszont a telefonálási-azaz fogyasztási-kedvet. és az alacsonyabb ár-nagyobb profit feltétele a nagyobb forgalom, a több előfizető. hát most ez van aláaknázva-tehát megint nekünk a rossz, mert drágább az adó miatt, és mert a csökkenő forgalom(bevétel) miatt leáll az árverseny. hát

esefe 2013.04.12. 12:04:22

@Occam beretvája: Az a fajta akit nem zavar, hogy segget csinál a szájából.

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.12. 12:07:18

Amikor felmerült, hogy a mobilszektor privát legyen, akkor az volt a cucli, hogy majd a piaci verseny miatt olcsó lesz, hoz pénzt, fejleszt, "majdapiac" stb...

Olcsóbb nem lett. Fejlesztések...? hát módjával... Hozza a pénzt? Biztos, de ebből mi nem járunk jól. Nincs is ezzel gond, csak akkor ne azzal promózza magát, hogy de.

Pont az ellenkezője lett, mint amit ígértek. Mégis miért kellene fenntartani? Főleg úgy, hogy kínosan ügyelnek arra, hogy versenytársat ne kapjanak, tehát pont az egész értelme veszett el: ti. a piaci verseny, és az ennek köszönhető lehető legmagasabb szintű szolgáltatás a pénzért cserébe.

Kapitalizmus van, senkinek sincs garantálva, hogy mindig jól jár. Kockáztat, ha nyer, akkor az az övé, ha veszít, az is. Az államnak meg az emberek érdekét kell néznie, ha az eddigi koncepció nem hozta azokat a paramétereket, amit vártunk, akkor jó, hogy változtatunk rajta. A szolgáltató se szívességből szolgáltat, ugyanúgy mi se szívességből adjuk neki oda a frekvenciát.

Kard 2013.04.12. 12:09:17

@windex: Nincs igazad, most gyakorlatilag az elvárt profit alatt dolgoznak, az ami akkor volt egy normális mértékű profit volt. Definiáld kérlek nekem az extra profit szót (mert ez csak egy fidesz találmány, ilyet értelmező szótárban nem találsz). Erre mondtam, hogy most a túlélésért dolgoznak és szorítják a költségeket sokszor a minőség rovására is.
Ugyanez van az áramszolgáltatóknál is. A múltkor valamelyik áramszolgáltató kimutatta, hogy befektetett X összeget Magyarországon fejlesztésbe meg a cég vásárlásába és elvitt Y profitot. Az Y profit éves 3%-os kamatnak felelt meg. Azaz ha fogja és vesz rajta magyar állampapírt kb. 2x annyit keres. Na erre jött rá még a különadó. Nyilván az a cél, hogy visszadja bukóban. Ez viszont rablás pont olyan amit Leninék csináltak 100 éve.

gigabursch 2013.04.12. 12:12:08

A Pannon-t szerettem. Voltak nagyon jó csomagjaik, poziciójik

A Telenor ugyanaz a szar, mint bármelyik más.

Még szerencse, hogy a Pannonos szerződést fenn kellett tartaniuk. Jobbat nem tudtak kínálni.

Amúgy mobilnetben mind a három görény...

windex 2013.04.12. 12:13:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: azért ne legyenek illúzióid, ez kivételesen nem kormányspecifikus jellemző :-) ez is azon dolgok közé tartozik, mai nem a napi politikai játszódás, a cirkusz terepe volt, hanem messze felette állt. a net előtt volt már kábeltévé is, és nem 2000-res évek eleján, hanem a 90-es évek elején, és utána, vagyis a szocik alatt is. és a kábeltévé liberalizációja soha nem indult be. az eltérő technológiák miatt úgy érezhetjük, de a telefonvonalas, meg a kistepsis tévé nem kábeltévé. és az ma is úgy van, hogy ahol az egyik tol, a másik nem. más kérdés, hogy lassan az analóg kábel idejétmúlt lesz, a lényeg azonban az, hogy ez a fajta területfelosztás a mai napig így van - mert bármilyen kormány volt, úgy maradt. egyszerűen erre senki nem figyelt fel a fogyasztóvédelmi oldalon. mint most a taxisok esetében: csak átverték, amit akartak. persze a fix árnak örülnek, a többi feltétel miatt meg nyüszítenek :-)

esefe 2013.04.12. 12:13:58

@Nem tudom a nevem: Furcsa is sokaknak, hogy most a kormány nem a szolgáltatók szemével nézi a dolgokat, hanem a polgárokéval. Ilyen a baloldal alatt nem annyira volt. Még a szomszéd teljes közüzemi fogyasztásáért is te voltál felelős, ha társasházban laktál. Ha nem fizetett, kifizettethették veled. És ez jellemző volt minden téren. A szolgáltatóknak kedvező rendeletek tömege volt érvényben, még nem is olyan régen. Pedig a kormányt nem a szolgáltatók választják. Legfeljebb némelyik pártot azok pénzelik.

esefe 2013.04.12. 12:15:59

@Kard: Nincs nálad otthon értelmező szótár ugye?

Kard 2013.04.12. 12:16:05

@Nem tudom a nevem: "Az államnak meg az emberek érdekét kell néznie, ha az eddigi koncepció nem hozta azokat a paramétereket, amit vártunk, akkor jó, hogy változtatunk rajta." - gondolom az, hogy 1990-ben sorba kellett állni a telefonért most meg bármikor kaphatsz mobilt az ugye rossz, te vissza szeretnéd kapni a régi rendszert. Picit, de ici picit nézzük már vissza a múltba és _gondolkodjunk_.

Kard 2013.04.12. 12:17:09

@esefe: Komcsi troll, hessss.

esefe 2013.04.12. 12:18:44

@Kard: Ez a másik nicked, sipike? Mert két ember ennyire egyformán primitív nem nagyon lehet.

Vagy mégis?

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.12. 12:21:13

@Kard: Jaj szegények,olyan megható tud lenni....

Múltkor is kiderült, hogy például Németországban és Svájcban 2% a vállalati hitel, nem 5-6%, mint nálunk. Nálunk már az 5-6%-nál is sírtak, hogy nem éri meg... És akkor azzal még nem számoltunk, hogy Németországban vagy Svájcban nem annyiért dolgozik egy banki ügyintéző, mint nálunk... Az épületek bérlése/vételára is jóval több.

Ha tényleg nem érné meg, akkor a lehető legrövidebb idő alatt mennének innen. Erről szó sincs, még így is megéri nekik, csak kicsit kevesebb profit lesz. Napi pár perc sírás-rívást megér a dolog, hátha megsajnálják őket...

Kard 2013.04.12. 12:21:33

@esefe: Semmi közöm, hozzá, de azt azért látni kell, ahogy beszélsz az a tipikus erősen balos vagy kommunista hozzáállás. Ilyeneket Venezuelában meg Fehéroroszországban látni. Állam védjen meg mindenkit jajj, meg az állam adjon olcsó gáz, meg adjon olcsó villanyt jajj jajj. Nyilván a kutyaütő Chavezzel jó haverok lettek volna. Barátkozz csak meg vele kommunista vagy öreg. Nincs mit szégyelni rajta, az múlt században sokan voltak azok. Nálunk épp felfutóban van újra.

windex 2013.04.12. 12:21:36

@Kard: hülyeség, az extraprofit szó már régen a fidesz előtt is létezett :-) és nem komcsi találmány :-)

és amit írsz, igazol engem: elvárt profit alatt - lehet így is mondani, hogy még mindig rendben vagyunk. mit is jelent ez? hogy megszoktunk egy szintet, és most jajjjaj, az alá mentünk... vagyis még mindig profit. ha a kiadás nagyobb, mint a bevétel, az veszteség, ha kisebb, profit van. a normális profit mit jelent? lefordítom, hogy jólesően kurva sok :-) hát, ilyen a piacelemző, meg a marketinges nyelve, szépen mond ki egyszerű dolgokat, nem kell bedőni nekik

esefe 2013.04.12. 12:21:48

@esefe: Érdekes milyen ideges lesz a sipi, ha az ember rákérdez arra mit állít. Mert nekem véletlenül van a könyvtáramban nem is egy kiadása a magyar értelmezőszótárnak. Hát bizony van benne olyan, hogy extraprofit. Mondjuk a vöröskönyveseknél, max. a marx-lenin összes a felelhető könyv.

Kard 2013.04.12. 12:23:46

@Nem tudom a nevem: Látszik semmit nem értesz a közgázhoz. Ha gondolod leírom neked miért van 2%-os hitel Svájcban és miért 10% nálunk de akkor meg kell ígérned, hogy többé nem fogsz ezzel jönni mert csak a saját tudatlanságodat bizonygatod.

Kard 2013.04.12. 12:25:45

@windex: Nálam az elvárt profit az a 10 éves államkötvény + 2-3%. Ez egy közműcégnél (amilyen lassan a telekom is lesz) teljesen normális. Tehát veszed a cég értékét és azt mondod hogy a magyar államkötvény 7%, akkor 10% az elvárt profit.

esefe 2013.04.12. 12:26:03

@Kard: Csak szólok. Harminc éve vagyok maszek. Ma már több alkalmazottam van, mint neked fogad. Érdekes, mikor volt vöröskönyvesek tartanak oktatást a kapitalizmusról. Érdekes és szánalmas is egyben. Csak szólok. A Foxi-Maxin hazudtak a tanárok, mikor azt mondták, ti vagytok a társadalom krémje, a legokosabb élcsapat.

esefe 2013.04.12. 12:27:07

@Kard: Te sem sokat. A marxista közgáz már nem játszik.

Kard 2013.04.12. 12:28:14

@esefe: Jó, igazad van létezett előtte is a szó. Utánanéztem: en.wikipedia.org/wiki/Superprofit
"The term "superprofit" (extra surplus-value) was first used by Karl Marx in Das Kapital." - hehe tényleg komcsi vagy :)

windex 2013.04.12. 12:28:56

@Kard: nyilván igaz ez az áramszolgáltató vonal, amit említesz. egy dologról hajllamosak vagyunk elfeledkezni: hogy ezek folyamatok, és történések láncolatai. utólag bánkódni, hogy ha akkor állampapírba fektették volna a zsét... érdektelen. akkor úgy gondolta, hogy megéri itt dolgozni, most nem úgy gondolja, mert pártunk és kormányunk ámokfutó lett. akkor az, olyan pillanat volt - kedvezőnek tűnő - most ez, ilyen pillanat van - kedvezőtlennek tűnő. majd eldönti, hogy reagál, kibekkel, vagy lelép. kiszámolja, mi éri meg jobban. persze csak karcolgatjuk a felszínt, az egész sokkal bonyolultabb, a magukat felkent vezetőknek képzelő adminisztrátoraink gazdaságpolitikája meg egy csőd...

Kard 2013.04.12. 12:29:05

@esefe: és mi játszik a Lenini közgáz?

esefe 2013.04.12. 12:30:26

@Kard: Én arra reflektáltam, hogy nincs az értelemező szótárban. Az meg nyilván nálad nincs meg otthon, mert nem beszélnél akkora marhaságokat. Ne keverj "elvtárs"! Eddig nem terjed a memóriád, mi volt ezelőtt tíz perccel?

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.12. 12:32:26

@Kard: " gondolom az, hogy 1990-ben sorba kellett állni a telefonért most meg bármikor kaphatsz mobilt az ugye rossz, te vissza szeretnéd kapni a régi rendszert. Picit, de ici picit nézzük már vissza a múltba és _gondolkodjunk_. "
Ne csináljunk már úgy, mintha az állami vállalat egy jottányit nem fejlődne 20 év alatt, de az ipar és a technológiák globális fejlődésének eredményeit viszont az adott magán mobilszolgáltató egyedülálló érdemének kiáltjuk ki. Ekkorát ne csúsztassunk már!

'90-ben egyébként nem kellett sorba állni a telefonért. Az akkori K Európai műszaki színvonalnak megfelelő szolgáltatást lehetett kapni. Akkor még csak vezetékes vonalon. És az átlagfizunak kisebb százalékát tették ki a költségek, mint most.

Ha most is állami lenne a mobilszolgáltatás, ugyanúgy bevezetnék a korszerű technológiákat, mint a magáncégek.

DIldiko 2013.04.12. 12:32:31

A Telenor az egyetlen olyan cég, amelynek a telefonjait rendeltetésszerűen tudom használni. A másik kettővel az udvaron kell járkálni, hátha tudok telefonálni, elérni engem meg szinte lehetetlen, mert a lakásban egyiknek sincs térereje, max. az ablak mellett annyi, hogy néha esetleg megcsördül és ki kell mennem az udvarra sétálni, hogy visszahívjam aki keresett.
No ezért váltottam kb. 7 éve - a másik kettő azóta se tett semmit, hogy a környékünkön telefonálni lehessen velük!

esefe 2013.04.12. 12:32:33

@Kard: Gondoltam, hogy még azt sem végezted el. Szakmunkásképző rendben megvolt? Bár nyolc általánossal és egy kis IQ-val is nyilvánvaló, hogy az extraprofit kifejezést mégcsak nem is marx találta ki.

És szerepel az értelmezőszótárban.

esefe 2013.04.12. 12:34:41

@DIldiko: Nekem a vodafon eddig bevált, de most éppen gondolkodom a váltáson, mert nagyon felbosszantottak.

Kard 2013.04.12. 12:37:21

@windex: Igen, de azzal nem vitatkozhatsz, hogy az olyan nagy profit volt.
A probléma nem azzal van, hogy adózni kell, hanem azzal, hogy egyes szektorokat szándékosan tesznek tönkre azért mert épp nincs benne akkora magyar tulajdon. Ez pedig nem játszik - főleg nem az európai unióban -, mert vége az lesz, hogy senki nem akar befektetni nálunk. Ha pedig nincs befektetés nincs munkahely meg adó sem. Pont tegnap láttam egy gyönyörű ábrát a visegrádi országok befektetéseiről. Gyakorlatilag 2010-ben Magyarország levált teljesen a régióról ami azt vetíti előre, hogy még évekig ebben a mocsárban fogunk dagonyázni mivel nincsenek beruházások.
A telekom vonalra visszatérve. Azért az is érdekes, hogy mindenki a szolgáltatót támadja az 5-6% profitjáért miközben az árban csak az áfa 27% és ugye a többi adó nincs is benne. Szerintem az állam a telefonálás árából simán zsebre tesz 50%-ot is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.12. 12:38:41

Azért az eléggé kérdéses, hogy Szalai Annamária halála hogyan változtatja meg a frekvenciagazdálkodás jövőjét.

esefe 2013.04.12. 12:39:00

@Kard: Mert az áfa az profitként értelmezhető.

Apám, te egy analfabéta vagy!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 12:41:54

@esefe: "Csak szólok. Harminc éve vagyok maszek"

teged dugott erte partitkar cserebe, vagy valamelyik csaldtagodat?:-)

vagy te voltal a parttitkar. az is lehet. ven voros geci, hat innen a nagy fidesz szerelem:-DDD

2013.04.12. 12:41:58

@windex: szerintem a normális profit az ami megfelel a piaci elvárásoknak. tehát ha a bankbetét vagy a kötvény jobb nála akkor az rég gáz. viszont szerintem azért szopatják a telekomcégeket mert csomó infrastruktúrájuk van amit nem lehet csak úgy elköltöztetni. az it outsourcingra nem vetettek ki különadót mert 3 hónapon belül elment volna az összes multi, csak egy skeleton értékesítő irodát hagyva itt. próbálj a microsoftra vagy hp-ra rátolni egy évi többtízmilliárdos extra adót...

Kard 2013.04.12. 12:42:10

@esefe: Most belemehetnénk egy kinek van több diplomája és milyen egyetemekről versenybe (biztos nyernék) meg abba is, hogy egymást sértegetjük, de egyszerűen simán letojlak, nem érdekelsz vén kecske.

DezInf 2013.04.12. 12:44:15

@esefe:

"@Kard: Csak szólok. Harminc éve vagyok maszek. Ma már több alkalmazottam van, mint neked fogad. "

A hozzászólásaid alapján a századvéges csapathoz tartozhatsz. Nekik tényleg most jött el a kánaán.

Amennyiben harminc éve maszek vagy, akkor illene tudnod az adóelvonások mértékéről.
Biztosan emlékszel,amikor a megtermelt 100 egységnyi bruttó nyereségedből 18 egységnyit tehettél zsebre. Akkor persze,ha tisztességes vállalkozásod volt, és nem voltál adócsaló.

Ahogy itt előadod magad,biztosan adócsaló lehettél,hisz olyan jó neked most is :)

Szerintem meg gőzöd sincs a pénzügyekről,gazdaságról,adóelvonásról,meg a többi szörnyűségről:)

A könyvelőd nem szokott megmosolyogni téged ?

Amúgy téged érintenek a különadók,a bankadó,a telekom adó, a rezsi emelkedése, az üzemanyagok magas ára?

A megtakarításaidat is államkötvénybe fekteted ?

windex 2013.04.12. 12:47:18

@Kard: ez teljesen normális elmélet, persze. de a cégek nem így viselkednek, hanem mindig a legtöbbet akarják, aztán a következő évben még többet, mert az előző évben volt annyi, amennyi. aztán majd a körülmények - szabályok, adók, versenytársak, emberek anyagi helyzete, időjárás, stb - eldöntik, hogy mi jön össze. így az elmélet soha nem egyezik a valósággal. mint a férfi-nő szótárban. a talán igent jelent, az igen talánt, a nem meg mikor mit. így az elvárt profit a kánon szerint azt, amit írtál, a valóságban pedig a lehetséges maximumot, csak ezt soha nem mondják ki - mint annyi mindent. ha meg mégis, akkor becsomagolják szépnek hangzó szavakba, hogy ne azt értsük, amit jelent, hanem azt higgyük, amit hallani vélünk :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 12:49:20

@Távmunkás: sehogy
o csak disz volt. az iranyitashoz semmi koze nem volt, azt tette, amit orbanek parancsoltak neki. szemelye es munkassaga gyakorlatilag teljes mertekben lenyegtelen volt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 12:49:24

@esefe:

Pénzzel mindegyik keményen levesz, de a T az egyetlen, amelyik itt megáll, mással nem szopózik, sőt kimondottan korrekt a hozzáállásuk.

DezInf 2013.04.12. 12:55:39

@esefe:

Úgy látom szövegértelmezési gondjaid vannak.
Harminc éves vállalkozói gyakorlattal illene tudni az áfa szerepéről. Kard sehol sem említette a profit részének az áfát, azt csak te gondolod:)))
Világosan leírta,hogy az állami bevétel....
Kezd érdekelni,milyen vállalkozást vezetsz....de tényleg:)))

windex 2013.04.12. 12:56:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: sipi, te normálisan is tudsz beszélgetni, minek ez a tempó? ráadásul 30 éve már simán lehetett maszeknak lenni párttitkár nélkül is :-) sok butikos, zöldséges, taxis, épületgépész, építész, autószerelő, kőműves, stb. volt már akkor

svega 2013.04.12. 12:58:47

A megoldás a piacgazdaság. Az nem engedi elszaladni az árakat, és a szolgáltatás tényleg emberbarát.
Példa Anglia, itt most 13 nagy és pár kisebb mobilszolgáltató van, és ha bemegyek a mostani üzletébe, szó szerint a földig hajolnak előttem, majd elébem raknak egy olyan ajánlatot, hogy na. Havi 10-15 fontért adnak gyakorlatilag lebeszélhetetlen percmennyiséget, korlátlan SMS-t, rengeteg netet + egy csúcskategóriás telefont is, ezt persze fix idejű szerződéssel. De ha baj van, akkor telefonon vagy interneten azonnal segítenek, a végletekig korrektek, itt nincs túlszámlázás, átvágás, mert ha egy ilyennek híre menne, akkor az adott cég rolót húzhat. Ajánlom a viktor-mániás idióták figyelmébe, hogy a megoldás a szabad piac biztosítása. Mindenhol.
Másik példa az energia. Kb. 10 cég szolgáltat áramot és gázt, és attól veszed, akitől akarod. A neten beregisztrálsz, kiválasztod a legkedvezőbb ajánlatot, majd enter és kész. És működik.

Kard 2013.04.12. 12:59:09

@windex: Igen, igen ebben igazad van, de a telekom és úgy általában a közműszolgáltatók esetén tényleg a 8-9% volt igaz. Ami végülis most is igaz csak azóta elfeleződött a cégek értéke :).
A probléma itt, hogy ha racionálisan viselkednek a cégek elkezdik erősen visszafogni a beruházásaikat. Például nem lesz LTE, mert nem éri meg. Ennek a végén pedig az emberek és az ország isszák meg a levét, mert lemaradunk technológiában a környező országoktól. Én biztos vagyok abban, hogy a Szlovákok, hogy dörzsölik a markukat a sok hülye magyar láttán. Egy versenytárssal kevesebb a régióban.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:03:50

@Kard:

Miért kerül Ausztriában egytized annyiba a percdíj, mint nálunk?

Hogy-hogy ott is van LTE mégis?

Mi lesz az osztrákokkal, ha a 3 forintos percdíj miatt csődbe mennek a mobilszolgáltatók?

windex 2013.04.12. 13:04:00

@Kard: nem is vitatom :-) sőt. de szerintem a magyar tulajdonnal való verbális operálás csak kampányfogás, a lényeg a pénz leszakítása. és igazad van, azt lehet jól megszívatni, aki nem könnyen tud elmenni - infrastruktúra, ahogy mondod - ez világos. így aztán pl a cora is lelépett,elpasszolta az ingatlanokat - ami relatív kis befektetés volt a telekomcégek infrastruktúrájához képest - (és a kereskedők fajlagosan kisebb profittal is működnek)

Kard 2013.04.12. 13:14:02

@windex: Nyilván, nem egy tényleg magyar tulajdonban lévő céget vittek csődbe. Ugye ott a MAL (bár ebben nekik is volt részük), de ott van például az E-Start ahol kimondták nem fizetnek az önkormányzatok és a cég szépen csődbe is ment.

windex 2013.04.12. 13:16:43

@Kard: hát igen :-) persze majd lesz, csak lassabban, mert a terhek rosszul hatnak a versenyre - vagyis ahogy közvetve és közvetlenül csökkentik a profitot, úgy abból több idő alatt költenek fejlesztésre. szóval mindenképpen mi szívunk a végén :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 13:27:25

@windex: mindenkivel erdemei szerint..:-)

te normalisan szolsz hozzam. normalis valaszt erdemelesz. ez a ket troll meg szemelyeskedik gyakorlatilag a kezdetek ota. veluk szemelyeskedem. adaptiv szemelyiseg vagyok:-)

igen. ki is terhetnek. tudom. csak ahol en felnottem a kiteres meghunyaszkodast jelentett es magadra vonzottad a tobbi ilyen mentalisan serult szociopatat.

Kard 2013.04.12. 13:31:03

@Negyvenértelmiségi: Nem tudok németül ezért nem tudom pontosan összehasonlítani mi hol mennyi. Egyet láttam a 10 eurós ár (ami ugye 3000 ft) és ebben van ezer perc és 100 sms. Én azért nem osztanám ezt vissza, mert nincs értelme de ha már visszaosztjuk. Legyen itthon egy ilyen díjcsomag. 3e Ft. Ebből ugye 640 forint az államé lenne. Ha a delikvens teljesen kihasználja a díjcsomagot akkor ezer perc percenként két forint adóval 2e forint. Ezen kívül 100 sms további 200. Tehát az állam már elszedett 2840 forintot a díjcsomagból. Van még közműadó meg lenne nyereségadó ha lenne ezen nyereség.
No csak egy kis matek és kiderül miért nincs itthon ilyen díjcsomag. Ezután meg érdemes lenne végiggondolnod kik is vezették be ez a sok "nemadót".

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.04.12. 13:34:13

Az nem lehet, hogy a cégek újralicitáltatása csak egy kis korrupciós pénz kisajtolására szolgál?

Kard 2013.04.12. 13:39:25

@Negyvenértelmiségi: Csak segítségképpen a 640 forint az áfatartalma a 3e forintnak. De ha már így belelendültem a számolásba. Telekomnál tudom, hogy kb 10 milliárd forint a közműadó. Van olyan 2 millió vonalas meg 4.5 millió vezeték nélküli előfizetőjük. Ez szépen visszaosztod kijön, hogy egy előfizetőre csak a közműadó 1500 forint évente, tehát havonta több mint 100 forint. Akkor adjuk hozzá a 2840-hez még ezt a százat 2940.
Remélem a matematikának sikerült meggyőznie téged, hogy bizony ez a díjcsomag itthon életképtelen lenne.

vega4 2013.04.12. 13:44:04

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Megtennéd, hogy kicseréled a képet?
Tudod ez így nem helyes. Gusztustalan vagy így.
Ha nem tudod miért kérem olvass indexet légy szíves!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.04.12. 13:44:32

lehet hogy a pintérbácsi elégedetlen a telenor ügyfélszolgálatával, de azt biztosan nem tudja (mert leszarja, és nem ő fizeti), hogy az egész fidesz flotta a telenornál üzemel...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:45:31

@Kard:

Cserébe nálunk a bérköltség a töredéke, az ingatlanár dettó. De tegyük félre. Azt is, hogy a 2 forint csak a teljesült beszélgetésre megy rá, amit nem beszéltél el, arra nem. Tegyük félre azt is, hogy 400 forint a maximuma a 2 forintoknak havonta.

Legyen akkor hatezer.

Hatezer forintért ezer perc, 100 SMS, minimál mobilnet.

Azt hiszem, vinnék, mint a cukrot.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:48:39

@Kard:

Ja, hozzáadott érték adó (Mehrwertsteuer) van a fricceknél is, igaz, kevesebb, mint nálunk. De van. Ausztriában 21%.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 13:50:39

@vega4: mar keresem a megfelelot helyette.

csak fontosabb dolgom is van, mint egy focenzor meltosagaval foglalkozni.

Kard 2013.04.12. 13:53:13

@Negyvenértelmiségi: Nem töredéke, kb. a harmada fele. Tényleg, tudom mert mérnök vagyok. Egy mérnök itthon átlag olyan 1 millába kerül havonta tokkal vonóval, kint kettőbe. Ha mész lejjebb végzettségben akkor nő az olló egész 5-ig.
Pont ezért van, hogy főleg az alacsony kvalitású emberek pattantak el az országból, mert a jobbaknak annyival nem keresnének kint többet, viszont sokkal drágább a lakhatás.
Tehát a mérnök költség (ami bérben az egyik legnagyobb) az csak a fele, az eszköz viszont ugyanannyi.
Mivel mások a telefonálási szokások ezért nagyon nehéz megmondani egy ilyen 6e forintos csomagot vinnék-e mint a cukrot. Nekem egy ECO-S T díjcsomagom van 2700 pénz, de még sosem beszéltem le belőle a 100 percet, megoldom skype-on amit lehet. Szóval nekem nem kéne.

vega4 2013.04.12. 13:56:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Tudom európai állampolgár.
Volt aki volt, akkor is egy emberi lény volt.
Halálában senkit nem gyalázunk. Ezt tanuld meg.
Az meg senkit nem érdekel, hogy a bértrollkodás mellett Neked mire van időd és mire nem.
A képcsere kb. 30 mp.
Mondjam el hogyan kell csinálni, vagy meg tudod oldani magad is?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 13:59:58

@Kard:

Persze, én is megoldom okosba. De nem azért, mert jobban szeretem a VoIP-ot, hanem mert különben ötjegyű lenne a mobilszámlám, amit sokallok.

A másik tényező a flotta. Az ország fele flottában van, így nettó 10-20 forintért beszél 60 másodpercenként. A többiek, akik nem akarnak mutyizni, fizetik a 30-50 forintokat.

Nem belőlem gazdulnak meg a mobilszolgáltatók, már nem. Az akciós telefonjaiknál jobbat veszek olcsóbban függetlenül, az akciós percdíjaikat ignorálom, alig érintenek.

De ettől még elképesztőnek tartom a tízszeres díjszabást.

A fele is töredéke, egyébként. Kettétöröd. A 60% már nem töredék, az már csak jelentős különbség.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:03:40

@vega4: tudod mit?

most mar marad:-)

nem kerted eleg szepen:-)

ha nem tetszik, gyere ide es szedd le.

vega4 2013.04.12. 14:09:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Ilyenek az egyszerű emberek.
(Még hogy mérnök... muhaha.)
Erről az a történet jut az eszembe, hogy amikor Csődörös Gyuri bácsi megszólította az általános iskola igazgatóját, hogy:
Szervusz kolléga!
Erre az igazgató:
Ez hogy lehet? Hiszen maga a falu csődörének a gondozója.
Erre Gyuri 'bá:
Hiszen mind a ketten igazgatók vagyunk, csak maga iskolaigazgató én meg lóf@sz igazgató vagyok.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:11:45

@vega4: mellesleg nem ember volt, hanem a sajtoszabadsag elleni diktatorikus torekvesek szimboluma. ezert kell vigyazni azzal, milyen aljassagokat vallalsz el eletedben, ha nem akarod, hogy megkopkodjenek halalod utan.

kulonben tenyleg kerestem reggel ota helyette valami legalabb ennyire kifejezot. csak elvetted a kedvem a tovabbi keresgelestol.

mellesleg ajanlom figyelmedbe a brit nepunnepelyt. uk elegge europa, nem?:-)

a tekintelyelvuseg tamadasa es a tabuk ledontese is europa.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:13:17

@vega4: bizony. ilyen egyszeru vagyok:-)

es most megnyugodhatsz es elhuzhatsz a barcabitorlo noi felmenodbe a tovabbi csesztetesem helyett:-)

vega4 2013.04.12. 14:14:42

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Mi az a barca? Valami focicsapat? És mit bitorol?

vega4 2013.04.12. 14:16:22

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Persze. UK a demokrácia fellegvára. Mi is az államformája?

vega4 2013.04.12. 14:20:59

@Negyvenértelmiségi:
Pajor Tamás hitgyülekezeti tag énekelte anno, majd mikor megtért Müller Péter Iván (Sziámi) is elénekelte helyette.
Itt meghallgathatod:

www.youtube.com/watch?v=rZSNtDRGOuc

vega4 2013.04.12. 14:25:13

De nézzük Tamást. Eredeti Neurotic verzió:

www.youtube.com/watch?v=EvUKUWE02PM

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:31:02

@Negyvenértelmiségi: mellelseg ha hiszed, ha nem, en engedtem volne felvonulni a kerekes suttyokat. liberalis vagyok.

csunyan kirohogom es igazi bunko csocslek, de tolem vonulgassanak. er annyit az o retkes boruk is talan, mint a melegeke. talan:-)

Kard 2013.04.12. 14:31:23

@vega4: Attól, hogy alkotmányos monarchia az államforma még nem jelenti azt, hogy nem demokrácia. Elég gyenge érv volt ez.

vega4 2013.04.12. 14:44:26

@Kard: Persze hogy nem jelenti azt. Igazad van.
Például ha a család egyik tagja nemkívánatos kapcsolatba lép egy másik emberrel, akkor jön a demokratikus megoldás.
Aztán rá lehet kenni a paparazzikra az egészet.

Meg az is a demokrácia, hogy egy szikkadt seggű vén matriarchát mutogatnak a médiában kalaposan kosztümben, mint az ország legitim képviselőjét. (Persze semmi hatalma nincs.)

Kard 2013.04.12. 14:51:08

@vega4: Mert az jobb, hogy egy szakadt agyonnyomorgatott koronára(amit valahonnan loptak ezer éve és úgy kaptuk meg) meg egy aszott levágott kocsonyába való kézre vagy egy karcolgatós buzi ősi írásra verjük rá? Ez jobb? Ettől most kevésbé vagyunk demokraták?
Minden népnek vannak hagyományai amit szeretnek tisztelni...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 14:56:03

@vega4: "Meg az is a demokrácia, hogy egy szikkadt seggű vén matriarchát mutogatnak a médiában kalaposan kosztümben, mint az ország legitim képviselőjét. (Persze semmi hatalma nincs.) "

ez elegge deomracianak hangzik.
a hatalom a lenyeg ugyanis. ha azt a valasztok gyakoroljak akkor teljesen lenyegtelen kit ultetnek oda szobadisznek, az oskommer opportunista schmittpajat, vagy csornai munkasorparancsnok kolyket.

vega4 2013.04.12. 15:00:39

@Kard:
Igazad van. Ez jobb. Úgy hívják, hogy Szent Jobb. A kocsonyát a házisertésből főzik. Olyat meg Te úgysem eszel, mert valaki, valahol megtiltotta Neked. (Az arabok sem eszik.)
A koronát kik nyomorgatták agyon? Talán azalatt történt amíg az USA-ban volt?
A bibliát meg ne nevezd karcolgatós buzi írásnak. Mondjuk a Holt-tengeri tekercsek az más tészta.
A magyar nép hagyományait miért nem lehet tisztelni? (Persze költői a kérdés.)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:03:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Akkor van, amiben még mi is egyetértünk. Én is engedném még a munkásőrmenet masírozását is, és csak akkor oszlatnám fel őket, amennyiben a felvonulásuk elveszíti békés jellegét.

Hanem a mobilkompiacot újra kellene gombolni, hogy nálunk se a piaci ár tízszereséért lehessen csak percdíjat kapni.

Bevezetném például, hogy a multinacionális cégek, amennyiben anyaországukban is szolgáltatnak, kötelesek elérhetővé tenni ugyanazokat a díjcsomagokat (is), amiket ott hirdetnek.

És az összes multira, hogy amennyiben valamiféle bértáblát alkalmaznak anyaországukban, ugyanazt kötelesek nálunk is alkalmazni. Különben fel is út, le is út.

vega4 2013.04.12. 15:06:35

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Na ebben az egyben igazad van.
Jut eszembe egyik haverom sógora, aki az Agydaganat énekese volt, valami Vaskó, aki azt énekelte, hogy:
"Demokrácia veri a f@szát..."
Persze akkor még szocializmus volt és lelépett az USA-ba.

Kard 2013.04.12. 15:07:17

@vega4: Én tisztelem, szándékosan torzítottam neked, hogy érezd, hogy te mennyire nem tiszteled mások hagyományait. A miénkről is lehet ugyanolyan negatívan nyilatkozni. Nyugodj meg eszem disznót és magyarabb nevem van a legtöbb magyarnál, talán még a tiédnél is :).
A koronáról meg annyit, hogy olvass utána kik nyomorgatták agyon. Bizony a magyarok voltak amikor az egyik koronázásnál rossz kulcsot vittek magukkal ezért fel kellett feszíteni a ládát és akkor sérültek meg a pántok, meg görbült el a kereszt (egy igazi magyar ennyit tudhatna).
A karcolt írásnál meg a rovásírásra gondoltam (furcsállom, hogy egy "magyarnak" nem ez ugrik be elsőnek hanem a biblia ami egy felvett vallás és semmi köze az ősi magyarokhoz) nem a bibliai tekercsekre.

vega4 2013.04.12. 15:16:43

@Kard:
A Legnagyobb Magyarnak:
Szerinted én nem szándékosan torzítottam? :-))))
Én ugyan nem ismerem a rovásírást, de a fiam a tavaszi szünetben megtanulta. kérdeztem miért? Azt mondta. csak. Aztán ennyiben maradtunk.
A koronáról meg annyit, hogy én olvastam anno a Szent korona története című könyvet.
Persze olvastam olyan könyvet is ami szerint a magyar nép egyiptomi eredetű. (Toth az egyiptomiak főtudósa magyar volt..)
Te sem voltál ott, én sem voltam ott, úgyhogy Boldog Gyula napot neked.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:20:48

@Negyvenértelmiségi: "Hanem a mobilkompiacot újra kellene gombolni, hogy nálunk se a piaci ár tízszereséért lehessen csak percdíjat kapni."

az allam csokkenti az adokat, igy a cegeknek csokken a kotlseguk igy a vegfelhasznaloi ar is csokken.

fent szepen levezettek mikent lesz egy 3000 forintos tarifabol 2840 az allame.

vega4 2013.04.12. 15:23:32

@Kard: Ja és persze ráguglizhatnál azokra a könyvekre, amelyeknek úgy kezdődik a címe, hogy Kartal.. Zsenge gyermekkoromban olvastam. valami Lajos királyról szól...

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:23:46

Ezt a másik a ciprusi posztba szántam, csak oda nem tudok kommentelni:
"Szerintem ennyi a magyarázat, Putyin elvtárs begurult:

"Topless protest: Vladimir Putin and Angela Merkel – caption competition"
www.guardian.co.uk/news/shortcuts/2013/apr/08/topless-protest-vladimir-putin-angela-merkel

"иди на хуй Путин". Azok kedvéért, akik nem tanulmányozták eléggé behatóan Lényin elvtárs nyörörűséges nyelvezetét: "menj a f@szba Putyin".
(mondjuk ezt a képet nálunk nem reklámozták, mert fosunk(pvatáncolunk) towariséktól)

Valszeg ugyanarra gondolhatott Putyin, amire én, hogy biztonságiak közreműködése nélkül nem kerülhetett volna oda ez a kiscsaj.Tehát ez Merkel fricskája. Ő meg valszeg úgy van vele, hogy neki megér ennyit és kiebrudalni Putyint a Földközi tengerről.
Tudtommal 6 milliárdnyi ciprusi államkötvényük van az oroszoknak."

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:24:36

@Kard:

Kultúrnemzet (pl. magyar, román, spanyol, ír stb.) tagját nem a neve, származása teszi, hanem az, hogy hogyan él.

A törzsi nemzet (pl. zsidó, cigány) tagját sem a neve, de nem is a viselkedése teszi, hanem hogy kik a szülei.

A kettő között nemigen van átjárás.

Hiába zsidó vallásúak a szudáni négerek, sosem fogadják be őket a zsidók.

Hiába voltak Petőfi Sándor szülei rácok vagy tótok, attól ő még magyar volt, mert magyarként élt.

Egy zsidó hiába magyarkodik, amíg nem határolódik el Rosenfeldéktől és a felvásárlóktól, addig zsidó marad.

De ha egy magyar cigánykodik, az sem lesz többé magyar (de cigány sem).

Nem árt a fentiekkel tisztában lenni, ha nem akar túl sokszor csodálkozni az ember, mint amikor pl. Sipi elvtárs beírja, hogy újlipótvárosi, és neki egy pöcegödör ez az ország. Élesebb szeműek már a megszólalása előtt tudják, miféle, és mire számíthatnak tőle. Pedig semmi durva nincs a nickjében, csak jellegzetes a stílusa.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:25:40

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Az elvtársaid idejében hogy-hogy nem mentek le a percdíjak 10 forint alá?

vega4 2013.04.12. 15:28:59

@Negyvenértelmiségi:
Az Újlipótvárosban angol billentyűzet?
What a fuck?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:30:27

@Negyvenértelmiségi: "Nem árt a fentiekkel tisztában lenni, ha nem akar túl sokszor csodálkozni az ember, mint amikor pl. Sipi elvtárs beírja, hogy újlipótvárosi, és neki egy pöcegödör ez az ország"

en ugyan nem vagyok ujlipotvarosi...:-)

anyam alfoldi parasztlany aki 16 evesen jott fel a fovarosba es talalkozott apammal, aki hevesi parasztcsalad sarja es gyerekekkoraban koltoztek fel pestre. de akkor sem a belvarosba.

annyit irtam le, hogy ujlipotvarosban az upc monopoliuma ervenyesult az ezredfordulo kornyeken.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:31:53

@Negyvenértelmiségi: nekem nincsennek elvtarsaim.

en individualista vagyok:-) nem tagozodom egyik akolba sem. szoval jobb lenne, ha konkret idointervallumot jelolnel meg celozgatas helyett:-)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:38:19

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

2002 és 2010 között, a jóléti rendszerváltás után biztos nagyon elégedett voltál, mert akkor nálunk is 3 forint volt a percdíj, hiszen nem voltak különadók, nem is lett volna miért, mivel dübörgött a gazdaság, nagy volt a jólét meg a köztársaság és a jogállam. Zoltai fajti sem sikáltatott el semmit az ügyészségen. Csak aztán jött Szalai Annamária, és minden rossz lett, a percdíj is felment 45 forintra.

vega4 2013.04.12. 15:38:31

Egyik -szegény- állatorvos ismerősöm szerint különbséget kell tenni az ivarérettség és a tenyészérettség között.

Kard 2013.04.12. 15:39:46

@Negyvenértelmiségi: Tehát aki esetleg kritizálni meri a magyar nemzetet az már nem magyar?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 15:42:52

@Kard:

Aki pöcegödörnek hívja Magyarországot, az nem. Kritika <> gyalázás.

vega4 2013.04.12. 15:43:27

@Kard:
Mint az köztudott a magyar nemzet az egy újság.
Kiadták a parancsot, hogy mindenki fizessen elő mert az a cél, hogy fogyjon a nemzet.

Kard 2013.04.12. 15:47:51

@Negyvenértelmiségi: Jó de valahol a pöcegödör is egy kritika :). Nálam például ez azt a sérült és eltorzult társadalmat jelenti ami ma a magyar társadalom, aki képtelen kilépni a múlt árnyákéból/sérelmeiből és a jövőbe tekinteni. Sajnos még jelei se mutatkoznak annak, hogy ez a közeljövőben változni fog. Az emberek felfogásán kéne változtatni az pedig a legnehezebb.

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:48:04

@Negyvenértelmiségi:
"Egy zsidó hiába magyarkodik, amíg nem határolódik el Rosenfeldéktől és a felvásárlóktól, addig zsidó marad."

Lófaszt, csápoltatok ti évekik Szegedi Csanádnak, még úgy is, hogy a Jobbik nagyfejűi tudták, hogy milyen származású.
Tökmindegy azt nektek, csak a jól bevált ellenségképzésen alapuló ökörségeket hordja össze, amivel hergelni és terelni lehet a retardokat.

Putyilov gyári melós 2013.04.12. 15:54:58

@Negyvenértelmiségi:
Ez is attól függ, hogy ki mondja.
A falkabeli retard nyugodtan gyalázhatja Magyarországot, a magyar népet, akár még a magyar nép megharmadolását is helyeselheti, ti még meg is tapsoljátok.

Nem láttam egyetlen "jobbos" oldalt vagy kommentet se, ahol Bogár elvtárs hakniját elítélték volna, pedig Bogár László nemcsak a cigányokat lövetné bele az út menti árokba, mivel ennyi nincs, hanem 2-3 millió magyar csórót is.

Aztán a parlamentben tavaly megszavaztott szó szerinti pénzért való hazaárulás ellen se emelte fel a szavát senki a "jobboldalról".

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.12. 15:55:16

@Negyvenértelmiségi: igazbaol nem teljesen ertem amitol beszelsz. azaz ertem, de az mentalhigienes szakemberre tartozik.

a post felvetesevel es az altalam leirtakkal kapcsolatban viszont nem erzem a relevanciat.

Mária 2013.04.12. 18:36:31

A Telenor frekijére a jogosultság 2015-ben jár le.

Hol lesz addigra a Fidesz? Hol lesz addigra Pintér Sándor?

És ki nem szarja le őket?

Globetrotter2014 2013.04.12. 18:55:57

Érdekes poszt.

Csak egy kérédsem ellen a szerzőhöz:

Most a szokásos "összerakunk érdekes tényeket és levonjuk a legéletképteleneb de legjobban hangzó hatávadász konklúziót" cikket olvassuk, vagy van valami komoly alapja a vázolt elméletnek?

Mert az hogy Pintér Sándornak nem kültek el egy SMS-t még nem hiszem hogy elégséges ok lenne...

2013.04.12. 19:20:42

Bírom, hogy olyanok "komcsiznak" akiknek halvány lila fogalmuk sincs - a "történészi írásos anyagokon túl" -milyen egy kommunista. pláne aki azt mondja - Ő ezt az elvet vallja is:) najó..a blogban foglaltak simán beleillenek a roswelli eseményeket is totál összeesküvésnek látók elméleteibe: amelyek néha telibe trafálnak:DD - ilyen az élet
szal a lényeg Nekem: várom a fejleményeket, hogy a Hűségidőm hamarabb? véget érjen egy "állami" gellerrel..
oszt - jó napot

Reszelő Aladár 2013.04.12. 19:23:12

Azért van abban valami, hogy a természetes monopóliumokat sikerül egytől-egyig külföldre adni. Aki ebben az egészben jelenleg sem talál semmi kivetnivalót, az mondhatja.
- anno megvették, valamilyen vagyonértékelés alapján, nem biztos hogy piaci áron (piaci ár legyen mondjuk a nyugati átlag ebben az időben)
- biztos, hogy annyira le volt ronyolódva mint állították?
- hozták a nyugati szemléletet? Mert szerintem a munkások jogait igen rendesen nem tartják be, a szakszervezet hírére is azonnali távozással fenyegetnek.
- béreket sem adnak akkorát mint otthon. Pedig dolgozunk kb ugyanannyit mint ők.
-a szolgáltatások árai elérték a kinti szintet, vásárlóérték paritáson pedig szinte a legmagasabb
- mi az a management díj?
- rendeteg állami támogatást kaptak

Az EU pedig ennek az állapotnak a megőrzését szolgálja, vagyis hogy nehogy jöjjön valaki, aki esetleg ezt visszacsinálja.

Jönnek majd a korrupciós kommentek, mert a külföldi tulaj nem korrupt (Strabag és a demokráciák).

béla a görög (törölt) 2013.04.12. 19:49:00

Bármi előfordulhat és bárminek az ellenkezője is...
Mondjuk azért a mobilszolgáltatók nem privatizált cégek. Nem is volt még akkor mobil mikor privatizálhatták volna.

Másrészről a többi közszolgáltató esetén el tudom képzelni, hogy ez az akarat.
Viszont ez meg egy olyan dolog, hogy akkor vagy többet fizet az állam akkor megéri eladni vagy ha meg nem akar fizetni akkor hagyják megrohadni az infrastruktúrát. Te meg ott leszel a szarba.
Én legalább is nem ciciznék a cégek helyébe... zsarol a kormány? nem lesz szolgáltatás. Lehet szidni a szolgáltatót de attól még nincs!
Távolítsd el a kormányt lesz szolgáltatás.

Állam meg építsen hálózatot ha valamit akar. Ja hogy nincs pénze. Ja hogy piac van. Ja hogy érteni kéne hozzá. Ja hogy nem a törvény betűjétől lesz gáz, viz, villany, stb...
Ez már csak igy van.

KopaszMercis 2013.04.12. 21:35:50

@esefe:
Te hulye tudatlan buta fasz... az extra profit egyedul marx kozgazdasagatanaban szerepel. Te kommunista buta talaltgyerek. Nem veletlen vagy te szegeny ember...

zobod 2013.04.12. 21:40:57

@béla a görög: azt mondd el nekem, az hogy lehet hogy a nálunk jóval kisebb lélekszámú Ausztriában, ami hozzánk képest domborzati rémálom, a miénkhez hasonló - sok szolgáltatás tekintetében inkább olcsóbb - tarifacsomagok vannak? Mi indokolja az itteni magas árakat? Gyarmati extraprofit? Akkor hagyjuk, miről beszélünk. Ha viszont nem, akkor miért is nem állnak elő a költségszerkezettel, felmutatva beruházásaik, megtérülés számításaik stb. Ha egyszer áldozatok, veszteségbe hajtják őket, akkor tételesen bizonyítsák be, nem lenne egyszerűbb? Helyette csak fenyegetőzések vannak, hogyha nem fogadjuk el a feltételeik, akkor itt nem lesz szolgáltatás, mert kivonulnak.

draft22 2013.04.12. 22:20:53

@Nem tudom a nevem: a fenéket. 1990 még sorba kellett állni. A Hernád vidékén 1993 körül kezdték a hálózat kiépítését, zuglóban a duplázás-triplázás 1992 őszétől indult A telefonellátottság (ill. vonal) a rendszerváltás előtt, Albánia után a 2. legrosszabb volt Európában.

salamander 2013.04.12. 22:27:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Csak szólnék, hogy az avatarodat lecserélhetnéd, mert Szalai Annamária halálával immár ebben semmi poén nincs. (Még akkor sem, ha a média hatóságot és annak elnökét nem szeretted).

***

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.12. 22:29:16

@zobod:

Én kivetnék egy percenként 30 forintos matelcsit az 5 forint feletti percdíjakra.

5 forintos percdíjnál 0 lenne a matelcsi, 20 forintosnál 15 forint, 35 forintosnál és drágábbnál 30 forint.

béla a görög (törölt) 2013.04.12. 22:45:16

@zobod: ha drágálod a mobil szolgáltatók árait használhatsz netes telefon, vezetéskes telefon vagy nem telefonálsz.
Ez a te privát döntésed.
De hogy jön ebbe az egészbe bele az állam?

Egyébként a szolgáltatások árainál szerintem azt is meg kéne nézni Ausztria és Magyarország viszonylatában, hogy mondjuk mennyi a nem fizetők aránya. Tud-e 20 évre előretervezni mondjuk Ausztriában és tudja-e ugyanezt Magyarországon. Pénzügyi kölönbségek is akadnak a két ország között... HUF/EUR. a bizonytalanságot és a kiszámíthatatlanságot is be kell árazni...
ÉS ettől függetlenül még természetesen bepróbálkozik nagyot kaszálni...
Szumma: Én nem gondolnám, hogy ezt simán csak azzal lehetne elintézni, hogy gyarmat vagyunk.

zobod 2013.04.12. 23:48:53

@béla a görög: felesleges 20 éves távlatokról beszélni egy alig 20 évre visszatekintő szektor esetén. Ha viszont visszatekintünk az elmúlt húsz évre, elég kaszálós volt az operátoroknak, nem? Pedig akkor nem volt NER. Mégis, a magas díjak nálunk pont ebben az időszakban végig jellemzőek voltak. A nem fizetők aránya egy dolog, aligha jelentős, mert aki nem fizet, azt gyorsan lekorlátozzák. Esély sincs rá hogy a díjbevételekhez képest jelentős hátralékok legyenek. Ami a tanácsod illeti: keveset mobilozok, de most nem is ez volt a kérdés, mert ezt a keveset is megkaphatnám olcsóbban. (Folyt. köv)

zobod 2013.04.12. 23:49:52

@béla a görög: (2013.04.12. 23:48:53 folytatása) Természetes hogy itt most vannak intézkedések, amik komoly anyagi érdeket sértenek. Viszont az is tény, hogy itt nem voltak korábban olyan mechanizmusok, amik ezek szerint pl. Ausztriában kordában tudták tartani a díjakat. Mivel a cégek részéről önkorlátozást kár lenne várni - hiszen profitot akarnak nem világbékét -, viszont azt sem szabad elfogadni hogy sokat fizetünk, marad az hogy az államnak kell akkor erőből kikényszeríteni mindazt, ami máshol megy a piaci folyamatok révén is. És ezt minden egyes ágazatban meg kell tenni, amikben azok a pici koordináló mechanizmusok, amik Nyugat-Európában érvényesülnek, itt valamiért nem érvényesülnek. Ha nálunk a piac nem tud megfelelően koordinálni, akkor bele kell avatkozni bizonyos mértékben az önszerveződésébe.

fchris82 2013.04.13. 00:56:40

@Kard: "Milyen árkartellre gondolsz? Talán arra, hogy 2002-ben egy perc telefonálás 100 forint körül volt prepaid most meg 30? Miközben volt majdnem 100% infláció, áfaemelés meg közműadó? Ez neked árkartell? Kicsit nevetséges amit mondasz. "

Ezt skubizd drága barátom:
www.redbullmobile.at/tarife
www.redbullmobile.hu/simplyall/

Az egyikben 200 egységet kapsz, a másikban 2000-t. Ez TÍZSZERES különbség, miközben az osztrák ár Ft-ban számolva - de csak most, hogy ilyen szar a Ft -, 1500 Ft-tal, tehát 25%-kal drágább! Érted? Ausztriában! Ahol hegyek vannak, nem olyan kis dombocskák, mint idehaza. Ott nem felhúzol csak úgy egy mobil állomást a pusztába és szórod a jelet.

Ezt is megnézheted: www.redbullmobile.hu/simplyall-plus/ 40%-kal drágábba a magyar és ÖTÖD annyi szolgáltatást tartalmaz! Érzed a különbséget?

Igen gyanús, hogy árkartel van. Öcsémnek odaát 14 Ft-os percdíja van, mezei ügyfélként!!! Semmi spéci alku csomag!

Globetrotter2014 2013.04.13. 08:15:13

@fchris82: erről volt egy homűrs poszt, a fogyasztóvédelmisek válazsoltak is, megpróbálták elmagyarázni hogy a kettő messze nem ugyanaz, mondjuk a posztolót nem hatotta meg.

A konkrét ajánlatokat nem néztem de lehet benne alapvetően más zeltpolitika, pl a sógoréknál nem jelent gondot egy fullos okostelefon kiköhögése, nálunk meg igen és ezért nem a percdíj volt a RB fő aduja.

Egyébbként az osztrákok árai meleltt sok európai ország szolgáltatója nézne ki rosszul...

fchris82 2013.04.13. 09:12:24

@ZF2: Akár igazad is lehetne, de én nem az általános hőbörgő vagyok, hanem általában utána nézek a dolgoknak. Semmi különbség nincs a két ország között. Volt egy blog, ahol összehasonlították az iPhone árakat, nálunk és Olaszországban volt a legdrágább. És egyéb összehasonlításban is nálunk el vannak szállva az árak, és nem csak a 27% ÁFA miatt.
Öcsém kint élt, és ő is nem kicsit meglepődött.
Ingyen bank, ingyen pénzfelvét ATM-ből. Egy ügyfelünknek van francia cége is és mondta, hogy nagyságrendekkel kevesebb a banki költsége a francia banknál, mint a hazainál. De még Finnországból és Dániából is tudok adatokat. Olcsóbbak, a bankok ajánlatai jobban összehasonlíthatóak. Ettől még az államnak nem rezsicsökkentéssel és hatósági árakkal kellene beleszólnia a gazdaságba, de nálunk vmiért a verseny árszabályozó hatása nem igazán valósult meg.

fchris82 2013.04.13. 09:14:19

@ZF2: Ja, és volt egy másik blog, aki éppen arról panaszkodott, hogy az OTP egy román fiókjában megtalálta ugyanannak a személyi hitelnek a hirdetését, csak éppen fele akkora kamattal és kezelési költség nélkül.

Kard 2013.04.13. 09:26:40

@fchris82: Ezt már kitárgyaltuk. Olvass vissza! Leírtam, hogy ez simán lehet a jóval magasabb adók miatt is. Percadó, közműadó, rekorder áfa.

Kard 2013.04.13. 09:29:22

@fchris82: Bankolásilag totál nem lehet összehasonlítani két országot. Tudnék neked itt egy jó nagy írást kreálni arról, hogy miért ilyen magasak nálunk a kamatok és hidd el javarészt nem a bankok miatt van, hanem az állami szabályozás a ludas (meg persze az emberek akik ilyen hülye kormányokat választanak meg egymás után).

Kard 2013.04.13. 09:34:18

@fchris82: Gondolom az öcsédet arról is megkérdezted - mert te nem egy hőbörgő típus vagy hanem utánanézel dolgoknak -, hogy van-e méretes bankadó Ausztriában, van tranzakciós adó is, és évekig tartó kilakoltatási moratórium. Ezek ugye mind vannak Ausztriában és ezért össze lehet hasonlítani a két ország bankolását.

fd 2013.04.13. 11:33:50

Érdekesek a fenti viták, de talán térjünk vissza a 'sorok között' olvasásra. Nem tudom, miből és miért szűrte le a poszt a következtetést, a pintéri ügy eléggé gyengusnak tűnik ehhez, én sokkal inkább a Vodára gondolok...
süti beállítások módosítása