sorok között

sorok között

A patkánynak sem kell a génmódosított élelmiszer

2014. január 27. - Politikai Ateista

A génmódosított élelmiszerek káros hatásaival kapcsolatos patkányos kísérletre bizonyára mindenki emlékszik akit egy kicsit is érdekel a téma.

A GM-étrenden tartott állatoknál gyakrabban alakultak ki daganatok, ahogyan a máj- és vesekárosodás is nagyobb arányban fordult elő közöttük. A kutatók elmondták, hogy a hím patkányok 50 százaléka, a nőstényeknek pedig 70 százaléka idő előtt pusztult el, míg a kontrollcsoportban ez az arány a hímeknél 30, a nőstényeknél pedig csupán 20 százalék volt. - Rákot kaptak a GMO-val etetett patkányok - Index

A kísérletet számos kritika érte, itt például arról írnak, hogy a kutatásvezető Gilles-Eric Seralini olyan patkány-törzset használtak, amely egyébként is komoly hajlamot mutat a rákosodásra.

Paul Fonder, Dél Dakota-i farmer úgy gondolta, hogy egy közel sem laboratóriumi körülmények között elvégzett kísérlettel, pontot tesz a vita végére.

Egy cső GMO és egy hagyományos kukoricát hagyott 3 hónapig olyan helyen, ahol az egerek könnyen hozzáférhettek.

Szerinted?

gmostuff.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr205783051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BlackVoid 2014.01.27. 10:27:19

Könnyen lehet, de ugyanolyan könnyenelőfordulhat hogy ez hoax. Volt olyan is a neten, hogy a mikrózott viztől elpusztulnak a növények (hoax).

Shaja 2014.01.27. 11:51:40

@BlackVoid: Azért van,amit Te is kipróbálhatsz szabad területen: rakj le egy darab vahat és egy darab margarint a földre, egy hét múlva nézd meg, melyikből mennyi maradt. A margarin legalább nem génkezelt....

xva4000 2014.01.27. 13:46:06

@Shaja: Másik klasszikus kisérlet: rakj le egy bringát Mo.-n bárhol..

PAPÓ38 2014.01.27. 15:16:00

A génekben van tárolva a teremtés kódja. Aki azt megpiszkálja, halált hoz az emberiségre.

mikocami 2014.01.27. 15:50:10

Drága barátaim!
Nem kell állat kísérlet.Adj a macskának bolti virslit v.parizert és nézd meg az eredményt.
A macska úgy néz rád,mintha nem lennél normális.

Helyszíni zsemle 2014.01.27. 17:07:15

Az organikusat sem ettek meg teljesen, hanem csak harapdaltak, meg szetszortak.

Sikamlós Jim DiGriz 2014.01.27. 17:12:52

@Shaja: illetve még egy érdekes kísérletként egy féllábú embert otthagyhatsz a keselyűknek, és az igazi lábát mind megeszik, a műláb meg ott marad.

Vagy adj egy tábla csokit a kutyádnak, és megeszi, csak lehet, hogy felfordul tőle. Te meg csak kövér leszel.

(nem értek hozzá, de tudtommal a vaj zsír, ami természetes, míg a margarin már egy olyan feldolgozott valami, amit egy állat nem fog felismerni, mint étel. Attól még nem feltétlen életveszély.)

breba 2014.01.27. 17:14:11

A világ természettudományos műveltségének szégyene, hogy az ilyen és ehhez hasonló (mint a hangyás-margarinos) cikkek akárkit is érdekelnek.

Pirx 2014.01.27. 17:20:26

"Certifed Organic Dairy Farmer from northeast South Dakota. Co-owner of Fonder Bros Organic Dairy Farm. Raise corn, oats, alfalfa & do rotational grazing."
Csak nem fogja a saját üzletét rontani a szentem!
www.labelgmos.org/johnd4020man

nandras01 2014.01.27. 17:20:40

@PAPÓ38:
"A génekben van tárolva a teremtés kódja. Aki azt megpiszkálja, halált hoz az emberiségre."
halált, persze. agyhalált.
látom, nálad már bekövetkezett.

Shajamer 2014.01.27. 17:22:44

@Sikamlós Jim DiGriz: Ezt nem is állítottam, hogy életveszélyes lenne. De, mint tudod a margarin reklámok az egészség szimbólumaként tüntetik fel ezt a hidrogénezett növényi olajat. A vaj viszont valóban természetes alapanyag, és talán az emésztése is könnyebb.(leszámítva persze a laktóz-érzékenyeket)

Szelid sunmalac 2014.01.27. 17:26:13

Aha. Es akkor mi van? Tegyuk fel, le lehet vonni barmilyen kovetkeztetest egy ilyen "kiserletbol". Mi van, ha egyszeruen a GMO-nak van egy olyan "mellekhatasa", hogy tavoltartja a ragcsalokat. Most akkor ez baj? Mintha az ember nem azzal probalkozna evezredek ota, hogy minel ellenallobb novenyeket kiserletezzen ki.

Szelid sunmalac 2014.01.27. 17:26:51

@Shajamer: Az tuti! Egyel meg egy kocka vajat magaban. Olyan lesz az emesztesed, hogy ihaj!

Pirx 2014.01.27. 17:42:42

Van abban valami bájos, hogy derék oraginkus farmerünk, még arra is fordítson figyelmet, hogy a GMO kukoricának kikiáltott cső (merthogy azon kívül, hogy azt mondja kevés tény áll a rendelkezésre) kisebb legyen, mint az "organikus" (jelentsen ez bármit is. Merthogy azért az a cső is pár ezer év genetikai szelekciójának következménye, egyáltalán nem az a természetes valami, aminek beállítják!
De facebookon megosztani, szörnyülködni jó.

nál 2014.01.27. 17:51:34

A GMO-ra vonatkozó részt nem is kommentálom, de ugye senki nem hiszi el, hogy három hónap alatt az otthagyott kukoricacsövet a patkányok csak illedelmesen megcsócsálják, de nem viszik el a vackukba?

Szelid sunmalac 2014.01.27. 17:57:28

@nál: Nem csocsaltak meg. Csak lehantottak rola a magokat, aztan azokat is otthagytak.
Ez ugyanolyan, mintha ket tejesdobozt allitanek oda, az egyikbol kiontenek a foldre, es kb. ennyi a kulonbseg.

Achilles 2014.01.27. 18:14:08

@xva4000: ez úgy hangzik mintha a magyarok miatt találták volna fel a bicó lakatot. Ezt komolyan gondolod? Vagy azért fizetnek hogy köpködj?

Achilles 2014.01.27. 18:16:11

vagy ... a patkányok nem olvasnak indexet, hogy mennyire jó is a génmódosítás :)

nál 2014.01.27. 18:28:44

@Szelid sunmalac:
Nagyon köszönöm, hogy kijavítottad tárgyi tévedésemet, sajnos a kukoricaszemek eltávolításának szakkifejezéseit nem ismerem. Ráadásul mivel a kommentemet kutyafuttában írtam, nem számoltam meg, hogy a második képen hány kukoricaszem hiányzik - ezek szerint egy sem -, és pusztán alaptalan feltételezés volt, hogy abból ettek is.

Sikamlós Jim DiGriz 2014.01.27. 18:36:27

@Shajamer: a reklám egy harmadik téma, ahhoz bottal se nyúlnék :D Az viszont tény, hogy számtalan dolgot tudunk gond nélkül megenni, amit egy állat nem is értene, épp ezért nem okos dolog ilyesmivel példálózni (mert akkor utána ideje lesz kiírtani a macskákat, mert az egerekben súlyos adrenalinszint-megugrást okoznak, pl.)

kpityu2 2014.01.27. 18:39:41

@Pirx: Szelekció az amikor meglévő előnyös tulajdonságokat erősítesz fel. GMO az amikor új tulajdonságokat építesz be. Némi hibaszázalékkal.

Szelid sunmalac 2014.01.27. 18:52:06

@nál: Latod-latod! Az alapos munka hianya! En bezzeg megszamoltam mind! Sot, egyenkent elemeztem az osszes szem meretet es formajat, valamint szamitogep segitsegevel virtualisan a helyukre tettem oket, hogy kizarjam a tevedes lehetoseget! Megerositem, egy sem hianyzik!

nál 2014.01.27. 18:57:40

@Szelid sunmalac:
Örülök, hogy vannak még alapos, lelkiismeretes emberek! A kérdés akkor viszont az, hogy a patkányok vagy a gazda akarja-e manipulálni a kísérletet?

Szelid sunmalac 2014.01.27. 18:59:53

@nál: Igazsag szerint a szamitasaim alapjan TOBB kukoricaszem van a csutka korul, mint amennyi belefer. Valojabna tehat a patkanyok nemhogy nem ettek egyikbol sem, hanem meg vittek is oda kukoricat! Ezt az egyszeruseg kedveert betudtam szamitasi hibaszazaleknak, de szerintem egyaltalan nem elhanyagolhato. Summa summarum, genmodositott patkanyokkal allunk szemben!

Shaja 2014.01.27. 19:04:47

@Sikamlós Jim DiGriz: Való igaz, megenni megannyi dolgot lehet. Viszont, mi az, amit érdemes, az itt a kérdés. Amire szerényen rávilágítani szándékoztam, az az, hogy táplálkozásunkba milliónyi ízfokozót, "műanyagot" vonunk bele, amelyek valódi hatásairól nem sokat tudunk. Én - magam részéről - maradnék a teljesen természetes alapanygoknál. Márcsak azért is, mert hosszú évek óta eszik a főztömet a vnedégeim - és semmi kedvem nincs génkezelt szarokkal etetni őket.

Fekete Mamba 2014.01.27. 19:06:26

Szerintem ez kétséget kizáróan bizonyítja , hogy a GMO-t a HÁTTERHATALOM állította elő, hogy kiirtsa az emberiséget. Más magyarázat nem lehet, de tényleg.

objekt678 2014.01.27. 19:15:16

@Shajamer: A hagyományos vaj ("savanyútejszín-vaj) szinte alig tartalmaz tejcukrot. Az úgynevezett "márkázott" (piacozott-,németből vettük át, jelentésének értelme eredetileg az volt, hogy hosszabban tárolható, piacra szállítható) vajat mossák, majd újragyúrják,zsírtartalma 80 % fölé növekszik így az íróban lévő, vízben oldódó tejcukor nagy részét is eltávolítják...-elvileg.De az itthoni "vaj" néven futó fehéres ragacsok csak sima tejzsír katyvaszok. Azokat tényleg nem ajánlanám tejcukorérzékenyeknek.A tejcukorérzékenység azért itthon rendesen túl van lihegve.A kemény és félkemény sajtok szinte alig tartalmaznak tejcukrot, az érett kefír szinte csak nyomokban..

cs_dy 2014.01.27. 19:20:20

Nem is tudtam, hogy a patkányok tudnak kukoricát hántolni.

Sikamlós Jim DiGriz 2014.01.27. 19:20:23

@Shaja: persze, csak míg mondjuk nekünk megvan a választás luxusa, addig rengeteg helyen a GMO kukorica és az éhhalál a két választás.

Amíg az egyik oldalon profitorientált óriáscégek tudóshadai állnak, a másikon meg bioboltos farmerek és finnyás patkányok, nem hiszem, hogy értelmes eredményekre lehet jutni.

Szelid sunmalac 2014.01.27. 19:22:41

@objekt678: Nono! A markazott vajat egyreszt a legtobb helyen kopultek/kopulik. Masreszt nem azert markazott, hogy hosszabb tavokra szallitsak, hanem az egyes keszitoknek sajat pecsetjuk volt, amit minden tombbe beleutottek kvvazi a minosegjelkent, azaz szo szerint markazott a vaj.

Szelid sunmalac 2014.01.27. 19:31:26

@objekt678: Mellesleg (otthon nem ismerem a szabalyozast, de) Nemetorszagban a markazott vajakra igen szigoru torvenyek vonatkoznak. Ot minosegi kriteriumbol legalabb negynek meg kell felelni, es havonta felulvizsgaljak az adott termeket.

xva4000 2014.01.27. 19:51:53

@Achilles: Ó hát nem is tudom miről juthatott eszembe ilyesmi .. www.origo.hu/utazas/hirek/20140125-megtalaltak-a-japan-vilagutazo-ellopott-biciklijet.html
(oly régen volt)

Igen, ahogy téged meg azért fizetnek hogy balfarok legyél, mindenkinek kell valami meló, ez van.

béla a görög (törölt) 2014.01.27. 19:54:37

Nem úgy van az... Az éhség nagyúr.
Még a romlott kaját is megeszik az állatok (majd kifossák) ha nincs más. (azt nem mondom, hogy örömködnek)

Rossz a reklám. Ne legyen más kaja csak GMO-s.
És éheztesd a patkányt 3 napig. Utána engedd rá...
Háááá, nézd má' hogy zabálja a GMO-s kaját! Még a világító parizert is megette!

AntiKorrupt 2014.01.27. 19:55:55

Már bocs, de az ilyen kísérletek csak arra jók, hogy hiteltelenítsék, nevetségessé tegyék a GMO-k elleni harcot. Hogy a GMO lobbisták mutogathassák, hogy lám milyen átlátszó, tudománytalan érveik vannak az ellenzőknek.
Legalább azt lenne jó tudni, milyen GMO-ról van szó, ROUNDUP-Ready, MON810, vagy valami még komolyabb mérget termelő cucc, és mi biztosítja, hogy a GMO-ként jelzett csövet nem fújták le valami vegyszerrel, ami elriasztja az egereket?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.01.27. 19:56:41

akar meg igaz is lehet!
elotte a gondos gazda kirakott egy kis "formaldehyde" -et csak ugy magaban, oszt megmurdaltak tole a patkanyok, es emlekeznek arra, hogy mitol murdaltak szet, es amikor felismertek a szagot a GMOson, akkor elojott az emlek

spinat 2014.01.27. 20:02:14

@kpityu2: te sem vagy biológus, igaz?

objekt678 2014.01.27. 20:18:02

@Szelid sunmalac: Hogy mennyire igazad van, arra idézet egy 1909- ben kiadott augsburgi henteskönyvből ( a párizsiról van szó ):
"Legalkalmasabb hozzá a 2—8 éves tarka bika, a melynek húsát levágás után azonnal
kicsontozzuk. A vastaghúsokat rögtön szét kell bontani és az inakat és a faggyút kivágni.
Ezután a tiszta húst ujjnyi vastag szeletekbe vágjuk, jól átsózzuk és a húsdaráló finom
korongján ledaráljuk. Ha ez megtörtént, megfelelő sót és salétromot adunk hozzá, vízzel jól
átdagasztjuk és folytonos dagasztás közben annyi vizet öntünk hozzá, hogy a pép
folyékonyságig híg lesz..." tesz még hozzá jó puha tokaszalonnát és borsot. Főz, füstöl.
Ugyanezen termék 1978-ban a Húsipari Központ " Húsipari termelési normák és a húskészítmények anyagnorma irányelvei" című műalkotásában ( ahol azért már felbukkan a bőr-szaru és patapép, igaz, még csak maximum öt százalékban ) az I-es (ez minőségi szintet jelent) párizsi még nagyjából fedi ezt, de a Párizsi III már (100 kg készárura "vonatkoztatva" ) a következőket tartalmazza: ipari szalonna, vérplazma, III.o. sertéshús,Na-kazeinát...
Ma, 2014-ben ez úgy néz ki egy német tulajdonú cég nálunk gyártott "marha párizsi" termékénél, hogy 350 kg híg trutymó ( nincs itt annyi karakterhely, hogy leírhassam, mi van ebben !!) fölött meglebegtetnek 7,5 kg marha bőnyeget (R5-nek hívják, a Rindfleisch olyan szintjét jelenti, mit a gyártó még marhahúsnak nevezhet, de te már nem neveznéd annak..)
Ez nem chemtrail baromság. Nekem az a kenyerem , hogy nektek mérget gyártok.

objekt678 2014.01.27. 20:51:04

@Szelid sunmalac: Kedves sünmalac !( Aranyos a kis képed, mit választottál !) Az ipari élelmiszergyártás azért egy picit más, mint a romantika. Az általam írt "átgyúrás" sem azt jelenti, hogy izomból dagasztanak... itt gépek vannak.Méretes rozsdamentes csigák forognak méretes rozsdamentes csigákkal ellentétesen... Köpülés a múzeumban van.

objekt678 2014.01.27. 20:55:22

@Szelid sunmalac: Nem értem, hogy mit nem értessz ? Miben tudok segíteni Neked?

Szelid sunmalac 2014.01.27. 21:07:35

@objekt678: Az egvilagon semmiben! Csak gondoltam erdekes informacio, es megosztom.

Persze, az ipari termelesben nem kopulnek kezzel. Egyertelmu. De ettol meg a markazott vaj tortenete es a nemet minosegi torvenyek allnak. Hogy Magyarorszagon mik a hatalyos szabalyozasok, nem tudom, ezt irtam is.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2014.01.27. 21:25:29

Úgy látom ,még senki nem látott egerek által megcsócsált kukoricát. Finnyás dögök, csak a csíráját eszik ki, a többit otthagyják. Igen éhesnek kell lenniük, hogy a többit is megegyék.

objekt678 2014.01.27. 21:26:15

@Szelid sunmalac: Az iparban tényleg nem ráznak asszonyok köpülőrudakat, ez ott nem így történik. A vajat viszont "gyúrják" ( a gépek ).Tudok e Neked még valamiben segíteni, hogy lásd, miért nem kell enni szerető embereknek a GMO ?

BlackVoid 2014.01.27. 21:33:07

Azert én nem ennék GMO-t, bár bizonyos szinten minden magyar eszi a GMO-t.

Az egyik legfontosabb állati takarmány a szója.... És mind GMO import Magyarországon.

De legalább közvetlenül nem esszük, csak áttételesen.

objekt678 2014.01.27. 21:43:55

@Szelid sunmalac: Gondolom, te zsidó vagy, mert ősi szokásotok szerint csak úgy zsigerből belerondítassz a közösségbe.

2014.01.27. 21:55:38

:D Az állatoknak van eszük.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2014.01.27. 21:59:47

@objekt678: valaki meghekkelte az accountodat, és a gondosan felépített szakember imidzset itt elrontotta :)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.27. 22:12:58

@mikocami:
Érdekes... nekünk van 3 macskánk, és imádják a párizsit meg a virslit is.
Ráadásul ma lejárt szavatosságút kaptak, pillanatok alatt elfogyott.

besztercei 2014.01.27. 22:43:43

Az volt már, hogy egy kísérlet, nem kísérlet? Meg az, hogy a GM kukorica gyártója hozzájárult-e a kísérlet elvégzéséhez? :P
Egyébként volt már hasonló kísérlet kukoricalevél-lebontóállat viszonylatban biztosan, ott az jött ki, hogy ha éhes, akkor mindent eszik, ha nem, akkor meg csak az izogénest (a simát).

2014.01.27. 23:31:39

@Szelid sunmalac: ..kapizsgálod..;)..a GMO növények eleve úgy vannak "kitalálva", hogy a kártevőkkel szemben bizonyos tulajdonságaikkal fellépjenek. Ezt elérhetik oly módon, hogy más tulajdonsággal, illattal, színnel rendelkeznek, ezáltal megtévesztve a kártevőket. Léteznek olyan irányú fejlesztések, amik egyenesen elpusztítják a kártevőket. A GMO kukoricának ez utóbbi az egyik fontos tulajdonsága, és egyben lassan a legnagyobb problémája is, ugyanis a fent említett génmódosításnak köszönhetően a kártevők is módosultak és azok a kártevők, amiket eddig "hagyományos" vegyszerekkel irtani és távol tartani lehetett, már nem lehet, és/vagy teljesen immúnisak mindenfajta növényvédő szerre. Ez nem kamu, nyugodtan utána lehet nézni bárhol, hivatalos forrásokban. Ha a kép és a kukorica valódi, akkor a szintén fent említett génmódosításnak köszönhetően teljesen hihető, hogy a GMO-s kukorica nem kellett a rágcsálóknak. Több, mint valószínű, hogy olyan illatanyagot bocsát ki, vagy olyan íze van, amit a rágcsálók nem szeretnek. A GMO "tervezésekor" nem csak az extra hozamot, a szárazságtűrést, kártevők elleni ellenálló képességet fejlesztik, hanem olyan aprónak tűnő, de fontos momentum is szerepet játszhat, mint például a tárolás során keletkező, rágcsálók okozta károk enyhítése. Ennek az iskolapéldáját láthatjuk valószínűleg a képen.

2014.01.27. 23:33:27

Növénytermesztési technológiát és gépészetet tanultam egyébként, ha számít valamit. ;).

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.01.28. 02:45:02

@Shajamer: A legtöbb margarint már régen nem hidrogénezik. Ülj le fiam, egyes. Vegyél részt továbbképzésen.
"
A margarint ma már nem hidrogénezett olajokkal készítik

Az előbb felsorolt gyártási folyamatban észrevehettünk valamit.
A hidrogénezés folyamata kimaradt a felsorolásból. Hogy miért? Ezzel kapcsolatban Dr. Somogyi László így válaszolt: "Mert valójában ma már a korszerű gyártási technológiának köszönhetően a gyártók nagy része nem alkalmazza ezt az eljárást. Természetesen a hidrogénezés vádja nem légből kapott. Csaknem az 1900-as évek végéig a margaringyártásban használtak hidrogénezéssel előállított zsírt. A nagy margaringyártókat azonban a különböző állatkísérletek, klinikai megfigyelések és epidemiológiai elemzések negatív eredményei gyors cselekvésre késztették. A hidrogénezett olajok helyett visszatértek a trópusi zsiradékok használatához (pálmazsír), és ma már lényegében teljesen visszaszorult a részlegesen hidrogénezett zsírok alkalmazása a fogyasztói margaringyártásban"."

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.01.28. 02:52:56

@Shajamer: "A vaj viszont valóban természetes alapanyag, és talán az emésztése is könnyebb" Jah.
Így van ez a gyilkos galócával is. :-)

Shaja 2014.01.28. 14:28:07

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Te szeretsz egyébként ökörségeket írni?

2014.01.28. 15:49:46

Nem rossz dolog a génmódosítás,már ha a növény nem kezd el valami toxikus szart termelni kínjában,hogy megbuzerálták.D

cs_dy 2014.02.04. 09:57:18

@Jóképességű Takarítónő: Tudtad, hogy minden minket körülvevő tárgy, étel tele van toxikus szarral. Igen a paradicsom, a burgonya, a búza, a víz is ilyen, jaj istenem DHMO! :D
süti beállítások módosítása