sorok között

sorok között

Még több állami pénzt a bankoknak

2014. január 10. - Politikai Ateista

Az Egyesült Államok azt üzeni az Európai Uniónak, hogy áldozzanak többet a problémás bankok tőkehelyzetének rendbehozatalára - az adófizetők pénzéből.

lew.jpgFrancois Hollande január 7-én fogadta Jack Lew amerikai pénzügyminisztert Párizsban

 
Az amerikai pénzügyminiszter Párizs után Berlinbe és Lisszabonba is ellátogat, részben azért, hogy közvetítse Washington aggodalmát az adósságválság során meggyengült európai bankszektor miatt.

Párizsban arra bátorította az EU-t - amely a 2008-as válságra megszorító intézkedésekkel válaszolt - hogy uniós szintű intézményeket hozzon létre a bankok megmentése érdekében.

A tagországainak osztoznia kellene a kockázatokban és a költségekben, és olyan közös intézményeket létrehozni amelyek szükség esetén feltőkésíthetik a pénzintézeteket - tolmácsolta az amerikai álláspontot a találkozón.

"Minél több a tőke az európai bankokban, minél erősebbek a végütközők, (backstops, tud valaki erre valami jó magyar kifejezést?) annál jobb az európai gazdaságnak, az amerikai gazdaságnak, és a világgazdaságnak" - mondta Lew.

Lew szerint a decemberben kreált bankszanálási mechanizmus nem elég jó, a tervezett 55 milliárdos bankszanálási alap pedig nagyon kevés a bankok mérlegfőösszegeihez képest. Ebben mondjuk igaza van.

Szerintem miután több ezer milliárd adófizetői eurót pumpáltak a pénzintézetekbe, ideje lenne más megközelítést alkalmazni.

Én azt javasolnám az uniónak, hogy a bankszanálási mechanizmusukba foglaljanak bele kivégzőosztagokat is. Mentsék meg a bankokat, rendben, de a nyilvánvalóan alkalmatlan vezetést darabolják fel, és etessék meg a kóbor kutyákkal.

Így legalább nem mindig csak az európai adófizetők vállalnának némi kockázatot.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr635748008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamTwo 2014.01.10. 15:45:08

backstop: védőháló (egy bizonyos fajta).
A legtöbbször a google kép(!)keresőjébe írom be az ismeretlen fogalmat, és nagyon "szemléletes" eredmények jönnek ki.

Netuddki. 2014.01.11. 09:56:41

Mi szükség bankokra? Azért minek bank, hogy havonta több ezer forintra lehúzzon? A XXI. században nagyon is át kellene gondolni, hogy gyakorlatilag a semmiért fizetünk egy csomó embert. Az meg egyenesen felháborító, hogy pont a bankszektorban lehet a legtöbbet keresni. Menjenek inkább ők a szalag mellé egy multihoz dolgozni! Megérdemelnék...

alfax 2014.01.11. 10:12:38

így van, a bankok szerepét átvehetné pár netes alkalmazás meg az állam.

megdöbbentő, hogy azokat mentjük folyamatosan, akiknek államadóssággal tartozunk.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 10:20:41

@kovi1970:

"Mi szükség bankokra? Azért minek bank, hogy havonta több ezer forintra lehúzzon?"

Azért van szükség rájuk, mert nélkülük tulajdonképpen kb. csak oligarchák lennének olyan helyzetben a piacon, hogy ne menjenek tönkre néhány szűkebb hónap, vagy egy válság alatt. Az oligarchák alatt talán még a legjobban menő vállalkozók megmaradnának, de a kkv réteg nagy része megszűnne létezni, mert nem lenne megfelelő finanszírozásuk. Ez tartós, és megmozdíthatatlan stagnáláshoz vezet a gazdaságban, ami törvényszerűen fog recesszióhoz vezetni.

Meg továbbá azért, hogy ne otthon tartsd a lóvét, ahol az ablakon bemászó úriemberek esetleg szépen eltulajdonítják. A bankban is eltulajdonítják ugyan, de ott csak egy "kicsit" minden hónapban.

Arra viszont épelméjű indokot nem tudok, hogy pontosan miért is van kezelési költség, meg ilyenek a magyar bankoknál. Három országban van bankszámlám, egyedül a magyarra kell havonta fizetni (vagy fizetni egyáltalán).

kuki123 2014.01.11. 10:41:05

Az én adómból? Kell kipótolni amit ők elvesztettek(lenyúltak), vagy az ő nyereségük lesz a kipótolás.

Lófaszt.

Már több közgazdász is megmondta CSŐD!
Menjen csődbe! gazdasági visszaélés miatt meg dutyi a felelősöknek.

Nem elég hogy ingyen megússzák, még adjon a polgár pénzt buksisimogatással, hogy jól csináltátok.

Anyátokat!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 11:04:36

@kuki123: " gazdasági visszaélés miatt meg dutyi a felelősöknek."

Hát azért nem hiszem, hogy az lenne a megoldás, hogy lecsukatjuk a bankok felső vezetését, a devizahitelesek minimum felét, a Fidesz és az MSZP illetékes vezetőit, plusz az állami csókosoknak asszisztáló jegybanki tisztviselőket.

Millió feletti felelősről beszélünk, ennyi hely az összes magyar börtönben nincs, plusz ha ezeket mind lecsukjuk, akkor ki fog dolgozni?

Gera 2014.01.11. 11:24:35

Látom az elmúlt pár évben még mindig nem sikerült eljutni addig a felismerésig, hogy ez nem valami ajándék. A tőkeemelés az állami tulajdonszerzés, ezen kívül lehet még ugye valami kölcsön a banknak, ezt vissza kell fizetni, esetleg valami állami garanciavállalás, amit pont azért adnak, hogy ne kelljen vele élni, úgyhogy az nem is pénz.

kuki123 2014.01.11. 12:12:42

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

Miért nem hiszed hogy a bűnösöknek börtönben a helyük?

Nem olyan sok ember, ne vízonálj. bank vezető, részleg vezető, felső vezetés 1 bankon belül is max 20-30 fő körül van

Devizahitelesek hogy jönnek ide? ők vettek egy terméket, átbaszták őket..(naív barmok) ők elszenvedők nem nyertesek.(ilyen gondolkodással nem is csodálom hogy fideszre szavaztál)

Fidesz mszp meg a csatlósaik ...talán 5000 ember max...de jó legyen 10000 fő akiknek nagyrészt köszönhető a jelenlegi MO-i állapot.

Esetleg további érintettek(kapcsolatok) olyan 50e fő
legrosszabb esetben is olyan 70e embert kéne lecsukni.

Millió feletti ...pfff idióta fideszre szavazó.
Ki fog dolgozni?...pfff miért most ki dolgozik? azok szerinted dolgoznak most akiket felsoroltam? ...pfff idióta fideszre szavazó.

Megjegyzem attól hogy valaki dutyiban van, nem jelenti azt hogy ne dolgozhatna...mármint dolgoztatni...törleszteni amit csinált.

Stabilo 2014.01.11. 12:13:42

A bankokra nincsen semmi szükség. Egy olyan intézményre van szükség, aminek joga van pénzt hitelezni - ezáltal pénzt előállítani - majd ezt kamattal terhelve visszaszedni.
Ennek az intézménynek egyáltalán nem szükséges magántulajdonban lennie, teljesen nyugodtan működtethetné az állam is.
Én pedig adófizetőként úgy gondolom, hogy nem szeretnék magántulajdonban levő bankokat finanszírozni.

kuki123 2014.01.11. 12:16:18

@Gera: NEm sikerült eljutni odáig, hogy a bankok bűncselekményt követtek el és senkit nem vontak felelősségre.

Nem egy bank még ezek után is "dőzsölt"
prémiumok, bónuszok stb, olcsó hitelt pedig továbbra sem adnak....és nem csak itt MO-on hanem nyugat EU-ban sem.

Nem olvastad a híreket micsoda felháborodás volt mikor milliós prémiumokat osztogattak?

Gera 2014.01.11. 12:53:13

@kuki123: Nem ez a téma. A bankokat a saját érdekünkben mentjük, nem azért, hogy megjutalmazzuk őket. Ez egy kényszer, akár tetszik, akár nem. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egyesek akár bűncselekményeket követtek is el, ami amúgy messze nem jellemző, ez ilyen ócska proli hangulatkeltés.

Magyar szemmel egyébként ez az állandó rugózás a bankmentésen eléggé érthetetlen, nálunk ilyen gyakorlatilag nem történt. Mi még csak az euroövezet tagjai se vagyunk, bakker. Az amerikaiak meg az euroövezeti pógárok meg majd eldöntik, meg akarják-e menteni a gondban levő bankjaikat, de gyanítom igen, mert a megtakarításaik tán elég fontosak lehetnek nekik.

Muzsikok közt 2014.01.11. 12:53:51

@kuki123: Az ún. 'demokráciák' lenagyobb előnye, hogy bárki szavazhat állami vezetőkre, szintúgy bárkiből lehet állami vezető. Eza hátrányuk is, hiszen a sokkal jobban kereső valódi elit nem lesz politikus, a zemberek szerint meg a politikusok már így is elviselhetetlenül sokat keresnek, holott a töredékét keresik mint a nagy bank-és cégtulajok. Igy a korrupció a rendszer természetes velejárója.

Egy cégnél vagy banknál a demokrácia elképzelhetetlen. Nem csoda hogy a bankok hozzák a törvényeket, a maguk érdekében.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 13:46:59

@kuki123:

"Devizahitelesek hogy jönnek ide? ők vettek egy terméket, átbaszták őket..(naív barmok) ők elszenvedők nem nyertesek.(ilyen gondolkodással nem is csodálom hogy fideszre szavaztál)"

Te is azok közé tartozol, aki minden felelősséget a bankra hárít, mert el nem tudja képzelni, hogy a kedves ügyfeleknek van saját felelőssége is, igaz?

Úgy jönnek ide, hogy sokan sokkal többet vállaltak be, mint amennyit bírtak. Egy menekülődevizában. Voltak olyan emberek, akik a fizetésük 40-50%-át (ha nem többet) beáldoztak törlesztőnek, aztán csodálkoztak, hogy sokat kell fizetni, amikor meg felmegy.

Ekkora hányadot saját devizában is nagy bátorság, vagy butaság beáldozni. Vagy csak simán nagyon magas a jövedelem, de ezt a legtöbb CHF hiteles aligha mondhatja el magáról.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb devizahiteles jobban jár még így is, mintha akkor forinthitelt vett volna fel, mert évekig fizettek kevesebbet a forinthitelesnél. Mondjuk ha még 2 évig ilyen magas marad a CHF, akkor már rosszabb lesz a helyzet.

apenzkerdes.hu/?p=2031

A Fidesz és az MSZP közös munkássága volt pedig, hogy ilyen drága a forint a CHF-hez képest. Ha nem lettek volna ennyire böszmék, akkor a devizahitelek oroszlánrésze még fizethető lenne. Bajnai volt egyedül az, aki úgy adta át a stafétát, hogy számottevően alacsonyabbak voltak az árfolyamok, mint indításkor, előtte Gyurcsi/Petya csak gyengitették, utána meg az Orbán Kormány diadaláról, a 240-245 forintos svájci frankról ne is beszéljünk.

Nagyon jó lehetett volna ez a CHF-hitel mindenkinek, ha a politika, és a kétoldali felelőtlenségből eredő túlhitelezés meg nem baszta volna az egész rendszert. Most az ügyfelek küszködnek a fizetéssel, a bank meg mocskos sok pénzt veszít, a betétesek (én is) emiatt nyugtalanok.

Senkinek nem jó ez, csak a politikusnak, aki ezt meglovagolja, és a marhának, aki ezt beveszi, és abba az illúzióba ringathatja magát, hogy ez az egész csak a bankok hibája.

Az embereknek meg hátracsavarták a kezét, hogy írják azt a szart alá, és ők maguk nem tudtak volna ám utána nézni, hogy hogyan romlik a forint, mi az a felár, meg mi is van a szerződésben, hiszen ez az ismeret fenn van az interneten, ott meg hogy találja meg az ember annyi oldal között, mi?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 13:50:28

@kuki123:

"Nem egy bank még ezek után is "dőzsölt"
prémiumok, bónuszok stb, olcsó hitelt pedig továbbra sem adnak....és nem csak itt MO-on hanem nyugat EU-ban sem."

A TESCO bank 1.99%-os kamattal hirdette meg Európa legolcsóbb lakáshitelét Nagy-Britanniában. Mondván, hogy segítsék a gazdaságot. Az eurozóna bankjai is nyomják lejjebb a kamatokat, főleg mivel az EUR kamatlába sosem látott mélységben van.

Magyarországon is most értük el a legkisebb kamatszinteket (bár lehetne kisebb is ilyen alapkamat mellett, dehát ugye a bankadó).

Szóval ne magyarázzál már olyanról, amihez semmit nem értesz, és semmilyen információd nincs.

kvadrillio 2014.01.11. 14:11:00

kivenném a pénzemet marha gyorsan, mint a húzat !!!! mielőtt rátennék a mancsukat ! :)

kvadrillio 2014.01.11. 14:16:23

@kuki123: "Persze a malom sorsa nem egyedi, és jól jelképezi mindazt, ami az egész térség élelmiszer- iparával történt. Nem csoda, hogy Mária, miután megszűnt a laboratóriumi munkája, felismerte: az élelmiszeripari diplomáját akár el is feledheti abban a régióban, hiszen az elmúlt évtizedben felszámolták az ilyen munkahelyeket. Békés megyében több malmot is megszüntettek, a megyeszékhelyen pedig bezárták a helyi baromfifeldolgozót és konzervgyárat is.

A malom bezárás után egy ideig több mint 80 kilométert vonatozott naponta, mivel a megye északi részén kapott munkát, különböző gabonatárolókban. „Nem mertem megmondani, hogy diplomás vagyok, így enyém lett az állás.”2

hol ??? ki fog dolgozni ? hiszen a finesz mindent felsztámolt bezáratott, a zembereket meg kirúgta az uccára !!!malmokat, baromfi-húsfeldolgozókat.., konzervgyárakat...stb...most jön be a sok hamisított kaja..., meg itthon is hamisítják rizsliszt a tejfölbe, krumpli a gesztenye helyett.....az allergiások száma meg megszázszorozódott !!!!!

KI A FENE TALÁLTA KI EZT A KAPITALISTA,-KIZSÁKMÁNYOLÓŐ-CSALÓ-HAMISÍTÓ RENCERIZMUST ?????!

MÁGLYÁRA VELE !!!!!

mrZ (törölt) 2014.01.11. 14:29:00

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Az az 1,99%, az bizony 4%
www.tescobank.com/assets/sections/mortgages/pdf/tesco-mortgages-mortgage-rates.pdf?_=cachebuster1312

>>Szóval ne magyarázzál már olyanról, amihez
>>semmit nem értesz, és semmilyen információd nincs.
Ha már hülye vagy, legalább ne kérkedj vele.

kuki123 2014.01.11. 19:03:39

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

Tudsz olvasni is?

ott van benne:(naív barmok)

nekem nem kell elmagyaráznod hogy túlvállalták magukat, nem vagyok túl gazdag, de egy kanyi hitelem se volt soha, a családba se legalább 50 éve. Mert tudom hogy
amire nincs pénz most máskor se lesz. főleg ha kamtostul kell fizetni.

Az hogy a tesco bank mit dob...egy dolog, van mellette

www.telegraph.co.uk/news/politics/6094189/Mervyn-King-agreed-16million-of-bonuses-for-Bank-of-England-staff-over-three-years.html

nah meg ez a link amit @mrZ: linkelt be.

Úgyhogy @stark nem mentegessük már a bankokat...
Vastagon teli a zsebük.
Olvass, teli az internet a válság után kisegített bankok és bankvezetők extra bónuszával.

Szerintem te többet ne is írjál semmit csak saját magadat járatod le, tudatlanságoddal, és félretájékozottságoddal.
www.google.hu/search?q=bank+bonuses+after+bailout
süti beállítások módosítása