A napokban már idéztem a Ford európai régiós agyának a optimista prognózisát:
Két év múlva már profitot is termelhet Európában a neves amerikai autógyártó, a Ford - véli Stephen Odell, a vállalat európai régiójáért felelős vezetője szerint. A patinás vállalat régóta szenved az európai autópiac mélyrepülésétől, ami dollármilliárdos veszteségeket okozott a számára, ám Odell szerint mintha megállt volna az iparág zsugorodása, és lassú javulás kezdődött el. - Semmi pánik, lassan profitot is termel a Ford - Investor
Most azért vált újra aktuálissá vált a dolog, mert már most a javulás egyértelmű jelei mutatkoznak az európai autógyártás területén:
13 napra leáll a Ford romániai autógyára októberben, mivel a cég szerint gyenge a kereslet Európában az autók iránt. Hasonló lépésre kényszerült már egyébként szeptemberben is a társaság, akkor egy hétig szünetelt a munka craoivai üzemben.
A Ford még 2008-ban szerezte meg a román gyárat, ahol naponta 370 autót és ezer autómotort gyártanak. A vállalat ebben az évben kezdte meg a B-Max típusú autók készítését Romániában – számolt be a Reuters. Főként a német, az olasz, a spanyol és a francia piacra exportálják az itt gyártott gépkocsikat - Bezár egy időre a Ford romániai gyára - Investor
Pirossal jelöltem azokat a piacokat ahol a esélytelen a keresletnövekedés mostanában.
Részemről nem nagy jövőt jósolok a romániai Ford gyárnak.