sorok között

sorok között

Washington hátba szúrta saját magát

2013. szeptember 12. - Politikai Ateista

Tegnap ugyan azt írtam, hogy az oroszok harcolták ki a Szíria elleni amerikai légicsapás elnapolását, de ebben egyéb tényezők is komoly szerepet játszottak. A közvélemény, az internet, és Irak bosszantó öröksége.


A közösségi felületek, az alternatív média növekvő befolyást gyakorol a közvéleményre, miközben a nagyvállalatok, gazdasági érdekcsoportok, és a kormányok tulajdonában álló klasszikus hírcsatornák veszítenek a hatékonyságukból, és a hitelükből. Egyre nehezebb elhallgatni, vagy ferdíteni a kényelmetlen információkat, nem elég naponta 50-szer ledarálni, hogy Asszad csinálta, és kész.

Ami pedig a bizonyítékokat illeti, sokan emlékeznek még az Irak ellen indított háború felszabadítás kamu bizonyítékaira, Szaddam Huszein nem létező tömegpusztító arzenáljára.

Az amerikai és a brit közvéleményt erőteljesen befolyásolja Irak emléke, és a háború haszontalanságának érzése. Egy néhány héttel ezelőtt készített brit felmérés szerint a szigetországiaknak mindössze 2 százaléka, míg az amerikaiaknak pusztán 8 százaléka tekinti sikeresnek az iraki háborút. A közvélemény-kutatást megrendelő Thomas Scotto szerint ez részben magyarázza azt, hogy miért ellenzi a szíriai hadműveleteket a britek többsége, és az amerikaiak csaknem a fele. - Szíria Irak árnyékában - Parameter

 

Nem tudom elgondolkodtál-e már valaha azon, hogy miért nem kreáltak bizonyítékokat az amerikaiak az iraki invázió után.

 

wmd.jpg Publik15 via Flickr

 

Igazán nem lett volna nagy mutatvány. Elég lett volna néhány száz, halálfejjel dekorált hordót látványosan felfedezni valami katonai objektumban, és a biztonságos távolból szemlélődő újságírók gyűrűjében elszállíttatni, végül egészségügyi kockázatokra hivatkozva mindent megsemmisíteni. Ennyi.

 

Sok kritikát megspórolhattak volna maguknak, de nem vesződtek ilyesmivel. Talán azért mert megtehették, tudták, hogy senki sincs, aki számon kérhetné őket. Szimpla arrogancia.

Mondjuk biztosan nem sejtették, hogy a fagyi 10 évvel később nyal majd vissza, amikor a közvélemény már nem veszi komolyan a tömegpusztító fegyverekkel kapcsolatos bizonyítékokat.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr35507976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrZ (törölt) 2013.09.12. 09:22:41

A szír ügyben nagy mennyiségű kamu információ került fel a netre, sikeresen ellensúlyozta az msm /szintén kamu/ propagandát. De ez nem jelenti azt hogy ezekből bármi is igaz, egyszerűen csak a propagandisták összecsapása, a megfelelően mozgósított és felkészültebb oroszok sikeres védekezése.

Az embereket még megtalált iraki atombombák sem érdekelték volna. Annak a háborúnak az értelmetlensége és a bombákra szerelt kamerák által közvetített pusztítás volt az öntökönszúrás.

György Németh 2013.09.12. 11:20:58

Kíváncsi lennék milyen bizonyíték van arra, hogy
nem az usa robbantott vegyi fegyvert Szíriában.
Meg kell nézni kinek állt érdekében a robbantás.
Szíriának nem, az biztos. A niggernek igen, ő akar háborúzni, minden arabbal.

harmincas 2013.09.12. 13:07:17

Új mélypont az üldözési mániás, összesküvés-elméletes, USA- és nyugatutáló blog történetében: az USA nem hamisított bizonyítékot utólag az iraki fegyverek meglétéről, és ez a bejegyzés írója szerint "szimpla arroganica" ????!!!! Bazzzmeg!! "Nyuszika, van rajtad sapka?"

fran7 2013.09.12. 17:04:02

Szeretni szoktam a posztjaidat, de arról teis elfelejtkezel, hogy Irak esetében azért nem kellett bizonyítékokat kreálni, mert Irakról mindenki tudja, hogy használt saját polgárai ellen vegyifegyvert. Kérdezd csak nyugodtan erről a kurdokat. Aki egyszer megtette, megtette volna másodszor is. Emellet az iraki beavatkozást feleslegesnek, kérdőjelesnek gondolom. Mégha teljesen jogos is volt, amiatt amit Szaddam a saját népével művelt.

polisz · http://poliszotar.blog.hu/ 2013.09.13. 00:32:27

"a közvélemény már nem veszi komolyan a tömegpusztító fegyverekkel kapcsolatos bizonyítékokat."

Nem árt ám utánanézni az adatoknak, mielőtt posztolgatunk. Azok közül, akik ellenzik a szíriai bombázást, csak 7% mondja azt, hogy nem is történt vegyi fegyver használat, illetve nem biztos az ezzel kapcsolatos információkban. Egy részük olyan ember, mint ez a Németh György nevű alak, akiben egyszerre tombol az ostobaság és a gyűlölet, a vegyi fegyver használatát "robbantásnak" hívja, és szimplán niggerezik, nem is takargatja a rasszizmusát, miközben egy olyan embert vádol meg azzal, hogy "minden" arabbal háborúzni akar, aki konkrétan egy teljes arab ország elleni háborút fejezett be, és két másikban segített erősebb iszlám jelenlétet létrehozni kormányzati szinten. Ám ha eltekintünk a buta emberektől, akkor a többség nem tagadja a vegyi fegyver használatát, és más okokkal magyarázza, hogy nem támogatja az akciót. Nekik akár még igazuk is lehet.

www.gallup.com/poll/164306/opponents-say-action-syria-not-america-concern.aspx

Makkasz 2013.09.13. 01:22:32

Nem arrogancia miatt nem kreáltak bizonyítékot Irakban.

A demokrácia egyszerű velejárója, hogy nem lehet csalni, a műbizonyítékok felállításában résztvevők nem lehetnek az éppen hatalmon lévőhöz tartozóak, a katonák, a különböző szolgálatok emberei a népüket védik, ezért is néha túl erősek még az elnökhöz mérten is.

Tehát egyszerűen nem engedheti meg magának amerikai elnök, vezetők, hogy nyilvánvalóan csaljanak. Ez más világ.

Itt igazi hősök vannak, hittel a demokráciában. A hétköznapi ember megtámadja a terrorsitát mert hiszi hogy a Fehér Házat meg kell védenie, akkor is, ha lehet az életébe kerül. Nem Obamát védi, hanem hazáját és a demokrácia eszményét, a szabadságot, mindazt amiért ameikainak mondja magát, büszkén.

1400 ember kínhalála pedig nem egy semmiség.

Obama megítélés kérdése hogy ügyesen manőverezik-e, szerintem igen.

Időt akart nyerni, fenntartani a lehetőségét a csapásnak (nem megtagadva a vegyi fegyverek tekintetében tett figyelmeztetését), miközben szírek és oroszok vért hugyozva készítik a javaslatokat.

Egészen addig USA érdekeinek, és szír emberek érdekeinek megfelelően cselekednek, amíg a fenyegetés fennáll. Ha a fenyegetés elmúlik, a nyomás csökken, vagy fordítva, elindul a csapás (amit most szépen készítenek elő, kalkulálva a stratégiát, a szükséges "bemutató" nagyságát és költségeit), mindez a elmúlik.

Obama csőbe húzta a szír kormányt, és bármikor lecsaphat. Még kogresszusi igen sem kell hozzá.

Gerilgfx 2013.09.13. 04:04:05

az usa rádobott hiroshimára és nagasakira 1-1 atombombát, amivel megöltek 250ezer gyereket, nőt, férfit - egyszóval civilt. csak úgy, mert megtehették.

na most, a hasadóanyagot, amit ezekhez a bombákhoz gyártottak, nagyon kezdetleges létesítményekben állították elő, aztán a háború után fogták az egészet, beletöltötték 30-40 ilyen vasuti kocsi méretű tárolókba, azokat beletették további tárolókba - mint a matrioskababa - majd elásták a földbe, és otthagyták a faszba. az állítólag 4-5 ezer évig kitartó csodaburkolat - ami elég is, hisz a felezési idő miatt addigra az oda temetett holmi már alig fog sugározni - egyszercsak puff, kilyukadt. gondolták, biztos csak az egyik szivárog, ám a helyzetet alaposan kivizsgálva kiderült, hogy a tárolók ötöde lyukas, és napi néhány centit/métert - mikor hogy - kúszik a szennyezés minden irányba. a helyi vízlelőhelyek már sugárszennyezettek, pár év, és ha minden igaz, a szennyezés eléri majd a folyókat, amik szépen elintézik majd, hogy ne lehessen egy fél magyarországnyi helyen élelmet termelni a földben, és inni - ergó, azokon a helyeken élni.

én őszintén szólva nagyon drukkolok ennek a szennyezőanyagnak, hogy lehetőleg minnél nagyobb mértékben szivárogjon a sugárzó anyag a talajba, de őszintén. és ne jöjjön nekem senki se a nagy magasztos dumájával, háromszoros kamattal számolva ŐSZINTÉN remélem, hogy legalább hétszázezer amerikai fog megdögleni emiatt rákban, szörnyű kínok között.

ez van.

Stenonis 2013.09.13. 05:56:43

@Gerilgfx:
Nem volt kötelező Japánnak megtámadnia az Egyesült Államokat... Aki szelet vet, az vihart arat. :) Nem mellékesen az atombomba bevetése előtt 2 héttel kapott Japán egy ultimátumot, hogy vagy leteszi a fegyvert, vagy a totális pusztulás vár rá. Nem tették le a fegyvert.

Szerintem az új-mexikói sivatag közepén azért olyan komoly vízi élőhely és mezőgazdasági termelés nincs ;)

inebhedj - szerintem 2013.09.13. 06:05:22

@Makkasz:

Csakúgy általánosságban:

Technikailag a demokráciában ugyanúgy lehet csalni, mint bárhol máshol. A demokrácia gazdasági alapja ugyanúgy diktatúra (magánvállalkozások), ugyanakkor a politikai vetésforgó lehetővé teszi a felelősségmentességet (pl. egy demokratikus berendezkedésű ország, illetve annak vezetői ellen nem lehet háborús bűnök miatt pert indítani, mivel mind a személyek, mind az intézmények a polgárokra hárítják a felelősséget [választott vezetők], ez viszont kollektív bűnösséghez vezetne.). A különböző hatalmak egyébként berendezkedéstől függetlenül kifejezetten szervezeteket tartanak fel csalási célokra (pl. titkosszolgálatok).

Az igazi hősök a demokráciában épp olyanok, mint az igazi hősök a kommunizmusban vagy a katolicizmusban, egy részük valóban és feltétel nélkül hisz a rendszerben (vakhit, naivitás, ostobaság, stb.), másokról viszont csak a propaganda hiteti el velünk ezt (valójában teljesen emberi módon önös érdekek vagy kényszerek vezérlik).

Egy esetleges szír beavatkozás oka semmi esetre sem egy bizonytalan körülmények között lezajlott vegyi fegyver támadás, különösen egy olyan országban, ahol az összes szemben álló fél (a történelem ismeretében nem kizárt, hogy a demokratikus titkosszolgálatok aktív támogatásával) vegyi fegyvereket vet be egymás ellen. Ürügynek viszont épp megfelelően kusza, és szívbe markolóan tálalható.

Dharmamestertanitvanya 2013.09.13. 06:13:22

@polisz
((Nincsenek ekezeteim, sajnalom.))
Onnel tartok. Az USAt a MAI sziriai helyzettel kapcsolatosan csakis a muveletlen tuskok szidjak. Itt most nincs osszeeskuves - mint az iraki haboruban, ott egy bel- es kulpolitikailag stabil orszagot gyanusitottak meg azzal hogy terrorista szervezeteket tamogat, minden teljesen atlatszo volt.
Azonban most Sziriaban nagyon kenyes a helyzet, nem tamogatom egy amerikai katonai csapas vegrehajtasat; egy idealis vilagban egy egyesult katonai tomb komoly megszallasat tartanam megoldasnak. Hiszen vegyifegyver ide vagy oda, a kormanyerok es a felkelok naponta embertelen modon vegezgetik ki az elfogott, tehat HADI FOGLYOKAT, a nemzetikozi jog ezt felreerthetetlenul tiltja, ami talan ennel is csunyabb, az artatlan civilek halomra lovoldozese.
A muveletlen tuskok rosszul vetik fel a problemat: Meg hogy mit akar ott Amerika??? Az lenne a jo ha a vilag fejlett orszagai mind akarnanak egy szigoru sziriai megszallast, es megteremtenek az elofelteteleket egy tartos, bekes kormanyzat letrehozasara.

lyesmith 2013.09.13. 07:00:44

Mindenki tudja hogy Szíriának vannak kémiai fegyverei.Még csak nem is nagyon titkolták. Nekik ugyanis legálisan van.
A kérdés az hogy használták e. A másk kérdés az hogy akarja e a világ hogy a felkelők kezére jussanak a vegyifegyverek amikor kb 20%-uk bevallottan az al-qaeda tagja. Ráadásul a felkelők még a nyugati sajtó (BBC CNN) szerint is megkezdte az elfoglalt területek etnikai tisztogatását

egyatlagosfelhasznalo 2013.09.13. 07:05:54

Az, aki nem látja, hogy mi folyik a Közel-Keleten, kinek az érdeke a muszlim világ totális destabilizálása, illetve az adott országokba bábkormányok ültetése, az egész "Arab Tavasz" nevű kamu, az nettó idióta. Ráadásul egy műveletlen tuskó.

kpetya 2013.09.13. 07:55:01

@Stenonis:
ettől még tömegpusztító fegyvert bevetni pláne civilek ellen háborús és emberiség elleni büntet.
szíria esetében még mindig nem tiszta, hogy mi haszna származott a vegyifegyver bevetéséből asszadnak. már ott voltak az ellenőrök, ismert volt az "ultimátum", egyébként is nyerésre állt.

Zedder 2013.09.13. 07:55:09

@Stenonis: hát sajnos a szép Washingtont fenyegeti ez a veszély, ugyanis nem csak a sivatagban voltak nuki létesítmények... Igen, visszanyal a fagyi, bár én nem tapsikolok ennek, mint egyes fehérjehalmazok itt a hozzászólok közül.:(

en.wikipedia.org/wiki/Hanford_Site

kpetya 2013.09.13. 07:57:18

@Dharmamestertanitvanya:

senkit sem lehet akarata ellenére boldoggá tenni. az amcsiknak eddig még egyetlen egy alkalommal sem sikerült békés kormányzatot létrehoznia.

2013.09.13. 08:04:38

Pár hete hír volt, hogy Spanyolországban felfigyeltek egy titkos irodára, ahol zsoldosokat toboroztak Sziriába.

Ennyit a szír "felkelőkről", meg az USA viselt dolgairól. Amúgy Obamát láthatóan megviseli az amit tennie KELL újabban. Egyre rosszabb bőrben van a fiú, ez lejön a képernyőről is.

bgp 2013.09.13. 08:05:39

@György Németh: Te ökör, ha háborúzni akart volna, akkor nem bízza a kongresszusra a döntést :D
Elég látványosan húzta az időt, és gyorsan belement az orosz javaslatba.
Miért akarna "saját kezűleg" megölni pár ezer arabot, ha azok megteszik maguktól is?

tobias2 2013.09.13. 08:21:26

@Gerilgfx: "legalább hétszázezer amerikai fog megdögleni" az nagyságrendileg kb. ugyanannyi, amennyi vietnamit lemészárolt az USA kb. 76 millió liter Agent Orange idegméreggel. en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange A világtörténelemben eddig ez volt az egyik leggaládabb emberiség elleni bűntett.

Csetepaté márki 2013.09.13. 09:04:45

@Dharmamestertanitvanya: „A muveletlen tuskok rosszul vetik fel a problemat: Meg hogy mit akar ott Amerika???”

Szerencsere te nem vagy müveletlen tusko, benned fel sem merül ilyen kerdes.

„Az lenne a jo ha a vilag fejlett orszagai mind akarnanak egy szigoru sziriai megszallast, es megteremtenek az elofelteteleket egy tartos, bekes kormanyzat letrehozasara.”

1.Verzio
Alairas: Kovacs Jozsika III.b oszt.tan.

2.Verzio
Alairas: Mr G.K., President of United Oil Company
Mr D.A., Director of Military Weapon Systems

Egy megjegyzes meg: az arab orszagokba vagy közejük lehet beket hozni. De demokraciat? Hahahahaha.....Ahol beke van, azok csak a gyakorlatilag feudalis arab orszagok.

_most_ 2013.09.13. 09:42:10

@Gerilgfx: azért nem ilyen egyoldalú a dolog, az USA és Japán között elég véres harcok voltak, és a háború végére már eléggé megutálták a japánokat, szóval érthető miért akartak minden eszközzel véget vetni a háborúnak, bármelyik háborúban lévő ország ezt tette volna, másrészt akkor még alig ismerték az atombomba hatásait, nem számítottak ilyen pusztításra, azóta nem is használták atombombát.

Medgar 2013.09.13. 09:43:40

@Gerilgfx: Tökéletes az elemzésed, egy helyen pontosíts kérlek:

Milyen áldozatokkal járt volna, ha az USÁ-nak le kell rohannia Japánt?

fran7 2013.09.13. 09:55:23

@Dharmamestertanitvanya: Álom édes álom, az USA azért nem indítja meg a támadást, nyíltan, mert nem tudja mit is akar valójában. Ugyanis, ha kiveszik Asszadot a játékból, maradnak a muszlim milicisták, akiket ugyan nem akar támogatni nyíltan az USA, de más nincs. Tehát a nekik adott fegyverek könnyen az Al-Kaida kezébe kerülnek. S ha hatalomra jutnak az lesz még csak a mészárszék. S ezt Obama is tudja és mindenki más is. Így csak suttyomba támogatja az USA és Franciaország a felkelőket katonákkal, fegyverekkel.
Másrészt a tegnapi m1-es műsorban volt néhány érdekes infó, amit nem vertek nagydobra. 1 a vegyi anyag támadás akkor történt, amikor az Asszad kormányzat által kért vegyianyag támadást kivizsgáló csoport megérkezett. 2. Egy ellenzéki csoport már magára vállalta az ominózus vegyi támadást. 3. Az Usánek elképzelése sincs, mi legyen. Bushnak a maga tajparaszt módján volt. Afganisztánban egyértelmű célja volt, de még Irakkal kapcsolatban is. Obamának nincs, de egyetlen tanácsadójának sem..
Miért segítsen hatalomra az USA egy olyan felkelést, ahol ugyanúgy használnak vegyifegyvereket, kínzásokat és népirtásokat.

vittore 2013.09.13. 10:01:13

Vajon milyen eredménnyel, hatásfokkal lehet több ezer éve megkövült társadalmi berendezkedésű országokat demokratizálni? Az eddigi példák alapján semmilyen.
Legalább akkor ne akarnák arra fogni.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.13. 10:02:02

Lehet ezt csűrni-csavarni, de a fő cél teljesült: Izrael körül nincsenek komoly katonai hatalmak, az utolsónak, Szíriának épp most húzzák ki a méregfogát.
A többi csak duma.

smartdrive 2013.09.13. 10:05:39

egy óvodás is rájöhetett már, hogy Szaddám nemlétező fegyverei vannak most Szíriában. csak ti nem

smartdrive 2013.09.13. 10:06:48

@Kara kán: de hát ez nekik jó, legalább nem költenek feleslegesen fegyverre. Izrael úgyis mindig simán elkalapálta őket

fran7 2013.09.13. 10:08:37

@Kara kán: Azt hiszem nem érted az egészet. A legerősebb Izrael-ellenes hatalom, épp most üli torát. Nevezzük nevén: Szaúd-Arábia. USÁ-nak jelenleg ő a legfontosabb szövetségese. Az elmúlt évben minden idők legnagyobb fegyvereladását ütötte nyélbe az USA és Szaúd-Arábia, amelyik minden arab tavasz félresikerült forradalma mögött ott áll. Illetve az afrikai muszlim katonai csoportok mögött.

_most_ 2013.09.13. 10:08:49

@Kara kán: ezért jó ostoba jobboldalinak lenni, nem kell gondolkodni, hisz úgyis mindenre a válasz Izrael :D

smartdrive 2013.09.13. 10:08:52

@tobias2: a harcmezőn nem illetlenség harci gázt bevetni. attól harcmező. és akkor ott a dzsungel volt a harcmező. hogy ott voltak a civilek is? ezt tessék a vietnamiakon számonkérni, nem az amerikaiak akartak a dzsungelben, gerilla-hadviselést folytató ellenség ellen harcolni

fran7 2013.09.13. 10:26:39

@_most_: Zuschlag óta, de akik éltek a szocializmusban, azok tudják, hogy a baloldal válasza is Izrael minden problémára.

JohnHenry 2013.09.13. 10:27:12

@Kara kán: Izraelnek az az érdeke, hogy körülötte stabil országok legyenek (mégha ellenségesek is), ugyanis egy ország ellen könnyebb háborúzni, mint kismillió kisebb militáns terrorista sejtet megállítani.

JohnHenry 2013.09.13. 10:29:02

@smartdrive: igen, vietnám üzent hadat az usának és támadta meg az usát, így érted? :DDD

tobias2 2013.09.13. 10:30:06

@smartdrive: Úgy tudom, az áldozatok túlnyomó részt a polgári lakosság köréből kerültek ki. Plusz ma is ezrével születnek torz gyerekekek azon a vidéken. Plusz a háborút az USA provokálta ki a nevetséges tonkini incidenssel. Plusz mindettől függetlenül ez egy emberiség elleni bűntett volt és marad, mert a Genfi Egyezménybe ütközik.

Esetleg pestis, kolera sem illetlen a harctéren (amelynek definícióját nyilván a győztes határozza meg)? Netán a kihalással fenyegetett fajok (pestis, kolera, stb.) védelme érdekében még szükséges is?

smartdrive 2013.09.13. 10:35:54

@JohnHenry: tudtad, hogy Hitler kártérítést "kért" és kapott Franciaországtól 1940 és 1944 között, mert a franciák üzentek hadat? :D

smartdrive 2013.09.13. 10:36:37

@tobias2: nem lett volna annyi polgári áldozat, ha a vietnamiak szépen felvonulnak a nyílt harcmezőre, és nem a falvakban harcolnak

kissiú 2013.09.13. 10:46:14

"Nem tudom elgondolkodtál-e már valaha azon, hogy miért nem kreáltak bizonyítékokat az amerikaiak az iraki invázió után."

Talán mert nem kelet-európai kommunista államban nevelkedtek. Arrafelé tudják, hogy hamisítással még többet lehet bukni.

kissiú 2013.09.13. 10:48:56

@György Németh: 'Meg kell nézni kinek állt érdekében a robbantás.
Szíriának nem, az biztos.'

Na az ilyen érvelésnek nincs értelme. Mondhatnám: Kinek állt érdekében, hogy olyan környezetben robbantson, amikor Szíriának egyáltalán nem tűnik érdekében állnia a robantásnak? Lehet ezt még csűrni tovább is.

borzimorzi 2013.09.13. 10:54:49

@Dharmamestertanitvanya: Egyetértek, de ezzel csak a felszínt kapargatjuk.

A fundamentális hiba ezekben az országokban az, hogy a kultúrájuk, a szocializációjuk menthetetlenül törzsies. Ez igaz egész Afrikára és a komplett iszlám világra. Akármennyi forrást jut is nekik, nem arra fogják használni, hogy jobban éljenek, vállalkozásokat indítsanak stb. Hanem arra és csakis arra, hogy ész nélkül szaporodjanak. Erre alapul a kultúrájuk. Ha sok gyerekem van, akkor sok harcosom lesz és ha az egész nemzetségnek jó sok harcosa van, akkor jól megtámadjuk a szomszéd törzset. Elvesszük a földjét meg amije még van és mi leszünk a királyok a jóval nagyobb élettér birtokában. Nézd meg Egyiptomot: 80 millió ember egy olyan sivatagban, amelyikben egy folyó folyik csak és annak a két termékeny partja művelhető csak. Max. 40 milliót tudnának eltartani úgy, hogy az európai alsó-középosztály színvonala legyen az átlagos életszínvonal. Kétszer annyian vannak, tehát óhatatlanul megkezdődik az öldöklés. Ruanda 1994-ben szintén itt tartott, a hutu és a tutszi törzsek gyűlölködése eleve megadta az alapot a konfliktushoz.

Félreértés ne essék, mi európaiak sem vagyunk olyan sokkal okosabbak, nem olyan régen hagytuk magunk mögött ezt a fajta gondolkodást. Az egész istenverte II. VH erről a rohadt Lebensraumról szólt, és belekerült vagy 55-57 millió emberéletbe, hogy felfogjuk, a háború nem megoldás.

Na, ezeknek a népeknek ez a tanulság hiányzik a történetéből. És mindaddig, amíg ez a törzsi gondolkodásmód, s a hódításra való törekvés a létmódjuk alapja, nem fognak tudni megszabadulni az időről időre fellángoló öldökléstől.

A háború nem azzal kezdődik, hogy az első katona lenyomja az elsütőbillentyűt. Hanem azzal, hogy megszületik az a kisgyerek, akit majd arra fognak felhasználni, hogy elsüsse a fegyvert.

A populációk mérete végül mindig igazodik a környezet eltartóképességéhez. Vagy úgy, hogy a fölszaporodott népességet egy háború/éhínség/járvány vágja vissza a még eltartható létszámra, vagy úgy, hogy születésszabályozást alkalmaznak, és eleve nem szaporodják túl a környezet eltartóképességét. Tertium non datur, legalábbis a jelen körülmények között. Nyilván ahogy a technológiai fejlődés megy előre, egyre több embert tud eltartani a Föld. De nem korlátlanok az erőforrások. Amíg a korlátlan (gazdasági és népességi) növekedésbe vetett hit töretlen, addig valódi és tartós béke nem lesz.

Üdv:
b

inebhedj - szerintem 2013.09.13. 11:00:15

@smartdrive:

+1

Igen, ez nem csak emberbaráti, de hadászati szempontból is racionális lett volna.

Alapvetően a tömegpusztító fegyverek bevetését az a jellegzetesen szemellenzős, antidemokratikus hozzáállás eredményezi, ami a vietkongot is jellemezte: ahelyett, hogy fegyvertelen és meztelen vietnámi katonalányok vonultak volna a rizsföldekre fluoreszkáló festékkel leöntve, így segítve a haladó világ repülőseit a sebészeti pontosságú, célzott nukleáris beavatkozás végrehajtásában, képesek voltak mindenféle fasiszta bujkálásban, nyilakkal és lopott fegyverekkel végrehajtott orvtámadásokban kiélni szadista hajlamaikat.

Ugyanez a hányaveti, emberiségellenes, kivagyi magatartás jellemezte Dobó csapatait 1552-ben, Tito partizánjait a negyvenes években, vagy az ikertornyokba kifejezetten provokatív szándékkal dolgozni indulókat 2001. szeptemberében.

Viszont érdemes szem előtt tartani, hogy bárki követte is el a szíriai vegyitámadást, aligha kétséges, hogy az áldozatok tehetnek a dologról: ott rohangálnak össze-vissza, próbálnak elrejtőzni, rongyokba burkolózni, pincékbe húzódni, menekülttáborokba indulni. Nincs olyan jó érzésű demokrata, aki ennek hallatán nem löttyintene legalább egy kis kénsavat az effélék képébe, francért nem lehet libasorba állni, hogy nyugodtan egy lövéssel leterítsük őket? És még nekik áll feljebb, ha jobb híján vegyitámadunk?

Atomot nekik!

Aztán jöhet Liverpool!
London!
Kína!

(copy by Monty Python)

Punxsutawney Mormota 2013.09.13. 11:01:08

@Gerilgfx: Igen, ellenben "megspóroltak" kb. két millió emberéletet (amerika + japán), amit Japán szárazföldi elfoglalása vont volna maga után hagyományos fegyverekkel. És bazd meg, igenis, le kellett rájuk dobni, mert amikor már minden elveszett, akkor sem adták meg magukat. És arról az apróságról se feledkezzünk meg, hogy Japán volt az agresszor, amely feldúlta az egész Dél-Kelet ázsiai térséget, már-már Ausztráliát fenyegetve. Vagy erről is az amerikaiak tehettek?

De feldobok egy kérdést. Ha 39-ben egy kis hatósugarú taktikai atombombával meg állíthattad volna Hitlert, azon az áron, hogy Berlinben elpusztul 60 ezer ember, megtetted volna? 60 ezer ember versus 50 millió? Vagy Sztálint, aki kb. 12 millió embert küldött gulagra?

Nem védem a jenkiket, mert sok szart dobtak a levegőbe, ami millió darabban hullik vissza a világ fejére (Saddam Hussein, Osama, Castro, Pinochet stb), de azért a világ összes nyomoráért nem kellene őket hibáztatni.

Rive 2013.09.13. 11:04:52

Az utolsó előtti bekezdés hülyeség.

Másrészről meg: azért nem lett most háború, mert igazából nem akartak háborút. Ebben a vérfürdőben pont azok vannak lekötve, akiket nem akarnak most az arab tavasz vagy a 'nyugat' más helyszinein látni.

A vegyifegyverek bevetése kellemetlen lépéskényszerbe hozta a nyugatot, az oroszok - akik még nem égették meg a kezüket effélével - közbelépése kifejezetten örömteli esemény: bármi is lesz a vége, az oroszok ezen már nem nyerhetnek, vagy itt fognak belesülni (ha lesz megint vegyiffegyver-használat) vagy a következő tűzfészekben (ahol már nem tarthatják magukat távol, ha már egyszer itt beléptek a játékba).

A lakosságot ivéve ez mindenki számára ~ kielégitő állapot.

borzimorzi 2013.09.13. 11:16:22

@Rive: Remélem, hogy Putyinnak azért lesz elég esze hozzá, hogy ne kapcsolódjon bele, mert akkor az eszkaláció megállíthatatlanná válhat. Az más kérdés, hogy strómancégeken keresztül ömlik az orosz fegyver a térségbe rendesen. De hát az oroszok sem akarnak kimaradni a világ legnagyobb bizniszéből. Akkoriban se akartak, amikor még kommunistának vallották magukat, hát még ma!
Üdv:
b

jet set 2013.09.13. 11:17:37

@Punxsutawney Mormota: És honnan tudod, hogy a szíriaiak ezzel a vegyifegyverrel nem spóroltak meg rengeteg emberéletet? Elég hülye érvelés, hogy egyiknek szabad, a másiknak nem.
Tömegpusztító fegyver tiltott, a civilek öldöklése szintén. Nincs olyan érv, ami ezt felülírná.

tobias2 2013.09.13. 11:33:51

@smartdrive: "nem lett volna annyi polgári áldozat, ha a vietnamiak szépen felvonulnak a nyílt harcmezőre, és nem a falvakban harcolnak" Tyuhh és votyó! Hogy ez nem jutott eszembe... Máris megyek céltáblát festeni a házam tetejére, hogy sebészi pontossággal, a szomszéd polgárok zavarása nélkül iktathassanak ki, amiért ilyeneket írok.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.13. 12:52:48

Hát, gyerekek, szépek ezek a magasröptű eszmefuttatások, de próbáljunk leszállni a földre.

Makkasz 2013.09.13. 13:26:15

@inebhedj - szerintem: Hasonlóan vélekedtem volna mint te. Szkeptikusan, nem elhíve az igazat.
Mióta USA-ban élek, sok embert megismertem. Elolvastam a függetlenségi nyilatkozatot, alkotmányt és történelmüket.

Abszolut nincs igazad. Igaz, a politikus önző, van hogy csal. Ha elolvasod egyéb írásaim, pl. miért jó politikusnak lenni, látni fogod, nem vagyok naiv, kicsit sem.

USA-t, demokrácia és szabadság hazáját összes zsarnok támadja, mert vonzó embereknek hogy odamenjenek, ha maradnak akkor is ott a példa, amiért önállóakká, független erős polgárokká akarnak válni, nem a politiusok bábjaivá. Ezt ezelőtt 300 évvel tudták és deklarálták, történelmük erről szól. Nem hódításért lettek világhatalom, hanem hogy megvédjék magukat és a demokrácia eszményét. Mivel a kultúrák különbözőek, önmagában a demokráciáért nem szállnak harcba idegen területen. De az emberi jogok sárba tiprása vagy USA veszélyeztetése megütheti a küszöböt hogy igen.

Nem dughatod homokba a fejed. Szó sincs hamisításról Asszad látja hogy buktak el diktátortársai, a katonái meg elszámították a töltet nagyságát, az eredmény rengeteg ártatlan halott. Nem mellékesen, bármikor hadba állítható, vagy terroristák által használható fegyverarzenál létének bizonyítéka.

Az itteni hősök mások. Valódiak. A kocsiján kinn van hogy veterán. Pisztrángoztam, szóltak hogy ezen a szakaszon sérült veteránoknak lesz horgászverseny. Toltuk-vontuk a kavicsban kerekesszéküket.

Miért nem kreáltak bizonyítékot? Mond, hogy szűri ki a bizonyítékot állító csapatból a republikánusokat, akik kitálalnának a sajtónak? Vagy csak a jóhiszeműeket.

Amerikaiak nagyon becsületesek (nem politikusokról beszélek), és nem lehet lelövetni a bizonyíték kreálásban résztvevőket. Én erről beszéltem, a demokrácia, szabadság, polgári felelősség miatt nem kockáztathatták meg.

Itt minden valódi. A farmeres sztárok tehetségesek a beachen is nem csak a stúdióban. Valódi döntések, valódi világban.
Nem ködös eszmékkel torzítottak.

Punxsutawney Mormota 2013.09.13. 13:38:12

@jet set: Szia! Akkor most mégis a szírek voltak? :)

Gerilgfx 2013.09.13. 15:48:18

@Stenonis: az most nem számít, ártatlanokat öltek, és most az ő ártatlanjaik fognak meghalni a saját láthatatlan mérgüktől. hogy te, vagy én mit gondolunk, igazából mindegy, mert ettől az atomtól az amcsik fognak meghalni, és ez így tisztességes a sorstól. nem elkerülhető.

@tobias2: irakot is elmentek felszabadítani, ott is gyengített uránt használtak a tankok felrobbantásához. azóta is akkora a sugárzás egyes iraki falvakban, hogy az összes újszülött torzan születik.

@Medgar: le KELL? miért KELL lerohanni? mindenkit meg kell hódítani, ami nem tetszik? hát, pont ezért fog mostmajd több százezer amerikai meghalni ettől a finom nukleáris hulladéktól. nem is érdemelnek mást igazából.

@Punxsutawney Mormota: senki sem mondta, hogy a japánok szent életűek. gondolj bele, talán az ő büntetésük fukushima? mi sem voltunk szent életűek, a trianon kifejezés gondolom mond valamit. mindenki megkapja a méltó bűntetését. az amerikai fajnak viszont még az irmagját is kiírtja isten: idén már több kreol született amerikában, mint fehér. az usa egy bukott állam.

talán japán is, és talán mi is. de nekünk talán még van esélyünk.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.13. 16:52:24

Hahó, én még mindig itt toporgok egyedül a földön!

tobias2 2013.09.13. 18:07:52

@Gerilgfx: " irakot is elmentek felszabadítani, ott is gyengített uránt használtak a tankok felrobbantásához. azóta is akkora a sugárzás egyes iraki falvakban, hogy az összes újszülött torzan születik." Tudom. Koszovóban ugyanez. Meg a két és fél hónapos kitartó, minden Duna-hidat leromboló bombázást sem felejtik el egyhamar az újvidéki magyarok, meg szerbek, meg akit még szétbombáztak ott: en.wikipedia.org/wiki/1999_NATO_bombing_in_Novi_Sad

vomit 2013.09.14. 00:31:48

@Dharmamestertanitvanya: remelem a fotelkombinatorok erre is kitalalnak valamilyen eletkepukbe illo magyarazatot, pl. hogy csak ijesztgetni akarnak az emberevok.
Head of Syrian Rebels Calls for Terrorist Attacks On America
www.zerohedge.com/contributed/2013-09-13/head-syrian-rebels-calls-terrorist-attacks-america
süti beállítások módosítása