sorok között

sorok között

Magyarországnál van szarabb hely is

2013. szeptember 02. - Politikai Ateista

És még a kontinenst sem kell elhagyni.

Munkanélküliség EU 2013 július:

Europe Unemployment July 2013.png
Forrás:Zerohedge


Ettől függetlenül a kormány folyamatosan szükségét érzi annak, hogy kozmetikázott foglalkoztatási adatokkal hülyítse a közvéleményt.

A Portfolio lerántja a leplet a foglalkoztatási mutyiról:

A napokban többször elhangzott a kormány részéről, hogy immár 207 ezerrel vannak többen a foglalkoztatottak, mint három évvel ezelőtt, azaz nagyjából a kormányváltáskor. Ez azonban csak akkor jön ki, ha nem azonos időszakokat vetünk össze, jelen esetben május-júliust március-májussal.Tényleg 207 ezerrel többen dolgoznak, mint a kormányváltáskor? - Portfolio.hu


A közmunkások is jól mutatnak a statisztikákban. Még több mutyi:

 

Úgy tűnik, továbbra is nagy eltérés tátong a KSH munkaerő-felmérés és intézményi adatgyűjtés módszerével gyűjtött adatai között.

...

A foglalkoztatottság a második negyedévben 55 ezer fővel volt magasabb, mint egy évvel korábban, a többletből nagyjából 30 ezer fő a közfoglalkoztatáshoz köthető a KSH szerint. Ezt támasztják alá az intézményi adatok is, amelyek szerint a közszférában az első félévben átlagosan 20 ezer fővel dolgozott több közmunkás. - Rekord közelében a foglalkoztatás. Hihetetlen? - Portfolio.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr665485228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.09.02. 23:27:09

Akkor lenne jobb hely Magyarország, a magyar emberek hazája, ha eltűnne innét a sok tetves, médiánban rikácsoló, szart kavargató liberális!

csak egy néző 2013.09.02. 23:39:22

@Lindalinda:
Linda luvnya. Veled sem vagyunk sokkal előbbre. Lehet, hogy mégiscsak jó lett volna elvégezni estin a "nyóc" osztályt. Tán még újságíró is lehetnél a fidesz "médiánban".

gabest1 2013.09.02. 23:49:30

Lindalinda egy liberálbibsi, mert én mondom.

bgp 2013.09.02. 23:54:42

@Lindalinda: Linda linda, te szopni jársz ide.

Vincenzo90 2013.09.03. 00:08:29

Liberális? Olyan nincs is Magyarországon. Csak egy kiterjedt hatalommal bíró maffiózó bagázs, meg az ostoba, rózsaszín szemüveges követőik. :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.03. 00:14:12

Linduska! Az emberek 90%-a liberális, csak elég sokan letagadják.

2013.09.03. 00:28:46

Azt nem értem ki a franc adott ennek a liberális nőszemélynek kommentálási jogot?! Megy tönkre ez az ország...

Alfax 2013.09.03. 00:36:30

a picsogás, az megy.

dekol84 2013.09.03. 03:02:18

@Lindalinda: "Akkor lenne jobb hely Magyarország, a magyar emberek hazája, ha eltűnne innét a sok tetves, médiánban rikácsoló, szart kavargató liberális!"

És mi lenne, ha te befognád a zorbánszaros pofádat és a löttyedt fityeszes csöcseidet a hátadra csapva kussban maradnál, mert s gazdáid 3 éve b@sszák tönkre a zországot. Úgyhogy a magadfajta agymosott kretén pókhálóspinájú f@szszopó fideszes barom jobb ha szájzárat tesz a bűzös hazudozó pofájára! Elmebeteg fideszes baromállat!

hexa 2013.09.03. 03:45:16

@csak egy néző: "Linda luvnya. Veled sem vagyunk sokkal előbbre. Lehet, hogy mégiscsak jó lett volna elvégezni estin a "nyóc" osztályt. Tán még újságíró is lehetnél a fidesz "médiánban". "

A megszólítás után felkiáltójelet teszünk. Alsó tagozat. :D

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.09.03. 06:35:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"
Linduska! Az emberek 90%-a liberális, csak elég sokan letagadják. "

Érdekes, eddig azt hittem az emberek 90%-a náci. Legalábbis ezt hallani állandóan. :-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.09.03. 06:42:11

@dekol84: jó reggelt...látom megvolt a gyűlölet tablettája.
akkor a témához is szóéna valamit?
ja...az nem megy mi?

panic_button 2013.09.03. 06:59:31

Szabotőr liberális média!

Mindfield 2013.09.03. 07:09:10

@gabest1: Én egyetértek veled, tehát már ketten vagyunk. Lindácska, húzd meg magad, ki libsi!

birkakhoz 2013.09.03. 07:18:25

Orban fo celja mindenkit vegyunk hulyere megvalosult!!!!
Vannak akik tapsolnak neki ! Azok mind a haza igazi ellensegei!

birkakhoz 2013.09.03. 07:23:11

Melyik mediatol hallottad ezt a hulyeseget hogy azemberek 90%-a NACI?
ird mar le erdekel! Ha meg nem irod le akkor hazudtal itt ezen a blogon kis pajtas!

csak egy néző 2013.09.03. 07:25:04

@hexa:
Köszi, vettem, hibáztam te kis kereskedő.

2013.09.03. 08:01:57

@Lindalinda: Jobb lenne hallgatni. Akkor talán némi értelem is csillogna a szemében.

szonár 2013.09.03. 08:07:25

Juj, erre tényleg rá kell csodálkozni?

Normális embernek nem kell, a liberálbolsevákoknak igen.

Amúgy a "kormányzati kozmetikázás kapcsán" összekeveredik a foglalkoztatottak és az aktívak kérdése. Nem beszélve arról, hogy a kormányzatnak igaza van, mivel a libás vicckormánya 2010 május végén húzott el, most pedig már 2013 szeptembere van, tényleg a 2010 március-májusi adatokat kell összehasonlítani a 2013 május júlíiusiakkal. Még akkor is, ha a libahívőknek ez kissé kínos.

A portfólio egyébként nem először szívja meg, rendszeresen benézi a munkanélküliségi adatokat. Amilyen idehaza a gazdasági újságírás szinvonala, ez nem is csoda.

Frőczy Sanyi 2013.09.03. 08:09:08

Emberek! Hagyjátok békén Lindalindát, nem ér annyit az egész, tuti egy fizetett bértroll. Ha nem foglalkoztok vele majd elhallgat, esetleg szûköl még egy picit. Milyen szépen elterelte a figyelmet a kozmetikázott foglalkoztatási adatokról ezzel a libsizéssel. Mert igazából annak ellenére, hogy már 3 éve a fordulat éve van és jön jövõre az emelkedés és az elrugaszkodás, a számok rosszak. Ok, vannak tõlünk rosszabbak is, de a Nyugat döglõdik, mi meg már megtaláltuk a válság ellenszerét. Ehhez képest a Lajtán túl 4%-os munkanélküliség mellett döglõdnek.

Frőczy Sanyi 2013.09.03. 08:11:19

@szonár: tudtommal épp nem az azonos idõszakot hasonlították össze a kormánynál.

nemecsek ernő áruló 2013.09.03. 08:16:11

@Lindalinda: És mit kezdenél a maradék uszkve egy millióval? Beleszámítva a felvidéket, és Erdélyt is? :P

ob.szerver 2013.09.03. 08:24:37

@szonár:

"Még akkor is, ha a libahívőknek ez kissé kínos."

Egy valamit próbálj meg beleverni abba az ostoba fejedbe: ha elhiszed, hogy egy országban nő a foglalkoztatottság miközben a GDP stagnál (valójában csökken, mert idén is csak a jó termés rántja pozitívba), akkor át vagy baszva.

Menni fog? Mert ha még ennyi sem, akkor az a kínos. Nem kissé, nagyon.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.03. 08:30:12

ennyi?! egyetlen diagram, két protfolio idézet és link, és már indexre lehet kerülni?!

a 17. században ezért még keményen meg kellett dolgozni.:)

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.03. 08:33:06

@szonár:

Liberálbolsevik?

Fogalmilag lehetetlen.
Még költői túlzásnak is rossz.

Osztod itt az észt, miközben inkább kérned kellene.

A volt liberálisok és a volt komcsik (így, külön) most leginkább a Fidesz soraiban ülnek.

***

A lindalinda és hozzá hasonló idiótákkal pedig nem kell foglalkozni, valamelyik buzgó fideszes trollkodása(i) csupán. Mindig előjön az ideológiai nyomás. Stefike is megbukott (vagy nem) és a titokzatos vöröshajú liba is annyira átlátszó volt.

***

ON:

Nincs min csodálkozni...

Ez a kurzus egyébhez sem ért, csak a csúsztatáshoz. Gőg és dilettantizmus, cinizmus és alázatlanság... OV és tábora saját korábbi szavait is arcul köpi, csípőből.
A szocik se voltak semmik e téren, de a Fidesz mert nagyot álmodni és alaposan beelőzte őket.

Messzi Vetek 2013.09.03. 08:34:05

@dekol84: sajnálom a családtagjait. tényleg.
@FILTOL: +1

Melchi Zadok 2013.09.03. 08:35:31

@ob.szerver: szerintem ebből az efféle fideszpávián kb a következőeket érti:

-ostoba
-fej
-ország
-át vagy baszva

a következtetései:

-négy láb jó, két láb rossz
-libsimédia
-magyarország jobban teljesít.
-maffiabaloldal

most gondold át, hát nem nagyszerű érzés fideszesnek lenni?

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 08:51:54

Hát nem tudom.Ezek csak simán éhen halnak legfeljebb de mi meg is fagyunk mellette.
Még egy elbaszott esőerdőnk sincs,hogy levadásszak egy hülye gekkót vacsorára.SS

Netuddki. 2013.09.03. 08:52:09

Csak a balfasz, mutyizós, tolvaj fidesz sorolja a közmunkásokat a foglalkoztatottak közé. Valójában a közmunkás munkanélküli. Az csak egy dolog, hogy a munkanélküli segélye nettó 49 ezer és ezért a pénzért dolgoztatják. Tessék szépen levonni a foglalkoztatottak számából a közmunkásokat és hozzácsapni a munkanélküliekhez! Mindjárt más lesz a lehányzó fekvése.
Mellesleg kit akarnak ezzel átbaszni a fideszesek? Maximum saját magukat...

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 08:56:25

@kovi1970: Előtte meg kirúgták az állásából leépítés gyanánt,hogy felvegyenek helyette közmunkásokat.
A fizetéscsökkentés legújabb formája ez,nem más.

Netuddki. 2013.09.03. 08:59:21

@szonár: Ez egy fizetett fideszes bértroll. Ráadásul az ostobábbik fajtából. Ne égessétek magatokat, hogy szóba álltok vele...

"szonár 0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.01.07. óta tag."

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.09.03. 09:18:25

Szép napot! Anyátok picsáját!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.03. 09:19:42

Én általában a Varánusz blogra járok sz.rni, de esetleg meg tudom osztani a teendőimet, és ide is benézek, főleg, ha hasmenésem van. Sokat nem adnék hozzá a hely lényegéhez. Ugyi?

Gyingizik 2013.09.03. 09:33:52

Fordítsuk meg a posztban feltett kérdést. A közmunkás nem dolgozik, nincs munkaviszonyban? Nem kap ezért bért? De munkaviszonyban van, valamit dolgozik, és kap érte bért. Felkel reggel bemegy, gereblyézik (de vannak más területen is pl. ügykezelő egy hivatalban) Akkor tehát nem munkanélküli. A posztírónak biztosan jobban tetszett a medgyesi elvtárs-féle verzió amikor a semmiért kiutalták nekik a magyar átlagfizetés 60%-át.

randomuser1 2013.09.03. 09:38:00

sztem nincs szarabb, de a munkanélküliségi rátához ennek mi köze?

ob.szerver 2013.09.03. 09:43:57

"Magyarországnál van szarabb hely is"

Annak ellenére, hogy Spanyolországban 26,3% a munkanélküliség, tudomásom szerint több magyar dolgozik Spanyolországban, mint spanyol Magyarországon. Ők még nem értesültek róla, hogy szarabb helyre kerültek.

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 09:45:23

@Gyingizik: Akkor gondolkozz logikusan és ne hülye fidesz módra!
Annak mi értelme van,hogy elküld 100 db takarítót a tűzoltóságtól akiknek a bére 100 ezer ft körül volt és felvesz a helyére 200 db takarítót fejenként 48 ezerért?
És most takaríthatnak a tűzoltók vazzeg,mert ezek a közmukik ennyiért már leszarnak mindent.
Felkel,bemegy a munkahelyre,telibe szarja és hazamegy.
Akkor nem jobb ha a semmiért utalnak ki inkább 48 ezret és boldoguljon ahogy tud mellette?
Hjaaa!
Hogy a statisztikában rondán mutat mint munkanélküli.
Aha.

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 09:46:14

Ugandában is jobban élnek és Gázában is.
Ez az igazság.

szonár 2013.09.03. 09:56:23

@Frőczy Sanyi: Hát persze, merthogy éppen nem most van a kormányváltás évfordulója. Egyszóval ez, hogy 2nem azonos időszak" - valójában mondvacsinált kifogás.

szonár 2013.09.03. 09:58:28

@kovi1970: Na ja, egyszer téged is nagyon beégettelek, azóta rájöttél, hogy troll vagyok. :P

szonár 2013.09.03. 09:59:37

@hot-spot: Nem kéne ilyen lesújtóan nyilatkozni szegény közmunkásokról.

arajanlat 2013.09.03. 10:00:49

Magyarországot szar helyként titulálni elég gyökér dolog szerintem. Csak azért olvastam el a bejegyzést, hátha valami egyéni dolgot is leír a kedves blogoló, de sajnos semmi, két indexes cikk két soros összefoglalója, oszt annyi.
Legalább ha paraszt címet ad a posztnak, legalább tegyen is mögé valamit, ez így 0.

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 10:01:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem.Nem vicc.
Az ugandai menekült hazamenekült.Benne volt a tv-ben.
Inkább a rakétákat választotta a feje fölött,mint a biztos éhhalált.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 10:08:13

@hot-spot:

Az életszínvonal Ugandában a magyarországi tizede nagyjából.

arajanlat 2013.09.03. 10:11:01

@hot-spot:
Ne haragudj, de ha csatolnál egy linket az ugandai menekülttel kapcsolatban, az jó lenne. Én csak olyan hírrel találkoztam, hogy Izraelből visszatoloncolják az afrikai menekülteket Ugandába.
Gázában sem élnek jobban mint Magyarországon, hanem sokkal rosszabbul élnek, elképzelhetetlen körülmények között.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.09.03. 10:12:52

El kell menni szavazni, bárkire de ezekre többet soha. Ilyen szarházi, jellemtelen, sunyi, aljas, erőszakos banda nincs még egy!

Ppix 2013.09.03. 10:17:57

Közmunkások és a külföldön dolgozók nélkül (akiket a KSH elegánsan beleszámít) kb. 18% a munkanélküliség.
Katasztrófa.

Jack, a texasi suttyó 2013.09.03. 10:24:23

@hot-spot: Hála Istennek! Már ha egyáltalán igaz a sztori.

irovagyok 2013.09.03. 10:26:16

@Lindalinda:
Na, vegyük sorba.

Most a narancssárga kommunisták kormányoznak.
A vörös kommunisták kissé rossz bőrben vannak, megpróbálnak összefogni az "Együttes" kommunistákkal, de nem nagyon megy nekik. Időnként oldalról beugatnak a "Demokratás" kommunisták, de sok vizet nem zavarnak.
A zöld kommunisták kissé megtépázódtak, tőlük néhányan átálltak az "Együttes" kommunistákhoz.
A feketemellényes nemzetiszocialisták meg egyre csak azt fújják, buzicigányzsidók....

A parlamentből (hálistennek) kiszorult álparasztok és meghatározhatatlan identitású urak pártja, valamint a rettegő pesti "értelmiség" érdekszövetsége szóra sem érdemes.

HOL LÁTSZ TE ITT LIBERÁLISOKAT???
VOLTAK-E ITT EGYÁLTALÁN LIBERÁLISOK AZ ELMÚLT 23 ÉVBEN?

(igen, a jelenlegi narancssárga kommunisták liberális ifjúsági pártként kezdték. aztán folytatták... az elvhűség, mint minden kommunista pártnak, nem erősségük már)
:DDDDDDDDDD

irovagyok 2013.09.03. 10:28:05

@Ppix: Azért ne ferdíts, a külföldön tartózkodók nagyrészt dolgozik, nem terheli segéllyel Magyarországot.

Az hogy közmunka.... hát, akinek más lehetősége nincs, szerintem az is megteszi. Ja, hogy képesítést kellett volna szerezni, illetve nyelvet tanulni???

Szóval

irovagyok 2013.09.03. 10:29:30

@Soha többé a fideszre nem szavazok!:
De, igen. Ahogy feljebb írtam, a többi kommunista párt is pontosan ugyanolyan sunyi, szarházi.
A narancssárgák legalább próbálkoznak. Ld kék busz, sárga taxi.
:)

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 10:33:06

@arajanlat: Nem tudok neked linket csatolni,mivel egy riportműsor volt az egyik tv csatornán,kb másfél évvel ezelőtt.
A gázai meg szintén egy riport műsor (nem tudom mi volt a neve a műsornak,egy pasi meg egy nő ment világot járni és elmentek Gázába) ahol találtak egy magyart,és kérdezték tőle,hogy miért nem jön vissza Mo-ra.
Az meg szintén a háborút választotta és nem Magyarországot.
Többet kell nézni a Tv-t és nem csak a Kacsa meséket.

arajanlat 2013.09.03. 10:40:17

@hot-spot:
Én meg láttam egy riportfilmet két éve valamelyik csatornán, ahol megmutatták hogyan kell szalmából aranyat fonni.
Egyébként - ha igaz is a sztori - mit bizonyít az, hogy EGYETLEN ember inkáb Gázát választja kis hazánk helyett? Az hogy Gáza jobb hely lenne Magyarországnál? Semmiképp.

Frőczy Sanyi 2013.09.03. 10:45:25

@hot-spot: Az a gázai riport valószínûleg az On The Spot lesz

Frőczy Sanyi 2013.09.03. 10:54:09

@szonár: Fussunk neki mégegyszer:
"A napokban többször elhangzott a kormány részéről, hogy immár 207 ezerrel vannak többen a foglalkoztatottak, mint három évvel ezelőtt, azaz nagyjából a kormányváltáskor. Ez azonban csak akkor jön ki, ha nem azonos időszakokat vetünk össze – írja a Portfolio.hu. A kormányzati sikerjelentés pedig épp így készült: az idén május-július időszak adatai vetették össze a 2010. március-májusival.
Ami igen súlyos szakmai hiba. A foglalkoztatásban ugyanis számos tényező –hogy csak egyet említsünk: a mezőgazdaság évszakonként eltérő munkaerő-igényei –miatt nagyon nagy szerepe van a szezonalitásnak."
index.hu/gazdasag/2013/09/01/elszamolt_a_kormany_30_ezer_embert/

Frőczy Sanyi 2013.09.03. 10:58:59

@arajanlat: igen, egy fecske nem csinál nyarat. Ennyi erõvel Francia Guyana is jobb hely, mert magyarok is állomásoznak ott a légióval. Ha ez tendenciaszerû lenne, akkor lehetne ezt mérlegelni. Magyarország sok országnál jobb még, de régiós összehasonlításban már aligha. Románia és Bulgária az új versenytárs.

Lencsés István 2013.09.03. 11:04:10

Csak szarabb helyek vannak MAGYAORSZÁG - nál .

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 11:05:56

@Lencsés István: Ez is olyan,mint a kapitalizmus évtizedek óta tartó döglődése?

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 11:07:20

@Frőczy Sanyi: Szeretem ezeket a világjárós műsorokat.
Tulajdonképpen bejártam az egész világot a digi tv segítségével,havi 4 ezerért.
Megérte.D

jet set 2013.09.03. 11:15:10

Magyarországon a tényleges munkanélküliség 20% körül van, csak ennek a fele látszatmunkát végez (máv,bkv, önkormányzatok, stb.).

Wagem 2013.09.03. 11:17:53

Van szarabb hely.Persze.Anyukád lábai között.Vagy abban a ballibsi, üresen kongó fejedben.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.03. 11:18:43

@irovagyok:

Jól mondod, azt hiszem.

Magyarországon nincs nagy hagyománya a valódi liberális politizálásnak, ráadásul a szociáldemokrata gondolkodásnak sem. A nagyobb baj az, hogy a konzervativizmusnak se (mert amit a Fidesz-KDNP e címszó alatt lead, az ugye nem az).

Ami a politika mezején szárba szökkenve virágzik, az mind sarló és a kalapács gyökérzetből virul - a többit az elvtársak tuttira kiirtották, nehogy még a végén termést hozzon.

Jól mondta Fiala a minap: reménytelen.

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 11:24:06

@Wagem: DDDD

Ez kurvára vigasztal mindenkit,hogy van szarabb hely...D

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.03. 11:25:19

@Wagem:
"Vagy abban a ballibsi, üresen kongó fejedben."

Egy klasszikust, ha szabad:
"Annak, hogy ki mennyire hülye, nincs köze a lakóhelyhez."

Kiegészítés:
és a vallási, ideológiai preferenciáknak sem.

Teljesen felesleges tehát fröcsögnöd, mert visszaszáll. AZ Űr valóban veszélyes hely, de pláne, ha a füleid között van, mondhatni.

Szóval, csak óvatosan.

Ha pedig a ballibsi szitokszó, akkor a fideszes is az?
Csak kérdezem (költői).

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 11:29:12

Én is sokkal nyugodtabban fogok éhen halni most már hogy tudom,van szarabb hely is Magyarországnál.

irovagyok 2013.09.03. 11:34:31

@Wagem: egyem azt az egybites fejedet, ma hazánkban nincsenek baloldaliak (akiket feljebb kommunistaának tituláltam, azok nem azok, hanem szociális mázzal leöntött populisták) és liberálisok sem (egyetlen párt sem nevezheti ma magát liberálisnak). Parlamenten kívül van némi próbálkozás, de kb, mint fing a szélviharban...
szóval a "ballibsi" mint szó, nem létezik.

Értve vagyok?

Egyébként az anyukák lába köze pont jó hely, a kérdés, hogy kinek. :DDDDDD Vagy buzi lennél?
(bocsi, csak költői kérdés volt)

Maradjunk annyiban, hogy Magyarország egy közepesen elviselhető hely, ahol csak azért nem robbantanak a terroristák mert nincs hírértéke.
És ezt bizony meg kéne becsülnünk.

eHa a szociális ellátásokat, stb nézzük, bizony meglehetősen királyul állunk. Ja, hitelből.

Akkor mégse. Node ki az aki lecserélné a langymeleg, hitelből épített világot a kőkemény valóságra. Ugye,ugye senki, kedves Wagem... :))))

Ez a csapda itten...

Wagem 2013.09.03. 11:40:37

@Jack, a texasi suttyó: De van.A Bajnai-Mesterházy-Csótány tró.Soha többé maffia baloldal!!

irovagyok 2013.09.03. 11:45:13

@Elhárított királycsel:
Bocsika, lófaszt.
Az, hogy Fialának reménytelen, kicsit rendben van, legyen is.

Makroszinten összedőlhet a világ, node mikroszinten? Seperd meg az utcát, szedd fel a szemetet, kérdezd meg az iskolában, mi a teendő, vagy állj elé az önkormányzatnak, hogy valamit csinálnál köztéren, stb.

Azt látom, hogy mindenki mástól várja a problémák megoldását, és a nagy nyomasztó létkérdések közepette megfeledkezik a saját kerítésének lefestéséről, vagy a szomszédot megkérdezni, hogy szüksége van-e segítségre.

A hétvégén gyomirtóztam, és kimentem az utcára, a maradékot a járda között feltörő gyomokra locsolni. Az utcában hirtelen négyen jöttek oda megkérdezni, mit csinálok (mondjuk, kurva nagy sárga bödön volt a hátamon, meg sziszegett, érthető :))), és mosolyogva elmondtam, hogy szeretnék gyommentes utcában élni. Erre elmosolyodtak és megköszönték. Ha látnak valakit TENNI, akár ilyen mikroszinten is, -véleményem szerint- megragad.

De tisztítottam le már utcanévtáblát is graffititől- egyszer, és azóta mindig tiszta. Valakinek gondja van rá. Szóval működik a dolog, csak csinálni kell. És persze jó hangosan kell magyarázni a gyerekeidnek, hogy miért csinálod. Hogy mások is hallják, nem ciki kimenni az utcára és olyat tenni, amiből közvetlen anyagi haszon nincs.

A felnőttek is taníthatók, csak a sok évtizednyi gyanakvás miatt sokkal lassabban, mint a felnőttek :DD

irovagyok 2013.09.03. 11:47:19

@irovagyok: gyerekeket akartam írni a végén

Wagem 2013.09.03. 11:47:46

@irovagyok: Ha ez így lenne,akkor minek itt cserélgetni?Nincs libsi párt a parlamentben??Az LMP. nem ide tartozik?A minap a csótány európai modern,bal liberális képződménynek titulálta pártját :-)Nos..akkor most kinek higgyek?Teljese összezavarjátok a fejeket.Most itt vagyunk liberalizmus nélkül a választások előtt.Katasztrófa!!Nem is tudom hogy fogjuk túlélni.

irovagyok 2013.09.03. 11:48:03

@hot-spot: mit tennél éhenhalás ellen, kedves Hottie, ez a kérdés... :D

gipsz.jakab 2013.09.03. 11:48:27

minden politikus bűnöző

Nzoltan 2013.09.03. 11:51:01

@ob.szerver: Tavaj meg a rossz termés húzta negatívba. Ugyanakkor a termésért is meg kell dolgozni és még a GDP-be is beleszámít.

_most_ 2013.09.03. 11:51:38

a fidesz propaganda kísértetiesen hasonlít a szocializmusra, persze azért még van mit fejlődni, akkor hivatalosan nem is volt munkanélküliség :D

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.03. 11:56:55

@irovagyok:

Amit írsz, az persze ül, de van vele egy kis gond.
Kevés. A tömeg nem így működik, az egyén pedig ha meggyőzhető is, tömegben legott másként viselkedés vagyis nem győzted meg igazán, csak kicsit.

Ráadásul kevés az idő.

Magyarul a reménytelen a mi generációs időtávunkban az. De ha te elkezded és ő folytatja, a végén pedig mi csináljuk jól, akkor az unokáimnak van némi esélye.
Így, ebben a kontextusban viszont teljesen igazad van.

Én a múltkor a játszótéren felvettem egy üres sörös dobozt (hogy hogyan került oda, külön írást érdemelne) és a kukába dobtam. Főként lapos és üvegesen gyanakvó pillantásokat gyűjtöttem be.
Hosszú ez, komplex és messzire vezet. Pedig valójában egyszerű, az egyén szintjén bizonyosan.

Addig, amíg itt ostobák/trollok/vakhitűek (tetszés szerint) bünti nélkül oszthatják az észt és nyíltan fröcsögve szidhatnak másokat, sok jóra nem számíts.

A tévedés minimális kockázatával.

irovagyok 2013.09.03. 11:56:57

@Wagem: Nem hiszed el, de baj, hogy nincs tisztességes liberális párt Magyarországon!

A liberalizmus az élni és élni hagyni gondolatából nő ki, és ahogy látom, itt mindegyik párt megpróbálja megmondani, hogy mire költsem a pénzemet, és hogyan gondolkodjak. VAgyis nem hagy élni úgy, ahogy szeretnék.

A vörösök azt szerették volna, ha a pénzeből szociális kullancsokat tenyésztek.

A narancssárgák arra kényszerítenek, hogy olyan egyházakat támogassak az adómmal, akiket nem szeretnék.

A zöldek azt szeretnék, hogy ne vegyek igénybe atomenergiát.

A feketék pedig tünetkezelést javasolnak mindenre...

Támogatási rendszereket dolgozunk ki mindenre, hogy bürokratákon át szétosszuk a beszedett pénzt. Nem lenne egyszerűbb be sem szedni, és otthagyni az embereknél? Kevesebb papírmunka, több lóvé, ezt mindenki érti.
Kb. erről szól a liberalizmus.

Ahogy észrevetted, a nemzeti érzést még nem is érintettem.

Az, hogy valaki liberális, attól még lehet hazafi.

Csak nálunk szitokszó, azért mert az (ál)kommunisták a liberalizáció jelszava alatt elmutyiztak egy rakás állami tulajdonú céget. És voltak annyira balfaszok, hogy nem öltöztek közben árpádsávos lobogóba :D

irovagyok 2013.09.03. 12:04:58

@Elhárított királycsel:
Az emberek Magyarországon miért viselkednek másképpen mint (pl.) Ausztriában? Szerintem azért, mert más típusú kontrollok működtek következetesen évtizedek óta.

A kedvencem egy kínai mondás: A fa ültetésének a legjobb pillanata 20 évvel ezelőtt volt. A második legjobb pillanata ma van.

Szóval soha nincs késő változni és változtatni.

A sörösdobozra gondolva már azt tervezgetem, hogy klasszikus szeges botot csinálok a gyerekeknek és játékból felszedetem velük a szemetet :) Nekik minden játék még... A lapos pillantások miatt KELL felszedni a sörösdobozokat! Pont azért, hogy lássák a befelé fújjogók, hogy lehet, igen csupasz kézzel hozzányúlni más sörösdobozához és taknyos zsepkendőjéhez is...

Ne korlátozd a trollokat, ők a negatív kontroll. Pontosan megmutatják, hogy a tehetetlen és dologtalan emberek mekkora gyűlöletet képesek felhalmozni a tevékenyek ellen... És ez még inkább munkára sarkall :DDDD (de lehet, hogy én vagyok perverz)

ob.szerver 2013.09.03. 12:09:14

@Nzoltan:

"Tavaj meg a rossz termés húzta negatívba."

Tavaly -1,7% volt. A mezőgazdaság hatása ebből -0,6-0,8 volt. Egy jó mezőgazdasági évvel is bőven mínuszos lett volna.

Tehát nem igaz amit állítasz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 12:39:50

@irovagyok:

Amit mondasz, az gazdasági liberalizmus. De a liberalizmus nem csak ez. Gazdaságpolitikában a liberalizmus ellenfele a szocializmus.

Mo-n azonban a liberalizmus alatt jellemzően nem a gazdaságpolitikai liberalizmust értik, hanem a kulturális liberalizmust. Ott meg a liberalizmus ellenfele a konzervativizmus.

A gond Mo-n az, hogy ninncs hagyományos jobboldal, mely kulturálisan konzervatív és gazdaságilag liberális.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 12:43:07

@Elhárított királycsel:

Eleve egy konzervatív nem lehet populista, márpedig a magyar jobboldalnak nevezett rész leginkább az. A populizmus alapvetően baloldali, s ha jobboldali, akkor erősen szélsőjobbos, mely ugyanolyan kollektivista, mint a baloldal.

irovagyok 2013.09.03. 12:47:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Végre-végre!
Igen, erre gondoltam, köszönöm az összefoglalót.

Egyrészről ezt kéne megértetni a népekkel, hogy a nyerő a kulturális konzervativizmus és a gazdasági liberalizmus együttese. (szerintem)

Másrészről, ma a kulturális "liberálisok" lenézőek, pökhendiek, és a saját kultúrájukat tartják/nevezik az egyetlen érvényes magyar kultúrának. Nem tisztelik (és meg merem kockáztatni, elhallgatják/üldözik, ha tehetik)a magyar kultúra egyéb megközelítéseit. Innen nézve despoták.

Summa summárum, elenyésző a liberálisok száma ma hazánkban!

Wagem 2013.09.03. 12:56:02

@irovagyok:
Ok.
Sok mindenben igazad van.
De ki tehet arról,hogy a liberalizmust mint olyat a magukat modern európai liberális pártnak titulált szdsz.magát az eszmét annyira leamortizálta,hogy ma a liberalizmus, szitok szó.
Ki tehet arról,hogy a fent nevezett párt ezen eszmei vonulat mentén akkora társadalmi,morális deficitet okozott,hogy még sokáig nyögjük.
Mert a "mindent szabad,addig amíg a másik kárára nem megy"jelszóból náluk csak a mindent szabad maradt.
Más..ismersz Euróbában autentikus liberális pártról??
Olyat,akire rá lehet bízni egy országot,mondjuk négy évre?
Hazafiság??
Hallottál magyar liberális politikustól olyan mondatot,amelyik így kezdődik?
"Hazám Magyarország"

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.09.03. 13:00:25

@Lindalinda: szavazni innen is fogok tudni ellenetek, ahol most vagyok:-DDD

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 13:17:49

Persze hogy van, pld. Izrael arabok, vagy nem zsidók számára.

Természetesen az ott nem probléma.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.03. 13:27:49

@irovagyok:
"Csak nálunk szitokszó, azért mert az (ál)kommunisták a liberalizáció jelszava alatt elmutyiztak egy rakás állami tulajdonú céget. És voltak annyira balfaszok, hogy nem öltöztek közben árpádsávos lobogóba :D"

:-DDDD.

Yeah.

irovagyok 2013.09.03. 13:47:37

@Wagem:
Hogyne. Nézd Angliát, a Conservative Party, de én ide sorolnám a Liberal Democrat Party-t is. Nemzeti érzelműek, gazdasági liberálisok.

A japánoknál nemzeti liberális párt kormányozott vagy jó 40 évig, szóval, van rá példa.

Európa a szociáldemokrácia bűvöletében pörög még, de az leáldozóban, Orbán (pl) ezt jól látja.

(Ha cinikus vagyok, azt mondhatom, hogy a nyugati szociáldemokrácia=nyugati kádárizmus, de én rendes ember vagyok ,és nem mondom. Inkább csak hasonlónak látom. Államonként eltér az állami beavatkozás mértéke. Északon erősebb, Délen kicsit gyengébb.)

És működött is addig, amíg nem kezdték el megkúrogatni- alacsony születésszám, vendégmunkások, gazdasági menekültek... iszlám... De ez messze vezetne.

high up! 2013.09.03. 13:48:46

@Wagem:

Te öcsi! A szadesz megdöglött, mert nem voltak libsi szavazói. Mára meg még a tizede sincs annak. Na akkor most te mit bérrettegsz itt a libsiktől?

_most_ 2013.09.03. 13:52:16

@Wagem: az a baj az ilyen ostoba jobboldaliakkal, hogy nem értik a liberalizmust, ti fajátoknak a diktatúra való.

high up! 2013.09.03. 13:54:52

@Wagem:

Amúgyis ébredj fel. Magyaro-on jelenleg csak két tábor van:
- a felső 10%-ba tartozó elit, akik évente alsóhangon is 600 milliárd forintot emelnek ki a költségvetésből (szja, végtörlesztés, családi adókedvezmény, rezsi csökkentés, föld-trafikmutyik, közbeszerések stb)
- meg az alattvalók 90%-os tábora, amelyik finanszírozza a 10%-os elit nagy magyar dolce vitáját.

Hát teccik tudni, ebből a szemszögből nem az a lényeg, hogy fidóta vagy libsi vagy bocialista vagy, hanem az, hogy mindnyájan a 90%-os lúzer alattvalói réteghez tartoztok.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 14:01:24

@irovagyok:

A kulturális liberalizmus erősen baloldali, s ritkán kapcsolódik össze gazdasági liberalizmussal, bár manapság már ez a fő tendencia a középbalon.

Nyilván egyéni ízlés kérdése, kinek mi tetszik.

Talán a magyar SZDSZ volt a rossz példa arra, hogy mennyire életidegen a kulturális liberalizmus és a gazdasági liberalizmus összekapcsolása.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 14:04:09

@irovagyok:

Az USA is ide sorolható: mind a 2 nagy párt liberális, gazdaságilag. Az USÁ-ban sosem létezett komoly antiliberális szocialista párt.

A fő különbség a 2 párt között társadalmi kérdésekben van: itt az egyik konzervatív, míg a másik liberális.

cirrmurr 2013.09.03. 14:08:52

Ja Megelőztük Francia országit. Igen néhány %-kal. De ott ha van munkád jólfizetnek itt meg 2 millió droid országa van.

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 14:29:01

@_most_: Szeretnéd mi? Nem lesz itt most jódarabig a magadfajta hatalmon.

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 14:30:21

@high up!: Ja, nálunk csak nácik vannak. A vérlibsik és komcsik már régen kihaltak.

irovagyok 2013.09.03. 14:34:53

@_most_: khm. Feltételezem, visszaolvasod magad, mint "liberális" :)

irovagyok 2013.09.03. 14:38:01

@high up!: Azt is meg lehetne vakarni, hogy ki tesz be az államkasszába (állami, önkormányzati alkalmazottat nem ér beleszámolni) és mingyár' 10%nál vagyunk...
Aztán persze az állami szférán belül hogyan oszlik meg a jövedelem, na, milyen szép elemzés lenne :DD

_most_ 2013.09.03. 14:40:24

@♔bаtyu♔: a világot a liberálisok irányítják, ezt a magadfajtának azért illene tudnia, és Magyarország a világ része, ha tetszik, ha nem :D

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 14:46:47

@_most_: Sajnos ez meg is látszik a világon.

_most_ 2013.09.03. 14:51:41

@♔bаtyu♔: miért, régen jobb volt a világ?

mrZ (törölt) 2013.09.03. 14:56:57

@irovagyok:
Én meg költő.

>>A liberalizmus az élni és élni hagyni gondolatából nő ki,<<
A liberalizmus a despotikus hatalom ellensúlyozására jött létre, a jogállam /rule of law/ eszmei alapja. Hatalom megosztás címén újabb uralkodói réteget hozott létre/bírók, bürokraták/.

>>hogy a nyerő a kulturális konzervativizmus...<<
A butaság?
>> és a gazdasági liberalizmus együttese.<<
Corporatokrácia?

Melchi Zadok 2013.09.03. 15:21:37

@Kara kán: ez most majdnem talált, a kicsi, szinte lényegtelen különbség csak annyi, hogy te nem szarni, hanem szopni jársz a varánuszra.

tudom, sz sz, de ez egy fideszestől már így is emberfeletti teljesítmény.

Melchi Zadok 2013.09.03. 15:36:49

@Wagem: úgy éljek az ilyen fafejú köcsögöknek, mint te létrehoznék egy teljesen liberalizmus mentes területet, (na nem olyan semi liberális autokrácia féleséget, mint a jelenlegi magyarország) hanem afféle igazi hardcore anti liberális területet, ahol leélhetnéd az életedet.
mindent megkapnál amire vágysz, rovásírásos újságokat, nagymagyarország alakú rántottszeletet, naponta új tarsolyt, hetente ötször hátranyilazós, lovaglós leckéket, a médiából szigorúan liberalizmus mentes híreket, szórakoztató műsorokat, stb stb.
csak és kizárólag liberalizmustól mentes dolgokat, liberalizmustól mentes államot, közéletet, gazdaságot.

egy hónap után egy rozsdás kötőtű után imádkoznál, hogy szétmarcangold vele az ütőeredet, mielőtt főbelőnének, valami sötét munkatáborban.

te nyomorult idióta...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.03. 15:50:42

@Wagem: "Hallottál magyar liberális politikustól olyan mondatot,amelyik így kezdődik?
"Hazám Magyarország" "

Ez miért érdekes? Mennyivel dobja meg a GDPt egy ilyen mondat? Mert attól, hogy pár hülyének erekciója támad ettől, az még nem segít semmin.

irovagyok 2013.09.03. 15:58:02

@mrZ: egyetértek. pont, ahogy mondod: a polgárok lázadása a despotikus hatalom ellen.

vezesd le kérlek, a kulturális konzervativizmus miért egyenlő a butasággal.

ugyanúgy, kíváncsi lennék, hogy tudsz-e jobbat mondani a gazdasági liberalizmusnál. És ha lehet, hivatkozd vagy cáfold L. von Mises gondolatait...

irovagyok 2013.09.03. 15:59:49

@Melchi Zadok: feltételezem, a kulturális liberalizmus mellett érvelnél. Akkor miért fáj neked, ha valaki tarsolylemez és hátranyilazás mentén képzeli el az életét??

irovagyok 2013.09.03. 16:34:21

@Zka: Nagyon sokkal megdobja. Pl. nem adósodik el felelőtlenül.

Wagem 2013.09.03. 16:39:37

@_most_: Te értesz belőle valamit?Az elhiszem.Nektek csak annyi a liberalizmus,hogy lassan nyilvános helyen is seggbe dughatod Lajost a fsz.4-ből.

Wagem 2013.09.03. 16:46:30

@Melchi Zadok: Zsidókám.Most igazi libsi leszek,és kihasználom a szólás szabadság adta lehetőséget.Fafejű köcsög a jó qrva anyád!!Ahova meg bezárnál az emlékeztet a kibucodra, ahol a metszett faterod elnézte a nyílást.És lettél te.Isten barma.

bulista 2013.09.03. 16:58:39

@Kara kán: Neked permanens hasmenésed van - csak a szar sajnos a rossz végeden jön ki, bár FideSS-hívő nájlon-nácinak így is megteszed...

bulista 2013.09.03. 17:21:13

@Wagem: Azért nézz körül előbb a gatyádban, nehogy úgy járj, mint Csanád testvéretek, aztán csúszhatsz hason a Dohány utcában, te kis látens buzi.

mrZ (törölt) 2013.09.03. 17:38:24

@irovagyok:
>> vezesd le kérlek, a kulturális
>>konzervativizmus miért egyenlő a butasággal.
A butaság a tanulni/alkalmazkodni képtelenség.
A világ állandóan változik, nincs megállás. A gyeplő jelenleg a technokrata progresszív/nem liberális/ kezében van, az egyetemes emberi jogok vonala mentén. A konzervativizmus /megőrzés/ a széllel szemben pisálás esete. Majd ha az emberiség visszafelé fejlődik ők lesznek a vezetők, a jelenlegi rendszerben a looser szerepet töltik be. Plusz a konzervatívok erősen nacionalista-vallási-középkori kötődésűek. Ez a történelmi időszak hamis, tudományosan nem igazolható /álomvilág/, a rá épített eszmerendszer instabil.
A gazdasági liberalizmusnál nem tudok jobb dolgot, de nincs is példa a liberális/szabad/ piacra. A szabadpiac megjelenése automatikusan az érdekközösségek létrejöttét eredményezte/korporátokrácia/, végtelen háborúkat és piackorlátozásokat indítva el. Itt is érvényes az ideológiai instabilitás, nem véletlen hogy a sok piacgazdasági dogmából mára csak egy maradt érvényben: profit first.

Ha a mises féle sound money rendszerre gondolsz, az bizony marhaság. A pénz az közvetítő eszköz, ő pedig még klasszikus tőke/felhalmozás/ rendszerben gondolkodott.

Wagem 2013.09.03. 17:41:31

@high up!: Már bocs..! Tartoztok? Te nem vagy benne?Ez a 10-90%-os arány világtendencia.A föld lakosságának 10%a uralkodik kilencven felett.Bildenbergek,Wartburgok,Rotschildok,Kruppok stb.Csak egy hatalmas társadalmi robbanás lehetne a megoldás,sok verrel, áldozattal.Reménytelen.

Melchi Zadok 2013.09.03. 17:43:34

@irovagyok: feltételezem, intelligens ember vagy, ezért kérdezem, hol írtam azt, hogy nekem ez fájna?

Wagem 2013.09.03. 17:47:28

@bulista: Cöcö te kis odamondogatós parazita.Ha titeket liberó bér rettegőket hallgat az ember, azonnal jobboldali lesz.Kondrád,Göncz "kispatkány",Heller "manöken stb.szerint mi vagyunk a faszisták.Miközbe írom ezeket a neveket,köpni tudnék.Mint ahogy rád is.Fekete Pákó.

Melchi Zadok 2013.09.03. 17:47:39

@Wagem: csalódást kell okozzak, nem vagyok zsidó, te viszont pontosan leírtad azt, ami vagy: egy szorongó, sikertelen kisember, aki a szánalmasan semmitmondó jelentéktelen életéért másokat hibáztat.

röviden, hogy megértsd: csak egy ostoba tahó, se több se kevesebb...

Szociknak vége 2013.09.03. 18:05:19

Újabb ok amiért tavasszal a fideszt választom.

bulista 2013.09.03. 18:05:44

@Wagem: Ja, kis zsidózó csatornapatkány, ha valaki nácinak nevez - ami vagy - akkor arra büszkének kéne lenned, nem? Ha meg gyáva náci vagy, akkor bújj vissza gyorsan a csatornádba!

Melchi Zadok 2013.09.03. 18:22:22

@Shalala Lala: ne gyerekeskedjél már, neked erre nem kell semmilyen ok.

­regress 2013.09.03. 19:42:20

Majom ballibek rendre elfelejtik megemlíteni, hogy a szocik áldásos tevékenységének hála, 2010-re majd kereken megduplázódott mind a munkanélküliek száma, mind a munkanélküliségi ráta.

Grafikonok:
http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployement

Nem véletlen hogy 2002-ben szinte minden gazdasági mutató szerint a szlovákok elött voltunk, 2010-re mindenben utolsóak lettünk.

Egy igaz ember 2013.09.03. 20:35:18

És itt még Vadai Ágikát is láthatom gyűlölködni, most éppen az ATV-n. De remélem csak jövő májusig...

Egy igaz ember 2013.09.03. 20:37:35

Most épp a történelem szemétdombjáról beszél. Lehet, hogy érzi, hogy nemsokára odakerül a Führerével együtt. :-)

csak egy néző 2013.09.03. 20:40:58

@Egy igaz ember:
Mi van te igazi mélymagyar, mazohista, az ATV-re rejszolsz?

susu64 2013.09.03. 21:18:19

Ha annyira szar ez az ország, akkor minek rongáljátok tovább? Miért nrm húztok innen el valamerre?

Melchi Zadok 2013.09.03. 21:39:38

@­regress: teljesen igazad van, de most hála a nemzeti kormánynak még annál is szarabb minden, mint amit a szocik itthagytak.

Ppix 2013.09.04. 12:05:06

@irovagyok:
"Azért ne ferdíts, a külföldön tartózkodók nagyrészt dolgozik, nem terheli segéllyel Magyarországot."

Nem én ferdítek, hanem a KSH. Ha van 4 millió munkavállalód és fél millió munkanélkülid, az kb. 11% munkanélküliség. (direkt nem írok most pontos számokat, ez csak a matematikáját mutatja be). Na de ha a 4 millió "munkavállalóból" csak 3.5 millió dolgozik itthon, akkor igazából már csak 4 millió munkaképes lakossal illene számolni (osztani) és máris 12.5% a munkanélküliség.
A több mint százezer közmunkás vajmi kevés GDP-t termel, ezek kvázi bújtatott munkanélüliek. szóval helyesebb lenne 600 ezer-el számolni és máris 15% a munkanélküliség. Ugye-ugye...
Ha a külföldön dolgozókat is itthon kellene foglalkoztatni (ami nem reális, de többségük itthon kvázi munkanélküli lenne), akkor 25-27%-os a munkanélküliség. Ez utóbbi kicsit már túlzó szám, elismerem, de ha kilépnénk az EU-ból és visszatoloncolnának pár százezer embert, akkor pont ez lenne a helyzet...

Szóval ne dőlj be a kormányzati kamunak, ha az EU nem "segítene ki" minket a külföldi munkahelyekkel, akkor rég megrokkant volna az ország.

"Az hogy közmunka.... hát, akinek más lehetősége nincs, szerintem az is megteszi. Ja, hogy képesítést kellett volna szerezni, illetve nyelvet tanulni???"

A munkanélküliek hibáztatása még nem oldja meg a helyzetet, amúgy eltértől a tárgytól, most az ország foglalkoztatási helyzetéről beszélünk, nem az oktatás csődjéről...

A másik kamu az a múlt heti "beruházások negyedéves emelkedése" hír. Ami csak az állami beruházásoknak köszönhető, ezek többsége infrastruktúrális és önmagában csak közvetve, nem elegendően fogják a fenntartható növekedést támogatni (a stadionépítések 100 milliárdért pl. semennyire...).
Eközben arról nem számol be a királyi nyalonc híradó, hogy a privát szféra beruházásai három éve csökkennek és menekül a tőke innen, ami az ország leamortizálódásával egyenlő, nagyon meg fogjuk szívni ha marad ez a tendencia...

irovagyok 2013.09.04. 13:28:49

@Ppix: természetesen trükköznek, de ha azt veszem a félmillió munkavállalóm bárhol vállalhat munkát. Node ne szőrözzünk, a statisztikákat csak a Churchill féle megközelítésben olvassuk, azt mondta, hogy csak annak a statisztikának hisz, amit ő maga hamisított....
---------------------
Más. Szerintem most nem a beruházások és munkavállalások száma a fontos, hanem a közeg amiben a dolgok történnek...

Viszonylag fiatalon tapasztaltam meg kirándulások során, hogy milyen hatása van annak, hogy Szlovákia, Ukrajna, Románia gazdasága arccal beleáll a földbe a kilencvenes évek közepén, közvetlenül a rendszerváltás után...

Nálunk ez nem történt meg. A vörösök viszonylag jól kipárnázták a hullámvölgyet, és eddig, bármilyen színű is volt a kormány, még víz fölött tartották a hajót, minden ballasztjával és struktúrájával együtt.

A mostani kormány is ugyanígy bűvészkedik, de lassan a lufit hámozza. A strukturális reformok valamiféle szent grállá nemesedtek az elmúlt 23 év alatt. A honvédelmen kívül nem nyúltak a nagy rendszerekhez.

És persze puhatolózik, hogy a lassan nyugdíjaskorú fiatal demokratákat meddig lehet terhelni, mit viselnek még el...

Ha lesz változás, már csak a választások után...

Ppix 2013.09.04. 15:54:53

@irovagyok:
2014-ben nem lesz változás. Orbán egyértelmű lehetőséget kapott, ennél nagyobb felhatalmazása nem volt még itt soha senkinek átalakítani az országot.
De csak bebizonyította hogy dilettáns, fogalma sincs a világ működéséről és a saját hatalmának bebetonozásán kívül semmihez sem ért.
A következő időszak az orbán által kreált hibás XIX. századi szinten megrekedt rendszerek és a gazdasági kényszerek közötti vergődést hozza majd.
süti beállítások módosítása