sorok között

sorok között

Gulyáságyú és parittya

2013. május 06. - Politikai Ateista

Hende Csaba szerint tíz év múlva a Gripeneken kívül az egész magyar haditechnika mehet a levesbe.

A magyar honvédség a rendszerváltás óta az egy jelentős Gripen programot leszámítva nem szerzett be haditechnikai eszközöket. Amit használunk, annak túlnyomó részét még a Varsói Szerződés idején gyártották, 30-40 éve. Tíz év múlva minden tönkremegy, újrafegyverkezésre van szükség. - Hende: Újrafegyverkezésre van szükség - Világgazdaság Online


A határainkat nem tudjuk megvédeni, de a levegőt igen.

Talán, esetleg, talán...


Valaki ezt rettenetesen elcseszte.Büszkék éppen lehetünk a nemzet szárnyaira, ahogy a vásárlás idején hívták őket, de sajnos elég szűk az a kör, ahol vadászrepülőkkel dicsekedni lehet, viszont azokban a körökben azt is tudják, hogy nincs mivel dicsekedni. - A húszmilliárdos sétarepülőgépek - Index

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr925283425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.05.06. 16:02:28

Én azt gondolom, a sorkatonai szolgálat visszaállítása sincs már messze. Érettségi tantárgy lesz a testnevelés. Keménytökű, kardforgató huszárgyerekekre van a hazának szüksége, az áldóját!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.06. 23:34:01

"A határainkat nem tudjuk megvédeni"

nem értem. most épp kitől kellene rettegnünk/hont védenünk [ arra az aprócska tényre ne is mutassak rá, hogy NATO, EU... és ez mit jelent...... ] ????

Szóval fegyverkezzünk pár másik NATO tagállam ellen ??

AbuBakr 2013.05.07. 06:50:54

@szorokin: mivel abból a pár nato tagállamból néhány éppen ezt teszi, lehet nekünk se ártana...

funfun 2013.05.07. 07:11:56

Meg kell védenünk az épülő új stadionokat, és a nemzeti dohányboltokat, nehogy már a nemzetközi karvalytőke multicégei lenyúlják a becsületes pályázat nyerteseitől.

nincs1itt 2013.05.07. 07:19:05

Tévedés, hogy nem volt fejlesztés. Mittomén, hány AMD-t szartak el, kétszer annyi pénzért, mint amennyiből ugyanannyi vadiújat lehetett volna venni...
Igaz ezt a szocilibsik lopták el:
vastagbor.blog.hu/2009/05/27/szetesik_a_felujitott_kalasnyikov_ilyen_orszag_nincs_is

DezInf 2013.05.07. 07:49:26

@szorokin:

A NATO tagság nem csak azt jelenti,hogy megvédenek minket.
Nemrégiben volt erről egy kis szösszenet amikor felmerült NATO körökben,hogy a magyarok paraziták,ki kellene zárni a NATO-ból......
A fene a mocskos pofájukat,oszt még annyi pénzet se adnak mint az EU :))

OkoskaTo:rp 2013.05.07. 08:06:43

@szorokin: Ha elővennél egy térképet, láthatnád, hogy legalább két nem-NATO szomszédunk van. Ebből az egyikben tíz éve még háború volt, és most sem tekinthető rendezettnek a helyzete. A másik szimplán orosz érdekszféra, ahol történhetnek érdekes dolgok, ráadásul a mienknél lényegesen komolyabb haderővel rendelkezik. És akkor még nem beszéltünk a "baráti" szomszédállamokról sem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.07. 08:55:54

A magyar katonaságnak sosem a honvédő szerepe volt híres, hanem a vészhelyzetekben (árvíz, hóhelyzet) történő bevetése. Legalább azt meg kéne tudni oldani, a legutóbbi hótorlasz is csúfos bikás lenne, de valljuk be, hogy az árvizet, vagy iszapkatasztrófát sem a hivatalos szervek oldják meg, hanem a névtelen önkéntesek. (ide sorolom a szolgálatuk letelte után idevezényelt tűzoltókat is, mivel gyakorlatilag a szabad idejükben rakták a homokzsákot)

Persze a katonaságnak nem ez az elsődleges feladata, de a jelenlegi gyakorlatilag semmilyen feladatot nem tud ellátni. Ha jól emlékszem a NATO felkérésnek, hogy vessük be a grippeneket sem tudtunk eleget tenni.

Talán inkább egy csapat cigót kellene besorozni, akik a benyomuló ellenséges tankokat pár kilométer alatt széthordják és leadják vasnak, más hatásos védelmünk nincs.

benoke77 2013.05.07. 09:05:54

@szorokin: Ha tanultál valamit is történelemből tudhatnád, hogy egyik fegyverszünet és szövetség sem tartott örökké. Valaki előbb utóbb megszegi, felmondja stb. És ha tanultál történelmet, ismered a térképet és tudod mennyi egy meg egy, akkor azt is tudod, hogy az EU vagy NATO felbomlása végzetes lenne számunkra.

Muad\\\'Dib 2013.05.07. 09:24:04

Ami a "szakértő" cikkeket illeti - a Gripen tudása, és képességei tekintetében -, bárki, aki rendszeresen foglalkozik repüléstechnikai témákkal - akár hobbi szinten is -, rögtön rávághatja, hogy kapitális baromságokat tartalmaznak. Csak ez egy jó téma a blikk színvonalon mozgóknak, pont, mint az USA-ban az állítólagosan "elrontott" F-35 fejlesztés, amin a hozzá nem értők remekül elcsámcsoghatnak.

calabria007 (törölt) 2013.05.07. 09:30:19

@benoke77:

és aki történelmet tanult az azzal is tisztában van, hogy csak egy valóban sikeres katonai modell van Európában:

a svájci - az alulról szerveződő kantonális milíciáival

ahol a hadsereg - a saját fegyverrel felvonuló, a kanton területéről ki nem vezényelhető milíciatagokkal együtt - afféle helyi lövészklub, lokális csapatépítő-tréning szintjén mozog

szvsz 2013.05.07. 09:30:45

@szorokin: "nem értem. most épp kitől kellene rettegnünk/hont védenünk"
Neked nyilván a náciktól, ma már nem trendi aki nem az antiszemitizmustól rettegve kezdi a napot.
Ha ezen túl vagy, akkor szólok. Azt az országot amiben élsz felharmadolták. Amiben élsz, az a maradék harmad, a többi idegen kézen van. Akik birtokolják, azok úgy gondolják (nem, nem a kocsmában pár sör után), hogy neked még mindig túl sok van (szerintem ezt te is így gondolod) és van köztük olyan, akiknek az alkotmányában olyasmi van, hogy a magyar nép úgy ahogy van, háborus bűnös (igen tudom, ez így elnagyolt kijelentés).

"[ arra az aprócska tényre ne is mutassak rá, hogy NATO, EU... és ez mit jelent...... ] ????"
Mutass rá. Szerintem semmit. Ha azt hiszed, hogy a kutya mozgatná a füle botját értünk, tévedsz.

Szóval fegyverkezzünk pár másik NATO tagállam ellen ??
Az, hogy 'Ciprus', mond valamit?

calabria007 (törölt) 2013.05.07. 09:32:11

@szvsz:

speciel az a felharmadolás a határon túl élők többségének nem volt ellenére...

szvsz 2013.05.07. 09:33:20

"A magyar katonaságnak sosem a honvédő szerepe volt híres, hanem a vészhelyzetekben (árvíz, hóhelyzet) történő bevetése"
Ha mér sosemről beszélsz, akkor tedd hozzá, hogy az utóbbi 25 évben...

szvsz 2013.05.07. 09:35:03

@calabria007: "speciel az a felharmadolás a határon túl élők többségének nem volt ellenére... "
Nem kéne gyógyszerre töményet tolnod.
Gondolom határon túl élsz/éltél. Én igen. Elég sokáig.
Jaaa, hogy annak aki a harmadolás után lett többség? Hát persze.

szvsz 2013.05.07. 09:35:41

A motor meg kioptimalizálja a szóközt a pont után...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.07. 09:38:21

Minek nekünk repülő? Mire érzékelik a radarok, hogy jön valami, aztán riadó és felszállás addigra végigbombázták az országot.

nem azért, mert rosszak a katonák, pilóták, hanem mert kicsi az ország.

calabria007 (törölt) 2013.05.07. 09:39:20

@szvsz:

és az orosz/ukrán sztyeppén/erdőkben megvalósított "vendégszereplésről" se kéne elfeledkezni:)

szvsz 2013.05.07. 09:42:07

@doggfather: "addigra végigbombázták az országot."
Lehet ám azokat érzékelni még a szomszéd ország fölött, és lelőni sem épp saját légtérben muszáj. Ettől persze a légvédelemnek nem kellene 14 gripenre és néhány platóra szerelt mistral rakétára korlátozódni...

calabria007 (törölt) 2013.05.07. 09:54:44

@szvsz:

nem azt mondtam, hogy jó volt az a "harmadolás"

mindössze arra céloztam, hogy volt annak egy bizonyos kontextusa (pl. elfuserált "nemzetieskedő" politikák egy időtlen-idők óta soknemzetiségű országban)

+ azt is kihangsúlyoznám neked, hogy szerintem azzal a "harmadolással" senki sem nyert

végső soron egy ménkű nagy cumi volt az minden magyarnak, nem-magyarnak a Kárpát-medencében

ez lényegében nacionalizmus fedőnéven futó kripto-kollektivista patriotizmus paródia pusztító ámokfutása volt

még tömörebben:

a hülyeség diadala

Skunkworks 2013.05.07. 10:08:17

@molnibalage: Éppen most jutott eszembe, hogy belinkelem én is, de megelőztél.

Mindfield 2013.05.07. 10:11:51

"A magyar katonaságnak sosem a honvédő szerepe volt híres, hanem a vészhelyzetekben (árvíz, hóhelyzet) történő bevetése. "

Hát ja, ha már nem tudunk embereket megfizetni, hogy dolgozzanak, akkor fogunk magunknak kötéllel.

röhögő 2013.05.07. 10:16:40

Sok naív! Mit katonásdiskodtok itt? A kérdés az, hogy Simicska mit akar eladni a hadseregnek. Nyilván valahol van egy csomó levedlett szar fegyver, amit olcsón meg lehet venni, drágán eladni, még drágábban felújítani és drágán karbantartani. A hon védelme fontos, itt garasoskodás és közbeszerzés szóba sem jöhet. Különben is hadititok. Nincs itt semmi látnivaló. Oszoljanak kérem!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.07. 10:21:58

@Mindfield: Kár, hogy pont a lényeg nem ment át. Nem kell kötéllel fogni, mert mennek azok önként. Csak egy ország katasztrófavédelmét nem lehet erre alapozni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.07. 10:42:14

@szvsz: dirket túloztam egy kicsit, hogy a helyzetet próbáljam sarkítani, de ezek szerint nem ment túl jól. :D

Démonmac1 2013.05.07. 10:46:03

Háborúzni akarunk? Kivel lehetne, aki nem Nato?
Oroszokkal? Ha elzárják a gázt 1 hét alatt dől be az ország.

csavari 2013.05.07. 10:48:17

Ezt a hendét nem volna szabad egyetlen pillanatra sem egyedül hagyni! Ennyire hülyének nézi az országot, hogy ilyeneket mond és nincs senki a környezetében aki leállítani? Ez a zsoldos terrorista banda ami "honvédség" meggyalázása néven szerepel egy óvodás csapatot se tudna megállítani nem hogy egy ország elleni támadást kivédeni!

Démonmac1 2013.05.07. 10:51:52

@szvsz: "a többi idegen kézen van."

Az UFO-k Magyarországon járnak?, de minek nekik ez a hely? (bár kétségtelen, ha feltöltenék vízzel a Kárpát-medencét fasza kis tó lehetne:)

AbuBakr 2013.05.07. 10:55:39

a nátóra hivatkozóknak felhívom a figyelmét, hogy 1938-ban Lengyelország egy erős szövetségi rendszer tagja volt...

Démonmac1 2013.05.07. 10:59:48

@AbuBakr:
Csak akkor nem volt egységes Európa, nagyjából közös pénzzel.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.07. 11:00:47

@szvsz: Szóval ha nem akarok készülni folyamatosan a Nagy Honvédő Háborúra, akkor nem lehetek más, csak nácit kiáltó nácizó.

@DezInf: jogos. NATO tagság nem csak jogosultságokat ád, hanem kötelezettségekkel és jár. és mi itt mi, (azaz a magyar haccsereg) az erősen potyázó oldalon vagyunk.

Démonmac1 2013.05.07. 11:06:27

@AbuBakr: Csak úgy lehetne "kitörni" ha
1, sokan lennénk
2, nem lenne megosztva a nép
3, piacképes áruk halmaza.

ha mindez megvan, el lehet gondolkodni a hadsereg modernizálásán (bár szerintem még így is felesleges) (Mondjuk, ha a korrupt határőröket lesittelnék, az egy jó gesztus lenne:)

2013.05.07. 11:14:36

Mohács óta Magyar katona csak veszteni tudott. Később, már bámulatos ügyességgel, maga választotta ki a vesztes oldalt, akihez önként csatlakozott.

szvsz 2013.05.07. 11:39:01

@doggfather: bocs, annyi a hülye, hogy szó szerint értettem.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.07. 11:41:55

@szorokin: javít.:

"kötelezettségekkel és jár. és mi itt mi" helyett
-> "..kel is jár. és mi itt ( .."

250130 2013.05.07. 11:56:15

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): aha, szóval egy ország katasztrófavédelmét nem a katasztrófavédelemnek, hanem a hadseregnek kell megoldania, milyen logikus. Na meg azt se felejtsük el, hogy a szar fizetés és a túlzott követelmények mellett is minden évben szép számmal jelentkeznek a "rendőrtisztire" és a "katonatisztire". Mennének önként is bőven, csak fele se jut be.
Egyébként, ha annyira velük akarjuk megoldani a katasztrófavédelmet, a mostani több tízezres állomány miért ne lenne elegendő? Mert évente egyszer van egy kis árvíz? Amit egyébként megelőzni kéne, nem utólag homokzsákot pakolni.
A hófúvással kapcsolatban nem védeni akarom a kormányt, de mit tehetett volna a hadsereg? Kiküldenek több ezer embert havat lapátolni amit 5 perc alatt visszafújt volna a szél?
Pont, hogy a katasztrófavédelemnek kéne adni több pénzt, legyenek rendes eszközeik. Nekik kellett volna ilyen esetbe azonnal megszervezni hókotrókkal az utak tisztítását illetve kimenteni az elakadt autókat, hogy meginduljon a forgalom.

@szvsz: taníts mester. Kivel akarsz háborúzni? Ausztriával, Szlovéniával és Horvátországgal gondolom nem. A 40+ milliós Ukrajnával se hinném. Romániával gondolom Erdély miatt szívesen, egy baj van ezzel, hogy Románia is egy 20 milliós ország. Maradt a 2 kisebb közutálatnak örvendő szomszéd. Szerbekkel nem tanácsos kötekedni, még ha fejlettebb is lenne a magyar hadsereg. Marad tehát Szlovákia. Tényleg elhiszed, hogy a szomszédaink ölbe tett kézzel néznék végig? :) A történelem bebizonyította már nagyon sokszor, hogy Magyarországnak felesleges pattognia.
Ha pedig nem támadni, hanem védekezni akarunk (ki ellen?), oda nem kell ember tömeg. Drónoké a jövő.

Diopapa_sok 2013.05.07. 11:58:07

@031052: "A hófúvással kapcsolatban nem védeni akarom a kormányt, de mit tehetett volna a hadsereg?"

A hadsereg lehet semmit, de mondjuk előtte már el lehetett volna rendelni a kamionstoppot, sok helyen ez is elég lett volna ahhoz, hogy jóval kevesebb ember ragadjon a hó fogságában.

calabria007 (törölt) 2013.05.07. 12:23:55

@031052:

a svájci típusú, helyi népfelkelő milícia (lövészklubos csapatépítés)azonban nem elvetendő ötlet, az már más kérdés, hogy ilyet itt minisztériumi szinten nem akarnak:)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.05.07. 15:13:59

@calabria007: Egy ilyenj kultúra kiépüléséhez kb. egy évszázad kellene...

@031052: A drónok jelenleg olyan helyeken bizonyíottak eddig, hogy a ősrégi Szrela-2-vel (SA-7) milicista a legkomolyabb ellenfél meg a Kalával / RPG-vel rohangáló bokorugró. Ja, így kurva könnyű pattogni...

Az ősrégi VSZ légvédelem is mészárolná halomra a tízmilliós nagyságrendben fájó MQ-9 Reaper-t, hogy öröm lenne nézni. Önmagukban a drónok egy 30 éves légvédelemmel és vadászgépekkel bíró ellenfélnek sem jelentenek kihívást.

A repbiztonsági mutatókikat ismered? Az '50-es évek végi vadászgépek is felülmúlják őket. A legyártott Preadtor gépek kb. fele odaveszett balesetben 20 év alatt. 20 éves szolgálati idő alatt semmilyen harci gép nem mutatott be még ilyet. A negatív csúcs sanszosan a Szu-9/11 elfogóvadászoké volt. 1/3 lezuhant, a másik egyharmad meg földi hajtóműtűzben veszett asszem oda.

Természetesen repült órára szokás fajlagosítani, de mindkét esetben olyan számok jönnek ki becsléssel meg egzaktul is, hogy inkább ne akard tudni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.07. 15:41:53

@031052: "aha, szóval egy ország katasztrófavédelmét nem a katasztrófavédelemnek, hanem a hadseregnek kell megoldania, milyen logikus"

Mindenhol így van. USA-tól kedve oroszországig.

"Kiküldenek több ezer embert havat lapátolni amit 5 perc alatt visszafújt volna a szél?"

Ha te is kimentél volna, és nem a fotelból trollkodnál, tudnád mit ért volna ott pár lánctalpas és párszáz segítő kéz...
süti beállítások módosítása