sorok között

sorok között

Részvénypiaci manipuláció

2013. május 01. - Politikai Ateista

Az már új normálhoz tartozik, hogy a nagy központi bankok közvetve, vagy közvetlenül államkötvényeket vásárolnak. Eddig semmi új.

A Bloomberg szerint azonban a jegybankok a részvénypiacokon is egyre aktívabbak, és rekordmennyiségű részvényt vásárolnak.

A rekordok rekordere természetesen a Bank of Japan.

A hivatalos magyarázat, az államkötvények alacsony kamatai miatt a jegybankárok a jövedelmezőbb részpiacokra is rámozdultak. Logikusan hangzik, csak pontosan a jegybankok azok, amelyek a pénzügyi beavatkozásaikkal alacsonyan tartják az állampapírhozamokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr715247508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

különvélemény 2013.05.02. 18:26:15

Mindenki spekulál, ezért nincs hitelezés.

Brix 2013.05.02. 19:01:27

Hiába az alacsony kamatok, nem tudnak mit kezdeni a reálgazdasági problémákkal. A munkanélküliség növekszik, mivel a pénz nem az emberekhez kerül, hanem a tőzsdére megy , játszani...

soproni1 2013.05.02. 19:24:02

A hitelezés is spekuláció.

zobod 2013.05.02. 19:28:21

@Brix: "a pénz nem az emberekhez kerül, hanem a tőzsdére megy"

a kapitalizmus a kapitalistákért van

különvélemény 2013.05.02. 19:28:30

@soproni1:

A hitelezés nem spekuláció, ott viszonylag pontosan fel tudod mérni a kockázatokat, valamint statisztikai elemzések is rendelkezésedre állnak.

különvélemény 2013.05.02. 19:30:17

@zobod:
Ha megengedik nekik.
Ha a lakossági bankok nem lennének egyben "befektetési" bankok is, akkor mindez nem lenne.

zobod 2013.05.02. 19:36:53

@különvélemény: ha nem lenne ez a jövő kontójára költekező lufigazdaság, aminek szerves része, ha úgy tetszik egyik pillére a befektetési banki ágazat, akkor meg csak az óbégatás lenne hogy mekkora a szegénység, meg a kizsákmányolás.

Azért azt lássuk már be, hogy az adóssághegyek, és a jövedelem újraelosztás nélkül nem léteznének a jóléti államok, és hirtelen előtűnnének azok a százmilliók, akik saját reálteljesítményének értéke köszönőviszonyban nincsen a vásárlóerejével. A társadalom egy igen nagy részének egzisztenciája épül a hitelekre (ktsgvetési hiány is ez a kategória) és az újraelosztásra.

Ez van.

soproni1 2013.05.02. 19:53:22

@különvélemény: lehetetlen a hosszútávú kockázatokat felmérni. Állítólag a következő dráma a diákhitelek miatt lesz a világban. A spekulációra mindenki mint valami ördögi dologként tekint, pedig az mozgatja a világot. Ha nyerünk, akkor jó, ha nem időben léptünk, akkor meg szemét spekulánsok. A mai világnak pont az a szépsége, hogy nem szabad sok évre spekulálni.

különvélemény 2013.05.02. 19:53:30

@zobod:
Ez szimpla csúsztatás, csak kened a bankok felelősségét.

A jóléti államok többsége valamilyen speciális tudás, vagy nyersanyag miatt az.
Nem a banki rendszer miatt.

különvélemény 2013.05.02. 19:58:10

@soproni1:

Nem.
A spekuláció hátráltatja a világot lásd 5x-60-70-es évek, akkor még nem voltak számítógépek, meg globális pénzügyi rendszer.
A 80-as években már voltak gyermekbetegségek, utána dotcomlufi, utána gazdasági világválság.

De amennyiben szerinted az természetes, hogy 92-ben Soros bedöntötte az angol jegybankot, akkor hajrá, menetelj az ultrakapitalizmus sorfala előtt.

zobod 2013.05.02. 20:13:00

@különvélemény: akkor miért fuldokolnak szerinted a jóléti államok az adósságban, miért van a dicsőséges EU 27 tagjából majdnem mindnek költségvetési hiánya, miért kell billiószám önteni a dollárt, jent, eurot? Kényelmes most a bankokat hibáztatni, de kb. annyira felel meg a valóságnak, mint háborúban a puska ravaszát ténylegesen meghúzó bakára kenni minden felelősséget. Megvan a bankoknak is a maga felelőssége, de ha egyedül vitetik el velük most a balhét, hogy a rendszer fennmaradhasson reformok nélkül, akkor hidd el, más formában, de vissza fog jönni ugyanez a sz@r.

A probléma az, hogy egy csomó ember, tömegekről van szó, többet költ annál, mint amennyi értéket a munkája valójában létrehoz. A különbséget pedig az adóssághalmozás, és a jobbmódúakat terhelő indokolatlan elvonások fedezik. Ez minden bajnak a forrása. A bankrendszer meg csak lebonyolító ebben a modellben. Nem felelősség nélkül, de nem is kizárólagos felelősséggel.

különvélemény 2013.05.02. 20:26:11

@zobod: "akkor miért fuldokolnak szerinted a jóléti államok az adósságban, miért van a dicsőséges EU 27 tagjából majdnem mindnek költségvetési hiánya, miért kell billiószám önteni a dollárt, jent, eurot? "

Ez sokkal bonyolultabb az államadósságnál, HA gazdag országokról beszélünk, de ezt nyilván te is tudod, csak játszod magad.

"mint amennyi értéket a munkája valójában létrehoz"

Meséld el nekem, hogy a spekuláció pontosan milyen értéket hordoz GDP-ben kifejezve...
Adok előnyt, kérdezd meg korunk bármelyik "legnagyobb" közgazdászát, hogy adjon PONTOS választ.

soproni1 2013.05.02. 21:22:27

@különvélemény: Soros megtette, amit megtehetett. Nyilván meg volt az oka, hogy meg tudta tenni és ezzel elindított egy lavinát, amit az angolok régóta halogattak. De ez csak a jéghegy csúcsa. Az ultrakapitalizmus fantasztikus jólétet hozott ott, ahol hittek benne. Az ultraszocializmus meg hihetetlen bukás lett( hiába sírjuk vissza). Az, hogy ájfónnal telefonálunk meg hibrid autóval járunk, az a spekulációnak és a hiteleknek meg az ultrakapitalizmusnak köszönhető. Meg az, hogy a tehetséges 10 százalék rendelkezik a pénzvagyon 80 százalékával.

különvélemény 2013.05.02. 21:24:45

@soproni1:
Nem, nem az ultrakapitalizmus hozott jólétet, hanem a hitelbőség.
Nézz jobban utána a dolgoknak...

soproni1 2013.05.02. 21:30:57

@különvélemény: a kettő összefügg. A szocializmusban is volt hitelbőség, de csak a szart konzerválta. Az ultrakapitalizmus ( ha van egyáltalán ilyen) viszont elhozta a technológiai fejlődést, a versenyt ( dotkom pl, most a zöld energia). Ezek a lufinak nevezett folyamatok természetesek, hiszen minden folyamat a kiegyenlítődésre törekszik ( ez a természet törvénye is).

különvélemény 2013.05.02. 21:31:02

@soproni1:

Emlékezz az usa-ra a 60-as években, a legtöbb amcsi oda menne vissza, ha tehetné, mert akkor hitelbőség volt.

különvélemény 2013.05.02. 21:36:14

@soproni1:
Jajj dotcom lufi, meg zöld energia kamu, mindjárt berosálok.

Hol történt kiegyenlítés?
Sehol, ma is ugyanúgy semminek sem tudod a valós értékét.
Ez a lényeg...
Át vagy baxva...

A kiegyenlítődést, meg az egyéb bullshit kijelentéseket tartogasd nyugdíjas árubemutatókra...

soproni1 2013.05.02. 21:40:13

@különvélemény: most is hitelbőség van náluk. Az autóhitel pl. 0,9 százalékos évi kamatú. Nekik sem könnyű... :))) Az a gondjuk, hogy túlszabályozták magukat, ezért olcsó hitelek mellett sem éri meg beruházni. Ez most sok helyen probléma. Vissza kellene állítani egy liberálisabb gazdaságpolitikát, ami ugyan növelné a különbségeket a kevésbé tehetséges, szorgalmas többség kárára, viszont lökést adna a kutatásoknak, ami megint elhozhatja az aranykor.

soproni1 2013.05.02. 21:47:12

@különvélemény: nem is érdekel a valós értéke semminek, mert olyan nincs. A kereslet eldönti, minek mi az értéke. Amikor veszek a gyerekeimnek egy Hilfiger pólót, pont nem érdekel a valós értéke. A valós értéke az, hogy egy amerikai középosztálybeli is abban járatja a gyerekeit. A piac eldönti, hogy az egészségnek pl. mennyi a valós értéke. Sok rokonom van, akiknél az értéket még a gyár termeli. Őket nehéz meggyőzni az ellenkezőjéről, hiszen 25 éve még ezt tanították. Azóta hálisten minden infó elérhető.

különvélemény 2013.05.02. 22:03:35

@soproni1:
Linkeld az 1% alatti kondíciót plíz...

A másodikba nem mennék most bele, mert nincs annyi időm.

vomit 2013.05.03. 12:04:44

@különvélemény: sorosnak azota a laba nyomat is csokolgatjak, hogy 1 vagy 2 milliard lenyult fontert cserebe megovta oket az eurotol.
süti beállítások módosítása