sorok között

sorok között

0%

2013. január 19. - Politikai Ateista

Ennyi volt az infláció az Egyesült Államokban decemberben, nulla százalék. A 2012-es évet tekintve pedig 1.7% körüli, azon kívül, hogy kivételesen jó hír az amerikaiaknak, ékes bizonyítéka annak is, hogy az eszetlen pénznyomtatás, a mennyiségi lazítás nem okoz inflációt.

Decemberben nem változtak a fogyasztói árak az Egyesült Államokban - jelentette a kereskedelmi tárca. Az energia- és élelmiszeráraktól tisztított index 0,1 százalékos drágulást jelzett. - Nulla százalékos volt az infláció az USA-ban - Index

Az egyik kutya valahol a "energia- és élelmiszeráraktól tisztított index" környékén van elásva.  A háztartások a bevételeik olyan minimális százalékát fordítják enegiára (gáz, benzin, elektromos áram satöbbi), és élelmiszerekre, hogy ezt nem is érdemes mérni, csak az időnket vesztegetnénk vele, és ráadásul összezavarnánk a hivatalos statisztikákat a szőrszálhasogatással.

Egyébként az amerikai átlagpolgárok mintha nem éreznék a statisztikákból kiolvasható alacsony infláció áldásos hatásait. 2012-ben az árak emelkedése, mint aggasztó gazdasági probléma mindig dobogón végzett a közvéleménykutatások során, szorosan a munkanélküliség mögött.

Of those voters who were asked about the biggest economic problem facing "people like you," 38% said it was unemployment, 37% said rising prices, 14% said taxes and 8% said it was the housing market. - CNN

Hisztis egy népség az amerikai, a zéróközeli infláció mellett is van képük az áremelkedések miatt panaszkodni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr205026760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2013.01.19. 16:12:00

Ők is hazudnak rendületlenül...

tede 2013.01.19. 17:00:39

Kint a rezsi tényleg nem tétel, olyannyira, hogy sok -déli, tehát melegebb- városban sokan árammal fűtenek. Nálunk próbálná meg valaki, aki nem kap alkalmazotti kedvezményt, hogy árammal fűt.

2013.01.19. 17:04:18

Érdekes adat a dollárról:

1980-ban egy dollár vásárlóereje:

1774-ben 9 centnek felelt meg,

2006-ban 2,45 dollárnak.

Ez kb. 335%-os vásárlóerő-csökkenést mutat 242 év alatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sajnos konstatálnunk kell, hogy a forint egy nagy kalap szar....

kukatr 2013.01.19. 17:20:01

Te ateista, ugye azt tudod, hogy árnövekedés infláció nélkül is lehet? Például a kőolaj ára mindenre hat, Kína ritkaföldfém monopóliumát kihasználva árat emel, elefántcsontparti balhé miatt dráguló kakaó...

zdanee 2013.01.19. 17:30:31

@DICKtátor: Egy pénz csak olyan jó lehet, mint az ország, ahol használják. Hogy a manóba is lehetne nekünk erős pénzünk?

GERI87 2013.01.19. 17:47:26

@tede:

Kanadában is árammal fűtenek, úgy -20 fokig, az ára ugyanis töredéke a hazainak, utána jöhet az olaj...

duggongg 2013.01.19. 17:47:40

Ja, az elelmiszert/energiat nem szamitjak bele mert kit erdekel az. Az ingatlan arak viszont benne vannak. Vagyis igaz hogy joval kevesebbet tudsz venni a penzedert, viszont legalabb a hazad is kevesebbet er;-))).
Vagyis mindez csak az inflacio roppant lelemenyes szamitasi modjarol szol. Allitolag ha most is aszerint a keplet szerint szamolnak az inflaciot mint Carter alatt tettek, most is 10% feletti ertek jonne ki. Ugyes.Vagyis mindez csak azert van hogy ne kelljen annyival emelni evente a social security-t, mint ahogy indokolt lenne.
Es most meg ezen is akarnak meg egyet csavarni (changed-CPI index bevezetese a CPI-W helyett).

2013.01.19. 17:58:52

@duggongg:

Lehet...

De még Amerikában sem találták ki azt az inflációs képletet, ami a magyar inflációt 5%-alá szorítaná....

Érdekes...

:D

The_Genius 2013.01.19. 18:22:03

Azert a statisztikaknak nem kell mindent elhinni.
En momentan itt elek USA-ban.
Az arak az elmult honapokban erezhetoen emelkedtek. Nem is kicsit.

hozzaszolo 2013.01.19. 18:37:30

hát obama alatt nem is lesz növekedés aminek egyetlen hátránya az infláció...

is 2013.01.19. 18:38:02

"A háztartások a bevételeik olyan minimális százalékát fordítják enegiára (gáz, benzin, elektromos áram satöbbi), és élelmiszerekre"

Hát apám, hogy ezt eddig még senki nem tette szóvá! Te síkhülye lehetsz a témában. Az energiaárak és az élelmiszerek volatilisen változtatják az árukat, ezért eltorzítják az inflációs adatot, ezért szűrik ki őket. Egyébként a két dologra a fizetésed harmadát-felét költöd, nem pedig minimális százalékát.

És ez egy hó/hó infláció volt novemberről decemberre. Ebben a hónapban (a karácsonyi akciók miatt, ugye) nem volt áremelkedés. Na, ez aztán nagyon fontos adat, erről aztán posztot kell írni. Képzeld, novemberről decemberre, ugyanezen karácsonyi akciók miatt Magyarországon is jóval alacsonyabb volt az infláció mint más hónapokban.

Az egész poszt egy nagy hülyeség.

is 2013.01.19. 18:40:26

@kukatr: kedves mester, mi az infláció, ha nem árnövekedés? mégha az más termékek közvetett hatása miatt is következik be? okíts minket, nagytudású, hadd élvezzük a te tudásod gyümölcsét! mi az infláció tehát?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.19. 19:06:33

@is:
"Egyébként a két dologra a fizetésed harmadát-felét költöd, nem pedig minimális százalékát."

Tata, neked se 47 ezer(215 dollár) a havi fizetésed, de nem is 143 ezer(650 dollár), ami a magyar átlagfizetés.

2013.01.19. 19:40:51

Rosszul (ok, nem annyira jól, mint bármely átlag benszülött) fizetett szakemberként keresek havi kb. nettó 4000 USD-t.

Mellékszál: Északon élek, a bérleménybe mindössze az aram van bevezetve, erről megy a tűzhely, a fűtes (baseboard, a legigénytelenebb fűtési mód szerintem, megis
eléggé elterjedt, a hő/hangszigetelés meg egy vicc) és a bojler.

Tehát keresek négyezret, fizetek:
az áramért 14 cent/kwh
a benzinért 3.4 dollar/gallon

Ez utóbbit érzekeltetném: egy havi fizetesem kb. 4447 liter benzint ér.
Ez Mo.-on 420Ft/l * 4447l = 1millió 867ezer Ft-os fizetésnek felel meg. Ennek a töredékét kerestem otthon...

Azt is meg kell emliteni, hogy pl. a kgfb viszont százezres nagyságrendben van, ha orvoshoz megyek, 40 USD-t kell fizetni, ill. ebben az évben csökkent a fizetésem, mert adót emeltek.

Brix 2013.01.19. 20:12:31

Az USA-ban ha 0%-os infláció van, tegyük fel, akkor nálunk deflációnak kellene lenni a mostani gazdasági válságban, hiszen a csökkenő GDP, kevesebb munkahely, nagyobb létbizonytalanság, kisebb keresletet eredményez ami ami árcsökkentő hatású. Nálunk úgy emelkedtek az árak, hogy közben csökken a kiskereskedelmi forgalom, még az alapvető élelmiszerek esetében is. Kormányzati segítséggel , viszont elő lehet állítani egy olyan állapotot, a stagflációt, ami az emberek elszegényítésének legjobb eszköze...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.19. 21:08:50

Az áremelkedésektől megtisztított infláció mindenütt igen kedvező.

veracity 2013.01.19. 21:41:05

@DICKtátor: Mennyivel nőttek az ingatlan árak Magyarországon 2008 és 2013 között? Hány százalékkal?

Segítsek?

Csökkentek! Negatív infláció volt. A KSH ezt hogyan vette számításba az infláció megállapításakor? Sehogy. Ez nem része az általános inflációnak....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.19. 21:41:24

@tede: a deli allamokban arammal hutenek, nem futenek
kozepkeleten szinte mindenki arammal fut es sokkal olcsobb, mint a gaz

amugy a statisztika az statisztika, mindennek megy fel az ara
mikor kijottem 1,20 volt a benzin, ma kozel 4 dollar
de megy fel az elelmiszer is az ital. is
erezhetoen

M. Péter 2013.01.19. 21:42:17

@is: Többféle inflációs ráta van, a legtöbbe beleszámolják az élelmiszer- és energiaárakat is. A nyugdíjakat is egy ilyen alapján emelik, nincs szó arról, hogy valamit titkolnának.

Tesveer 2013.01.19. 21:51:22

@tede: Én árammal fűtök, és egyáltalán nem vészes a rezsi. Ha beleszámolom mennyivel drágább lett volna ha felújításkor új cirkó rendszert csináltatok kéménybéleléssel, kb. soha nem jönne vissza a különbözet.

2013.01.19. 22:06:56

@veracity:

Hát igen, csak az a probléma, hogy az általad említett defláció az ingatlan szektort érinti...

Ami ugye nem pl. egy alapvető élelmiszer, szolgáltatás, stb...HANEM általános esetben lakossági TŐKE...

Vagyis?

A legtöbb embernek a megtakarítását az ingatlan-tulajdona képezi, azaz gyakorlatilag ezzel is csak inflálódott a forintban befektetett tőkéd.....(hiszen valljuk be, az ingatlanpiac regressziója nem a lakosságnak, hanem a nagybefektetőknek kedvezett...)

Sajnos a szegénység a szegénységet, a gazdagság a gazdagságot indukálja...

2013.01.19. 22:15:35

@DICKtátor:

Ez egy további izgalmas kérdést vet fel. Valahol olvastam (nem túl meggyőző, de lehet cáfolni), hogy Magyarországon sokkal több az egy főre jutó ingatlan, mint nyugat Eu-ban. Ott mindenki bérel, így a tőkédet nem kötöd le, nincsenek likviditási problémáid, ők inkább minden évben 1-2-3 hónapot utazgatnak.

Érdemes lenne újragondolni a tőkebefektetési szokásainkat?

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 22:21:55

Az még csak hagyján,hogy hazudnak rendületlenül az amerikaiak is,csak ha valakik trükközgetnek,akkor ők egészen biztosan kurvára trükközgetnek a gyenge nyomi dodójukkal.

2013.01.19. 22:30:10

@hot-spot:

Bárcsak, olyan gyengén teljesítő nemzeti fizetőeszközünk, vagy "dodónk" lenne, mint a hazug amerikaiaknak....!!!!!

Adja az isten, hogy legalább az unokám 2100-ban a forint 0%-os inflációs adatainak manipulását véleményezze...

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 22:36:52

@DICKtátor: A dodó gyenge mint a harmat.Úgy tartják életben rendszerint,hogy az eurot gyengítik.Továbbá folyamatosan trükköznek az amcsik mindennel.Most volt a cikk a napokban,hogy valami platinaérmét akarnak kikiáltani egytrillió dollárnak (vagy valami hasonló marhaság).Véleményem szerint nagyon nagy szarban vannak.

veracity 2013.01.19. 22:42:17

@DICKtátor: Az egy főre eső ingatlanok száma sokkal nagyobb nyugton, mint nálunk. És a minősége, értéke is jobb, nagyobb. Értsd: ingatlanok száma osztva a lakosok számával.

Értem persze, mit mondasz. Ott az ingatlanok nagy része befektetők tulajdona és a lakosság leginkább bérlője a nagyszámú ingatlannak, nem tulajdonosa. Nálunk meg mindenki, a szegények is, arra törekszik, hogy saját tulajdonú lakása legyen. Ez sokak életcélja.

Ha drágul az ingatlan, a sok tulajdonos miatt, sokan érzik úgy, hogy jaj de jó, gazdagabb lettem egy kicsit. Ha meg csökken az ára (ritka eset), akkor elkámpicsorodunk, hogy fogy a vagyon, a fene egye meg!

Ha egy külföldi jelenik meg vevőként, most az ingatlan defláció idején jól jár, míg a hazai tulajdonos rosszul.

A saját ingatlan a munkavállaló röghöz kötését is jelenti egyben. Az meg a gazdaságnak hátrány, munkaerő mobilitás nincs.

De azért vannak nincstelen tömegek nálunk is, nekik -ha van munkájuk és jó fizetésük- kifejezetten jó dolog az ingatlan árcsökkenés, több reményük van a lakáshoz jutásra.

2013.01.19. 22:44:50

@hot-spot:

Egyrész, ezt már csak a Kínaiak miatt is kétlem, hiszen az összes dollár 1/3-a kínai tulajdonában van, már csak ezért sem hagynák a bukását...

Másrészt, szerintem, vagy túl becsülöd az Amerikaiak világgazdasági szerepét, vagy pl. az Eu szerepét becsülöd túlságosan le...

A dollár stabil. Onnan indult a jelzálogválság, mégis stabilizálták. Nem lesz itt semmi meglepetés!

Kivéve, ha Magyarország még tíz év múlva sem jelentett államcsődöt...

Na, az egy pozitív csalódás lesz!

marco74 2013.01.19. 22:56:31

@DICKtátor: Stabilizálták havi 85 milliárd $ pénznyomtatással? Kb. 1 billió $ költségvetési deficittel. Úgy én is stabilizálok valamit :))). Hogy utána nagyobbat durranjon!

2013.01.19. 23:04:34

@veracity:

Mindenesetre abban talán közös az álláspontunk, hogy az inflációs adatok korrekciója nem egyszerű feladat.

Hiszen egy, a korrigálásra okot adó jelenségnek is lehet ellentéteas irányú hatása (pl. az ingatlan-árak csökkenése):

1) a lakossági ingatlantulajdonosokat duplán hátrányosan érinti (csökken az értéke + csökken az eladási hajlandóság, forgalom)
2) a befektetőket egyrészt előnyösen érinti, mert sokkal olcsóbban jutnak hozzá, viszont előre nem prognosztizálható, hogy mikor fog emelkedni az ingatlanok ára, szóval nem tervezhető hosszútávú befektetés = csak a legnagyobb befektetőknek előnyös
3) az eddig ingatlantulajdonnal nem rendelkezőknek is előnyös lehet a csökkent ár, viszont gondoljunk arra, hogy csökkent az eladási hajlandóság, de kiknél is csökkent ez leginkább??? Hát persze, hogy a legolcsóbb ingatlanoknál, hiszen ott a legérezhetőbb a veszteség is. Azaz, még ők sem biztos, hogy annyit profitálnak, mint amennyi a deflációs adatok mutatnak...

És még csűrhetnénk-csavarhatnánk...

Összetett kérdés!

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:07:30

@DICKtátor: A gazdaság olyan,hogy mindegy milyen lépést tesznek meg benne a kormányok,valaki biztosan rosszul fog járni vele.
Mint a bíróság.
Mindegy mi az ítélet,valaki biztosan veszíteni fog.

2013.01.19. 23:14:53

@marco74:

Nem, nem...én nem így emlékszem...

Többek között a bubble-t okozta az, hogy fizetőeszközük mögött nem volt termelés! Magyarán nem volt annyi érték, amennyit a VIRTUÁLIS (!!!) pénzmennyiség kifejezett...

Hogyan lehetett volna ezt azzal korrigálni, hogy még több pénzmennyiséggel fejezzük ki a még kevesebb értéket???? Egyértelműen, sehogy.

Hasonlóan megalapozott ötlet merült fel a minap, de ez természetesen csak vicc...

index.hu/gazdasag/2013/01/11/elkepeszto_unortodoxia_az_usa-ban/

2013.01.19. 23:20:51

@hot-spot:

Szerintem nem ennyire fekete-fehér...

Lásd: pl. a jól működő Bíróságnak (pl. polgári jogi ügyekben) elsősorban mindig az egyezségi megállapodásra kell a feleket biztatni!!!

:D

tede 2013.01.19. 23:23:18

@Tesveer: hát, nem tudom, én fűtöttem árammal egy ideig, mikor télen hirtelen fűtést kellett szerelni, meg átvetetni stb, a "gyors" folyamat volt 1,5 hónap, de mondjuk részben miattam is, mert a sógórom akkor tudta odaadni az ő régi cirkóját, úgyhogy így jobban megérte, de hogy érzékeltessem a dolgot, kölcsönkértem minden hősugárzó és olajradiátort a rokonságból.

Vettem két mérőt, hogy tudjam hol mennyi áram fogy kb. Csak a fürdő és a wc fűtése 500W-os (1 norvég valamiről ment, cserélgettem 3-4x naponta a két helység között, olyan kerámiabetétes fűtőtest-szerüség, amiben nincs mozgó alkatrész és állítólag kiváló hatásfokú csak a falra kellett volna tenni hivatalosan, de az nyilván elmaradt az én esetemben) készüléket használva kijött 12 ezer forintra csak ennek a két helységnek a fűtése, a ház fűtése meg durván 55 ezerre (50ft / Kwh, szóval annyira még meleg sem volt, ha 19 fölé ment a szobában, akkor már
levehettem a vastag pulóvert a kényelmesebb vékonyabbra) jönne ki árammal, de egyrészt pl konyhát egyáltalán nem fűtöttem árammal, másrészt meg 2-3 fokkal hidegebb is volt, ami már szerintem nem egészséges egész nap 18-19 fokban lenni ja meg a fürdés is minimalista megoldás volt, feltöltöttem a kádat pár lavór forró vízzek, hozzá némi hideget.

Na szóval árammal, 180 fűtött napot figyelembe véve plusz kellene akkor egy villanybojler még, úgyhogy a fűtés lenne legalább 320-350e forint meg még egy 50 ezer a melegvíz. De akkor tényleg nagyon minimalista fűtés, ha melegebbett akarok, akkor nagyon brutál áramszámla lenne a vége.

Gázzal, meg egy vaskályhával, amit azóta szereztem be kifűtök 22-24 fokot tarva télen is, egy egész évben 200-220e forintból, 115 nm-t. Az elég jó szerintem, árammal a duplája nem lenne elég és hidegebb is lenne jóval.

Nem tudom, te hogyan tudsz árammal fűteni, ha van alkalmazotti kedvezményet, akkor az más, de azt ne keverjük már ide.

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:27:01

@DICKtátor: Lehet hogy sci-fi,amit most kérdezek de,szerinted tényleg maximálisan elképzelhetetlen az,hogy nagy titokban, dodót nyomtassanak a földalatti pénznyomdáikban?

Egyébként szerintem az egész világválság rákfenéje az,hogy az egyes embereknél gigantikus vagyonok halmozódtak fel,másrészt pedig több ember lett a világon (amit figyelmen kívül hagynak) egymilliárddal,akiknek szintén pénz kell,tehát alapból nagyon kevés a kp az egész világban.
De én nem vagyok szakértő csak simán megfigyelő.

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:29:54

@tede: Megkérdezhetem hogy minek fűtöd az egész házat?Sokan vagytok?

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:33:42

@tede: Ami a fürdést illeti,javaslom az ukrán nők fürdési szokásait.De hogy ne keresgélj annyit a neten,leírom neked ide;
lavór meleg víz,majd fentről lefelé egy kisebb ronggyal.
Arc,nyak,hónalj,mellkas,ülep,láb.
A mosdóvizet nem kiönteni a csatornába!
Jó az még a wc-t leöblíteni!
Remélem tudtam segíteni,ha másban nem is,de a spórolásban híresen jó vagyok!:D

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:37:11

@DICKtátor: A saját tulajdonú ingatlan mánia egy hungarikum.
Kizárt hogy leszoktassák róla a lakosságot!
Az egyetlen dolog,amit értékként tart nyilván minden magyar,az a saját lakás!
Ezért!

Kis-Vuk 2013.01.19. 23:38:07

@tede: En Angliaban elek, itt szinte mindenhol arammal megy minden, tehat a futes, a meleg viz, a tuzhely. Futesben a legkorszerubb az Economy 7, ejjel az olcsobb arammal feltoltodik, nappal kiadja magabol. A haz masfel szobas+nappali, konyha, furdoszoba, telen havi 100£-ra jon ki a szamla. Szerintem az nem rossz.

2013.01.19. 23:38:58

@hot-spot:

Nem elképzelhetetlen, csak egyszerűen nincs értelme!!!

Mo. éves költségvetése kb. 20.000 milliárd forint. Ha holnap nyomatnánk 20.000 milliárd forintot, és azt kiosztanánk a lakosságnak, az nem azt jelentené, hogy mindenki vagyona megduplázódna, hanem épp ellenkezőleg: amit tegnap 1 forintért kaptál meg, ma már kettőért fogod (vagy inkább még többért: lásd: hiperinfláció). És aki meg termel, annak duplájára nőnek a költségei.

De nem ragozom tovább...Ezt hívják az MNB monetáris politikájának.

hot-spot (törölt) 2013.01.19. 23:49:19

@DICKtátor:
Látom te benne vagy a témában.Azt mond meg nekem,hogy amikor az egymilliós millpengőket eldobálta a lakosság,mert annyira nem volt értéke a pengőnek,akkor a forintnak mitől lett nagyobb értéke utána rövid időn belül?Mi alapozta meg rögtön utána a forint nagyobb értékét?Mi?Mi?Mi?

2013.01.20. 00:00:09

@hot-spot:

Én ennek a legfőbb okát abban látom, hogy itt a létbiztonság minimumfeltétele egy lakás...

Abban teljesen egyetértek veled, hogy volt itt már tíz százalék feletti jegybanki alapkamat, ami átformálhatta volna a tőkebefektetési hagyományainkat, hiszen nem érte meg évekig lekötni pl. 10milliót egy lakásban, hiszen...

(+évi 550.000 Ft bérleti díj, -évi 500.000 Ft infláció, -évi 100.000 forint amortizáció)
= évi 50.000 forint VESZTESÉG!!!

...ugyanekkor mondjuk 10%-os alapkamattal 10 M Ft évi 1.000.000 Ft-ot kamatozott volna, és még csak nem is kell beszedni az albérlőtől...

/Persze jogászként hozzáteszem, a végösszeg adóköteles jövedelem, de ezt általában mindenki leszarta volna :D /

2013.01.20. 00:03:54

@hot-spot:

Először az alapján határozták meg a forint értékét (kb. a II. Vh vége körül), hogy mennyi volt az arany-tartalma !!!

hot-spot (törölt) 2013.01.20. 00:24:27

@DICKtátor: Nocsak,köszi.
Most néztem meg a wikiben és tényleg!
Micsoda ősrégi kalandos pénz ez a forint...

kukatr 2013.01.20. 00:35:06

@is: Inflációról akkor beszélünk, ha a pénzkibocsátás miatt drágul az árszínvonal (szinte minden termék ára nő). Ez esetben is csak akkor, ha több pénz jut a rendszerbe, mint amennyivel nőtt a termékek, szolgáltatások összessége.
Minden más okból bekövetkező árnövekedés nem infláció. Arra próbáltam rávilágítani, hogy infláció nélkül is érezhetnek árnövekedést az emberek, még az USA-ban is. Hoztam is rá példákat. Ez persze a szerzőnek eszébe se jutott, kapásból nyomta a hülye amerikai demagóg dumát.
Remélem elégedett vagy ifjú padawan.

Tesveer 2013.01.20. 00:55:53

@tede: Jó mert nem hősugárzóval meg olajradiátorral kell fűteni, azokkal tényleg nem éri meg. Van hőtárolós kályha, vagy hőszivattyú, azokból a jobbak már elég gazdaságosak. Nálam minden villannyal megy, ha kivonom a nyári fogyasztást az őszi-téli számlákból, akkor kijön hogy december végéig elment kb. 28 000 Ft fűtésre. És egyáltalán nincs hideg, 23 C-ra van állítva, amivel 22 fok tuti van mindenhol. Persze társasház, középső szint, 2 külső fallal, és meg van csinálva rendesen a szigetelés.

Tesveer 2013.01.20. 01:01:46

@kukatr: Az azért nem igaz hogy csak a pénzkibocsátás jelenthet inflációt, ha holnap az összes élelmiszer árát megemelik a duplájára, mert ehhez van kedvük, az ugyanúgy infláció, és nem kellett hozzá pénzt nyomni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.20. 04:56:04

Arammal megy a futes, de nem fosszilis energia hotdot hasznalnak hanem szelet. Az meg van boven. A benzin amugy 93-99kozott $1 volt, aztan 2007ig felment lassan $2 korulre, aztan 2008 ban volt $5 is most 3.5

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.20. 04:57:51

Ha apartmanban laknak akkor a pg&e ( pacific gas and electric ) szamlam kevesebb mint a fizetesem 1%a lenne.

fordulo_bogyo 2013.01.20. 05:54:19

USA: csaladi haz + auto: a havi villany-gaz-benzin a havi fizetesem 3-4%-a, az elelmiszer szinten valahol 4% korul van.

A havi ingatlan-ado egymagaban tobb, mint az energia es elelmiszer ugyanabban a honapban.

Én is itt vagyok 2013.01.20. 08:01:33

@hot-spot:
Ez így van. Én sokat dolgozom külföldiekkel és leesik az álluk attól, hogy itt mindenki milliomos. Gyakorlatilag elenyésző a bérlakások száma. Mindenki tulajdonos.

tede 2013.01.20. 08:54:41

@A te anyád!: Ja, de azt már nem nézik meg, hogy milyen a magyar lakásbérleti kultúra és a törvényi szabályozás meg a törvény betartása. Egyrészt a törlesztéshez képest magas a bérlés ára, ergó a lakástulajdonosok elvárásai magasak vagy csak a gyér kínálat miatt ezeket a magas árakat is van aki megfizeti. A másik dolog, hogy nyugdíjasként a magyar nyugdíjból nem fogsz tudni még bérelni is, ezért van ez a versenyfutás, hogy még aktív korodban szerezz egy saját tulajdonú valamit, hogy ne kelljen utána bérelni.

A legfontosabb talán mégis az, hogy bármikor kib.szhatnak az utcára egy albérletből, rengeteg, rengeteg eset van, vannak erre szakoldalak, de azért gondoljuk meg, hogy nyugdíjasként is bármikor kitehetnek, olvastam már olyanról, mikor gyerekét egyedül nevelő anyát kiraktak záros határidővel, mert eladták a lakást.

hot-spot (törölt) 2013.01.20. 09:00:42

@tede: A saját lakásból is kirakhatnak ha nem fizeted a közös költséget.

tede 2013.01.20. 09:15:52

@hot-spot: persze, de ez hogyan jön ide? Arbérletből még hamarabb kiraknak, ha nem fizeted, legalábbis elindul egy küzdelem, aminek a vége mindig az, hogy mennie kell az albérlőnek így vagy úgy.

A saját lakás és az albérlet között a lényeges különbség a létbiztonság, a jelenlegi magyar albérleti ökoszisztéma körülményei között legalábbis.

Először költözni buli, főleg mikor az ember minden cucca elfér egy nagyobb hátizsákban, aztán családdal már nem annyira, nyugdíjasként meg pláne nem, most nem beszélve a költözés költégeiről, mert tegyük fel segítenek a rokonok pakolni, de akkor is az egy tortúra.

ok, diákként meg aktív dolgozóként még elmegy, ha költözni kell, de családdal már jóval nehezebb, nyugdíjasként meg senkinek nem kívánom

ismerős dolgozott bécsben és ha jól emlékszem, ott lehetetlen kirakni az albérlőt, ha fizet tisztességesen, mondta valami kollégájának az anyja bent lakott egy lakásban már évtizedek óta és nagyon alacsony volt a díj, de szóba sem került, hogy kirakja az utcára vagy önkényesen emeljen

na ilyen hiba magyarországon nem fordulhat elő, vagy beemelnek neki, mindegy, hogy mennyi ideje lakik ott vagy kirakják az utcára vagy eladják a lakást vagy kell a tulaj egyik rokonának, aki egyetemre jár

abaka 2013.01.20. 10:03:24

Szerencse, hogy rogton az elejen leirja a szerzo, hogy a 0%-os inflacio mennyire kivetelesen jo hir az amerikaiaknak. Ezzel egybol demonstralja is, hogy mennyire kivetelesen nem ert a temahoz, amirol ir.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.01.20. 13:37:28

Egy adalék a témához: Peter Schiff - Inflation Propaganda Exposed www.youtube.com/watch?v=pwI3Nya5L9g
süti beállítások módosítása