sorok között

sorok között

Mindenről a baromarcú buszvezető tehet

2012. december 19. - Politikai Ateista

A kormány illetékes agytrösztjei azt gondolták, hogy a fővárosi tömegközlekedés problémáit egy csapásra orvosolja a BKV vezetésére rászervezett újabb rakás bürokrata. Ennek szellemében megteremtették a Budapesti Közlekedési Központot, és Vitézy Dávidot. A terv bevált.

Az adófizetők természetesen nem hálátlan barmok, a kitűnő teljesítményt néhány extra milliócskával köszönik meg minden év végén az igen hatékony állami közműcégek szorgalmas vezetőinek. A prémiumszezon hagyományainak megfelelően a Blikk szellőztet a BKK meg magyaráz:

"A BKK menedzsmentje elviekben jellemzően 20-40 százalék teljesítménybérben részesülhet a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott bérpolitikai irányelvek szerint, azonos módon a Főváros összes cégével, mindezt teljesítményhez kötötten, az üzleti terv és projektjeink teljesülése alapján, szigorú és objektív kritériumok szerint értékelve" - olvasható a lapunkhoz eljuttatott közleményben. -  Röpködnek a többmilliós prémiumok, a BKK cáfol - HVG

Ilyenkor általában még azt is meg szokták jegyezni, hogy az elmúlt nyolc során sokkal többet talicskáztak haza a BKV vezetők, akiknek a teljesítményhez kötött jutalmaik általában az éves fizetésük 100-150 százalékára rúgtak. Tudjuk, ők is kitűnő munkát végeztek. Csak azt nem tudtam soha megérteni, hogy ha mindenki ilyen jómunkásember a BKV-nál, akkor miért olyan szar az egész. De most már ezt is tudom.

A Batthyány teret elgázosító, turistaszenzációvá vált busszal kapcsolatos kérdésekre a BKV sajtóosztálya válaszolt:

Az indokolatlan és nem előírásszerű motorjáratás a járművezetők számára minden esetben anyagi konzekvenciákkal jár, válaszolta kérdésünkre a BKV sajtóosztálya. - Füstbe burkolta a Batthyány teret egy busz - Index

Őszinte örömömre szolgál, hogy az elképzeléseimmel ellentétben tényleg vannak felelősök a BKV-nál, akik ha hibáznak "anyagi konzekvenciák" formájában elnyerik a méltó büntetésüket. Ezek szerint mégsem a fejétől büdös a hal.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr234967177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2012.12.19. 05:45:14

""...mégsem a fejétől büdös a hal..."
Akkor keresgélj még egy kicsit.
A lábmosás már a bibliai időkben is ismeretes cselekedet volt.
Pilátus a kezeit is tisztán tartotta.
Manapság meg wellness.

Szúrófény 2012.12.19. 05:47:02

A korcsokhoz (Vörösmarthy)

Hová rohantok átkozott gonosz fiak?
Mi készt ezekre? büntetlen
Fog hát az undok visszaélés bennetek
Tenyészni, gyáva fajzatok?
Az ezredes veszély alatt nyögő hazát,
Midőn serényen ébredez,
Imez fajúltak átkosan kelő hada
Alázza, dúlja, dönti meg.

Szúrófény 2012.12.19. 05:52:52

Az idegen hatalom segítségével megint a buták, ostobák jutottak hatalomhoz. Ők lettek az új uralkodó osztály. A párthoz való hűség kellett a bármilyen vezetői poszt betöltéséhez is. Négy elemis megyei főispánokkal, akarták építeni az új mindennél fejlettebb társadalmat. Két év alatt lecserélték az egyetemi oktatói gárdát. Mivel a józanész ritka kincs, ma a demokrácia nevében a (buta) többség uralkodik. Megint csak felejtették Széchenyit, aki szerint „az önkény rendszerint karöltve jár az ostobasággal”.
Széchenyit megölték ezért, de az ő igazsága romba döntötte a Habsburg, a cári és a sztálini birodalmat. De sajnos ma is ezek a bölcsek neveltjei, akik a párt kegyelméből lettek valakik, rángatják dülöngélő szekerünket a végzete felé. „Mondd az ostobának, úr hogyan lehet/Meglásd ő hűségesen követ”. Írtam 1978-ban az ilyen emberekről.
A kommunizmus ostobái után elővették a „polgári demokráciát”, feledvén megint a polgárság íróját, aki 1944-ben így ír: „Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit: a tudatot, hogy Ő, mint „keresztény magyar ember előjogokkal élhet e világban”. Emberi gyarlóság, hogy minden korban vágynak az emberek „Isten kiválasztott állatja lenni” munka nélkül a többiek felett, azok kihasználásával előnyökhöz jutni. Ez a gondolkodás rendszer független.
„Ha közelebbről szemléljük azokat a férfiakat, akik tébolyult időben a világot igazgatják, jobban csodálkozunk hitványságunkon… megdöbbentő, milyen kevés tehetség szükségeltetik ahhoz, hogy valaki birodalmak sorsa felett döntsön, és be kell látnunk, hogy az emberi dolgokban van valami végzetszerű és titokzatos, amire nincs magyarázat”.
Chateaubriand fr. történész. A magyarázatot a pápai követ adta meg 1526-ban: „Ez az ország nem képes megvédeni magát, mert kormányzatában nincsenek becsületes emberek”. És mi ragaszkodunk a hagyományainkhoz.

janbor 2012.12.19. 06:49:26

Hajdanában valahol elhangzott: ....sak: a vezetőség jó munkát végzett,de a tagság...- az csapnivaló.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.12.19. 08:50:58

@Szúrófény: "A párthoz való hűség kellett a bármilyen vezetői poszt betöltéséhez is."!!!!
Ennyi.

laci0011 2012.12.19. 09:12:37

Érdekes kísérlet lenne,közmunkára vezényelni a komplett magyar adminisztrációt,pár hónapra,évre...Az ország sokat nyerne azzal ha ezek nem akadályoznák.

Nebameg 2012.12.19. 09:52:41

@laci0011: Érdekes lenne. Csak ki adminisztrálná a munkájukat?

nezavarjmasokat 2012.12.19. 10:03:42

Vitézy Dávid igenis jó szakember!! A legfontosabb érv szakmaisága mellett: " Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont vezetője, aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére."
Ezek után ki merné megkérdőjelezni hozzáértését?? :-)

gmihaly@citromail.hu 2012.12.19. 10:04:07

Úgy látszik, te villamossal (netán autóval?) mentél a munkahelyedre a nagy buszos sztrájk napjaiban. Nem a sofőr, hanem az azóta magukat feljebb buktató szakszervezeti vezetők kavarták a kavarnivalót, de egy egész város szívta meg. Azóta a 3-as metróba költöztek le a facipősök (Sabot=facipő franciául). Jó, tudjuk, az önkormányzati cégek, intézmények fekete kifizetőhelyek is (voltak?), mindenféle közgazdasági modell hókuszpókuszával körítve. És a megrendelt szolgáltatás ki nem fizetése, a bankhitel felvételére való sarkallás is probléma (volt?)A MÁV és a BKV esetében a túlzott mohóság láthatóvá vált a járművek lerob-banásában. Ezt tényleg orvosolni kellett. A BKK már azzal is eredményt ért el, hogy a megállókba kitett menetrendi táblázatok többé-kevésbé pontosak és nem kell matematikázni, az induló állomástól számolni a beérkezés idejét, hanem ki van írva.

OdettésaMacskák 2012.12.19. 10:20:54

ááááááááááááá, így már minden világos!!

g*ci buszsofőrök!

Mad Mind 2012.12.19. 10:33:04

@nezavarjmasokat:
Nem igaz, a kinevezésében többet nyomott latba, hogy fejből tudja az utóbbi száz év összes villamosának nevét. Ez azért már valami. :)

Gera 2012.12.19. 10:35:15

Őszintén érdekelne, hogy mondjuk az elmúlt húsz évben történt-e olyan, hogy ezeket a "teljesítményhez kötött" vezetői prémiumokat nem fizették ki valakinek valamelyik állami-önkormányzati cégnél. Mivel itt minden olyan faszán működik, tutira nem volt ilyen. Na jó, biztos volt pár ember mondjuk választás után, akivel szándékosan ki akartak baszni, de gyanús, hogy ez se túl gyakori, még a végén túl sokat pofázik az illető, jobb a békesség.

blah 2012.12.19. 10:56:47

tudtam mindig is, hogy alulról bontják a szemetek az amúgy jól működő vállalatot

Facel Vega 2012.12.19. 11:03:25

Ez jó, mert az autós közlekedés lehetetlenné tétele után a tömegközlekedés is megszűnik. Marad a bicikli. A napi rendszeres 10-20 km kerékpározás - esetleg csomagokkal - egészséges. A cél világos: 2020-ra Budapest lesz a legegészségesebb város a világon!

Facel Vega 2012.12.19. 11:03:59

@Facel Vega: Elfelejettem hozzátenni: 20.000 lakossal.

hutyutyu-hutyutyu 2012.12.19. 11:10:29

@gmihaly@citromail.hu:

Nini, Gál Mihály ex-shitblogger épp most nyalint be a munkaadójának a meleg fekáliáig, avagy tovább.
Dobnak is majd csontot neki ezért talán, avagy legalább hagyják tovább excrementumot csemegézni, mint az némely ebek kedvelt szokása.

efi 2012.12.19. 12:28:32

" teljesítménybérben részesülhet /.../ az üzleti terv és projektjeink teljesülése alapján"
Miért, az alapfizetésüket nem azért kapják, hogy ezek teljesüljenek? Ha itt külön pénzekről beszélünk, maximum arról lehet, hogy kitől mennyit vonjanak a nemteljesülések alapján!

hovatűnt démonhill 2012.12.19. 12:30:36

a buszsofőr amúgy tényleg egy gusztustalan állatfajta. és nem csak a sztrájkra gondolok (ja, persze, a szakszervezeti vezetők szegény sofőröket erőszakkal hajtották bele abba, hogy szarjanak a munkába, meg 2 millió ember mindennapjaiba, csak hogy plusz pénzt kapjanak a szar munkájukhoz.)

az, hogy szétesnek a buszok, nem csak a rossz úthálózatnak köszönhető, hanem hogy köcsög módjára vezetik azokat (van buszos barátom, mesélte, az új volvókkal miken versenyeztek pár éve, reccsent is vadiúj volvós alkatrész, nyilván a svédek csinálták rosszul...).
az utasokra 90%-uk nemhogy nincs tekintettel, de náluk felsőbbrendűnek gondolják magukat.

ha panaszt teszel késői végállomási indulásról, azzal jönnek, hogy kerekesszékes utast kellett feltenniük a buszra és kezet kellett mosni, miközben igazából ott cigiztek a haverokkal a megállóban. sosem a vezető a hibás, ha rácsukják a felszálló tömegre az ajtót vagy ha nem mondják be a világvégi járatokon a megállókat. a hivatalos válasz rendre ez: a sofőr nem emlékezett ilyenre, a sofőr ellátta a feladatát és a panaszos látott rémeket, stb.

szóval a buszsofőrt nyugodtan lehet büntetni, bőven lenne miért, és ha ettől összeszedné magát ez a trehány banda, már sokkal jobb lenne a bkv.

persze a vitézi-féléket meg ki kéne dobni azonnal, ez nem kérdés.

Katzenbach 2012.12.19. 12:43:07

Hát, ha a cég éves nyeresége alapján kapnak jutalékot, azzal nincsen semmi baj.

fillérbaszó vadász 2012.12.19. 13:48:34

@gmihaly@citromail.hu: Látom neked is megvan az árad, te demagóg fasz.

fillérbaszó vadász 2012.12.19. 13:51:24

@hutyutyu-hutyutyu: BKV-figyelő kis fosblogjában is egy demagóg pöcs volt aki névtelen leveleknek adott hitelt ilyen "felborult a szatyor és kifolyt a tejföl a hülye buszsofőr miatt"- féle cikkekkel. Most Vitézy seggét kell nyalnia ennek a "független erkölcscsősznek" Álszent kis féreg!

Csabi. 2012.12.19. 14:04:45

most akkor mi van?:))

hopptarisznya 2012.12.19. 14:37:24

@hovatűnt démonhill: Sosem értettem, hogy mi a francért kell ugatni, hogy mikor indul a busz. KÖZÖD? Ha nem tudnád, a buszsofőrt akkor is megbüntetik (fizulevonás) ha túl későn ér a fordulópontra (vagy a végállomásra), de akkor is ha túl korán. Ehhez képest jön a hülye utas, és okoskodik, hogy ki meddig cigizhet.

A témához:
A füstokádó sofőrnél elgurulhatott a gyógyszer. Az oké, hogy föl kell tölteni a levegőt (és ezért járatni kell a buszt), de azért nem minden áron. El tudom képzelni, hogy egy durcás akció volt.

A vízfejhez:
Amióta BKK van, azóta történik is valami. Buszsávok, biciklisávok... Ha elkúrnak valamit, akkor 1-2 nap múlva korrigálják. Nekem semmi bajom velük. Óriási gesztus, hogy egy külsős kritizáló szervezet (a VEKE) emberét pozícióba tették.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.19. 14:42:52

@Szúrófény:

"Az idegen hatalom segítségével..."

A Széles idegen?
A Nyerges idegen?
A Csányi idegen?
A Simicska idegen?
A Demján idegen?
A Lázár (CBA) gyerekek idegenek?

(hogy csak az ismertebb neveket említsem)

Hát persze, még a nevük is idegen.

Te barom...

fillérbaszó vadász 2012.12.19. 14:47:03

@hopptarisznya: "Amióta BKK van, azóta történik is valami. "

Igen. Mégpedig az hogy Dávidka és sleppje megszedi magát a dolgozók és az utasok kárára.Milliárdokért Utastájákoztató központ az kell (hogy a sok semmihez sem értő Vitézy csókosainak legyen jól fizető melója), mikor szétrohad a 4-es MEtro. A BKK csak viszi a milliárdokat.

Iza Béla (törölt) 2012.12.19. 14:56:40

@Gera: Volt. Nem feltétlenül Budapesten.

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): Az utastájékoztató projekt azért van, hogy a jelenlegi, iszonyú áron karbantartható két (!) rendszert leváltsák és végre legyen forgalomirányítás. Az utastájékoztatás a panír, az egyszerűbben is megoldható lenne. Fel akarnak készülni arra, hogy nem a BKV szolgáltat, de akkor ugye ellenőrizni kell, még Széles Gáborékat is.

@hovatűnt démonhill: Mennyit vezettél eddig? Mondjuk beázós 260-ast, félig leszakadt 415-öt és egyéb szépségeket.

2012.12.19. 15:09:28

@Iza Béla: Haggyad már! Ez a démonhill a hülye ügyfél prototipusa lehet. Ilyenek kekeckednek a közértben, meg a járműveken az ott dolgozókkal, mert tudják, hogy nem lesznek pofán verve.Gondolom amúgy valami 23. senki otthon is meg a munkahelyén is!

2012.12.19. 15:20:55

Az indokolatlan és nem előírásszerű motorjáratás a járművezetők számára minden esetben anyagi konzekvenciákkal jár, válaszolta kérdésünkre a BKV

Na persze! Gondolom otthon lehetett volna a sofőr, de ő bement indokolatlanul előírásszerűtlenül motort járatni ugye? Láttam a videót. Egyszerűen egy forgalomra alkalmatlan roncs volt az a busz. Így nem füstölhet egy motor ha rendben van ez pedig nem volt! Gondolom ha nem indul el vele, akkor azért büntetik meg. Különben havi 40 millióért járatják üresen a hajókat a Dunán is, mert a BKV tele van inkompetens idiótákkal akiket nem tudom miért nem zavartak már el régen!

elég.volt 2012.12.19. 16:19:16

Jaj miért bántjátok szegény Dávidkát? Nem elég, hogy ilyen fiatalon alkoholista, szegény sminkesek órákig maszkolják a vörös orrát minden megjelenése előtt... Meg nehéz ám azt hitelesen elmagyarázni, hogy amit évekig habzó szájjal szidott, most ő csinálja.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.19. 18:11:54

@cirróka:
Errol van szo.
Hogyan adhat ezeknek a buszoknak zoldkartyat az NKH.
Olaj folyik beloluk, fustolnek mint az allat.
Meg lehet nezni a Kelenfoldi buszallomas betonjat.
Olajsar az egesz.
Igazabol ki kellene mar hivni a megfeleo szerv eket karmentesiteni, es a talaj felso reteget cserelni.
A sofor pedig azert jaratta ugy, ebben fogadok, mert azt mondtak neki a muhelyben hogy menjel csak.
Nem erdekes hogy elereszti a levegot.

Azt azert meg elmondanam hogy ha egy busz elengedi a levegot fel ora allas alatt az nem alkalmas a kozuti forgalomra.
Ugyanis az nem termeszetes dolog.

bosszús utas 2012.12.19. 19:36:35

Az a fránya busz , miért nem javul meg magától.
Hiszen az a szokás hogy minden járművet ki kell adni forgalomba,Ha az a buszvezető nem viszi ki , könnyen a pofájába vágják:
NEM KÖTELEZŐ ITT DOLGOZNI.
Ja de ha az a sok ember nem végezné a munkáját, akkor az orrbányász hogy a fa...ba venné fel a jutalmat.
De egy régi mondás átírva:
Ha a paraszt nem szarik helyett, a buszsofőrt vegyük, akkor a Vitézke Dávidka mit eszik.
Az a füstölő buszra is költene abból amiért a markát tarja akkor nem lenne ilyen probléma,
De az a legcsodálatosabb dolog hogy ők mindig jól végzik a munkájukat, mindenért csak a buszvezetők a bűnösök, őket köpködik, őket verik meg ,ha valami gond van,ha keveslik a fejek a zsebbe valót, és az utazó közönséget kényszerítik, többlet fizetésre, és kulturálatlan utazásra,
Dávidka hányszor ült tömegközlekedési járművön?
Soha életében nem élvezte a kellemes hering módszert, amit nap mint nap sokat megérnek.és még fizetnek is érte.
Az aki a közlekedést soha nem gyakorolta, csak az iskolapadban tanulta, az nem tudja hogy azok akik a zabálnivalójáért dolgoznak, tiszteletet érdemelnének,mert ha avval a sok szarral nem mennek ki a forgalomba akkor mi alapján lenne fizetése a sok léhűtőnek.
Valamikor Moldova írta hogy a Vasút milyen roncs, és az utasok nem tudják hogy min utaznak.
EZ SAJNOS A BKV-RA IS IGAZ, HA TUDNÁK HOGY AZOK A FRÁNYA BUSZVEZETŐK ÚGY HOZZÁK KI A BUSZOKAT, HOGY MÉG ŐK IS RETTEGNEK TŐLE, MERT NEM BIZTOS HOGY ÉLVE ÉS ÉPSÉGBEN VÉGIG DOLGOZZÁK A NAPJUKAT,
MÁR SOK ÁLDOZATA VAN A CÉGNEK, NA DE KIT ÉRDEKEL.
KARINTHY,
61E,
FOGASKEREKŰ STB
AMIT MÉG A GÉPKOCSIVEZETŐK A SÍRBA VITTEK MAGUKKAL ARRÓL NEM IS SZÓL A FÁMA
DE AZ A LÉNYEG HOGY VAN AKI JÓ MUNKÁT VÉGZETT,IGAZ MÁS KÁRÁRA , DE JUTALMAT ÉRDEMEL.
HA LENNE LELKIISMERETE, MÁR RÉG ELTŰNNE A CÉGTŐL, NEM HOGY MILLIÓKAT VIGYEN HAZA.HANEM MÉG AZT IS VISSZAADNÁ AMIT EDDIG KAPOTT.

hovatűnt démonhill 2012.12.19. 23:01:59

@cirróka: nem jöt be, öcsi.
az én cégemnél rend van, az alkalmazottak szívesen és jól dolgoznak, és van is bőven munka így, meg rendes fizetés.
igaz, azt nem hagyom, hogy szétlopják a céget, hazahordják a szerszámot, tönkrevágják a kocsit. akinek túl nagy a pofája, viszont rosszul dolgozik, az nem marad sokáig, mert a többiek nézik ki maguk közül.

na ez az, ami a bkv sofőrökre nem jellemző. szarnak bele a munkájukba, tönkreteszik az eszközeiket (utána meg félnek meg sírnak), és lenézik az ügyfeleket.
nálam az ilyen kapásból röpül, mert ez pont fordítva működik.

de hát bkv sofőrnek az aljadék megy eleve, ez is tény, abból meg nem sokat lehet kihozni.
süti beállítások módosítása