A kormány illetékes agytrösztjei azt gondolták, hogy a fővárosi tömegközlekedés problémáit egy csapásra orvosolja a BKV vezetésére rászervezett újabb rakás bürokrata. Ennek szellemében megteremtették a Budapesti Közlekedési Központot, és Vitézy Dávidot. A terv bevált.
Az adófizetők természetesen nem hálátlan barmok, a kitűnő teljesítményt néhány extra milliócskával köszönik meg minden év végén az igen hatékony állami közműcégek szorgalmas vezetőinek. A prémiumszezon hagyományainak megfelelően a Blikk szellőztet a BKK meg magyaráz:
"A BKK menedzsmentje elviekben jellemzően 20-40 százalék teljesítménybérben részesülhet a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott bérpolitikai irányelvek szerint, azonos módon a Főváros összes cégével, mindezt teljesítményhez kötötten, az üzleti terv és projektjeink teljesülése alapján, szigorú és objektív kritériumok szerint értékelve" - olvasható a lapunkhoz eljuttatott közleményben. - Röpködnek a többmilliós prémiumok, a BKK cáfol - HVG
Ilyenkor általában még azt is meg szokták jegyezni, hogy az elmúlt nyolc során sokkal többet talicskáztak haza a BKV vezetők, akiknek a teljesítményhez kötött jutalmaik általában az éves fizetésük 100-150 százalékára rúgtak. Tudjuk, ők is kitűnő munkát végeztek. Csak azt nem tudtam soha megérteni, hogy ha mindenki ilyen jómunkásember a BKV-nál, akkor miért olyan szar az egész. De most már ezt is tudom.
A Batthyány teret elgázosító, turistaszenzációvá vált busszal kapcsolatos kérdésekre a BKV sajtóosztálya válaszolt:
Az indokolatlan és nem előírásszerű motorjáratás a járművezetők számára minden esetben anyagi konzekvenciákkal jár, válaszolta kérdésünkre a BKV sajtóosztálya. - Füstbe burkolta a Batthyány teret egy busz - Index
Őszinte örömömre szolgál, hogy az elképzeléseimmel ellentétben tényleg vannak felelősök a BKV-nál, akik ha hibáznak "anyagi konzekvenciák" formájában elnyerik a méltó büntetésüket. Ezek szerint mégsem a fejétől büdös a hal.