A blog indulása óta számos bejegyzésben foglalkoztam az európai autópiac negatív kilátásaival, a legijesztőbb adatokkal azonban most találkoztam a Totalcar oldalán, amelyek szerint az újautó-eladások az 1993-as szintre estek vissza.
Az 1993-as szintre csökkentek az újautó-eladások Európában az autógyártók szövetségének (ACEA) egutóbbi kimutatása szerint, miután novemberben 965 ezer új autót helyeztek forgalomba összesen. A csökkenési tendencia tartós, szinte minden európai uniós autógyártót érint. Így nem csak az autóipar szenvedi meg a vásárlási kedv csökkenését, hanem közvetve az Európai Unió gazdasága is. - Sokkoló hír az autópiacról - Totalcar
Egyetlen gyártó tudta jelentős mértékben (7%) növelni az eladásait Európában a fojtogató recesszió ellenére - a dél-koreai Hyundai.
A dél-koreai gazdaság eredményei elvitathatatlanok, az európai gyártókat hazai pályán alázó Hyundai csak egy példa a sok közül.
GDP-Dél Korea, Forrás: Wikipédia
Az ötvenes években porig rombolt ország gazdasági sikereinek számos magyarázata létezik, a szakértők egy dologban azonban kivétel nélkül egyetértenek: A Han folyó csodája nem jöhetett volna létre az oktatáspolitikai reform, és a tudományos intézményrendszer tudatos fejlesztése nélkül.
Ezért sem tetszik amit a kormány csinál a felsőoktatással.