A napokban olvastam, hogy végre látszik az alagút vége, befejeződtek a vágányépítési munkálatok, a 4-es metró 77% -os műszaki készültségben van. Remélem a végére azért belehúznak, mert úgy néz ki, hogy a 3-as már csak maximum 33%-ban üzemképes, mondjuk ebben a hónapban még csak kétszer gyulladt ki, ami annyira nem is rossz.
Máshol sem sokkal jobb a helyzet, az Index beszámolója szerint tegnap Budapest legfelkapottabb turistalátványossága egy, a Batthyány téren füstölgő busz volt, a hónap elején pedig a második hópehely gyakorlatilag megsemmisítette a főváros buszközlekedését. Persze mindenhol adódhatnak olyan rendkívüli események amelyekre lehetetlen felkészülni, például olyanok mint decemberben a hideg. A BKV járműveinek spontán öngyulladására, illetve az egyéb üzemszerű zavarokra még nagyjából végtelen számú példát be lehetne linkelni, de nem sok értelme van. A lényeg, hogy a BKV amortizálódását a jelek szerint a vezetés nem tudja megállítani, és érdemi változásra a jövőben sem is számíthatnak a tömegközlekedők, pozitívra legalábbis biztosan nem:
Mint az a legutóbbi EU-csúcson is kiderült, 2014 és 2020 között 25-30 százalékkal csökken a Magyarországnak járó uniós forrás, ami érzékenyen érinti a fővárost és a BKV-t. Budapesten a következő 7 évben 180-300 milliárdos keretre számítanak, ami a rosszabb esetben még a 3-as metró megújítására is alig elég. Az 50 éves HÉV, a 45 éves földalatti, pláne az 5-ös metró már szóba se nagyon jöhet. - A HÉV és a kisföldalatti is ránk rohadhat - Index
Már éppen javasolni akartam Tarlós Istvánnak, hogy adják le a budapesti tömegközlekedést maradványait valamelyik szinesfémtelepen - mielőtt ezt a távol-keleti bűnbandák teszik meg - a bevételből pedig vásároljanak minden fővárosinak egy terepjárót. (Azoknak akik képviselőkkel, polgármesterekkel, vagy alpolgármesterekkel laknak egy utcában egy normál személyautó is megteszi.) Erre kiderült, hogy a Barroso-maffia dugódíjat akar bevezetni Budapesten, és ha mégsem, akkor visszakérik a 4-es metrót:
A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig - az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig - be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné meg, akkor az unió kötelezettségi eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését vonhatja maga után, márpedig a főváros nem lenne képes a visszafizetésre. - 180 milliárd a tét a Főváros számára - Az EU ragaszkodik a dugódíjhoz - Portfolio.hu
Tarlós a dugódíj leszavazása után úgy nyilatkozott, hogy vannak alternatívák, de ezek szerint rosszul tudta. Moszkvában Brüsszelben már eldöntötték. Az eurokraták tényként kezelik, eltörlésről, elhalasztásról, és kötelezettségszegésről beszélnek ami alapján akár arra is lehetne következtetni, hogy a dugódíj eredetileg is szerepelt az uniós támogatások feltételei között, csak az illetékesek elfelejtették tájékoztatni a nagyérdeműt, vagy nem olvasták el az apróbetűs részt.