sorok között

sorok között

Euró ellenes politikai lázadás körvonalazódik Ausztriában

2012. augusztus 16. - Politikai Ateista

A közös valuta ellenes retorikát folytató politikai erőket Európában illik szélsőségesnek bélyegezni, és tagadhatatlan, hogy a legtöbb esetben a politikai spektrum jobb, illetve bal széléről érkeznek az euró ellenes bekiabálások. Az eurószkeptikus politikai mozgalmak elsősorban azokban az országokban képesek komolyabb támogatottságot szerezni amelyekben a szavazók a bőrükön érzik az napjaink válságának következményeit, azonban az eurózóna erős államaiban is egyre többen vannak azok akiknek kezd elegük lenni a vég nélküli mentőcsomagokból. A közös valutát kritizáló megnyilvánulásokat egyre nehezebb lesz egyszerű szélsőségként a szőnyeg alá söpörni.

Frank Stronach osztrák milliárdos néhány napja hivatalosan is  bejelentette, hogy egy olyan párt alapításába kezdett amelynek fő célkitűzése Ausztria kivezetése az euróövezetből. Stronach eddig nem vett aktívan részt az osztrák politikai életben, nemzetközi hírnévre inkább a Magna, a világ egyik legnagyobb autóalkatrész-beszállító cégének igazgatójaként tehetett szert. A Magna International 2009-ben szerette volna megvásárolni az Opelt a problémákkal küszködő General Motors-tól.

Stronach véleménye szerint a kormánynak az ország menedzsmentjeként kellene funkcionálnia, és sajnálatosnak tartja, hogy a jelenlegi vezetést elsősorban politikusok alkotják. Hozzátette azt is, hogy Európának garantálnia kell a békét, valamint az emberek, az áruk, a szolgáltatások, és a tőke szabad mozgását, de ez csak akkor járhat sikerrel ha minden ország saját fizetőeszközzel rendelkezik.

Politikai elemzők véleménye szerint várható, hogy a Stronach pártjához számos prominens üzletember és politikus is csatlakozni fog, és akár szavazatok 10 százalékát is megszerezhetik a 2013-as ausztriai választásokon.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr344714308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2012.08.16. 10:22:31

Ezt tovább kell fejleszteni! Nagy ötlet.
Második lépcsőben minden ország minden megyéjének legyen saját fizetőeszköze, ezt kövessék a városok, települések és végül minden család!
Nem az egységben van az erő, nincs egyatábor, és főzzük otthon a pálinkát.
Már Lenin is megmondta: a problémák azért vannak, hogy beszéljük meg.

Alapvetően hülye 2012.08.16. 12:21:45

Nana, teljesen igaza van - elég öreg ahhoz, hogy legyen magához való esze. Alapvetően nem hülye ötlet....

Legyen úgy!

Amíg saját fizetőeszközeik voltak az országoknak, teljesen kiszámítható volt minden, még ez a szellemileg leépült orbán sem diktatúráskodott.....

sivatagi n. 2012.08.16. 12:23:33

"Hozzátette azt is, hogy Európának garantálnia kell a békét, valamint az emberek, az áruk, a szolgáltatások, és a tőke szabad mozgását, de ez csak akkor járhat sikerrel ha minden ország saját fizetőeszközzel rendelkezik."

Jé, egy normálisnak tűnő liberális az idióta cionista férgek között.

Unbiased 2012.08.16. 12:37:25

Az a hír, hogy valamelyik vezető nyugat-európai országban valakik kilépnének az euro-övezetből, számtalanszor felröppent már. Nem tudom komolyan venni ezeket.

petimegmondja 2012.08.16. 12:38:29

Milyen klassz is a külkereskedelemben az árfolyamokkal bajlódni... Az mindent olyan kiszámíthatóvá tesz.
Az olyan világvalutákkal, mint a Schilling meg egyenesen öröm üzletelni.

sírjatok 2012.08.16. 12:42:20

Elnézést, hogy ideírom, de a Civis EuroPenis vagy milyen blogba miért nem lehet kommentelni?

Kármentő 2012.08.16. 12:43:38

Az egységes Európa, a közös valuta egy álom.
Nincsenek közös gyökerek, nincs közös történelem. Valamint az utóbbi 150 évben már mindenki háborúzott mindenkivel.
Az Euro gyorsan el fog tűnni, mégha Németország mindent meg is tesz életben tartása érdekében.

Szarházy 2012.08.16. 12:51:56

Közös Európa? Közös valuta?

Ez olyan mintha közösbe dobnák az asszonyt, oszt majd közösen vállalják a gyereknevelést.

Soha nem fog működni, mint ahogy az euro is zabigyerek marad

béla a görög (törölt) 2012.08.16. 13:00:35

Marhaság. Ha nem az euró lesz a közös akkor a márka vagy a dollár. Ott a balkán beleértve magyarországot amíg nem volt euró addig márkába/dollárban volt a pénz. egy szint felett mindenképp. nemzeti valutával meg majd fizetsz a piacon.

@Kármentő: a pénzhez nem kell közös gyökér. Nem szeretni vagy gyűlölni kell egy másik országot, mert abból nem lesz bevételed, hanem kereskedni

kennyking 2012.08.16. 13:12:24

Az unijó meg az ájró is csak egy liberális álomkép.Nincs is nagy jövője.Szerintem a magyar kormánynak is az ájró, később pedig az unijó utáni időkre kéne felkészülnie.Az lesz a nyerő, aki a leghamarabb ébred fel ebből a liberális álomból.

kötözködő 2012.08.16. 13:26:44

@kennyking: Az unió meg a euro is reális álomkép, és csak ennek van jövője. A magyar kormánynak a Kína, USA és Oroszország elleni védekezésre kell felkészülnie. Az lesz a nyerő, aki nem önálló, egymással acsarkodó és így felszalámizható európai országokról álmodik.

Foxtrotty 2012.08.16. 13:30:33

@Kármentő: "Az Euro gyorsan el fog tűnni, mégha Németország mindent meg is tesz életben tartása érdekében"

A német politikai kurzus egyelőre igen, de az átlag német már kezd besokallni, hogy ő beteszi a kasszába a pénzt, Kabócaland pedig talicskázza ki a hátsó bejárón. Utána még nagy pofával kioktatja, hogy ez a legkevesebb, ami elvárható egy született fasisztától

gyárvárosi 2012.08.16. 13:31:43

Sokan írják, hogy az euro, a közös valuta egy liberális (rém)álom.Valóban, sokkal jobb az amerikai dollárt ismét nemzetek feletti értékmegőrző valutává tenni, hiszen ki kell húzni az amerikai gazdaságot a csőd közeléből!
Mennyivel jobb lesz, ha mindenki ismét csak az USA által megszabott feltételek között kereskedhet, gazdálkodhat.
Ébredjünk már fel, hiszen az ilyen EU és euro elleni fellépések mindig akkor erősödnek, ha már az USA bankóprése nem bírja az iramot.

Foxtrotty 2012.08.16. 13:36:37

@kötözködő: "A magyar kormánynak a Kína, USA és Oroszország elleni védekezésre kell felkészülnie"

Ezenkívül Óceánia és Eurázsia ellen kell még harcba szállni. Fontos hogy mindig tudjuk, éppen ki a barát és ki az ellenség

kennyking 2012.08.16. 13:37:31

@kötözködő: Egész jól elvoltak a nemzetállamok Európában ezer-ezerötszáz évig.A fejlődés mindig innen indult.Amióta egységülés van és mindenkit áthat ez a nagy összetartozás érzése, azóta vannak válságok, ájrópa egyhelyben toporog, miközben gyorsvonati sebességgel húznak el az olyan országok, mint Kína, India, Brazilia, stb.
Nem értünk egyet, de ez nem baj.Mindenesetre, a jelek affelé mutatnak, hogy borul az ájró, borul ájrópa.Egyféleképpen lehetne megmenteni ájrópát és a közös pénzt, ha Ájrópai Egyesült Államok lennének, egységes adórendszerrel, egységes bértarifával, egységes külpolitikával,egységes kormánnyal, stb.De ez csak 100 %-os szolidarítással valósítható meg, márpedig a szolidarítás a 0% felé konvergál.Amíg egyes országok hasznot húznak ebből a gittegyletből, míg mások szívnak, megmarad gittegylet szintjén.

tobias2 2012.08.16. 13:37:38

Németország és/vagy Ausztria kilépésével a márka és/vagy schilling árfolyama az egekbe röppen, és az érintett ország versenyképessége megroppan. Mintának ott van Svájc. Komolyan meg kell fontolni az ilyen lépést.

Blogger Géza 2012.08.16. 13:44:17

@sírjatok: Mert egy "kartellellenes" blogban nem megengedhető, hogy másféle vélemény megjelenjen. A dinnyepiacon "tökéletes versenynek" (haha) kell lennie, no de az erről szóló blogban ez ugye megengedhetetlen...

kennyking 2012.08.16. 13:44:32

@tobias2: Viszont a spanyol pezeta vagy a görög dracham, olasz líra alulértékelt lesz, ez pedig segíti a bajban lévő gazdaságukat.Hosszútávon kiegyenlítődnek a negatívumok és pozítívumok.A németek kicsit lejjebb adnak a spanyolok meg jobban teljesítenek.Mindenki örül.Kivéve minket.Nekünk semmi se jó.

kennyking 2012.08.16. 13:46:08

@Blogger Géza: Nyugi, engem bajnaiék moderáltak ki.Pedig csak leírtam, miért nem fognak választásokat nyerni.Nem baj, hazudjanak maguknak tovább, legalább addig is kék az ég számukra.

nemsirunk 2012.08.16. 13:49:26

Lehet, hogy sikerül szétverni az eurózónát, de azt csak egy idióta hiheti, hogy azután majd visszaáll minden a régi kerékvágásba. A „legyen úgy mint régen volt” dumát csak az ostobák hajtogatják. Az euró után jön majd a dollár, mint világvaluta, ami nem is baj, csak az nem mindegy, hogy milyen pozícióból jutunk el oda. A szétvert, leszalámizott, megosztott Európa biztosan rosszabb pozíciót jelent majd, mint az egységes EU. De hát sajnos egyeseknek ez kell, őket még mindig el lehet hülyíteni a „nemzeti szuverenitás” ostoba és hazug ígéretével.

Kopi3.14 2012.08.16. 13:53:56

@kennyking: a húszas években volt egységes európai rendszer? india, Brazília olyan hú de jól áll? kína olyan csodás, nincs fizetési problémája?

@Foxtrotty: majd jürgen is megismeri milyen érzés, ha megszünik a munkája a kínai, indiai, stb. olcsómunka miatt, s a saját termékekt meg nem tudja eladni sehol, mert még piaca sincs hozzá elég nagy.

@sivatagi n.: töke szabad mozgása árfolyamok között, áruk, emberek szabad mozgása vámok mentén? Hülye a csóka, nem kicsit, nagyon. mondjuk a cége sem egy minta, ami a szervezettséget illeti. Pláne a gondolatát végigvíve, sógorék dobbantanak, aztán a schillinggel mit kezdenek? Mennyibe fog kerülni nekik, mik lesznek a következményei gazdaságilag, társadalmilag? A saját cégén belül, ha átvált a sógorrészleg euróról schillingre, akkor menyivel nö meg a könyvelési, adminisztrációs költsége?Hozhat létre megitn mindenféle leányvállaltokat, amiket külön kell kezelnie, s a cégen belüli tranzakcióknál is szívni fog, akár napról napra.

2012.08.16. 13:56:32

@nemsirunk: Sírjál csak hazátlan. Mindig többen lesznek azok, akiknek a haza, a nemzet és a család többet jelent, mint a nihilista hallucinációitok.

nemsirunk 2012.08.16. 13:57:41

@kennyking: Akkor érdemes lenne az egyes leszakadóbb magyar megyéknek is különválniuk, saját valutát bevezetniük, hogy versenyképesebbek lehessenek? Szuverenitást Borsodnak! Aztán majd versenyezhetnek egymás ellen, ígérhetnek sorozatosan egymás alá munkakörülményekben, munkajogokban, vállalhatnak be egyre vadabb környezetszennyező üzemeket, értékelhetik le az amúgy is zuhanó valutájukat csak azért, hogy hozzájuk települjön az ipar. Ez lenne az ő érdekük? Akkor hajrá! Mert kb ez a folyamat játszódik majd le a szétszakadó EU-ban is. Mindez leöntve a szuverenitás hamis mázával, hogy a sok ostoba könnyebben nyelhesse.

Kopi3.14 2012.08.16. 13:58:20

@kennyking: milyen görög gazdaságot segítene ki? A kecskeszartermelést? Görögöknél is struktúrális, társadalmi problémák vannak, nem csak gazdaságiak.

nemsirunk 2012.08.16. 13:59:15

@imperial: Vegyél egy zászlót és csókolgasd. Neked ennyi is elég.

2012.08.16. 14:04:32

@nemsirunk: egy szép magyar zászló többet ér bármennyi hozzád hasonló idiótánál :)

kennyking 2012.08.16. 14:08:05

@Kopi3.14:" a húszas években volt egységes európai rendszer? india, Brazília olyan hú de jól áll? kína olyan csodás, nincs fizetési problémája?"
És Görögország? Spanyolország? Magyarország?

Kopi3.14 2012.08.16. 14:08:20

@imperial: tudsz belöle kenyeret is venni, hogy ne halj éhen?

nemsirunk 2012.08.16. 14:10:24

@imperial: Nekem a kocsimon EU embléma van (nem csak a rendszámon), és örömmel látom, hogy lassan minden második autóra szintén fontosnak érezte kitenni a tulajdonosa.

kennyking 2012.08.16. 14:10:35

@nemsirunk: Nem leszakadó megyékről, hanem nemzetállamokról beszélünk.Leszakadó régiók az unijóban vannak.

2012.08.16. 14:10:40

@Kopi3.14:

Kenyeret az EU előtt is lehetett venni. És akkor is lehet majd, mikor ez a mocskos szervezet végre feloszlik.

Művelődj:
radicalpuzzle.blogspot.hu/2012/08/ami-az-elmult-ket-hetben-kiszorult.html

Kopi3.14 2012.08.16. 14:11:34

@kennyking: ezen problémák az eu, vagy saját maguk miatt vannak? S szerinted ez igazolja azon állításodat, hogy "Amióta egységülés van és mindenkit áthat ez a nagy összetartozás érzése, azóta vannak válságok, ájrópa egyhelyben toporog, miközben gyorsvonati sebességgel húznak el az olyan országok, mint Kína, India, Brazilia, stb."
Egyébként azon állításodból, hogy a múltban mi volt miért is következik, hogy a jelenben mi van, pláne, hogy jó ideje a fejlödés mozgatórugója USA, vagy Japán, s kevéssé Európa bármely állama.

Kopi3.14 2012.08.16. 14:13:34

@imperial: gépet a föld megmüveléséhez gázolajat a gépbe stb honnan fogsz venni egy teljesen független Magyarországon? Globális verseny van, ahol a hatékonyság fontos, s ott kell megmérközni.

kennyking 2012.08.16. 14:14:18

@Kopi3.14: Na , azért ne tegyünk úgy, mintha Görögországban ( és minden más, mostanában nem túl tehetős országban) az unijó előtt kőbaltával kergették egymást és a kecskéket az emberek, az unijó meg elhozta nekik a számítógépet, a kereket ( rajta egy fura szerkezettel, ami magától megy), vagy a metrót.Bár, amióta unijó van, nálunk még ez is kérdéses, mert a kőbaltás korban sikerült három vonalat is építeni, ami még a mai napig is üzemelo.Na jó, ezutóbbi csak vicc volt.

kennyking 2012.08.16. 14:17:03

@Kopi3.14: Szerintem mind az eu és mind a saját hibájuk miatt vannak a problémáik.Nem mondhatjuk, hogy az eunak nincs semmi felelőssége.Ez annyira nem lenne igaz, mintha azt mondanám, hogy csak az eu a hibás.De nem mindegy, hogy valaminek az az előnye, hogy nincs hátránya, vagy, hogy az a hátránya, hogy nincs előnye.

Ez is csak egy nick 2012.08.16. 14:18:43

Ahogy látom, a firkálmány elkövetője fejében meg helyesírás-ellenes lázadás körvonalazódik.

Sőt, már meg is valósult.

Rwindx 2012.08.16. 14:19:16

Az EU mint egy föderáció akár még jó is lehetne, csak nem olyan balfasz kommunista-liberálisoknak (68-as nemzedéknek is nevezik magukat) kellett volna megvalósítani akiknek lövésük sincs mit kellene tenni az uborka-görbület szabályozásán kívül. Inkább ideszarták ezt a gyenge, vergődő torzszülöttet.

nemsirunk 2012.08.16. 14:21:19

@kennyking: Pedig a leszakadó megyék Magyarországon hasonló helyzetben vannak, mint a leszakadó országok az EU-ban. Ha ott jó ötletnek tűnik a kiválás és a verseny erősítése egymás ellen, akkor ezzel az erővel a megyék is versenyezhetnek hasonló módon egymással Magyarországon. Még akár saját himnuszt is írhatnának, hogy legyen mit énekelni könnyes szemmel. A gazdagabb megyéknek pedig nem kellene eltartaniuk a csóróbbakat, saját magukra fordíthatnák a bevételüket. Aztán városállamokra is lehetne szakadni, majd törzsekre, nagycsaládokra. Ahogy visszafelé forogna a történelem kereke. Szerencsére csak egyesek lázálmaiban.

Kopi3.14 2012.08.16. 14:21:31

@kennyking: ezt nem mondtam: a ögörgöknél korábban sem volt érdemi ipar. tudsz bármit mondani, ami nem élelmiszeripai termék, vagy tengerpart és ismert világszerte, mint görög produktum? (demokráciaimportból nem lehet megélni)
Nem azt mondom, hogy az EU a csoda, de gazdaságilag nincs más alternatíva, különben fel fogja morzsolni az USA, Kína páros az európai országokat, ha nem állnak össze egységes gazdasági, piaci csoporttá. Ehhez hozzátartozik a jog- és adóharmonizáció is hosszú távon. minden európai ország önmagában kicsi, versenyképtelen.

Kopi3.14 2012.08.16. 14:23:43

@Rwindx: ez a gyenge vergödö torzszülött az eurokraták elképzelései szerint erösebb lenne, csak éppen a sok zseni nemzetállami mákonyban úszó politikus dönti be rendre- pl. a britek, írek, hogy pár példát modnjak. Ha nem lenne ilyen töketlenkedés, s lenne politikai akarat, rég életképes EU lehetne itt.

nemsirunk 2012.08.16. 14:24:45

@Rwindx: Az Európa Parlamentnek kellene nagyobb hatáskört biztosítani a nemzetállami parlamentek rovására, hogy ne legyen olyan látszata, hogy egyik ország akar a másikon uralkodni. Persze az EP-t nem a jelenlegi módon kellene választani, hanem az egész EU-ra egységes EU-pártlistákon, tisztán listás szavazással.

kennyking 2012.08.16. 14:26:31

@nemsirunk: Te rögeszmés vagy, nehéz veled vitatkozni.

Rwindx 2012.08.16. 14:26:54

@Kopi3.14: @nemsirunk:
Aham, tehát nem működik a struktúra.
Én is ezt mondom.

kennyking 2012.08.16. 14:31:39

@Kopi3.14: Kína és India azért tudja összemorzsolni ájrópát, mert ájrópa kivitte a termelését ezekbe az országokba, mert jóval alacsonyabbak a bérek, nincsenek szigorú környezetvédelmi előírások, stb, ezeket te is tudod.Magyarul, ájrópa hozta( USÁ-val együtt) helyzetbe ezeket az országokat.Képzavar, de ide való:- A forradalom felzabálja a gyermekeit.Az unijó tűzoltást végez, de fenntartom, ha nem lesz Európai Egyesült államok, addig megmarad gittegylet szinten, kb. akkora hatásfokkal.Az nem működik, hogy itt 2-300 eurókért dolgoznak irdatlan adóterhek mellett, míg 200 km-el odébb ennek a hatszorosáért méltányos adók mellett.Ez azt eredményezi, hogy a leszakadók tovább szakadnak.Ebből pedig nem lesz egységes ájrópa.

kennyking 2012.08.16. 14:33:19

@nemsirunk: Na, ezzel egyetértek.De, ennek is csak akkor lenne értelme, ha minden szinten egységes lenne ájrópa, mert akkor nem lehetne azt mondani, hogy nem szavazok egy franciára, mert Franciaországnak akar előnyöket, a francia nem szavaz egy dánra, mert stb..

mikóka kálmán · http://free-mobile-porn.info 2012.08.16. 14:34:37

Az egész internacionalista rémálom EU a liberális csürhe agyhalott találmánya.Soha nem működött,és nem is fog.

nemsirunk 2012.08.16. 14:41:11

@kennyking: Éppen ezért kellene egységes EU pártlistákra szavazni, Európai Szocialistákra, Európai Néppártra stb. Aztán az így megválasztott EP kapna nagyobb jogköröket, nem az egyes nemzetek képviselőcsoportjai. Ez semmivel sem lenne kevésbé demokratikus, mint a jelenlegi országos parlamentek működése.

kennyking 2012.08.16. 14:53:12

@nemsirunk: Mondom, ebben egyetértek veled.De ,hogy egységes pártlisták legyenek, ahhoz egységes európának kell lennie először.Szerintem fordítva nem működik, mert hatalmas a bizalmatlanság a tagállamok között ( érthető), és a szolidarítás pedig nulla.Na, most ha van bizalom, akkor van szolidaritás, ha nincs, akkor nincs, ezen pedig nem segítenek sem a pártlisták, sem a pártok.

tarackos 2012.08.16. 14:59:45

Ha üzletember lennék én is ezt tenném. Így lehet valutára spekulálni, árfolyamveszteséggel szarozni etc.

Kopi3.14 2012.08.16. 15:11:59

@Rwindx: te azt mondod, hogy a közös európai közösségért küzdök miatt nem müködik. De nem miattuk nem müködik, hanem pont az ellendrukkerek miatt, akiknek dönteniük kell európáról is. Akik minden föderális, uniós irányú lépést elleneznek.

@kennyking: a kínai, indiai olcsóbb gyártás, fejlesztés a lgobális versenyböl adódik, azért ment oda az adott terület, mert ott volt versenyelöny. Na ezt a versenyelönyt kiegyenlíteni, megfordítani széttagoltan nem lehet sosem, csak ha a hozzá való tömeg is megvan mellé, s a lehetöség, hogy a termelést megoldjuk a saját piacon belül.
Igen, minimum egy föderális EU kellene, közös gazdaság-, kül-, védelmi-, jog- és adópolitikával. ha a mostani országoknak a kultúrális autonómia jutna, akkor lehetne hatékony a rendszer. ehhez elsö lépésben a briteket kéne kibaxni, hogy amerikáig meg se álljanak, ha már midnenbe beleszólnak, de mindenböl kimaradnak játékot játszanak.

kennyking 2012.08.16. 15:16:54

@Kopi3.14: ."Na ezt a versenyelönyt kiegyenlíteni, megfordítani széttagoltan nem lehet sosem, csak ha a hozzá való tömeg is megvan mellé, s a lehetöség, hogy a termelést megoldjuk a saját piacon belül."
Itt a kulcsmondat! Megoldani a termelést a saját piacon belül.De nem fogjuk megoldani, mert a tőketulajdonos a legmagasabb profitot akarja realizálni, parancsszóra nem lesz szolidáris( mint régen a nemzet államok szintjén). És, igen, abban is igazad van, hogy a britek az USA trójai falova Európában.

Measurer 2012.08.16. 15:19:43

Stronach nemcsak euro-ellenes.Igazi euroszkeptikus. Brüsszeli központot sem akar. Foglalkozik a politika civil ellenőrzésével. Szükségesnek tartja a politika civil ellenőrzését. Félti Ausztriát nehogy a görögök sorsára jusson. Az osztrák államigazgatást öt éven belül megfelezné. Bevezetné az egykulcsos adót. A munkabérterheket 25%-ra csökkentené. A felsőfokú oktatást gazdasági alapon szervezné újjá, minimális állami szerepvállalással stb.stb.

Balt 2012.08.16. 15:24:08

@nemsirunk: Az ugye nem kerülte el a figyelmedet, hogy pont ez történik nemzetgazdaságok szintjén az EU-ban?

Balt 2012.08.16. 15:26:01

@nemsirunk: Tegnap én is megfigyeltem egyet éppen, bal oldalon egy EU-s, jobb oldalt egy történelmi Mo.-kontúros zászló. :) Végül is megfér egymás mellett szerintem is, bár én nem ragasztgatnék, az autó(k)on meg mind 2004 előtti rendszám van...

Balt 2012.08.16. 15:30:45

@Kopi3.14: "Nem azt mondom, hogy az EU a csoda, de gazdaságilag nincs más alternatíva, különben fel fogja morzsolni az USA, Kína páros az európai országokat, ha nem állnak össze egységes gazdasági, piaci csoporttá."

Ebben mondjuk egyetértek. Bár az esély kb. akkorának látszik, mint hintalónak az epsomi derbyn... Egyetlen szerencse, hogy a versenytársak is sánta kutyán meg lajháron ülnek...

Balt 2012.08.16. 15:32:19

@Kopi3.14: "Ha nem lenne ilyen töketlenkedés, s lenne politikai akarat, rég életképes EU lehetne itt."

De nincs. Végül is a jenkik egy véres polgárháború árán jutottak el hozzá...

Balt 2012.08.16. 15:39:19

@Balt: A kínaiakról nem is beszélve. :)

@nemsirunk: "Az Európa Parlamentnek kellene nagyobb hatáskört biztosítani a nemzetállami parlamentek rovására"

Pedig már nagyon humánus izéé, ál-állatbarát, tojófás és kapirgáló tálcás csirkeketreceket erőltettek egész Európára, meg persze hatékonyan védik az uborkák jogait is. :))

Rwindx 2012.08.16. 16:16:58

@Kopi3.14:
Persze, persze, összetákoltak valamit és nem működik, és lassan kutya sem hisz benne, amiről persze nem a sorozatos kudarcok tehetnek, hanem az ellendrukkerek. Aham.

Kopi3.14 2012.08.16. 18:25:39

@Balt: amit az EU-nak köszönhetnek. :)

@Rwindx: te szándékosan vagy értetlen, szövegértelmezésre képtelen, vagy ezt tudjuk be születési rendellenességnek?

Rwindx 2012.08.17. 00:19:20

@Kopi3.14: persze én egy ostoba "ellendrukker" vagyok, még akkor is, ha anno az EU belépésre voksoltam.

Gondold így, ennél könnyebbbet nem kívánhatok. Mondj még valami szépséget hadd röhögjelek.

Kopi3.14 2012.08.18. 12:15:27

@Rwindx: mondtam, hogy ostoba vagy? Csak azt mondom, képtelen vagy megérteni, amit leírtam. Hogy a fenébe m৭ködjön egy rendszer hatékonyan ha akiknek irányítani kell valamilyen oknál fogva ellenérdekeltek a rendszer hatékonyabb működésében? Amúgy mondd, mégis miképp lehetne versenyre kelnie az USÁ-val, Kínával akár csak Németországnak is egyedül? A többi európai országnak?
süti beállítások módosítása