sorok között

sorok között

A demokrácia alternatívái

2012. augusztus 07. - Politikai Ateista

Tartottam egy kis nyári szbadságot, a blogot is csak félgőzzel csináltam. Ennek következtében számos olyan történettel kapcsolatban nem tudtam írni amelyekről egyébként szerettem volna, de akad azért olyan amely mellet így utólag sem tudok szó nélkül elsétálni.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének július 26-án megrendezett elnökségi ülésén maga a miniszterelnök vendégszerepelt, és előállt néhány meglehetősen érdekes elképzeléssel. Ezek közül is azt hiszem a legfigyelemreméltóbbak a demokrácia jövőjét firtató gondolatai voltak.

"Reméljük, a Jóisten megsegít bennünket, hogy a demokrácia helyett nem kell kigondolnunk más típusú politikai rendszereket, amelyeket a gazdasági túlélés érdekében aztán be kelljen vezetni."

Azt csak maga Orbán Viktor tudhatja, hogy pontosan mit is szeretett volna az értésünkre adni az általános megrökönyödést kiváltó kijelentésével. A kézenfekvő magyarázat az, amire eléggé el nem ítélhető módon a legtöbben asszociáltak: Orbán Viktor diktatúrát szeretne bevezetni, persze szigorúan a gazdasági túlélés érdekében, és akkor is csak abban az esetben, ha a Jóisten nem siet a segítségünkre. Én - anélkül, hogy a miniszterelnök vitatható megnyilvánulását védeni próbálnám - azért szeretném a mondatait egy más kontextusba helyezni. A Fidesz félreérthetetlen jeleit adta már annak, hogy a hatalmát szeretné betonba önteni, lehetőleg az örökkévalóság végéig, de mi van akkor, ha a miniszterelnök nem a saját pártjának, hanem egy külső erőnek a hazánkra erőltetett parancsuralmáról beszélt a munkaadók dzsemboriján. Kétségtelen, hogy a kádár-rendszer haszonélvezői ragaszkodtak a hatalomhoz, de ha az akkor politikai elit esetleg valamiféle reformokat eszel ki, a szovjet vezetés valószínűleg beavatkozott volna annak érdekében, hogy megállítsa az épülő szocializmus olvadását, úgy, ahogy ezt 1956-ban meg is tették.

A Szovjetunió már múlté, manapság az Európai Unió csatlósai vagyunk, ami hasonlóan a vörös blokk utolsó évtizedéhez komoly gazdasági kihívásokkal kénytelen szembesülni, és kétségbeesett küzdelmet folytat a túlélésért. Nem lehet nem észrevenni, hogy ezekben a viharos időkben az uniót alkotó, állítólag szuverén államok törvényhozói nem rendelkeznek különösebb mozgástérrel az Európai Bizottság, az IMF és az Európai Központi Bank diktálja az iramot, és nem nézik jó szemmel a különutas megoldásokat. Az ESM-paktumot például mindenkivel sikerült aláiratni, annak ellenére, hogy azt a förmedvényt egy valóban független, minimális józansággal rendelkező kormány nagyívben hajította volna a kukába. Nem várom el, hogy osztozz a véleményemben, de magad is meggyőződhetsz róla a későbbiekben, amikor néhány európai ország állampolgárai megelégelik az EU válságkezelési elképzeléseit, és megpróbálnak majd unió-ellenes pártokat és képviselőket a hatalomba juttatni.

Mindenesetre nem Orbán Viktor az egyetlen európai kormányfő aki a demokráciával kapcsolatos kétségeinek adott hangot az utóbbi időben. Vasárnap az olasz technokrata miniszterelnök, Mario Monti - akit soha senki nem választott a posztjára - azt nyilatkozta, hogy ha az európai államok vezetői túlságosan a parlamentjeik döntéseire hagyatkoznak, akkor az unió felbomlása sokkal valószínűbb, mint a szorosabb integráció.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr514698589

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.07. 10:48:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.08.07. 10:04:19

Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. A lista folyamatosan bővül. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezése 3. Kósa és Szíjjártó nyilatkozatai az ország csődközeli helyzet...

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.08.07. 10:03:20

Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. A lista folyamatosan bővül. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezése 3. Kósa és Szíjjártó nyilatkozatai az ország csődközeli helyzet...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurgán 2012.08.07. 11:25:16

@Farkantoán Chatpartner: Összekevered az okot az okozattal. Az IMF összes pénze se ment meg minket hosszú távon a sakáljaidtól, ha nagyon sürgőssen nem változtat a kormány a gazdasági ámokfutásán. A Matolcsy csak egy számot találna el végre legalább fél % pontossággal, és az agyament ötleteit legalább ne kéthetente eregetné bele a világba, már ennyi is sokat segítene.

nookedli 2012.08.07. 11:25:25

@Farkantoán Chatpartner: Azt olvastam, hogy azok az Észak-Koreai olimpikonok, akik nem teljesítenek jól, munkatáborba kerülnek :) Szerintem, azért mi humánusabbak vagyunk :)

aritus 2012.08.07. 11:25:39

Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy 2 ilyen eszemnet hülye is van, mint nokedli és farkantoan, inkább arra gondolok, hogy magával beszélget az az egy hülye:)))

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:26:52

@aritus: ötven év múlva térjünk vissza értelmes kérdésedre, amikor Magyarország, ha ki tudja védeni a sakálok támadását, mezőgazdasági világhatalomként vonzó célpontja lesz az éhség elől menekülőknek.

nemsirunk 2012.08.07. 11:27:03

@nookedli: Ilyen elképesztő ostobaságot leírni, ez hihetetlen! Ez a hozzászólás alulmúlt minden eddigit. (Vagy csak iróniának szántad, és én nem értettem?) Önfenntartó államként? :))))
Kb középkori szinten. Talán szekeret meg agyagedényt képesek lennénk előállítani... Ha az összes általunk megtermelt dolgot exportra vinnénk (és emiatt itt hiány lenne mindenből, meg jegyrendszer), akkor sem tudnánk a legalapvetőbb cuccokat sem beszerezni. Még a termeléshez szükséges gépeket és alkatrészeket sem, nemhogy egyebeket...

nick066 2012.08.07. 11:27:14

@Farkantoán Chatpartner: "mint szeretett Szlovákiád és Szlovéniád"

hát inkább mint Észak-Korea, Belorusz, Kuba(az ottani időjárás, tenger nélkül), és Venezuela (olaj nélkül)

aritus 2012.08.07. 11:27:39

@Kurgán: szerintem ne fáradozz, a troll olyan különleges példánya ő, ami tán nem is valódi, ilyet csak kitalálni lehet.

/manens 2012.08.07. 11:27:56

Várjatok, nem kell kapkodni. Ugye, a szocialista tábor tagja voltunk : tönkrement.
Az EU tagjai vagyunk : tönkremegy ?
Vigyázz Kína, vigyázz Észak-Korea !! Úgy belétek lépünk, hogy tuti felbomlatok !! ( oszt'jónapot ! )

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:28:34

@Kurgán: ha az IMF diktátumait engedelmes Szlovákia-Szlovénia gyanánt elfogadjuk, a sakálbanda leszáll rólunk, akkor is, ha szlovák típusú szélsőjobb kerül hatalomra.

nookedli 2012.08.07. 11:28:57

@Farkantoán Chatpartner: Valahol olvastam, már megtalálni nem fogom, hogy vannak olyan országok, ahol már használnak fehér pénzt, ami a gazdaság beindítására, talpon maradására szolgál. Független minden külső tényezőtől, teljesen szabályos, okos közgazdászok találták ki.

nick066 2012.08.07. 11:29:07

@Farkantoán Chatpartner: ha ki tudja védeni a sakálok támadását

és harapnak is? fáj? a főorvos úrnak vizitkor mondtad már?

aritus 2012.08.07. 11:29:51

@nemsirunk: hát biza, akkor nem lenne gépe sem, amin ezeket a nagy okosságokat irogatja a légbe. Akkor meg mind benneszorul a mondanivaló, nem tud kijönni, képzelheted mi lenne a vége:)))

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:30:33

@Kurgán: mert arra akarnak kényszeríteni, hogy engedelmesen elfogadjuk a diktátumokat. Különben újra beindul az egyesült sakálok támadása.

nyomasek 2012.08.07. 11:31:17

@Kurgán: A megoldás rém egyszerű lesz. Meg kell felezni a mai nyugdíjakat és kikúrni minden potyautast a TB-ből. Az IMF-nek nagyon bejön ez a magoldás.

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:32:11

@nemsirunk: te a MOST-ról beszélsz. Mi meg a JÖVŐ-ről, a közeli jövőről, amelyben az számít, tudsz-e enni-inni.

blah 2012.08.07. 11:32:59

na itt egy újabb hülye aki kitalálja magának az ellenségeket és félhet a gyarmatosítástól meg mit tudom én... uncsi

Kurgán 2012.08.07. 11:33:28

@Farkantoán Chatpartner: Neked tényleg Észak-Kórea való, csak ott hisznek el ennyi baromságot, mint amit te összehordassz...
vagy túl sok Marxot olvastál?

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:33:35

@aritus: magadra maradtál, gyurcsányista? Hozzád senki sem szól? Na majd tőlem kapsz egy barackot a kobakodra.

Irókéz 2012.08.07. 11:33:50

@nyomasek: "Meg kell felezni a mai nyugdíjakat"

Mondjuk inkább úgy, hogy maximálni kellene a nyugdíjakat. Egy havi 50 ezres járandóságot merénylet lenne lefelezni. A kérdés az, hogy hol húzzák meg a felső határt.

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:34:42

@nick066: kívánom neked a szlovák szélsőjobbot és a szlovén Union sört...!

s 2012.08.07. 11:35:16

@Farkantoán Chatpartner: Gondoltam szólok. Persze mindenki azt csinál amit akar, csak aztán utána ne vinnyogjatok.

nookedli 2012.08.07. 11:36:08

@nemsirunk: Mi bajod a középkori, "idejét múlt" társadalommal? Voltak értékek, nem csak anyagi, hanem emberi. Ez a mostani társadalom beteg és nem civilizált. Nézz körül, gondolkozz el és lássuk be, nem jó irányba megyünk. Nem véletlen, hogy ahol megtehetik az emberek, önfenntartó, biogazdaságokat hoznak létre. Gyanítom, normálisabb életük van, mint annak, aki városban, társasházban él, mint a tenyészállat. Mert a globalizációs szocializáció ebbe az irányba vezet.
Ha ezt az utat elkezdjük kitaposni, a többi ország is követni fogja. Nem leszünk számkivetettek, nem kell félni. Sajnos a média és a pénzéhesek ránk erőltetik ezt a téveszmét, hogy csak ez a robot élet a normális és nincs választási lehetőség.

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:36:40

@nick066: a korhadó, üszkösödő lábúaknak, amilyen te is vagy, nem fáj.

Kurgán 2012.08.07. 11:37:00

@nyomasek: Az IMF javaslataiból eddig pont az derült ki, hogy szociálisan jóval érzékenyebbek, mint a kormányunk.

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:39:17

@s: aha, majd még te leszel a felelős...

Kurgán 2012.08.07. 11:40:20

@Farkantoán Chatpartner: Miért, ő is sok Marxot olvas?:)

nyomasek 2012.08.07. 11:40:32

@Irókéz: Tekintve hogy a 20-30 év múlva esedékes állami ellátás mai áron kb. ez a megfelezett 50 rugó, szerintem inkább az lesz a merénylet, megfejelve az állami eü teljes megszűnésével. Ja, és aki bízik a magánnyugdíjában, persze ha az is magyar pénzintézetnél van, na az is egy dinnye. Majd tapétázhat a sok tartozom cetlijével, de hogy egy vekni kenyeret se kap érte az tuti.

s 2012.08.07. 11:41:12

@aritus: Miért? a 2/3 -ba simán belefér ennyi idióta. Elvileg minden véletlenszerűen kialakult társaságban csak 5% értelmes egyén van. Ezért kell kerülni a 20 főnél kevesebb tagot számláló klubokat. :-)

s 2012.08.07. 11:44:10

@Farkantoán Chatpartner: Miért is leszek felelős? Mert a cigány barátod meglop valamennyiünket? Azért kurvára nem leszek felelős, azért csak ő lesz felelős. Én azért vagyok felelős, hogy a családomnak megmarad -e a pénze. Megmarad, ebben legyél egészen biztos. A tied felől viszont kétségeim vannak.

Farkantoán Chatpartner 2012.08.07. 11:46:07

@s: ugyan, cuki, akinek van családja, annak nem dől orrán-száján a gyűlölet. Végy példát rólunk, szocialistákról!

s 2012.08.07. 11:49:55

@Farkantoán Chatpartner: Dől bazdmeg, dől. Elég, ha megneszelem, hogy valakik ki akarnak baszni velük. Akkor jobb, ha messzire elkerülnek, mert hamar gyilkos hangulatba kerülök.

Kurgán 2012.08.07. 11:50:42

@nyomasek: Egyrészt a kormány eddig is bőszen próbálja rúgdosni kifele a potyautasokat a TB-ból, akár vannak ilyenek, akár nincsenek. Túl sokat nem szoktak se gondolkodni, se felmérni, se előre tervezni. A nyugdíjt ugyan nem bántják, mert az politikai okokból tabu, de a gyógyszerkasszát ész nélkül faragják.
Az IMF meg azzal jött pl., hogy talán az adójóváírás kivezetése nem volt túl jó ötlet, mert növeli a szociális feszültségeket. Nesze neked karvalytőke imf, meg emberekbarátja fidesz.

citrix 2012.08.07. 11:54:24

@Farkantoán Chatpartner: Nyitva tartom a lehetőséget,eszem ágában sincs egy kedves (nemzet) vezető 20 évre bebetonozott "más" politikai rendszerében élni.Arról kétségem sincs hogy a nemzeti érzelmű (árpádsávos) jóarcok minden számításukat megtalálják már most is a fideszben.

biobender 2012.08.07. 12:05:04

@Blogger Géza: "És ne feledjük a görög példát sem, amikor az EU hatalmas felhördüléssel reagált arra, hogy itt holmi népszavazást akarnak tartani görög politikusok.."

tortenetsen arrol, hogy visszafizessek -e az altaluk csalassal felvett EU-s penzeket, vagy ne. Ez aztan a diktatura, nenmcsak penzt adnak kolcson, de a szemetek elvarjak, hogy a kolcsont vissza ia fizessek, ez tenyleg olyan rossz mint a SZ volt. Igaz ott nem adtak, hanem elvettek es horodultek fel hanem lottek de a hulyek szerint ez ugyanaz.

Gyuri bá 2012.08.07. 12:06:13

Mit csináljon az, aki mégiscsak demokráciát akar és az európai kultúrában akar élni, de itthon?

blah 2012.08.07. 12:08:48

@Gyuri bá: na ez fogós kérdés...

Szerjózsa Mike 2012.08.07. 12:21:12

Érdekes ez az EU-s diktatúra kontra Orbán Viktor feltevés, meg ez az egész EU ellenesség, "nem vagyunk gyarmat" és hasonló megnyilvánulások a Fidesztől és a Fideszesektől, miközben az EU parlamentjében legtöbb képviselővel jelen lévő és így az EU politikájra legnagyobb hatással bíró Európai Néppárt egyik alelnökét történetesen úgy hívják, hogy ORBÁN VIKTOR.

Ez most akkor hogy van? Orbán tulajdonképpen az a EPP-s tagsávál és alelnöki statusával támogatott EU hatalom ellen lázád? Akkor miért nem lép ki az EPP-ből, vagy legalább mond le az alelnökségéről kezdetnek?

Ja persze, tudjuk: "ne figyeljenek arra, amit a megválasztásomért mondok"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 12:33:11

Valóban el kéne már dönteni, hogy mit akarunk Európában. Ha már Unió, jó lenne egy egységes, valódi hatalommal rendelkező európai kormány, az egyes országok kormányait meg leépíteni. Az legalább fejlődés lenne. Meg utópia.

Diktatúra meg nem ártana ebben az országban, persze nem a jelenlegi pártok kivitelezésében, hanem valami értelmesebb létforma által, ami konkrétan rendet rakna az országban. Azaz ezt vártam volna el a jelenlegi kormánytól is, de ezeknek sikerült ezzel is katasztrofális eredményeket elérniük. Kivéve talán a Közgép anyagi helyzetésnek javulásában.

nemsirunk 2012.08.07. 12:34:49

@nookedli: Ez a világ létezik: Észak Korában. Nekik aztán nem parancsol senki, büszkén, emelt fővel, egyenes gerinccel halnak éhen. De még ez sem igaz, hiszen ott is beleszól Kína, illetve a külső segélyszállítmányok tartják életben a hadsereget, hogy legyen aki leveri a többieket.
Biztosan lehetne mit javítani a jelenlegi körülményeinken, de az is biztos, hogy az út nem az önellátó bezárkózás felé visz. Az emberiség egész történelme bizonyítja, hogy minden folyamat annyira globalizálódott, amennyire csak a mindenkori technikai fejlettség lehetővé tette. Nincs ez másként most sem, a mai technika lehetővé teszi szinte az összes folyamatunk globalizált működését, tehát úgy is fog minden működni. A mi választásunk csak abban áll, hogy tudunk-e alkalmazkodni ehhez, vagyis tudunk-e megfelelő globális szabályozó-rendszert kiépíteni.

Szerjózsa Mike 2012.08.07. 12:40:02

@ColT:

"Diktatúra meg nem ártana ebben az országban, persze nem a jelenlegi pártok kivitelezésében, hanem valami értelmesebb létforma által"

A diktatúra és az értelmesebb létforma kifejezések alapból kizárják egymást. Diktatúra nem működhet a nép illetve az ország érdekében, a diktatúra létének lényege a hatalmon lévők érdekeinek kiszolgálása.

Elszomorító, hogy 50 év diktatúra után, egyaltalán eszébe jut bárkinek is, hogy a diktatúra bármire is megoldás lehet.

Éhes_ló 2012.08.07. 12:42:49

A post jó.
A megállapításai szintén.
A többi csak szamárköhögés, valahonnan a 0-8% körülről.
Nem tényezők és nem is lesznek még jó ideig ezzel.

ggaborx 2012.08.07. 12:45:58

Szerintem meg sem az EU, sem az IMF sem bármely hazai kormány (párt) sem különb a másiktól. Minden oldalról kőkemény gazdasági érdekcsoportok csatároznak. Miközben az egyszerű emberek, akik csupán nyugodtan és biztonságban szeretnének élni nagyívben le vannak szarva minden oldalról.

Nehogy azt gondolja bárki is, hogy a fidesz/mszp/lmp/jobbik/stb.. a saját pereputtyán és érdekszövetségén kívül bárkinek is bármi jót akar. Ugyanez igaz az EU, IMF és egyéb "nagy" nemzetközi hatalmak képviselőire is. Mindenki a saját pecsenyéjét próbálja sütögetni és ehhez mindnek szüksége van az egyszerű emberek tömegei által termelt érték gátlástalan sarcolására.

Ti meg itt ismét azon vitatkoztok, hogy melyik zsarnok szimpatikusabb és másik miért nem? Csináljátok csak napestig, de ettől sem nektek sem nekem nem lesz jobb. Másképp lesz szar!

nemsirunk 2012.08.07. 12:55:44

@nookedli: "Sajnos a média és a pénzéhesek ránk erőltetik ezt a téveszmét"

Ez már-már olyan, mint amikor a kommunisták azzal a dumával erőltették rá az elképzeléseiket a társadalomra, hogy ők az ideológiailag képzett élcsapat, a többiek úgysem értenék meg, tehát nincs más dolguk, mint végrehajtani a kapott parancsokat. Én azért megkérdezném az emberek véleményét, hogy akarnak-e középkori körülmények között élni, annak minden mérhetetlen nyomorával és bajával együtt. Mert ha nem, akkor ne akarja egy maroknyi önellátás-hívő ráerőltetni az akaratát a többségre. Amúgy most is ki lehet vonulni a társadalomból, van elég istenhátamögötti terület, ahol nincs működő állam, technika, oda kell költözni.

s 2012.08.07. 12:59:52

@Gyuri bá: Legyen Miniszterelnök!

Alf (törölt) 2012.08.07. 13:03:41

Mario Monti egy féreg báb.

szegény olaszok.

kotov 2012.08.07. 13:04:37

@Kakimaki0123456789:
Igazad van, látom is beette magát a fidesz zrt. fizetett mocskolódója, aki ha kell az élete árán is megpróbálja védeni a védhetetlent.
Tényleg csak ennyire tartja és becsüli magát egy olyan ember, aki egy bűnözőkből álló állami maffiát véd? Erre nincsenek szavak.

Achilles 2012.08.07. 13:04:43

Itt az idő!
Legyen Magyarország az Amerikai Egyesült Államok 51. tagállama!

www.facebook.com/Magyarorszag51

Támogass egy like-al!

kotov 2012.08.07. 13:09:04

@Gyuri bá:
Horvátországot és Lengyelországot tudom neked javasolni, ők mindig szívesen fogadják a Magyarországról menekülő politikai menekülteket.
Itthon sajnos nem lesz rá lehetőséged, mert megint egy bolsevikokból álló maffia van kormányon. Addig kell elmenni innen amíg lehet és nincsenek lezárva a határok.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.07. 13:15:03

@dr. mesterseges szinezek:
"Ráadásul a szitokszóvá píározott elődjét azért is ekézte, mert az olykor szintén ignorálta a szerződést, illetve dehonesztálta a szervezetet a követeléseiért."

Ork bán egy dilettáns szómágus. De hatékony, mint azt látjuk. És már mindenhová beültette a rokonságát.

Egy nem túl közeli ismerős mesélte, hogy egy minisztériumban kellett dolgoznia és az első kérdés az volt a kollegáktól, hogy ő kinek a kije. Nem akarták elhinni róla, hogy tényleg dolgozni jött és nem csak benyomták... Hmmm... Viccnek kicsit durva...

Balt 2012.08.07. 13:17:27

@orient: "Vagy tarthatsz tyúkot ahogy akarsz nagyüzemben, gusztustalanul a profitnövelésért, csak akkor ne csodálkozz ha lesz itt is egy madárinfluenza járvány mint ázsiában és hullanak majd az emberek."

Hát izéé, a dioxinos német hús meg a gyilkos osztrák uborka után csak lehet valamit a (kínai) tejbe aprítani...

rókafogta 2012.08.07. 13:17:40

Vajon ki kérte meg (fizette)a posztolót ,hogy ekkora hülyeséget írjon. Ez már megint semmi több csak Orbán mosdatás. Vagy más de az aztán tövig.....

Éhes Ló: Szeretem az "öntelt többséget"!

orient 2012.08.07. 13:21:48

@Balt: nem emlékszem gyilkos osztrák uborkára.
Ha a német fosós járványra gondolsz amiben sokan elhullottak, az valami szar egyiptomi csíra volt.

Dioxinos hús az rendben, de itt legalább kiderül, megbüntetik a céget, és fellépnek ellene. Kínában meg szarnak rá és eheted életed végéig, ez a különbség. Ezért kell szabály és ezért kell betartatni. Németek sem tartják be mindig, nem ezt mondtam, de itt legalább van komoly szabályozás amit komolyan is ellenőriznek.

Muzsikok közt 2012.08.07. 13:25:03

A leendő diktatúra központja Brüsszel. mostmég lehet különbékéért folyamodni.

Balt 2012.08.07. 13:25:59

@Farkantoán Chatpartner: Hmm, azért talán érdemes azt is hozzá venni, hogy Pinochet a világ legnagyobb demokráciája, az USA erős "közreműködéssel" került hatalomra (és maradt ott bő 20 évig), mellesleg a korabeli Dél-Amerika legprosperálóbb gazdaságát hozta össze néhány év alatt.

Muzsikok közt 2012.08.07. 13:26:55

@TrueY: Én minisztériumban dolgozom 10 éve és mindig kiröhögöm a sok blogoló agyrokkantat.

Balt 2012.08.07. 13:32:48

@s: @s: Az a nagy helyzet, hogy a "magyarnak" (általában) csak adóssága van (egyénileg és állami szinten is), tehát ez most mellé ment. Sőt, visszájára fordul a logika: ilyenkor jó tartozni... :) (Már legalábbis vkinek. Mert a vhova fel sem merül...)

Balt 2012.08.07. 13:36:56

@nick066: Talán azért, mert euró van náluk egy ideje - mellesleg kb. azóta nálunk is az lehetett volna. (Nem biztos, hogy csak előnye lenne, de ebből a szempontból valamiféle védettséget jelentene. Lásd Görögo., ennek köszönhető, hogy nincs teljes káosz és anarchia. Még...)

Balt 2012.08.07. 13:39:11

@Kurgán: "Az IMF/EU páros feltétele annyi, hogy olyan programot szeretnének látni, ami biztosítja őket arról, hogy mondjuk 5 év múlva nem megyünk hozzájuk újra pénzt kérni."

2008-ban még bizonyára nem volt ilyen feltétel...

graycivil 2012.08.07. 13:40:57

@aaabbbccc:

-Ha a bankhoz megyek pénzért, akkor a bank sok megszorító feltételt fog állítani elém.
-De választhatom a szabadságot is az "út szélén, repedt sarokkal", hiszen "ott is adnak pénzt". Csak annyi a feltétel, hogy "adjam a magamét".
-Vagy zsarolhatom és kifoszthatom a környezetemet, ha nem akarok a "kintiektől függeni". Ez is egyfajta szabadság, a "zsarnokok szabadsága".

Csak ízlés kérdése, hogy melyik "kötöttség" vagy "szabadság" az elfogadhatóbb valaki számára.

Balt 2012.08.07. 13:43:24

@nemsirunk: "Erre vannak is törekvések, csak sajnos egyes politikusok a saját hatalmuk sírásóját látják benne, és inkább szétszednék."

Szerintem főleg az EU-n kívülről...

Lukapop Simon 2012.08.07. 13:56:30

Kedves Vezetőnknek igaza van.
Nem kell demokrácia egy fél-ázsiai népnek, és ezt joggal mondhatja, mivel Ő teljesen ázsiai, sokak szerint indiai származású.
Tanulmányait többek között Soros, akarom mondani Swartz György intézményében szerezte a mi pénzünkön. Az, hogy egy zsidók által okított cigányt választ vezetőül egy olyan ország, ahol nagyban dívik az antiszemitizmus és rasszizmus, olyan, mintha Obamát a Ku Klux Klan választotta volna elnöknek.
Hülye lenne, ha nem használná ki a tömegek mérhetetlen butaságát, fanatizmusát.
A teljesség igénye nélkül: meg kell szerezni a termőföldek feletti uralmat, ahol a jobbágyok közmunkában robotolhatnak, be kell tiltani az olyan médiát, amelyik kritizálja politikáját, a tapasztalt szakembereket el kell távolítani posztjukról (bírák, pedagógusok, orvosok stb),
el kell hallgattatni minden olyan értelmiséget, legyen az közgazdász, művész, jogász, politikus akik nem az ők dilettáns gazdasági, oktatási, önkormányzati, egészségügyi stb politikájukat dicsőíti és teret adni a sikert és dicshimnuszt zengő talpnyalóiknak, el kell lehetetleníteni, hogy hatalmuktól demokratikus úton meg lehessen fosztani őket, erre szolgál az egyfordulós választás, a szavazókörzetek nekik kedvező átszabása, a regisztráció és a határon túliak levélben történő szavazatai.
Persze méretének megfelelően ezek kicsinyes dolgok. Én megadnám minden kínainak a magyar állampolgárságot és sms-ben is lehetne szavazni. Azonnal több száz milliós voksom lenne és ahogy azt anno nemzetünk orvosa mondta hosszú időre bebetonoznánk magunkat.
És ezzel én egyet is értek.
Hajrá magyarok.

nemsirunk 2012.08.07. 13:57:37

@Balt: Persze, főleg kívülről. Ez az ő szempontjukból még érthető is, a döbbenetes az, hogy ehhez partnert találnak EU-s politikusok személyében! Például Orbánban. Egy szétforgácsolt, megosztott, felaprózott Európa sokkal kedvezőbb mondjuk az USA vagy Kína számára, mint egy egységes EU gazdaság, sokkal jobban egymás ellen lehet fordítani a verseny nevében az országokat. Sokkal jobb feltételeket, több engedményt lehet elérni, ha egymás vetélytársaként sorozatosan egymás alá ígérnek egy beruházás elnyerésének reményében. Ezzel együtt pedig akár egy Pinochet-szerű diktátort is támogathatnak, aki kordában tartja az alattvalókat, nem enged sztrájkokat, nem köt bele a beruházásokba mindenféle környezetvédelmi "ürügyek" okán, cserébe őt hatalomban tartják.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.08.07. 14:03:51

ha így is van, és külső hatalomra gondolt — az csakis Kína lehet. :)

s 2012.08.07. 14:04:13

@Balt: Nem ment mellé. Nem mindenkinek szól, csak egy szűkebb rétegnek. Azoknak, akiknek a megtakarításából már mentettek devizahiteleseket, (gazdag, faszkalap csótányokat, mint pl, kósa, lázár) szétbaszták a nyugdíjmegtakarításait, kezelésbe vették a baba kötvényeket. Azoknak szól, akiknek van valamilye, de nem akarja, hogy ez a cigány rablóhorda a saját hatalmi céljait szolgálja vele, miközben a jogos tulajdonost megfosztja az anyagi függetlenség általa károsnak ítélt lehetőségétől.

Tehát nem szól mindenkinek, de azért elég sok embernek szól.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 14:14:11

@rókafogta: A fideszdroid ellentéte az, aki bármiben, ami kicsit is igazolná a kormány közleményeit, hülyeséget lát.

Az igazság valószínű aközött amit a kormány mond, és aközött, amit az ellenzék mond, van.
Valószínű igaz az is, hogy kívülről bizonyos szervezetek szeretnék növelni az országra a befolyásukat, de a jelenlegi gazdasági helyzet nem csak ettől sz@r, hanem attól is, hogy hős kormányunk hülye/gonosz.
Sajnos a világ nem fekete, vagy fehér.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.08.07. 14:22:40

"Orbán Viktor diktatúrát szeretne bevezetni, persze szigorúan a gazdasági túlélés érdekében"

Ti erre assziciáltok 2010 óta.

Azaz még pontosabban erre assziciáltok minduntalan amikor épp nem az MSZP kormányoz 1990 óta.
nagyjából ennyi az MSZP kampány minduntalan, plussz antiszemitizmustól való bérrettegés.

Jó látni, hogy önként csatlakozol a kampányhoz.

Kurgán 2012.08.07. 14:23:03

@Balt: Dehogynem, nem emlékszel, el lettek zavarva a választások után, mert kellett az unortodoxhoz a mozgástér. Kár, hogy nálunk nincs is olyan, hogy unortodox gazdaságpolitika, csak dilettáns (előző), meg még dilettánsabb (mostani). Matolcsynak több, mint két év alatt egyetlen gazdasági mutatót nem sikerült előre rendesen megadnia, lehet a dumálás meg ötletelés helyett érteni kéne hozzá. Akkor tényleg nem lenne szükség az IMF pénzére.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.07. 14:24:40

HOMO POLITICUS
(avagy a párthálózatfüggetlen tévékészüléken
miért nézünk inkább brazil szappanoperát?)

Bővített mondatok
Hagyják el szájadat,
S nincs bennük ráció,
Csak pár mű számadat.

Beszéded lényege
Számomra nagy talány,
S elfér egy tűhegyen,
Ha van egyáltalán.

Szózatod nem ápol,
Inkább csak eltakar.
Távkapcsolóért nyúl
S emígy ad jelt a kar.

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2011/10/homo-politicus.html
:)

labrabbit 2012.08.07. 14:58:54

@Farkantoán Chatpartner:
" Rohanj, amíg szabad! "

No, csak kigyütt...

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.07. 15:33:54

@Blogger Géza: Gézuka, tetszik vagy sem, a görögök családtagok, mi pedig csak jó szomszédok
(esetleg vőjelöltek) vagyunk az unni jó-ban.

Az megvan, hogy a szomszéd (vőjelölt, leendő rokon) kicsit más súllyal esik a család költségvetésébe, mint mondjuk a kártyázó nagyfiú? (Mellesleg lehet a görögökre mutogatni, de elsősorban politikai okokból kerültek be. Gazdasági okokból Törökország talán szerencsésebb lett volna.)

dr. mesterséges színezék 2012.08.07. 15:41:03

@TrueY: Ha jót akar, mielőbb találjon ki egy rokont...

dr. mesterséges színezék 2012.08.07. 15:42:12

@Zuckerbrot: "Én minisztériumban dolgozom 10 éve"

Ezt mindjárt sejtettem a helyesírásodból.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.07. 15:46:47

@Zuckerbrot: " Én minisztériumban dolgozom 10 éve és mindig kiröhögöm a sok blogoló agyrokkantat."

Te tudod. Nekem volt olyan munkatársam, aki azért jött el az államigazgatásból, mert unta a sok pletyózást és kávé szürcsölgetést. Inkább dolgozni szeretett volna.

A parlamenti képviselő is folyton sírnak, hogy mihez kezdjenek, ha nem választják újra őket. Ez már csak egy ilyen pálya... :)

@dr. mesterseges szinezek: Jó 5let! És az a legjobb, ha Vitézyre magyarosít! ;)

dr. mesterséges színezék 2012.08.07. 16:01:50

@TrueY: "zért jött el az államigazgatásból, mert unta a sok pletyózást és kávé szürcsölgetést. Inkább dolgozni szeretett volna."

Lehet ott durva sokat is gürizni (értelme, haszna eseti kérdés), de akkor meg azért lép le, aki tud, és mentálisan ép, mert egyrészt mindig az kap még egy kis terhet, aki húz, másrészt látja, hogy gyakorlatilag semmi nem múlik a honoráláskor a teljesítményén.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.07. 16:15:18

Posztoló írja: ,,...Én - anélkül, hogy a miniszterelnök vitatható megnyilvánulását védeni próbálnám - azért szeretném a mondatait egy más kontextusba helyezni...''

Oksa, ám legyen! Tőlem pedig itt egy újabb interpretáció: Mi a helyzet akkor, ha pontosan az *ellenkezőjét* gondolta annak, amit mond a
,,Reméljük a Jóisten megsegít bennünket...'' kezdetű szövege esetén?
(Gy.k.: vagyis éppen hogy szeretné az égiek segítségét kérni egy szép (kis) általa vezetett diktatúrához.)

Posztoló logikája szerint ez a változat érvényes kell legyen! Sajnálom, kedves/kedvetlen posztoló, de cikked maximum szerecsenmosdatásra elég!

Más: Felelős politikus így nem nyilatkozhat, ha azt szeretné, hogy komolyan (szavahihetőnek) vegyék, ráadásul meggondolatlan sületlenségeivel ne adjon támadási felületet ellenfelei számára. Azért van ott, hogy oldja meg azt a feladatot, amire felesküdött(ebben, ha nem tévedek a demokrácia védelme is benne foglaltatik!). És ne a csodára várjon. Pont. Különben hiteltelenné válhat.

A probléma nem csupán az 1 árva, mindentől független ;) nyilatkozattal van, hanem az események láncolatával.
Jelesül:
1) ellenforradalomra hivatkozni. (Volt forradalom? Melyik WC-fülkében?)
2) demokrácia helyett esetleg nem lehetne-e?
3) félázsiai népség (lásd uo.),
4) választási lista,
Mindezt bő egy hét alatt. Írasson mindenki szemüveget, aki úgy látja, hogy az események sorozatai erősen nem demokratikus irányt vesznek?
Manyup-ról, söralátétről, 1millió munkahelyről nem is szóltam, bár ez utóbbi már nincs nagyon távol (amikor már csak 1milla dolgozó lesz).

Összefoglalva:
Elméletnek szép, csak más az Abszurdisztáni valóság. Kétségeid se legyenek arról, hogy a szembenálló pártok elfogytával nem fog a Jobbik ellen is kíméletlenül fellépni! (max. jelentéktelen segédpárttá zülleszti).

rókafogta 2012.08.07. 16:24:37

@ColT: Én se mondtam ,hogy fekete vagy fehér(bár inkább most fekete)

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.07. 16:28:12

@fletwwod_mac: Van néhány gépelési hiba a fenti hsz-emben (amiért elnézést kérek), de remélem így is érthető voltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 16:30:28

@rókafogta: A sötétség a fejekből sugárzik. Mármint Kusza Szeméből...

rókafogta 2012.08.07. 16:32:04

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Mi az a ti meg mi az a mi? Szerintem csak mi van, már ha a lakósságról beszélünk, vagyis mindenkinek lehet véleménye-egyenlőre , és az itt megszólalók között nem hiszem ,hogy bérrettegők lennének (szerintem senkinek se fizetnek a leírt véleményért.) Még a FIDESZ fanoknak se.Vagy igen?

rókafogta 2012.08.07. 16:38:35

@fletwwod_mac: Egyetértek! De úgy látszik nincs annyi szemüveg amennyi kéne!

Makkasz 2012.08.07. 16:40:41

@nookedli: Ironizalni akartal? Nem jon at irasban.

Makkasz 2012.08.07. 16:43:59

@Farkantoán Chatpartner: megis felbuggyant bennem a gondolat, te nem ironizalsz, hanem tenyleg azt gondolod, sakalok vesznek korul minket, mi vilaghatalom leszunk, nincs szuksegunk az exporta-importra? Szolj mar ha igen, mert akkor tudok nevetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 16:47:30

@Makkasz: A sakálokkal igaza van. Gazdasági téren nincs kegyelem senkinek.

Az önellátás meg azért erős utópia...

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.07. 17:20:44

@nemsirunk: Írod, hogy van olyan hely, ahol nincs működő állam, stb. és nyugodtan ki lehet oda költözni. Ezt már sokadszor olvasom...

Hol van ez a csodálatos hely kies hazánkban? :D :D
Édeni hely lehet! Nem is tudom, miért nem ott él mindenki?
Ahol nem támad meg a mezőőr vag az erdész, ha szénát vagy épületfát vinnék sk. építendő házacskámhoz. Ahol halászhatnék hálóval a patakban, néha nyulat, madarat vagy őzet fognék csapdával téli eleség miatt és nem járna folyton arra vadőr (mint a Maci Laci c. rajzfilmben).
A rút hivatalok sem packáznának a földhasználat és az építési engedély miatt, stb.

Ahol én élek, a saját telken fúrt kútra is vízórát rakatnak, és fizetni kell a vízóráért(!) plusz a portádon ásott kutadból ,,kitermelt'' vízért. Ha patakból szivattyúzod a vizet, azért már nem.

Gondold át mégegyszer hsz-ednek ezt a részét! Ha *komolyan* tudsz ilyen helyet, nyugodtan jelezd. Köszönöm!

nemsirunk 2012.08.07. 17:42:41

@fletwwod_mac: És persze a nem létező mezőőr azt sem zavarná el, aki az épülő házacskád anyagát és a napi zsákmányodat vinné el magával, jó esetben az életedet esetleg meghagyva. Nem gyógyítana senki amikor betegen fekszel az árokparton. És persze előtte valahogy ki kellene irtanod a lakosság jelentős részét, mert azokban az "idillikus" időkben még sokkal ritkásabban éltek az emberek. A középkorban 2-3 millió lakos jutott a mainál sokkal nagyobb területre. Amúgy egy kollégám most vett tanyát Kecskemét mellett (nem állandó ottlakásra), szerintem te is vehetsz egyet.

Arról nem is beszélve, hogy kies hazánk határain túl is rengeteg ilyen hely van, pénzzé teszed mindened, kiköltözöl, és boldogan élsz amíg meg nem halsz.

"Nem is tudom, miért nem ott él mindenki?"
Mert az embereknek általában több eszük van ennél.

Kis ember 2012.08.07. 20:28:32

"A Szovjetunió már múlté, manapság az Európai Unió csatlósai vagyunk"
Ezt így leírni pont ugyanaz mintha azt írnád le, hogy az MSZMP a múlté, most a Fidesz zsarnokoskodik rajtunk.
Szabad választás kontra erőszakos hódítás mond neked valamit, kedves posztíró?
Nem hiszem.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.07. 22:11:17

@dr. mesterseges szinezek: "Lehet ott durva sokat is gürizni..."

Persze vannak, akik lelkiismeretesen és sokat dolgoznak. De sajnos nem jellemző! De nem is meglepő, hiszen minden kormány tele teszi saját haverjaival a posztokat, így nincs becsülete a szaktudásnak és teljesítménynek! :(

Szúrófény 2012.08.17. 03:59:47

@Farkantoán Chatpartner: Pedig igazi gyakorlati-tapasztalati szakértője vagy a nyomornak, és volna néhány tanácsod arra nézve is, hogy vezetőid mit vezessenek (lovat, ökröt, szamarat) ország helyett. Félő, hogy hozzáértésük ott hamarabb kiderülne, mint emitt, mert ha árokba vezették a szekeret az rögtön látható! De ha mindnyájan rajta ülünk a szekéren, inkább féljük, mint látjuk a gödröt.
Csak holmi valuta és költségvetés ostort suhogtat a fejünk felett a felkapaszkodott kocsis, míg le nem taszítják onnan, mint annyi elődjét. 1995 írtam

Szúrófény 2012.08.17. 04:02:34

@Kis ember: Az európai uniós karámba a támogatás ígéretével csalogatják, terelgetik a Kelet-európai marhákat. Önérzet már régen nincsen, csak a potyalesők tátott szája, zsebe. Régen, csak a beteg, a törött lábú, vagy a részeg ember szorult „támogatásra”
De miből lészen a támogatás? Természetesen a tagállamok befizetéséből. Az agyon reklámozott támogatás, 300 millió Euróval több a saját befizetésünknél! Akkor mi az értelme? Ki nem találják, (az ostobák). Józan paraszti ésszel gyorsan kitalálható. A saját pénzem arra költöm, amire én akarom, ami nekem fontos. Olyan dologra, beruházásra, ami később pénzt hoz. Ezzel ellentétben mire adják a támogatást? Csatornázásra, szemétlerakóra, (amiért a használat díjat majd nékik fizetjük, mivel előbb privatizálták, tehát a pénzüket magukra költik, a maguk „üzletébe” történik a beruházás!) környezetvédelemre, értsd: patakmeder, erdőtakarításra, stb., ami ugyan fontos, csak éppen „el nem adható”. Széchenyi tudta: „a legnagyobb baj, hogy túl sokat fordítunk nem termelő beruházásokra, anélkül, hogy az itthoni árualapunk meglenne. Ne fényűzési cikkekbe, hanem csak olyanba fektessük a pénzt, ami pénzt hoz!” A mai okosoknál ez nem szempont?
süti beállítások módosítása