Azt gondolhatnád, hogy manapság igen kevés nagyvonalú ember él az országban, és a véleményed nem is állhatna távolabb a valóságtól. Tele vagyunk velük, talán csak nem veszed észre őket, mert nem a méregdrága éttermekben, vagy a luxusautók volánja mögött kell keresgélned. A reggeli csúcsidőben a metrón, és dugóban ülve tízezresével vesznek körül bennünket, ahogy a munkahelyükre igyekeznek, ugyanis Magyarország igazi gavallérjai az adófizetők, akiknek a nagyvonalúsága egy részeg orosz olajmilliárdost is könnyen zavarba ejthetne.
Ők azok akik horribilis fizetéseket és prémiumokat utalnak az állami vállalatok vezetőinek, a politikusoknak, és a közigazgatás egyéb nagyágyúinak, bankjegyekkel tapétázzák a pártok elöljáróinak, illetve a szobatársaiknak a kincstárait, és nem utolsó sorban aranyból építtetnek metrót, hidat, autópályát, gyakorlatilag mindent.
Őszintén szólva én nagyon szeretek az M6-os autópályán közlekedni, pontosan abból az okból amire a Világgazdaság múlt heti cikke hívta fel a figyelmet. Mert nem használja senki. Egyszer fater meg is jegyezte az M6-oson autózgatva, hogy szerinte így fog kinézni ha egyszer majd kihal az emberiség. Mivel a rádióban éppen arról beszéltek, hogy Stohl András esetleg könyvet fog kiadni a szabadulása után, a kipusztulás nem is tűnt annyira rossz ötletnek.
"A 2010-es tavaszi átadás után a Baranyát a fővárossal összekötő M6/M60-as autópálya forgalma az első néhány hónapban folyamatosan növekedett, a szaktárca közlése szerint azonban a folyamat tavaly megállt – majd egyenesen megfordult." - Drámaian csökkent a forgalom az M6-oson -Világgazdaság
Vitathatatlan, hogy az autósok költségeinek általános növekedése mellett a folyamatban jelentős szerepet játszik a kormány matricareformja is, amelynek keretein belül megszűntették a négynapos beugrót. Az intézkedés a kincstárnak bejött, mivel a bevételeket annak ellenére sikerült növelni, hogy kevesebb matrica talált gazdára. Az e-útdíjról még kevés konktétum látott napvilágot, de a nyakamat teszem rá, hogy az autópályáhasználat nem lesz olcsóbb, az M6 forgalmának növekedésére csak akkor lehet számítani, ha az olcsóbb alternatívákat is fizetőssé teszik, vagy egyszerűen felrobbantják.
Még véletlenül sem akarom azt sugallni, hogy az M6-os megépítése felesleges volt, a közlekedési infrastruktúra fejlesztése nem tekinthető az ablakon kidobott pénznek, egészen addig amíg amíg ésszerű kivitelezésről beszélhetünk, illetve a komoly költségekkel megépített beruházásokra van fizetőképes kereslet. Márpedig ha egy autópályán nincsenek autók, akkor az könnyen az értelmetlenség látszatát keltheti, különösen ha figyelembe vesszük azt is, hogy ezért az aszfaltcsíkért nem csak azok fizetnek akik ráhajtanak, a számlákon minden magyar gavallér osztozik. Még jó néhány évtizeden keresztül.
"Csak néha téved autós a tavaly átadott M6/M60-as autópályára, naponta nyolcezren. Ezzel az összes sztrádabevétel öt százalékát produkálja a pálya, ez nagyjából 2,5 milliárd forint. Ehhez képest a rendelkezésre állási díj meghaladja a 66 milliárdot." - 44 milliárdos bukás eddig az M6-os - Index