sorok között

sorok között

A Bloomberg már bevezette a drachmát

2012. június 02. - Politikai Ateista

Tegnap sokak meglepetésére a Bloomberg kereskedelmi információs felületén megjelent a görög drachma. Az ügyfélszolgálat munkatársai szerint csak egy tesztről van szó, és az "POST EUR" (euró utáni) drachma azóta lekerült a platformról.

RT nyomán

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr504561123

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem kedvenc zászló – Χρυσή Αυγή (Arany Hajnal; Görögország) 2012.06.02. 14:26:41

Egy frissen a görög parlamentbe került párt zászlajáról van szó.Azt hiszem, a zászlók terén kevésbé járatos olvasóim is könnyedén dekódolják a szimbolikába rejtett neonáci szimpátiát... :-( 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2012.06.02. 15:01:43

Ostobaság!!! ha a görögöket kidobják a valutaunióból (méginkább, ha az eurozóna bomlik), akkor pont a "bezzeggyerek" németek kerülnek a rossz oldalra. Az erős és stabil gazdaság az új német márkát brutál felértékeli, az erős márka meg beakaszt a német exportnak, a német exportcikkek megfizethetetlenül drágává válnak külföldön, munkanélküliség, recesszió, könnyek, vér.

Ugyanez a bomlás a görög drachmát leértékeli, Görögország a külföld számára olcsóbb lesz, mint egy tál narancs. Ezért felpörög a görög export. Gyönyörű hely, olcsóbb lesz mint a Földközi-tenger körül bárki, ráadásul mégiscsak európai a színvonal, nincsenek szélsőségesek, így aki teheti, majd nem Tunéziába, vagy a forrongó É-Afrika tetszőleges országába, hanem a görögökhöz fog menni nyaralni. Ez felpörgeti a turizmust, szolgáltatást, építőipart, nő a foglalkoztatás, béke, bódottá...

Magyarországnak azért törne a bicskája, mert nálunk a privatizációkor sikeresen kinyírták az alapszintű ellátás hazai iparát is. Nálunk import a tej, a cukor, a ruha, az összes iparcikk, MINDEN. Ezért egy leromló forint jót tenne ugyan az exportnak, de a boltokban borzalmas drágulást eredményezne, lévén minden import. A görögök önellátó(bb)ak, így az alapcikkek ára nem drágulna számottevően, csak az importcikkeké. Drága lenne a lapostévé meg az autó, de a feta meg a szuvlaki ugyanúgy 10 drachma lenne, mint azelőtt. Vagyis az átlaggörög élete nem fordulna fel fenekestül.

Akkor kinek is érdeke az eurozóna egyben tartása? A görögöknek? Nem feltétlenül. A németeknek? Bármi áron!

radeon5 2012.06.02. 15:14:55

A Bloomberg valamiert nagyon szeretne azt a Drachmat..

Π 2012.06.02. 16:16:18

@protézisesh: ki mondta hogy a németek elhagyják az eurót? amíg tart az euróválság a németek és a svájciak negatív kamatokkal adnak el állampapírokat. úgy kapnak hitelt, hogy kevesebbet kell visszaadni, mint amennyit eredetileg kaptak. a hüjének is megéri. minél többet agonizál görögország (aztán spanyolország, olaszország) annál jobb a németeknek.

online.wsj.com/article/SB10001424052970204124204577150311730396748.html

bankvezér 2012.06.02. 17:45:36

@protézisesh:
Jó a levezetésed, de szerintem rossz a végeredményed.

GépBalta 2012.06.02. 17:55:54

Kb. fél éve jártam Pesten az Astoriánál lévő OTP-ben. Ott a táblán nem csak Drachma, de Márka, Frank és minden egyéb is volt.

wwolf 2012.06.02. 18:39:20

Bloombergnél dolgozom. NY. Senior Software Engineer. A Bloomberg egy szolgaltato ceg. Fel kell keszulnie *minden* eshetosegre, aminek akar csak halvany eselye is van. Mivel a fel vilag penzugyi dolgai ezen a rendszeren mennek, nem lehet semmit felvalrol venni, eles teszteket kell futtatni, hogy ne akkor omoljon ossze a rendszer, amikor tenylegesen mar mukodnie kellene. Ennyi. Semmi tobb. Ha katonak elesloveszetet tartanak az se jelenti azt hogy haboru lesz.

Ja, es ez *nem* suket duma. Es senki sem kert meg ra hogy ide irjak. Egyszeruen innen (Bloomberg LP belulrol) rohejes es riaszto ez a felremagyarazas. A Bloomberg uzemelteti a vilag legnagyobb egyszeges halozatat (Internet nagyobb csak ennel). A Bloomberg uzemelteti (valszeg) a vilag legkomplikaltabb programrendszeret. Nem vicc. (A Google/Apple cuccok lehet hogy tobb gepen futnak, de csak nehany service - azaz a komplexitas sokkal kisebb.) Ezert muszaj kiprobalni dolgokat, nem lehet csak bizni benne hogy menni fog.

Szoval - a cikk cime felrevezeto. A helyes cim: A Bloomberg eles gyakorlatot tartott hogy ellenorizze, felkeszult-e a a Drachma *esetleges* bevezetesere.

Ja, es a Bloomberg informacio-szolgaltato ceg. NEM engedheti meg maganak azt hogy "jolertesult" legyen es ezt NE ossza meg azonnal mindenkivel. Ez nem csak a ceg alapfilozofiajaval ellentetes (teljes atlathatosag), hanem az erdekeivel is. Csak hogy illusztraljam: minden szoba fala uveg, atlatszo uveg, csak a WC nem. Ez nem az a ceg ahol titkot lehet tartani.

Bloombergnél dolgozom. NY. Senior Software Engineer. A Bloomberg egy szolgaltato ceg. Fel kell keszulnie *minden* eshetosegre, aminek akar csak halvany eselye is van. Mivel a fel vilag penzugyi dolgai ezen a rendszeren mennek, nem lehet semmit felvalrol venni, eles teszteket kell futtatni, hogy ne akkor omoljon ossze a rendszer, amikor tenylegesen mar mukodnie kellene. Ennyi. Semmi tobb. Ha katonak elesloveszetet tartanak az se jelenti azt hogy haboru lesz.

Ja, es ez *nem* suket duma. Es senki sem kert meg ra hogy ide irjak. Egyszeruen innen (Bloomberg LP belulrol) rohejes es riaszto ez a felremagyarazas. A Bloomberg uzemelteti a vilag legnagyobb egyszeges halozatat (Internet nagyobb csak ennel). A Bloomberg uzemelteti (valszeg) a vilag legkomplikaltabb programrendszeret. Nem vicc. (A Google/Apple cuccok lehet hogy tobb gepen futnak, de csak nehany service - azaz a komplexitas sokkal kisebb.) Ezert muszaj kiprobalni dolgokat, nem lehet csak bizni benne hogy menni fog.

Szoval - a cikk cime felrevezeto. A helyes cim: A Bloomberg eles gyakorlatot tartott hogy ellenorizze, felkeszult-e a a Drachma *esetleges* bevezetesere.

Ha valaki meg mindig nem hiszi el, akkor hivjon fel Skype-on, videoval. Vagy kuldok levelben fotot a halakrol. Vagy csak siman nezze meg a Brian Elete cimu filmet.

wwolf 2012.06.02. 18:40:45

@wwolf: Erdekes... Valahol nyomtam egy Ctrl-C-t ahol nem kellett volna? De hogy kerult a cucc a clipboardra???

wwolf 2012.06.02. 18:43:09

A "Bolond maga hogy mindent ketszer ond, ketszer modn" nelkul ujra (miert nincsen elonezet elkuldes elott :(

Bloombergnél dolgozom. NY. Senior Software Engineer. A Bloomberg egy szolgaltato ceg. Fel kell keszulnie *minden* eshetosegre, aminek akar csak halvany eselye is van. Mivel a fel vilag penzugyi dolgai ezen a rendszeren mennek, nem lehet semmit felvalrol venni, eles teszteket kell futtatni, hogy ne akkor omoljon ossze a rendszer, amikor tenylegesen mar mukodnie kellene. Ennyi. Semmi tobb. Ha katonak elesloveszetet tartanak az se jelenti azt hogy haboru lesz.

Ez *nem* suket duma. Senki sem kert meg ra hogy ide irjak. Egyszeruen innen (Bloomberg LP belulrol) rohejes es riaszto ez a felremagyarazas. A Bloomberg uzemelteti a vilag legnagyobb egyszeges halozatat (Internet nagyobb csak ennel). A Bloomberg uzemelteti (valszeg) a vilag legkomplikaltabb programrendszeret. Nem vicc. (A Google/Apple cuccok lehet hogy tobb gepen futnak, de csak nehany service - azaz a komplexitas sokkal kisebb.) Ezert muszaj kiprobalni dolgokat, nem lehet csak bizni benne hogy menni fog.

Szoval - a cikk cime felrevezeto. A helyes cim: A Bloomberg eles gyakorlatot tartott hogy ellenorizze, felkeszult-e a a Drachma *esetleges* bevezetesere.

Ja, es a Bloomberg informacio-szolgaltato ceg. NEM engedheti meg maganak azt hogy "jolertesult" legyen es ezt NE ossza meg azonnal mindenkivel. Ez nem csak a ceg alapfilozofiajaval ellentetes (teljes atlathatosag), hanem az erdekeivel is. Csak hogy illusztraljam: minden szoba fala uveg, atlatszo uveg, csak a WC nem. Ez nem az a ceg ahol titkot lehet tartani.

Ha valaki meg mindig nem hiszi el, akkor hivjon fel Skype-on, videoval. Vagy kuldok levelben fotot a halakrol. Vagy csak siman nezze meg a Brian Elete cimu filmet.

villamos alóli kacaj 2012.06.02. 18:49:07

A portfolio.hu-n már egy hete próbaüzemben működik a :
millpengő ( POST HUF ) árfolyam közlése is.

zembertelen 2012.06.02. 18:52:04

@wwolf:

Beszélni kicsi magyar.
De beszaratni nagyon sok ember!

wwolf 2012.06.02. 18:54:10

@zembertelen: He? Magyar vagyok, Magyarorszagon szulettem, ott jartam iskolaba, magyarbol mindig otos voltam. Magyar tasztom az nincsen itt eppen. Mit gepeltem el hogy ennyire bele akarsz gazolni a lelkivilagomba?

wwolf 2012.06.02. 18:59:32

@villamos alóli kacaj: A portfolio.hu igazgatoja felfogta amit irtam neki emilben - mivel ok is leirtak hasonlo okorsegeket mint ez a cikk. Fel kellene fogni, a Bloomberg informaciot szolgaltat. Nem tart titkot. Egyszeruen fel kell keszulnie minden lehetosegre.

finalNmbr 2012.06.02. 19:22:46

@wwolf: Tehát akkor te most a Bloombergnél dolgozol? Nem volt világos ebből a 15 hozzászólásból..

wwolf 2012.06.02. 19:36:13

@zembertelen: :) Bocs a sok beszolasert, de valamiert az elsot total elcsesztem...

bankvezér 2012.06.02. 19:57:18

@wwolf:
Soros Gy. szerint Németország csak azért húzta az időt, kimentse a bankjait Görögországból. De ha ez így van, akkor Görögország tényleg kilép.

wwolf 2012.06.02. 20:04:24

@bankvezér: Foggalmam sincsen sajna. En egy mezei programozo vagyok. Ezekrol a dolgokrol csak hagymazas elkepzeleseim vannak. Eletemben egyetlen igazi bankvezerrel talalkoztam, az is nyugdijas volt. De nagyon jo fej. Jo reg volt...

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.06.03. 13:59:01

@protézisesh: Egyetértek azzal kapcsolatban, hogy elsősorban a németek érdeke az euró életben tartása, azonban a valutaunió felbomlását követő német összeomlásban, és görög felvirágzásban nem hiszek. Németországot porig rombolták a második világháborúban, évtizedekik kárpotlásokat fizettek, kettészelték az országot, ennek ellenére Európa legerősebb gazdaságát hozták létre viszonylag rövid időn belül. Mit fognak a görögök exportálni? Tengerparti romantikát? Bármi lesz a vége az eurókrizisnek abban biztos vagyok, hogy a németek előbb fognak felállni mint a görögök.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.06.03. 14:01:02

@wwolf: Én hiszek neked. Nem a Bloomberg-nél dolgozol véletlenül?

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.06.03. 14:19:10

@wwolf: 65-ös IQ felett mindenki tisztában van azokkal a dolgokkal amiket leírtál. A Bloomberg szolgáltat, és minden eshetőségre fel kell készülnie. Teszt volt, ennyi. Biztos vagyok abban, hogy senki nem azt gondolta, hogy Bloomberg dönti el az euró sorsát. Az, hogy készülnek a lehetőségre azonban azt jelenti, hogy a drachma bevezetésével számolni lehet. Szerintem a Bloomberg tesztje sokkal többet elárul mint a politikusok, elemzők, és bankárok egymásnak ellentmondó, percenként változó nyilatkozatai. Természetesen ez még nem jelenti azt, hogy biztosan lesz drachma, de a valószínűségről árulkodik. Lehet, hogy tévedek, de szerintem a kínai dollárt, vagy a magyar eurót (POST HUF) még nem tesztelitek, de szólj ha rosszul tudom.
süti beállítások módosítása