sorok között

sorok között

Az EU Titanic jéghegynek ütközött

2012. május 11. - Politikai Ateista

Május 9.-én az Európa-nap alkalmából mondott nem éppen ünnepi beszédet Nigel Farage az UKIP, az angol függetlenségi párt európai parlamenti képviselője. Egy függetlenség-párti képviselő általában hivatalból szkeptikus az unióval kapcsolatban kapcsolatban, Farage azonban szokatlanul komor képet festett a jövőre vonatkozóan.

Elmondta, hogy szerinte az EU Titanic jéghegynek ütközött, a nemzetállamok az euró börtönében vergődnek, és a közeljövőben zavargásokra, esetleg forradalmakra is lehet számítani egyes tagállamokban. Felhívta a figyelmet a görög választások eredményére, -amelyeket az 1932-es német választásokhoz hasonlított - a középpártok összeomlására, és a szélsőségek erősödésére. Itt állnék meg egy kicsit.

Kétségtelen, hogy a szélsőségnek, vagy radikálisnak elkönyvelt mozgalmak és pártok jelentős részét jól jellemzik ezek a kifejezések. Azonban nem szabad elfelejtenünk azt, hogy a domináns politikai és gazdasági erők hagyományosan minden olyan megnyilvánulást szélsőségesnek bélyegeznek amely a hatalmukat megkérdőjelezheti.

Ha az 1500-as években lett volna mainstream média, valószínűleg Dózsa Györgyöt is minimum szélsőségesként jellemezték volna. Szélsőséges nézetei miatt Galilei is az inkvizíció birái előtt találta magát, de órákig lehetne sorolni a példákat. Elképzelhető hogy arról a demokráciáról amit mi ismerünk az unokáink már azt fogják tanulni, hogy nem volt más, mint az elnyomás kifinomult eszköze.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr554500346

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Titanic 2012.05.12. 12:24:05

Volt már itt karib tenger kalózai hasonlat, gályarab, most nézzük miben hasonlít az eurozóna és a Titanic pontosan 100 év különbséggel.A Titanic a világ legnagyobb hajójaként hagyta el a kikötőt és az elsüllyeszthetetlen jelzőt aggatták rá. A közös pén...

Trackback: Telefonadó: hihetetlenül nagyvonalú gesztusra készül a kormány 2012.05.12. 10:31:25

Ma reggel Matolcsy György az M1 Ma reggel című hitéleti műsorában igyekezett eloszlatni azokat a kételyeket, melyek a sátáni suttogó propaganda nyomán az új adókkal, köztük is leginkább a telefonadó lakosságbarát jellegével kapcsolatosan a napokban töb...

Trackback: Telefonadó: hihetetlenül nagyvonalú gesztusra készül a kormány 2012.05.12. 10:30:49

Ma reggel Matolcsy György az M1 Ma reggel című hitéleti műsorában igyekezett eloszlatni azokat a kételyeket, melyek a sátáni suttogó propaganda nyomán az új adókkal, köztük is leginkább a telefonadó lakosságbarát jellegével kapcsolatosan a napokban töb...

Trackback: Telefonadó: hihetetlenül nagyvonalú gesztusra készül a kormány 2012.05.12. 10:30:29

Ma reggel Matolcsy György az M1 Ma reggel című hitéleti műsorában igyekezett eloszlatni azokat a kételyeket, melyek a sátáni suttogó propaganda nyomán az új adókkal, köztük is leginkább a telefonadó lakosságbarát jellegével kapcsolatosan a napokban töb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2012.05.12. 10:45:52

"Elképzelhető hogy arról a demokráciáról amit mi ismerünk az unokáink már azt fogják tanulni, hogy nem volt más, mint az elnyomás kifinomult eszköze."

Ezt már most is lehet tudni...

piefke 2012.05.12. 10:52:01

Játsszunk el egy pillanatra a gondolattal, hogy mi lenne, ha a mai, a posztban „az elnyomás kifinomult eszköze”-ként jellemzett rendszert felváltaná a szeparatistáknak hatalomra juttató „fejlettebb demokrácia”? Hát… lennének szép, régi stílusú nacionalista háborúk, meg kedves kis (nagy?) népirtások…. Ha még emlékszel, annak idején az EU-t éppen ezek kiiktatására, a történelmi tapasztalatokat levonva hoztuk létre. ..

Az euroszkeptikusok azok, akik a saját versenyképtelenségüket próbálják azzal kompenzálni, hogy „védőhatárokat emelnének (vissza)”. Ez nekik, talán, rövid távon jó is lenne – ld. a Közgép-birodalom versenyenkívülisége -, ám a társadalmak és gazdaságok általános versenyképesség-csökkenéséhez vezet, ha „megmentjük őket a versenykényszeről”. Ennek pedig elszegényedés az egyenes következménye. Akarod?

Vannak aztán az euroszkepcicizmusból élő hivatásos politikusok, mint a posztban is idézett derék angol gyerek is: náluk ez megélhetési kérdés. Az a (fent leírt) társadalmi közeg tartja el őket, amely ki akarja kerülni az unióból adódó verseny-, minőség- és teljesítménykényszert. Nálunk ilyenek a Jobbikot eltartó vállalkozók, vagy a Fidesz „nemzeti tőkései” + azok a tömegek, akik képzetlenségük, vagy éppen személyes képességeik révén (joggal) félnek a „külföldi konkurenciától”.

Ismét kérdezem: akarod, hogy a (mint láttuk, saját korlátaik miatt) verseny- és unióellenesek „szép új világa” jöjjön el? Egy modern társadalom vezetése, szervezése nagyon komoly meló: kiemelkedő szellemi és erkölcsi képességeket igényel, no meg komoly tudást is. Ezekkel mind-mind nem rendelkeznek azok, akik a „Lépjünk ki az EU-ból!”-szolgennel házalnak. Rájuk bíznád a sorsodat?

Nem az a helyes út, ha hagyjuk érvényesülni a hülyéket, hanem az, ha felelős (uniós) polgárokként mindent megteszünk annak érdekében, hogy akár nemzeti, akár uniós szinten a (minden szempontból) legrátermettebbeket emeljük a hatalomba. Ez a mi feladatunk, nem pedig az, hogy leromboljuk a gátakat a hülyeség és a teljesítményképtelenség előtt, szép, demokratikus szlogeneket hangoztatva.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.05.12. 10:54:23

dehat ti voltatok, akik galileit es dozsat itelosyek ele citaltatok

a liberalis demokracia a hozzatok hasonloktol hivatott megmenteni a vilagot, hogy a dozsak es galileik elhessenek.

tobias2 2012.05.12. 11:00:47

@piefke: "Nem az a helyes út, ha hagyjuk érvényesülni a hülyéket, hanem az, ha felelős (uniós) polgárokként mindent megteszünk annak érdekében, hogy akár nemzeti, akár uniós szinten a (minden szempontból) legrátermettebbeket emeljük a hatalomba. Ez a mi feladatunk, nem pedig az, hogy leromboljuk a gátakat a hülyeség és a teljesítményképtelenség előtt, szép, demokratikus szlogeneket hangoztatva."

Elvileg ez lenne a feladatunk valóban, de a pár normálist gyufaszálként sodorja el a hülyeség és felelőtlenség árja... Nincs mit tenni, szárazon kell tartanunk a világútlevelet.

jog-ász 2012.05.12. 11:03:06

meg a szén és acélközösségről sem -mint a későbbi eu alapjáról sem feledkezzünk meg. a háboru után a versenyképeség miatt fontos volt valamiféle gazasági integráció. csak ma már nem a szén és acél világa van. erre mondják közgazdászok, hogy komoly technologiai ugrás nélkül toporogni fog europa. egyelőre a nanotechnológiára gondolnak szakemberek, hogy ujabb fejlődést tud beinditani, de ez bizony évek, évtizedek is lehet.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.05.12. 11:15:55

nem értem már megint mit kell problémázni

az utóbbi 8-10 évben senki se problémázott mert volt hitel

a hitel jó, fel kell még venni sokat és habzsolni kétpofára, ahogy a magyarok eddig is tették

és nem lesz baj, minden jó lesz, lesz jólét, teszkó, szarosdiploma meg a többi

Christophoros 2012.05.12. 11:16:58

@piefke:

Piefke!

Ma is népírtás van. Bevándorlás, cigánybabusgatás, "pozitív" (???) diszkrimináció, buzijogok, gender-mánia.

Meg kell nézni a demográfiai adatokat.

A democsokrácia a diktatúra sunyi formája.

Az eurokolhoz szét fog esni mint egy kirohadt fog, hiába látszik a felszín épnek, s csak egy kis szuvasodás van.

Ambiorix 2012.05.12. 11:17:44

Feltételezem, a posztoló úgy gondolja, hogy a Magyarországot tűzbe és vérbe borító Dózsa valami pozitív történelmi személyiség volt, a haladás bástyája, vagy ilyesmi. Pedig csak egy középkori Lenin-fiú volt... :)))

mese1 2012.05.12. 11:25:12

@piefke: "Ha még emlékszel, annak idején az EU-t éppen ezek kiiktatására, a történelmi tapasztalatokat levonva hoztuk létre. .." Igen ez is cél volt, meg Európa értékeinek meg mentése, az alapító atyák mindannyian vallásos, becsületes emberek volta, Európa a szabad népek hazája lett volna, és mi lett mára? Egy pénz központú, liberális diktatúra, ahol vannak egyenlők, és még egyenlőbbek. Valahol azt olvastam a napokban, hogy az EU gazdasága azért stagnál, mert már minden "üveggyöngyöt" eladtak, a kelet- európaiaknak... Itt már nincs szólás és vallás szabadság (francia és angol vallási intézkedések...), szabadkőművesek (Brüsszelben ép a EP mellet van irodájuk... és más valakik irányítanak, nem Európából...

tölgyes 2012.05.12. 11:26:48

Ha már Dózsát említi a cikk: Bethlen Gábornak volt aztán ocsmány sajtója a maga korában Európában. Igaz magyarjaink egy részének abban is volt szerepe.

CSL 2012.05.12. 11:34:11

@piefke:
Miféle versenyről beszélsz? Itt egyszerűen a nagy gazdaságok lenyomják a torkunkon amit ők akarnak! Akár ideológia akár gazdaság. Az erősebb nagyobb tőkével rendelkező pl Németország úgy tudja behozni az árúját, amit a technológiai, gazdasági fölényéből eredően olcsóbban tud előállítani, hogy még csak védővámot sem vethetsz ki ellene. A fiataljainkat az állam pénzén kiképzett munkaerőt szellemi tudást meg egyszerűen kiviszik a nagyok. Nem lenne baj az Unióval ha nem ennyivel gyengébb országként lépünk be. Nekünk az én meglátásom szerint a V4 et kellett volna tovább fejleszteni a balti államokkal, meg mondjuk Szlovéniával Horvátországgal karöltve. Akkor kb egyenlő erejű gazdaságok versenyeztek volna, nem pedig az óriási gazdasági fölénnyel rendelkező Nyugat-Európa nyomta volna el a gyenge kiszolgáltatott keleti államokat.

tölgyes 2012.05.12. 11:42:59

folyt. Bethlen Gábor!

Mintha csak a mai európai újságokat olvasnánk. Bethlen "ki magát környülmetéltette", aki csalárd, "fertelmes életű és vérszopó", "alattvalói félnek tőle mert zsarnok" és eegyébként a machiavellizmus megtestesítője, amit csak azért nem hívtak bethlenizmusnak, mert a fogalom már foglalva volt.

Egy műlt századi történész találóan jegyezte meg: nem kell azt gondolni, hogy ezeket a rágalmakat személyes ellenszenv táplálta. Mögötte európai-habsburg érdek és szervezés húzódott meg.

agyameldobom42 2012.05.12. 11:44:04

Kozhelyet lehet mar mondani?

Aki szerint az EU nyug, setalgasson gyakrabban vilaghaborus temetokben.

CSL 2012.05.12. 11:45:28

Szerintem az önrendelkezésünket 1000ben vesztettük el mikor I.István behozta a németeket, behozta a kereszténységet, hogy a saját hatalmát megerősítse. Az egyszerű szabad emberekből jobbágyokat, fél szabadokat csinált és a saját klientúrája kezére adta a tömegeket, megszüntette az ősi kultúrát, a szokásokat, a vallást, és még azt is meghatározták, és azóta is meghatározzák, hogy mit gondolhatsz.

CSL 2012.05.12. 11:48:24

@Christophoros:
Így van! Békeidőben még soha nem fogyatkozott ennyire a népesség mint most!

Brix 2012.05.12. 11:48:29

Az a helyzet, hogy a piac- a kapitalizmus törvényszerűségei ellen nem lehet harcolni, sem nemzetállami sem nemzetközi keretek között
A kapitalizmus úgy működik, mint a természetes kiválasztódás az állatvilágban: a gyengék elvesznek előbb-utóbb. Most azt látjuk, hogy a szociális demokráciák buknak meg sorra. Szép dolog lett volna, ha sikerül a viszonylagos társadalmi egyenlőségen alapuló társadalmi rendszert kialakítani, de úgy tünik egyre kevéssé megy a dolog. Szociális piacgazdaság- oximoron- egymásnak ellentmondó fogalmak. A piacot nem érdeklik a szociális szempontok, csak a saját törvényei szerint mozog. Az államok meg bajba kerültek, mivel további hitelek nem állnak rendelkezésre a növekvő társadalmi különbségek kiegyenlítésére. Lehet jön az erőszak...

LongJohnHolmes 2012.05.12. 11:52:18

@agyameldobom42: Nemcsak harcban lehet ám meghalni, hanem éhen is. Csak ők nem kapnak olyan fess fejfát!

champagneM 2012.05.12. 11:57:04

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: hahahaaahhaaa
Galileit, a pápa tudósát a pápa mentette meg a pápát eretnekek támogatásával vádoló, bosszúra készülő jezsuita hitszónokok "hadjáratától". Tegyük hozzá, azt a Galileit, aki a nála sokkal tehetségesebb és eredményesebb jezsuita tudóst kifúrta a tudományos életből. Galileit muszájból életfogytigra ítélték, de egy napot nem töltött börtönben a pápának közsönhetően. Ez kb a hetvenes évek óta már tudott, a közhelyeket lebontó olasz történészeknek köszönhetően.
Amúgy igaz, van egy máz, amit ügyesen működtet az EU, alatta pedig ott lapul egy kifinomult maffia, ami persze szeret a nép ökle és a Zigazságosság és a Szabaccság garantálójának szerepében tetszelegni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.05.12. 12:02:14

@CSL: rolad beszelt..
te vagy a versenykeptelen idiota, aki ki akar masokat zarni, hogy a sajat szarat ibolyanak erezhesse...

nu pagagyí 2012.05.12. 12:04:07

@champagneM: Ez új! A jezsuita tudós is felfedezte, hogy nem a nap kering a föld körül? Erről bővebbet, ha lehet!

piefke 2012.05.12. 12:05:00

@CSL:

A verseny(képesség) alapja az, hogy fejlesztem a saját képességeimet – előbb egyénenként, aztán (ha már sok ilyen emberem van), akkor közösségként, országként is. Ehhez persze nem Szabó Dezsőt kellene tanítani az iskolákban, hanem pénzügyi, szervezési, gazdasági ismereteket, természettudományt, nyelveket (olyan szinten, mint a skandinávok), meg persze (gyakorlati, szituációs technikákkal) együttműködés-készséget fejleszteni. Németország gazdasági fölénye abból adódik, hogy magasabb szintű szervezéskészség, munkakultúra jellemzi, polgárai hosszú távon terveznek, nem pedig csak egyénenként, rövidtávú taktikázással foglalkoznak. Nem abból adódik Németország fölénye, mert „sok pénze van” – a sok pénzt csupán következménye az előbb felsoroltaknak. (Ha a sok pénz birtoklása lenne a gazdasági és technológiai nagyság alapja, akkor az olajemirátusok gyártanák a BMW-t, nem a bajorok…) Egyébként: Németország áruit nem azért hozzuk be, mert „olcsóbban tud előállítani” azokat – a német termelési költségek ui. magasabbak a magyaroknál. Amiért mégis vevők vagyunk azokra, az a minőségük, a technológiai színvonaluk. ha majd a bivajbasznádi Közgép-melléküzemág is tud Audit gyártani, akkor a magyar autókat fogják venni Ingolstadtban is… De ehhez teljesítményversenyben kell edződni, nem pedig az orbáni állam csecsein lógni!

A fiataljaink azért mennek nyugatra, mert a szervezetlen magyar gazdaság és társadalom nem képes annyi erőforrást előállítani, hogy a szaktudásukat itthon is hasznosíthassák és az egzisztenciális biztonságuk és a kiszámítható életpálya is meglehessen. Őket nem „a nagyok viszik ki”, hanem ők, a fiatalok keresik meg a „nyugati nagyokat” (meg a kicsiket és közepeseket is), hogy ott a tudásuk jobban hasznosulhasson. (Menj csak el egy egyetemi állásbörzére: nem a multik állnak sorba Lófejű János egyetemista előtt – az egyetemisták állnak sorba a multiknál…)

„Nem lenne baj az Unióval ha nem ennyivel gyengébb országként lépünk be.” – azért léptünk be, hogy fejlődhessünk és ehhez ne csupán a saját, szűkös anyagi és szellemi-szaktudásbeli, technológiai forrásainkra támaszkodhassunk. Talán hallottál már az EU kohéziós alapjáról… Na, az épp azért van, hogy csökkentse a különbségeket.

V4 + Szlovénia, Horvátország, baltiak: Igen: egymás között talán egyenlő erők versenyeztek volna – de mivel a felsorolt országok mind forráshiánnyal küzdöttek volna, így a közösségbeli lét sem emelhette volna feljebb őket. lett volna két európai országunió: a nyugati és a keleti – és ugyanazok a problémák léteztek volna fejlettségi szintek terén, mint amilyeneket te most Német- és Magyarország között fájlaltál és neveztél a bajok okának… Előbbre lennénk? Ráadásul: mi előnye lett volna ebből akár Szlovéniának, amely Ausztria és Olaszország felé integrálódott már a jugó időkben is – vagy éppen a baltiaknak, akik Skandinávia és Németország felé gravitálnak (már csupán e népek történelme okán is – ld. Hanza-szövetség…).

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2012.05.12. 12:08:26

Dózsa Györgynek miért is nem szélsőséges a megítélése ma?

nu pagagyí 2012.05.12. 12:13:45

Imádom a szabadság ellenségeit, akik állandóan rendet akarnak tenni. Ha esetleg rend lenne, akkor maguk gondoskodnak rendetlenségről, lásd a Fidesz 2006-tól folytatott aknamunkáját a rend ellen.

Rendszerető állampártunk, most éppen mesterségesen fokozza a válságot, nehogy valamilyen társadalmi célra pénzt kelljen adni, mert akkor kevesebb maradna lopási célra. A válságot olyan országok gerjesztik, ahol jelentős élősködő réteget termelnek ki és itt most nem a cigányokra gondolok, hanem a túlduzzasztott állami kenyéren éldegélő magát középosztálynak definiáló emberhalmazra, illetve a csak állami forrásból gazdagodni képes oligarcaha-féleségekre.

nu pagagyí 2012.05.12. 12:15:28

@Cheradenine Zakalwe: Ma szintén szélsőség, a birkalét ellen lázadó ember nem is lehet más.

champagneM 2012.05.12. 12:19:28

@nu pagagyí: a jezsuita tudós voltaképpen a newtoni fizikát akarta (volna) bevezetni, ha Galilei nem gáncsolja el. Amúgy nem értem a modern ember honnan veszi, hogy ezek az emberek nem voltak hívők. Még Newton is kiröhögte az evolucionistákat (mert bizony már Darwin előtt is voltak), és azt mondta, hogy Isten 5.000 éve teremtette a földet.

champagneM 2012.05.12. 12:20:05

@Cheradenine Zakalwe: a marxista történetírás szerint hős

Gogol 2012.05.12. 12:25:40

Se Galilei, se Dózsa György nem buzizott zsidózott, cigányozott. Ez a poszt egy felszínes odaböfögés volt.

SzJ1982 2012.05.12. 12:28:13

"Elképzelhető hogy arról a demokráciáról amit mi ismerünk az unokáink már azt fogják tanulni, hogy nem volt más, mint az elnyomás kifinomult eszköze."
Jóóóóó reggelt, barátom! :)

champagneM 2012.05.12. 12:28:34

@nu pagagyí: Galileit nem a kopernikuszi világképe miatt ítélték el, teeee! Hanem az atomizmusa miatt.

SzJ1982 2012.05.12. 12:29:35

@Gogol: Sokat beszélgettél a Dózsával, igaz? :)

RowiwClub (törölt) 2012.05.12. 12:31:15

EU Bizottság? Európai Parlament? Egy csapat korrupt, élősködő, nemzete politikai életéből nem véletlenül száműzött, az életszerűséget távoli délibábként sem ismerő senkiházi.
OK, ne lépjünk ki, verjük szét belülről!

Gogol 2012.05.12. 12:32:26

@SzJ1982: Csak azt ismerheti az ember akivel beszélgetett személyesen? Milyen hülye kérdés volt ez? Dózsa az elesetteket szervezte, támogatta, nem volt egy mocskos kirekesztő.

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2012.05.12. 12:33:14

@agyameldobom42: tévedés, hogy nemzet-nemzet elleni konfliktusokból lettek/lesznek háborók. Azokat mindig egy társadalmon belüli ellentétek szítják és az osztályharc alattomos levezetésére fordítják egymás ellen az országok tisztes népeit.

Én a beszédhez nagyon hasonló cikket írtam még a 100 éves évfordulókor: newworldchaos.blog.hu/2012/04/13/titanic_2070

nah majd egyszer talán a címlap is meglesz -.-

champagneM 2012.05.12. 12:41:07

@nu pagagyí: egy eset a több közül (az üstökösök tekitnetében):

In 1619, Galileo became involved in a dispute with a Jesuit priest at the Roman College, Orazio (Horatio) Grassi who expressed the [CORRECT] view that comets moves in regular orbits like planets.

The Assayer (Il Saggiatore in Italian) was a book published in Rome by Galileo Galilei in October 1623. The book was a polemic against the treatise on the comets of 1618 by Orazio Grassi, a Jesuit mathematician at the Collegio Romano. In this matter Grassi, for all his Aristotelianism, was right and Galileo was wrong. Galileo incorrectly treated the comets as a play of light rather than as real objects.

Grassi munkáira a híres Tycho Brahe lehetett hatással

champagneM 2012.05.12. 12:42:30

@Gogol: :))))) elesetteket, mi?:) Az első jogvédő, beszarás:)

champagneM 2012.05.12. 12:44:41

@Gogol: a kisnemes Dózsa pont hogy nem az elesetteket támogatta, hanem a gazdag parasztokat, akik a nincstelen zselléreket szarért húgyért használták és megnyomorították. Azokat a parasztokat, akik jövedelmüknek kb össz vissz 25%-t adózták, te mennyit adózol?:)

tlvajferi 2012.05.12. 12:49:59

"Elképzelhető hogy arról a demokráciáról amit mi ismerünk az unokáink már azt fogják tanulni, hogy nem volt más, mint az elnyomás kifinomult eszköze."

talált, sülyed
az eu vezetőit meg sem választatták közvetlenül a néppel
a Putyint legalább igen, elszínlelték a választást :-)

ati27 2012.05.12. 13:01:30

@piefke:

Figyi.. Tök igazad van.. Persze ezeket a dolgokat hiába fogod magyarázni CSL, vagy Christhoporo és a többi hasonló identitásnak.. Bizony ők vannak többségben.. És bizony, ahogy halad az idő, annál fájdalmasabb, mélyebb lesz a trutyi.. Természetesen, ez úgy néz ki, hogy mindenki az EU, az amik, a zsidók esküdtek össze.. Pedig dehogy!

Gogol 2012.05.12. 13:13:30

@champagneM: Nem tudom ezt honnét veszed, de a tényen nem változtat, nem volt kirekesztő fajgyűlölő, mint a mai radikálisok. Ezért ez a poszt egy ostoba baromság.

CSL 2012.05.12. 13:15:44

@piefke:
"A verseny(képesség) alapja az, hogy fejlesztem a saját képességeimet "
Igen, csakhogy itt volt 40 év bolsevizmus! A hozzáértőket ellehetetlenítette a hatalom és politikai vonalon lehetett előrébb jutni.Sok esetben még sajnos most is.
A hibás döntésekkel a túlzott liberalizmussal tönkre tették a gazdaságot, szétzüllesztették a Tsz eket a gyárakat a varrodákat. Ebben a faluban ahol én lakom Észak-Borsodban 15 év alatt a falu elveszítette a lakosságának a felét ('97 ben 790 2010 ben 450 fő) a fiatalok elmennek Pestre, külföldre. 2010 ben született utoljára csecsemő. A gazdasági rendszerváltozás túl gyorsan zajlott le kellett volna egy átmeneti időszak ahol még valamilyen állami kontroll maradt volna amíg meg nem erősödik a gazdaság a külső tényezőkkel szemben.
Nem hiszem azt, hogy pl a magyar paradicsom nem jobb minőségű mint a spanyol még is a magyar boltok polcai spanyol árúval vannak tele. Ebben mi a jó? Ez mitől előre mutató? Nincs magyar élelmiszer, gép, szerszám. 8 éve vagyunk uniós tagok jobban élünk? Nem! Előrébb jutottunk? Nem! A gazdaságunk szereplői külföldiek, a hasznukat kiviszik, még a vízdíjat is külföldi szedi be. Szerinted ez a haladás? A Földjeinket is ők fogják megművelni mert a magyar gazda nem fog tudni versenyezni az árakkal. A mezőgazdasági támogatások csak felét érik el a Nyugat-Európainak mer ők azt akarják, hogy felzárkózzunk! Aha! Persze!

Kohéziós alap? Mit csináltak belőle? Autópályát mutyiba! Nem a tömegközlekedésre adták, vagy csak nem arra fordítottuk. Azért elég durva hogy 70km innen Miskolc, és még mindig 3 óra tömegközlekedéssel! Nem látok kisvállalkozásokat sem amelyek ilyen pénzből alakultak, vagy csak segítséget kaptak volna a kohéziós alapból, hogy versenyképesebbek legyenek. Látok ellenben egy 3.2 milliárdos beruházást pl Perkupán amit az MSZP Gúr Nándor segítségével nyertek meg és ha valaha be is indult volna akkor is max 20 embert foglalkoztatott volna! De el sem indult! A pénzt meg megkapta rá! Tudod mennyit jelentett volna az a pénz ha 10 milliónként kiosztják kisvállalkozás fejlesztésre? Hány munkahelyet lehetett volna teremteni! Ha csak a fele bejön?
A pályázati rendszer meg olyan, hogy senki nem mer pályázni, mert utólag csöpögtetik a pénzt és lehet, hogy valami nagyfejű bürokrata áthúzza az egészet, mert mondjuk nem pont az a lámpa kapcsoló van a helységben, ami az európai uniós pályázati kiírásban szereplő 800oldalas cikkszám gyűjtemény kapcsolókra vonatkozó fejezetében szerepel.
Kívülről beletud ugatni az Unio, hogy melyik rádió állomásnak jut frekvencia de pl a szlovák nyelvtörvény? A Benes dekrétum? Ugyan már minden ez az unió csak nem jó!

K úr 2012.05.12. 13:16:13

Kedves posztíró!

Dózsa György nem egyszerűen szélsőséges volt, hanem gengszter is. A politika csinált belőle utólag hőst, aki az "elnyomó osztály ellen lázadt".

champagneM 2012.05.12. 13:20:41

@Gogol: onnan veszem, hogy olvasok. Fúúúú, mi?:) Amúgy meséld el, hogy hány Dózsától származó emlékirat, interjú van, aminek köszönhetően világképét árnyaltan megragadhatnánk, beleértve a fajokhoz(?) való viszonyát. Amúgy senki nem mondta, hogy fajgyülőlő volt. Mondjuk elég nehéz lenne egy olyan világban, ahol még nem is alakult ki a mai faji és nemzettudat, és ahol leginkább még csak érdekek és közös életvilág mentén létező csoporttudat létezett:)) (lásd Szűcs Jenő kutatásait) Bevett eljárás amit csinálsz egyébként, még mielőtt kinyitná valaki az ajtót, közlöd, hogy "tudod mit medve, baszd meg az ásódat!" Fáni:)

tölgyes 2012.05.12. 13:22:54

@nu pagagyí: 2006 után nem a fidesz folytatott az ország elleni aknamunkát, hanem gyurcsányék folytatták azt az aknamunkát, ami 1990-ben reményeink szerint megszakadt, de aztán mégse.

tölgyes 2012.05.12. 13:24:37

@K úr: Sőt, akik akkor kapára kaszáára kaptak voltak a banda tagjai. Mi alapítottuk meg - igaz nyugati mintára a paraszt-rabló hadakat, kizárólag azzal a céllal, hogy majd később a töröknek könnyebb legyen.

Nagy az Isten állatkertje.

CSL 2012.05.12. 13:27:28

@ati27:
"Bizony ők vannak többségben"

Erről szól elvileg a demokrácia! A többség véleményéről! De persze ha a többség nem a te véleményeden van, akkor már nem is demokratikus igaz?

Ludovikás Levente 2012.05.12. 13:40:20

Az EU felsőbb köreiben túlteng a baloldaliság, ezért nem hajlandók észrevenni a baller szélsőség veszélyeit. Lásd a strassburgi bíróság ítéletét a vörös csillag viselésének engedélyezéséről, ami a nem kommer (=többségi) magyar emberek szembeköpése teli szájjal

Mostanra szinte minden pozíciót elfoglaltak az EU-konform Lenin boyok. Barroso a Portugál Szocdem Párt embere szélsőbalos múlttal, Schulz meg a Német Szocdem Párt mantráját nyomja, és sok hozzájuk hasonló baller náluk kevésbé szemérmes amikor a pofáját tépheti. Ez a zelóta gyülekezet Magyarországban látja a fő veszélyt, és legszívesebben megfojtana minket, miközben a görög rosszcsont gyereket alig győzik édességgel teletömni

Ne tévedjünk a múltat illetően: Görögországban hosszú véres polgárháború zajlott 1945-48 között amit a kommerek elveszítettek, de nem biztos hogy végleg. És akkor még jöhetnek a lejtőn megállíthatatlanul csúszó Spanyolország, meg a többi kabócaország szélsőbalos agitátorai.

Az EU retorikája most a szélsőbalra tolódást akarja igazolni, az egykori szovjet propagandát szajkózva. Így lesz jobber a "fasiszta" Hitlerből, aki valójában egy szélsőbalos ideológiájú, vörös zászlós munkáspárt vezére volt

Gogol 2012.05.12. 13:44:15

@champagneM: Valóban nehéz lenne, ezért egy baromság a poszt továbbra is.

Gogol 2012.05.12. 13:45:28

@champagneM: Külön örülök, hogy egy komment-értelmiségi is mellém áll a véleményemmel.

vargánya 2012.05.12. 13:52:05

@piefke: Másfajta demokrácia (vagy egyéb életképes alternatíva) persze el sem képzelhető, mint amit Te felvázoltál és próbálsz ránk erőltetni, mint egyetlen elképzelhető forgatókönyvet. Utoljára az MSZMP-s elvtársaink nyalták ilyen nyíltan a Szovjet Birodalom seggét, mint ahogy Te most "tisztelegsz" a "nyugati demokrácia" előtt. Semmi önálló, eredeti , forradalmi ötlet! Nem baj, a "Gazdi" majd megsimogatja a buksidat (miközben magában jókat röhög).

champagneM 2012.05.12. 14:24:55

@Gogol: kicsit gyagya vagy.:) Épp azt mondja a poszt, hogy Dózsa vagy Galilei nem radikális (hanem újító - bár ezzel én Dózsa tekintetében nagyon is vitatkoznék), de az EU mindenkit radikálisnak titulál, ha érdeke úgy kvánja. Erről szól a poszt, csak úgy mondom:)

Martian (törölt) 2012.05.12. 15:21:02

@agyameldobom42: a világháború az egyik véglet, az EU jelenlegi működése meg a másik...

SzJ1982 2012.05.12. 15:34:41

@Gogol: Nahát, ez a "mocskos kirekesztőzés"... Jellemző ám:P A sztori itt meg kurvára nem a rég túlhaladott zsidózásról, cigányozásról, meg buzizásról szól. Úgy látszik, néhányan képtelenek levetkőzni a rég megszokott dolgaikat. Ha a radikálisok érveire nem tudunk megfelelő választ, hát a nyakukba varrjuk a náci-kártyát, mert az mindig bejön. Amúgy meg, lassan eljutunk majd oda, hogy azok, akiknek "nem tetszik a rendszer" (mármint azok, akiknek TÉNYLEG nem tetszik) még azt is bevállalják, hogy lenácizzák őket. Mert akkor már inkább a nácik, mint ezek...

CSL 2012.05.12. 16:17:25

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Nem tudom eldönteni, hogy hülye vagy vagy csak ironizálsz?

agyameldobom42 2012.05.12. 18:47:44

@LongJohnHolmes:
Majd ha epp ehen akarsz halni dobj egy e-mailt es kuldok egy ezrest paypal-on amibol megkajalhatsz a mekiben, vagy ketszer a kinaiban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.12. 21:57:10

A görögök becsalták magukat az euro övezetbe. A beáramló pénzből és piszok nagy hitelekből meg jól éltek. Most meg nem akarják visszafizetni a zsét. Gratula!

Az EU persze most nagyobb gázban van, mert a válság előtti 300 mrd-ot magánbefektetők adták össze a görögöknek, most meg a nagy részét az EU. Besétáltak a görög csapdába.

A fedlap nélküli Pálma strandsarü 2012.05.13. 09:08:02

@CSL: pedig ez szerintem nem kérdés. Én csak Igazisipi összeset olvasni járok ide és legtöbbször fetrengek a röhügéstől.
süti beállítások módosítása