sorok között

sorok között

Zuhanórepülés

2012. február 04. - Politikai Ateista

A Malév az éveken át tartó kínlódás után végleg földet ért. A landolás nem sikerült túl elegánsra, a taps minden bizonnyal elmarad.

Azt, hogy konkrétan milyen események vezettek idáig már sokan részletesen megírták, én ebbe nem vágok most bele. A véleményem szerint a Malév, az összes többi állami közlekedési vállalat betegségeit magában hordozta. Miközben egy vállalatként próbált a piaci körülmények között üzletszerű működést szimulálni, gyakorlatilag egy praktikus kádermelegedő szerepét töltötte be, a utasokon, és a bőröndjeiken kívül, egy pártállami stílusú bürokrata-tápláléklánc terheit is a nyakán kellett cipelnie.

A BKV-hoz, és a MÁV-hoz hasonlóan a haszonnal üzemeltethető szolgáltatásokat kiszervezték maguknak, vagy a rövidtávú bevételek érdekében eladták az illetékesek.  Felelősök? Ugyan már, demokrácia van, itt nincsenek felelősök, illetve ha vannak azok mindig a éppen másik frakcióban ülnek.

A különbség a többi állami közlekedési vállalat és a Malév között talán csak az, hogy az utóbbi nem nélkülözhetetlen a csődje miatt nem áll meg az élet az országban, amíg lesz repülőtér, és utas addig lesz aki elvigye, a konkurrensek alig várják, hogy lecsapjanak a Malév hült helyére.

Én személy szerint nehezen tudnám összeszámolni, hogy hányszor repültem az elmúlt 10 év alatt, és azt sem tudnám kapásból felsorolni, hogy milyen társaságokkal, az azonban biztos, hogy a Malév nem volt közöttük. Nem azért mert volt valami ellenérzésem a magyar légitársasággal szemben, egyszerűen mindig volt jobb megoldás.

A Malév "sikeres" privatizációjával sokan nagyon jól jártak, a tranzakció egyetlen vesztesei a magyar adófizetők voltak. A repülőtér 2005-ös magánosítása pedig jól jellemzi a magyar állami cégekben uralkodó állapotokat. Az új tulajdonos 80 felesleges munkavállalót talált, menedzsereket, és adminisztrátorokat.

A nemzeti légitársaságot már a kilencvenes évek végén, az első privatizációs kísérletek sikertelensége után fel kellet volna számolni. A folyamatosan veszteséget produkáló magyar légitársaság csak annyi büszkeséget adhat mint egy 10%-os kezdőrészlettel, svájci frank alapon elhozott Skoda Octavia a gazdájának.

Orbán Viktor tegnapi nyilatkozata szerint nem lehetetlen az újraindulás, és Völner Pál is elképzelhetőnek tartja egy új nemzeti légitársaság létrehozását. Szerintem ezeknek a feltételezéseknek nincs realitása, valószínűleg azoknak próbálnak vigaszt nyújtani a nyilatkozatokkal, akik önérzetükben sértettnek érzik magukat a Malév megszűnése miatt. Szerintem felesleges ezt erőltetni. Akik pedig Brüsszelre mutogatnak, a vádaskodás helyett inkább köszönjék meg nekik, rengeteg felesleges kiadástól szabadították meg a magyar adófizetőket.

Egy tisztességes temetést, egy szervezettebb elmúlást azért megérdemelt volna a Malév, és azok az utasok, akik jegyet váltottak a járataikra, és tegnap kényszeredetten toporogtak a ravatalánál.

 

Itt szavazhatsz, hogy szerinted szükség van-e nemzeti légitársaságra.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr744065304

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A honi csillagflotta fejlődése 2012.02.05. 14:51:12

Hát, leállt a Malév, egy álommal ismét kevesebb: a lovasnemzet íme, máma már nem röpül tovább. Ez a lovak szempontjából persze szerencsés fejlemény: kérdés, a lovasnemzet legszebb, leghosszabb, legkeményebb része hogy éli meg ezt....

Trackback: Malév: Élt 66 évet 2012.02.05. 12:20:47

A tumblren természetesen mi sem lehetne más a téma, mint a Malév mai leállása. Mi úgy gondoltuk, hogy egy képpel megemlékezünk róla, de az Internet hajthatalan. Tehát bátran ki lehet jelenti: Mém indult a Malév csődje kapcsán.

Trackback: Egy kicsit meghaltam én is a Malévvel! 2012.02.05. 11:11:49

 Gyászolok (nem röhögni!) nem volt jó napom tegnap, olvasgattam a híreket és valami nagyon fájt belül, na jó nem könnyeztem, de éreztem valami bennem is elszakadt, sokat repültem a Malévvel, szerettem, kicsit úgy érzem az enyém is volt a " Ne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balatonikaboca 2012.02.04. 16:32:47

A MALÉV-nak elég hosszú haláltusája volt, de megérdemelte.
Minden kormány,( de még a szociban is )a szlogen:igaz, hogy hülye vagy mindenhez de jó káder,cimbora vagy,-vezesd a MALÉV-et.-

évtizedeken át több százmilliós jutalmak,végkielégítések reppentek el, egy VESZTESÉGET termelő cégnél.

Na a "hülye vagy mindenhez" faszok siratják az elvesztett húsosfazekat!!!...........

Csók mindenkinek:b.kaboca.

zbzbzb 2012.02.05. 10:44:06

@balatonikaboca: meg talán azok siratják, akik valódi munkát végeztek - egyszerű emberek, pilóták és takarítók - ennél a cégnél, becsületesen, évek óta, és nem tehetnek róla, hogy a mindenkori kormány házimosodának használta a malévet
vagy nem?

NYJetsTD 2012.02.05. 10:45:33

Melyik hülye multi cég állna össze a magyar állammal egy új légi cég érdekében? Főleg úgy, hogy szinte naponta hoznak visszamenőleges törvényeket, valamint ugyanúgy beültetnék a haszontalan kádereiket?
Valószínűleg nincs is tervben új légitársaság, csak még hagyják leülepedni a problémát, majd arra hivatkozva, hogy nincs pénz, félretolják elégedetten ezt az aktát is. Kifizetőhelyekből van még elég. A dolgozók meg reménykedhetnek, talán felszívja egy részüket a konkurencia.

Egyre jobban felsejlik, hogy kormány szánt szándékkal hagyta bebukni a céget, arra játszva, hogy így sem az irdatlan hosszú adóslistát, sem az EU által kiszabott büntetést nem kell kifizetni. De ez kétélű fegyver, hosszú távon keményen visszaüthet.

niklex 2012.02.05. 11:06:08

A leírtakkal egyetértek.
A végtörténet pedig igazán jellemző kis hazánkra.
A másfél éve kormányzó kormánynak eszébe sem jutott ez alatt az idő alatt bármit is tenni, pl. megszervezni azt a bizonyos új nemzeti légitársaságot.Előre gondolkodni bármin is?? Ugyan már!
Ellenben az utolsó hónapban, a (várható) brüsszeli döntés után gyorsan rászalasztotta a feljenletésügyi megbízottat, aki megállapította amit mindenki tud évek óta, és gyorsan feljelentetett.Valamint kijelentették, hogy Gyurcsány a hibás. Miniszterelnök meg kijelenti, hogy azért történt,mert a cég nem volt feltőkésítve.Na most tényleg, ez a cég már akármennyi tőkét elégetett volna, és tulképp mindig megkapta a tőkepótlást.Komolyan,hárítanak mint az óvodások: "nem én csináltam". Ezzel sikerült annak az esélyét eljátszani hogy Malév II. létrejöjjön.Érzelmileg sajnálom, de nem kár érte. Hajrá BKV,hajrá MÁV, és hajrá egyéb haveri kifizetőhelyek!!

jjoey 2012.02.05. 11:21:17

mindenki magából indul ki, a blogíró is.
- nem tudom mikor ültem a MÁV-on, vagy BKV-n, szerintem nyugodtan tönkremehetnek, a MÁV special nem 25mrd-ot zabál fel évente, kicsivel többet
- egyik cégnek sincs igazi nemzetközi marketing értéke, hacsak nem az ellenőrők és kallerok turistavegzáló hozzállása
- 2010 óta rossz a hírünk, erre még ezt is bevetjük, jöjjenek az osztrákok, csehek, rajtunk röhög ismét Európa
- nem tudom, a posztoló jegye volt más cégre kiállítva, de nem véletlen Malév gép repülte az utat code-share keretében?
- megint utaznom kell (évente kb 50-60 út), az alternatíva +3 óra utazás és +30-50eFt/út (sajna fapad + poggyászdíj + 100-150km taxizás mucsaröcsögéről a partnerhez nem alternatíva), biztos nem fogom megspórolni a cégen belül? (esetleg 1 embert kirugok, vagy nem emelek bért, még eldöntöm reggelig)
- kár, hogy leegyszerűsítjük a megoldást, ha nem nyereséges, menjen csődbe, az fel sem merül, ha nem megy, másként kell(ene) csinálni? rombolni a legegyszerűbb

Don Quixote de la Ferko 2012.02.05. 11:30:35

Egy aprócska probléma adódik a MALÉV kicsinálásával kapcsolatban.
orbán, és hűséges "támogatója", aki majd megkapja az új Nemzeti Légitársaság elnevezésű MALÉV-utódot, tökéletes példája a hozzá nem értésnek, és a pártalapokon működő uram-bátyám rendszernek.
A lezajlottak tökéletes iskolapéldái a "tegyük tönkre, majd vásároljuk meg bagóért" jól megtanult módszerének, csak ezek a szerencsétlen gazdasági fenomének kifelejtették a piac farkastörvényeit, mely szerint már most feltöltötték az ugrásra készen álló egyéb, tőkeerős légitársaságok a MALÉV felszabadult pozícióit.
Bárki is kapja meg a lehetőséget, sereghajtónak állhat csak be, és ezen az sem fog változtatni, hogy orbán azonnal kitömi a mi pénzünkből a leendő csókost.

Gusztustalan minden, amihez a fidesznek köze van.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 12:02:58

Keressetek rá google-lel a Fehér Könyv Malév kifehezésre. És olvassátok el! Utána nem a Fidesz-t és Orbánt fogjátok szidni, akiknek a legkevesebb közük volt a csődhöz.
De nyilvan fröcsögni a tények ismerete nélkül menő, ezért teszitek, kedves kommentelők.

pneumónia 2012.02.05. 12:05:35

@luciferko: Ugyanez igaz a másik oldalra is!
Most gondolj bele 20 év fővárosi giga Káder rendszert kell lebontani, nekik mindegy ki hogy csak bontsa le! Elhiszem hogy kellemetlen akinek onnan volt a megélhetés, de ez van!

MALÉV: Minek, felesleges... Aki jó szakember, már másik cégnél helyben többet keres, akit meg csak bedugtak oda, vagy 0 a munkája az most sír pont.

KopaszMercis 2012.02.05. 12:15:33

@Meister:
Magyarorszagon miniszterelnok meg soha semmirol nem tehetett azok szerint akik ra szavaztak. Tokjo

debreceni.blog 2012.02.05. 12:22:54

Szárnyakat adtak vágyaiknak

Új kifizetőhellyel lepi meg magát a kormány, „megújítják” a légiközlekedést is

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak

vajdasagi 2012.02.05. 12:24:01

@Meister: Hát, miután elolvastam a hozzászólásodat, én gyorsan átfutottam a Fehér könyvet is. Nem rossz írás, sőt tartalmas, de: ezt csupán 2011. novemberében tették közzé. Benne jól le van írva, hogy az "előző kormányok téves döntései a hibásak". Ismerős nóta ez hazánkban. Viszont: tavaly novemberben nem inkább gőzerővel kellett volna készülődni erre, ami most történt? Neked nem az az érzésed, hogy a mostani kormány minden fontos dologgal késik? Hogy nem születnek meg időben a döntések, és csak utólagos kármentés és kommunikáció van megelőzés helyett? Van erre példám is: az elektronikus útdíjfizetés - az is éveket fog késni, mert a kormány NEM DÖNT. Majd persze ott is rákenik az "elmúlt nyóc év"-re. (Persze a Gyurcsány-kormány is balfaszkodott minden téren, meg még korrupció is volt dögivel. De ettől még nem válik elfogadhatóvá a jelenlegi balfaszkodás!)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 12:24:45

@KopaszMercis: Elolvastad? Majd ha igen, akkor az érveidet meghallgatom. Érzelmeiddel vitatkozni nem tudok, és nem is tartom fontosnak. A tények ismerete az adott témában elengedhetetlen lenne.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 12:28:00

@vajdasagi: De, ez egyértelmű, hogy ebben felelősök. Egyetlen dolog, amit a mentségükre hozhatok, hogy az utolsó szeg a koporsóban az az EU-döntés volt, ami pár hete született, és senki nem várta ilyen hamar, mindenki azt hitte, hogy van még pár hónapjuk...
Ez egyértelmű, hogy a kormánynak erre a csődre fel kellett volna készülnie, mert mint a könyvben olvasható, Oszkóék is fél évig dolgoztak a csőd levezénylésének a tervén, amit aztán nem léptek végül meg.

flippant 2012.02.05. 12:29:01

@Meister: Mesélj nekünk inkább a wizzairos váradijózsiról, hogy hol dolgozott korábban és mit csinált ott.

vajdasagi 2012.02.05. 12:33:00

@Meister: Én elolvastam (futtában), és szerettem is a Malévet (noha mostanában már gyakrabban repültem Lufthansával meg Wizzairrel), meg sajnálom is, hogy tönkrement. De mégiscsak: ha a kormány tudta ezt, akkor elég rosszul vezényelte le a dolgot, ha nem tudta, akkor megintcsak: milyen káderekkel dolgozik ez a kormány? Egyszerűen szégyen ebben a helyzetben visszafelé mutogatni.

pneumónia 2012.02.05. 12:34:25

@vajdasagi: "Viszont: tavaly novemberben nem inkább gőzerővel kellett volna készülődni erre"

MINEK? Hogy tovább húzódjon, és lehessen bele önteni az állami milliárdokat?!
Nem akarlak megbántani, de a kommentedben Oszkó Péter nagy sikerű szavait látom visszaköszönni.
Ha erre lennének kíváncsiak az emberek, odakapcsolnak az ATVre és kész. Önálló gondolat? A Fidesznek sincs igaza, meg szerintem neked sem. MALÉV nem kell...

Témához kapcsolódó riport:
atv.hu/cikk/video-20120203_farkas_attila

nt1955 2012.02.05. 12:34:44

ne mondja nekem senki, hogy egy legyintéssel el lehet intézni a MALÉV bebukását! A MALÉV egy jó cég volt, a közelben sem volt jobb nála.Aki pedig nem repült a MALÉV-val, az ne nyilvánítson véleményt!Álláspontom szerint süket duma, hogy végre nem a magyar adófizetők pénzét fogyasztja!... Ezzel az erővel akkor mindent abba kell hagyni, s adjunk támogatást a Mercedesnek, az Audinak, a többi multinak, és el ne feljtsünk elvonulni a tömegsírba!...
Magyar pénzből, magyar légitársaságra van szükség, de nagyon gyorsan.

vajdasagi 2012.02.05. 12:44:07

@Meister: Az EU-döntésekről: Te és én mondhatjuk, hogy egy-egy EU-döntés "váratlan volt". Meg ilyesmi. De mi annak az EU-nak a tagjai vagyunk. Hogy a francba lehet, hogy valami is "váratlanul történjék"? Hát mennyi emberünk repked Budapest és Brüsszel között? Voltál már a Brüsszel-Budapest Malév gépen? Az első osztály rendszerint tömve volt olyanokkal, akiknek ezt TUDNIA KELLETT. De tényleg. Én a másodosztályon repültem mindig, és egy multihoz, nem pedig ingyenélő EU-s kiküldetésben, de nyilván páros lábbal rúgnának ki a cégemből, ha ennyire nem lennék képben a saját dolgaimban.

Arról már nem is beszélek, hogy tavaly 6 hónapig mi elnököltünk - hát ez tényleg nonszensz.

Egyre inkább látszik, hogy nincs elég igazi szakértőnk a kormányban. Mert a feltétel nélküli engedelmesség fontosabb a szakértelemnél. Meg talán inkább a hatalmas koncon marakodnak, mintsem hogy a köz érdekében dolgoznának. Sajnálom, hogy így van, mert nem ezt reméltem.

És persze a Malévet is sajnálom. Azért nem volt rossz légitársaság. Köszönöm azoknak a Malév-eseknek, akik az utazásaim során mindig igen profin kiszolgáltak. Biztosan száznál több ilyen volt az évek során. Minden jót kívánok nekik. So long...

NYJetsTD 2012.02.05. 12:47:55

Még mielőtt bármilyen lépés történne, meg tudná mondani bárki is, mibe kerülne elindítani egy új céget? Újra lízingelni gépeket, az addigra már lefedett utak egy részét visszaszerezni? Versenyképes árat kitalálni? Kihagyni a sok hasznavehetetlen politikus rokont, és legvégül, ha eddig sem ment állami támogatás nélkül, akkor most miért menne?
Mert árazásig a "de akkor is kell" csak pufogtatás...

NYJetsTD 2012.02.05. 12:50:15

@vajdasagi: erre kapcsolódva, vajon ugyanilyen váratlanul fog minket érni a Brüsszel előtt fekvő adók és visszamenőleges törvények elkaszálása is?

vajdasagi 2012.02.05. 12:53:31

@pneumónia: Nemzeti légitársaság szerintem kell. Csak persze olyan, amely nem pazarol. Talán még nullszaldósra is ki lehet hozni az ilyet. Csak persze akkor nem, ha kifizetőhelyként is funkcionál. Sajnos ebben az országban még nem tűntek fel nagy számban azok a lelkes felső és közép-vezetők, akik valóban az ország érdekeit szolgálnák, és valóban értenek is a dolgukhoz, és még helyzetbe is hozza őket a politikai elit. Mindhárom feltétel teljesülése esetén éppen hogy csak nullszaldósan, de működőképes tudna lenni egy ilyen cég.

És az országimázshoz jól jön.

Mellesleg én a Wizzairre is büszke vagyok, mint részben magyar cégre.

nt1955 2012.02.05. 13:08:20

@vajdasagi: A Wizz-nek lehet, hogy nem kis szerepe van a kialakult helyzetért? A Fehér Könyv szerint van felelőssége! A Ryanair ki fogja szorítani a Wizz-t, s akkor megérte?...

vajdasagi 2012.02.05. 13:14:44

@NYJetsTD: Igen, teljesen egyetértek a kérdésed jogosságával. A válaszom csak sejtés, de azért elmondom: a vezetőink biztosan tudják, hogy Brüsszel majd elkaszálja mind a visszamenőlegesen kivetett adóinkat, mind a végtörlesztést. És az ebből fakadó többszázmiliárd forintos károkat majd úgy enyhítik, hogy újabb adókat vetnek ki ránk - ezt könnyű lesz kommunikálni ugyanis: a gaz EU miatt szív megint az "igaz magyar ember". A bankok pedig majd jót röhögen a markukba, hiszen ők már a tőlük jogtalanul elvett pénzek jó részét megfizettették mivelünk magasabb kezelési költségeken keresztül. így ők lesznek a nagy pénzügyi szabadságharcunk igazi nyertesei. Szönyű, hogy mennyire nem tudjuk a kormányzati lépéseink hatásait felmérni!

Figyelem: azért ehhez a témához nem értek - csak spekuláció ez a részemről. De ha igazam lesz, akkor elmehetnek a pénzügyi szabadságharcunk kitervelői a francba.

vajdasagi 2012.02.05. 13:18:45

@nt1955: A Wizzair egy profitorientált magáncég. Ha az én cégemmel versenyezne egy állami, és jogtalan állami pénzekkel segítenék azt a vetélytársamat (részben az én adópénzeimmel), és ez az én ellehetetlenedésemhez vezetne, én is panasz tennék.

Én ugyan sajnálom a nemzeti légitársaságot, de nekem a Wizzair is "részben nemzeti".

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 13:22:41

@flippant: az általam említett Fehér Könyv elég részletesen elemzi. Miért nem olvasod el? Aztán majd lesz miről beszélnünk.
Íme, hogy még google-t se kelljen használni, mert az mint látom, nem megy:
www.kormany.hu/download/a/a8/60000/Feh%C3%A9r%20K%C3%B6nyv%20a%20Mal%C3%A9v%20%C3%B6r%C3%B6ks%C3%A9g%C3%A9r%C5%91l.pdf

vajdasagi 2012.02.05. 13:24:29

@nt1955: Bocsánat, még egy dolog: a Ryanair.

Szerintem két lehetőség van:

a)a Wizz felnő a feladathoz, és versenyezni tud a Ryanairrel - ez pompás, mert akkor van egy világszinvonalú versenyképes cégünk

b) a Ryanair kiszorítja a Wizzair-t: ez sem rossz, mert akkor még a mostaninál is jobb szolgáltatást kapok.

És a dolog szépsége: nem az adópénzeimet költik el a fenti kérdés eldöntésére.

Mivel a magam részéről az a) opciónak drukkolok, majd igyekszem a Wizzair-t választani, ha a feltételei nem lesznek lényegesen rosszabbak, mint a Ryanairnek.
Egyébként már mondtam: mostanában jobbára Lufthansával repülök.

Punxsutawney Mormota 2012.02.05. 13:30:27

@nt1955: Szia! Kifejtenéd ezt a "közelben nem volt jobb" szókapcsolatot. Mert csak Ferihegyre kb. 10 légitársaság repül, amely kifejezetten jobb. Ha csak a toppot akarom megemlíteni, akkor a Qatar Airways? Hm? Az utolsó utam a MALÉV-val 2007-ben volt. Gondoltam, hogy adjunk egyet a pompának, és business classra vettem jegyet. Nos, a MALÉVnál a business class azt jelentette, hogy a középső ülés kvázi le volt döntve, így nagyobb volt a könyöklő rész. És persze jobb volt a kaja, mint az economyn. Persze, a stewik tök kedvesek voltak mindig, ami marha jól esik az embernek. Mármint az, hogy az anyanyelvén kedvesek hozzá. De ennyi. Sajnálom, hogy így történt, illetve leginkább azt a többezer embert sajnálom, akik csak tették a dolgukat és a politikusok baromságaihoz semmi közük nem volt. A pilótákat felszippantják majd a közel-keleti légitársaságok, ugyanis a Qatarnak, Emirates-nek, Etihadnak több a gépe, mint a pilótája és kimagaslóan jól fizetnek. A légiutaskísérőknek sem lesznek gondjaik, de azért rajtuk kívül ezrek lehetnek, akik most tanácstalanul néznek ki a fejükből. Őket sajnálom. A Malévot nem.

KopaszMercis 2012.02.05. 13:39:32

@Meister:
Teny az is amit en leirtam. Erre varrjal gombot. Ha szerinted az orszag miniszterelnoket nem terheli felelosseg amikor csodbe megy egy nemzeti legitarsasag, akkor orulhetunk annak, hogy csak funkcionalisan vagy analfabeta. Az, hogy mast IS terhel, az egy dolog, csak a dilettans malev vezetes lelken nem szarad egy orszag nyomora... Az o felelosseguk felett konnyebb elsiklani.

NYJetsTD 2012.02.05. 13:48:15

@Meister: Kérlek ne használd már az igazság szócsövének ezt a fehér könyvet. Honnan veszed, hogy az ott leírtak teljesen megfelelnek a valóságnak és nem csak a fidesz újabb elterelő manőverének a része? Ahogy a szocik, a narancsosok sem ártatlanok picit sem Malév ügyben.

@vajdasagi: A végtörlesztés elkaszálása lesz az újabb csapás gazdaságunkra. Több mint kétszáz milliárdról beszélünk. Kamatokról még nem is. Megoldotta az emberek problémáját. Egyáltalán nem. Érdemes lenne egy statisztikát látni róla, a teljes összeget kifizetők között mennyi volt aki 90 napnál régebben tartozott. Gyanítom, egy sem. Aki bajban volt, továbbra is lesz...

KopaszMercis 2012.02.05. 13:49:11

Amugy a WizzAirt at kellene keresztelni Malevra es problem solved. Nem viccelek...

KopaszMercis 2012.02.05. 13:51:06

Orban Viktor az elmult 25 ev legmeghatarozobb szemelye a politikaban... De Orban Viktor a szavazoi szerint semmi rosszrol nem tehet. Pusztan aldozat... Semmi de SEMMI felelossege nincsen abban, hogy az emberek 90%a szarul erzi magat es ugy latja h az orszag lejtmenetben van... Ez csudijo!

tükörfúró 2012.02.05. 13:56:01

Legalább a szebbik reklámot betehette volna a posztoló..

www.youtube.com/watch?v=baxQwWpv3WE

Egyébként meg rohadjon meg mind, aki lerohasztotta és ide juttatta az országot, a malév ugyanis csak egy tünet a sok közül.

Olyan már mint a rák, ilyen hitel, olyan gyógyszer, amolyan csomag, kezelés, diéta, de minden beteg, sorban jönnek az elvesztett funkciók, leállt szervek, műtétek, életminőség csökkenések..

majd végül ...

Airgüzü 2012.02.05. 13:57:37

Összeszámoltam, 123-szor repültem a Malévvel... Hiányozni fog! Én szerettem, mert a miénk volt.
A kilencvenes években volt egy jó periódusa, amikor a szolgáltatások magas színvonalúak voltak (ügyfélközpontúság, rendes és ehető kaja, újságok a fedélzeten, stb.). Ekkortájt úgy emlékszem - sok nagyobb légitársasággal szemben - nyereséges is volt. De a rendszerváltás utáni elhibázott politika a Malévet sem hagyta igazán meggyökeresedni a piacon, hiába nyertünk itt-ott olykor teret, s tudtunk a "lyukakba" beférkőzni. Néha egyet-egyet léptünk előre, aztán mindig többet hátra. A szakszerűtlenésg, az önös érdekek érvényesülése, s csókosok és protezsáltak hadának adott zsíros állások és végkielégítések kivéreztették. Kik a felelősök érte? Ugye senki? Sem a felügyelőbizottságban nem kétfillérekért ülő "szakértők", sem a vállaltvezetés, sem a cégtulajdonosok, sem a rossz gazdaként viselkedő állam, és főképp nem a rossz döntéseket halmozó politikusok. Mindenki egymásra mutogat, s kétségtelen, meg is van mindenki felelőssége a csődben. Csak el lesz-é ismerve ez a felelősség, fel lesznek e alaposan tárva az ide vezető okok, számíthatunk-e független, kizárólag a szakmaiság elvein nyugvó alapos tényfeltárásban? Adni fogja valaki hozzá a háttérből a nevét? Meg fogjuk tudni, kik juttaták ide? Aligha. A szokásos magyar betegség máris diangosztizálható: amit lehetett, akik a zsírosbödön mellett ülnek kiszedték belőle, a többi meg le van sz...va. A mór megtette kötelességét, a mór mehet...
Jó lenne, ha végre belátnák a politikusok, hogy a nagy, stratégiai cégek vezetését nem csókopsokra, jól kipróbált, univerzális elvtársakra kell bízni, hanem hozzáértő szakértőkre, kijelölve kompetenciájuk és felelősségük egyértelmű határait.Ide nem satnya pártkatonák, hanem kőkemény, szálegye
nes jellemű menedzsrek kellenek.
A sumákolás, ködösítés következtében nemcsak a Malévet, hanem a hitelünket is jól eljátszották az illetkesek. Csak gratulálhatunk nekik!

M&Ms (törölt) 2012.02.05. 14:06:02

Én azt mondom, a Wizz Air vegye át a nemzeti légitársaság szerepét, a külföldi légitársaságok pedig indítsanak minél több új járatot. A Malévot én se sajnálom, csak a rengeteg embert, akik egy időre munka nélkül maradnak. Bár gyanítom, a helyük biztosnak igérkezik a Wizz Air-nél, Ryanair-nél.

tükörfúró 2012.02.05. 14:11:42

@Airgüzü: "ha végre belátnák a politikusok, hogy a nagy, stratégiai cégek vezetését nem csókopsokra, jól kipróbált, univerzális elvtársakra kell bízni, hanem hozzáértő szakértőkre, kijelölve kompetenciájuk és felelősségük egyértelmű határait.Ide nem satnya pártkatonák, hanem kőkemény, szálegye
nes jellemű menedzsrek kellenek"

HAHHahaHAHAHhhhaa...ahhhahhahha....ahahhhhahaha...
huhh...

ha viccnek szántad ezt, annak jó volt..;)

Láttál te itt ilyen VALAHA, BÁRMIKOR, BÁRHOL, bármilyen államihoz közeli akárminél, akármiféle vezetés alatt?

Fogalmad nincs ,hogy működik a struktúra, az ország, a politika..

Ha azt irod, holnap kezdjük el felépiteni a
következő olimpiai falut és stadionokat zöldmezőre, saját erőből jussunk el a marsra, huzzunk fel budapestre a világon legmagasabb felhőkarcolókat, mindez REÁLISABB minthogy valaha alapvető változások állnak be abban a rendszerben amit egyes körök 90előtt megalkottak és azóta is kizárólag a saját javukra működtetnek

itt nem egy manageren, egy vezetőn, egy rendőrtiszten ,egy becsületes valakin múlik a történet, aki szembeszáll a rendszerrel és akadályozza a többit, azt kicsinálják

becsületes managerek..? állami cégben?

az..

egy országban ahol az olajügy, kulcsáür, stb máig közismert egyszavas kifejezés, és ahol ma is egy pintér a belügyminiszter...

nekünk hitelünk? maximum euróban, de ugy sok, nagyon sok...egyébként kb azt komolyabban veszik, ha a kutya kapar, mert az egy okos állat, amit ez az ország művel, arra meg maximum ugy tekintenek világszerte mint egy ovodásra a dackorszakban, két pofon és mars a sarokba, már megint hisztiztél egy órát, és még utánna eltörted a dédi vázáját

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 14:19:21

@KopaszMercis: Elolvastad? Nem. Akkor nincs miről beszélnünk. 11 oldal. Talán 20 perc kell hozzá, de átfutni lehet gyorsabban is.
Itt van:
www.kormany.hu/download/a/a8/60000/Feh%C3%A9r%20K%C3%B6nyv%20a%20Mal%C3%A9v%20%C3%B6r%C3%B6ks%C3%A9g%C3%A9r%C5%91l.pdf

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.02.05. 14:25:22

@NYJetsTD: Nem használom én semmire. Annyit kértem csak mindenkitől, hogy mielőtt össze-vissza beszél valamiről, amiről fingja sincs, olvassa el azt a dokumentumot. Abban azért sok TÉNY benne van. A következtetésekkel nem kell egyetérteni.
Azért mondom ezt, mert az elmúlt napokban a legnagyobb hülyeségeket kellett újra-és-újra elolvasnom a MALÉVval kapcsolatban. Olyan dolgokért tették felelőssé az orbán-kormányt, ami korábbi kormányok alatt történtek. Pl. a MALÉV-ot az oroszoknak a szocik alatt privatizálták, a szocik alatt vásárolták is vissza, ahelyett, hogy akkor hagyták volna becsődölni. Nekik volt rá fél évük, hogy átgondolják, hogy becsődöltetik-e, végül nem csődöltették be, hanem megvették. 25 millárdért, egy olyan céget, aminek gyakorlatilag addigra már vagyona nem volt.
EZ is a fidesz hibája? Na ne már!
Szóval ilyen hozzászólások ellen vívják az értelmesebben a szélmalomharcot, amire ma én nem érek rá, ezért kérek mindenkit meg, hogy olvassa el a fehér könyvet, amiből legalább minimális kronológiaial korrekt ismeretanyagot magára szed, és nem kezd el gonoszorbánozni olyan témákban, amikhez gonoszorbánnak semmi köze. (És én nem vagyok Fidesz-szavazó, szóval azokkal az "érvekkel" sem vagyok meggyőzhető, hogy "hülyefideszes, szeinted az orbán semmiért nem felelős?". Ezt nem neked írom, általánosságban. :-)

KopaszMercis 2012.02.05. 14:33:03

@Meister:
"Orban Viktor nem tehet rola, most olvastam a kormany.hu oldalon! Es az MTV-ben is bemondtak!"

MUAHHAAHAHAHAHAAHEHEHEHHEEHHAHAAHHAHA

Mindezt egy olyan ugyben aminel minden teny irrelevans azon kivul h o a miniszterelnok" :)

Airgüzü 2012.02.05. 14:46:44

@Meister: Igen, Oszkóék érdemben foglalkoztak az üggyel, de a kivagyiság miatt ez a szellemi tőke Viktoréknak nem kellett. Pedig ez nem pártügy, hanem nemzeti ügy. Nemhogy örömmel vették volna hogy már megvan, s támaszkodtak volna rá, hanem ügyet sem vetettek rá. Na, ezért tartunk ott,ahol, s ezért sem elég az Isten pénze se semmire. Azt a tanulmányt már valaki összerakta, megszendevdte, az ismereteket szintetizálta, most meg kezdhetik majd előlről, busásan megfizetve valakiknek a munkáját, meg szakértői díjakkal tömik majd tele a klientúrájukat. Amit az egyik felépít, lerombolja a másik. Aztán egy újabb, majd megint egy újabb. Mi meg fizethetünk ugyanazért többször.

Mr. Homn 2012.02.05. 15:26:23

@Meister: Nem kell ide fehér könyv. Semmilyen színű könyv nem kell ide. Akinek volt szeme, az látta mi zajlott/zajlik a Malév körül.
De.
Volt több mint másfél éve ennek a csipetcsapatnak hogy eltakarítsa a szart. Volt egy rakás pénze ennek a kormánynak (emlegessem a MOL részvényvásárlást? uncsi már) hogy a szarlapátoláshoz beszerezze az eszközöket.
Nem tette. Kiadott egy fehérkönyvet, oszt' jónapot, probléma megoldva. Szóval a helyedben nem mutogatnék erre a nevezetes fehérkönyvre, mert ez így, a történtek fényében elég gáz.
Talán inkább fel kéne tenni az örök kérdést: ki húz hasznot a történtekből? Kiknek érte meg hogy beborult a Malév? Az a Malév, amelyik országimázsnak azért nem volt olyan rossz, amelyik közvetve-közvetlenül munkát adott pártízezer embernek, amelyiknek azért meg kéne nézni az üzleti eredményeit az utóbbi időkben - és nem kevés adóbevétel származott tőle, általa. (Ja, és magyar volt. Hol is az a híresnevezetes nemzeti érzés, amiről állandóan megy a duma?)
Miért is nem lehetett az Oszkó féle pályát bejárni? Hol az a hozzáértőcsapat aminek más dolga sem volt az elmúlt évben csak a Malév megmentésén-átalakításán gondolkodni?
Vagy -erre gondolni sem merek- valakiknek hirtelen kicsit meghízott a svejci bankszámlájuk, miután a kiesett desztinációkra rácuppantak más légitársaságok? És pluszban lehet vinni a Malév vagyonát fillérekért? Na persze nem mindenkinek, csak az arra érdemeseknek.
(Eszembe sem jutna ilyesmikre gondolni ha nem így történtek volna a dolgok, ahogy az elmúlt napokban, hetekben történtek. Ha nem láttuk volna ezt a rengeteg sumákolást, utolsó pillanatig tartó mellébeszélést.)

Mielőtt bárki is félreérti ezt a kommentet: természetesen az itt leírtak csak kérdések, és nem tényállítások, csak vélemények.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.05. 15:43:38

A bóvlisták rosszul menedzselték a csődöt! DE hát mit is várunk, bóvli kormánytól?
Az oroszokkal is gond lehetett, újabb szívás Orbánék miatt.

Hogy pontosan milyen okok álltak a kudarc hátterében, arról csak találgatni lehet, valószínűsíthetően azonban a megállapodás gátja lehetett a Malévban lévő 5 százalékos orosz tulajdon is. Ahhoz hogy egy új nemzeti légitársaságba beszálljon egy stratégiai befektető, az oroszokkal is rendezni kellett volna a viszonyokat. Az oroszok korábban állítólag jelezték, hogy Moszkva a Malév-csődöt olyan barátságtalan gesztusként értékelné, aminek „nekünk fájdalmas hatásai lennének a magyar-orosz gazdasági kapcsolatok más területein”. Nem nehéz elképzelni, mire gondolhattak: az állami tulajdonban levő VEB felügyelőbizottságának elnöke Vlagyimir Putyin miniszterelnök, a Malév csőd így voltaképpen az orosz államkasszából húzna ki milliárdokat. A magyar-orosz gazdasági kapcsolatokhoz pedig egyebek között energetikai kérdések kapcsolódnak, egyszerűen fogalmazva a gázcsap túloldalával játszik a magyar a kormány. A tárgyalásokat vezető Fellegi Tamás hiába jelezte többször is, hogy közelednek az álláspontok, a Malév ügyében az állam érdemi eredményre nem jutott, sem a befektetőkkel, sem az orosz féllel.

Jofiu 2012.02.05. 16:08:58

"Én személy szerint nehezen tudnám összeszámolni, hogy hányszor repültem az elmúlt 10 év alatt, és azt sem tudnám kapásból felsorolni, hogy milyen társaságokkal, az azonban biztos, hogy a Malév nem volt közöttük. Nem azért mert volt valami ellenérzésem a magyar légitársasággal szemben, egyszerűen mindig volt jobb megoldás."
Ezt akár én is írhattam volna. Volt időszak, mikor mindíg Malévvel kezdtem a jegyvásárlást, de egy idő után már meg se néztem, minek.
Biztos voltak olyan célállomások ahová és amikor jó volt, de az én céljaimra többnyire volt megfelelőbb.
Ha leszoktak volna az oda vissza jegyek erőltetéséről egy olyan időszakban, mikor nagy választék van flexibilsebb társaságokból, már az sokat jelenthetett volna. Így ha nem szigorúan oda vissza repültem, mert mondjuk felfűztem két célpontot is egy utazásra, akkor szóba se jött a Malév. Vagy ha esetleg egy helyszínre érdemes volt csak oda menni egyel, és egy másikkal vissza, mondjuk időpontok előnye miatt, jobb csatlakozás miatt, akkor megint eleve kiesett. Volt olyan, hogy az oda-vissza utat két társasággal oldottam meg, és így értelemszerűen a Malév szóba se jött. Pedig próbálkoztam, főleg azután, hogy egyszer hasznáhatóbbá átalakították a honlapjukat.
Amúgy jó volt vele repülni, mikor néha úgy alakult, de akkor sem kár érte.

NYJetsTD 2012.02.05. 16:30:53

@Isten segíts, hogy Orbán eltünjön és béke legyen!: Bizony, bizony. Már azt is ellenséges lépésként értékelték az oroszok (a mi szempontunkból lényegtelen hogy helyesen vagy nem) amikor a Moszkva teret átnevezték. Most pedig sok-sok milliárd buktát okoznak nekik. Vajon csak megrándítják a vállukat? Nem hiszem...
orbánék már sok éve bizonyítják, szart se értenek a külpolitikához. Mentek pénzért Kínába (körberöhögik őket) mentek az arabokhoz (körbe röhögik őket) de még csak véletlenül sem próbálkoztak meg a nagy testvérnél kulturáltan egyezkedni. Pedig lenne piac, volna pénz.
Ehelyett majd lesz: lassan mondom, újbóli gázáremelés...

zaferfal1 2012.02.05. 16:46:18

A fehér könyvre hivatkozni szerintem korlátozottságra utal, hiszen az egy politikai megrendelésre és politikai céllal készült dokumentum és a MALÉV bukására sem használható az "elmúltnyolcév" kifejezés.

A MALÉV számait és üzleti modelljét a kilencvenes évek közepe óta követem (kívülállóként) és azóta soha nem volt a cégnek életképes stratégiája és emiatt folyamatosan csődre volt ítélve, amit csak állami támogatással lehetett elódázni.

Az EU csatlakozásunk előtt még megoldható volt, hogy egy életképtelen cégbe öntik az adópénzeinket.... de az EU csatlakozásunkkal ez már tiltott támogatásnak minősült és minden egyes kifizetéskor mindenki számára egyértelmű volt, hogy ez tiltott támogatás és vissza kell majd fizetni, ami egyenlő a csőddel....

OV péntek reggeli kijelentése, miszerint derült égből villámcsapásként érte a kormányt az elmarasztalás, azt jelzi, hogy komplett hülyének vagyunk nézve. Sőt. A kijelentés nettó hazugság. Ismerőseimtől már decemberben hallottam, hogy az elmarasztalásról (a 100 milliárdos fizetési kötelezettségről) a levél már több hónapja megszületett, erről informálisan tájékoztatták a kormányt, de a levelet sok hónapig visszatartották, hogy Fellegiéknek/OV-nak lehetősége és ideje legyen valamilyen megoldás kidolgozására.

A Malév márkanév állami tulajdonban van, nem pedig a Malév nevű cégé, az csupán jogdíjat fizet az államnak a név használatáért.

Egy lehetséges megoldás lett volna egy mini Malév létrehozása, márkanév megtartásával, de a géppark jelentős leegyszerűsítésével, gyakorlatilag csak a nyereséges járatok megtartásával, új, kedvezőbb lízingszerződésekkel, sokkal kevesebb alkalmazottal stb...

Azt nem tudom megítélni, hogy erre a kormány bénázása miatt nem került sor, vagy politikai oka volt, hogy hagyták bedőlni a céget. A bénázás is hihető, hiszen a kormány inkompetencia szintje világhírű. Politikai ok lehet, hogy egy karcsúsítás azt jelentette volna, hogy a fidesz elküldi az alkalmazottak felét, a csőddel mindenki elveszti a munkáját, de a csődért az elmúltnyolcév a felelős (lásd fehér könyv)

Ma már sajnos késő mini malévban gondolkozni, mivel a piac elveszett, a név pedig teljesen értéktelenné vált. Sajnos ez volt várható.

Egyébként pedig nincs szükség "nemzeti" légitársaságra. Ahova emberek akarnak Budapestről repülni, ott lesznek járatok, hisz igény van rá. Néhány embernek talán az jelenthetett értéket, hogy a gépen magyarul kérdezték meg tőle, hogy kávét vagy teát kér :) de ez nem ér meg évi 10-20 milliárdot.

Dr. Cica75 2012.02.05. 17:10:39

@NYJetsTD: Alsó hangon százmilliárdok, illetve politikus rokont kihagyni lehetetlen.

balatonikaboca 2012.02.05. 18:01:15

@zbzbzb: nem tudom, hogy hány esztendős vagy királyfi. De olyan érát nem ismerek ahol a melósokat le nem szarta a kormányzat!!....

Csók:b.kaboca

Don Quixote de la Ferko 2012.02.05. 20:36:37

@pneumónia:

Persze, hogy igaz. A probléma az, hogy semmi nem változott, bár ha belegondolunk sokkal rosszabb lett. A komcsik legalább vigyáztak a látszatra, a narancskomcsikat semmi sem érdekli, náluk van az erő, mindent szabad.

A MALÉV jó szakembereit valóban felszippantja a konkurencia, a probléma itt inkább az, hogy a létrehozandó társaságban a csókosok fognak irányítani egy olyan állami társaságot, ahol hozzáértő szakembere a cégnek egy darab nem lesz, csak hithű pártkatona. Mindezt számolatlanul az adófizetők pénzéből, hiszen a "nemzeti" jelző minden támogatás elbír.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.05. 20:37:26

@balatonikaboca:
Volt ilyen. Negyven évig. Leváltották.
Lehet örülni.

Don Quixote de la Ferko 2012.02.05. 20:49:38

@tükörfúró:

"Láttál te itt ilyen VALAHA, BÁRMIKOR, BÁRHOL, bármilyen államihoz közeli akárminél, akármiféle vezetés alatt?"

orbán eljövetelekor azonnal kivágták az NKH éléről a közlekedési szakembert, és hithű, a közlekedéshez nem értő pártkatonát tettek a helyére.

Köszönöm, hogy segíthettem.
süti beállítások módosítása