sorok között

sorok között

Magyarország nem Ciprus

2013. március 26. - Politikai Ateista

Varga Mihály szerint legalábbis biztosan nem:

A magyar kormány soha nem fontolgatta és most sem fontolgatja, hogy a betéteket bármilyen adó terhelje – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Nemzetnek adott, kedden megjelent interjújában.

A tárcavezető ezt arra az újságírói felvetésre válaszolta, miszerint az Európai Bizottság döntése a ciprusi bankbetét-adóztatásról és a spanyolországi betétadó alaposan felborzolta a kedélyeket Európa-szerte, és bizonytalanságot okozott. - Varga: A magyar kormány nem tervezi a bankbetétek megadóztatását - HVG

A nemzetgazdasági miniszternek valószínűleg nincsen bankszámlája, ezért megbocsáthatjuk neki, hogy nagyvonalúan megfeledkezett a kamatadóról, a tranzakciós adóról, és a lakosságra áthárított banki különadókról. Ezek a vívmányok ugyan nem tartoznak szigorúan a betétadóztatás kategóriájába, de némileg azért befolyásolják a lakosság megtakarítási lehetőségeit.

De nem is ide van a lényeg elásva, hanem ide:

"....miszerint az Európai Bizottság döntése a ciprusi bankbetét-adóztatásról....."

Bizony, bizony az Európai Bizottság döntése. Tehát ha Brezsnyev Barroso elvtárs úgy látja jónak akkor adózni fognak a magyar betétek is. Varga és a forradalmi kormány pedig legfeljebb pisloghat, illetve megpróbálhatja elmagyarázni a választóknak, hogy tulajdonképpen milyen nagyszerű hír ez az ország gazdaságának szempontjából.

dees EU.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr995172029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TóthAttila 2013.03.26. 21:33:06

Csak Magyarországon az unortodoxia jegyében a folyószámlapénzeket is meg fogják adóztatni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.26. 21:35:21

Igen, ezek után nincs megállás. Miután Brüsszel marxista politikába kezdett, már semmi sem biztos.

Blogger Géza 2013.03.26. 21:55:35

A kamatot terhelő adó (ami már elég régóta van Magyarországon, nem egy friss találmány) rohadtul nem azonos a betétet terhelő adóval. Sem szigorúan, sem kevésbé szigorúan véve. Ugyanis a kamatadó egy jövedelmet (nevezetesen kamatjövedelmet) adóztat, így elfogadható, ellenben a betétek megsarcolása ellentétes a bankbetétekre vonatkozó garanciával. Másrészt az EU egy hitelért cserébe szabhatta ezt a feltételt. (Ami azóta meg is változott, lényegében egy rendezett bankcsődbe ment át a dolog, szó sincs már adóról) Ebből látszik, mit jelent a pénzügyi függetlenség elvesztése, amikor hitelért cserébe más diktál. Mi marhára nem ebben a helyzetben vagyunk - hálistennek.

zobod 2013.03.26. 21:57:05

@TóthAttila: az igazsághoz tartozik, hogy a ciprusiak is elutasították ezt a banditamódszert. Alighanem most, második körben is elutasították volna, csak kormányuk és elnökük átverte a törvényhozást, és pénteken elfogadtatta azokat a jogszabályokat ami révén úgy tudja a bailout programban elvenni a betétesek pénzét, hogy nem kell a képviselők jóváhagyása. Ebből látszik, miért fontosak Brüsszelnek, az IMF-nek, és a németeknek a "szakértői" kormányok, akik nem a szavazók, hanem az EU ügye felé elkötelezettek...

Persze ennél bonyolultabb kérdés ez, most azt mondják az okosok, hogy gondolja meg jól mindenki, melyik bankba teszi a pénzét, viselje a felelősséget. Részben igazuk van, hiszen a bank nem trezor, a pénzed nem a mackóban őrzik, hanem kihitelezik, befektetik. Szóval tényleg úgy kell nézni a bankot, mint bárki mást aki pénzt kunyiz tőled az üzleti vállalkozására. A probléma az, hogy vajon rendelkezésre áll minden információs (és tudás) az átlagparasztnál - nálad, nálam - hogy megalapozottan döntsön? A ciprusi bankok tavaly átmentek az euroövezeti bankfelügyelet stressztesztjén. Akkor most mégis miről beszélünk, milyen jobb odafigyelést várnak a betétesek részéről, ha még ők, az agyonfizetett és sztárolt szakértők sem látnak egy éves időtávon sem?

Mr. Waszabi 2013.03.26. 22:05:11

Nem, nem az, valóban. Csak a harmadikok vagyunk a csődveszélyes országok listáján ejrópában. A sorrend ma: Ciprus,Szlovénia, Magyarország.
Még EBBEN sem tudunk elsők lenni, ez az igazi kudarc:( Pedig Orbán hogy igyekszik évek óta...

TóthAttila 2013.03.26. 22:19:47

@zobod:
A részvényesek pedig röhöghetnek a markukba. Csak addig az ideig veszítik el a részvénybe fektetett pénzüket, míg a bank talpra nem áll a betéttulajdonosok pénzéből. Bicskanyitogató kommunizmus. Ma bankszámlát nyittattam az Egyesült Államokban.

alfacharlybravo 2013.03.26. 22:23:53

@TóthAttila: Igazi jó választás volt! Gratula!

alfacharlybravo 2013.03.26. 22:25:06

@Mr. Waszabi: Azért Fletó és a Libaszakértő sem volt rest!

zobod 2013.03.26. 22:38:50

@TóthAttila: hogyan lehet ezt megtenni személyes megjelenés nélkül?

JT_Biopower 2013.03.26. 22:43:43

Ha még matolcsy lenne a miniszter, neki lenne elég vér a pucájában, hogy egy hasonlót nákunk is bevezessen. Pl. 0Ft felett 100% ;)
Az EU meg hiába ajvékolna, erre is azt mondanák, "ha az eu más országában létezik és ott nem baj, akkor nálunk is lehet!"

Pszt! 2013.03.26. 22:57:42

Biztos vagyok benne, hogy ezek a mocskos állatok is le fogják nyúlni a bankbetétek egy részét, ahogy a magánnyugdíjpénztári megtakaritasainkkal tették! :-D

TóthAttila 2013.03.26. 23:16:01

@zobod:
A SolarCapital Markets Zrt nevű brókercégnek vagyok az ügyfele szinte az alapításuk óta. Ez egy magyarországi értékpapír bizományosi cég, magyar tulajdonossal ÉS amerikai brókercég kapcsolattal. Az amerikai bankszámlanyitás az valami kiegészítő szolgáltatásuk nekik. Tegnap a ker.igazgató ajánlotta fel, hogy számlát nyit a nevemben, ha magyar betétállamosítástól félek. 5-8 éve a pénzem a brókercég számláján van, ahonnan ők tologatják fedezetként oda ahol épp tőzsdei befektetésem van. Amerikai számla esetén kevesebb lesz a magyar brókerek dolga.

J.László 2013.03.26. 23:35:05

Ez a cikkecske elég butusra sikeredett.

Kamatadó. Mióta világ a világ, azóta van kamatadó.

Nem Brezsnyev, akarom mondani Barroso elvtárs találja ki a betétadót, hanem Ciprus kapott most ezzel a feltétellel rendezett (nem rendezetlen) csődre lehetőséget.

Természetesen ezt ne vegye fikázásnak a kedves szerző, mert nem annak van szánva.

Nincs köze a cikkhez, de megnézném magamnak, kik vágták zsebre Ciprus pénzét. Lenne pár keresetlen és abszolút nempolkorrekt ötletem.

Larry Silverstein 2013.03.26. 23:39:10

Az EB döntése nem számít, a ciprusi parlament választotta ezt a megoldást.

Adott körülmények között ez nem tünik rossznak.

1) szociális elem - 100e alatt nem bántják a pénzt

2) kapitalista elem - nem a lakosság egésze fizeti ki a bedőlt bankot hanem azok akik bíztak benne. Igy felelősek a saját választásukért.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ez neked is szól, miért lenne ez marxista? Elfelejtetted hogy az EU-s banszanálások eddig 5000 milliárd euróba kerültek Európában 2009 óta, amit mindenki fizet, az is akinek bankszámlája sincs.

vomit 2013.03.26. 23:40:29

ezert valaki meg fogja skalpolni a sarcolokat
21.19 Cyprus Finance Minister Michael Sarris has said uninsured Laika depositors could face an 80pc haircut, and might have to wait up to seven years for a payout.

nemzeti csótány írtó 2013.03.26. 23:43:04

Abba is beleegyeznék, hogy ezek a mocskos állatok a bankbetétek egy részét lenyúlják. Viszont ennyi nem lesz nekik elég, több és több kell nekik. Elvesznek mindenünket, cselédet csinálnak belőlünk, és csak őket fogjuk kötelezően szolgálni, hazánk helyett!

béla a görög (törölt) 2013.03.27. 00:11:45

itt már egyszer irták ezen a blogon, hogy a MANYUP 3000md-je kb. kitett 11md eurót. (akitől vitték az összeset vitték) azonkívűl ott a tranzakciósadó.
És teljes lelki nyugalommal nyúlkálnak a zsebedben csak hogy az állam nevében pár ember a pénzéhez jusson.
Úgyhogy magyarország tényleg nem ciprus.
sokba többe kerül nekem magyarország.

egyébiránt ha én nem izgulok akit ez érinthet, te miért teszed?
(csak hogy valami logika is társuljon ehhez a poszthoz)

Larry Silverstein 2013.03.27. 00:14:58

@béla a görög: 'itt már egyszer irták ezen a blogon, hogy a MANYUP 3000md-je kb. kitett 11md eurót. (akitől vitték az összeset vitték) azonkívűl ott a tranzakciósadó.'

- lehet nem a kocsmában kéne tájékozódni.

www.vg.hu/kozelet/politika/strasbourg-elutasitottak-a-magyar-panaszt-magannyugdijugyben-396744

béla a görög (törölt) 2013.03.27. 01:02:09

@Larry Silverstein: @J.László:
Itt valami félreértés van. :) Az, hogy ti közösnek tekintitek az én pénzem egy EU határozat miatt vagy bármi más okból az engem nem hat meg. Az a pénz a nevemen volt és a sajátomnak tekintettem - független attól, hogy nem használhattam.
Egyébként nem a kocsmában tájékozodom. Még mielőtt elvitték a pénzt érdeklődtem az EU-nál. Én nem sajtót olvasok meg hiszek, hanem figyelek, számolok és óvom a tulajdonom.

Larry Silverstein 2013.03.27. 01:19:41

@béla a görög: Na akkor megtudhattad hogy az nem volt a tulajdonod.

regress 2013.03.27. 07:05:51

@Bokány: "hazánk helyett"?ezalatt a felcsuti cigányt,és simicskát érted?
süti beállítások módosítása