A napokban olvastam egy cikket az újautó-eladások alakulásáról.
Szeptemberben idei mélypontjára esett vissza az újautó-regisztrációk száma Magyarországon, a 3521 darab forgalomba helyezett gépkocsi 0,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit - derül ki Carinfo friss adataiból. - Ez volt az év legrosszabb hónapja a magyar autópiacon - Napi Gazdaság
A havi adatokat természetesen szezonális hatások is befolyásolhatják, illetve a magyar újautó-eladások tekintetében még figyelembe kell venni a regisztrációs adót érintő rendelkezéseket is ami a külföldrül importált használt gépjárművek piacának az élénkülését eredményezte az újautó piac kárára. Mindezek ellenére azt hiszem bátran kijelenthető, hogy ennél még rosszabb hónapok is lesznek, a megszorítások nem tesznek jót a számoknak.
És ez nem csak hazánkra igaz. A 2010-2011-es nyugat-európai autóeladási adatok árulkodóak.
Kiemeltem azokat az országokat amelyeket az első körben nyalt be a válság, és elsőként folyamodtak széleskörű megszorító intézkedések alkalmazásához. A kétszámjegyű százalékos visszaesés az újautó-eladások terén minden bizonnyal egyéb országokra is jellemző lesz a közeljövőben.
Ha azonban a trend tartós marad akkor az már nem csak a forgalmazóknak fog problémát okozni hanem a gyártóknak is, különösen azoknak amelyek elsősorban az európai piacra termelnek. A leépítések, illetve az egyéb költségcsökkentő intézkedések elkerülhetetlenek lesznek, és csak fokozza a problémát, ha azok a bizonyos gyárak Európában helyezkednek el.
Ezzel kapcsolatban a közelmúltban már nyilatkozott egy olyan kormányfő akinek az országa jelentős mértékben az autóiparnak köszönhette a gazdasági eredményeit:
Robert Fico a Süddeutsche Zeitungban megjelent interjúban kifejtette: Szlovákia az évi 1 millió kocsi gyártására alkalmas kapacitásával a lakosságszámhoz viszonyítva a legnagyobb autógyártó ország a világon. Az ország "annyira függővé vált az autóipartól, hogy rögtön komoly problémák keletkeznek, ha nem megy jól az ágazatnak" az üzlet - mondta Robert Fico. - Kivonulnak az autógyártók Szlovákiából? - Napi Gazdaság