sorok között

sorok között

Az orbanizálódó Európa

2013. október 26. - Politikai Ateista

Kevesen vették komolyan azokat a kijelentéseket, amelyek szerint a magyar unortodox intézkedések követőkre találnak majd Európában. Az ábra szerint azonban erőteljes magyarosodásnak indult a kontinens.

A nyugdíjak államosítása szinte már klasszikusnak számít, most pedig a gazdaságélénkítő franciák rukkoltak elő, egy hungaricummal. Literenkénti 1 eurós adót vetnek ki az energiaitalokra.

Az Egyesült Királyság az éltanuló magyarból. A kormány a hazai közmunkarendszerre emlékeztető programot szeretne, a tél - és a választások - közeledtével pedig az összes létező politikai erő felvette a harcot a rezsidémonnal.

Különbség csak a stratégiában van:

    David Cameront a képviselői kérdések és azonnali miniszterelnöki válaszok szerdai alsóházi félórájában a Labour vezetője, Ed Miliband felszólította arra, hogy a konzervatív-liberális kormánykoalíció haladéktalanul vezesse be a Munkáspárt által kidolgozott háztartási energia-árbefagyasztási tervet.

...
 
    Cameron közölte: maga is tudja, hogy a lakossági energiapiacon az államnak "be kell avatkoznia" a folyamatosan emelkedő árak miatt. A kormány azonban ezt a piaci versenyhelyzet felülvizsgálatával és a szolgáltatókat terhelő "zöld adók" mérséklésével tervezi. Ez utóbbi elképzeléssel egyébként a Konzervatív Párt koalíciós partnerei, a Liberális Demokraták nem értenek egyet.

...
    Sir John Major volt miniszterelnök is megszólalt az ügyben, piaci beavatkozást javasolva a kormánynak. Rendkívüli feltűnést keltő BBC-nyilatkozatában Sir John elfogadhatatlannak nevezte a brit lakossági energiaszolgáltatók által az elmúlt napokban egymás után bejelentett meredek, 8-11 százalékos áremeléseket, amelyek nyomán Major szerint komoly esélye van annak, hogy növelni kell a nehéz helyzetbe került fogyasztók állami segélyezését, különösen kemény tél esetén. A veterán brit politikus szerint ezt a támogatást a brit kormánynak az energiaszolgáltatóktól kellene visszaszereznie egyszeri, visszamenőleges hatályú nyereségadó kivetésével.
   

MTI nyomán

Közben a brit pénzügyminiszter visszatért Kínából, és nem is jött üres kézzel:

George Osborne brit pénzügyiniszter bejelentette, az Egyesült Királyság engedélyezni fogja kínai vállalatoknak, hogy tulajdonrészt szerezhessenek brit atomerőművekben.

A döntés azt eredményezheti, hogy Kina a jövőben többségi tulajdonrészt szerez a brit atomenergia következő generációjának kifejlesztésében.

Brit atomerőművekbe fektetne be Kína? - Világgazdaság

Per pillanat úgy néz ki, hogy a brit kormány rezsicsökkentési ötletei ellenére, a jövőben a kínai befektetők fogják megmondani, hogy mekkora lesz az angol villanyszámla.

 

Nem kérdéses, még egy atomerőmű is sokkal biztonságosabb befektetés, mint az angol államkötvények.

ukchina.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr455599122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.10.26. 08:36:06

Mit szól majd ehhez a Jereváni Rádió itthoni klónja?

szist 2013.10.26. 09:39:39

@toportyánzsóti: mit szólsz ehhez zsóti (te fasz) ? Orbánt követi Európa !
Látod agyatlan, magas neked a politika, mint a gyurcsótánynak!!!

Tapossuk A Szabadságjogokat 2013.10.26. 11:03:22

Terjed a józan ész? Hmm... épp ideje volt!

Mesterlövész 2013.10.26. 11:04:13

@szist: Oké, mi értékeljük a próbálkozást, de azért legyen már a trollkodásnak is egy színvonala, bakker.

2013.10.26. 11:22:32

@Tapossuk A Szabadságjogokat: Terjed a szegény gyűlölet.
Csak míg itt a szegények inkább még jobban összébb mennek tőle,addig külföldön oda fognak baszni a kormányok pofájába ha betiltják a szegénységet.

2013.10.26. 11:23:41

Mocskos kínaiak.

no_successful2 2013.10.26. 11:26:22

Na, ja a szocik a differenciált adóztatás mellett érvelnek, holott most sem történik más.
A rezsicsökkentéssel banki adókkal, egy különbség van, hogy így a szuper-gazdagok, (multik) vannak adóztatva, mi ezzel a gond ?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.10.26. 11:43:37

@no_successful2: Hát te tényleg nem vagy túl sikeres. Te tényleg azt hiszed, hogy a rezsicsökkentéssel, bank adókkal és a multik adóztatásával minden el van ntézve? Akkor nézz a pénztárcádba te ökör. A rezsicsökkentést astagon behajtják rajtad azok, akik megfizetik az árát (segítek, a vállalkozások, multik és a gazdaság többi szereplői, a bank adók miatt, amit nem tudtak közvetlenül áthárítani - pl tranzakciós adók - azt vastagon érvényesítik a számlavezetéshez kapcsolódó díjakban, a multikra kivetett adókat, pedig a multik érvényesítik az áraikban) de te csak hidd azt, hogy ezek téged nem érintenek. Akár el is mehetsz a Bonsai Ducéhoz hálálkodni neki.
Ő úgyis szereti az ilyen lúzereket.

Kalmár 2013.10.26. 11:52:12

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:
Belenéztem!

Dolgozok, gyereket nevelek!

Többet keresek.
A megélhetési gyerekcsináló segélyvadászok, mint te, nem baj, hogy rosszul jártak.
Sőt.

Európa erre halad.
Azt hittétek viccelt Viktor?
Hát megint igaza lett, mint amikor a szoci kormányzás esetére azt mondta, hogy a nagytőke és a pénztőke alakít kormányt és mindent eladnak, mindent elídósítanak.
Na hát az is úgy lett....

nu pagagyí 2013.10.26. 11:57:27

Ha az MTI mondja, akkor tuti így van. Attól, hogy máshol is van olyan dolog, amit ugyanúgy neveznek, mint nálunk még korántsem jelenti ugyanazt.

Például itthon demokráciának nevezik az egypártrendszert. Az angolok viszont rezsicsökkentésen piaci eszközöket értenek, egyszeri különadóból finanszírozott támogatást és a verseny fokozását, nincsenek államosítási szándékaik.

Mi van még? A többi is pont ilyen hülyeség!

Kína manapság már egy kapitalista állam, a világpiac fontos résztvevője, miért félnének az angolok a tőkétől? Minél inkább piacosodik Kína, annál inkább demokratizálódik. Ha lenne tőkénk, a mi kis banánköztársaságunk is bevásárolhatná magát egy angol atomerőműbe, aztán közismert szakszerűségünknek hála, állhatja a felelőtlen gazdálkodás miatti cechet.

nu pagagyí 2013.10.26. 12:00:45

@Kalmár: Örülök, hogy eltarthatom a Te gyerekeidet is! Ha manapság jól keresel, akkor vagy külföldön dolgozol, vagy valamelyik talpnyaló oligarcha érdekszférájában lebzselsz, vagy köztisztviselőként teszed tönkre az országot, kiemelt jövedelemmel.

Flúgatlan 2013.10.26. 12:07:58

Ne nézzük egybitesen a dolgokat!

Nincs mindenben igaza Orbánnak szeritnem, de az, hogy több intézkedését másolják itt-ott, az azt jelenti, hogy nem is teljesen hülyeség, amiket csinál. Kár, hogy a magyar politikai élet ilyen módon "működik": személyekhez, csoportokhoz kötik az intézkedések értékét.

Európa nem "Orbanizálódik", csak pár dologra hasonló megoldást talának, mint Orbán. Ami csak az elvakult Orbán-gyűlölőknek és EU-imádóknak lehet meglepetés. Hagyjuk a fenébe, ki mit talált ki először, nézzük, értelmes-e az az adott elképzelés.

Muhammad Balfas 2013.10.26. 12:21:53

@Flúgatlan: Nagyon helyes. Nem szégyen átvenni a jó módszereket.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.10.26. 12:31:58

@Flúgatlan: dehogyis, az a fontos hogy az összes turhát a képzelt ellenség pofájába fújjuk

susu64 2013.10.26. 12:36:45

Nem tartanánk itt, ha Európa egyszerűen csak "európaizálódna". Ami egyet jelentene a ballibnak nevezett moslék (vagy hányadék) kihajításával. Máris szebb lenne az életünk, pl. nem rongálnák a Duna partot a Műegyetemnél, stb. Bár, valljuk meg, ingyencirkusznak nem volt utolsó.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.10.26. 12:37:05

@Kalmár: Akkor húzd ki a fejed a Viktorod seggéből és nézz körül. Nehogy már zt mond, hogy a legjobb esetben is csk stagnáló gazdaság, a stadionok kivétlével hiányzó nagy beruházások (építkezések), a konstans tőke kiáramlás, a megbénított hitelezési piac a fellendülés záloga. Akkor az EU, Kína, az USA és a világ többi része valamit nagyon rosszul csinál. De te hol dolgozol, a versenyszférában, vagy almilyen kényelmes kormányhivatalban? Mert nagyon nem mindegy.

susu64 2013.10.26. 12:43:06

@nu pagagyí: Azt ezért érdemes figyelembe venni, hogy pl. Angliában a közszolgáltató cégek nemzeti tulajdonban vannak, megyarul a haszon ott marad és az adótörvények szellemében ott forgatják vissza a gazdaságba, míg nálunk az elkótyavetyélt közvagyon külföldi tulajdonosai még állami kárpótlást is kaptak, ha kevés volt a nyereségük (lásd az M5 autópályát, vagy a fővárosi közműveket). Épp itt volt az ideje ezeket visszavenni.

Netuddki. 2013.10.26. 12:43:26

"Az orbanizálódó Európa"

Szerintem olyan mélyre nem tudnak süllyedni. Közben ugyanis az orbán is süllyed tovább. Sajnos vele együtt az ország is...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.26. 12:44:09

Igen, én ezt mondom 2 éve a hihetetlenkedőknek: Orbán a jövő.

Európa ebbe az irányba halad: egy részről a bukott baloldal orbanizálódik, más részről erősödik a fasizmus. Mindehhez járul a szekuláris-ateista keret. Mo-ra csak ez utóbbi nem jellemző (még) a 3 ismérv közül.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.26. 12:45:10

@szist:

Nem, egyszerűen Orbán előbb valósítja meg ugyanazt. Az, hogy Orbán lenne a minta, nevetséges.

Netuddki. 2013.10.26. 12:46:24

@Kalmár: "Többet keresek."

Csak nem közmunkás vagy a gombgyárban? 24ezer helyett 49ezret viszel haza? Te kis mázlista, te...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.26. 12:46:37

@nu pagagyí:

Kína pont az ellenkép az orbanizálódó Európához képest.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.10.26. 12:51:38

@Kalmár: Még annyit, hogy nem vagyok megélhetési segélyvadász, sőt még gyerekem sincs.

susu64 2013.10.26. 12:52:01

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: Hát, arra bíztatlak, hogy nézz körül. Nagyjából mindenhol hasonló stagnálás van, ezen kívül konstans tőkebeáramlás, a hitelezés beindulása, komoly beruházások: Audi, Bridgestone, Hankook, Lego, P&G, Opel, Lézerközpont Szeged, 1. és 3, villamos felújítás, kórházakra kb. 60 milliárd, lehetne több is, és akkor nem beszéltünk a stadionokról, amelyek szintén munkaerőt ígényelnek. Csak egy kis realitás kellene.

Netuddki. 2013.10.26. 12:53:27

@Flúgatlan: Erős csúsztatás, hogy az orbánt másolnák. Én inkább úgy mondanám, hogy hasonló dolgot lehet okosan is csinálni. Ja, és nem az orbánék csinálják okosan...

ursus artos 2013.10.26. 12:54:50

Sok még a ballib, de már fogynak...

Netuddki. 2013.10.26. 12:55:01

@susu64: Ennyi erővel akár piramist is építhetnénk. Az is munkaerőt igényelne. Ostoba fideszes balfaszok...

Sexual Harassment Panda 2013.10.26. 12:56:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Igen, én ezt mondom 2 éve a hihetetlenkedőknek: Orbán a jövő"

Én is kezdem elhinni.
Nem lennék +lepve, ha jövőre az ep-ben a liberálisok meggyengülnének, a néppárt megerősödne.
És nem európai egyesült államok lesz, hanem jogokat fognak elvenni Brüsszeltől.
Pont mint ahogy mondja , Nemzetek Európája.

Max, te hogy látod, a jobbikkal miért nem foglalkoznak a sajtóban?
Mindíg csak fidesz vs ellenzék, de mi a valóság a jobbikkal?
Ők természetesen úgy gondolják, hogy a lakosság 90%-a őket favorizálja, ugyanakkor a közvéleménykutatók 2010 óta csökkenő tendenciát mutatnak.

Booksi 2013.10.26. 12:59:25

Orbán veszélyes ember. Olyan valamit indíthat el amitől tényleg tartanak valahol. Mintákat nyújt, azokhoz nyúl amikhez máshol nem mernek.
Az más kérdés, hogy ezt kényszerből teszi, mert olyan helyzetet hagytak rá, hogy mozgástér ne legyen, csak a közvetlen lakosságnyúzó intézkedések. Na itt nézték be a dolgot, mert saját logikájuk szerint gondolkoztak.
Orbán mozgástért kényszerített ki magának olyan területekről amelyek korábban és másoknak tabu volt. Ettől veszélyes, és jól érzékelhető az ellene zajló háború.
Ettől függetlenül, az ország stabilizálta a helyzetét, megszüntették a túlzott deficit eljárást, a Forint nem omlott össze, pedig volt rá törekvés gazdagon.
A gazdaság nem dübörög, ez igaz, sok a munkanélküli továbbra is, az életszínvonal sem fényes. Igen, a korábbi országrontók elvárnák tőle, hogy a hátrahagyott gazdasági romhalmazból három év alatt Svájcot csináljon, és ha nem teljesül akkor természetesen hazudik.
Nézzenek magukba, még egymással sem tudnak mit kezdeni, egymást hátba szúrva, kijátszva tolakodnak a szűkülő konc köré. Jó ezt látni.

susu64 2013.10.26. 13:02:41

@kovi1970: Az a szerencse, hogy vannak ebben az országban ilyen penge elmék, meg nem -balfaszok, (azaz mondhatom, hogy daliás faszok? nem bántanálak meg ilyesmivel) mint te. Bár ez a válaszod öléggé egyszerűre sikeredett. Láttuk, hogy mire vagytok képesek együtt okt. 23 - án, a Műegyetemnél, szerencsétlen hülyék.

Dr.Bio74 2013.10.26. 13:03:30

Én nem hiszem, hogy mindent rosszul csinál a fityisz, de azt hiszem, hogy nagyon sok dolgot nagyon rosszul csinál. Ha az eu államok bizonyos dolgokban olyan lépéseket tesznek, mint az orbán kabinet, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy másolják őket.

mohaa 2013.10.26. 13:06:54

@susu64: inkább az ilyenektől kéne már végérvényesen megszabadulni. Lehetőleg családostul, hogy a génállomány is tisztuljon.

mohaa 2013.10.26. 13:08:26

@susu64: kevés volt, valóban. Egy (vagy több) akasztásnak én is jobban örülnék. Alanyt tudnék rá és nem is kéne messzire menni.

mohaa 2013.10.26. 13:09:33

@ursus artos: nekem inkább tűnik úgy, hogy egyre több embernek van tele a töke a fideszes férgekből...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.10.26. 13:09:36

@susu64: A Hankook még a Patás Cyurcsányék alatt jött ide, és azerintem a többi beruházást is még az előző kormány alatt kezdték el. Az, hogy az egészségügyre 60 milliárd áll rendelkzésre, az nem jelent semmit, mert a Simicska és barátai Co. csaknem ennyit költhetnek egy navalyás vasútállomás felújítására. Ami a stadionokat illeti, az sem jelent sokat, mert nem termelő beruházás, csupán a vezéretek hobbijának az újabb manifesztálódásai.

Dr.Bio74 2013.10.26. 13:12:10

@susu64:

Amennyire látom a komoly beruházások jelentős része tervezett, azaz jelentős energia és pénz bennük volt már, így új dolgokról beszélni nehéz. Inkább belassult régi tervezésekről van szó.
Tény, hogy az egyetlen, egyértelműen új "beruházási" tevékenység a stadionok építése.

Szélmalomharcos 2013.10.26. 13:22:19

Aki mer az nyer

Az ellenzéknek pedig: teletojt gatyával nem lehet táncolni, hiába fújják az indulót még mindig egyesek odakintről

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.26. 13:22:19

@ursus artos: "Sok még a ballib, de már fogynak..."

Érthető, hiszen ők nem testvérek között szaporodnak, mint a hungarista nácik. A bátyádnak sem kellett volna anyáddal hancúroznia....

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.26. 13:26:03

@Booksi: "Orbán veszélyes ember."

Igen, önmagára és a nemzetre nézve. Jól látod.

"Olyan valamit indíthat el amitől tényleg tartanak valahol."

A marxizmust? Nem hiába mászkál Ázsiában. Csak hogy nem fog sikerülni.

pedes75 2013.10.26. 13:26:42

Nem annyira maguk az ötletek magyarok, ezeket ugyanis nem MAtolcsy szopta ki az ujjából, korábban is számos helyen megjelentek a szakirodalomban.

Amiben a magyar kormány úttörőnek bizonyult, hogy ezeket be is merte vezetni. Az európai kormányok egyike-másika egyszerűen azért 'másolja' őket, mert a magyarok a gyakorlatiban is kipróbálták őket, és lám, nem omlott össze a világ.

susu64 2013.10.26. 13:28:46

@Dr.Bio74: ez tévedés, a gumigyárak (ezek a meglévő gyárakkal azonos nagyságú új üzemek)most indulnak, indultak, a Lego építése tavaly, az Opel folyamatosan Szentgotthárdon, a Knorr meg a többi szintén, a kórházak építése meg folyamatosan indul: hatalmas új kórház Nyíregyházán, bővítések Pécsett, Gyulán, Veszprémben, Székesfehérvárott,ezek mind vadonatúj beruházások, a Várkert bazár, a Kossuth tér, s akkor a közlekedési beruházásokról még nem is beszéltünk. Lehet a meglévő eredményekre büszkének is lenni, attól függetlenül, hogy mikor - hol - ki indította vagy fejezi be.

pedes75 2013.10.26. 13:29:34

@hazug fidesznyik:

Ugyan már, ha kedvenc elvtársaid jöttek volna elő ugyanezzel a farbával, vörösre tapsolnád a tenyeredet.

Ez a baloldali ellenzék kudarcának a fő oka: annyira belehergelték magukat abba, hogy minden rossz, amit a jobbközép kormány csinál (pláne fasiszta, diktatórikus, veszélyes, államcsődbe vezető, stb.), hogy elvesztették a maradék kapcsolatukat is a valósággal.

susu64 2013.10.26. 13:31:28

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: mondom, inkább nézz körül, hátha kevesebb szamárságot beszélsz. Az, hogy mi van/volt szerinted, meg mi a valóság két külön világ.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.26. 13:31:36

@Kalmár: "Dolgozok, gyereket nevelek!"

Hazudsz. Aki itt trollkodik állandóan, annak nincs ideje dolgozni. Gyereket meg úgy nevelsz, hogy esetleg más csinálta neked. Akár még én is, bár abban a pózban a nőd nem eshet teherbe.

"Többet keresek."
Nyilván... a fizetett troll jól keres, különben nem szopná itt egész nap a libsik farkát.

Booksi 2013.10.26. 13:34:37

@hazug fidesznyik:
Értem az iróniádat, és bizonyára sokan így is gondolják.
Tudom, hogy tudod, hogy nem így gondoltam. :)
Azt nem árt látni viszont, hogy a piacok tökéletes önszabályozása nem működik.
Főleg nem itt a volt keleti blokkban. Már az indulás is torz volt, az átmentett pozíciók és vagyonok, kapcsolatok miatt.
Az itt élők csak kihasználandó fogyasztók. Befektetés minimális, profit maximális. Na itt kell szabályozásokat bevezetni, hogy ez ne folytatódhasson.
Nem hiszem, hogy az államnak kell mindent irányítania, de ha elszabadulnak a dolgok akkor irányba kell rakni őket, ha szükséges akkor erővel.
Ez persze ellenérzéseket kelt ott, ahol érdekeket sért.

Gáborom 2013.10.26. 13:34:48

Tán meg kéne nézni, hogy miért. Vajon mi az igazság abból, amit vezírünk mond nekünk Európa hanyatlásáról.Nemcsak társadalmi hanem gazdasági értelemben is. Mert attól még mehet lefelé ott is a dolog,hogy hozzánk képest sokkal jobban és szebben élnek - már akinek van munkája. De az is, akinek nincs, legalábbis a leggazdagabb országokban.

Az rendben van,hogy Orbán és brancsa nagyon sok szemétséget csinál, de vegyük már észre, hogy ez eddig is így volt, az összes eddigi kormány átbaszta a fejünket, csak ki így, ki úgy. Kezdve a gengszterváltáskori korrupt és észnélküli privatizációtól a szocik méregdrága szerződésein át a mostani hatalom giga mutyijaiig, a törvényesség, a demokrácia szűkítéséig stb stb.

Európa nem Orbanizálódik, hanem egyszerűen eljárt az idő az eddigi demokrácia és az eddigi gazdasági mechanizmusok felett.
Európa is rájött, hogy ha a nagy demokratikus elvek gyakorlati következményei őket is érintik, akkor máris nem kell akkora demokrácia, mert sokba kerül, és sokszor feleslegesen. Valamint a folytonos növekedés fenntartása lehetetlen, viszont a termelést elvitték a multivá nőtt cégek Ázsiába, ott meg nem a balek és full korrupt magyarok vannak,ráadásul itt-ott még demokrácia sincs bagyon, így az óccsó munkaerő garantált, így aztán a lehetőség agyonvitázása helyett a lehetőséggel élve szépen feljött Ázsia, főleg Kína, és a mindent tudó Európa meg hoppon maradt.
Legalábbis a lényeget és így látom.

Nem jó ha Orbán a fa, ami miatt nem látjuk az erdőt.Az európai demokráciát az elmúlt húsz évben kellett volna létrehozni, de nem elmebeteg szadeszesekkel, és a gazdaságot sem kellett volna szolga módra szétbombázni, és mindent kijátszani a korrupció oltárán.

A világ megváltozott, mi pedig még mindig Trianonon és 56-on rágódunk.Ahelyett,hogy rég levontuk volna a helyes következtetést: a nyugat sem külömb senkinél sem, csak a pénz számít, semmi más.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.26. 13:37:54

@pedes75: "kedvenc elvtársaid"

Bekaphatod,mert nem vagyok semmilyen pártnak a tagja vagy rajongója. Csupán nem szeretem a bolsevik bandákat, színezettől függetlenül.

"annyira belehergelték magukat abba, hogy minden rossz, amit a jobbközép kormány csinál"

Ha ez a jelenlegi neked jobbközép kormány, akkor ostoba vagy, mert fogalmad sincs a politikáról. Másrészt meg, és ezt annyiszor kértem már tőletek, orbánista hívőktől, meséljétek már el, hogy ez a nép mit köszönhet az úgynevezett nemzeti jobboldalnak. Nem kell visszamenni a történelemben, csak úgy száz évnyit. De legyen akár 25... Azt hiszem, te is feladod.

susu64 2013.10.26. 13:40:16

@mohaa: megtisztelőek a gondolataid, igazi demokrara lehetsz, ahogy mostanában nevezik magukat a nemzeti/nemzetközi szaocialisták, egyszerűbben a komcsik és a nácik. Mintha enyhe népirtó gondolat lenne benne. De el kell szomorítsalak: 9 saját készítésű gyerekem 7 unokával ejándékozott meg eddig (hol van még a vége!), s mindannyian szorgalmasan dolgoznak, hogy betegség esetén kapjál orvosi ellátást (rászorulnál!) s hogy öreg napjaidra legyen nyugdíjad. S mielőtt még valami egyéb otromba gondolatra ragadtatnád magad: fehérbőrű és keresztény vagyok (ez nem rang vagy dicsőség, csupán a tény kedvéért). Ezért aztán megbocsájtok neked, bár - legalábbis verbálisan - az életemre törsz, a kiirtásommal kacérkodsz. Mint azt szoktátok tenni a másként gondolkodókkal.

NemNick 2013.10.26. 14:03:07

Kulcsszavakra zsigerből reagáló automaták vannak itt egy csomóan. Még olvasni is rossz.

Valóraváltógép 2013.10.26. 14:04:21

@Sexual Harassment Panda: A jobbikról normális ember nem vesz tudomást. Olyasmi, mint egy csúnya nagy kelés a seggeden. Elég baj hogy van, minek még beszélni is róla?

asima · http://www.asimind.hu/fooldal01.html 2013.10.26. 14:07:05

- Építsük együtt azt, ami előremutató, ami mindenkit érint, ami mindenkinek használ!
A Garantált Alapjövedelem bevezetése az egyértelmű alternatíva, - Új Közmegegyezéssel!

- Minden szükséges tudás és technikai eszköz meg is van már vagy tíz éve a bevezetéséhez! - Az alapjövedelem bevezetése egyben társadalmi jóvátétel is! Legyünk sokan elegen! Csatlakozz te is egy lájkkal az Európai alapjövedelmi mozgalomhoz. Állj ki a társadalmi igazságosságért! Állj ki magadért!
Írd alá az Európai Polgári kezdeményezést!
7.132 ember kedveli · 1.650 ember beszél erről
www.facebook.com/Alapveto.Jovedelem

felucca 2013.10.26. 14:10:00

Nem, a Fidesz nem csinál mindent rosszul. Általában érzékeli (még), hogy milyen problémára kell választ adni, aztán ad rá valamilyen választ, az esetek többségében rosszat, kisebbségében jót. A jó válaszokat is beárnyékolja a hihetetlen nagy arc és agresszivitás, a hatáselemzések és a konzultáció teljes hiánya, amitől aztán ezek a válaszok is inkább a problémás kategóriába süllyednek.

Nagyon jellemző a kommuninkációjukra, hogy van benne 2% igazság, tehát részben létező, komoly problémákra alapoz, aztán az igyekezet arra irányul, hogy ezt a 2%-ot úgy mutassák be, mint egyetemes igazságot, amit a tanulatlan, suttyó, alulfejlett magyar átlagpolgár minden további nélkül be is vesz.

Az "orbanizálódó Európa" pont ilyen csúsztatás. A helyzetfelismerés még akár lehet közös is, az adható válaszok aztán már nem is érdekesek, mert a közös helyzetfelismerés már megteremti a fideszi propaganda alapját: Európa minket másol.

Hát nem, attól, hogy ők is ugyanabban érintettek esetleg, attól még hülyék lennének másolni minket.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.10.26. 14:11:25

Nohát, még egyszer büszkék leszünk Viktorunkra... :-)

Booksi 2013.10.26. 14:15:18

@Gáborom: Azt gondolom, hogy sok mindenben igazad van. Európa lebénultan figyeli ahogyan a saját kapzsisága miatt lassan összeomlik.
A profit hajhászása, a termelés kiszervezése Ázsiába, a menekültek áradata, amely képzettség és nyelvtudás hiányában akár mennyire is ellenkezik szemérmességünkkel koloncként, megoldhatatlan problémaként nehezedik egyre inkább a társadalmakra, elsüllyesztik a kontinens demokráciáit.
Brüsszel (egy hatalmasra duzzadt vízfej) szinte döntés képtelen,tehetetlenül nézi, hogy az általa megfogalmazott (egyébként értékes) emberi alapjogokkal visszaélve és kihasználva, egyre duzzadó etnikai bomba ketyeg a testén.
A gazdaság egyik legnagyobb problémája a munkahelyek hiánya. Ha nincs termelés, amely lehetőséget teremt az emberek számára a jövedelem szerzésre és ezáltal a fogyasztásra akkor láthatóan zsákutcában vagyunk.
A világban olyan hatalmas egyensúlyzavar keletkezett, a piac mindenhatóságba vetett hit miatt, hogy ez most fel is borítja a fejlett gazdaságokat.
Ebben az aránytalanságban kell most bizonyos fogalmakat bevezetni ahhoz, hogy ne legyen minden második fiatal munkanélküli.
Ilyenek lehetnek pl: erkölcsi értékek, (a média által vetített hamis világkép helyre billentése, hogy mégsem mindeni celeb vagy nem a bűnözéstől lesz valaki jó fej) protekcionizmus,(meg kell védeni az országokat a beáramló gyenge minőségű esetleg káros tömegcikkektől)takarékosság, hogy ne csak a mának éljünk hanem nézzünk előre, tervezzünk ésszerűen életünk több részén.
Ezeket valahogy el kell kezdeni. Ebbe sok hiba is belecsúszhat,csúszik.
Az ellenérdekeltek persze ezt nem nézik jó szemmel és minden téren támadnak és bomlasztani próbálnak még akkor is, ha valahol tudják, hogy amit akarnak az valójában fenntarthatatlan, de csak ők csak a mában élnek, ezért nem számít.

felucca 2013.10.26. 14:15:34

@Gáborom: Általában egyetértek veled, egy kivétellel. A demokrácia felett nem járt el az idő. A legjobb dolog, amivel az emberiség megajándékozta magát. És a legutolsó dolog, amit el szabad dobnunk magunktól, értem ezelett, hogy a totális elszegényedés sem lehet ok arra, hogy a demokrácia alapértékeiben kételkedjünk.

Most természetesen nem arról a bizáncias hatalomgyakorlásról és négyévenkénti áldemokráciáról beszélek, ami nálunk van.

Hattory Hanzo 2013.10.26. 14:16:21

Az árbefagyasztás és a hatósági árcsökkentés közötti apró differencia megvan? Máshol is pártszórólap lett a gázszámla? Cameron is műveletlen tahó, aki két szotyizás között stadiont ajándékoz angol kisvárosok lakóinak? Magyarul nettó faszság az egész poszt.

toportyánzsóti 2013.10.26. 14:17:57

@szist: Kérsz belépési kódot a rajongói oldalamra te agyatlan fasz?Látom nem ment át a Jereváni Rádió,mert kb annyi köze van viktorbán faszságaihoz annak amit mások csinálnak.Angliában a vöröskék akarják kopizni a csuti dolomitbányászt nem a jobberek.

felucca 2013.10.26. 14:17:59

@Booksi: Ebben is sok igazság van.

És gondolod, hogy szeretett vezírünk épen irányba rakja az eldeformálódott folyamatokat?

Esetleg csak erről beszél, miközben kitömi magát és a sleppjét lovéval az elkövetkezendő szűk esztendőkre?

Merthogy azokból a problémákból, amikről beszélsz, semmit nem oldott meg.

toportyánzsóti 2013.10.26. 14:20:34

@szist: 8:1-re kikapott volna Anglia a hollandus sajtkészítőktől?

Booksi 2013.10.26. 14:21:03

@asima: Na ez lenne aztán a kánaán. Akár semmit sem kell csinálni és mégis jön a pénz, csak azért mert vagyok.
Innentől már csak sokasodni kell, és egyre nagyobb lesz a jövedelem.
Ehhez hasonló valahol mintha már kezdene gondokat okozni.

Kemencés Szittya Buci 2013.10.26. 14:27:30

@nu pagagyí:
Persze, köztisztviselő és a kiemelt jövedelem.
Én köztisztviselőként dolgozok diplomával, központi szervnél, napi 9-10 órát így kapok 30 000 Ft-tal többet, mint amennyi a minimálbér. Béremelés meg 6 éve nem volt. Túlórát csesznek fizetni, és nem, nem a lábamat lógatom munkaidőben. És ez még központi szerv, egy önkormányzatnál vagy egyéb hivatalnál még ennyit sem kapnak a KTV-k.
Ja, hogy a politikusokra gondolsz? Azok nem köztisztviselők.

felucca 2013.10.26. 14:27:40

Amúgy a poszt lényegéhez:

Értelmes dolog-e, hogy amivel takarékoskodni akarok, mert nemzetgazdasági szinten drága, annak csökkentem az árát?

Nooormális?

Booksi 2013.10.26. 14:29:11

@felucca: Nehezeket kérdezel. Egyszerű agymosottként remélem, hogy csak részben igaz amit feltételezel.
Azt nem gondolom, hogy nincs tudatos kedvezés a saját oldalnak, és ez baj de sajnos elkerülhetetlen.
Bárhova, de tényleg bárhova nézel a világban, sehol nincs ez másként, sehol nem tudják ezt teljesen kiküszöbölni, csak a mérték nem mindegy.
A problémák meg sajnos globálisak, ebben mi nagyon kicsik vagyunk.
Helyi szinten nem lehet megoldani őket csak tompítani a hatásukat, és ezt talán elkezdte.
Előtte még csak el sem kezdték, sőt rontották a helyzetet.

felucca 2013.10.26. 14:41:52

@Booksi: Ünnepélyesen feloldozlak az agymosottság vádja alól, hiszen láthatóan gondolkodó ember vagy:)

Véleménykülönbség köztünk ott van, hogy:

szerinted Orbán belehelyezkedett a világmegváltó szerepébe, és áldozatosan próbálja népe helyzetét lassan-lassan, sok áldozattal jobbra fordítani, miközben óhatatlanul követ el hibákat,

szerintem meg egy kontroll és visszacsatolás nélküli egyszemélyes káeftét hozott létre, ahonnan már régen repültek a hozzád hasonló támogató, ám néha kritikus hangok, célja a totális hatalomszerzés, mindezt kontraszelektált (más nem él meg mellette) csapattal próbálja meg, amitől biztos a bukás, de legalább addig te is meg én is jól éhenhalunk.

Nincsen alternatív gazdasági tér. Egy gazdasági tér van, sok hibával, (ezt mindnyájan látjuk)ebben lehet aprókat korrigálni, de kivonulni belőle egyenlő az öngyilkossággal

Wintermoots (törölt) 2013.10.26. 14:58:00

@Flúgatlan:

Európa nem "Orbanizálódik", csak pár dologra hasonló megoldást talának, mint Orbán."

pár dologra. ez nem orbanizáció, orbán rendszere sokkal több ennél és főleg azok miatt elvetendő, amit nyugaton nem "másolnak"
de propagandaszövegnek jó a blog címe, és még index-címlapra is kerül.

mizrolist 2013.10.26. 15:05:15

@Kalmár: anyám pék. Neki is köszönhető, hogy van a boltban kenyér, zsemle, kifli meg kakaós csiga. Nettó 60k-t keres, és az szja-változások miatt csökkent a nettója. Apám is pék volt, de felkötötte magát áprilisban. Nála hasonló volt a helyzet, kicsit magasabb nettóval.

martineden 2013.10.26. 15:06:09

@felucca: Nagyon jol megfogalmaztad.Szo szerint igy van.Nincs mit hozza tenni.

Gáborom 2013.10.26. 15:10:26

@Booksi: Köszi, nálam sokkal szebben fogalmaztad meg, amit én is gondolok. Egyetértek.

Gáborom 2013.10.26. 15:12:40

@felucca: Igazad van, valóban, szükség van a demokráciára, de ésszel, nem összevissza. Még úgy is nagyon költséges és nagyon nehéz, de legalább van értelme.
Én csak attól az áldemokráciától óvnék, ami a szájaláson és az igazi problémákról való figyelem elterelésen kívül másra nem jó.
Egyetértek veled is.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.26. 15:23:31

@mizrolist: Ettől még lehetett volna belőled egy József Attila, kár hogy nem lett....:(

Booksi 2013.10.26. 15:29:50

@felucca: Köszönöm a megelőlegezett bizalmadat. :))

Egyébként egyáltalán nem gondolom, hogy Orbán világmegváltó lenne, talán ő sem gondolja magáról.
Inkább úgy gondolom, hogy belecsöppent egy megnyert választásba, voltak elképzelései, hogy hogyan kezeli, de ezekre nem volt nyitottság a feltételeket diktálók részéről.
Nem maradt más hátra, mint előre, tehát semmit nem kímélve erőből (a támogatottság biztos tudatában) megváltoztatott rengeteg mindent.
Olyat is időnként amit nem kellett volna.
Igen, igazad van ebből a gazdasági térből kivonulni nem lehet, mert hibái ellenére ez tart minket a vízfelszínen.
Még akkor is ha végső soron kihasznál bennünket és nem nagyon enged kitörni ebből a helyzetünkből.
Ami nem tetszik igazán, az a kettős beszéd, de ez csak nekem okoz problémát, valószínűleg politikai kényszerűség is áll mögötte.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.26. 15:30:06

Jajj ugyan már posztoló, egyrészt ezek csak elszórt javaslatok az EU 28 tagállamának millió törvénye és szabályozása között. Sikerült egy maroknyit felsorolni, ami kb. nevében hasonló.

Másrészt ugyan már, a kialakuló (már ha végül kialakul) brit közmunkarendszer még csak nyomokban sem hasonlít az orbánizmusra. Egyrészt 3 ÉV (nem 3 hónap) után küldenék közmunkára azokat, akiknek nincs munkája, és ezt kiválthatnák azzal, hogy naponta látogatják a Jobcentre-t.

És kurvára esélyes, hogy Miliband kétharmados lesz a következő választások után, és darálja az egész tervet a picsába, a Housing Benefit szigorításokkal, na meg a nagy tory EU-ellenes szabadságharccal együtt (ami elég nagy kamu, mert például az eurókötvények adómentességét Cameron nem firtatja, úgy hogy tudja, hogy 500 milliárd fontos adókerülési kiskaput nyit a gazdaságban évente, tök legálisan).

Másrészt amit Cameron javasol, az kurvára nem orbanisztikus kézivezérelt ilyemégkádárse rezsicsökkentés, hanem mezei adócsökkentés. Még Miliband rezsicsökkentése sem volt olyan, mint Orbáné, mert alapból tiszteletben tartotta volna a cégek profithoz való jogát, nem kényszerítette volna őket veszteséges üzletre.

Az ilyesmit ugyanis a civilizált világban rossz szemmel nézik.

A UK nem hogy nem éltanuló magyarból, de még az is leesett nekik, hogy Orbán "nem az a fajta konzervatív".

Komolyan, kötelező tökéletesen tájékozatlannak lenni azzal kapcsolatban, hogy mi folyik a magyar határon kívül???

felucca 2013.10.26. 15:50:07

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Gondolom, nem kötelező tájékozatlannak lenni, de a dolgokat úgy esik jól értelmezni, hogy alátámasszanak bennünket.

És amikor semmi más nem támaszt alá, csak a képzelt dolgok, akkor az ilyenfajta értelmezésnek különösen nagy a jelentősége:)

apanna 2013.10.26. 15:57:33

@Kalmár: Jobban keresel, de ezt mások kárára. A KKV-k meg beledöglenek az adóterhekbe.
Én nem keresek többet, a 20 ezres bérkompenzációval sikerül hazavinnem a minimálbért.
Ugyan akkor, évente kifizetek legalább 2 havi fizetésnek megfelelő adót erre arra..
Minek örüljek?

nu pagagyí 2013.10.26. 16:00:58

@susu64: Talán rémlik még Margaret Thatcher neve. Ő privatizálta az állami közszolgáltatókat. Tudtommal a többsége továbbra is magánkézben van, a piacszabályozás állami, amit független hatóságok végeznek.

apanna 2013.10.26. 16:02:09

@mizrolist: Nem vették a kiflijét?

apanna 2013.10.26. 16:08:27

@nu pagagyí: Én meg az anyádat ápolom minimálbérért, a közszférában....

nu pagagyí 2013.10.26. 16:09:55

@Kemencés Szittya Buci: Sejtésem szerint vannak olyan köztisztviselők, akik igen jól keresnek. Talán a vezetői körben kellene szétnézni, meg az átnevezett kormánytisztviselők környékén. A jelek szerint valahogy bevásárolta magát a Fidesz az államba, mert minden gusztustalan dolog csont nélkül végrehajtódik.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.26. 16:11:05

@Sexual Harassment Panda:

A Jobbik marginális. Már jövőre kevesebb mandátuma lesz, mint amennyi most van. Túl radikálisak, ezt az átlagember nem szereti. Amit mond a Jobbik, azt úgyis már mondja a Fidesz is, de mérsékeltebb hangnemben.

nu pagagyí 2013.10.26. 16:14:58

@apanna: Te valószínűleg közszolga vagy, nem köztisztviselő. Sajnos a szüleim már régen maghaltak, így nem valószínű, hogy ápolnád őket. A közszolgálat most is mostoha gyerek, sokan vannak, sokba kerülnek. A Fidesz inkább a vezetőket vásárolja meg, az kevesebből kijön és ők hatékonyan gondoskodnak róla, hogy kussoljál.

susu64 2013.10.26. 16:17:19

@nu pagagyí: Hogyne, hát éppen ezt mondom: a nemzeti tulajdon nem államit jelent, hanem angol nemzeti (akár magán) tulajdont. De nem külföldi kézben, (látjuk, a külső tőkeerős cégek csak piacot akartak itt szerezni: cukor, cement, csokoládé, stb.)@Booksi: , s ott az állami kontroll. Ha lennének tőkeerős hazai cégek, semmi bajom nem lenne velük. De nincsenek, vagyis hát nem ebben a szektorban érdekeltek.

lüke 2013.10.26. 16:19:19

eröteljesen
ki szeretné ezt a fernc jóskainál is avittabb (ancienne) rezsimet?

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:22:08

Felfogták, hogy az országrontó liberálisok véleményét akár le is lehet szarni és lám, jönnek az eredmények.

Orbánék viszont átvehetnék a franciák, angolok álláspontját a cigánybűnözésről. (vagy az osztrákokét, akik amúgy kussolnak, de a másodszori autólopást, fémlopást 7 év letöltendővel büntetik).

lüke 2013.10.26. 16:23:29

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
yeehhhhh, ott nem ferencjóskáznak
/valóban kiragadott hasonlóságok,angolban amúgy is a kontextus a lényeg:)/

Muhammad Balfas 2013.10.26. 16:23:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A Fidesz ügyesen kifogta a szelet a vitorlájukból. Pl. a legutóbbi roma késeléses ügyre sem tudtak rárepülni, mert a Bayer cikk körül ment a cirkusz a médiában.

susu64 2013.10.26. 16:25:02

@Booksi: még ezt sem mondanám, azazhogy más a mértéke a kedvezésnek, inkább a kultúrája kifinomultabb, olyan ez, mint az angol gyöp: attól szép, hogy már több száz éve locsolgatják. Mi meg csak 24. A többi ok. Nagyjából én is így gondolom OV - ről, s azt, hogy ez a zsigeri gyűlölködés nem vezet sehová, azaz semmi jót nem eredményez. És abban is igaza van, hogy bár egy globális világban élünk, de mégiscsak mi vagyunk itthon. Nyilván sok mindent lehetne és kellene is jobban csinálni, de a törekvést érzékelem és értékelem, ugyanez a másik oldalról nem mondhetó el.

Sexual Harassment Panda 2013.10.26. 16:26:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
És szerinted, a fidesz ezt "véletlenül" teszi, vag yép ellenkezőleg, szándékosan kimazsolázza az életképes dolgokat, hogy így szavazatokat lopjon?
Mit szólsz ahhoz, ha azt állítom,a fidesznek szerintem a jobbik a legnagyobb ellenfele, nem az mszp.

nu pagagyí 2013.10.26. 16:26:41

@susu64: Pont arról szól a cikk, hogy kínaiak veszenek angol atomerőmű részesedést. Mindegy ki hozza a tőkét, csak hasznot hajtson az országnak. Erre kellene törekedni. Sz*t érünk vele, ha egy magyar tulajdonos hatékonytalan munkával, állami segítséggel dacol a zord piac, számára megfejthetetlen viszonyaival. Csak pazarolja a pénzünket.

Hagyni kell a piacot, az majd kiszenvedi a teljesítményt. Az állam pazarló állami cégek és monopolpiacok szaporítása helyett, hagyja már, hogy a jobb nyerjen. Kinek hiányzik még húsz BKV és száz MÁV. Mindennel foglalkoznak, csak azzal nem, ami a feladatuk lenne.

apanna 2013.10.26. 16:27:10

@nu pagagyí: Nem írtam, hogy köztisztviselő vagyok.
Szívesen venném, ha valami nagypofájú legalább egy hetet eltöltene velem, hogy megmutassam, milyen szinten vagyok túlterhelt. Mindezt havi 74 ezer forintért. És még legyek empatikus, mosolygós, kedves.
A munkavállalót a tisztes fizetéssel, és az ideális munkakörülményekkel lehet ösztönözni. Ennek hiányában, nem kérhető számon semmiért.
Őseink azért találtak ki fantasztikusabbnál fantasztikusabb munkát könnyítő eszközt, hogy éljünk a lehetőséggel, dolgozzunk kevesebbet, és boldogok legyünk.
Most pedig mit csinálunk? reggeltől estig robotolunk, egyre szarabb bérért, és a munkánkat annyira sem becsülik mint egy rühes kutyát. Igaz, a rühes dög legalább harap, ha valami nem tetszik neki.

Elnézést, az anyádért.

Muhammad Balfas 2013.10.26. 16:28:03

@Booksi: Bizny jó! Végül csak győz az igazság..

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.26. 16:33:03

@♔bаtyu♔: Csak szólok, hogy az angoloknál az országrontó liberálisok a kormány koalíciós partnerei.

A te esetedben a tájékozatlanság biztos, hogy kötelező, nem hiszem, hogy te tudnál egy vaskarikánál bonyolultabb fogalmat értelmezni.

nu pagagyí 2013.10.26. 16:34:02

@apanna: Ott a versenyszektor. Én abban vagyok érdekelt. Elmondhatom, hogy ott is látástól mikulásig kell dolgozni, de ha jól csinálja az ember, akkor megéri. Sajnos pont ezt a szektort próbálja megfojtani az orbanizmus, jobban bízik azokban, akiket kézből etethet. Látod, Te sem vállalod a kalandot, kevés, de tuti pénzért elvegetálsz az állami kenyéren és csak magadban füstölögsz.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:35:17

@nu pagagyí: Azért ha már pazarlás, még mindig jobb, ha egy magyar állami, vagy önkormányzati tulajdonú cég évi pár %-al veszteséges, mintha ugyanaz a cég pld. francia tulajdonú, de a szerződésében garantált az évi 8%-os nyereség.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.26. 16:36:00

@Booksi: "Orbán veszélyes ember. Olyan valamit indíthat el amitől tényleg tartanak valahol."

Igen, szélsőséges, nemzeti pántlikába öltöztetett szocializmust. Ettől tényleg, és jogosan tart minden épelméjű ember.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.26. 16:40:06

@♔bаtyu♔: "Azért ha már pazarlás, még mindig jobb, ha egy magyar állami, vagy önkormányzati tulajdonú cég évi pár %-al vesztesége, mintha ugyanaz a cég pld. francia tulajdonú, de a szerződésében garantált az évi 8%-os nyereség."

Igen, erre a logikára épült az egész Kádár-rendszer.

És tök jó is, ha szeretsz becsődölő, elszegényedő országban élni.

Az az évi pár százalék, bizony államkincstárból és hitelből lesz aztán kipótolva, és a sok évi %-ok végül egy nagy nagy összegé duzzadnak, ami bedönti a gazdaságot. Pontosan ez történt a Kádárékkal, a sok delegalábbállamicég sok kicsi százalékos vesztesége megbaszta az államháztartást.

Inkább legyen 12% haszna a franciának, minthogy még egyszer akkorát bukjunk.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:41:47

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Mielőtt elájulnál magadtól okoska, egy angol liberálist messze nem hasonlítanék a magyar "liberálishoz", (gyökerek, szocializáció, külföldi támogatók "jellemzői".

susu64 2013.10.26. 16:41:54

@nu pagagyí: Ez így egyszerűen nem igaz. Láttuk az elmúlt 24 év kíváló privatizációinál: szinte egytől egyig. Nem csak gyakorlatban, elméletben sem igaz. napról napra ezt látom, annak ellenére vagy azzal együtt, hogy 1990 óta a legkeményebb versenyszférában dolgozom, s még örülhetek, mert a cégem ennek ellenére kultúrált, tisztességes, teljes bérrel bejelentő és mondhatom humánus szellemű világcég.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.26. 16:44:33

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
" Egyrészt 3 ÉV (nem 3 hónap) után küldenék közmunkára azokat, akiknek nincs munkája, és ezt kiválthatnák azzal, hogy naponta látogatják a Jobcentre-t. "
ezt a kulonbseget fogalmazod meg roviden ugy, hogy nyomokban sem hasonlit? de mivel nyilvan tajekozott vagy a temaban, kerdezem, hogy korabban milyen intezkedesekkel igyekeztek a passzivakat visszaterelni a munkaeropiacra, mennyire voltak ezek sikeresek, es mi indokolja ezt a jelenlegi tervet?
a rezsivel kapcsolatban meg ugyanazt irod, ami a posztban is volt, plusz a sajat (?) velemenyedet arrol, hogy majd mit valositanak meg belole. ettol lesz a posztolo tajekozatlan?

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:44:51

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Ha megnézzük, mikor éltél épp becsődölő országban, az éppen 2008 körül volt. Miközben a franciák haszna évi 8% volt. Szóval ezt nem nagyon gondoltad végig.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:46:16

@nu pagagyí: Ezt nem értem, hogyan próbálja megfojtani? Az adó ma sem több, sőt helyenként kevesebb.

$pi$ 2013.10.26. 16:46:17

@asima: "A Garantált Alapjövedelem bevezetése az egyértelmű alternatíva, - Új Közmegegyezéssel!"

Mi az az "egyértelmű alternatíva"? Ezt te találtad ki? Elmés. :)

"- Minden szükséges tudás és technikai eszköz meg is van már vagy tíz éve a bevezetéséhez!"

Ó, már évezredek óta adott minden tudás és minden technikai eszköz a bevezetéséhez. Csak pénz nincs rá, meg értelme nem lenne, de egyébként simán meg lehetne csinálni...

Te honnan szednél pénzt rá? :)))

nu pagagyí 2013.10.26. 16:46:22

@Booksi: Elmodanám, az előző ciklusokban sem omlott össze semmi, minden működött. A válság után törvényszerűen fellendülés lett volna, legalább olyan, amilyen a többi visegrádi országban tapasztalható. Orbán viszont konzerválta a válság mélypontját, leállt minden jövőt szolgáló beruházás, helyette üres stadionokra szórja a pénzt. Mellesleg erre a semmilyen eredményre elköltötte a nemzeti jövedelem több mint 10%-át kitevő és már 12 éve gyűjtögetett MNYP megtakarítást és hozzátett még egy párezer milliárdot az államadóssághoz.

martineden 2013.10.26. 16:46:54

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Csak torom a fejemet hogy akinek ilyen jo meglatasai vannak hogy szavazhatott egyszer is a fideszre.Nem ertem.Megmagyaraznad?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.26. 16:48:09

kifele megy a világ a válságból ez a fidesz szerencséje.
A hitel kamatok is csökkenhetnének már.

Booksi 2013.10.26. 16:48:39

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Vlóban hajaz valamennyire a régi időkre, de ez azért bele is van magyarázva.
A jelenlegi (vagy talán múlófélbe lévő) vad kapitalizmus viszont senkinek se jó. (jelentős vagyoni háttér alatt élőkre vonatkoztatva)
Teljes kiszolgáltatottság a munkaadók részéről anyagilag, lelkileg, fizikailag.
Az egész gazdasági rendszerbe tudatosan be van építve a csalás. Ezért "tengődik" még a jól menő vállalkozó is minimál béren, mert túl van adóztatva.
Ez nem mostani jelenség, csak nehéz kitörni belőle. Meg kell szorongatni olyan köröket is ahol ez eddig nem volt szokás. (legalábbis nálunk)
Többek közt ezért is veszélyes ez a zOrbán.
Ha láttad a bogár élete c. anim filmet, akkor ott is veszélyes volt a renitens hangya, mert bár pici volt és a sáskák nagyok, kitörve a belenyugvó alázatból unortodox példát mutatott a többségben levő társainak, ezáltal felborítva így, a kialakult állapotot.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:49:39

@nu pagagyí: "A válság után törvényszerűen fellendülés lett volna, legalább olyan, amilyen a többi visegrádi országban tapasztalható."

Na ja, Bajnai már felvette volna a második IMF hitelt is, miközben még az elsőt fizetjük. Megnézem mitől lett volna fellendülés, hiszen Gyurcsányék pár%-os GDP növekedése az államadósság 30%-os emelkedésébe és óriási államháztartási hiányokba került úgy, hogy még válság sem volt. Bajnai a kormány része volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.26. 16:50:36

kérnék szépen 2010 es benzinárakat,svájcifrank árat,euróárat.
2010 es áfát,jövedéki adókat .

$pi$ 2013.10.26. 16:50:47

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
"Az az évi pár százalék, bizony államkincstárból és hitelből lesz aztán kipótolva, és a sok évi %-ok végül egy nagy nagy összegé duzzadnak, ami bedönti a gazdaságot."

Ez mondjuk messze nem törvényszerű. A rendőrség és a bíróság is állami és a legtöbb országot nem dönti be a fenntartásuk.

"Igen, erre a logikára épült az egész Kádár-rendszer."

Marhaság. A Kádár rendszer arra épült, hogy *minden* cég legyen állami, nem arra, hogy *legyen* állami cég is. Ez óriási különbség.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:52:17

@Gyurma73: Azért Orbánék tettek pár dolgot pld. ezért:

www.portfolio.hu/deviza_kotveny/akk/dolnek_a_magyar_rekordok_egyeves_melyponton_a_csodkockazat.2.190944.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Mindamellett, hogy sokaknak nem tetszik az, nincs már a magyar pénzpiacon az a hatalmas nyereség, ami Bajnaiék idején megvolt és amit az adófizetők finanszíroztak.

♔bаtyu♔ 2013.10.26. 16:53:04

@Gyurma73: Miért nem 1998-asakat kérsz ezekből?

nu pagagyí 2013.10.26. 16:58:35

@♔bаtyu♔: Akadályozza a piac működését, különadókkal sújtja azokat a cégeket, amelyek növekedésre lennének képesek (távközlés, közszolgáltatások, kereskedelem), kaotikus kedvezményrendszerével az alacsony hatékonyságú cégeket preferálja, piacokat monopolizál és ezáltal jól működő cégek százait dönti be. A pláza stop jól példázza, hogy a magántőkét nem engedi, hogy ésszerűen ruházzon be. Állami kartelleket szervez, pofára szabott közbeszerzésekkel manipulálja a piacot. Ötletszerű adóival, túlbonyolított szabályozással nehezíti, hogy a cégek a termeléssel foglalkozzanak. Soroljam még?

$pi$ 2013.10.26. 16:59:04

@nu pagagyí: "A válság után törvényszerűen fellendülés lett volna, legalább olyan, amilyen a többi visegrádi országban tapasztalható."

Bajnai idején a GDp növekedés 1.2% körül volt, kizárólag a románokat sikerült megelőznünk ebben. Az európai átlag 4% körül volt. A következő évben a GDP növekedés európában ismét durván visszaesett.

A reális becslés az, hogy ha a Bajnai gazdaság fenntartható lett volna, és folytatódik, akkor a GDP növekedés tartósan -2, -3% lett volna.

felucca 2013.10.26. 17:02:23

@♔bаtyu♔: Batyu, kapaszkodj meg, senki nem fogott fel semmit, azt sem tudja a jóember, hogy mi az, hogy liberális. Szívesen hivatkoztok mindig valamiféle nagy megvilágosodásra, hogy na, most aztán. De ki kell, hogy ábrándítsalak. A jóember annyit látott, hogy valaki szar 800 Ft-tal csökkentette a gázszámláját (ahelyett, hogy fizette volna a hőszigetelés költségét, amivel többet takaríthat meg, de ez a jóembernek már magas). Tehát erre szavaz. A másik meg ígérhetne neki ingyen sört és heti egy orális szexet, akkor arra szavazna. Szerencsére, vagy szerencsétlenségre a másik oldal még nem tudott, nem mert belemenni ebbe a színvonaltalan egymásralicitálásba. Na akkor lenne egyébként végünk, már így is eléggé béka segge alatt van a színvonal.
De nem remélem, hogy megértetted, mert te egy focidrukker vagy és a csapatodnak Fidesz a neve.

szintetikus 2013.10.26. 17:04:35

@Kemencés Szittya Buci: irány a versenyszféra
amíg a közszférában létezik olyan fogalom, hogy nyelvvizsgapótlék (wtf?) addig nyugodtan lehet írni, hogy pazarlás ami ott folyik!

$pi$ 2013.10.26. 17:04:42

@Gyurma73: http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_mio_eur&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&tstart=806623200000&tend=1343167200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

$pi$ 2013.10.26. 17:07:11

@felucca: "csökkentette a gázszámláját (ahelyett, hogy fizette volna a hőszigetelés költségét, amivel többet takaríthat meg, de ez a jóembernek már magas)"

A múltkor én is adtam pár forintot egy hajléktalannak, ahelyett, hogy vettem volna neki egy lakást, amivel sokkal jobban járt volna. Remélem nem bántottam meg...

Sexual Harassment Panda 2013.10.26. 17:08:33

Lófax!A volner tegnap aszonta tegnap a "ma reggel"-ben, hogy jövőre ők nyeruk a választást, és 5%-os növekedés lesz.
Aztán zsidózott egy egészségeset!

nu pagagyí 2013.10.26. 17:12:06

@♔bаtyu♔: Nem kellett volna újabb hitel, hiszen a teljes összeg az MNB trezorjaiba került, azt osztogatja most Matolcsy.
Az IMF-EU hitelt a forint átfolyamának stabilizálására vették fel (még Gyurcsány), sikerült is 273 forint körülire leszorítani az euroárfolyamot. A hitelfelvétel előtt egyébként 65% körül volt az államadósság, az el nem költött hitel felvétele és a 6%-os GDP csökkenés lökte 80%-ra. Normális gazdasági tevékenységgel, a 6%-os csökkenés növekedésbe fordításával és a csúnya IMF/EU hitel tényleges visszafizetésével (nem egyik hitel másikra való elcserélésével) már rég ismét 65%-on kéne állnunk. És akkor vegyük még hozzá, hogy a GDP 12%-át tette ki az einstandolt MNYP, amit szintén nem adósságcsökkentésre fordítottak, hanem nyom nélkül eltüntettek. Hol van itt eredmény? Nem látom, csak a propaganda dübörög.

Valóraváltógép 2013.10.26. 17:12:47

@szintetikus: írd nyugodtan, hogy irigy vagy. :)

@nu pagagyí: Ez így ahogy leírtad, nettó marhaság. A távközlési cégek meg az energiaszolgáltatók pedig a legundorítóbb, legpofátlanabb módon L O P N A K. A kereskedelem is, sőt, a szolgáltatószféra is.

Tőlem. Tőled is, csak nem akarod észrevenni, mert azon rettegsz, hogy mi lesz, ha kicsit átláthatóbb és sallangmentesebb működésre kényszerítik őket. Ne kaksizz be, a vezetés prémiuma nem lesz kevesebb, szóval nincs miért temetni őket. Esetleg az az irdatlan méretű pofájuk lesz kisebb. :)

felucca 2013.10.26. 17:18:09

@$pi$: Ugye érted, amit mondani akartam?

Valóraváltógép 2013.10.26. 17:20:55

@felucca: Ugye érted, hogy azt mondjuk, hogy hülyeséget mondasz? :)

$pi$ 2013.10.26. 17:28:36

@nu pagagyí: "A hitelfelvétel előtt egyébként 65% körül volt az államadósság"

Jah, előtte, úgy 2006-ban[1]. :) De persze Leonardo is a hitelfelvétel előtt festette a Mona Lisát.

"az el nem költött hitel felvétele és a 6%-os GDP csökkenés lökte 80%-ra"

Az adatok nem támasztják alá a véleményedet. Az igazság az, hogy a költségvetés időtlen idők óta hiányos, az állam többet költ, mint amennyit beszed, ezért a hiány folyamatosan nőtt.

[1] http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&tstart=806623200000&tend=1343167200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

[2] http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=edp_b9_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&tstart=806623200000&tend=1343167200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.26. 17:29:35

Okádjátok csak tovább a ba-lib mocskot.Láttuk 23.-án is mire vagytok képesek.Mint egy csapat patkány a tetem fölött úgy marakodtok.Hogy a faszban akarnátok kormányozni akkor?Szerencsére a beteg öteleteitekre már senki sem vevő,max néhány gyakorló elmebetek.Szopjátok csak szarházy meg csurcsótány ánuszából tovább a rózsaszín "demokrata" ködöt,ahol mindent betiltanátok,ami nektek nem teszik.Söpredék férgek :DDD

$pi$ 2013.10.26. 17:34:34

@felucca: "Ugye érted, amit mondani akartam? "

Azt mondtad, hogy a rezsicsökkentés helyett szigetelésre kellett volna adnia pénzt a kormánynak. Ennek így persze nem sok értelme mert:

1. A kormány nem adott pénzt a rezsicsökkentés során. Semennyit.

2. A rezsicsökkentés havi mondjuk én tudjam 1200 forintos nagyságrend, a szigetelés, meg hasonlók viszont a félmilliós nagyságrend.

Erre próbáltam meg rávilágítani egy humorosnak szánt történettel. Szerintem jól sikerült, ugyanis az arány nagyjából hasonló.

De itt egy másik, hasonló:

A bíróság a javamra döntött, azt mondták, hogy az alperes fizessen vissza nekem 30 000 forintot, a tönkrement cipőm árát. Pedig a bíróság vehetett volna nekem egy Audi A8-at is, annak jobban is örültem volna, meg azt lehet vezetni papucsban is.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.26. 17:37:20

@$pi$: hat az afa-bol. kap mindenki havi egy kilot alanyi jogon, cserebe mindenert fizetunk duplaannyit mint eddig. kerdes, hogy akarjuk-e ezt? ugy latom, akarjuk, hiszen mar majdnem 1 ezreleknyi lajk osszejott.

felucca 2013.10.26. 17:43:35

@$pi$: Nagyszerűek a történeteid!:)

Mielőtt arra a következtetésre jutnál, hogy nem értem a rezsicsökkentés lényegét, sietek leszögezni, hogy értem.

Pusztán annyit állítok, hogy ha valóban a rezsi lenne fontos és az, hogy az ország összfogyasztása csökkenjen, akkor az én szigeteléses meglátásom a célravezető. Amennyiben a szavazatvásárlás, akkor nyilván nem.
Magyarán a kormány energetikai hitvallása az, hogy le van szarva az egész, kit érdekel. Engedd meg, hogy ez ne tetsszen!

_most_ 2013.10.26. 17:48:39

haha, azért az erős túlzás, hogy Orbánt követik, legalábbis a populizmust nem hiszem, hogy Orbán találta volna fel :D

$pi$ 2013.10.26. 17:52:28

@droid_: "hat az afa-bol. kap mindenki havi egy kilot alanyi jogon"

Egy kilo mit? Egy kilo kavicsot? Egy kilo aranyat? Egy kilométert? Egy kilohertzet? :)

@felucca:
"Pusztán annyit állítok, hogy ha valóban a rezsi lenne fontos és az, hogy az ország összfogyasztása csökkenjen, akkor az én szigeteléses meglátásom a célravezető."

Célravezető? Egy döntés (rezsicsökkentés) helyett egy másik döntést javasolsz, aminek semmi köze az eredeti döntéshez. Függetlenek egymástól. Erre próbáltam rávilágítani.

"Amennyiben a szavazatvásárlás"

Akkor lenne szavazatvásárlás, ha a kormány vagy a párt pénzt adna, dehát itt erről szó sincs.

Egyszerűen csináltak egy jogszabályt, ami nyilván sokaknak tetszik, népszerű (persze, nem mindenkinek tetszik). A kormánynak az a dolga, hogy olyan törvényeket hozzon, ami sokaknak tetszik, nem?

Ha fenntartható és sokaknak tetszik, akkor jól tették, ha nem fenntartható vagy sokaknak nem tetszik, akkor nem volt olyan jó ötlet.

_most_ 2013.10.26. 17:54:16

@♔bаtyu♔: mármint milyen eredmények jönnek, például 1,7%-os gdp csökkenés, hát ez is egyfajta eredmény :D

felucca 2013.10.26. 17:58:36

@$pi$: Be kell látnom, hogy igazad van, hülyeséget mondtam, de legalábbis függetlenséget:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.26. 18:05:47

vannak.dolgok amik jól haladnak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.26. 18:15:54

@$pi$: szazezer forintot. monjuk te koltesz havonta ketszazat, az mostantol negyszazba fog neked kerulni, cserebe kaphatsz szazezret alanyi jogon, meg valaki mas is kap szazezret, amit elkolthet ugyanarra, amire ma otvenet kolt.

Booksi 2013.10.26. 18:18:02

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Örülök,hogy fontosnak tartod a franciák hasznát.
Sajnos én olyan helyzetben vagyok, hogy nem tudok örülni annak, amikor a francia lenyúzza a bőrömet, hogy legyen haszna.
Még a zindex is megírta korábban, hogy az elmúlt években jelentősen (kb.30%-al) csökkent az áram ára az európai piacon. Ennek ellenére a drága szolgáltatónak eszébe sem jutott, hogy ezt akár csak részben is vissza juttassa a felhasználóknak. (legalábbis itt nálunk)
Mindig volt oka az áremeléseknek, így olyan szintre emelve az árakat, hogy az már égető problémát jelentett a lakosságnak. (már legalábbis annak aki legálisan használta)

Booksi 2013.10.26. 18:21:11

@nu pagagyí:
Igen szerencsére nem omlott, bár ehhez föl is rántottak a végén egy giga IMF hitelt olyan szerencsétlenül ütemezve, hogy az egészet a következő kormánynak kelljen visszafizetni.
(persze tudjuk, hogy nem a kormánynak, hiszen annak nincs pénze)

kantonpárti (törölt) 2013.10.26. 18:36:20

ne őrüljünk már meg teljesen. nem a magyarok találták ki a közmunkaprogramot, se a jövedéki adót.

szist 2013.10.26. 18:40:10

@toportyánzsóti: nem mindegy ki van kormányon Angliában libafos agyú?
Tőlünk másolja a faszát... na nem tőled ! Orbán és kormányától.. a te vezéred az idegbajos sasorrúnaK már nem lesz soha többé
kormánya ! csak a skodájában ! faszfej

apanna 2013.10.26. 18:40:32

@nu pagagyí: Versenyszféra? Mennyit kapsz hivatalosan? 150 -et? A többit zsebbe? A 40 es korosztály férfi tagjaival van tele az intenzív osztály. Vagy infarktust kap, vagy stroke-t.

Most azt mondod, hogy elégedett vagy?

Próbáltam a másik oldalt, és egyszer is elég volt. Nem vagyok karrierista, szeretnék normális körülmények között dolgozni, és a családommal lenni, nem kiszámíthatatlanul dolgozni. Ez nem azt jelenti, hogy beletörődök a méltánytalan fizetésembe, és körülményekbe. elég szomorú, hogy egy versenyszférában dolgozó kurva elégedett, miközben szarrá hajtják, és a fizetése egy részét is zsebbe kapja..

nu pagagyí 2013.10.26. 18:42:36

@Booksi: Egy másik hitelből kifizették az egyiket, csak neked eladták, hogy ettől jobb lett. De hát idáig hülyültetek, mindent elhisztek. Az összes adósság nem csökkent, így az egész bűvészmutatvány Münchaunsen báró meséjére emlékeztet, ahogy saját hajánál fogva kihúzza magát a mocsárból. Ja, elfelejtettem, hogy utóbbit is elhitted.

nu pagagyí 2013.10.26. 18:53:39

@apanna: Saját cégem van, nálunk nem dívik a zsebbe fizetés, sem magamnak sem az alkalmazottaimnak. Nem is gazdagodtam meg, de nyugodtan alszok és a sajátmagam ura vagyok. Nem könnyű kenyér, de én büszke vagyok arra amit csinálok és örülök, hogy becsületes munkát tudok biztosítani másoknak is.

Az államtól csak azt várom, hogy hagyjon békén, ne variálja össze-vissza az adó- és járulékszabályokat, mert a cégek ahelyett, hogy a termelés minőségében versenyeznének, a kedvezményeket hajkurásszák. Ne osztogasson nyakra-főre támogatásokat, ha ennyi felesleges pénze van, inkább normatívan csökkentse a közterheket, az jobban szolgálná a gazdaság növekedését. A közbeszerzéseket és pályázatokat próbálja már meg becsületesen lebonyolítani, mert én inkább távol tartom ezektől magam, minthogy hányingert kapjak.

zobod 2013.10.26. 19:07:10

A brit piaci viszonyok lehetnek akármilyenek, de a hazai eszközarányos garantált nyereség, és a szolgáltatási területen de facto monopolhelyzet egyáltalán nem piaci környezet.

$pi$ 2013.10.26. 19:19:14

@droid_: "szazezer forintot."

Hát a kilo az mondjuk ezret jelent, de mindegy.

"monjuk te koltesz havonta ketszazat, az mostantol negyszazba fog neked kerulni, cserebe kaphatsz szazezret alanyi jogon, meg valaki mas is kap szazezret, amit elkolthet ugyanarra, amire ma otvenet kolt. "

Hát mondjuk a matek az tényleg nem erősséged az biztos. Így én nem százezer garantált jövedelmet kapok, hanem százezer mínuszt, valaki más meg százezer pluszt.

De honnan veszed, hogy éppen annyi ember fog plusz százat kapni mint ahány száz mínuszt? Ha jön a rendszerbe egy harmadik, mondjuk Józsika, aki jelenleg közmunkán van, meg egy negyedik, Bélus, aki meg minimálbérre van bejelentve, akkor mi a fene lesz? Nekem mínusz háromszázezer, a másik háromnak meg plusz háromszor százezer? Vagy eladjuk Józsika meg Bélus veséjét?

Ha mondjuk havi százezret akarsz adni, az minden évben 1 200 000 forint koponyánként, 3-4 millió embernek, akkor az olyan 5 000 milliárd, azaz 5 000 000 000 000 forint. Ez mondjuk a mostani költségvetés harmada és akkor alsó hangon számoltunk.

Akkor minden elvonást 33%-al növelni kell, ugye? Átgondoltad ezt?

"monjuk te koltesz havonta ketszazat, az mostantol negyszazba fog neked kerulni"

Ó, nem. Nem fog annyiba kerülni. Elmondom miért: havi 130 000 a svájci frankos törlesztőm, rezsi, lakásbiztosítás, áfa, önkormányzati adó, benzinadó, parkolódíj, sárgacsekkadó, számlavezetési díj megafenetudja mi, az úgy 2xx 000 forint. Ha agyonversz sem tudsz belőlem tubbet kiszedni, mert nincs. Viszont, ha sokat cseszegetnek lehet, hogy azt sem fizetem meg, amit eddig megfizettem, mert:

1. lelépek a g*cibe, akkor nálam számolhatsz 0-val,
2. megfelel nekem a garantált 100 000 forintos jövedelmed, akkor meg számolhatsz nálam -100 000 forinttal.

Érted?

szintetikus 2013.10.26. 21:02:25

@Valóraváltógép: lol :D irigység nem = a nonszensz juttatásokkal
gondolom egyszerűbb homokba dugni az embernek a fejét :)

toportyánzsóti 2013.10.26. 21:36:49

@szist: Kevesebb narancskapszulát kéne fogyasztanod fasz,így már magadat alázod csak narancstróger.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.26. 21:37:05

@$pi$: nem kell minden elvonast novelni, eleg az afat. ha nem eleg 100%, akkor legyen 150% es kesz. teszunk afat a torlesztodre is, azon ne muljon.

nem mindig fogjak a humoromat, most sem, mea culpa :)

(szerintem a kilot szazezerre mondjak, ha penzrol van szo)

Valóraváltógép 2013.10.26. 22:39:21

@szintetikus: Miért lenne nonszensz? Te nem kapsz fizetésemelést, ha leraksz egy plusz szakvizsgát, pl?

Valóraváltógép 2013.10.26. 22:50:19

@nu pagagyí: Viszont már most idegbeteg vagy tőle... :) Jah meg büszke is.
Keresztkérdés: hány beszállítódat fizetted ki több hónapos késéssel/semmikor? :)

$pi$ 2013.10.27. 00:51:08

@droid_: "nem kell minden elvonast novelni, eleg az afat. ha nem eleg 100%, akkor legyen 150% es kesz. teszunk afat a torlesztodre is, azon ne muljon."

:)

"nem mindig fogjak a humoromat, most sem, mea culpa :)"

Ó, én elég humorosan fogtam fel, tulajdonképpen elég humorosan is válaszoltam. Amikor nem humorosan beszélek a témáról, akkor molotovkoktél meg otp székház is van benne. :)

"(szerintem a kilot szazezerre mondjak, ha penzrol van szo)"

Mondanak sokmindent. A fél ország abszolút zavarban van a kilogramm és dekagramm magasságában például. Amúgy nincs is ezzel semmi baj, csak az, hogy soha nem lehet tudni, hogy mire gondol az illető, jól mondja vagy úgy mondja ahogy szokták.

Olyan ez mint a jobbkézszabály a tecsó parkolóban: soha nem tudod, hogy tudja -e neked van elsőbbséged vagy azt hiszi, hogy neki van, mert ő jön a vastagabb úton. Így aztán mindig neki van elsőbbsége, akkor is amikor a vastagabb úton jön, meg akkor is, amikor jobbról jön. :)

Szúrófény 2013.10.27. 03:33:12

@asima: Agyficam

Tisztelt férfitársaim. Gondolom heves tíltakozást váltana ki Önökből, ha közölnék önökkel, hogy ezentúl a szomszéd, vagy valamely ismeretlen ember gyermeke után gyerektartást kell fizetnie!
Pedig fizet. Nemcsak gyerektartást, de még szülőtartást is! Csak családi pótlék, és munkanélküli segély, jövedelempótló támogatás, rendszeres szociális segély, nevelési támogatás, stb. címen fizeti a mások által csinált gyermek után Önre lőcsölt gyerek, és szülőtartást! Miért? És meddig? Csak. Állampolgári fegyelemből és államvezetői bölcsességből. Már amennyire ezt bölcsességnek lehet nevezni. (Én inkább ostobaságnak nevezném!) Mert mások valamikor kitalálták, hogy olcsóbb az alacsonyan tartott (éhbér) mellet családi pótlékot adni a gyermeket vállalónak, mint tisztességes bért adni valamennyi dolgozónak. Csak a bűn mindig elnyeri büntetését! Mert a magyar így saját gyereket nem vállal, csak egyet-kettőt, vagy egyet se, mert kevés a jövedelme. Mért kevés? Mert elvonják, hogy odaadják annak, akinek se munkája, se munkakedve, de van gyerekcsináló kedve, és bátorsága! Az állam a „más farkával veri a csalánt” Ő meg a sajátjával veri meg a magyart!
A hülyeség Mount Everestje, az "ötlete"

szintetikus 2013.10.27. 12:16:47

@Valóraváltógép: Mennyiben tartozik ez szorosan a munkájukhoz? Miért kell külön honorálni? Tudom, hogy gazdag ország vagyunk... :) de, hogy ennyire.

asima · http://www.asimind.hu/fooldal01.html 2013.10.27. 12:59:35

@Booksi: Ezek szerint teljesen félreérti, hogy miről van szó.

Váltson nagyobb, élesen látó perspektívára!

Valóraváltógép 2013.10.27. 16:04:23

@szintetikus: Munkája válogatja. Általában pontosan azt fizetik meg a pótlékkal, hogy szükség esetén nem kell plusz erőforrásokat vadászgatni, hanem azon helyben meg tud makkanni a jóember kűfődiül.
Képzeld el úgy, mintha előre kapnád a bónuszod egy részét.

Valóraváltógép 2013.10.27. 16:07:18

@Szúrófény: Hogy fizetni kell, az még hagyján lenne, de legalább számon lehetne kérni a kedves szülőt, hogy na, fizettünk 20 évig, mi lett a gyerekből? Ha mondjuk bűnöző vagy drogos, add csak szépen vissza amit a nevelésébe fektettünk, minek hagytad elzülleni.

Mi a fene az, hogy csak kettőt? Az pont eggyel több, mint amennyit rendesen fel lehet nevelni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:25:08

@droid_:

Te tényleg nem látod, hogy ezek milyen súlyos különbségek? Pont azokban térnek el a szabályozások, amelyek vagy lehetetlenné teszik a brit megvalósitást, vagy pont azt hagyják ki, ami az orbáni verziót szarrá teszik (pl.: profit feladására kényszerités)

Speciel a britek úgy oldották meg (személyes tapasztalat, 9 hónapig voltam munkanélküli segélyen Nagy-Britanniában) hogy 2 hetente be kell jelentkezni a munkaügyiseknél, és le kell jelenteni, hogy mit csináltál azért, hogy munkád legyen.

Heti 3-5 alkalommal kötelező valami tenned a munkakereséshez, vagy nem kapsz segélyt (akár 1 évre is bevonhatják, ha nagyon lusta vagy). A munkakeresésedet online felületen rögzítheted, amit elér a munkaügyiben a veled foglalkozó tanácsadó.

A rendszer hátránya, hogy baromi könnyű behazudni, hogy ezt és ezt csináltál. Akár be is baszhatsz a segélyen egész héten (igazából ha jól beosztod a kaját és a rezsit, és olcsó sört veszel, futja rá) és kamuzol valami keresést minden napra. Viszont igazából ténylegesen munkát keresni se vesz el sokkal többet az életedről, mert az online rendszer nagyon fasza, pár kattintással jelentkezhetsz melóra. Végül én is azon keresztül találtam munkát.

Az, aki tényleg csak segélyen akar lébecolni, könnyen megteheti, az tény.

Na most, elmondom, hogy miért nem fog ez a rendszer, amit Cameron akar, keresztül menni.

1. Az a terv, hogy heti 30 óra közmunka kell a segélyhez 3 év inaktivitás után. Na most ezzel az a probléma, hogy a heti 72 font segélyért nagyon gáz lenne valakit 30 órán keresztül dolgoztatni. Simán törvényellenes, ránézésre.

2. Nem valószínű, hogy a parlament pont erre fog ráfeküdni, mert nem a legégetőbb kérdés, olyan nagyon sok indoklása nincs. A munkanélküli-ellátás a költségvetés 2%-át tette ki 2012-ben, jelenleg valszeg kevesebbet, mert a munkanélküliség sokat zuhant, és beindult a növekedés. Éppenséggel nem ez fekteti meg a költségvetést.

Max. populizmusból fekszenek rá a toryk, mert a segélyekkel visszaélésre hivatkozás az angol politikában is népszerű (mégha tényleg nem túl sok visszaélőről is beszélünk)

3. Kiváltható napi egy Jobcentre látogatással. Szerintem ezzel elég sokan élnének, szóval alapból itt meg lehet baszni a közmunkaprogramot.

Szerintem az 1-es pont alapból kilövi az egész szabályozást igy az elején.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:26:54

@martineden: Kérszer is szavaztam rájuk.

Őszintén, már én sem értem. Komolyan, nem tudom megindokolni. Azért van ez a nevemben, mert már elegem lett abból, hogy a paranoid szektások minden kritikámra azzal jönnek, hogy "ja, csak azért mondod ezt, mert nem ti nyertetek 2010-ben".

De, az nyert akire én szavaztam, csak akkor még a fasz gondolta volna, hogy vadszocialisták ezek a gyökerek.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:30:09

@Booksi: Igazi vadkapitalizmus soha nem volt Magyarországon.

Az ugyanis alacsony adókat alkalmaz, és széleskörű versenyt. Ez Magyarországon bajos volt mindig is. Amit te leírtál, az pont abból ered, hogy NEM VOLT kezdeti, vadkapitalizmus Mo-n (kellett volna) helyette voltak baszott nagy adók, rossz jogi környezet, és mutyi, verseny nélkül.

Ezt tudom, hogy a mostani propaganda vadkapitalizmusként adja el, csak éppen nem az.

Halkan teszem hozzá, hogy a munkások jogai csökkentek ebben a fantasztikus új rendszerben, még a "vadkapitalizmus"-hoz képest is.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:30:52

@$pi$: Persze, nem törvényszerű... de nézd vissza, hogy mire mondtam ezt. Egy konkrét példára, amit Batyu felhozott.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:33:06

@♔bаtyu♔: Nem-e?

A 2008-as csődöt sikerült elkerülni, és nem az állami vállalatok okozták, hanem a szocialista pénzszórás.

Ellenben az 1989-es gazdasági bekrepálás az akkori rendszer végét hozta. És a te "inkább legyen veszeteséges, de állami" mentalitásod okozta.

Khm.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.27. 17:34:41

A többire később. Vár rám a lélekromboló, haldokló fogyasztói társadalom munkaerőpiaca.

Vasárnap van. Ilyenkor a melóhelyemen dupla órabért fizetnek.

Faszom, milyen lenne, ha jól állnánk, nem olyan szarul, mint ahogy a Viktor megmondta?

Booksi 2013.10.27. 21:48:26

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Rendben, igazad van. Lehet, hogy nem tökéletesen fogalmaztam, bocsi.
Azonban az tény, hogy ez nem normális kapitalizmus. Nem vad inkább vadorzó.
Lerabol mindent, nem tervez előre csak a profit maximalizálás a cél.
Ez a nemzetnek nem jó. Az embereket kisajtolják teljesen. Nem a stabil hosszútávú megtérülés a cél, hanem minden befektetést lehetőleg 3-5 év alatt vissza kell pörgetni.
Az állami szabályzás nem volt korlát ebben, mert bízva a piacok mindenhatóságában és a nyugatnak való megfelelési kényszer hatására ezeket lebontották.
Saját immunrendszer nem alakult ki (valós szakszervezetek) mert a meglévő megélhetési gittegyletek és a vállalatok de még a politika is ellenérdekelt ebben.
Most itt tartunk, és örülhetünk már annak is, ha valaki egy megragadja a gyeplőt.
Lehet, hogy nem teljesen jól tartja az irányt, lehet hogy néha erőszakosnak tűnik az irányítás, de ne legyenek illúzióink, a megfékezendők sem angol kisasszonyok, és a kizsákmányolásban évtizedes tapasztalataik vannak.
süti beállítások módosítása