sorok között

sorok között

Lefejezni az IMF-et

2013. június 08. - Politikai Ateista

Az IMF önkritikát gyakorol:

A Nemzetközi Valutaalap elismerte, hogy alaposan tévedett a görög válság mélységének megítélésében a krízis kirobbanásának idején. A legfontosabb előrejelzésekről kiderült, hogy köszönő viszonyban sem voltak a valósággal. - Elismerte az IMF: elbaltázuk, nem kicsit, nagyon - Napi Gazdaság

Azt már régóta csak a vak nem látja, hogy az IMF az előrejelzései inkább a vágyaikat tükrözik a valóság helyett.

A trojka, a görög gazdasági növekedésre vonatkozó előrejelzései és a realitás:

Greece GDP troika_0.png

 

A görög hibákkal kapcsolatban Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter is megszólalt, elismerve, hogy az első mentőcsomag "próba-szerencse" alapon jött létre, és a "siker" csak a véletlenen múlott.

Az Európai Bizottság azonban gyorsan a hazugságok, a csalás, és a hülyeség politikájának védelmére sietett:

Az Európai Bizottság megvédte az első görög mentőcsomag kapcsán követett politikáját, és visszautasította a Nemzetközi Valutaalap (IMF) bírálatát.

Az IMF egy csütörtök hajnalban közzétett dokumentumban elismeri, hogy súlyosan alábecsülte azokat a károkat, amiket a megszorítási politika okozhat a görög gazdaságnak. Az IMF azt is elismerte: lazított saját szabályain, hogy a görög államadósság mértéke kezelhetőnek tűnjön. Visszatekintve, Görögország a pénzügyi segélyhez szükséges négy feltételből csak egynek felelt meg. - Az EU visszautasítja az IMF bírálatát - Napi Gazdaság

És nem csak Görögországban hibáztak. Joseph Stiglitz, a Globalization and Its Discontents című könyvében szép gyűjteményt közöl az IMF elhibázott lépéseiről, és azok következményeiről. A Valutaalap bizonyítványát olvasgatva könnyen felmerülhet az a kérdés, hogy vajon miért nem lett letakarítva a föld színéről ez a szervezet, már évtizedekkel ezelőtt.

Arról pedig csak álmodozhatunk, hogy valaha a rácsok mögé kerülnek a több millió ember életét megkeserítő bakikért. A felelősség nélküli szervezet tisztviselő teljes immunitást élveznek a hivatali tevékenységük során elkövetett botlásaik tekintetében.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr195349547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.06.08. 08:35:49

Elő kell írni a bürokratáknak 100 óra karitatív munkát az általuk sújtott övezetekben,Indiában a gazdagok gyermekei hetente osztanak ételt nyomornegyedekben.

szarfaszú kommentelő 2013.06.08. 09:56:00

@toportyánzsóti: most igazad van zsóti
Én a vagyonuk 20%-val büntetném őket, ha a hasukra csapva osztanák az észt!!!
Sőt visszafizettetném a keresetük telejes összegét arra a 2-3 évre amikor meghozták a "hívatalos" intézkedéscsomagjukat!
Akkor legyen olyan nagy az arcuk,ha díjazás nélkül osztanák az észt!

Hobbisebész 2013.06.08. 21:41:41

Persze.

Az IMF és a hasonlók nemcsak megtippelik, hogy be fogsz dőlni, hanem komoly pénzeket, munkát is feltesznek rá úgy saját maguk, mint az IMF-hívő mértékadó balliberális Szakma és a közeli pénzemberek.

Aztán ha nem jön be a "jóslat", nagyon mérgesek, és akár a világkongresszust is összehívják a célországban.

Fejesrob 2013.06.08. 22:10:53

Mindent elkövetett az IMF, hogy orbánék felvegyék a kölcsöneiket.

A ballibsik szerint szívjóságból:)

gyöngytyúk 2013.06.08. 22:22:56

@Hobbisebész: -)))))) ,,,akár a világkongresszust is összehívják a célországban. ....,,, azt azér"mégsem .. ! vaagy .. méégiss????

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.08. 23:03:44

Hagyni kellett volna a görögöket csődbe menni, az eurót úgyis csak folyamatos hamisítással-csalással tudták bevezetni a drachma helyett és mint kiderült, a mentőcsomag feltételei sem voltak adottak.

A grafikon szerintem hasonlóan nézne ki, ha Magyarország kapcsán hasonlítanánk össze akár az IMF, akár a kormány előrejelzését a valósággal...

Hobbisebész 2013.06.08. 23:18:53

@Távmunka blog:

Éppen az euró bevezetésébe és az önálló monetáris politika feladásába rokkant bele Görögország, amin a baráti tűz (PC-ül: segélycsomag) sem segít.

Görögország gazdaságán az eurózónából való kilépés, a drachma bevezetése és leértékelése segítene a leginkább, nem az újabb euróhitelek. Azok kizárólag az IMF-nek segítenek, meg a többi uzsonnásnak.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.08. 23:26:41

@Hobbisebész:
Félig igaz. Az a fele igaz, hogy egy ilyen gyenge gazdaságnak, mint a görög, óriási csapás egy ilyen erős valuta.
Viszont az is igaz, hogy pont az euró miatt nem omlott teljesen össze már rég. Ha drachma lett volna, amikor kiderül, hogy a kedves politikai elit mennyit sumákolt, akkor már jó ideje lapátolni lehetne a bankjegyeket.

Hobbisebész 2013.06.08. 23:34:36

@Lord_Valdez:

Csakhogy éppen azért "kellett" a sumákolás, hogy az eurót bevezethessék és megtarthassák.

Szevasztok 2013.06.08. 23:49:40

OK fejezzük le az IMF-et, amiért rosszul mérték fel a helyzetet.

De akkor mit érdemelnek azok akik ELŐIDÉZTÉK ezt a helyzetet (vagyis a görög vezetés)?

zobod 2013.06.08. 23:59:42

Ezekre a semmit érő előrejelzésekre alapozzák aztán programjaikat, feltételeiket. A sajtóban megjelent, rólunk kiadott országjelentésük egy közhelygyűjtemény. Mikor olvastam, felületességét annak tudtam be, hogy nem akartak vele sokat dolgozni hiszen minek. De ezek szerint semmivel sem megalapozottabb részükről a helyzetfelmérés azokban az országokban sem, amikkel ténylegesen munkakapcsolatban állnak.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.08. 23:59:43

@Hobbisebész:
Részben, részben pedig azért, hogy megnyerhessék a következő választásokat.

Hobbisebész 2013.06.09. 00:00:05

@Szevasztok:

Hogy a görög vezetés hogyan számol el a görög polgárokkal, az az ő családi ügyük.

Hogy az IMF, "a mi bankunk" milyen szerepet vállalt Görögország tönkremenetelében, az a mi ügyünk is.

Hobbisebész 2013.06.09. 00:03:43

@Lord_Valdez:

Az a gyanúm, hogy az elkúró görög kormány esetében nem is nekik volt igazán fontos, hogy ők nyerjenek, hanem a Görögországon nyerészkedőknek. Százával gurulnak a milliárdok.

Outlooker 2013.06.09. 00:07:15

A Görög vezetés kihasználta a lehetőségeket, fel is épült kb.90%-ban minden EU támogatéssal. A kialakult helyzetről Brüsszel is tehet, hiszen nem csak a pénzt tolja, hanem ellenőrizhet is és szankciókat, feltételeket szabhat ezt a részt mi ismerjük.
De majd José Manuel Bildelberg megmondja a tutit.

zobod 2013.06.09. 00:09:50

@Hobbisebész: Görögország életben tartása politikai döntés volt, nem gazdasági. Egy jelentős felfordulás megrengetheti a status quo-t, aminek viszont az IMF vezetői és jólfizetett tintanyalói ugyanúgy részei, mint a többi hasonszőrű jómadár. A probléma a válságkezeléssel éppen az, hogy életben tartanak egy sz@r rendszert, egyre nagyobb áldozatok árán, ahelyett hogy megreformálnák. Aztán ha végül összerogy, annál nagyobb lesz a kár. Márpedig elnézve ezt a fenti grafikont, a tendencia nem a helyzet javulása.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 00:12:54

Mind az IMF,mind az összes bank,ami a világban van,azon fáradozik ezerrel,hogy rabszolgákat hajtson igába.

Ipari-antidepresszió 2013.06.09. 00:36:28

Ez is egy nézőpont, de szerintem nem a legfontosabb. Az alapprobléma az állandósult magas hitelfelvétel volt. Nagyon leegyszerűsítve felvették a hiteleket és úgy bántak a pénzzel, mintha azt sosem kellene visszafizetni. Ebben amúgy igazuk is lett részben, mert elengedték az adósság egy részét. Ugyanakkor az ilyen gazdasággal az a baj, hogy mesterséges kereslet kiszolgálására áll rá és ha a mesterséges kereslet eltűnik, akkor hosszas alkalmazkodás kell utána.

Szerintem nem volt más út. Korábban hozzászokhattak a görögök ahhoz, hogy tudnak pénzt nyomtatni és ezzel inflációt gerjeszteni, de az euróval ez a lehetőség megszűnt. Ez is komoly szerepet játszhatott. Az, hogy az IMF nem találta el a visszaesés és alkalmazkodás idejét és mértékét, hááát, nos, ez egy ilyen világ. Görögország elég spéci gazdaság, ott az volt a király, aki az állami szférában dolgozott, rengeteg állami juttatás volt. Ezen juttatások elköltésére nyilván ráállt a gazdaság... Nem tudok nagyon mit hozzátenni, volt egy pár jó évtizedük...

tundrazuzmo (törölt) 2013.06.09. 00:44:37

Az IMF egy köpedelem. Minél előbb kitoloncoljuk az országból őket, annál jobb lesz. Ezért van igaza Orbánnak. Aki kuncsorog nekik, azt adósrabszolgaságba és válságba taszítják. Aki ellenáll, abból pedig EU-mumust akarnak csinálni politikai eszközökkel. De jó, hogy ez sem jön be nekik!

Hajrá Magyarország!

sírjatok 2013.06.09. 01:15:34

várom az "imf hitel kell vagy csődbe megy az ország!" 2011-2012-es kórus tagjait, hogy elmagyarázzák, hogy ez csak a vérfarkasorbán újabb trükkje

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.06.09. 01:40:57

@Szevasztok: Egyrészt az a görög kormány már megbukott.(Gondolom a "lefejezést"a posztoló sem szó szerint értette.)
Másrészt a dél-európai válságért nem csak az adott kormányok tékozló politikája a felelős, hanem az elmúlt évtized óriási német külkereskedelmi aktívuma is. Ebből előbb utóbb bajnak kellett származnia, hogy onnan csak ömlenek ki a szolgáltatások meg az áruk, míg európa fejletlenebbik része meg csak vásárolja és vásárolja ezeket, és fordítvaa ez jóval kisebb mértékben igaz.
És ez okból kifolyólag próbálnak segíteni is rajtuk. Hiszen ha a száz milliós dél-európai régióban tartósan csökken a kereslet, akkor bizony kevesebb Jürgen kell majd a Volkswagen gyárba is, és ettől tartanak igazán.

nod20 2013.06.09. 02:56:58

Joseph Stiglitz persze, hogy nem ír jót az IMFről, mert az egész gazdasági elve nem globális megoldásokra alapszik. Persze van ahol igaza van.

Azért lássuk azt is, hogy nem csak bénáztak az IMFnél. Pont Magyarországon, nem biztos, hogy gazdaságok döntés volt elhajtani őket. Sok ország van ahol bejött.

Aki tud sokkal jobbat mondani, beállhat sorba, de úgy Stiglitz úr már tévedett nagyokat. Ilyen az élet.

Reggie 2013.06.09. 03:40:55

@nod20: Ja cipruson is nagyon bejott.

☉ ☾ 2013.06.09. 05:44:22

Rendkívül primitív poszt.

csavari 2013.06.09. 06:56:14

@nod20:

Egyetlen országot mondj ahol bejött az imf által követelt is végre is hajtott megszorítások eredménye! Egyetlen egy ilyen országról nem tudok csak azokról akik megfogadták és kivétel nélkül romba dőltek! Ez kizárólag a imf által támogatott felvásárlóknak hozott eredményt, hogy kirabolhatták ezeket az országokat!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.06.09. 07:53:19

Az IMF rengeteg mindent elkúrt az előrejelzéseiben, de nem ők idézték elő a problémákat. Feloszlatni? Remek ötlet. Az IMF kölcsönei nélkül ma Magyarországon lovaskocsival járnánk és sárral fűtenénk, amennyire ez a választott kormányainkon múlott. Kb.

gmower (törölt) 2013.06.09. 08:08:40

"Az IMF kölcsönei nélkül ma Magyarországon lovaskocsival járnánk és sárral fűtenénk"

Ma már mindenki tudja, hogy ez hazugság, de erőltessétek csak. Ha épp nem hazaárulók kormányoznak, akkor érdekes módon nincs szükség IMF-re. Bármennyire nem tetszik a ballib "értelmiségnek" a magyar nép nem alávalóbb más népeknél sem szorgalomában, sem genetikájában...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.09. 08:28:33

micsoda???
méghogy a szent imf, a nagytiszteletű szakemberek társasága nem látja előre a jövőt?
az lehetetlen, hiszen tudományos számításokon alapszik, és a tudomány sosem téved!
hogy lehetséges ez???

mi lesz a következő poszt? kiderül, hogy a kitalált pénz alapú, növekedés nem tartható örökké, vagy hogy az evolúció elmélet is hazugság???

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.09. 08:49:38

Elismerték, de lemondani, vagy kirúgni senkit mi?!

mahet 2013.06.09. 08:50:26

Az IMF eszközöket ad, hiába ad a 8 éves gyerek kezébe CNC gépet, ha az képtelen használni.

A görög állam és az állampolgárok kb 8 éves szinten lehetnek... kapnak pénzt elköltik csokira (16. havi nyugdíj, közszféra stb).

Ezzel nem lehet mit kezdeni. A legtöbb ország ami az IMF hitelre szorult utána *ismét* csődbe jutott, nem a hitel vagy a megszorítások miatt hanem mert nem változtattak az addigi módszereiken.

Ők maguk már előidézték a csődhelyzetet a hitel csak adott egy kis haladékot, de mivel ugyanúgy folytatták mint addig ezért ugyanúgy csődbe jutottak.

2llkedő 2013.06.09. 09:01:08

@wmiki: "méghogy a szent imf, a nagytiszteletű szakemberek társasága nem látja előre a jövőt?"

Viszont az egyetlen és pótolhatatlan Piktor Kuszaszem látja a jövőt, és ők tévedhetetlenek, ezért CSAK A FIDESZ!

Csetepaté márki 2013.06.09. 09:02:31

Az IMF-nél az idióta és irreális döntések utáni következmények komolyságával csak az EU vetekedhet. Senki nem felelős semmiért, semminek nincs következménye, ez ma a trendi.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.09. 09:03:24

Akkor most megmondom a tutit:
Az a helyzet, hogy az IMF-nél is emberek dolgoznak, emberek által alkotott modellekkel. A közgazdaságnak megvan az a sajnálatos tulajdonsága, hogy nem-lineáris, nem is ismered a rendszer állapotát. Így próbálsz meg jósolni.
Stiglitzt meg nem kell komolyan venni, amióta politizálni kezdett beszámíthatatlan.

A Görögországban nem azt kell nézni, hogy esik a GDP, hanem mit lehetett volna tenni a megszorítások helyett. A válasz: hagyni összedőlni, de akkor azt kockáztatod, hogy magával rántja Spanyolországot, Portugáliát és Olaszországot.
Teljesen nyilvánvaló, hogy az az állapot, hogy évente a GDP több, mint 10 százalékával emelkedik az államadósság nem tartható fent. Egy idő után nincs hitelező, aki ezt hajlandó lenne finanszírozni. A vége felé a görög államkötvények kamatai már 17% felett voltak.
Van-e épeszű ember, aki azt hiszi, hogy évi 17%-s kamatot képes egy ország kitermelni?
Na, és itt jött képbe az IMF, a maga 5%-s kamatával. Ha valaki erre azt mondja, hogy nem segítség, akkor az kezeltesse magát.

@Hobbisebész:
Tévedsz. Ez populizmus volt a javából.

@gmower: @sírjatok:
Nem árt, ha tudtok róla. Hogy 2009-ben baromi nagy szarban voltunk és akkor nagyon jól jött.
2011 telén, 2012 tavaszán ismét nagyon nagy szarban voltunk és nem rajtunk múlt (,hanem az EKB-n), hogy megúsztuk. Ennek viszont nagy ára volt: nagyon magas kamatokat kell fizetnünk az államkötvényeinkre.

@csavari:
Írország. Magyarország.

dtk74 2013.06.09. 09:07:24

@Csetepaté márki: Miért? Magyarországon vannak következmények? Ha valami nem sikerül, legrosszabb esetben alkotmánymódosítás jön, ami kimondja, hoyg egyrészről igenis sikerült a dolog, másrészről nem lehet bolygatni a tévedést (ami hivatalosan nincs). Hol itt a felelős kormányzás?

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.06.09. 09:13:03

@mahet: Nem elég, hogy kifoszt, még hülyének is néz...

"kapnak pénzt elköltik csokira"
Ja, csokira. Görögországban durván csökkentek mind a fizetések, mind a nyugdíjak. Egy csomó állami tulajdont privatizálni "kellett", amiről utána kiderült, hogy a reális ár töredékéért kelt el (ismerős ez a '90-es évekből, nem? - "De hát így vették csak meg, másképp nem kelt volna el"). Eközben újabb banksegítő akciót kellett végrehajtani, amit majd természetesen nem a bankok, hanem az emberek fizetnek vissza.

Elköltötték a pénzt csokira, amit nem ők esznek meg...

"nem a hitel vagy a megszorítások miatt hanem mert nem változtattak az addigi módszereiken."
Ebbe viszont tökéletesen igazad van! A kapitalizmus jelenlegi verziója láthatóan életképtelen, egyik válságból ki, a másikba be. A bakok olyan biztonsági rést jelentenek, hogy, hogy nem lehet egyet se bedőlni hagyni, mert az gazdasági katasztrófát idéz elő. Ahelyett, hogy megreformálnák az egész gazdaságpolitikát, mindig csak betömködik (több kevesebb sikerrel) a lyukakat. Persze így a problémát előidéző fél nem is lesz érdekelt a változásban, elvégre őt megsegítik, és nem neki kell azt a pénzt visszafizetni...

Csetepaté márki 2013.06.09. 09:13:31

@dtk74: "Magyarországon vannak következmények?"

Igen, vannak. Ez van most, úgy hívják, hogy kétharmad.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 09:18:03

Az IMF-nél már csak az EU bizottság jelent nagyobb csapást a bajban lévő országokra akik segítséget kérnek. A közösen meghatározott feltételeik - amit Magyarországra is megpróbáltak ráerőltetni - pedig egyenes út az infernoba. Mindenfajta PC kotnyeleskedést, ostoba, ideológiáktól vezérelt szempontot hozzákevernek az IMF szakmai inkompetenciájához, és ezt a kotyvalékot akarják meg megitatni a szerencsétlen országokkal. A pénzügyi öszeomláshoz ajándékba kapják a politikai zűrzavart és az ideológiai káoszt

2llkedő 2013.06.09. 09:18:37

@Csetepaté márki: "Ez van most, úgy hívják, hogy kétharmad."

Felelőtlenséget jutalmazzuk!

mahet 2013.06.09. 09:19:06

@Ellenőrző QR kód: "Elköltötték a pénzt csokira, amit nem ők esznek meg..."

Ez még az IMF hitel felvétele előttről szólt, piszkosul jól éltek a görögök.

Miután csődbe mentek már mindegy volt.

Hitelből vettek csokit.. amikor az IMF segítségét kérték már rég nem volt semmi a csokiból csak a hitel maradt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.09. 09:20:02

egy bocsika volt azért?
ugye nem...?!
ennyit erről a mocsadék imf-ről...kokainban úszó pénzügyi zsenik társadalom kísérletei...aminek vhogy mindig bukás a vége. ennyire balfékek? vagy épp ez a cél?

2llkedő 2013.06.09. 09:20:16

@zengjen a dalunk fajtárs: "Az IMF-nél már csak az EU bizottság jelent nagyobb csapást a bajban lévő országokra akik segítséget kérnek."

Nem kötelező se EU tagnak lenni, se a tanácsaikat elfogadni. De a következményekkel is számolni kell.

dtk74 2013.06.09. 09:20:57

@Csetepaté márki: A válaszodból látszik, hogy még válaszok sincsenek, nemhogy következmények. A mostról teszek fel kérdést, erre a múltra adsz választ. Amiről nem beszélünk, az nincs.
Most vannak következmények?
Ha nem tudsz/akarsz/szabad válaszolni, hagyd, ne erőlködj, maradjon költői a felvetés. Gyurcsány, Bajnai, Torgyán, Kuncze, Antall, vagy más elköszönt/levitézlett közszereplők dolgait ne keverjük ide.

mahet 2013.06.09. 09:21:53

@zengjen a dalunk fajtárs: "akik segítséget kérnek" - azoknak már késő

Kolompár család hitelből vett plazmatévét aztán nem futja kajára... ekkor bejön az IMF bácsi: adok nektek 1 milliót kölcsön ha elmentek dolgozni és eladjátok a plazmatévét. Erre Kolompárék eladják a használt plazmatévét, vesznek egy kisebb újat ugyanannyiért, de dolgozni ugyanúgy nem dolgoznak.

A gonosz IMF bácsi az oka minden problémának.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 09:37:00

@mahet:
Annyiban rossz a példád, hogy az IMF-nek nem Kolompárék plazmatévéjével van a baja. Hanem azt mondja nekik, hogy adjátok el a kaszátokat és a kapátokat, mert azt ti úgyis csak rosszul tudjátok használni. Majd az általam javasolt privát vevő, és az nektek is jó lesz

Megjelenik a vevő, de csak ócskavasértékben számítja be, amiből Kolompáréknak mindössze egy italra telik a kocsmában, utána viszont már nincs mivel elmenniük napszámba. Nem is mennek, hanem csak kocsmázni járnak, amiért az EU megállapítja hogy itt diszkriminálják Kolompárékat, és az Európa Tanács Kolompárügyi Bizottsága rendkívüli ülésén elmarasztalja Magyarországot

Kolompárék pedig plazmatévén nézhetik a közvetítést Brüsszelből, ahogy az IMF és az EU megvédi őket

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.06.09. 09:39:25

Azért vicces, hogy ha az IMF elbassza az előrejelzést (amibe nincs közvetlen befolyásuk) akkor mondjon le, űzzük el, négyeljük fel, ha meg a Fidesz előrejelzése (gyorsnaszád? tündérmese? valaki?) nem jön be, akkor hát istenem, Gyuri bának élénk a fantáziája. Érdekes.

@gmower: azt a rengeteg piaci hitelt amit most Orbánék felvettek, ki fogja visszafizetni? A következő bagázs. Persze akkor arra ugyanúgy új hitelt kell felvenni, ugyanúgy megszorítás kell majd, aztán ha esetleg akkor is még ők lesznek, majd elhiszitek, hogy ez is a gyurcsány meg a bajnai meg az imf miatt van.
Szóval igen, ha nem hazaárulók kormányoznak. Olyan itt utoljára tán Horn alatt volt, talán a II. világháború előtt.

mahet 2013.06.09. 09:42:49

@zengjen a dalunk fajtárs: úgy tudtam, hogy a legtöbbször az IMF általános ajánlásokat tesz, pl csökkentsd a közszféra méretét..

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 09:43:20

@félázsiai 2llkedő:
"Nem kötelező se EU tagnak lenni, se a tanácsaikat elfogadni. De a következményekkel is számolni kell."

Magyarország nem fogadta meg a tanácsaikat, és meg is lett a következménye: stabilizálódott a pénzügyi helyzet, megszűnt a deficit, megvannak a feltételek a gazdasági növekedéshez

TetraB 2013.06.09. 09:43:56

érdekes, a törökök meg úgy másztak ki a gazdasági szarból, hogy betűről betűre teljesítették az IMF terveit. szóval van kivétel is, persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy szent, mindentudó társulat.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 09:45:12

@mahet:
"pl csökkentsd a közszféra méretét.."

... és pumpáld át a pénzt az IMF-nél lobbizó multik zsebébe

2llkedő 2013.06.09. 09:50:49

@zengjen a dalunk fajtárs: "Magyarország nem fogadta meg a tanácsaikat, és meg is lett a következménye: stabilizálódott a pénzügyi helyzet, megszűnt a deficit, megvannak a feltételek a gazdasági növekedéshez"

Csatát lehet, hogy nyertünk, de a háborúnak nincs vége.

A következmények később derülnek ki.

felcsutisuttyo 2013.06.09. 09:53:50

előbb a Nemzeti gazembert kell "lefejezni"!

Outlooker 2013.06.09. 09:56:53

A Görög problémák már 2004-óta ismertek, nem vmi hatékony a probléma megoldás. A legutóbbi mentőcsomagárt szigetet kellet adni.
EU, IMF sikersztori: Románia akkora gáz mezzo, hogy leválhat a nemzetközi kiszolgálókról -> leminősítés -> energiaszektor privatizáciő.
Szlovénia -> Réz -> leminősítés -> ?

Az IMF nem a probléma, csak más a globális érdeke.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.09. 09:59:30

@zengjen a dalunk fajtárs:
A te példád a rossz, mert nem mond ilyet.
Azt mondja, hogy az állam ne költsön többet, mint amennyi bevétele van.

"stabilizálódott a pénzügyi helyzet"
Ez erős túlzás. Hála a nagy jegybankok pénzfosásának most jó a nemzetközi befektetői hangulat, de ez ki tudja, hogy meddig tart.

"megszűnt a deficit"
Milyen cuccot használsz?
Egyelőre ott tartunk, hogy úgy néz ki, hogy sikerül a deficitet a GDP 3%-a alatt tartani, de megszűnésről még Matolcsy se beszélt, pedig ő aztán tud nagyokat hallucinálni.

"megvannak a feltételek a gazdasági növekedéshez"
Akkor erről a gazdaságot elfelejtették értesíteni.
A legutóbbi KSH jelentés szerint csak a mezőgazdaság jó teljesítménye volt az, ami képes volt pozitívba húzni a negyedéves növekedést és felhúzni az éveset -0,9%-ra.

high up! 2013.06.09. 10:13:15

Az itt felsorakozó számtalan hobbikertésztől hadd kérdezzem már meg, hogy van-e fogalmuk arról, hogy ha egy ország fizetésképtelenségbe jutott, akkor nincs más választása mint bevállalni a megszorítást. Akár az IMF-ét, akár a saját magáét. A számszerű eredmény a végén ugyanaz. Csakhogy a tapasztalat az, hogy elhiszi magáról hogy jobb szerkezetben, kevesebb áldozatok mellett képes a megszorításokra, az valójában többet ártott mint az IMF általános receptje.

Ennek a tipikus esete Magyaro, a gazdasági analfabéta Orbánnal és Matolcsyval. Sokkal többet ártottak a gazdaságnak mind a jelenben, mind a jövőben, mintha elfogadták volna a konvencionális jövedelem elvonási eszközöket.
Se tőke nem jön már az országba beruházni, a munkaerő pedig, főleg a fiatal, rekord sebességggel menekül a Nem megszorítások országából.

Szóval Orbánék például még az IMF-nél is jobban elkúrták.

high up! 2013.06.09. 10:21:36

@zobod: "Ezekre a semmit érő előrejelzésekre alapozzák aztán programjaikat, feltételeiket."

Ja, cxsak hogy ezek még mindig mértékkel pontosabbak lettek, mint Idiótagyurka látomásai. Ott volt a 2012-es növekedési prognózis, ahol minidenki 0,1-0,4%-os GDP növekedést prognosztizált legjobb esetben. Csak Idiótagyurka rugózott azon, hogy márpedig az 0,8% lesz, mert mindenki más hülye ezen a világon. Aztán lett -1,7%.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 10:26:07

@Lord_Valdez:
"ez ki tudja, hogy meddig tart"

Senki nem tud semmit, az előrejelzések egy kalap ratyit sem érnek. Egy ilyen helyzetre kétféleképpen lehet reagálni: küldeni egy táviratot a központba, hogy új utasítást kérek, aztán elmenni nyaralni amíg ki nem sütik a választ, vagy pedig megpróbálni önállóan kézbe venni a dolgokat. Én inkább az utóbbi mellett vagyok, de az ittragadt csinovnyikok, akik hozzászoktak a központi irányításhoz az előbbit választanák

Akik szerették a KGST-t azok szeretik most az IMF-et

high up! 2013.06.09. 10:30:11

@Hobbisebész: "Görögország gazdaságán az eurózónából való kilépés, a drachma bevezetése és leértékelése segítene a leginkább, nem az újabb euróhitelek. Azok kizárólag az IMF-nek segítenek, meg a többi uzsonnásnak."

Aztán az IMF-nek vajon miféle haszna lenne? Nem neki törleszt Görögo, hanem a hitelezőknek. Aztán ne less, ha kiderülne, hogy a te pénzed is ott van, mert teccik tudni, amikor te Magyaro-on berakod a pénzed a Takarékszövetkezetbe, akkor az a pénz megy ám tovább, aztán lehet hogy egy spanyol banknál köt ki, amelyik görög állampapírt vesz rajta.

Azt meg a görög vezetés jobban megértette mint te, hogy ha kilépnének, akkor a drachmát azonnal le kellene értékelni 40-50%-kal. Ebbe meg beleveszne az eliten kívül mindenkinek a vagyona és beborulna az emberek 60%-ának a megélhetése a szuper infláció keresztül. Ekkor meg már ténylegesen akasztanák a politikus vezetőket.

Tehát az EU-val meg IMF-fel éppenséggel megmenekült Görögo a teljes beborulástól és nemzethaláltól.
Az meg egy érdekes kérdés, hogy honnan gondolta az IMF meg EU, hogy egy 180%-os államadósság leépítése nem fog akár egy évtizedes GDP zuhanással járni?

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 10:31:12

@high up!:
" a munkaerő pedig, főleg a fiatal, rekord sebességggel menekül a Nem megszorítások országából"

Miként lehet akkor, hogy Romániából, ahol maradéktalanul megfogadták az IMF tanácsait, sokkal nagyobb a fiatal munkaerő "elmenekülése" ahogy nevezed a gazdasági migrációt?

valaki senki 2013.06.09. 10:43:15

@zobod: Nekem még az jutott eszembe, amikor tippelgetett az IMF a megoldási ötleteivel, akkor már tényleg helyes adatsorból dolgozhatott, avagy ment tovább a kozmetikázás? Ezt azért nem ártana tudni, egy országnál sem? Persze, az is hiba, ha még megbíznak olyan notórius csalássorozat után akár a Görögökben, akár másokban!

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 10:43:51

@high up!: A gazdasági megszorítás a létező legrosszabb,amit ki tudtak találni, a csőd elkerülésére.
Lehet spórolni sok mindenen,de semmiképp sem olyan dolgokon kellene,ami a gazdaságot negatívan befolyásolja.(bérek,építkezések elmaradása,tömeges elbocsájtások stb)
Lehet spórolni olyanon pl,hogy nem építünk egycsilliárdért olyan dolgokat,ami egy megbaszott kanyit sem hoz a továbbiakban az országnak.(játszótér)
Lehet spórolni olyanokon,hogy csak olyanba fektetünk pénzt,ami aztán tejel is (e útdíj).
A létező legrosszabb megoldást választották a spórolásra azzal,hogy nem pumpálnak a gazdaságba a belső fogyasztásra elég pénzt.Ez ugyan is szépen generálja az csődöt.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 10:46:16

Törökországon kívül pedig az IMF csodacsacsinak nem volt több sikere,soha sehol!
Siker alatt értem azt,hogy az adott ország,melyre rátelepedett,az valóban hosszú távon ki tudott mászni a szarból!

high up! 2013.06.09. 10:47:18

@zengjen a dalunk fajtárs:

talán azért áramlik ki Romániából meg több munkaerő mert ott az életszínvonal rendre 30%-kal alacsonyabb volt mint Magyaro-on és a munkaerőpiac még a magyarnál is gyalázatosabb?

A gazdasági világválság még sehol nem volt, amikor már több int 1 millió román árasztotta el az EU-t. Azóta meg éppenhogy vissza kell hogy menjenek.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.06.09. 10:52:43

Megint elment a topik orbánozásba, holott arról van szó, hogy az IMF benézte. Kár hogy a hazai aktuálpolitika olyan mértékű nyomással préseli egyesek agyát, hogy emiatt aztán képtelenek bármiféle objektív kitekintésre.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.09. 10:56:16

@high up!:
Romániából nyelvi zökkenők nélkül áramlottak tömegesen a neolatin országokba. Most nem azért áramlanak vissza mert odahaza megjött az IMF ajándékcsomag, hanem mert ezek az országok nagy bajban vannak. Hogy csak egy példát említsek, Spanyolországban közel 30%-os a munkanélküliség

Magyarországról viszont Ausztria és Németország felé visz a fő útvonal, ahol csak 2 éve nyílt meg a szabad munkavállalás lehetősége, ugyanakkor viszonylag kedvező a gazdasági helyzet, és képesek felszívni a munkaerőt

high up! 2013.06.09. 10:58:16

@gmower: "Ha épp nem hazaárulók kormányoznak, akkor érdekes módon nincs szükség IMF-re."

Hazaárulók és síkhülye gazdasági kóklerek. Ha az EU megengedte volna Hülyegyurkának hogy 2010-től gyártsa a 7%-os hiányt, akkor Orbánnak 2011-ben térden csúszva kellett volna újra IMF elé kúsznia hitelért esedezve, hogy adjon már pénzt a lejáró államadósság törlesztésére. Mert a piacon már senki nem adott volna.

2llkedő 2013.06.09. 10:59:46

@Wind Callman tér: "Megint elment a topik orbánozásba, holott arról van szó, hogy az IMF benézte. "

Igen, mert Orbán a tévedhetetlen.

high up! 2013.06.09. 11:03:29

@zengjen a dalunk fajtárs:

teljesen tiszta a dolog, hogy miért áramlanak ma vissza a románok. Csak azért írtam, mert te írtad, hogy jobban áramlanak ki mint a magyarok.
Az egyes országok 7+2-je meg Romániára is ugyanúgy vonatkozik mint Magyaro-ra. Ennek ellenére nem tudok róla, hogy nagyobb lenne az exodusuk a magyarokénál.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 11:11:47

@Hobbisebész: A drachma bevezetése azonnali leértékeléssel járna, a bérek és nyugdíjak hirtelen 30-40%-ot veszítenének az értékükből. Valószínűleg ugyanannyit zuhanna a gazdaság, mint a mentőcsomaggal, csak nem hosszú évek alatt, hanem hetek alatt.

A görög válság fő tapasztalata, hogy nem szabad a politikai megfontolásokat a gazdaság elé helyezni. Hiba volt, hogy az EU engedett az euró bevezetési feltételeiből, hiszen a közös pénzhez hasonló gazdaságok kellenek. A görögök is hibáztak, hogy hamisítottak az euró mindenáron történő bevezetése érdekében, csak így tudták az alacsonyra rakott lécet megugrani.

Az IMF-nek szerinted kik a tulajdonosai, akik jól járnak a kamatokkal?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 11:14:50

@Szevasztok: A teljes görög baloldal és jobboldal ugyanúgy hazudott, mint az egész adócsaló nemzet, akik miatt kiürült az államkincstár...

high up! 2013.06.09. 11:16:50

@hot-spot:

Megszorítás nélkül nincs kiút, mert a fizetésképtelenség azt jelenti, hogy a piac már nem finanszírozza tovább a megszokott (lufi) életszínvonaladat. Ezek után neked kell lemondanod a jövedelmed egy részéről, hogy ki tudd fizetni az esedékes törlesztő részletet.

Fizetésképtelenségi csapdákban nyilvánvaló, hogy olyan tételekről kell lemondani, amelyeknek nulla vagy nagyon kicsi a jövőbeli hasznuk (játszótér építés). Aztán meg olyan osztogatásokról, amelyek nem felelnek meg a gazdaság teljesítő képességének (nyugdíjak, közalkalmazotti bérek).
És így tovább.

Aranyszabály, hogy tartózkodj olyan megszorítástól ami stratégiai távon okoz kiküszöbölhetetlen kárt, mert később nem lehet kihasználni a fellendülést. Tehát ne tégy tönkre cégeket, ágazatokat különadókkal. Ne tedd tönkre a beruházási kedvet, ne tedd tönkre a jövőbeli munkaerőnek se a számát, se a képzési szintjét.

Orbánék viszont pont ezeket tették tönkre: a jövőbeli versenyképességet. Már most sincs kapacitása Magyaro-nak, hogy állja a versenyt az EU országok 90%-ával. A következő években ez a lemaradás csak növekedni fog.
Na de hát a Balkánon is van élet!

Szociknak vége 2013.06.09. 11:20:33

@high up!: Nem igaz, amit mondasz.

Matolcsy tény hogy szintén nagyon optimistán jelzett mindig előre, de ő eltalálta legalább a tendenciát, a trendet/legalábbis most úgy tünik/.

Az IMF nemcsak a számokban téved hanem a trendben is és ahogy a fenti grafikonon látszik az előrejelzései nem érnek többet mint az első 5 éves terveknél a kommunista tervszámok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 11:23:55

@csavari: Az IMF ajánlásait gyakorlatilag egyik ország sem tartotta be, csak felmarkolták a pénzt és a kormány az addigi politikájának megfelelően hozott további megszorításokat. Például itthon is több olyan intézkedést hozott Gyurcsány, aminek köze sem volt az IMF-hez. Hasonlóan Romániában is próbálták az IMF-re kenni a válság mélyülését, pedig az IMF ajánlásait csak 30-40%-ban tartották be, míg a kormány saját vállalásait 100%-ban...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 11:27:02

@MetroGoldwinMayer: A trend eltalálását hogy érted? Növekedés helyett csökkenés beleillik? Esetleg nem a korábbi előrejelzésre gondolsz, hanem az utólagos korrekciókra?

Szociknak vége 2013.06.09. 11:28:32

@high up!: 'Orbánék viszont pont ezeket tették tönkre: a jövőbeli versenyképességet. Már most sincs kapacitása Magyaro-nak, hogy állja a versenyt az EU országok 90%-ával.'

- Sommás szakvélemény de nincs köze a valósághoz.

Utoljára OV kormánya alatt volt Mo. egy lapon említhető a régió jobb gazdaságaival. 2010re tökutolsó lett mindenben.

Most az első negyedévben az EU-ban harmadik a gazdasági növekedés, megszünt a deficiteljárás, elsők között van az ipari termelés növekedése, a tőkebehozatalban csak a csehek előznek minket a térségben.

Mindezt úgy, hogy az IMF országokkal ellentétben, amikben mindenhol megbukott a rezsim, Mo-n nem valószínü a kormányváltás, tehát keményebb megszorítás és munkanélküliség növekedés nélkül.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:28:59

@high up!: Persze hogy van élet.
De csak azért,mert a gazdaság duális.Ha nem lenne az emberek tömegei halnának éhen.(megjegyzem már most is közel vagyunk ehhez).
Orbánék a maradék kevés kis pénzt,ami ebben az országban még volt,azt átcsoportosították egy igen szűk réteg kezébe.
Mely rétek nem alkalmas arra,hogy beindítsa a gazdaságot.Lerohasztotta helyette.
Te is nagyon rosszul látod a megoldást abban,hogy vegyük el a pénzeket ettől meg attól a rétegtől (nyugdíjak,közalkalmazottak,segélyesek).
Rossz út.
A csóró réteget kellene felhasználni ahhoz,hogy beinduljon a gazdaság.Ők azok,akik beindíthatnák.Nem a kő gazdag fog költeni,annak már mindene megvan és ha költ,azt is külföldön teszi.Tehát a gazdag réteg már nem alkalmas arra,hogy beizzítsa a gazdaságot.Tehát nem nekik kell továbbra is nyomatni a lóvét,hanem annak a rétegnek,mely költene,vállalkozna,önálló lábra szeretne állni.
Utóbbi réteget nyírta ki ez a faszjankó azzal az hülye szöveggel eltolcsival az élen,hogy majd a felső 10 ezer magával húzza a csórókat is.
Hát nem.
Az eredmény;
-X csilliárd magyar megtakarítás a külföldi bankokba lopott pénz formájában és a kimenekített vagyon formájában,
-Lerohadt gazdaság
-A hangyák menekülése (elvándorlás)
-üres ország,dominóhatás stb

Mitől lenne,mitől lehetne itt egyáltalán már fellendülés?
Ugyan mitől?

is 2013.06.09. 11:30:35

@Hobbisebész: "Hogy az IMF, "a mi bankunk" milyen szerepet vállalt Görögország tönkremenetelében, az a mi ügyünk is"

Igaz. Minden hiba ellenére Görögország ma sokkal jobb helyzetben van az IMF-el, mint lenne nélküle. Az IMF és az EU nélkül ment volna Görögország tönkre (csődbe). Tehát?

kifordított nagyanyó 2013.06.09. 11:32:22

Nincs bajom a Görögökkel de a sok juttatás amit kapnak,kicsit durva,és nem akarnak visszavenni belőle.
Az ő sorsuk saját magukon is múlik.
Amilyen pénzeket kaptak az durva.
Mihez kezdhetnénk,ha csak ennek egy részét elengednék a mi adósságunkból.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:32:44

Továbbra is kitartok amellett az állításom mellett,hogy a jövedelem elvonás és csökkentés a lehető legrosszabb út a gazdasági kilábaláshoz.
Addig zombi állapot lesz az országban,míg ezt fel nem ismerik és míg nem fogyasztáson alapuló gazdaság nem lesz!

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:35:00

@kifordított nagyanyó: A görögök nem azért mentek csődbe,mert 1000 euró volt a nyugdíjuk,hanem azért,mert nekik sincs lófasz iparuk sem.
Akár csak nekünk.

És ez egészen addig így is marad,míg Kínát ki nem tiltják az európai piacról teljes terjedelmében az árudömpingjével együtt!

is 2013.06.09. 11:39:48

@MetroGoldwinMayer: Sommás szakvélemény, de direkt kiszemezgetve a félrevezető ténytöredékeket:

- EU harmadik növekedés: az elmúlt negyedév egyik tökutolsó növekedése után (a béka segge alól persze könnyebb visszajönni kicsit); éves viszonyításban még mindig recesszió; a mezőgazdaság, egy kiszámíthatatlan ágazat véletlen többlete miatt
- deficiteljárás: nem gazdasági kérdés, hanem politikai, itt nem érv.
- elsők között van az ipari növekedés: ja, egy hónapban, miután 2010 óta esik egyfolytában. semmilyen trend nincs jelenleg.
- tőkebehozatal: haha, a deficites bankoknak kell tőkepótlás, szó nincs termelő tőkéről. bejövő termelő tőkében a béka segge alatt vagyunk. nem is csoda, beruházás nincs, és ahhoz kellene a tőke. rohad lefelé a magyar termelő infrastruktúra.

kicsit előbb kelj fel, ha félre akarsz vezetni minket.

is 2013.06.09. 11:41:33

@hot-spot: nem kell kitiltani. a szakszervezeteknek kellene elég erősnek és nemzetközinek lenni, és a kínai munkás bérét megemeltetni. nem is értem, hogy az amcsi szakszervezetek miért nem alapítanak lerakatot az összes kínai gyárban, ahol amcsi cuccokat gyártanak.

high up! 2013.06.09. 11:43:19

@MetroGoldwinMayer:

Hülyegyurika az ég adta világon semmit nem talált el az elmúlt 3 évben, de még a tendenciákat sem. Elég ha a legfontosabb alapadatokat nézzük:

- a ciklus végére nem hogy 65-70% nem lesz az állaamdóság, hanem már ma nagyobb mint az átvételkor (82%). Manyuppal megtisztítva meg 92%.

- a gazdaság nem hogy nem nő évi 3-5%-kal, hanem 3 év átlagában nulla százalékon áll.

- 1 millió munkahely helyett lesz majd 100 ezer kivándorló a ciklus végére

és ne is soroljuk tovább. Hülyegyurika csak az ország lezüllesztését folytatta. Hazaáruló banda a Fidesz is.

2013.06.09. 11:44:41

@hot-spot: Nos, addig ne állj azért féllábon, amíg ez megtörténik. Pedig összeurópai érdek lenne.

is 2013.06.09. 11:44:47

@kifordított nagyanyó: Egyszer volt Budán kutyavásár... A történelmi szerencséken hiába is morfondírozunk.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:48:17

@is: Ki kellene tiltani minden kínait és minden kínában készült árut az egész EU területéről.

Csak és kizárólag olyan termékeket szabadna beengedni az EU területére,melyet itt valami nyomós oknál fogva nem lehet megtermelni és előállítani!

Nekem az a véleményem,(és most rövid leszek és tömör) hogy miután már képtelen lesz az EU megbirkózni a munkanélküliséggel és a jelenleg egyetlen erős ipari országot is (Német) eléri a válság,azon nyomban felismerik majd ennek súlyát és kénytelenek lesznek meglépni a tiltást.
Akkor pedig egészen biztos,hogy háború lesz,mert Kína nem fogja hagyni az ilyen mértékű piacvesztést és mindenáron ki akarja majd kényszeríteni azt,hogy terjessze a szarát a világban.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:51:12

@...elmúlik...: Van egy sejtésem,hogy megérjük még azt is.
3VH
USA,EU-Kína,India,

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 11:52:03

Kína erőteljesen fegyverkezik.
Vajh miért?

2013.06.09. 11:55:54

@hot-spot: Hát félő, valóban.

high up! 2013.06.09. 12:06:19

@MetroGoldwinMayer: "Utoljára OV kormánya alatt volt Mo. egy lapon említhető a régió jobb gazdaságaival. 2010re tökutolsó lett mindenben."

És 2013-ban is az!!!!!!!!!!!

"Most az első negyedévben az EU-ban harmadik a gazdasági növekedés"

Ezt a mantrát hagyjad már! Röhej, hogy egy 3 év után egy negyedéves adatba kapaszkodik a fidesz, mint utolsó mentsvár. Ezt már gyúrtcsány is ugyanígy sorozatban eljátszotta, aztán mégis lerohadt alatta a gazdaság.

Ráadásul negyedév/nefyedév alapon a 0,7%-os
úgy jött ki, hogy előtte 0,4%-ot esett a GDP 2012 Q4-ben.
Románia meg úgy csinált 0,7%-et, hogy már 2012 Q4-ben is 1%-ot növekedett.
Lettország, Litvánia 1,2%-kal növekedtek, miközben 2012 végén is növekedtek 0,7% meg 1,2%-kal. Tehát a konkurenciávalösszehasonlítva suck van.

És akkor meg se említsük, hogy ez a 0,7% szinte 1:1-ben a 3%-os súlyú mezőgazdaságból jött, miközben a 25%-os súlyú feldolgozó ipar meg elkezdett zuhanni. Ja, iparosítás orbáni módra: zuhan a beruházás meg a termelés is!

Tehát majd akkor jelentkezzen be egy fideszes sikerélmény hirdetésre, ha majd trend alapú lesz itt a fejlődés. Az meg legalább 12 hónap!

Addig meg maradjunk annyiban, hogy 3 év átlagában nulla százalékos GDP növekedés. Ez alsó hangon számolva is 1000 milliárd forintos jövedelem elvesztést jelent Hülyegyuri konzervatív álmodozásához képest. A nem konzervatívhoz meg majd 1500 milkliárdot.
Na ezért is kell ezerrel megszorítani a népet.

Hobbisebész 2013.06.09. 12:09:29

@Távmunka blog:

"Az IMF-nek szerinted kik a tulajdonosai, akik jól járnak a kamatokkal?"

Mi például a tulajdonosai vagyunk, de soha nem hallottam róla, hogy egy deka kamatot is termeltek volna nekünk.

Másképp termelik ők meg a pénzt.

Például azt mondják, el kell adni azonnalba a hajógyárat, és akkor jön a "befektető" is, akinek el lesz adva.

Vagy Soros bácsi shortolni szeretne, ezért rendel egy országminősítést, ami nagy-nagy córeszt vetít előre az adott ország tekintetében.

high up! 2013.06.09. 12:12:21

@hot-spot: "A csóró réteget kellene felhasználni ahhoz,hogy beinduljon a gazdaság"

Nem a csóró réteget, hanem azt, amelyik képes jövedelem termelésre. Alkalmazottként, vállakozóként. Az állami jövedelmi újraelsoztás meg majd eldönti, hogy a munka világán kívüli csóró réteggel mennyire szolidáris, egy biztos, az elit réteget Orbán kimenekítette az arányos és optimális közteher viselés alól. Ezt a terhet átrakta a társadalom 90%-ára.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 12:15:16

@high up!: És ezzel párhuzamosan, le is rohadt a gazdaság szépen....

high up! 2013.06.09. 12:17:07

@hot-spot: "Továbbra is kitartok amellett az állításom mellett,hogy a jövedelem elvonás és csökkentés a lehető legrosszabb út a gazdasági kilábaláshoz."

Hát akkor képzeld el, hogy a devizahiteledet nem tudod fizetni. Vajon milyen választásod van ezután a hitelező bankoddal szemben?
Gondolod, hogy majd beveszi azt a dumát, hogy adjon több hitelt, mert te becsszó bemondod, hogy na abból aztán olyan növekedést csinálsz hogy csuhajja!

Tényleg, láttál már adóst, aki nem tudott fizetni, de élhetett tovább ugyanolyan szinten mint korábban?

Szociknak vége 2013.06.09. 12:20:42

@high up!: Nálunk alig volt megszorítás, ellentétben az IMF vezérelte válságországokkal. Ezért Románia, Görögország, Olaszország elzavarta a kormányt, ált. még idő előtt.

Mo-n nem úgy tünik hogy ugyanez lesz a forgatókönyv.

hot-spot (törölt) 2013.06.09. 12:20:42

@high up!: A hiteleket akkor nem tudják fizetni,ha csökkentik a fizetéseket illetve ha megszüntetik a munkahelyeket.

Tehát továbbra is igaz az állításom miszerint;

"Továbbra is kitartok amellett az állításom mellett,hogy a jövedelem elvonás és csökkentés a lehető legrosszabb út a gazdasági kilábaláshoz."

Hobbisebész 2013.06.09. 12:21:40

@high up!:

Itt vannak például az "elvtársaink", akik annyiszor vitték csődbe az országot, ahányszor csak hatalomra kerültek, és mégis egyre jobban élnek. De említhetném Győzikét is, vagy Zalatnayt. Minél humanistább valaki, annál biztosabb, hogy vele is humanisták lesznek.

high up! 2013.06.09. 12:27:14

@Hobbisebész: "Vagy Soros bácsi shortolni szeretne, ezért rendel egy országminősítést, ami nagy-nagy córeszt vetít előre az adott ország tekintetében."

A kurucinfo helyett javaslom a Financial timest meg hasonlókat. Drábik, Bogár meg a többi mélyen alulképzett bulvár bohóc helyett meg a szakmai elemzőket.

Ezzel egy cseppet sem lesz unalmasabb a hétköznapod, ráadásul még érteni is fogod, hogy hogyan forog a világ.

Hobbisebész 2013.06.09. 12:44:53

@high up!:

Valóban szoktam olvasni a kitűnő Kuruc.info hírportált, és megdöbbenve tapasztaltam pár éve, hogy sokkal konzisztensebb az ő világképük, mint a mértékadó megmondóembereké, sokkal életszerűbb magyarázatot ad a világ történéseire, mint a hiszteroliberális fejtegetések.

Mondhatnám példának Bokrost, aki azt jósolta 2010-ben, hogy egy órán belül bedőlhet a forint. Ami tény, hogy nem így lett, de hogy megértsd, miért mondhatta ezt, jobb magyarázatot kapsz a Kuruc.infótól, mint a HVG-től, például.

pimpalini 2013.06.09. 13:04:01

Már csak látnám...:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 13:07:37

@hot-spot: Próbálj ki egy hónapot Kínában készült termékek nélkül...

pimpalini 2013.06.09. 13:07:38

@high up!:

Érdeklődni szeretnék, hogy az általad említett "a szakmai elemzők" mennyiben látták előre a válságot?

Nem nehéz felelősség nélkül dolgozni, nem nehéz bankárként a nyereséget elteni, veszteséget meg az adófizetőkre hárítani. Hány ember felelt a vagyonával az elveszített milliárdokért? Hány embert ítéltek el, ültettek börtönbe a válság kipattanása óta azok közül, akiknek az egész köszönhető?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 13:10:17

@MetroGoldwinMayer: Romániában az IMF akciótervének a harmada se teljesült, de a kormány önszorgalomból jó sok megszorítást vezetett be.

Reggie 2013.06.09. 13:10:50

@high up!: Ja. Eppen mar az EB/USA is foglalkozik az indokolatlan leminositesekkel...

Akinek mindenfele 5 percig ervenyes kamu modellekkel meg lehet magyarazni a megrendelesre keszulo leminositeseket, az nagyon hulye lehet. Ki kene torolni a csipat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 13:14:58

@Hobbisebész: A blogmotor megette a válaszom...
Szóval ha Soros illegális üzletet köt a hitelminősítőkkel, az bűncselekmény, de mi köze az IMF-hez?

Az IMF nyereségét szerintem fizetik ki, hanem megy a tartalékba, bár ez nem 100%.

Outlooker 2013.06.09. 13:16:53

The New Mediterranean Oil and Gas Bonanza: www.globalresearch.ca/the-new-mediterranean-oil-and-gas-bonanza/29609

Talán ez is közrejátszik a "sikeres" mentésben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 13:18:22

@Reggie: A közgazdász képzések egyik első fogalma a ceteris paribus. Vagyis minden más tényező változatlansága mellett igazak a közgazdasági törvények. Na ez az, ami a valóságban sohasem teljesül.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 13:23:47

@csavari: Az egyik legnagyobb elővigyázatossági IMF hitelt Lengyelország kapta. Ők nem arról híresek, hogy összeomlott a gazdaságuk.

kifordított nagyanyó 2013.06.09. 13:49:46

@hot-spot: Azért lehetne ott faragni.
Valahogy jobban,mint nálunk.

kifordított nagyanyó 2013.06.09. 13:51:34

@is: Sajnos 90 óta áltlában elbasszuk a dolgokat.

kifordított nagyanyó 2013.06.09. 13:52:32

De látom ma csak egy-két fideszes dolgozik.:))

cso zsi 2013.06.09. 15:13:10

@hot-spot: "Ki kellene tiltani minden kínait és minden kínában készült árut az egész EU területéről."
Aminek persze megint mi isszuk meg a levét:
energiainfo.hu/cikk/buntetovamot_vet_ki_a_kinai_napelemekre_europa.29851.html "47 százalékos extra vám"

Nálunk ez azt jelenti, hogy aki esetleg tett volna lépéseket az energiatakarékosság felé, az csak a valószínűleg drágább termékekkel teheti meg.
Tapasztalat, hogy nem minden gagyi, és ócskaság, ami kínai. Csak épp nem mindegy, hogy hol jutsz hozzá.

"Kína erőteljesen fegyverkezik.
Vajh miért? "
Mintha ott ugrálna valami észak-koreai nikkelbolha.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.09. 15:39:49

@cso zsi: Kína nem Észak-Korea miatt fegyverkezik, hanem szárazföldön India, tengeren Japán ellen.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.06.09. 15:42:10

@high up!: "Tényleg, láttál már adóst, aki nem tudott fizetni, de élhetett tovább ugyanolyan szinten mint korábban?"
- a bankok is adósok lettek, elképesztő mértékben.
mi történt ? az államok hatalmas pénzekkel (közpénzből, az adófizetők pénzéből) megmentették őket.
"Tényleg, láttál már adóst, aki nem tudott fizetni, de élhetett tovább ugyanolyan szinten mint korábban?"
Ez után a bankok nem, hogy meghúzták volna magukat, ill a nadrágszíjat, hanem rekordösszegű prémiumokat utaltak ki azoknak, akik gyakorlatilag kapitányként levezényelték a jéghegyre futásukat......
és nem csak az ő jéghegyre jutásukról van/volt szó, hanem, pl az európai válságról, recesszióról, miközben a válságot lényegileg okozó USA már köszöni szépen, viszonylag jól van.....

pff

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.09. 22:07:43

@zengjen a dalunk fajtárs:
"Én inkább az utóbbi mellett vagyok, de az ittragadt csinovnyikok, akik hozzászoktak a központi irányításhoz az előbbit választanák

Akik szerették a KGST-t azok szeretik most az IMF-et "
Rettenetesen ironikus, hogy ilyeneket írsz.
Ugyanis
1. pont a fideszesek rajonganak az erős állami beavatkozásért
2. a Fidesz se volt mindig IMF ellenes, akkor lett az, amikor 2010-ben nem kapott tölük pénzt. Akkor találták ki az egész szabadságharcos baromságot.

calabria007 (törölt) 2013.06.09. 22:55:46

@Lord_Valdez:

IMF = bankszocializmus

ideje lenne feloszlatni ezt a felesleges kapitalizmus-gyalázó bank-jótékonysági intézményt, a többi papírfecni-koordináló szütymürüttyel együtt (pl. BIS, stb)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.09. 23:13:23

@calabria007:
Na, ez könnyen meglehet. Nagyon úgy tűnik, hogy a komoly morális kockázatot okoz az, hogy az országok tudják, hogy nem baj, ha elkúrják, mert úgyis kimentik őket.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.06.09. 23:26:54

@Lord_Valdez:
"az országok tudják, hogy nem baj, ha elkúrják, mert úgyis kimentik őket."

a szereplőket csak ki kell cserélni.

>a bankok tudják, hogy nem baj, ha elkúrják,
mert az országok kimentik őket.<

hot-spot (törölt) 2013.06.10. 08:18:51

@cso zsi: Nem É-Korea miatt van a nagy fegyverkezés,ebben biztos lehetsz!

Outlooker 2013.06.11. 12:29:01

Fegyverkezés, terrorveszély azért van, mert már csak 3 maradt: The only countries left in 2011 without a Central Bank owned by the Rothschild Family are:

Cuba
North Korea
Iran

Outlooker 2013.06.15. 00:22:01

@Távmunka blog: Szeretnék csak hát a valóság.

A tisztánlátás miatt ajánlott az információt alternative oldalakon is ellenőrizni, mint ahogy a blog is teszi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.15. 10:05:23

@Outlooker: Akkor ellenőrizd, hogy a világ 10-15 véletlenszerűen kiválasztott jegybankjának ki a tulajdonosa és ki vezeti.

A Rothschild család tényleg gazdag és van részesedésük elég sok magánbankban, de a 100 évvel ezelőtti fényük megkopott. Már közel sincs akkora befolyásuk a világra, mint a 19. században, amikor minden idők legnagyobb magánvagyona volt a családé és háborúkat finanszíroztak.
süti beállítások módosítása