sorok között

sorok között

A föld adóssága: 313%

2013. május 14. - Politikai Ateista

Paul Krugman Nobel-díjas közgazdász szerint semmi baj nincs az Egyesült Államok növekvő államadósságával, mivel csak amerikaiak tartoznak amerikaiaknak.

Az ING közgazdászai összeszámolták a föld országainak teljes adósságállományát, beleértve az állami, a pénzügyi adósságot, illetve háztartások, és a privát szektor kintlévőségeit.

Az eredmény 223.3 billió dollár (hosszú skála), a globális GDP 313 százaléka.

A fejlődő országokban az egy főre jutó adósság átlagosan 11621 dollár, a fejlett országokban pedig 170401 dollár.

Nem találtam rá hivatkozást, hogy konkréten melyik országokat sorolták a fejlettek közé.

A világ az IMF szempontjai alapján készült fejlettségi felosztása:

800px-IMF_advanced_economies_2008.svg.pngWikipedia

Ezzel azonban nincs semmi probléma. Az ING elemzőinek meglátása szerint nem véletlen, hogy a legfejlettebb gazdaságok rendelkeznek a legnagyobb adóssággal. Az adósság általában jó.

Megjegyzik, hogy a magas államadósság mostanában szitokszónak számít, holott szerintük ez egyáltalán nem kellene, hogy így legyen.

Ennek fényében nem is értem, hogy az übergazdaságok jegybankárai miért izzadnak vért a finanszírozhatóság fenntartása érdekében.

Hiszen csak földlakók tartoznak földlakóknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr335299217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.05.14. 05:59:04

"Eventually, there will come a time when a populist office-seeker will stand before the voters, hold up a copy of the EU treaty and (correctly) declare all the "bail out" debt foisted on their country to be null and void. That person will be elected."

De asszem, ezt már idéztem korábban...

vomit 2013.05.14. 09:19:15

igy jar az a bolygo, amelyik nehany kedves maganszemelytol kolcsonzi kamatra a sajat penzet.
www.youtube.com/watch?v=0McsspLZYQE
az elcseszett krugmanrol meg ennyit:
youtu.be/EooatFacSwE?t=22m
"neked nem szoltak, hogy ha jot akarsz, ne merjel a penzrendszerhez nyulni?"

2013.05.14. 10:22:23

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2013/05/14/cib/

"Nem lehet a jegybankoktól elvárni, hogy stabilizálják a piacokat, kirántsák a gazdaságot a recesszióból, teremtsenek teljes foglalkoztatottságot és árstabilitást. Nem képesek megfelelni ezeknek az elvárásoknak, le kellene tehát számolni azzal az illúzióval, hogy a jegybankok mindenhatóak. Ne felejtsük, a következő fekete hattyú már valahol ott áll és vár."

Nahát...

calabria007 (törölt) 2013.05.14. 10:30:38

@Pensive:

erre már sor került görögo-ban, oszt a görög nyuggerek elbaktattak a választási urnákhoz és arra szavaztak, hogy euróban akarnak nyugdíjat kapni

+ ami nagyon fontos:

minden egyes nappal nagyobb lesz a válás ára (mindenkinek, most már a németek is csődbe mennének - rövidtávon - ezzel az opcióval)

és ha a nő a válás ára, akkor az együtt maradás valószínűsége is nő

calabria007 (törölt) 2013.05.14. 10:31:38

@vomit:

így jár az a "bolygó", amelyik valódi pénz helyett játékpénzt használ

vomit 2013.05.14. 12:24:15

@calabria007: nem az anyaga teszi a valodi, avagy becsuletes penzt, hanem hogy ki bocsatja forgalomba, es milyen feltetelekkel.

ekozben alakul a vilagmeretu ciprusi trefa
Why Are The G-7 Finance Ministers Meeting In England This Weekend?
yragharris.com/2013/05/10/meeting/

Emergency G-7 Meeting: Elite Ready to Pull the Trigger?
silverdoctors.com/emergency-g-7-meeting-elite-ready-to-pull-the-trigger/

calabria007 (törölt) 2013.05.14. 13:14:51

@vomit:

pont ez jó az árupénzben:

lényegében BÁRKI forgalomba bocsáthat ilyet

oszt majd ítéletet mond róla a piac

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.05.15. 09:56:38

Az állam adóssága rossz, mivel az állam nem hajt végre megtérülő beruházásokat, vagyis igazából működésre vesz fel hitelt. Legfeljebb a rövid lejáratú államadósságnak van értelme, mivel az adó nem egyenletesen folyik be.

A lakosság adóssága rossz, mert csak előbbre hozza a fogyasztást, és lufikat fúj ezzel.

A vállalatok adóssága jó, mert a hitellel beruházásokat hajtanak végre. A hatékony működésnek feltétele sok iparágban, hogy ne csak részvénytőkével finanszírozzák a tevékenységüket.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.05.15. 09:58:53

Persze kivételek azért akadnak, mert pl. az állam esetében egy infrastruktúra fejlesztés hitelből később plusz adóbevételeket hozhat, vagyis megtérülhet a beruházás. Vagy ha az állampolgár szigetelteti a házát, akkor az is megtérülhet. De ezek tényleg ritka kivételek, bár Magyarországon az autópálya építés is növelte az államadósságot, azért lássuk be, nagyrészt a működésre mentek el a hitelek.

Melampo 2013.05.15. 10:44:03

@calabria007: Nincs olyan, hogy valódi pénz. Minden pénz adósság. Ezért sincs értelme arról beszélni, hogy sok az adósság, vagy kevés. Amennyi adósság van egy rendszerben pontosan annyi pénz van benne. Legfeljebb nem likvid eszközökbe fektették a pénzt és így nem váltható újra pénzre, azaz teljes likviditású csereeszközre. Minden adósság és így minden pénz annyit ér amennyire az adós hajlandó, vagy képes helytállni érte, illetve amennyire az adósság kiegyenlítését ki tudod kényszeríteni.
melampo.blog.hu

vomit 2013.05.15. 11:08:44

ha mar a bolygo szoba kerult
10 Scenes From The Economic Collapse That Is Sweeping Across The Planet
theeconomiccollapseblog.com/archives/10-scenes-from-the-economic-collapse-that-is-sweeping-across-the-planet

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.15. 11:25:07

milyen durva már, hogy a fejlett országok 10x olyan eladósodtak, mint a fejletlenek?!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:29:54

Paul Krugman mit szedett? Kínának már nem is tartozik Amerika, eltűnt a kölcsönös függőség?

A 313%-os adósság azt jelenti, hogy a következő 3 év jövedelmét előre elköltöttük. A kérdés csak az, hogy a feketegazdaságot és vidéki Afrikában/Kínában/Indiában a gyakorlatilag önellátó falvakat is beleszámolták ebbe?

Szociknak vége 2013.05.15. 11:36:11

Ha a Föld adóssága 313%, akkor a Föld kinnlevősége is 313%, erről Krugman mikor fog beszélni?

A játék neve - ki tartozik kinek?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:43:42

@doggfather: 10x annyi pénzük is volt az utóbbi 20-30 évben, mint a fejletleneknek. Nem ekkora a különbség, ha GDP-arányosan számolod: 376% és 224% a két mutató.
Egyébként a fejlődő országok adóssága egy évtized alatt a 3,5-szeresére nőtt.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.15. 11:51:31

kevésnek tűnik.
-----------------

Lenne egy kifejezésem, a kapitalizmus legutolsó fázisára/módozatára(reagan/tatcher-től jelenig és addig amíg..) melyet, ha tehetném levédetnék/szabadalmaztatnék:

AZ ELADÓSODOTTSÁG KORA (egyetemes értelemben ld: katholikosz, globális, és minden szinten jelen levő)

kotyomfitty 2013.05.15. 11:59:18

lol hosszu skala :-)
Amator ujsagcikkforditokon kivul senki nem mond magyarul billiot a millard helyett, ugyhogy hacsak nem amator ujsagcikforditok beszelgetnek egymas kozt, ezt nem kell kiirni.

Ha fontos az egzaktsag, ird oda, hogy tiz a hanyadikon.

AFulgens 2013.05.15. 12:35:38

@Melampo: "Nincs olyan, hogy valódi pénz. Minden pénz adósság. Ezért sincs értelme arról beszélni, hogy sok az adósság, vagy kevés. Amennyi adósság van egy rendszerben pontosan annyi pénz van benne."

Na ez tevedes. Kamatrol tetszett mar hallani? A mindenkori adossag _TOBB_, mint a mindenkori penzallomany. Fractional Reserve System mond valamit?

Piramisjateknak hivjak az ilyet jobb helyeken. Csak hat ugye ez globalis, szoval "don't touch it". Ki kellene dobni az egesz rendszert a fenebe.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.15. 12:53:08

@Távmunka blog: igen, és elméletileg 10x fejlettebb az oktatásuk is, meg a gondolkodásuk is, mégis eladósodtak.

Illetve nem azért adósodtak el, mert éhen halnának különben, mint a fejletlenek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:58:40

@doggfather: Nem az vesz fel több hitelt, akinek kevesebb a pénze. Elég megnézni, hogy a 100 millió feletti villák közül mennyi épül hitelből, miközben a milliárdos tulajdonos inkább máshova fekteti be a pénzét, mert a cégeiből magasabb a nyeresége, mint a hitel kamata.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 13:00:24

@szorokin: Az eladósodottság nem a mai kor találmánya. A középkorban több háború azért indult, mert valamelyik állam nem akarta kifizetni az adósságát, ezért számolták fel a francia király utasítására templomos lovagrendet, stb.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.15. 13:04:10

A jelenünk a múltunkból, annak ilyen-olyan döntéseiből fakad. A jövőnk a jelenünk jó vagy rossz döntéseiből. A felhalmozott adósság eliminálására a tudatos fogyasztás szolgál. 20-50 év, és visszabillenhet az egész. Persze csak ha a jelen döntései a kilábalást alapozzák meg. Mi azon dolgozunk, hogy ez így legyen, és egy élhető Földet hagyhassunk a gyerekeinkre.

Trejo 2013.05.15. 13:32:13

Mocskos rasszista kirekesztő cikk! Ezek szerint földönkívülinek tartozni rosszabb, mint egy földlakónak? Mire alapozzák ezt?

Előbb kérnék egy marslakótól kölcsönt, mint bármelyik Magyarországon működő banktól.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.15. 14:03:25

@Távmunka blog: nem mondtam, hogy a mai kor találmánya.

én erről beszél-ek/tem:" (egyetemes értelemben ld: katholikosz, globális, és minden szinten jelen levő)"
[ kisemberek, cégek, államok ]

2013.05.15. 14:06:51

Nem értek hozzá, de jól értem, hogy több az adósság, mint a létező pénz? Ezek szerint valakik olyan pénzt adtak kölcsön, amivel nem is rendelkeztek? Ha pedig olyat adtak oda, ami létezik, de olyan kamatra, aminek nem lehet fedezete, mert annyi pénz nincs, akkor hogy gondolták, hogy visszakapják? Ha ez így van, akkor ez véletlen nem átbaszás?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.05.15. 14:17:00

@shitgun:
De közben keletkezik új jegybankpénz is, és ha közben a rendszerben az áruforgalom is nő, akkor még inflációt sem okoz.

Melampo 2013.05.15. 14:47:14

@AFulgens: Az is valakinek az adóssága. A pénz úgy keletkezik, hogy valaki elzálogosítja valamijét. Vagy a materiális vagyonát, vagy a munkaerejét, vagy bármi mását. Aláír egy váltó, hogy az abban megadott időpontig, vagy időpontban ki fogja egyenlíteni az azon szereplő követelést. A hitelt, illetve ezzel a pénzt kibocsátó bank - mivel a kettő általában azonos - ezt a a váltót leszámítolja és készpénzre váltva azt átadja az illetőnek.
Minden pénz így keletkezik, a levegőből előállított pénz története egy mese.
A bank a nála felvett hitelből elköltött pénzt az azt nála újra elhelyezőnek, a következő betétesnek betéti kamatot fizetve egy új hitelfelvevőnek újra kihitelezi. Ennek az új hitelfelvevőnek a jelzáloga a fedezete ennek a pénzügyi körforgásba még egyszer kikerülő pénznek. Majd ezt az összeget a hitelfelvevő elkölti és az új pénztulajdonos megest visszaviszi a bankba, így a folyamat kezdődik előröl. Egy új szereplő újabb fedezete alatt az összeg újra kihelyezhető hitelként. Ciklusonként 2-5%a bank által szabadon választott fedezeti ráta MNB lerovása esetén a tranzakció ismételhető. A gazdasági szereplők materiális vagyona ezzel a módszerrel monetizálható, azaz pénzzé transzformálható és ez jelenti a gazdaságban forgó pénz fedezetét.

melampo.blog.hu/2013/03/13/_ceterum_censeo_carthaginem_esse_delendam

melampo.blog.hu

Szociknak vége 2013.05.15. 14:54:13

@Melampo: Aha. A jegybanki eszközvásárlási programokban a jegybank pénze ugyan honnan származik?

Mert az állam olyankor eladósodik a jegybanknak, de neki honnan is van? Nem a semmiből?

Melampo 2013.05.15. 15:01:36

@MetroGoldwinMayer: Az pedig az állam, azaz mindannyiunk közös adóssága. Az is adósság, csak nem nevesíthető az adós személye.

AFulgens 2013.05.15. 15:46:41

@Melampo: Istenem, de vak vagy.

FRAKTIONAL RESERVE helloooooo. Vagyis a bank a hitel fedezetenek csak toredekel kell rendelkezzen (Magyarorszagon jelenleg a kotelezo fedezet a kintlevosegek 2%, azaz ird-es-mondd ketto szazaleka - hab a tortan, hogy a bankok ezzel sem rendelkeznek, es a PSZAF 15-20 eve szemet huny efelett). Az USA-ban is 10% alatti a kotelezo tartalek, van orszag, ahol _NINCS_ kotelezo tartalek. A penzteremtes a levegobol nem mese, hanem kokemeny valosag.

Tobb az adossag, mint a rendelkezesre allo penz, ez a szomoru igazsag. A folyamat a 60-as evek ota (miota az utolso orszagban is atalltak aranytartalekrol kotelezo resztartalekos rendszerre, es nem az aranytartalek hanem a valutakigyo a meghatarozo monetaris valto) csak felgyorsult.

Nezz utana jobban a dolgoknak, ha allitasz valamit, es legalabb egy kicsit gondolj utana, mert amit irtal, abban ezek a hibak benne vannak (peldaul az irasodban egyszeruen felteszed, hogy a valtot amit valaki alair kamat nelkul kell visszafizetni, vagy ha kamattal, akkor a kamatot fedezo osszeg "majd valahonnan" meglesz... nonszensz).

levissssss 2013.05.15. 15:50:01

@Melampo: Ööö nem, a jegybank meg a bankok is a semmiből allítanak elő pénzt. en.wikipedia.org/wiki/Money_creation itt lehet olvasgatni
Pont azért tartozhatunk a GDP 313%-val mert nem mindennek van fedezete. Persze van egy teoretikus maximum a bankoknál, en.wikipedia.org/wiki/Money_multiplier
A jegybank meg az infláció és egyéb tényezők miatt nem teremthet túl sok pénzt

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.15. 16:11:30

gdp 313% ???

az jó, és ez is csak növekedni fog, ezért is omlik össze a kitalált pénz alapú rabszolgatartó társadalom

Joaquin 2013.05.15. 16:33:06

Ebbe vajon kétszer van számolva, ha én betétet rakok a bankba (tehát a bank tartozni fog nekem), illetve a bank - ugyanazt a pénzt - kihelyezi máshova, hogy megtermelje a nekem fizetett kamatot? Mert akkor így semmi értelme ennek a számításnak.

A nép fia 2013.05.15. 17:00:00

És a Föld kinek tartozik??

Melampo 2013.05.15. 17:06:51

@AFulgens: A bank a hitel fedezetének nem csak toredekel kell rendelkezzen, hanem az egész hitel mögött fedezetnek kell lennie. A 2% fedezeti ráta nem erre vonatkozik. A fedezeti ráta amit minden kihelyezés után be kell fizetnie a jegybankba arra való, hogy a nem fizető hiteleket és saját eszközeivel kezelni tudja. Valamint 9% saját tőkéjének is lennie kell, hogy bukás esetén először a saját tőkéjét bukja el és ne a betétesekét.
A váltót amit valaki aláír nem kamat nélkül kell visszafizetni, hanem kamattal,a kamatot fedezo összeg nem "majd valahonnan" lesz, hanem egy újabb jelzálog fedezetével mint újabb adósság kerül kibocsátásra.

csakhalkanszólok 2013.05.15. 17:10:48

Tényleg senki nem gondolkodik? Hogyan lehet 3 évre előre (313%) elkölteni GLOBÁLIS szinten azt ami még meg sem termett?

Hacsak nem úgy hogy ez nem is LÉTEZIK!
Mert ugyebár ez egy zárt rendszer, amiben ennek így már nincs értelme. Zárt rendszerben a végeredménynek nullának kellene lennie.

Persze az is lehet, hogy nem zárt a rendszer, akkor meg az UFÓK kölcsönöznek... :-) Csakis így lehet, mert fel sem tételezem, hogy világméretű átverés lenne :-)

Szociknak vége 2013.05.15. 17:21:37

@csakhalkanszólok: Lehet hiszen a pénznek nincs fedezete.

burakefendi 2013.05.15. 17:22:31

Eladó az egész világ.
Aranyborjú fennen trónol, minden Ő előtte hódol.
Mindenki hitvány pénzt kíván.
Itt a kurta földi pályán kit megejt a sárarany,
Ünnepelni úgy rohan ezt a gőgös szörnyű bálványt.
Érte koldus és király fékevesztett táncot jár.

Áll a hajsza, áll a bál a pénz körül,
Járja koldus és király, a sátán örül.
Áll a hajsza, áll a bál a pénz körül, a pénz körül.
Járja koldus és király, a sátán, a sátán örül.

Eladó az erény, a bűn, mert a pénz nem ismer Istent.
Mert a pénz legázol mindent.
Övé a kéj, övé a kín. Érte küzd a test, a szellem.
Ő hozzá visz az minden út.
Érte dúlnak háborúk, s harcok ember-ember ellen.
És ez átkos mammonért omla annyi drága vér.

Áll a hajsza, áll a bál a pénz körül,
Járja koldus és király, a sátán örül.
Áll a hajsza, áll a bál a pénz körül, a pénz körül.
Járja koldus és király, a sátán, a sátán örül.

Melampo 2013.05.15. 17:23:46

@levissssss: Minden pénz mögött valamilyen fedezet található, legfeljebb a fedezet pillanatnyilag nem likvid, vagy teljesen elvesztette a likviditását. A katasztrófák, gazdasági ellehetetlenülések stb. miatt fedezetlenül maradt pénz az aminek nincs fedezete. Ez valóban fedezetlen, de ezeket le kellene írnia a kibocsátónak mint veszteséget.A gazdasági körforgásba bekerült ilyen, még veszteségként nem leírt pénz, a bankok számláján lévő de nem lekötött, vagy éppen utalás alatt álló pénzek, a már régen elértéktelenedett, de fedezetként még letétben lévő értékpapírok, konszolidációs államkötvények amelyekre majd harminc év múlva fog esetleg fizetni egy állam fedezete alatt kibocsátott hitelösszegek után beszedett kamat az igazi stikli. Ez valóban abszolút hamis pénz, mert ezek mögött nincs aki helytállna a követélésért. Ez egyszerű köztörvényes bűncselekmény.
Úgy hívják, hogy váltócsalás.

melampo.blog.hu/2013/01/15/a_szintetikus_adosok_bortone

melampo.blog.hu/2012/08/28/a_kamat_vedelmeben_978

quiller 2013.05.15. 17:39:08

A Föld nevű bolygó nem keverendő a földdel, amit ások a kertben. Tanuljunk már meg magyarul.

levissssss 2013.05.15. 17:40:31

@Melampo: Hát ha fedezeten a jővőbeni fizetés igéretét értjük akkor igen, ennek meg semmi köze a likviditáshoz. Tök jó, hogy a blogodon elmélkedsz ilyen dolgokról, csak az a baj, hogy valószínőleg nem kaptál közgazdasági képzést ezért nem tudsz érdemben hozzászólni a felvetett kérdésekhez. Vannak a mainstream-en kívüli elméletek is a pénz keletkezéséről meg forgásáról, de ezek általában a mainstreammel szemben íródtak. Amíg azt nem érted meg én nem ajánlanám, hogy a gondolataidat tényként oszd meg.

bunk0 2013.05.15. 17:44:02

azok a mocskos marslakók elégedetten dörzsölik a tenyerüket sikerült a Földet az adósrabszolgájukká zülleszteni, bármelyik nap jöhetnek kilakoltatni minket erről a bolygóról

dukeekud 2013.05.15. 17:50:32

@AFulgens: "
FRAKTIONAL RESERVE helloooooo. Vagyis a bank a hitel fedezetenek csak toredekel kell rendelkezzen (Magyarorszagon jelenleg a kotelezo fedezet a kintlevosegek 2%, azaz ird-es-mondd ketto szazaleka"

Igen ezt a hazugsagon alapulo hitelezest fel kene szamolni. Nem mas ez mint legalis penzhamisitas. Ez miatt van az allando inflacio is, es persze a 30 evenkenti gazdasagi osszeomlas.

M. Péter 2013.05.15. 18:58:06

Ha van otthon 1 millió Ft-om készpénzben, ezt berakom a bankba, akkor a bank tartozik nekem 1 millió Ft-tal, és az összadósság nő 1 millió Ft-tal. Ennyirere van értelme ennek a statisztikának.

Melampo 2013.05.15. 19:03:06

@levissssss: Igen a fedezeten a jővőbeni fizetés igéretét értjük ugyanis minden pénznek egyedüli és kizárólagos fedezete a jövőbeni ígéret. A materiális javak jelzálogtárgyak és a fizetési ígéret beváltásáig nyújtanak biztosítékot a kihelyezett hitellel szemben.
Közgazdasági képzést szerencsére valóban nem nem kaptam, csak közel hatvan éve olvasok gazdaságtörténeti, történelmi munkákat.
Vannak a mainstream-en kívüli elméletek is a pénz keletkezéséről meg forgásáról, de ezek általában a nem a mainstreammel szemben íródtak, hanem pontosan azért (Zeitgeist), hogy a rengeteg fals információval eltereljék az érdeklődőt a pontos ,alapos, a visszaélési lehetőségeket esetleg felfedő, azt megakadályozni alkalmas elemzésekről,leírásokról.

Melampo 2013.05.15. 19:04:07

@bunk0: Igazad van. Ha mindenkiknek ennyi adóssága van, csakis nekik tartozhatunk.

vomit 2013.05.15. 20:28:28

@Távmunka blog: berlin nem fizetett ki egy 550 eves adossagot
www.dailymail.co.uk/news/article-2180315/Mittenwalde-German-town-told-Berlin-You-owe-trillions-long-forgotten-loan-1562.html

ha beledobjuk az www.interestcalculator.org/ szamologepebe, a tartozas jelenleg 97656 milliard guldent tesz ki.
hogyha az akkoriban hasznalatos, 0,1109 uncia szinaranyat tartalmazo ermerol volt szo, akkor az eredeti 400 darab 1380g aranynak felelt meg.
ma viszont a szerzodes szerint 336814900 tonna aranyat (a valaha kibanyaszott mennyiseg 2041-szereset) kellene megadni. az mai arfolyamon 1,51x 10^16 USD, vagyis 216 evnyi vilag dzsidipi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 22:15:44

@vomit: Ez régi sztori, a 20. században többször előkerült, Berlin nemrégiben adott is néhány aranyérmét a kisvárosnak.

vomit 2013.05.16. 14:05:00

@Távmunka blog: lehet csak a jo szandek jeleul adtak, nehogy elinduljon a vegrehajtas :)
süti beállítások módosítása