sorok között

sorok között

Teljes gázzal a falnak

2013. április 17. - Politikai Ateista

Ha esetleg magadtól nem vetted volna észre, Magyarország jobban teljesít.

Részemről egy SMS-sel is beérném:

Folytatja a kormány a "Magyarország jobban teljesít" elnevezésű lakossági tájékoztató kampányát. A Magyar Közlöny hétfői számában megjelent kormányhatározat szerint ugyanis a közigazgatási miniszternek azonnali hatállyal kell gondoskodnia a minden magyarországi címre megküldendő tájékoztató anyag nyomdai előállításáról. - Mindenkinek levelet küld Orbán Viktor - Portfolió

 

És a grafikon ami biztosan kimarad a tájékoztató anyagból...

Nem teljesítő hitelek aránya a nagyvilágban:

NPL_1.jpg

via Zerohedge


Egy igen erős mezőnyben sikerült a dobogóra kapaszkodnunk.

Nem teljesítő hitelek aránya a régiós bankoknál:

NPLport.png

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez nem feltétlenül a jelenlegi kormány sara. Tudom, az utolsó mondatért jár a Selmeczi-díj.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr785229181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.04.17. 08:44:15

Ezek a kollégista szobatársak és sleppjük,következmények nélküli időkben éltek mindmáig.Valós teljesítményt soha nem kellett produkálniuk,elég volt hazudniuk,csúsztatniuk,másról beszélni nem a kérdésre felelni.Ha volt is valaki körülöttük akár saját,akár ellen oldalon,szisztematikusan legyilkolták,nehogy kiderüljön saját selejtességük.

Blogger Géza 2013.04.17. 13:51:31

Igen, érdemes lenne mellétenni, hogy hol mekkora a CHF alapú (vagy a nemzeti fizetőeszközhöz nem köthető devizájú) hitelek aránya. És azt is, hogy ezeket melyik kormányzati ciklusban vették fel...

Blogger Géza 2013.04.17. 14:01:31

És persze az sem érdektelen, hogy mennyi devizahiteles problémáját sikerült végtörlesztéssel, árfolyamgáttal megszüntetni vagy enyhíteni. Marha kellemes dolog más után kipucolni a klozetot...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2013.04.17. 14:05:43

@Blogger Géza: igazad van! és azt is mellé kéne tenni, hogy at Fidesz-es vagy MSZP-s, vagy milyen önkormányzat vette fel. :D gondolom úgy már nem lenne olyan vicces az a kimutatás, nem...?

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2013.04.17. 14:08:10

@Blogger Géza: az enyémet nem oldották meg, úgyhogy utanam nem kell a klozetet pucolni, de azért örülök, hogy segíthettem milliárdokkal támogatni az állami mobilceget úgy, hogy az valójában semmit se csinált még. de fel a fejjel, őket Te is támogattad. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.17. 14:17:40

ej ha néha egy lista elején vagyunk az se tetszik senkinek...

:)

Jack Torrance 2013.04.17. 14:41:52

@Blogger Géza: meg hogy kik vették fel, és hogy miért

nyomasek 2013.04.17. 14:59:05

Azon meg miért kell elcsodálkozni, hogy mind a plebs, mind a vezetők olyan hülyék mint a segg, csak a kölcsönben látja a jövőt. Persze a marha felveszi nyaralásra, az önkori meg térkőre, aztán kiderül hogy bevétel híján bebukja a kölcsönt. Erről szól a grafikon. A jövő felzabálásáról.

pánpéter 2013.04.17. 15:05:11

Találtál 2 olyan mutatót, amiben nem vagyunk túl erősek, és ebből vonsz le végkövetkeztetéseket? Okos dolog ez?
Miért nem teszed mellé az inflációs grafikont, a költségvetési hiány grafikont, az államadósság grafikont, hogy mikor vették fel ezeket a hiteleket, hogy milyen lépéseket tett annó a PSZÁF, hogy megakadályozza a devizahitelek túlterjedését, hogy mit tettek a környező országok annó, hogy ne kerüljenek ilyen helyzetbe, hogy mit tett a jelenlegi kormány, hogy végtörlesztés, hogy árfolyamgát.
Mert ez így csak üres, ostoba hőbörgés a semmire...

Netuddki. 2013.04.17. 15:13:54

Az, hogy a fidesz közpénzből kampányol az egyszerűen sikkasztás...

Kopasz Szuzukis 2013.04.17. 15:31:49

Eftársak!
Számomra egyetlen gazdasági mutató létezik: a fizetésem. Mivel versenyszféra-vállalat alkalmazottja vagyok. Na, ez az a mutató, ami az "elmúltháromévben" szép lassan csökkenő tendenciát mutat. Nem kell a hasbaakasztó falmelléki, hogy 16% az adókulcs. Névlegesen. Mert, ugye tavaly, tavalyelőtt és azelőtt is rajta volt a szuperbruttó, amitől minnyá' 21,5% lett. Idén nincs. Viszont hála polgári és kormányunk munkajogi garázdálkodásának az új munka törvénykönyvében, ugrott egy csomó olyan pótlék, ami eddig volt. Mintha a melósok csak üdülni járnának a munkahelyükre. Nem érnék fizikai, mentális ártalmak. Lassan eljutunk oda, hogy még az alapfizetést is munkajogice eltörlik. Hadd legyen jó a vállalkozóknak.

Uva 2013.04.17. 15:42:35

abban a levelben amit majd te kapsz a kb 850 fele statisztikai mutatobol az a 7 lesz bemutatva, amiben nem vagyunk sokkal szarabbak mint 3 eve

leonito77 2013.04.17. 15:43:34

@Blogger Géza: A reálbérek értéke csökken. A vásárlóerő csökken. A fogyasztás csökken. Ugye az adóbevételek is csökkennek emiatt. A külföldi tőke kiáramlik.

A beruházások az amortizáció szintje alá süllyedtek.

A gazdaság recesszióban (nem a kommunikáció, hanem a számok alapján).

És erre kapok egy levelet, hogy Magyarország jobban teljesít?

Ha a szarra azt mondják csokitorta, akkor azt már sokkal könnyebb megenni? Nekem a szar akkor is szar marad.

J.László 2013.04.17. 15:46:27

@kovi1970:
Minden párt közpénzből kampányol.

Bajnaiék már a spájzban vannak (törölt) 2013.04.17. 15:49:18

"Sok urunk nem volt rest, se kába,
birtokát óvni ellenünk
s kitántorgott Amerikába
másfél millió emberünk."

regress 2013.04.17. 15:52:18

@Blogger Géza: gejza,nemrég fizették ki az eladósodott,köcsög fideszes önkormányzatokat a mi zsebünkből.a pécsi páva most 3,5 milliárdot vesz fel,holott azt mondták soha többet.el lehet menni a picsába

2llkedő 2013.04.17. 16:25:51

@J.László: "Minden párt közpénzből kampányol."

Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, én kerékpárral indulok.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.17. 16:56:44

@Blogger Géza: Nem baj, ha kiegészítem?

Írod:"Igen, érdemes lenne mellétenni, hogy hol mekkora a CHF alapú (vagy a nemzeti fizetőeszközhöz nem köthető devizájú) hitelek aránya. És azt is, hogy ezeket melyik kormányzati ciklusban vették fel...

... valamint milyen pártkötődésű volt a jegybankelnök, aki az alapkamat magasan tartásával helyzetbe hozta a devizahiteleket, és milyen vezetésű önkormányzatok adósodtak el leginkább devizában.

Köszi, csókszi.

Blogger Géza 2013.04.17. 16:59:28

@leonito77: Valójában a kormányváltás után, 2011-ben megugrott az országba áramló működő tőke mennyisége. A 2009-2010-es évi 2 milliárd dollárról 6 (2011) majd 13 (2012) milliárd dollárra.

www.oecd.org/daf/inv/FDI%20in%20figures.pdf

A beruházási ráta valójában magasabb nálunk, mint az USÁ-ban, baromság ez az "amortizáció szintje alá süllyedés", hiába riogatnak ezzel.

A lakossági fogyasztás szintje folyamatosan csökkent már a 2000-es évek második felében, ez a folyamat 2011-ben állt meg.

Blogger Géza 2013.04.17. 17:02:31

@pocakos focista: Hát Simort kevesen szokták Fidesz-közeliséggel vádolni, és leginkább az ő időszakára volt ez a jellemző. Ő volt az, aki alacsony költségvetési hiány mellett is magasan tartotta a kamatokat sikeresen fékezve a növekedést. Járai idejében brutális hiányok voltak, egészen más volt a helyzet - nem véletlen az, hogy őt abban a kritikus periódusban az év jegybankárává választották.

Blogger Géza 2013.04.17. 17:04:18

@holex: A nemfizető ügyfelek jellemzően nem az önkormányzati szektorból kerülnek ki, nem róluk szól a grafikon, már csak azért sem, mert az ő hiteleiket az állam átvállalta, nem miattuk aggódnak a kerbankok.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.17. 17:08:32

@Blogger Géza: A Járai név ismerős-e Géza? Tudod, az a Járai, amelyik 2001-től 2007-ig volt jegybankelnök. Csak ha már felelősségről beszélünk.

Persze ne értts félre, nem várom, hogy feladd az identításodat. Tudom, hogy ha Járai magasan tartotta, az hőstett, ha Simor tette, akkor hazaárulás.
Sőt tudod mit, nem is akarom hogy feladd az identitásodat. Komolyan Te vagy a kedvencem. Ha lenne "Blogger Géza" simogató, tuti meglátogatnám. :-)

Blogger Géza 2013.04.17. 17:14:49

@pocakos focista: Miután ez előbb írtam le Járai nevét (és a kielemeztem neked az akkori - mostanitól gyökeresen különböző helyzetet) , talán még neked is leeshet, hogy ismerem. :)

Fejesrob 2013.04.17. 17:22:50

Ez a grafikon egyenlőre inkább azt mondja el, hogy Gyurcsány és Bajnai nagyon elkúrta.

Gyakorlatilag lemaradtak arról a vonatról, amin a többi ott volt.

Érdekes is lenne, ha Orbánék első 2 éve olyan lett volna mint pld. Gyurcsány első két éve.
Az ugyanis azt jelentette volna, hogy Gyurcsányék nem hoznak össze hatalmas háztartási hiányokat és Bajnai nem vesz fel IMF hitelt.

Ha valakinek kétségei lettek volna, Bajnai a csőd elkerülésére vette fel az IMF hitelt. A szlovákok, lengyelek, csehek nem voltak csődközelben (ott nem kúrta el senki) a románok igen.

okostojgli (törölt) 2013.04.17. 17:33:23

Magyarország szarul teljesít.

házelnök 2013.04.17. 17:58:21

@pánpéter: Tegyük hozzá, hogy mennyit romlott az életszínvonal, mennyit csökkent a kétkezi melósok bére, mennyit emelkedett az élelmiszerek ára!
Ember a fideszkormányból nem tudja elmondani, hogy miért nem áfát csökkentenek rezsi helyett.
A rezsicsökkentés egy hülye parasztvakítás.Orbánék nem is látnak az orruknál tovább.

Fullánkos Algol 2013.04.17. 18:02:35

Ez az a hely ahol állami szintre emelkedett a kölcsönbe kapott dolgok ellopása. Aki a következmények hiányában bízik, annak további szép álmokat, elég lesz majd felébrednie a sitten:)

Netuddki. 2013.04.17. 18:07:21

@J.László: "Minden párt közpénzből kampányol."

Igen B+, de előbb megkapják a hivatalos támogatást aztán abból költenek. A fidesz ezt teszi amikor az orbán spamjait szétküldik? Amikor a fidesz kormány "teljesítményét" óriásplakátokon reklámozzák? Mindennek a költségét a fidesz kasszából fizetik? He?
Amúgy meg ha rajtam múlna egyik párt se kapna semmilyen állami támogatást, tartsák el magukat a tagdíjakból. De jó, hogy nem rajtam múlik, mi?

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:13:46

@Blogger Géza: azt is mellé tenném, hogy az adott időszakban kik miatt volt magas a forint alapkamat (gy.k. ki volt a jegy bank elnöke) és ezért maga a forint hitel is. Ez se mellékes dolog a "ki volt a hülye" kérdés eldöntésében. Sztem.

pánpéter 2013.04.17. 18:14:03

@házelnök:

"Ember a fideszkormányból nem tudja elmondani, hogy miért nem áfát csökkentenek rezsi helyett."

Az ÁFA csökkentés jogos igény, de az nem egyértelműen jelentkezik a vásárlónál, ha a kereskedő a csökkentést benyeli. Ettől függetlenül az ÁFA valóban magas, ezzel én nem vitatkozom.

"A rezsicsökkentés egy hülye parasztvakítás."

hát ha gondod van vele, akkor Te fizess 10%-al többet, vagy 20-al, senki nem fog megharagudni rád...

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:16:37

@pánpéter: akkor azt is mellé kellene már tenni, hogy megkora megszorítással, mennyivel ment le a hiány. Ui. most legalább 2 Bokros csomagnál járunk és arányaiban nem csökkent annyit a hiány mint akkor egy csomag után. És még nincs vége!
Tehát inkább azt kellene megnézni, hogy mit nyertünk azon amit már elvesztettünk.

Netuddki. 2013.04.17. 18:18:28

@pánpéter: "hát ha gondod van vele, akkor Te fizess 10%-al többet, vagy 20-al, senki nem fog megharagudni rád..."

Anutád micsodája!

"Az ÁFA csökkentés jogos igény, de az nem egyértelműen jelentkezik a vásárlónál, ha a kereskedő a csökkentést benyeli."

Lóphaszt! A fidesz kormány azért nem csökkenti az ÁFA-t mert azzal csökkenne a bevétel, kevesebbet lehetne lenyúlni...

Netuddki. 2013.04.17. 18:20:34

@Macropus Rufus: Az a nagy büdös helyzet, hogy tulajdonképpen nem tudjuk mekkora a hiány. A fidesz kormány erről is hazudik. Azt mondják amit szerintük a nép hallani szeretne. Na ennyit a fidesz kormány hitelességéről...

pánpéter 2013.04.17. 18:20:59

@Fejesrob:

"Bajnai a csőd elkerülésére vette fel az IMF hitelt." - ezt konkrétan Simor leköszönő jegybankelnök az egyik utolsó interjújában el is ismerte. HA 2008-ban nincs az IMF hitel, akkor csődbe megy az ország. Ez tény.
Ekkor volt gazdasági miniszter Bajnai Gordon...

pánpéter 2013.04.17. 18:22:32

@Macropus Rufus:

"akkor azt is mellé kellene már tenni, hogy megkora megszorítással, mennyivel ment le a hiány." - hitelből lehet élni, csak nem érdemes.

különvélemény 2013.04.17. 18:25:52

"Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez nem feltétlenül a jelenlegi kormány sara."

Jé, én azt hittem az emberek 2008 előtt vették fel a rengeteg hitelt.
Valamint azt is hallottam, hogy az akkori kormányt figyelmeztették, hogy gáz lesz.

2llkedő 2013.04.17. 18:25:56

@pánpéter: "Ekkor volt gazdasági miniszter Bajnai Gordon..."

Gazdasági miniszterként hogy vehet fel IMF hitelt?

De azért ne feledjük el, hogy akkoriban volt egy iciri-piciri világválság is.

2llkedő 2013.04.17. 18:27:10

@pánpéter: "hitelből lehet élni, csak nem érdemes."

Hitel nélkül meg le fogsz maradni.

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:31:57

@Blogger Géza:
az alap kamat alakulása 2000-2011 között

ateceged.hu/mnb/jegybanki-alapkamat-20002011

Járai 2001-2007 -ig volt jegybank elnök
Alap kamat ezen időszakban 2001 január 11.25%
lement 2007 január 7.7%-ra

2008-ban beütött a válság. Ekkor már nem nagyon vettek fel devizahitelek. Sőt már szopó ágon voltak többen...

A CHF hitelek nagyrészét meg 2006-2007-ig bezárólag már felvették. Utánna már csak a hardcore arcok vettek fel deviza hiteleket.

Tehát köszönjük Járai barátunknak, mert baszott csökkenteni a kamatott, holott nagyon sok szakember szerint kellett volna akkor ui. a gazdaság ezt megengedte. Most, hogy nem engedi, most csökkentik... Alacsonyabb az alapkamat most mint amikor a gazdaság jobb mutatókkal bírt.

2llkedő 2013.04.17. 18:32:32

@különvélemény: "Valamint azt is hallottam, hogy az akkori kormányt figyelmeztették, hogy gáz lesz."

Miért nem az embereket és az önkormányzatokat figyelmeztették? Nem volt kötelező devizában eladósodni.

pánpéter 2013.04.17. 18:32:40

@félázsiai 2llkedő:

"Gazdasági miniszterként hogy vehet fel IMF hitelt?" - én nem azt mondtam, hogy ő vette fel. hanem hogy amikor megreccsent az ország, és csőd közelében voltunk, akkor Bajnai Gordon gazdasági miniszter volt.

"De azért ne feledjük el, hogy akkoriban volt egy iciri-piciri világválság is."

az egész világban volt válság, mégsem kellett mindenkinek IMF hitel, itt Európában sem. Ráadásul mi vettük fel elsőként, úgy, hogy előtte 2 héttel még Gordon a Parlamentben jelentette ki, hogy minket nem fog érinteni még a válság szele se... aztán kellett az IMF hitel, de gyorsan. erről ennyit.

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:33:29

@pánpéter: ezt mondták anno a Románok is 89 elött. Nem is volt tartozásuk... A történelem ismert.

pánpéter 2013.04.17. 18:33:56

@félázsiai 2llkedő:

"Hitel nélkül meg le fogsz maradni."

van különbség akközött, hogy a hitelt fejlesztésre, értéknövelő beruházásra, munkahelyteremtésre veszed fel, vagy a mindennapi megélhetést finanszírozod belőle. míg az egyik kifizetődő és hasznos, a másik csak egyre mélyebb gödörbe taszít.

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:34:28

@Blogger Géza:

hvg.hu/hvgfriss/2012.14/201214_kulfoldi_mukodotoke_jon_is_megy_is_feknyomo

"Csaknem 3 milliárd euró működőtőke érkezett tavaly Magyarországra, ám ennél valamivel több távozott. A beáramlást néhány autóipari megaprojekt élteti, a tőkekivonás oka a kedvezőtlen üzleti klíma."

nem minden fenékig tejfel... Több ment ki mint amennyi begyütt..

Macropus Rufus 2013.04.17. 18:37:36

@pánpéter: igaz. De sajna most sem arra veszik fel a hitelt mire írtad, hanem az ország finanszírozására. :(

djpeter 2013.04.17. 18:43:34

Utanam sem kell fizetni senkinek sem,mert magam fizetem a hitelt,de koszonom mindazon fidesz kormanybeli embernek es tamogatoinak akik ilyen magasra nyomtak a valutat es ezzel megkeseritve sok hitelfizeto allampolgar eletet,mert ha annin tartotta volna a fidesz a valutat mint amikor atvette a hatalmat akkor nem lenne kint segiteni,mert fizetni tudna majdnem mindenki.Mennyi is volt a CHF-,EURO stb. amikor atvettek a hatalmat.Erdemes megnezni.Amikor megszolal a kormany valamelyik tagja,meg aznap zuhan a forint 2-5%-ot....koszonom...
Meg annyit tennek hozza,ha a mnyp-bol lerabolt penzbol inkabb hitelt torlesztettek volna legalabb nem lenne az adossag 80%-on mint amikor atvettek a kormanyt...akkor mivel is jobb a helyzet 3 ev utan,ja kevesebb lett a munkahely.Koszonjuk ezt is....

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.04.17. 18:45:01

Már meg sem merem kérdezni Bloggertől, hogy mi a véleménye a statisztikáról, miszerint a megkérdezettek szerint a Bajnai-kormány jobb volt mint az orbán...

Blogger Géza 2013.04.17. 18:46:17

@Macropus Rufus: Miért engedte volna meg a helyzet? A magas deficit, a mostaninál jóval magasabb infláció pont ellene szólt. Ezt még Simor is elismerte.

Blogger Géza 2013.04.17. 18:47:07

@Macropus Rufus: Bocs, de én az OECD-nek jobban hiszek, mint egy olyan hvg.hu-nak ahol egy Balavány szóhoz juthat... :)

Mr. Waszabi 2013.04.17. 18:49:10

Hát, küldhet újabb szájbarágó levelet, színeset, szagosat is akár, de ezzel csak szaporítja a vádiratát. Nem kéne súlyosbítani, így sok száz milliárdos herdálásért fog felelni - remélem. Már csak az elszámoltatás jegyében. Egyet értek Budaival, el kell számoltatni a közpénzt herdálókat - Orbánt is. Ezzel ő is egyetért, gondolom. Mert csak nem hoznak olyan törvényt, amelyet magukra nézve nem tartanak kötelezőnek. Ugye nem?

pánpéter 2013.04.17. 18:53:00

@Macropus Rufus:

"De sajna most sem arra veszik fel a hitelt mire írtad, hanem az ország finanszírozására."

neked ebben igazad van, de 3% alatti költségvetési hiány esetén az államadósság autómatikusan csökken. ráadásul a 2008-as IMF hitel úgy lett megkötve, hogy annak visszafizetése teljes egészében ezt a ciklust terheli. csak idén a tőke és kamattörlesztés 1300 milliárd Ft.

Jhonnyq 2013.04.17. 19:13:29

@Fejesrob: Már megint itt osztod az észt? Szégyelhetnéd magad mostmár...Jövőre ilyenkor már tudni fogod,hogy buktok ,Blogger faszom Géza including...
Szerencsétlen Hülyék Vagytok...

2llkedő 2013.04.17. 19:17:11

@Macropus Rufus: "én nem azt mondtam, hogy ő vette fel. "

""""Bajnai a csőd elkerülésére vette fel az IMF hitelt." - ezt konkrétan Simor leköszönő jegybankelnök az egyik utolsó interjújában el is ismerte.""""" - Nem én írtam.

" amikor megreccsent az ország, és csőd közelében voltunk, akkor Bajnai Gordon gazdasági miniszter volt. "

Ezzel az erővel azt is mondhattad volna, hogy akkor Kiss III. Lajos volt a portás.
Ez ugyanaz, mint hogy Bajnai felelős libatenyésztők tömeges megöngyilkolászásért.

"az egész világban volt válság, mégsem kellett mindenkinek IMF hitel,"

Mint ahogyan nem mindenkit egyformán érintett a devizatörlesztő megváltozása.
A devizásokat sem azért kellett megmenteni, mert roszul gazdálkodtak, hanem azért, mert hirtelen jelentősen megemelkedett a törlesztőjük, amit már nem tudtak kigazdálkodni.

"előtte 2 héttel még Gordon a Parlamentben jelentette ki, hogy minket nem fog érinteni még a válság szele se..."

Jó lenne, ha nem hazudnál!!!!

2llkedő 2013.04.17. 19:18:25

@pánpéter: "van különbség akközött, hogy a hitelt fejlesztésre, értéknövelő beruházásra, munkahelyteremtésre veszed fel, vagy a mindennapi megélhetést finanszírozod belőle."

Ha nem tudnád, most is hitelből élünk. Mennyi megy beruházásra, értéknövelésre?

2llkedő 2013.04.17. 19:21:30

@pánpéter: "de 3% alatti költségvetési hiány esetén az államadósság autómatikusan csökken. "

Hol látsz te államadósságcsökkenést?

2llkedő 2013.04.17. 19:22:57

@pánpéter: "ráadásul a 2008-as IMF hitel úgy lett megkötve, hogy annak visszafizetése teljes egészében ezt a ciklust terheli."

Piktor ezt nem tudta, amikor össze vissza hazudott, csak hogy megszerezze a hatalmat?

pánpéter 2013.04.17. 19:24:34

@félázsiai 2llkedő:

"Ha nem tudnád, most is hitelből élünk" -
"Hol látsz te államadósságcsökkenést?"
csökkenő az adósságpályánk, még Brüsszel szerint is...

2llkedő 2013.04.17. 19:26:23

@pánpéter: "csökkenő az adósságpályánk, még Brüsszel szerint is..."

Tények? Számok? Link?

pánpéter 2013.04.17. 19:31:58

@félázsiai 2llkedő:

"Tények? Számok? Link?"

google a jóbarátod. keresd meg.

2llkedő 2013.04.17. 19:39:50

@pánpéter: Én a te variációdra vagyok kíváncsi. Vagy a hazugságodra.

pánpéter 2013.04.17. 19:44:46

@félázsiai 2llkedő:
"Én a te variációdra vagyok kíváncsi"

nincs én variációm és te variációd. számok vannak, a számok meg makacs dolgok.
nézz utána. vagy ne nézz. te dolgod.

djpeter 2013.04.17. 19:55:48

nincs itt csokkenes.Most is 79,1% es 80,5% kozott valtozik az orszag adossaga attol fuggoen,hogy a fidesz meddig nyomja fel a valutat....akkor hol es mikor csokkent az elmult 3 evben??

P.Freddy 2013.04.17. 20:01:06

Államadósság (valódi): 94% (hírtévé-birkáknak hazudozva hetvenvalahány)

Munkanélküliség: manapság egy rendes Fideszes önkormányzat egy embert kettőnek számol és úgy jelenti felfelé. Mint régen, amikor a főelvtársak felé jelentve a malac 11-et ellett akkor is, ha csak 5 csúszott ki a kocából, de a tervet teljesíteni kellett (különben jött a nagy fekete autó:)

Fideszes képviselők: zsebük teletömve, 30 millió forint mindegyiknek, a hallgatásért cserébe. Ha megmukkannak, akkor ugrik a zsé.

Orbán Viktor Offshore VezérLovag: többszázmilliárd vissza nem térítendő EU (fuj, gonosz!) pénz Belizbe ki van már offsore-ozva, azt már nem veheti el tőlük senki!

Tehát Magyarország jobban teljesít, oszt jónapot!!!

nyomasek 2013.04.17. 20:10:37

@Macropus Rufus: Nem fejlesztésre veszik fel, hanem elköltik a nyuggerekre, olyanok TB ellátására, akik életükben egy vasat se fizettek érte és nem is fognak, közmunkaprogramban totálisan feleslegesen foglalkoztatott emberek bérére, stb, stb. Tessék körülnézni, ma az ország 10% végez termelőmunkát, a többi csak eltartott vagy az újraelosztásban érdekelt. Ez így nem fog működni, teljesen mindegy milyen színű a terítő.

2llkedő 2013.04.17. 20:11:45

@pánpéter: "nézz utána. vagy ne nézz. te dolgod."

A lázálmaidat nem találja meg a gugli, mivel az csak a te fejedben létezik.

2llkedő 2013.04.17. 20:13:45

@pánpéter: "a számok meg makacs dolgok."

Ezért kérek tőled számokat, hogy mire alapozod a kijelentéseidet.

különvélemény 2013.04.17. 20:13:47

@nyomasek:
Ja, ezért szüntették meg a korkedvezményes BM nyugdíjat, csökkentették a kamurokik számát, küldték el nyugdíjba akik a nyugdíj mellett állami állásokban malmozgattak, dolgoztatják az embereket ingyensegély helyett, stb...

A maszop pontosan mit is tett? Őőőőő semmit.

nyomasek 2013.04.17. 20:19:52

@különvélemény: Fogalmazzunk úgy, látszatintézkedések vannak csupán.

reszeg tengeresz 2013.04.17. 20:21:32

Ja gondolom ez a blog is irogatta 2011 vegen, hogy na most aztan itt az allamcsod...aztan megse lett? :D

fermion 2013.04.17. 20:21:43

@P.Freddy: Igazad van de ne legyünk elfogultak egyik oldallal se .talán ebből érthető lesz ,hogy miért :
„Magyarországról a nyolcvanas évek óta 242 milliárd dollárnyi magántőkét menekítettek ki a világ különböző adóparadicsomaiba. Most akkor ezt forintosítjuk, hogy a nagyságrend még jobban látszódjon: 48, 000,000, 000, 000, azaz 48 ezer milliárd forintot!!! (200 forintos dollár árfolyamon)
Sajnos hazánk ezzel az eredménnyel a világon a 12. helyen áll a kirabolt országok között. Sokkal korruptabb hírben álló országokat, például Ukrajnát, Törökországot és Kazahsztánt is megelőzzük, írja ezt egy nemzetközi jelentés." (John Christensen, a Tax Justice Network igazgatója. Közgazdász, korábban offshore bankár volt.)

különvélemény 2013.04.17. 20:26:01

@nyomasek:

Így is lehet fogalmazni, akit nem érint, annak csak látszat.

Vagy ahogy Hofi monda "orvosok... a sebész, az igen, az azt mondja levágta... tényleg... a többi csak taperolja az embert"

nyomasek 2013.04.17. 20:30:42

@fermion: Ezeknek a pénzeknek a kicsempészéséhez komoly politikai befolyás szükséges, ekkora pénzt csak a volt és a jelenleg is regnáló politikai elit segítségével vagy részvételével lehet ellopni.
Ezért mondom én azt, nem bal és jobboldali politika létezik a világban, a valódi választóvonal a nemzetbarát és a nemzetellenes politika között húzódik.
Az ország vagyonának szétlopása után van még kérdése valakinek hogy az említett időszakban milyen politizálás folyt és folyik az ország házában?

fermion 2013.04.17. 20:46:51

Jól mondod csak én egy magyar politikust se hallottam ,hogy kiállt volna és megmondta volna az igazat a választóknak ezzel kapcsolatosan.
Milyen emberek és milyen magyarok a mi válaszott képviselőink ha ezt elhallgatják azok elől akik megbízták őket?visszaéltek a választók bizalmával?
Az országunk nem egyenlő a magyar állammal annál sokkal több ,mert az államot az adófizetők tartják fenn tehát a választók élete és azok életkörölményei fontosabbak kellenének ,hogy legyenek mint a makromutatók.
Közösen tönkre tették ezt a népet és ezt az országot.....és ők a magyarok....őket kötelességönk tisztelni.....mit is tiszteljünk bennük?Ők hazaárulóznak?milyen jogon?Lenézik azokat a magyarokat akik megbízták őket a közösség vezetésével?Egy normális közösség az ilyeneket kitaszítaná!!!!!!

2013.04.17. 20:56:10

@pánpéter:

"neked ebben igazad van, de 3% alatti költségvetési hiány esetén az államadósság autómatikusan csökken. "

Ezt fejtsd már ki bővebben!

P.Freddy 2013.04.17. 20:56:28

@fermion:

"Offshore lovag nem lesz jegybankelnök", hazudta Orbán Viktor.

És offshore lovag hogyafszbalehet MINISZTERELNÖK?

_most_ 2013.04.17. 20:56:42

Azt nem értem, ha annyira jól teljesít az ország, akkor erről mégis miért kell tájékoztatni az embereket, most tényleg ennyire hülyének nézik az embereket, hogy nem vennék észre, ha jobban élnének?

2013.04.17. 20:59:06

@pánpéter:

"csökkenő az adósságpályánk, még Brüsszel szerint is... "

Na erre én is kérek konkrétumot, mert ez egyszerűen nevetséges állítás!

_most_ 2013.04.17. 21:01:58

@Fejesrob: xd, már megint az örökzöld fideszes érv, az elmúlt nyolc év, tényleg csak ennyire telik, a fidesz rajongók körében tényleg nincs senkinek önálló gondolata?

2013.04.17. 21:08:33

@pánpéter:

"Az ÁFA csökkentés jogos igény, de az nem egyértelműen jelentkezik a vásárlónál, ha a kereskedő a csökkentést benyeli."

Sajnos ezt is elolvastam.
Inkább ne vitázzunk..... :)

P.Freddy 2013.04.17. 21:09:40

@_most_: Kiszáradna a fideszbirkák szája ha nem csorogna bele folyamatosan a meleghugy. Ezt Orbán Viktor felismerte és alkalmazza is folyamatosan.

Pontosabban az izraeli kampánytanácsadója ismerte fel, aki férfival él együtt. És gyereket nevel. És ő is férfi.

És nagyon ért a gyűlöletkampányhoz, elég csak megnézni Selmeczi Gabriella arcát: az a nő egy komplett gyűlöletkoncentrátum :)

Olyan mint a káposztaleveskapszula. Lesz majd selmeczigabriella kapszula, ha egy jó nagy okádásra vágyik valaki :)

pánpéter 2013.04.17. 21:14:21

@MikeBoy:
"Inkább ne vitázzunk..."

nekem sincs rá igényem...

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.04.17. 22:49:30

Ez a teljesítős kampány nagyon becsavarintott srácok. Sorozatot indítok, ez van. A nyitány: A teli gyomor jobban csendesít: copywrite.blog.hu/2013/04/17/jobban_csendesit

Nap Pali 2013.04.17. 22:54:49

nem elég szegénynek lenni, anak is kel láccani !

zila5 2013.04.17. 23:19:25

@P.Freddy:
Véreres-üveges szemmel a semmibe tekintésre vágyáskor pedig orbánviktor kapszulát kell majd szedni :)

komplikato 2013.04.17. 23:42:23

@Blogger Géza: "És azt is, hogy ezeket melyik kormányzati ciklusban vették fel..."

Ja, nehogy valaki feszegetni kezdje, hogy 2001-es törvényt ami lehetővé tette melyik kormány alatt hozták, ugye?

P.Freddy 2013.04.17. 23:47:13

@zila5: Ja:)

Egyébként nem tudom észrevettétek-e, Orbán Viktor folyamatosan rotálja a szarcsimbókjait. Kábé, amikor Selmeczi Gabriellát keféli Kósa Lajos, és rajtakapja Szijjártó, hogy dehát ez mosthogy? Nemazvolt hogyén kúromvagy kivan előírva mára?

Beteg ez az egész, de leginkább a hülyéi, azok a szánnivalók.

Sokáig azt hittük, hogy Amerika a buta emberek országa - nabazz, azt is sikerül alulmúlni, elég hozzá egy rahedli Fidesz-szavazó:)

ásványi répacukor 2013.04.17. 23:48:24

Az nem vitás hogy jobban teljesit az ország. Csak az a kérdés miben? Hófúvásban eltöltött órák számában az autópályán határozott emelkedés
tapasztalható! Blogger Gejza bizonyára elsorolja csipőből a jobb teljesitmény mutatóit. Már csak ezért is hogy mindenki tudhassa, ha már nem érezzük!

.Rafi. 2013.04.18. 00:17:58

@P.Freddy: A fideszt jellemezted, akkor jöjjön a többi.
Mszp: annyira szar, hogy már lassan jó, mesterházy iszonyat gyenge egy figura.
Lmp: szinte nincs
PMP: :)
Dk: aki a gyurcsányra szavaz, na annak tényleg elmentek otthonról...
E2014: Bajnai nem politikus, plusz nem is akarja ezt az egészet
Milla: juhász, max a füves táborát tudja megmozgatni, ami mem baj, mert füvezni jó... volt, úgy vagy 12 éve...
Jobbik:Zagyvaságok vannak ott, bár a Vona egy okos ember
Mafia: Dopeman egy vicc, az a baj, annyira buta, hogy ő ezt még komolyan is gondolja, egy pozitívum van mellette, hogy szereti a Walking Dead-et
Szóval maradt a Munkáspárt Thürmer Gyuszibácsival!

zila5 2013.04.18. 00:24:23

@P.Freddy:
Nekem elég egy kép róla valahol valamikor és máris mélydepresszióba zuhanok.
Olyankor gyorsan keresek egy tükröt, akkor aztán jobban leszek hamar. :)

szszg 2013.04.18. 06:06:53

Rosszabbul élünk mint négy éve.

Behajtó70 2013.04.18. 06:40:34

@szszg: jobban élünk, több okból is:

Családi adókedvezmény: tényleg ütös tétel!
Egykulcsos adó: arányos közteherviselés + megéri többet dolgozni, mert több marad!
Nem tilos magyar zászlóval sétálni a belvarosban, 4 éve ez azért necces volt!
Végre nem csak az élősködés látszik, hanem több esetben munkáért lehet fizetést kapni, nem csak segílykét!
Mára már szinte mindenki megismerte a garázda bankhitelek veszélyeit, a többsség már addig nyújtózkodik, amíg a takarója ér!
Gárdaavatások nincsenek!

És ez csak pár dolog amit bajnaiék+gyurcsányék, az mszp+szdsz sokkal rosszabbul csinált!

Persze a Fidesz is jobban csinálhatna sok dolgot... ha lenne pénz. De még nyögjük gyurcsány ámokfutását, és bajnai szolgalelkű semmittevését.

Blogger Géza 2013.04.18. 06:57:07

@komplikato: Nyugodtan lehet feszegetni, a devizában felvett hitel önmagában nem bűn, a legjobb megoldás, ha valakinek pl abban a devizában van jövedelme.

szszg 2013.04.18. 06:58:19

@Behajtó70: igazán örülök az örömödnek, de konkrét példaként én (mi) sokkal rosszabbul élek mint négy éve. Az összes általad felsorolt dolog csak paszomány a zállam cifra kalapján, míg a bele rohad. Mert bizony nem csökkenő fizetésem mellett, munkát vesztett feleséggel csak a kilátástalanság van. És akkor elmerengek, hogy milyen lehet a szegényeknek. Ők vannak többen.
Szóval köszi, propagandával senki sem lakik jól!

2llkedő 2013.04.18. 07:02:06

@Behajtó70:
"Családi adókedvezmény: tényleg ütös tétel!
Egykulcsos adó: arányos közteherviselés + megéri többet dolgozni, mert több marad!"

A többet kereső, több gyerekes család tényleg jobban él. A keveset kereső több gyerekes család meg rosszabbul.

"Nem tilos magyar zászlóval sétálni a belvarosban, 4 éve ez azért necces volt!"

4 éve se volt tilos. Nem a zászlóval, hanem azokkal volt a gond, akik a kezükben tartották.

"hanem több esetben munkáért lehet fizetést kapni, nem csak segílykét!"

Amire te gondolsz, az nem fizetés.

"Gárdaavatások nincsenek!"

Saját maguk ellen miért szervezkedjenek?

2llkedő 2013.04.18. 07:03:43

@Behajtó70:
"Persze a Fidesz is jobban csinálhatna sok dolgot... ha lenne pénz."

""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról.""""

lobster thermidor 2013.04.18. 07:41:01

Kicsit hazudni nem érdemes!
Tudják ezt a fidesz spindoktorai is, ezért egy másik valóságot vetítenek nekünk.
Ebben valóban jobban teljesít Magyarország.

Túl az aljasságon az a baj ezzel, hogy a problémákat nem oldják meg, csak elodázzák.
Arról természetesen nem beszélnek, hogy súlyos következményekkel kell szembenézni a későbbiek során még a jelenlegi haszonélvezőknek is.

djpeter 2013.04.18. 09:15:15

Akinek ebben a rendszerben jobban megy az vagy fideszkozeli cegtulajdonos,magas beosztasu hivatalnok vagy gazdag jolfizeto allasu 4 gyermekes,mert ezek kapnak tobbet.Ma meg a kozmunkat is magadnak kell keresni ha fillereket szeretnel,mert mar csak azt ad az onkormanyzat,munkat nem.A fidesz mindent lenyom a magyarok torkan,hatha megemesztik.Meg jobban lopnak mint a regi rendszerben.Milyen dolog az,hogy nyomoznak egy offshore ceg miatt aki allami palyazaton penzt nyert??Ilyen cegnek nyerni sem szabadna???Ez a nyomozasuk sem lesz eredmenyes,mint a tobbi amit az elmult evekben leengedtek a wc-n.
süti beállítások módosítása