sorok között

sorok között

A kábeltolvajok a parlamentben ülnek

2013. március 31. - Politikai Ateista

Talán veled is előfordult már, hogy a jól megszokott tömegközlekedésedet megzavarták a kábellopásból fakadó közlekedési fennakadások. Ha nem élsz a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségekkel, akkor sem úszod meg, mert a BKV, vagy a MÁV veszteségeit a te adóforintjaidból is fedezik.

Szeretném bemutatni neked Jan Trofint és barátait:

trofin.jpg

A fényképek alapján talán már kitaláltad, hogy ma nem a matematikai Nobel-díjról lesz szó...

Trofin a vállalkozó kedvű barátaival Romániából érkezett az Egyesült Királyságba, ahol 2011 novemberétől vasúti kábelek újrahasznosítására szakosodtak. A rendőrség 2012 májusában tartóztatta le őket. A bíróság összesen 23 év börtönbüntetést osztott ki a banda tagjainak. Az agytröszt Trofin, és két másik vezéregyéniség fejenként 4 év letöltendőt kapott, a többiek valamivel kevesebbet.

A Nagy Britanniában még viszonylag gyermekcipőben járó kábeltolvajlás híre a törvényhozók fülébe is eljutott. Alkottak egy törvényt, amit harmadikra nekifutásra sikerült is elfogadtatniuk.

Az új jogszabály viszonylag egyszerű elven alapul, a színesfémkereskedelemben megtiltja a készpénzes tranzakciókat, az átvevő telepek tulajdonosaitól pedig megköveteli az ügyfeleik személyi adatainak a rögzítését. Az eladónak bankszámlával kell rendelkeznie ha pénzt akar, vagyis viszonylag könnyen lekövethető nyoma marad. Természetesen az új törvény nem fogja egy nap alatt megoldani a színesfémlopások problémáját, de legalább próbálkoznak.

Magyarországon nem számít újdonságnak a fémlopás, szinte már hagyományokkal rendelkezik. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a kormány teljesen tehetetlen a jelenséggel szemben. A rendőrség is sokkal eredményesebb a közlekedésbűnözők elleni fellépésben, mint a Magyarországon tevékenykedő távol-keleti fémtolvaj maffia tevékenységének felderítésében. Én legalábbis még nem hallottam, hogy egy kábeltolvaj valaha letöltendő börtönbüntetést kapott volna, persze lehet, hogy tévedek.

Naiv vagyok amikor azt gondolom, hogy a törvényalkotóknak - a választók által rájuk ruházott jogoknál fogva - illene legalább nehezítenie a fémtolvajok dolgát?

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr365113127

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.01. 12:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.03.31. 08:48:00

Akik ma a parlamentben ülnek,azok nem csak kábeltolvajok...

1bitang 2013.03.31. 09:00:20

Úgy tudom Mo-on szinesfém bányászat és előállítás nincs (legalábbis számottevő mértékű). Így a szükségletet újrahasznosításból vagy importból kell fedezni. Az újrahasznosítás -vélhetőleg- olcsóbb. Amennyiben a felhasznált anyagot nem működő létesítmények tönkretételével "szerzik". A lopott anyaggal sokkal nagyobb kár keletkezik, mintha mindent importból fedeznénk. A szinesfém kereskedelem teljes megszüntetése (betiltása) olcsóbb megoldás lenne. Hogy ez nem megy, azt jelzi, hogy a döntéshozók köreiben valakiknek érdeke a jelenlegi állapot fenntartása.
Akkor is, ha beledöglünk.

pityipalkó 2013.03.31. 09:44:05

A parlamentben ülőknek ezek szerint nem érdeke(sőt !)a megfelelő törvény meghozása.A játékgépes törvényt (ha jól emlékszem) 24óra alatt meghozták !A rendőrség (a Pintér féle )nem igazán aktív,orgazdák elfogásáról sem olvasunk , stb. Csak arra tudok gondolni ezzel a tesze-toszasággal,hogy nem akarnak "érdeket sérteni" !!

hot-spot (törölt) 2013.03.31. 10:26:26

A fidess kormány egy nagy impotens fasz.

fanus 2013.03.31. 18:51:17

Halihó sok nagyeszű! zsótitól- vomitig

csak nem az orbán kormány regnálása alatt kezdődött a kábelek vágása-fűrészelése és a szinesfémtelepeken az eladása?

Még a gyurcsány pénzügyminiszterének is volt szinesfém kereskedése!

Miért tettek volna anno valamit a szinesfém tolvajok ellen!?

egyszerű a válasz....bennevoltak

Putyilov gyári melós 2013.03.31. 23:20:20

" a színesfémkereskedelemben megtiltja a készpénzes tranzakciókat, az átvevő telepek tulajdonosaitól pedig megköveteli az ügyfeleik személyi adatainak a rögzítését. Az eladónak bankszámlával kell rendelkeznie ha pénzt akar, vagyis viszonylag könnyen lekövethető nyoma marad. "

Majd alkalmaznak hajléktalanokat erre a feladatra.
Nekem van olyan hajléktalan ismerősöm, aki megyei Apeh vezetőtől "vett" meg féltucat, összességében milliárdos adó és TB tartozással rendelkező céget.

Putyilov gyári melós 2013.03.31. 23:34:37

Amúgy a kábeltolvajláshoz pénz kell, milliós erőgépek.

Általában nagy teljesítményű terepjárókkal szaggatják le a felsővezetéket, húzzák ki a kábelkötegeket. Belsős informátorokat is alkalmaznak, akik megmondják mikor nincs áram alatt az adott szakasz vagy épp áramtalanítják ezeket.
Az átvételi oldalon is korrumpálni kell az átvevőket, mert egy szinesfém-átvevő telepen pontosan tudják, hogy nagy tömegű kábel vagy felsővezeték nem kerül MÉH telepre, kohóüzembe csak úgy.

Szúrófény 2013.04.01. 04:56:35

Bankszámlával rendelkező megy nektek rezet lopni! Nagy ötlet! A "Kis herceg" tudja, olyan törvényeket kell hozni ami betartható!Magyar nagy politika nem!

exlex 2013.04.01. 10:43:49

Egy genetikai hulladék fényképsor.

◄ViZion 2013.04.01. 10:51:48

hiába ezek a szabályok, nem a legális, hivatalos átvevőhelyre kerülnek a fémek...
szal. b.hatják, ahogy itthon sem ér semmit a sok adat felírása.

Boka1 2013.04.01. 11:06:49

John Deere traktor nincs eladó ?

szintetikus 2013.04.01. 11:17:18

@hot-spot: A magyar politikai élet egy impotens f.sz. Így helyes. Kivétel nincs.

Most ez a kép vagy photoshopot, vagy tényleg barnábbak az átlagtól... muhaha :D

ex-dr. vuk 2013.04.01. 11:46:47

Mibol gondolod, hogy akik ma a parlamentben ulnek fikarcnyit is foglalkoznak valos problemakkal?
Miert erdekli az oket? Nekik egesz mas problemaik vannak: teljhatalom megszerzese, kozvagyon ellopasa.

mrZ (törölt) 2013.04.01. 11:57:41

Most már a nagyoknak(sita, veolia, biffa, lafarge) lesz lehetőségük kiiktatni a korkurráló kicsiket. Nem véletlen hogy a lobbizásra szánt összegnek van a legnagyobb profitja.

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.01. 12:09:12

A képlet egyszerű: az UK-ban nincsenek ilyen esetekre szakosodott jogvédők, akik elvtelenül megvédik a tolvajokat. Vagy legalábbis nincs akkora szavuk.

Az, hogy nem próbálnak semmit, az egyszerűen nem igaz:

Terroristának minősítenék a kábeltolvajokat
index.hu/belfold/2013/01/31/terroristanak_minositenek_a_kabeltolvajokat/

GONOSZ 2013.04.01. 12:14:50

Van erre egy jó sztorim.
X ismerősöm, aki történetesen fémkereskedő, y eladótól vett, kb. három kiló színesfémet, amely kábelt is tartalmazott. x barátja éppen akkor látogatott be az üzletbe, hogy megkérdezze x-et nem vett e véletlenül hegesztőgép alkatrészt és bikakábelt, történt ugyanis, hogy az éjjel valaki betört a műhelyébe és ezeket ellopta. mivel az eladó még nem lett kifizetve, megkérdezték tőle honnan van a színesfém aki azt mondta vette. Semmi gond elkérték a személyi igazolványát(itthon is köteles elkérni a fémkereskedő) felírták az adatait, félretették a lopott eszközöket, majd fémkereskedő bement a rendőrségre bejelentést tenni barátjával együtt. Van egy hat napos tárolási szabály, amit a fémtörvény előír, ezek szerint a kereskedő csak hat nap elteltével adhatja tovább a megvett árut. X kereskedő és barátja miután végzett a rendőrségen várta, hogy a szerv megérkezik lefoglalja az említett árut, de hónapokig nem történt semmi. majd egyszer csak x-et behívta a rendőrség és meggyanúsították orgazdasággal. hogy is van ez??
Kit akarnak itt elkapni?
Milyen érdekek mentén dolgozik a hatóság?
Halott valaki arról, hogy a MÁV-tól loptak kábelt? nem? ez azért van mert, a MÁV tudja, hogyan kell megvédeni a tulajdonát, ahol vonalszakadás van, oda még az előtt ki érnek, mielőtt elviszik a lopott kábelt. Oda jutottak, hogy a kábel tolvajok nem is próbálkoznak a MÁV-nál. Mit hallunk minden héten? a BKV-tól ennyi-meg annyi kábelt loptak el. Vajon a BKV miért nem tudja(akarja) megvédeni a tulajdonát? Talán valakinek más az érdeke? Talán államosítani kellene a szektort a kábellopásokra hivatkozva? Talán a Gyurcsánynak és társainak csak így lehet visszavágni? (az előző kormányból többen is érdekeltek a színesfém és hulladék-fém szakmában)Lehet, hogy a kábellopások csak parasztvakítás?
Nem lehet megfelelő védelmet és kellően elriasztó törvényeket hozni?
Nos?

Dr.Bio74 2013.04.01. 12:18:37

Fémkereskedelmi engedély köteles anyagok és tevékenységek -2009. évi jogszabályok.

Menj és adj le hulladékot egy telepen, rá kell jönnöd, hogy csak az adataiddal együtt megy.

Más, a jogszabály megvan, az ellenőrzés tragikusan nulla, semmi. Következmény a lopkodásért nulla, orgazdaságért nulla.

Van azonban a tiszta cégek napi szintű basztatása és bírságolása, és idiótábbnál idiótább plusz teljesítésekre való rákényszerítése.

Szakmai érvek nincsenek, csak a túlduzzasztott jogászállománynak már a napi tevékenységet is lehetetlenné tevő áldásos munkája.

Dr.Bio74 2013.04.01. 12:29:40

Plussz, meg lehet nézni a környezetvédelmi hatóságok áldásos tevékenységét is, ami 2010 -től átment a szörnyű kategóriába. Ezek az állami felügyelő szervek a való élettől elszakadva, országos szintű jogszabályokra ülve, területenként homlokegyenest másképpen értelmezik a szabályokat. Lassan már mindenhol, a politikai életben kikelt jogászok üldögélnek, közvetlen kapcsolatra abszolúte nem hajlandóak, a talált anomáliákat felsőbb döntéshozók felé nem közvetítik, de az általuk, minden szarságra kiszabott bírságok viszont messze uniós méretűek. Ez így egy nagy rakás szar!

zsoci 2013.04.01. 12:35:30

@GONOSZ: Sajnos a MÁV-tól is rengeteg kábeltlopnak el.

De itt sajnos nem csak kábelről van szó. Lelpoják az aluminium esőcsatornát és az alu létráért törik fel a vikendházat. Levágják az új autók alól a katalizátort, és a részecskeszűrőt.

Én sem látok más módot, meg kell szüntetni a szinesfém felvásárlását. Pontosabban nem a felvásárlást, hanem elég ha nem adnak érte pénzt. Mindenki aki fémet visz vissza kap egy nyugtát, aztán ha hitelt érdemlően tudja biznoynítani, hogy az a rendes gazdasági tevékenységéből származik, tehát mondjuk forgácsoló üzeme van, akkor azt levonhatja az adójából. A féngyüjtögetést, meg ilyneekt meg sehogy sem kell támogatni,nem kell egy fillért sem fizetni nekik.

Dr.Bio74 2013.04.01. 12:54:53

@zsoci:

Nem megszüntetni, csak ellenőrizni, és büntetni.
A kábelhulladékok nyúzott vagy eredeti formájukban is árulkodóak, lenyomozhatóak. Fontos a tolvajt is elkapni, de ha nincs kinek eladni, mert senki sem meri átvenni tőle, akkor értéktelenné válik a lopott anyag.

A rendszerből egy év alatt ki lehetne dobni a kétes tisztaságú hulladékokkal foglalkozó senkiháziakat. De ezt valahogy nem akarják. Közben a hulladék bizniszen meghízott emberkék csinálják pofátlanul tovább jogszabály ide vagy oda.

Semper Fidelis 2013.04.01. 12:55:44

Ennek a dolognak a megoldása csak sokkal drasztikusabb eszközökkel lehetséges.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.01. 13:02:29

@hot-spot: meg a gyurcsányista veresjani is , aki a mai napig erősen érdekelt a színesfémbizniszben, jelzem. És a libsi kormány alatt volt pénzügyminiszter. Nem csoda a mai helyzet akkor, ugye?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.01. 13:03:37

Amúgy szigorú büntetés a szolgáltatások megzavaróinak, illetve 1-2 telep összesen, durván ellenőrizve. Ennyi.

Dr.Bio74 2013.04.01. 13:07:45

@enpera:

A maffiózótól függetlenül már 3 éve nem "libsi" kormány van és a helyzet nem javult, hanem romlott.

balazsj. 2013.04.01. 13:10:12

Összetettebb a dolog, mint gondolnánk! Egyetértek azzal, hogy valamiképp véget kell vetni ennek a tevékenykedésnek! S nem fogadom el azt sem, hogy a megélhetési bűnözés egyik válfaja!
Rövid úton, és rendszeresen ellenőrizni kéne az un. orgazdákat, esetleg ki vásárolja tovább tőlük? A színesfémfeldolgozókat sem kifelejteni a sorból! Legvégül: ha a gyerekkorú ingatlanán történik mindez (felvásárlás, égetés(!!!), tárolás, továbbértékesítés, stb), a gondozót/nevelőt/szülőt elővenni és bűntetni!!!
(Az egyik kisvárosban, a gyerek nevén szereplő ingatlanon -innen-onnan származó- felhalmozott "ócskavas" eltakarítása két millába került az önkormányzatnak a jó pár éve megtörtént esetben. A környezetvédelmi hatóság szinte tehetetlen volt.)

Dr.Bio74 2013.04.01. 13:14:18

@balazsj.:

"A környezetvédelmi hatóság szinte tehetetlen volt."

Na persze, szegény hatóság teljesen védtelenül állt ott és nem tudott mit tenni.

Na, mindegy, kellemes ünnepet mindenkinek !

átlátó 2013.04.01. 13:21:01

A képeket elnézegetve arra a következtetésre jutottam, hogy ezek nagyjából cigányok... és egy brancs a seggükre feszülő kiskosztümben riszáló nemzetes asszonyokkal, meg a zsíros tokájukon kigombolt ingben flangáló nemzetes urakkal. Egyik csapat a kábelra megy, a másik a törvények gyártására, de mindenképpen egy szcéna.

My Name is Nick 2013.04.01. 13:21:59

... talán ha Lézerjaninak lenne valami ismerőse a hulladékfém bizniszben, akkor lehet fél év múlva csak Nemzeti Hulladékgyűjtők lennének.
No de így a kutyát sem (és a fidesst sem) érdekli...

maintenator 2013.04.01. 13:36:00

Tudatos a kormány látszólagos impotenciája. A felzárkózók számára ezzel nyújtanak további segélyke kiegészítést, ha ezt megvonnák, tovább kellene növelni a segélyek értékét, amely társadalmi felháborodáshoz vezetne.
Másrészről, ha kormosékat a szinesfémezés miatt zaklatnák, elindulnának az EU szerencsésebb országaiba..Ez esetben a kormány az EU-tól kapná a maflást, h. a tenyészetet zaklatja.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.01. 13:53:58

@Dr.Bio74: ugyanolyan szar, csak arra akartam rámutatni, hogy nem csak a mostaniak hibája, sőt. Amúgy te kikezdenél veresjani maffiafőnökkel? Nem féltenéd a családodat? Én nem mernék.

shelby 2013.04.01. 14:02:33

További undorító dolog a kábelégetés. Akárhol alágyújtanak ezek a férgek a lopott kábelnek. A településeken pedig meg lehet fulladni ettől a műanyagos füsttől.

Binladen 2013.04.01. 15:30:55

Hogy merték ki tenni a niggerek képeit?
Jaaa! ezek nem magyar cigányok, mert ha azok lettek volna,akkor úgy kihomályosították volna a burájukat, hogy még egy niggert is csak egy vörös hajú rózsaszín seggű cóbinak láthatná az ember.

kennyking 2013.04.01. 15:33:56

Mitől fél a cigó? A kutyától és a torzított gitártól.Kutyát és villanygitárt torzítóval minden magyar családnak !

balazsj. 2013.04.01. 15:34:40

@Dr.Bio74: Bizony így történt! Köszönhető annak, hogy a "hatóság" sok-sok tíz kilométerről jött. Szabályosan, a törvényi előírásoknak megfelelően jártak el, mire a "tetthelyre" értek, legfeljebb a kuplerájt jegyzőkönyvezhették. S az általuk -többször- kirótt bírságot sem fizették be!
Gondolni lehet, miféle nációval volt dolguk! (Ez valamiféle burkolt ... volt!:-) )

Fejesrob 2013.04.01. 15:44:34

Teljesen egyetértek. A kormány tehetetlensége felháborító, a BKK kémvillamosai pedig humor kategória, szerintem ezt ők sem gondolják komolyan, csak ezt oda lehet tenni, hogy mégis csinálunk a kábellopás ellen valamit, ha már a kormány semmit nem csinál.

Elég nyilvánvaló, hogy a kábeleket több éve szervezetten kopják, ezt talán egy éve ismerik el. De reakció semmi.

A döntéshozók vagy ennyire nem látják fontos problémának, vagy páruk benne van az üzletben.

Lsd. olajmaffia.

Fejesrob 2013.04.01. 15:46:34

@pityipalkó: Én is erre tippelek. A kábeltolvaj cigányok csak a legalja.
süti beállítások módosítása