A GYSEV és a MÁV közötti különbségeket azt hiszem senkinek sem kell ecsetelnem. Miközben az állami vasúttársaság a racionalizáció, illetve a hatékonyságnövelés érdekében kizárólag a szárnyvonalak bezárásával képes előállni, a rablókapitalista magánvállalat fejleszt, bővít, átvesz, és nem mellesleg emberi szolgáltatást is nyújt az utazóközönségnek.
A Népszabadságban már több mint fél éve jelent meg egy cikk, amely szerint elképzelhető, hogy a MÁV felsővezetők a GYSEV-től tanulhatják el a kötöttpályás személyszállítás mesterfogásait. Nem tudom mi lett a tervből, de ebben az írásban azt is megosztották a tudatlan halandókkal, hogy miért szarabb a MÁV.
Ungvári Csaba felsorolta azt is, meglátása szerint mi mindenben jár a MÁV előtt a GYSEV. A MÁV-Start vezetője szerint az egyik ilyen előny, hogy a GYSEV vonalain fajlagosan lényegesen nagyobb mértékű az árufuvarozás, mint a MÁV egész országot behálózó hálózatán. Márpedig ez komoly többletforrást biztosít a pályák működtetéséhez. Éppen ezért a jövőben a magyar vasút mindent megtesz majd az árutulajdonosok bizalmának elnyerése érdekében. A saját árufuvarozó céggel jelenleg nem rendelkező MÁV pályahasználati bevételeit ugyanis az is növeli, ha hálózatát idegen cégek veszik igénybe.
A GYSEV másik nagy előnye, hogy közvetlen és jó kapcsolatokat ápol a szolgáltatási területén dolgozó vállalkozásokkal, önkormányzatokkal. Így nagyobb figyelmet tud szentelni az utasok, vagy akár a fuvaroztatók igényeinek kielégítésére. A vezérigazgató szerint nem lehet ez másként a MÁV-Startnál, illetve anyavállalatánál sem. Éppen ezért a két társaság megkezdte a regionális igények felmérését. Az első egyeztetéseket Pécsett már megtartották, és a programot a következő hetekben az ország többi régiójára is kiterjesztik.
A GYSEV nagy előnyben van az elővárosi vasúti szolgáltatások szervezésében is. A Bécs agglomerációjában vonatokat közlekedtető társaság nemcsak arra talált megoldást, hogy bekapcsolódjon az osztrák főváros közösségi közlekedésébe, de eredményesen tud együttműködni az önálló rendeletek alapján működő burgenlandi régió vezetésével is. Ungvári Csaba szeretné, ha a magyar személyszállító vasút is hasonló eredményeket tudna felmutatni. Ehhez azonban el kell nyernie az utasok bizalmát is. - GYSEV lesz a MÁV-ból? - Népszabadság
A lista elég arcpiritó, de hiányos. Azt például biztosan kifelejtette Ungvári, hogy a GYSEV-nél valószínűleg ritkábban fordul elő, hogy valaki fizetést kap anélkül, hogy valamiféle munkát végezne.
10 KIBASZOTT ÉVEN KERESZTÜL!!!!!!!
A Kehi szerint a cégnél több mint tíz évig foglalkoztatott korábbi vezető tanácsadó tényleges munkavégzés nélkül vette fel fizetését és egyéb juttatásokat, aminek következtében közel százmillió forint vagyoni hátrány érte a MÁV Informatikát. - Tíz éven át munka nélkül vehetett fel busás fizetést egy volt MÁV-főtanácsadó - HVG
Fogadni mernék, hogy a GYSEV sokkal kevesebb hosszúsándorfélét alkalmaz mint a MÁV. A két cég közötti legfontosabb különbségről Ungvári meglehetősen polkorrekt módon hallgatott, pedig a hatékonyságot szerintem komolyan befolyásolja a jól fizetett nemdolgozók száma is.
Természetesen nem egyedi esetről van szó, és nem csak a MÁV-ról, az összes állami cégnek megvannak a sógor, koma, jóbarát alapon felfedezett sztártanácsadói, és az egyéb felelős pozícióban dagadó káderpiócái. A legszörnyűbb az egészben az, hogy a kormány még több nagyállami nagyvállalatot szeretne, mert azok igen hatékonyak.
Még több közszolgálati kiskirály és tanácsadó dönthet majd az adófizetői milliárdok sorsáról, akiket a fosztogatástól aligha fognak elrettenteni a hasonló esetekben kiszabott nembüntetések.