sorok között

sorok között

A növekedés korlátai

2013. január 17. - Politikai Ateista

A Kossuth Rádió december huszonvalahányadikán sugárzott 180 perc című műsorában Orbán Viktor elsősorban a felsőoktatással kapcsolatos gondolatait osztotta meg a nagyérdeművel, néhány mondat erejéig azonban eltért a fő csapásiránytól:

Magyarország legtöbb gazdasági mutatója jól alakul, a gazdasági növekedés az, amire még szükség van - mondta, felhívva a figyelmet arra, hogy jelenleg a hazai kis- és középvállalkozásokkal van igazán probléma, mert "nekik nincs levegőjük", eladósodottak, nem jutnak hitelhez a magas kamatok miatt. - Orbán: a diákmozgalom nagyszerű dolog - Hirado.hu

A kis és középvállalkozások magyar gazdaságban betöltött szerepéről, illetve a problémáiról sokan beszéltek már, de lényegi előrelépés nem igazán történt, még Nemzeti Együttműködés Rendszerének is csak néhány külföldi multival sikerült stratégiai megállapodást kötnie, a hazai KKV szektort maximum lesajnálják a rádióban. Abban egyetértek a miniszterelnökkel, hogy a vállalkozásoknak nincs levegője, de azt gondolom, hogy a hitelszűke csak az egyik x ebben képletben.

A Princeton egyetem professzora Dani Rodrik egyszer azt írta, (One Economics, Many Recipes) hogy vállalkozói szektor eredményességének a korlátja sok esetben a kormány, mivel gyakran favorizálják a nagy, politikai kapcsolatokkal rendelkező cégeket, illetve brutális, és nem ritkán költséges engedélyeztetési procedúrával és feleslegesen szigorú szabályozással hátráltatják a vállalkozó kedvűek kibontakozását. Rodrik kórképe hazánk tekintetében telitalálat.

Nincs hitel? Ez kétségtelenül probléma, különösen akkor, ha egy nem kifejezetten tőkeigényes vállalkozás beindítása is igen költséges a bürokratikus terhek miatt. Nem csoda, hogy igen kevesen mernek belevágni:

Tízből négyen, ha választhatnának önfoglalkoztatók lennének Magyarországon - derült ki az Eurobarométer felméréséből. A legerősebb indok az önmegvalósítás és a függetlenség, a legnagyobb visszatartó erő a pénz. - Tízből négy magyar vállalkozó lenne - Portfolio

Aki Magyarországon jelentős anyagi, vagy politikai háttér nélkül vállalkozóvá szeretne válni komoly egzisztenciális kockázatnak teszi ki magát, és az állami bürokrácia az egyik nem lebecsülendő rizikófaktor.

Nézd el nekem, néhány mondat erejéig most bezzegnyugatozni fogok. Az Egyesült Királyságban élő ismerősöm egyik reggel arra ébredt, hogy vállalkozó szeretne lenni. (Ehhez az is hozzájárult, hogy kirúgták a munkahelyéről, tipikus kényszervállalkozó történet.) A megtakarításaiból megvásárolta a futárkodáshoz szükséges autót, és belevágott. 3 hónapja volt arra, hogy az illetékes adóhivatalban bejelentse a tevékenységét, a minimális társadalombiztosítási hozzájárulást azonban a kezdetektől fizetnie kellett, ennek érdekében 1 azaz egy darab telefonszámot tárcsázott fel, semmiféle hivatalba, vagy egyéb bürokratikus intézménybe nem tette be a lábát, és az elmondása szerint semmiféle mondvacsinált illetéket nem kellett fizetnie.

Mit veszíthet az angol kincstár? Nem sokat. Ha a vállakozás 3 hónapon belül elbukik akkor elesnek az első 3 hónap adóbevételeitől. Viszont ha befut, akkor nyernek egy adófizetőt, és megszabadulnak egy olyan polgártól aki munkaügyi központ előtt segélyért áll sorba. 

A magyar kormány is mérlegelhetné azt, hogy a kafkai szabályozás és a süket duma helyett talán jobb lenne ha igyekeznének elhárítani az akadályokat az új vállakozások beindítása elől. Lehet, hogy elesnének a vállakozásalapítás sarcolásából fakadó bevételektől, de hosszútávon már akkor is megérné ha az új vállalkozások elenyésző hányada bizonyulna csak életképesnek. Ha hihetünk a Portfolionak akkor rengeteg vállalkozókedvű magyar van, az államnak az lenne a feladata, hogy felszámolja az akadályokat, azokat legalábbis mindenképpen amelyeket saját maga gördít eléjük.

Matolcsy pedig jobban tenné ha a motivációs ökörségek helyett inkább Rodrik könyvét olvasgatná.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr265019034

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kurva életbe: csak összeesküdött a világ Matolcsy és Orbán ellen! 2013.01.17. 14:49:25

Régebben talán azt remélte a FIDESZ-KDNP vezetése, hogy idővel talán majd immunissá válik a világegyetem Matolcsy újabb meg újabb rettenetes kijelentéseire, amiket szokásos módon a csütörtöki Heti Válasz oszt meg az olvasókkal, azonban ha ők nem is v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 14:53:52

teljesen korrekt poszt, ugyanez írországban is, az egyéni vállalkozást a neten be tudod jelenteni, az adóhivatal mindig elérhető, szívesen adnak tanácsot. az adóbevallást kiküldik postán vagy letöltöd azt is a netről, az adó és járulékok mértéke minimális. ezzel szemben itthon a hivatalok nem kommunikálnak egymással, mindent a polgár szerezzen be, ők egymást nem ismerik, közös adatbázisuk nincsen, egymásról tudomást sem vesznek. minden megjelenéskor kitölteni valamilyen űrlapot, arra minden adatod rávezetni, akkor is, ha az adott hivatal, önkormányzat már régen ismer és rendelkezik ezekkel. szívják az ember vérét, idejét, életkedvét. erős a gyanúm, hogy azért, mert a szabályok alkotói vállalkozást csak akkor láttak belülről, amikor gyorsan gründoltak egy bt-t, hogy százmillióért kétoldalas tanácsokat adjanak állami cégeknek a formaruha kiválasztása tekintetében

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.17. 15:00:35

matolcsy ne olvasgasson még ennél is többet, dolgozzon!

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 15:01:04

Gondolom teljesen naivan azt hiszed, hogy ez véletlenül van így. Véletlenül sem azért mert ez a parancs.

Lencsés István 2013.01.17. 15:03:00

Már régóta növekedés van ....

Állam-vizsga 2013.01.17. 15:07:14

Abszolút így van. Magyarországon még mindig szocialista bürokrácia folyik. A nagymellénnyel bejelentett egyablakos rendszer egy ordas hazugság. A hozzáállással is baj van. Itt eleve úgy van felépítve a rendszer hogy a vállalkozót büntetni kell, nem segíteni. Amíg ezen a felfogáson nem változtatunk addig a "nyugati" szolgáltatásközpontú adminisztráció csak mítosz marad itt. Lásd éppen egy mai példát. Index nyitó cikk: Több százezer vállakozást büntethetnek akik tavaly március 1 előtt alakultak. Lényeg-a-lényeg az alapító okiratban pár új infót is meg kell adni a tulajdonosokról. Ezzel nincs is semmi gond, hanem azzal, hogy nem csak figyelmeztetnek előszőr hogy tessék pótolni, hanem egyből 90eFt és 2Mio között büntetnek.
Tavaly februárban alapítottam egy Kft-t. Azt a cirkuszt amit végig kellett járnom mindenféle ökör hivatalba.... förtelem.
Ott van a kisadózói baromság most. Az ötlet jó, viszont sikerült megint olyan bonyolulttá tenni a dolgot hogy csak na. Már 3 könyvelővel beszéltem, azt mondták ha kisadózóiban szeretnék könyveltetni velük akkor 2x-es árat kérnek mert annyira össze-vissza kusza az egész.

Zka77 2013.01.17. 15:17:41

@balage_81 reloaded: 8 éven át készítettem bérszámfejtő szoftvert. Része volt a havi SZJA és egyéb adó/járulék bevallások elkészítése is. Sose felejtem el... A bevallásokat XLS formátumban kérték be. Kőkorszaki módon az XLS szerkezete egy és ugyanaz volt, mint ami a nyomtatásban megjelent, tehát MINDEN oldal tetején fent voltak az adózó alapadatai (adóazonosító, név, jogviszony jellegkódja, stb) és az XLS fileban is minden oldal külön szekció volt, mindbe bele kellett tenni ezeket az adatokat. Én már ott kiakadtam, hogy az adóazonosítón kívül mi a fasznak kell bármi mást beírni egy ilyen havi bevallásba? Ha adatváltozás van, azt jelentsék be egy adatváltozási nyomtatványon, nem?
Az egész állami informatika bűzlik az inkompetenciától, de hát nem csoda.
Meg ilyen faszságok, hogy VPOP egyik feje nem tudja, mit akar a másik, kötekedés mocskos fontos részleteken, hogy kötőjelekkel vagy anélkül legyen-e kiírva a cég adószáma a nyomtatványokon. Egyik hónapban bünti azért, mert kötőjeles, aztán meg azért mert nem. És így tovább.
Miért csodálkoznak, ha nem vállalkozik az ember?

Zka77 2013.01.17. 15:18:53

@Zka77: bazeg, szóval XML, nem XLS :) A lényegen mondjuk sokat nem változtat.

clegane 2013.01.17. 15:23:47

ez engem is szörnyen bosszant, teljesen meg van fosztva az ember az önérvényesítés lehetőségétől, vagy gályázol valahol vagy dögöljél meg.
nyilván csírájában akarják elfojtani a konkurrenciát a kedvenc cégek elől.
de hogy tényleg miért nem lehet ezeket a dolgokat megoldani, azt sose fogom megérteni.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.01.17. 15:36:52

Egyszerű, világos írás.
Nekem 10 éve van cégem, hajmeresztő a hazai környezet.
Amikor megalapítottam a cégemet, azt hittem a társadalom megbecsült tagja leszek, hisz munkahelyet teremtek, adót fizetek.
Ehelyett eszement hivatalokkal, durva bürokráciával, több mint hatvan féle évente változó adónemmel találkoztam.
Egyszerűen azt érzem folyamatosan, hogy a gatyámat is elszedné az aktuális hatalom ha tehetné. Valahol nagyon mélyen van elbaszva az egész.
Számomra a fidesz emiatt is sokkal nagyobb csalódás a korábbi szintén dilettáns, rövidlátó balfaszoknál.
Hisz elvileg polgári, magántulajdon és vállalkozásbarát jobboldali pártról van szó.
most röhögtem el magam, kínomban.

collateral collector (törölt) 2013.01.17. 15:45:32

Amíg fidesz van, addig növekedés biztosan nem lesz.

Igaza van a szerzőnek, hogy a hitelszűke nem AZ ok, hanem csak az egyik ok, de azért tegyük hozzá, hogy erről, a hitelszűkéről is a fidesz tehet. Addig baszogatták a bankokat, amíg azok leállították a hitelezést.

De a legfőbb oknak inkább a jogbiztonság szétrombolását tartom, a szerződésekbe vetett bizalom elleni nyílt támadást, és azt, hogy ahol az állam nyereséget szimatol, ott vagy államosít, vagy elintézi, hogy ne legyen nyereség.

Totof 2013.01.17. 15:46:22

Két helyen bukott a dolog:
1) "Megtakarításaiból.." -ilyenek nem nagyon vannak
2) "Hosszútávon" - aki hosszútávon gondolkodó magyar kormányt látott, tegye fel a kezét (Kádár-éra nem számít)

collateral collector (törölt) 2013.01.17. 15:46:52

@Nem taggyűlés volt: ".. Hisz elvileg polgári, magántulajdon és vállalkozásbarát jobboldali pártról van szó.
most röhögtem el magam, kínomban. .."

:D ez tényleg vicces.

lyia (törölt) 2013.01.17. 15:51:37

Éppen itt az indexen a főoldali hírekben írtak a kötelező adatbejelentésekről, ami óvatos becslés szerint is kb. tízmilliárdot hoz az ügyvédek konyhájára, csak ez nem termelő szektor, attól nem megy előbbre az ország, ha a vállalkozások adminisztrációját drágítják.

A születési adatokat és az adóazonosítókat, meg a külföldiek magyarországi megbízottját egy könyvelő is bejelenthetné az adóhivatalhoz, az meg átadhatja az adatokat a cégbíróságnak, mint ahogyan azt a tevékenységi körökkel is teszik, és így ki lehett volna hagyni az ügyvédeket, és a cégbíróság sem lenne túlterhelve.

Az adatbejelentéshez le kell ellenőrizni a cég jelenleg bejegyezett adatait, de az erre a célra rendelt ingyenes céginformációs rendszer túl van terhelve, sokszor fél órába telik egy cég adatainak lekérdezése.

Nem fog itt fehéredni semmi, csak szépen lassan szétrohad, de legalább a szétrohadt országról minden fölösleges információ ott lesz a hivataloknál.

Évente változtatják az éppen bejelentendő adatok körét, a különböző nyomtatványokat, újabb és újabb adókkal cseszik szét az adórendszert.

89 óta nem volt még két év, amelyikben minden ugyanúgy működött volna.

Értelmetlen módosítások tömkelege, évi 200-300 törvény, 400-500 kormányrendelet, miniszteri és önkormányzati rendeletek százai, szintén évente.

Elolvadni sincs idő őket, nemhogy megérteni.

Így aztán valóban a bírságolóknak a legkönnyebb, nincs az a cég, akit valahol nem lehet szabálytalanságon kapni.

Sokkal lassabb tempót kellene diktálnia az államnak a jogalkotásban, és sokkal alaposabban kellene előkészíteni a változásokat, dokkal hosszabb felkészülési időt hagyva az embereknek.

Kötelezővé tették a kamarai tagságotm, ott is nyilvántartják a cégeket, meg a cégbíróságon és az adóhivatalnál is. Minek ez a háromszoros őrvigyázat?

Szar az egész, akárki van éppen kormányon.

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 15:53:09

@collateral collector: A kettő nem függ össze. A jogkörnyezet ugyanolyan szar volt a tetves Gyurcsótány-Libajnai féle politikusbűnözők idejében. Ott sem volt semmilyen becsülete a szerződéseknek, az ő találmányuk volt az előre ÁFÁzás, ami gyakorlatilag aknamezőre terelte a vállalkozókat.

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 15:57:29

@clegane: Pedig előbb válaszoltad meg. Parancsot teljesítenek, nem erősödhet meg a magyar kkv semmiképpen, ez az ukáz. Máskülönben mi lesz az EU gazdagabbik részével? Meddig lesz versenyképes az ottani csapat többezer eurós fizetéssel, ha itthon elkezdik páran ugyanazt csinálni? Persze nem a mobiltelefon/gépjármű stb. szektorra jelentenénk veszélyt de hidd el van bőven olyan iparág, ahol az olcsó magyar szellemi és fizikai tőke bizony keményen a labdába rúghat...

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 15:58:25

@collateral collector: Te se lehetsz túl okos, ha összesen ennyi érved van, seggfejkém.

clegane 2013.01.17. 16:00:33

@Muhammad Aliyah: most úgy csinálsz mintha egyetértenél velem, pedig tökre nem.
irreális paranoia jellemzi a te hozzáállásodat.

Mária 2013.01.17. 16:03:30

Az új vállalkozások beindítása előtt a legnagyobb akadály, hogy szinte SEMMIRE nincs fizetőképes kereslet.

Mivelhogy a lakosság közel fele, 4.000.000 ember él a létminimum alatt, közülük is komoly hányadot tesz ki azoknak a száma, akik mélyszegénységben élnek.

Kinek termelne, szolgáltatna egy frissen indult vállalkozás?

collateral collector (törölt) 2013.01.17. 16:09:44

@Muhammad Aliyah: ".. Te se lehetsz túl okos"

:D legalább elismered, hogy buta vagy.

Azért írtam, mert ha nem érzékeled a különbséget a jogbiztonság szétkúrása by "Gyurcsótányék", és a jogbiztonság szétkúrása by Fidesz között, akkor sajnos tényleg buta vagy. Sajnálom, de ne rám haragudj emiatt :)

Mária 2013.01.17. 16:13:44

@Lencsés István:

"Már régóta növekedés van ...."

*

Milyen igazad van :)

Növekedik, a teljesség igénye nélkül:

- az állástalanok száma

- a rezsiszámlákkal elmaradók száma

- a hiteltörlesztéssel elmaradók száma

- a létminimum alá csúszók száma

- a mélyszegénységbe csúszók száma

- a minőségi éhezők száma (eszik ugyan, de szemetet, nem minőségi, tápanyagokban gazdag kaját)

- a ténylegesen éhezők száma

- a saját lakásukban kihűlők száma

- a fűtetlen vagy gyengén fűtött lakás miatt súlyos betegségekben szenvedők száma (tartósan 15 celsius fok alatt a keringés akár össze is omolhat)

- a szén-monoxid mérgezettek száma (nincs pénz javíttatásra)

- a szív- és érrendszeri betegségtől szenvedők száma

- a depressziósok száma

- a várólisták hossza, akár szakorvosi ellátásról, akár műtétekről van szó

- az öngyilkosságot fontolgatók száma

- a gyilkosságok száma

- a felszámolás alá vont cégek száma

- a szürke- és feketegazdaság mérete

- az államadósság

- a recesszió

- a kilátástalanság

- a verbális és a fizikai agresszió gyakorisága

Ez mind-mind növekedésben van. Ugye, milyen nagyszerű, kedves Lencsés István?

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 16:25:00

@clegane: Irreális paranoia? Hmmm, akkor nekiállok mélyen hinni abban az igazán életszerű dologban, hogy jó 10-15 éve egyetlen kormányoldal egyetlen közgazdászának sem tűnt fel, hogy a halálra adóztatott, a bürokráciával szétszopatott vállalkozói szektor nem fog érdemleges adóbevételt produkálni.

Helyette lett egy csomó minimálbéres, köszönhető a zömében balliberális zseniknek, meg progresszív adókulcs, ahol az asszisztens a legfelső kulcs szerint adózott. Amit most Bajnai akar visszahozni, tudod.

clegane 2013.01.17. 16:27:12

@Muhammad Aliyah: mint mondtam, én sem értem, miért van ez, de egész biztos nem világ- (európa-) méretű összeesküvés van mögötte, inkább csak inkompetencia, illetve kicsinyes egyéni (országon belüli) érdekek.

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 16:29:08

@collateral collector: Érdekes a jogbiztonságról alkotott véleményed, főleg annak tükrében, hogy ebben a mostani szörnyű diktatúrában nyugodtan jártathatod a pofád, téren, hídon, interneten, míg a Ferenc nevű gazdád idejében ezért gumibot, börtön, térdepeltetés, könnygáz és gumilövedék járt.

Azok voltak a szép, jogbiztonságos idők? Kicsit hiányzik, igaz? Szeretted érezni a hatalmat? Kicsit fel is állt tőle, valld be.

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 16:30:24

@clegane: Ó persze. Nézz utána a cukor és cementgyáraink sorsának.

Lencsés István 2013.01.17. 16:32:52

@Mária: Ha idéz , pontosan tegye , köszönöm szépen ! :) ;) Mondatvége , pont , tanuljon meg írni . Az állástalanok száma csökken , tehát hazudni sem kell . Akinek netre telik annak rezsire is kell . Aki hitelt vesz fel az vessen magára . Kinek mi a minimum .... Kinek mi a szegény , ezeket mind meg kell határozni . Akinek netre telik az nem szegény és nem él létminimum alatt .... Ha valaki eszik ételt az már nem szemét , azaz újabb hazugság . Kinek mi a minőség ugye .... Aki éhezik és netezik az szégyen . Aki nem fűt de netezik az megint csak az . Nálam 10 fok van folyton mégis simán jól vagyok , azaz újabb hazugság , és ez szomorú . Van pénz , csak arra költi ami fölös ( cigi , net , stb . ) A betegség nem való ehhez a témához . Aki depressziós az régen rossz , de ez sem ide tartozik . Várólista nincs olyan hosszú . Újabb sokadik hazugásg . Aki öngyilkos akar lenni , az vessen magára , az nem ember ugyanis az élet a legfontosabb dolog a világon . A gyilkosságok is csökkenek , de ez sem tartozik a témához . Szürkegazdaság nincs a feketegazdaság pedig csökken . Államadósság is csökken . Recesszió nincs , olvasni sem tud , hisz írtam növekedés van . Igen az a nagyszerű hogy alaptulajdonságokat nem tudva hazudozik , de ezt én inkább úgy mondanám hogy szánalmas , és szomorú .

clegane 2013.01.17. 16:37:16

@Muhammad Aliyah: neked most akkor amúgy azzal van bajod, hogy ha a fehér lovon beügető, csúnya gonosz emeszpét kardélre hányó fidesz sem volt képes semmit tenni azért hogy jobb legyen a helyzet, akkor nyilván európai konspiráció van a háttérben?
mi lenne ha inkább elhinnéd, hogy a fidesz se jobb semmiben az elődeinél?

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 16:41:50

@clegane: Szerintem te higgy abban, amiben te szeretnél, én pedig hiszek abban, amit látok, láttam és hallottam. Maradjunk ennyiben.

clegane 2013.01.17. 16:45:20

@Muhammad Aliyah: na de most őszintén, miért jobb az nyugat-európának hogy elárasztják őket a jobb életminőséget kereső bevándorlók, ahelyett hogy "hagynák" hogy saját hazájukban éljenek jól ugyanezek az emberek?

Muhammad Aliyah 2013.01.17. 16:47:20

@clegane: Erről beszéltem, vagy ugrott a lemezeden a tű?Ha magaddal kívánsz társalogni, akkor oda elég vagy temagad is.

clegane 2013.01.17. 16:51:23

@Muhammad Aliyah: nem is rossz ötlet, inkább magammal társalgok, mint veled, sokkal több értelme van annak is.
Hogy s mint? kösz jól. örülök hogy találkoztunk! ugyan, részemről a szerencse! akkor viszlát! viszlát!

Link Elek 2013.01.17. 17:03:45

Mo egy javithatatlanul elbaszott orszag, addig kell kivandorolni, amig meg lehet.

Minden eddigi kivandorlasi hullamnal akik mentek, azok kibaszott jol jartak azokhoz kepest akik maradtak.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 17:12:25

@Lencsés István: mai cikk az indexen, hivatalos adatok alapján

"Egy hónap alatt, részben szezonális hatások miatt, 33 170-nel nőtt az állástalanok száma decemberben, így az év végén 569 261 magyar volt munka nélkül – derül ki a foglalkoztatási szolgálat által közölt statisztikából. Ez a szám 16 953-mal magasabb a 2011 véginél, vagyis egy év alatt 3,1 százalékkal nőtt a munkakeresők aránya"

vs

"Az állástalanok száma csökken , tehát hazudni sem kell ."

tévedni sem kell ám.

Mária 2013.01.17. 17:14:22

@Lencsés István:

"Ha idéz , pontosan tegye , köszönöm szépen ! :) ;) Mondatvége , pont , tanuljon meg írni ."

Ön nem csak fideszdroid, de nyelvtannáci is kíván lenni egyben? Mert akkor segítek kicsit: vessző előtt nincs szóköz, felkiáltójel előtt sincs szóköz, a "mondat vége" kifejezést két szóba írjuk. Felszólítás végére felkiáltójel dukál.

"Az állástalanok száma csökken , tehát hazudni sem kell ."

Az állástalanok száma nem csökken, hanem nő. Még akkor is nő, ha a mindenféle ellátásból már kiesett, sehol nem nyilvántartott álláskeresők nem szerepelnek a munkaügyi statisztikákban, amely statisztikákat a munkavállalónak nem minősülő közmunkások számával kozmetikázzák.

*

"Akinek netre telik annak rezsire is kell ."

Ez ostobaság. A net 1.000 - 2.000 forint havonta, és KELL ahhoz, hogy a felnőtt állást keressen, a gyerek pedig tanulhasson és tájékozódhasson (ne legyen húszéves korára digitális analfabéta) míg egy közepes méretű családi ház rezsije négytagú háztartás esetén 80-100.000 forint.

*

"Aki hitelt vesz fel az vessen magára ."

2010 tavasza óta senki nem vesz fel hitelt, akinek esze van. Aki 2010 előtt kényszerült hitelfelvételre, nem számított Orbánék ámokfutására, a forint mélyrepülésére, sőt, zuhanására, a munkanélküliség drámai növekedésére, a cégbezárási és elbocsátási hullámra.

*

"Kinek mi a minimum .... Kinek mi a szegény , ezeket mind meg kell határozni ."

A létminimum és a szegénységi küszöb meghatározása nem ízlés dolga, nemzetközileg elfogadott meghatározások vanak arra, hogy egy adott országban hogyan, milyen paraméterekhez viszonyítva számítódik a szegénységi küszöb és a létminimum.

*

"Akinek netre telik az nem szegény és nem él létminimum alatt ...."

Ez ostobaság, mint fentebb már írtam.

*

"Ha valaki eszik ételt az már nem szemét , azaz újabb hazugság ."

Ez ostobaság. Az emberi fogyasztásra alkalmas élelem minősége távolról sem egyezik meg azon élelmiszerek minőségével, amelyek átlagos napi menüben összeállítva fedezik egy ember napi vitamin-, rost-, szénhidrát-, fehérje-, és egyéb szükségletét.

*

"Kinek mi a minőség ugye .... Aki éhezik és netezik az szégyen ."

Nem. Az a szégyen, ha egy ország lakosságának a fele nem jut minőségi élelemhez és megfelelően fűtött lakáshoz.

*

"Aki nem fűt de netezik az megint csak az ."

Nem. A szégyen az, hogy ma Európa közepén előfordulhat, hogy valaki nem tudja megfelelően fűteni a lakását.

*

"Nálam 10 fok van folyton mégis simán jól vagyok , azaz újabb hazugság , és ez szomorú ."

Ez ostobaság. Az ember testhőmérséklete 36-37 celsius fok, tartósan 15 fok alatti környezetben keringési, ebből adódóan kiválasztó szervrendszeri és agyi vérellátási zavarok lépnek fel, még akkor is, ha egész nap kabátban ül a lakásában.

*

"Van pénz , csak arra költi ami fölös ( cigi , net , stb . )"

Nincs pénz. Az ország lakosságának közel fele él a hivatalos, a KSH által számított létminimum alatt. Szégyen ez, Európa közepén Magyarországnak.

*

"A betegség nem való ehhez a témához . Aki depressziós az régen rossz , de ez sem ide tartozik ."

Már hogyne tartozna ide. Mindenki tisztában van vele, akinek nem mínuszos az intelligenciahányadosa, hogy a testi bajok kihatnak a lelkiállapotra, és a lelki problémák szervi tüneteket, megbetegedéseket okoznak.

*

"Várólista nincs olyan hosszú . Újabb sokadik hazugásg ."

Debizony. A várólista mindenhol az országban OLYAN hosszú, sőt, még annál is hosszabb, akár műtétről, akár szakorvosi kivizsgálásról van szó.

*

"Aki öngyilkos akar lenni , az vessen magára , az nem ember ugyanis az élet a legfontosabb dolog a világon ."

És mit érdemel az, aki tudatosan, szándékosan, előre megfontolt terv szerint taszít mélynyomorba, és tart kilátástalan helyzetben immár lassan negyedik éve egy fél országoT?

*

"A gyilkosságok is csökkenek , de ez sem tartozik a témához ."

A gyilkosságok száma növekszik, és nagyon is a témához tartozik. Egy frusztrált, kilátástalan élethelyzetbe kényszerített lakosság tagjai között növekszik azoknak a száma, akik önmaguk ellen, vagy társaik ellen fordulnak.

*

"Szürkegazdaság nincs a feketegazdaság pedig csökken ."

Szürkegazdaság van, a feketegazdaság növekszik.

*

"Államadósság is csökken . Recesszió nincs , olvasni sem tud , hisz írtam növekedés van ."

Az államadósság nem csökken, hanem nő, annak ellenére, hogy Matolcsy "speciális" számítást vezetett be, amit rajta kívül sehol máshol a világon nem használnak. Recesszió van, sőt egyre mélyül.

Anank, hogy Ön mit irkál össze, a tények szempontjából nincs jelentősége :D

*

"Igen az a nagyszerű hogy alaptulajdonságokat nem tudva hazudozik , de ezt én inkább úgy mondanám hogy szánalmas , és szomorú ."

Akinek nincsenek észérvei, mint például Önnek, kedves Lencsés István, az a személyeskedés fegyverét próbálja bevetni, mint tudjuk, és látjuk.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.01.17. 17:26:30

Van cégünk itt is, Angliában is.
Kurvára ég és föld az egész. Olyan messze vagyunk a "hanyatló nyugattól", hogy nem az én életemben érünk oda...

mortullus 2013.01.17. 17:32:54

@Muhammad Aliyah:
a szolnoki cukorgyárat nem szimplán bezárták, hanem a földdel tették egyenlővé, porig rombolták...

Makkasz 2013.01.17. 17:36:45

Igaz mninden, de a strategiai megallapodasokat ne irigyeljuk a multiktol.

A maffiakormany zsarolasa hatasara asztalhoz ulni, es hulyesegeket megfogadni, ahogy mar korabban irtam, biztos vesztes poziciobol (akar targyalok, akar nem, akar megallapodok, akar nem, a cegem bukni fog) kotott maffiaszerzodesek, mas neven strategiai megallapodasok borzalmasak verseny es moralis szempontokbol mindenkepp.

Az irodamba targyalni csoppeno balfaszkommandos politikai kinevezettett, ha nem ez a helyzet lenne, elkuldenem a halal nemiszervere.

Mondja mar el valaki, hogy mitol lehet jo egy ilyen megallapodas? Es ha jo is lehetne, akkor melyik jo? Hol lehet ezeket elolvasni?

Nezzunk egy elkepzelt verziot, multi, magyar termelo termeke. Vallalja, hogy x%-ban magyar termelo termeket teszi ki a pultra (elfoglalt polcresz), nem azt amit a vevok legjobban keresnek, legolcsobb, legjobb, hanem a magyart (extrem esetben egyaltalan nem rak ki pl. olcsobb gorogdinnyet, csak egy fajtat, egy aron - ki venne meg a kevesbe jot dragabban?). Eredmeny, mondjuk kevesebb penz a multinal (osztalek, fejlesztes, ber), tobb kiadas vevoi oldalon, es magyar termelok termelhetik azt, amire amugy nem lenne igeny, ami elvileg jo (kinek?).

Strategiai megallapodas = MAFFIAKORMANY

Semmivel nem kulonbozik a vedelmi penztol.

Brix 2013.01.17. 17:43:49

A növekedésnek nagyon komoly korlátai vannak Magyarországon. A legfontosabb a tőkehiány, mint limitáló tényező, a másik oldalon pedig ott az európai válság, ami a külső keresletet erősen korlátozza. Ráadásul, a közhiedelemmel ellentétben ,Magyarország természeti adottságokban is nagyon szegény ország. Nincs egy tengerünk, ahol kereskedni tudnánk, vagy az idegenforgalomra jobban építeni, de még egy olyan magashegységünk sincs mint Ausztriának, ahol a kisvállalkozások jól megélnek szinte ebből az egy természeti adottságból.
Az egyedüli esélyünk az lenne , ha a kis- és középvállalkozások jobban ki tudnának menni a világpiacra, versenyképes termékekkel , mert nagyobb foglalkoztatást csak ők tudnának az országban biztosítani. Az export képes KKV-et kellene támogatni, a nagy multik és a haveri cégek helyett, akkor talán sikerülne kitörni a jelenlegi reménytelen gazdasági helyzetől

Squid 2013.01.17. 17:48:29

Ja ki a fasz akar vállalkozni amikor a lakosság minden rétege csúszik lefelé megállíthatatlanul? Hol és mire van piacképes kereslet ma magyarországon amire alapozni lehet?

Ki fektetne be amikor a pénzügyminiszter ezt nyilatkozza: "„Senki nem veszítene azon, ha az állam visszaszerezné a hibásan eladott belföldi monopóliumokat: a befektetőknek már sokszor megtérült, és megelőznék későbbi veszteségeiket”

Ki mer ezek után egy fillért is befektetni amikor olyan emberek kegyében van akik gátlástalanul politikai eszközökkel ellehetetlenítenek bárkit akinek az üzletére fáj a foguk.

Senkinek eszébe ne jusson, hogy a Fidesz valamilyen hazafias indíttatásból akarja visszaszedni az általa áhított privatizált cégeket. Nem itt nem erről szól a dolog és senki ne tévessze ezt össze patriotizmussal vagy jobboldali ideológiával!

Az egész kizárólag egyetlenegy célból és indíttatásból származik és minden amit tesznek erre vezethető vissza teljesen világosan.

atlatszo.hu/2012/09/24/a-nemzeti-egyuttmukodes-rendszere-kik-ejtettek-foglyul-a-magyar-allamot/

Többek közt eben a cikkben leírják mi történik a szemünk előtt és mi a Fidesz terve a hatalmon maradásra! Teljesen egyszerű és jól bevált taktika, minden fronton és lehetséges módon az ÖSSZES pénzforrás becsatornázása a saját esernyő alá. Akinek nincs pénze nem tud politikát csinálni, aki "haveri" cégnél dolgozik befogja az arcát ha továbbott akar dolgozni.

Gyökerében fojtják el a politikai ellenfelek kinövési lehetőségeit anyagi oldalról, az átlagember meg retteghet és befoghatja ha ezeknél a cégeknél akar dolgozni. Persze erre lehet azt mondani, hogy menjen el máshova, de ahogy a dolgok állnak és amerre haladnak a Fidesz holdudvar üzleti konkurenciájának nem sok jót jósolok.

Emellett ott van Lázár nyílt hadüzenete bárki és mindenki számára aki külföldi pénzt tulajdonol valahol. Ők tudják kinek mennyi és hol van és ha ellenük akarják felhasználni akkor titkosszolgálati módszerekkel elintézik a sorsát. Sajnos 2013-ban egy párt így és ilyen módon megfenyegetheti egy ország népét, természetesen ebbe a haverok véletlenül nem fognak belekerülni, viszont mindenki más igen!

Az ókorban is bevált trükk volt a gyarmatokon a fiúgyermekek elhurcolása/lemészárlása a lázadások elkerülése végett, ha nincs utánpótlás nincs lázadás sem.

Nem tudom hogy fog kimászni ez a szerencsétlen ország ebből, nem tudom hogyan fogjuk mi Magyarok az elmúlt 23 év ilyen olyan fejlődését 2013-ra teljesen lenullázó kormányát elüldözni..

De el kell, mert megint ott tartunk mint 89-ben egy kivéreztetett,tönkrelopott széthazudott országág romjain ülünk most.

A borzalom és a horror az, hogy akkor és ott azok akik ezt tették velünk magyarokkal el lettek zavarva, ezzel szemben most több mint 23 évvel később mindenünk még a jövőnk is el lett rabolva politikusok által és az üszkös romokon egy újabb bolsevik diktatúra születését éljük megint.

24 év munkája, szerény fejlődése, vére és verítéke lett semmivé a magyar politikusok homokozóháborúi miatt.

Itt tartunk ma!

Mária 2013.01.17. 17:49:00

@Brix:

"Az egyedüli esélyünk az lenne , ha a kis- és középvállalkozások jobban ki tudnának menni a világpiacra, versenyképes termékekkel"

*

Mennyivel könnyebb egy minden részletében felosztott piacon másoktól piacot elvenni egy noname magyar cégnek, vagy piaci rést találni valami újdonsággal, ami hosszabb távon is beváltja a reményeket, és nem bukik be az első három évben, mint az efféle projektek döntő többsége - mint itthon kiszolgálni a LÉTEZŐ keresletet?

Persze ehhez az kellene, hogy legyen az embereknek pénze, hogy költhesenek.

Lencsés István 2013.01.17. 17:51:34

@Mária: Ilyern sincs hogy " .... fideszdroid .... + Ha a következő válaszában is hazudozik , nem lesz miről kommunikálnunk . Nyelvtannáci sincs , a kettő dolog a nyelvtan meg a náci az két különböző . Én direkt írok így . Az állastalánok száma csökken . Aki nincs nyilvántartva az nem is ember . A közmunka is munka ha magának nem az akkor maga sem ember . A net nem 1000 FT havonta , azaz újabb hazugság . Álláskereséshez nem kell net , be lehet menni munkaügyi központba , meg van őjság , stb . Aki hitelt vett és beszopta az nem ORBÁNék miatt van hanem az elöző 8 év nem kormányzása miatt . oRBÁNék hibája hogy segítik a devizahiteleseket , pedig nem kéne hisz aki hülye az vessen magára . A forint erős . Lásd egy miniszter mondta . Ha hajtogastja a hülyeségeit hogy nő a munkanélüliség attól még nem lesz igaz ugyanis tények támasztják alá hogy csökken . A cégeknek mi köze van a körmányhoz ? Ha valaki becsődöl mert nem ért hozzá az böszme , vessen magára . Azért bocsátanak el embereket , mert nem értenek ahhozz amit csinálnak . A szegénység más itt , meg más mondjuk Afrikában , ezért írtam hogy kinek mi .... Nálunk is vannak jóval szegényebbek , de azért tessék csak sírni .... Az ország lakosságának több mint fele jól él . Tehát megint 1 hazugság . Sokadik .... Nem kabátban ülök mégis jól bírom , na ehhez mit szól ? Van pénz , csak nézzen be Karácsony előtt az üzletekbe és tömeg van mindenütt . tehát megint hazugásga megcáfolva . :) ;) A növekedéshez nem tartozik a betegség . Inteliigenciáról a maga nevében nem beszélnék aki alapdolgot nem tud .... De bizony külön írandó itt a példa szerencsétlen .... Az ország helyzete pedig jó . Senki nem taszít senkit sehova , ez egy hatalmas baromság , böszmeség . Nem tartozik a gyilkosság a növekedéshez de csökken , ezt az összes parlamenti pért elismerte , erről IS ennyit .... Nincs szürkegazdaság , és a feketegazdaság csökken ( Utoljára ismétlem magam ez nem az általános ) Én csak akkor írok mikor TÉNYem van , remélem ezt legalább megérti agy nélkül .... Az államadósság csökkent 80 % - ról 71 - re , ennyit erről . Azért mert máshol nincs jó gazdasági miniszter itt meg van ahzért nem sírni kéne hanem örülni . A tényhez nem kell érv , te iq nukus .... Szemályeskedni egy fél nevűvel ( ön az ) nem lehet . Fwgyvert neten nem lehet használni ha lehetne ez a sok anonim hazudozó blog már réges rég nem lenne , csak megsúgom . :) ;)

@balage_81 reloaded: Mondatkezdés nagybetű . Az index baloldali oldal . Idézni is tudni kell .

Mária 2013.01.17. 17:53:47

@Lencsés István:

" Ha a következő válaszában is hazudozik , nem lesz miről kommunikálnunk ."

*

Drágaságom, én az előző kommentjeimben sem "kommunikáltam" veled, hanem gyakoroltam rajtad :DDD

Squid 2013.01.17. 17:57:14

@Lencsés István: Úr isten ember, végigolvastam az "irományodat" ülj be az általánosba légyszi, mert alapvető nyelvtannal és fogalmazás szerkesztéssel is gondjaid vannak.

Félelmetes

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 17:57:41

@Brix: " a tőkehiány, mint limitáló tényező" - és a vállalkozói szakértelem hiánya. ezt elegánsan kihagytad

"az európai válság, ami a külső keresletet erősen korlátozza." - frászt. a német gazdaság 1%-ot nőtt, a termelő szektorok mentek is vele.

"Az egyedüli esélyünk az lenne , ha a kis- és középvállalkozások jobban ki tudnának menni a világpiacra, versenyképes termékekkel " - és mik lennének ezek a versenyképes termékek? ugye nem a világhírű magyar kolbászt adod majd elő te is? vagy talán kutatás-fejlesztésben világelsők lennénk, csak nem tudunk róla?

"a nagy multik és a haveri cégek helyett" - szólj a szlovákoknak, lengyeleknek, kínának, csehországnak, mindenkinek. egytől egyig a nagy multik bejövetelét "támogatják". nem mellesleg azért, mert rögtön lesz vagy 50 hazai kkv beszállítójuk, amik így fejlődnek, beruháznak, szakembereket szívnak föl

beírtál egy nagy adag bullshitet a közhelygyűjteményből

Squid 2013.01.17. 17:58:43

@Lencsés István: Ja és a kormány szerint is 78,4% az államadósság mérete...

Lásd a kormány oldalát:

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/adossagnyomas-mero

kommenter 2013.01.17. 18:22:00

@Lencsés István: Tisztelt Uram! 1. Ön senkit se oktasson ki helyesírásból. Ezt a kommentjét egyesre értékelem ebből a szempontból. Maradjunk ennyiben. Ha kétségei lennének, olvassa vissza a sajátját. 2. Ön vagy nem ebben az országban él, vagy ha igen, akkor egy zárt kis világban, ahonnan a Magyar emberek gondjai nem látszanak. 3. Ön olyan körülmények között élhet (a 10 fokot nem hiszem el), ahol megteheti, hogy nem foglalkozik másokkal, élnek-e, vagy halnak. Nem szeretném minden pontját egyenként megcáfolni, mert nincs értelme fanatikussal vitatkoznom. Ön vagy egy fidesz-droid (igen léteznek ilyenek, Ön erre jó példa) , vagy a fidesz jó megfizeti azért, hogy netto hülyeségeket posztoljon. 4. Ön nem normális.

Brix 2013.01.17. 18:53:15

@balage_81 reloaded: Mindenhol, "egytől egyig a nagy multik bejövetelét "támogatják". nem mellesleg azért, mert rögtön lesz vagy 50 hazai kkv beszállítójuk" - irod. Magyarországon, a nagy multiknál nem az a jellemző, hogy olyan sok beszállítójuk lenne! Az Audinál alig több mint 10% felett , a GM-nél 10-20% között van a magyar beszállítói arány. Ha a hozzáadott érték szempontjából nézzük, még rosszabb a magyar beszállítói ipar teljesítménye, átlagosan 7-10 százalék.
Fontosak a multik , persze, de nem ezek fogják a legtöbb munkahelyet teremteni, hanem a kis- és középvállalkozások
@Mária: Magyarországon pusztán a belső keresletre nem lehet gazdasági növekedést építeni, mivel az ország fogyasztói igényeit csak jelentős importból lehet kielégíteni ( energia, gépek) Amikor a belső keresletet megpróbálják élénkíteni, abból előbb-utóbb egyensúlytalanság lesz, aminek nem szokott jó vége lenne. Orbán megszorításai nagyon jót tettek a külkereskedelmi mérlegnek, így ott még jelentős többlet van

csaba03 2013.01.17. 19:04:32

A poszt jó, a magyar bürokrácia az egyik legkreténebb a világon. De ez sajnos nem a szocializmus vagy az elmúlt 8 év öröksége, és nem is a fidesz balfaszsága miatt van így. Mostanában sokat olvastam Mikszáthot és Móriczot, ajánlom mindenkinek. A korrupt, inkompetens államigazgatás legalább 120 éves nemzeti hagyomány. Ezért sincs semmi esélyünk a következő 120 évre sem. Néha, szinte tévedésből, bevezetnek értelmes dolgokat, de a rendszer hamar korrigál (pl. EVA).

regress 2013.01.17. 19:09:07

magyarország legnagyobb problémája jelenleg ,a felcsuti cigánygerek és bandája./meg talán a lencséspista/a kétharmadot nem a szar felesleges törvények eltörlésére,egyszerűsítésére használták.ennél fontosabbak az utcanevek változtatása.ez a legnagyobb gond?

Mária 2013.01.17. 19:17:29

@Brix:

"Magyarországon pusztán a belső keresletre nem lehet gazdasági növekedést építeni, mivel az ország fogyasztói igényeit csak jelentős importból lehet kielégíteni "

*

Úgymint:

- tőkehús

- hentesáru

- hal

- gyümölcsök

- zöldségfélék

- tej, tejtermékek

- tésztafélék

- zöldség- és gyümölcskonzervek

- felsőruházat

- alsóruházat, hálóruházat

- kötöttáru

- cipők

- lakástextil

- kisbútor

- tisztítószerek, higiénés termékek

- mezőgazdasági kéziszerszámok

Ezek mind olyan tételek, amikkel kapcsolatban rendkívüli módon megnövekedne a kereslet, ha a szegények rendes munkához és jövedelemhez jutnának. A jelenleg a létminimum környékén vegetálók ugyanis első körben TÖBB élelemre költenék a pénzüket, illetve arra, hogy a szemétkaja helyett ízletesebb, táplálóbb, minőségi élelmiszert vásároljanak. Utána pedig ruházkodni kezdenének.

És nem hinném, hogy a magyar ember képtelen arra, hogy előállítsa ezeket a termékeket.

Lencsés István 2013.01.17. 19:57:45

@kommenter: 1 . Én nem oktatok , csak szóvá teszem az alap hiányosságokat . Azok nem emberek akik anonimok azaz ön sem az . Nem kell elhinni , attól még a tény nem változik . :) ;) Nem vagyok fanatikus , ez nem sportmeccs . Nincsenek Fidesz droidok . FIDESZ nagy kezdőbetű , tehát maga ne írogasson alapdolgokról , mikor magának is van ebben bőven hiányossága .... Nettó az hosszú ó , újabb hiba . A sértegetése lepereg , mert anoniman tolja , élőben arccal , névvel fosna . A FIDESZ fizet , de nem a kommentelésért , vagyis elnézést én nem is kommentelek hanem tényt írok , remélem megérti agy nélkül .

@Squid: Isten nagy kezdőbetű . Tehát ennyit arról hogy ki tud írni .... A link nem tény . Nem vagyok a " .... Pistid .... " . A tény az amit írok , illetve amit a kormány mond ugyanis ő dolgozik ezen a számon , és ők csökkenésről számoltak be .

Squid 2013.01.17. 20:10:28

@Lencsés István:

Pisti Pist Pisti!

Szerinted a kormany.hu-t ki üzemelteti aranyapám?

Segítsek?

A Kormány

Ennyit rólad és a komoly mentális problémáidról..

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 20:32:23

@Lencsés István: az index a foglalkoztatási szolgálat adatait intézte, de az látszik, hogy nem csak megszállott, még tudatlan is vagy. és mivel érveid nincsenek és láthatóan szénné égetted magad a már az elején te hülye gyerek, inkább terelsz más témákkal.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 20:33:30

@Lencsés István: "Isten nagy kezdőbetű" - annak aki hisz benne. egyébként nem is létezik, te seggfej

Lencsés István 2013.01.17. 22:02:19

@balage_81 reloaded: Mondatkezdés nagybetű , ha ez nem változik , nem reagálok . Nem vagyok megszállott . A tényt nem kell érvelni . Nem érdekel hogy sok anonim geci ( köztük te is ) mit gondol rólam . Az a hülye aki mondja . Gyerek sem vagyok , az egy másik korosztály . Idézni IS tanulj meg . Mondatvégére pont kéne , de te ezt se tudod mert ahhoz sincs eszed . Isten van aki nem hisz benne , az nem ember . Sértegetésed meg lepeteg mert anoniman tolod , élőben , arccaé - névvel már fosnál .

Lencsés István 2013.01.17. 22:03:03

Lepereg és arccal elnézést .

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.17. 22:05:10

@Lencsés István: hülye vagy te pistike, de azért jó hogy vagy nekünk, valakin röhögni is kell. ne válaszolj, kisbetűvel írtam!
süti beállítások módosítása